Voor degenen die graag de opening van de Betuwelijn willen bekijken: het wordt live uitgezonden op Nederland 2 van 14.00-15.30 bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/77812
Maar ik weet niet of die erkend is als eigen spoorvervoerder of alleen onder die naam opereert.zwahiel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:46:
[...]
Gelukkig hebben we maar vier personen vervoerders er tussen zitten. En van die vier mis ik er nog eentje. NSregio. Toch een aparte dochter van NSR
Je weet dat dat met name te maken heeft met de opzet van het infrabeheer en niks met het aantal personenvervoerders, een aantal dat in Duitsland overigens nog vele malen hoger ligt?Liever maar een personen vervoerder, geen trek in van die Engelse praktijken in NL...
Anoniem: 18023
Betuwelijn is toch al iets van 125 jaar in gebruik?JvH schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:21:
Voor degenen die graag de opening van de Betuwelijn willen bekijken: het wordt live uitgezonden op Nederland 2 van 14.00-15.30 bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/77812
Toch kent NL wel meer personenvervoerders.zwahiel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:46:
[...]
Gelukkig hebben we maar vier personen vervoerders er tussen zitten. En van die vier mis ik er nog eentje. NSregio. Toch een aparte dochter van NSR
Liever maar een personen vervoerder, geen trek in van die Engelse praktijken in NL...
PEG (alhoewel dat van Arriva is), DB Regio, NMBS, NS-int, NS-Hispeed en als tramzooi en heavyrail nog meer met elkaar vergroeien, kunnen RET en HTM er straks ook bij.
NMBS is geen vervoerder in Nederland, dat gaat alles onder auspicien van NS. NS-int en NS-hispeed valt volgens mij ook onder NS, staat iig niet bij het lijstje van het ministerie.Anoniem: 18023 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:31:
[...]
Toch kent NL wel meer personenvervoerders.
PEG (alhoewel dat van Arriva is), DB Regio, NMBS, NS-int, NS-Hispeed en als tramzooi en heavyrail nog meer met elkaar vergroeien, kunnen RET en HTM er straks ook bij.
Wel zijn er nog: Eurailscout, Lloyd's register rail, NedTrain, Thalys en ook de ZLSM is personenvervoerder. In totaal 26 vervoerders.
Signatures zijn voor boomers.
En Velolia? Die hebben ook een paar locs voor goederenvervoer namelijk. Mar zijn de dan ook direct vervoerder? Of lenen deze locs uit aan vervoerders?
Veolia Cargo en Transport waren al door Luccus genoemd. Ik gaf alleen aanvullingen
Klopt.Maasluip schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:
[...]
NMBS is geen vervoerder in Nederland, dat gaat alles onder auspicien van NS. NS-int en NS-hispeed valt volgens mij ook onder NS, staat iig niet bij het lijstje van het ministerie.
Die zijn er ook nog inderdaad. Rijdt Thalys op eigen papieren of stieken ook onder NS(I)?Wel zijn er nog: Eurailscout, Lloyd's register rail, NedTrain, Thalys en ook de ZLSM is personenvervoerder. In totaal 26 vervoerders.
Anoniem: 26121
Mooie foto Luccus. Ik ben gisterenavond gaan kijken op Amsterdam Rai toen alle hotemetoten weer terug gingen richting Limburg. Voor een tube tandpasta ruikt zo'n diesel toch niet zo fris
Ik dacht trouwens dat door de Schipholtunnel geen dieseltreinen mochten, maar kennelijk mag dat toch wel. Of is dit een uitzondering?
Wat de regels precies inhouden weet ik niet, maar incidenteel wordt er wel eens diesel doorheen gestuurd. O.a. ACTS' koddige G2000'tje heeft er eens voor een rookmelding gezorgd en de HIJSM is er met hun prullaria ook al eens (min of meer freewheelend) doorheen geweest. In het Cargonieuws-archief op www.rolandrail.net is ergens nog een foto te vinden van een Railion 6400 die een NSR-plan V wegsleept nadat die laatste de bovenleiding naar beneden had gehaald. Uitzonderingen dus wat dat betreft.Anoniem: 26121 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:24:
[...]
Ik dacht trouwens dat door de Schipholtunnel geen dieseltreinen mochten, maar kennelijk mag dat toch wel. Of is dit een uitzondering?
BN/DeStemAdequaat en koelbloedig.Die kwalificaties zijn zeker van toepassing op de reactie van drie inzittenden van een Renault Scénic die woensdagavond rond acht uur stil viel op de spoorwegovergang aan de Spoorstraat in Prinsenbeek. Het was een kwestie van seconden volgens ooggetuigen, maar de drie wisten nét op tijd het voertuig te verlaten.
Van de Renault bleef weinig meer over. De inzittenden konden net op tijd uit de auto springen.
Daarna klapte de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe op het voertuig en sleepte het ruim tweehonderd meter mee. Het treinverkeer tussen Breda en Rotterdam was als gevolg van de aanrijding enkele uren gestremd. Ook twee overgangen bij de Spoorstraat en de Gageldonkseweg in Breda konden enige uren niet gebruikt worden.
‘O, o. Ik hoor belletjes. En er komt iets geels aan. Wegwezen hier.’ Zo ongeveer moet het gesprek die seconden voor de enorme klap op de spoorwegovergang verlopen zijn volgens agenten ter plaatse. De bestuurster, een Bredase vrouw, nog niet lang in bezit van een rijbewijs, was de overgang opgedraaid vanaf de Moskesweg en precies midden op het spoor was de motor stilgevallen. Het herstarten van een Renault, wisten agenten te vertellen, vergt enkele handelingen en dat vlotte niet erg op het moment suprème.
