Het grote spoorwegentopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
Zat vandaag in de trein van vndw naar db... Krijgen we mrn 2 verfbommen op de citypendel :( 2 jonge gastjes in de bossen aldaar die de zaak weer moeten vernielen. Het bleef trouwens niet bij 1 trein. In de trein terug naar Ah werdt ook de VIRM 8439 bekogeld met verfbommetjes.. Ook met de nodige schade tot gevolg. Ik had de HC van de trein van vndw naar db maar even op de hoogte gesteld van het hele gebeuren en die nam direct contact op met iets/iemand. Ik denk dat het niet bij 2 treinen is gebleven.. Ik kan me er wel over opwinden van die stinkapen die denken dat het leuk is... :X
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/Photo-0116.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door IJnte op 16-02-2007 23:23 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Schade? Wat dan, afgezien van verf op de ramen?
Maasluip schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:43:
edit:

Oeps, ik las drie keer te veel

Voor treinverkeer gelden trouwens andere regels: in principe 0 promille.
0 promille kan niet. Daarom geldt op de weg ook een hogere hoeveelheid dan nul: voor die gevallen waar je niets met alcohol te maken hebt gehad maar het zich toch in je bloed bevindt. (En daar zijn dus legio mogelijkheden voor.)

[ Voor 83% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2007 00:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Die ramen zullen toch moeten worden vervangen. Zo'n klein raampje zit zo op 600 euro (veiligheidglas,afgerond,manuren etc).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
CyBeR schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:03:
Schade? Wat dan, afgezien van verf op de ramen?

[...]

0 promille kan niet. Daarom geldt op de weg ook een hogere hoeveelheid dan nul: voor die gevallen waar je niets met alcohol te maken hebt gehad maar het zich toch in je bloed bevindt. (En daar zijn dus legio mogelijkheden voor.)
Zoals ik al zei is het niet bij 1 trein gebleven.. Ik vindt het echt schade toebrengen aan een apparaat wat niet van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vind 't niet echt schade: dat raam is niet kapot, alleen beklad. Verfkrabber eroverheen en je kunt er zelfs weer doorheen kijken. Niet dat ik 't goedpraat hoor, maar graffiti kunnen ze ook gewoon wegpoetsen dus dit ook wel lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Franse hoge snelheidstrein (TGV) heeft een nieuw snelheidsrecord gevestigd. Dat meldden Franse kranten woensdag.

De Train à Grande Vitesse bereikte dinsdag op het nieuwe traject Parijs-Straatsburg een snelheid van 553 kilometer per uur. Daarmee werd een record uit mei 1990 van 513,3 kilometer per uur ruimschoots overtroffen.

Geen enkele instantie wilde het nieuwe record bevestigen. Wel maakte de Franse spoorwegmaatschappij SNCF bekend dat er begin april een officiële poging zal worden gedaan het zeventien jaar oude record te verpulveren. SNCF hoopt dan 560 kilometer per uur te halen. Bij de TGV-rit van dinsdag zou het om een test zijn gegaan.
Ze zouden beter voor 582 km/h gaan, dan hebben ze het record van de snelste maglev gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beetje oud nieuws? Dat was woensdag al bekend, zie wildhagen in "Het grote spoorwegentopic deel 15"

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:00:
[...]
Ze zouden beter voor 582 km/h gaan, dan hebben ze het record van de snelste maglev gebroken.
En dan te bedenken dat men bij de eerste invoering van treinen nog dacht dat mensen niet geschikt waren om meer dan, zeg, 20km/h voortbewogen te worden :z

En zelfs 560 is best fucking rap btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CyBeR schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:09:
[...]

En dan te bedenken dat men bij de eerste invoering van treinen nog dacht dat mensen niet geschikt waren om meer dan, zeg, 20km/h voortbewogen te worden :z
Ja, het kan zelfs de hersens beschadigen :P
Boeren vrezen dat hun geliefde koeien zullen schrikken bij het passeren van de denderende treinen en dat zij daardoor zure melk zullen geven. Mensen vrezen dat ze door de hoge snelheid geen adem meer kunnen halen en dat het lawaai van de metalen wielen en de snerpende fluit de hersens kan beschadigen. En dan praten we nog niet eens over de kritiek dat de koude rukwind die een passerende trein creëert slecht is voor mens en dier.
Zie http://www.computable.nl/...ubriek=1509086&id=1861268

Eigenlijk wel grappig, want De Arend (want dat was de loc waar het om ging) had een topsnelheid van slechts 38 km/h...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het, ik had het zelfs voor jou gepost. :) Maar ik wilde er nog even op inpikken omdat er staat dat ze hopen om 560 km/h te halen.
CyBeR schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:09:
En zelfs 560 is best fucking rap btw..
Inderdaad, zelfs lijnvliegtuigen halen niet zo'n hoge luchtsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geeft niet Cyberblizzard, was niet negatief bedoeld hoor.

Hopen dat het gaat lukken, dan hebben ze iig het snelheidsrecord voor conventioneel aangedreven treinen flink verbeterd :)

Jammer dat ze in normaal bedrijf 'slechts' 320 km/h gaan rijden. Toch jammer om dan een 200 km/h 'over' te hebben. Waarom is de TGV eigenlijk zo overgedimensioneerd eigenlijk? Wat heeft het voor zin om een trein te bouwen die 560 km/h kan halen, maar in de praktijk toch niet boven de 320 km/h zal gaan doen? Tuurlijk wil je altijd een buffer inbouwen voor eventuele toekomstige snelheidsverhogingen, maar dit is wel een héél grote buffer.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 17-02-2007 20:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

- slijtage is op die snelheden funest, niet alleen aan de trein, maar ook aan het spoor en de bovenleiding
Vgl de Mallard die in 1938 de nog steeds geldende stoomtreinsnelheidsrecord vestigde (en daarmee terugwon van de Duitsers), maar daarna gelijk grondige revisie nodig had wegens schade aan de boiler
- ook in FR kent men geluidsnormen die bij dit soort snelheid overtreden worden

maar met name:

- kosten stijgen exponentieel met de snelheid (want lucht- en rolweerstand ook)

Bedenk dat de recordtrein geen normale lengte heeft, een deel van die "extra" kracht gaat gewoon in het voorslepen van meer trein zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 17-02-2007 21:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
dion_b schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:42:

Bedenk dat de recordtrein geen normale lengte heeft, een deel van die "extra" kracht gaat gewoon in het voorslepen van meer trein zitten.
inderdaad, op die plaatje is ook duidelijk te zien dat het gewoon twee motorbakken zijn die aan mekaar zitten. volgens de wiki moeten het 2 motorbakken en 3 tussenbakken zijn, maar dat zie ik er niet vanaf....

[ Voor 12% gewijzigd door -ErikE- op 20-02-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
daar wel, dat is overduidelijk, maar die foto`s uit 1990 bedoelde ik. Die schijnen ook zo uitgevoerd te zijn, maar daar is duidelijk een andere trein.
515.3 (320.19) SNCF TGV Atlantique Set No. 325 Electric France 18 May 1990 (Set formed of 2 power cars + 3 trailers)
klik

:?

[ Voor 24% gewijzigd door -ErikE- op 20-02-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom de test gedaan wordt met een dubbeldekker, zijn de singledekkers verouderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

In de test van 1990 waren volgens wij 2 motorwagens met in het midden 1 wagon. De pantograaf zat op de achterste motorwagen en vonkte non-stop :P

(Weleens een docu gezien op DC.)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier alle foto's van de tests: http://www.railpictures.n...OS%20specially%20prepared

Wat diverse filmpjes: http://video.google.nl/videosearch?q=tgv+speed+record

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:58:
In de test van 1990 waren volgens wij 2 motorwagens met in het midden 1 wagon. De pantograaf zat op de achterste motorwagen en vonkte non-stop :P
2 motorwagens met 3 tussenwagens. De eerste test was nog met 4 motorwagens waarmee 482 km/h werd gehaald.

Zie ook http://www.railfaneurope.net/tgv/rec-train.html

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Maasluip schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:19:
[...]

