Het grote spoorwegentopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 19:30
Tarzan schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:40:
Sinds enige tijd rijden de nieuwe GTW's van arriva op mijn traject. Deze treinen kunnen sneller optrekken dan de oude wadlopertjes. Nu is het zo dat er op het station een onbewaakte spoorwegovergang is, waar dus iedereen die uit de trein komt moet oversteken. De machinisten hebben sinds enige tijd de gewoonte om te claxonneren, zodat mensen niet oversteken als de trein gaat rijden.

Opzich geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat die trein-toeters wel zo'n ongeloofelijke takke-herrie produceren, zodat iedereen die op het perron loopt (op nog geen halve meter van de trein dus) zich telkens weer rot schrikt. Ook al anticipeer je op het feit dat de toeter komt, telkens schrik je weer van die ongelooflijke herrie. Daarnaast is de toeter voor mijn gevoel dermate hard dat het eventueel tot gehoorbeschadiging zou kunnen leiden.

Weet iemand of er ook regels zijn voor het gebruik van de toeter? Is het toegestaan dat ding te gebruiken terwijl er allemaal mensen vlak naast lopen?

(ik heb uiteraard al gemailt met arriva, maar tot op heden nog geen reactie gehad)
Inmiddels reactie teruggehad van arriva:
Geachte heer,

Wij hebben uw e-mail reactie van 10 maart 2007 in goede orde ontvangen.

Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening of het vervoer per trein niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.

U Heeft ons laten weten dat er bij een onbewaakte spoorweg overgang op het station regelmatig geclaxonneerd wordt door de machinist, dit soms tot overlast bij een aantal passagiers/voorbijgangers.

Wij kunnen u meedelen dat het ‘beter is om te voorkomen dan te genezen’. Als u het hier niet mee eens bent dan is er nog een mogelijke optie om dit probleem aan te kaarten bij uw gemeente, om te zorgen dat de overgang beveiligd wordt.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en willen de wens uitspreken dat u in de toekomst met plezier van onze diensten gebruik blijft maken.

Met vriendelijke groet,

Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Ik begrijp hieruit dat het beheer van spoorwegovergangen onder de verantwoordelijkheid van de gemeente valt? Lijkt me in deze situatie sterk, aangezien de spoorwegovergang zich binnen het station bevind. En zo vreemd is het niet dat de overgang op het station onbewaakt is. De treinen rijden immers langzaam als ze optrekken.

Alleen die oorverdovende (letterlijk) toeter |:( 8)7

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

Luke!

#Treinbaas
Tarzan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:42:
[...]
Ik begrijp hieruit dat het beheer van spoorwegovergangen onder de verantwoordelijkheid van de gemeente valt? Lijkt me in deze situatie sterk, aangezien de spoorwegovergang zich binnen het station bevind.
Dacht je dan dat de overweg van Arriva is?
The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:49:
Kan iemand mij uitleggen waarom de NS het kennelijk al 2 weken niet mogelijk acht om de internationale trein A'dam - Brussel fatsoenlijk te laten rijden :?
Nee, dat kan niemand je uitleggen, immers ligt het probleem bij de Belgische NMBS die onvoldoende loccen beschikbaar heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Luke! op 27-03-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erkens schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Ik neem die trein altijd (muv dinsdags) 's ochtends om 6:26 vanuit Amsterdam en dan rijdt hij altijd prima, althans, tot den haag :P
Mja, maar dat vroeg ik niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 19:30
Luccus schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:21:
[...]
Dacht je dan dat de overweg van Arriva is?

[...]
Nee, dat kan niemand je uitleggen, immers ligt het probleem bij de Belgische NMBS die onvoldoende loccen beschikbaar heeft.
Neej, eerder van de NS lijkt me? Zij zijn voorzover ik weet de beheerders van de stations in Nederland. Maar de gemeente lijkt met niet iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarzan op 27-03-2007 20:28 ]

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Informatie systeem rondom bestellen van internationale tickets schijnt er uit te liggen sinds 13:00 vanmiddag. Lekker als je ticket wilt ophalen of reserveren. Zeker omdat eerder reserveren goedkoper is, en nu niet echt mogelijk is.

Iemand een idee wat er aan het handje is?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Tarzan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:27:
[...]

Neej, eerder van de NS lijkt me? Zij zijn voorzover ik weet de beheerders van de stations in Nederland. Maar de gemeente lijkt met niet iig.
Gewoon ProRail dus (wánt: infrastructuur). De grond of het stationsgebouw is vaak wel eigendom van NS Poort.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 27-03-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
bartgrefte schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:35:
[...]

grmbl:
26 en 27 maart Almelo<->Hengelo<->Enschede Almelo<->Marienberg Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er geen treinen maar bussen tussen * Almelo en Hengelo * Almelo en Marienberg Er rijden minder treinen tussen Hengelo en Enschede. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Dit duurt in ieder geval tot dinsdag 13.00 uur.
inmiddels:
27 en 28 maart Almelo<->Hengelo<->Enschede Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er tussen Almelo en Hengelo geen treinen maar bussen. Tussen Hengelo en Enschede rijden minder treinen. Vertraging: ongeveer 30 minuten. Prognose: * Dinsdag de hele dag. Woensdag vanaf aanvang dienst ook bussen i.p.v. treinen. Het is onduidelijk of dit woensdag de hele dag duurt.
Wat zijn ze daar aan het doen 8)7 stelletje prutsers zijn het iig. wel, had zondag al af moeten zijn en 3 dagen later is het nog steeds niet af, dat is gewoon schandalig. Morgen dan maar met de auto

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:21:
[...]

Mja, maar dat vroeg ik niet :P
true, maar ik weerleg je opmerking dat hij niet fatsoenlijk rijdt :P
iig wel heerlijk als ik die trein kan halen (overstap vanaf de trein vanuit Lelystad, is volgens de planner niet mogelijk :P ) omdat op de een of andere manier weinig mensen (gelukkig) weten dat het gewoon een intercity is en je dus met een normaal kaartje die trein mag nemen :) Scheelt enorm met de drukte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 21:04
Sv3n schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:40:
Wat zijn ze daar aan het doen 8)7 stelletje prutsers zijn het iig. wel, had zondag al af moeten zijn en 3 dagen later is het nog steeds niet af, dat is gewoon schandalig. Morgen dan maar met de auto
Op de website van ProRail staat wat geschreven over de oorzaak.

