Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Verwijderd
Ik kan zelf denk ik - net als 99% van de andere mensen - niet zien of een film/tv/videospel op 50 of 60 hz draait. Ik denk dat niet of nauwelijks waarneembaar is tenzij je een geoefend/getrained oog hebt.
Waar het dus wel uitmaakt met videogames is het volgende: zijn de spellen wel of niet FULL SPEED. Want dat merkt iedereen die een spel op 60 hz heeft gespeeld en daarna hetzelfde spel op 50 hz speelt, dat is wel degelijk duidelijk waarneembaar.
Als Nintendo gegarandeerd alle spellen op 50 hz zou afdraaien op een PAL systeem maar zonder dat de snelheid van de spellen 16,67% lager zou zijn en zonder balkjes boven of onder zou het mij nauwelijks iets uitmaken.
Ik weet zelfs ook niet eens of ik het verschil tussen 60 Hz Progressive Scan en 60 Hz Interlaced zou kunnen zien, ja misschien als je twee exact dezelfde tv's naast elkaar hebt. De component kabel is voor mij puur essentieel omdat ie de meest ' scherpe ' graphics vertoond. Wat is het echte voordeel van Progressive Scan bij videogames?
Het voordeel van progressive scan zijn juist die scherpe graphics.........Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:41:
De component kabel is voor mij puur essentieel omdat ie de meest ' scherpe ' graphics vertoond. Wat is het echte voordeel van Progressive Scan bij videogames?

Ik belde net naar gamemania en dreamland en die wisten mij te melden dat ze voor elke 4 wii's 5 zelda games verkocht hebben
Dus dacht ik van hmm, toch maar een even checken bij een maat van me die in de makro werkt (in de makro hadden ze hier meer dan 100 units bij de launch) en jawel hoor, meer zelda games verkocht dan wii's.
Lijkt me erop dat sommige mensen die geen wii konden bemachtigen toch al zelda kochten om ook dat niet mis te lopen

Verwijderd
Zoals ik, want ik wil niet weer zo een zelfde zoektocht voor Zelda, krijg hopelijk morgen of overmorgen mijn wii'tje en dan wil ik gelijk zelda spelen, zit er over te denken om als de Wii binnen is gelijk even red steel mee te pakken.dafz0r schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:46:
Voor de mensen in belgië op zoek naar een wii en/of zelda.
Ik belde net naar gamemania en dreamland en die wisten mij te melden dat ze voor elke 4 wii's 5 zelda games verkocht hebben
Dus dacht ik van hmm, toch maar een even checken bij een maat van me die in de makro werkt (in de makro hadden ze hier meer dan 100 units bij de launch) en jawel hoor, meer zelda games verkocht dan wii's.
Lijkt me erop dat sommige mensen die geen wii konden bemachtigen toch al zelda kochten om ook dat niet mis te lopen
met kopen wacht ik nog even. om 2 redenen: 1 ik heb nog geen genoeg geld. 2 ik wil kijken hoe goed de online functie is.
ik hoop dat hij nog te krijgen is bij mij in de buurt.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Of je plukt er één van marktplaats?
Verwijderd
Als jou buurt Europa of Amerika is: neeBorgoth schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:58:
ik ben nu echt overtuigd dat ik een Wii wil.
met kopen wacht ik nog even. om 2 redenen: 1 ik heb nog geen genoeg geld. 2 ik wil kijken hoe goed de online functie is.
Hier heb ik mijn Wii ook vandaan en ze waren wel in staat om op de launch alle pre-orders af te handelen en toen hadden ze nog over ookMannes schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:28:
Voor mensen in de buurt van zutphen die nog deze week een Wii willen hebben,
Haniel in zutphen zegt er deze week nog 30 te krijgen, pre order only, ik was nummer 25 ofzo, dus als je snel bent maak je nog wel een kans.
Vind 30 wel erg veel als ik de getallen van andere winkels zo hoor, maar ze wisten het echt heeeeel erg zeker dat het er zo veel gingen zijn..
Voor veel kleinere winkels is er ook nog een andere factor die meespeelt en die ik op de t.net frontpage al eens gepost heb
Dit geeft ook gelijk antwoord op de vraag waarom men een aanbetaling zou moeten doen (sommige mensen zagen hier het nut niet van in)het heeft ook grotendeels te maken met het inkoop beleid van de winkels.
De winkel waar ik mijn Wii had ge pre-ordert vroeg van elke klant 25 euro van te voren. Dit omdat nintendo ook gelijk een bedrag verlangt voordat ze leveren.
Deze winkel had dus ook alle Wii's binnen om de pre-orders af te kunnen handelen en toen nog enkele los te verkopen.
Alleen veel winkels konden het bedrag niet ophoesten wat nintendo vroeg omdat ze geen bedrag voor de pre-orders hadden gevraagd.
En dan krijg je er inderdaad ook maar 5. En op zo'n manier is het dus wel erg makkelijk om het af te schuiven op de logistiek van nintendo
Ik denk ook eerlijk gezegd dat de bedrijven die je het hardst hoort klagen zelf ook deels verantwoordelijk zijn voor het aantal wii's die ze binnen hebben gekregen.
