Het grote spoorwegentopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

Luke!

#Treinbaas
-

[ Voor 100% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Klik eens op de foto zou ik zeggen! Het zijn ontzettend mooie foto's, maar zoals jij ze post worden ze helemaal vervormd. Goed als preview maar je wilt natuurlijk ook de echte zien!

code:
1
2
[url=http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/006939.jpg]
[img=600,409]http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/006939.jpg[/img][/url]

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 20-06-2007 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Wtf... Als ik er op klik krijg ik gewoon full-size 1040x6nogwat niet-vervormd...

Je ne comprends pas, Verbesserungsvorschläge? ;) Ik lees het morgen wel...
Alternatief: via m'n site www.lucpeulen.nl kijken.

[ Voor 44% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie site hoor.

Ik heb even "toon alle 440 foto's" gedaan en daar was ie wel even mee bezig :)

Maar jij bent ook een goederenliefhebber zie ik. Wel eens in Zwitserland geweest? Dat is m.i. toch wel het treinen-mekka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Zwitserland vind ik niet zo schokkend en behalve op doorreis per CityNightLine/DB Nachtzug ben ik er nog niet geweest. Die SBB-locs vind ik er maar suf uitzien, om over die smalspoordingen maar niet te spreken. Kan geinig zijn, maar meestal vind ik er geen zak aan. Doe dan maar "Drehstromloks" met flinke cargo's door de bergen. O.a. Wassen (gave boog) en die stek bij Giornico (zelfde trein drie keer in beeld op een andere hoogte, Google op "Giornico") wil ik nog wel eens bezoeken, maar ik wil nog zo veel... Eerst Italië en Zweden (voor G2000'en, en het land zelf natuurlijk) ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smalspoor vind ik ook niet zoveel aan. Wassen en Giornico zijn inderdaad mooi, ben ik een paar weken geleden nog geweest. De twee andere leuke plekken in Zwitserland zijn de Lotschberg (wel iets minder verkeer dan de Gotthard maar qua ligging van de baan mooier) en Olten (het drukste station van Europa).

Maar ik bergijp niet hoe je kan zeggen dat Zwitserse locs niet mooi zijn. De Re 4/4 is i.d.d. redelijk standaard, maar wat dacht je van de Re 6/6 (sterkste loc ter wereld overigens) en de Re460/465? Oudere locs zoals Ae 6/6 en Re 4/4 van BLS vind ik ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 22:20
Ik begreep dat de maximale snelheid in conventioneel spoor 140 km/uur was, maar her en der lees ik ook over 160km/uur, word dit (vaak) gehaald/gereden?

Want ik heb het idee dat op verschillende trajecten (kan ff niks bedenken) je gelijkop rijd met de auto's of zelfs ingehaald word :s

En klopt het dat op een trein door een station/overweg maar max 100/80km/uur mag?

Stel dat een traject alleen maar ongelijkvloerse kruisingen zou hebben en over een spoor rijd dat niet aan een perron ligt (wat ze nu bijv. tussen houten en utrecht van plan zijn), en ook geen goederentrein of stoptrein op het zelfde spoor heeft rijden.
Wat is dan de beperkende factor om geen 160 of 180 met IC te gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lennart_1337 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:46:
Ik begreep dat de maximale snelheid in conventioneel spoor 140 km/uur was, maar her en der lees ik ook over 160km/uur, word dit (vaak) gehaald/gereden?
Dit is iets waarmee ik zelf ook al een tijdje mee zit.

Bijvoorbeeld Leiden - Den Haag is een traject geschikt voor 160 km/h. Er staan ook bordjes lang de baan met 160 erop. Dan zou je toch zeggen dat treinen 160 mogen rijden.

Maar volgens mij is het wettelijk verboden op op een Nederlandse spoorbaan harder dan 140 km/h te rijden. Dit heb ik dacht ik wel eens gelezen.

