Het grote spoorwegentopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met overstap zijn dat er 2x per uur. (laatste trein richting Gn reed met veel meer dan 40 door de wisselstraat in assen... niet bepaald fijn...) Plein (stadsbalkon) is zo goed als klaar. Nog 1 uitgang en wat fietsenrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hop, de halve randstad ligt er weer uit, bij wijze van spreken:
Door een wisselstoring bij Gouda Goverwelle moeten treinreizigers tussen Den Haag en Utrecht en tussen Rotterdam en Utrecht rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.

Dit maakte Prorail vrijdag bekend. De storing ontstond rond 15.05 uur en daardoor is slechts zeer beperkt treinverkeer mogelijk.

Het is nog niet bekend wanneer de storing is verholpen.
nu.nl

Volgens mij word het tijd voor een wettelijk verbod op PrutsRail, en dat er eens een fatsoenlijke, competente, club word aangesteld om de infrastructuur te beheren. Dit lijkt echt nergens op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

He niet klagen! De beschikbaarheid blijft natuurlijk 99%! _O-
"Iedere storing is er een teveel, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat de beschikbaarheid van het Nederlandse spoor 99 procent is", stelde een woordvoerster van ProRail.
Overigens kan het nog echt zo zijn ook dat die 99% wordt gehaald, dat is namelijk 4 volledige dagen per jaar er uit liggen namelijk. Een grote storing duurt meestal (hopelijk :X) niet langer dan 24 uur. Dan kan je dus 4x per jaar een grote storing hebben en nog 99% beschikbaarheid halen. }:|

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Motrax schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:43:
Overigens kan het nog echt zo zijn ook dat die 99% wordt gehaald, dat is namelijk 4 volledige dagen per jaar er uit liggen namelijk. Een grote storing duurt meestal (hopelijk :X) niet langer dan 24 uur. Dan kan je dus 4x per jaar een grote storing hebben en nog 99% beschikbaarheid halen. }:|
Nah, tussen Hengelo en Almelo is het inmiddels 14 dagen... dus die 99% gaat ze niet meer lukken. Of gaan ze het berekenen per baanvak ofzo, en dan alles lekker middelen :+

Het is er wel stil rondom (eventuele) vorderingen m.b.t. het tot leven wekken van dat hulpspoor. Heb d'r een hard hoofd in dat het eind volgende week is opgelost :/

Ow wacht, lees dat het de tweede helft van april opgelost moet zijn. Dat kan dus ook 30 april zijn natuurlijk :X

Nu maar kijken of die aardbeien eetbaar gaan worden :9

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Zijn er hier ook nog mensen die dagelijks op het traject Den Bosch - Arnhem reizen?
Zo ja, zijn die dan ook gemiddeld 1 a 2 x in de week met een vertraging van meer dan 15 minuten te laat op de plaats van bestemming?

God wat heb ik daar vaak problemen zeg. En dan hoef ik (normaal gesproken) niet eens over te stappen.
Heb al n hoop problemen meegemaakt: Vastlopende Remmen, seinstoringen, hyperactief remsysteem (noodrem die aangrijpt voor vertrek :S ), elektriciteits uitval, en nog meer technische storingen.
Geen wonder dat er vaak vertraging is met dat slecht onderhouden spoornetwerk en dito materieel.

Snap echt niet dat de overheid hier niet aan de bel trekt. Of wacht, die gaan natuurlijk alleen met de auto (waarbij ze een chauffeur hebben en nog te lui zijn om de deur open te maken!).

Ik heb heb het trouwens ook helemaal gehad met de EU. Blijkt dat ze (bron: nrc next) voor 4.2 miljoen bezig zijn met een fitnissruimte in het parlementsgebouw in brussel. Alsof die mensen gaan sporten zeker :S

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri jij wilt dat de overheid ingrijpt? Bedenk wel dat prorail uiteindelijk onder de verantwoordelijkheid van de overheid valt. De slechte onderhoudsstaat van de infrastructuur was en is de verantwoordelijkheid van de overheid.
Dat het onderhoud aan het materieel van de NS een stuk beter kan is wel redelijk bekend geloof ik, al blijft het mij persoonlijk toch verbazen al komt dat misschien omdat het zo enorm afwijkt van mijn eigen ervaring m.b.t. dergelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:43:
Dat het onderhoud aan het materieel van de NS een stuk beter kan is wel redelijk bekend geloof ik, al blijft het mij persoonlijk toch verbazen al komt dat misschien omdat het zo enorm afwijkt van mijn eigen ervaring m.b.t. dergelijke problemen.
Tja, met dank aan de media. Bahnungslosen moeten zich of in de zaak verdiepen of hun mond houden, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Jansen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 09:15
In de TC Tubantia staat vandaag een artikeltje over de werkelijke (?) oorzaak van de problemen bij Almelo: http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1290719.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
Bas Jansen schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:08:
In de TC Tubantia staat vandaag een artikeltje over de werkelijke (?) oorzaak van de problemen bij Almelo: http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1290719.ece
Interesant artikel :) Het blijft idd een vreemd verhaal allemaal. Ze hadden een persconferentie staan voor eind maart maar toen bekend was dat er zoveel problemen waren hebben ze dat uitgesteld. De stilte die er nu is, is niet goed. Beetje de partijen op de hoogte houden is niet verkeerd dacht ik zo.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Jaja het is weer warm weer, alle mensen naar pretparken (efteling e.d.) dus er zijn ook weer bermbrandjes:
Diverse bermbranden Veenendaal - Driebergen
Tussen Utrecht en Rhenen en tussen Utrecht en Ede-Wageningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door diverse bermbranden rijden er tussen Driebergen Zeist en Veenendaal West en tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Nijmegen kunnen omreizen via Den Bosch.
Prognose:
*einde tussen 18:00 en 20:00 uur
Bron: www.Prorail.nl
Volgens mij hadden ze al bussen ingezet, want ik zag net @ Klp al een touringcar bus aankomen.

Bron van de bermbrandjes:
De oorzaak van de bermbranden is een vastgelopen rem van een goederentrein, aldus spoorwegbeheerder ProRail. Op de A12 stonden rond 15.30 uur in beide richtingen flinke files.

[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 09-04-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Bas Jansen schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:08:
Eh, dat is toch al best wel al een hele tijd bekend. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, even heel iets anders. Maar misschien zit hier wel iemand die wat van vroeger weet.

