Zijn er nog mensen die dit topic lezen die eens een dagje goedkoop naar Duitsland willen? Dan moet je vooral eens hier kijken, voor een dagje met leeftijdsgenoten
Vandaag weer een nieuwe gehoord: "Wegens ambulanceassistentie op station Maarn rijdt de Intercity niet verder dan station Driebergen-Zeist". Iemand van het perron op het spoor gevallen ofzoCyBeR schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:54:
Hmm, nieuwe policy? "Vanwege een aanrijding met een persoon rijden er tussen Eindhoven en Best geen treinen".
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ja wat is het nu? Vanaf 00:30 zaterdag, dus over 10 minuten al t/m zondag 08:00 of is het van zondag 00:30 t/m zondag 08:00? Bericht is niet duidelijk en morgen had ik eigenlijk gepland om met de trein naar Rotterdam te gaan. Volgens planner gaat het goed, maar het bericht kan echt wel duidelijker...Wanneer: zaterdag 26 mei na 00.30 uur tot en met zondag 27 mei 08.00 uur
Oorzaak: werk aan de bediening van seinen en wissels
Gevolgen: er rijden geen treinen:
tussen 00.30 uur en 08.00 uur rijden er geen treinen in de regio Rotterdam
ga in de regio Rotterdam na 08.00 uur op reis
kijk voor de actuele reismogelijkheden op www.ns.nl
Alternatief: ga later op reis
ga na 08.00 uur op reis
Extra reistijd: een uur tot anderhalf uur
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Zoals het er staat lijkt het me vrij duidelijk: de hele zaterdag (behalve het 1e halfuur), tot en met zondagochtend 8 uur. Oftewel 31.5 uur in totaal.Motrax schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:21:
[...]
Ja wat is het nu? Vanaf 00:30 zaterdag, dus over 10 minuten al t/m zondag 08:00 of is het van zondag 00:30 t/m zondag 08:00? Bericht is niet duidelijk en morgen had ik eigenlijk gepland om met de trein naar Rotterdam te gaan. Volgens planner gaat het goed, maar het bericht kan echt wel duidelijker...
Wat is er niet duidelijk aan dan?
En je reis morgen is dus op zondag, dus als die na 8 uur is geplanned, kan die gewoon doorgaan lijkt me. Eventuele uitlopende werkzaamheden daargelaten uiteraard.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 26-05-2007 07:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zaterdag begint om 0u, dus zaterdag om 0u30 is ook echt zaterdag. Lijkt mij niets aan duidelijkheid te wensen overlaten.Motrax schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:21:
[...]
Ja wat is het nu? Vanaf 00:30 zaterdag, dus over 10 minuten al t/m zondag 08:00 of is het van zondag 00:30 t/m zondag 08:00? Bericht is niet duidelijk en morgen had ik eigenlijk gepland om met de trein naar Rotterdam te gaan. Volgens planner gaat het goed, maar het bericht kan echt wel duidelijker...
De 1e zin is duidelijk. Maar vervolgens het middendeel niet.
Ook het advies is niet handig. Ga na 08:00 op reis. 08:00 zaterdag? Zondag? Beter was om te vermelden dat reizen niet mogelijk is. Zelfde geld voor de extra reistijd indicatie. Als er geen treinen rijden, vermeld het daar dan ook, aangezien er niet gemeld wordt dat er bussen worden ingezet.
Er wordt ook niet gemeld wat de invloed hiervan is op doorgaande treinen. Wat als ik van Breda naar Den Haag wil? Gaat mijn intercity dan niet verder dan Dordrecht?
Overigens ben ik nu met de auto.
De NS routeplanner geeft geen uitsluitsel. Meestal met grotere werkzaamheden staan er waarschuwingen in de planner als je die route kiest.
Dit suggereert weer dat het slechts 1 nacht is.tussen 00.30 uur en 08.00 uur rijden er geen treinen in de regio Rotterdam
ga in de regio Rotterdam na 08.00 uur op reis
Ook het advies is niet handig. Ga na 08:00 op reis. 08:00 zaterdag? Zondag? Beter was om te vermelden dat reizen niet mogelijk is. Zelfde geld voor de extra reistijd indicatie. Als er geen treinen rijden, vermeld het daar dan ook, aangezien er niet gemeld wordt dat er bussen worden ingezet.
Er wordt ook niet gemeld wat de invloed hiervan is op doorgaande treinen. Wat als ik van Breda naar Den Haag wil? Gaat mijn intercity dan niet verder dan Dordrecht?
Overigens ben ik nu met de auto.
De NS routeplanner geeft geen uitsluitsel. Meestal met grotere werkzaamheden staan er waarschuwingen in de planner als je die route kiest.
[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 26-05-2007 13:03 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Je moet dan ook niet alleen het middendeel lezen, maar het HELE bericht. Dan laat het aan duidelijkheid 0,0 te wensen over.Motrax schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:01:
De 1e zin is duidelijk. Maar vervolgens het middendeel niet.
[...]
Dit suggereert weer dat het slechts 1 nacht is.
Maargoed, na 8 uur morgenochtend is er dus geen probleem meer, en aangezien je morgen op reis ging, heb jij er toch helemaal geen last van?
Virussen? Scan ze hier!
Ik zit nu op mijn werk in Rotterdam
Voor de zekerheid de auto maar genomen. Ik had geen zin om er op Dordrecht achter te komen dat de treinen niet verder zouden gaan. Helaas, want ik vind reizen met de trein geen straf.
Maar het bericht is duidelijk door iemand geschreven die óf wist wat er aan de hand was óf het juist helemaal niet wist en overnam wat hem/haar was verteld.
Maar het bericht is duidelijk door iemand geschreven die óf wist wat er aan de hand was óf het juist helemaal niet wist en overnam wat hem/haar was verteld.
☻/
/▌
In de normale wereld wel, maar juist de NS houdt vast dat de dienstregeling tussen 0u en 4u nog hoort bij de eraan voorafgaande dag. Toegegeven, de laatste tijd wordt wel een stuk beter werk gemaakt van explicieter zijn om verwarring te voorkomen, maar het is niet verwonderlijk dat mensen het niet zeker weten...Luccus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:54:
[...]
Zaterdag begint om 0u, dus zaterdag om 0u30 is ook echt zaterdag. Lijkt mij niets aan duidelijkheid te wensen overlaten.
Oslik blyat! Oslik!
Zag vandaag een DE-2 HSA treinstel (156
) @ ah om 18:40 langskachelen
Wat een bak rook zeg

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Zal de 186 dan wel zijn.... Deze dus:IJnte schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:27:
Zag vandaag een DE-2 HSA treinstel (156) @ ah om 18:40 langskachelen
Wat een bak rook zeg

? En ja, dit is een oude foto, is hier al eens vaker geplaats
Verder:
nieuws.nlMeer dan de helft van Nederlandse treinreizigers wil niets liever dan een praatje maken met een onbekende reisgenoot. Toch geven negen op de tien reizigers aan het moeilijk te vinden om zomaar een gesprek aan te knopen met een wildvreemde. Een bijzondere aanleiding, zoals vertraging, kan die drempel wegnemen. Dat concludeert onderzoeksbureau Motivaction in een onderzoek in opdracht van koffieproducent Douwe Egberts.
Drie op de vier treinreizigers kijken met een schuin oog naar andere passagiers. Het meest nieuwsgierig zijn ze naar de bestemming van een medepassagier, gevolgd door de vraag waar hij of zij vandaan komt en of hij of zij een partner heeft. Dat laatste vinden vooral mannen interessant, stellen de onderzoekers vast.
Douwe Egberts grijpt de conclusies van het onderzoek aan om de helpende hand te bieden in het verlagen van de kennelijke drempel om een praatje te maken. Op een perron van de treinstations in Eindhoven, Amersfoort en Utrecht staat volgende week een zogenoemde Cappucino Carroussel. Doordat de carrousel ronddraait, wisselen passagiers om de drie minuten van gesprekspartner, licht de koffiefabrikant toe. "En een leuk gesprek kan natuurlijk worden voortgezet in de trein."
