XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.930 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Gokje van de verwachte ervaring: Precies hetzelfde, alleen snellerder :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je het aanvraagt, kan je dan al het telefoonabbo. van kpn opzeggen? of moet je dan wachten tot je only hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:04:
Maar als je het aanvraagt, kan je dan al het telefoonabbo. van kpn opzeggen? of moet je dan wachten tot je only hebt?
Er wordt door XS4ALL aangeraden dit pas te doen als de lijn daadwerkelijk is opgeleverd om mogelijk problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
3 weken terug de voorinschrijving gedaan, vanavond kon ik het definitief bevestigen.
Nog maximaal 30 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
uashy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:24:
3 weken terug de voorinschrijving gedaan, vanavond kon ik het definitief bevestigen.
Nog maximaal 30 dagen!
Het wordt 'gewoon' 28-30 dagen wachten, schijnbaar geeft XS4ALL deze marge mee, ipv 'zo snel mogelijk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:15:
[...]

Er wordt door XS4ALL aangeraden dit pas te doen als de lijn daadwerkelijk is opgeleverd om mogelijk problemen te voorkomen.
hehe oke thnx, dit was me niet duidelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier nog verder niets gehoord, inmiddels bijna 4 weken na de aankondigingsbrief (oud cistron). W wachten fijn af :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadrats
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Wat ik persoonlijk prettig vind is dat ik voortaan met maar één partij te maken heb. Vorige maand hadden wij een storing, XS4ALL verwees naar KPN en KPN verwees naar XS4ALL. kastje - muurtje verhaal dus. Uiteindelijk bleek het een modem van XS4ALL in de KPN centrale te zijn ????. Wel meer dan een week geen internet. Wat wel verandert is je IP adres, dus alle verwijzingen betreffende m'n homepage die ik deels op een eigen thuis-server draai moet ik noodgedwongen aanpassen. Verder zie ik alleen maar voordelen. Vanwege de afhankelijkheid van nog steeds de telefoonlijn heb ik als back-up wel het goedkoopste kabel abonnement van Casema erbij genomen, met een Draytek router 2910 hebben we volgens mij nu een behoorlijk bedrijfszekere verbinding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

// beetje offtopic // (maar niet oninteressant)
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:43:
[...]

Mijjn ervaring is dat je bij xs4all gewoon lkan verlengen en een nieuw modem krijgt:
[...]
Iemand enig idee of je bij een XS4ALL ADSL Start abo (na een downgrade) nog steeds
kunt kiezen voor een gratis wireless modem bij een contractverlening???

Ik heb nu n.l. een Basic abo en wil deze i.v.m. kostenbesparing downgraden naar Start, vervolgens een contractverlening doen waar een VOIP wireless modem aanvast zit (hopelijk... iemand??) en tenslotte de overstap maken naar XS4ALL Only. Ik ben al 6 jaar Basic klant en dit lijkt mij een uitermate mooie route om te bewandelen om wat kosten te gaan besparen in de toekomst!

Ik heb al met de helpdesk gebeld om te vragen of het mogelijk is om NA contractverlening nog
te downgraden, maar dat is helaas niet mogelijk (binnen dat jaar)... :'( Geen gratis modem.

Vandaar dat ik overweeg om dus eerst te downgraden... (kosten: 25 euri) zonder mijn contract
te verlengen. En na de downgrade dus een contractverlening door te voeren incl. modem, met als eindpunt:
XS4ALL ONLY + een VOIP geschikt modem!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:01:
// beetje offtopic // (maar niet oninteressant)

[...]

Iemand enig idee of je bij een XS4ALL ADSL Start abo (na een downgrade) nog steeds
kunt kiezen voor een gratis wireless modem bij een contractsverlening???

Ik heb nu n.l. een Basic abo en wil deze i.v.m. kostenbesparing downgraden naar Start, vervolgens een contractverlening doen waar een VOIP wireless modem aanvast zit (hopelijk... iemand??) en tenslotte de overstap maken naar XS4ALL Only. Ik ben al 6 jaar Basic klant en dit lijkt mij een uitermate mooie route om te bewandelen om wat kosten te gaan besparen in de toekomst!

Ik heb al met de helpdesk gebeld om te vragen of het mogelijk is om NA contractverlening nog
te downgraden, maar dat is helaas niet mogelijk (binnen dat jaar)... :'( Geen gratis modem.

Vandaar dat ik overweeg om dus eerst te downgraden... (kosten: 25 euri) zonder mijn contract
te verlengen. En na de downgrade dus een contractverlening door te voeren incl. modem, met als eindpunt:
XS4ALL ONLY + een VOIP geschikt modem!! :9~
Dat kun je dus nu al zien als je wijzigt. Klik op "Laat alle mogelijkheden zien" en je kunt een aantal stappen doorlopen om te zien wat het modem kost (nog niet daadwerkelijk bevestigen, dus).

Uit mijn hoofd:

Eerst verlengen (gratis VoIP modem), dan downgraden (25 euro). Als je het andersom doet, moet je iets van 80 euro betalen voor het modem. Pin me d'r niet op vast, en kijk zelf even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:12:
[...]

Dat kun je dus nu al zien als je wijzigt. Klik op "Laat alle mogelijkheden zien" en je kunt een aantal stappen doorlopen om te zien wat het modem kost (nog niet daadwerkelijk bevestigen, dus).

Uit mijn hoofd:

Eerst verlengen (gratis VoIP modem), dan downgraden (25 euro). Als je het andersom doet, moet je iets van 80 euro betalen voor het modem. Pin me d'r niet op vast, en kijk zelf even.
Oke, Graver.. maar weet je dan wel "zeker" dat je na 1-jaar contractverlenging dus WEL gewoon kunt downgraden (binnen dat jaar... ?) Ik heb hierover de helpdesk gesproken van de week en die
vonden het ook nogal een moeilijke vraag.. ik werd 2x doorverbonden en 3x in de wacht gezet
en iedere keer werd mij dus eigenlijk het verhaaltje verteld dat van: Bij het verlengen van uw huidige
contract 0 euro voor WIFI modem... bij verlenging + downgrade naar start 159 euro voor WIFI modem.

Naar mijn idee probeerde ze de vraag een beetje te ontwijken, maar legden op een gegeven moment
de nadruk op dat het gaat om het verlengen van je HUIDIGE contract.. in mijn geval dus de Basic voor 1 jaar... downgrade is dan niet mogelijk na akkoord lijkt me.
Ik vraag me dus af WIE er nu gelijk heeft. Jij beweert toch iets anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:24:
[...]

Oke, Graver.. maar weet je dan wel "zeker" dat je na 1-jaar contractverlenging dus WEL gewoon kunt downgraden (binnen dat jaar... ?) Ik heb hierover de helpdesk gesproken van de week en die
vonden het ook nogal een moeilijke vraag.. ik werd 2x doorverbonden en 3x in de wacht gezet
en iedere keer werd mij dus eigenlijk het verhaaltje verteld dat van: Bij het verlengen van uw huidige
contract 0 euro voor WIFI modem... bij verlenging + downgrade naar start 159 euro voor WIFI modem.