En toen klonken de bellen. Inzittenden van een auto die aan de andere kant van de overgang zaten, zagen het gebeuren en sprongen uit hun auto om de onfortuinlijke medeweggebruikers uit hun benarde positie te bevrijden. Dat was echter niet meer nodig, want de familie sprong zelf al uit de wagen.
Gasten van café Denans aan de Spoorstraat zagen het allemaal gebeuren. Onder hen Ramon Haneveer uit Breda, die met zijn overbuurman stond te biljarten. „ Ik hoorde gerommel buiten en zag meteen dat er iets mis was. Daarna zag ik die mensen vluchten en meteen volgde een enorme klap.” Haneveer was de schrik een uur later nog niet te boven. De politie sprak van ‘een film’. „Ik heb dit in ieder geval nog nooit zo meegemaakt. Die mensen zijn enorm goed weggekomen”, aldus een van de politiemensen.
Zo, dan kom je goed weg, heb je echt erg veel mazzel.
Ik hoorde op de radio (Omroep Brabant) dat het volgens een ooggetuige geen 2-3 seconden langer had moeten duren, want dan waren de inzittende gesplashed.
Nog een piccie:

Weet iemand welke loc erbij betrokken was?
Virussen? Scan ze hier!
1831 lijkt het op
One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?
Op Wikipedia zag ik dit staan:Luccus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:09:
1831 @ 1971 idd.
Alle locs van de serie 1800 zijn in dienst, met uitzondering van loc 1831, die terzijde staat in Tilbug.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
En dan?
[ Voor 83% gewijzigd door Luke! op 15-06-2007 10:49 ]
Vond dat opmerkelijk, nu ik heb hier op de foto zie staan. Dacht dat die niet meer in gebruik was.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hij was sinds 9 mei weer op de baan (volgens Somda). Heeft niet lang van zijn vrijheid mogen genieten. Hopelijk is er niet te veel schade (aan de loc natuurlijk
)
Betuweroute...Anoniem: 18023 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:29:
[...]
Betuwelijn is toch al iets van 125 jaar in gebruik?
Hij lijkt niet ontspoort volgens mij
Het lijkt me iid vooral wat botsschade. De neus zou wel wat uitgedeukt moeten worden en er zal hier en daar wel wat kunstof vervangen moeten worden.. De Renault is er wat erger aan toe..
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Anoniem: 26970
wildhagen schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:31:
--------------------
Het herstarten van een Renault, wisten agenten te vertellen, vergt enkele handelingen en dat vlotte niet erg op het moment suprème.
---------------------

Valt mij op dat die trein best rap stil stond. 200 meter voor een getrokken ICK trein is best netjes toch? Nu zal die auto wel behoorlijk wat weerstand geven, maar weegt in vergelijking met alleen die loc al, geen drol
Of rijd de intercity bij Prinsenbeek al niet meer op topsnelheid? Weet iemand wat de normale baanvaksnelheid -> stilstand afstanden zijn?
Of rijd de intercity bij Prinsenbeek al niet meer op topsnelheid? Weet iemand wat de normale baanvaksnelheid -> stilstand afstanden zijn?
Dat ziet inderdaad niet zo best uit, voor de auto dan, maar gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.
Vandaag stonden er in Weert drie goederentreinen (zonder locs) met militair matriaal, panservoertuigen, tanks en een aantal vachtauto's.
Vandaag stonden er in Weert drie goederentreinen (zonder locs) met militair matriaal, panservoertuigen, tanks en een aantal vachtauto's.
200 meter is verrekte snel ja... die trein zal al wel langzamer hebben gereden dan 140 km/h, want anders was hij wel verder meegesleurd. De remweg van een trein is over het algemeen vrij fors... metaal-op-metaal is niet de meest ideale situatie voor een korte remweg.-ErikE- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:29:
Valt mij op dat die trein best rap stil stond. 200 meter voor een getrokken ICK trein is best netjes toch? Nu zal die auto wel behoorlijk wat weerstand geven, maar weegt in vergelijking met alleen die loc al, geen drol
Maar over die weerstand: die is idd behoorlijk. Hier is een filmpje wat goed weergeeft wat er voor weerstand is van een autowrak dat word meegesleept: http://youtube.com/watch?v=aNREwYW8fTo
En dat is dan nog slechts een losse loc. Normaal hangt er nog een paar honderd ton aan dood gewicht achter een loc die vrolijk meeduwen...
Daarom is slalommen rondom gesloten overwegen (of ze anderszins negeren) niet zo slim. Ook van een truck blijft niet zo heel veel over na een kennismaking met een trein.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 15-06-2007 22:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die tonnen zijn geen dood gewicht, ze hebben hun eigen remmen. Voor de duwkracht maakt dit wel iets uit, want dan gaat hij langer door. Maar voor de remweg zonder auto ervoor (wildhagen schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:10:
En dat is dan nog slechts een losse loc. Normaal hangt er nog een paar honderd ton aan dood gewicht achter een loc die vrolijk meeduwen...
Die video's zijn wel indrukwekkend zeg _jaw on the floor_
* vergelijk maar: stel je hebt twee losse locs die ieder achter elkaar remmen. Nu koppel ze aan elkaar met een touwtje; wordt de remweg dan langer? Nee dus.
