XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.931 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18
Weet iemand hoe het zit met de korting die "oude" abbonness hebben, of deze ook gewoon nog geldt als je XS4ALL Only aanvraagt? Ik bedoel de korting van 10 euro voor mensen die voor de prijsverhogingen al lid waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:12:
Mensen,

Pas even op met het handmatig wijzigen van je hostname!

Dit gaat dus automatisch!

Op het moment dat XS4ALL van KPN het bericht krijgt dat alles over is, dan wordt de naam van je oude IP overgezet naar het nieuwe (ongeacht het nieuwe adres!)
Hier komt nog bij dat het een dag kan duren voordat KPN aan XS4ALL doorgeeft dat de nieuwe verbinding is opgeleverd, en je dus al een dag XS4ALL Only kunt hebben, terwijl je hostname nog naar het oude adres blijft wijzen (en daarna heb je nog enige tijd te maken met de DNS delays).
Als het mis gaat, kun je het beste unixbeheer mailen, die kunnen dat zo omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Sjaakiedederde schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:18:
Weet iemand hoe het zit met de korting die "oude" abbonness hebben, of deze ook gewoon nog geldt als je XS4ALL Only aanvraagt? Ik bedoel de korting van 10 euro voor mensen die voor de prijsverhogingen al lid waren.
Sorry, maar dat staat in dit topic al 100x vermeldt (Zoeken?). Maar je korting vervalt als naar Only gaat.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:22:
[...]

Hier komt nog bij dat het een dag kan duren voordat KPN aan XS4ALL doorgeeft dat de nieuwe verbinding is opgeleverd, en je dus al een dag XS4ALL Only kunt hebben, terwijl je hostname nog naar het oude adres blijft wijzen (en daarna heb je nog enige tijd te maken met de DNS delays).
Als het mis gaat, kun je het beste unixbeheer mailen, die kunnen dat zo omzetten.
Damned, te vroeg zitten klooien in het service menu met als resultaat dat ik het niet meer kan wijzigen. Helpdesk maar gemailed.

Switch foutloos gegaan met minder dan 5 minuten uitval (cacti polled elke 5 min).
Delay is het zelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XS4ALL gaat het only pakket ook verkopen aan niet abonnee's (overstappers en nieuwe adsl klanten), zie http://www.xs4all.nl/xs4allonly/

Ik blijf het toch een vreemde actie vinden. XS4ALL valt dan wel onder KPN, maar op deze site laten ze duidelijk zien dat je niet voor KPN moet kiezen als je ADSL wilt, maar voor XS4ALL. Ach, het geld komt toch bij KPN uiteindelijk terecht, maar tot op heden heb ik nog nooit gezien dat één van de dochterondernemingen van KPN dit heeft gedaan.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Bij Planet Internet was het anders ook al een paar maanden mogelijk:
ADSL zonder vaste telefoonaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:48:
XS4ALL gaat het only pakket ook verkopen aan niet abonnee's (overstappers en nieuwe adsl klanten), zie http://www.xs4all.nl/xs4allonly/

Ik blijf het toch een vreemde actie vinden. XS4ALL valt dan wel onder KPN, maar op deze site laten ze duidelijk zien dat je niet voor KPN moet kiezen als je ADSL wilt, maar voor XS4ALL. Ach, het geld komt toch bij KPN uiteindelijk terecht, maar tot op heden heb ik nog nooit gezien dat één van de dochterondernemingen van KPN dit heeft gedaan.
zal wel een soort van marketingtruc zijn, want ik ken nog zat mensen die liever adsl hebben, maar geen vaste lijn willen hebben en zo bereik je die mensen ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:48:

Er staat nog steeds dat het alleen voor bestaande ADSL-abonnees (ADSL van KPN) is en je langer dan een jaar abonnee van ADSL van KPN moet zijn.
Niets veranderd dus.

Waarom moet je kiezen voor XS4ALL en niet voor KPN. Omdat XS4ALL meer snelheid bied bij KPN moet je een telefoon abo hebben en bij XS4ALL Only niet.