Naar mijn idee probeerde ze de vraag een beetje te ontwijken, maar legden op een gegeven moment
de nadruk op dat het gaat om het verlengen van je HUIDIGE contract.. in mijn geval dus de Basic voor 1 jaar... Ik vraag me dus af WIE er nu gelijk heeft. Jij beweert toch iets anders :?
Ik heb voor de zekerheid gekeken bij iemand die Basis had en vorige maand een nieuw modem heeft gehad (verlenging). Deze kan dus nu downgraden naar Start, kan geen modem kiezen en mag 25 euro voor de downgrade aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:27:
[...]

Ik heb voor de zekerheid gekeken bij iemand die Basis had en vorige maand een nieuw modem heeft gehad (verlenging). Deze kan dus nu downgraden naar Start, kan geen modem kiezen en mag 25 euro voor de downgrade aftikken.
Geweldig nieuws! Dan is hierbij geheel duidelijk geworden dat ik meteen de contractverlening zal doorvoeren, om vervolgens te downgraden naar Start en XS4ALL ONLY! Super bedankt voor het checken hiervan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag heb ik de mail van XS4ALL ontvangen om XS4ALL Only definitief aan te vragen. Na aanvraag zou het dan binnen 30 dagen geregeld moeten zijn. Een dagje later kijk ik naar de status van mijn aanvraag en wat schets mijn verbazing.... de aanvraag is geannuleerd. :( De KPN gaf aan dat het technisch niet mogelijk was. Verder wordt er totaal geen uitleg gegeven. Een paar dagen later een brief van XS4ALL ontvangen, maar hierin stond hetzelfde vage verhaal. Hoezo technisch niet mogelijk? Ik heb nu toch ook als ADSL van XS4ALL via KPN lijnen? Verder vind ik het erg slordig van XS4ALL dat ze dit niet eerst checken voordat ze mensen definitief uitnodigen. Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een andere provider. Eentje waar ik mijn telefonie abonnement wel kan opzeggen.

Zijn er nog anderen die dezelfde ervaringen hebben opgedaan met het aanvragen van XS4ALL only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Laatst online: 31-05 17:44
Wel wazig inderdaad. Enige verschil tussen only en een normaal abonnement is volgens mij alleen maar dat je bij only kpn kunt opzeggen. Het lijntje op zich verandert niet, toch :?

Heb je al gebeld voor meer uitleg? Is nu erg summier, ben ik met je eens.

Gelukkig is het bij mij wel technisch mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
uashy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:32:
Wel wazig inderdaad. Enige verschil tussen only en een normaal abonnement is volgens mij alleen maar dat je bij only kpn kunt opzeggen. Het lijntje op zich verandert niet, toch :?

Heb je al gebeld voor meer uitleg? Is nu erg summier, ben ik met je eens.

Gelukkig is het bij mij wel technisch mogelijk :)
Niet helemaal.

Het ene gaat via het ADSL van KPN-netwerk en Only gaat via het BitStream2-netwerk. Er zit dus wel degelijk verschil tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:30:
Afgelopen maandag heb ik de mail van XS4ALL ontvangen om XS4ALL Only definitief aan te vragen. Na aanvraag zou het dan binnen 30 dagen geregeld moeten zijn. Een dagje later kijk ik naar de status van mijn aanvraag en wat schets mijn verbazing.... de aanvraag is geannuleerd. :( De KPN gaf aan dat het technisch niet mogelijk was. Verder wordt er totaal geen uitleg gegeven. Een paar dagen later een brief van XS4ALL ontvangen, maar hierin stond hetzelfde vage verhaal. Hoezo technisch niet mogelijk? Ik heb nu toch ook als ADSL van XS4ALL via KPN lijnen? Verder vind ik het erg slordig van XS4ALL dat ze dit niet eerst checken voordat ze mensen definitief uitnodigen. Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een andere provider. Eentje waar ik mijn telefonie abonnement wel kan opzeggen.

Zijn er nog anderen die dezelfde ervaringen hebben opgedaan met het aanvragen van XS4ALL only?
Al vanaf 19 december bezig om over te stappen op XS4all Only. Eerst problemen met mijn adres gegevens met een foutmelding als gevolg. Hierna een identiek verhaal als boven. Probleem is na eindeloos bellen + wachten & mailen half opgelost, blijkt dat er ONLY over een PSTN lijn bij KPN was aangevraagd ipv ISDN. (en dat is natuurlijk technisch niet mogelijk) Helaas is men nog even vergeten om de oude aanvraag af te sluiten zodat ik maandag wederom :'( moet bellen om het voor elkaar te krijgen. Nog één tip bel het sales nummer (in de kantooruren) en kies optie 2. Inmiddels zijn daar nu genoeg mensen die het probleem moeten herkennen en vergeet niet te vragen om de oude aanvraag af te sluiten. Mochten er nog mensen die bij XS4all werken meelezen : open één optie mbt problemen bij het overstappen op only, had namelijk bijna mijn abbo opgezegd werd gek van 2 weken continu bellen zonder oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:38:
[...]

Al vanaf 19 december bezig om over te stappen op XS4all Only. Eerst problemen met mijn adres gegevens met een foutmelding als gevolg. Hierna een identiek verhaal als boven. Probleem is na eindeloos bellen + wachten & mailen half opgelost, blijkt dat er ONLY over een PSTN lijn bij KPN was aangevraagd ipv ISDN. (en dat is natuurlijk technisch niet mogelijk) Helaas is men nog even vergeten om de oude aanvraag af te sluiten zodat ik maandag wederom :'( moet bellen om het voor elkaar te krijgen. Nog één tip bel het sales nummer (in de kantooruren) en kies optie 2. Inmiddels zijn daar nu genoeg mensen die het probleem moeten herkennen en vergeet niet te vragen om de oude aanvraag af te sluiten. Mochten er nog mensen die bij XS4all werken meelezen : open één optie mbt problemen bij het overstappen op only, had namelijk bijna mijn abbo opgezegd werd gek van 2 weken continu bellen zonder oplossing.
Dat is interessant... ik heb nl. ook een ISDN lijn. Ik zal maandag ook eens gaan bellen met de sales afdeling. Nog bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. O+ nu nog wachten tot het zover is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

XS4ALL Only bevestigd, nu nog een maandje wachten. maar als ik kpn opzeg kan ik toch niet meer bellen met men eigen nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
agaam schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:43:
XS4ALL Only bevestigd, nu nog een maandje wachten. maar als ik kpn opzeg kan ik toch niet meer bellen met men eigen nummer?
Nee, die dient dan uitgeporteerd te worden door XS4ALL of een andere VoIP provider.

