Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
iemand een idee wat er nu weer aan de hand is met die internationale treinen? Loc`s weer kapot ofzo? De internationale treinen rijden namelijk niet tussen Amsterdam en Roosendaal.
trouwens: iemand zin om deeltje 16 te maken? We zitten op de 601 posts
Structureel of incidenteel? Ik heb niets kunnen vinden op ns.nl-ErikE- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:56:
*kick*
iemand een idee wat er nu weer aan de hand is met die internationale treinen? Loc`s weer kapot ofzo? De internationale treinen rijden namelijk niet tussen Amsterdam en Roosendaal.
Op GoT doen we dat meestal pas na 1000 posts, dus we hebben nog even de tijdtrouwens: iemand zin om deeltje 16 te maken? We zitten op de 601 posts
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Dat gebeurt meestal toch pas bij de 1000? Als het zover is maak ik wel een nieuwe.-ErikE- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:56:
trouwens: iemand zin om deeltje 16 te maken? We zitten op de 601 posts
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Wat er met de internationale trein aan de hand is weet ik niet, op de site van de ns en op teletext is iig niks te vinden
Nou er wordt op Gv en Rtd al een tijdje omgeroepen dat hij niet rijd. Er was zo`n omroepmeisje die eerst omriep dat je de trein van een uur later moest nemen, later werd dit door een omroepmeneer omgebouwd naar "de internationale treine rijdt vandaag NIET. Als je naar Brussel wil, moet je naar Roosendaal en daar overstappen op Belgische stoptreinen..." (vrij vertaald uiteraardBOOTZ schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:24:
Deeltje 16 komt pas bij 1000 posts, tijd zat
Wat er met de internationale trein aan de hand is weet ik niet, op de site van de ns en op teletext is iig niks te vinden
van die 1000 posts wist ik niet, op de rest van GoT is het 500 namelijk
Dat van die 500 wist ík dan weer niet-ErikE- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:18:
[...]
zei bijvoorbeeld het [algemeen]Ati nieuws- en discussietopic deel 55 Elke keer na 500 posts een nieuw deel. Maar misschien dat er hier een ander beleid heerscht
De internationale treinen vallen geregeld uit is mijn ervaring. Meestal kan je dan een uur later de trein nemen, maar nu dus helemaal niet meer... Lekker is dat. Meestal gooien ze het op "materiaaltekort".-ErikE- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:18:
[...]
Nou er wordt op Gv en Rtd al een tijdje omgeroepen dat hij niet rijd. Er was zo`n omroepmeisje die eerst omriep dat je de trein van een uur later moest nemen, later werd dit door een omroepmeneer omgebouwd naar "de internationale treine rijdt vandaag NIET. Als je naar Brussel wil, moet je naar Roosendaal en daar overstappen op Belgische stoptreinen..." (vrij vertaald uiteraard)
-ErikE- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:26:
[...]
offtopic:
zei bijvoorbeeld het [algemeen]Ati nieuws- en discussietopic deel 55 Elke keer na 500 posts een nieuw deel. Maar misschien dat er hier een ander beleid heerscht
teveel op fok! rondgehangen want op GoT is het nog altijd 1000. als je 500 doet moet je 't zelf weten, maar de regel is echt 1000
Gisteren weer heerlijk Prorail lopen hekelen. ze kregen het voor elkaar dat we ingehaald werden door een goederentrein die ze vervolgens voor de IC plaatsten. Goh waarom krijgen we nu vertraging. We reden keurig optijd in Utrecht weg, maar kwamen wel een dikke 20 minuten later aan in Eindhoven.
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Zag em laatst staan daar, alleen mistte ik em net, helaas.
Heeft ook een computer!
en meestal bedoelen ze dan materieeldefect. Die belgische loc`s zijn imho niet je van het!JvH schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:44:
[...]
De internationale treinen vallen geregeld uit is mijn ervaring. Meestal kan je dan een uur later de trein nemen, maar nu dus helemaal niet meer... Lekker is dat. Meestal gooien ze het op "materiaaltekort".
Verder blijf ik het ook onzin vinden dat 17- en 1800 loc`s wel met twee stroomafnemers op stil moeten blijven staan bij stations en die belgische dingen niet. Alsof een internationale trein gevuld met laptoppende mensen minder vermogen trekt dan een standaard ICR of ICK trein met een 17- of 1800 ervoor/achter. En dan klagen als de rijdraad naar beneden komt.....
/me -ErikE- heeft het niet zo op belgische loc`s
heb er zelfs nog geen enkele post gezet. Was altijd van mening dat 500 de limiet was. Maar het kan komen dat ik vooral in de techfora rondhang (of is het beleid daar hetzelfde??) me is confusedzwahiel schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:33:
[...]
offtopic:
teveel op fok! rondgehangen want op GoT is het nog altijd 1000. als je 500 doet moet je 't zelf weten, maar de regel is echt 1000
[ Voor 22% gewijzigd door -ErikE- op 25-04-2007 19:44 ]
Ach, valt wel mee.... de serie 11.8, die in de Benelux dienst rijd is idd wel een uitzondering ja, die is niet echt wat je noemt betrouwbaar. Of doelde je specifiek op deze serie, ipv op Belgische locs in het algemeen?en meestal bedoelen ze dan materieeldefect. Die belgische loc`s zijn imho niet je van het!
