XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 3 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Len schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:04:
Het lijk mij wel een goed idee om over te stappen, maar ik ben bang dat ik mijn korting op mijn KPN-digitale TV dan kwijt ben.
Die korting kreeg ik omdat ik dat als 3e dienst nam bij KPN (ADSL via KPN, telefoon via KPN en dan de TV via KPN).
Volgens mij was die korting toch iets van 2 a 3 euro per maand :)
Volgens mij heb je die korting al bij KPN zodra je een tweede dienst neemt. Althans dat kan ik me herinneren uit mijn korte periode bij de helpdesk van Digitale TV van KPN :P.

Maar goed als je alles opzegt (ADSL van KPN en KPN telefoon) dan valt die korting idd weg. Als je alleen ADSL van KPN opzegt houdt je die korting wel dus doordat je nog KPN telefoon aansluiting hebt.

Die kan je denk ik ook wel terug vinden op de KPN site.

* Graham heeft brief ook gehad/nieuwe ip en status ook veranderd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 23-12-2006 16:18 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vandaag eindelijk de info brief ontvangen over de Cistron->XS4all only overzetten.
Staat in de tekst "in december of januari vindt de omzetting plaats". Moeten ze nog snel zijn ook :P

Maargoed, ik ga nu van 8/1mbit @79euro naar 20/1mbit @79,95 plus gratis modem (fijn, moet dus een adsl2+ router gaan kopen :/)
volgens die adsl site zou ik theoretisch max 14mbit halen, ben wel blij dat ze me dan toch nog 20mbit gaan geven met het geluk dat mijn koperkabeltje hoge kwaliteit heeft :P

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 23-12-2006 16:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
SinergyX schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:07:
Vandaag eindelijk de info brief ontvangen over de Cistron->XS4all only overzetten.
Staat in de tekst "in december of januari vindt de omzetting plaats". Moeten ze nog snel zijn ook :P

Maargoed, ik ga nu van 8/1mbit @79euro naar 20/1mbit @79,95 plus gratis modem (fijn, moet dus een adsl2+ router gaan kopen :/)
volgens die adsl site zou ik theoretisch max 14mbit halen, ben wel blij dat ze me dan toch nog 20mbit gaan geven met het geluk dat mijn koperkabeltje hoge kwaliteit heeft :P
Je krijgt gewoon een ADSL2+ modem/router.

Bovendien zetten ze het profiel op 20Mbit, de daadwerkelijke snelheid zal zich aanpassen zoals je al aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Help!!!! schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:34:
offtopic:
- Als je contractsverlenging doet voor 12maanden, behoudt je dan je korting op het abogeld?
Als je hiermee bedoelt de korting voor meer dan 3 jaar abonnee, dan behoudt je die korting.
Pas als je overstapt naar Only vervalt je korting en betaal je het nieuwe abo bedrag.
(ik heb in oktober mijn contract ook verlengd ivm gratis modem, en de korting heb ik nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BonBon schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:20:
[...]

Als je hiermee bedoelt de korting voor meer dan 3 jaar abonnee, dan behoudt je die korting.
Pas als je overstapt naar Only vervalt je korting en betaal je het nieuwe abo bedrag.
(ik heb in oktober mijn contract ook verlengd ivm gratis modem, en de korting heb ik nog steeds).
Dank je ! Dat bedoelde ik inderdaad! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben nu uitgenodigd voor XS4ALL ONLY, maar in de faq viel mijn oog op het volgende:
8. Word ik gehouden aan de opzegtermijn van mijn huidige ADSL abonnement?

U wordt door KPN gehouden aan de huidige opzegtermijn van uw ADSL abonnement. Als u nog binnen het eerste jaar valt betaalt u dan een gedeelte dubbel. Als u niet weet wanneer precies uw jaarcontract afloopt kunt u het beste contact opnemen met de afdeling Sales van XS4ALL via 020-3987654.
Dus als je in je eerste jaar zit, betaal je dan bij overstap naar XS4ALL ONLY zowel voor ADSL van KPN als voor XS4ALL ONLY? Betekent dit nou ook dat je bij contractverlenging van een jaar (voor modemkorting) ook dubbel moet gaan betalen?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• GraveR
Ludewig schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:39:
Ik ben nu uitgenodigd voor XS4ALL ONLY, maar in de faq viel mijn oog op het volgende:

[...]

Dus als je in je eerste jaar zit, betaal je dan bij overstap naar XS4ALL ONLY zowel voor ADSL van KPN als voor XS4ALL ONLY? Betekent dit nou ook dat je bij contractverlenging van een jaar (voor modemkorting) ook dubbel moet gaan betalen?
Het lijkt erop dat dit alleen geldt voor het KPN gedeelte. Je koopt dan het contract met KPN af tot en met de 12e maand.

Als je met een jaar verlengt, dan geldt dit alleen voor het XS4ALL-gedeelte en niet voor het KPN-gedeelte.

• ejay79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 20:28
nu 6mbit:
xs4all 23,- (krijg korting)
kpn 49,- (isdn1 lijn en adsl)
tele2 15,- (7,95 onbeperkt bellen + 2ct x aantal gesprekken)
totaal 87,- (per maand)

xs4all adsl+voip only 8mbit:
xs4all only +voip 60,-
bellenkosten 15,- (ca. 750 minuten a 2 ct.)
totaal 75,-

tele2/orange 20mbit
20mbit: 35,- (incl. onbeperkt bellen
adsl pack 10,- (wil mailserver, antivirus, etc van xs4all behouden)
totaal 45,-
Vergeet je je newsgroepen niet? Andere providers hebben doorgaans een slechte news service. :|

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wij hebben thuis nu adsl basic abbo met kpn belbasis telefoon abbo.
We willen graag overstappen naar Xs4all only, en dan de kpn lijn opzeggen.

Klopt deze berekening dan zo:
Adsl Xs4all € 59.95

Deel xs4all € 32.00
Deel kpn € 27.95
Korting -€ 8.80

Totaal € 51.15

------------------------------------------------------------

Xs4all only € 59.95
Tel lijn -€ 18.16

Totaal € 41.79
De korting vervalt dan wel, maar ook de 18,16 van de telefoon lijn.
Verder heb je dan toch geen extra kosten?