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Erkens schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:07:
[...]

iig wel heerlijk als ik die trein kan halen (overstap vanaf de trein vanuit Lelystad, is volgens de planner niet mogelijk :P ) omdat op de een of andere manier weinig mensen (gelukkig) weten dat het gewoon een intercity is en je dus met een normaal kaartje die trein mag nemen :) Scheelt enorm met de drukte :)
Dat valt dus vies tegen he :P Als je d'r vanaf amsterdam tot brussel inzit, wordt 't pas ná roosendaal rustig in de trein.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

true, maar dat komt omdat niemand vrijwillig naar Belgie gaat :+
zelfde als de intercity naar Berlijn die ik laatst had (richting CeBit in Hannover ;) ) vanaf de grens was het rustig, maar gelukkig is er daar een optie om een plek te reserveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erkens schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Yup, da's ook precies een van de redenen waarom ik dat treintje vaak neem.
Dat, plus het feit dat de stoelen en beenruimte net iets ruimer bemeten zijn - en het feit dat ze bij vertraging de internationale vaak voorrang geven op andere treinen. De internationale maakt minder stops en dus zou als ze hem achter een stopper, sneltrein of IC zetten de eventuele vertraging alleen maar groter worden (traject RTD - GV is nog steeds het drukste stukje spoor van NL). :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dit geloof je toch niet :X
Almelo<->Hengelo<->Enschede

Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er tussen Almelo en Hengelo geen treinen maar bussen. Tussen Hengelo en Enschede rijden minder treinen.

Vertraging: ongeveer 30 minuten.

Prognose:
* Dit duurt tot en met zondag 01 april. Aanstaande vrijdag volgt een nieuwe prognose.
Storing okee... maar dat zoiets (in ieder geval) een week moet duren is toch totaal van de *piep* gerukt. Je gaat mij niet wijsmaken dat het aansluiten van wat wissels, overwegen en seinen (en vast nog wel wat ander speelgoed) een week moet duren. Helemaal omdat ze al aangegeven hebben dat het van tevoren ook getest was. Wanprestatie van formaat dit :/

Iig wel positief dat er flink wat bussen rijden, en dat je niet als slachtvee wordt vervoerd. Wat dat betreft pluim voor de NS. Treinen van/naar Enschede is wel beetje een zooi helaas, maar da's nog wel te overzien.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veolia maakt er met hun spitsdienstregeling een enorme zooi van. Reden voor mij om mijn weblog weer bij te werken en hier nog eens te spammen: http://maaslijn.blogspot.com/

Het liefst zou ik hebben dat mijn weblog bekend wordt bij wat hogere piefen, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:17:
Veolia maakt er met hun spitsdienstregeling een enorme zooi van. Reden voor mij om mijn weblog weer bij te werken en hier nog eens te spammen: http://maaslijn.blogspot.com/
Niet alleen dat, de wadjes hebben ook redelijk veel problemen.
Het liefst zou ik hebben dat mijn weblog bekend wordt bij wat hogere piefen, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen?
Bespaar je de moeite, de problemen zijn bekend en op verhaaltjes van een reiziger zit je als 'hoge pief' terecht toch niet te wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:26

vooghel

Cunning linguist

Vandaag aparte route gereden: Rta via Bkl naar Ut. Er was/is een storing onderweg, gelukkig kon de route omgelegd worden. Even stilgestaan in Bkl, en van het achterste stel zat ik ineens helemaal voorin :P.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Bastien schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:55:
Storing okee... maar dat zoiets (in ieder geval) een week moet duren is toch totaal van de *piep* gerukt. Je gaat mij niet wijsmaken dat het aansluiten van wat wissels, overwegen en seinen (en vast nog wel wat ander speelgoed) een week moet duren. Helemaal omdat ze al aangegeven hebben dat het van tevoren ook getest was. Wanprestatie van formaat dit :/
De verantwoordelijke aannemer is van het project afgehaald (ontwerp niet volgens voorschrift, blijkbaar heeft ProRail ook weer zitten slapen) en er wordt nu door een andere aannemer begonnen met het maken van een nieuw beveiligingsontwerp. Of dat voor maandag af en geïnstallleerd is, is nog maar de vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 30-03-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
Het is iig een vrij extreme situatie. Ze maken wel een ingrijpende wijziging daar, maar dat het zo slecht loopt is natuurlijk vreemd. Je verwacht dat als je aan de klus begint alles geregeld is, alle materialen aanwezig zijn en alle kennis aanwezig is.
Wat ik begreep is dat ze niet via de normale manier een beveiligingslus aan het maken zijn om het huidige enkelsporige traject om te zetten naar een dubbelsporig traject. Ze willen de beveiliging in het systeem bij almelo integreren maar dit levert veel problemen op blijkbaar. Lijkt me dat dit soort werkzaamheden geen speciale acties zijn.

Even een vraagje tussendoor. Wat zijn de richtlijnen voor het te vroeg vertrekken van een trein :? Ik maak nu al regelmatig mee dat de trein @ Klp om 10 over aankomen en dan vrolijk om 12 of 13 over al weg te rijden terwijl er nog mensen zijn die bij de kaartautomaat een kaartje aan het kopen zijn. Lijkt me niet de normale gang van zaken, maar wellicht heeft het te maken met het feit dat het niet een echt IC station is. Weet iemand daar meer over :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein (van NS iig) te vroeg wegging. Wel verschillende maten van 'op tijd' (op de minuut, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Op de seconde vertrekken heb ik een paar maanden terug tijdens een reis meegemaakt. Ik reed in een IC van Ut naar Asd, en elke keer om 15 seconden voor vertrektijd (volgens de perronklok) werd er gefloten, en op de seconde van vertrek werd er ook vertrokken. En niet alleen bij vertrek uit Ut, maar ook bij de tussengelegen stations. Het was dan ook zaterdagochtend, dus weinig forensen die hun timing heel krap hebben :P.
* vooghel mag dat soort stiptheid wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persbericht
30-03-2007

Tweede helft van april weer treinverkeer Almelo-Hengelo
De werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo zullen nog zeker twee weken gaan duren. In het weekend van 24 en 25 maart verliep het testen van de veiligheidssystemen niet succesvol. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ‘second opinion’ uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie is dat er fouten zitten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen. De verwachting is dat de controle, het ontwerp en de bouw van dit systeem in de tweede helft van april zijn afgerond.
ProRail realiseert zich dat deze situatie voor de reizigers veel ongemak met zich meebrengt, maar het opleveren van veilig spoor is prioriteit nummer één. Daarom wordt altijd gewerkt met testen en protocollen die waarborgen dat het eindproduct veilig en betrouwbaar is. Het zorgt er ook voor dat fouten worden aangetoond en dat geen infrastructuur wordt opgeleverd die niet honderd procent veilig is. In Almelo is het gevolg dat veel werk opnieuw moet worden gedaan.

Begin volgende week is er tussen Almelo en Hengelo één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid kan worden gereden. In overleg met de vervoerders is vandaag besloten dat de capaciteit die ProRail op dit spoor kan aanbieden, onvoldoende is voor een robuuste en regelmatige reizigersdienst. Om die reden hebben de NS besloten om het huidige aanbod met bussen tussen Almelo en Hengelo te continueren. Het is wel mogelijk om NS Internationaal met voorrang te laten rijden. De overige capaciteit wordt verdeeld tussen de verschillende goederenvervoerders.
Die laatste alinia begrijp ik niet helemaal. Gaan er nu half april wel weer 'gewone' treinen over het spoor richting Hengelo? Of worden we 2 jaar lang met de bus naar Hengelo vervoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:24:
[...]