Hierbij het bewijs dat er ooit spoort gelopen heeft langs de zuidzijde van de Maashaven in Rotterdam:

http://maps.google.com/ma...01164,0.002213&iwloc=addr

Ik heb inderdaad al kunnen vinden dat er ooit spoor gelopen heeft tussen de Waalhaven en Feyenoord (dus langs de Brielselaan).

Weet iemand hier toevallig wanneer dit spoor ontmanteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 02:08:
Sorry, even heel iets anders. Maar misschien zit hier wel iemand die wat van vroeger weet.

Hierbij het bewijs dat er ooit spoort gelopen heeft langs de zuidzijde van de Maashaven in Rotterdam:

http://maps.google.com/ma...01164,0.002213&iwloc=addr

Ik heb inderdaad al kunnen vinden dat er ooit spoor gelopen heeft tussen de Waalhaven en Feyenoord (dus langs de Brielselaan).

Weet iemand hier toevallig wanneer dit spoor ontmanteld is?
Misschien kun je hier wat meer informatie vinden. Op deze site zijn verslagen te vinden van in onbruik geraakte spoorlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19
Afgelopen maandag, tweede paasdag de 4011 gespot in Zwolle. Een paar dingen die opvielen
  • De bovenste treeplank is nu geel ipv grijs. Lijkt me onmeogelijk om die geel te houden.
  • De streep die de eerste klas aangeeft heeft ook afgeronde uiteindes gekregen.
  • De eerste tussendeuren zijn al defect.
  • Het bestemmings-display (?) is echt groot en lelijk.
  • Per bak zijn er nog wel een paar ramen die open lijken te kunnen.
Maar wat het meeste opviel was de enorme glimmende verf :)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

vooghel

Cunning linguist

Valt de dichtgemaakte doorloopkop niet op? Ik vind het nog steeds jammer dat ze die niet meer gebruiken en laten weghalen :|. Ook ben ik benieuwd welk mechanisme de coupédeuren hebben; ik rijd dagelijks in ICM's en erger me rot aan de exemplaren zonder beweegbaar handvat, die eerst helemaal dicht willen voor ze weer open gaan. Vooral als er net een grote menigte in of uit moet.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:14

Reinier

\o/

IorGie schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:26:
Afgelopen maandag, tweede paasdag de 4011 gespot in Zwolle. Een paar dingen die opvielen
  • De bovenste treeplank is nu geel ipv grijs. Lijkt me onmeogelijk om die geel te houden.
  • De streep die de eerste klas aangeeft heeft ook afgeronde uiteindes gekregen.
  • De eerste tussendeuren zijn al defect.
  • Het bestemmings-display (?) is echt groot en lelijk.
  • Per bak zijn er nog wel een paar ramen die open lijken te kunnen.
Maar wat het meeste opviel was de enorme glimmende verf :)
Een deel hiervan zie je ook bij ICRm, die gele treeplanken bijvoorbeeld vervagen inderdaad :) En ook daarin zitten ramen die open lijken te kunnen maar toch echt niet open kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
vooghel schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:04:
Valt de dichtgemaakte doorloopkop niet op? Ik vind het nog steeds jammer dat ze die niet meer gebruiken en laten weghalen :|. Ook ben ik benieuwd welk mechanisme de coupédeuren hebben; ik rijd dagelijks in ICM's en erger me rot aan de exemplaren zonder beweegbaar handvat, die eerst helemaal dicht willen voor ze weer open gaan. Vooral als er net een grote menigte in of uit moet.
gewoon je voet of hand er 2 seconden tegenaanhouden, dan 'snapt' de deur dat je er nog staat en gaat ie weer open. Zelfde idee als met die beweegbare handvaten dat je dan hem altijd 'open' houd.

@ Lorgie: bij de 4011 in Zwolle is het bestemmingsdisplay afgeplakt met tape, daardoor lijkt ie wat groter dan ie in het echt is

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 11-04-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

-ErikE- schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:34:
[...]

gewoon je voet of hand er 2 seconden tegenaanhouden, dan 'snapt' de deur dat je er nog staat en gaat ie weer open. Zelfde idee als met die beweegbare handvaten dat je dan hem altijd 'open' houd.
Moet jij eens als er, net een meute in de spits in- of uitstapt, 2 seconden in die deurpost stil gaan staan :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

ik ram dat ding altijd gewoon weg :P
Anyways, ik zat laatst eens te denken over die stiptheid van de NS en de limiet die de overheid hierop heeft gesteld.
Dat iets van 87% van de treinen op tijd (moet?) rijden.
Dat is nog steeds 1 op de 10 treinen die te laat mag vertrekken.
Oftewel, stel je hebt op 1 traject 2 treinen in het uur. Dan mag dus elke 5 uur er 1 te laat zijn.
Tjah, zo kan ik ook een maximum opstellen :o
En het gekke is dan nog dat ze zelfs dat niet eens halen :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet die punctualiteit wel in het juiste perspectief zien. Het is best mogelijk om een hogere punctualiteit te halen als je over een dubbelspoor zonder overgangen een uursdienst gaan leggen.
Maar dat is een keuze die we niet maken in Nederland, en hier kiezen we er voor om op de drukste trajecten een 15-minuten IC-dienst te leggen met 30-minuten stopdienst er tussendoor. Dan kan iedereen wel aanvoelen dat als daar één trein door vertraagd raakt, zich dat vrij snel uitspreidt over de andere treinen. En bij gevoelige knooppunten als Utrecht (veel kruisende treinen) en Arnhen (perroncapaciteit) een vertraagde trein ook vertraagde treinen buiten zijn eigen route als gevolg heeft.

Verder hebben we in Nederland nog de factor ProRail die verantwoordelijk is voor de beschikbaarheid van de infra, en die factor is verantwoordelijk voor meer dan 60% van de vertragingen bij de vervoerders. Bijvoorbeeld seinstoringen, maar -nog erger- stoptreinen voor IC's gooien, twee goederentreinen laten kruisen op een te kort spoor, etc.

En ondanks alles, is de Nederlandse puntctualiteit vergelijkbaar met België (terwijl daar een trein pas na 5 minuten te laat, hier al na 3 minuten), terwijl daar minder treinen per traject rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Blijkbaar nog niet goed geblust:
Tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een bermbrand rijden er tussen Ede-Wageningen en Driebergen Zeist geen treinen.
*Reizigers tussen Utrecht en Nijmegen en tussen Utrecht en Arnhem kunnen omreizen via Den Bosch.
Bron: Propech.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22:58

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat deed een Wadloper DH-2 van Veolia in Eindhoven deze middag?

