Het grote spoorwegentopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

dion_b schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:32:
[...]

Ga dan helemaal vooraan de coupe zitten als je weet dat je dat minder vindt...

Zeker in die saunablikken die Buffels heten is het voor de wat zweteriger uitgevallennen onder ons in de zomer zelfs met de verdubbelde ramen nog nauwelijks uit te houden tenzij alles wagenwijd openstaat. Ik ga iig bewust achteraan coupe zitten om juist wel zoveel mogelijk wind te vangen.

Dus vive la difference, maar neem het heft zoveel mogelijk in eigen handen - ga anderen niet proberen je wil op te leggen, maar ga gewoon ergens zitten waar ongeacht wat anderen doen jij er geen last van gaat hebben :z
In Buffels kun je dat wel ja, in Koplopers dus NIET. Want de Koplopers kan elk raampje open. Dus je bent altijd de pineut tenzij je op het balkon gaat staan.

Daarbij kun je in Buffels niet altijd anders, ik moest dagelijks de Maaslijn af naar school en dat ding zat dan helemaal vol. Was je blij dat je een plekje had om te zitten en dan zeur je ook niet over die raampjes ;) Want die dingen zijn idd tropisch ja! Niet normaal hoe heet 't in zo'n kreng wordt.

Tegenwoordig zijn de meeste rijtuigen voorzien van dichte ramen, maar tot een paar jaar geleden was dat wel anders!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
zwahiel schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:05:
[...]

In Buffels kun je dat wel ja, in Koplopers dus NIET. Want de Koplopers kan elk raampje open. Dus je bent altijd de pineut tenzij je op het balkon gaat staan.

Daarbij kun je in Buffels niet altijd anders, ik moest dagelijks de Maaslijn af naar school en dat ding zat dan helemaal vol. Was je blij dat je een plekje had om te zitten en dan zeur je ook niet over die raampjes ;) Want die dingen zijn idd tropisch ja! Niet normaal hoe heet 't in zo'n kreng wordt.

Tegenwoordig zijn de meeste rijtuigen voorzien van dichte ramen, maar tot een paar jaar geleden was dat wel anders!
Klopt, ik vindt het ook wel fijn dat die ramen dicht zijn en dat er een goed klimaat systeem aanwezig is. Helaas gaat vrij regelmatig (vooral in de zomer) dit klimaat systeem defect (VIRM kwaaltje geloof ik). Gelukkig krijgen de machinisten nu ook fatsoenlijke airco's, want de machinisten hadden nog het meest te leiden van de warmte. In de eerste serie IRM's was de airco in orde voor de passagiers maar nog niet voor de machinisten.. beetje raar.

Bedankt voor de info over het duitse rail systeem. Ik had idd die SchönerTagTicket NRW Single had ik gezien, maar mijn duits is niet al te best om exact te begrijpen wat je er mee kan.

Btw, ik weet niet of die duitse loc groter is dan normaal. Hier is iig het origineel :)

[ Voor 6% gewijzigd door IJnte op 04-01-2007 22:25 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 18:53

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:31:
[...]
Laat je niet leiden door wat hier staat (alle öffentlichen Verkehrsmittel), het is echt alleen maar de stoptreinen (Nahverkehr).
Boven die opsomming staat een inleidend kopje met onder andere de volgende tekst: "Die SchönerTagTickets NRW machen die Nutzung des Nahverkehrs im Land einfach und preiswert:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:57:
Ik moet wel zeggen dat de bovenleiding daar echt houtje-touwtje is vastgeknoopt hoor. Lijkt me vrij storingsgevoelig. Had er nog een foto van, zal die er straks ff bijzetten.
Tsja, de bovenleiding in Duitsland kan heel licht (dunne draden) zijn omdat de spanning daar 10x zo hoog is als in NL. Ik vind de bovenleiding op de foto er nou niet echt houtje-touwtje uitzien. I.i.g. een stuk eleganter dan die zware masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:18:
[...]

Tsja, de bovenleiding in Duitsland kan heel licht (dunne draden) zijn omdat de spanning daar 10x zo hoog is als in NL. Ik vind de bovenleiding op de foto er nou niet echt houtje-touwtje uitzien. I.i.g. een stuk eleganter dan die zware masten.
Nou als je het vergelijkt met NL dan ziet het er in NL een stuk steviger uit, dikkere horizontale en verticale balken en het is bijna overal gelijk. Als ik naar de bovenleiding in NL kijk denk ik: Dat ziet er stevig en sollide uit. In NL is er een goede standaard voor (regels en voorschriften). Echter als ik in duitsland naar de bovenleiding kijk dan lijkt is de kwaliteit geloof ik afhankelijk van de persoon die het aangesloten heeft (of ie slecht uit bed gestapt is e.d.). Er zullen vast ook wel richtlijnen voor zijn, maar het ziet er iig naar mijn idee houtje-touwtje uit. Hangt de bovenleiding nog niet helemaal goed :? Ach dan doen we er nog een steundraadje bij..
Dat ze dunnere draden hebben is logisch met 15 kV 16 2/3 Hz, omdat er met een hogere spanning minder stroom door de leidingen hoeft om hetzelfde vermogen te krijgen (P=U*I). Is gelijk vanaf de duitse grens alles 15kV of zijn dat alleen bepaalde stukken :?
offtopic:
Mijn duits is echt erg slecht, dus ik hoop dat er ergens een engelse site is of een nederlandse site met die info. In enschede stond wel een kaartautomaat van DB met een nederlandse vertaling erbij maar dat was ook door een duitser geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hehe, me pas werd eindelijk eens een keer (voor het eerst) geaccepteerd door die touchscreenautomaten,zou de ns dan toch eindelijk het probleem in de gaten hebben gekregen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
bartgrefte schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:06:
hehe, me pas werd eindelijk eens een keer (voor het eerst) geaccepteerd door die touchscreenautomaten,zou de ns dan toch eindelijk het probleem in de gaten hebben gekregen?
Ik zag laatst op station Zwolle iets staan over verbeterde pasinvoer ofzo.
Het is in ieder geval verbeterd, daar heb je gelijk in :P

Er kan nu ook muntgeld in de touchscreen automaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
basdv schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:45:
[...]

Ik zag laatst op station Zwolle iets staan over verbeterde pasinvoer ofzo.
Het is in ieder geval verbeterd, daar heb je gelijk in :P

Er kan nu ook muntgeld in de touchscreen automaten
Dat muntgeld kan al sinds een paar maanden hoor ;) Die touchscreen machines zijn er nu denk ik 2-3 jaar (dacht ik). Sinds een maand of 5 kan je bij de vernieuwde touchscreen machines er ook muntgeld in mikken zoals dat kon met de "oude" kaartautomaten :) Dat is wel handig als je een kaarte van 1,50 of 2 euro moet kopen oid. Ik gebruik et als ik een internationale trein toeslag moet kopen van 2 euri :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:59:
Is gelijk vanaf de duitse grens alles 15kV of zijn dat alleen bepaalde stukken :?
Hangt van de grensovergang af. Arnhem - Emmerich is 1,5 kV, Venlo - Kaldenkirchen is 15 kV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
IJnte schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:55:
[...]

Dat muntgeld kan al sinds een paar maanden hoor ;) Die touchscreen machines zijn er nu denk ik 2-3 jaar (dacht ik). Sinds een maand of 5 kan je bij de vernieuwde touchscreen machines er ook muntgeld in mikken zoals dat kon met de "oude" kaartautomaten :) Dat is wel handig als je een kaarte van 1,50 of 2 euro moet kopen oid. Ik gebruik et als ik een internationale trein toeslag moet kopen van 2 euri :)
Ah op Zwolle nog maar iets van 2-3 maand, kom er niet zo vaak.
Ach lekker belangrijk, heb toch zo'n privilegepas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
basdv schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:54:
[...]