Verwijderd
Ik las in de op dat er een wii versie uitkomt die dvd's kan afspelen. Interessant, maar er zal toch wel een hack komen dat de normale wii dat ook kan? of is het gewoon hardware matig niet mogelijk met de wii van nu?
P.s
Ik vind de wii te duur
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 12:16 ]
edit: Een modje was me al voor door de posts te deleten zo te zien.
Ik denk dat 'ie weer volop in de winkels zal liggen tegen de tijd dat je kunt bekijken of de online functionaliteit je bevalt. Dat gaat pas volgend jaar gebeuren namelijk. Hier in Japan overigens morgen al, met Pokemon, ben benieuwd of het een beetje werkt.Borgoth schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:58:
ik ben nu echt overtuigd dat ik een Wii wil.
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 13-12-2006 12:14 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Het is een vrij land, je mag het vinden. Maar wat is nu precies je boodschap? Voorlopig daalt hij toch niet in prijs al hoe hoog je de boom in klimt en voor mensen die spellen als Zelda, Mario, Donkey Kong etc. geweldig vinden is €250,- helemaal geen verkeerde prijs.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
(randkosten als vc games en extra controllers zijn al zo duur, dan kan de basis wel wat goedkoper)CaptainCharisma schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:16:
[...]
Het is een vrij land, je mag het vinden. Maar wat is nu precies je boodschap? Voorlopig daalt hij toch niet in prijs al hoe hoog je de boom in klimt en voor mensen die spellen als Zelda, Mario, Donkey Kong etc. geweldig vinden is €250,- helemaal geen verkeerde prijs.
Tuurlijk de vraag is er nog genoeg met een prijs van 250E.
Maar volgens mij kost het maken van zo'n apperaat veel minder, en met die gruwelijk hoge prijzen voor controlers, games en toekomstige services, mogen ze wat mij betreft zelfs wat geld toe leggen bij de verkoop van een console
p.s. ja ik ben communist en arm
Verwijderd
IkPostius schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:17:
Ik zou zeggen Captain N houdt ons op de Hoogte. Gezien Japan het eerste grote online prject dan wordt van Nintendo. Jaja ik weet het GC had ook online mogelijkheden, maar hoeveel mensen hebben daarvan gebruik gemaakt? Vraag me af hoe het in Japan gaat lopen, en hopelijk halen ze alle kinderziektes eruit voordat het hier komt.
kun je mariokarten DD via de wii online?
Uiteraard zullen de games met online multiplayer in ieder geval hun eigen menu-optie hebben hiervoor, maar ik ben dan toch bang dat de opties veel beperkter zijn. Het zou immers erg handig zijn als je tegenstanders/medespelers direct kunt toevoegen aan je adressenboek, i.p.v. dit handmatig over te moeten nemen (om maar niet te spreken over het eerst moeten opzoeken en doorgeven van je eigen Wii code).
Nou ja, ik wacht in spanning af
Wat sta je nou te smijten met aannames van het 'apperaat' ? Ik vind 't net zoiets als mensen die na een half jaar gaan klagen dat de PC die ze destijds hebben gekocht nu alweer veel minder kost. Controllers zijn wat duur inderdaad, maar je weet het hele marketingplan niet van nintendo. MS maakt bijvoorbeeld verlies op de console, en winst op de games. Misschien heeft nintendo het weer heel anders aangepakt (bijv winst op de hardware en verlies op de games). Online gamen bijvoorbeeld is tot dusver bij de DS gratis geweest. MS rekent daar weer poen voor. Misschien dat je daar je geld weer terugziet. My point: ga niet met op Teleac niveau nadenken over de kosten van een console als je hun marketingplan niet weet.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:20:
[...]
(randkosten als vc games en extra controllers zijn al zo duur, dan kan de basis wel wat goedkoper)
Tuurlijk de vraag is er nog genoeg met een prijs van 250E.
Maar volgens mij kost het maken van zo'n apperaat veel minder, en met die gruwelijk hoge prijzen voor controlers, games en toekomstige services, mogen ze wat mij betreft zelfs wat geld toe leggen bij de verkoop van een console
p.s. ja ik ben communist en armen wacht gewoon rustig todat de wii 150E kost (over een jaar of 2
)
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
of wanneer een boer een klok hoort luiden maar dat de appels de lucht in vliegen.apNia schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:29:
[...]
Wat sta je nou te smijten met aannames van het 'apperaat' ? Ik vind 't net zoiets als mensen die na een half jaar gaan klagen dat de PC die ze destijds hebben gekocht nu alweer veel minder kost.
Ik blijf bij mijn mening dat dat apparaat te veel kost / te winstgevend is voor nintendo
met dat soort teleac denken komen we ook geen steek verder hePostius schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:34:
Marketingsplan en iets duur vinden staan wel redelijk los van elkaar. Het wordt niet goedkoper als je een marketingsplan snapt hoor:p
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 12:38 ]
Wiinterplay
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Als je het marketing plan niet of wel weet dat boeit niet; de prijs blijft hetzelfde.
En of MS nu verlies maakt op hun XBoX dat boeit me geen ruk.
De Wii is (relatief) goedkoop en de spellen ook, verder wil ik em gewoon hebben!