Die laatste alinia begrijp ik niet helemaal. Gaan er nu half april wel weer 'gewone' treinen over het spoor richting Hengelo? Of worden we 2 jaar lang met de bus naar Hengelo vervoerd?
Het betreffende stuk lijkt me geen ruimte voor interpretatie te laten. Hoe kom je überhaupt aan een termijn van twee jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De aanleg van dat verdiepte spoor en alles eromheen zou twee jaar gaan duren... of anderhalf jaar dacht ik. Dus vandaar denk ik die termijn ;)

En het lijkt me toch dat deze aannemer een groot probleem heeft nu... dit grapje kost toch tonnen per dag. Om de overlast nog maar niet eens mee te nemen. Ik wordt er niet blij van iig... nog 2 weken met de bus, minimaal.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Bastien schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:44:
De aanleg van dat verdiepte spoor en alles eromheen zou twee jaar gaan duren... of anderhalf jaar dacht ik. Dus vandaar denk ik die termijn ;)
Ah ja, er wordt een hulpspoor aangelegd, dat komt door blunders her en der pas twee weken later af en wordt vervolgens twee jaar niet gebruikt waar het voor is bedoeld, logisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wanneer die bak bij Aboucde ingebruik genomen wordt?
Nu kun je daar nog lekker langs het spoor staan en over het hek hangen met je camera om mooie plaatjes te schieten, dat zal dan verleden tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De TGV-recordpoging ligt op schema:
De hoge snelheidstrein (TGV) bereikte een nieuw snelheidsrecord van 568 km/h bij officieuze proeven. Dit meldt het dagblad Parisien-Aujourd'hui vandaag in zijn editie van zaterdag.

Behoudens rampzalige weersomstandigheden, moet de officiële recordpoging dinsdag plaatsvinden in het begin van de middag, tussen 11H00 GMT en 11H30 GMT, in het bijzijn van deurwaarders op zo'n 200 km van Parijs.

Het doel van de recordpoging is het eigen record van de TGV te overschrijden. Dat dateert van mei 1990 met 515,3 km/h. Het breken van het wereldrecord van de snelste trein staat momenteel op naam van de Maglev, een Japanse trein met Duitse technologie. Dit wereldrecord bedraagt 581 km/h
Zie http://www.hbvl.be/nieuws...08-4F1C-9B1D-A5C6144ADF4A

Toch weer 15 km/h sneller dan de vorige test een paar weken terug.

Filmpje met onboard-beelden, volgens mij wel wat ouder: http://youtube.com/watch?v=AVGNCYezyKw

Helaas Franstalig, dus ik heb geen flauw idee wat er in het filmpje allemaal word gezegd (spreek geen woord Frans).

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 31-03-2007 19:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

wildhagen schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:12:
Behoudens rampzalige weersomstandigheden, moet de officiële recordpoging dinsdag plaatsvinden in het begin van de middag, tussen 11H00 GMT en 11H30 GMT, in het bijzijn van deurwaarders op zo'n 200 km van Parijs.
Ik denk niet dat het deurwaarders zijn, maar notarissen :Y)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Varienaja schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:27:
[...]

Ik denk niet dat het deurwaarders zijn, maar notarissen :Y)
Te wijten aan het feit dat het een Belgisch artikel is, en daar in het zuiden snappen ze het denk ik nog niet helemaal welke functie allerlei mensen (notarissen en deurwaarders in dit geval) allemaal hebben ;)

Of ze denken dat de deurwaarder beslag komt leggen op de TGV wegens betalingsachterstanden ofzo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/8460/onderstelmo4.png

Wat ik hier niet snap is: als het onderstel met de boog meedraait, hoe veert de bak zelf dan? De veren lijken tussen onderstel en bak vast te zitten, zouden ze dan niet schuin/krom komen te zitten? Hetzelfde vraag ik me ook af bij die luchtbalgen die je onder ICM/ICR ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hrm, ICRm bak opgesteld bij NedTrain tussen Asd en Ass (weet niet precies hoe die toko daar heet), maar dan met een donkergrijze streep waarin de ruiten zitten, de rest wit met allerlei rode slierten. 't lijkt een beetje op een onderdeel van een totaalreklame maar ik had niet heel sterk 't idee dat NS daar nog aan deed, laat staan met getrokken materieel.. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
CyBeR schreef op maandag 02 april 2007 @ 01:14:
Hrm, ICRm bak opgesteld bij NedTrain tussen Asd en Ass (weet niet precies hoe die toko daar heet), maar dan met een donkergrijze streep waarin de ruiten zitten, de rest wit met allerlei rode slierten. 't lijkt een beetje op een onderdeel van een totaalreklame maar ik had niet heel sterk 't idee dat NS daar nog aan deed, laat staan met getrokken materieel.. Iemand?

Ze zijn niet voor NS Reizigers, want ze hebben andere kleuren. Hmmz waar zou de NS toch 'nieuwe' treinen voor nodig hebben??

klik
;)

[ Voor 10% gewijzigd door -ErikE- op 02-04-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik zat vanochtend in zo'n "NSHispeed" bak die ze aan de benelux trein hadden gehangen. Stond ook op sommige ramen dat die bak niet daar hoorde maar bij NSHispeed ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klopt, op CTF is die al gespot...
Afbeeldingslocatie: http://ovinutrecht.googlepages.com/IMG_0550.JPG

En de stoelen in de 1e klas (lijken op de ICMm):
Afbeeldingslocatie: http://ovinutrecht.googlepages.com/IMG_0548.JPG

Thnx to: Sprinter @ CTF

Maarre, hoeveel ICR(m) bakken worden omgebouwd tot deze HiSpeed-NS-bakken ?
maar deze kunnen toch niet harder dan 160 km/u volgens hun constructie?
Hoe willen ze hier ooit een HiSpeed trein van maken :?

[ Voor 115% gewijzigd door AW_Bos op 02-04-2007 10:13 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik zat tweede klas :P met blauwe stoelen (overigens is het precies dezelfde bak als anders, alleen andere stoelen en een irritant piepende vloer

[ Voor 74% gewijzigd door Erkens op 02-04-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Ariën Clay schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:07:
Klopt, op CTF is die al gespot...
[afbeelding]

En de stoelen in de 1e klas (lijken op de ICMm):
[afbeelding]

Thnx to: Sprinter @ CTF

Maarre, hoeveel ICR(m) bakken worden omgebouwd tot deze HiSpeed-NS-bakken ?
maar deze kunnen toch niet harder dan 160 km/u volgens hun constructie?
Hoe willen ze hier ooit een HiSpeed trein van maken :?
Ze hangen er zo`n (besteld) engels locje voor en gaan er 160Km/H mee karren tot de shuttletreinen klaar zijn en dan worden ze weer omgebouwd naar ICR rijtuigen. Ze kunnen inderdaad niet harder dan 160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

-ErikE- schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:59:
[...]

