Inmiddels reactie teruggehad van arriva:Tarzan schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:40:
Sinds enige tijd rijden de nieuwe GTW's van arriva op mijn traject. Deze treinen kunnen sneller optrekken dan de oude wadlopertjes. Nu is het zo dat er op het station een onbewaakte spoorwegovergang is, waar dus iedereen die uit de trein komt moet oversteken. De machinisten hebben sinds enige tijd de gewoonte om te claxonneren, zodat mensen niet oversteken als de trein gaat rijden.
Opzich geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat die trein-toeters wel zo'n ongeloofelijke takke-herrie produceren, zodat iedereen die op het perron loopt (op nog geen halve meter van de trein dus) zich telkens weer rot schrikt. Ook al anticipeer je op het feit dat de toeter komt, telkens schrik je weer van die ongelooflijke herrie. Daarnaast is de toeter voor mijn gevoel dermate hard dat het eventueel tot gehoorbeschadiging zou kunnen leiden.
Weet iemand of er ook regels zijn voor het gebruik van de toeter? Is het toegestaan dat ding te gebruiken terwijl er allemaal mensen vlak naast lopen?
(ik heb uiteraard al gemailt met arriva, maar tot op heden nog geen reactie gehad)
Ik begrijp hieruit dat het beheer van spoorwegovergangen onder de verantwoordelijkheid van de gemeente valt? Lijkt me in deze situatie sterk, aangezien de spoorwegovergang zich binnen het station bevind. En zo vreemd is het niet dat de overgang op het station onbewaakt is. De treinen rijden immers langzaam als ze optrekken.Geachte heer,
Wij hebben uw e-mail reactie van 10 maart 2007 in goede orde ontvangen.
Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening of het vervoer per trein niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.
U Heeft ons laten weten dat er bij een onbewaakte spoorweg overgang op het station regelmatig geclaxonneerd wordt door de machinist, dit soms tot overlast bij een aantal passagiers/voorbijgangers.
Wij kunnen u meedelen dat het ‘beter is om te voorkomen dan te genezen’. Als u het hier niet mee eens bent dan is er nog een mogelijke optie om dit probleem aan te kaarten bij uw gemeente, om te zorgen dat de overgang beveiligd wordt.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en willen de wens uitspreken dat u in de toekomst met plezier van onze diensten gebruik blijft maken.
Met vriendelijke groet,
Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Alleen die oorverdovende (letterlijk) toeter

..:: ::..