Tsja, zelf heb ik nou maar zelden de behoefte om met een wildvreemde te spreken....
Virussen? Scan ze hier!
Mja, je ziet wel de gesprekken los komen als er vertraging is. En dan heb ik het niet over 5 minuten, maar als je trein al een tijdje ergens vast staat.
Daarnaast ligt het ook aan het geslacht, leeftijd en knapheid van de potentiele gesprekspartner
Daarnaast ligt het ook aan het geslacht, leeftijd en knapheid van de potentiele gesprekspartner
☻/
/▌
Weten we zeker dat dit een diesel stel is, niet stiekem een vermomde stoomloc zo aan die pluimen van walm te zien boven 't stelwildhagen schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:17:
[...]
Zal de 186 dan wel zijn.... Deze dus:
? En ja, dit is een oude foto, is hier al eens vaker geplaats
Verder:
[...]
nieuws.nl
Tsja, zelf heb ik nou maar zelden de behoefte om met een wildvreemde te spreken....
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Dat weten we zeker jazwahiel schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:15:
[...]
Weten we zeker dat dit een diesel stel is, niet stiekem een vermomde stoomloc zo aan die pluimen van walm te zien boven 't stel
Foto is bij het afscheid van de DE-2'n genomen (mei 2002), en over de redenen van die forse pluim:
Foto en tekst van http://www.spoorzoeker.nu/186_41/186_41.htmDat de 186 er sinds de laatste revisie al weer heel wat kilometers op heeft zitten bewijzen de zwarte rookwolken die het stel hier bij een schijnvertrek produceert (zelfs onder het voorste balkon ontsnapt enige rook). Achteraf zou blijken dat dit veroorzaakt werd door verstopte luchtfilters, iets wat relatief eenvoudig te verhelpen was.
Virussen? Scan ze hier!
Ik merk inderdaad dat de mensen veel meer gaan praten met elkaar als vele vertraging is. (Denkt aan sneeuwavontuur november 2006) Ook op momenten dat er iets mis gaat, begint men vaker tegen elkaar te praten. (Trein valt stil.. wat zou er gebeurd zijn etc)wildhagen schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:17:
[...]
nieuws.nl
Rommel in de bovenleiding Arnhem-Nijmegen
Tussen Arnhem en Nijmegen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door rommel in de bovenleiding rijden er tussen Arnhem en Nijmegen minder treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Utrecht en Nijmegen kunnen omreizen via Den Bosch.
Prognose:
*einde tussen 18.00 en 19.00 uur.
[edit]
Rommel in de bovenleiding Arnhem-Nijmegen
Door een kluwe touw in de bovenleiding reden er vanaf 17.10 uur minder treinen tussen Arnhem en Nijmegen.
De kluwe bleek erg verweven en vast te zitten, waardoor het verwijderen langer ging duren dan in eerste instantie werd gedacht. Om 18.40 uur was de rommel verwijderd.
[ Voor 28% gewijzigd door IJnte op 28-05-2007 18:50 ]
Volgens nu.nl is er weer wat crimineel tuig bezig geweest:IJnte schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:03:
[...]
![]()
![]()
Heeft iemand zijn vuilniszak geleegt op de brug bij Kema @ Ah oid
Iig een wazige storing wat mij betreft
Edit: oeps, ik had je edit nog niet gezien, beetje overbodige post dit dusEen kluwen touw hinderde maandag vanaf 17.10 uur het treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen. Vermoedelijk heeft iemand het touw om de bovenleiding gegooid, meldt spoorbeheerder ProRail.
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 28-05-2007 20:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hoera voor de Belgische NMBS
Het is de regel dat wanneer de conducteur fluit er geen mensen meer mogen opstappen. Op dat moment is er maar 1 deur meer open (de deur waar de conducteur opstapt). Om veiligheidsredenen (je weet niet wanneer de trein in beweging komt) laat de conducteur dus geen mensen meer opstappen. Soms laat hij dit wel toe, hangt af van de situatie.
Overlaatst moest ik (weeral) lopen om de trein te halen. Er stond dus maar 1 deur open, dus ik zet een spurtje in, hopend dat ik er nog opmag. Een andere man loopt ook.
We komen allebei aan de deur, wat zegt de conductrice vervolgens?
"jij (wijst naar andere man) mag opstappen, jij (wijst naar mij) niet"
euuh...WAT?! Toch maar even dat mens met de middelvinger uitgezwaaid
.
Het is de regel dat wanneer de conducteur fluit er geen mensen meer mogen opstappen. Op dat moment is er maar 1 deur meer open (de deur waar de conducteur opstapt). Om veiligheidsredenen (je weet niet wanneer de trein in beweging komt) laat de conducteur dus geen mensen meer opstappen. Soms laat hij dit wel toe, hangt af van de situatie.
Overlaatst moest ik (weeral) lopen om de trein te halen. Er stond dus maar 1 deur open, dus ik zet een spurtje in, hopend dat ik er nog opmag. Een andere man loopt ook.
We komen allebei aan de deur, wat zegt de conductrice vervolgens?
"jij (wijst naar andere man) mag opstappen, jij (wijst naar mij) niet"
euuh...WAT?! Toch maar even dat mens met de middelvinger uitgezwaaid
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Arriva had weer lef vandaag. Vooral de trein halveren tijdens de spits. Pfff. Druk kreeg een nieuwe betekenis.
Maar ja, wat wil je anders, het moest allemaal goedkoper, enige reserve in het materiaal is er niet.
Maar ja, wat wil je anders, het moest allemaal goedkoper, enige reserve in het materiaal is er niet.
☻/
/▌
http://www.anno70.nl/inde...&task=view&id=47&Itemid=1
Hmm, dan zit je toch even te zweten als bijna-halfgaar gekookte reiziger en machinist
Hmm, dan zit je toch even te zweten als bijna-halfgaar gekookte reiziger en machinist
Virussen? Scan ze hier!
Afgelopen zaterdag kwam ik een vreemde trein tegen, ofja ik had em nog niet eerder gezien.
Dit was om half 5 bij boxtel (en ik meen dat hij op het spoor richting Utrecht reed)
Deze trein bestond uit twee locs (17xx) de tweede had beiden pantograven naar beneden, vervolgens kwamen er twee intercity wagons met allemaal geblindeerde ramen (tenminste zo leek het) Deze wagons waren iig helemaal blauw, daar waar de ramen hoorden te zitten. Vervolgens zat er volgens mij een restauratie-wagon. en daarna kwamen nog een aantal "normale" intercity-wagons.
Ook in Eindhoven twee keer een ICE gezien, die blijven toch erg mooi
(Eentje richting noorden en eentje richting zuiden.
Dit was om half 5 bij boxtel (en ik meen dat hij op het spoor richting Utrecht reed)
Deze trein bestond uit twee locs (17xx) de tweede had beiden pantograven naar beneden, vervolgens kwamen er twee intercity wagons met allemaal geblindeerde ramen (tenminste zo leek het) Deze wagons waren iig helemaal blauw, daar waar de ramen hoorden te zitten. Vervolgens zat er volgens mij een restauratie-wagon. en daarna kwamen nog een aantal "normale" intercity-wagons.
Ook in Eindhoven twee keer een ICE gezien, die blijven toch erg mooi
Geen idee wat je gezien hebt, er reed dit weekend volgens mij wel een Lourdes-trein (niet op gelet waarheen/wanneer precies). Andere mogelijkheid: een overbrenging van NSR IR-bakken in de diverse kleurstellingen (blauw/wit, blauw/rood, NS-kleurstelling), dat klopt qua tijd ook wel aardig.Pittie schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:34:
Afgelopen zaterdag kwam ik een vreemde trein tegen, ofja ik had em nog niet eerder gezien.
Ik vermoed naar Lourdes......Luccus schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:25:
[...]
er reed dit weekend volgens mij wel een Lourdes-trein (niet op gelet waarheen/
Verwijderd
Maar dat kan via verschillende grensovergangen...via Venlo, Maastricht en soms zelfs via Roosendaal.