Ze zijn niet voor NS Reizigers, want ze hebben andere kleuren. Hmmz waar zou de NS toch 'nieuwe' treinen voor nodig hebben??

klik
;)
Ahhh, dat was nog niet in me opgekomen. Duh eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zijn er veel verschillen binnen in die bakken, vergeleken met ICRm ?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
-ErikE- schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:23:
[...]

Ze hangen er zo`n (besteld) engels locje voor en gaan er 160Km/H mee karren tot de shuttletreinen klaar zijn en dan worden ze weer omgebouwd naar ICR rijtuigen.
Engels? Ik wil die Bombardier-dingen die in Kassel gebouwd worden toch niet Engels noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Luccus schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:11:
[...]
Engels? Ik wil die Bombardier-dingen die in Kassel gebouwd worden toch niet Engels noemen...
Ik bedoelde dat Angel Trains een engels bedrijf is. Bombardier is idd niet Engels:)

Ik zie overigens op hun site dat die loc`s maar max 140km/h doen....

edit: Lees hier dat ze toch 200 gaan rijden, maar alleen op de HSL, de voor de betuweroute gehuurde loc`s blijven max 140km/h (voor de BR 120km/h) rijden

[ Voor 40% gewijzigd door -ErikE- op 02-04-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 21:27

krietjur

Where am I?

Bastien schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:44:

En het lijkt me toch dat deze aannemer een groot probleem heeft nu... dit grapje kost toch tonnen per dag. Om de overlast nog maar niet eens mee te nemen. Ik wordt er niet blij van iig... nog 2 weken met de bus, minimaal.
Heerlijk toch, dagelijks de bus.. en elke keer weer afwachten wat voor acties Prorail bedacht heeft.. vanmorgen paaseitjes! :+ _/-\o_

Ik maak me er niet zo druk over in elk geval, reis dagelijks van Hengelo naar Holten en moet nu dus Hengelo - Almelo met de bus doen. Kost me 's ochtends een kwartiertje extra, 's avonds maakt het eigenlijk niet uit omdat ik normaal gesproken in Almelo een kwartier wachttijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Wat is de laatste geplande opleveringsdatum van het 4 sporen traject tussen utrecht en amsterdam ook alweer? Ik zie op de NS site dat over 2 weken, 2 weekenden achterlkaar weer aan het werk gaan, maar wat moet er eigenlijk nog gebeuren?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Onder andere moeten t.h.v. Abcoude de sporen nog aangesloten worden op het net. Ik reed vanmorgen van Ut naar Rai, en het viel me toevallig op dat we even voor Ac een 'slinger' maakten net voor het nog niet aangesloten spoor langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

krietjur schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:08:
[...]

Heerlijk toch, dagelijks de bus.. en elke keer weer afwachten wat voor acties Prorail bedacht heeft.. vanmorgen paaseitjes! :+ _/-\o_
Mja, ik moest gister ook met een NS-bus omdat er werkzaamheden waren tussen Hlm en Asd de hele dag, en ik kan niet zeggen dat ik daar een probleem mee had. Die tourbussen zitten tenslotte best lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

krietjur schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:08:
[...]

Ik maak me er niet zo druk over in elk geval, reis dagelijks van Hengelo naar Holten en moet nu dus Hengelo - Almelo met de bus doen. Kost me 's ochtends een kwartiertje extra, 's avonds maakt het eigenlijk niet uit omdat ik normaal gesproken in Almelo een kwartier wachttijd had.
Ach ja, die tijd is idd nog wel te doen. Zeker 's morgens om 7 uur kart de bus lekker door :) Het went wel :P

En kijken wat we morgen krijgen :+ Er schijnt ook koffie verkrijgbaar te zijn, alleen ben ik daar te vroeg voor geloof ik. Niet dat ik dat nodig heb 's morgens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
-ErikE- schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:37:
[...]
Ik zie overigens op hun site dat die loc`s maar max 140km/h doen....

edit: Lees hier dat ze toch 200 gaan rijden, maar alleen op de HSL, de voor de betuweroute gehuurde loc`s blijven max 140km/h (voor de BR 120km/h) rijden
Die dingen zijn voor 140 km/h gemaakt maar worden gepimpt voor 160 km/h op de HSL. Geen 200 km/h dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Vinnienerd schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:45:
[afbeelding]

Wat ik hier niet snap is: als het onderstel met de boog meedraait, hoe veert de bak zelf dan? De veren lijken tussen onderstel en bak vast te zitten, zouden ze dan niet schuin/krom komen te zitten? Hetzelfde vraag ik me ook af bij die luchtbalgen die je onder ICM/ICR ziet zitten.
Weet iemand toevallig het antwoord op mijn vragen? Is er echt niemand die zich dit ook niet afvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In theorie wel. Maar volgens mij draait dat onderstel niet zo spectaculair veel en zal er in het midden, waar die veren/luchtbalgen zitten dus maar een paar centimeter scheef gaan. En die speling zit dan ws. wel ingebouwd. Dat denk ik tenminste, ik weet er ook niets van ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Treinverkeer Brabant ernstig gehinderd

Uitgegeven: 3 april 2007 07:34

UTRECHT - Het treinverkeer in Noord-Brabant is dinsdagochtend zwaar getroffen door een sein- en overwegstoring op het traject van Breda naar Den Bosch.

Hierdoor is er volgens spoorbeheerder ProRail vanuit Tilburg geen treinverkeer meer mogelijk en liggen de verbindingen tussen Breda en Den Bosch en Breda en Eindhoven plat.

Advies

Doorgaande reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam krijgen het advies om te reizen via Utrecht. Reizigers tussen Breda en Utrecht moeten omreizen via Rotterdam. Voor Tilburg geldt een negatief reisadvies omdat er vanuit deze stad helemaal geen treinen meer kunnen rijden.

ProRail kan nog niet inschatten hoe lang de herstelwerkzaamheden gaan duren. Een woordvoerder verwacht echter dat het treinverkeer de hele ochtendspits last van de storing blijft houden.
Bron: Nu.nl
Sein+overwegstoring Breda-Den Bosch/Oisterwijk
Tussen Breda en Den Bosch en tussen Breda en Oisterwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een sein- en wisselstoring.
*Doorgaande reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
*Doorgaande reizigers tussen Breda en Utrecht kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.
* Reizigers wordt geadviseerd station Tilburg te mijden!