Dan zijn dit wel eens de gevolgen ja:

Brandje op station Roosendaal, twee jaartjes terug.
Maar andere loc-series zijn een stuk beter hoor. Gelukkig zijn we straks, als de HSL Zuid + shuttles rijden, van die 11.8-troep af
Virussen? Scan ze hier!
Had vorige week maandag precies hetzelfde idee, en liep tegen dezelfde gevolgen aan. Ik weet niet of ie al weergefixt wasBertus schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:41:
Volgende week maar eens de ICMm vanuit amsterdam nemen
Zag em laatst staan daar, alleen mistte ik em net, helaas.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
ja ik bedoelde de 11.8 serie inderdaad. meuq

Verder was ik benieuwd, is er al bekend wat de NS dit jaar met koninginnedag gaat uitdelen voor presentjes?
2004: Oranje lintjes/sjerpen
2005?
2006: Oranje petjes
2007?
Iemand een idee
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 26-04-2007 00:00 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Wij doen er alles aan om het reisgemak te verbeteren. Samen met de TU Delft houden wij daarom vrijdagmiddag een uniek experiment op station Utrecht Centraal om het in- en uitstapgedrag van reizigers te bestuderen. Bent u klant van ons en heeft u vrijdag tussen 13.00 en 15.00 uur tijd om deel uit te maken van deze bijzondere proef? Meld u dan nu bij xxx@ns.nl
Wegens stroomstoring geen treinverkeer tussen Almelo - Hengelo, Almelo - Wierden en Almelo - Vroomshoop. Vertraging meer dan 60 minuten.
Ben ik blij dat ik sinds deze week met de auto naar m'n werk kan
Scheelt me op momenten dat de treinen volgens dienstregeling rijden al 45 minuten per rit, en 1,5 uur per dag besparen op reistijd vind ik toch aardig wat
stroomstoring in`t energiebedrijf. Je hebt wel erg veel pech als tukker zijnde de laatste tijd....krietjur schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:20:
Nou het is weer feest rondom Almelo:
Wegens stroomstoring geen treinverkeer tussen Almelo - Hengelo, Almelo - Wierden en Almelo - Vroomshoop. Vertraging meer dan 60 minuten.
Scheelt me op momenten dat de treinen volgens dienstregeling rijden al 45 minuten per rit, en 1,5 uur per dag besparen op reistijd vind ik toch aardig wat
Heb hem even gemailed...JvH schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:16:
Ok hier kon ik wel om lachen. Iemand zin om mee te doen?
[...]
Is dus een test om het uitstappen na te bootsen met een aantal mensen in een aantal situaties..
Dit gebeurt in een dubbeldekker en een sprinter...
jammer dat het geen ICMm was
Verder gaat Springdance ook iets leuks doen dan
Zeg maar bijna 2 uur... was om 7 uur vanuit Enschede in Hengelo, en om 9 uur pas in Almelokrietjur schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:20:

Het is dat ik zoveel geduld heb

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
las dat op tv-oost teletekst toenstraks, maar op site van ns is niks te vindenkrietjur schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:20:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
CXX lijn 51: vertrek elke 30min om .03/.33 en is binnen 35 minuten in AlmeloBastien schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:46:
[...]
Zeg maar bijna 2 uur... was om 7 uur vanuit Enschede in Hengelo, en om 9 uur pas in Almelo![]()
Het is dat ik zoveel geduld heb![]()
Ja, en dan mag ik 6 strippen afstempelen (heb niet eens een strippenkaart btw). En de NS gaat die niet vergoeden heb ik een tijdje geleden al eens gemerkt. Naja, kan het natuurlijk bekostigen met het geld dat weer wordt overgemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:17:
[...]
CXX lijn 51: vertrek elke 30min om .03/.33 en is binnen 35 minuten in Almelo
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
nu.nlDe brand in een trein op station Rotterdam Centraal van woensdagavond blijkt aangestoken te zijn. Onderzoek van de Spoorwegpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft dit aangetoond.
De omstandigheden waaronder en wanneer dit heeft plaatsgevonden zijn nog niet vastgesteld, aldus een verklaring van de KLPD donderdag. De politie roept reizigers die in de trein zaten en iets verdachts hebben gezien, zich te melden. Woensdagavond werd het Centraal Station in Rotterdam enige tijd ontruimd door een grote brand in een intercitytrein. Het ging om de intercity van Eindhoven naar Den Haag.
Een conducteur meldde om kwart over tien brand in de trein. De vijftig tot honderd reizigers die zich in de trein bevonden, konden tijdig worden geëvacueerd.
Niemand raakte gewond. Vier sporen werden buiten gebruik gesteld.
Na de melding om 22.35 uur dat het om een uitslaande brand ging, werd het station geheel ontruimd. De stationshal stond toen vol met rook.
Om elf uur was de brand onder controle en om half twaalf werden de sporen vrijgegeven. Twee coupés in het achterste treinstel zijn vrijwel geheel uitgebrand.
