Hey mensjes, ik ben sinds gister trotse eigenaar van dit mooie apperaatje, gelukkig ben ik al redelijk bekend met symbian, dus dat zit wel goed, (heb N3650 gehad ooit en behalve design is het kwa functionaliteit niet echt verandert!) Ik ben overgestapt van een heuze M1000 (qtek2020 -> pda phone) naar deze n73, eindelijk weer eens wat kleiners in me handen bij het bellen

en knap sms'en, en een heerlijke camera, aangezien ik niet veel te makken, was het een gsm met goede camera of me huidige telefoon met sim-only en een digicamera kopen, mwa, echt een fotograaf ben ik niet, dus de camera op de n73 voldoet prima!
Heb wel even me eigen settings erin gezet voor een beter resultaat (filtser: auto, bel. compesatie: +0.5, witbalans: bewolkt, kleurtoon: normaal, lichtgevoeligheid: hoog).
Uiteraard ben ik de topics aan het doorlezen, maar zo ongeduldig als ik ben toch wat vraagjes:
- Zijn er alternatieve gratis camera applicaties? Bij mijn pda was het zo dat ik 'updatejes (door derden)' kon downloaden om bv RAW fotos te schieten ipv jpg, of een andere video compressie, is dit mogelijk?
- Waarom is er nou geen goeie Exchange Sync tool, die via BT of middels de kabel kan syncen? (die uit de start post doet alleen via gprs) Ik heb gezocht, ook bij symbian zelf, en vind eht eigenlijk wel een gemis voor de business markt, dat je niet eens 'standaard' al kan syncen met veel voorkomende servers... of dat je met je gsm kan inloggen op een domein ofzo, maargoed wie weet

.
- hoe lang ben je je gsm kwijt bij updaten bij een NSP?
Anyway ik ga verder op zoek naar leuke tools, zodra ik wat nuttigs vind, schrijf ik er wat over, oja, in mijn 3650 tijd, was er een onwijs bekend handig Fileexplorertje, die kan ik niet meer vinden, weet iemand nog wat bestands managers van toen? hij was gratis in iedergeval!
ow nog een dom iets, ik vind het oooook raar dat je als je je gsm aansluit middels kabel dat je dan 'standaard' al niet de massaopslag ding van windows kan gebruiken, net als je een mp3 / sd-kaart-lezer aansluit? Maar dat je persee die (stomme) nokia pc suite nodig heb, en ja drivers zus drivers zo, maar een mp3 speler, of een kaart-lezer heeft ook geen driver nodig, en ik ben van mening dat een gsm ook 'zo' zou moeten werken
[
Voor 12% gewijzigd door
Mister_X op 11-01-2007 10:08
]