M.a.w.: dat verbod zou dan de baanvaksnelheid en de mogelijkheden van de trein overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Nederland, met ATB-EG is de maximum snelheid 140 km/h. Dat is ook niet zozeer een limiet van de ATB maar is meer het concept hoe ATB in Nederland is ingezet (bepaalde snelheidstrappen en de hoogste is op 140 km/h gedefinieerd).
En klopt het dat op een trein door een station/overweg maar max 100/80km/uur mag?
Nee. Overwegen mogen met de maximum geldende snelheid worden gepasseerd (en dat kan dus zonder meer 140 km/h zijn), op emplacementen is vaak het probleem dat er geen ATB toegepast kan worden (door te korte geïsoleerde secties tussen wissels) en dat de maximum snelheid daardoor tot 40 km/h begrensd is. Maar stations langs de vrije baan worden normaliter ook met de maximum geldende snelheid voorbij gereden
Stel dat een traject alleen maar ongelijkvloerse kruisingen zou hebben en over een spoor rijd dat niet aan een perron ligt (wat ze nu bijv. tussen houten en utrecht van plan zijn), en ook geen goederentrein of stoptrein op het zelfde spoor heeft rijden.
Wat is dan de beperkende factor om geen 160 of 180 met IC te gaan rijden?
Op dit moment: de treinbeïnvloeding (ATB). En dat is ook alleen maar een beperking omdat we die veiligheid willen hebben.
In Duitsland wordt in normale dienst tot 160 km/h op baanseinen gereden, daarboven is ook weer een andere beïnvloeding nodig (LZB), maar als je accepteert dat de remweg langer is en dat de seinen dus ook verder uit elkaar moeten staan is er ook geen reden waarom je geen 180 km/h gaat rijden zonder cabinesignalering (werd/wordt? in Engeland ook gedaan).
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:16:
[...]

Dit is iets waarmee ik zelf ook al een tijdje mee zit.

Bijvoorbeeld Leiden - Den Haag is een traject geschikt voor 160 km/h. Er staan ook bordjes lang de baan met 160 erop. Dan zou je toch zeggen dat treinen 160 mogen rijden.
Maar die bordjes staan ook tussen Helmond en Horst-Sevenum. De snelheid wordt begrenst door de ATB. De Thalys mag daar wel 160. Ik weet zo even niet wat de maatregelen zijn die daarvoor getroffen zijn, of dat alleen de Vmax van de ATB hoger zetten is of iets anders.
Maar volgens mij is het wettelijk verboden op op een Nederlandse spoorbaan harder dan 140 km/h te rijden. Dit heb ik dacht ik wel eens gelezen.
Kan me niet indenken. Dan zou voor de HSL een wetswijziging nodig zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 20-06-2007 15:24 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Want ik heb het idee dat op verschillende trajecten (kan ff niks bedenken) je gelijkop rijd met de auto's of zelfs ingehaald word :s
De lijnen Amersfoort-Zwolle/Apeldoorn en Utrecht-Den Bosch lopen parallel aan de A28, A1 en A2 en daar ga je over het algemeen (iets) sneller dan het autoverkeer, al heb je er natuurlijk altijd wel een paar bij die 140 rijden.
Vooral in de spits kan het verschil erg groot zijn. Met name aan de A2 of tussen Rai en Schiphol waar de A10 vaak zo vast zit als een Ier in een Chinese hoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een in mijn ogen erg opmerkelijk bericht dat ik op RTV Noord las:
ASSEN - Er moet een onderzoek komen naar de haalbaarheid van een toeristische stoomtreinverbinding tussen Stadskanaal, Gassete en Gieten.