Je zou zulk tuig toch met een molensteen om de nek in de Noordzee willen dumpen... als ze ze te pakken krijgen mogen ze wat mij betreft de rest van hun leven alles laten terugbetalen. Zwakzwinnige idioten.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb ook geen strippenkaart (niet nodig, ik mag elke dag gratis), maar ik zou liever een paar centen uitgeven en met de bus gaan, dan bijna twee uur in Hengelo staan wachten..zo boeiend is de stationsrestauratie daar nu ook weer niet.Bastien schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:03:
[...]
Ja, en dan mag ik 6 strippen afstempelen (heb niet eens een strippenkaart btw). En de NS gaat die niet vergoeden heb ik een tijdje geleden al eens gemerkt. Naja, kan het natuurlijk bekostigen met het geld dat weer wordt overgemaakt.
Aardig ideeVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:15:
Reisplanner 1911 is (deels) online, erg leuk!
http://www.stationsweb.com/planner.asp
Raar, want ze lagen notabene aan dezelfde lijn (Roosendaal <> Breda).reisafstand: 5 km
Er is geen verbinding gevonden tussen Seppe en Etten Vosschendaalschestraat
Daarnaast kan het niet eens kloppen, want Etten Vosschendaalschestraat was een tijdelijk station, dat maar een paar maanden in 1854 geopend is geweest.... in 1911 bestond die dus allang en breed niet meer.
Verder staan er stations op die nooit bestaan hebben (Roosendaal Rozelaar). Die was wel geplanned, maar nooit echt gebouwd.
Doe je een planning van Roosendaal naar dat fictieve station zegt-ie dat het 405 km afstand is... in dezelfde stad... right!
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 26-04-2007 18:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
Grappig dat ik naar Amsterdam Bijlmer ArenA kan reizenVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:15:
Reisplanner 1911 is (deels) online, erg leuk!
http://www.stationsweb.com/planner.asp
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
En alles stations staan er in, dus niet noodzakelijkerwijs bestonden alle stations in 1911. Bovendien ontbreken er een paar lijnen.
Maar het blijft wel leuk
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in WHERE clause.
/treinberekening.asp, line 111
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
jajareisafstand: 471 km
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in WHERE clause.
/treinberekening.asp, line 111
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 26-04-2007 19:03 ]
Och, gezellig met 100-150 man/vrouw wachten in het ochtendzonnetje. En had toch geen zin in vergaderenVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:18:
[...]
Ik heb ook geen strippenkaart (niet nodig, ik mag elke dag gratis), maar ik zou liever een paar centen uitgeven en met de bus gaan, dan bijna twee uur in Hengelo staan wachten..zo boeiend is de stationsrestauratie daar nu ook weer niet.

En @ 1911:
Dat laatste klopt helemaal, dus was er nooit afaik. Maar lopend was het echt wel verder dan 1 kmreisafstand: 1 km
Er is geen verbinding gevonden tussen Enschede en Enschede Zuid
Verwijderd
Als er een storing komt, doet ProRail eerst een schatting van de lengte hier van, die moet door worden gegeven aan NSR, die dit weer doorgeeft aan de buspartner (BBA in het zuiden, CXX in het noorden), die vervolgens bij touringcarbedrijven in de buurt bussen moet regelen.Bastien schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:35:
Och, gezellig met 100-150 man/vrouw wachten in het ochtendzonnetje. En had toch geen zin in vergaderenMaar waarom het nou minimaal 1½ uur moet duren voordat er eens een bus komt... ze moeten toch eens een betere SLA maken met die busbedrijven hoor.
Bussen die over zijn welteverstaan, want er zullen er een hoop weg zijn voor vakantiereizen, schoolreisjes en versterkingsritten in de lijndiensten. En ik verwacht niet dat die touringcarchauffeurs met zn allen zitten te pokeren in de kantine voor als er weer eens een storing is bij het spoor...
Verwijderd
http://www.hln.be/hlns/ca...6.html?wt.bron=kanaalArt1

Verwijderd
Maar ik denk dat je bij dit ongeval in België kunt zeggen dat in dit geval* de veiligheid absoluut niet slecht was. Als je de ravage ziet moet dat toch een flinke klap geweest zijn. 0 doden, 3 zwaargewonden en 48 lichtgewonden (waar ook shocktoestand toe gerekend wordt), dat kan een heel stuk slechter. Ook al is het voor de betreffende personen natuurlijk op z'n zachtst gezegd niet bepaald prettig.
* In hoeverre dat in het algemeen geld voor België weet ik niet, ik kan dus alleen over dit geval spreken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 01:03 ]
Wij klagen gewoon enorm graag. In realiteit is 't hier helemaal zo grandioos slecht nog niet. Behalve dan dat er geen fatsoenlijke intercity meer tussen haarlem en de rest van nederland rijdt..-ErikE- schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:30:
heftig! We klagen wel altijd dat het zo erg is hier in Nederland, maar 'gelukkig' is het in het buitenland ook niet alleen maar rozegeur en maneschijn
Mwah, op 30 november 1992 was er bij Hoofddorp ook een flink ongeval, waarbij 5 doden en 33 (deels zwaar) gewonden vielen in de intercity Amsterdam -> Vlissingen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 01:00:
Wat mij betreft is de veiligheid op het Nederlandse spoor hoog, met soms gewonden en zelden tot nooit een dode. De laatste keer dat er een flink aantal doden viel is inmiddels 40 jaar geleden. Wat overigens niet wil zeggen dat het niet veiliger kan.