Ah op Zwolle nog maar iets van 2-3 maand, kom er niet zo vaak.
Ach lekker belangrijk, heb toch zo'n privilegepas :+
:9 Ja dat is wel fijn zo'n OV. Ik ben er van afhankelijk omdat ik vanaf Ah naar Ut moet maar ik misbruik hem in de vakantie regelmatig voor prive doeleinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Overigens kwam ik er van 't weekend achter dat de trein vanaf Utrecht richting Geldermalsen/Tiel tegenwoordig van 19b vertrekt (dat nieuwe stuk perron). Leuk als je denkt tijd zat te hebben (maar het dus eigenlijk niet hebt :P)

Iemand enig idee waarom dat stuk perron zo verschrikkelijk lang is (way langer dan de rest)?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

[...]

Nou als je het vergelijkt met NL dan ziet het er in NL een stuk steviger uit, dikkere horizontale en verticale balken en het is bijna overal gelijk. Als ik naar de bovenleiding in NL kijk denk ik: Dat ziet er stevig en sollide uit. In NL is er een goede standaard voor (regels en voorschriften). Echter als ik in duitsland naar de bovenleiding kijk dan lijkt is de kwaliteit geloof ik afhankelijk van de persoon die het aangesloten heeft (of ie slecht uit bed gestapt is e.d.). Er zullen vast ook wel richtlijnen voor zijn, maar het ziet er iig naar mijn idee houtje-touwtje uit. Hangt de bovenleiding nog niet helemaal goed :? Ach dan doen we er nog een steundraadje bij..
Dat ze dunnere draden hebben is logisch met 15 kV 16 2/3 Hz, omdat er met een hogere spanning minder stroom door de leidingen hoeft om hetzelfde vermogen te krijgen (P=U*I). Is gelijk vanaf de duitse grens alles 15kV of zijn dat alleen bepaalde stukken :?
offtopic:
Mijn duits is echt erg slecht, dus ik hoop dat er ergens een engelse site is of een nederlandse site met die info. In enschede stond wel een kaartautomaat van DB met een nederlandse vertaling erbij maar dat was ook door een duitser geschreven...
Ik denk dat die in Duitsland wel even wat beter in elkaar zit als in Nederland hoor. Vergeet je even de Deutsche Gründigkeit niet ;)

Volgens mij kijkt men vooral of het werk, en of het duurzaam is. Niet zo naar hoe het eruit ziet ;) Volgens mij was dat vroeger ook in Nederland zo, bij de eerste gen. electro. Kijk maar eens naar de diversiteit in de Nederlandse bovenleidingsystemen. Daar zijn nog best een aantal verschillende bij.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article56357821.ece?cid=rss

Een brandje, meteen heel het treinverkeer plat O-)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja.

Het zou toch lullig zijn als een brandweerman opeens zo plat een dubbeltje word gereden omdat het verkeer niet plat lag en er een trein met 140 km/h langs komt denderen terwijl er geblust word.

Om nog maar niet te spreken van passagiers die via de nooduitgang uitstappen aan de verkeerde kant. Geplette passagiers staat niet goed voor het imago, net als geplette brandweermannen.

Of als er opeens bluswater op de bovenleiding komt. Heb je een Gefrituurd Brandweermanntje. Zit niemand op te wachten denk ik. Dat zal dan ook wel de reden van het platleggen van het verkeer zijn geweest, want zonder stroom valt er weinig te rijden (diesels daargelaten).

En ja, dat is uiteindelijk niet nodig gebleken, maar als het wel nodig geweest was en het was niet gedaan had je daar weer huilies over horen blaten. Gewoon het zekere voor het onzekere.

Overigens heeft de platlegging maar een klein kwartiertje geduurd, dus het is een hoop kouwe drukte om niks.

Om welk stel ging het trouwens, of was het een getrokken rijtuig>?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 05-01-2007 19:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:02:
[...]Om welk stel ging het trouwens, of was het een getrokken rijtuig>?
Het ging om een rijtuig in trein 1957 (Gvc-Vl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]
Is gelijk vanaf de duitse grens alles 15kV of zijn dat alleen bepaalde stukken :?
Bad Bentheim en Emmerich: 1500V tot Bad Bentheim/Emmerich, in Bad Bentheim/Emmerich zijn een aantal sporen omschakelbaar, Venlo: in het stations zijn een aantal sporen omschakelbaar (te herkennen aan de gele vaantjes aan de hangdraden), aan de oostzijde begint ergens het vaste 15kV stuk. De goederensporen in Venlo hebben halverwege een onderbreking en hebben aan de westkant 1500V en aan de oostkant 15kV.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:01:
[...]

Bad Bentheim en Emmerich: 1500V tot Bad Bentheim/Emmerich, in Bad Bentheim/Emmerich zijn een aantal sporen omschakelbaar, Venlo: in het stations zijn een aantal sporen omschakelbaar (te herkennen aan de gele vaantjes aan de hangdraden), aan de oostzijde begint ergens het vaste 15kV stuk. De goederensporen in Venlo hebben halverwege een onderbreking en hebben aan de westkant 1500V en aan de oostkant 15kV.
ok :) Weet ik dat ook weer. Dat omschakelen gebeurd zeker via de VL ter plekke :?

Een paar vandalen (koperdieven) hebben weer toegeslagen: Vandalen leggen treinverkeer plat

[edit]
Er was zojuist op RTL4 nieuws van half acht een hoofditem over de NS en vandalisme. Ze gaan een speciaal team van de spoorwegpolitie oprichten en laten kijken naar dit soort vandalisme.. Sccs ermee, lijkt me erg lastig om op te sporen.

[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 08-01-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ohja het is al eens vaker ter sprake gekomen, dit is het verkeersleidingscherm dat je in Tilburg op sp. 1 kan zien. Hebben meer stations dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/Afb022r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
insan1ty schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:54:
Ohja het is al eens vaker ter sprake gekomen, dit is het verkeersleidingscherm dat je in Tilburg op sp. 1 kan zien. Hebben meer stations dit?

[afbeelding]
Kewl, ik heb et nog niet op andere stations gezien iig. Lijkt me een fanatiek persoon daaro :)
Btw, de laatste spits colum van de meneer van "Rover" (Micheal van de Vlist oid) :? Wel jammer, vondt het altijd wel leuk om door te lezen in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
insan1ty schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:54:

[afbeelding]
Alleen Breda heeft die nog enigszins zichtbaar staan voor zover ik weet. Ieder wat groter station heeft zo'n ding wel.
IJnte schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:02:
[...]
Kewl, ik heb et nog niet op andere stations gezien iig. Lijkt me een fanatiek persoon daaro :)
Fanatiek persoon?
Btw, de laatste spits colum van de meneer van "Rover" (Micheal van de Vlist oid) :? Wel jammer, vondt het altijd wel leuk om door te lezen in de trein :)
Oh, die provocerende soms terechte maar vaak ook onzinnige niet-doordachte stukjes. Goed nieuws, als 'ie stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:21:
[...]
Alleen Breda heeft die nog enigszins zichtbaar staan voor zover ik weet. Ieder wat groter station heeft zo'n ding wel.
[...]
Fanatiek persoon?
[...]
Oh, die provocerende soms terechte maar vaak ook onzinnige niet-doordachte stukjes. Goed nieuws, als 'ie stopt...
Beetje fanatiek wel jah, vindt et wel mooi om te zien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luccus schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:21:
[...]
Zure stukjes vooral altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
PolarBear schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:39:
[...]

Zure stukjes vooral altijd.
Ja het was wel vaak negatief. Ik meen me te herinneren dat er een week of 4 geleden in de spits wel een positief bericht stond van een ingezonden brief over de NS. Verder was het vaak geklaag, maar opzicht wel goede goede kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:49:
[...]