Dat duwen was eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen. Het was gewoon te laat op de avondAnoniem: 26970 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 08:49:
[...]
Die tonnen zijn geen dood gewicht, ze hebben hun eigen remmen. Voor de duwkracht maakt dit wel iets uit, want dan gaat hij langer door. Maar voor de remweg zonder auto ervoor () maakt het niets uit!*
Virussen? Scan ze hier!
Kwatsj. Je staat met een losse loc wel degelijk vele malen sneller stil dan met een zware sleep aan de haak. Wat je ook nog vergeet is dat cargo's hier geen EP-remmen hebben en het dus sowieso al een tijdje duurt voordat de laatste wagens van je trein gaan remmen. Dat bouwt zich langzaam op van voor naar achter. Daarnaast vergeet je dat wagens verschillende remstanden kennen, die zich kenmerken door het snel of langzaam aanslaan van de remmen. Of die wagen nu vol is of leeg, je remkracht blijft gelijk, dus een lege wagen heb je toch echt wel wat eerder stilgezet.Anoniem: 26970 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 08:49:
[...]
Die tonnen zijn geen dood gewicht, ze hebben hun eigen remmen. Voor de duwkracht maakt dit wel iets uit, want dan gaat hij langer door. Maar voor de remweg zonder auto ervoor () maakt het niets uit!*
[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 16-06-2007 11:35 ]
Je hebt gelijk dat een volle trein er langer over doet. Maar het is niet per definitie zo dat een langere trein ook later stilstaat, dat is wat ik wilde zeggen.
Het was toch zelfs zo dat een LLT minder hard mocht rijden dan een loc met wagons/rijtuigen er achter? Had ook iets met remmen te maken als ik het me goed herinner.
en wéér geen treinverkeer hier in twente.... gaat lekker zo
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mijn ouders hebben eerst een auto gehad die moest voorgloeien en daarna een auto waar je eerst de sleutels moest pakken, een soort van sensor moest activeren en dan pas kan je hem starten. Dat scheelt in de verzekeringskosten ofzo.. Op zo een moment ga je niet zitten klooien met je sleutels. Dan zou ik geen risico nemen en meteen uit mijn auto gaan.
http://hawvie.deviantart.com/
Nou ja, zo lang je geen elektronisch aangestuurd remsysteem hebt toch wel.Anoniem: 26970 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:53:
Je hebt gelijk dat een volle trein er langer over doet. Maar het is niet per definitie zo dat een langere trein ook later stilstaat, dat is wat ik wilde zeggen.
Ligt aan de loc. Het brute speelgoed genaamd G2000 mag bv. weer wel 120 km/u los.BOOTZ schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:16:
Het was toch zelfs zo dat een LLT minder hard mocht rijden dan een loc met wagons/rijtuigen er achter? Had ook iets met remmen te maken als ik het me goed herinner.
[ Voor 33% gewijzigd door Luke! op 16-06-2007 12:29 ]
Mijn pa heeft per ongeluk foto's kunnen maken van de proefrit (demonstratierit?) met de goederenvervoerders op de Betuweroute
't slechte nieuws is dat het met een normale camera is gedaan en we de foto's nog niet kunnen zien
't slechte nieuws is dat het met een normale camera is gedaan en we de foto's nog niet kunnen zien
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Teletekst.Het is onzeker of de feesttrein van
de Betuwelijn vanmiddag kan rijden.Er
ligt bij Papendrecht een betonblok op
de rails.Wie daarvoor verantwoordelijk
is,is niet duidelijk,maar de actiegroep
GroenFront zegt dat ze het spoor op zes
plaatsen heeft geblokkeerd.
Welke feesttrein over de Betuwelijn? Daar is toch niks aan de hand vandaag, behalve dan de normale dienstregeling?
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 35978
Leuk bij dat TopGear filmpje is wel dat je in slowmotion goed kunt zien dat de auto pas van z'n plaats gaat komen nadat de trein al pakweg halverwege in de auto zitwildhagen schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:10:
[...]
200 meter is verrekte snel ja... die trein zal al wel langzamer hebben gereden dan 140 km/h, want anders was hij wel verder meegesleurd. De remweg van een trein is over het algemeen vrij fors... metaal-op-metaal is niet de meest ideale situatie voor een korte remweg.
Maar over die weerstand: die is idd behoorlijk. Hier is een filmpje wat goed weergeeft wat er voor weerstand is van een autowrak dat word meegesleept: http://youtube.com/watch?v=aNREwYW8fTo
Daarom is slalommen rondom gesloten overwegen (of ze anderszins negeren) niet zo slim. Ook van een truck blijft niet zo heel veel over na een kennismaking met een trein.
/me -ErikE- baalt ook enorm van die Betuwelijn <-> Betuweroute misvattingenwildhagen schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:45:
[...]
Teletekst.
Welke feesttrein over de Betuwelijn? Daar is toch niks aan de hand vandaag, behalve dan de normale dienstregeling?
/me -ErikE- baalt nog meer van die gvd &$#^*(^%%& groenfront actievoerders
Me too...-ErikE- schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:45:
[...]
/me -ErikE- baalt ook enorm van die Betuwelijn <-> Betuweroute misvattingen
Nu.nl deed het ook fout. Ik heb ze gemailed, en binnen 5 (!) minuten een reply terug én het artikel aangepast. Netjes
Nieuws.nl deed het wel in één keer goed.