In 1980 bij een ongeval 9 doden, in 1978 8 doden bij een ongeval, in 1976 bij Schiedam 24 doden, en dat is 'slechts' 30 jaar terug.
Waar jij op doelt is vermoedelijk de Treinramp bij Harmelen? Die was idd pittig (93 doden), maar iets van deze schaal komt ook in het buitenland vrij weinig voor hoor. Gelukkig maar
Maar idd, over het algemeen is het behoorlijk veilig hier, zeker in vergelijking met landen als Engeland, waar het chronisch onveilig is.
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 27-04-2007 06:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Oké dat is inderdaad minder goed dan dat ik dacht.wildhagen schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 06:22:
[...]
Maar idd, over het algemeen is het behoorlijk veilig hier, zeker in vergelijking met landen als Engeland, waar het chronisch onveilig is.
Als je aan de hand van die ongevallen het gemiddelde sinds 1975 uitrekend kom je op 1,4 doden per jaar. In 2005 vielen er 817 doden in het wegverkeer, een historisch laag aantal wat Nederlandse wegverkeer tot het op één na veiligste ter wereld maakt.
Oké die berekening van het gemiddelde aantal spoorwegdoden over 25 jaar is niet bepaald precies, maar aan de hand van het enorme verschil kun je denk ik stellen dat het spoorwegvervoer in Nederland erg veilig is, zeker ook als je dat vergelijkt met het buitenland. Zoals je zelf ook al zegt.
Dat het veiliger kan en dus ook moet is absoluut waar, maar de verhalen die je vaak in de media hoort dat het Nederlandse spoor zeer onveilig is worden wat mij betreft door de statistieken tegengesproken.
Mjah, was ook geen compleet overzicht, er ontbreekt nog wel het een en ander. Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegongeval, staan er nog meer (maar ook bij lange na niet allemaal).Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:07:
[...]
Oké dat is inderdaad minder goed dan dat ik dacht.
Helemaal mee eens. Zeker als je het vergelijkt met een internationale lijst: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rail_accidentsDat het veiliger kan en dus ook moet is absoluut waar, maar de verhalen die je vaak in de media hoort dat het Nederlandse spoor zeer onveilig is worden wat mij betreft door de statistieken tegengesproken.
[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 27-04-2007 10:38 ]
Virussen? Scan ze hier!
nieuws.nlHet treinverkeer tussen Tilburg en Breda heeft vrijdagmiddag vertraging opgelopen door een brand in de stoptrein naar Breda. Het vuur is ontstaan in de hoogspanningskast van de trein die om 17.00 uur is vertrokken, zegt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. De machinist heeft de brand geblust. Voor zover bekend zijn er geen passagiers gewond geraakt.
De vertraging op het traject bedraagt zeker een half uur, maar ProRail verwacht dat dat nog kan oplopen omdat de brandweer het treinstel moet wegslepen. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
Woensdagavond woedde op het Rotterdamse CS brand in een trein. Die brand was volgens de Spoorwegpolitie aangestoken. De schade aan de trein bedraagt enkele tienduizenden euro's. Ook bij deze brand vielen geen gewonden.
Iemand een idee welk stel het is, en of het een gevalletje 'total loss' is?
Virussen? Scan ze hier!
Die crash in België ziet er goed heftig uit.. Daar is een flinke kracht op losgelaten. Lok en een wat wagens compleet slooprijp.
De Veld C site!
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2007 03:32 ]
De Veld C site!

In de meivakantie rijden er geen treinen tussen Roermond en Nijmegen. Keurig aangekondigd, keurig vervangende bussen geregeld met redelijke dienstregeling, etc. Veolia heeft veel ervaring met busvervoer, dus ik had er vertrouwen in.
Slaat die l*l van een buschauffeur Nijmegen Heyendaal over ("ja sorry ik had eigenlijk via Heyendaal moeten rijden") waardoor ik nog eens €4.50 kan gaan neerleggen voor een strippenkaart en nog eens een half uur in de enige bus kan gaan zitten die rijdt op koninginnedag en op Heyendaal stopt...
Good old NS-times...
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat er geen treinen reden is geloof ik door onderhoud van ProRail.
http://www.bndestem.nl/economie/article1370587.eceDe Betuwelijn kostte 4,6 miljard euro en de komende vijf jaar moeten er nog tientallen miljoenen belastinggeld bij voor het onderhoud. Toch zal de kritiek op deze miljardeninvestering snel verstommen, zegt Carel Robbeson, directeur van grootste gebruiker Railion.