Staking-van Belgisch treinpersoneel Belgi
Tussen Roosendaal en Antwerpen moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door acties van Belgisch treinpersoneel rijden er tussen Roosendaal en Antwerpen geen treinen.
*Reizigers tussen Roosendaal en Antwerpen wordt geadviseerd dit traject te mijden.
Prognose:
*Het is niet bekend hoelang dit duurt.
Bron: Prorail

Flinke storing als ik het zo begrijp. Iemand meer info :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
IJnte schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 07:51:
[...]

Bron: Nu.nl

[...]

Bron: Prorail

Flinke storing als ik het zo begrijp. Iemand meer info :?
Alleen dat er massa's mensen op het station in Tilburg staan te wachten op treinen die niet komen.
Extra bussen waren nergens te bekennen dus de gewone lijndiensten barsten uit hun voegen.
Ik ben maar weer naar huis gegaan en wacht tot de storing voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik stond net op Tilburg, moet naar Amersfoort. Hele station overcrowded en volgens het personeel geen kans op snel herstel. Met andere woorden: een thuiswerkdagje.

Frappant overigens dat de NS op haar site dan weer niets meldt over deze storing, sterker nog, ik heb het idee dat die storingspagina al in geen dagen is bijgewerkt... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 07:57:
Tja, ik stond net op Tilburg, moet naar Amersfoort. Hele station overcrowded en volgens het personeel geen kans op snel herstel. Met andere woorden: een thuiswerkdagje.

Frappant overigens dat de NS op haar site dan weer niets meldt over deze storing, sterker nog, ik heb het idee dat die storingspagina al in geen dagen is bijgewerkt... :z
Lol ja ik zie et nu ook ja. Ik kijk eigenlijk nooit bij die storingen van de NS.
Ze verwachten dat de storing tot na de ochtendspit gaat duren. Reken dus maar op 12:00 - 14:00 vanmiddag. Et goederen vervoer zal ook wel plat liggen daar denk ik zo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

TGV snelt naar record

Uitgegeven: 3 april 2007 05:32
Laatst gewijzigd: 3 april 2007 07:15
PARIJS - Een Franse TGV zal dinsdag proberen een nieuwe snelheidsrecord te rijden voor een trein op rails. De hogesnelheidstrein moet op een traject tussen Parijs en het oostelijk Straatsburg 560 kilometer per uur halen.

Het record staat momenteel nog op 515 kilometer per uur. Die snelheid werd zeventien jaar geleden bereikt, ook door een TGV. Tijdens een niet-officiële test in januari haalde de testtrein al 559 kilometer per uur, aldus de Franse spoorwegmaatschappij SNCF.

Gevolgen

Met de test willen technici de gevolgen meten van de hoge snelheid op de rails en de trein. Ook is de publiciteit welkom om de verkoop van TGV's in het buitenland te stimuleren.

De TGV kan in de toekomst mogelijk ook het algehele snelheidsrecord van een trein breken. Dat werd in 2003 gevestigd door een Japanse magneettrein. Een Maglev behaalde ten westen van Tokio 581 kilometer per uur.
bron

het blijft een indrukwekkende trein, die TGV. Al meer dan 20 jaar oud en nog steeds verassend.
Vraag me echter ten zeerste af of dit ooit bedrijfssnelheid gaat worden. Ik heb de laatste recordpoging eens bekeken, maar daar moest toch echt een hoop werk aan vooraf gaan voor de trein aan de poging kon beginnen (bovenleidingen strak spannen, rails controleren). Verder weet ik niet of ik me graag met 560 km/u over de rails zou willen laten vervoeren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Vinnienerd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:52:
[...]

Weet iemand toevallig het antwoord op mijn vragen? Is er echt niemand die zich dit ook niet afvraagt?
Het klopt wat je zegt, althans in ieder geval bij luchtvering is het meestal zo dat de bak aan weerszijden op het draaistel rust. In andere gevallen rust de bak op een wiegbalk (bolster) die met (schroef)veren op het draaistel ligt. Het draaistel roteert dan om het middelpunt van de wiegbalk (d.m.v. een lager).

Hier is ook nog wat uitleg: http://www.railway-technical.com/suspen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
YellowCube schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:15:
[...]

bron

Vraag me echter ten zeerste af of dit ooit bedrijfssnelheid gaat worden. Ik heb de laatste recordpoging eens bekeken, maar daar moest toch echt een hoop werk aan vooraf gaan voor de trein aan de poging kon beginnen (bovenleidingen strak spannen, rails controleren).
bedrijfssnelheid wordt het 100% zeker niet met de TGV in z`n huidige vorm.

1. Zoals te zien is op de filmpjes is het een sterk ingekorte trein (2 motorwagens en 1 bak meende ik) hier kan je nooit genoeg passagiers in 'proppen' om het rendabel te maken. Ook moet een treinstel aangepast worden van; zowel voor als achteruit kunnen rijden naar slechts een kant op kunnen rijden met spoilers en dergelijke.

2.Wat ik heb gelezen is de TGV behoorlijk aerodynamisch, maar niet genoeg om met de huidige motoren die erin liggen sneller dan 600km/h te rijden.

3. De baan kan de snelheid theoretisch aan (bochten met extreme lengtes), maar moet veel vaker gecontroleerd worden, omdat door de zuigkracht bij >400km/h stukken ballast mee kunnen komen, is er voor structureel 'hardrijden' compacter ballast nodig.

4. de bovenleiding vind stroomafnemerpassages van ~500km/h niet heel erg, maar de stroomafnemer zelf des te meer. Hoe harder de trein rijd, hoe moeilijk constant contact word, daardoor moet de opwaartse druk verhoogt worden. Dit gaat (zie de filmpjes) nu al niet goed, het vonkt als een gek dus 'stuitert' de stroomafnemer nu al -> sneller beschadigd. Toch wordt ondanks de treksterkte de bovenleiding wel 30cm opgedrukt (met >500km/h!!!)

5. 25kV is veel, maar voor >500km/h moet het voltage al verhoogd worden (naar bijna 30kV) om de twee 6400kW trafo`s te voeden (2x zo sterk als normaal), grotere trafo`s en motoren kan wel, maar dan moet er weer meer voltage op de bovenleiding om de (zwaarder geworden) trein van meer spanning te voorzien.

wat je ook nog moet meerekenen zijn de trein/trein passages. Twee TGV`s @ 500km\h drukken mekaar gewoon keihard van de baan als ze met 1000km/h passeren. :)

Waar ik geen kaas van heb gegeten is de treinbeveiliging, ik vraag me af of ECTS snel / accuraat genoeg is om 2 treinen @ 500km/h die achter mekaar aanrijden te regelen.
het blijft een indrukwekkende trein, die TGV. Al meer dan 20 jaar oud en nog steeds verassend.
Dit treinstel is de splinternieuwe TGV duplex.
Verder weet ik niet of ik me graag met 560 km/u over de rails zou willen laten vervoeren.
dat lijkt me dan wel weer super vet >:)