Teletekst doet het slordig.... krijg een autoreply dat er niemand naar kan kijken ivm ziekte. Kennelijk werkt er bij de NOS maar één persoon die zich met nieuws bezighoud ofzo... dacht dat de NOS veel groter was dan slecht 1 persoon, kennelijk niet dus.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-06-2007 14:48 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zit nu ook @ NED2 te kijken naar het live-verslag. Vind het behoorlijk anti BR overkomen.....wildhagen schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:47:
[...]
Me too...
Nu.nl deed het ook fout. Ik heb ze gemailed, en binnen 5 (!) minuten een reply terug én het artikel aangepast. Netjes
Nieuws.nl deed het wel in één keer goed.
Teletekst doet het slordig.... krijg een autoreply dat er niemand naar kan kijken ivm ziekte. Kennelijk werkt er bij de NOS maar één persoon die zich met nieuws bezighoud ofzo... dacht dat de NOS veel groter was dan slecht 1 persoon, kennelijk niet dus.
edit: heu, de IC Gvc - Vl kwam net voorbij
[ Voor 3% gewijzigd door -ErikE- op 16-06-2007 14:55 ]
Goed nieuws! Mijn pa heeft toch de foto's met een digitale camera genomen! Ik zal eens kijken welke de moeite waard zijn om te uploaden 
Foto's weggehaald, ze worden waarschijnlijk gepubliceerd.
[ Voor 166% gewijzigd door Motrax op 16-06-2007 16:05 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Nou alles gezien. Leuk gedaan. Zeker dat zingen icm. het wegrijden van die trein was wel kicken. Samenstelling van die trein was ook wel vet. ATC, RRF, Railion, R4C en ERS (dacht ik). Alleen jammer dat je `m niet de Sophiatunnel in ziet duiken. En nu afwachten hoe het zondagnacht gaatMotrax schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:58:
Goed nieuws! Mijn pa heeft toch de foto's met een digitale camera genomen! Ik zal eens kijken welke de moeite waard zijn om te uploaden
Veolia en RTB zaten er ook nog bij.
De BR is morgen niet beschikbaar vanwege... werkzaamheden! Maandag is de eer aan Railion en ACTS.
De BR is morgen niet beschikbaar vanwege... werkzaamheden! Maandag is de eer aan Railion en ACTS.
[ Voor 106% gewijzigd door Motrax op 16-06-2007 16:05 ]
☻/
/▌
ah, die had ik niet gezien. Thanks voor de info! Tsja, men zal wel bezig zijn die rotzooi die groenfront gemaakt heeft op te ruimen....Luccus schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:16:
Veolia en RTB zaten er ook nog bij.

Vast, maar die werkzaamheden zijn gewoon gepland. Tja...-ErikE- schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:54:
[...]
ah, die had ik niet gezien. Thanks voor de info! Tsja, men zal wel bezig zijn die rotzooi die groenfront gemaakt heeft op te ruimen....
Anoniem: 59888
Ben ik de enige die het nogal typisch vind dat alle bobo's en de koningin die hele trein nooit gezien hebben? Die zaten in een tent bij station Barendrecht naar een schermpje te kijken waarop de trein in kijfhoek te zien was. 
Wel jammer dat er veel negatieve dingen voorbij kwamen maar goed dat speelt wel een belangrijke rol in de geschiedenis van die route dus om dat weg te laten en net te doen alsof het ding onomstreden is zou ook weer verkeerd zijn. Alleen was het dan wel prettig geweest dat ze idioten die het over betonnen muren van 6 meter (6 meter is nogal overdreven; doe je iets aan de herrie is het weer niet goed
) en landschapsaanstasting (naast de A15 zeker...) hebben wel weg mogen laten.

Wel jammer dat er veel negatieve dingen voorbij kwamen maar goed dat speelt wel een belangrijke rol in de geschiedenis van die route dus om dat weg te laten en net te doen alsof het ding onomstreden is zou ook weer verkeerd zijn. Alleen was het dan wel prettig geweest dat ze idioten die het over betonnen muren van 6 meter (6 meter is nogal overdreven; doe je iets aan de herrie is het weer niet goed

Bron: www.nu.nlWEESP - In Weesp zijn zaterdagavond twee treinen op elkaar gebotst. Dat heeft NS Rail gemeld.
De treinen hebben elkaar zijdelings geraakt. Of daarbij slachtoffers zijn gevallen, is nog niet bekend.
Het Korps landelijke politiediensten sprak van een ernstig ongeval
[edit] Blijkt gelukkig mee te vallen. van Grip 2 naar Grip 0. Ze hebben elkaar alleen zijdelings geraakt
[ Voor 14% gewijzigd door IJnte op 16-06-2007 23:08 ]
Anoniem: 26121
Hier wat foto's van de aanrijding:IJnte schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:01:
[...]