Bellen doen we mobiel, omdat iedereen in huis een mobiel abbo heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door BlizzarD op 28-12-2006 12:31 ]

iStockphoto

Verwijderd

zo zou het ook kunnen....
Demon 6/1 van 25 euro delen met 2 buren---------->: 8.33 euro p/m
KPN bel basis --------------------------------------------------->18.16 p/m
Voipbuster 120 dagen 11.70 -----------------------------> 2.93 euro p/m
===============================================
Internet 6/1 plus belllen totaal zonder gesprekskosten 29.42 p/m

Line sharing kosten ca 10 euro ben je altijd kwijt... voor het verschil kan ik goedkoper naar mobiel bellen via 1603. Voipbuster zorgt ervoor dat alle normale vaste lijngesprekken gratis zijn.
Ons netwerk ligt er al ca 6 jaar en is al volledig afgeschreven... in het begin alles zelf gebouwd (linux routers/servers) nu zijn de routers zo goedkoop... of je krijgt ze kado.

En vergelijk dan maar een InternetPlusBellen en XS4ALL met een 6/1 verbinding...:

KPN Basic 6 Mb/s 768 Kb/s 59,95
XS4ALL: ADSL Basic Prijs p.m. EUR 59,95 Aansluitkosten EUR 0,- Snnelheid * 6000/768 Kbit/s

Beiden nog niet eens 1024 maar 768 ....... en niet eens alle vaste lijngesprekken gratis.....

Deze delen combi scheelt toch mooi de helft per maand...... en als het eenmaal werkt heb je er amper omkijken naar.
Waarschijnlijk zou ik naar KPN belbudget kunnen gaan, want die mobiele kosten haal ik er niet uit.... dan wordt het zelfs ca 20 euro per maand en hangt het ervan af hoeveel we naar mobiel bellen hoeveel er bij komt. Bij de KPN rekening zitten nog wel de betaal nummers als extra maar die kosten heb je altijd als je die nummers belt.
Kortom internet delen loont vaak meer....(en ik kan de vaste telefoon gewoon aanhouden als fall-back systeem met zulke lage kosten...)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ejay79 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:40:
[...]

Vergeet je je newsgroepen niet? Andere providers hebben doorgaans een slechte news service. :|
Voor 30 euro per maand kun je een _veel_ betere usenetserver krijgen dan Newszilla, voor de helft van het bedrag lukt dan al :P

🌞🍃

• pimpimmers
  • Niet online
BlizzarD schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:54:
Wij hebben thuis nu adsl basic abbo met kpn belbasis telefoon abbo.
We willen graag overstappen naar Xs4all only, en dan de kpn lijn opzeggen.

Klopt deze berekening dan zo:

[...]

De korting vervalt dan wel, maar ook de 18,16 van de telefoon lijn.
Verder heb je dan toch geen extra kosten?

Bellen doen we mobiel, omdat iedereen in huis een mobiel abbo heeft.
Klopt helemaal, en niet te vergeten je hebt nu 6000 en gaat naar 8000 down :)

Bij mij word het nog leuker ik heb ISDN2 € 26,13 ADSL Fast (8000) € 79,95 totaal € 106.08 pm

We hebben geen ADSL2+ dus gaan automatische naar ADSL Only Basic (8000) totaal € 59,95 pm. Voorlopig dan, als ADSL2+ hier is ga ik denk ik automatische naar xs4all only Fast (20000)

Bellen doen we hier mobiel bereikbaar blijven we altijd op VOIP.

Dus per maand scheelt dit ons voorlopig € 46.13 en als de centrale hier voor ADSL2+ geschikt is scheelt het nog € 26.13 pm plus ga ik van 8000 naar 20000 down :D

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ben ook uitgenodigt en heb me aangemeld. We gebruiken de vaste lijn toch niet, dus als die eruit kan bespaart dat al heel wat centen.

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Plofkotje schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:42:
Ben ook uitgenodigt en heb me aangemeld. We gebruiken de vaste lijn toch niet, dus als die eruit kan bespaart dat al heel wat centen.
Wanneer had jij je aangemeld als ik vragen mag?

Niet om ongeduldig te zijn, maar ik heb ik op 11 december aangemeld, maar nog helemaal niets gehoord van XS4ALL.

Hoe bepalen ze of je "aan de beurt" bent? De achternaam begint met een Ba, dus als ze het op alphabet doen, had ik toch al aan de beurt moeten zijn. :+

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:58

Gaitman

The Real One

Ludewig schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:39:
Ik ben nu uitgenodigd voor XS4ALL ONLY, [...]
Plofkotje schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:42:
Ben ook uitgenodigt en heb me aangemeld. [...]
Zet er dan ook gelijk even bij wanneer je ervoor hebt aangemeld!

[ Voor 15% gewijzigd door Gaitman op 28-12-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

@ejay

wat betreft nieuwsgroepen. zit bij het pack en ik had al een abo op usenetserver omdat retentie langer is en bepaalde groepen toendertijd leeg ware op newszilla. met name de dvd groepen. dus voor de prijsvergelijking heeft dit geen invloed. ik had dus al een abo bij usenetserver en ik blijf er ook bij.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

ADSL Fast abonnement (ADSL van KPN) 8000-12000 Kbit/s 1024 Kbit/s
79.95 per maand **
U stapt over naar:
ADSL Basic (XS4ALL Only) * 8000 Kbit/s Kbit/s 1024 Kbit/s Kbit/s
59.95 per maand

Overstap naar XS4ALL Only (aanvraag gereed)
Hartelijk dank voor uw aanvraag.
11 december aangevraagd

vreemde tijd trouwens dat xs4all dit soort 'uitnodigingen' uitstuurt :
Date: Fri, 29 Dec 2006 23:41:06 +0100
From: XS4ALL Internet B.V. Afdeling Sales <adslinfo@xs4all.nl>

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 29-12-2006 23:53 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Zuluman schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:43:
@ejay

wat betreft nieuwsgroepen. zit bij het pack en ik had al een abo op usenetserver omdat retentie langer is en bepaalde groepen toendertijd leeg ware op newszilla. met name de dvd groepen. dus voor de prijsvergelijking heeft dit geen invloed. ik had dus al een abo bij usenetserver en ik blijf er ook bij.
Vergeet niet dat Newszilla vanaf een extern IP adres extreem traag is, capped op 15kB/s per draadje ofzo.
DDX schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:51:
[...]