Bij een uitportering wordt het KPN-abonnement automatisch opgezegd, dat dien je dus zelf niet te doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
roadrats schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:50:
Wat ik persoonlijk prettig vind is dat ik voortaan met maar één partij te maken heb. Vorige maand hadden wij een storing, XS4ALL verwees naar KPN en KPN verwees naar XS4ALL. kastje - muurtje verhaal dus. Uiteindelijk bleek het een modem van XS4ALL in de KPN centrale te zijn ????. Wel meer dan een week geen internet. Wat wel verandert is je IP adres, dus alle verwijzingen betreffende m'n homepage die ik deels op een eigen thuis-server draai moet ik noodgedwongen aanpassen. Verder zie ik alleen maar voordelen. Vanwege de afhankelijkheid van nog steeds de telefoonlijn heb ik als back-up wel het goedkoopste kabel abonnement van Casema erbij genomen, met een Draytek router 2910 hebben we volgens mij nu een behoorlijk bedrijfszekere verbinding !
Is grappig dat je dat hebt gehoord. XS4ALL heeft namelijk geen apparatuur in KPN centrales. Je probleem is dan misschien wel opgelost, maar als ze iets hebben opgelost in de KPN Centrale dan zat het probleem niet in apparatuur van XS4ALL, maar gewoon in apparatuur van KPN.

Maarja, KPN medewerkers hebben er sowieso wel een handje van om de schuld door te schuiven naar XS4ALL. Je kan het beste zorgen dat je iemand van XS4ALL aan de lijn krijgt die dan voor jou contact opneemt met KPN. Op die manier is het zeker(der) dat het probleem goed opgepakt wordt.
GraveR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Nee, die dient dan uitgeporteerd te worden door XS4ALL of een andere VoIP provider.

Bij een uitportering wordt het KPN-abonnement automatisch opgezegd, dat dien je dus zelf niet te doen dan.
Klopt, maar momenteel kan XS4ALL nog niet je KPN nummer porteren naar je VoIP abonnement. Dus wanneer je nu je telefoonlijn op zou zeggen ben je gewoon je nummer kwijt.

Het wordt in de loop van 2007 wel mogelijk om KPN nummers naar de VoIP dienst te laten porteren.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

volgens de brief van kpn ben ik per 11-1-2007 overgestapt. even wat gemeten op xs4all site, speedtest.nl en mordax.nl gedraait en ik heb 8mbit down en 1mbit up...in de praktijk gemeten waarde is dat ca 5400 Kbit/s down en 750Kbit/s up.

[ Voor 41% gewijzigd door Zuluman op 15-01-2007 19:27 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Zo. heb ook de stoute schoenen aangedaan, eerst van Basic naar Lite gedowngrade (download toch niet zo veel meer) en XS4All ONLY aangevraagd om m'n vaste lijn vaarwel te zeggen, hopelijk is alles snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zuluman schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:53:
volgens de brief van kpn ben ik per 11-1-2007 overgestapt. even wat gemeten op xs4all site, speedtest.nl en mordax.nl gedraait en ik heb 8mbit down en 1mbit up...in de praktijk gemeten waarde is dat ca 5400 Kbit/s down en 750Kbit/s up.
Ik haal nu al 5500kbit/s down en ik ben nog niet overgezet. Nou moet ik wel zeggen dat het testen met dit soort sites geen goed beeld geeft. Zou je dit bestand eens willen downloaden en de snelheid willen posten? :

http://download.xs4all.nl/test/100M.txt

Even met rechtermuisknop erop en kiezen voor opslaan als. Ben benieuwd of je dan een hogere snelheid haalt. Zo niet, wat je had je hiervoor voor snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:22

lier

MikroTik nerd

En misschien kan je ook de intrain waarden van je modem kunnen melden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
je kan ook een download test doen van ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test .

Daar kan je bin's vinden. Is misschien makkelijker dan tekst

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Bij mij was het op de 19de Dec. door KPN bevestigd, dus nog 4 dagen wachten, hoewel ik gewoon weer verwacht dat ik in mijn afgelegen boerendorp langer moet wachten, en dat de randstad gewoon voorrang krijgt, natuurlijk ergens logisch aangezien er in mijn centrale van 3000 aansluitingen misschien maar 10 tot 40 overstappers zijn, dan zullen er in een gemiddelde Randstad centrale wel meer zijn.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Thund3r schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:12:
Bij mij was het op de 19de Dec. door KPN bevestigd, dus nog 4 dagen wachten, hoewel ik gewoon weer verwacht dat ik in mijn afgelegen boerendorp langer moet wachten, en dat de randstad gewoon voorrang krijgt, natuurlijk ergens logisch aangezien er in mijn centrale van 3000 aansluitingen misschien maar 10 tot 40 overstappers zijn, dan zullen er in een gemiddelde Randstad centrale wel meer zijn.
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat de randstad voorrang zou hebben bij KPN, terwjil ik al verschillende upgrades heb meegemaakt. Ik woon zelf in Elburg, dat is niet bepaald de randstad.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe gaat dat eigenlijk straks met de hostnaam gaat die gewoon automatisch over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Nop, dat wordt niet automatisch overgezet, dat moet je zelf doen. Toen ik het overzette leek het net alsof er niets gebeurde, maar een dag later bleken de instellingen toch doorgevoerd te zijn, waarschijnlijk wordt het een en ander gecached.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:41:
Nop, dat wordt niet automatisch overgezet, dat moet je zelf doen. Toen ik het overzette leek het net alsof er niets gebeurde, maar een dag later bleken de instellingen toch doorgevoerd te zijn, waarschijnlijk wordt het een en ander gecached.
Wat moet je dan invullen? Dezelfde hostnaam als bij je oude ip adres? Ik zie wel mijn nieuwe ip adres al staan, maar de hostnaam is nog leeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Je gaat naar het Service Centre, je haalt de hostname bij je oude IP adres leeg en klikt op wijzig. Vervolgens vul je de gewenste hostname in bij je nieuwe IP adres en klik je wederom op wijzig. :P

edit:

Duidelijker? 8)7

[ Voor 205% gewijzigd door kamerplant op 16-01-2007 14:50 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal duidelijk! Bedankt.

En waarschijnlijk wachten tot we aangesloten zijn op XS4ALL ONLY voordat we de hostnaam wijzigen?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Mijn lijn hebben ze om 14.30 vanmiddag omgezet, oude lijn plat, vriendin belt in paniek.. gerustgesteld, echter 1,5 uur later nog niets... Eens met mijn collega's van KPN Adsl gebeld, ticket gemaakt, geen linesync, modem had geen dsl lampje, splitter uitgesloten etc etc, doorgezet naar 2e lijns, die vermoed dat ze xs4all only op het andere aderpaar hebben geleverd (zucht, ging bij de aanleg ook al verkeerd)... Dat mag ik zelf gaan testen (morgen vroeg dus), dan een monteur aansturen, dat word 2 dagen afkicken :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:15:
[...]

Ik haal nu al 5500kbit/s down en ik ben nog niet overgezet. Nou moet ik wel zeggen dat het testen met dit soort sites geen goed beeld geeft. Zou je dit bestand eens willen downloaden en de snelheid willen posten? :

http://download.xs4all.nl/test/100M.txt

Even met rechtermuisknop erop en kiezen voor opslaan als. Ben benieuwd of je dan een hogere snelheid haalt. Zo niet, wat je had je hiervoor voor snelheid?
ik had ook op de xs4all site de snelheid gemeten. geen verschil met de eerder opgegeven waarden. ik heb even gekeken wat ik eerder had. eigenlijk dezelfde waarden.
lier schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:23:
En misschien kan je ook de intrain waarden van je modem kunnen melden ?
wat bedoel je met bovenstaand? heb een speedtoucch 510i 4p.