Bron: www.nu.nl
[edit] Blijkt gelukkig mee te vallen. van Grip 2 naar Grip 0. Ze hebben elkaar alleen zijdelings geraakt
http://www.brandweerweesp...2007/Lange_Muiderweg.html
Hier nog een paar foto's waar je de schade aan de IRM en de 1709 iets beter kan zien: http://www.112actueel.nl/...0784&web=link111000450784
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 17-06-2007 12:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
wel typisch dat die loc nog met z`n beugel omhoog staat. Procedure is die zo snel mogelijk naar beneden. Ook al is de spanning van de bovenleiding af.wildhagen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:08:
Hier nog een paar foto's waar je de schade aan de IRM en de 1709 iets beter kan zien: http://www.112actueel.nl/...0784&web=link111000450784
Tsja, maar volgens de eerste foto's uit de link die Racetows geeft blijkt wel dat ze meer procedures niet volgen. De loc voert daar namelijk geen 'gevaar'-verlichting, maar de normale verlichting. Op de foto's uit mijn link brand het gevaar-sein wel. Dus dat heeft men ook pas achteraf (te laat) gedaan.-ErikE- schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:42:
[...]
wel typisch dat die loc nog met z`n beugel omhoog staat. Procedure is die zo snel mogelijk naar beneden. Ook al is de spanning van de bovenleiding af.
Virussen? Scan ze hier!
daar heb je wel een punt. Maar met een beschadigde loc en hoogspanning zou ik geen risico`s nemen. De kans dat er een trein op het spoor op hen af komt rijden en niet snapt dat 3 gele seinen recht voor `m ipv twee gele en een rooie ook gevaar betekend is zo goed als nihil.wildhagen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:45:
[...]
Tsja, maar volgens de eerste foto's uit de link die Racetows geeft blijkt wel dat ze meer procedures niet volgen. De loc voert daar namelijk geen 'gevaar'-verlichting, maar de normale verlichting. Op de foto's uit mijn link brand het gevaar-sein wel. Dus dat heeft men ook pas achteraf (te laat) gedaan.
iemand enig id of die werkzaamheden hier in twente niet toevallig wéér gaan uitlopen?
Dan kan ik morgen namelijk in bed blijven liggen.....
Dan kan ik morgen namelijk in bed blijven liggen.....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Over de betuweroute. Ik had net even de opening enzo van NOS Actueel bekeken. En ik besef me opeens dat ik een van de gelukkigen ben die eindelijk voordeel heeft bij de betuweroute
.
Door Ede rijden namelijk normaal altijd de goederentreinen, welke dus vanaf vandaag via de betuweroute gaan. Mijn raam zit namelijk dezelfde richting op als de spoorlijn hier (de bestaande) en als de wind bepaalde richting op staat dan kan het best een lawaai zijn, en dat is dus vanaf vandaag afgelopen
.
Ik twijfelde even voordat ik instapte...
Door Ede rijden namelijk normaal altijd de goederentreinen, welke dus vanaf vandaag via de betuweroute gaan. Mijn raam zit namelijk dezelfde richting op als de spoorlijn hier (de bestaande) en als de wind bepaalde richting op staat dan kan het best een lawaai zijn, en dat is dus vanaf vandaag afgelopen

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Gelukkig niet, de komende maanden wordt er maar weinig over de Betuweroute gereden en het zal nog wel tot 2009 duren voordat Arnhem-Utrecht vrijwel geheel cargoloos is.LauPro schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:37:
Over de betuweroute. Ik had net even de opening enzo van NOS Actueel bekeken. En ik besef me opeens dat ik een van de gelukkigen ben die eindelijk voordeel heeft bij de betuweroute.
Nee, dit weekend is er weinig echt beveiligingsgepruts, alleen wat graafwerkzaamheden in Almelo, spoorvernieuwing in Oldenzaal en Hengelo en ongefwijfeld nog tientallen andere kleinere dingen die ze meteen doen als ze toch een treinloos weekend hebben.bartgrefte schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:36:
iemand enig id of die werkzaamheden hier in twente niet toevallig wéér gaan uitlopen?
Dan kan ik morgen namelijk in bed blijven liggen.....![]()
En met spoorvernieuwing stoppen ze gewoon optijd zodat morgen om 4:50 de eerste treinen weer kunnen rijden.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 17-06-2007 23:43 ]
dat is te hopen....
voorgaande werkzaamheden maar ff als voorbeeld

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 17-06-2007 23:52 ]
Oscar Wilde
Hoe zat dat nou, want NOS berichtte ook over de bovenleiding die er nu eigenlijk loos op zit omdat het meeste verkeer gewoon via diesel loc's gaat. Ik dacht dat NSR ook op die lijn ging rijden. Met de HSA toch?
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
HSA? Betuweroute? 't moet niet gekker worden.. De HSA rijdt richting frankrijk. De betuweroute naar duitsland. Ik weet niet hoe jij naar parijs wilde, maar blijkbaar via romezwahiel schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:32:
Hoe zat dat nou, want NOS berichtte ook over de bovenleiding die er nu eigenlijk loos op zit omdat het meeste verkeer gewoon via diesel loc's gaat. Ik dacht dat NSR ook op die lijn ging rijden. Met de HSA toch?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heb je hier een bron van? Wat ik uit de opening begreep is dat er wel degelijk treinen gingen rijden (2 per uur). Ok, misschien niet alle cargo weg maar toch wel een deel al neem ik aan?Luccus schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:39:
[...]
Gelukkig niet, de komende maanden wordt er maar weinig over de Betuweroute gereden en het zal nog wel tot 2009 duren voordat Arnhem-Utrecht vrijwel geheel cargoloos is.
Bij de opening werd gezegd "in eerste instantie 50 treinen per week". Dat is dus ruwweg elke 3,5 uur eentje.
Et is al ruim een maand of 2 aan de gang met die CTA @ spoor 14 @ Ut. Ik zie het elke dag nu. Ook de trein van .37 heeft het zag ik laatst.LauPro schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:37:
[knip]
[afbeelding]Ik twijfelde even voordat ik instapte...