[...]
Het wil natuurlijk niet zeggen dat iemand bij Xs4all rond dat tijdstip werkelijk op 'verzenden' heeft geklikt he :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Heeft iemand die zich op 15 dec of later heeft aangemeld al iets gehoord?
Ik heb nog steeds geen bericht helemaal niets ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
je kan de status van je aanvraag volgen op www.xs4all.nl/adsl/statusaanvraag.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Als je aanvraag verwerkt is wel. Bij mij staat er het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
29-01-2003  Opgeleverd  De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
17-01-2003  Technisch gereed    Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
16-01-2003  KPN Telecom technisch gereed    KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
08-01-2003  Bevestigd   KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 2 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
02-01-2003  Verzonden   XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
02-01-2003  Ingediend   U hebt via de website een aanvraag voor een Lite ADSL-abonnement ingediend.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DDX schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:51:
11 december aangevraagd
Ik kreeg om 23:40 de uitnodiging, had mij ook 11 december aangemeld. Heerlijk begin van het jaar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben eigenlijk toch wel een beetje klaar met xs4all. Ze vallen je zelfs nog lastig als je officieel geen klant meer bent :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Tukk schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:23:
[...]

Als je aanvraag verwerkt is wel. Bij mij staat er het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
29-01-2003  Opgeleverd  De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
17-01-2003  Technisch gereed    Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
16-01-2003  KPN Telecom technisch gereed    KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
08-01-2003  Bevestigd   KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 2 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
02-01-2003  Verzonden   XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
02-01-2003  Ingediend   U hebt via de website een aanvraag voor een Lite ADSL-abonnement ingediend.
Precies dat heb ik ook :'(
Moet dus wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb op maandag ochtend 11december het aangevraagd en kreeg ook (net als anderen) gisteren avond laat de uitnodiging van xs4all. Bij mij om 23:43, dus ze hebben gewoon lekker laat de batch eruit gegooid.

Ik heb alleen de 11de nooit een bevestiging van aanvraag gehad.
Zoals het eruit ziet doen ze gewoon fifo (first in first out). Nu maar 30 dagen wachten tot het overgezet is...

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

via service.xs4all zie ik inmiddels (gisteren dus aangevraagd) ook al m'n nieuwe ipadres

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
gisteren aanvraag gedaan... nu al nieuw ip nummer in service.xs4all.nl
was 82.92.22.xxx
nu 82.95.252.xxx

# 30-12-2006
Bevestigd
KPN heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.

# 30-12-2006
Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar KPN.

# 30-12-2006
Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar KPN.

[ Voor 61% gewijzigd door kevertje1977 op 31-12-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

ik heb al een tijd geleden een aanvraag gedaan maar zie niets van een status of een mail oid. nog een keer aanvragen? of gewoon afwachten?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Zjemm schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:21:
ik heb al een tijd geleden een aanvraag gedaan maar zie niets van een status of een mail oid. nog een keer aanvragen? of gewoon afwachten?
gewoon proberen. Indien je aanvraag goed is doorgekomen kun je niet opnieuw een aanvraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb vandaag mijn mailtje ontvangen om mijn aanvraag definitief te maken. Overigens ben ik niet telefonisch door XS4ALL benaderd over het een of ander, dus het zal allemaal wel goed gaan ;)

De levertijd is 30 dagen, dus hoop dat ik er 1 februari aan zit :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die het nu al heeft? Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 19:19
19 december hebben de eersten hier hun aanvraag bevestigd als ik het zo lees. Levertijd wordt 30 dagen gezegd. Dus het zal omstreeks 18 januari zijn dat de eerste ervaringen verschijnen vrees ik, tenzij in die 30 dagen een fikse marge zit.

Degene bij wie het is aangesloten meldt zich wel denk ik.

* DigiK-oz heeft pas op 30-12 de aanvraag definitief mogen maken :'(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

vraagje nog even over dat jaar bij kpn, ik zit al jaren bij kpn ,maar ben in april verhuisd naar dit adres, dan geld toch niet opnieuw een jaar?? (anders krijg ik nog een nare verrassing straks :X )
Orderstatus is 22-12 ingevuld ,en staat nog vrolijk op:
22-12-2006
Bevestigd
22-12-2006
Verstuurd
22-12-2006
Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar KPN.

Benieuwd wanneer hij doorloopt, brief is inmiddels wel ontvangen.. Word straks weer hostname wijzigen (duurde vorige keer ook exact 30 seconden (mail sturen naar helpdesk, en dag erna mailtje terug dat het gefixed was (verhuizen is ander ip adres)))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Sloompie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:12:
19 december hebben de eersten hier hun aanvraag bevestigd als ik het zo lees. Levertijd wordt 30 dagen gezegd. Dus het zal omstreeks 18 januari zijn dat de eerste ervaringen verschijnen vrees ik, tenzij in die 30 dagen een fikse marge zit.

Degene bij wie het is aangesloten meldt zich wel denk ik.

* GraveR heeft pas op 30-12 de aanvraag definitief mogen maken :'(
Het zou een ruime marge kunnen zijn. Op de XS4ALL-site staat dat een normale ADSL-aanvraag ook 3 weken duurt. Echter alle aanvragen die ik heb gezien hier in de buurt zijn binnen een tot anderhalve week opgeleverd. Bovendien zijn de feestdagen ook niet echt dagen waarop iedereen werkt (en dus ook de mannetjes die aan het pluggen gaan in de centrale)
djidee schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:23:
vraagje nog even over dat jaar bij kpn, ik zit al jaren bij kpn ,maar ben in april verhuisd naar dit adres, dan geld toch niet opnieuw een jaar?? (anders krijg ik nog een nare verrassing straks :X )
Verhuizen is niet van invloed op je contract duur voor zover ik weet, ik kan het tenminste niet vinden :)

[ Voor 19% gewijzigd door GraveR op 02-01-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

:(

Allemaal mensen die zich eventjes inschrijven en meteen reactie krijgen,
ik kan alleen maar controleren of ik me al opgegeven heb door https://www.xs4all.nl/xs4allonly/voorinschrijving.php in te vullen en dan een foutmelding te krijgen met het feit dat ik me al heb aangemeld (nu al bijna 4 weken geleden)