Als iemand BTW nog een reservering heeft openstaan in omgeving Heerlen (zoals Wicked) met bijv. een aanbetaling.
FF replyen aub ^.^
Wii nter playVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:46:
Lijkt meer op wintersport als ik het zo lees.
Wireless Interaction play..
daar heb ik het op gebasseerd
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11-09 09:54
Turn it up loud, captain!
TopicstarterIk vind het een hele slechte naam. Ten eerste is het behoorlijk krom Engels en ten tweede roep je voornamelijk associaties op met de winter. Bovendien kan ik me voorstellen dat Interplay niet zo heel blij is met die naam.SpoTs schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:56:
Wireless Interaction play..
WiiConnect24 is dan een veel betere naam.
[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 13-12-2006 13:04 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
En wat is er mis met de Winter? de meeste Wii's worden nu pas weer in de winter geleverd.MetroidPrime schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:02:
[...]
Ik vind het een hele slechte naam. Ten eerste is het behoorlijk krom Engels en ten tweede roep je voornamelijk associaties op met de winter.
WiiConnect24 is dan een veel betere naam.
Ik had de wii bij bol.com op 3 november 's ochtends besteld (verscheen toen officieel op hun site als besteldbaar item). Ik heb hem ook nog niet.....zal wel 2007 worden...waterstof schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:34:
Ik wordt gek van bol.com.
Ik bestel de Wii op 8 dec (Ja te laat!!!) met een bestelstatus van 2 - 4 werkdagen.
Krijg 's avonds een mail om 17.30 dat ik hem waarschijnlijk eind december geleverd krijg.
Maar rustig de hele avond hem nog op de site verkopen met een levertijd van 2 - 4 werkdagen.
Zaterdag is de levertijd 5 - 10 werkdagen
Maandag is de levertijd 2 - 3 weken
Nu, Woensdag is de levertijd 6 - 8 weken.
Ik heb het gevoel dat ook ik nog heel lang kan wachten.
Mijn 'Wii play' is ook nog niet binnen terwijl die ook een levertijd van 2 - 4 werkdagen had en ik hier geen bericht over heb gehad dat het langer zou duren. Dus...
Ik mag wel netjes betalen, maar volgens mij mag ik ook nog weken wachten voordat ik mijn spullen krijg.
Waarom moet ik wel mijn betalingsverplichting voldoen en kunnen zij maar beloftes blijven doen die ze niet waar kunnen maken.
Ik baal echt enorm...
- MetroidPrime
TopicstarterIk hoop dat je dit niet serieus bedoelt. Winter heeft nu eenmaal niets met online gaming te maken en is daarom een slechte naam.SpoTs schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:04:
[...]
En wat is er mis met de Winter? de meeste Wii's worden nu pas weer in de winter geleverd.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
In beeldkwaliteit zie je misschien niet direct zo een verschil, maar in gameplay merk je het absoluut!Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:41:
Nog even iets over het 50 Hz vs 60 Hz verhaal.
Ik kan zelf denk ik - net als 99% van de andere mensen - niet zien of een film/tv/videospel op 50 of 60 hz draait. Ik denk dat niet of nauwelijks waarneembaar is tenzij je een geoefend/getrained oog hebt.
....
Speel Tekken 4 eerst maar eens een uurtje op 60hz om het vervolgens op 50hz te proberen. Het spel voelt dan ontzettend sloom aan, net alsof je 'in het water' zit. Bovendien is je timing helemaal off.
ik kan je vertellen dat netals het doosje van zelda het een mooi doosje is.TdV schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:11:
Wie heeft er monkeyball b.b. gekocht? Ik overweeg nog een spel te kopen naast de verplichte zelda aanschaf en ik hoor graag de ervaringen van topicgenoten... deze vrijdag zouden mijn beide preorders geleverd worden (in tilburg) dus graag tips en ervaringen.
ik heb dus tegelijkertijd bij bol.com besteld (respectievelijk 2 en 3 november al).
helaas nog geen Wii bij bol.com gehad, heb nu wel al 2 spellen...
Monkeyball is erg leuk en heeft een gigantisch aanbod van minigames. Alle sporten van Wii sports vind je terug en ook nog een heleboel andere games. De games zijn stuk voor stuk goed uitgewerkt en het geheel ziet er erg kleurrijk en vrolijk uit. Bijna elk spel maakt op een andere manier gebruik van de Wii-mote. Er zit onder andere squashen bij, golf, darten, basketballen, boksen, space invaders en noem het eigenlijk maar op of het zit er in.TdV schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:11:
Wie heeft er monkeyball b.b. gekocht? Ik overweeg nog een spel te kopen naast de verplichte zelda aanschaf en ik hoor graag de ervaringen van topicgenoten... deze vrijdag zouden mijn beide preorders geleverd worden (in tilburg) dus graag tips en ervaringen.
De singleplayer heb ik nog niet erg veel gespeeld, maar dat komt in feite neer op het speelveld bewegen en je aapje een parcours laten rollen door de positie van het speelveld. Erg origineel!
uhm...