Ja het was wel vaak negatief. Ik meen me te herinneren dat er een week of 4 geleden in de spits wel een positief bericht stond van een ingezonden brief over de NS. Verder was het vaak geklaag, maar opzicht wel goede goede kritiek.
Hij ging vaak voorbij aan het feit dat er aan sommige dingen gewoon niks te doen is door de vervoerder. Het enige dat 'ie met zijn gejammer bereikt is dat je het imago van de OV-sector nog meer verkloot, verder haalt het niks uit als niet de 'schuldige' wordt aangepakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 09-01-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Reizigers in Ademnood
Reizigers in ademnood door overvolle trein

Uitgegeven: 10 januari 2007 14:09
Laatst gewijzigd: 10 januari 2007 14:46

VOORBURG - De Nederlandse Spoorwegen hebben woensdag in de ochtendspits een trein ontruimd op station Voorburg. De trein was onderweg van Gouda naar Den Haag en raakte bij stops in Zoetermeer en Den Haag-Ypenburg zo vol dat reizigers in ademnood raakten.

De passagiers probeerden de deuren te forceren, waarop de machinist besloot dat iedereen de trein moest verlaten. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen (NS) gezegd.

De Telegraaf meldde op zijn website dat de trein is ontruimd nadat reizigers met elkaar op de vuist waren gegaan. Woordvoerders van NS en de Spoorwegpolitie konden dit niet bevestigen.

Wisselstoring

De ontruiming is volgens een woordvoerder van NS te wijten aan een ongelukkige samenloop van omstandigheden. "Doordat RandstadRail niet rijdt, is het op dit traject al drukker dan normaal. Daarom hebben we extra treinen ingezet. Vanochtend was er echter sprake van een wisselstoring, waardoor verschillende treinen uitvielen. De betreffende trein raakte daardoor overvol met alle gevolgen vandien", aldus de woordvoerder.

Klachten

Reizigersorganisatie Rover heeft de NS om opheldering gevraagd over het incident. Volgens een woordvoerder ontvangt de belangenorganisatie veel klachten over volle treinen tussen Zoetermeer en Den Haag.
Bron: Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Als Rover klachten ontvangt over volle treinen op dát traject moeten ze hun hoofd eens uit het zand halen! :(

De NS zeg 't juist, RandstadRail rijdt niet. Daar 'profiteert' de NS van door meer reizigers, echter daarop is de dienstregeling op dát traject niet meer berekend na 10 december. Ze kunnen wel extra treinen inzetten, maar als er dan nog 's zo'n storing bij komt dan houd het ook eens op!

Ik vraag me af en toe af wat Rover eigenlijk is? Is het een clubje mensen die alleen maar de NS bashen, want van andere vervoerders hoor je namelijk niets? Hoor je ze klagen over RandstadRail? Neen, want ze willen concurrentie. Maar dat die concurrentie zorgt voor een hele hoop ellende zoals dit voorbeeld bij NSR daar hebben ze het niet over. Dan wijzen ze meteen met het beschuldigende vingertje naar NSR.

Ik vind het ook niet zo erg dat die columns exit zijn. Misschien komt er iemand voor terug die wél genuanceerd schrijft en verder kijkt dan zijn neus lang is, zonder slechts bij één bedrijf de schuldige te zoeken en die continue aan de schandpaal te nagelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
zwahiel schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:47:
Ik vraag me af en toe af wat Rover eigenlijk is? Is het een clubje mensen die alleen maar de NS bashen, want van andere vervoerders hoor je namelijk niets? Hoor je ze klagen over RandstadRail? Neen, want ze willen concurrentie. Maar dat die concurrentie zorgt voor een hele hoop ellende zoals dit voorbeeld bij NSR daar hebben ze het niet over. Dan wijzen ze meteen met het beschuldigende vingertje naar NSR.
Zoals ik al eerder gezegd heb, zure stukjes, zure mensen.

Verder, de problemen in die trein bij Voorburg. ProRail doet voor de verandering weer eens een sein/wisselstoring (ProRail is met afstand het meest incapabele bedrijf in Nederland als het gaat om instandhouding van een infrastructuur), Randstadrail rijdt nog niet (Ik zou het flauw Rampstadrail kunnen noemen). Dan vind ik het niet gek dat de trein vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Idd PolarBear, en Rover maar janken op NS, sorry hoor. Nog nooit zo'n clubje zwartkijkers bij elkaar zien zitten. Ze hebben totaal geen realiteitsgevoel en volgens mij zitten ze nog een kamertje opgesloten sinds de jaren 80 of zo. Ze hebben nog niet echt door dan NSR niet de enige op het spoor is.

Een ding hebben ze wel gelijk in, dat is dat voor de reiziger NSR het aanspreekpunt is. Maar NSR kan er vaak ook niets aan doen, door de escapdades van ProRail. Wat idd wel een koude douche verdient als prijs van Kassa of zo ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/0/09/4011.jpg/800px-4011.jpg
Ik mag hopen dat die grijze rubberen randen om het raamwerk toch wel een belichtings-issue is he?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. Ziet er hetzelfde uit als bij ICRm.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 11-01-2007 19:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ariën Clay schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:57:
[afbeelding]
Ik mag hopen dat die grijze rubberen randen om het raamwerk toch wel een belichtings-issue is he?
Mooie foto :) Weet iemand al wanneer die op de rails komt voor personen vervoer :?

[ Voor 7% gewijzigd door IJnte op 11-01-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Je kunt 't zien bij de deuren, daar is de rubber veel donkerder :) Ziet er wel :9 uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Stroomstoring treft treinverkeer rond Amersfoort

Uitgegeven: 12 januari 2007 08:21
Laatst gewijzigd: 12 januari 2007 08:51

AMERSFOORT - Een stroomstoring heeft vrijdagochtend het treinverkeer in en rond Amersfoort stilgelegd. Vanaf 8.00 uur rijden daardoor geen treinen meer van en naar het knooppunt. Dat heeft spoorbeheerder ProRail laten weten.

Reizigers moeten rekening houden met vertraging van meer dan een uur. Het is nog niet duidelijk hoe groot de storing is en hoelang het gaat duren om deze te verhelpen.

Door de storing rijden er tussen Apeldoorn en Baarn, tussen Barneveld Noord en Den Dolder en tussen Putten en Den Dolder geen treinen. Doorgaande reizigers tussen Utrecht en Apeldoorn en tussen Utrecht en Zwolle kunnen omreizen via Arnhem.delijk hoe groot de storing is en hoelang het gaat duren om deze te verhelpen.
Fikse storing dus... Lees net op de prorail site dat alles weer opgestart is en dat de vertragingen geleidelijk aan afnemen. Tja een UPS heeft niet zoveel zin in dit soortgevallen :|

[ Voor 7% gewijzigd door IJnte op 12-01-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 13-09 21:54

bloody

0.000 KB!!

IJnte schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:26:
[...]

Fikse storing dus... Lees net op de prorail site dat alles weer opgestart is en dat de vertragingen geleidelijk aan afnemen. Tja een UPS heeft niet zoveel zin in dit soortgevallen :|
Niet alleen treinverkeer: ook half amersfoort lag eruit :|

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zat in de bus naar Amserfoort CS toen de stroom uitviel. Op Amersfoort CS was het druk, maar zeker geen chaos. Ook was het station nog keurig voor een deel verlicht. De stroomstoring duurde van 7:55 tot 8:20. Daarna duurde het nog zeker een half uur voor de eerste trein naar Utrecht CS vertrok.