Op nu.nl lees ik een uitspraak van een woordvoerder van Keyrail:
Overigens zal dit "treinen" zijn, en niet "treinparen". Dus 150 per dag is 75 per richting.
Dat 150 per dag vind ik een beetje optimistisch, maar we zullen zien.Er is een opbouw tot vijftig treinen per week aan het eind van dit jaar. In 2008 rijden er vijftig treinen per dag over de lijn en over vijf jaar zijn dat er 150 per dag
Overigens zal dit "treinen" zijn, en niet "treinparen". Dus 150 per dag is 75 per richting.
Gemiddeld 1 per 10 minuten... en ik woon langs die lijn, jeuh. Nu maar hopen dat het geluidsscherm goed is
☻/
/▌
Ach, waar mijn ouders wonen komen er 20 treinen per uur voorbij (alles ht <-> tb en ht <-> ehv). Als je daar woont hoor je ze echt niet meer hoor, je went er heel snel aan 
Geluidsscherm werkt ook wel goed hoor, alleen de trillingen via de grond blijf je altijd houden. En die zijn soms best fors met een zware goederentrein.
Geluidsscherm werkt ook wel goed hoor, alleen de trillingen via de grond blijf je altijd houden. En die zijn soms best fors met een zware goederentrein.
[ Voor 30% gewijzigd door BOOTZ op 18-06-2007 09:24 ]
Moet ik hier nog wat over zeggenDefecte brug Meppel - Steenwijk
Vanaf 10.10 uur reden de eerste bussen.
Monteurs hebben de brug hersteld en vanaf 10.15 uur kunnen er weer treinen overheen rijden.
De komende maanden mag er ieder anderhalf uur een trein rijden (lees: als de vorige trein van de lijn af is) en die 'paden' kunnen ook voor testdoeleinden geclaimd worden (dus geen commerciële cargo). Officieel rijdt alleen ACTS (vier treinen per week) en Railion (acht) er, verder nog niks, maar er zal ongetwijfeld ook wel eens iets anders opduiken. Beschikbare loccen: r4c 2003, r4c 2007, ACTS 7105 en dat was het alweer (ok, misschien is zo'n V100 van RRF ook al vrijgegeven, dat weet ik niet). (In ombouw r4c 2004, r4c 1201, ACTS 7106, ACTS JT4, Veolia's JT10, RN 6442 en nog eentje).LauPro schreef op maandag 18 juni 2007 @ 02:36:
[...]
Heb je hier een bron van? Wat ik uit de opening begreep is dat er wel degelijk treinen gingen rijden (2 per uur). Ok, misschien niet alle cargo weg maar toch wel een deel al neem ik aan?
Overigens, over een week of twee gaat grensovergang Emmerich voor een ruime maand zo goed als dicht, dus dan gaat vrijwel alles via Venlo.
r4c was vanochtend de eerste die er met cargo reed en heeft daarmee Railion afgetroefd, dat zelf "de eerste" wilde gaan rijden vanmiddag.
[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 18-06-2007 11:13 ]
Hoe kom je aan deze info?? Vanochtend is inderdaad de eerste trein van Rail4Chem over de BR vertrokken van Kijfhoek naar Zevenaar. In verband met problemen met de R4C loc is er een RRF loc + Mcn voor de trein gezet en is deze combi (RRF loc + R4C loc + R4C sleep) naar Zevenaar getuft. Treintje is daar om kwart over 10 aangekomen.Luccus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:05:
[...]
De komende maanden mag er ieder anderhalf uur een trein rijden (lees: als de vorige trein van de lijn af is) en die 'paden' kunnen ook voor testdoeleinden geclaimd worden (dus geen commerciële cargo). Officieel rijdt alleen ACTS (vier treinen per week) en Railion (acht) er, verder nog niks, maar er zal ongetwijfeld ook wel eens iets anders opduiken. Beschikbare loccen: r4c 2003, r4c 2007, ACTS 7105 en dat was het alweer (ok, misschien is zo'n V100 van RRF ook al vrijgegeven, dat weet ik niet). (In ombouw r4c 2004, r4c 1201, ACTS 7106, ACTS JT4, Veolia's JT10, RN 6442 en nog eentje).
Overigens, over een week of twee gaat grensovergang Emmerich voor een ruime maand zo goed als dicht, dus dan gaat vrijwel alles via Venlo.
r4c was vanochtend de eerste die er met cargo reed en heeft daarmee Railion afgetroefd, dat zelf "de eerste" wilde gaan rijden vanmiddag.
Ow het is geen aanval hoor. Maar jij weet heel vaak nieuwtjes en hebt uitgebreide info over vanalles. Ben je werkzaam in de sector? Of heb je gewoon veel contacten??
pure interesse dus,

Kwestie van ogen en oren openhouden (en inderdaad de juiste mensen kennen, maar dat is met alles, nietwaar)-ErikE- schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:25:
[...]
Ow het is geen aanval hoor. Maar jij weet heel vaak nieuwtjes en hebt uitgebreide info over vanalles. Ben je werkzaam in de sector? Of heb je gewoon veel contacten??
Alleen voor goederenvervoer of zo? Want ik zie geen omleidingen voor de ICE aangekondigd.Luccus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:05:
[...]
ach so. Weet je dan toevallig ook of er foto`s zijn van die eerste trein over de BR??Luccus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:30:
[...]