[ Voor 19% gewijzigd door -ErikE- op 03-04-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 07:57:
Gelukkig staan idee en werkelijkheid soms mijlenver uit elkaar. :+ De stremming is overigens al een paar uur voorbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 03-04-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:58:
[...]
Gelukkig staan idee en werkelijkheid soms mijlenver uit elkaar. :+ De stremming is overigens al een paar uur voorbij.
Dan ben ik toch benieuwd hoe de NS vanochtend om 8 uur wist te melden dat de stremming tussen x en y vanaf 10:30 opgelost was. En dat een stremming die vanaf 6 uur bezig was (Tilburg) en toch _enige_ impact had niet vermeld werd. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:01:
[...]
Dan ben ik toch benieuwd hoe de NS vanochtend om 8 uur wist te melden dat de stremming tussen x en y vanaf 10:30 opgelost was. En dat een stremming die vanaf 6 uur bezig was (Tilburg) en toch _enige_ impact had niet vermeld werd. B)
Omdat men het moet doen met de info die men van ProRail krijgt? Overigens wordt de stremmingsinfo volgens mij ook automatisch door ProRail aangeleverd en dat verklaart natuurlijk prima waarom er geen info was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schreeuwclubje Rover wil trouwens dat ProRail maar niets meer aan IT-onderhoud doet...
Reizigersvereniging Rover liet in een reactie weten dat Prorail moet stoppen met werkzaamheden aan computers die de treinenloop regelen. "Als ProRail niet in staat is de werkzaamheden goed te verrichten en vooral storingsvrij te maken, dan moet het onderhoud stil worden gelegd. Dan is het misschien niet up-to-date, maar alles werkt wel."

Rover overweegt een brief naar minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat) te sturen. "ProRail moet uitgeknutseld zijn. Iets is pas af als het werkt. ProRail maakt duidelijk dat dit niet lukt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:18:
[...]
Omdat men het moet doen met de info die men van ProRail krijgt? Overigens wordt de stremmingsinfo volgens mij ook automatisch door ProRail aangeleverd en dat verklaart natuurlijk prima waarom er geen info was...
Eeuhm, onafhankelijk van de gegevensleverancier kan de info alsnog verouderd zijn, hence my statement. Verder stond de stremming wel vermeld op www.prorail.nl. Vandaar mijn verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:38:
[...]

Eeuhm, onafhankelijk van de gegevensleverancier kan de info alsnog verouderd zijn, hence my statement.
Ja, dúh. Maar aangezien de info de laatste dagen wel degelijk werd bijgewerkt heb je weinig aan je 'statement'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En na het treinverkeer kunnen we ook erg goed het wegverkeer dwarszitten...
Afsluiting overwegen Nieuwstraat, Bavinkelsweg en Deldensestraat
In verband met de problemen met het testen van het beveiligingssysteem op het spoor tussen Almelo en Hengelo is de dienstregeling van treinen op het traject tussen Almelo en Hengelo zeker nog tot de tweede helft van april aangepast.
Vanaf maandagavond 2 april is er één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid door internationale treinen en goederentreinen kan worden gereden. Om dit ook veilig te kunnen doen is het noodzakelijk om de overwegen Nieuwstraat, Bavinkelsweg en Deldensestraat af te sluiten.

De afsluiting duurt tot in de 2e helft van april. Deze 3 overwegen worden afgesloten omdat de veilige werking van deze overweginstallaties niet kan worden gegarandeerd. Bij de andere overwegen in en om Almelo werkt de installatie wel veilig. De Gemeente Almelo stelt omleidingroutes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:36:
Schreeuwclubje Rover wil trouwens dat ProRail maar niets meer aan IT-onderhoud doet...

[...]
ik las het ook |:( Rover.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:36:
[...]
Ach, volgens Rover reed Veolia ook met veertig jaar oud materieel op de Maaslijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Waar rijden ze dan wel mee? ik wil best geloven dat het materieel zo oud is.. Heb je er ooit zelf in gezeten?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kunt natuurlijk alleen weten wat daar rijd als je daar zelf reist. Het is absoluut onbekend dat dat wadlopers zijn van nog lang geen 40 jaar oud. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

YellowCube schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:15:
Verder weet ik niet of ik me graag met 560 km/u over de rails zou willen laten vervoeren.
574.8 km/u is het vandaag geworden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:53:
En na het treinverkeer kunnen we ook erg goed het wegverkeer dwarszitten...

[...]
Sjongejonge, er zal best wel weer een logische verklaring voor zijn, maar als 'leek' kan ik me echt enorm opwinden over hoe dat daar tussen Hengelo en Almelo gaat en ging. Ze hadden 1 weekend onderhoud aangekondigd (vrijdag 19u tot zondagnacht). Dat liep dágen uit, voor er uberhaupt weer een trein kon rijden. Vervolgens werkt het nog weken niet zoals het zou moeten werken: nauwelijks treinverkeer, en het autoverkeer ook op z'n gat. En ze hadden verwacht dat in 2,5 dag te fixen. Wat is dat nou voor volstrekt amateuristische prutsprojectplanning?? :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:58:
[...]

Damn, das best hard.
Ging die Hamster van Top Gear nu sneller of niet?

Ik vraag me trouwens af of deze snelheden nog wel verantwoord zijn.
Kost dit niet enorm veel engerie? Waardoor wellicht het reizen per vliegtuig ofzo weer beter wordt voor het mileu, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Elwood Blues schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:04:
[...]

Sjongejonge, er zal best wel weer een logische verklaring voor zijn, maar als 'leek' kan ik me echt enorm opwinden over hoe dat daar tussen Hengelo en Almelo gaat en ging. Ze hadden 1 weekend onderhoud aangekondigd (vrijdag 19u tot zondagnacht). Dat liep dágen uit, voor er uberhaupt weer een trein kon rijden. Vervolgens werkt het nog weken niet zoals het zou moeten werken: nauwelijks treinverkeer, en het autoverkeer ook op z'n gat. En ze hadden verwacht dat in 2,5 dag te fixen. Wat is dat nou voor volstrekt amateuristische prutsprojectplanning?? :X 8)7
Als je een beetje terug leest kan je zien dat de aannemer fouten gemaakt heeft en van het project afgezet is. Een tweede aannemer moet een nieuw plan maken en dan ook nog tot uitvoer brengen.. Maar het is idd een blamage voor prorail. Net zoals de storing van vannochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:11:
[...]

Damn, das best hard.
Ging die Hamster van Top Gear nu sneller of niet?

Ik vraag me trouwens af of deze snelheden nog wel verantwoord zijn.
Kost dit niet enorm veel engerie? Waardoor wellicht het reizen per vliegtuig ofzo weer beter wordt voor het mileu, etc.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling om met deze snelheid de dienstregeling uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:26:
[...]
Volgens mij is het ook niet de bedoeling om met deze snelheid de dienstregeling uit te voeren.
Of je leest gewoon de uitgebreide post van ErikE een eerder vandaag in dit topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:49:
[...]
Of je leest gewoon de uitgebreide post van ErikE een eerder vandaag in dit topic... ;)
Ja dúh. Waarom denk je dat ik die opmerking plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:58:
[...]