Je ziet in de reviews een duidelijke trend ze worden steeds slechter. Mijn mening: de singleplayer is geweldig. De besturing is top, leuke levels en leuke muziek. Ik vind persoonlijk de eindbazen ook een leuke nieuwe toevoeging.TdV schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:11:
De multiplayeroptie is slecht vergeleken met de andere monkeybal games. Ze hadden beter minder en goede minigames kunnen maken. Er zitten (hele) leuke tussen, maar er zitten er ook verschrikkelijk veel tussen die gewoon niet leuk zijn of waarvan de besturing zo erg zuigt dat het onspeelbaar wordt. Daarnaast zijn er een hoop minigames waarvan de besturing het gewoon net niet is. Kortom als partygame zou ik em afraden.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 13:39 ]
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Het is een fake. Ik heb de echte!nudie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:59:
haha heeft iemand deze al gezien? [afbeelding]
Oh wat schitterend.. en triest tegelijkertij...
Verwijderd
Misschien hebben die mensen alleen het eerste level gespeeldVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:39:
Wat me trouwens opvalt is dat RedSteel beter word naarmate je veder in het spel komt. In het begin lijkt net net een n64/gc spel vol met kartels en slechte textures maar ik ben nu op 15 a 20% en nu ziet alles er best mooi uit. Geen tot weinig kartels, best mooie effecten en vrij scherpe textures. Besturing heb ik ook totaal geen problemen mee op af en toe een glitch na dan. Snap echt niet waarom RS gemiddeld niet hoger dan een 5 scoort.
Ik heb hem gewoon besteld, want ik trek me niks aan van die reviews
[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 13-12-2006 13:43 ]
Verwijderd
is het niet gewoon zo dat je nu gewend bent aan de graphics, waardoor het ljikt alsof alles opeens veel mooier eruit ziet?Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:39:
Wat me trouwens opvalt is dat RedSteel beter word naarmate je veder in het spel komt. In het begin lijkt net net een n64/gc spel vol met kartels en slechte textures maar ik ben nu op 15 a 20% en nu ziet alles er best mooi uit. Geen tot weinig kartels, best mooie effecten en vrij scherpe textures. Besturing heb ik ook totaal geen problemen mee op af en toe een glitch na dan. Snap echt niet waarom RS gemiddeld niet hoger dan een 5 scoort.
Er zijn wel een paar oude Nes games die ik nog graag zou willen zoals: RC Pro-Am of Probotector, paperboy
of voor de snes Legend of the Mistiqual Ninja en natuurlijk de Old skool maro-kart.
@ CaptainN welke vc games hebben ze daar al in het land van de rijsende zon
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
UK lijst, zal grotendeels (geheel?) gelijk zijn aan Nederlandse:Desperado112 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:45:
Ik vraag mij af waneer er weer vc games bij komen.
Er zijn wel een paar oude Nes games die ik nog graag zou willen zoals: RC Pro-Am of Probotector, paperboy
of voor de snes Legend of the Mistiqual Ninja en natuurlijk de Old skool maro-kart.
Friday 15th December
Urban Champion - NES
Solomon's Key - NES
Pinball - NES
Columns - Megadrive
Gunstar Heroes - Megadrive
Ristar - Megadrive
Dr. Robotonik's Mean Bean Machine - Megadrive
Alien Crush - PC Engine
Friday 22nd December
Donkey Kong Jr - NES
Soccer - NES
Tennis - NES
Space Harrier II - Megadrive
Toe Jam & Earl - Megadrive
Military Madness - PC Engine
Friday 29th December
Baseball - NES
Ice Hockey - NES
R-Type - PC Engine
Sim City - SNES
Super Probotector - SNES
Super Castlevania 4 - SNES
Bron: MeanMachines
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
- MetroidPrime
TopicstarterSquare Enix schijnt een nieuw Mana spel exclusief op de Virtual Console uit te willen brengen. Het zou mij dus niet verbazen als je andere RPG's van Square Enix op de Virtual Console zou tegenkomen.Razor.Timo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:53:
Ben benieuwd of ze ooit nog de legendarische snes RPG's uitgaan geven op de VC channels. Daarmee bedoel ik secret of mana, chronotrigger etc.
Verwijderd
waarom zouden ze dat niet doen? (wie is de maker van die games?, square enix?, is dat niet van euhw... sony ofzo? )Razor.Timo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:53:
Ben benieuwd of ze ooit nog de legendarische snes RPG's uitgaan geven op de VC channels. Daarmee bedoel ik secret of mana, chronotrigger etc.
van goldeneye64 weet ik dat er issues zijn met licenties en rechten
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 13:56 ]
Vette shit !!! ik ga er idd van uit dat dit dan ook voor NL/Europa betekentIcelus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:51:
[...]
UK lijst, zal grotendeels (geheel?) gelijk zijn aan Nederlandse:
Friday 15th December
Urban Champion - NES
Solomon's Key - NES
Pinball - NES
Columns - Megadrive
Gunstar Heroes - Megadrive
Ristar - Megadrive
Dr. Robotonik's Mean Bean Machine - Megadrive
Alien Crush - PC Engine
Friday 22nd December
Donkey Kong Jr - NES
Soccer - NES
Tennis - NES
Space Harrier II - Megadrive
Toe Jam & Earl - Megadrive
Military Madness - PC Engine
Friday 29th December
Baseball - NES
Ice Hockey - NES
R-Type - PC Engine
Sim City - SNES
Super Probotector - SNES
Super Castlevania 4 - SNES
Bron: MeanMachines
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
Verwijderd
vet omdat?Desperado112 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:56:
[...]