Nogmaals : :(

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist migratie helpdesk nog gebeld, ze hebben wat 'achterstand' mbt overzetting/verwerking :P
Mijn omzetting is iig definitief, krijg voor de omzetting wel nog een nieuwe modem/router toegestuurd :) 20mbit/1mbit wordt mijn nieuwe verbinding met behoud van alle instellingen :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik denk dat je wordt overgezet als je KPN contract is afgelopen.... Dat is in mijn geval dus zo rond de 15e. Ik hoop dat mijn vermoeden correct is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:54:
Zojuist migratie helpdesk nog gebeld, ze hebben wat 'achterstand' mbt overzetting/verwerking :P
Mijn omzetting is iig definitief, krijg voor de omzetting wel nog een nieuwe modem/router toegestuurd :) 20mbit/1mbit wordt mijn nieuwe verbinding met behoud van alle instellingen :)
wat voor abonnement en modem heb je nu? Ik begrijp niet waarom je 20mbit krijgt? Had je al een ultra abonnement? Zo ja, dan heeft dit toch geen voordeel voor je?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben oud-cistron klant (MAXX abbo) via het BBned netwerk en wordt nu ook overgezet naar het 'only' principe (tegenstelling tot de kpn/xs4all facturering). Ik zit nu nog op adsl1 8/1mbit, qua prijs gaat het € 0.95 omhoog maar behoud ik de 'pack' (voip/1 factuur/usenet etc). Voordeel is dus alleen de snelheid en behoud van zelfde instellingen/1 factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Tukk schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:05:
:(

Allemaal mensen die zich eventjes inschrijven en meteen reactie krijgen,
ik kan alleen maar controleren of ik me al opgegeven heb door https://www.xs4all.nl/xs4allonly/voorinschrijving.php in te vullen en dan een foutmelding te krijgen met het feit dat ik me al heb aangemeld (nu al bijna 4 weken geleden)

Nogmaals : :(
ja zelfde hier... voorinschrijven geeft aan dat ik al ingeschreven heb, maar bij status staat helemaal niks behalve mijn 1e aanvraag uit 2004. het zal wel weer randstad only zijn oid. en ik zit natuurlijk in een buitengebied... andere xs4all leden op onze centrale hebben ook nog niks gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Dark schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:56:
[...]

ja zelfde hier... voorinschrijven geeft aan dat ik al ingeschreven heb, maar bij status staat helemaal niks behalve mijn 1e aanvraag uit 2004. het zal wel weer randstad only zijn oid. en ik zit natuurlijk in een buitengebied... andere xs4all leden op onze centrale hebben ook nog niks gehoord...
Niet helemaal hier, in dit boerengat in het oosten des lands de 7e december vooringeschreven, de 19e december de definitieve bevestiging gedaan en sindsdien wachtende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

oh dan is er dus misschien nog hoop ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Laatst online: 15:01

_PM

Dark schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:56:
[...]
In de omschrijving van XS4All staat dat op alle plekken waar ADSL beschikbaar is ook XS4All only te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Niet helemaal hier, in dit boerengat in het oosten des lands de 7e december vooringeschreven, de 19e december de definitieve bevestiging gedaan en sindsdien wachtende :)
Yep, en in dit extreem boeren gat (4000 inwoners) is inmiddels ook de aanvraag al aangenomen :D Dus het zal vast geen Randstad aangelegenheid zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:23:
Dat zou jij toch wel moeten weten, Ide ;-)
ff serieus, het is geen nieuw contractjaar bij kpn adsl... geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Jassy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:57:
[...]

Yep, en in dit extreem boeren gat (4000 inwoners) is inmiddels ook de aanvraag al aangenomen :D Dus het zal vast geen Randstad aangelegenheid zijn! :)
hahah mijn gat is het kleinste :P ... 280 inwoners... ;) en dan woon ik nog in het buitengebied...

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 03-01-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:58:
[...]

Dat zou jij toch wel moeten weten, Ide ;-)
ff serieus, het is geen nieuw contractjaar bij kpn adsl... geen probleem dus.
Oh, ik weet ook niet alles, heb mijn andere aandachtsterreinen :+ (daar is verhuizen euh, na ja.. nvm :X )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Niet om er een opsomtopic van te maken, maar puur voor de mede GoT-ers om te zien, hoever XS4ALL is met hun aanvragen.

Op 11 december rond 18:40 de aanvraag ingedient. Vandaag de email gekregen (rond 09:50).
De website toont de volgende gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
XS4ALL-Only ADSL Orderstatus overzicht
Hieronder vindt u een overzicht van al uw ADSL-orders.
Ordernummer XXXXX: Aanleg
# 03-01-2007   Bevestigd
# 03-01-2007 Verstuurd
# 03-01-2007  Ingediend

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In xs4all.general heeft zich vandaag iemand gemeld die aangesloten is op XS4ALL-Only..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Op 11 december rond 18:40 de aanvraag ingedient. Vandaag de email gekregen (rond 09:50).
Vandaag pas de mail gekregen? Die kreeg ik meteen. Vandaag overigens ook de brief gekregen met daarin de bevestiging van de aanvraag. Daar heet het overigens ADSL ADSL Lite XS4ALL Only Only ofzo. Best komisch :)

OH ja, heb me de eerste januari ingeschreven

[ Voor 7% gewijzigd door Jassy op 04-01-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xantos schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:31:
In xs4all.general heeft zich vandaag iemand gemeld die aangesloten is op XS4ALL-Only..
stond er verder nog wat bij qua ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:06:
[...]

stond er verder nog wat bij qua ervaringen?
Neu, maar zoveel verandert er niet, heur :) Behalve eventueel maandelijks op je rekening of dat de warez iets sneller binnenrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 19:48

Nakebod

Nope.