2 motorwagens met 3 tussenwagens. De eerste test was nog met 4 motorwagens waarmee 482 km/h werd gehaald.

Zie ook http://www.railfaneurope.net/tgv/rec-train.html
Ik zag het ja :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik ben op zoek naar een foto van de voorkant van een koprijtuig, met onder de voorruit een gigantisch stalen blok.. Bij welke trein was dat ook alweer? Heeft ooit in dit topic gestaan meen ik maar kan m niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:49:
Ik vraag me af waarom de test gedaan wordt met een dubbeldekker, zijn de singledekkers verouderd?
Het lijkt me begrijpelijk dat men het nieuwste materieel kiest voor dit soort record-pogingen. In dit geval is de TGV-Duplex dus jonger dan de TGV-Réseau of de TGV-Atlantique (bijna antiek bij wijze van spreken)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:24:
[...]

Het lijkt me begrijpelijk dat men het nieuwste materieel kiest voor dit soort record-pogingen. In dit geval is de TGV-Duplex dus jonger dan de TGV-Réseau of de TGV-Atlantique (bijna antiek bij wijze van spreken)
Het idee was ws. "dubbeldekkers zijn toch zeker zwaarder en groter dus meer luchtweerstand?".

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7f15cd346ac7c70961a443e36fc80829/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7dedd560d688c8da7baf81c236394659/full.jpg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WTF? Welke Bk is dat? Richting sloper neem ik aan? Voorkant ziet er niet bepaald fris meer uit...

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De achterkant wel..

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 06:18:
WTF? Welke Bk is dat? Richting sloper neem ik aan? Voorkant ziet er niet bepaald fris meer uit...
Dat is het stel dat in Arnhem met een ERS trein in botsing kwam.

Signatures zijn voor boomers.

• IJnte
Computerstoring Rotterdam
De beperkingen als gevolg van computerstoring van en naar Rotterdam Centraal zijn voorbij.
Houdt u van en naar Rotterdam Centraal nog rekening met vertraging en uitval van treinen.

Computerstoring Utrecht
Van en naar Utrecht Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten en uitval van treinen.
Oorzaak: computerstoring.
Prognose:
*einde tussen 22.00 en 23.00 uur.

Toelichting voorval:

Computerstoring Rotterdam
Door een computerstoring in Rotterdam was er vanaf 19.00 uur beperkt treinverkeer mogelijk van en naar Rotterdam.
De oorzaak bleek een defecte printplaat. Deze was om 19.50 uur hersteld.
Reizigers moeten nog wel rekening houden met vertraging en uitval van treinen.

Computerstoring Utrecht
Door een computerstoring op de treindienstleiderspost in Utrecht is er vanaf 17.30 uur vertraging en uitval van treinen van en naar Utrecht. Men denkt de oorzaak gevonden te hebben. Er is een computer defect, die vervangen moet worden. Naar verwachting duurt dit herstel tot 22.00 uur.

- Einde van dit bericht -
Flinke storing dus @ Ut.. Rtd moet er ook aan geloven. Ik hoop dat ze het snel oplossen iig..

Verwijderd

IJnte schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:58:
[...]

Flinke storing dus @ Ut.. Rtd moet er ook aan geloven. Ik hoop dat ze het snel oplossen iig..
Ik snap nog altijd niet waarom er geen 2e systeem synchroon loopt daar om het op zulke momenten over te nemen. Daar mogen lijkt mij rustig miljoenen in geinvesteerd worden gezien de gevolgen (lees kosten) op één zo'n avond als deze.

en als het nu de eerste keer zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:38:
[...]

Ik snap nog altijd niet waarom er geen 2e systeem synchroon loopt daar om het op zulke momenten over te nemen. Daar mogen lijkt mij rustig miljoenen in geinvesteerd worden gezien de gevolgen (lees kosten) op één zo'n avond als deze.

en als het nu de eerste keer zou zijn...
Idd, beetje vreemde bedoeling. Ik meen dat het wel een keer eerder verklaard is door iemand op dit forum maar ik weet niet meer waar dat stond.
Iig, de storing is nog niet verholpen:
Computerstoring Utrecht Centraal
Van en naar Utrecht Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een computerstoring rijdt er op een aantal trajecten van en naar Utrecht minder treinen.
Bron: Prorail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:04
Uit mn hoofd was die verklaring dat ze nu al jaren op het backupsysteem draaien, omdat het hoofdsysteem het al jaren niet doet oid :X

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bijna goed, ze draaien al jaren het oude back-up systeem omdat het hoofdsysteem al jaren terug vervangen is, maar maar niet wil werken. Ik geloof dat ze nu erop mikken om het samen met het huidige railbeveiligingssysteem te vervangen... Dat kan dus nog wel even duren...
Pro-Rail heeft niet zo heel lang geleden aangekondigd dat dit soort storingen zouden gaan optreden omdat de benodigde financiering uit blijft. (ProRail is 100% staatseigendom en financiering moet dus van de regering komen).

Overigens is de storing bij Utrecht nog steeds niet opgelost, getuige het aantal treinen dat is uitgevallen of grote vertraging heeft...

Gelukkig was ik vanochtend in een cynische bui (en hoorde erg positieve verkeersberichten) en heb de auto gepakt vanaf m'n huis in Nieuwegein naar Den Haag. Toen ik binnen een bizar korte tijd voor de ochtend bij Den Haag aankwam, hoorde ik de eerste berichten dat er nog steeds problemen zijn.
Hulde aan de problemen bij de NS en het ontbreken van files! Ik ging later van huis, en was eerder op m'n werk dan normaal 8)7

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
deepbass909 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:45:
Bijna goed, ze draaien al jaren het oude back-up systeem omdat het hoofdsysteem al jaren terug vervangen is, maar maar niet wil werken. Ik geloof dat ze nu erop mikken om het samen met het huidige railbeveiligingssysteem te vervangen... Dat kan dus nog wel even duren...
Pro-Rail heeft niet zo heel lang geleden aangekondigd dat dit soort storingen zouden gaan optreden omdat de benodigde financiering uit blijft. (ProRail is 100% staatseigendom en financiering moet dus van de regering komen).
Dat meen je niet! hoe kom je aan deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dus over een jaar is het woord computerstoring niet meer in gebruik bij Prorail... ben d'r bang voor :X
Persbericht
23-02-2007

Computerstoring Utrecht
De computerstoring van gisteravond in Utrecht is nog niet hersteld. Ook in de avondspits zullen er minder treinen rijden. De extra spitstreinen tussen Rotterdam en Zwolle en tussen Utrecht en Veenendaal Centrum rijden vanavond niet. Op alle overige trajecten rijden de treinen volgens de dienstregeling.
Hoe werkt het systeem

Het gebruik van het spoor in Nederland wordt geregisseerd door treindienstleiders. Die werken op 13 posten door heel Nederland. Per post wordt gebruik gemaakt van 40 tot 80 systemen, afhankelijk van de grootte van de post. Die systemen dienen globaal vier doelen:

1. het volgen van de treinen
2. het bedienen van de seinen en wissels
3. de reisinformatievoorziening en
4. het bijwerken van het plan waarin de treinen rijden indien er verstoringen zijn, ofwel de dienstregeling.

De storing die zich sinds gisteravond voordoet is een storing in het systeem dat de actuele dienstregeling bevat. Hierin staat hoe de treinenloop behoort te lopen en hierin worden ook wijzigingen verwerkt. Aanpassingen in het plan treden bijvoorbeeld op wanneer materieel te laat of kapot is, of wanneer er schade aan de infrastructuur optreedt. Op dat moment worden er wijzigingen in het plan doorgevoerd wat voor alle betrokken treindienstleiders direct zichtbaar is en automatisch wordt verwerkt. Op dit moment kunnen veranderingen niet automatisch verwerkt worden. Aanpassingen in het plansysteem worden dus handmatig ingevoerd en telefonisch gedeeld. Om dit proces beheersbaar te houden is het aantal treinen preventief verminderd.
Veranderingen tussen nu en 2010

De 40 tot 80 systemen die per post worden gebruikt voor het laten rijden van de treinen worden in de komende jaren gefaseerd teruggebracht naar in eerste instantie ongeveer 9 systemen per post en uiteindelijk naar een Dubbel Nationaal Computer Centrum (DNCC). Een dubbel uitgevoerd centraal besturingssysteem dat door alle posten gebruikt zal worden, dat betekent dus dat twee identieke systemen tegelijkertijd in werking zijn en elkaar naadloos kunnen vervangen bij eventuele storingen.