Wie heeft er bedacht dat de MCN van een VIRM een airco installatie in hun gezichtsveld hebben gekregen
Zag al een week of wat geleden een VIRM rijden met een wit geval in de cabine hangen maar dit bleek een airco te zijn die er in gebeund is... Konden ze de kabine van de MCN niet gewoon aansluiten op de reizigersairco oid
Ander vraagje.. Stel dat je een onveilige situatie waarneemt op het spoor (b.v. openstaande container, of een stuk spoor wat niet helemaal jofel is oid), waar kan je dat dan melden
Ander vraagje.. Stel dat je een onveilige situatie waarneemt op het spoor (b.v. openstaande container, of een stuk spoor wat niet helemaal jofel is oid), waar kan je dat dan melden
Volgens mij moet je dan gewoon ProRail bellen, centraal nummer en daar verbinden ze je dan door. Zo ging 't volgens mijn huisgenoot die daar stage gelopen heeft. Maar 't lijkt me dat er wel een apart telefoonnummer voor is ofzo.
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Stroomstoring legt treinverkeer Rotterdam plat
Door een stroomstoring rijden er vanochtend tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak, Rotterdam Noord en Schiedam Centrum geen treinen. Dat heeft ProRail bekendgemaakt.
De spoorbeheerder adviseert reizigers tussen Roosendaal en Utrecht en tussen Roosendaal en Amsterdam om te reizen via Den Bosch. Passagiers tussen Den Haag en Eindhoven en Den Haag en Tilburg/Breda kunnen reizen via Utrecht.
Hoe lang de storing gaat duren is onbekend.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/77383
Door een stroomstoring rijden er vanochtend tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak, Rotterdam Noord en Schiedam Centrum geen treinen. Dat heeft ProRail bekendgemaakt.
De spoorbeheerder adviseert reizigers tussen Roosendaal en Utrecht en tussen Roosendaal en Amsterdam om te reizen via Den Bosch. Passagiers tussen Den Haag en Eindhoven en Den Haag en Tilburg/Breda kunnen reizen via Utrecht.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/77383
Verwijderd
Trouwens nog even een vraag.
Weet iemand wat er met de koppen van de Benelux treinstellen gaat gebeuren? Ik las dit weekend dat deze niet gebruikt gaan worden op de HSL zuid (i.t.t. de overige rijtuigen).
Logischerwijs zou je verwachten dat NS ze gaat gebruiken (ik zie namelijk nog regelmatig een 1600 aan beide kanten van een getrokken trein). Maar aangezien de meeste zaken op het spoor niet op logica gebaseerd zijn mijn vraag.
Weet iemand wat er met de koppen van de Benelux treinstellen gaat gebeuren? Ik las dit weekend dat deze niet gebruikt gaan worden op de HSL zuid (i.t.t. de overige rijtuigen).
Logischerwijs zou je verwachten dat NS ze gaat gebruiken (ik zie namelijk nog regelmatig een 1600 aan beide kanten van een getrokken trein). Maar aangezien de meeste zaken op het spoor niet op logica gebaseerd zijn mijn vraag.
5 minuten voor de storing stapte ik uit op Rotterdam Centraal, toen was er nog niks aan de handVerwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:01:
Stroomstoring legt treinverkeer Rotterdam plat
Een collega kwam net wat later en die had niet zoveel geluk. Die is gestrand op een tussenstation, an sich nog mazzel, omdat je anders echt niet kan wegkomen.
☻/
/▌
het was een seinstoring. Je treintje kon nog prima rijden. Hij was dan waarschijnlijk teruggereden naar het laatste bereikbare station; Rotterdam Blaak of Schiedam Centrum.
Alleen dan moet je wel door rood rijden en daar hebben we hierboven een heeeele discussie over gehad
Alleen dan moet je wel door rood rijden en daar hebben we hierboven een heeeele discussie over gehad
[ Voor 23% gewijzigd door -ErikE- op 04-06-2007 11:20 ]
Het probleem is wel dat ze dan omgebouw moeten worden. Nu kunnen ze communiceren met de Belgische 11.8, en als je ze met een 1700 wil rijden moet je daarvoor een stuurtafel met bijbehorende electronica inbouwen.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:00:
Trouwens nog even een vraag.
Is natuurlijk niet onmogelijk, maar gezien het feit dat op dit moment bijna al het ICR materieel al trek-duw rijdt is het denk ik niet hard nodig. Als je ze met ander materieel wil koppelen (ICK bijvoorbeeld) zul je ook nog een doorgaande stuurstroomleiding moeten aanleggen.
En daar komt nog bij dat de communicatie met een 16/1800 anders is dan met een 1700 (je kunt ze bij dubbeldekkers ook niet uitwisselen, je kunt dan alleen getrokken rijden).
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
OK, duidelijk verhaal.
Ik neem trouwens aan dat de Benelux stuurstandrijtuigen eigendom zijn van de NS? Net zoals de loks van de NMBS zijn?
Dat met die stuurstroom zal i.d.d. wel het probleem zijn, zeker als je met een gemengde set wagens rijdt. Als ik jou verhaal zo hoor is er dus een goede kans dat ze uiteindelijk op de sloop belanden.
Ik neem trouwens aan dat de Benelux stuurstandrijtuigen eigendom zijn van de NS? Net zoals de loks van de NMBS zijn?
Dat met die stuurstroom zal i.d.d. wel het probleem zijn, zeker als je met een gemengde set wagens rijdt. Als ik jou verhaal zo hoor is er dus een goede kans dat ze uiteindelijk op de sloop belanden.
Of de kop wordt er af gesneden en omgebouwd tot normaal rijtuig of ze blijven gewoon zo rijden. Ik denk namelijk niet dat HSA ruim in de rijtuigen zit (de Benelux heeft iig een chronisch tekort aan rijtuigen en als de dienst een beetje aantrekt als hij nu versneld wordt...)
Naar Lourdes via Maastricht of Roosendaal of uit Lourdes via Maastricht of Roosendaal? Je hebt zeker het licht nog niet gezien, misschien maar 'ns meegaan
Die zat/zit op de airco van de reizigersafdeling aangesloten (voorste bakhelft), maar dat bevalt niet. Overigens staat het ding niet echt in het zichtsveld geloof ik.IJnte schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:36:
Wie heeft er bedacht dat de MCN van een VIRM een airco installatie in hun gezichtsveld hebben gekregenZag al een week of wat geleden een VIRM rijden met een wit geval in de cabine hangen maar dit bleek een airco te zijn die er in gebeund is... Konden ze de kabine van de MCN niet gewoon aansluiten op de reizigersairco oid
Ouch, dat laatste is nu juist een van de problemen...IJnte schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:36:
Wie heeft er bedacht dat de MCN van een VIRM een airco installatie in hun gezichtsveld hebben gekregenZag al een week of wat geleden een VIRM rijden met een wit geval in de cabine hangen maar dit bleek een airco te zijn die er in gebeund is... Konden ze de kabine van de MCN niet gewoon aansluiten op de reizigersairco oid
De airco regeling is verbonden met de regeling in de reizigersruimte. Dat betekent dus dat als die in de reizigersruimte een standje lager gaat, die in de cabine ook. En die heeft 2 m2 frontruit als verwarmingsbron.
Additioneel probleem is dat als de spanning even wegvalt (door een stroomloze brug of een DCM die even uitvalt), de airco ook uitvalt en die moet zich dan eerst weer instellen en blaast dan rustig een paar minuten warme (ik neem aan: buiten)lucht.
Tja, ik heb (als leek) er op OVL ook al over gerant, maar degene die dat ding zo heeft verzonnen mogen ze gerust een baan als putjesschepper aanbieden.
Ook dat je als machinist in een afgesloten ruimte de temperatuur niet zelf kunt regelen is bezopen.
Hmm, is dat mischien waarom de airco in IRM over 't algemeen vrij koud ingesteld staat?Maasluip schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:50:
[...]
Ouch, dat laatste is nu juist een van de problemen...