[ Voor 3% gewijzigd door Zuluman op 16-01-2007 21:56 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
En sinds 9:05 over naar Only.

De ervaringen kort:

- Upgrade duurt maar een 2 tot 5 minuten (in dit geval)
- Upgrade van ADSL1 naar ADSL2+ _/-\o_ (ALCB naar BDCM, en dat ik een centrale met maar 2000 aansluitingen)
- Trace is iets korter anders geworden
- Upload van 928Kbit/s naar de volle 1024

Voor de nerds ;)
Modemstate                   :  Up 
xDSL Type                    :  ADSL
xDSL Standard                :  ITU-T G.992.1
xDSL Annex                   :  Annex A
Channel Mode                 :  Fast 
Uptime (days hh:mm:ss)       :  0 days, 0:00:58 

Number of resets             :  2 

Total Available Bandwidth           Cells/s           Kbit/s 
  Downstream                 :     18867             8000 
  Upstream                   :      2415             1024 

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        72            11008 
  Upstream                   :        75             1356 

Bearer Generic Info               Downstream        Upstream 
Margin       (dB)            :        17.0             11.0 
Attenuation  (dB)            :         9.0              5.0 
OutputPower  (dBm)           :        13.5             12.0 

Vendor Chipset                      Local            Remote
  Country                    :        B5               B5 
  Vendor                     :      BDCM             BDCM 
  VendorSpecific             :      0000             9361 
  StandardRevisionNr         :        00               01 
Vendor System
  Country                    :        0F               00 
  Vendor                     :      TMMB             ---- 
  VendorSpecific             :      3C61             0000 
  StandardRevisionNr         :        00               00 

Transfer statistics
    Errors 
      Received FEC           :         0 
      Received CRC           :         0 
      Received HEC           :         0 
      Transmitted FEC        :         0 
      Transmitted CRC        :         0 
      Transmitted HEC        :         0 

Near end failures since reset
      Loss of frame          :         0 failures 
      Loss of signal         :         0 failures 
      Loss of power          :         0 failures 
      Errored seconds        :         0 seconds  

Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame          :         0 seconds 
      Loss of signal         :         0 seconds 
      Loss of power          :         0 seconds 

Near end failures current day 

Near end failures previous day 

En dat terwijl bij de overstap werd aangegeven dat ADSL2+ niet beschikbaar was, 'noodgedwongen' gedowngrade naar basic (ik ga er netto dus niet op achteruit qua snelheid)

[graver@poweredge ~]$ traceroute ping.xs4all.nl
traceroute to uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51), 64 hops max, 40 byte packets
 1  dsldevice (192.168.1.254)  15.658 ms  98.246 ms  99.877 ms
 2  lo0.dr2.3d12.xs4all.net (194.109.5.236)  13.543 ms  12.625 ms  12.294 ms
 3  0.ge-0-3-2.xr4.3d12.xs4all.net (194.109.5.221)  12.035 ms  25.957 ms  12.054 ms
 4  0.so-0-0-0.xr1.3d12.xs4all.net (194.109.5.197)  12.069 ms  11.937 ms  12.051 ms
 5  uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51)  12.104 ms  12.360 ms  12.090 ms

Die gateway van KPN (195.x.x.x) is dus komen te vervallen.
Zuluman schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:33:
[...]

wat bedoel je met bovenstaand? heb een speedtoucch 510i 4p.
Met intrainwaarden kun je zien of het probleem wordt veroorzaakt door de verbinding an sich, of dat er ergens een configfout zit.

Die intrainwaarden kun je zien door te telnetten naar het modem en vervolgens 'adsl info' te doen (zonder ')

[ Voor 7% gewijzigd door GraveR op 17-01-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graver,

Ik begrijp uit je verhaal dat je gebeld bent door XS4ALL? (hoe weet je anders dat het een paar minuten heeft geduurd?). Moet je nog wat doen naast het aanpassen van de hostnaam?

En hoe lang heeft het geduurd tussen de bevestiging van KPN dat het kon en de daadwerkelijke aansluiting? 30 dagen of minder?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:08:
Graver,

Ik begrijp uit je verhaal dat je gebeld bent door XS4ALL? (hoe weet je anders dat het een paar minuten heeft geduurd?). Moet je nog wat doen naast het aanpassen van de hostnaam?
Logfiles en monitoring ;) En nee ik ben niet gebeld door XS4ALL, zo'n status heb ik niet, helaas ;)

Nee, modem komt meteen weer up met de nieuwe gegevens. Hostname aanpassen mislukt de komende uren, uiteraard (DNS caching of andere bugs in het systeem van XS4ALL). Maar dat is niet heel erg, had alles al goed voorbereid.
En hoe lang heeft het geduurd tussen de bevestiging van KPN dat het kon en de daadwerkelijke aansluiting? 30 dagen of minder?
19e december bevestigd, vandaag opgeleverd, even tellen komt op 29 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

3 tot 4 weken, heb gisteren met XS4all gebeld.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GraveR schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:26:
Maar dat is niet heel erg, had alles al goed voorbereid.
Wat heb je voorbereid? In principe hoef je toch niks te doen als je geen server ofzo thuis draait? Of moet je nu wel de hostnaam alvast plaatsen bij je nieuwe ip adres op die site van xs4all? Dat heb ik namelijk nog niet gedaan en straks ben ik overgezet en kan ik niet meer op internet komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:19:
[...]

Wat heb je voorbereid? In principe hoef je toch niks te doen als je geen server ofzo thuis draait? Of moet je nu wel de hostnaam alvast plaatsen bij je nieuwe ip adres op die site van xs4all? Dat heb ik namelijk nog niet gedaan en straks ben ik overgezet en kan ik niet meer op internet komen.
Lezen is een vak....
Als jouw hostname niet correct is kun je natuurlijk zelf wel het Internet op.
Ik vermoed dat hij een thuisservertje heeft staan, net als ik overigens. Het is en blijft een tweaker-forum hier. *hint*

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:19:
[...]

Je hostname is inderaad alleen van belang als je servers draait. Ik _had_ een mailserver draaien, maar ruim van te voren dit gedelegeerd naar een colocated bak, zodat ik geen gedonder zou krijgen[1] met verloren email.

Als het je alleen om internet gaat, hoef je je hostname niet perse te wijzigen en blijft alles gewoon werken.

[1] Uiteraard tref ik weer de bug met de hostname die ik al meerdere male heb mogen meemaken (Dialup -> ADSL over ISDN naar ADSL over Analoog -> XS4ALL Only); het A-record en PTR-record worden netjes verwijderd, maar de hostname blijft als actief in de systemen van XS4ALL hangen, zodat ik de melding 'host bestaat al' krijg. Dit wordt uiteraard wel netjes opgelost, maar dat duurt allemaal even ;).