De invoering van de nieuwe systemen wordt gefaseerd ingevoerd om in de tussentijd ook de treinen te kunnen laten rijden en tegelijkertijd de grote infrastructurele projecten zoals de Betuweroute, de HSL-Zuid en de spoorverdubbeling Amsterdam-Utrecht op het bestaande spoor aan te sluiten.

Een storing zoals deze in de Plansysteemcomputer zal volgens de planning vanaf de zomer van 2008 niet meer mogelijk zijn.
Bron: http://www.prorail.nl/Pro...mputerstoring+Utrecht.htm

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19
Naar verwachting duurt dit herstel tot 22.00 uur.
Vast niet.... ;)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Oh zomer 2008 (óók vast niet :X)..... Dat is nog maar anderhalf jaar. Nou lekker dan, ik was mooi gisteravond de pineut! Staan we 50 minuten stil, 2 blokken na Utrecht CS richting Den Bosch. Toen we eindelijk gingen rijden, stopten we weer 4 minuten later, voor nog eens 10 minuten! Niemand had een idee hoe lang het zou gaan duren, dus het kon zo gepiept zijn maar het kon ook tot weet ik veel hoelaat duren. Daar sta je dan, vast in the middle of nowhere en je kan letterlijk nergens naartoe. (Gelukkig zat de trein niet al te vol; de IC Schiphol - Eindhoven werd opgeheven en de hele mik mak moest dus mee met de IC naar Heerlen/Maastricht die volgens bericht wel gewoon zou kunnen rijden....... en dat om 18:00 in de spits! :X Auw!)

Hebben ze eigenlijk wel een soort van nood-procedure? Het is elke keer zo'n enorme chaos, dat het net lijkt alsof de treindienstleider in zijn uppie zit.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTRECHT/AMSTERDAM - Door rookontwikkeling in een defecte trein bij het Overijsselse Dedemsvaart zijn zaterdagochtend tien reizigers onwel geworden. Eén passagier is voor onderzoek naar het ziekenhuis vervoerd, meldt ProRail. De intercity was onderweg van Groningen naar Den Haag.

De trein strandde tussen Zwolle en Meppel. Volgens ProRail was de rookontwikkeling het gevolg van kortsluiting in een schakelkast in de trein. Dit werd veroorzaakt door een te lage spanning op de bovenleiding.

De reizigers werden opgehaald door een andere trein die langszij kwam en de passagiers naar Zwolle bracht waar ze werden opgevangen. Enkele reizigers werden ter plekke door ambulancepersoneel behandeld. Een van de passagiers is voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht.

De problemen met de trein ontstonden rond 09.30 uur. De reizigers zijn in Zwolle opgevangen. Rond 10.30 uur was het spoor weer vrij. Het voorval leidde tot een halfuur vertraging.
Dan moeten ze die spanning toch wel erg laag hebben laten gaan. Standaard staat er volgens mij al 1800V op de bovenleiding i.p.v. 1500V. Ik heb wel eens voorin gezeten bij een ICM met 15 bakken. Die machinist trok voor de grap even vol op en (voor zover ik me herinner, was een paar jaar geleden) zakte de spanning van 1800 naar 1100V. Hieruit concludeer ik dat in dit geval spanning zeker lager dan 1000V geweest moet zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19
Met mijn basisschool electronica kennis vind ik het al raar dat je kortsluiting krijgt door een te lage spanning. Of zie ik iets over het hoofd?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

weer een voorbeeld van slechte onderlinge communicatie bij de ns:

vorige week: ik wachten op trein van borne naar enschede, wordt er omgeroepen dat er tussen hengelo/almelo níks rijdt :( . Wil ik net naar een bushalte lopen (die dus niet bij het station zit :/ ) komt er een trein aanzetten. Ik gelijk vragen van of ie nog wel verder rijdt.... wisten die lui nergens vanaf. Pas na 10min bellen bleek dat hun de laatsten waren die door konden.

Eindelijk in enschede.... bus weg omdat die ns-lui in borne zo lang zaten te bellen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

IorGie schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:19:
Met mijn basisschool electronica kennis vind ik het al raar dat je kortsluiting krijgt door een te lage spanning. Of zie ik iets over het hoofd?
Mijn gedachte (maar dat is niet echt super elektro kennis hoor, dus ik kan het goed mis hebben:
Zelfde vermogen op lager voltage = hoger stroomsterkte
hogere stroomsterkte = doorsmelten bekabeling
doorsmelten bekabeling = kortsluiting

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wow, dat gaat heftig hard.

Je ziet hem net aankomen, een streepje, takkeherrie en hij is weer weg :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over het spoorongeluk eergisteren in Engeland:
Deskundigen onderzoeken vandaag in
Groot-Brittannië op 700 plaatsen in het
hele land de spoorwissels.Aanleiding
voor het onderzoek is het treinongeluk
van vrijdag,waarbij één dode viel en
tientallen mensen gewond raakten.

De passagierstrein was onderweg van
Londen naar Glasgow in Schotland toen
die uit de rails liep.Vermoed wordt dat
er een bout is losgeraakt in een van de
wissels.Kort daarvoor werd daar nog aan
het spoor gewerkt.

Morgen worden de eerste uitkomsten van
het onderzoek verwacht.Daaruit zullen
nog geen definitieve conclusies worden
getrokken over de oorzaak.
TT124

Ongelooflijk zeg... dit doet wel heel erg aan de ramp in Clapham Junction (1988) denken.

Nu staat het Engelse spoorwegnet wel bekend als een van de minder veilige van Europa, maar zo'n stomme fout zou je zelfs bij hen in 2007 toch niet meer verwachten (mits dit idd de oorzaak is idd).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

Luke!

#Treinbaas
bartgrefte schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:31:
weer een voorbeeld van slechte onderlinge communicatie bij de ns:
Kortzichtige blaat jongen (lees: niet zo snel je conclusies trekken). Of er gereden kan en mag worden bepaalt ProRail uiteindelijk en ze staan er om bekend dat het antwoord op die vragen per persoon die je spreekt en per minuut kan veranderen. Als ProRail omroept dat er geen treinverkeer mogelijk is (dat omroepen doet de vervoerder niet, maar ProRail) terwijl er toch wordt gereden dan weet je dus al hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 16:02

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bij dat treinongeluk in Engeland was toch een VirginExpress trein betrokken?
Ik zag vanmorgen die Richard Branson op de BBC geloof ik en die haalde nogal erg fel uit naar de overheid en wilde een onderzoek die de laatste steen boven haalde...

Ben erg benieuwd hoe dat af gaat lopen. Snap zowieso niet dat de vervoerders in Engeland zich nog niet samen gesmeten hebben en eisen voor een veiliger en beter netwerk?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
zwahiel schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:44:
Bij dat treinongeluk in Engeland was toch een VirginExpress trein betrokken?
Ik zag vanmorgen die Richard Branson op de BBC geloof ik en die haalde nogal erg fel uit naar de overheid en wilde een onderzoek die de laatste steen boven haalde...

Ben erg benieuwd hoe dat af gaat lopen. Snap zowieso niet dat de vervoerders in Engeland zich nog niet samen gesmeten hebben en eisen voor een veiliger en beter netwerk?
Yup was van Virgin Trains. Dhr Branson was idd op lokatie. Goed iig dat hij dat doet. Het is idd erg slecht dat een Hogesnelheidstrein over zo'n stuk slecht spoort rijdt. In NL klagen we wel eens dat sommige veiligheidszaken gewoon te lang duren (betuwelijn O-) ) maar het is iig wel een veilig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Volgens mij gaat ie wel knaken vangen daar. Dat is toch ook te gek daaro, sorry hoor. Maar de veiligheid komt daar elke minuut bij elke trein wel in 't geding. Daar is ProRail nog heilig tegen met die storingen. Volgens mij wordt 't hier nog gemeld, maar zelfs dat lukt daar nog niet eens wat ik zo hoor...