Ik heb de bevestiging hier ook al een paar dagen liggen, maar moet nog steeds de helpdesk bellen voor een nieuw modem, voordat ik xs4all only aanvraag, gezien je @ die aanvraag bij Modems geen modem kan kiezen :x
En ik begin toch steeds meer een nieuwere modem nodig te hebben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Nakebod schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:14:
Ik heb de bevestiging hier ook al een paar dagen liggen, maar moet nog steeds de helpdesk bellen voor een nieuw modem, voordat ik xs4all only aanvraag, gezien je @ die aanvraag bij Modems geen modem kan kiezen :x
En ik begin toch steeds meer een nieuwere modem nodig te hebben.
Waarom de helpdesk daarvoor bellen? Als je je non-Only voor een jaar verlengt dan kun je een modem krijgen, daarna niet meer: http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/wijzigen.php en dan de stappen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Omdat ik daar alleen een ander abo kan kiezen... iig, laatst :x
Kon toen alleen up of downgraden.
Zie dat het er vaag genoeg nu wel ineens bijstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb op dit moment een planet advanced adsl2+ 8-12Mbit lijn voor 79,95€.

Nu zag ik dat xs4all voor dat zelfde geld een 8-12mbit lijn heeft maar ook een 20mbit lijn voor dat zelfde geld :s

nu is de vraag is deze verbinding instabieler of zit er enige nadeel aan, en gaat planet niet ook hun verbinding verhogen?

Ik wil namelijk wel overstappen voor die 8mbit extra :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KappeNou schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 05:43:

Nu zag ik dat xs4all voor dat zelfde geld een 8-12mbit lijn heeft maar ook een 20mbit lijn voor dat zelfde geld :s

nu is de vraag is deze verbinding instabieler of zit er enige nadeel aan, en gaat planet niet ook hun verbinding verhogen?

Ik heb een maand of 2 de 20mbit lijn gehad, werkte echt heel goed. Ik haalde 2MB/sec continue als ik downloade uit nieuwsgroepen. Geen nadelen behalve de hoge prijs (maar die betaal je nu al , dus voor jou zal het een uitstekende keuze zijn). Maar dit is eigenlijk niet het topic hiervoor, dit gaat over XS4ALL ONLY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 05:43:

Ik denk niet dat planet ook zoiets gaat doen.

Let wel op:
"Op dit moment kunnen alleen bestaande XS4ALL-abonnees zich inschrijven voor XS4ALL Only. Voor nieuwe klanten wordt XS4ALL Only over enige tijd beschikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
pimpimmers schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:54:
[...]

Ik denk niet dat planet ook zoiets gaat doen.

Let wel op:
"Op dit moment kunnen alleen bestaande XS4ALL-abonnees zich inschrijven voor XS4ALL Only. Voor nieuwe klanten wordt XS4ALL Only over enige tijd beschikbaar."
Maakt niet heelveel uit, hij kan gewoon migreren en daarna alsnog overstappen op de -Only variant. Snelheid blijft voor hem hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimizer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10-2021
Wat ik me afvraag is of Xs4all only effect heeft op je routing (ping). Immers heb ik en vast anderen ook xs4all juist voor de goede routing \ lage ping, niet voor hoge downloadsnelheden. Gek genoeg zie ik hier niemand daarover praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Omdat mischien nog niemand ADSL only heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Heeft iemand alweer een mail gehad van xs4all en zo ja wanneer heb je je ingeschreven?
Zo kan ik ongeveer zien wanneer ik aan de beurt ben en natuurlijk iemand anders ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

pimpimmers schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 04:23:
Heeft iemand alweer een mail gehad van xs4all en zo ja wanneer heb je je ingeschreven?
Zo kan ik ongeveer zien wanneer ik aan de beurt ben en natuurlijk iemand anders ook :)
14e dec. ingeschreven, 6 jan. reactie gehad. het omzetten kan nu nog 30 dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

samo

yo/wassup

optimizer schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:52:
Wat ik me afvraag is of Xs4all only effect heeft op je routing (ping). Immers heb ik en vast anderen ook xs4all juist voor de goede routing \ lage ping, niet voor hoge downloadsnelheden. Gek genoeg zie ik hier niemand daarover praten.
De route is niet zo heel anders, alleen mis je een paar tussenstappen van de KPN. Een traceroute is 2 hops korter ongeveer. (Geloof ik)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Dark schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:01:
[...]

14e dec. ingeschreven, 6 jan. reactie gehad. het omzetten kan nu nog 30 dagen duren.
Ik denk dat ik dan na het weekend aan de beurt ben 15e dec aangemeld rond 10:00.
Nog ~30 dagen erbij en dan ISDN2 + abo opzeggen bij kpn ik word weer rijk _/-\o_
En dan dan ik ook nog automatisch naar een goedkoper abo bij xs4all omdat we hier geen ADSl2+ hebben en ik heb xs4all Fast dus krijg dan basic = zelfde snelheid als nu maar wel 20 euries goedkoper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Wat ik me afvraag is dit:
Ik heb op dit moment een bepaalde hostname aan mijn IP hangen, deze hostname gebruik ik overal hardcoded op servers etc. Dus nieuw IP maakt me niet zo heel erg uit eigenlijk, zolang mijn hostname maar hetzelfde kan blijven (zonder tussentijds een andere waarde). Weet iemand daar misschien iets over? ;)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Met Only kan je nog steeds je hostname aanpassen. Als je deze nu al zelf hebt aangepast zal die geloof ik mee-gemigreerd worden. Als het de standaard-hostname is, kan deze veranderen maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door samo op 06-01-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

gaan de snelheden nu ook omhoog als je geen only neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

The_Scarabial schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:45:
gaan de snelheden nu ook omhoog als je geen only neemt?
Volgens mij is deze vraag al eerder in dit topic beantwoord. :/ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

volgende week zou ik only theoretisch moeten hebben. 11 december ging de klok in.....ben benieuwd...

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 12-09 14:14
Hmm. Nu heb ik ingeschreven voor ADSL Only (en bevestigd) en nu zie ik bij Bbned in een keer dat er ADSL2!!!! hier beschikbaar is.. :o (lekker afgelegen, van de buitenwereld afgesloten :P :P). Volgens de postcode check zit ik zo een 3193 meter van de centrale vandaan.. Dat betekend dus een downloadsnelheid van 6~8 Mb/s.. Dat is nog veel meer dan ik nu heb, en de upload blijft ongeveer hetzelfde.. De meeste abbo's zijn nog goedkoper ook, dus kan ik dan niet veel beter daarnaar toe overstappen? :7

Overigens, de Orange site zegt dat Orange Family hier binnenkort ook beschikbaar moet zijn, maar hun verbindingen lopen via het KPN netwerk.. Maar op andere sites en die van KPN zie ik niets van ADSL2.. :? Iemand die weet hoe het precies zit?