De airco regeling is verbonden met de regeling in de reizigersruimte. Dat betekent dus dat als die in de reizigersruimte een standje lager gaat, die in de cabine ook. En die heeft 2 m2 frontruit als verwarmingsbron.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik zou 112 bellen als het echt dringend is en een direct ongeluk dreigt (kliko @ spoor bijv. ). Tja, de trein is snel, ongeluk is zo gebeurd...IJnte schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:36:
![]()
Anders als het een kliko is die dicht bij het spoor staat, had ik ik 0900-8844 gebeld. Die verwijzen wel door naar ProRail Spoor beheer en/of Spoorweg politie.
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 04-06-2007 20:46 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
-
[ Voor 100% gewijzigd door Luke! op 04-06-2007 23:41 ]
Ik kreeg ingestraald dat het naar Lourdes was en niet andersomLuccus schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:14:
[...]
Naar Lourdes via Maastricht of Roosendaal of uit Lourdes via Maastricht of Roosendaal? Je hebt zeker het licht nog niet gezien, misschien maar 'ns meegaan.
À la, maar ik maakte die opmerking (geen idee waarheen) omdat ik dat allang weer vergeten was en dus niet wist of dat een mogelijke 'oplossing' van P's spot kon zijn. DaherSpotter schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:52:
[...]
Ik kreeg ingestraald dat het naar Lourdes was en niet andersom.
Maar wat houden die geblindeerde bakken in? Wat zijn dat voor rijtuigen, maar aangezien ze met twee locs reden lijkt me het inderdaad ook goed mogelijk dat het om een overbrenging ging.Luccus schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:25:
[...]
Geen idee wat je gezien hebt, er reed dit weekend volgens mij wel een Lourdes-trein (niet op gelet waarheen/wanneer precies). Andere mogelijkheid: een overbrenging van NSR IR-bakken in de diverse kleurstellingen (blauw/wit, blauw/rood, NS-kleurstelling), dat klopt qua tijd ook wel aardig.
Of zou die loc als back-up dienen voor als de eerste het zou begeven
In Lourdes evt. ambulancerijtuig of zo, ik noem maar iets, in de overbrenging denk ik gewoon weerspiegeling van niet-onderbroken glanzende ramen. KAPittie schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:03:
[...]
Maar wat houden die geblindeerde bakken in? Wat zijn dat voor rijtuigen, maar aangezien ze met twee locs reden lijkt me het inderdaad ook goed mogelijk dat het om een overbrenging ging.
Of zou die loc als back-up dienen voor als de eerste het zou begeven
Verwijderd
UTRECHT - De spoorwegen werden dinsdag wederom getroffen door een lastige stroomstoring. Even na acht uur ontstonden problemen met de spanning rond station Driebergen Zeist.
Het treinverkeer tussen Utrecht en Maarn werd stilgelegd omdat wissels en seinen niet meer werkten, aldus ProRail. De stremming was na ongeveer een uur voorbij.
Reizigers op de drukke trajecten Utrecht-Arnhem en Utrecht-Nijmegen moesten gedurende die tijd omrijden via Den Bosch. Ook het goederenvervoer had last van de stremming.
Maandag veroorzaakten stroomstoringen bij Rotterdam en Almelo grote problemen.
Het treinverkeer tussen Utrecht en Maarn werd stilgelegd omdat wissels en seinen niet meer werkten, aldus ProRail. De stremming was na ongeveer een uur voorbij.
Reizigers op de drukke trajecten Utrecht-Arnhem en Utrecht-Nijmegen moesten gedurende die tijd omrijden via Den Bosch. Ook het goederenvervoer had last van de stremming.
Maandag veroorzaakten stroomstoringen bij Rotterdam en Almelo grote problemen.
15:39 uur Van en naar Almelo Door een stroomstoring rijden er tussen Almelo en Vroomshoop geen treinen maar bussen, tussen Almelo en Hengelo en tussen Almelo en Wierden geen treinen maar beperkt bussen. Vertraging: ongeveer 30 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Deventer kunnen omreizen via Zutphen. Prognose: * Dit duurt tot na de avondspits.
13:48 uur Utrecht<->Rotterdam Door een stroomstoring rijden er tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Reisadvies: * Rotterdam-Utrecht-Amersfoort via Den Haag Centraal. * Utrecht-Roosendaal via Den Bosch. * R'dam C-Noord/Alexander: metro/tram Prognose: * Dit duurt de rest van de dag.
13:48 uur Utrecht<->Rotterdam Door een stroomstoring rijden er tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Reisadvies: * Rotterdam-Utrecht-Amersfoort via Den Haag Centraal. * Utrecht-Roosendaal via Den Bosch. * R'dam C-Noord/Alexander: metro/tram Prognose: * Dit duurt de rest van de dag.
☻/
/▌
/ \
Bron: http://www.nu.nl/news/110...ling_Noord-Nederland.htmlZWOLLE - De NS voert per 10 juni een nieuwe dienstregeling voor het noorden van het land in, zo meldde het bedrijf dinsdag. De spoorwegen doen dit na kritiek op verslechterde verbindingen vanuit het noorden richting de Randstad.
ANP
Na de invoering van de nieuwe landelijke dienstregeling eind vorig jaar klaagden veel reizigers in het oosten en noorden over langere wachttijden.
Door de openingstijden van de IJsselbrug vlak vóór het station Zwolle aan te passen, kan de NS de dienstregeling van het traject Amersfoort via Zwolle naar Leeuwarden en Groningen aanpassen.
Ook sluiten de treinen nu beter aan op bussen en regionale sporen in Drenthe, Groningen en Friesland, aldus de spoorwegen.
Reizigers worden de komende dagen via flyers en omroepberichten op de hoogte gesteld.
Heeft iemand een idee wat er precies gaat veranderen? Kan nergens vinden wat de feitelijke verbeteringen zijn.
Verwijderd
Spooropstelling Ut (zie ook eerder in dit topic):
* 2800 ri Amfs Ut spoor 11/12, ri Rtd spoor 8
* 800 ri Ehv Ut spoor 15
* 2000 ri Ah Ut spoor 14
Gewijzigde dienstregeling NoordOost:
* 700 -2 van Amf, -4 in Zl. 500 -2 in Zl.
* 12500/12700 ri Lw spoor 5 in Zl, 3700 hierdoor verdrongen naar 6 in Zl.
* 3800 in beide richtingen -2, 9100 -1 vanaf Zl.
* 8500 op Kpn nieuwe drgl: Kpn v .03/.33; Zl a .13/.43; Zl v .19/.49; Kpn a .29/.59
* 5600 ri Zl -1 van Avat
* 2800 -1 van Amfs tot Amf (alleen in die richting)
3500:
* Rijdt -1 van Shl en Asdz, alleen ri Ehv
Wijgigingen die al eerder in waren gegaan zijn nu definitief:
* 13600 -1 vanaf Bd (.24 en .54)
* Gewijzigde BSO (is in de praktijk al zo) Ehv incl minutenwijzigingen voor 800/1900 zuidwaards
Tot slot:
* Kortere treinen in de avonduren, mn ten koste van ICB en ICK. Zo krijgt NedTrain meer ruimte voor onderhoud. Treinen worden dan gereden met VIRM of ICM.
* Instroom ICMm blijft in serie 1500
* 800 ri Ehv Ut spoor 15
* 2000 ri Ah Ut spoor 14
* 8500 op Kpn nieuwe drgl: Kpn v .03/.33; Zl a .13/.43; Zl v .19/.49; Kpn a .29/.59
* 5600 ri Zl -1 van Avat
3500:
* Gewijzigde BSO (is in de praktijk al zo) Ehv incl minutenwijzigingen voor 800/1900 zuidwaards
Tot slot:
* Kortere treinen in de avonduren, mn ten koste van ICB en ICK. Zo krijgt NedTrain meer ruimte voor onderhoud. Treinen worden dan gereden met VIRM of ICM.