Triest hoor!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
BetuweRoute O-). Eén keer in Engeland met de trein geweest, van Stansted naar King's cross o.i.d. "Shaken, not stirred" stap je uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:39:
[...]
BetuweRoute O-). Eén keer in Engeland met de trein geweest, van Stansted naar King's cross o.i.d. "Shaken, not stirred" stap je uit...
Lol, doe je niet zo gauw meer dus begrijp ik :9
offtopic:
De (rol)trap @ Ah en de 2 nieuwe in/uitgangen zijn gereed :) Heeft even geduurd :o Je ziet niemand meer de stijle trap naar et fietsenhok nemen, uitteraard alleen de mensen met fietsen :>

[ Voor 26% gewijzigd door IJnte op 26-02-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

De NS is de problemen bij spoorbeheerder ProRail zat. Door een gecrashte harde schijf lag het treinverkeer rond Amsterdam vanochtend enkele uren stil. NS-woordvoerder John Krijgsman: "Wat ons betreft is het zo langzamerhand onverkoopbaar geworden aan onze reizigers, dat iedere keer weer storingen bij ProRail zulke effecten hebben voor onze klanten."

Krijgsman vervolgt: "Je kunt de treinreizigers in Nederland niet meer uitleggen dat in de afgelopen tijd, vorige week ook nog in Utrecht, de computers van de railverkeersleiding storingen vertonen waardoor zoveel reizigers er last van hebben. We zijn hevig teleurgesteld en voelen ons machteloos."

De NS wil een ernstig gesprek met de spoorbeheerder. Volgens Krijgsman moet er nu snel wat gebeuren. "ProRail heeft aangegeven dat ze dit soort storingen hebben teruggedrongen. Maar onze indruk is dat het aantal reizigers dat last heeft van dit soort enorme storingen alleen maar groter wordt."
Het duurde even, maar het hoge woord is er nu dan eindelijk uit :) Ik ben benieuwd wat vooral politiek Den Haag hiermee gaat doen, want de NS is niet echt een klein bedrijfje...

En wat ProRail zelf ermee gaat doen. Eigenlijk is Den Haag nog altijd de grote schuldige in het verhaal en is NSR net als de andere vervoerders gewoon de dupe daarvan. Aan de ene kant wordt er gezegd dat er zaken gehaald moeten worden en aan de andere kant zaagt men aan de poten vanuit de overheid die de zaken mogelijk moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, "gecrashte harde schijf" mag tegenwoordig ook echt geen reden meer zijn voor een systeem om down te gaan. RAID bestaat nu al een paar jaartjes (understatement) en is ook niet echt experimenteel onstabiel ofzo. Als ze nou zeggen "d'r is een vliegtuig neergestort op onze trdl", ok, niet te voorkomen.. maar een "gecrashte harde schijf" is wel te voorkomen, en goedkoop ook nog.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 01-03-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Probleem bij de NS/ProRail (whatever) is dat het allemaal organisaties zijn met heel veel procedures die al decennia werken. Harde schijf crash klinkt inderdaad simpel, zou niet mogen gebeuren, mee eens. Maar ik denk dat er wel wat meer aan de hand is. RAID is geen garantie voor een goede back-up. Je kan er enkel een systeem betrouwbaarder mee maken. Het systeem op zichzelf had redundant uitgevoerd moeten worden. En dan niet 2 dezelfde machines, maar ook nog software die daar fier mee om kan gaan. Misschien was het systeem wel redundant maar lag de back-up er al weken uit, onderzoek zal verder uitblijken.

De enige goede oplossing bij dit soort problemen is denk ik afdwingen dat de automatiseerde systemen centraler geregeld gaan worden. Mijn ervaring met aan elkaar geknoopte systemen/netwerken is dat daar veel meer problemen zijn met alle gevolgen van dien.

Bij de zorgverzekeraars hebben ze dit ook gedaan; er is nu 1 instantie (Vecozo) die centraal alle zorgverzekeringen beheert (even kort door de bocht) en alle problemen van kastje muur zijn een stuk minder geworden.

Misschien moeten ze bij ProRail wat meer gaan snijden nog, het spoorbeheer en het spoormanagement mag wat mij betreft wel los van elkaar worden gekoppeld. Ik vond het iig zeer verwonderlijk dat ProRail bijvoorbeeld aan de ene kant fietsenstallingen bouwt en aan de andere kant ook technisch beheer aan sporen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met alle respect, maar als die harddisk-crash idd zoiets veroorzaakt, verdient de systeembeheerder van dat ding een ontslag op staande voet wegens complete incompetentie...

Gevolgd door de verantwoordelijke voor ICT daar, want kennelijk was er geen fatsoenlijk contigency-plan om op terug te vallen.

En zoals LauPro al aangeeft, RAID is geen garantie. Backups op tape etc ook niet. Dat klopt, maar bij een systeem waar zó veel vanaf hangt heb je dus wel minimaal één (en liefst weer) backup-machines die het overnemen zodra het hoofdsysteem plat gaat. En dat datn op verschillende fysieke locaties, dus niet naast elkaar.

Maar de kans dat de overheid bij ProRail gaat ingripen lijkt me erg klein, het is immers een overheidsorganisatie en ons kent ons in de politiek. Ondertussen word NSR er wél op afgerekend want die voldoen op deze manier niet aan de afspraken in het prestatiecontract. Terwijl ze er zelf niks aan kunnen doen levert het ze dus wel een forse boete op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RAID is idd geen backup-systeem (wat veel mensen lijken te denken, helaas) maar het voorkomt wel het probleem dat je een niet-werkend systeem hebt zodra je hdd uitvalt. Drie schijfjes in RAID 1 en je hebt dat hele probleem al voorkomen. Als er drie schijven in een keer uitvliegen heb je namelijk ergens anders een veel groter probleem. Blijft natuurlijk wel zo dat je bij systemen die blijkbaar dergelijk belangrijk zijn ook gewoon een volledig back-upsysteem moet hebben dat 't binnen zo kort mogelijke tijd kan overnemen. Liefst zonder downtime, maar een minuut of 5 om dat systeem op te starten is IMO acceptabel. (Als je dat systeem namelijk niet constant aan hebt staan heb je niet 't risico dat een of andere stroompiek ook je backupsysteem naar de knoppen helpt).

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 01-03-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

De overheid kan toch met ProRail ook een prestatiecontract afspreken? Lijkt me prima te controlleren of hun systemen goed werkte gedurende een bepaalde periode.

Ik kan me haast niet voorstellen dat NSR zo tussen twee partijen in zit. Maarja we moeten ook weer niet teveel medelijden met ze krijgen, want blijft natuurlijk deels ondernemersrisico voor ze, het zou alleen lullig zijn als er door het niet behalen van een prestatiecontract paar honderd man moeten worden ontslagen - al zie ik dat niet snel gebeuren.

Vandaag had ik overigens niet echt veel last van de storing. Er vielen wat treinen uit in Amsterdam (moest naar Ede) de eerste de beste naar Utrecht maar gepakt en toen overgestapt, niet echt veel vertraging bij gemerkt eigenlijk (een directe IC gaat voor mij altijd 1 maal per uur, en elk half uur een waarbij ik moet overstappen in UTCS).

@CyBeR: meer dan 2 schijven in RAID1 is meestal onzinnig. Je kan wel 4 schijven in RAID1 zetten maar dan zul je net zien dat je RAID-controller eruit fikt. Of dat het hele OS niet meer wil booten vanaf de array. Daar zit je dan met je array.

Daarnaast heb ik het al enkele keren zien gebeuren dat een systeem met RAID1 alsnog down gaat door een harddisk-crash (niet onder mijn supervisie gelukkig ;) ). Dat gaat meestal heel simpel: men zet een server neer met 2 schijven in RAID1. Na 2 jaar gaat 1 schijf stuk, er wordt geen actie ondernomen (monitor-agent staat uit, of mails komen niet door spamfilter heen) en 5 maanden later gaat de tweede. En dan blijkt alleen de data op de eerste schijf nog te recoveren :O .