[ Voor 21% gewijzigd door GraveR op 17-01-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Graver, kan je voor mij is een pingetje doen naar wargamez.dk thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GraveR schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:27:
Als het je alleen om internet gaat, hoef je je hostname niet perse te wijzigen en blijft alles gewoon werken.
Bedankt, ik draai zelf geen server en heb dus ook nooit aan mijn hostname wijzigingen doorgevoerd, vandaar mijn vraag om even zekerheid te krijgen zodat ik niet opeens dagen zonder internet (en bellen) kom te zitten.
Tukk schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:26:
Het is en blijft een tweaker-forum hier. *hint*
Ik ben ook geen die hard tweaker op dit gebied, ik zit vooral op tweakers voor een aantal fora waarin ik meepraat, de rest gaat vaak langs mij heen. Maar dat maakt toch ook niet uit? Niemand weet alles en op een forum zit je om elkaar te helpen of om hulp te vragen (of voor de contacten). Er zijn vast meer mensen hier die niet weten of je nog wat moet ondernemen voor de overzetting. XS4ALL zou immers je eerst bellen of mailen als ze je over gingen zetten en beiden hebben ze bij mij (nog niet) gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:35:
Ik ben ook geen die hard tweaker op dit gebied, ik zit vooral op tweakers voor een aantal fora waarin ik meepraat, de rest gaat vaak langs mij heen. Maar dat maakt toch ook niet uit? Niemand weet alles en op een forum zit je om elkaar te helpen of om hulp te vragen (of voor de contacten). Er zijn vast meer mensen hier die niet weten of je nog wat moet ondernemen voor de overzetting. XS4ALL zou immers je eerst bellen of mailen als ze je over gingen zetten en beiden hebben ze bij mij (nog niet) gedaan.
Wie/wat is die hard tweaker...?
We zijn hier om van elkaar te leren, ieder zijn eigen expertise !

Zit zelf ook vol verwachting te wachten...(en heb mijn DNS extern ondergebracht !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

GraveR schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:26:
[...]

Logfiles en monitoring ;) En nee ik ben niet gebeld door XS4ALL, zo'n status heb ik niet, helaas ;)

Nee, modem komt meteen weer up met de nieuwe gegevens. Hostname aanpassen mislukt de komende uren, uiteraard (DNS caching of andere bugs in het systeem van XS4ALL). Maar dat is niet heel erg, had alles al goed voorbereid.

[...]

19e december bevestigd, vandaag opgeleverd, even tellen komt op 29 dagen.
Hier ook de 19de bevestigd, maar ik ben nog niet omgeschakeld.
Op welke centrale zit je aangesloten? En wat staat er nu bij je Orderstatus?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
dannyreuser schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:33:
Graver, kan je voor mij is een pingetje doen naar wargamez.dk thx
[graver@poweredge ~]$ ping -c 5 wargamez.dk
PING wargamez.dk (212.97.207.82): 56 data bytes
64 bytes from 212.97.207.82: icmp_seq=0 ttl=49 time=44.260 ms
64 bytes from 212.97.207.82: icmp_seq=1 ttl=49 time=44.453 ms
64 bytes from 212.97.207.82: icmp_seq=2 ttl=49 time=44.371 ms
64 bytes from 212.97.207.82: icmp_seq=3 ttl=49 time=44.085 ms
64 bytes from 212.97.207.82: icmp_seq=4 ttl=49 time=43.813 ms

--- wargamez.dk ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 43.813/44.196/44.453/0.228 ms
Thund3r schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:12:
[...]

Hier ook de 19de bevestigd, maar ik ben nog niet omgeschakeld.
Op welke centrale zit je aangesloten? En wat staat er nu bij je Orderstatus?
Vro-Wsh (Vroomshoop-Westerhaar)

Ordernummer 107675: Aanleg
# 19-12-2006 Bevestigd 	KPN heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
# 19-12-2006 Verstuurd	Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar KPN.
# 19-12-2006 Ingediend  Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Hmm, ping tijden zijn niet bepaald beter of gelijk gebleven :/ 20ms hoger als normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
dannyreuser schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:44:
Hmm, ping tijden zijn niet bepaald beter of gelijk gebleven :/ 20ms hoger als normaal
Als ik trace, dan zie ik dat de 'lag' pas bij Eurorings/Telia ontstaat, de overstap van XS4ALL naar Eurorings is gewoon goed met 10-12ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

dannyreuser schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:44:
Ben blij dat jij appels met peren kan vergelijken !
Is alleen te concluderen als je ook de ping waarden van voor de migratie op deze lokatie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:35:
Ik ben zeker ook geen die hard.

Wel neem ik aan dat mensen die hier vragen stellen eerst zelf hebben uitgezocht waar de discussie over gaat eer ze een vraag stellen, je vraag was IMHO erg basic, vandaar dat ik te assertief reageerde.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook maar een voorinschrijving gedaan zojuist. Ik weet wel dat ik ga VOIPen zodra we ons nummer mee kunnen nemen, scheelt weer abo kosten.

/edit: vandaag 24-01 de definitieve inschrijving gedaan. Nu zou de omzetting binnen 30 dagen plaats moeten vinden volgens de mail.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Zelf ben ik ook van plan om me aan te melden, maar ik vind iets nog niet duidelijk. Ik heb ook een email gestuurd naar xs4all, maar dit is waarschijnlijk iets sneller
Het is me niet helemaal duidelijk of je het bellen via kpn kan houden. Als ik namelijk dit lees

Via https://www.xs4all.nl/xs4allonly/xs4allonly.php
De voordelen van XS4ALL Only in het kort:
- hogere snelheden voor dezelfde abonnementsprijs
- één factuur voor uw complete internetverbinding
- opzeggen telefoonabonnement mogelijk, indien gewenst

bedoelen ze daarmee dat ik gewoon voip kan negeren, en via kpn kan blijven bellen, of dat ik dus inderdaad niets meer betaal voor mijn internetverbinding aan KPN, zoals ze bij punt twee ook zeggen, maar dat alles via xs4all gaat.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
icyx schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:28:
Zelf ben ik ook van plan om me aan te melden, maar ik vind iets nog niet duidelijk. Ik heb ook een email gestuurd naar xs4all, maar dit is waarschijnlijk iets sneller
Het is me niet helemaal duidelijk of je het bellen via kpn kan houden. Als ik namelijk dit lees

Via https://www.xs4all.nl/xs4allonly/xs4allonly.php
De voordelen van XS4ALL Only in het kort:
- hogere snelheden voor dezelfde abonnementsprijs
- één factuur voor uw complete internetverbinding
- opzeggen telefoonabonnement mogelijk, indien gewenst

bedoelen ze daarmee dat ik gewoon voip kan negeren, en via kpn kan blijven bellen, of dat ik dus inderdaad niets meer betaal voor mijn internetverbinding aan KPN, zoals ze bij punt twee ook zeggen, maar dat alles via xs4all gaat.
Ja, je _kunt_ het opzeggen als je dat zou willen, alles mag en niets hoeft dus. Als je VoIP wilt gebruiken, dan staat dat helemaal los van je KPN telefonie-abonnement. Alleen het kopje ADSL vervalt bij overgang naar XS4ALL Only van je KPN-rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

GraveR schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:38:
[...]