Verwijderd
Ik snap echt helemaal niets van jouw post, terwijl ik toch redelijk ingevoerd ben in zaken op het spoor (ok, ik weet niet alle treinnummers en alle afkortingen van stations uit m'n hoofd zoals sommigen hier).Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:08:
Spooropstelling Ut (zie ook eerder in dit topic):
* 800 ri Ehv Ut spoor 15
* 2000 ri Ah Ut spoor 14
* 5600 ri Zl -1 van Avat
3500:
Tot slot:
Kan jij uitleggen wat het bovenstaande voor ons betekent?
Verwijderd
In praktijk bijna niets; het zijn maar verschuivinkjes van een minuut of zo. Alleen wordt de lijn Zwolle-Kampen weer teruggelegd naar de dienstregeling voor december omdat er nu wel goede aansluitingen gegeven kunnen worden.
En Utrecht wordt een stuk anders qua spooropstelling.
En Utrecht wordt een stuk anders qua spooropstelling.
snelheidsrecord Betuweroute
Leuk stukje PR. /me -ErikE- kijkt uit naar de ingebruikname van deze spoorlijn Heerlijk al die nieuwe technieken!
Leuk stukje PR. /me -ErikE- kijkt uit naar de ingebruikname van deze spoorlijn Heerlijk al die nieuwe technieken!
Belachelijk stukje. Oh oh oh wat gaat het snel. Speciaal een Thalys machinist ingehuurd, nou zeg.
Maximum snelheid 132 km/h (de maximum snelheid van de betuwelijk + 10%) en gemiddeld 122 km/h. Jemig de pemig wat snel. Moet je daar zo'n poeha over maken?
Ik durf best te beweren dat je constant met 160 over die baan kunt raggen, zeker met een loc met een meetrijtuigje erachter. Per slot van rekening reed de TGV ook 580 km/h op een baan die voor 330 geschikt is.
Overigens, om niet helemaal negatief te zijn. Het is natuurlijk wel geweldig dat een goederentrein voortaan in een uur tijd in Zevenaar kan zijn, niet steeds hoeft af te remmen (en op te trekken) voor reizigerstreinen. Dit geeft ten eerste een flinke boost voor het goederenvervoer (een vrachtwagen is langzamer) en is goed voor het milieu (minder stroomverbruik).
Maximum snelheid 132 km/h (de maximum snelheid van de betuwelijk + 10%) en gemiddeld 122 km/h. Jemig de pemig wat snel. Moet je daar zo'n poeha over maken?
Ik durf best te beweren dat je constant met 160 over die baan kunt raggen, zeker met een loc met een meetrijtuigje erachter. Per slot van rekening reed de TGV ook 580 km/h op een baan die voor 330 geschikt is.
Overigens, om niet helemaal negatief te zijn. Het is natuurlijk wel geweldig dat een goederentrein voortaan in een uur tijd in Zevenaar kan zijn, niet steeds hoeft af te remmen (en op te trekken) voor reizigerstreinen. Dit geeft ten eerste een flinke boost voor het goederenvervoer (een vrachtwagen is langzamer) en is goed voor het milieu (minder stroomverbruik).
[ Voor 28% gewijzigd door Maasluip op 06-06-2007 11:28 ]
Ik denk dat je het een beetje in een ander daglicht moet zien. Het is inderdaad overdreven om te vermelden dat de Thalys Mcn de snelheid gewend is. Hij is er waarschijnlijk bij gehaald omdat hij bedreven is in het rijden met ERTMS en 25kV loccen. Overigens is 160 rijden op de betuweROUTE niet aan te raden. Dan krijg je nogal desastreuze golven in de bovenleiding. Dit was zoals het stuk aangeeft echt wel de limieten opzoeken.Maasluip schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:26:
Belachelijk stukje. Oh oh oh wat gaat het snel. Speciaal een Thalys machinist ingehuurd, nou zeg.
Ook is je vergelijking met het TGV record een beetje krom. Daarvoor was bijna 30kV nodig en was de trekkracht op de rijdraden zo verhoogd dat deze tot twee keer toe is gebroken voor de test plaats had. (staat uiteraard niet in de officiele persberichten). Bij deze test is gewoon de installatie gebruikt die ook gewoon tijdens normaal bedrijf wordt gebruikt.
De kern van dit verhaaltje is gewoon: 25kV werkt, ERTMS werkt -> Het A15-tracé lijkt een succes te worden.
Thalys rijdt niet met ERTMS en "25 kV-loccen" komen eveneens nergens de hoek om kijken.-ErikE- schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:37:
[...]
Ik denk dat je het een beetje in een ander daglicht moet zien. Het is inderdaad overdreven om te vermelden dat de Thalys Mcn de snelheid gewend is. Hij is er waarschijnlijk bij gehaald omdat hij bedreven is in het rijden met ERTMS en 25kV loccen.
Dat is natuurlijk een belachelijke gevolgtrekking.De kern van dit verhaaltje is gewoon: 25kV werkt, ERTMS werkt -> Het A15-tracé lijkt een succes te worden.
lijkt mij dat als men de Thalys over de HSL zuid wil gaan laten rijden (wat men wil) de Mcn toch echt met ERTMS om moeten kunnen gaan. Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijkLuccus schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:42:
[...]
Thalys rijdt niet met ERTMS en "25 kV-loccen" komen eveneens nergens de hoek om kijken.
Wat is volgens jou dan de conclusie die de PR mensen willen dat wij (lezers) uit dit stuk trekken?Dat is natuurlijk een belachelijke gevolgtrekking.
overigens spreek ik in al mijn posts met 'succes' over een technisch succes, heb niet zoveel met marketing en beleid en treindiensten enzo
Route ja, en geen lijk...-ErikE- schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:37:
[...]
Overigens is 160 rijden op de betuweROUTE niet aan te raden. Dan krijg je nogal desastreuze golven in de bovenleiding. Dit was zoals het stuk aangeeft echt wel de limieten opzoeken.

Maar dat de bovenleiding al bij 160 km/h gaat golven daar geloof ik weinig van. De bovenleiding is een stuk lichter dan bij 1500V en daardoor een stuk minder vatbaar voor de druk van de stroomafnemer. Dat zal natuurlijk al voor een deel gecompenseerd zijn door een lagere afhangspanning, maar dat je bij 160 al de bovenleiding kapot rijdt dat geloof ik niet.
Dit is stukje alleen maar propaganda, en slechte wat dat betreft. Niet dat dit de gehaalde doelen vermindert, maar ze proberen het wel op te blazen alsof ze de wereldvrede hebben opgelost.
Zoals gezegd: mooi dat het werkt en ik denk ook dat de betuweroute een succes wordt.
.
kapotrijden zal ook wel niet gebeuren, maar toch zul je er echt golven in krijgen. Qua koperdoorsnee scheelt het niet eens heel veel. 360mm2 voor 1500V en 340mm2 voor 25kV (2x 70mm2 + 120mm2 draagkabel voor 1500V en 1x120mm2 + 120mm2 draagkabel voor 25kV). Equipotentiaal en negative feeder niet meegerekend omdat die los hangen van de rijdraad constructie, net als dat ik de Versterkingsleiding (240mm2)niet heb meegerekend bij de 1500V.Maasluip schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:52:
[...]
Route ja, en geen lijk...
Maar dat de bovenleiding al bij 160 km/h gaat golven daar geloof ik weinig van. De bovenleiding is een stuk lichter dan bij 1500V en daardoor een stuk minder vatbaar voor de druk van de stroomafnemer. Dat zal natuurlijk al voor een deel gecompenseerd zijn door een lagere afhangspanning, maar dat je bij 160 al de bovenleiding kapot rijdt dat geloof ik niet.
Dit is stukje alleen maar propaganda, en slechte wat dat betreft. Niet dat dit de gehaalde doelen vermindert, maar ze proberen het wel op te blazen alsof ze de wereldvrede hebben opgelost.
Zoals gezegd: mooi dat het werkt en ik denk ook dat de betuweroute een succes wordt.
.