Vette shit !!! ik ga er idd van uit dat dit dan ook voor NL/Europa betekent
Ja precies, want zoveel boeiends staat er niet in op Castlevania na dan.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:00:
[...]
vet omdat?welke games heb je het nu specifiek over uit die lijst?
20*350ZO45°
Alleen al voor probotector!!!! dit is zo'n goede game waar ik goede herinneringen aan heb uit mijn snes tijdRichard schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:01:
[...]
Ja precies, want zoveel boeiends staat er niet in op Castlevania na dan.
------------------------------------------------------------------------------------News Channel
The News Channel allows users to access news headlines and current events obtained from the Internet.[4] The news is automatically updated and viewable via WiiConnect24. The News Channel will be available in North America and Europe on January 27, 2007, with content provided by Associated Press. [5]
Forecast Channel
Weather reports and forecasts can be downloaded onto the console from the Internet via the WiiConnect24 service.[6] The Forecast Channel displays a view of the Earth, with which users can view weather in other regions. A brief outline of weather conditions appears on this channel's icon in the Channels menu. The Forecast Channel will first be available in North America on December 20, 2006 and Europe on December 27, 2006. [5]
Waar ik me trouwens vooralsnog aan stoor is het feit dat de Wii me niet in staat stelt zoals de Xbox vrienden te maken met online games. De charme van de headset en gewoon vrienden kunnen toevoegen online bekoort mij bijzonder en ik vind 't echt een gemist schot als Nintendo dat er niet in toelaat. Heeft Nintendo hier ook maar iets over losgelaten?
Ik vraag me af wanneer we de volgende lading N64 games kunnen verwachten. Mario 64 kan me niet zo boeien, maar ik zit eigenlijk wel te wachten op OoT, MM en eigenlijk ook wel een beetje op Cruis'n USA. Dat heb ik nog veel in de arcade hal gespeeld en vind ik stiekem best een leuk spel
uhm...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Cruise'n USA zal wel niet zo snel online komen omdat het spel als zeer slecht werd beoordeeld destijds; ik heb de game een jaartje geleden ofzo op de kop getikt; en ik vind het net als jou een hartstikke leuk spel; vergelijkbaar met Out Run.Smoonshine schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:11:
[...]
Ik vraag me af wanneer we de volgende lading N64 games kunnen verwachten. Mario 64 kan me niet zo boeien, maar ik zit eigenlijk wel te wachten op OoT, MM en eigenlijk ook wel een beetje op Cruis'n USA. Dat heb ik nog veel in de arcade hal gespeeld en vind ik stiekem best een leuk spel
20*350ZO45°
Wat een herinneringen......
Herinneringen aan goldeneye op de Wii; Wow wanneer heb je die gespeeld? In je vorige leven ofzoSlitch schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:14:
Het meest vette zou gewoon goldeneye voor de Wii zijn.
Wat een herinneringen......
Ik neem aan dat je goldeney op VC bedoeld?
20*350ZO45°
Verwijderd
Nee. Mijn broertje zit nog aan het begin en dat ziet er duidelijk minder goed uit.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:43:
[...]
is het niet gewoon zo dat je nu gewend bent aan de graphics, waardoor het ljikt alsof alles opeens veel mooier eruit ziet?
Wat een spel... Single als multiplayer was gewoon goed.
Twisted, e-mail me even op max.heijnen apenstaartje gmail.com
Je had toch nog een pre-order bij van leest die je niet meer wou?
Zodra Majora's mask uit komt voor VC ga ik hem wel metteen bestellen.. is de enige zelda game die ik nog niet uitgespeeld heb >_<
Probotector kan ik hier al downloaden voor de Super Famicom. Heb 'm echter al, dus voor mij niet zo heel erg interessant. Street Fighter II staat er hier ook in, en Super Castlevania IV. Verder verschilt er volgens mij op dit moment niet zoveel (boeiends).Desperado112 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:45:
Ik vraag mij af waneer er weer vc games bij komen.
De maker van classics als de Dragon Quest en Final Fantasy series, Chrono Trigger, Secret of Man (2), en nog een paar juweeltjes was Squaresoft, tegenwoordig idd Square-Enix. Die zijn gewoon zelfstandig, dus geen problemen met rechten voor zover ik weet.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:55:
waarom zouden ze dat niet doen? (wie is de maker van die games?, square enix?, is dat niet van euhw... sony ofzo? )
[ Voor 26% gewijzigd door Captain N op 13-12-2006 14:25 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
daar staat exact hetzelfde als waar ik 't vandaan heb...Hoedje schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:13:
Waar haal je die informatie van die channels vandaan. Hier staat heel iets anders: http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Channels. Overigens ben ik meer het persbericht van NoE te geloven en daar staan heel andere data in (namelijk dezelfde als die van Amerika).
wat staat er daar dan anders?