Zag ff niet 't nummer, stond op een opstelspoor als je vanuit Venlo aankomt met de IC naar Den Haag toe voor Eindhoven CS.

In Eindhoven zat toch geen onderhoudsbedrijf voor deze bakken :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, het kleine onderhoud vindt in Eindhoven plaats, voor het grote werk gaan ze naar Onnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 07:51:
Misschien kun je hier wat meer informatie vinden. Op deze site zijn verslagen te vinden van in onbruik geraakte spoorlijnen.
Ik heb het al gevonden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Havenspoorlijn

In 1974 werd de verbinding Waalhaven Oost-Brielselaan-IJsselmonde opgeheven.

Dus al 33 jaar geleden. Leuk dat er dus nog steeds wat spoort ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond zag ik het al bij de P2000 meldingen van Amsterdam-Amstelland:

00:43:18 12-04-07 1 G BRAN BR 1 BRAND METRO/TREIN Centraal Station NS STATIONSPLEIN 15 Inzetprocedure 1018 AMSTERDAM ( ASD ) [ 591 531 993 554C 521 552C 522 583 ]

Dat blijkt dus dit te zijn. Lijkt toch wel erg op brandstichting als er op drie plaatsen brand uitbreekt...
Drie branden in treinstel bij CS

12-4-2007

Een leeg dubbeldeks treinstel op het Centraal Station is in de nacht van woensdag op donderdag getroffen door drie kleine branden. Daarbij vielen geen gewonden.
Het treinstel liep forse schade op, liet de Amsterdamse brandweer weten. De branden, op drie verschillende plekken, werden door personeel van de Nederlandse Spoorwegen ontdekt. Ze slaagden er zelf in twee branden te blussen.
De brandweer nam de derde brand voor zijn rekening. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.
Bron: AT5.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
vanaf maandag gaan de nieuwe intercity`s het spoor op. Ik neem aan dat ze hiermee de 4011 en 4012 bedoelen.

bron: ANP radio nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

WHOAAAA heftig heftig heftig :D

Waar gaan ze rijden?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
In de 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Jip-en-Janneketaal: Intercity Amsterdam - Amersfoort - Deventer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagelijks:
1514, 1523, 1530 en 1571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:00:
In Jip-en-Janneketaal: Intercity Amsterdam - Amersfoort - Deventer.
Woei Die heb ik twee keer per dag! Ben benieuwd. Vooral in de avondspits zit deze goed vol. Een airco maakt het dan een stuk aangenamer.

edit:
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:05:
Dagelijks:
1514, 1523, 1530 en 1571
In jip en janneke taal?

[ Voor 22% gewijzigd door Sosabowski op 12-04-2007 16:08 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk in de reisplanner op www.ns.nl en je zit achter je verbinding een treinummer staan. Even nummers gaan naar Amsterdam, oneven naar Deventer. Trein 1520 rijdt een halfuur na 1518 en zo kun je alles vinden :)

Maar goed:
06.28 uit Amersfoort
09:38 uit Deventer
07:27 en 19:27 uit Amsterdam

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Weet iemand waarom ook na 24 april (nieuwe sporen open tussen Utrecht --> Amsterdam) de intercity van utrecht --> amsterdam amstel --> centraal (en terug natuurlijk). Nog steeds niet zullen stoppen op Amsterdam Bijlmer Arena? terwijl het zeker in de spits flink te druk is in de intercity die vanaf schiphol komt en wel op Bijlmer ArenA stopt?

Met de huishoudbeurs en de Autorai bleken ze wel op Bijlmer ArenA te kunnen stoppen (de trein naar Nijmegen that is) zonder later in Utrecht aan te komen...
De NS zelf blijft maar beweren dat dat grote veranderingen teweeg brengt op te rest van het spoor, maar blijkbaar kon het dus met grote beurzen wel...

Of zijn werkende mensen niet intressant genoeg? Misschien kon het wel in de dienstregeling 2008...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
Ah top, dank je. Ik zat al moeilijk te doen op een van nedelands onduidelijkste sites, somda.
Overigens frapant dat het ene half uur Amersfoort->Amsterdam een intercity wordt genoemd en het volgende half uur een sneltrein.

offtopic:
Ja ik weet dat somda heeeeel veel informatie heeft. Alleen zijn de kleuren en de layout zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

IorGie schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:33:
Overigens frapant dat het ene half uur Amersfoort->Amsterdam een intercity wordt genoemd en het volgende half uur een sneltrein.
Och, dat kan beter. De sneltrein uit Dordrecht via Hlm naar Asd wordt in Dordrecht nog een sneltrein genoemd, maar in Haarlem (en ws. al iets eerder) is 't opeens een Intercity. (Ik ben 't daar nog steeds niet mee eens overigens: Intercities stoppen niet op sloterdijk, period.)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 12-04-2007 16:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De problemen op het spoor als gevolg van incompetentie van ProRail zijn voorlopig nog niet voorbij:
Treinreizigers moeten nog zeker een jaar rekening houden met vertragingen als gevolg van computerproblemen bij spoorbeheerder ProRail. Dat bleek donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer. Die werd gehouden in verband met enkele grote treinstoringen in de afgelopen maanden.

Op dit moment moderniseert ProRail haar computersystemen. In 2008 moet de operatie zijn afgerond. Vanaf dat moment zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en neemt de kans op verstoringen van het treinverkeer drastisch af.

Diverse Kamerleden pleitten donderdag voor het versnellen van de werkzaamheden aan de computersystemen, zodat de problemen eerder zouden zijn verholpen.

ProRail maakte echter duidelijk dat dat niet kan, tenzij drastische maatregelen worden genomen.

Zo wees topman Bert Klerk erop dat het gaat om een zeer complexe operatie. Het spoor wordt dag en nacht gebruikt en de werkzaamheden moeten tegelijkertijd worden uitgevoerd.

"We doen er alles aan om alles zo snel, maar vooral ook zo zorgvuldig mogelijk uit te voeren", aldus Klerk. "Verder versnellen zou buitengewoon onverstandig zijn."