Ik dacht dat het treinnet zelf voeding kreeg.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
bloody schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:48:
[...]
Niet alleen treinverkeer: ook half amersfoort lag eruit :|
Ze hebben nog meer pech @ Amf:
Seinstoring Amersfoort
Van en naar Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn, tussen Amersfoort en Den Dolder, van en naar Amersfoort, tussen Amersfoort en Nijkerk, tussen Amersfoort en Barneveld Noord en tussen Amersfoort en Baarn geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Utrecht en Apeldoorn en tussen Utrecht en Zwolle kunnen omreizen via Arnhem.
Prognose:
*Het is niet bekend hoelang deze situatie gaat duren.
Bron: Prorail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jelmervos schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:52:

Ik dacht dat het treinnet zelf voeding kreeg.
Is ook zo, maar op een gegeven moment komt alles samen. Bovendien, 'stroomstoring' hoeft niet te betekenen dat de spanning van de bovenleiding kwijt is. Spanning naar de seinen en wissels kan ook gewoon weg zijn en dan kan er ook geen trein rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

volgesmij zijn ze bij de ns niet geheel snugger bezig, why?:

17:20 kom ik aan op hengelo cs. paar min. later wordt er omgeroepen dat de IC naar enschede van 17:28 niet rijd. (die melding klonk trouwens "live" ipv het gebruikelijke "versleten cassette geluid")

2 min. na die melding kom er een ic vanuit almelo binnen rijden waar deventer( :? ) op staat. Conducteur uit die ic gevraagt van of de trein nu wel of niet doorgaat. Hij kijkt me beetje vaag aan. ik zo van: er werd net omgeroepen dat deze trein niet naar Enschede gaat. Die kerel wist van niks.
Vlak voor het vertrek nog zon omroep, toen hoorde die conducteur het ook en stond ie dus verbaasd te kijken.

Even later ging die trein toch naar Enschede....

Miscommunicatie ofsow???

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat vanochtend midden in die stroomstoring. De IC naar Schiphol (waar ik dus in zat) was echt net onderweg, zo'n 50m max. En toen viel hij meteen stil toen de stroom uitviel, de lichten vielen ook even uit. Dus ik denk dat ook de bovenleiding zonder stroom zat.

Was dus ook op de terugweg weer raak met die seinstoring. Moest ook weer helemaal omrijden, ik moest van A'dam Zuid naar Ermelo (tussen A'foort en Zwolle) maar was ook helemaal geen treinverkeer meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
bartgrefte schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:50:
volgesmij zijn ze bij de ns niet geheel snugger bezig, why?
Eerder niet goede communicatie tussen ProRail en NS en hun medewerkers. Of er überhaupt gereden kan worden beslist ProRail uiteindelijk. Direct weer alles op het bordje van de vervoerder schuiven is zoals gebruikelijk kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.nos.nl/nos/art...000001C7369EA844BBF1.html
In Tilburg is de intercity tussen Venlo en Den Haag uit de rails gelopen. De trein was net vertrokken uit het centraal station en reed nog langzaam. Alleen de locomotief reed uit de rails. Er zijn geen gewonden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik las het net ja, wel veel gelazer met die trein. Als het geen brandstichting is, ontspoord ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Volgens mij begint de sleur weer toe te slaan bij de NS.

De afgelopen week heb ik 5 ritten gemaakt, waarvan 4 vertraagd. Twee keer een kwartier, twee keer een uur. Vlak na 10 december werd het heel keurig gemeld als er ook maar een minuut of 2 vertraging was, nu kom ik pas tot de ontdekking dat ik m'n aansluiting mis als ik al in Utrecht Centraal ben :(

En waarom staat de trein richting Utrecht in Geldermalsen helemaal aan het eind van het perron in plaats van bij de ingang?? Hij staat ook nogeens bovenop een wissel, dus met het vrijhouden van spoor A of B kan het niet te maken hebben.

Nogal een koud welkom, die nederlandse treinen als je net uit Zwitserland komt...

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Varienaja schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:50:

De afgelopen week heb ik 5 ritten gemaakt, waarvan 4 vertraagd. Twee keer een kwartier, twee keer een uur. Vlak na 10 december werd het heel keurig gemeld als er ook maar een minuut of 2 vertraging was, nu kom ik pas tot de ontdekking dat ik m'n aansluiting mis als ik al in Utrecht Centraal ben :(

En waarom staat de trein richting Utrecht in Geldermalsen helemaal aan het eind van het perron in plaats van bij de ingang?? Hij staat ook nogeens bovenop een wissel, dus met het vrijhouden van spoor A of B kan het niet te maken hebben.

Nogal een koud welkom, die nederlandse treinen als je net uit Zwitserland komt...
Misschien heb je gewoon pech gehad :? Ik heb vorige week ruim 1000km gereden met de trein (12 uur ong) en ik heb maar 2 min vertraging gehad. Deze week heb ik een half uur vertraging gehad van Ut naar Ah omdat een VIRM (8624) een defecte deur had die de hele ontgrendeling overhoop gehaald had.
Het feit dat er een trein naar geldermalsen helemaal op het einde van het perron staat heeft er gewoon mee te maken dat ze dan 2 stoppers in tegenovergestelde richting op 1 spoor kunnen laten vertrekken. Et zijn tenslotte ook geen kleine perrons op ut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Commendatore schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:55:
[...]

Ik las het net ja, wel veel gelazer met die trein. Als het geen brandstichting is, ontspoord ie wel.
Blablablabla. Het wissel was uit de controle, de machinist kreeg lastgeving stoptonend sein, concludeerde blijkbaar niet dat het wissel niet goed aanlag en reed er met de loc overheen en die ontspoorde.

[ Voor 28% gewijzigd door Luke! op 13-01-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op OVL gelezen dat de machinist een lastgeving kreeg omdat het wissel uit controle lag (VL kon dus niet controleren of het wissel in de ene of de andere richting aan lag), de machinist dacht te zien dat het wissel wel aan lag en het bleek dus niet het geval te zijn.
Ontsporing met lage snelheid, voorste draaistel van de loc ontspoord.

[edit]Wat Luccus zegt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Luccus schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:22:
[...]
Blablablabla. Het wissel was uit de controle, de machinist kreeg lastgeving stoptonend sein, concludeerde blijkbaar niet dat het wissel niet goed aanlag en reed er met de loc overheen en die ontspoorde.
Rustig, rustig. ;) Ik zei ook helemaal niet dat er wat mis is met het materieel dat daar rijdt. Het enige wat ik zei is dat dit het zoveelste incident (nummer 3 als ik het goed heb) is waar de trein Venlo - Den Haag CS bij betrokken is. Gezien de aard van de incidenten puur toeval, maar het valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Daar kwam ik dus ook achter. Hij staat echt bizar ver naar achter, verder dan nodig is (alleen als de IC naar Leiden er ook staat heeft het zin dat 'ie zo ver staat). Wat ik me meer afvraag is waarom dat perron zo verschrikkelijk lang is. Dat gaat toch niks anders worden dan zo'n groen bemost station waar nooit iemand komt.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Op sp. 18 wel, in sp. 19 zit het wissel in de b-zijde. Heeft puur en alleen te maken met de plaatsing van de seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Luccus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:44:
[...]
Op sp. 18 wel, in sp. 19 zit het wissel in de b-zijde. Heeft puur en alleen te maken met de plaatsing van de seinen.
Ik heb er nog eens even op gelet, maar volgens mij staat er tussen het a en b gedeelte op spoor 19 geen sein. (en ik heb echt 15 minuten staan zoeken).

Ik zal eens ff een pic schieten van de week.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Spacecowboy schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:53:
[...]

Ik heb er nog eens even op gelet, maar volgens mij staat er tussen het a en b gedeelte op spoor 19 geen sein. (en ik heb echt 15 minuten staan zoeken).
Dat klopt 19a ligt aan het perron en 19b ligt aan de oostzijde achter het wissel van spoor 19 naar spoor 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Trein breekt in tweeën bij NS-station Dordrecht
Door OLOF VAN JOOLEN

DORDRECHT - Opnieuw is gisteravond een NS-trein in tweeën gebroken. Het ging om de intercity van Venlo naar Den Haag.
Bij het uitrijden van station Dordrecht sprong spontaan een koppeling tussen twee treinstellen los. Dit geldt bij de spoorwegen als een zeer ernstig incident, omdat zoiets levensgevaarlijk voor passagiers kan zijn.