[ Voor 29% gewijzigd door LauPro op 01-03-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LauPro schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:07:
De overheid kan toch met ProRail ook een prestatiecontract afspreken? Lijkt me prima te controlleren of hun systemen goed werkte gedurende een bepaalde periode.
Dan sluiten ze een prestatiecontraact met zichzelf, omdat ProRail een overheidsbedrijf is. En wie gaat de naleving van dat contract controleren? Juist, dat is een taak van de overheid, en dat is in dit geval ook een partij in het contract. Niet erg betrouwbaar en geloofwaardig als de overheid zichzelf gaat controleren ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:10:
Dan sluiten ze een prestatiecontraact met zichzelf, omdat ProRail een overheidsbedrijf is. En wie gaat de naleving van dat contract controleren? Juist, dat is een taak van de overheid, en dat is in dit geval ook een partij in het contract. Niet erg betrouwbaar en geloofwaardig als de overheid zichzelf gaat controleren ;)
Dat gebeurt nu toch ook al tussen de verschillende overheidsinstanties, neem nu bijvoorbeeld de Politie. Daarnaast, als ProRail een overheidsbedrijf is dan lijkt het me des te makkelijker te snijden.

Maar hoe kan dan in godsnaam ProRail fietsenstallingen bouwen? Dat is dan toch concurrentievervalsing? Ik denk dat je bedoelt dat de overheid een aandeel in ProRail heeft, heb je een linkje? Kan het niet vinden op de site van ProRail.

Overigens is ProRail wel bezig om met ingang van 2010 alle systemen vanuit 2 datacentra aan te sturen en de huidige 800 losse systemen te hebben gereduceerd naar 9 (en dan redundant). Dit alles geschreven in Java op een Red Hat / Oracle / BEA WebLogic omgeving.

Dus er is uitzicht op verbetering ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LauPro schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:21:
[...]

Maar hoe kan dan in godsnaam ProRail fietsenstallingen bouwen? Dat is dan toch concurrentievervalsing? Ik denk dat je bedoelt dat de overheid een aandeel in ProRail heeft, heb je een linkje? Kan het niet vinden op de site van ProRail.
Heb niet op ProRail.nl gekeken, maar het is vast wel ergens te vinden.

Wikipedia bijvoorbeeld:
ProRail is de railinfrastructuurbeheerder van Nederland. Formeel is ProRail BV een dochteronderneming van Railinfratrust BV (RIT). Voor de dagelijkse bedrijfsvoering wordt de handelsnaam ProRail gevoerd.

Railinfratrust BV is een zelfstandig bedrijf (eigendom van de Nederlandse Staat) dat juridisch eigenaar is van het overgrote deel van de spoorweginfrastructuur.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/ProRail

Geen aandeelhouder dus, maar echt eigendom.
Overigens is ProRail wel bezig om met ingang van 2010 alle systemen vanuit 2 datacentra aan te sturen en de huidige 800 losse systemen te hebben gereduceerd naar 9 (en dan redundant). Dit alle geschreven in Java op een Red Hat / Oracle / BEA WebLogic omgeving.

Dus er is uitzicht op verbetering ;) .
Tsja, beter laat dan nooit, maar als het kalf verdronken is dempt men de put.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:21:
[...]
Maar hoe kan dan in godsnaam ProRail fietsenstallingen bouwen? Dat is dan toch concurrentievervalsing?
Is prorail niet gewoon enkel opdrachtgever?

niet dat er geen concurrentievervalsing is rondom het spoor: servex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:07:
@CyBeR: meer dan 2 schijven in RAID1 is meestal onzinnig. Je kan wel 4 schijven in RAID1 zetten maar dan zul je net zien dat je RAID-controller eruit fikt. Of dat het hele OS niet meer wil booten vanaf de array. Daar zit je dan met je array.

Daarnaast heb ik het al enkele keren zien gebeuren dat een systeem met RAID1 alsnog down gaat door een harddisk-crash (niet onder mijn supervisie gelukkig ;) ). Dat gaat meestal heel simpel: men zet een server neer met 2 schijven in RAID1. Na 2 jaar gaat 1 schijf stuk, er wordt geen actie ondernomen (monitor-agent staat uit, of mails komen niet door spamfilter heen) en 5 maanden later gaat de tweede. En dan blijkt alleen de data op de eerste schijf nog te recoveren :O .
Mja ok, natuurlijk. En daar is je back-upsysteem dus voor ;) (Hoewel dat soort geintjes natuurlijk ook niet mogen gebeuren...)

Ik vind alleen dat als je hele systeem down gaat door zoiets simpels als een hard disk crash, dat je dan iig niet erg je best doet om calamiteiten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Had hier nog een linkje gevonden van de sloop van de SM-90 treinstellen
Klik

Opzich jammer, wat ze hebben hier (Emmen - Zwolle) toch goed werk gedaan, ondanks alle problelem :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hoezo is het voor NSR ondernemersrisico?

Aan de ene kant moet je presteren voor de overheid met prestatienormen e.d. en aan de andere kant naait diezelfde overheid je keihard door incompetent het spoor te beheren en voor elke scheet alles plat te leggen. Natuurlijk liggen vertragingen ook aan NSR maar grotendeels aan ProRail. En nu schijnen andere organisaties zoals Rover dat ook 's door te hebben...

Ondernemersrisico kun je helemaal niet van spreken aangezien het een geprivatiseerd staatsbedrijf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
jschelhaas schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 01:12:
[...]

Is prorail niet gewoon enkel opdrachtgever?

niet dat er geen concurrentievervalsing is rondom het spoor: servex...
jup, ProRail geeft enkel en alleen maar de opdrachten. Van het vastdraaien van een moertje tot zelfs het verwisselen van een stekkerblok gebeurd door derden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
-ErikE- schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:42:
[...]

jup, ProRail geeft enkel en alleen maar de opdrachten. Van het vastdraaien van een moertje tot zelfs het verwisselen van een stekkerblok gebeurd door derden!
Structon, BAM e.d :)

Stond ik vannochtend om 8:38 op Veenendaal-de klomp om naar Ah te gaan.. Zie ik net een trein wegrijden. Ik dacht, die zal wel iets vertraging hebben omdat ie wat langzaam rijdt. Koop ik nog even een kaartje (8:39 gekocht) hoor ik om 8:41 dat de trein van 45 niet rijdt... Ik dacht natuurlijk :'( .. Dus ik wachten op de volgende (15 over) heeft ie 20 min vertraging :| .. De 1642 kwam om 9:15 over langs scheuren.
Ik heb opzich niets tegen vertragingen, maar er wordt gewoon nog niet genoeg geinformeerd.. Zeker op een zondag ochtend hadden ze best even een trein extra kunnen laten stoppen om de uitgevallen trein op te vangen niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

@IJnte: Dat is ook deels het risico van het wonen in een gehucht zonder IC-station :+ .

Over ProRail en die fietsenstalling heb ik niet goed gelezen dus. Maar voor NSR blijft het naar mijn idee dat ze gewoon een aantal variabelen hebben waarmee ze moeten werken. Natuurlijk is het niet zo prettig als er dingen mislopen bij ProRail en ze met een prestatiecontract zitten maar het huidige bestuur kan altijd nog opstappen zodat andere mensen het eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vind ik echt extreem kort door de bocht heen LauPro. Als jij met je auto op weg gaat dan verwacht je toch ook niet elke dag twee uur later te komen omdat de weg ophoud of omdat er een hele horde vrachtwagens voor je uit rijdt die je niet in mag halen. Of dat de stoplichten niet werken en dat je daarom niet meer de weg op mag terwijl je naar huis toe wil. Dat je bij drie vlokken sneeuw ook niet meer de weg op mag en je dus vast zit.

ProRail heeft de meest debiele redenen voor verstoringen en je moet 't maar gewoon slikken dus als NSR volgens jou? Jij pikt het toch ook niet dat als je zelf moest rijden. Stel je voor de borden boven de snelweg zijn ineens weg omdat er een storing ergens zou zijn. Dan weet je niet meer waar je rijdt en je krijgt alleen maar antwoorden alsin: "Tja,kunnen we niks aan doen..."

Dan wordt jij ook niet blij.

Risico's kun je incalculeren tot op een bepaalde hoogte wel ja, maar je moet ook ergens van opaan kunnen en juist dat laatste is er niet. Dat een bedrijf al jaren op het backup systeem werkt omdat het mainsysteem niet werkt. Hetzelfde bedrijf geeft aan in enkele jaren van tig duizend systemen naar negen te gaan. En jij denkt serieus dat dát goed gaat? Als ze nu het hoofdsysteem niet eens online kunnen krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hoe je het ook bekijkt; de smoes "Een gecrashte HDD" vind ik echt té lullig voor woorden. Een HDD mag in dit soort systemen nooit een single point of failure zijn. Zelfs geen double of triple point eigenlijk. Leg de reizigers liever uit wat er ECHT gebeurt is, ipv dit soort geouwehoer.

En wat betreft NSR: Ik zou dit no way pikken van ProRail. Ze verzaken gewoon hun plicht.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Leuk en aardig dat iedereen nu over de computerproblemen bij ProRail valt, maar dat valt in het niet bij het dagelijkse gepruts van hun treindienstleiders hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

zwahiel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:26:
Vind ik echt extreem kort door de bocht heen LauPro. Als jij met je auto op weg gaat dan verwacht je toch ook niet elke dag twee uur later te komen omdat de weg ophoud of omdat er een hele horde vrachtwagens voor je uit rijdt die je niet in mag halen. Of dat de stoplichten niet werken en dat je daarom niet meer de weg op mag terwijl je naar huis toe wil. Dat je bij drie vlokken sneeuw ook niet meer de weg op mag en je dus vast zit.
Mijn ervaring met die kleine stationnetjes is dat het altijd huilen met de pet op is. Dat heeft gewoon alles te maken met het aantal reizigers, dat snap ik wel. Maar neemt niet weg dat het bij een station als Maarn of Veenendaal altijd ellende is om op te stappen. Je komt vrijwel automatisch in een stoptrein terecht, mijn definitie van treinen is dat ze dóór moeten rijden, niet stoppen :P . Er zijn overigens genoeg verkeerssituaties denkbaar waar het nog triester gesteld is dan met ons spoorwegennet. Dus wat dat betreft ben ik best wel gecharmeerd van de spoorwegen in het algemeen. Je hebt misschien wat minder invloed en inspraak op je reis maar uiteindelijk kom je er wel zonder fratsen. In de auto is het altijd maar afwachten of je niet op een file duikt of de ergenis dat er weer allemaal malloten zijn die gaan remmen op de snelweg.
ProRail heeft de meest debiele redenen voor verstoringen en je moet 't maar gewoon slikken dus als NSR volgens jou? Jij pikt het toch ook niet dat als je zelf moest rijden. Stel je voor de borden boven de snelweg zijn ineens weg omdat er een storing ergens zou zijn. Dan weet je niet meer waar je rijdt en je krijgt alleen maar antwoorden alsin: "Tja,kunnen we niks aan doen..."
Die oneliners die je nu op noemt komen zeker niet uit de eerste hand. Het zou inderdaad vervelend zijn als alle bewegwijzering zou zijn gedigitaliseerd en deze steeds uit zou vallen. Alleen dit is nu eenmaal niet de situatie en lijkt me daarom dan ook een non-argument. Overigens zie ik in het verkeer op de weg anders ook genoeg frustaties. Wat te denken van al die verhalen van 'de macht over het stuur verloren'. Nee: 'lul, je reed gewoon te hard', zou er moeten staan!
Dan wordt jij ook niet blij.
Ach, ik wind me niet zo snel op over dit soort dingen ;) .
Risico's kun je incalculeren tot op een bepaalde hoogte wel ja, maar je moet ook ergens van opaan kunnen en juist dat laatste is er niet. Dat een bedrijf al jaren op het backup systeem werkt omdat het mainsysteem niet werkt. Hetzelfde bedrijf geeft aan in enkele jaren van tig duizend systemen naar negen te gaan. En jij denkt serieus dat dát goed gaat? Als ze nu het hoofdsysteem niet eens online kunnen krijgen :?
Kom maar met feiten en ga klokkenluiden zou ik zeggen als het echt zo erg gesteld is als jij schetst help ik desnoods mee. Volgens mij zijn dit allemaal incidenten en zal juist het nieuwe systeem veel voorkomen. Incompetentie binnen een organisatie los je niet zomaar op, juist dit geheel nieuwe systeem zal alle problemen pas echt kunnen verhelpen. Je ziet zelf ook wel in hoop ik dat 900 systemen intensiever is om te onderhouden dan 9 stuks. Natuurlijk zijn er wel meer SPOF's met minder systemen echter ben ik er van overtuigd dat simplicity in deze zegeviert boven redundantie.

En om maar weer even aan te halen. De spoorwegen zijn nog steeds velen malen veiliger dan autorijden. Daarnaast heb ik niet altijd zin om te besturen, ik wil even relax iets kunnen lezen oid en niet de hele tijd tussen gestressde incompetente malloten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
LauPro schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:09:
@IJnte: Dat is ook deels het risico van het wonen in een gehucht zonder IC-station :+ .

Over ProRail en die fietsenstalling heb ik niet goed gelezen dus. Maar voor NSR blijft het naar mijn idee dat ze gewoon een aantal variabelen hebben waarmee ze moeten werken. Natuurlijk is het niet zo prettig als er dingen mislopen bij ProRail en ze met een prestatiecontract zitten maar het huidige bestuur kan altijd nog opstappen zodat andere mensen het eens kunnen proberen.
Mjah IC station.. Er rijden iig per half uur een trein zowel in- als buiten de spits. Dat is al een verbetering ten opzichte van de oude dienstregeling. Maar de slechte info voorziening is nog steeds een heikel punt @ NS/Prorail. Ik maak me nooit echt druk om verstoringen, maar het is wel eens vervelend als je dan net toch ergens op tijd moet zijn 8) Hou zelf ook altijd rekening met een storinkje :) beter te vroeg dan te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SideSwipe schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:46:
Had hier nog een linkje gevonden van de sloop van de SM-90 treinstellen
Klik

Opzich jammer, wat ze hebben hier (Emmen - Zwolle) toch goed werk gedaan, ondanks alle problelem :)
Inderdaad jammer van die treinstellen. Ik heb er gelof ik maar één keer erin gezeten, maar na +/-15 jaar al een hele serie van 9 (??) SM'90's gesloopt, is toch wel het record denk ik?
Wel geloof ik dat ze een kop hebben gered van de sloper :> ...

En verder schijnen die dingen aardig geplukt te zijn door anderen, zo vond ik pas op MarktPlaats een het display van het diagnose-systeem van deze trein te koop |:(...
Alsof je daar nog wat mee kan doen :P....

Ik had geprobeer om deze voor 10 euro over te kopen (voor behoud) maar dat mocht niet baten...
Inmiddels is die advertentie weer verwijderd geloof ik.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Deze dus:
Ik heb hier speciaal voor de verzamelaars een lcd monitor van een railhopper.

het besturings- en diagnosesysteem van de Railhopper bevat ondermeer een aantal centrale verwerkingseenheden, PLC's (Programmable Logic Controls) per treinstel. Deze PLC's (micro computers) communiceren via een treinnetwerk met alle andere centrale verwerkingseenheden in de trein, en besturen de diverse subsystemen binnen het treinstel (tractie, rem, deuren, verwarming, laagspanning, enz. Veel van de subsystemen in een treinstel, die door de PLC's worden bestuurd, zijn voorzien van programmeerbare elektronica.
Deze elektronica verzorgt de interne besturing van het subsysteem, maar biedt daarnaast door de beschikbaarheid van veel interne gegevens de mogelijkheid om de technische toestand van het subsysteem te beoordelen (diagnose).

In één van de centrale verwerkingseenheden worden de subsysteemdiagnosen via het treinstelnetwerk gecombineerd tot een treinsteldiagnose. Via het treinnetwerk worden vervolgens alle treinsteldiagnosen in de bediende cabine gecombineerd tot de treindiagnose.

Op grond van de treindiagnose worden bij storingen adviezen gegeven aan de machinist over het al dan niet voortzetten van de dienst en eventueel te ondernemen acties.

Andere doelgroepen zoals storingsmonteurs en werkplaatspersoneel, hebben afhankelijk van toegekende bevoegdheden toegang tot meer gedetailleerde diagnose-informatie op trein-, treinstel- of subsysteemniveau. Hierdoor kunnen defecten sneller worden gelokaliseerd en verholpen.
Naast subsystemen als tractie, rem, deuren, verwarming en laagspanning, die door de PLC worden bestuurd, zijn er ook subsystemen die geheel of gedeeltelijk gerealiseerd zijn in de centrale verwerkingseenheden.
Dit zijn noodrem reizigers, het dodemansysteem, het hierboven beschreven centrale diagnosesysteem, alsmede de automatische ritregistratie en het automatische opstartsysteem.

Door de ruime toepassing van programmeerbare elektronica en datacommunicatie-netwerken, zoals hierboven is beschreven, worden niet alleen de materieelbeschikbaarheid vergroot en de onderhoudskosten gereduceerd, maar zijn tevens veel conventionele elektrische en pneumatische circuits als ook veel treinbekabeling komen te vervallen.

bied maar

[ Voor 70% gewijzigd door LauPro op 11-03-2007 19:20 . Reden: quote voor historie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat moet je ermee? De rest van het treinnetwerk waaraan ie moet hangen bestaat niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
Ach, is toch leuk voor aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op station Amsterdam Muiderpoort zijn maandagavond twee treinen op elkaar gebotst. Een van de twee zou daarbij zijn ontspoord.

Rond 18.30 uur botste een intercity uit Amersfoort op een trein zonder passagiers. Over slachtoffers is nog niets bekend. Er is een traumahelikopter ingezet.

Tussen station Muiderpoort en Amsterdam rijden nu geen treinen, waardoor reizigers volgens de NS rekening moeten houden met een vertraging van meer dan een uur.
nu.nl

Oeps... hopen dat er geen gewonden of doden zijn. Iemand al meer nieuws?

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/1005495+s(350!x263!)
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/1005503+s(350!x263!)

Edit: ok, volgens NOS Nieuws zit de machinist bekneld (brandweer is er mee bezig), en zijn alle passagiers inmiddels ongedeerd uitgestapt. Valt dus allemaal mee gelukkig.

[ Voor 80% gewijzigd door wildhagen op 12-03-2007 19:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En hier een filmpje: http://www.skoeps.nl/inde...=Skoeps&func=show&id=8396

Daarop is iig te zien dat één van de betrokken loc de 1843 is. Volgens OVL zijn de 1847 en 1748 ook erbij betrokken, waarbij de 1748 redelijk stevig beschadigd schijnt te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 12-03-2007 19:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Niet alleen Amsterdam is een chaos, ook bij Ht is et denk ik een beetje een puinhoop:
Defecte bovenleiding Tilburg - Den Bosch
Van en naar Den Bosch moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Den Bosch en Geldermalsen, tussen Den Bosch en Boxtel, tussen Den Bosch en Tilburg en tussen Den Bosch en Oss geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Breda en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.
*Doorgaande reizigers tussen Venlo en Utrecht kunnen omreizen via Arnhem.
Bron: Prorail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

Veolia Veolia...jaaaa ze hebben nu spitstreinen, 4 treinen per uur i.p.v. 2!

Maar dan zijn die treinen wel 2x zo klein...met als gevolg dat de ene trein zo overvol zit dat minstens 25% van de wachtenden er niet meer inpast, en de volgende op een krant en twee passagiers na leeg op het station aankomt...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

M'n trein uit Deventer naar Zwolle reed niet. (Later hoorde ik dat deze trein een botsing had gehad met een persoon...) Vertrek dus een half uurtje later, en doordat ik de stoptrein naar Emmen daardoor miste zou ik in totaal een uur vertraagd zijn. 'k Heb dus maar de sneltrein genomen, waarin ik van de conducteur de reden van de uitgevallen trein hoorde. Hij vond 't wel sneu dat de sneltrein m'n station voorbij zou rijden, en heeft er voor gezorgd dat ik toch kon uitstappen op m'n stoptrein-stationnetje. :) :>

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 19:30
Sinds enige tijd rijden de nieuwe GTW's van arriva op mijn traject. Deze treinen kunnen sneller optrekken dan de oude wadlopertjes. Nu is het zo dat er op het station een onbewaakte spoorwegovergang is, waar dus iedereen die uit de trein komt moet oversteken. De machinisten hebben sinds enige tijd de gewoonte om te claxonneren, zodat mensen niet oversteken als de trein gaat rijden.

Opzich geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat die trein-toeters wel zo'n ongeloofelijke takke-herrie produceren, zodat iedereen die op het perron loopt (op nog geen halve meter van de trein dus) zich telkens weer rot schrikt. Ook al anticipeer je op het feit dat de toeter komt, telkens schrik je weer van die ongelooflijke herrie. Daarnaast is de toeter voor mijn gevoel dermate hard dat het eventueel tot gehoorbeschadiging zou kunnen leiden.

Weet iemand of er ook regels zijn voor het gebruik van de toeter? Is het toegestaan dat ding te gebruiken terwijl er allemaal mensen vlak naast lopen?

(ik heb uiteraard al gemailt met arriva, maar tot op heden nog geen reactie gehad)

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
Wat ik mij afvraag. Als de noord/zuidlijn klaar is, verandert er waarschijnlijk het nodige in het tram- en buslijnennetwerk van Amsterdam. Op dit moment is het tramvervoer heel erg geënt op Amsterdam Centraal, maar zou men tegen die tijd dan eindelijk een ander station (Zuid) ook uitgebreid opnemen in het tramnetwerk. Oftewel, zouden er meerdere tramlijnen naar station Zuid gaan rijden zodat je vanuit veel delen van de stad rechtstreeks daar naartoe kan?

Vergeet niet dat tegen die tijd ook al alle internationale treinen naar Zuid gaan, evenals vier keer per uur een intercity naar Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Was jullie btw opgevallen dat de 4011 al pronkt in de media :) Op de poster van NS lentetoer staat de 4011 beplakt met een hoop stickers van diverse atractieparken te pronken in een nederlands tulpenveld :)
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/nslente.jpg
Advertentie is te zien in "de pers".

[ Voor 34% gewijzigd door IJnte op 20-03-2007 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
IJnte schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:34:
Was jullie btw opgevallen dat de 4011 al pronkt in de media :) Op de poster van NS lentetoer staat de 4011 beplakt met een hoop stickers van diverse atractieparken te pronken in een nederlands tulpenveld :)
[afbeelding]
Advertentie is te zien in "de pers".
wist het niet, laatste keer dat ik `m zag stond ie onbestickerd op `t nieuwe parkeerterrein Utrecht CS. Vandaag de tweede (buitenkant iig) voltooide ICM (4012) gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

-ErikE- schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:30:
[...]

wist het niet, laatste keer dat ik `m zag stond ie onbestickerd op `t nieuwe parkeerterrein Utrecht CS. Vandaag de tweede (buitenkant iig) voltooide ICM (4012) gezien :)
Die stickers zullen wel fotosoep zijn :).
Verder schijnt de 4013 nu onder handen genomen te worden. Als dat maar goed gaat :o.. (hehe, flauw)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ariën Clay schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:33:
[...]

Die stickers zullen wel fotosoep zijn :).
Verder schijnt de 4013 nu onder handen genomen te worden. Als dat maar goed gaat :o.. (hehe, flauw)
Idd, en het landschap eromheen denk ik ook :)
Station en stationsplein Almelo ontruimd

Uitgegeven: 25 maart 2007 18:26

ALMELO - Het station en het stationsplein van Almelo is zondag om 18.00 uur op last van de politie ontruimd. Het treinverkeer rond Almelo is stilgelegd. Dat meldt spoorbeheerder ProRail. Wat er precies aan de hand is, is nog onbekend.

