Pwain schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:35:
[...]
Ben je hier 100% zeker van?? Dus je had meteen bij de Wii die RGB kabel gekocht?! Je hebt het probleem duidelijk kunnen ervaren na de updates van de firmware?!
Indien zo...meld dit dan aan Nintendo zelf. Ik heb ook even opgezocht op het internet en het blijkt inderdaad dat er meerdere meldingen over zijn. Wel wordt er telkens gebruik gemaakt van WiiConnect24. Misschien kan je deze eens uitschakelen en zien wat het resultaat is.
Ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Ja, 100% zeker. Ik had m'n RGB kabel zelfs al voordat ik m'n Wii had

En het begon inderdaad na het verbinden met internet en updaten van de firmware.
Heb nu getest met standby internet uit. Dan werkt het allemaal weer prima. Hij springt automatisch op AV als ik de wii aanzet, en springt weer terug op een normaa kanaal bij het uitzetten, en geeft zowel beeld als geluid van de tv-uitzending weer. Zet ik standby-internet weer aan, dan is het probleem weer terug. Hij springt dan niet automatisch over (niet naar av en ook niet terug) en het beeld blijft zwart bij tv kijken. Wii-connect24 mag dus wel aanblijven, maar standby-internet niet. Echter, zonder stand-by internet kan ik niet meer naar het weerkanaal, die zegt dan dat wiiconnect24 uit staat (?). De browser en de winkel werken nog wel prima zonder standby-internet. Als de wii aanstaat, kan ik trouwens nog steeds niet naar andere tv-kanalen kijken (beeld van de wii komt er vervormd voor), maar dat is niet zo'n probleem. Ik heb het nu tijdelijk 'opgelost' door standby internet uit te zetten, en kijk voor het weer dan maar gewoon naar buiten. Ik zal Nintendo er even over bellen.
Wat ik trouwens ook vaag vind:
-hij geeft aan als ik een nieuw mailtje heb door de blauwe LED, maar dit gaat uit als ik de wii aanzet, ookal heb ik het mailtje nog niet gelezen. Blijkbaar heeft iedereen dit, maar het is wel jammer eigenlijk.
-Ook ververst de teller van het aantal mailtjes rechts onder in beeld pas als je daarwerkelijk ernaar toe gaat als je een mail krijgt terwijl de wii aanstaat. Als je de wii aanzet na een blauw licht gehad te hebben, geeft hij het wel direct aan, maar kan je dus makkelijk vergeten dat je nieuwe mail hebt.
-Het is vrij irritant dat je niet een gamecubegame kan laden zonder perse de wii-mote even te moeten gebruiken vind ik. Bovendien start een game ook gewoon op zonder gamecube controllers aangesloten, je kan dan alleen niks doen