Een reeks spoordeskundigen steunde het betoog van Klerk. Dat gold niet voor het PvdA-Kamerlid Diederik Samsom.

Eerder zinspeelde hij al op het vertrek van de ProRailtop, als de computerproblemen eind dit jaar niet zijn opgelost.

Samsom wees op het risico dat zich in het komende jaar nog eens twaalf ernstige computerstoringen voordoen, zoals volgt uit de statistieken van de laatste jaren. "Dat moet je niet willen", aldus de parlementariër.

"Het is onze gezamenlijke opgave om de problemen zo snel mogelijk op te lossen." Samsom vindt dat er desnoods meer geld of menskracht beschikbaar moet komen voor ProRail.

Dergelijke maatregelen bieden volgens ProRail-topman Klerk geen soelaas. Hij stelde dat een versnelde aanpak van het computerprobleem alleen mogelijk is als het treinverkeer in Nederland over langere periodes wordt stilgelegd.

"Maar dat kan niet. Dagelijks reizen meer dan een miljoen mensen met de trein."
nu.nl

Volgens mij liggen die totaal incompetente topmannen daar volstrekt in een deuk: zij doen hun werk niet, en NS Reizigers krijgt daardoor boetes wegens teveel vertragingen, terwijl ze zelf straffeloos door kunnen graaien en zichzelf miljoenenbonussen toe kunnen kennen...

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 12-04-2007 17:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zolang ze na inmiddels 3 weken nog steeds niet voor elkaar kunnen krijgen dat 1 km nieuw spoor gaat functioneren vrees ik het ergste wanneer ze naar een geheel nieuw systeem voor Nederland gaan. Overal busvervoer ofzo :|

Iemand die meer weet wanneer ik mijn 2x half uur vertraging per dag tussen Almelo-Hengelo weer kwijtraak? Want bij de NS (althans mensen @ stations) weten ze het niet. Op borden op de stations staat iig niet voor 18 april, maar een enkele NS-er zegt dat eind april waarschijnlijker is :X Zo onderhand is het niet leuk meer :(

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
GS2K1 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:30:
Weet iemand waarom ook na 24 april (nieuwe sporen open tussen Utrecht --> Amsterdam) de intercity van utrecht --> amsterdam amstel --> centraal (en terug natuurlijk). Nog steeds niet zullen stoppen op Amsterdam Bijlmer Arena? terwijl het zeker in de spits flink te druk is in de intercity die vanaf schiphol komt en wel op Bijlmer ArenA stopt?

Met de huishoudbeurs en de Autorai bleken ze wel op Bijlmer ArenA te kunnen stoppen (de trein naar Nijmegen that is) zonder later in Utrecht aan te komen...
De NS zelf blijft maar beweren dat dat grote veranderingen teweeg brengt op te rest van het spoor, maar blijkbaar kon het dus met grote beurzen wel...
Wat is dit nu weer voor vage blaat en trekken van conclusies zonder ook maar iets te weten over het hoe en waarom? Als je de achtergronden niet kent (zoals je zelf aangeeft), lijkt het me wel zo handig als je insinuaties en suffe conclusies ook bewaart voor 't speelkwartier.
Bastien schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:33:
Iemand die meer weet wanneer ik mijn 2x half uur vertraging per dag tussen Almelo-Hengelo weer kwijtraak? Want bij de NS (althans mensen @ stations) weten ze het niet. Op borden op de stations staat iig niet voor 18 april, maar een enkele NS-er zegt dat eind april waarschijnlijker is :X Zo onderhand is het niet leuk meer :(
Tja, het ontwerpen, bouwen en testen van een nieuw 'systeem' of 'systeemdeel' kost tijd en bij PRail brandt men zich vast niet meer aan het geven van een datum...

[ Voor 22% gewijzigd door Luke! op 12-04-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Luccus schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:03:
Tja, het ontwerpen, bouwen en testen van een nieuw 'systeem' of 'systeemdeel' kost tijd en bij PRail brandt men zich vast niet meer aan het geven van een datum...
Zie net een bericht op rtvoost staan...
Prorail positief over oplossing

ProRail verwacht nog steeds dat de problemen met het hulpspoor in Almelo deze maand voorbij zijn.

De verwachting is dat alle treinen over twee weken weer rijden. Dan hebben er bijna een maand geen treinen tussen Almelo en Hengelo gereden. Het hulpspoor moet dienst doen tijdens de aanleg van het verdiept spoor in Almelo. Maar eind maart bleek dat het veiligheidssysteem niet werkte.
Gelukkig wordt het mooi weer... ga ik die 2x27 km wel fietsen ipv treinen. Ben ik er minstens net zo snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Wootage :) 4011 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
In "kwaliteitskrant" metro vandaag een stukje over de "nieuwe" koplopers. Jammer dat ze de plank mis slaan door er een foto van een IRM bij te zetten. Overigens wist de journalist te melden dat de proefrit vanaf Haarlem werkplaats niet doorging omdat " ... er vanwege een technisch defect onvoldoende tijd zou zijn." :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IorGie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:00:
In "kwaliteitskrant" metro vandaag een stukje over de "nieuwe" koplopers. Jammer dat ze de plank mis slaan door er een foto van een IRM bij te zetten. Overigens wist de journalist te melden dat de proefrit vanaf Haarlem werkplaats niet doorging omdat " ... er vanwege een technisch defect onvoldoende tijd zou zijn." :X
Metro + trein == altijd het zelfde plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat is net zo iets als nu.nl en altijd dezelfde plaatjes bij dezelfde onderwerpen :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoewel 't deze keer, na net in de trein de Metro tegengekomen te zijn, daadwerkelijk een artikel met een echte, en dus foute, foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Leuke spoorreportage:
http://www.mp-produktie.nl/railn/pic1370.html

Hier zie je hoe ze de 4015 (gaat snel) al ontmantelen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
heel erg vet! al eens in het echt bekeken, maar toen stond alleen de 4012 nog in de steigers. Binnenkant waren ze toen nog niet aan toe. `k vind vooral het interieur heel erg strak en modern ogen. Echt een verademing ten opzichte van dat bruin/oranje van de ICM`s tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Leuke foto's ja!