Shit, het zou 7 km/h sneller moeten zijn: http://www2.vrtnieuws.net...70403_Tgv_Snelheidsrecord

Het record van de Japanse Maglev is 581 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Reinier schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:45:
[...]

Het klopt wat je zegt, althans in ieder geval bij luchtvering is het meestal zo dat de bak aan weerszijden op het draaistel rust. In andere gevallen rust de bak op een wiegbalk (bolster) die met (schroef)veren op het draaistel ligt. Het draaistel roteert dan om het middelpunt van de wiegbalk (d.m.v. een lager).

Hier is ook nog wat uitleg: http://www.railway-technical.com/suspen.html
_/-\o_ Fantastisch link

http://wadloper.diesel-tr...viii/c6501viii-5.html#5.3 hier wordt ook nog wat uitgelegd, zoals ik vermoedde zit de ene kant van de schroefveer/luchtzak aan de bak vast en aan de andere kant aan het draaistel, met genoeg speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:14:
Waar rijden ze dan wel mee? ik wil best geloven dat het materieel zo oud is.. Heb je er ooit zelf in gezeten?
De oudste wadlopers zijn uit '81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NOS is er ook weer op tijd bij, pas enkele minuten geleden verscheen op TT een bericht over het gepruts bij Almelo... (pag. 108).
RTV Oost meldt intussen dat de touringcar bedrijven goede zaken beleven, maar dat over 1,5 week het hoogseizoen begint en er dan een stuk minder bussen beschikbaar zullen zijn voor NS-vervoer.
3-4-2007 15:34:13
Voor verschillende busorganisaties in Twente komen de problemen aan het spoor bij Almelo goed uit.

De NS zet dagelijks tientallen bussen in. Die moeten van 's morgens vroeg tot diep in de nacht tussen Hengelo en Almelo rijden. Dat komt omdat er geen treinen rijden door problemen met een hulpspoor. Dat gaat nog zeker anderhalve week duren. Busorganisaties hebben tot die tijd nog bussen beschikbaar. Over twee weken begint voor de busorganisaties het hoogseizoen. Dan zijn de bussen nodig voor andere reizen
17:55
03 April 2007
Komende weken weinig treinen Twente

Tussen Almelo en Hengelo rijden tot half april nauwelijks treinen omdat het veiligheidssysteem niet werkt. Alleen de internationale trein en goederentreinen mogen over het spoor rijden. Intercity's en stoptreinen rijden niet.

Spoorbeheerder ProRail heeft op het traject een tijdelijk spoor aangelegd, omdat het oude spoor vernieuwd moet worden. Het veiligheidssysteem van dat tijdelijke spoor werkt nog niet en de sloop van het oude is al begonnen.

ProRail geeft toe dat het fouten heeft gemaakt en stelt een onderzoek in. De NS heeft extra personeel ingezet en eist een schadevergoeding van ProRail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spoorbeheerder ProRail wijst de kritiek van de hand dat het de spuigaten uit zou lopen met problemen op het spoor.

"Iedere storing is er een teveel, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat de beschikbaarheid van het Nederlandse spoor 99 procent is", stelde een woordvoerster van ProRail.

"Alleen Zwitserland doet het in Europa beter, maar daar geven ze drie keer zoveel geld uit aan spoorinfrastructuur."

Ze wijst er verder op dat Nederland het drukst bereden spoor heeft en dat het moeilijk is om tijd te vinden voor noodzakelijke (onderhouds)werkzaamheden: "Overdag moet het spoor beschikbaar zijn voor personenvervoer, in de nacht voor het goederentransport".

Het versneld aanpakken van problemen op het spoor is volgens de ProRail-zegsvrouw alleen mogelijk als de politiek andere prioriteiten stelt. Onderhoud kan bijvoorbeeld sneller worden uitgevoerd door het treinverkeer langer dan nu gebruikelijk is volledig stil te leggen.

Dat heeft echter weer nadelige gevolgen voor treinreizigers en is dus geen waarschijnlijke optie.
nu.nl

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 03-04-2007 18:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:30:
[...]
Ja dúh. Waarom denk je dat ik die opmerking plaats...
"Volgens mij" impliceert geen zekerheid, eerder twijfel.
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:14:
Helaas wel. Is dat van belang om te weten hoe oud materieel is? :+

[ Voor 40% gewijzigd door Luke! op 03-04-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog een site over de recordpoging: http://www.record2007.com/

Inclusief (vrij lang) filmpje, met onboard en externe beelden, en vonkentrekkende pantograven :)

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 03-04-2007 18:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Even wat los commentaar op ProRail:
Spoorbeheerder ProRail wijst de kritiek van de hand dat het de spuigaten uit zou lopen met problemen op het spoor.

"Iedere storing is er een teveel, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat de beschikbaarheid van het Nederlandse spoor 99 procent is", stelde een woordvoerster van ProRail.
Lijkt me sterk. Misschien met de spoortjes waar helemaal niks gebeurd, maar op de drukkere sporen geloof ik dit echt niet. 99% 'uptime' betekend maximaal 4 dagen 'downtime' per jaar. Daarnaast als er een belangrijk spoort uitligt, heeft dit invloed op een veel groter gebied.
"Alleen Zwitserland doet het in Europa beter, maar daar geven ze drie keer zoveel geld uit aan spoorinfrastructuur."
Zonder fatsoenlijke vergelijking waardeloos cijfer. Ze moeten daar veel meer tunnels aanleggen, bruggen en waarschijnlijk duurder onderhoud. Wij hebben in NL alleen maar 'plat' land.
Ze wijst er verder op dat Nederland het drukst bereden spoor heeft en dat het moeilijk is om tijd te vinden voor noodzakelijke (onderhouds)werkzaamheden: "Overdag moet het spoor beschikbaar zijn voor personenvervoer, in de nacht voor het goederentransport".
Dat is geen reden om onderhoud uit te laten lopen, het is juist meer reden om je aan je deadlines te houden.
Het versneld aanpakken van problemen op het spoor is volgens de ProRail-zegsvrouw alleen mogelijk als de politiek andere prioriteiten stelt. Onderhoud kan bijvoorbeeld sneller worden uitgevoerd door het treinverkeer langer dan nu gebruikelijk is volledig stil te leggen.
Ik vat niet waarom dit politiek is. ProRail is beheerder. Zij moeten de dingen uitvoeren en op tijd. Als de politiek onrealistische dingen vraagt, dan moet ProRail aan de bel trekken, maar ProRail is tot nu toe met alles akkoord gegaan en laat daarna werkzaamheden uitlopen.
Dat heeft echter weer nadelige gevolgen voor treinreizigers en is dus geen waarschijnlijke optie.
Joh :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 11-09 07:46
Sodeju wat een vet filmpje! Vraag me af waarom ze niet door zijn gegaan tot 581+

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ritchie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:06:
Sodeju wat een vet filmpje! Vraag me af waarom ze niet door zijn gegaan tot 581+
Tsja, misschien haalt-ie dat écht niet ;)

Of er kwamen daarna bochten in het traject, of hellingen, zodat de koek gewoon op was. Je zag in het filmpje ook dat-ie boven de 560 km/h nogal fluctueerde met zijn snelheid.