De bestelling kan ik niet meer annuleren, maar volgens alle voorwaarden moet ik het wel gewoon meteen kunnen opzeggen (een maand van te voren dus), dus als ik dat meteen doe heb ik maar één maand XS4ALL only.. :*)

Overigens, ik zie dit:
ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een bitstream locatie. Dit betekent dat niet alle BBned producten op deze locatie leverbaar zijn.
Dus.. Bbned is helemaal niet hier beschikbaar? Maar ze gebruiken lijnen van KPN? Dan wordt het waarschijnlijk dat Wanadoo abbonement, als dat echt waar is.. (maar volgens mij klopt dat dan ook niet.. is er niet zo een lijst waarop je kan zien hoever men met centrales ombouwen is?)

[ Voor 26% gewijzigd door Steephh op 27-01-2009 14:23 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 03:35:
Dus.. Bbned is helemaal niet hier beschikbaar? Maar ze gebruiken lijnen van KPN? Dan wordt het waarschijnlijk dat Wanadoo abbonement, als dat echt waar is.. (maar volgens mij klopt dat dan ook niet.. is er niet zo een lijst waarop je kan zien hoever men met centrales ombouwen is?)
probeer het hier eens, hier kan je vast een goed antwoord krijgen (zit o.a. een webmaster van een adsl site vaak te posten): KPN Snelheidsverhogingen - Deel III

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu bij demon en krijg straks een special XS4ALL abo ivm met de overname. Zogenaamd:
ADSL Go* 1600/512 EUR 21,95

Hierbij zit ook VOIP. Kan ik straks alle inkomende gesprekken via mijn KPN (budget?) laten verlopen en alle uitgaande via VOIP van XS4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:18:
Ik zit nu bij demon en krijg straks een special XS4ALL abo ivm met de overname. Zogenaamd:
ADSL Go* 1600/512 EUR 21,95

Hierbij zit ook VOIP. Kan ik straks alle inkomende gesprekken via mijn KPN (budget?) laten verlopen en alle uitgaande via VOIP van XS4ALL?
Kan je beter in het [voip] via xs4all topic vragen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

XS4ALL werkt er aan om je nummer van KPN te kunnen porteren naar hun eigen VOIP. Op dit moment heb je nog een 0878 nummer, maar binnenkort wordt het mogelijk via XS je vaste nummer mee te nemen.
Ook is het nu al mogelijk een vaste lijn op je modem (speedtouch 716) aan te sluiten (ongeacht welk abonnement), waarmee je de vaste lijn inkomend kan ontvangen, maar buitengaande gesprekken via XS voip lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
samo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:50:
Met Only kan je nog steeds je hostname aanpassen. Als je deze nu al zelf hebt aangepast zal die geloof ik mee-gemigreerd worden. Als het de standaard-hostname is, kan deze veranderen maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb bij mijn verhuizing ook een ander ip gekregen. Toen had ik weer een tijdelijke hostname. Helaas was mijn oude hostname nog aan mijn oude IP blijven hangen, maar na een belletje met de helpdesk was mijn oude hostname weer gereleased, en kon ik die weer opnieuw instellen.
Dus ik denk eigenlijk wel voor 99% zeker dat het geen probleem is.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Steephh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 03:35:
Hmm. Nu heb ik ingeschreven voor ADSL Only (en bevestigd) en nu zie ik bij Bbned in een keer dat er ADSL2!!!! hier beschikbaar is.. :o (lekker afgelegen, van de buitenwereld afgesloten :P :P). Volgens de postcode check zit ik zo een 3193 meter van de centrale vandaan.. Dat betekend dus een downloadsnelheid van 6~8 Mb/s.. Dat is nog veel meer dan ik nu heb, en de upload blijft ongeveer hetzelfde.. De meeste abbo's zijn nog goedkoper ook, dus kan ik dan niet veel beter daarnaar toe overstappen? :7

Overigens, de Orange site zegt dat Orange Family hier binnenkort ook beschikbaar moet zijn, maar hun verbindingen lopen via het KPN netwerk.. Maar op andere sites en die van KPN zie ik niets van ADSL2.. :? Iemand die weet hoe het precies zit?

De bestelling kan ik niet meer annuleren, maar volgens alle voorwaarden moet ik het wel gewoon meteen kunnen opzeggen (een maand van te voren dus), dus als ik dat meteen doe heb ik maar één maand XS4ALL only.. :*)

Overigens, ik zie dit:

[...]

Wanadoo (Orange nu) heeft een eigen DSL netwerk en levert niet (meer) via KPN-DSL of BBned. Kan dus prima dat ze apparatuur gaan plaatsen op die centrale binnenkort.

XS4all-Only loopt wel gewoon via KPN netwerk ja.
MisTraller schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:10:
[...]

Ik heb bij mijn verhuizing ook een ander ip gekregen. Toen had ik weer een tijdelijke hostname. Helaas was mijn oude hostname nog aan mijn oude IP blijven hangen, maar na een belletje met de helpdesk was mijn oude hostname weer gereleased, en kon ik die weer opnieuw instellen.
Dus ik denk eigenlijk wel voor 99% zeker dat het geen probleem is.
Ik lees op usenet dat verhuizen van een XS4all-Only aansluiting (nog?) niet mogelijk is trouwens. Pas dus op als je dat gaat omzetten en je hebt een verhuizing op de planning staan binnenkort.

Als je verhuisd moet je opnieuw aanvragen weer. En als je je KPN-telefonie al hebt opgezegd moet je dat dus weer opnieuw aanvragen.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 09-01-2007 00:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
bjck schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:33:
[...]

Wanadoo (Orange nu) heeft een eigen DSL netwerk en levert niet (meer) via KPN-DSL of BBned. Kan dus prima dat ze apparatuur gaan plaatsen op die centrale binnenkort.