Het systeem is gewoon gebouwd op 120km/h, hier heb je maximale bedrijfszekerheid. Sneller kan wel (en zullen ze vast nog wel gaan met bijbehorende propaganda) maar de installatie wordt er niet vrolijk van -> golven in de rijdraad -> stuiteren van de stroomafnemer -> vlambogen -> inbranden rijdraad enz enz
Volgens Wikipedia is het in Nederland totaal 500 mm2 (met 2x 100 mm2 rijdraad). Dat scheelt wel een beetje.-ErikE- schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:02:
[...]
kapotrijden zal ook wel niet gebeuren, maar toch zul je er echt golven in krijgen. Qua koperdoorsnee scheelt het niet eens heel veel. 360mm2 voor 1500V en 340mm2 voor 25kV (2x 70mm2 + 120mm2 draagkabel voor 1500V en 1x120mm2 + 120mm2 draagkabel voor 25kV).
Check, maar zo ver is men nog niet.-ErikE- schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:47:
[...]
lijkt mij dat als men de Thalys over de HSL zuid wil gaan laten rijden (wat men wil) de Mcn toch echt met ERTMS om moeten kunnen gaan. Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk
Doet er niet zoveel toe. Feit is dat 'succes' van meer afhangt dan alleen het goed werken van de infra.[...]
Wat is volgens jou dan de conclusie die de PR mensen willen dat wij (lezers) uit dit stuk trekken?
Je hebt wat betreft de 500mm2 helemaal gelijk. Zoals ik zei heb ik de versterkingsleiding niet meegeteld omdat deze mechanisch is gescheiden van de rijdraadconstructie. Hij telt dus voor golven niet mee. Een enkele rijdraad is echt 70mm2Maasluip schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:15:
[...]
Volgens Wikipedia is het in Nederland totaal 500 mm2 (met 2x 100 mm2 rijdraad). Dat scheelt wel een beetje.
500mm2 1500V
2x 70mm2Rijdraad
1x120mm2 Draagkabel
1x240mm2 Versterkingsleiding (mechanisch gescheiden van bovenstaand)
totaal 500mm2
670mm2 25kV
1x 120mm2 Rijdraad
1x 70mm2 Draagkabel
1x 240mm2 equipotentiaalleiding (mechanisch en elektrisch gescheiden van onder- en bovenstaand)
1x 240mm2 negative feeder (mechanisch en elektrisch gescheiden van bovenstaand)
voor het golven moet je dus bij 1500V rekening houden met 260mm2 en bij 25kV met 190mm2 Ook minder afspanning bij 25kV EN het specifieke ontwerp van de betuweroute zorgen ervoor dat de bovenleidingconstructie hogere snelheden niet zomaar toestaat. Of de baan het aankan, durf ik geen uitspraak over te doen. Maar zowieso zijn tunnels niet met een hoge snelheid in te rijden ivm luchtdruk en zijn de weinig bochten niet gekanteld. Niet dat er veel bochten van betekenis zijn, maargoed
Zoals aangegeven geef ik je gelijk, maar bedoel ik met succes een technisch succes. Of de spoorlijn zelf een succes wordt, zal me niet zoveel boeien. Dat het technisch een succes IS vind ik veel interessanter.Luccus schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:24:
[...]
[...]
Doet er niet zoveel toe. Feit is dat 'succes' van meer afhangt dan alleen het goed werken van de infra.
[ Voor 32% gewijzigd door -ErikE- op 06-06-2007 12:42 ]
Wat ik zo apart vind, is dat de schuifdeur van de toiletruimte in de GTW Spurt 3 knoppen kent±
Open, Dicht en Noodopenen?
Wat is dan het verschil tussen Open en Noodopenen? Allebij werken ze toch?
de 'Noodopenen' knop alarmeert ook de Mcn of alarmdiensten?? Gokje hoor.Ariën Clay schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:33:
Wat ik zo apart vind, is dat de schuifdeur van de toiletruimte in de GTW Spurt 3 knoppen kent±
Of er zitten twee aparte mechanismen in, als het normale mechanisme (openen) niet meer werkt, kan je er toch uitkomen met het tweede mechanisme (noodopenen). Hierbij zal er wel enige output naar de Mcn of reparatiedienst (??) zijn om het defect te fixen.
[ Voor 24% gewijzigd door -ErikE- op 07-06-2007 11:35 ]
Wat is het verschil tussen de openen-knop/handgreep en de noodontgrendeling in al het andere materieel?Ariën Clay schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:33:
Geen idee, al het andere materieel dan de spurt heeft een normale deurslot zoals wij die ook kennen op de toiletten en badkamers in ons huis.
Dus het nut ervan ontgaat me eenbeetje..
Ok, de OPENEN stand in de toilet bij de Spurt kan weigeren, en je kan hem dan in Noodopenen zetten?
Maar zowiezo zou je ipv Openen toch ook Noodopenen kunnen gebruiken?
Op beide manieren gaat hij zowiezo open
..
Dus het verschil tussen die Noodopenen en Openen zou ik wel willen weten
Waar moet Stadler toch weer zo ingewikkeld doen?
Dus het nut ervan ontgaat me eenbeetje..
Ok, de OPENEN stand in de toilet bij de Spurt kan weigeren, en je kan hem dan in Noodopenen zetten?
Maar zowiezo zou je ipv Openen toch ook Noodopenen kunnen gebruiken?
Op beide manieren gaat hij zowiezo open

Dus het verschil tussen die Noodopenen en Openen zou ik wel willen weten
Waar moet Stadler toch weer zo ingewikkeld doen?
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2007 16:41 ]
My bad, ik had niet goed gelezen en had niet gezien dat het over *toilet*deuren ging.
welk artikel was het precies? Want ik kan op Wiki niks vinden over 'Rijdraad" of "bovenleiding"Maasluip schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:15:
[...]
Volgens Wikipedia is het in Nederland totaal 500 mm2 (met 2x 100 mm2 rijdraad). Dat scheelt wel een beetje.
nvm, heb het al gevonden. Eens kijken of dat gewijzigd kan worden
edit: done.
[ Voor 12% gewijzigd door -ErikE- op 08-06-2007 15:37 ]
Weer een lekker zootje vandaag
En het is niet eens vrijdag de 13e...
nu.nlDoor het hele land hebben treinreizigers vrijdag te maken met vertragingen en uitval van treinen. Tussen Amsterdam en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van dertig tot zestig minuten, meldt ProRail.
Door een defect aan het spoor rijden daar minder treinen.
Vanwege een defecte bovenleiding waarschuwt ProRail reizigers op het traject Leiden-Hoofddorp voor een vertraging van 30 tot 45 minuten.
Tot 17.00 uur rijden tussen Amsterdam en Leiden minder treinen en tussen Hoofddorp en Leiden rijden geen stoptreinen. Reizigers tussen Hoofddorp en Leiden kunnen omreizen via Schiphol.
Ook op het spoor tussen Roermond en Nijmegen zijn er problemen. Op dit traject kampt het vervoersbedrijf Veolia met technische problemen, onder meer door diesel die te warm is geworden.
Treinen rijden in kleinere samenstellingen waardoor veel reizigers samengepakt in te kleine treinen worden vervoerd. Ook zijn er vijf treinen uitgevallen. Vanaf 16.00 uur zijn er volgens een woordvoerder van Veolia meer treinen beschikbaar en worden er minder problemen verwacht.
Van Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer ArenA en van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Abcoude moeten reizigers rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot een half uur. De oorzaak is een wisselstoring.
Vanwege materieeltekort waarschuwt ProRail reizigers tussen Nijmegen en Boxmeer verder in de middag- en avondspits voor een vertraging van vijftien tot dertig minuten.
Vrijdagochtend heeft het treinverkeer rond Groningen platgelegen door een storing in het bedieningssysteem voor seinen en wissels. Blikseminslag leidde een groot deel van de ochtend tot vertraging op het spoor tussen Breda en Dordrecht. Die problemen zijn inmiddels verholpen, zegt ProRail
En het is niet eens vrijdag de 13e...
Virussen? Scan ze hier!
Heeft iemand een idee of dit puur toevallig is of dat dit (mede) veroorzaakt wordt door het warme weer?
Lijkt gewoon een gevalletje toeval en Wet van Murphy. Gisteren was het ook zo warm, en toen waren er geen noemenswaardige problemen, zeker niet van deze omvang. Zelfde geld voor de hele maand april toen het bijna de helem maand bijna net zo heet was als nu.
