-
[ Voor 100% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 02:33 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 100% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 02:33 ]
Anoniem: 9449
1
2
| [url=http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/006939.jpg] [img=600,409]http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/006939.jpg[/img][/url] |
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 20-06-2007 02:54 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 02:42 ]
Dit is iets waarmee ik zelf ook al een tijdje mee zit.Lennart_1337 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:46:
Ik begreep dat de maximale snelheid in conventioneel spoor 140 km/uur was, maar her en der lees ik ook over 160km/uur, word dit (vaak) gehaald/gereden?
In Nederland, met ATB-EG is de maximum snelheid 140 km/h. Dat is ook niet zozeer een limiet van de ATB maar is meer het concept hoe ATB in Nederland is ingezet (bepaalde snelheidstrappen en de hoogste is op 140 km/h gedefinieerd).Lennart_1337 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:46:
Ik begreep dat de maximale snelheid in conventioneel spoor 140 km/uur was, maar her en der lees ik ook over 160km/uur, word dit (vaak) gehaald/gereden?
Nee. Overwegen mogen met de maximum geldende snelheid worden gepasseerd (en dat kan dus zonder meer 140 km/h zijn), op emplacementen is vaak het probleem dat er geen ATB toegepast kan worden (door te korte geïsoleerde secties tussen wissels) en dat de maximum snelheid daardoor tot 40 km/h begrensd is. Maar stations langs de vrije baan worden normaliter ook met de maximum geldende snelheid voorbij geredenEn klopt het dat op een trein door een station/overweg maar max 100/80km/uur mag?
Op dit moment: de treinbeïnvloeding (ATB). En dat is ook alleen maar een beperking omdat we die veiligheid willen hebben.Stel dat een traject alleen maar ongelijkvloerse kruisingen zou hebben en over een spoor rijd dat niet aan een perron ligt (wat ze nu bijv. tussen houten en utrecht van plan zijn), en ook geen goederentrein of stoptrein op het zelfde spoor heeft rijden.
Wat is dan de beperkende factor om geen 160 of 180 met IC te gaan rijden?
Maar die bordjes staan ook tussen Helmond en Horst-Sevenum. De snelheid wordt begrenst door de ATB. De Thalys mag daar wel 160. Ik weet zo even niet wat de maatregelen zijn die daarvoor getroffen zijn, of dat alleen de Vmax van de ATB hoger zetten is of iets anders.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:16:
[...]
Dit is iets waarmee ik zelf ook al een tijdje mee zit.
Bijvoorbeeld Leiden - Den Haag is een traject geschikt voor 160 km/h. Er staan ook bordjes lang de baan met 160 erop. Dan zou je toch zeggen dat treinen 160 mogen rijden.
Kan me niet indenken. Dan zou voor de HSL een wetswijziging nodig zijn.Maar volgens mij is het wettelijk verboden op op een Nederlandse spoorbaan harder dan 140 km/h te rijden. Dit heb ik dacht ik wel eens gelezen.
[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 20-06-2007 15:24 ]
Signatures zijn voor boomers.
Anoniem: 18023
De lijnen Amersfoort-Zwolle/Apeldoorn en Utrecht-Den Bosch lopen parallel aan de A28, A1 en A2 en daar ga je over het algemeen (iets) sneller dan het autoverkeer, al heb je er natuurlijk altijd wel een paar bij die 140 rijden.Lennart_1337 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:46:
Want ik heb het idee dat op verschillende trajecten (kan ff niks bedenken) je gelijkop rijd met de auto's of zelfs ingehaald word
http://www.rtvdrenthe.nl/...05f8208.aspx?newsId=14863ASSEN - Er moet een onderzoek komen naar de haalbaarheid van een toeristische stoomtreinverbinding tussen Stadskanaal, Gassete en Gieten.
Daarvoor pleit het Recreatieschap Drenthe. De museumspoorlijn STAR die al met stoomtreinen rijd op de Drents-Groningse grens zou de ritten moeten uitvoeren. Zo'n toeristische verbinding kan een manier zijn om de toeristen van de overvolle Hondsrug naar de Veenkoloniën te krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 20-06-2007 21:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Er is op dit moment geen enkel deel van de IJzeren Rijn 'gereactiveerd'.wildhagen schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:59:
Mwah, op een deel van de Ijzeren Rijn reden na 1991 ook geen treinen meer, en dit jaar zijn de eersten weer over de gereactiveerde lijn gekacheld.
Niet "men schijnt" maar "wordt".En men schijnt ook de spoorweg Maastricht-Lanaken (Belgie) weer te willen reactiveren, die ook al sinds 1954 stillag (voor personenvervoer, 1992 voor goederen)
[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 21:29 ]
Nope. Ik heb in 1997 nog over die lijn gereden (Trein-Tram-Bus dag) en goederentreinen reden tot 2005.wildhagen schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:59:
Mwah, op een deel van de Ijzeren Rijn reden na 1991 ook geen treinen meer, en dit jaar zijn de eersten weer over de gereactiveerde lijn gekacheld.