Het is helemaal niet vreemd denk ik omdat XS4ALL KPN gewoon betaald. Maar waarom doet XS4ALL dit, misschien zijn voor hun de kosten lager misschien betalen ze ook wel het zelfde wat wij normaal aan KPN moeten betalen misschien ook niet. Maar ze kunnen nu geld verdienen op mensen die hun KPN Tel abo opzeggen en nu XS4ALL VOIP gaan gebruiken.
En dat is nu precies wat ik ook ga doen wij zitten nu nog vast aan een duur ISDN2 abo van KPN die kunnen we mooi opzeggen, bellen kunnen we nu doen via VOIP en mobiel. Plus je krijgt meer snelheid of minder kosten. Ik heb namelijk XS4ALL Fast we zouden dan 20Mbit krijgen maar we hebben geen ADSL2+ dus ga ik nu automatisch naar basic voor 59,95 ipv 79,95 maar ik hou de zelfde snelheid die ik nu heb.
Verder verwacht ik ook geen problemen XS4ALL is kwaliteit en dat willen ze zo houden, misschien dat er een paar dingen in het begin fout gaan maar daarna zou alles moeten lopen zoals het was.
En als er iets fout gaat zal het wel aan KPN liggen, maar nu kan je mooi XS4ALL bellen omdat jij hebt daar niets meer mee te maken, XS4ALL wel maar die kan nooit meer zeggen bel KPN maar omdat je hebt XS4ALL ONLY ONLY ONLY!!! :D
Dus ik denk dat dit XS4ALL eerst wel wat geld gaat kosten omdat ze meer snelheid geven tov KPN maar dat makkelijk terug verdienen met VOIP. Zo denk ik erover, ik zeg niet dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Voornaamste reden is denk ik dat inderdaad de kpnlijn erbij weggeporteerd kan worden straks, dan kan xs4all zich met voip helemaal in de markt storten. Plus de afhankelijkheid van KPN bij storingen, en het mensen daarna toe moeten verwijzen, nu kan hun eigen hd het allemaal opknappen en blijft 1 aanspreekpunt. Technisch word je verbinding alleen omgezet van kpn mxstream/adsl naar kpn bitstream (wat ook andere telco's gebruiken)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:15

Pubbert

random gestoord

Ik heb nu wel een vaag probleem. Toen ik 3 weken terug mijn IP voor XS4ALL Only ontving, heb ik mijn hostnaam alvast veranderd (mijn gewenste hostnaam.xs4all.nl ingesteld voor mijn nieuwe IP dus)

Mijn oude IP heb ik even een andere hostnaam gegeven, waar ik dus nog zo'n 3 weken mee geinternet heb (hostnaam2.xs4all.nl)

Sinds woensdag heb ik XS4ALL Only, en werkte mijn nieuwe IP en dus ook mijn oude hostnaam weer. (hostnaam.xs4all.nl)

Echter sinds dit weekend, is hostnaam2.xs4all.nl weer actief voor mijn nieuwe IP. Ik wil dit wijzigen in hostnaam.xs4all.nl, komt de melding dat deze in gebruik is.

Als ik hostnaam.xs4all.nl wil pingen, krijg ik gewoon response. Dit krijg ik ook als ik hostnaam2.xs4all.nl ping. Het lijkt er dus op dat ik een dubbele hostnaam heb, echter staat alleen hostnaam2.xs4all.nl in het Service Centre.

Wat kan ik hier aan doen? Zou dit nog in de NS van xs4all aangepast worden? Ik heb het al sinds zaterdag namelijk.

Nu is het gewoon mogelijk om te connecten naar hostnaam.xs4all.nl, echter word ik (op IRC bijv.) herkend via hostnaam2.xs4all.nl.

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 22-01-2007 10:58 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik XS4all VOIP sinds het uit is gekomen, maar tot de dag van vandaag vind ik de kwaliteit nog niet dusdanig goed dat het de telefoonlijn kan vervangen. Vooral telefoon naar buitenland en mobiel geeft soms enorme ruis/storing/vervorming, mijn lijn op dat moment is echter volledig idle.

Verder nog niets gehoord hier, wacht fijn af :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:57:
Als ik hostnaam.xs4all.nl wil pingen, krijg ik gewoon response. Dit krijg ik ook als ik hostnaam2.xs4all.nl ping. Het lijkt er dus op dat ik een dubbele hostnaam heb, echter staat alleen hostnaam2.xs4all.nl in het Service Centre.

Wat kan ik hier aan doen? Zou dit nog in de NS van xs4all aangepast worden? Ik heb het al sinds zaterdag namelijk.
Je kunt net beste unixbeheer mailen, die kunnen dat zo aanpassen, vanzelf gebeurt er niks lijkt me.