Virussen? Scan ze hier!
Eens zien:JvH schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:59:
Heeft iemand een idee of dit puur toevallig is of dat dit (mede) veroorzaakt wordt door het warme weer?
- asd-ut, defecte bovenleiding: hoeft niets met warm weer te maken hebben, het is een nieuw traject dus kan ook een fout bij het bouwen zijn.
- Veolia: dat was te verwachten en is in dit topic ook voorspeld: ligt aan het warme weer
- Dvd-Asda wisselstoring: kan met warm weer te maken hebben, maar het is daar vaker prijs
- Groningen: kan toeval zijn
- Blikseminslag: weersinvloed, is duidelijk.
Hmmm ok, dan hoop ik maar dat alles morgen meezit en er niet al te veel vervelende blikseminslagen zijn. Wil wel op tijd zijn voor het vrijgezellenfeestMaasluip schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:03:
[...]
Eens zien:
- asd-ut, defecte bovenleiding: hoeft niets met warm weer te maken hebben, het is een nieuw traject dus kan ook een fout bij het bouwen zijn.
- Veolia: dat was te verwachten en is in dit topic ook voorspeld: ligt aan het warme weer
- Dvd-Asda wisselstoring: kan met warm weer te maken hebben, maar het is daar vaker prijs
- Groningen: kan toeval zijn
- Blikseminslag: weersinvloed, is duidelijk.
8 juni 2007 Nijmegen<->Venlo Door materieeltekort bij de vervoerder rijden er in de spits tussen Nijmegen en Boxmeer minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Dit duurt van 14.50 tot 20.10 uur.
Als ik de NS was zou ik hier ipv 'de vervoerder' groot Veolia neerzetten, zodat iedereen ziet dat dit niet de NS is.
Als ik de NS was zou ik hier ipv 'de vervoerder' groot Veolia neerzetten, zodat iedereen ziet dat dit niet de NS is.
☻/
/▌
/ \
Dat soort meldingen komt van Prorail, heeft dus niks met NS te maken
Ik snap niet waarom een blikseminslag de boel in de war kan gooien. Was die inslag in de bovenleiding waardoor er wat stuk ging?
Ik snap dat de NS mededeelt dat het niet hun schuld is en dat het een invloed van buitenaf is, maar ik ben wel nieuwsgierig wáárom het dan niet goed gaat. Iemand die het weet?
Ik snap dat de NS mededeelt dat het niet hun schuld is en dat het een invloed van buitenaf is, maar ik ben wel nieuwsgierig wáárom het dan niet goed gaat. Iemand die het weet?
☻/
/▌
Of in een kabel van een stroomleverancier, of in een controlekast voor (bijvoobeeld) seinen, wissels etc.Motrax schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:24:
Ik snap niet waarom een blikseminslag de boel in de war kan gooien. Was die inslag in de bovenleiding waardoor er wat stuk ging?
Of in een boom die door de inslag op het spoor gevallen is en daarbij de bovenleiding meeneemt
Etc... er kunnen zoveel mogelijkheden zijn.
De NS deelt dat niet mee, die meldingen komen van ProRail, zoals Maasluip al zeiIk snap dat de NS mededeelt dat het niet hun schuld is en dat het een invloed van buitenaf is, maar ik ben wel nieuwsgierig wáárom het dan niet goed gaat. Iemand die het weet?
Nog meer problemen op spoorgebied:
Aldus Omroep Brabant en nu.nlTussen Breda en Gilze-Rijen zijn overwegen gestoord langs het spoor. Volgens een woordvoerder zijn er waarschijnlijk zekeringen 'uitgeklapt' door blikseminslagen.
De reparatie laat op zich wachten; volgens de woordvoerder van ProRail is het onverantwoord om mensen aan het werk te zetten in een schakelkast in open veld.
In Brabant waren er meer blikseminslagen in bovenleidingen. De gevolgen daarvan lijken mee te vallen.
[ Voor 45% gewijzigd door wildhagen op 08-06-2007 19:40 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik zat vandaag van Ut naar Amf in de 4012, speciaal moeten wachten want hij vertrok met +15 uit
Ut. De conducteurs zagen hem ook voor het eerst, nog even een praatje mee gemaakt. Ze wisten niet hoe de nieuwe koersborden werkten dus die bleven mooi op zwart...
Wat opviel: het ziet er allemaal sjiek en mooi uit, maar het prullenbakje zit op een heel vervelende plek, daar ga je gegarandeerd je knieën tegen stoten
Verder constateerde een reiziger op twee plekken lekkage in een van de bakken van de 4012, de stoelen waren flink nat!
Ut. De conducteurs zagen hem ook voor het eerst, nog even een praatje mee gemaakt. Ze wisten niet hoe de nieuwe koersborden werkten dus die bleven mooi op zwart...
Wat opviel: het ziet er allemaal sjiek en mooi uit, maar het prullenbakje zit op een heel vervelende plek, daar ga je gegarandeerd je knieën tegen stoten
Verder constateerde een reiziger op twee plekken lekkage in een van de bakken van de 4012, de stoelen waren flink nat!
Ja klopt, dat is inderdaad verschrikkelijk! Maar aan de andere kant waren andere oplossingen ook niet ideaal (geen prullenbak in ICR geloof ik, klein rotbakje in VIRM).Reinier schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:49:
Jawel hoor, dat zijn die kutdingen die niet open kunnen als je het tafeltje naar beneden hebt geklapt.Dennis schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:41:
[...](geen prullenbak in ICR geloof ik)
De prutser-van-de-dag-award gaat naar het personeel van de 3554 die gisteren in Eindhoven op spoor 1 keerde. Mcn. kon de loc niet opbouwen omdat 'ie iets in de andere cabine had laten liggen en ging dus rustig teruglopen en kwam terug met de mededeling "Je denkt toch niet dat ik ga rennen met dit weer?" Seintje stond de hele tijd veilig dus er kon niks Eindhoven meer in tot het ding met +16 eindelijk eens weg was. Ook een schop na voor PRail, want geen omroep.
[ Voor 51% gewijzigd door Luke! op 09-06-2007 11:52 ]
Verwijderd
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1501293.ece
Hoe deden ze dat eerst in het noorden van Nederland dan? Of konden ze daar in de zomer ook niet rijden?Van de veertig treinstellen zijn er sinds donderdagavond 22 uitgevallen door technische mankementen. [..] Oorzaak is oververhitting van de dieselmotoren van de oude Wadlopers door het warme weer. Ook zijn er problemen met de remmen.
En daarnaast hoefde je daar niet óf vol te remmen óf vol tractie te geven om de rijtijden te kunnen halen. En zoals een NedTrain'er in Venlo eens zei: "Daar zaten toch maar drie boeren en een koe in zo'n ding."
Gistermiddag, rond 17:00 in amersfoort:
Op spoor 4a had de ic naar rotterdam van 16:52 vertraging van zo'n 15-20 min.
De stoptrein waar ik mee moet vertrekt om 17:12 , ook van spoor 4a.
Rond kwart over 5 komt de vertraagde ic binnen zetten, ik zag in de verte dat de stoptrein uit utrecht er ook aan kwam en naar spoor 2 ging. Dus ik ff sprinten naar 2. Er werd totaal geen spoorwijziging oid omgeroepen / op de borden gezet.
Ongeveer een kwart van de wachtenden ging ook naar 2. (Gelukkig was de trein lekker leeg, ivm die
hitte). Even later werd er blijkbaar wel omgeroepen, want al wachtende in de stoptrein zag ik ineens iedereen die nog op 4a stond als een gek naar 2 komen rennen. Net voor de eersten de trein bereikten, ging het fluitje en konden we iedereen uitzwaaien die bezweet aan kwam rennen.
Vraag me af waarom er uberhaupt niet is omgeroepen. Echt die communicatie blijkt elke keer ook weer zo moeilijk te zijn.
Op spoor 4a had de ic naar rotterdam van 16:52 vertraging van zo'n 15-20 min.