Die zijn nog niet uit; ze zijn wat optimistischDesperado112 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:12:
Voor de rest zag bij de bron van Icelus ook nog Dr mario, Pilotwings, Super Metroid , Kirby's Dream Land 3 ,Kirby Super Star, mario kart64 en Star fox 64 staan
Hoop dat MSX hier ook nog uitgebracht wordt. Konami heeft zo'n 60 MSX-spellen in Europa uitgebracht dus aan licenties zal het niet liggen.
Verschillen zijn wel apart (zeker met Japan). VS heeft bijvoorbeeld Donkey Kong Country nog niet, Europa wel...?!Captain N schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:22:
[...]
Probotector kan ik hier al downloaden voor de Super Famicom. Heb 'm echter al, dus voor mij niet zo heel erg interessant. Street Fighter II staat er hier ook in, en Super Castlevania IV. Verder verschilt er volgens mij op dit moment niet zoveel (boeiends).
[ Voor 34% gewijzigd door Icelus op 13-12-2006 14:25 ]
Dit zijn tevens 2 van de weinige spellen waar ik echt lang veel plezier van heb gehad.Slitch schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:17:
Ja ik bedoelde Goldeneye op de N64.
Wat een spel... Single als multiplayer was gewoon goed.
Twisted, e-mail me even op max.heijnen apenstaartje gmail.com
Je had toch nog een pre-order bij van leest die je niet meer wou?
Jammer dat perfect dark 0 een beetje een flop geworden is.
DKC is hier ook te downloaden. Volgens mij heeft Japan alles wat in de US en Europa uit is ook wel. Behalve Bomberman '93 dan. Hier hebben we '94.Icelus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:23:
Verschillen zijn wel apart (zeker met Japan). VS heeft bijvoorbeeld Donkey Kong Country nog niet, Europa wel...?!
Mijn foto's op Flickr.
In jouw quote staat dit:apNia schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:22:
[...]
daar staat exact hetzelfde als waar ik 't vandaan heb...
wat staat er daar dan anders?
quote: apNiaThe News Channel will be available in North America and Europe on January 27, 2007, with content provided by Associated Press. [5]
"e: WikipediaThe News Channel will first be available in North America on January 27, 2007, with content provided by Associated Press. [5]
quote: apNiaThe Forecast Channel will first be available in North America on December 20, 2006 and Europe on December 27, 2006. [5]
Bij allebei staat Europa er bij jou bij, maar niet op Wikipediaquote: WikipediaThe Forecast Channel will first be available in North America on December 20, 2006. [5]

Ohja, dit is ook wel discutabel:
"Confirmed" zonder bronIt has been confirmed that the Internet Channel will launch on December 23 in Europe.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 13-12-2006 14:30 ]
Verwijderd
Nintendo verdient op zowel de games als de hardware. Daarnaast krijgen ze ook centjes van de bedrijven die spellen uitbrengen op de Wii en lopen ze daar een financieel risico van 0,0.apNia schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:29:
[...]
Wat sta je nou te smijten met aannames van het 'apperaat' ? Ik vind 't net zoiets als mensen die na een half jaar gaan klagen dat de PC die ze destijds hebben gekocht nu alweer veel minder kost. Controllers zijn wat duur inderdaad, maar je weet het hele marketingplan niet van nintendo. MS maakt bijvoorbeeld verlies op de console, en winst op de games. Misschien heeft nintendo het weer heel anders aangepakt (bijv winst op de hardware en verlies op de games). Online gamen bijvoorbeeld is tot dusver bij de DS gratis geweest. MS rekent daar weer poen voor. Misschien dat je daar je geld weer terugziet. My point: ga niet met op Teleac niveau nadenken over de kosten van een console als je hun marketingplan niet weet.
Verwijderd
Verwijderd
Wii D-kabel [RVL-A-KD(JPN)]
Een makkelijke kabel, aangezien je je Wii dan op je PC-monitor kan aansluiten. Dit kan nu ook al via Windows Media Center, maar dat werkt niet helemaal goed.
Weet iemand of deze kabel ook in NL te koop is en anders een alternatief?
Oh en dit nog op wikipedia: "It has been confirmed that the Internet Channel will launch on December 23 in Europe"Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:46:
Ik had het laatst aan Nintendo Benelux gevraagd via mail, en die zeiden dat de forecast channel hier op 20 december komt, en news op 27 januari.
Forecast channel is dus 20e of 27e, either way. Boeit me toch het minst van allemaal.
Verwijderd
Dat gaat helaas niet werken: die D-connector is niet voor monitoren bedoeld, het is simpel gezegd de Japanse tegenhanger van component aansluitingen voor HDTV.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:48:
In een bericht op insidegamer.nl stond de volgende kabel genoemd:
Een makkelijke kabel, aangezien je je Wii dan op je PC-monitor kan aansluiten. Dit kan nu ook al via Windows Media Center, maar dat werkt niet helemaal goed.
Edit: zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/D4_video_connector
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 14:54 ]
Grappig hè; al die partnummers voor de Wii die met RVL (revolution) beginnenVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:48:
In een bericht op insidegamer.nl stond de volgende kabel genoemd:
20*350ZO45°
SchatapNia schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:34:
Hoedje ik denk dat je in je cache zit te roeren lieverd... doe eens harde refresh...