Het probleem is dat XS4ALL automagisch de hostname van je oude IP overzet op je nieuwe IP, en niet kijkt wat je zelf tussendoor allemaal gerommeld hebt.
Hun FAQ zou hierover wel eens uitgebreid mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:15

Pubbert

random gestoord

Thnx voor de tip, ze hebben het veranderd :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
De hostnames worden automatisch omgezet naar het nieuwe ip. Wanneer je het voor die tijd zelf al hebt aangepast zal je dus de hostname van je oude ip weer ontvangen ( die je vlak daarvoor hebt gewijzigd :) )

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al z'n gratis modem van xs4all binnen. Wat je hebt aangevraagd voor de overstap naar xs4all only. En zo ja, wat sturen ze tegenwoordig, een 716 of al een 780 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week verlengt met een jaar, 4 dagen later een nieuwe 716 binnen.
De sales helpdesk liet wel doorschemeren dat als ik isdn had, er mischien een 780 geleverd zou worden...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ff een paar dingen (ook handig voor TS ? ) die de XS4ALL helpdesk me gemaild heeft:

Modems:
De modems worden niet door XS4ALL zelf geleverd, de keuze die de klant
maakt (Wireless modem of niet) wordt aan KPN doorgegeven en die levert
het modem. KPN zal de 716 blijven leveren zolang ze die nog op voorraad
hebben liggen en daarna de 780 pas.

KPN is voorzover ik weet al begonnen met het leveren van de Speedtouch 780i
als vervanger van de 716i. Het gaat in eerste instantie dus alleen nog maar
om de ISDN variant.

Het ziet er nu naaruit dat de analoge versie van de 716 pas in februari
vervangen gaat worden door de 780.

Pack:
Alleen via een XS4ALL ADSL verbinding kan op hoge snelheid van Newszilla
gebruik worden gemaakt. Via alle andere verbindingen ligt de snelheid
een flink stuk lager. Dit is een bewuste keuze van de Newszilla beheerders
en zal niet worden aangepast. XS4ALL gaat geen news-only abonnementen
leveren. Er is, en komt dus, geen optie om via een andere verbinding met
hoge snelheid van Newszilla gebruik te maken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Help!!!! schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:40:
ff een paar dingen (ook handig voor TS ? ) die de XS4ALL helpdesk me gemaild heeft:

Modems:
De modems worden niet door XS4ALL zelf geleverd, de keuze die de klant
maakt (Wireless modem of niet) wordt aan KPN doorgegeven en die levert
het modem. KPN zal de 716 blijven leveren zolang ze die nog op voorraad
hebben liggen en daarna de 780 pas.

KPN is voorzover ik weet al begonnen met het leveren van de Speedtouch 780i
als vervanger van de 716i. Het gaat in eerste instantie dus alleen nog maar
om de ISDN variant.

Het ziet er nu naaruit dat de analoge versie van de 716 pas in februari
vervangen gaat worden door de 780.

Pack:
Alleen via een XS4ALL ADSL verbinding kan op hoge snelheid van Newszilla
gebruik worden gemaakt. Via alle andere verbindingen ligt de snelheid
een flink stuk lager. Dit is een bewuste keuze van de Newszilla beheerders
en zal niet worden aangepast. XS4ALL gaat geen news-only abonnementen
leveren. Er is, en komt dus, geen optie om via een andere verbinding met
hoge snelheid van Newszilla gebruik te maken.
Dank voor deze info ;)

Mijn reactie:
- Koop zo'n speedtouch zelf, krijg je er ook betere service bij, die van de KPN is erbarmelijk.
- Bedoel je met XS4all ADSL, alleen XS4all only, of mensen die via XS4all op het www komen (dus
ook KPN ADSL-gebruikers)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tukk schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:52:
[...]

Dank voor deze info ;)

Mijn reactie:
- Koop zo'n speedtouch zelf, krijg je er ook betere service bij, die van de KPN is erbarmelijk.
- Bedoel je met XS4all ADSL, alleen XS4all only, of mensen die via XS4all op het www komen (dus
ook KPN ADSL-gebruikers)
Met XS4all ADSL wordt bedoeld alle mensen die een ADSL abo hebben bij XS4ALL. Type abo maakt niet uit en is dus incl. xs4all only maar Pack valt er uiteraard niet onder.
Het idee is dat XS4all alleen uncapped speed op Newszilla aanbiedt aan mensen die ook een ADSL abbo hebben bij XS4all. Dus bijv. Wanadoo + Pack geeft wel toegang tot Newszilla echter op een gecapte speed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ben 5 dagen geleden overgezet maar op het verkeerde profiel zoals ik al aangaf, die dag gemailed naar xs4all en nu nog nix over gehoord, en ik draai nog steeds op 4096/256, iemand die al wel van het verkeerde profieel naar het goede is gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