Daarvoor pleit het Recreatieschap Drenthe. De museumspoorlijn STAR die al met stoomtreinen rijd op de Drents-Groningse grens zou de ritten moeten uitvoeren. Zo'n toeristische verbinding kan een manier zijn om de toeristen van de overvolle Hondsrug naar de Veenkoloniën te krijgen.
http://www.rtvdrenthe.nl/...05f8208.aspx?newsId=14863

Men denkt er dus over om een al tientallen jaren gesloopte lijn te reactveren. Volgens mij is dit nog nooit gebeurd (met als uitzondering wellicht het lijntje naar Rhenen, maar ik weet niet of daar nog spoor lag toen ze het reactiveerden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, op een deel van de Ijzeren Rijn reden na 1991 ook geen treinen meer, en dit jaar zijn de eersten weer over de gereactiveerde lijn gekacheld.

Ook schijnt de provincie Noord-Brabant plannen te hebben om Boxtel-Uden (onderdeel van het Duitse Lijntje te reactiveren, terwijl daar sinds 1950 ook geen personentreinen meer reden (op een deeltraject nog wel wat goederenvervoer, maar ook dat is al gestopt geloof ik). Deels is het spoor ook al opgebroken.

En men schijnt ook de spoorweg Maastricht-Lanaken (Belgie) weer te willen reactiveren, die ook al sinds 1954 stillag (voor personenvervoer, 1992 voor goederen)

De Ijmondlijn was sinds 1984 ook gesloten voor reizigersvervoer (en deels opgebroken, enkelspoor), tot Lovers de lijn in 1996 weer reactiveerde (en er in 1999 ook weer mee stopte).

Zo zullen er nog wel meer zijn denk ik...

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 20-06-2007 21:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:59:
Mwah, op een deel van de Ijzeren Rijn reden na 1991 ook geen treinen meer, en dit jaar zijn de eersten weer over de gereactiveerde lijn gekacheld.
Er is op dit moment geen enkel deel van de IJzeren Rijn 'gereactiveerd'.
En men schijnt ook de spoorweg Maastricht-Lanaken (Belgie) weer te willen reactiveren, die ook al sinds 1954 stillag (voor personenvervoer, 1992 voor goederen)
Niet "men schijnt" maar "wordt".

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:59:
Nope. Ik heb in 1997 nog over die lijn gereden (Trein-Tram-Bus dag) en goederentreinen reden tot 2005.
Je verwart het stuk Weert - Neerpelt met Roermond - Dalheim. Daar zijn al sinds 1991 geen treinen overheen gereden, maar dat stuk is ook niet gereactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ICM 4017 is sinds enkele weken ook in ontmanteling heb ik gehoord...
En over enkele weken komt de ICMm 4013 eraan (wat hopelijk geen ongeluksgetal is :o )

En is het tijd voor een nieuw deeltje? :P

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 21-06-2007 13:41 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 15:57
Ik had al een topic report gemaakt met het voorstel om een nieuw deeltje te maken. Nog geen reactie gehad. Of zullen we gewoon maar? :)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Begin maar met deeltje 16.
Deze wordt vanzelf wel dichtgekeild dan :P

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat maakt het uit of een topic u 250, 1000 en 5000 reactie heeft? Er is toch niemand die met 10.000 reacties per pagina die topics bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maasluip schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:48:
[...]
Nope. Ik heb in 1997 nog over die lijn gereden (Trein-Tram-Bus dag) en goederentreinen reden tot 2005.
Je verwart het stuk Weert - Neerpelt met Roermond - Dalheim. Daar zijn al sinds 1991 geen treinen overheen gereden, maar dat stuk is ook niet gereactiveerd.
Oeps, foutje van mij dan. Schrap die entry dan maar uit mijn posts ;)
Anoniem: 18023 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:12:
Wat maakt het uit of een topic u 250, 1000 en 5000 reactie heeft? Er is toch niemand die met 10.000 reacties per pagina die topics bekijkt.
Precies, gewoon lekker laten doorlopen dit topic.

Die domme grens is al 5 jaar niet meer nodig, dus waarom iedereen opeens 'nieuw topic!!!!!1111!'-geil word zodra een topic de 1000 posts bereikt is me toch ernstig onduidelijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 21:40
Klant slaat NS-medewerker met paraplu in gezicht
Uitgegeven: 24 juni 2007 14:04

AMSTERDAM - Een 28-jarige ontevreden klant heeft zaterdagmiddag op het centraal station in Nijmegen een NS-medewerker met een paraplu in haar gezicht geslagen.