"De minister die het besluit tot aanleg van de Betuweroute heeft genomen, krijgt straks een standbeeld." Carel Robbeson reageert zichtbaar geïrriteerd als hij voor de zoveelste keer wordt geconfronteerd met de stelling dat de aanleg van de Betuwelijn een hele dure blunder is geweest. Zijn bedrijf, Railion Nederland, is goed voor driekwart van de goederentreinen in Nederland en zal straks veruit de grootste gebruiker van de nieuwe spoorlijn zijn.
Op 16 juni is het eindelijk zo ver, met een half jaar vertraging is de goederenlijn klaar voor het eerste transport naar Duitsland.
Maar dit jaar zullen er nog weinig treinen met lading over de Betuweroute rijden.
Van juni tot november wordt een testprogramma afgewerkt waarbij gekeken wordt of de treinen met de nieuwe veiligheidssystemen het goed doen op de spoorbaan. "Die lijn zit in 2016 nokvol", zegt Robbeson. "De spoorsector gaat ervan uit dat het vervoer stijgt van 40 miljoen ton in het afgelopen jaar naar 90 miljoen ton in 2020. Daarmee hebben we de Betuweroute zo gevuld." De kritiek op de miljardeninvestering zal dan snel verstommen, denkt hij. "De Nederlandse economie moet het grotendeels hebben van transport en distributie. Dan kun je het je niet veroorloven om op spoorgebied niet mee te doen."
Virussen? Scan ze hier!
Weer een trein in brand.. Zal et weer brandstichting zijnBrand in een trein Delft Zuid
Tussen Den Haag HS en Rotterdam moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door brand in een trein rijden er tussen Delft en Schiedam Centrum geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Leiden en tussen Rotterdam en Den Haag kunnen omreizen via Gouda.
*Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam en tussen Rotterdam en Schiphol kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Defecte goederentrein Dordrecht Zuid
Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een defecte goederentrein rijden er tussen Dordrecht en Roosendaal en tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe minder treinen
Nee...heb uiteindelijk een kwartier ofzo staan wachten op een bus die überhaupt stopte bij halte Heyendaal. Geen Veolia bus gezien.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:39:
en een Veolia treinvervangende bus terug was geen optie?
Gisteren:
-Ik sta op station Heyendaal te wachten op de Veolia bus naar Cuijk van 18.03. Om 18.10 komt er een bus maar "die zit vol" (ik zie overal lege plekken, maar de chauffeur had de deur alweer dichtgedaan...) en er "komt zo een andere". Dat blijkt dus gewoon de bus van een half uur later te zijn (die natuurluijk ok 10 minuten vertraagd komt maar goed dat zijn we gewend van Veolia)...
-'s Avonds sta ik op station Cuijk te wachten op de Veolia bus naar Nijmegen van 22.39. Tussen 22.39 en 23.45 komen er 3 bussen langs in de richting Venlo, en nul in de richting Nijmegen (hadden er 3 moeten zijn). Uiteindelijk om 23.50 een bus te pakken met een chauffeur die letterlijk zegt "het is niet mijn probleem als er niet genoeg bussen rijden". Fijn.
Excuses dat ik alleen in dit topic kom om te klagen over Veolia, maar het is ook echt een prutsbedrijf van niks. Ik heb ze nog niets goed zien doen in de afgelopen 5 maanden. Echt niets.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ja, klopt. Gelukkig hebben ze het tuig opgepapkt. Een jaar of 10 zware dwangarbeid zal wel goed zijn, maar het zal wel weer uit draaien op een 'foei, nooit meer doen!' en een vrijspraak...IJnte schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:34:
[...]
Weer een trein in brand.. Zal et weer brandstichting zijn
nu.nlOp het station van Delft-Zuid heeft woensdagavond een brand gewoed in een reizigerstrein. Alle passagiers konden ongedeerd de trein verlaten. De machinist is met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht.
De politie heeft wegens brandstichting vier aanhoudingen verricht. Dat meldde een woordvoerster van de Spoorwegpolitie.
Het vuur vernielde de twee voorste coupés. De politie hield op basis van getuigenverklaringen vier jongemannen aan op het hoofdstadion van Delft, waar de trein vandaan kwam.
Het gaat om Delftenaren van 17 en 18 jaar oud. De brand brak kort voor 22.00 uur uit en was tegen half elf geblust door de brandweer.
De trein was op weg van Den Haag naar Dordrecht, aldus spoorbeheerder ProRail. Het treinverkeer ligt naar verwachting tot middernacht in beide richtingen stil.
Vorige week woensdag werd brand gesticht in een trein op Rotterdam Centraal Station. Daarbij ontstond voor enkele tienduizenden euro's schade, maar raakte niemand gewond. Het treinverkeer rond Rotterdam lag enkele uren stil.
Ook al bekend welk stel of materieel het betrof?
Edit: ok, volgens OVL is het Plan-V stel 852.
Enkele foto's @ http://www.brandweerdelft.nl/d8/?p=1466 en @ http://www.digitalrailroa...pbid=4&msa=1&pgid=8743423
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 03-05-2007 06:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
"Nieuwland". Wie zegt dat iets? Want bijna alle bussen hier in haarlem hebben er mee rond gereden als subbestemming. "Uitgeest (volgende regel) Nieuwland". "Haarlem\nNieuwland". "Leiden CS\nNieuwland".