Bij dit incident zijn geen gewonden gevallen, mede omdat het incident zich voordeed bij lage snelheid, omdat de trein net het station Dordrecht uitreed.

„Maar dit mag niet gebeuren. We zullen hier een technisch onderzoek naar doen,” zegt NS-woordvoerder Michiel Jonker.

Het treinverkeer ondervond geen verdere hinder, omdat er genoeg andere sporen beschik baar waren. Vorig jaar deed zich bij Geldermalsen een vergelijkbaar incident voor.
bron: http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden/article990312.ece

Het lot moet die trein wel hebben zeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01
en dan te bedenken dat ik weekelijks twee keer in die trein zit.... *Klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vanmiddag weer een mooie rondreis mogen maken omdat de enige brug tussen haarlem en amsterdam die open kon, graag open wilde blijven zodat er dus met geen mogelijkheid een trein kon rijden. Standaardomleiding maar genomen (hlm -> ledn -> shl -> asd), al voordat die omgeroepen werd (drukte viel dus nog mee).

[ Voor 82% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Wat ik overigens wel gigantisch k*t vindt sinds de nieuwe dienstregeling is de aansluiting van enschede naar groningen (ik moet zelf van almelo naar hoogeveen, mn vriendin woont in hoogeveen). "vroegah" was t ideaal, met de ene trein moest je een kwartiertje wachten met de andere 5 minuten, maar nu moet je minstens 25 minuten wachten in zwolle... je kunt gewoon de trein die je moet hebben zien vertrekken, de logica ontgaat me daar echt van, temeer daar de stoptrein naar zwolle in wierden ook nog s 5+ minuten stilstaat. Als die direct door rijdt, kan die aansluiting gewoon gehaald worden :/

Verder heb ik de laatste tijd weinig last van vertraging, en ben de afgelopen paar weken toch wel een aardig eind met de trein geweest, dus dat is wel goed, alleen die ***-aansluting in zwolle ben ik niet over te spreken

tot zover mijn frustratie over mijn wekelijkse treinverbinding :P

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Res-q schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:20:
de logica ontgaat me daar echt van, temeer daar de stoptrein naar zwolle in wierden ook nog s 5+ minuten stilstaat. Als die direct door rijdt, kan die aansluiting gewoon gehaald worden :/
Had dat niet iets te maken met een buitendienststelling daar over een tijdje, waardoor er onderweg gekeerd gaat worden en die tijd nodig is? Misschien een lokalo die er meer van weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 15-01-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

*ahem* B) 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Spacecowboy op 16-01-2007 00:19 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Luccus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:44:
[...]
Wat zitten jullie allemaal te mekkeren over Utrecht en spoor 18/19? Ik heb het over de trein naarUtrecht op het station Geldermalsen. Daar zijn maar twee sporen. Bij het spoor aan de westkant is het logisch dat de treinen aan het uiteinde staan, want daar staan meestal ook daadwerkelijk twee treinen. De ene gaat richting Tiel of 's-Hertogenbosch, de andere richting Dordrecht. Maar aan de oostkant staat alleen maar een trein naar Utrecht. Waarom in de vrede moet dat ding ineens zo'n eind van de ingang staan??? 't Is allemaal geen vreselijk probleem ofzo, maar ik zie de logica ervan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Varienaja schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:24:
[...]

Wat zitten jullie allemaal te mekkeren over Utrecht en spoor 18/19? Ik heb het over de trein naarUtrecht op het station Geldermalsen. Daar zijn maar twee sporen. Bij het spoor aan de westkant is het logisch dat de treinen aan het uiteinde staan, want daar staan meestal ook daadwerkelijk twee treinen. De ene gaat richting Tiel of 's-Hertogenbosch, de andere richting Dordrecht. Maar aan de oostkant staat alleen maar een trein naar Utrecht. Waarom in de vrede moet dat ding ineens zo'n eind van de ingang staan??? 't Is allemaal geen vreselijk probleem ofzo, maar ik zie de logica ervan niet.
Oh, juist. nm 8)7

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Luccus schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:36:
[...]
Had dat niet iets te maken met een buitendienststelling daar over een tijdje, waardoor er onderweg gekeerd gaat worden en die tijd nodig is? Misschien een lokalo die er meer van weet.
Ik heb geen idee, maar ben wel benieuwd wat hier nou de reden van is :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Woei, weer een uur vertraging vandaag.

Score in het nieuwe jaar tot nu toe:
7 ritten: 3x een uur vertraging, 2x een kwartier. En op geen enkele dag zowel de heen- als terugweg op tijd gereden.

En de NS begon zo goed vlak na het begin van de nieuwe dienstregeling. Nu wordt er al helemaal niks meer gemeld via de intercom onderweg als er iets aan de hand is :(

En dan te bedenken dat ik vorig jaar in z'n *geheel* nog niet eens zoveel vertraagd was... Ik zie steeds minder duidelijk waarom die verandering nodig was. Iemand betere ervaringen?

[ Voor 0% gewijzigd door Varienaja op 16-01-2007 20:40 . Reden: 'Mijn NS' is ook offline, kan m'n claim niet eens indienen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Varienaja schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:39:
En dan te bedenken dat ik vorig jaar in z'n *geheel* nog niet eens zoveel vertraagd was... Ik zie steeds minder duidelijk waarom die verandering nodig was. Iemand betere ervaringen?
Ja: er rijden meer trein dan alleen reizigerstreinen. Wat betreft je omroepopmerking: google eens op 'representatief'. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 16-01-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ja hier goede ervaring. Vandaag midden in de spits (17:00) rijd zelfs de IC A'dam-Utrecht-Nijmegen op tijd, zodat ik/we (weer) de toch al nier zo ruime aansluiting op Utrecht kon halen met de IC Schiphol - Utrecht - Eindhoven, die trouwens doorrijdt naar Maasstricht volgens de CTA's.

Wist niet dat die helemaal door ging naar Maasstricht, maar dat is dus goed nieuws voor die mensen die die kant op moeten. (4x per uur naar Maasstricht dus als je de IC Alkmaar - Heerlen/Maasstricht er ook bij neemt)

Wat wel weer drama is, dan ze (Arriva) in Den Bosch zogenaamd de bussen op de IC's Utrecht/Eindhoven hebben laten aansluiten. Wat ze ook uit de BBA tijd nog steeds niet hebben begrepen is dus dat een aansluiting van 2 minuten géén aansluiting is als reizigers minimaal 2 minuten nodig hebben om het Stationsgebouw in te komen! |:(

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
ND863 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:13:
Ja hier goede ervaring. Vandaag midden in de spits (17:00) rijd zelfs de IC A'dam-Utrecht-Nijmegen op tijd, zodat ik/we (weer) de toch al nier zo ruime aansluiting op Utrecht kon halen met de IC Schiphol - Utrecht - Eindhoven, die trouwens doorrijdt naar Maasstricht volgens de CTA's.

Wist niet dat die helemaal door ging naar Maasstricht, maar dat is dus goed nieuws voor die mensen die die kant op moeten. (4x per uur naar Maasstricht dus als je de IC Alkmaar - Heerlen/Maasstricht er ook bij neemt)
Que? Er zijn maar twee treinen uit Schiphol die doorrijden naar Maastricht (met één s, dus Maastricht, niet Maasstricht) en die zijn om 17u al weg uit Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Die bedoel ik inderdaad. Rond de klok van 5, 16:51 was het geloof ik.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
SM'90 wordt op het moment afgevoerd naar de sloper. :'(

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Commendatore schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:30:

bron
Ja en? Die bakken hebben dienst gedaan en zijn afgeschreven. Het was en blijft een prototype serie een heeft zo aan de wieg gestaan van de succesvolle IRM serie. Dan hou je die 9 stelletjes echt niet in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Commendatore schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:30:

bron
Foto's: Click!
Tja prototypes heten prototypes omdat ze niet echt bedoelt zijn voor jarenlange dienst. Als een vervoerder tevreden is over het prototype komen er natuurlijk volledig functionerende treinstellen voor in de plaats :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/mmbase/images/948612

Nog een vraagje:-Hoe gevoelig is de laklaag van b.v. een IRM voor zonlicht :? Ik heb het idee dat ze best wel verkleurd zijn (mattere kleur).