XS4all-Only loopt wel gewoon via KPN netwerk ja.
Heh, heb vandaag een mailtje van Bbned gekregen.. Komende periode hoef ik niets te verwachten qua ADSL2+.. Maar het zou wel vet zijn als Wanadoo binnenkort de telefooncentrale geschikt maakt.. Maar.. dit doet me denken aan nog iets..Ik woon in een buitengebied, zit nét op een andere telefooncentrale dan het dorp. Ik denk dat misschien die service van Wanadoo het verkeerd heeft en denkt dat ik op de telefooncentrale in het dorp zit. Als ik namelijk die check doe waar je centrale ergens zit (stond op een of andere homepage van universiteit van twente ofzo, dacht ik), dan zegt die dat ik op de centrale in het dorp zit, terwijl dat niet zo is.. Dus ik heb zo een gevoel dat we straks toch geen ADSL2+ kunnen krijgen..

Nouja, het zou alsnog wel leuk zijn als het wel zou kunnen, scheelt weer wat snelheid.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om terug te gaan naar het huidige abbonement indien XS4all Only niet bevalt?

Ik heb nu ook zo'n mailtje ontvangen, naast het feit dat ik m'n korting kwijt ben, heb ik nog wel meer twijfels.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 09-01-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 19:37
Weet iemand hoe het zit met de contractsperiode?
Als je nu overstapt naar ONLY, zit je er dan weer voor een jaar aan vast?

Op het moment zit ik al 3 jaar bij xs4all en kan dus nu per maand opzeggen.
Zeker met het oog op de toekomst en steeds nieuwe technieken vind ik het een prettig idee dat ik niet weer ergens voor een jaar aan vast zit.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

pierce schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:31:
Weet iemand hoe het zit met de contractsperiode?
Als je nu overstapt naar ONLY, zit je er dan weer voor een jaar aan vast?

Op het moment zit ik al 3 jaar bij xs4all en kan dus nu per maand opzeggen.
Zeker met het oog op de toekomst en steeds nieuwe technieken vind ik het een prettig idee dat ik niet weer ergens voor een jaar aan vast zit.
Uit de FAQ van xs4all Only
9. Als ik overstap, krijg ik dan een nieuw jaarcontract bij XS4ALL? naar top

Nee, u krijgt geen nieuw jaarcontract, u dient wel akkoord te gaan met nieuwe aanvullende voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Tukk schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:49:
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om terug te gaan naar het huidige abbonement indien XS4all Only niet bevalt?

Ik heb nu ook zo'n mailtje ontvangen, naast het feit dat ik m'n korting kwijt ben, heb ik nog wel meer twijfels.
Wat kan er niet aan bevallen? Je weet exact wat je kunt verwachten, ook kun je bij Xs4all er vanuit gaan dat de aangeboden snelheid ook daadwerkelijk te snelheid is die je zult halen (tenzij je ver van de centrale af woont uiteraard)... dus waarom reden van twijfel? :?

Overigens ben ik ook zojuist geupgraded. Gisterenavond lag mijn verbinding ineens voor 2 minuten eruit, direct daarna was ik nog niet geupgraded. Nu wel :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

3 weken zou voor mij vrijdag as betekenen (22-12 is bevestigd door kpn)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Wanneer kregen jullie eigenlijk je nieuwe IP te horen?
Ik heb de aanvraag gedaan, KPN heeft hem ook bevestigd, maar geen mailtje/servicecentrum met een nieuw IP.
Sowiezo is servicecentrum, iig het dataverkeer, erg brak momenteel.. deze maand geen traffic, mis 2006 t/m juli, en 2005 was ik al langer kwijt :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Datafeest schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:39:
[...]

Wat kan er niet aan bevallen? Je weet exact wat je kunt verwachten, ook kun je bij Xs4all er vanuit gaan dat de aangeboden snelheid ook daadwerkelijk te snelheid is die je zult halen (tenzij je ver van de centrale af woont uiteraard)... dus waarom reden van twijfel? :?

Overigens ben ik ook zojuist geupgraded. Gisterenavond lag mijn verbinding ineens voor 2 minuten eruit, direct daarna was ik nog niet geupgraded. Nu wel :)
Hmz. Wanneer heb je de definitieve aanvraag gedaan en wanneer is deze bevestigd door KPN? Lijkt me leuk om te weten wat de gemiddelde duur van een overgang is.
Nakebod schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:14:
Wanneer kregen jullie eigenlijk je nieuwe IP te horen?
Ik heb de aanvraag gedaan, KPN heeft hem ook bevestigd, maar geen mailtje/servicecentrum met een nieuw IP.
Sowiezo is servicecentrum, iig het dataverkeer, erg brak momenteel.. deze maand geen traffic, mis 2006 t/m juli, en 2005 was ik al langer kwijt :x
Het IP staat niet lang na de bevestiging van KPN onder Internet toegang.

Wat betreft die traffic, kun je beter zelf loggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~graver1/graph_image.php.png
Gemaakt met Cacti

[ Voor 3% gewijzigd door GraveR op 09-01-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
15 december voorinschrijving, vandaag mail gehad voor definitieve aanvraag.
Nu 30 dagen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik had groen licht gekregen van ons pap om XS4ALL only aan te vragen.. Maar Oh mijn god. Omdat we nu Tele2 hebben en we hoeven schijnbaar alleen maar internetabbo aan KPN te betalen denkt ons pap dat we straks KPN kunnen opzeggen en Tele2 ook, om vervolgens met XS4ALL te bellen. Nu kan dat ook, met VOIP, maar dat wilde ik eigenlijk nog niet (vanwege de snelheid, e.d.). Hij denkt dus dat XS4ALL ook telecomservices levert, maar dat is toch niet zo?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Steephh schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:32:
Ik had groen licht gekregen van ons pap om XS4ALL only aan te vragen.. Maar Oh mijn god. Omdat we nu Tele2 hebben en we hoeven schijnbaar alleen maar internetabbo aan KPN te betalen denkt ons pap dat we straks KPN kunnen opzeggen en Tele2 ook, om vervolgens met XS4ALL te bellen. Nu kan dat ook, met VOIP, maar dat wilde ik eigenlijk nog niet (vanwege de snelheid, e.d.). Hij denkt dus dat XS4ALL ook telecomservices levert, maar dat is toch niet zo?
Nee, XS4ALL levert, behalve VoIP, geen telefoniedienst. Als je je KPN en Tele2-abo opzegt, blijf je met een dooie telefoonlijn zitten, alleen het ADSL signaal blijft dan actief.