Gaitman

The Real One

dannyreuser schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:30:
Ben 5 dagen geleden overgezet maar op het verkeerde profiel zoals ik al aangaf, die dag gemailed naar xs4all en nu nog nix over gehoord, en ik draai nog steeds op 4096/256, iemand die al wel van het verkeerde profieel naar het goede is gezet?
Kun je beter even een belletje plegen, zie http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/helpdesk.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmh....juist.... Gedurende en kort na de change naar 'Only' dus niet gaan klooien met hostnaam. Mijne is dus ook weer teruggezet en hernoemen naar wat ik als oorspronkelijke naam had gaat niet meer. Mailtje naar unixbeheer gestuurd want de helpdesk reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:31:
Mmmh....juist.... Gedurende en kort na de change naar 'Only' dus niet gaan klooien met hostnaam. Mijne is dus ook weer teruggezet en hernoemen naar wat ik als oorspronkelijke naam had gaat niet meer. Mailtje naar unixbeheer gestuurd want de helpdesk reageert niet.
Hier ook, mailtje via contactform eruit geknalt, geef ze een weekje, anders ook unixbeheer.... wel grappig, djideeoud.xs4all.nl :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Tukk schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:52:
[...]

Dank voor deze info ;)

Mijn reactie:
ook KPN ADSL-gebruikers)
Aangezien hij voor Lite nog 80 euro kost, en ik al een wireless router had, heb ik via marktplaats een 706 gekocht, (wel voip, geen router) voor 30 euro. En dan kan je evt nog wel gratis de 546 krijgen, maar die kan je daarna aan de straatstenen niet kwijt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Beetje offtopic, maar is het nodig om je modem te resetten/herstarten om de nieuwe snelheid en IP te laten werken ?? (de Only werkzaamheden door KPN zijn uitgevoerd in mijn woonplaats, maar heb nog geen nieuwe snelheid/IP).

[ Voor 31% gewijzigd door BonBon op 24-01-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
BonBon schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:40:
Beetje offtopic, maar is het nodig om je modem te resetten/herstarten om de nieuw snelheid en IP te laten werken ??
Waarschijnlijk gebeurd dat zelf wel, aangezien er in de centrale je kabel eruit word getrokken en ergens anders later weer in (bij wijze van spreken iig)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:27

DDX

sinds 15:01 is mijn verbinding down

op http://www.xs4all.nl/adsl/statusaanvraag.php nog niet te zien dat ik over ben
vanavond dus maar even kijken of ik al nieuwe ip kan invoeren (gebruik nml sip_spoof, dus gaat niet automatisch)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

DDX schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:01:
sinds 15:01 is mijn verbinding down

op http://www.xs4all.nl/adsl/statusaanvraag.php nog niet te zien dat ik over ben
vanavond dus maar even kijken of ik al nieuwe ip kan invoeren (gebruik nml sip_spoof, dus gaat niet automatisch)
Die werd bij mij 2 dagen later aangepast... :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

we merken het vanavond wel

ik heb het 29-12 aangevraagd, dus rond deze datum had ik het wel een beetje verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

en sip_spoof opnieuw geconfigged en weer connectie
ook hier over op adsl2, terwijl dit niet leverbaar zou zijn (en ik dus een downgrade heb gehad van xs4all van fast->basic)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Vendor                              Local           Remote   
  Country             :               0f               b5 
  Vendor              :             ALCB             BDCM 
  VendorSpecific      :             0000             6193 
  StandardRevisionNr  :               01               01 

Downstream        Upstream 
Margin       [dB]     :             12.0              7.0 
Attenuation  [dB]     :              9.0              5.0 
OutputPower  [dBm]    :             13.5             11.5 

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s 
  Downstream          :            18867             8000 
  Upstream            :             2415             1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DDX schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:36:
en sip_spoof opnieuw geconfigged en weer connectie
ook hier over op adsl2, terwijl dit niet leverbaar zou zijn (en ik dus een downgrade heb gehad van xs4all van fast->basic)
Kan je sip_spoof ook gebruiken met een speedtouch 716? Of heb je een oudere modem?