Ja, je _kunt_ het opzeggen als je dat zou willen, alles mag en niets hoeft dus. Als je VoIP wilt gebruiken, dan staat dat helemaal los van je KPN telefonie-abonnement. Alleen het kopje ADSL vervalt bij overgang naar XS4ALL Only van je KPN-rekening.
Ok, bedankt :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ga het vandaag of morgen ook aanvragen, maar hoe werkt het precies? Kun je opgeven dat je je huidige (mail) instellingen van je xs4all account wilt bewaren? En hoe zit dat precies met die verlenging? Kun je dat bij het aanvragen van XS4ALL Only ook opgeven of moet je dat apart regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Glacier schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:11:
Ik ga het vandaag of morgen ook aanvragen, maar hoe werkt het precies? Kun je opgeven dat je je huidige (mail) instellingen van je xs4all account wilt bewaren? En hoe zit dat precies met die verlenging? Kun je dat bij het aanvragen van XS4ALL Only ook opgeven of moet je dat apart regelen?
Er verandert niets aan je mail, alleen je ADSL-provider, dus wat zou je willen bewaren?
Welke verlenging heb je het over, van je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Tukk schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:13:
Er verandert niets aan je mail, alleen je ADSL-provider, dus wat zou je willen bewaren?
Welke verlenging heb je het over, van je contract?
Ja, ik lees hier namelijk dingen over een gratis modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Update: Ik ben ook omgeschakeld naar Xs4all Only :)

DSL

Statistics
Line Status

Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

965 / 4095
Uptime

01:00:18

Dus net 1 uur terug gebeurd :)

Ik haal wel net geen 1024up volgens mijn modem, maargoed, ik zit dan ook op 4km van de centrale.
Ik had 19-12 trouwens bevestiging. Ook 29 dagen gewacht dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Pubbert op 17-01-2007 18:30 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Glacier schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:11:
Als je een gratis modem wilt, volgende links

Eerst verlengen
https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

en dan voorinschrijven
http://www.xs4all.nl/xs4allonly/voorinschrijving.php

Het kan niet andersom, namelijk ;)
Thund3r schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:29:
Update: Ik ben ook omgeschakeld naar Xs4all Only :)

DSL

Statistics
Line Status

Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

965 / 4095
Uptime

01:00:18

Dus net 1 uur terug gebeurd :)

Ik haal wel net geen 1024up volgens mijn modem, maargoed, ik zit dan ook op 4km van de centrale.
Ik had 19-12 trouwens bevestiging. Ook 29 dagen gewacht dus.
En zo te zien ook geupgrade naar ADSL2+

[ Voor 29% gewijzigd door GraveR op 17-01-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

GraveR schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:45:
[...]

Eerst verlengen

en dan voorinschrijven

[...]

En zo te zien ook geupgrade naar ADSL2+
Waar zie ik dat aan?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
De eerste pointer is: 965 / 4095

Als je een SpeedTouch modem hebt, dan kun je dat zien via telnet met 'adsl info' of 'adsl info expand enabled' voor de nieuwere 6.2.x-firmwares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Viel me ook op vandaag. Staat nu op dit...

Downstream Rate: 7996 Kbps
Upstream Rate: 1023 Kbps

Dat met XS4ALL Only en dan Basic ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Hmmm het werd me even wit om de neus...ik las over het gratis wifi voip modem. Ik zie nu dat het modem pas gratis is met een basic abbo. Ik heb lite, en de aanvraag naar only is al de deur uit.
(en een voip modem hangt sinds kort te snorren dankzij marktplaats voor 30 euro)

Dus ik heb me gelukkig geen oor aan laten naaien...phew. Die multipc modem die wel gratis is heeft geen voip, daar zit niemand op te wachten denk.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 17-01-2007 23:00 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

djidee schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:17:
Mijn lijn hebben ze om 14.30 vanmiddag omgezet, oude lijn plat, vriendin belt in paniek.. gerustgesteld, echter 1,5 uur later nog niets... Eens met mijn collega's van KPN Adsl gebeld, ticket gemaakt, geen linesync, modem had geen dsl lampje, splitter uitgesloten etc etc, doorgezet naar 2e lijns, die vermoed dat ze xs4all only op het andere aderpaar hebben geleverd (zucht, ging bij de aanleg ook al verkeerd)... Dat mag ik zelf gaan testen (morgen vroeg dus), dan een monteur aansturen, dat word 2 dagen afkicken :(
Update: Lijn was dus niet op het andere aderpaar geleverd, ik kpn adsl weer gebeld, metingen uitvoeren, ja, er is iets in de centrale omgezet, maar geen kpn mxstream/adsl of bitstream verbinding... Geen overstap naar een andere telco? Hell No... Hmm, kunnen het wel weer rechttrekken, duurt 4 werkdagen (volgende week maandag), goed is niet anders....

Ik tegen beter weten in, toch Xs4all gaan bellen, hoe zit het nou met die only, neh, u heeft het de 22ste bevestigd gekregen, dus zal het pas de 19e of 20e op zijn vroegst om gezet worden. Toch maar beetje gaan drammen, kijk die boel even goed na, bon naar TD Xs4all gezet, en gewoon wezen afwachten... Zou vanavond op bed, vriendin: He, daar links op modem branden nu weer 2 lampjes.. Ga weg mens, niet grappig, echter, verrek, dsl lampje, hopsaa, direct naar computer, en ja hoor, omgezet naar ander ip en 4/1 verbinding...

Conclusie: Overstap heeft in mijn geval langer dan een uur geduurd, gister om 14.30 is de verbinding eruit geklapt, en voor zover ik kan zien, was hij er tegen een uur of 8 vandaag weer. 28 uur, beetje jammer, vooral omdat ook nergens in de KPN systemen een hop bekend was richting bitstream, waardoor zowel ik (bij ipb) als collega's bij kpnadsl ons gek liepen te zoeken wat de oorzaak was... (om nog maar niet van de xs4all helpdesk te spreken, die zetten me op geven ogenblik door naar sales.. :X ) Valse start dus, maar hopen dat hij vanaf nu als een trein gaat

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hopen dat ze nu door je aanmelden van het probleem het niet juist terug draaien en meer problemen maken dan je had. Ik zou wel overal de storings meldingen laten afsluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:49:
[
Conclusie: Overstap heeft in mijn geval langer dan een uur geduurd, gister om 14.30 is de verbinding eruit geklapt, en voor zover ik kan zien, was hij er tegen een uur of 8 vandaag weer. 28 uur, beetje jammer
Op zich nog snel opgelost... vervelend, maar er is duidelijk hard aan gewerkt (vooral gezien het feit dat jij 's avonds laat alsnog constateert dat hij het weer doet!).
Bij sommige andere providers ben je 28 dagen verder... of weken :X , dat moet je ook in gedachten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
GraveR schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:45:

Eerst verlengen

en dan voorinschrijven

Thnx :)
En nog iets: we hebben hier al een jaar of 5 KPN ADSL via XS4ALL, moeten we bij het inschrijven dan nog rekening houden met een opzegtermijn van KPN? En wordt dat opzeggen daarvan allemaal netjes door XS4ALL geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Glacier schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:36:
[...]