[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 18-01-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waar zit de katwolderhaven eigenlijk dan? :? :?

Ok, je rijdt vanuit de richting Amf dan Zl binnen, en ik neem aan dat dan na station Zl de katwolder haven zit? (aangezien ik op de achtergrond een Buffel zie rijden die alleen na Zl rijdt)... En dan?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Ariën Clay schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:47:
Waar zit de katwolderhaven eigenlijk dan? :? :?

Ok, je rijdt vanuit de richting Amf dan Zl binnen, en ik neem aan dat dan na station Zl de katwolder haven zit? (aangezien ik op de achtergrond een Buffel zie rijden die alleen na Zl rijdt)... En dan?
Zwolle Katwolde raccordement takt af vanaf de lijn naar Kampen. Zie http://www.sporenplan.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 18-01-2007 12:50 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Het gaat lekker vandaag ivm weer:
Boom Zevenaar - Emmerich
De beperkingen als gevolg van de boom op het spoor tussen Arnhem en Emmerich zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Arnhem en Emmerich is volledig hervat.

Defecte bovenleiding Harmelen
Tussen Woerden en Breukelen, tussen Rotterdam en Utrecht en tussen Den Haag en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Rotterdam en Utrecht en tussen Den Haag en Utrecht minder treinen en rijden er tussen Woerden en Breukelen geen treinen.

Defecte bovenleiding Amsterdam Zuid
Tussen Schiphol en Duivendrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Schiphol en Duivendrecht minder treinen.
Prognose:
*Onbekend.

Weersomstandigheden Noord en Zuid Holland
Wegens de weersomstandigheden moeten reizigers in Noord- en Zuidholland en Utrecht rekening houden met vertraging tot een half uur en uitval van treinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
PolarBear schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:54:
Het gaat lekker vandaag ivm weer:

[...]
Idd, veel bomen op de rails en defecte bovenleidingen :/ Er is nu een weer + verkeersalarm..
Btw, nog een ander brandend vraagje... Kan je aan een kleur van een jas van een conducteur/hc/mc zien wat voor een functie hij heeft @ NS :? Ik zie namelijk NS'ers met rode strepen, en ook met gele strepen. Een HC kan je herkennen aan het bordje op zijn borst :) Ook hebben die vaak een zwarte cobert met een rode voorkant bij de knopen toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Er bestaan alleen maar hoofdconducteurs toch tegenwoordig?

Het NS uniform is blauw, de rode streep op het jasje is een machinist (vanwege de kleur van het oorspronkelijke uniform), geel is conducteur en lichtblauw internationaal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
PolarBear schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:34:
Er bestaan alleen maar hoofdconducteurs toch tegenwoordig?

Het NS uniform is blauw, de rode streep op het jasje is een machinist (vanwege de kleur van het oorspronkelijke uniform), geel is conducteur en lichtblauw internationaal geloof ik.
Ok, dan weet ik dat ook weer :)
Defecte bovenleiding Alphen - Bodegraven
Tussen Alphen aan den Rijn en Bodegraven moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Alphen aan den Rijn en Bodegraven geen treinen.

Defecte bovenleiding Culemborg - Houten
Tussen Utrecht en Tiel en tussen Utrecht en Den Bosch moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Culemborg en Houten geen treinen.

Rommel op het spoor Schiedam
Van en naar Schiedam Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door rommel op het spoor rijden er van en naar Schiedam Centrum geen treinen.

Weersomstandigheden Noord en Zuid Holland
Wegens de weersomstandigheden moeten reizigers in Noord- en Zuidholland en Utrecht rekening houden met ernstige vertraging en uitval van treinen.

Defecte bovenleiding Harmelen
Tussen Woerden en Breukelen, tussen Rotterdam en Utrecht en tussen Den Haag en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Rotterdam en Utrecht en tussen Den Haag en Utrecht minder treinen en rijden er tussen Woerden en Breukelen geen treinen.

Defecte bovenleiding Amsterdam Zuid
Tussen Schiphol en Duivendrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Schiphol en Duivendrecht minder treinen.
Prognose:
*Onbekend.
Werkzaamheden Doetinchem - Winterswijk
Tussen Doetinchem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door werkzaamheden rijden er tussen Doetinchem en Winterswijk geen treinen maar bussen.
Prognose:
*einde tussen 15.00 en 16.00 uur.
Bron: Prorail
Nog meer storingen!

Amsterdam CS ontruimd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amsterdam CS word ook ontruimd, alle Intercity's voor vandaag zijn opgeheven en vervangen door stoptreinen:
Het spoor ondervindt donderdag grote hinder van de harde wind en regen. Het Centraal Station in Amsterdam is donderdagmiddag ontruimd. Dat is op het station omgeroepen.

Een deel van het dak is kapot en er zijn delen van de glazen overkapping naar beneden gekomen.

Een woordvoerder van de NS meldde donderdag dat alle intercitytreinen uit de dienst genomen worden en worden vervangen door stoptreinen.

Door een boom op het spoor rijden er tussen Amersfoort en Utrecht minder treinen, zo meldt de NS. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van minimaal een half uur.

Tussen Weesp en Almere, Leiden en Den Haag Centraal en bij Amsterdam-Zuid veroorzaakt de wind vertragingen door beschadigingen aan bovenleidingen. Reizigers in Noord- en Zuidholland en Utrecht moeten rekening houden met vertraging tot een half uur en uitval van treinen.

En ook tussen Alphen en Bodegraven, Culemborg en Houten, Woerden en Breukelen, Rotterdam en Utrecht, Den Haag en Utrecht en Schiphol en Duivendrecht rijden minder of tijdelijk geen treinen.

Op Amsterdam-CS wordt een aantal sporen tijdelijk niet gebruikt wegens opwaaiende bouwmaterialen en gebroken bovenleidingen. Ook van en naar Schiedam Centrum waaide rommel op het spoor, hetgeen leidt tot vertragingen.

Tussen Arnhem en Emmerich liepen reizigers vertraging op door een boom op het spoor. Deze is inmiddels weggehaald, het treinverkeer rijdt daar weer volgens dienstregeling. Ook tussen Cuijk en Nijmegen zorgde een op de rails gewaaide boom voor vertragingen. Inmiddels rijdt ook daar het treinverkeer weer normaal.

ProRail heeft extra storingsploegen paraat staan. Toch adviseert ProRail reizigers voor vertrek te controleren of hun trein op de geplande tijd rijdt.
nu.nl

Lekker, zo'n storm :P

Edit, oeps een deel is overlap met de reply hierboven. Nou ja, er staan ook wat nieuwe dingen in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Moet je voor de grap eens kijken op de propech site hoeveel storingen er zijn atm... Ze sommen het nu gewoon kort op zonder de reden te geven. Ook is de prorail site en de NS site erg traag. Wel erg lullig voor al die mensen die nu op verschillende tochtige stations staan in de kou (iig regen en zeer veel wind) zonder uitzicht op normaal vervoer naar huis :(

Btw, ik zou eigenlijk wel een Poll willen maken wanneer de fietstrap @ station Ah verzakt is! Elke keer wanneer het regent loopt het water van de zandheuvel af die dient als ondergrond voor de trap. Dit water neemt onvermijdelijk zand mee, waardoor je op dit moment gewoon een modderstroom naar beneden ziet komen. Ook is aan het begin van de trap een aanzienlijk stuk al verzakt. Sccs met het maken van de roltrap aldaar :/

[ Voor 40% gewijzigd door IJnte op 18-01-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat wil je dan? Dat ProRail even roept "Sesam, open u!" en dat dan de storm automagisch gaat liggen?