What gives?
Maar Nieuwland geeft o.a. dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwland
Kies maar uit dus
Virussen? Scan ze hier!
Dat dacht ik de eerste keer dat ik in een bus stapte vanochtend: 'foutje'. Maar toen stond 't op alle bussen. En 't zijn digitale koersborden.wildhagen schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:45:
Een koersrol die (deels) vastzit ofzo...
In ieder geval beter dan vorige week toen op de koersborden binnen een SGM die van Ut naar Asdz zou gaan stond aangegeven dat de trein naar Asd zou gaan.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Virussen? Scan ze hier!
Dit was toch al 2 dagen geleden? Ik ken nog iemand die aan het spoor in Bodegraven woont. Die zal vast wel die stank geroken hebbenVerwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:28:
Alweer een trein in brand:
[afbeelding]
Dit keer in Bodegraven.
Is ook zo bij de Connexxion bussen, alleen als de GPS verbinding uitvalt dan gaat hij over tot km-telling.jelmervos schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:08:
Werkt dat met GPS joh, ik dacht altijd dat het op afstand ging? Dus de afstand van station x naar station y.
Is dit een raad het plaatje ?
[ Voor 54% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2007 12:42 ]
Dat is het geintje in Bodegraven: brand in dwarsliggertrein (smeulende/brandende dwarsliggers).
Leuk voor de afwisseling: Viools witte wadje is in dienst.
Achterhaald: de computers die dat bord aansturen hebben een of andere foute invoer gekregen die te maken heeft met de implementatie van de OV-Chipkaart. Daardoor reden er een zooi bussen rond (verschillende modellen) met 'Nieuwland', 'Kilweg', 'Busstation' en ws. nog wel andere dingen.CyBeR schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:00:
[...]
Dat dacht ik de eerste keer dat ik in een bus stapte vanochtend: 'foutje'. Maar toen stond 't op alle bussen. En 't zijn digitale koersborden.
Want er zijn idd een hele hoop bussen ja...
Nieuws.nl, met dank aan PrutsRail...Een seinstoring heeft het treinverkeer tussen Amsterdam en Schiphol zondagochtend platgelegd. Dat meldt spoorbeheerder PrutsRail.
Ook tussen Amsterdam en Lelystad zorgt een seinstoring voor problemen. Er rijden op het traject geen rechtstreekse treinen. De vertraging kan oplopen tot een halfuur. Deze situatie duurt naar verwachting de hele zondag.
Virussen? Scan ze hier!
Wifi denk ik. Ik heb iig een keer gezien dat 't display van de chauffeur een 'gevonden netwerken' dingetje liet zien, dat elke zoveel tijd updatete terwijl we redenAriën Clay schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:23:
Worden die digitale koersborden nou met een laptop en een kabeltje geupdated. Of gewoon in de bucremise met WiFi oid?
De Hermes bussen die nu bij XX zijn gaan nog met kabel, kun je zien omdat de koersrollen daar als 't drie nummers zijn nog met een 0 beginnen, hebben ze in de werkplaats snel gedaan bij binnenkomst.
De Mercedes gaan veelal ook over wifi, afhankelijk van. Maar meestal is dit in de werkplaats alleen voorhanden. Veel gaat ook nog gewoon met kabel tijdens de onderhoudsbeurten.
Staat er trouwens op de ICE stellen van NSR nu reclamen voor IAmsterdam? Bij de voorkant en achterkant staat die slogan nu namelijk...
Er zijn eigenlijk twee gevallen: De tekst op het koersbord (lijnfilm) wordt gestuurd door een boordcomputer, of de chauffeur stelt een code in op een aansturingskastje van de fabrikant (b.v. Gorba of Krueger). Bij Connexxion zijn ze inmiddels zo goed als helemaal over naar InfoXX, d.w.z. de bussen hebben een embedded systeem aan boord dat o.a. bijhoudt waar de bus is, wat de vertraging is, en heeft via GPRS contact met de verkeersleiding. Een chauffeur stapt in en vertelt de computer welke dienst hij heeft en dingen als lijnnummers en bestemmingen worden vanaf dat moment zo goed als automatisch geregeld. Hierbij hoeft er dus niets aan de bus zelf geupdate te worden als er bijvoorbeeld een spelfout in de eindbestemming van een lijn zit. Wel moet er af en toe een software update over de boordcomputer gehaald worden.Ariën Clay schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:23:
Worden die digitale koersborden nou met een laptop en een kabeltje geupdated. Of gewoon in de bucremise met WiFi oid?
In 't andere geval hangt er een simpel controllertje aan de koersfilm, waar gewoon een lading bitmaps in geheugen zijn opgeslagen. De chauffeur heeft een lijstje waarop staat dat een bepaalde bestemming achter een bepaalde code zit, en voert die code in. Die teksten worden niet on-demand gegenereerd zoals bij InfoXX maar zijn dus gewoon vooraf gemaakte bitmapjes. Om dat te updaten moet er een flash-kaartje in die controller gestoken worden.