Hij was boos omdat zij hem te kennen had gegeven dat hij voor een abonnement voor reizen naar het buitenland niet bij haar terecht kon, maar daarvoor naar Arnhem moest. Dat meldt de politie zondag. >

De vrouw raakte gewond en is door ambulancepersoneel behandeld. De politie zegt zondag dat zij op aanwijzing van een getuige de Nijmegenaar kon aanhouden. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

(c) Novum
Bron: www.nu.nl

Afdeling zinloos geweld..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJnte schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:23:
[...]

Bron: www.nu.nl

Afdeling zinloos geweld..
Zinloos geweld is zo'n contradictie vind ik. Voor de betreffende persoon heeft dat geweld vaak wel zin, al was het maar uit frustratie.

Maar ik kan die frustratie wel begrijpen. Nu heeft die vrouw nog geluk dat ze in Nijmegen woont, maar ik kon dus ook gewoon van Enschede naar Arnhem om een RailPlus te kopen, belachelijk dat die dingen niet gewoon bij elk loket afgegeven kunnen worden. Of dan op zijn minst nog in Hengelo, waar de internationale trein stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar moet je daarvoor een lokettiste voor aanvallen? Alsof die lokettiste besloten heeft dat op dat station geen internationale kaarten verkocht worden?

Als die r eizger dan toch geweld wil plegen, had hij het op zichzelf moeten doen. en een overdosis kalmeringspillen ofzo nemen, ipv zijn kinderlijke wangedrag op normale mensen te botvieren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh nee, ik praat het ook niet goed, maar ik kan me de frustratie heel erg goed begrijpen. Als je voor een eenvoudige RailPlus al naar Arnhem moet, en je daar in de regel overdag nog eens een halfuur of langer voor de loketten mag gaan wachten, kijg je daar aardig de pee over in.
Ik in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Anoniem: 18023 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:40:
Oh nee, ik praat het ook niet goed, maar ik kan me de frustratie heel erg goed begrijpen. Als je voor een eenvoudige RailPlus al naar Arnhem moet, en je daar in de regel overdag nog eens een halfuur of langer voor de loketten mag gaan wachten, kijg je daar aardig de pee over in.
Ik in ieder geval wel.
Volgens de NS site: "NS Internationaal verkooppunten op de grotere stations". Maar dat neemt nog niet weg dat je daar zo agressief/gefrustreerd door wordt. Er is zelfs een telefoons service waarbij je het kan regelen. Dus als je het op tijd regeld is er niets aan de hand. Veelal is het gewoon frustratie omdat je nu op dit moment zo'n kaart wil hebben.. Maar omdat zo van slag te raken.. die man/vrouw moet er ook andere problemen bij hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan Railplus aanvragen dan telefonisch? Volgens mij moet je dat zelf doen, en ook nog eens je abonnement laten zien (aangezien je dat nodig hebt voor railplus).

Maar het kan veranderd zijn sinds 2002 ofzo, of wanneer ik zo'n ding voor het laatst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Anoniem: 18023 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:54:
Kan Railplus aanvragen dan telefonisch? Volgens mij moet je dat zelf doen, en ook nog eens je abonnement laten zien (aangezien je dat nodig hebt voor railplus).