Kwestie van ogen en oren openhouden (en inderdaad de juiste mensen kennen, maar dat is met alles, nietwaar).
ErikE bedoelt aannemelijk de eerste cargo en niet dat promoritje... Dit soort grafplaten is allemaal al getoond.
Anyway niks van gezien, e.e.a. is bewust niet aan de grote klok gehangen om RN af te troeven. We zullen zien wat er nog opduikt. Ik sliep om 7u nog lekker
Anyway niks van gezien, e.e.a. is bewust niet aan de grote klok gehangen om RN af te troeven. We zullen zien wat er nog opduikt. Ik sliep om 7u nog lekker

[ Voor 67% gewijzigd door Luke! op 18-06-2007 14:07 ]
CyBeR schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:38:
[...]
HSA? Betuweroute? 't moet niet gekker worden.. De HSA rijdt richting frankrijk. De betuweroute naar duitsland. Ik weet niet hoe jij naar parijs wilde, maar blijkbaar via rome

Maar kan iemand me dan wel even uitleggen waarom er bovenleidingen liggen dan? Want die cargo-ers die doen alleen maar dieselmaterieel, alleen Railion heeft een paar electro loc's...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Het is helemaal stompzinnig om er geen bovenleiding op te hangen. Dan ontneem je iig de keus en dan gaan de milieutypes nog harder miepen.
Ik verwacht dat de goederenjongens nog wel elektroloks gaan huren. Het is wel een verschil of je 6,4MW aan de trein hebt trekken of 'maar' 2,5MW. Met die laatste kun je niet een beetje goederentrein met 120 over de Betuweroute sleuren.
Ik verwacht dat de goederenjongens nog wel elektroloks gaan huren. Het is wel een verschil of je 6,4MW aan de trein hebt trekken of 'maar' 2,5MW. Met die laatste kun je niet een beetje goederentrein met 120 over de Betuweroute sleuren.
't is met 25kV/50Hz wisselstroom geëlectrificeerd, dus waarschijnlijk om in de toekomst electrische goederenlocs de mogelijkheid te geven er over te rijden. De locs van Railion zijn bij mijn weten allemaal voor 't gewone nederlandse spoorwegnet, dus die zullen niet gaan werken op de betuweroute. Maar volgens mij is die bovenleiding niet gemaakt op de snelheden zoals die gereden zouden worden door de HSA.zwahiel schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:08:
[...]
ik haal ze altijd door de war!
Maar kan iemand me dan wel even uitleggen waarom er bovenleidingen liggen dan? Want die cargo-ers die doen alleen maar dieselmaterieel, alleen Railion heeft een paar electro loc's...
[ Voor 0% gewijzigd door CyBeR op 19-06-2007 18:49 . Reden: spello. ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Jongens, jullie maken er weer een zooi van.
Voor Railion worden er twintig 189'ers voorzien van ERTMS+ATB, maar die worden pas tegen het einde van het jaar afgeleverd zoals het er nu naar uitziet. Het enige andere elektrische spul dat op dit moment gemaakt wordt zijn Bombardier 186'ers die besteld zijn door Angel Trains Cargo. Die zijn echter nog lang niet afgeleverd dus die zijn niet bruikbaar. Railion laat voorlopig twintig 6400'en voorzien van ERTMS, Angel Trains Cargo in totaal negentien G2000'en en G1206'en en Mitsui ook nog enkele exemplaren. Verder nog wat Class 66&V100 t.b.v. ombouw.
Voor Railion worden er twintig 189'ers voorzien van ERTMS+ATB, maar die worden pas tegen het einde van het jaar afgeleverd zoals het er nu naar uitziet. Het enige andere elektrische spul dat op dit moment gemaakt wordt zijn Bombardier 186'ers die besteld zijn door Angel Trains Cargo. Die zijn echter nog lang niet afgeleverd dus die zijn niet bruikbaar. Railion laat voorlopig twintig 6400'en voorzien van ERTMS, Angel Trains Cargo in totaal negentien G2000'en en G1206'en en Mitsui ook nog enkele exemplaren. Verder nog wat Class 66&V100 t.b.v. ombouw.
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 18-06-2007 19:16 ]
Dat 189 spul en soortgelijke locs rijden in duitsland/zwitserland/oostenrijk/italie al flink wat treinen. Wat mij betrefd alleen nog maar meer, en ideaal zou het zijn als je dus in 1 keer van kijfhoek naar italie kan.
"Mekker, blaat"
En vooralsnog geen vliegende start voor de BR, er treden ook bij de tweede trein problemen met de beveiliging op (storing aan de apparatuur in de loc).
[ Voor 32% gewijzigd door Luke! op 19-06-2007 11:56 ]
Had je serieus een vliegende start verwacht dan? Voorlopig zitten er nogal wat beperkingen tussen Kijfhoek en Zevenaar. Max 1 trein tegelijk er op, max 40 de tunnels in (iig Sophia en Pankan). Het zal nog wel even duren er het vliegt daar. Vind ik wel jammer overigens, na alle vertraging werkt het nóg niet naar behoren. Alsof we voor het eerst een spoorlijntje bouwen.Luccus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:19:
En vooralsnog geen vliegende start voor de BR, er treden ook bij de tweede trein problemen met de beveiliging op (storing aan de apparatuur in de loc). Oorzaak: vocht in de pc.
...