Vind het toch al een hele prestatie hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 03-04-2007 19:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ritchie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:06:
Ik was er niet bij hoor, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment vaart moet minderen om niet met 580 km/h door het station van Strasbourg te denderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:21:
[...]

Ik was er niet bij hoor, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment vaart moet minderen om niet met 580 km/h door het station van Strasbourg te denderen.
Mah dat lijkt me nog best humor eigenlijk.

Levensgevaarlijk ook maar dat doet er niet toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 11-09 07:46
Ik bedoel te zeggen, het verschil tussen 574.8 en 581 is niet al te groot natuurlijk.
Zeker mee eens dat het een mooie prestatie is.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Het verschil is niet zo groot, maar vergeet niet dat de trein bij deze snelheid nog amper accelereert. Met andere woorden: als ie nog "gas" over zou hebben, zou het best nog een tijdje en een heleboel kilometers duren voordat die extra 7 km per uur gehaald zou worden.

Bovendien meende ik in het filmpje op een gegeven moment te horen dat ze nog zoveel km te gaan hadden voordat ze moesten gaan afremmen. Dus het spoor zal ook wel een beetje op geweest zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen O op 03-04-2007 21:01 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Jeroen O schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:00:
Het verschil is niet zo groot, maar vergeet niet dat de trein bij deze snelheid nog amper accelereert. Met andere woorden: als ie nog "gas" over zou hebben, zou het best nog een tijdje en een heleboel kilometers duren voordat die extra 7 km per uur gehaald zou worden.

Bovendien meende ik in het filmpje op een gegeven moment te horen dat ze nog zoveel km te gaan hadden voordat ze moesten gaan afremmen. Dus het spoor zal ook wel een beetje op geweest zijn.
als je in het filmpje ziet hoe ongelovelijk snel die trein van 500 -> 515 gaat en van 550 -> 570, dan zou er ook nog wel 7km extra in zitten. Het probleem is inderdaad die afremtijd. Vol in de ankers wil je niet omdat je remschijven dan vloeibaar zijn voor je stil staat en met rustig afremmen heb je echt wel zo`n 30 - 40 kilometer nodig dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
-ErikE- schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:20:
[...]
Vol in de ankers wil je niet omdat je remschijven dan vloeibaar zijn voor je stil staat[...]
Met een beetje Franse tweakersspirit bouwen ze waterkoeling in voor de remmen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:17:
[...]

Met een beetje Franse tweakersspirit bouwen ze waterkoeling in voor de remmen :9~
Er zijn nog meer opties:
-Parachute zoals bij de Space Shuttle
-Air brakes (spoilers) zoals bij vliegtuigen
-Thrust Reversers :P Kan een trein remmen op de motor? Iets magnetisch of zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:24:
[...]
Er zijn nog meer opties:
-Parachute zoals bij de Space Shuttle
Kan niet ivm bovenleiding, wordt een beetje een zooitje :+
-Air brakes (spoilers) zoals bij vliegtuigen
Als je er vleugels op zou zetten die lift zouden geven (een heel klein beetje weliswaar) dan zou je er al heel veel snelheid uit halen, sowieso is er al een Japanse trein met luchtremmen ("oren").
-Thrust Reversers :P Kan een trein remmen op de motor? Iets magnetisch of zo?
Remmen op de motor kennen we al sinds de DD-IRM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit soort bijdragen worden hier niet gewaardeerd.

[ Voor 94% gewijzigd door Steffie op 06-04-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Vinnienerd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:25:
[...]

_/-\o_ Fantastisch link

http://wadloper.diesel-tr...viii/c6501viii-5.html#5.3 hier wordt ook nog wat uitgelegd, zoals ik vermoedde zit de ene kant van de schroefveer/luchtzak aan de bak vast en aan de andere kant aan het draaistel, met genoeg speling.
mDDM is wat dat betreft nog iets specialer, het middelste draaistel kan in de dwarsrichting bewegen omdat anders bogen wat lastig worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Met ^ dus. Bahnungslosen hebben we al genoeg, toch?

[ Voor 78% gewijzigd door Steffie op 06-04-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk artikel heb je trouwens geschreven:

http://www.hetnieuwehobby.../artikel/RM237Vossloh.pdf

[ Voor 46% gewijzigd door Steffie op 06-04-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een ander leuk Rail Magazine artikel (ook met mooie foto's):

http://www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/RM233p30_36z.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 01:30:
[...]
Leuk artikel heb je trouwens geschreven:
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 21:27

krietjur

Where am I?

Vanmorgen weer een cadeautje van de NS vanwege de werkzaamheden tussen Hengelo en Almelo. :+ Een bloempotje met aardbeizaadjes.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19
Gisteren wat het weer chaos, sta je op Amersfoort te wachten op de trein naar Groningen,wordt er vijf minuten lang omgeroepen dat de trein tien minuten vertraging heeft. Vijf minuten na de oorspronkelijke vertrektijd wordt er meegedeeld dat de trein vandaag niet rijdt. Fijn....

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
IorGie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:13:
Gisteren wat het weer chaos, sta je op Amersfoort te wachten op de trein naar Groningen,wordt er vijf minuten lang omgeroepen dat de trein tien minuten vertraging heeft. Vijf minuten na de oorspronkelijke vertrektijd wordt er meegedeeld dat de trein vandaag niet rijdt. Fijn....
Daar zijn ze zowieso wat happiger op geworden. Te veel vertraging: Dan maar eruit.. Ik maak het ook wel eens mee @ Ah. Gelukkig sta je niet op zo'n klein stationnetje dus je kan altijd nog eerste de trein naar Zwolle scoren en dan naar Groningen. Zijn ze daar al een beetje klaar met die bouwwerkzaamheden op dat plein daar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IorGie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:13:
Had er denk ik ook mee te maken dat er een stroomstoring bij Amsterdam Zuid was, intercity van schiphol naar Amersfoort werden later ook omgeleid, en vice versa. Zal daarom wel teveel vertraging opgelopen hebben, of het probleem was net ontstaan.

Ook lekker handig van de omroeper op het station, wel omroepen hoe je richting Amersfoort en Utrecht kan komen. Maar niet hoe je naar Schiphol moest, er werd alleen omgeroepen dat je NS treinkaartje ook geldig was in de metro.....

Edit: de trein naar Groningen vertrekt 1x per uur uit Schiphol dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 11:53 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.