Toon posts:

Aankoop nieuwe camera

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met concertfotografie vooral voor mezelf en soms voor 3voor12/noordholland. ik ben eigenlijk van plan om meer mooie foto's te maken. daarvoor wil ik graag een camera kopen ik weet niet waar ik dat moet plaatsen dus zet ik het er hier bij. belangrijk zijn een hoge lichtgevoeligheid zodat zoveel mogelijk zonder flits mooie concertfoto's van vooral bandjes kan maken in kleine en middelgrote podia in noord holland. denk aan een patronaat en kleiner. ik heb vandaag de PCM binnengekregen en daar wordt de Canon EOS 400D aangeraden. van professionele fotograven van 3voor12/noordholland heb ik gehoord dat fuji goeie camera's maakt qua lichtgevoeligheid. zelf heb ik dus zo'n SLR op het oog en misschien een panasonic lumix tz1 een compact camera die ook volgens de PCM hoog scoort bij lichtgevoeligheid. ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden en dat ik niet meteen afgebrand wordt omdat dit verkeerd staat :)

oja, kom plz niet aan met dat ik nergens kom met standaardlens. voor het grootste deel van tijd zal ik van dichtbij kunnen fotograferen.

edit: het budget ligt voorlopig rond de 800 euro.

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23

Paxlie

chaos en inslag

hoge lichtgevoeligheid + standaardlens gaat niet.

Verder: leer Nederlanders
nog verder: er is genoeg op got te vinden om iig een merk te noemen en wat je zelf al uitgezocht hebt om zodoende de idiote opmerkingen van dronken mensen voor te zijn :+

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dronken persoon meld (nee valt mee :P)....maar in essentie klopt het wel wat hierboven gezegd wordt, je vraag behoeft geen eigen topic denk ik.
Probeer het eens in dit topic

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Echt zoeken heb je niet gedaan wel?

Er is een onderwerp over partyfotografie, daar zou je vrijveel op kunnen steken. Verder is er een topic over instap DSLR's (Digitale SpiegeL Reflex camera's)

En dan claimen dat er niets op GOT staat.... daar maak je geen indruk mee, in ieder geval niet bij mij.

Maar goed, kijk verder eens naar het topic over de D40, de D50, de D70, de D80 (allemaal Nikon, de D70 en D80 liggen wel heel erg aan de bovenkant van je budget.)
Verder zijn er topics over de Canon 350D en 400D

topics over nikon en canon mount lensen zijn ook interesant en oh, ja kijk ook eens naar de flitser topics, want als je redelijk dicht bij de artiesten kunt komen, zul je die nodig hebben.

Even denken... D50+kitlens ~ 600 euro. Simpele flits SB600 ~250 euro. Simpel lichtsterke lens 50 mm 1.8 ~100 euro. 800 euro is best krap dan.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Canon 400d + Canon 50m/F1.8 zou een goed uitgangspunt zijn.
Nikon heeft soortgelijke prime voor weinig geld.
Afhankelijk van licht zou dit redelijk (zonder flits) moeten lukken.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
En vergeet de compact maar, die kunnen zeker niet mee komen op hoge ISO's i.v.t. de dSLR's
Alleen de Fuji F30 vind ik nog wel te doen maar de rest... Panasonic heeft op hoge ISO's een zeer agressief noise filter wat naar mijn mening een erg lelijk effect op levert, je levert alle scherpte in om de ruis weg te halen waardoor je een waterverf effect krijgt. 400 ISO is voor bijna alle compacts al echt de limit (persoonlijk vind ik de meeste dan al niet echt meer te doen), terwijl de nieuwere dSLR's op 1600 ISO er dan nog beter uit zien.

Dus zoals gezecht hierboven, Nikon D40/D50 of Canon 400D + 50mm 1.8

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Misschien hadden die pro's waaraan OP het gevraagd had het wel over Fuji dSLR's?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

YellowCube

Wait...what?

Hoi,

Je inzet qua zoeken is een beetje minimaal. Er wordt hier iets meer van je verwacht.
FG Algemene policy

een goed topic voor als je op zoek bent naar een dSLR
[discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*
voor bijbehorende lenzen:
Het grote Canonmount-objectieven-topic V5.0
Het grote Nikonmount-objectieven-topic V4.0

verder zijn er topics als:
Canon S3 IS 6MP 12x superzoom
Bekendmaking Fuji S9600 (9mp, 10.7x)
Fujifilm S6500fd met "face detection technology"
Fuji FinePix S9500: Deeltje 2
Canon EOS 400D 10,1MP dSLR
etc.
voor tips over feest en concertfotografie en welke flitsers en lenzen daar te gebruiken:
[Ervaringen] partyfotografie deel 5

met andere woorden: Er is genoeg te vinden.
En een kleine tip: het gebruik van punten en hoofdletter maakt een post veel duidelijker.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.