Ja, dat schreef ik pas zelf ook al. Maar dat de eerste twee treinen in de problemen komen door zoiets doms als een verregende pc op de loc... tja. In Nederland regent het normaal natuurlijk nooit.Anoniem: 35978 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:45:
[...]
Had je serieus een vliegende start verwacht dan? Voorlopig zitten er nogal wat beperkingen tussen Kijfhoek en Zevenaar. Max 1 trein tegelijk er op, max 40 de tunnels in (iig Sophia en Pankan). Het zal nog wel even duren er het vliegt daar. Vind ik wel jammer overigens, na alle vertraging werkt het nóg niet naar behoren. Alsof we voor het eerst een spoorlijntje bouwen.
Sorry, ik sla af en toe stukken van het topic over, slechte gewoonte die ik toch eens af moet leren
beetje offtopic:
Ik ga niet al je postings nalezen om een antwoord te vinden maar je lijkt me een insider in de spoorbranche, kun/wil je eens vertellen welke hoek je zit?
* Anoniem: 35978 werkt voor jouw geliefde inframanager
beetje offtopic:
Ik ga niet al je postings nalezen om een antwoord te vinden maar je lijkt me een insider in de spoorbranche, kun/wil je eens vertellen welke hoek je zit?
* Anoniem: 35978 werkt voor jouw geliefde inframanager
Anoniem: 9449
En hier een video van de eerste trein over de Betuweroute:
http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=26903
En de enige foto die ik kon vinden:
http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=26903
En de enige foto die ik kon vinden:

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 19-06-2007 00:50 ]
Ik denk dat ik de meest originele reden voor vertraging heb gehad.
De brugwachter had de brug niet gereed gemeld (?) en was aan het einde van de dag naar huis gegaan. Vervolgens stond het sein op rood en mocht de trein niet verder.
Vervelend menselijk foutje, jammer dat ik het niet kon waarderen, ik was ook eens een keer vroeg naar huis en dan dit...
De brugwachter had de brug niet gereed gemeld (?) en was aan het einde van de dag naar huis gegaan. Vervolgens stond het sein op rood en mocht de trein niet verder.
Vervelend menselijk foutje, jammer dat ik het niet kon waarderen, ik was ook eens een keer vroeg naar huis en dan dit...
☻/
/▌
Die is inderdaad mooi.Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:09:
Hier nog een mooie spoorkaart:
http://www.keyrail.nl/viewer/file.aspx?fileinfoid=9
Alleen niet foutloos. Landgraaf - Herzogenrath wordt als "uitsluitend goederenvervoer" getoond.
Wie weet wat ze aan het doen zijn @ maarn goederen
Het lijkt erop alsof er 2 inhaalsporen bijgelegd worden of worden er alleen sporen wegehaald
Ik zag iig vandaag een hoop meetlui staan en een glade ondergroend waar rails op kan liggen/gelegen heeft. Paar honderd meter verderop waren ze bielzen aan het afvoeren. Iemand een idee
Bij Maarn ergens ligt toch zo'n heel groot ongebruikt rangeerterrijn? Laatst zag ik ze daar wagonnen demonteren, misschien zijn ze nu met het spoor bezig?
Ik zie de correlatie niet echt tussen wagons en spoor demonteren.
Maarn Goederen is verder niet zo groot (qua hoeveelheid spoor, wel qua oppervlakte) en een deel wordt nog steeds gebruikt.
Maarn Goederen is verder niet zo groot (qua hoeveelheid spoor, wel qua oppervlakte) en een deel wordt nog steeds gebruikt.
Nou het wordt niet meer gebruikt.. Er stonden nog een paar goederenwagons (van die platte, weet de naam zo ff niet) en die zijn gedemonteerd. Nu liggen er een hoop stenen dwarsliggers en een hoop puin. 1 spoor dient als inhaalspoor. Verder is het allemaal ongebruikt. Ze zijn er nu mee bezig. In dat document staat verder niets, behalve dat ze in 2008 wissels gaan vervangen.Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:57:
Ik zie de correlatie niet echt tussen wagons en spoor demonteren.
Tsja, wat is de definitie van "gebruikt"?
Bij vlagen worden hier wagens gestald. Het 3e spoor wordt sowieso frequent gebruikt. Volgens mij waren er vroeger (en misschien nu nog) meer dan de eerste 3 sporen geelectrificeerd.
Bij vlagen worden hier wagens gestald. Het 3e spoor wordt sowieso frequent gebruikt. Volgens mij waren er vroeger (en misschien nu nog) meer dan de eerste 3 sporen geelectrificeerd.
Vernieuwen dwarsliggers (houten er uit, tweedehands betonnen er in).
Wie geen geluk heeft, moet slim zijn:

Wie geen geluk heeft, moet slim zijn:

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 01:11 ]
Die 3e foto komt me op een of andere manier bekend voor. Kan het zijn dat ik die onlangs in railmagazine gezien heb?
En kan je ze niet klikbaar maken (voor fullsize)? Dan zijn ze pas echt super!
En kan je ze niet klikbaar maken (voor fullsize)? Dan zijn ze pas echt super!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 20-06-2007 01:55 ]
Nee, de foto die jij bedoelt staat in de eennalaatste RM, van de fotograaf die naast me stond en van de stek waar we die laatste vandaag hebben gemaakt.
Welk full-size bedoel je? Nu zijn ze 1000x6nogwat.
Welk full-size bedoel je? Nu zijn ze 1000x6nogwat.
[ Voor 33% gewijzigd door Luke! op 20-06-2007 02:07 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.