1,330,331 Wii's verkocht op moment van schrijven volgens
http://nexgenwars.com/
Nee, dan zit het inderdaad niet zo goed met de geleverde aantallen!
Bovenstaande opmerking is natuurlijk onzin. Het enigste waarom mensen hier in Nederland zo klagen is vanwege het feit dat ergens aan hogere hand besloten is om meer exemplaren aan een ander land te verschepen, dan naar Nederland. Zoiets kan nu eenmaal gebeuren. En er over zeuren is natuurlijk de oplossing! Heb toch eens een beetje geduld. Het lijkt wel alsof er een compleet gekkenhuis is ontsnapt en met behoorlijk hoge nood een Wii nodig heeft om de persoonlijke behoeftes te sussen...
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. De GameCube verkocht namelijk bij lange na niet zo veel bij launch, en ik denk niet dat Nintendo daar rekening mee heeft gehouden op zich. Dat het zo extreem storm zou lopen is gewoon geen rekening mee gehouden. En vooral met een ieniemienie landje als Nederland word niet snel rekening gehouden. Een land als Duitsland of zo krijgt natuurlijk veel meer geleverd. En dat is ook logisch. En zelfs daar is alles al praktisch foetsie.
Ik snap niet dat mensen persé vandaag nog een Wii willen hebben. Je leven hangt er niet vanaf weet je. En als je er werelijk zo graag eentje wil hebben op dit moment moet je gewoon eventjes een bezoekje brengen aan de welbekende veilingsites.
Vergeet trouwens ook niet dat er tegenwoordig steeds meer uitgekookte handelaartjes rond zwerven op deze planeet. Mensen die spulletjes verkopen om hun brood mee te verdienen. Mensen die rond de €500 vragen voor een Wii Sports Pack... Dat is ook een beetje de plek waar het probleem zit. Een situatie die zich steeds weer herhaalt tijdens de launch van een nieuwe console. Je zag het bij de PSP, de DS (Lite), de Xbox360, de PlayStation 3, en noem het allemaal maar op. Bijkomend probleem is dat je hier gewoon helemaal niets aan kunt doen.
Wachten, geduld hebben, dat is de oplossing! Niet er over blijven zeuren. Blijven roepen dat de boel uitverkocht is, en blijft tot een bepaalde datum. Laat jezelf op een lijst zetten ergens bij een fatsoenlijke winkel die zich ook écht aan die lijst houd. Voor het einde van Januari heb je echt wel een Wii met alle extra's die je hebben wilt! Tot die tijd moet je jezelf gewoon een beetje op iets anders richten. Dat is in ieder geval het gene wat ik zelf ga doen! In de tussentijd vermaak ik me wel met de games die ik nog niet uitgespeeld heb, en door nog wat extra informatie te zoeken over de pas verschenen Wii games. En natuurlijk al het gene dat nog komen gaat!