Thnx :)
En nog iets: we hebben hier al een jaar of 5 KPN ADSL via XS4ALL, moeten we bij het inschrijven dan nog rekening houden met een opzegtermijn van KPN? En wordt dat opzeggen daarvan allemaal netjes door XS4ALL geregeld?
Dat wordt allemaal door XS4ALL geregeld ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
bjck schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 01:00:
Hopen dat ze nu door je aanmelden van het probleem het niet juist terug draaien en meer problemen maken dan je had. Ik zou wel overal de storings meldingen laten afsluiten.
Hehehe. Idd. Bij de migratie het probleem gehad dat ADSL goed was, maar het telefoonnummer van iemand anders.

Wordt netjes opgelost, echter werd er te goed gefixed: weer teruggezet op de oude DSLAM :S (gelukkig is dat account van XS4ALL ook nog actief).

Gelukkig belde de monteur nog om verifieren of alles goed was, nee dus. Hij zei dat de storingsdienst nog NIET over de nieuwe gegevens mbt ADSL beschikte en daarom teruggezet naar het oude.

Gelukkig gaat die beste man vanmiddag weer langs de centrale hier en de nieuwe gegevens zien te achterhalen. _/-\o_

Update 11:45, alles werkt weer zoals het zou moeten O+

[ Voor 3% gewijzigd door GraveR op 18-01-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

bjck schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 01:00:
Sta nu ook weer in de wacht bij KPN ADSL :) Anders gaan ze me maandag/dinsdag weer naar mxstream zetten
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 06:56:
[...]

Op zich nog snel opgelost... vervelend, maar er is duidelijk hard aan gewerkt (vooral gezien het feit dat jij 's avonds laat alsnog constateert dat hij het weer doet!).
Bij sommige andere providers ben je 28 dagen verder... of weken :X , dat moet je ook in gedachten houden ;)
Ja, inderdaad, blij dat ik bij XS4ALL zit inderdaad, schijnbaar toch iemand op de 2e lijn xs4all die het opgepakt heeft.. Al heb ik niet een belletje oid gehad dat het weer zou moeten werken (bij kpn standaard), dat vind ik wel vreemd. Denk wel dat de communicatie tussen kpn/xs4all wel een stuk beter kan....

[ Voor 48% gewijzigd door djidee op 18-01-2007 12:50 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ik ben over op xs4all nly. had geen increase in snelheid. ik heb een speedtouch 510i 4p. deze zou geschikt moeten zijn voor max 8mbit. mijn modem geeft aan 6880 up en 860down. heb de laatste software erop geinstalleerd. een bellttje naar de helpdesk hielp ook niet veel.

iemand hier die geupgrade naar only basic heeft en een 510i en wel 8mbit in het services menu heeft staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Zuluman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:12:
ik ben over op xs4all nly. had geen increase in snelheid. ik heb een speedtouch 510i 4p. deze zou geschikt moeten zijn voor max 8mbit. mijn modem geeft aan 6880 up en 860down. heb de laatste software erop geinstalleerd. een bellttje naar de helpdesk hielp ook niet veel.

iemand hier die geupgrade naar only basic heeft en een 510i en wel 8mbit in het services menu heeft staan ?
Die 510's staan er bekend om, naarmate ze ouder worden, niet meer de volledige capaciteit te kunnen benutten.

Je doet er goed aan om een ADSL2+ modem te regelen, zul je merken dat alles werkt als het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Mijn status is gewijzigd vandaag:

# 18-01-2007

Opgeleverd
De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
# 18-01-2007

KPN technisch gereed
KPN heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL.

IK had gister dus al de Only Speeds, vandaag de bevestiging in mijn orderstatus :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:30:
[...]

Die 510's staan er bekend om, naarmate ze ouder worden, niet meer de volledige capaciteit te kunnen benutten.

Je doet er goed aan om een ADSL2+ modem te regelen, zul je merken dat alles werkt als het zou moeten.
Of, als je handig bent, en het is dat probleem, dan kun je de kapotte condensatortjes vervangen. Dan zou die weer als een 'nieuwe' 510 moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Laatst online: 15:01

_PM

Als je een basic abb. hebt kan je toch gratis van XS4all een nieuw modem krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PM schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:03:
Als je een basic abb. hebt kan je toch gratis van XS4all een nieuw modem krijgen?
Niet meer nadat je bent overgezet op XS4ALL Only.
Je moet eerst Basic met een jaar verlengen, en daarna Only aanvragen, dan krijg je een ST780.
Mijn ST716 kan de 8 Mb/1Mb Basic Only snelheden net aan (2 km van de centrale):

Downstream Upstream
Margin [dB] : 5.5 12.5
Attenuation [dB] : 28.0 19.0
OutputPower [dBm] : 18.5 12.5

Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 78
Downstream : 88

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18865 7999
Upstream : 2408 1021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ook ik ben overgezet, alleen met het verkeerde profiel lijkt het :<

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 260 / 4.103

Snelheid blijft gelijk na een reboot van het modem. Ik heb een speedtouch 546i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
dannyreuser schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:16:
Ook ik ben overgezet, alleen met het verkeerde profiel lijkt het :<

Snelheid blijft gelijk na een reboot van het modem. Ik heb een speedtouch 546i.
Dat ziet er idd niet best uit. Kun je voor de gein de opermode eens op ADSL1 zetten? Als je dan op precies op 256/4096 komt, dan weet je voldoende. Kun je anders ook nog een output van adsl info (expand enabled) doen?

adsl config opermode multimode
of
adsl config xdsltype adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.1 Annex B
Channel Mode : fast
Number of resets : 2

Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : TMMB BDCM
VendorSpecific : 0000 ff8f
StandardRevisionNr : 00 01

Downstream Upstream
Margin [dB] : 22.0 25.0
Attenuation [dB] : 38.5 25.0
OutputPower [dBm] : 19.0 12.0

Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 21
Downstream : 50

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 603 256

Gewoon verkeerd profiel dus, ik heb hiervoor het xs4all fast abo gehad, toen het nog 8/1 was. Dat heeft altijd probleemloos gewerkt, ook heb ik op mijn 2de adsl lijn via tweakdsl 1mbit ~ 106kb/.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

_PM schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:03:
ik wou bewust geen jaarcontractverlenging. ik koop wel een modem naar wens. zo blijf ik flexibel om op te stappen wanneer het mij uitkomt...zat nl. hiervoor te twijfelen om naar orange over te stappen. zit nog geen km van de centrale en mijn burman haalt dus 12mbit ...en dat voor 24 euries. maar ik w8 nog even een paar maanden...blijf wel bij XS4ALL met het PACK abonnement. nieuwsgroepen deed ik al via usenetserver. nadeel is ook dat je bij orange vlgs mij geen eigen server kan draaien en daar ben ik nou mee aan het experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
Hier na upgrade XS4ALL ONLY ook verkeerde snelheid 256 / 4096 i.p.v 1024 / 4096. Is dit een fout van KPN of is XS4ALL hiervoor verantwoordelijk. Modem reset haalt ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Velocity schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:40:
Hier na upgrade XS4ALL ONLY ook verkeerde snelheid 256 / 4096 i.p.v 1024 / 4096. Is dit een fout van KPN of is XS4ALL hiervoor verantwoordelijk. Modem reset haalt ook niks uit.
Da's moeilijk te zeggen, maar XS4ALL is vanaf nu je aanspreekpunt bij dit soort problemen.