En deze is volgens mij speciaal voor Vinnienerd gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp-produktie.nl/images-2/12-04-07%20(4).jpg

Draaistel draait dus om die verticale as en aan weerszijden zie je de bevestiging van de luchtvering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Jammer dat ze de 4011 niet hebben ingezet voor de Ariane Express :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4011 is niet oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Ik heb nu al twee dagen achter elkaar in, volgens mij een DDM1 getrokken/geduwt door loc 1857, gezeten welke maar uit 5 bakken bestaat. Naar mijn weten rijden die alleen 4 of 6 baks toch? Weet iemand waar de 6'de bak van deze trein is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDm-1 zou als het goed is uit loc+6 bakken moeten bestaan, en op papier bestaan er één 5-baks, die zou met de 1829 moeten rijden, en wel tussen Amsterdam en Almere.
De 1857 reed vandaag bijvoorbeeld tussen Amsterdam en Enkhuizen als het goed is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hoe komen de lokomotieven van deze eigenlijk de bocht om met hun drie draaistellen? Zit dat middelste half los ofzo? En waarom moet die loc zonodig zes assen hebben? Is dat vanwege tractie?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Steve/Treinentopic/NL-DDAR.jpg

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De middelste kan in zijdelingse richting bewegen. Het zit er voor extra vermogen (om te kunnen koppelen met DD-AR met 1700-loc).
DDM-1 rijdt altijd met loc, en heeft rode bankjes (DD-AR groen (2e klas) of blauw (1e)), en heeft langere stammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Varienaja schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:27:
Hoe komen de lokomotieven van deze eigenlijk de bocht om met hun drie draaistellen? Zit dat middelste half los ofzo? En waarom moet die loc zonodig zes assen hebben? Is dat vanwege tractie?
[afbeelding]
Op die manier kon voldoende motorvermogen én nog wat zitplaatsen gerealiseerd worden, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/MDDM en http://home.planet.nl/~efolst/dubbldek/mddm.htm.

Dat middelste draaistel kan uiteraard zijwaards bewegen, anders gaat het niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet het niet zeker, maar heeft die 6 assen niet te maken met de maximale asdruk die op het spoor mag komen te staan? Of zit daar tegenwoordig geen maximum meer aan?

Ik weet iig dat dat vroeger van toepassing was, in het stoomtijdperk waren bepaalde loc-series niet toegelaten op bepaalde trajecten omdat de asdruk daarvoor te hoog was, met beschadiging van het spoor als gevolg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

wildhagen schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:33:
Ik weet het niet zeker, maar heeft die 6 assen niet te maken met de maximale asdruk die op het spoor mag komen te staan? Of zit daar tegenwoordig geen maximum meer aan?
Er is uiteraard een maximale asdruk, maar die speelt hier geen rol. Anders zou een 1800-loc ook wel meer dan vier assen moeten hebben (die weegt nog wat meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:25:
DDm-1 zou als het goed is uit loc+6 bakken moeten bestaan, en op papier bestaan er één 5-baks, die zou met de 1829 moeten rijden, en wel tussen Amsterdam en Almere.
De 1857 reed vandaag bijvoorbeeld tussen Amsterdam en Enkhuizen als het goed is.
Reed idd vandaag en gister tussen Amsterdam en Enkhuizen, en ik heb gister en vandaag meermalen het aantal bakken geteld, omdat ik dacht dat ik een foutje maakte, maar het zijn er echt maar 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Inmiddels onderweg naar NL zijn de eerste ex-DB IR-bakken in NS IC-kleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:04
Komen er nog meer ex-DB bakken hier rondrijden dan? Heb je toevallig een foto/plaatje ervan?

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
BOOTZ schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:27:
Komen er nog meer ex-DB bakken hier rondrijden dan? Heb je toevallig een foto/plaatje ervan?
Honderd bakken zijn honderd bakken, dus ja ;). Baggerfoto staat ergens in het Sichtungsforum van drehscheibe-online.de geloof ik. Rijtuigen komen volgens mij zometeen bij Emmerich de grens over op weg naar Watergaafsmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

De 4051 ook niet, die kreeg gewoon een ooievaar in een ei als bestickering :)..
had net zo goed ook op de 4011 kunnen worden geplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:44:
[...]
De 4051 ook niet, die kreeg gewoon een ooievaar in een ei als bestickering :)..
had net zo goed ook op de 4011 kunnen worden geplakt...
En weer een machinist die ICMm kent naar Groningen dirigeren en en en en. Waarom zou je in godsnaam? Wat boeit het nu of daar de 4011 of niet voor wordt gebruikt? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 14-04-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Treinverkeer rond Hilversum plat door aanrijding

Uitgegeven: 15 april 2007 10:03
Laatst gewijzigd: 15 april 2007 12:07

HILVERSUM - Het treinverkeer tussen Amersfoort en Amsterdam heeft zondag bijna de hele ochtend plat gelegen door een aanrijding op een spoorwegovergang in Hilversum.

Een fietser kwam daarbij om het leven. Het spoor is rond 11.15 uur vrijgegeven, waarna het treinverkeer weer op gang kwam. Dat meldt spoorbeheerder ProRail.

Op de alternatieve route, via Utrecht, rijden dit weekeinde geen treinen. Daar vinden dit weekeinde werkzaamheden plaats aan het spoor. Reizigers liepen tot anderhalf uur vertraging op. Mensen uit het oosten en het noorden van het land die op weg waren naar Schiphol namen taxi's.

De aanrijding vond even voor 09.00 uur plaats op een spoorwegovergang bij de Noorderweg. Het slachtoffer werd geraakt door een intercity uit Hilversum die naar Naarden-Bussum reed en overleed ter plaatse.
(c) Novum
Ik kan me zo irriteren aan de berichtgeving als er weer iemand zo stom is geweest om over te steken als er een trein aankomt... alsof de intercity ineens van het spoor afging en de nietsvermoedende fieters die braaf stond te wachten voor de slagboom aanreed...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Doe niet zo raar, dit is toch redelijk objectief geformuleerd? Staat er ergens dat de trein schuldig was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet natuurlijk ook niet wat er gebeurd is, meestal zijn het idd domme fietsers, maar een ongeluk kan natuurlijk wel. Misschien iets minder snel oordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 16:19
Gisteren zag ik in Eindhoven dit treinstel staan
Afbeeldingslocatie: http://www1.messe-berlin.de/vip8_1/website/MesseBerlin/htdocs/Bilder_upload/Neuheitenreport/2090.jpg