Ja, is 'n fossiel van de code namenRichard schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:53:
[...]
Grappig hè; al die partnummers voor de Wii die met RVL (revolution) beginnen
RVL = Revolution
DOL = Dolphin (GameCube)
NTR = Nitro (DS)
AGB = Advanced GameBoy (GBA)
NUS = Nintendo Ultra 64 (N64)
Wie weet de rest
Ik heb ze ook nog niet gezien neeTristan W schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:03:
Rare vraag misschien maar weten jullie in welke winkels er een stand staat met een WII om uit te proberen? Of zijn die überhaupt nog niet in Nederland, zou graag eerst eens met mijn eigen ogen zo'n apparaat zien voordat ik het ga aanschaffen nl.

'De Wii is helaas momenteel uitverkocht, we verwachten deze week leveringen maar die worden direct verstuurd naar de mensen die gereserveerd hebben. Excuses voor het ongemak'
- MetroidPrime
TopicstarterDat is wel grappig, want volgens mij heeft tot nu toe geen enkel filiaal van Bart Smit de Wii geleverd gehad.CaptainCharisma schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:26:
In de Bart Smit in Utrecht(stad) was er wel een stand om de Wii uit te proberen, was een LCDtv met heel groot 'Wii' erboven en daaronder weer een afschermde, jawel, Nintendo Wii. Alleen de tv stond uit en er was geen Wiimote bij maar wel een briefje.
'De Wii is helaas momenteel uitverkocht, we verwachten deze week leveringen maar die worden direct verstuurd naar de mensen die gereserveerd hebben. Excuses voor het ongemak'
De E-Plaza in Nieuwegein heeft geen demopod, maar heeft ze wel aangesloten op de TVs achter de balie. Als je'm heel lief aan kijkt mag je vast even spelen
Liege, liege, liegebeest!
Ik denk dat er pas demo's gaan draaien op het moment dat de hele rush voorbij is.
Hmm jammer is dat, dan toch maar gewoon de gok nemen, als ik tenminste nog zo'n apparaat kan bemachtigen hier in de buurt.CrashOne schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:33:
Ik heb bij verschillende winkels ook zo'n stand gezien, allemaal zonder controller...
Ik denk dat er pas demo's gaan draaien op het moment dat de hele rush voorbij is.
- MetroidPrime
TopicstarterDan vergeet je voor het gemak even dat er in Japan alleen over het algemeen bijna net zoveel consoles en spellen verkocht worden als in heel Europa.jip_86 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:36:
Eindelijk hebben ze cijfers gegeven. 325.000 Wii's in Europa. Dat betekend dat een landje als Japan er meer heeft gekregen als een heel continent
Games 'r fun in amstelveen heeft een wii staan.Tristan W schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:03:
Rare vraag misschien maar weten jullie in welke winkels er een stand staat met een WII om uit te proberen? Of zijn die überhaupt nog niet in Nederland, zou graag eerst eens met mijn eigen ogen zo'n apparaat zien voordat ik het ga aanschaffen nl.
als je het lief vraagt kun je hem daar wel even checken
ghehe zal ze is bellen.. zijn namelijk vrienden van mijcailin_coilleach schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:32:
De demopods die ik tot nu toe heb geziend (Intertoys en TRU in utrecht) staan alleen maar filmpjes te draaien. Je kan er niet mee spelen.
De E-Plaza in Nieuwegein heeft geen demopod, maar heeft ze wel aangesloten op de TVs achter de balie. Als je'm heel lief aan kijkt mag je vast even spelen
Verwijderd
lol, in dat 'landje' staan 300.000 man 12 uur in de nacht te wachten op een Wiijip_86 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:36:
Eindelijk hebben ze cijfers gegeven. 325.000 Wii's in Europa. Dat betekend dat een landje als Japan er meer heeft gekregen als een heel continent
De verdeling is gewoon naar rato gegaan. In Nederland is de GC door een paar duizend man gekocht en sluiten we dus achter in de rij aan met betrekking tot de verdeling van de Wii's, niet meer dan logisch.
Wat is die monitor van de demopods toch matig. En die video die ze vertonen ziet er flets uit. De XBOX met Samsung LCD was wel wat beters.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 15:46 ]
En toch staat er één in de Bart Smit op Hoog Catharijne(Utrecht)MetroidPrime schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:28:
[...]
Dat is wel grappig, want volgens mij heeft tot nu toe geen enkel filiaal van Bart Smit de Wii geleverd gehad.
Damn op die pagina staat er onder dat de week verkoop van de DS 515.000 was.jip_86 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:36:
wat een record schijnt te zijn.
ongelofelijk eigelijk met vorige week nog de Wii in het verschiet
[ Voor 7% gewijzigd door Desperado112 op 13-12-2006 15:47 ]
Verwijderd
die samsung lcd was toch ook niet alles?Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:45:
[...]
lol, in dat 'landje' staan 300.000 man 12 uur in de nacht te wachten op een Wii
De verdeling is gewoon naar rato gegaan. In Nederland is de GC door een paar duizend man gekocht en sluiten we dus achter in de rij aan met betrekking tot de verdeling van de Wii's, niet meer dan logisch.