Resetten vanaf je eigen kant helpt niets, XS4ALL moet opnieuw het profiel toekennen aan je verbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door GraveR op 18-01-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Hoe weet je trouwens of xs4all only mogelijk is? Voordat ik nou voor een jaar ga verlengen :')
Volgens de postcodecheck is de centrale niet geschikt voor adsl2, maar ik heb ADSL Lite, dus opzich zou dat niet uit moeten maken..
Maar ik lees in dit topic dat het voor sommigen niet beschikbaar is...hangt dat hiermee samen?

En alle centrales zouden toch voor 1 januari 2006 al klaar zijn voor adsl2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Glacier schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:01:
Hoe weet je trouwens of xs4all only mogelijk is? Voordat ik nou voor een jaar ga verlengen :')
Volgens de postcodecheck is de centrale niet geschikt voor adsl2, maar ik heb ADSL Lite, dus opzich zou dat niet uit moeten maken..
Maar ik lees in dit topic dat het voor sommigen niet beschikbaar is...hangt dat hiermee samen?

En alle centrales zouden toch voor 1 januari 2006 al klaar zijn voor adsl2+?
Iedereen is tot nu toe op een ADSL2+ DSLAM gepleurd, ook ik. Hier is ADSL2+ _volgens de checks_ ook (nog) niet beschikbaar.

Volgens XS4ALL is XS4ALL Only (Lees; BitStream2) overal beschikbaar waar ook normale ADSL beschikbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door GraveR op 18-01-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Zo, ik heb een verlenging geregeld en daarna XS4ALL Only aangevraagd. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ook aangevraagd, ben benieuwd of mn speedtouch home het trekt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Glacier schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:31:
Zo, ik heb een verlenging geregeld en daarna XS4ALL Only aangevraagd. Ik ben benieuwd :)
Als je verlengd, dan ga je toch ook een verlenging van je ADSLL-contract met KPN aan? Dan zou betekenen dat je toch een jaar lang dubbele kosten hebt? Uit de FAQ van XS4ALL ONLY:
U wordt door KPN gehouden aan de huidige opzegtermijn van uw ADSL abonnement. Als u nog binnen het eerste jaar valt betaalt u dan een gedeelte dubbel. Als u niet weet wanneer precies uw jaarcontract afloopt kunt u het beste contact opnemen met de afdeling Sales van XS4ALL via 020-3987654.
Een verlenging van het ADSL-contract mag toch pas na dit jaar kosteloos opgezegd worden? Of ik het nu helemaal fout?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Question Mark schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:39:
[...]
Als je verlengd, dan ga je toch ook een verlenging van je ADSLL-contract met KPN aan? Dan zou betekenen dat je toch een jaar lang dubbele kosten hebt? Uit de FAQ van XS4ALL ONLY:

[...]

Een verlenging van het ADSL-contract mag toch pas na dit jaar kosteloos opgezegd worden? Of ik het nu helemaal fout?
Nee, die verlenging heeft alleen betrekking op het XS4ALL-gedeelte, niet op het KPN-gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Zo, dat ging snel.. de 15e van Basic naar Lite aangevraagd en ook XS4all Only. Lite is de 17e doorgevoerd en vandaag kon ik de definitieve aanvraag voor Only al doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkoning1
  • Laatst online: 19:52
Hier idem, na upgrade XS4ALL ONLY ook verkeerde profiel 256 / 4096 i.p.v 1024 / 4096
Type router is een ST716 en afstand tot centrale is circa 2578 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Rev! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:54:
ook aangevraagd, ben benieuwd of mn speedtouch home het trekt :')
als je nog een ander modem wilt....ik heb nog een 510 liggen, kan je zo van me hebben ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

ik ben ook over op xs4all only:

8 december aangevraagd
23 december bevestiging
19 januari gerealiseerd

Heb nu alleen nog een probleem met het wijzigen van mijn hostname, wil dezelfde uiteraard.
Dus eerst mijn ouder hostname veranderd, maar bij het veranderen van mijn xs4all only hostname (op het nieuwe ip-adres) krijg ik de melding dat ie nog in gebruik is.

Hoe lang duurt het voordat die oude uit het systeem is, iemand een idee ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

bartaa schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:11:

8 december aangevraagd
23 december bevestiging
19 januari gerealiseerd

Heb nu alleen nog een probleem met het wijzigen van mijn hostname, wil dezelfde uiteraard.
Dus eerst mijn ouder hostname veranderd, maar bij het veranderen van mijn xs4all only hostname (op het nieuwe ip-adres) krijg ik de melding dat ie nog in gebruik is.

GraveR in "XS4ALL Only"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
bartaa schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:11:

8 december aangevraagd
23 december bevestiging
19 januari gerealiseerd

Woei! Ik ben ook over, verbinding heeft er nog geen 10 minuutjes uit gelegen.
1024/4096.

Bij mij was het veranderen van de hostname (een uurtje later) geen probleem. Hostname op oude ip veranderd, en daarna het nieuwe ip weer ingesteld op hostname. Geen problemen hier.
Ben nu alleen nog benieuwd hoe een en ander er op de factuur van kpn eruit gaat zien.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Mensen,

Pas even op met het handmatig wijzigen van je hostname!

Dit gaat dus automatisch!

Op het moment dat XS4ALL van KPN het bericht krijgt dat alles over is, dan wordt de naam van je oude IP overgezet naar het nieuwe (ongeacht het nieuwe adres!)

Ik zit nu met het gedonder dat ik WEER mijn hostname moet (laten) wijzigen :(

Leuker was geweest als ze eerst hadden gekeken of er een naam op het nieuwe adres staat, en zo ja: afblijven met die graftakjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

GraveR schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:12:
Mensen,

Op het moment dat XS4ALL van KPN het bericht krijgt dat alles over is, dan wordt de naam van je oude IP overgezet naar het nieuwe (ongeacht het nieuwe adres!)

Leuker was geweest als ze eerst hadden gekeken of er een naam op het nieuwe adres staat, en zo ja: afblijven met die graftakjes ;)
Hmm, gister net gewijzigd.. (mijn adsl orderstatus zegt nog steeds niet compleet trouwens 8)7 ) , ben benieuwd

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mensen,

De vorige keer dat ik een ander ip kreeg ging dit stuk niet goed, dus het leek me zinvol om dit nu dus zelf even te regelen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Mensen,

Hmm oh :o
Ik had mijn hostname wel zelf veranderd, maar dat was dus helemaal niet nodig geweest :P

🌞🍃

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.