Alleen was deze helemaal grijs en stond op de zijkant Protos.
Sinds wanneer is deze trein in Nederland, en gaat deze hier rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Pittie schreef op maandag 16 april 2007 @ 07:20:
Gisteren zag ik in Eindhoven dit treinstel staan
[afbeelding]

Alleen was deze helemaal grijs en stond op de zijkant Protos.
Sinds wanneer is deze trein in Nederland, en gaat deze hier rondrijden?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Protos_(trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vannochtend net de 4011 gemist :( de trein van Ut naar Amf had 5 min vertraging waardoor ik de 1723 vertrektijd 8:09 net weg zag rijden. Vanmiddag maar weer een poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 16:19
Alleen dat treinstel dat daar stond was nog helemaal grijs, net of ie nog gespoten moest worden zeg maar..
Maar bedankt iig voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dan hoop ik dat ze hem met onzichtbaarmaakverf verven, wat is dat een lelijk gedrocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Idd, wat een ongans en onguur lelijk apparaat. Welke oetlul dit ontwerp heeft bedacht en vooral heeft gekozen.. onbegrijpelijk.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:34:
[...]

Alleen dat treinstel dat daar stond was nog helemaal grijs, net of ie nog gespoten moest worden zeg maar..
Maar bedankt iig voor de informatie
Het stel dat in Eindhoven staat is ook een prototypes (protoprotos zeg maar) dat in het land is voor toelatingstesten enzo. Intussen worden de stellen die Connexxion gaat gebruiken gewoon blauw afgeleverd over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Leuk stuk in de NRC over de vernieuwde 4011. En voorlopig dus nog geen tv-schermen en hotspots:
Vorig jaar kondigde NS aan samen met KPN alle intercitytreinen te zullen uitrusten met tv-schermen en 'hotspots' voor draadloos internet. In de vernieuwde trein zijn geen schermen te zien, maar lege contactpunten op de wanden. "NS heeft op het laatste moment voor een ander systeem gekozen dat het bedrijf meer toekomstvast vindt", zegt Leenders spijtig.
Een woordvoerder van NS zegt desgevraagd dat de invoering van het bedoelde informatiesysteem "is achterhaald door andere inzichten en andere keuzes voor het totale intercitypark". Hij voegt eraan toe dat NS heeft gekozen voor "een generieke aanpak, die in relatief korte tijd kan worden geïnstalleerd in alle treintypen". KPN bevestigt dit. "Het systeem komt er gewoon, alleen iets later, ik denk deze zomer", zegt een woordvoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de serie 1900 waren vandaag een paar bakjes mat'64 ingezet...
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/Resize%20of%20Clip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, er zijn nieuwe foto's opgedoken van de treinkaping bij De Punt in 1977 (Mat'54 stel 747, later hernummerd naar 758)....

Voor wie er belangstelling voor heeft, op zich wel interessant:
Emile Groen kreeg in juni 1977 als legerfotograaf opdracht verslag te doen van de treinkaping bij De Punt. Na de bevrijdingsactie door mariniers stond hij als eerste met zijn camera bij de trein. Dertig jaar later laat de Ossenaar (52) zijn foto's zien. OSS - ,,Ik heb gewoon geluk gehad'', vindt Emile Groen. Terwijl een vriend van hem als dienstplichtig militair werd ingedeeld bij de genie, kwam hij terecht bij de Leger Film en Fotodienst. ,,Ik was dolblij. Fotografie was mijn hobby. Ik heb een fantastische diensttijd gehad.''

Bijzonder spannend was zijn werk als legerfotograaf niet, maar hij had het prima naar zijn zin. Hij maakte pasfoto's van militairen, reportages van open dagen op kazernes en foto's van recepties en partijen, sportwedstrijden en legervoertuigen. ,,Ik reisde het hele land door en heb lekker kunnen fotograferen'', vertelt hij.

In juni 1977 kreeg Groen een opdracht die hem tot de dag van vandaag is bijgebleven. De fotodienst stuurde hem naar het dorpje De Punt in Drenthe om daar voor het leger verslag te doen van de treinkaping door Molukkers, die zich toen al bijna drie weken voortsleepte. Hij zou er een paar dagen blijven als fotograaf en daarna door een collega worden afgewisseld.

's Avonds hoorde hij geruchten dat er iets stond te gebeuren en in de vroege ochtend werd de stilte verstoord door zware geweersalvo's en het oorverdovende lawaai van laag overvliegende straaljagers. De aanval van mariniers was kort en hevig. Toen de rust weerkeerde, kregen Emile Groen en een collega het sein dat ze met hun camera's naar de trein mochten gaan. Ze reden met hun auto zo ver ze konden de wei naar het spoor in, liepen naar het talud en kwamen daar de eerste bevrijde gijzelaars tegen.

In een roes schoot hij zijn rolletje vol. Hij maakte foto's van lachende gijzelaars, mariniers die na hun bevrijdingsactie uit een coupé hangen en een sigaret roken, geboeide Molukse kapers op de rails, een zwaargewonde kaper op een brancard, een met kogels doorzeefde wagon, en de met dekens en kranten afgeschermde treinramen. De zon had die dagen fel gebrand en het was bloedheet geweest in de trein.

In de trein zelf waagde hij zich niet. ,,Je kunt beter niet naar binnen gaan'', zei iemand tegen hem. ,,Het is geen prettig gezicht.'' Later hoorde hij dat bij de bevrijdingsactie twee gijzelaars en zes gijzelnemers waren omgekomen. ,,Toen ik bij de trein aan het fotograferen was, had ik daar nog geen idee van.''

Emile Groen besefte goed dat hij als fotograaf in een unieke situatie verkeerde. ,,Wij waren als eersten bij de trein'', vertelt hij. ,,De gewone pers werd op afstand gehouden. Ik was destijds 22 jaar, het was een hele ervaring om als gewone dienstplichtige op dat moment daar bij te zijn. Ik vond het eigenlijk best spannend.''

Jammer was wel dat hij met zijn bijzondere foto's niets mocht doen. ,,Ik moest de rolletjes inleveren. De foto's mochten niet gepubliceerd worden. Dat lag veel te gevoelig. Een marinier waarschuwde mij daar nog voor. 'Als ik die foto's ergens zie, dan weet ik je wel te vinden', riep hij mij toe. Ik heb nooit meer iets van mijn foto's gehoord. Er is met geen woord over gesproken.''