Maar het kan veranderd zijn sinds 2002 ofzo, of wanneer ik zo'n ding voor het laatst had.
RailPluskaart ook verkrijgbaar bij verkooppunten van NS Internationaal
Daarnaast is RailPlus verkrijgbaar bij de verkooppunten van NS Internationaal op de grotere stations. Ook kunt u bellen met TeleSales NS Internationaal: 0900 - 9296 (0,35 euro p.m.).
Bron: ns.nl
Ik denk dat ik daaruit op kan maken dat je ze ook via de Tel kan krijgen. Heb nog niet gezocht of je ze online kan krijgen maar dat zou me niets verbazen eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mn ervaring is toch dat 'online' en 'NS' elkaar niet goed verdragen...
Maar goed, kaartjes naar België zitten in de automaat, en voor Duitsland ga ik met de stopper (goedkoop) de grens over ipv met de internationale trein (of het moet zijn dat ik eens haast heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:

[...]

Bron: ns.nl
Ik denk dat ik daaruit op kan maken dat je ze ook via de Tel kan krijgen. Heb nog niet gezocht of je ze online kan krijgen maar dat zou me niets verbazen eigenlijk :?
Zo staat het goed. Online kun je alleen maar een handvol verbindingen naar stations waar je meestal niet wil zijn kopen. Ik denk dat het zo'n beetje is dat je alleen naar stations waar een trein uit Nederland stopt verkrijgbaar zijn.
Ik moest laatst naar Braunschweig en dat was online niet te krijgen, telefonisch wel. Waarom dat dan niet online kan vraag ik me af. Het zal wel zijn om nog een beetje te kunnen verdienen aan dat 0900 nummer waar je overdag makkelijk een kwartier in de wachtrij hangt.
Maar zo kan de Railplus kaart ook niet online gekocht worden.

Overigens heb ik nu al twee keer een online enquete voor de NS-int website mogen invullen. En beide keren ben ik goed los gegaan op het feit dat er maar zo weinig verbindingen online te krijgen zijn. Dat ze het maar weten ook. Lutsers. Ik heb er zelfs bij gezet dat ze maar een voorbeeld mogen nemen aan de website van de DB. Die is ook niet perfect, maar wel 1000x beter dan die van NS-Int.
Niet alleen qua inhoud en wat je kunt krijgen, ook wat hosting en technologie betreft. Want ik kan er ook niet over uit wat een brakke websitebouwer NS heeft ingehuurd. Daar mag je je voor schamen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Station Alkmaar ontruimd na schietpartij
Uitgegeven: 25 juni 2007 11:26
Laatst gewijzigd: 25 juni 2007 11:27

ALKMAAR - Station Alkmaar is maandag op last van de politie ontruimd en gesloten voor reizigers wegens een schietpartij. Even voor elf uur zijn op het station schoten gelost. Dat heeft een woordvoerster van ProRail bekendgemaakt.

De politie bevestigde de schietpartij, maar kon nog niets vertellen over eventuele slachtoffers en de toedracht. Ooggetuigen spreken van twee slachtoffers.

Er is momenteel geen treinverkeer mogelijk van en naar Alkmaar.

(c) ANP/NU.nl
Er is geen treinverkeer mogelijk naar Alkmaar. Naar den Helder omreizen via Hoorn.. Weet iemand wat meer al over de toedracht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IJnte schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:30:
[...]

Er is geen treinverkeer mogelijk naar Alkmaar. Naar den Helder omreizen via Hoorn.. Weet iemand wat meer al over de toedracht :?
Oeps. Geen idee.

[ Voor 65% gewijzigd door hereweare67893 op 25-06-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 21:11
Hoorde net op de radio dat een 'meneer' een meisje had neergeschoten en daarna zichzelf 'verwond' heeft. Het meisje is overleden. Scheen om eerwraak te gaan...... :r

vanaf 2 uur is alles weer gaan rijden volgens plan.

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 25-06-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44

wontcachme

You catch me? No you wont

Weet iemand waar je het ongeluk rapport kan vinden van de crash in Arnhem in december? Is intressant om te lezen, die van amsterdam in de vorige topic iig wel.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 05-06 15:57

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 21:11
hier kan je het PDF document downloaden. Is van het ministerie van V & W.

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:23

Fisico

by Fabian

Het grote spoorwegentopic deel 16 is het nieuwe topic

Deze gaat dus dicht.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.