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 21-06-2007 13:41 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Oeps, foutje van mij dan. Schrap die entry dan maar uit mijn postsMaasluip schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:48:
[...]
Nope. Ik heb in 1997 nog over die lijn gereden (Trein-Tram-Bus dag) en goederentreinen reden tot 2005.
Je verwart het stuk Weert - Neerpelt met Roermond - Dalheim. Daar zijn al sinds 1991 geen treinen overheen gereden, maar dat stuk is ook niet gereactiveerd.
Precies, gewoon lekker laten doorlopen dit topic.Anoniem: 18023 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:12:
Wat maakt het uit of een topic u 250, 1000 en 5000 reactie heeft? Er is toch niemand die met 10.000 reacties per pagina die topics bekijkt.
Virussen? Scan ze hier!
Bron: www.nu.nlKlant slaat NS-medewerker met paraplu in gezicht
Uitgegeven: 24 juni 2007 14:04
AMSTERDAM - Een 28-jarige ontevreden klant heeft zaterdagmiddag op het centraal station in Nijmegen een NS-medewerker met een paraplu in haar gezicht geslagen.
Hij was boos omdat zij hem te kennen had gegeven dat hij voor een abonnement voor reizen naar het buitenland niet bij haar terecht kon, maar daarvoor naar Arnhem moest. Dat meldt de politie zondag. >
De vrouw raakte gewond en is door ambulancepersoneel behandeld. De politie zegt zondag dat zij op aanwijzing van een getuige de Nijmegenaar kon aanhouden. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.
(c) Novum
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Zinloos geweld is zo'n contradictie vind ik. Voor de betreffende persoon heeft dat geweld vaak wel zin, al was het maar uit frustratie.
Virussen? Scan ze hier!
Volgens de NS site: "NS Internationaal verkooppunten op de grotere stations". Maar dat neemt nog niet weg dat je daar zo agressief/gefrustreerd door wordt. Er is zelfs een telefoons service waarbij je het kan regelen. Dus als je het op tijd regeld is er niets aan de hand. Veelal is het gewoon frustratie omdat je nu op dit moment zo'n kaart wil hebben.. Maar omdat zo van slag te raken.. die man/vrouw moet er ook andere problemen bij hebben..Anoniem: 18023 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:40:
Oh nee, ik praat het ook niet goed, maar ik kan me de frustratie heel erg goed begrijpen. Als je voor een eenvoudige RailPlus al naar Arnhem moet, en je daar in de regel overdag nog eens een halfuur of langer voor de loketten mag gaan wachten, kijg je daar aardig de pee over in.
Ik in ieder geval wel.
Anoniem: 18023 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:54:
Kan Railplus aanvragen dan telefonisch? Volgens mij moet je dat zelf doen, en ook nog eens je abonnement laten zien (aangezien je dat nodig hebt voor railplus).
Maar het kan veranderd zijn sinds 2002 ofzo, of wanneer ik zo'n ding voor het laatst had.
Bron: ns.nlRailPluskaart ook verkrijgbaar bij verkooppunten van NS Internationaal
Daarnaast is RailPlus verkrijgbaar bij de verkooppunten van NS Internationaal op de grotere stations. Ook kunt u bellen met TeleSales NS Internationaal: 0900 - 9296 (0,35 euro p.m.).
Zo staat het goed. Online kun je alleen maar een handvol verbindingen naar stations waar je meestal niet wil zijn kopen. Ik denk dat het zo'n beetje is dat je alleen naar stations waar een trein uit Nederland stopt verkrijgbaar zijn.IJnte schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:
[...]
Bron: ns.nl
Ik denk dat ik daaruit op kan maken dat je ze ook via de Tel kan krijgen. Heb nog niet gezocht of je ze online kan krijgen maar dat zou me niets verbazen eigenlijk
Er is geen treinverkeer mogelijk naar Alkmaar. Naar den Helder omreizen via Hoorn.. Weet iemand wat meer al over de toedrachtStation Alkmaar ontruimd na schietpartij
Uitgegeven: 25 juni 2007 11:26
Laatst gewijzigd: 25 juni 2007 11:27
ALKMAAR - Station Alkmaar is maandag op last van de politie ontruimd en gesloten voor reizigers wegens een schietpartij. Even voor elf uur zijn op het station schoten gelost. Dat heeft een woordvoerster van ProRail bekendgemaakt.
De politie bevestigde de schietpartij, maar kon nog niets vertellen over eventuele slachtoffers en de toedracht. Ooggetuigen spreken van twee slachtoffers.
Er is momenteel geen treinverkeer mogelijk van en naar Alkmaar.
(c) ANP/NU.nl
Oeps. Geen idee.IJnte schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:30:
[...]
Er is geen treinverkeer mogelijk naar Alkmaar. Naar den Helder omreizen via Hoorn.. Weet iemand wat meer al over de toedracht
[ Voor 65% gewijzigd door hereweare67893 op 25-06-2007 12:04 ]
Hoorde net op de radio dat een 'meneer' een meisje had neergeschoten en daarna zichzelf 'verwond' heeft. Het meisje is overleden. Scheen om eerwraak te gaan......
[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 25-06-2007 14:25 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq