Het grote spoorwegentopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:46
Hebben jullie het NOS Journaal niet gezien? :/

Een Veolia wadloper heeft schade :X Boompje door de voorruit!
Het zit Veolia ook niet mee he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LauPro schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 03:19:
Ik zat afgelopen avond te denken. De meeste treinen rijden niet vanwege bomen op de rails wordt er gezegd. Waarom monteren ze dan niet van die 'bisonvangers' voor de treinen? Bedoel dan kan je op zijn minst met een gangetje van 30 KM/uur die boom even wegduwen en je kan weer verder. Zal lang niet altijd helpen maar voorkomen in ieder geval dat het spoorwegennet compleet stil komt te liggen lijkt me.
Alleen heb je daar zo weinig aan als die boom die op het spoor ligt ook even de bovenleiding omver getrokken heeft, wat op veel plaatsen het geval is.

Daarnaast wil je zo'n boom niet zomaar wegduwen en doorrijden, want wie zegt je dat het spoor niet beschadigt is, met een ontsporing als mogelijk gevolg?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 19:54

Neoz

Neoz & Hobbes

Moet naar Almere CS toe vanmorgen vanaf Den Haag, maar kan nou niet echt zien of ik er nu ga komen of niet, is er een site buiten NS/Teletekst/9292OV waar ik kan kijken hoe lang ik er over ga doen en er dan uiteindelijk toch nog kom ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben vanochtend gewoon met de trein van Amersfoort naar Bunnik gegaan. Wel wat vertraging, maar niet uitzonderlijk. Het leek allemaal heel erg mee te vallen. Ook op Utrecht CS reed nagenoeg alles op tijd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:41

Luke!

#Treinbaas
Neoz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:51:
Moet naar Almere CS toe vanmorgen vanaf Den Haag, maar kan nou niet echt zien of ik er nu ga komen of niet, is er een site buiten NS/Teletekst/9292OV waar ik kan kijken hoe lang ik er over ga doen en er dan uiteindelijk toch nog kom ?
Je ziet toch waar er stremmingen zijn? Dan weet je dus ook waar er wel treinen rijden. Geen stremming = het rijdt. Desnoods kijk je ook nog even op de actuele vertrektijden op de NS-site om te zien of 't een beetje soepel loopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 19-01-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wildhagen schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:44:
[...]

Alleen heb je daar zo weinig aan als die boom die op het spoor ligt ook even de bovenleiding omver getrokken heeft, wat op veel plaatsen het geval is.

Daarnaast wil je zo'n boom niet zomaar wegduwen en doorrijden, want wie zegt je dat het spoor niet beschadigt is, met een ontsporing als mogelijk gevolg?
Ik had wel een foto gezien van een aantal reizigers wat een spoor vrij probeerde te maken :D...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
ICE International Amsterdam - Frankfurt
IC Amsterdam/Schiphol - Berlijn

Door herstelwerkzaamheden bij de Duitse Spoorwegen is er op dit moment geen treinverkeer van en naar Duitsland mogelijk.

De prognose is, dat deze situatie tot in de namiddag gaat duren. Het treinverkeer met Duitsland zal waarschijnlijk pas na 16.00 uur worden hervat.
Bron: Ns Internationaal. Vannochtend reedt de ICE 223 niet verder naar zijn eindbestemming. Alle reizigers moeten er in Ah uit. Er stonden om 12:00 nog veel reizigers die naar Duitsland moesten bij het Internationaal loket @ Ah.

Edit2: (21:00)
Stormschade Nederland
Vanaf 15.00 uur waren er in Nederland geen beperkingen meer. Het treinverkeer met Duitsland ondervindt nog hinder op de trajecten Arnhem - Emmerich - Duisburg en Venlo - Monchengladbach.
Hier is door bomen op het spoor geen treinverkeer mogelijk. Het traject Venlo - Monchengladbach is naar verwachting zaterdagmorgen om 6.00 uur weer beschikbaar. Het traject Arnhem - Emmerich - Duisburg zal morgen ook nog gestremd zijn. NS Internationaal zet bussen in voor reizigers in het bezit van een reservering voor ICE-treinen. Deze bussen rijden tussen Arnhem en Keulen. De DB zet bussen in voor de reizigers tussen Venlo en Monchengladbach.
Bron: Prorail.

[ Voor 38% gewijzigd door IJnte op 19-01-2007 21:01 . Reden: Int verkeer licht nog plat. ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ariën Clay schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:04:
[...]

Ik had wel een foto gezien van een aantal reizigers wat een spoor vrij probeerde te maken :D...
Haha als je hem kan vinden moet je hem ff posten eigenlijk. Wel komisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ze maken het er zelf naar, getuige dit bericht:
FNV Bondgenoten wil dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid een onderzoek instelt naar de veiligheid bij het vervoersbedrijf Veolia. Dat bedrijf verzorgt sinds de ingebruikname van de nieuwe dienstregeling bijna al het openbaar vervoer in de provincie Limburg.

"We maken ons zorgen over de veiligheidsprocedures bij Veolia", zei bestuurster Janny Koppens van FNV Bondgenoten vrijdag. "Tijdens de storm van donderdag bleek het regiecentrum van Veolia opnieuw slecht bereikbaar, nadat een trein op de Maaslijn op een boom was gebotst. Dat kan echt niet."

Door het ongeval raakten enkele personen gewond. "Gelukkig liep niemand zware verwondingen op, maar als er niets gebeurt, is het wachten tot er doden vallen'', meent Koppens. Zij heeft inmiddels een klacht over Veolia ingediend bij de Onderzoeksraad, die wordt voorgezeten door Pieter van Vollenhoven.

"Gisteren was de verkeersleiding van Veolia slecht bereikbaar voor de machinist en het is niet de eerste keer dat wij zulke signalen ontvangen'', aldus Koppens.

"De afgelopen tijd is het ook voorgekomen dat buschauffeurs klappen opliepen, waarna ze geen contact konden krijgen met het regiecentrum. In zijn algemeenheid is het contact tussen de chauffeurs en het regiecentrum belabberd.''

De gebrekkige communicatie tussen de werkvloer en de verkeersleiding is niet het enige probleem waarmee Veolia kampt. "De reizigers worden ook niet goed geïnformeerd door Veolia'', zei Koppens.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Uiterst triest is het gebeuren rondom de drie EETC Alpen expressen vanavond. Vanwege het nog steeds gestremd zijn van Venlo en Emmerich zou er via Herzogenrath gereden worden. Op het laatste moment werd ACTS ingehuurd voor loc+personeel (Heerlen-Herzogenrath is diesel), dat door een zeer snelle machinist - ondanks dat hij eerst nog een loc moest halen - maar enkele minuten na de skitrein in Sittard aankwam. Daar locwissel, de trein vertrok naar Heerlen terwijl de tweede ook al binnenstond en een derde onderweg was. DB weigert de treinen echter binnen te laten en dus staan ze alle drie nu in Heerlen en Maastricht te wachten op wat er morgenochtend verder gaat gebeuren.

Edit: Nog triester wordt het, de treinen zijn inmiddels op weg terug naar Utrecht....

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 20-01-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:23:
Uiterst triest is het gebeuren rondom de drie EETC Alpen expressen vanavond. Vanwege het nog steeds gestremd zijn van Venlo en Emmerich zou er via Herzogenrath gereden worden. Op het laatste moment werd ACTS ingehuurd voor loc+personeel (Heerlen-Herzogenrath is diesel), dat door een zeer snelle machinist - ondanks dat hij eerst nog een loc moest halen - maar enkele minuten na de skitrein in Sittard aankwam. Daar locwissel, de trein vertrok naar Heerlen terwijl de tweede ook al binnenstond en een derde onderweg was. DB weigert de treinen echter binnen te laten en dus staan ze alle drie nu in Heerlen en Maastricht te wachten op wat er morgenochtend verder gaat gebeuren.

Edit: Nog triester wordt het, de treinen zijn inmiddels op weg terug naar Utrecht....
Denk je een leuke vakantie te gaan hebben. Tja als er echt stremmingen zijn dan kan de DB daar ook niet veel aan doen. Ik heb wel et idee dat prorail het allemaal vrij snel hersteld heeft. Misschien is er in duitsland wel meer schade, maar het lijkt daar toch langer te duren..
Edit:
Er staat nu ook een bericht over op Nu.nl

[ Voor 5% gewijzigd door IJnte op 20-01-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
De feiten zijn anders. DB wilde geen loc en personeel stellen, niet dat men geen pad kreeg. Er is overigens nu een andere (niet-reizigers)trein op weg naar Herzogenrath en die mag vooralsnog gewoon door.

[ Voor 44% gewijzigd door Luke! op 21-01-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Na de storm van vannacht weer overlast op het spoor:
Ook het treinverkeer ondervindt zondag nog last van de storm. Tussen Ommen en Mariënberg in Overijssel raakte het treinverkeer ontregeld doordat een boom om het spoor lag. De boom is verwijderd en het treinverkeer komt weer op gang. Ook een blikseminslag bij Leeuwarden zorgt voor vertragingen op het spoor.
nu.nl

Gelukkig deze keer vrij beperkt dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Minder beperkt is het halve uur dat ik er net over gedaan heb om van ass naar asd te komen. 'Computerstoring'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

wildhagen schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:50:
Na de storm van vannacht weer overlast op het spoor:

[...]

nu.nl

Gelukkig deze keer vrij beperkt dus :)
Huh, storm? heb ik wat gemist? Ik ben gisteravond na m'n werk (23:00) gewoon naar huist toe gefietst maar heb verrek weinig mee gekregen van de wind.

Ik werd vannacht wel even wakker door een donderklap, maar ik zou geen idee hebben gehad hoe laat dat was...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:44:

Het ligt aan de situatie. Als de bovenleiding is beschadigd houdt het snel op inderdaad maar wanneer er gewoon een fikte tak op het spoort ligt lijkt het me ideaal. Of rijden ze nu dan ook al door? Of stapt de machinist uit om die tak van het spoor te halen?
Luccus schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:23:
Op het laatste moment werd ACTS ingehuurd voor loc+personeel (Heerlen-Herzogenrath is diesel), dat door een zeer snelle machinist - ondanks dat hij eerst nog een loc moest halen - maar enkele minuten na de skitrein in Sittard aankwam.
Zo'n loc heeft nogal een vermogen dus volgens mij is het niet zo moeilijk om een klein beetje harder te gaan in dit soort situaties? Wordt hier eigenlijk op gecontrolleerd?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spacecowboy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:08:
[...]

Huh, storm? heb ik wat gemist? Ik ben gisteravond na m'n werk (23:00) gewoon naar huist toe gefietst, maar heb verrek weinig mee gekregen van de wind.

Ik werd vannacht wel even wakker door een donderklap, maar ik zou geen idee hebben gehad hoe laat dat was...
Tussen 4 en 8 uur (ongeveer, iig hier) heeft het behoorlijk gestormd, maar lang niet zo erg als afgelopen donderdag. Was overigens ook door het KNMI voorspeld.

Inclusief windhoos in Noord-Holland etc, zie nu.nl. Gevolgen voor het treinverkeer zijn dus relatief (t.o.v. donderdag) beperkt gebleven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Toen lag ik al heerlijk diep in coma :Y)

Hoef gelukkig morgen pas weer met de trein, en kan eventueel ook nog maet de tram en de bus... (alhoewel, depends eigenlijk of die tram weer fatsoenlijk rijdt hier, lagen ook wat bomen in de weg :+ )

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:08:
[...]
Zo'n loc heeft nogal een vermogen dus volgens mij is het niet zo moeilijk om een klein beetje harder te gaan in dit soort situaties? Wordt hier eigenlijk op gecontrolleerd?
Wat heeft dat ermee te maken? Ik doel op dat de vervoerder de zaak snel geregeld heeft en loc met personeel op weg kan sturen, niks meer en niks minder. De ATB bepaalt je maximumsnelheid dus je kunt in de regel niet veel harder rijden dan de baanvaksnelheid (máár, een G1206 mag los maar 100 km/h, maar dat kan de ATB niet aan dus mag je volgens de beveiliging harder) en ja, daar wordt op gecontroleerd (al het materieel heeft ook automatische ritregistratie, soort tachograaf dus).
LauPro schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:08:
[...]
Het ligt aan de situatie. Als de bovenleiding is beschadigd houdt het snel op inderdaad maar wanneer er gewoon een fikte tak op het spoort ligt lijkt het me ideaal. Of rijden ze nu dan ook al door? Of stapt de machinist uit om die tak van het spoor te halen?
Voor wat takken op het spoor wordt het treinverkeer natuurlijk niet stilgelegd. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 21-01-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:09:
[...]
Inclusief windhoos in Noord-Holland etc, zie nu.nl.
Mja dat was dus o.a. bij mij in de straat. Dak van minimaal een van de huizen hier was beschadigd, stond een brandweerwagen voor de deur. Verder niet opgelet ei'k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er er is weer wat nieuws te melden omtrent het spoor:

Nu.nl
'Dienstregeling NS leidt tot gebreken aan treinen'

Uitgegeven: 24 januari 2007 07:54
Laatst gewijzigd: 24 januari 2007 11:41

AMSTERDAM - De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen (NS) zorgt voor gebreken aan de treinen. Treinen zouden te lang met vierkante wielen blijven rijden, wat de kans op ontsporen vergroot. Dat zeggen de spoorwegvakbonden FNV en VVMC woensdag in het Algemeen Dagblad.

De rijtijden van de treinen leggen zoveel druk op het bedrijf dat al het materieel continu moet worden ingezet, waardoor er te weinig tijd is voor onderhoud.

Uit een overzicht van werkplaats Nedtrain zou ook blijken dat eind vorige week ruim driehonderd rijtuigen rondreden met gebreken, zoals deuren die niet open kunnen of defecte toiletten en verwarmingen.

"Omdat de tijd ontbreekt, kunnen veel defecten over het hoofd worden gezien", zegt FNV-bestuurder Roel Berghuis in de krant. "Er wordt pas gerepareerd op het moment dat het materieel echt niet meer verder kan." Ook de vakbaond VVMC wil opheldering van NS-Reizigers. "We willen weten welke gevolgen dit heeft voor de veiligheid", zegt VVMC-bestuurder Wim Eilert.

Kapot toilet

De NS ontkent dat het onderhoud onder de maat is. "De mankementen aan treinen zijn voornamelijk wc's die niet werken, deuren die niet open gaan of een kapotte verwarming", stelt woordvoerder Ronald Stevens. "Maar de veiligheid van de treinen is absoluut nooit in het geding."

Stevens erkent dat er direct na de invoering van de dienstregeling in december logistieke problemen waren. Hij zegt echter dat er nu voldoende tijd is om defecten aan te pakken. "De onderhoudsachterstand hebben we sinds december gehalveerd tot ongeveer 150 rijtuigen."

Reactie SP

De SP pleit voor een invoer van een APK voor treinen. Er moet wettelijk worden vastgelegd waar, wanneer en hoe treinen gecontroleerd moeten worden. Een commissie moet volgens de partij toezicht houden op naleving van de regels.
en

FNV Spoor
Vakbond wil overleg met NS na storm

AMSTERDAM - De vakbond FNV Bondgenoten wil overleg met de directie van de Nederlandse Spoorwegen naar aanleiding van de storm die donderdag het treinverkeer in het hele land platlegde.

De bond constateert dat het vervoerbedrijf veel zaken goed had geregeld, maar dat er ook fouten zijn gemaakt.

De complimenten en aanmerkingen staan in een brief die dinsdagmiddag is bezorgd bij de verantwoordelijke NS-directeur. De belangrijkste kritiek is gericht op de snelheid waarmee besloten werd de dienstregeling stil te leggen. Dat gebeurde donderdagavond uiteindelijk rond 19.00 uur.

Volgens FNV Bondgenoten had dit besluit veel eerder moeten worden genomen. „In de ochtend was al bekend dat het een heftige storm zou worden. Spreek met elkaar (ProRail, NS en politie) af wanneer de treindienst wordt stil gelegd voordat er ongevallen gebeuren. Nu waren we eigenlijk te laat, gezien het ongeval in Midden Limburg”, luidt de kritiek.

De vakbond pleit verder voor een duidelijker draaiboek voor het personeel van de Spoorwegen. „Op de ene standplaats is een aantal zaken voor het rijdend personeel wel geregeld en op de andere standplaats niet. Wij vinden dat dit anders moet”, schrijft FNV Bondgenoten. De vakbond wil heldere afspraken over onder meer de vergoedingen (taxi, hotel, autokosten) waarop NS-werknemers recht hebben in geval van extreme weersomstandigheden.

De NS krijgt lof voor de wijze waarop het bedrijf de klanten heeft opgevangen, met koffie, broodjes en noodopvang waar dat noodzakelijk was. De vakbond is minder te spreken over de manier waarop de bedrijfsleiding is omgesprongen met de eigen mensen. „Er is totaal niet nagegaan of al het rijdend personeel is terechtgekomen waar hij/zij moest zijn en of ze in veiligheid waren. Dit vinden we een hoogst kwalijke zaak.”

Even reageren op het een en ander:
De SP pleit voor een invoer van een APK voor treinen. Er moet wettelijk worden vastgelegd waar, wanneer en hoe treinen gecontroleerd moeten worden. Een commissie moet volgens de partij toezicht houden op naleving van de regels
Volgens mij is dit al het geval voor zaken die de veiligheid aangaan? Remmen etc moeten toch elke 48 uur getest worden? Een defecte WC is misschien vervelend maar, als we de APK voor auto's als vergelijking gebruiken, dan is dat vergelijkbaar met een defecte airco, geen veiligheidsstoring. Er zijn binnen de NS ook richtlijnen wanneer een trein per direct uit dienst moet worden genomen (veiligheidsstoring). Op OVL een voorbeeld daarvan:
Behalve die ene keer dat een Ut-collega een trein liet staan omdat het trappetje bij de cabinedeur van een mat '64 ontbrak. Daar heeft hij (terecht) een melding van een veiligheidsdtoring van gemaakt.
Volgens FNV Bondgenoten had dit besluit veel eerder moeten worden genomen. „In de ochtend was al bekend dat het een heftige storm zou worden. Spreek met elkaar (ProRail, NS en politie) af wanneer de treindienst wordt stil gelegd voordat er ongevallen gebeuren. Nu waren we eigenlijk te laat, gezien het ongeval in Midden Limburg”, luidt de kritiek.
Tja, en dat ongeval was nu net op een traject waar de NS niets meer mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het is meer iets in de categorie stemmingmakerij; een mcn is over het algemeen capabel genoeg om te weten wanneer een stel nog veilig is en zal bij deursluitingsproblemen, defecte airco in IRM/ICR, onvoldoende tractie, ATB-storing etc. het stel niet meer meenemen.

Wat ontegenzeglijk waar is, is dat NS het zichzelf met die nieuwe dienstregeling erg lastig heeft gemaakt. Door 'robuustheid' (lees: vernaggelde overstappen) staat materieel lang doelloos aan het perron en dat is funest voor het aantal treinen dat je nodig hebt (en niet hebt). Vooral mat'64 is er ernstig tekort, wat slechts gedeeltelijk kan worden opvangen met SGM-II, dat ook al aan de bak moet voor SGM-III dat vrij riant defect schijnt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De intercity's van en naar Zeeland stoppen vanaf december op alle negen stations in die provincie.
De reistijd tussen Vlissingen en Amsterdam neemt toe met acht minuten door extra stops in de stations Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge en Arnemuiden, die tot voor kort met sluiting werden bedreigd.

Dat bleek woensdag tijdens een bijeenkomst op het provinciehuis in Middelburg. De NS had plannen om de stations te sluiten. Dat leidde tot Zeeuws verzet, waarna de Tweede Kamer uiteindelijk besloot dat de stations toch open moeten blijven.

Vanaf eind dit jaar verdubbelt het treinverkeer op de bewuste stations. Op alle Zeeuwse stations kunnen reizigers dan twee keer per uur instappen in een trein die rechtstreeks naar Amsterdam rijdt, zonder te hoeven overstappen in Roosendaal, zoals nu een keer per uur het geval is. In de omgekeerde richting rijden straks ook twee treinen per uur.
BN/DeStem

Beetje rare beslissing?? Ik weet niet of iemand bekend is met die route, maar ik heb er 5 jaar lang gerden. Maar zeker op Arnemuid en Kapelle-Biezelinge stapt zo goed als niemand in of uit. Als er 100 man en 5 koeien per dag in- en uitstapt is het al veel volgens mij.

En waarom geld het niet voor Rilland-Bath? Die word dus wel door de Intercity voorbij gereden? Want juist daar stappen nog wél wat mensen op (maar ook niet veel), net als in Krabbendijke trouwens...

Lijkt me alleen maar kostbaar voor de NS terwijl het niets oplevert qua geld ofzo? Of zit er een dienstregeling-technische reden achter?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n rare reden is het niet eigenlijk vind ik.
Door slechts eens per uur te rijden, trek je alleen maar zgn. captives, reizigers die eigenlijk geen keuze hebben, en met een hogere frequentie neemt de aantrekkelijkheid van je verbinding enorm toe en krijg je ook keuzereizigers. Ik vind het ook één van de belangrijkste wetmatigheden voor aantrekkelijk OV: aanbod schept vraag, met frequentie misschien wel van groter belang dan reistijd.

Dit was ook duidelijk te zien met de frequentieverhogingen van Syntus en van NS op Zwolle-Enschede en de consequente stops op Klarenbeek. Ook connexxion kent de truc in het busvervoer en voor het transferium te Barneveld. Veel de reizigers naar Vlissingen maakt het niet zo veel uit; die zijn met twee stops 4 a 5 minuten langer onderweg, hetgeen relatief verwaarloosbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar de andere kant op kan die 8 minuten extra dus wel betekenen dat je verbinding dus niet meer aansluit (Rsd overstap-verbinding met de 3600 bijvoorbeeld).

Overigens zijn het dus richting Vlissingen geen twee maar 4 extra stops (Rilland-Bath, Krabbendijke, Kapelle-Biezelingen, Arnemuiden, in die volgorde).

En ik weet het niet, maar zo aantrekkelijk lijkt het me niet. Krabbendijke en Rilland-Bath liggen zo dicht bij elkaar dat de machinist even het gas opentrekt en twee seconden later alweer in de remmen kan voor het volgende station.

En hetzelfde geld voor Kruiningen=Yrseke -> Kapelle-Biezelinge, Kapelle-Biezelinge -> Goes en Arnemuiden -> Middelburg.

De enige stukken waar je dan een beetje lekker door kan rijden is Bergen op Zoom -> Rilland-Bath en Goes->Arnemuiden.

Zo gaat het imho wel erg op een hindernisbaan lijken ipv op een serieuze intercity-dienst.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2007 21:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, je kan ook wat eerder weg in Vlissingen om overstappen in Roosendaal te houden. Bovendien is homogenisering een groot voordeel voor aansluitende busdiensten die bijv. in 30-minutendienst rijden. En je kan gewoon netjes patroontijden onthouden, zoals 05/34 ipv 24/57 of wat dan ook.

Kijk maar naar het vergelijkend lijntje naar Ljouwert: daar moet de stadsdienst een geforceerde 20minuten dienst rijden omdat anders overstappen lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Wat te denken van Hilversum Sportpark-Hilversum-Hilversum Noord, Vanaf Hollandsche Rading kan een stel plan T gewoon uitrollen zonder tractie tot aan Noord volgens mij, wat een verspilling van stroom zeg :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santpoort-Zuid naar Santpoort-Noord is nog erger, daar kan je het volgende station als gewoon zien liggen.
Als ze daar 12 bakken ICR neer zetten, kun je achter in stappen en bij het volgende station er uit de voorste bak weer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Van wanneer was dit :?
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/mmbase/images/956062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Vrij recent als ik het zo zie. Zon staat laag, vrij dikke jassen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:35:
Santpoort-Zuid naar Santpoort-Noord is nog erger, daar kan je het volgende station als gewoon zien liggen.
Als ze daar 12 bakken ICR neer zetten, kun je achter in stappen en bij het volgende station er uit de voorste bak weer uit :P
Daar rijden op dit moment ook dubbeldekkers op die daar maar net niet lang genoeg voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utrecht, dinsdag meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 16:02

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nasty, niks van gehoord van die V-IRM.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was toch zo'n beetje de hele dag verstoring tussen Ut-Wd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:16:
Er was toch zo'n beetje de hele dag verstoring tussen Ut-Wd.
Ow was dat het :? Ik zag wel een hoop mannetjes met gele hestjes staan aan die kant van Ut cs.. Verklaard een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Idd. VIRM komt van opstelterrein af, rijdt over een wissel, machinist rijdt terug na overleg met de VL, trein verdeeld over twee sporen. Wat precies de oorzaak van ontsporen is (wissel opengereden of zo) is volgens mij nog niet echt bekend.

Nog meer foto's op http://www.nicospilt.com/nieuw.htm

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/HR20070123_Delden1.JPG
Delden, 23 januari 2007. Loc 6401 ontmoet een spoorboom. De rangeermachnist was alleen, vandaar dat de fotograaf aanbod een handje te helpen. Een en ander leverde hem zowel groene vlekken op zijn broek als een paar leuke plaatjes op. Foto's Hugo Richter.
Is dit realistisch? In een bocht een boom tegen komen en dan op een paar meter stil staan. Zorgt een dergelijke boom al voor een ontsporing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo'n boom kan prima voor een ontsporing zorgen ja, en nog kleinere voorwerpen kunnen dat ook. Het hangt van zoveel factoren af, niet alleen van de omvang van het object.

En op een paar meter stil staan kan best. Zo te zien is het een of andere industrielijn ofzo? Daar word sowieso al nooit zo hard gereden. En als hij niet beladen is (losse loc om iets op te halen ofzo) is de remweg ook al niet zo enorm. Met een vol beladen trein natuurlijk weer wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:52:
[...]

Ow was dat het :? Ik zag wel een hoop mannetjes met gele hestjes staan aan die kant van Ut cs.. Verklaard een hoop :)
Nou nee, want men is bij de wisselstraten aan de noordzijde, aan de zijkant van de wisselstraat (aan de kant van Lombok) en bij het nieuwe rangeerterrein bezig. Dus elke dag veel hesjes te zien.
Is dit realistisch? In een bocht een boom tegen komen en dan op een paar meter stil staan. Zorgt een dergelijke boom al voor een ontsporing?
Het was een rangeermachinist, dus het zou me niet verbazen als de trein niet al te hard heeft gereden.

[ Voor 22% gewijzigd door PolarBear op 25-01-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:50:
En op een paar meter stil staan kan best. Zo te zien is het een of andere industrielijn ofzo? Daar word sowieso al nooit zo hard gereden. En als hij niet beladen is (losse loc om iets op te halen ofzo) is de remweg ook al niet zo enorm. Met een vol beladen trein natuurlijk weer wel.
Volgens de website van Nico was het bij Delden. Volgens mij ligt daar een industriespoortje, dus erg hard zal het zeker niet gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaat goed met RampstadRail, weer twee ontsporingen (weliswaar zonder passagiers, maar toch):
Het traject van de lightrailverbinding RandstadRail tussen Loosduinen en station Den Haag Centraal gaat niet op maandag 29 januari open voor publiek. Vervoerder HTM heeft besloten de opening een week uit te stellen nadat tijdens proefritten tweemaal een treinstel ontspoorde. Dat maakte HTM zaterdag bekend.

Bij het eindpunt van de lijn, het Arnold Spoelplein in Loosduinen, liep woensdag- en vrijdagavond een treinstel uit de wissel. Niemand raakte daarbij gewond, het ging om een testtrein zonder passagiers. Uit veiligheidsoverwegingen heeft het vervoerbedrijf besloten een week langer testritten uit te voeren.

"We willen te allen tijde voorkomen dat reizigers het gevoel krijgen dat het reizen met RandstadRail niet veilig is." Vooralsnog gaat de moderne lightrailverbinding op maandag 5 februari voor het eerst met passagiers rijden, aldus HTM.

RandstadRail 3 is het enige traject van de openbaarvervoerlijn dat nog niet in gebruik is genomen. De lijnen tussen de Haagse Monstersestraat en Oosterheem in Zoetermeer en tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein gingen eind oktober open. De Inspectie Verkeer en Waterstaat legde het vervoer op die trajecten eind november stil na een reeks ontsporingen. Bij het ernstigste incident raakten zeventien mensen gewond.

De ontsporingen op het nieuwe traject gebeurden op hetzelfde punt. Het gaat om een nieuw stuk rails, met nieuwe wissels. Het uitstellen van de RandstadRail 3 heeft voor reizigers weinig gevolgen. Op het traject rijdt nu nog een 'ouderwetse' tram. Het laatste stukje van de route kunnen reizigers gebruikmaken van een pendelbus, die daar ook al langer rijdt.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik ben al enige tijd op zoek naar het type trein wat tussen Arnhem en Zwolle reed/rijdt.
Het was een paar jaar terug dat ik erin zat, ik weet niet of ze nu nog op dit traject rijden, ik reis niet zo vaak meer met de trein. Het leek een beetje op een SGM maar dan een stuk moderner, het is een elektrische trein.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zag ik hem ook laatst op het staion van Arnhem staan om naar Roosendaal te rijden. Wie weet welke trein ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SGMm?

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 28-01-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Ik heb even nagezocht hoe een SGMm eruit ziet, van buiten lijkt ie er wel op maar dan ken ik hem alleen in andere kleuren, maar van binnen lijkt hij er totaal niet op. De trein die ik bedoel heeft banken in plaats van stoelen en een donker interieur. Het ziet er een beetje jaren '70 of '80 uit, maar wel met de luxe van nu. Het is dus niet de SGMm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, bedoel je dan een ordinaire citypendel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
CyBeR schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:13:
Nee, het is ook geen Citypendel, de trein die ik bedoel ziet er beter/netter uit dan de Citypendel. Het kan de Citypendel ook niet zijn want ik heb in de trein gezeten op het traject Arnhem - Zwolle en ik heb hem, dacht ik, laatst gezien op het station Arnhem om te vertrekken naar Roosendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:13:
Hebben er dan citypendels op Zwolle gereden? Juist.

Ik vermoed dat badkuip doelt op ICR (dus voor de verbouwing), toen reed dat immers planmatig op Zwolle - Roosendaal. Dat komt nu ook in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:02:
[...]
Ze reden ook op Hlm en zelfs bij Zandvoort. Dus waarom zou zwolle onmogelijk zijn?
Ik vermoed dat badkuip doelt op ICR (dus voor de verbouwing), toen reed dat immers planmatig op Zwolle - Roosendaal. Dat komt nu ook in Arnhem.
Dat lijkt voor geen meter op SGM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Luccus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:02:
[...]

Juist dat is hem, ik bedoelde de ICR van na de verbouwing.
CyBeR schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:03:
[...]

Ze reden ook op Hlm en zelfs bij Zandvoort. Dus waarom zou zwolle onmogelijk zijn?

[...]

Er zijn ook uitvoeringen met stuurstandrijtuig en deze bedoelde ik ook, ik vind zelf wel dat deze op een SGM lijkt.

Maar in ieder geval bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
badkuip schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:09:
[...]

Juist dat is hem, ik bedoelde de ICR van na de verbouwing.

[...]

Er zijn ook uitvoeringen met stuurstandrijtuig en deze bedoelde ik ook, ik vind zelf wel dat deze op een SGM lijkt.

Maar in ieder geval bedankt mensen!
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Steve/Treinentopic/NL-SGM.jpg
=
Afbeeldingslocatie: http://www.schraal.nl/2006/december/49_5217-bds-1776_haarlem_20061205.jpg
:? Ik zelf vindt de vergelijking niet opgaan hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is dus ICRm, van na de verbouwing.

ICRm op Haarlem, dat waren goede tijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Stond de pas geleden ontspoorde V-IRM nou in Onnen?
Ik zag daar althans een koprijtuig staan in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:03:
[...]

Omdat ze daar de afgelopen tien jaar nooit met enige regelmatig geweest zijn?
[...]
Het is dan ook geen treinenkenner die de trein omschrijft. Treinofielenbrilletje afzetten dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:56:
[...]
Omdat ze daar de afgelopen tien jaar nooit met enige regelmatig geweest zijn?
Tsja, dat weet jij mischien. Maar ik kom nooit in Zwolle dus voor mijn belevingswereld is 't niet onmogelijk :P
[...]
Het is dan ook geen treinenkenner die de trein omschrijft. Treinofielenbrilletje afzetten dus. :+
Nou ja bij ICRm stuurstanden kan ik me de verwarring voorstellen (is al eerder gebeurd in een eerder deel van dit topic zelfs, ongeschilderde losse kop van ICRm BDs die werd aangezien voor sprinterkop) maar pre-modernisering (zoals jij schreef) leek ICR in de verste verte niet op sprinters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

jeeej, de zuurpuimen van Rover zijn weer bezig... :/
Reizigersorganisatie Rover wil dat er een strafrechtelijkonderzoek komt naar de problemen met de Randstadrail. Volgens de organisatie moet worden uitgezocht of het stadsgewest Haaglanden, de beheerder van Randstadrail, zaken heeft verzwegen voor de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat.

Op de RandstadRail zijn diverse ongelukken gebeurd. Bij het ernstigste ongeval raakten 17 mensen gewond.

Diverse media meldden onlangs dat problemen met de wissels en het spoor niet zijn gemeld. Als dat blijkt te kloppen kan het volgens Rover niet zonder gevolgen blijven. "Als dat zo is, kunnen zij niet langer exploitant zijn van Randstadrail zijn en moet er een ander worden gezocht", zo zegt een woordvoerder. Het zou dan kunnen gaan om ProRail of de RET.
Goh in plaats van eens positief zijn, constructief bezig zijn, lijkt het erop dat deze club mensen alleen maar zoveel mogelijk wil saboteren.
Kijk naar de acties in het verleden, hun 'kruistocht' tegen de NS die zich dus nu ook uitgebreid heeft naar RandstadRail.

Kijk dat 't bij RandstadRail wel erg moeizaam verloopt ziet iedereen. Maar ook iedereen ziet dat er ontsporingen plaats vinden. Telkens bij een soort gelijk stukje spoor... En wie legde dat spoor ook alweer aan? Wie beheerde het ook alweer? Ja, dat bepaalde bedrijf uit Utrecht, dus bij wie zou ik dan eens eerst gaan kijken alvorens een strafrechtelijke zaak (waarom :? ) aan te gaan.

Rover bereikt met dit soort acties elke keer precies het tegenovergestelde van wat ze eigenlijk willen. Geen goodwill meer bij de vervoerders, door dit soort onzin worden uiteindelijk alleen maar de reizigers gedupeerd, want het geld voor vervoer moet nu weer naar dit soort onzin gezet worden!

[ Voor 9% gewijzigd door zwahiel op 29-01-2007 14:33 ]

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat rover in dit geval wel gelijk heeft hoor. Als Haaglanden inderdaad problemen heeft verzwegen om te voorkomen dat de Inspectie geen toestemming zou geven voor ingebruikname, is dat een bijzonder kwalijke zaak.

Bovendien heeft de firma P. uit U. niets met RR te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:34:
Ik vind dat rover in dit geval wel gelijk heeft hoor. Als Haaglanden inderdaad problemen heeft verzwegen om te voorkomen dat de Inspectie geen toestemming zou geven voor ingebruikname, is dat een bijzonder kwalijke zaak.

Bovendien heeft de firma P. uit U. niets met RR te maken.
Als ze wat verzwegen hebben, dan is het de taak van de inspectie om te kijken, wanneer zij dat willen. Dan is het niet de taak van een stel uitgepruimde zurebommen om een zaak daar tegen te beginnen. Of moet ik zeggen een mediaoffensief, want dat 't enige wat ze schijnen te doen de laatste tijd. Ware hetses tegen vervoerders voeren... :/

En ik meende toch wel gelezen te hebben dat de firma P. uit U. daar wel degelijk het spoor beheerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:58:
[...]
En ik meende toch wel gelezen te hebben dat de firma P. uit U. daar wel degelijk het spoor beheerde...
Je weet hoe we dat in het Zuiden zeggen: "Mit meine besjeet zich ens eine." :+ P. uit U. heeft er inderdaad niks mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woei, van 3 tot 12 februari geen goederentreinverkeer tussen Rsd en Sloe.

Meteen weer een hele rel natuurlijk....
Grote bedrijven in West-Brabant en Zeeland pikken het niet dat het (goederen)spoor tussen Vlissingen en Roosendaal vanaf 3 februari tien dagen volledig dichtgaat. Als ProRail niets anders verzint, volgt deze week een kort geding.
ProRail zegt met de rug tegen de muur te staan nu uit recente onderzoeken is gebleken dat de spoorlijn nabij het Vlissingse Sloegebied vergeven is van ‘wandelende’ bommen uit de Tweede Wereldoorlog.

Woordvoerder Eric Drent: „De Engelsen bombardeerden de zeedijk enorm, er liggen daar heel veel oude bommen. En die liggen niet stil. Juist door het intensieve en zware goederenvervoer ontstaan trillingen waardoor die bommen gaan bewegen. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als zo’n bom afgaat terwijl een trein met vloeibaar gas passeert. Dan heb je een gigantische ramp.“

Nu de bommen volgens ProRail gevaarlijk worden, zijn spoedreparaties nodig. „Die kunnen we echt niet uitstellen“, aldus Drent. Hij spreekt tegen dat ProRail de industrie die gebruik maakt van het spoor Vlissingen-Roosendaal te laat heeft geïnformeerd. Volgens de transport- en verladersorganisatie EVO zijn de bedrijven pas afgelopen donderdag op de hoogte gebracht van de afsluiting tussen 3 en 12 februari.

„Onze leden wisten van niets. Ze hebben grote transporten gepland. Er zijn nu uit alle windstreken schepen onderweg naar Vlissingen met auto’s en chemische producten. Die kunnen vaak alleen per spoor verder worden vervoerd. Als deze sluiting doorgaat, heeft het heel grote gevolgen. En niet alleen voor Vlissingen, ook voor bedrijven in bijvoorbeeld Bergen op Zoom“, meent Rienk-Jan Slotema van de EVO.

EVO vraagt ProRail om het werk in kleine brokken op te delen en het dan in de weekends en nachten uit te voeren. „Onmogelijk“, zegt Drent. „Het spoor moet er tien dagen helemaal uit. Dan wordt er aan één stuk door gewerkt. We moeten spoorrails weghalen, de grond in lagen afgraven en de bommen wegnemen. Dat kun je onmogelijk in fases doen. We begrijpen best dat dit voor bedrijven vervelend is, maar het is onvermijdelijk.“

EVO ziet dat anders. De organisatie heeft ProRail een ultimatum gesteld tot vanmorgen 11.00 uur. Is ProRail dan niet teruggekomen op zijn besluit, dan spant EVO een kort geding aan, dat deze week moet dienen.

Drent van ProRail wil daar niet op vooruitlopen. „We bekijken alleen nog de mogelijkheid om een deel van het vervoer met aangepaste snelheid over één spoor te leiden.“
Ben het niet zo vaak eens met ProRail, maar aan de andere kant... als straks treinen (bij wijze van spreken) de lucht invliegen omdat de bommen als voetzoekers in de rondte vliegen krijg je daar ook weer gezeik rond.

Voor passagiers heeft het ook gevolgen trouwens:
Tussen Roosendaal en Bergen op Zoom rijden van 3 tot 12 februari ook geen passagierstreinen.
Voor het personenvervoer worden in die periode bussen ingezet. Reizigers moeten volgens de NS op een extra reistijd van een half uur rekenen.

De sporen tussen beide steden liggen er slecht bij. Nu het treinverkeer toch al gehinderd wordt door het opruimen van oude bommen bij Vlissingen, grijpt ProRail die gelegenheid aan om het spoor met spoed te vernieuwen.

Voor het traject Bergen op Zoom-Vlissingen geldt een gewijzigde dienstregeling met uitsluitend stoptreinen.
Bron van beiden: BN/DeStem

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Het is maar de vraag in hoeverre dat explosievenverhaal waar is. Een weekje geleden werd dit gezegd: "Aangezien de sporen tussen Roosendaal en Bergen op Zoom er zeer slecht bijliggen heeft Prorail Inframanagement besloten om deze met spoed te gaan vernieuwen." Daarnaast heeft PrutsRail zich weer van zijn beste kant laten zien door alleen Railion en NSR hiervan op de hoogte te stellen. De andere vervoerders zijn zoals zo vaak niet geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja aan de andere kant. Als die bommen er nu al 60 jaar liggen en er gedurende die tijd ook treinen rijden, en er nooit eerder bommen zijn afgegaan dan vind ik het ook wel redelijk broodje aap eigenlijk. Risico zal er best zijn. Al vraag ik me af wat de impact van zo'n bom is die 3-4 meter onder de grond ligt. Volgens mij wil ProRail uitkomen onder claims oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:51:
Tja aan de andere kant. Als die bommen er nu al 60 jaar liggen en er gedurende die tijd ook treinen rijden, en er nooit eerder bommen zijn afgegaan dan vind ik het ook wel redelijk broodje aap eigenlijk.
Dat het 60 jaar lang goed gaat wil niet zeggen dat door veranderende omstandigheden het risico nu niet onaanvaardbaar hoog geworden kan zijn. Zonder de feiten te kennen op basis waarvan je een gedegen kansberekening kunt maken valt daar niets over te zeggen.
LauPro schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:51:
Risico zal er best zijn. Al vraag ik me af wat de impact van zo'n bom is die 3-4 meter onder de grond ligt. Volgens mij wil ProRail uitkomen onder claims oid.
Ook tijdens de tweedewereldoorlog gooiden ze niet bepaald kinderachtige bommen, het zijn niet bepaald handgranaten.. Zeker in deze tijd van het jaar vinden er veel LNG (vloeibaar gas) transporten plaats vanuit Vlissingen. Zoals in het artikel ook genoemd wil je niet weten wat er gebeurd als zo'n bom ontploft net op het moment dat zo'n trein voorbij komt en die ook de lucht in zou gaan. Dat zou een ramp zijn van grotere omvang dan de vuurwerkexplosie in Enschede, veel groter..

Ik ben zoals vele anderen in dit topic geen fan van prorail, maar dat men het spoor er om deze reden 10 dagen uit gooit kan ik wel begrijpen. Wat overigens niet wil zeggen dat de berichtgeving niet beter had gekunt, die was blijkbaar erg slecht. Wat dat betreft kan ik goed begrijpen dat die bedrijven dit niet bepaald grappig vinden.

PS: Ik heb er zelf ook last van trouwens, een half uur extra reistijd op anderhalf uur is toch best veel. Maar goed als het nodig is dan is het niet anders. Mijn geluk is dan weer wel dat ik maar één of twee keer in deze periode de reis zal maken. Voor mensen die het dagelijks doen naar werk of school is het eens tuk vervelender.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.nu.nl/news/960...ang_vast_bij_Woerden.html

3,5 uur stilstaan, dat is wel echt heel erg zuur...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
ProRail is alweer bijgedraaid v.w.b. Rsd-Bgn. Ze leren het wel...

[ Voor 85% gewijzigd door Luke! op 31-01-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:08:
[...]
Je weet hoe we dat in het Zuiden zeggen: "Mit meine besjeet zich ens eine." :+ P. uit U. heeft er inderdaad niks mee van doen.
Geen idee, want bij ons kennen we dat spreekwoord niet ;) :P

Ik dacht dat toch echt ergens gelezen te hebben, kan ook zijn dat 't ging dat ze graag wilden beheren daar, weet 't niet. Is alweer een poos geleden...

Wie beheerd die prut dan daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stadsgewest Haaglanden
geen idee hoeveel kaas die lui als semi-provincie van infrabeheer hebben gegeten, maar deze vraag stellen is hem beantwoorden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks werkzaamheden Tg-Br en TT751 en veolia-site zwijgen in alle talen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:47:
ProRail is alweer bijgedraaid v.w.b. Rsd-Bgn. Ze leren het wel...
Volgens www.prorail.nl is het nu 3 t/m 9 februari ipv 3 t/m 11 februari (wat overigens nog steeds op de ns site staan). Nou ja, ik merk het zondag wel, zo veel haast heb ik niet op een zondag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:12:
[...]

Volgens www.prorail.nl is het nu 3 t/m 9 februari ipv 3 t/m 11 februari
Ik doelde op het geheel niet doorlaten van goederenverkeer. Op dat punt is men bijgedraaid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Vandaag een nieuwe ICM zien rijden.
Wat glimmen die dingen zeg :P Best wel vet :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
basdv schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:51:
Vandaag een nieuwe ICM zien rijden.
Wat glimmen die dingen zeg :P Best wel vet :D :+
Waar heb je em gezien dan :? Ik dacht dat ie nog @ Haarlem stond..
Weet iemand btw of elke Nedtrain zijn eigen taak heeft binnen het geheel :? De Nedtrains die ik zo uit mijn hoofd weet (iig grote) zijn haarlem, tilburg en maastricht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En nog weer meer uitstel voor RampstadRail:
RandstadRail 3 gaat voorlopig nog niet rijden. Het was de bedoeling dat reizigers vanaf maandag gebruik zouden kunnen maken van het traject tussen Den Haag Loosduinen en Den Haag Centraal. De gemeente Den Haag heeft echter om een second opinion van een onafhankelijke veiligheidsadviseur gevraagd.

De ingebruikname van het traject stond gepland voor afgelopen maandag, maar werd een week uitgesteld nadat bij testritten twee voertuigen ontspoorden. Deze week werd het traject opnieuw getest. De gemeente stelt dat deze proefritten naar volle tevredenheid zijn verlopen, maar dat zij streeft naar 'uiterste zorgvuldigheid en veiligheid'. Daarom is gevraagd om een onafhankelijk advies.

Het is niet bekend wanneer de adviseur de metingen die op het traject zijn gedaan heeft bestudeerd. Daarom is volgens de gemeente nog onduidelijk wanneer RandstadRail 3 gaat rijden. Vervoerder HTM blijft voorlopig testritten uitvoeren.

De Randstadrail 3 moet in de toekomst doorrijden tot Zoetermeer Centrum West. Bij halte Ternoot ontspoorde eind november een lightrailtramstel. De werkzaamheden aan deze halte worden uitgesteld totdat RandstadRail 3 gaat rijden.
nu.nl

Gaat goed zo....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
IJnte schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:14:
[...]

Weet iemand btw of elke Nedtrain zijn eigen taak heeft binnen het geheel :? De Nedtrains die ik zo uit mijn hoofd weet (iig grote) zijn haarlem, tilburg en maastricht..
Zwolle.
Ik keek er ook al van op, maar je zag duidelijk dat het een nieuwe was, want hij glimde behoorlijk en die blauwe streep liep een stuk verder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
basdv schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:20:
[...]
Zwolle.
Ik keek er ook al van op, maar je zag duidelijk dat het een nieuwe was, want hij glimde behoorlijk en die blauwe streep liep een stuk verder door.
Geen nieuwe, maar een gereviseerde. ;) Stel staat in Onnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Oke.
Ik vond hem erg lijken op een plaatje wat ik eerder had gezien, en hij was gekoppeld aan een "oude".

Maar zag er niet slecht uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iemand trouwens enig idee wanneer de 4011 weer in dienst gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik schrok me dood gisteren, stap ik niets vermoedend in de bus hiero, komt op de schermen (heej nieuw!) ineens een 5 minuten durend promotiefilmpje van Veolia :X :X

Gelukkig zijn de treinen hier al prut genoeg en kunnen ze die niet overnemen ;) Blergh!

Komende tijd weer wat sporen hier mee proberen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
zwahiel schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:39:
ik schrok me dood gisteren, stap ik niets vermoedend in de bus hiero, komt op de schermen (heej nieuw!) ineens een 5 minuten durend promotiefilmpje van Veolia :X :X

Gelukkig zijn de treinen hier al prut genoeg en kunnen ze die niet overnemen ;) Blergh!

Komende tijd weer wat sporen hier mee proberen te nemen.
Je moet toch binnenkort weer terug naar NL :z Kan je lekker het genot van Veolia meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
IJnte schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:14:
[...]

Er zijn heel veel werkplaatsen, maar niet allemaal even groot en belangrijk.
Jij bedoelt de revisiebedrijven:
• Hlm: onderhoud en revisie reizigersmaterieel
• Tb: onderhoud en revisie locomotieven + componenten
Dat is wel heel grof, het zit niet precies zo.. Tb doet bijv ook DDM1 (zoals te zien is als je langs de werkplaats rijdt) en wat vernieuwende dingetjes aan VIRM en ander materieel. De afdeling Engineering & Support zit dan ook in Tb, die weer aangestuurd worden door NTC (NedTrain Consulting) te Ut..

Verder zijn er nog veel servicebedrijven en wat onderhoudsbedrijven:
Afbeeldingslocatie: http://www.nedtrain.nl/images/Nedtrain-kaart.gif

Die servicebedrijven zitten door heel Nederland, moet ook wel.. Stel er strandt een loc tussen Rm en Mt, kun je moeilijk een servicewagen vanuit Tilburg daarheen laten rijden, dat duurt veel te lang..

Overigens is de werkplaats in Tilburg nu verkocht aan de gemeente en worden de werkzaamheden verplaatst naar een industrieterrein buiten de stad.
Hi-res foto (2MB ofzo) van de werkplaats in Tilburg, genomen eind 2005 zo te zien..

[ Voor 35% gewijzigd door insan1ty op 04-02-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
insan1ty schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:18:
[...]

Er zijn heel veel werkplaatsen, maar niet allemaal even groot en belangrijk.
Jij bedoelt de revisiebedrijven:
• Hlm: onderhoud en revisie reizigersmaterieel
• Tb: onderhoud en revisie locomotieven + componenten
Dat is wel heel grof, het zit niet precies zo.. Tb doet bijv ook DDM1 (zoals te zien is als je langs de werkplaats rijdt) en wat vernieuwende dingetjes aan VIRM en ander materieel. De afdeling Engineering & Support zit dan ook in Tb, die weer aangestuurd worden door NTC (NedTrain Consulting) te Ut..

Verder zijn er nog veel servicebedrijven en wat onderhoudsbedrijven:
[afbeelding]

Die servicebedrijven zitten door heel Nederland, moet ook wel.. Stel er strandt een loc tussen Rm en Mt, kun je moeilijk een servicewagen vanuit Tilburg daarheen laten rijden, dat duurt veel te lang..

Overigens is de werkplaats in Tilburg nu verkocht aan de gemeente en worden de werkzaamheden verplaatst naar een industrieterrein buiten de stad.
Hi-res foto (2MB ofzo) van de werkplaats in Tilburg, genomen eind 2005 zo te zien..
Ok, bedankt voor de info. Ik wist idd wel dat er "kleinere" nedtrains waren, maar ik had dat overzichtkaartje niet kunnen vinden. Vindt het wel mooi dat je @ Tb gewoon op al het materieel kan kijken. Dat is bij Hlm niet zo duidelijk te zien. Ze hebben achter Nedtrain Hlm wel een soort vuiloverslag plaats staan waar goederenwagons gevuld worden met vuil (oid). Ik zag dat ze daar geen Locs voor gebruiken maar een katrol systeem :) Vondt het wel ingenieus bedacht eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even iets heel anders:

Afgelopen weekend wegens geen plek meer in goedkopere en snellere bus toch per trein in Spanje van Madrid naar Oviedo gereisd (ruim 450km). Met de bus zou ik er in 5u geweest zijn, per trein duurde het bijna 7u, maar toch geen spijt gehad.

