Na een goede week Wii+Red Steel+Wii Play;
Red Steel; in het begin even wennen aan de besturing, als je daar aan gewend bent speelt het heerlijk. Richten gaat heel soepeltjes ook al merk ik dat ik meer de cursor over het scherm beweeg dan dat ik echt op het scherm richt. Vind alleen het zwaardvechten eigenlijk een onnodige toevoeging, vooral omdat het niet optimaal is uitgewerkt (niet real-time). Graphics lijken naarmate je verder komt in het spel steeds beter te worden, echter blijft er een rare witte gloed om de poppetjes heen te zitten, net alsof ze zijn "gesmooth" met photoshop om "mooier" in de omgeving te passen ofzo

Zal wel voor een deel te maken hebben met het feit dat het een launchtitel is en men dus nog verre van het optimale uit de Wii weet te halen denk ik... Al met al dus een leuk spel als je een FPS wilt hebben op je Wii, ook door de leuke setting (maar dat is natuurlijk persoonlijk).
Wii Sports; precies wat ik er van verwachtte eigenlijk. Werkt heel leuk, eigenlijk geen één sport die ik er negatief tussenuit vind springen, ze hebben allemaal zo hun charme. Wat mij meevalt is dat ook leuk is om dit single player te spelen. Vooral de trainingen zijn leuk en de fitness-age test. Maar met z'n tweeën een 9-hole baan "lopen" en echt moeten swingen is natuurlijk ook een ervaring. Dit spreekt, zoals verwacht, ook "non-gamers" aan. De graphics zijn lekker eenvoudig gebleven, wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn, en de toevoeging van de Mii's zorgt voor hilarische momenten (ouders in je team wanneer je honkbalt tegen een ander etc.). Fantastisch spel in multi-player, leuk spel in single-player. Doet z'n werk goed om mensen enthousiast te krijgen voor een Wii, al meerdere malen gehoord na/tijdens het spelen van Sports dat mensen ook een Wii wilde. Het beste "gratis" spel bij de launch van een console lijkt mij zo.
Wii Play; Sommige hele leuke spellen (o.a.duck hunt, pool) maar ook wat mindere (zonde van de slechte besturing bij airhockey). Ook dit spel schittert vooral in de multi-player mode en komt ook goed zijn doel na, het bekend maken met de Wii-mote. Zonder Wii-mote was dit spel zijn geld niet waard, maar voor dat tientje extra bij de losse Wii-mote zal ik 'm niet laten liggen als je een Wii aanschaft.
Wii; prachtig design, klein en stil. Wat kun je je nog meer wensen van de uiterlijke verschijningsvormen van een console?! Natuurlijk is het niet het grafische monster dat de 360 is en straks de PS3 zal worden, maar de innovatieve besturing neemt dit meer dan weg (o wat een cliche). Ik vind de graphics overigens helemaal niet slecht op mijn CRT-WS met de standaard kabel die wordt bijgeleverd (composiet?). Denk dat de 2e & 3e generatie spellen nog een tikkie mooier zullen zijn en dan zal dit m.i. wel degelijk mooier zijn dan de graphics van de sterkste "prev-gen" consoles (xbox). Mii's zijn echt een hele leuke toevoeging en iedereen heeft dan ook veel lol erin wanneer zij hun digitale "evenbeeld" maken wanneer ze op mijn Wii gaan. Na wat googlen had ik mijn Wii ook zo online (trafficport(??) 1 of 11 instellen op het accesspoint) en waren de updates snel gedownload & geinstalleerd. Helaas doen het weer- & nieuwskanaal het nog niet maar dit lijkt mij zeer leuk om te gebruiken. Het winkelkanaal was ik zo binnen, maar heb daar (nog) niets aangeschaft.
Na een goede week Wii is mijn conclusie dat Nintendo een superproduct in handen heeft dat inderdaad ook nog niet betreden doelgroepen zal kunnen overhalen tot gamen en wat de geroutineerde gamer ook kan aanspreken al was het alleen maar voor de multi-player fun naast je 360/PS3.