Volgens mij is nu iedereen over die voor of op 31/12/2006 een bevestiging heeft ontvangen dat het mogelijk is om overgezet te worden nu de nieuwe snelheid.

In de praktijk haal ik met nieuwsgroepen 850KB/sec down nu, een stijging van pakweg 21% voor € 0,00. Mij hoor je niet klagen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

Velocity schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:40:
Hier na upgrade XS4ALL ONLY ook verkeerde snelheid 256 / 4096 i.p.v 1024 / 4096. Is dit een fout van KPN of is XS4ALL hiervoor verantwoordelijk. Modem reset haalt ook niks uit.
hum, dat heb ik dus ook. Maar eens bellen met de helpdesk......

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:48:
[...]

Kan je sip_spoof ook gebruiken met een speedtouch 716? Of heb je een oudere modem?
ik heb een 510 (en ik heb ook nog een 546 liggen als spare)

http://jp.dhs.org/~jp/ staat de 716 niet op
Volgens mij is nu iedereen over die voor of op 31/12/2006 een bevestiging heeft ontvangen
mijn collega (heeft bevestiging op de 31e gehad) is nog niet over
(ik had zelf de bevestiging gehad op de 30e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LieveNiels schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:04:
[...]

Hmm, wanneer krijg je die vast klant korting dan, en hoeveel? Ik ben namelijk al bijna 3 jaar klant nu...en als ik Only neem dan ben ik dus ineens weer 'nieuwe klant' bij wijze van spreken?
Begin 2005 (of 2004, ik weet niet meer) zijn de prijzen van Xs4all verhoogd, dit gold echter niet voor bestaande ADSL abonnees. Het verschil in de bedragen wordt "vaste klanten korting" genoemd. Helaas is het dus niet het geval dat je na een X aantal jaren in aanmerking komt voor de korting.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij thuis hebben hier een XS4all Basic, maar we gaan straks downgraden naar Lite

Is zat die snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:08:
Wij thuis hebben hier een XS4all Basic, maar we gaan straks downgraden naar Lite

Is zat die snelheid :)
Dat is toch heel persoonlijk. Ik zou als ik jou was wel overstappen naar only en daarna downgraden naar light, scheelt toch weer wat snelheid en als het gratis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999

FireFlash

need a light?

Ik had zondagavond mijn oude basic abbo verlengd om nog voor een nieuw modem in aanmerking te komen. Zit nog steeds op een speedtouch home. Vandaag kwam de postbode al het nieuwe modem brengen! Lekker snel :P

Maar ik had dus verwacht een 716v5 aan te treffen in de doos maar tot mijn verbazing was het al een echte 780 :o

Lijkt er dus op dat de oude voorraad 716's bij KPN op is geraakt :9

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FireFlash schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:28:
Ik had zondagavond mijn oude basic abbo verlengd om nog voor een nieuw modem in aanmerking te komen. Zit nog steeds op een speedtouch home. Vandaag kwam de postbode al het nieuwe modem brengen! Lekker snel :P

Maar ik had dus verwacht een 716v5 aan te treffen in de doos maar tot mijn verbazing was het al een echte 780 :o

Lijkt er dus op dat de oude voorraad 716's bij KPN op is geraakt :9
gefeliciteerd. Heb je een gewone aansluiting of ISDN ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999

FireFlash

need a light?

Help!!!! schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:26:
[...]
gefeliciteerd. Heb je een gewone aansluiting of ISDN ?
Een gewone analoge aansluiting.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
30 december aangevraagd
vanochtend blijkbaar omgezet. Slechte zaak dat je geen datum/brief krijgt.
Mijn GRE tunnel moest ik dus maar opeens laten omzetten :(

Het werkt prima maar ik haal de upload niet:

Capacity Used: 79% 100%
Noise Margin: 15.0 dB 6.0 dB
Output Power: 16.0 dBm 10.0 dBm
Attenuation: 13.0 dB 7.0 dB

DS Channel1 DS Channel0 US Channel1 US Channel0
Speed (kbps): 0 4093 0 752

4093 / 752
en volgens diverse sites zit ik slechts 1300 meter van de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
kevertje1977 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:48:
30 december aangevraagd
vanochtend blijkbaar omgezet. Slechte zaak dat je geen datum/brief krijgt.
Mijn GRE tunnel moest ik dus maar opeens laten omzetten :(

Het werkt prima maar ik haal de upload niet:

Capacity Used: 79% 100%
Noise Margin: 15.0 dB 6.0 dB
Output Power: 16.0 dBm 10.0 dBm
Attenuation: 13.0 dB 7.0 dB

DS Channel1 DS Channel0 US Channel1 US Channel0
Speed (kbps): 0 4093 0 752

4093 / 752
en volgens diverse sites zit ik slechts 1300 meter van de centrale
Als je je upstream niet haalt, duidt dat in veel gevallen op bekabelingsproblemen en/of apparatuur/aftakkingen voor de splitter.