Reden: de Talgo.

Echt supertreinen - stil, comfortabel en ruim. Zowaar significant meer ruimte per stoel in 2e klas dan een ICE-3 *en* ook nog eens zeeen van baggageruimte zowel voorin de coupe als boven de hoofden de behoefte waaraan de NS nog steeds niet ontdekt heeft, zoals je dagelijks in de treinen van/naar Schiphol kunt zien... :o

Afbeeldingslocatie: http://www.talgo.de/images/Historie/talgoVII.jpg

Afbeeldingslocatie: http://guardafaro.net/imagenes2/talgo_interior.jpg

Die TVs wordt gebruikt voor in-train films (helaas alleen ES soundtrack), verder heeft iedere stoel een eigen geluidssysteem met 5 muziek/radiokanalen. Enige wat ontbrak was een stopcontact voor de laptop.

Komt bij dat die dingen niet eens duur zijn - mijn enkeltje van 450km langs de Escorial, door de Sierra de Guadarrama, over de Campo en door de Porta del Pajares kostte maar EUR 38

Echt een aanrader als je ooit in Spanje bent (al zijn de bussen ook niet slecht, langeafstandsvervoer is daar sowieso erg goed geregeld)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

IJnte schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:16:
[...]

Ok, bedankt voor de info. Ik wist idd wel dat er "kleinere" nedtrains waren, maar ik had dat overzichtkaartje niet kunnen vinden. Vindt het wel mooi dat je @ Tb gewoon op al het materieel kan kijken. Dat is bij Hlm niet zo duidelijk te zien. Ze hebben achter Nedtrain Hlm wel een soort vuiloverslag plaats staan waar goederenwagons gevuld worden met vuil (oid). Ik zag dat ze daar geen Locs voor gebruiken maar een katrol systeem :) Vondt het wel ingenieus bedacht eigenlijk :)
Bij Haarlem staat al het materieel dat staat te wachten op revisie en onderhoud ook gewoon buiten hoor. Alleen als ze ontmanteld worden staan ze binnen, maar dat is logisch. Ik denk dat als de 4011 en de 4012 goedgekeurd zijn je er vaak ICM zal zien staan. Aangezien ze daar een soort van lopende band hebben gemaakt voor ICM. Best leuk om daar eens een kijkje te nemen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:46:
[...]
Geen nieuwe, maar een gereviseerde. ;) Stel staat in Onnen.
De 4011 is nu weer in Onnen??.
Het is echt stoelendans met die trein 8)7 Haarlem, Wenen, Haarlem, Onnen 8)7 7(8)7
Ik reed vandaag met de trein langs Onnen en heb hem niet buiten zien staan voor zover ik kon zien.

Ik zat vandaag nog in de trein na te denken hoelang het nog zal duren voordat deze 4011 in rijdende dienst komt. Ik vraag me af of er ook reisinfo displays in komen/zitten zoals SGMm en GTW ?

En is de 4012 al in ontmanteling?

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 07-02-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Heeft iemand die 2 onnuttige spoorlichten op het station Hengelo wel eens gezien?
Deze staan als je met de trein uit Enschede komt, aan de rechterhand, ze staan gericht op de muur van een gebouw. Het lijkt mij niet dat ze enige functie functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ariën Clay schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:47:
[...]

De 4011 is nu weer in Onnen??.
Het is echt stoelendans met die trein 8)7 Haarlem, Wenen, Haarlem, Onnen 8)7 7(8)7
Ik reed vandaag met de trein langs Onnen en heb hem niet buiten zien staan voor zover ik kon zien.
Man, man, man, wat kan jij overdrijven zeg. :X Het is een prototype, daar wordt mee getest, niet gek dat de trein naar Wenen gaat (klimaatkamer) en onderhoudsbedrijven (Onnen en Haarlem).
Ik zat vandaag nog in de trein na te denken hoelang het nog zal duren voordat deze 4011 in rijdende dienst komt. Ik vraag me af of er ook reisinfo displays in komen/zitten zoals SGMm en GTW ?
Hij komt in dienst als de test afgelopen zijn, als er niets meer veranderd is, met andere woorden als de revisie geslaagd is. Reisinfo displays zijn voor IC's wat minder van belang IMHO.
En is de 4012 al in ontmanteling?
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Een schaamteloze crosspost uit Weeralarm wegens sneeuw
Vanaf circa 9.00 uur moeten reizigers rekening houden met een
vertraging van 15 tot 30 minuten en uitval van treinen en extra
overstappen. Door de verwachte weersomstandigheden rijden er, met name
in en naar de randstad, minder treinen.

Tijdens de ochtendspits rijden er ook minder spitstreinen en de
intercity's tussen Eindhoven en Schiphol rijden niet vanaf aanvang
reizigersdienst. In Nederland moeten reizigers rekening houden met een
vertraging van 15 tot 30 minuten en uitval
van treinen.

Maatregelen:

Leiden - Den Haag
*Serie: 2400, intercity's Amsterdam-Dordrecht rijden niet tussen
Dordrecht en Amsterdam.
*Serie: 2600, sneltreinen Den Haag Centraal-Amsterdam rijden niet
tussen Den Haag en
Amsterdam.
*Serie: 3400, sneltreinen Den Haag Centraal-Hoorn rijden niet tussen
Den Haag en Haarlem.
*Serie: 5000, stoptreinen Dordrecht-Leiden rijden niet tussen
Dordrecht en Leiden.

Utrecht - Rotterdam
*Serie: 2800, intercity's Rotterdam Centraal-Amersfoort Schothorst
rijden niet tussen Rotterdam en Amersfoort Schothorst.
*Serie: 4000, Sprinters Rotterdam Centraal-Uitgeest/Alkmaar rijden
niet tussen Amsterdam en Woerden.
*Serie: 9700, Sprinters Rotterdam Centraal-Gouda Goverwelle/Spits
rijden niet tussen Rotterdam en Gouda Goverwelle.

Rotterdam - Hoek van Holland
*Serie: 4200, Sprinters Rotterdam Centraal-Maassluis West rijden niet
tussen Rotterdam en Maassluis West.
*Serie: 14100, stoptreinen Rotterdam Centraal-Vlaardingen
Centrum/Spits rijden niet tussen
Rotterdam en Vlaardingen Centrum.

Amersfoort - Schiphol
*Serie: 700, intercity's Schiphol-Groningen rijden tussen Amersfoort
en Schiphol via een andere route en stoppen niet in Amsterdam Zuid wel
in Amsterdam.
*Serie: 1600, intercity's Schiphol-Enschede rijden tussen Amersfoort
en Schiphol via een andere route en stoppen niet in Amsterdam zuid wel
in Amsterdam CS.

Utrecht - Schiphol
*Serie: 3500, intercity's Schiphol-Eindhoven/Maastricht rijden niet
tussen Schiphol en Eindhoven.
*Serie: 7200, stoptreinen Utrecht Centraal-Amsterdam Zuid /Amsterdam
rijden niet tussen
Utrecht en Schiphol.
*Serie: 800, intercity's Maastricht-Alkmaar/Schagen stoppen tussen
Amsterdam en Utrecht extra in Bijlmer Arena en Duivendrecht.

Amsterdam - Schiphol - Leiden
Dordrecht en Amsterdam.
*Serie: 2600, sneltreinen Den Haag Centraal-Amsterdam rijden niet
tussen Den Haag en Amsterdam.

Utrecht - Den Haag
*Serie: 2000, intercity's Den Haag Centraal-Arnhem/Nijmegen rijden
niet tussen Nijmegen en Den Haag.
*Serie: 19800, Sprinters Den Haag Centraal-Gouda Goverwelle rijden
niet tussen Den Haag en Gouda Goverwelle.

Rotterdam - Den Haag
Dordrecht en Amsterdam.
Dordrecht en Leiden.

Rotterdam - Dordrecht
Dordrecht en Amsterdam.
Dordrecht en Leiden.

Breda - Tilburg
*Serie: 3600, intercity's Arnhem-Roosendaal rijden tussen Breda en
Tilburg als stoptrein.
*Serie: 13600, stoptreinen Breda-Den Bosch rijden niet tussen Breda en
Den Bosch.

Arnhem - Nijmegen
*Serie: 3700, intercity's Zwolle-Nijmegen rijden niet tussen Nijmegen
en Zutphen.

Utrecht - Arnhem
*Serie: 7500, stoptreinen Zutphen-Ede-Wageningen rijden niet tussen Arnhem en
Ede-Wageningen.

Amersfoort - Amsterdam
*Serie: 1500, intercity's Amsterdam-Amersfoort/Deventer rijden niet
tussen Amsterdam en Amersfoort.