Voordat hij de negatieven afstond, maakte hij voor zichzelf stiekem wat afdrukken. Noodgedwongen verdwenen de foto's thuis in een la. Het was wel even slikken toen maanden daarna de winnende foto voor de Zilveren Camera werd bekendgemaakt. ,,De prijs ging naar een wazige foto met in de verte de gekaapte trein'', zegt hij. ,,De mijne waren veel mooier en scherper.'' Inmiddels is Emile Groen 52 jaar en woont hij al jaren in Oss. Een baan als fotograaf zat er na zijn diensttijd helaas niet in, maar fotografie is nog steeds zijn hobby. ,,Ik heb altijd gedacht om ooit nog eens iets met de foto's van de treinkaping te doen'', vertelt hij. ,,Ik heb er dertig jaar mee gewacht. Nu kan het denk ik wel.''
Bron: http://www.nd.nl/Document...ument=nd_artikel&id=91021

Foto's zijn te vinden op http://www.nd.nl/treinkaping

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
vooghel schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:10:
Leuk stuk in de NRC over de vernieuwde 4011. En voorlopig dus nog geen tv-schermen en hotspots:
[...]
NRC
Het bedrijf wil na de intercity’s ook de dubbeldekkers renoveren.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is daar zo raar aan? Dubbeldekkers zijn al 15 (DD-AR) tot 22 (DDM) jaar in dienst, dat is maar een paar jaar korter dan ICM dat nu aangepakt word. Zo raar is het dus niet dat dubbeldekkers als volgende aan de beurt zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, ik wist niet dat er nog stammen ICRm rondreden zonder BKs of zonder loc aan de achterkant. Zag er een richting Maastrict rijden bij Bijlmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Wikipedia zegt dat ook:
Er zijn plannen om DDM-1 rijtuigen te renoveren. Dit zal gebeuren nadat het ICM gerenoveerd is en de nieuwe sprinters zijn afgeleverd. Men wil het DDM-1 materieel dan ombouwen tot een intercitytrein met airco en stoelen zoals deze in ICR te vinden zijn. Details zijn nog niet bekend maar meer duidelijkheid zal later worden verschaft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/DDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
CyBeR schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:25:
Hmm, ik wist niet dat er nog stammen ICRm rondreden zonder BKs of zonder loc aan de achterkant. Zag er een richting Maastrict rijden bij Bijlmer.
Zag et vandaag ook @ Ut om 16:50.. De 1743 trok een ICRm aan de stuurstand kant, en had aan de achterzijde ook nog de 1773 (als ik het goed gezien had). De 1739 trok ook een ICRm aan de stuurstand zijde maar had aan de achterkant geen lok. Lijkt me niet dat je dan terug kan rijden :) wellicht door de het wegwerken van de achterstand bij nedtrain wat betreft de 1700/1800 serie komen er wat loks vrij en worden die gewoon meegezonden met een stam.
Weet iemand trouwens wat de 6447 deed met 5 essent bakken erachter bij Ut @ 16:55 :? ik zie hem steeds vaker rond dat tijdstip, alleen deze week trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:10:
[...]

Zag et vandaag ook @ Ut om 16:50.. De 1743 trok een ICRm aan de stuurstand kant, en had aan de achterzijde ook nog de 1773 (als ik het goed gezien had). De 1739 trok ook een ICRm aan de stuurstand zijde maar had aan de achterkant geen lok. Lijkt me niet dat je dan terug kan rijden :) wellicht door de het wegwerken van de achterstand bij nedtrain wat betreft de 1700/1800 serie komen er wat loks vrij en worden die gewoon meegezonden met een stam.
Hmm, ik kon niet zien of er een stuurstand aan de voorkant zat of welke loc 't was (stonden wat pilaren voor enzo, ik liep naar de metro) maar aan de achterkant zag ik iig de rode lampjes van de ICRm die ik al heel lang niet meer gezien heb. Dus om deze terug te rijden zou de loc aan de voorkant omgelopen moeten worden. Op zich iets wat ze vroegah in Haarlem altijd al deden voor de introductie van de BKs en dus niets compleet onmogelijks, maar 't lijkt me dat de diensten er nu niet meer op ingesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
CyBeR schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:16:
[...]

Hmm, ik kon niet zien of er een stuurstand aan de voorkant zat of welke loc 't was (stonden wat pilaren voor enzo, ik liep naar de metro) maar aan de achterkant zag ik iig de rode lampjes van de ICRm die ik al heel lang niet meer gezien heb. Dus om deze terug te rijden zou de loc aan de voorkant omgelopen moeten worden. Op zich iets wat ze vroegah in Haarlem altijd al deden voor de introductie van de BKs en dus niets compleet onmogelijks, maar 't lijkt me dat de diensten er nu niet meer op ingesteld zijn.
wat ik soms ook zie, en denk dat jij hier ook beschrijft, is dat een trein bestaande uit een stuurstandrijtuig (BDs) en een flink aantal ICRm bakken welke wordt getrokken (nooit geduwd) door een eloc. De eloc zit dan dus niet als gebruikelijk aan een ICRm bak vast (dus aan de andere kant van de trein als het stuurstandrijtuig), maar voor het stuurstandrijtuig. Vind dit een zeer vreemde combi. Ziet er ongeveer zo uit:

<..eloc..><..BDs..><...ICRm..><..ICRm..><...ICRm..><..ICRm..><...ICRm..><..ICRm..><...ICRm..>

het verschijnsel doet zich meestal voor op de 1900 (Gvc - Vl) als die gereden wordt door ICRm. Weet iemand hier een reden voor? Lijkt mij niet echt een ideale oplossing, ook omdat een stuurstandrijtuig nogal een walhalla is voor machinisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verklaring is dat op de 1900-serie machinisten uit Vl en Rtd rijden, en die standplaatsen hebben geen BDs bevoegdheid in het opleidingspakketzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Toch nog...... :)
Weer treinen Almelo - Hengelo

Tussen Almelo en Hengelo kunnen weer treinen rijden. Prorail heeft woensdagavond de laatste tests voor de beveiliging op het hulpspoor met succes afgerond.