[ Voor 7% gewijzigd door m-m op 07-05-2007 09:35 ]
Verwijderd
Over de 4011:
Op deze foto is te zien dat je door zo'n smalle gang moet lopen om te gaan zitten. Maar wat die gang zo smal maakt is toch zo'n niet gebruikte ruimte? (de keuken oid)
Is de keuken nu verwijderd en zit er dus een muurtje met aan de andere kant van de muur stoelen? Of is het nog steeds een loze ruimte?
Het keukentje (of wat het ook was) zat in de kop, achter de cabine.
Signatures zijn voor boomers.
Daarna de IC naar Venlo toe met een vertraging van 10 minuten die origineel om xx.32 moest gaan. En dan ineens heej wat rijden we langzaam. "Dames en heren wij rijden op dit moment nog achter de stoptrein..."

De stopper waren twee stellen V-IRM en de IC was 8x DD

Trouwens die Protos voor XX d'r nieuwe VeenExpress zien er stiekem wel nice uit hoor. Een proto Proto staat op Eindhoven en je komt er met de IC of stopper richting Deurne / Venlo langs. Stond vanavond voor een Wadlopertje met een half open deur, waarvan een gedeelte er letterlijk langs hing helemaal scheef, alsof iemand 'm open heeft gebroken...
Over die Wadlopers, die deuren gaan niet dicht bij een snelheid hoger van 5 of >.zwahiel schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:24:
Heerlijk gevalletje prutsrail... Een extra stoptrein van Eindhoven naar Venlo om 19.30 met een vertraging van 5 minuten.
Daarna de IC naar Venlo toe met een vertraging van 10 minuten die origineel om xx.32 moest gaan. En dan ineens heej wat rijden we langzaam. "Dames en heren wij rijden op dit moment nog achter de stoptrein..."
De stopper waren twee stellen V-IRM en de IC was 8x DD
Trouwens die Protos voor XX d'r nieuwe VeenExpress zien er stiekem wel nice uit hoor. Een proto Proto staat op Eindhoven en je komt er met de IC of stopper richting Deurne / Venlo langs. Stond vanavond voor een Wadlopertje met een half open deur, waarvan een gedeelte er letterlijk langs hing helemaal scheef, alsof iemand 'm open heeft gebroken...
En ik had een filmpje ooit gezien van iemand die in de trein zat, en merkte dat beide deuren open stonden van de Veen Express
En dat voor een beetje doortocht omdat dat ding geen airco kent

Filmpje gooi ik op YouTube zodra ik hem vind.
1 minuut met GoogleAriën Clay schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:13:
[...]
Over die Wadlopers, die deuren gaan niet dicht bij een snelheid hoger van 5 of >.
En ik had een filmpje ooit gezien van iemand die in de trein zat, en merkte dat beide deuren open stonden van de Veen Express...
En dat voor een beetje doortocht omdat dat ding geen airco kent.
Filmpje gooi ik op YouTube zodra ik hem vind.

En een filmpje: http://media.putfile.com/deuropen
Van http://www.christrains.nl...&postorder=asc&highlight=
nu.nlDe controle op de veiligheid van het lightrailproject RandstadRail was "in brede zin" niet in orde.
Wissels raakten tijdens de aanleg beschadigd zonder dat het werd opgemerkt, de verkeersleiding kreeg te maken met veel technische storingen en dienstleiders waren onvoldoende getraind. Ook verliep de communicatie tussen bestuurders en dienstleiders gebrekkig.
Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat dinsdag in een rapport over de ontsporingen van voertuigen van de RandstadRail. In november vorig jaar legde de inspectie het grootste gedeelte van het deels nieuwe tracé stil na een reeks ontsporingen. Bij het ernstigste incident vielen zeventien gewonden. Het lightrailtraject verbindt de steden Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer.
Heerlijk toch? Wie doet het beheer van RandstadRail eigenlijk? Is dat RampRail zelf of is het ook hier Prutsrail die dat doet?
Virussen? Scan ze hier!
Aan alle mensen die bovenstaande term bezigen: zijn jullie ook van die M$-roepers ? en $ony ? Grow up zeg. Dat Prorail niet altijd even Pro is weten we nu ook welPrutsrail
Tsja, jij bent er kennelijk een erg groot fan van.. dat mag hoor, maar 'het is geen pro' is nog een understatement van de eeuw.Carpento schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:11:
[...]
Aan alle mensen die bovenstaande term bezigen: zijn jullie ook van die M$-roepers ? en $ony ? Grow up zeg. Dat Prorail niet altijd even Pro is weten we nu ook wel
Er heeft in de hele wereld volgens mij de laatste 50 jaar geen amateuristischere hoop amateurs een spoornet 'beheerd' (eerder 'wanbeheerd').
En zij maar lachen, want zij blunderen, en de NS krijgt daarvoor alle boetes op het bordje... en zelf krijgen ze bonussen....
[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 08-05-2007 18:16 ]
Virussen? Scan ze hier!

En eigenlijk is dat ook beroerd... ProRail is toch overheid? Dus belastingcenten weer?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
RR doet het eigen beheer.wildhagen schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:04:
[...]
nu.nl
Heerlijk toch? Wie doet het beheer van RandstadRail eigenlijk? Is dat RampRail zelf of is het ook hier Prutsrail die dat doet?
