Persoonlijk heb ik zeker nog geen spijt van mijn aankoop. De Wii ziet er gewoon mooi uit en het Mii Channel is verslavend (ah, elke dag toch een paar minuten mee bezig om onzin Mii's te maken). Ook ik zat te twijfelen tussen een Wii en 360, hoewel geld daarbij geen rol speelde. Omdat ik al een PC heb met redelijk high-end hardware, kan ik het grafische geweld wel daar op kwijt. Ik ben dan ook zuiver voor de Wii gegaan vanwege de volgende punten:Borgoth schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:59:
Ik zit nu al een tijdje te twijfelen tussen een xbox360 en een Wii.
Nu zijn er een paar problemen waar ik tegenaan ben gelopen, namelijk:
-Ik hou van zowel shooters(360 gerelateerd) als van platform aka mario/rayman(Wii gerelateerd) dus voor mij is het geen kijken welke spellen ik het meest van hou en die console dan kopen.
-* ik bang ben dat het net zo achteruit gaat zoals me NGC durf ik niet te zeggen ik koop direct een Wii, **maar omdat ik weer geen ervaring heb met een 360 kan ik ook niet zeggen die moet ik hebben.
-De Wii heeft een leuke/neiuwe besturing qua remote en nunchuc maar de controler van de 360 ligt mij ook lekker.
-Omdat ik een jochie van 15 ben en ik niet over een dikke portomonee bezit is het dus makkelijker om de Wii te kopen dan de 360 die 2x zo duur is. maar omdat ik bang ben dat de Wii de kast in gaat wil ik dus mischien ook weer een 360 (en natuurlijk is dus ook bijde kopen er niet bij voor mij)
-Om wat meer ervaring op te doen met de Wii zoek ik een "Wii kiosk" zoals je bij een 360 in de bartsmit hebt iemand idee of er al een te vinden is(in de buurd van denhaag/leidschendam)
Dat ik in het Wii topic post wil nog niet betekenen dat ik reacties wil als: natuurlijk is de Wii beter gewoon kopen die hap. of. nu je tog hier post kan je net-zo-goed de Wii kopen.
*Dat de NGC in de kast ligt in niet helemaal mijn schuld, mijn moeder verbied mij spellen te kopen. Ze zegt dat ik maar moet wachten tot mijn verjaardag of kerst![]()
**Zeggen dat ik bij vrienden moet kijken gaat ook niet egt wat worden omdat niemand die ik ken een 360 heeft en de ene iemand met een gewone xbox heeft alleen gta en unreal championschip( tournament?) Nee een 360 kiosk in de BS vind ik niet hetzelfde.
Graag normale reacties hier op en als dit hier niet gewenst is word ik graag verwezen naar een ander topic/sub-forum.![]()
Alvast mijn dank
- Nintendo Games (Super Smash Brothers, Zelda, etc)
- 3rd party support (eindelijk weet Nintendo weer eens 3rd party developers aan te trekken, hulde!)
- Virtual Console bevat echte console games (ben niet zo'n arcade liefhebber, maar juist wel van oude SNES games etc)
- Wii-mote (eindelijk eens besturing die de vertrouwde muis in het stof doet bijten, damn wat is dit ding lekker gevoelig en precies)
- Launch line-up (t/m maart 2007), sterkste van alle 3 next-gen consoles wat mijn smaak betreft
Wat ik wel erg jammer vindt, is dat Mass Effect 360 only is. Zoiets zou ik graag op de Wii willen zien (stijl, niet de graphics), maar RPGs lukken anders ook prima op de PC.
In jouw geval zou ik je echter gewoon aanraden even af te wachten. De Wii moet zich nog bewijzen qua games, wat ik altijd het belangrijkste punt vindt. Als ik echter kijk naar de games die uit gaan komen voor de Wii t/m maart 2007 en dat zet tegenover alle 360 games tot op heden, dan wint de Wii het bij mij. Ik wil games met diepgang en sfeer en ik lever daar graag graphics voor in. Maar goed, als het daar bij blijft voor de Wii, dan is het wel weer erg sneu. Niemand die het kan zeggen, maar ik zie wel een duidelijke support van de 3rd party developers naar Nintendo toe, iets dat de vorige generaties toch massaal uitbleef. En juist dat gaf mij het laatste beetje vertrouwen.
Uiteraard is dit verhaal niet geheel objectief en duidelijk gericht op de Wii. Jij moet gewoon kijken wat jij denkt dat de Wii en de 360 worden. Daar waar je het beste gevoel bij krijgt moet je nemen. Heb je je twijfels, dan zou ik voorlopig nog even afwachten. De Wii is pas net uit en biedt veel mogelijkheden, maar uiteindelijk moeten vele features zich nog bewijzen, zoals on-line play. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat gebeuren, maar ik realiseer me al te goed dat Microsoft voorlopig koning blijft op on-line multiplay.