Amsterdam - Lelystad
*Serie: 4600, stoptreinen Amsterdam-Almere Oostvaarders rijden niet
tussen Amsterdam en Almere Oostvaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

PolarBear schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:01:
[...]
Man, man, man, wat kan jij overdrijven zeg. :X Het is een prototype, daar wordt mee getest, niet gek dat de trein naar Wenen gaat (klimaatkamer) en onderhoudsbedrijven (Onnen en Haarlem).
[...]
Hij komt in dienst als de test afgelopen zijn, als er niets meer veranderd is, met andere woorden als de revisie geslaagd is. Reisinfo displays zijn voor IC's wat minder van belang IMHO.
[...]
Hoezo?
Tja, dat begrijp ik ook wel. Maar dat ze het verspreiden over meerdere onderhouds bedrijven verbaast me alleen.. ;) (anderen zal het misschien wel wat minder verbazen ofzo).

En in ik had gehoord dat na de 4011 ook spoedig de 4012 onder handen zou worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat is precies de reden dat sneeuw treinen vertraagt? Je kan toch op de ATB rijden in principe? Of zorgt de sneeuw voor gladdere rails waardoor de maximum snelheid aangetast wordt?

Dat je in de auto zit en dat er muts voor je zit die telkens op de remt trapt waardoor er een file voor komt kan ik begrijpen. Maar bij een trein heb je toch gewoon een baanvak vrij en kan je dan gewoon gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LauPro schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:30:
Wat is precies de reden dat sneeuw treinen vertraagt? Je kan toch op de ATB rijden in principe? Of zorgt de sneeuw voor gladdere rails waardoor de maximum snelheid aangetast wordt?
- Sneeuw op de bovenleiding kan eventueel tot breuk leiden.
- Stuifsneeuw die in apparatuur komt kan kortsluiting veroorzaken (had DD/V-IRM daar geen last van?)
- Als het echt flink sneeuwt zijn seinen misschien minder goed zichtbaar
- Wissels waarvan de verwarming kapotgegaan is kunnen dichtvriezen/sneeuwen
- Instappen/Uitstappen gaat langzamer (want gladder) waardoor vertrektijden niet gehaald worden
- Idem voor koppelen/ontkoppelen van treinen

Gladdere rails zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
wildhagen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:13:
[...]

1- Sneeuw op de bovenleiding kan eventueel tot breuk leiden.
2- Stuifsneeuw die in apparatuur komt kan kortsluiting veroorzaken (had DD/V-IRM daar geen last van?)
3- Als het echt flink sneeuwt zijn seinen misschien minder goed zichtbaar
4- Wissels waarvan de verwarming kapotgegaan is kunnen dichtvriezen/sneeuwen
5- Instappen/Uitstappen gaat langzamer (want gladder) waardoor vertrektijden niet gehaald worden
6- Idem voor koppelen/ontkoppelen van treinen

Gladdere rails zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet.
Er zijn minder treinen ingezet omdat vooral puntje 5. Ook vertrouwden de machinisten het ATB systeem niet zover dat ze 'blind' wilden rijden, want behoorlijk wat seinen waren inderdaad ondergesneeuwd. Dit omdat het tegenwoordig LED seinen zijn, en dus geen gloeilampen meer. Die zijn feller, zuiniger en hoeven geen zonnekappen meer. Maar nu worden er toch maar weer zonnekappen op gezet tegen de sneeuw :P

Breuken in de bovenleiding door sneeuw zijn uitzonderlijk, zeker bij zo 'weinig' als er vandaag gevallen is. Met de stromen die de hedendaagse treinen eruit trekken ligt er bijna nooit sneeuw op. De temperatuur wil namelijk behoorlijk oplopen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door -ErikE- op 09-02-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badkuip schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:05:
Heeft iemand die 2 onnuttige spoorlichten op het station Hengelo wel eens gezien?
Deze staan als je met de trein uit Enschede komt, aan de rechterhand, ze staan gericht op de muur van een gebouw. Het lijkt mij niet dat ze enige functie functie hebben.
Ze bewaken het overpad naar de NT-werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

He verdorie, ik heb geen enkele trein gedaan de afgelopen dagen. Telkens of net te laat of te vroeg....

Heb wel een treinkerkhof bezocht en wat mooie foto´s geschoten, dus binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Spoorwegpolitie heeft zaterdagochtend op een rangeerterrein in Rotterdam een dronken machinist uit een goederentrein gehaald. De politie kwam in actie na een tip van het transportbedrijf waarvoor de machinist werkt. De trein vervoerde volgens de politie geen gevaarlijke stoffen.

De machinist, een 44-jarige man uit Utrecht, is meegenomen naar het politiebureau. Een blaastest wees daar uit dat hij anderhalf keer zoveel had gedronken als toegestaan om aan het verkeer te mogen deelnemen. De machinist kon na verhoor met een proces-verbaal op zak naar huis. Justitie beslist over zijn vervolging.

Het is niet bekend hoe lang de man al in beschonken toestand met de trein had gereden toen hij werd opgepakt.
nieuws.nl

Lekker... Goed van zijn superieuren dat ze hem aangegeven hebben.

Voor hetzelfde geld gaat zo'n idioot met gevaarlijke stoffen rijden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou is 't gelukkig niet zo dat ze hun trein tegen een boom kunnen parkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, maar ze kunnen wel veel brokken maken, ontsporingen, missen rode seinen, gedoe op rangeerterreinen. En als dat alles met < 40 km/h gebeurt doet ATB dus niks.

Zo iemand hoort de rest van zijn leven niet meer op een loc thuis. Of op welk gemotoriseerd voertuig in het algemeen. En wel omdat hij heeft aangetoond over 0,0 verantwoordelijkheidsgevoel te beschikken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
beetje vaag bericht. 'dronken' en tegelijk ' anderhalf keer teveel gedronken (verkeersregelment)

Ofwel: 0.75 promille, ofwel: ongev 3 biertjes. Ik zou dat niet echt dronken noemen (wel onacceptabel) en volgens mij ook niet echt goed waarneembaar voor de werkgeven, behalve wanneer degene het op de werkvloer heeft genuttigd.
Mooi dat er tegen op is getreden, beetje vreemd dat hij uberhaupt gepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

edit:

Oeps, ik las drie keer te veel

Voor treinverkeer gelden trouwens andere regels: in principe 0 promille.

[ Voor 54% gewijzigd door Maasluip op 11-02-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TGV haalt 553 km/u op weg naar Straatsburg

wo 14/02/07 - In Frankrijk heeft de hogesnelheidstrein TGV een snelheidsrecord gevestigd. De trein haalde 553 kilometer per uur, dat is 40 kilometer per uur sneller dan het vorige record.

De proefrit, zonder passagiers, vond plaats op de nieuwe lijn tussen Parijs en Straatsburg.
Ter hoogte van het dorpje Passavant-en-Agonne, 190 kilometer ten oosten van Parijs, haalde de trein gisterenmiddag 553 kilometer per uur.

Op 10 juni zou de nieuwe spoorlijn in gebruik worden genomen. Dan zal de trein wel maar 320 kilometer per uur rijden. Via de nieuwe lijn zullen reizigers in 2u20 van Parijs naar Straatsburg kunnen sporen.

Over twee maanden vinden er opnieuw testen plaats. De verbinding zal ook worden doorgetrokken tot Frankrfurt in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen is het geen officieel erkend record, het was 'slechts' een proefrit. De 'echte' record-poging staat geplanned voor begin april. Zie de laatste alinea van dit artikel:
De Franse hoge snelheidstrein (TGV) heeft een nieuw snelheidsrecord gevestigd. Dat meldden Franse kranten woensdag.

De Train à Grande Vitesse bereikte dinsdag op het nieuwe traject Parijs-Straatsburg een snelheid van 553 kilometer per uur. Daarmee werd een record uit mei 1990 van 513,3 kilometer per uur ruimschoots overtroffen.

Geen enkele instantie wilde het nieuwe record bevestigen. Wel maakte de Franse spoorwegmaatschappij SNCF bekend dat er begin april een officiële poging zal worden gedaan het zeventien jaar oude record te verpulveren. SNCF hoopt dan 560 kilometer per uur te halen. Bij de TGV-rit van dinsdag zou het om een test zijn gegaan.
http://www.dvhn.nl/nieuws/wereld/article1491876.ece

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat foto's van de vorige keer:

Enkele seconden voor de topsnelheid van 515 km/h:
Afbeeldingslocatie: http://www.railfaneurope.net/tgv/jpg/TGV6.JPG

Spoiler aan de achterzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.railfaneurope.net/tgv/jpg/TGV7.JPG

Filmpje!

Meer uitleg

Nog wat feiten over snelheidsrecords op rails in het algemeen: http://en.wikipedia.org/w...ecord_for_railed_vehicles

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 21:15 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.