Voor de snelheid hoef je VoIP niet te laten, zelfs met het meest schamele abonnement (2048/512) heb je ruim voldoende capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
GraveR schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:51:
[...]

Nee, XS4ALL levert, behalve VoIP, geen telefoniedienst. Als je je KPN en Tele2-abo opzegt, blijf je met een dooie telefoonlijn zitten, alleen het ADSL signaal blijft dan actief.

Voor de snelheid hoef je VoIP niet te laten, zelfs met het meest schamele abonnement (2048/512) heb je ruim voldoende capaciteit.
Nouja, dat is het probleem ook niet, dat snap ik.. Maar ik wil thuis ook een simpele gameserver draaien en wat services voor mezelf.. Ik wil dan niet dat ik een relatief merkbaar lagere up- en downloadsnelheid krijg wanneer er iemand gaat bellen. Wat dat betreft kunnen we beter ISDN houden.. Maar het rare vind ik dat ons pap nu alleen maar voor het ADSL abbo hoeft te betalen (20 euro per maand), we hebben XS4ALL Lite. Hij heeft niets gezegd over vastrecht.. Dus hij denkt dat we straks alles aan XS4ALL betalen en dan via XS4ALL bellen. Hij had namelijk ook naar XS4ALL gebeld en zei vertelden dat bellen nog maar een halve eurocent per minuut kostte. Maar waarschijnlijk heeft ons pap dan VOIP en vaste telefonie door elkaar gehaald.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Het gaat wel mogelijk zijn om straks je kpn nummer naar xs4all te laten porteren, de voip voorwaarden zijn onlangs aangepast zodat dat mogelijk word, wanneer weet ik nog niet, zit er op te wachten, want dan ben ik die 9 euro voor belbudget mooi kwijt...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
GraveR schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:38:
[...]

Hmz. Wanneer heb je de definitieve aanvraag gedaan en wanneer is deze bevestigd door KPN? Lijkt me leuk om te weten wat de gemiddelde duur van een overgang is.
http://virtual-life.net/meuk/aanvraag-xsonly.png

Oftewel, het duurde een maand.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

djidee schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:38:
Het gaat wel mogelijk zijn om straks je kpn nummer naar xs4all te laten porteren, de voip voorwaarden zijn onlangs aangepast zodat dat mogelijk word, wanneer weet ik nog niet, zit er op te wachten, want dan ben ik die 9 euro voor belbudget mooi kwijt...
Dan zit je wel vast aan 2 cent/minuut als je wil bellen, dat is 1 van mijn twijfels die ik heb.
Ik wil de KPN wel de deur uit doen, maar de kosten voor VOIP bij Xs4all zijn IMHO belachelijk hoog,
naast de eerder genoemde 2 cent heb je ook hoge kosten voor mensen die jou willen bellen. Wat de prijs daarvan precies is wordt volgens mij nog moeilijk over gedaan, althans, ik kan het niet vinden.

edit:
Uit de VOIP-faq:
Dat is afhankelijk van de kosten die de telefonieprovider van dat betreffende vaste of mobiele nummer berekent. Oftewel: belt u vanaf een Vodafone telefoonnummer, dan bepaalt Vodafone de kosten van het gesprek. Belt u vanaf een vast KPN telefoonnummer, dan bepaalt KPN de gesprekskosten. Uw telefonieprovider kan u vertellen wat de exacte kosten zijn.

XS4ALL zelf brengt geen kosten in rekening aan degene die een XS4ALL VoIP nummer belt. Ook de ontvanger van een XS4ALL VoIP telefoongesprek betaalt niets voor het ontvangen van gesprekken op dat nummer.
Probeer die kosten maar eens te vinden over de verschillende providers.
Ik heb net bij de KPN zelf gezocht, maar daar wordt met geen woord gerept over het bellen naar
VOIP nummers. Ik wil anderen die mij willen bellen niet op kosten jagen.

Ik neem aan dat velen ONLY nemen om de normale telefoonlijn de deur uit te doen, vandaar dat ik er hier over begin.
Datafeest schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:39:
[...]

Onder andere dat wat ik hierboven meld over VOIP, daarbij ben ik de laatste tijd niet echt te spreken over Xs4all (de bedrijfsvoering), indien ik Xs4all ONLY neem ga ik voor de double-play en ik twijfel of ik dat bij xs4all moet doen.

[ Voor 57% gewijzigd door Tukk op 10-01-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 25-08 15:44
XS4ALL Only bevestigd, nu nog een maandje wachten :9

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Lijkt erop dat er vandaag misschien een paar mensen worden omgezet naar xs4all only, helaas staat mijn woonplaats er niet bij dus ik kan het niet bevestigen. Misschien iemand anders wel?

http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Wel grappig dat de aankondiging vandaag om 08:40:37 aangemaakt is, terwijl de update in het verleden ligt (tussen 05:00 - 07:00). Wat is dan de aankondiging? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
dannyreuser schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:27:
Lijkt erop dat er vandaag misschien een paar mensen worden omgezet naar xs4all only, helaas staat mijn woonplaats er niet bij dus ik kan het niet bevestigen. Misschien iemand anders wel?

http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen
Mijn woonplaats staat / stond er niet tussen terwijl ik toch echt geupgraded naar Only ben. Die lijst zegt dus weinig.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Datafeest schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:16:
[...]

Mijn woonplaats staat / stond er niet tussen terwijl ik toch echt geupgraded naar Only ben. Die lijst zegt dus weinig.
Heel weinig. Woon zelf in Rotterdam maar nog niet geupgrade hoor en wel aangevraagd.

Wat zijn jou ervaringen eigenlijk? Want ik neem aan dat je wat sneller kunt internetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 10-01-2007 21:18 . Reden: +ler ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Die lijst is gewoon standaard onderhoud aan het KPN-ADSL netwerk, voorgaande 2 nachten was men ook aan het werk. De meldingen staan ook op kpn.com en de service pagina's van hetnet/planet.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik heb op 08-01-2007 ook een mail gehad. Had me aangemeld rond 18/19 december 2006.

Vandaag dan toch maar de aanmelding bevestigd. Nu even afwachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Kan je eventueel je ervaring posten tot nu toe, en eventueel een ping naar wargamez.mine.nu / wargamez.dk

bedankt!
Pagina: 1 ... 3 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.