De stoptrein waar ik mee moet vertrekt om 17:12 , ook van spoor 4a.
Rond kwart over 5 komt de vertraagde ic binnen zetten, ik zag in de verte dat de stoptrein uit utrecht er ook aan kwam en naar spoor 2 ging. Dus ik ff sprinten naar 2. Er werd totaal geen spoorwijziging oid omgeroepen / op de borden gezet.
Ongeveer een kwart van de wachtenden ging ook naar 2. (Gelukkig was de trein lekker leeg, ivm die
Vraag me af waarom er uberhaupt niet is omgeroepen. Echt die communicatie blijkt elke keer ook weer zo moeilijk te zijn.
nope
Tja, PRail. Ik heb al vaker gepleit voor lijfstraffen.bloody schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:42:
Vraag me af waarom er uberhaupt niet is omgeroepen. Echt die communicatie blijkt elke keer ook weer zo moeilijk te zijn.![]()
Verwijderd
De Duitse treinmachinist die vorige week om het leven kwam nadat hij tijdens de rit uit zijn locomotief viel, moest waarschijnlijk plassen. Dat blijkt uit onderzoek van de politie.
De trein reed 120 kilometer per uur toen de machinist ten val kwam. De trein kwam daarna snel tot stilstand, omdat de noodrem automatisch in werking werd gesteld.
De 41-jarige machinist werd dood gevonden langs de rails, met zijn broek open. Volgens de politie is de man gevallen toen hij de deur van de locomotief opende om zo te kunnen plassen.
Volgens een woordvoerder is het niet ongebruikelijk dat treinpersoneel op deze manier hun behoefte doet. "Als er maar één man in de locomotief zit kan het vaak niet anders", aldus de zegsman. Hij voegt er aan toe dat de snelheid dan meestal een stuk lager ligt.
========
Bizar, wie gaat er nou bij 120 km/h uit zijn loc pissen
De trein reed 120 kilometer per uur toen de machinist ten val kwam. De trein kwam daarna snel tot stilstand, omdat de noodrem automatisch in werking werd gesteld.
De 41-jarige machinist werd dood gevonden langs de rails, met zijn broek open. Volgens de politie is de man gevallen toen hij de deur van de locomotief opende om zo te kunnen plassen.
Volgens een woordvoerder is het niet ongebruikelijk dat treinpersoneel op deze manier hun behoefte doet. "Als er maar één man in de locomotief zit kan het vaak niet anders", aldus de zegsman. Hij voegt er aan toe dat de snelheid dan meestal een stuk lager ligt.
========
Bizar, wie gaat er nou bij 120 km/h uit zijn loc pissen
Een machinist met hoge nood.
En ik zou zelf ook wel wat langzamer gaan rijden want ik kan me niet indenken dat je het droog houdt bij 120 km/h.
Tragisch.
Tragisch.
Verwijderd
Het is natuurlijk ook lastig...
Niet alle auto's zijn Opels, niet alle vliegtuigen op Schiphol zijn van de KLM, maar....enfin...
Niet alle auto's zijn Opels, niet alle vliegtuigen op Schiphol zijn van de KLM, maar....enfin...

Vertraging NS... Geven ze nu al bij voorbaad de NS de schuld
Had verwacht dat ze wel wat beter ingelicht waren daar.
Afgelopen zondag naar de wedstrijd Jong Oranje - Jong Israel geweest in Heerenveen geweest, en uiteraard met de trein (vanaf Gouda)
Lekker een Lentetour gekocht, zodat we lekker 1e klas konden zitten, wat wel lekker is op een reis van 2 uur. Verbinding is goed geregeld: Eerst met de sprinter van Gouda Goverwelle naar Gouda, waar een koploper ons in 1x naar heerenveen brengt.
Terug hetzelfde verhaal, om 21:01 vertok er een IC vanaf heerenveen die in 1x door zou rijden naar Gouda.
Perron in Heerenveen vol met oranje supporters (20000 man in het stadion) en je denkt de NS zet wel iets groots in, als een lange Koploper of een Regiorunner.
Nee hoor! komt er een al halfvolle Koploper met 3 bakken aanrijden.
Resultaat: een stikkes maar dan ook stikkes volle trein.
Na 3 kwartier (1e klas) te hebben gestaan kwamen we aan op zwolle, wij uitstappen met het idee om de volgende te pakken, komt de intercity uit groningen aanrijden welke ze aan de intercity uit leeuwarden plakken. Alleen bestond de IC uit groningen uit 6 bakken, en er zat geen ziel in.......
Konden we na al dat staan gelukkig toch nog de rest van de reis uitzitten.
De logica is weer eens ver te zoeken
Lekker een Lentetour gekocht, zodat we lekker 1e klas konden zitten, wat wel lekker is op een reis van 2 uur. Verbinding is goed geregeld: Eerst met de sprinter van Gouda Goverwelle naar Gouda, waar een koploper ons in 1x naar heerenveen brengt.
Terug hetzelfde verhaal, om 21:01 vertok er een IC vanaf heerenveen die in 1x door zou rijden naar Gouda.
Perron in Heerenveen vol met oranje supporters (20000 man in het stadion) en je denkt de NS zet wel iets groots in, als een lange Koploper of een Regiorunner.
Nee hoor! komt er een al halfvolle Koploper met 3 bakken aanrijden.

Resultaat: een stikkes maar dan ook stikkes volle trein.
Na 3 kwartier (1e klas) te hebben gestaan kwamen we aan op zwolle, wij uitstappen met het idee om de volgende te pakken, komt de intercity uit groningen aanrijden welke ze aan de intercity uit leeuwarden plakken. Alleen bestond de IC uit groningen uit 6 bakken, en er zat geen ziel in.......
Konden we na al dat staan gelukkig toch nog de rest van de reis uitzitten.
De logica is weer eens ver te zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door Marcusso op 12-06-2007 15:53 ]
No Shame, only Fame!
De logica is simpel: Dit is het plan het het plan zegt dit. Logisch toch?
Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd...Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:23:
Het is natuurlijk ook lastig...
[afbeelding]
Heb je het wel duidelijk met plaatjes laten zien aan ze
Straks geloven ze je niet..

<> (!=)

[edit] Beter zo
<> (!=)

offtopic:
Bronnen: NicoSpilt & Schraal.nl
Bronnen: NicoSpilt & Schraal.nl
[edit] Beter zo
[ Voor 25% gewijzigd door IJnte op 12-06-2007 16:44 ]
Verwijderd
Doe dan meteen plaatjes er bij van de 30+ andere vervoerders die het land rijk is, als je cargo mee gaat tellen, ipv enkel reizigers
Waren het er maar >30Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:35:
Doe dan meteen plaatjes er bij van de 30+ andere vervoerders die het land rijk is, als je cargo mee gaat tellen, ipv enkel reizigers

NSR, Syntus, Connexxion, Arriva, Veolia Transport, ACTS, B-Cargo, DLC, ERS, HGK, ITL, r4c, RN, RRF, Veolia Cargo Nederland, SNCFF, Strukton, VolkerRail, Spitzke, BAM. Dat zijn er twintig, en dan mis ik hooguit een paar vage infra- en museumbedrijfjes, maar geen achttien.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:55:
[...]
Ik geloof dat je incl. alle infraboeren rond de 38 uitkomt.
Gelukkig hebben we maar vier personen vervoerders er tussen zitten. En van die vier mis ik er nog eentje. NSregio. Toch een aparte dochter van NSRLuccus schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:42:
[...]
NSR, Syntus, Connexxion, Arriva, Veolia Transport, ACTS, B-Cargo, DLC, ERS, HGK, ITL, r4c, RN, RRF, Veolia Cargo Nederland, SNCFF, Strukton, VolkerRail, Spitzke, BAM. Dat zijn er twintig, en dan mis ik hooguit een paar vage infra- en museumbedrijfjes, maar geen achttien.VSM en SSN hebben volgens mij geen eigen toelating, ZLSM weet ik niet.
Liever maar een personen vervoerder, geen trek in van die Engelse praktijken in NL...
Dit topic is gesloten.
Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.