Ja, ProRail heet eigenlijk PrutsRail en ik ben er ook niet zo'n fan van, maar dit lijkt me toch echt een gevalletje 'overmacht' hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
wildhagen schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:10:
Wat wil je dan? Dat ProRail even roept "Sesam, open u!" en dat dan de storm automagisch gaat liggen?

Ja, ProRail heet eigenlijk PrutsRail en ik ben er ook niet zo'n fan van, maar dit lijkt me toch echt een gevalletje 'overmacht' hoor.
Totaal mee eens. Dit is ook overmacht, maar dan zijn het over het algemeen nog steeds proprutsers 8). Ze hebben extra storingsploegen ingeschakeld las ik op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Ik zit hier op hoofdkantoor van de NS waar we een hele mooie flatscreen hebben hangen met een kaart van NL erop. Bijna de helft van het spoor is rood gekleurd. Zal eens kijken voor een screenshot :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/18/f_spoorkaari_0c67m_fcb0283.jpg

Screenshot van een Spoortkaart van NL op een RailPocket.

[ Voor 28% gewijzigd door Piels op 18-01-2007 15:36 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Piels schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:15:
Ik zit hier op hoofdkantoor van de NS waar we een hele mooie flatscreen hebben hangen met een kaart van NL erop. Bijna de helft van het spoor is rood gekleurd, zal eens kijken voor een screenshot :)
Et is ook erg slecht atm. Zelf prorail geeft nu een negatief reisadvies:
Spoor ondervindt ernstige hinder storm
Indien niet nodig wordt geadviseerd niet te reizen; Amsterdam CS ontruimd De storm die over Nederland raast zorgt in toenemende mate voor problemen op het spoor. Met name op trajecten in het westen van het land loopt de bovenleiding schade op. Op dit moment rijden er, in verband met bovenleidingproblemen geen treinen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, tussen Alphen a/d Rijn en Bodegraven, tussen Rotterdam en Den Haag / Hoek van Holland; tussen Woerden en Breukelen, Den Haag en Gouda, Schiphol en Duivendrecht.

Op het spoor gewaaide bomen en andere voorwerpen zorgen voor geen of minder treinen tussen Arnhem en Zevenaar, Utrecht en Woerden en tussen Utrecht en Amersfoort. Op de stations Amsterdam CS, Schiedam en Almere CS is door de storm schade aan het stations ontstaan. Van en naar Amsterdam CS rijden er geen treinen.

Er wordt in de Randstad gereden met een aangepaste dienstregeling waarbij intercity's worden vervangen door stoptreinen. Indien niet noodzakelijk wordt geadviseerd geen gebruik te maken van de trein. ProRail heeft extra storingsploegen ingezet en stelt met de vervoerders alles in het werk om zo veel mogelijk treinen te laten rijden.
Bron: Prorail

[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 18-01-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Piels schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:15:
Ik zit hier op hoofdkantoor van de NS waar we een hele mooie flatscreen hebben hangen met een kaart van NL erop. Bijna de helft van het spoor is rood gekleurd, zal eens kijken voor een screenshot :)

Edit:
[afbeelding]

Screenshot van een Spoortkaart van NL op een RailPocket.
Deze site geeft ook een mooi beeld: Traphic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Heej heej, een machinist is toch niet blauw?
Die heeft een rood jasje. Tenminste de laatste keer dat ik een machinist van NSR zag (half jaar geleden nu) had die man toch nog steeds het mooie roodje jasje aan hoor! En conducteurs idd een blauw jasje.

Weer mooi ruk in Nederland, ben ik blij dat hier de zon schijnt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Je hebt, conducteurs, machinisten, en peron medewerkers :)

Zit vast in Utrecht ;(

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zwahiel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:04:
Heej heej, een machinist is toch niet blauw?
Die heeft een rood jasje. Tenminste de laatste keer dat ik een machinist van NSR zag (half jaar geleden nu) had die man toch nog steeds het mooie roodje jasje aan hoor! En conducteurs idd een blauw jasje.
Al een tijdje lang zijn al die uniformen blauw. Alleen hebben de machinisten geloof'k een rood streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:22:
[...]

Al een tijdje lang zijn al die uniformen blauw. Alleen hebben de machinisten geloof'k een rood streepje.
Andersom, HC rood, mcn geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Al het (personen-)treinverkeer in Nederland word voor de rest (vermoedelijk) van de dag gestopt, met als enige uitzondering het Noorden (boven Zwolle):
In de Randstad, het midden en het zuiden van het land rijden tot nader order geen treinen. Dat heeft een woordvoerster van ProRail donderdagavond laten weten. Volgens haar blijven slechts de treinen boven Zwolle donderdagavond mogelijk nog rijden.

Bij Belfeld, in de buurt van Venlo, raakte donderdag een treinmachinist lichtgewond toen zijn trein tegen een op het spoor gevallen boom reed. De brandweer heeft de passagiers uit de trein gehaald. Die worden nu met bussen vervoerd.

Het Nederlandse Rode Kruis vangt in de Jaarbeurs in Utrecht en in Woerden reizigers op die op de stations zijn gestrand. Volgens de woordvoedster is het Rode Kruis door de gemeentes gevraagd dit te doen. In Utrecht zijn donderdag rond 17.30 uur ruim duizend mensen aanwezig. In Woerden stromen de gestrande reizigers ook toe. Daar is plaats voor ongeveer zeshonderd mensen.

Connexxion maakte bekend dat de Fast Flying Ferries (draagvleugelboot Velsen-Amsterdam) uit de vaart is genomen. Dat geldt ook voor de waterbusdienst in Rotterdam en de veerdiensten Vianen-Nieuwegein en Genemuiden-Zwartsluis.

De ponten van Connexxion op het Noordzeekanaal en het veer bij De Woude varen op dit moment nog wel.
nu.nl

Edit: het artikel is nu bijgewerkt. Het geld voor heel Nederland nu, dus ook boven Zwolle rijden geen treinen meer.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 18-01-2007 19:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Weersomstandigheden Nederland
Door weersomstandigheden wordt het treinverkeer in heel Nederland stilgelegd.
Bron: Prorail.

Ik ben net ook geslachtofferd door het weer. Ik ging mijn girl ophalen @ Nm. Had de laatste trein naar Nm vanaf Ah (15:58 ICRm). Vanaf 16:10 geen treinen meer van Nm naar Ah. Ik ben in Nm nog ff wat wezen eten en om 19:40 thuis gekomen weer.

[ Voor 45% gewijzigd door IJnte op 18-01-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lees een post boven je ;)

Begrijpelijk beslissing lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Als ik het goed mee heb gekregen gaat ook in Duitsland alles plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik e.e.a. zo lees ben ik goed weggekomen :)

Baas was zo lief me de middag vrijaf te geven, dus mocht om 15.15 gaan. Moet van RTD naar GV. Aldusch naar R'dam CS getogen. Daar begon de ellende. Schiedam vlak, om over Gouda.
Gouda aangekomen. Jeuj :)
Draadbreuk bij Moordrecht --> geen treinen naar Den Haag :( Uurtje gestaan en met mazzel een bus te pakken weten te krijgen naar Leiden. Kon zelfs zitten, en de chauffeur liet iedereen gratis meereizen _/-\o_ Kostte me een uurtje, maar ik was iig onderweg :)
Leiden aangekomen. Station ingelopen, wordt er omgeroepen dat er een stoppendel zal gaan naar GV. Kom ik op het perron aan, staat ie er al :) Meteen rennen en instappen dus, veel te smerig weer buiten :+
Uiteindelijk stond ik rond 18.45 op gv. Toen nog lopen, 19.00uur thuis. Al met al dus 3:45 onderweg geweest, maar wel thuisgekomen :)

En nu zometeen lekker voor de TV op de bank met een bak koffie :7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luccus schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:31:
Als ik het goed mee heb gekregen gaat ook in Duitsland alles plat.
Jep, is nu officieel bevestigd:
De spoorwegen in Duitsland hebben vanwege de storm het treinverkeer in het hele land stilgelegd. Tienduizenden reizigers zijn gestrand. Alle treinen worden stations binnengereden en moeten daar blijven. "Dat hebben we nog nooit gehad in Duitsland", aldus de baas van de Duitse spoorwegen Hartmut Mehdorn op donderdag.
Uit het nu.nl artikel.