Verwijderd
De Protossen gaan niet de Veenexpressen vervangen; de Protossen gaan de V'tjes vervangen op de Valleilijn.zwahiel schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:24:
Trouwens die Protos voor XX d'r nieuwe VeenExpress zien er stiekem wel nice uit hoor.
De Veenexpressen worden een dezer dagen vervangen door rode Linten, welke inmiddels in Zwolle staan.
Pas vanaf 9:00 worden bussen ingezet. De storing is er al vanaf 7:30... M'n girl zit nu lekker in een hotel wat te drinken met een collegaTussen Arnhem en Nijmegen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten en tussen Arnhem en Tiel moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Arnhem en Nijmegen geen treinen en rijden er tussen Arnhem en Zetten-Andelst geen treinen maar bussen.
*Doorgaande reizigers tussen Utrecht en Nijmegen kunnen omreizen via Den Bosch.
*Doorgaande reizigers tussen Den Bosch en Zwolle kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Prognose:
*Einde tussen 9.30 en 10.30 uur
Op de een of andere manier is NS daar te bang voor. De ZLSM heeft juist een klachtenbrief naar Prorail gestuurd omdat ze niet naar Valkenburg konden rijden afgelopen weekend. Iets dergelijks zie ik NS nog niet doen.Motrax schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:47:
Ik mag toch hopen dat NS een groot deel van de boetes mooi weer verhaald op ProRail?
En eigenlijk is dat ook beroerd... ProRail is toch overheid? Dus belastingcenten weer?
Pas onlangs zag je de eerste tekenen dat NS zich wat harder tegen Prorail gaat opstellen, maar als je ziet wat voor ongein ze allemaal uithalen begrijp ik niet dat NS al langer roept "wij kunnen niet fatsoenlijk rijden omdat Prorail geen fatsoenlijk beheer voert".
En dat gaat ook over de verkeersleiding (onder leiding van Prorail). De eerste meldingen van met een IC achter een goederentrein aan rijden op het viersporige traject Utrecht-Amsterdam zijn al binnen hoor.
je hebt ook al zoveel posts in dit topique, dus alsjeblieft ga ergens anders moraalridderen...Carpento schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:17:
Ik ben heus geen fan van Prorail, en ik weet ook wel dat het er daar bovengemiddeld veel fout gaat / domme beslissingen genomen worden / etc maar zo'n vervoeging is toch nergens goed voor ? Op de FP zouden zulke dingen als troll gemodereerd kunnen worden, en dan moet je het dus maar op het forum doen ? Mwah.

En wat betreft trollen, dit is de FP niet!
Volgens mij schrijft NSR wel brieven maar gebeurd er bijzonder weinig mee, ik neem aan dat ze wel financiële compensaties krijgen.
@MRen, klopt ik haal die twee altijd door de war
Waarom gaat xx met Lindjes rijden op die andere lijn dan? W'rom geen Protos, hebben ze tenminste dezelfde treinstellen ipv allerlei verschillende modellen. Zo proberen ze 't bij 't busvervoer ook te doen namelijk
Ik wil Prutsrail nog steeds 's nomineren voor de koude douche van Kassa, want ik wordt er nog steeds pissed van dat NSR telkens de schuld krijgt van alle ongein op 't spoor terwijl een andere partij in 99% van de gevallen schuld is. Dat NSR niet op tijd kan rijden betekend boetes voor hen, terwijl ProRail hun wanbeleid en hun prestige projecten nog steeds mag uitvoeren. Laat ze eerst maar 's het spoor nu up2date houden en het spoor daadwerkelijk managen ipv mismanagen!
Omdat Protossen electrisch zijn en Almelo - Marienberg diesel is. Dat gaat niet werken natuurlijk.zwahiel schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:13:
[...]
Waarom gaat xx met LindTjes rijden op die andere lijn dan? W'rom geen Protos, hebben ze tenminste dezelfde treinstellen ipv allerlei verschillende modellen. Zo proberen ze 't bij 't busvervoer ook te doen namelijk
of een 2500
Ook aparte dingen, die uit de kolenmijnindustrie kwamen
2500-en hebben nooit bestaan,dat,waren gewoon 2400-en, maar aangezien er meer dan 100 waren is er doorgenummerd in 25xx (tot 2530).Ariën Clay schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:47:
[...]
of een 2500...
Ook aparte dingen, die uit de kolenmijnindustrie kwamen
De overgenomen locs van de kolenmijnen waren genummerd in de serie 2900 (2901 t/m 2905). En die hebben maar een jaar of 5 dienstgedaan voor ze verkocht werden (naar Spanje, waar ze nog tot begin jaren 80 hebben gereden).
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 10-05-2007 06:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
"Schijnen". Want?Commendatore schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:36:
Die problemen met de serie 11.8 locs van de NMBS schijnen trouwens niet te liggen aan de kwaliteit van de locs op zich maar meer aan het belabberde onderhoud dat ze krijgen.
Dit topic is gesloten.
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.