Wat is die monitor van de demopods toch matig. En die video die ze vertonen ziet er flets uit. De XBOX met Samsung LCD was wel wat beters.
HVC = Home Video Computer (Famicom)Icelus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:08:
[...]
Ja, is 'n fossiel van de code namen
RVL = Revolution
DOL = Dolphin (GameCube)
NTR = Nitro (DS)
Wie weet de rest
SHVC = Super Home Video Computer (Super Famicom)
NES = Nintendo Entertainment System (gewoon hetzelfde dus)
SNS = Super Nintendo System (Super NES)
VUE = Virtual Utopia Experience (Virtual Boy)
NUS = Nintendo Ultra Sixtyfour (Nintendo 64)
DOL = Dolphin (Gamecube)
RVN = Revolution (Wii)
DMG = Dot Matrix Game (Game Boy)
MGB = Mini Game Boy (Game Boy Pocket en Light)
CGB = Color Game Boy (Game Boy Color)
AGB = Advanced Game Boy (Game Boy Advance)
AGS = Advanced Game Boy SP (Game Boy Advance SP)
OXY = Oxygen (Game Boy Micro)
NTR = Nitro (Nintendo DS)
USG = Unique Slim Game Boy Nitro (niet confirmed) (Nintendo DS Lite)
Dat maakt het lijstje wel zo'n beetje compleet. Wel grappig is de link tussen de Micro en DS (nitrogen en oxygen), en die van de Virtual Boy is wel lachwekkend.
edit: Ghehe @ apNia's post hieronder.
Mijn foto's op Flickr.
Waarvan een landje als Nederland er dus maar 10000 heeft gekregen. Dat is net iets meer dan 3%jip_86 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:36:
ff gezocht =)Icelus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:08:
[...]
Ja, is 'n fossiel van de code namen
RVL = Revolution
DOL = Dolphin (GameCube)
NTR = Nitro (DS)
Wie weet de rest
edit: shit asswhooped door Captain N42. The GameCube was called Project Dolphin until a few months before launch. The proof is on every system, controller, and game. All parts are coded "DOL-001", "DOL-002", etc, meaning the name switch was rather late (previous systems used NES, SNS, NUS (N64), DMG (Dot-Matrix Game--original Game Boy), and AGB). In fact, the name GameCube wasn't decided until a few days before the inveiling. Yamauchi (former Nintendo president) argued hard for it to be called the StarCube...and they say he wasn't going senile...
As for previous Nintendo codenames:
Project VR32 -> Virtual Boy
Project Reality -> N64
Project Atlantis -> GBA
Project Nitro -> Nintendo DS
(Note that DS parts are all labled "NTR", again showing that the decision came rather late).
Also, the system will not be called NES, or UNES, much as I would like that. Since the N64 (well, since Acclaim said they couldn't call it "Ultra 64"), Nintendo has gone for a worldwide naming scheme. In Japan, the NES and Super NES were known as Famicom and Super Famicom. There's no way Nintendo would use two different names this time around, so I doubt we will see a new NES.
Haha goed idee, zal eens kijken of ik daar in de buurt kom idd!Desperado112 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:41:
[...]
Games 'r fun in amstelveen heeft een wii staan.
als je het lief vraagt kun je hem daar wel even checken
De meesten komen me nu wel bekend voor.Captain N schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:49:
[...]
Dat maakt het lijstje wel zo'n beetje compleet. Wel grappig is de link tussen de Micro en DS (nitrogen en oxygen), en die van de Virtual Boy is wel lachwekkend.
edit: Ghehe @ apNia's post hieronder.
Eindelijk een console met drie letters, kiezen ze die niet als code
Mis nog de Game Boy Player; was dat niet GPL?
[ Voor 5% gewijzigd door Icelus op 13-12-2006 16:02 ]
Bij mijn weten kan je van alle artikelen maar 1 stuk registreren. Dus je zal zeker geen punten gekregen hebben voor 2 cubes en 2 ds'en.ixl85 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:40:
Ik ben best wel genaaid met die sterrencatalogus.
Ik had 2 gamecubes, alle games van mij en mn vriendin, 2 ds'en enz
en nu is ALLES weg behalve metroid Prime... ik heb hier al voor gemailt maar ze doen er niks aan...
Verwijderd
Ga vrijdagmiddag of zaterdag wel even door de stad crossen en als ik 'm daar niet vind even door naar Nordhorn en Lingen hier vlak over de grens.
Nope. DOL-017.Icelus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:59:
De meesten komen me nu wel bekend voor.
Eindelijk een console met drie letters, kiezen ze die niet als code
Mis nog de Game Boy Player; was dat niet GPL?
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterNee, ik bedoel dat de Wii nooit uitverkocht kan zijn aangezien Bart Smit de Wii nooit heeft gehad. Dat er demopods staan in sommige Bart Smit filialen had ik een paar dagen geleden al gezien.CaptainCharisma schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:46:
[...]
En toch staat er één in de Bart Smit op Hoog Catharijne(Utrecht)
Da's toch wel een stuk beter dan Sony. Als ik zo op mijn PSP (PSP1004) kijk.
Dit topic is gesloten.
Lees dit heel goed door voordat je hier post!