In Engeland en Noord-Frankrijk schijnt het ook een gigantische chaos te zijn. Nou is dat in Engeland natuurlijk heel normaal (infra is daar nogal verouderd en onveilig), maar toch...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:44:
Als ik e.e.a. zo lees ben ik goed weggekomen :)

Baas was zo lief me de middag vrijaf te geven, dus mocht om 15.15 gaan. Moet van RTD naar GV. Aldusch naar R'dam CS getogen. Daar begon de ellende. Schiedam vlak, om over Gouda.
Gouda aangekomen. Jeuj :)
Draadbreuk bij Moordrecht --> geen treinen naar Den Haag :( Uurtje gestaan en met mazzel een bus te pakken weten te krijgen naar Leiden. Kon zelfs zitten, en de chauffeur liet iedereen gratis meereizen _/-\o_ Kostte me een uurtje, maar ik was iig onderweg :)
Leiden aangekomen. Station ingelopen, wordt er omgeroepen dat er een stoppendel zal gaan naar GV. Kom ik op het perron aan, staat ie er al :) Meteen rennen en instappen dus, veel te smerig weer buiten :+
Uiteindelijk stond ik rond 18.45 op gv. Toen nog lopen, 19.00uur thuis. Al met al dus 3:45 onderweg geweest, maar wel thuisgekomen :)

En nu zometeen lekker voor de TV op de bank met een bak koffie :7
Heb je idd geluk gehad. Op verschillende plekken in het land zijn opvangplekken voor reizigers (Waaronder Ut en Gvc). De opvangplekken zijn momenteel te vinden op www.crisis.nl .
Ik ben in totaal zo'n 3.5 uur bezig geweest om 19km te overbruggen. Ik stond op Nm om naar Ah te gaan rijden er geen treinen meer (rond 16:30). Sta je bij de bussen te wachten @ Nm komt er zo'n novio prutser die zegt dat er geen bussen meer gaan rijden (sta ik dus al helemaal verkleumd te wachten op een bus die niet komt :X
Het is idd allemaal overlast. Wel een goede test voor Ns en consorten wat betreft informatie voorziening. Nog steeds is dit naar mijn idee nog niet optimaal. Veel van de service medewerkers kunnen genoeg vertellen maar de omroep blijft nog steeds slecht. Vaak 10x hetzelfde bericht. Stond ook bij een trein op spoor 3 @ Nm te wachten.. Eerst stond dat ie naar Ah zou gaan, daarna naar Roosendaal vervolgens weer naar Ah zuid en daarna ging ie helemaal niet meer 8)7

Maar idd allemaal te overmacht. Ik hoop dat de reizigers die gestrand zijn een goede nacht tegemoet gaan. Voordat ik morgen naar Ut ga, check ik wel ff de prorail site om te kijken of er al weer gereden kan worden. Dat wordt trouwens ook geadviseerd. Het is de 2e keer dat het gebeurd dat het hele treinverkeer platgelegd wordt. 1990 was de laatste keer. Geen verkeerde beslissing. Je zou maar met 80km/h tegen een boom aanrijden met je 1700 serie loc.. Er is al 1 gewonde Mc die tegen een boom gereden was. Het is gewoon niet veilig om met dit weer te rijden (buiten de windsnelheden om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Is er hier iets bekend over morgenochtend. Moet naar Amsterdam Bijlmer vanaf Hoorn Kersenboogerd. Kan bij de NS niks vinden. Bovenleidingen schijnen pas bij windkracht 5 weer gerepareerd te worden. Dus geen idee of ik morgen naar school kan eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zozo dus in Duitsland ook al, dat vind ik wel apart, want daar doen ze niet zo snel aan dit soort maatregelen.. Ben benieuwd, normaal gesproken wordt de bovenleiding altijd supersnel gerepareerd, dat is iets waarvan ik nog steeds verstelt sta hoe snel dat gebeurd altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:36:
[...]
De ligging van de stoptrein is dusdanig aangepast dat deze voor de stations ten oosten van Almelo een betere aansluiting geeft op de IC's van/naar het westen. De stoptrein komt nu dus vlak voor de IC binnen (richting Zwolle) of vlak er na (richting Enschede).

Negatieve gevolgen: vertraagde IC uit het westen hangt bij minimale vertraging achter de stoptrein, stoptreinknoop Hengelo verneukt, 32 minuten kering te Enschede met na 20:00 non-aansluiting (25 minuten) op bussen, zeldzaam waardeloze overstappen in Zwolle van/naar alle andere treinen.

Positief: vanaf Borne en Drienerlo veel betere aansluitingen op de IC's (voor De Riet boeit dat minder, daar komen bussen en stapt toch geen hond in).

Omzeiling: vertrek iets eerder en neem vanuit Enschede de IC naar Deventer en neem daar de 'IC' (mat'64 - stopt bij Olst en Wijhe) naar Zwolle die daar wel cross-platform overstap biedt op de IC's naar Groningen/Leeuwarden. Aansluiting in Deventer mis je zelden tot nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:04:
Is er hier iets bekend over morgenochtend. Moet naar Amsterdam Bijlmer vanaf Hoorn Kersenboogerd. Kan bij de NS niks vinden. Bovenleidingen schijnen pas bij windkracht 5 weer gerepareerd te worden. Dus geen idee of ik morgen naar school kan eigenlijk
Gaat waarschijnlijk wel goed komen, hebben tussen 23:00 en middernacht al her en der wat pendeltreintjes en inspectieritten gereden (Arriva reed op Ddr-Gdm weer volledige dienst vanaf 22:00 oid), dus het meeste zal wel weer rijden, hoewel wellicht niet erg punctueel en wees ook niet verbaasd als treinen te lang/te kort zijn.

Bovendien kan je vanaf Bijlmer met de metro naar Centraal en vanuit daar met een Arrivabus (114?) naar Hoorn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zat afgelopen avond te denken. De meeste treinen rijden niet vanwege bomen op de rails wordt er gezegd. Waarom monteren ze dan niet van die 'bisonvangers' voor de treinen? Bedoel dan kan je op zijn minst met een gangetje van 30 KM/uur die boom even wegduwen en je kan weer verder. Zal lang niet altijd helpen maar voorkomen in ieder geval dat het spoorwegennet compleet stil komt te liggen lijkt me.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Stormschade Nederland
Het treinverkeer in Nederland wordt weer opgestart. Houdt u nog rekening met incidentele uitval van treinen. Met name in het oosten van het land vallen op een aantal trajecten nog treinen uit.

Geen treinen (beide richtingen):

Nijmegen-Venlo
Nijmegen-Arnhem
Veenendaal C-Rhenen
Barneveld N-Ede Wageningen
Dalfsen-Ommen
Station Almere Centrum is gesloten

Stormschade Nederland (2)

Geen treinen (beide richtingen):

Arnhem-Tiel, bussen
Hengelo-Oldenzaal, bussen
Zutphen-Winterswijk, bussen
Doetinchem-Winterswijk, bussen

Minder treinen:
Rotterdam-Roosendaal
Leiden-Dordrecht
Rotterdam-Vlaardingen
Veel stremmingen atm

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ProRail noemen we gewoon ProRail. Ga het topic dus niet verzieken met kinderachtige woordspelingen.