Reizigers van en naar Almelo moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.

Wegens geplande werkzaamheden voor de aanleg van Almelo Verdiept rijden er dit weekeinde bussen tussen Almelo en Hengelo. Deze bussen blijven rijden, maar vertrekken niet meer van het stationsplein.
Bron: Nu.nl
Weet iemand wat daar gaande is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gokje. Een vergeten rugzak met koekjes en schoolboeken. Oh nee 't is zondag, alleen koekjes.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 25-03-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
CyBeR schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:48:
Gokje. Een vergeten rugzak met koekjes en schoolboeken. Oh nee 't is zondag, alleen koekjes.
Zeker een elektrotechniek student geweest die zijn brooddoosje vergeten is :) Er schenen kabeltjes uit z'n tasje te steken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, als elke keer dat ik kabels in m'n tas heb zitten het station waar ik ben ontruimd moet worden kunnen we het spoor beter opdoeken denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19
Afgelopen vrijdag werd ik aangenaam verrast, In tilburg wachtend op de trein richting Eindhoven kwam opeens een ICRm aanzetten, ipv de normale ICK :) En neej hij ging niet richting Den Bosch.
Daarnaast heb ik kunnen horen hoe vierkanten wielen klinken, er kwam een goederentrein langs, en een aantal wagons zag je ongeveer langsstuiteren, inclusief geluid...

Ik had nog een vraag. Waarom worden er iedere keer lege ICRm naar Maastricht gestuurd? Deze komt daar vervolgens leeg aan op spoor1, (iig het spoor naast de bussen) Deze wordt hier dan schoongemaakt? en gaat vervolgens weer richting het noorden? Vandaag kwamen we in de buurt van Weert er weer eentje tegen. Helemaal leeg, richting Maastricht. Wat is hier de bedoeling van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Pittie schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:35:
Afgelopen vrijdag werd ik aangenaam verrast, In tilburg wachtend op de trein richting Eindhoven kwam opeens een ICRm aanzetten, ipv de normale ICK :) En neej hij ging niet richting Den Bosch.
Planmatig.
Ik had nog een vraag. Waarom worden er iedere keer lege ICRm naar Maastricht gestuurd? Deze komt daar vervolgens leeg aan op spoor1, (iig het spoor naast de bussen) Deze wordt hier dan schoongemaakt? en gaat vervolgens weer richting het noorden? Vandaag kwamen we in de buurt van Weert er weer eentje tegen. Helemaal leeg, richting Maastricht. Wat is hier de bedoeling van?
Als lokalo weet je vast dat NedTrain in Maastricht zit, en wat NedTrain doet weet je vast ook wel dus 1+1=2 toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Speaking of NedTrain, 't viel me op dat ze bij Haarlem het stukje 'Refurbishment and Overhaul' hebben weggepoetst.

Pittie:

:( :'( :(

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 26-03-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19
Luccus schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:09:
[...]
Planmatig.

[...]
Als lokalo weet je vast dat NedTrain in Maastricht zit, en wat NedTrain doet weet je vast ook wel dus 1+1=2 toch? ;)
Maar waarom wordt deze trein dan iedere keer op spoor1 gestald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

de ns is weer lekker bezig hier. De werkzaamheden Almelo-Hengelo van afgelopen weekend zijn uitgelopen en dat heeft natuurlijk invloed op het treinverkeer Enschede->Hengelo.

Dus ik vanmorgen naar station Enschede, 7:40 stond ik er, om 8:20 stond ik er nog (evenals flink wat andere luitjes), toen maar weer naar huis gegaan....
(Moest naar Borne)

Hopelijk rijd morgen alles weer want wil wel naar A'dam kunnen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
CyBeR schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:33:
Speaking of NedTrain, 't viel me op dat ze bij Haarlem het stukje 'Refurbishment and Overhaul' hebben weggepoetst.

Pittie:

:( :'( :(
ben er laatst nog geweest en die gasten doen daar er echt alles op de motoren na. Refurbishment en overhaul gebeurt er nog steeds dus ;)
bartgrefte schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:29:
de ns is weer lekker bezig hier. De werkzaamheden Almelo-Hengelo van afgelopen weekend zijn uitgelopen en dat heeft natuurlijk invloed op het treinverkeer Enschede->Hengelo.

Dus ik vanmorgen naar station Enschede, 7:40 stond ik er, om 8:20 stond ik er nog (evenals flink wat andere luitjes), toen maar weer naar huis gegaan....
(Moest naar Borne)

Hopelijk rijd morgen alles weer want wil wel naar A'dam kunnen.
als het goed is zijn ze vanavond klaar dus kan je gewoon lekker naar A`dam :)

[ Voor 43% gewijzigd door -ErikE- op 26-03-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
bartgrefte schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:29:
En waarom is "de NS" dan weer lekker bezig? Oh, NS heeft niks met infrastructuur te maken, dat was het... Je bent toch geen Telegraaf-journalist hè? :+ Overigens las ik gisteravond al ergens (NS- of ProRail-site of zo?) dat de werkzaamheden zouden uitlopen, dus ik bedoel maar...
Pittie schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:18:
[...]
Maar waarom wordt deze trein dan iedere keer op spoor1 gestald?
Omdat dat handig is om zooi af te rangeren naar de werkplaats en er natuurlijk niet direct op de minuut dat het spul binnenkort in Maastricht er plaats hoeft te zijn in de werkplaats.

[ Voor 24% gewijzigd door Luke! op 27-03-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

-ErikE- schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:31:
[...]

ben er laatst nog geweest en die gasten doen daar er echt alles op de motoren na. Refurbishment en overhaul gebeurt er nog steeds dus ;)

[...]

als het goed is zijn ze vanavond klaar dus kan je gewoon lekker naar A`dam :)
grmbl:
26 en 27 maart Almelo<->Hengelo<->Enschede Almelo<->Marienberg Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er geen treinen maar bussen tussen * Almelo en Hengelo * Almelo en Marienberg Er rijden minder treinen tussen Hengelo en Enschede. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Dit duurt in ieder geval tot dinsdag 13.00 uur.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Heb daarnet op weg naar huis een kleine omweg gedaan met de trein om het vernieuwde Centraal station van Antwerpen eens te bekijken. Het is nog ver van af, maar al het grof werk staat er al en je kan rondwandelen op de perons van -2.
Ik was echt onder de indruk van het bouwwerk. Het is modern, ruim, de verlichting is goed en de gebruikte materialen zijn zeer netjes. Enkel heb ik wat schrik voor de afwerking op sommige plaatsen, dat zou wel eens fout kunnen lopen en niet al te ordelijk zijn (scheven randje en zichtbaar beton)

Nu nog één ding hopen... dat ze het netjes houden en goed onderhouden (wat geen sterk punt is in Belgische stations) zodat het er even mooi utziet binnen 10 jaar. Ik zal volgende week eens fotos gaan maken!

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 26-03-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan iemand mij uitleggen waarom de NS het kennelijk al 2 weken niet mogelijk acht om de internationale trein A'dam - Brussel fatsoenlijk te laten rijden :?
Ik zie nu al twee weken lang of geen trein rijden, of men zet vervangend vervoer in. Vanochtend stapte ik op GV zelfs in een VIRM die voor internationale door moest gaan...
Kan op de website van de NS en OV reisinfo niks vinden namelijk...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:49:
Kan iemand mij uitleggen waarom de NS het kennelijk al 2 weken niet mogelijk acht om de internationale trein A'dam - Brussel fatsoenlijk te laten rijden :?
Ik zie nu al twee weken lang of geen trein rijden, of men zet vervangend vervoer in. Vanochtend stapte ik op GV zelfs in een VIRM die voor internationale door moest gaan...
Kan op de website van de NS en OV reisinfo niks vinden namelijk...
Ik neem die trein altijd (muv dinsdags) 's ochtends om 6:26 vanuit Amsterdam en dan rijdt hij altijd prima, althans, tot den haag :P
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.