De afgelopen vier weken zijn de reizigers tussen Almelo en Hengelo met bussen vervoerd. Bij het aansluiten van het hulpspoor op het bestaande spoor bleek het veiligheidssysteem niet in orde. Het hulpspoor bij Almelo is nodig, omdat het bestaande spoor de komende tijd verdiept wordt aangelegd.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer alleen dat ze iedereen toch weer te grazen namen door Enschede onbereikbaar te maken door een wisselstoring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/11187.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/11188.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:21:
Jammer alleen dat ze iedereen toch weer te grazen namen door Enschede onbereikbaar te maken door een wisselstoring :(
Hè verdorie... heb ik dat gemist :/ ;) Dat fruit ook trouwens, als ze dat nou op het perron zetten ipv in een dooie voorheen-kaartjes-koop-hal... magoe, de geste is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ware het niet dat de doorgaande reizigers -die ook bijna een maand lang vertraging hebben gehad- niet langs deze standjes komen omdat die gewoon in de IC stappen in Es of Hgl en pas kilometers voorbij Aml weer uitstappen...
Nu werd er bij dat busvervoer al incidenteel iets uitgedeeld, maar de slimme reiziger zit dan natuurlijk al lang en breed in de extra (en verlengde) trein naar Zutphen. En juist dat laatste is een van de weinige zaken die wel prima opgelost zijn, maar goed...dat was ook een onderlinge zaak tussen NSR en Syntus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mja, je kunt niet alles verwachten helaas...

En 4 weken vertraging declareren kan ook al niet :D :/ ... althans getuige
U krijgt geen geld terug

* Als wij een langere reistijd ruim van tevoren hebben aangekondigd. Informatie over werkzaamheden kunt u vinden bij Gewijzigd treinverkeer op deze site. Daarnaast kunt u op onder meer teletekstpagina 754 en op www.9292ov.nl zien of u moet rekenen op een langere reistijd, bijvoorbeeld vanwege werkzaamheden aan het spoor.
Ik bedoel, 4 weken gedoe elke dag kan de NS niet veel aan doen, en busvervoer was verder goed geregeld (ik hoef gelukkig maar van Es naar Aml)... maar het kostte me wel elke dag ongeveer een uur extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTBV is gewoon van toepassing anders. Het waren geen aangekondigde werkzaamheden (dat waren ze alleen voor het weekend 24/25 april) en de originele treinen stonden ook nog gewoon in de NS/9292OV-reisplanners (muv deze week dan, maar de busdiensten stonden er niet in), dus alle reden om GTBV van toepassing te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Betuweroute 16 juni open voor goederentreinen
Uitgegeven: 19 april 2007 17:24
Laatst gewijzigd: 19 april 2007 19:35

DEN HAAG - Ruim een half jaar later dan oorspronkelijk gepland rijdt op zaterdag 16 juni de eerste goederentrein over de Betuweroute. De gloednieuwe spoorlijn wordt die dag officieel in gebruik genomen in aanwezigheid van genodigden uit binnen- en buitenland, onder wie een vertegenwoordiger van het koninklijk huis.
Bron: Nu.nl
Het wachten is zolang op een apparaatje waarmee de brandweer bij calamiteiten kan vaststellen dat de stroom (25 kV) is uitgeschakeld.
Dat is een domme reden zeg... Dat doen TU / HBO ET studentjes binnen 2 weekjes man! dan zijn e zo 50 van die dingen gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:31:
GTBV is gewoon van toepassing anders. Het waren geen aangekondigde werkzaamheden (dat waren ze alleen voor het weekend 24/25 april) en de originele treinen stonden ook nog gewoon in de NS/9292OV-reisplanners (muv deze week dan, maar de busdiensten stonden er niet in), dus alle reden om GTBV van toepassing te laten zijn.
Dan ga ik komend weekend maar eens een lijstje invullen... gelukkig kan dat online :D Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

krietjur

Where am I?

Ik geef je weinig kans op geld terug.. misschien voor de 1e dag na de uitgelopen werkzaamheden, maar daarna was het sowieso algemeen bekend gemaakt dat er geen treinen zouden rijden..

Ik heb het gewoon anders aangepakt. Normaal koop ik kaartjes voor Hengelo - Holten, maar de bus controleren ze nooit, dus heb maar Almelo - Holten gekocht. Heb ik toch een beetje compensatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/Photo-0147k.jpg
Wie ziet de fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

niet op letten, die borden doen de laatste tijd wel vaker vaag...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alles buiten de randstand is wmb buiten nederland, dus dit lijkt me prima? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
CyBeR schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:05:
[...]

Alles buiten de randstand is wmb buiten nederland, dus dit lijkt me prima? :P
:*) Tja zo zullen ze daar ook wel denken hé ;) Ach jah, ze hebben nog veel probs met die CTA's. Sommige bordjes zijn maar voor de helft goed, of missen stukken tekst. Ik vindt het wel grappig dat er stond "internationale trein". Het is ook steevast de trein van :23 die dat heeft. De trein van :53 heeft et niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
IJnte schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:01:

[...]

Dat is een domme reden zeg... Dat doen TU / HBO ET studentjes binnen 2 weekjes man! dan zijn e zo 50 van die dingen gemaakt..
Bij een 25kV tester komt even 'iets' meer kijken dat bij een 1800V tester. Als er iets misgaat dan krijg je niet een schok of iets dergelijks, dan verdamp je. Je werkt dan namelijk met kortsluitvermogens van 25MW

Een heel clubje wijze mannen en vrouwen zit hier momenteel overheen gebogen (TU Delft / Kema enz) en ze het is nog steeds niet gelukt een tester te construeren die voldoet aan alle eisen van de brandweer.

even wat anders:
vanochtend werd een treinserie gewoon 'gemuteerd'. De 1900 richting Gvc had dermate vertraging dat er in Gvc geen materieel voor de terugreis was. Deze trein (ICK) hoort om 9:57 te vertrekken van Gv. Om 10:03 vertrekt dan de 2200 naar Breda (DD-AR). De 2200 wacht dan in de buurt van Laa. Echter nu reed de 2200 gelijk door en werd te Gv de 1900. In plaats van 12 bakken ICK reed er dus nu 1 DD-AR stam als IC naar Vl. De 2200 werd gemaakt door de verlate ICK trein uit Gvc. Gelukkig was het totaal niet druk, maar moet er niet aan denken dat ze in de spits de 1900 met een DD-AR gaan rijden..... :P

was de eerste keer dat ik in een DD-AR zat en dacht; "goh, dus deze trein kan ook hard" ;)

[ Voor 35% gewijzigd door -ErikE- op 20-04-2007 11:22 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.