Welk modem/firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Cisco router 877W
Lijn komt binnen in de meterkast en ik gebruik de originele splitter. Direct na de splitter met een standaard kabeltje de router in.
Korter kan niet eigenlijk.
Ik kan eens proberen de IOS te upgraden.
Heb nu 12.4.4.T1 (advanced IP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ik had het niet verwacht maar het werkt wel: IOS upgrade naar 12.4.11T gedaan (de laatste release) en nu heb ik 4093 / 1020.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
ATM0
Alcatel 20190 chipset information
                ATU-R (DS)                      ATU-C (US)
Modem Status:    Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode:        ITU G.992.3 (ADSL2) Annex A
ITU STD NUM:     0x03                            0x2
Chip Vendor ID:  'STMI'                          'BDCM'
Chip Vendor Specific:  0x0000                    0x6193
Chip Vendor Country:   0x0F                      0xB5
Modem Vendor ID: 'CSCO'                          '    '
Modem Vendor Specific: 0x0000                    0x0000
Modem Vendor Country:  0xB5                      0x00
Serial Number Near:    F
Serial Number Far:
Modem Version Near:    12.4(11)T
Modem Version Far:
Capacity Used:   40%                             100%
Noise Margin:    29.0 dB                          7.0 dB
Output Power:    17.0 dBm                        12.0 dBm
Attenuation:     16.0 dB                          7.0 dB
Defect Status:   None                            None
Last Fail Code:  None
Watchdog Counter: 0xA3
Watchdog Resets: 0
Selftest Result: 0x00
Subfunction:     0x00
Interrupts:      3833 (0 spurious)
PHY Access Err:  0
Activations:     1
LED Status:      ON
LED On Time:     100
LED Off Time:    100
Init FW:         init_AMR-R-2.5.042_no_bist.bin
Operation FW:    AMR-R-2.5.042.bin
FW Source:       embedded
FW Version:      2.5.42

DS Channel1      DS Channel0   US Channel1       US Channel0
Speed (kbps):             0             4093             0              1020
Cells:                    0              979             0            350942
Reed-Solomon EC:          0                0             0                 0
CRC Errors:               0                0             0                 0
Header Errors:            0                0             0                 0
Total BER:                0E-0           0E-0
Leakage Average BER:      0E-0           0E-0
Interleave Delay:         0                0             0                 0

LOM Monitoring : Disabled

DMT Bits Per Bin
000: 0 0 0 0 0 0 0 5 8 A B B B B C C
010: C C C C D D C C C C B B B A A 9
020: 0 2 2 4 5 5 5 6 6 6 6 6 6 6 6 6
030: 6 6 6 6 6 6 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7
040: 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7
050: 7 7 7 7 7 7 7 7 6 6 6 2 6 6 6 6
060: 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6
070: 6 6 6 6 6 6 6 5 6 6 5 6 5 6 6 5
080: 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
090: 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
0A0: 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
0B0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
0C0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
0D0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
0E0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
0F0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4

DSL: Training log buffer capability is not enabled

(ik kon even niet vinden hoe je hier een mooi kader om heen krijgt)[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Laatst online: 23:35
kevertje1977 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 08:48:
Cisco router 877W
Lijn komt binnen in de meterkast en ik gebruik de originele splitter. Direct na de splitter met een standaard kabeltje de router in.
Korter kan niet eigenlijk.
Ik kan eens proberen de IOS te upgraden.
Heb nu 12.4.4.T1 (advanced IP)
Met 1500 meter afstand haal ik nu 8000/1020 met een adsl 2 interface. Mijn interface draait nu in RE ADSL2. SNR is nu 8db dus ik verwacht niet dat ik veel meer uit de lijn kan persen...

Upgrade van IOS kan geen kwaad, aangezien de DSL driver in de IOS is meegebakken. Show dsl int atm0 geeft die versie goed weer. Uit ervaring met 100 tal vpn sites weet ik dat bijvoorbeeld oude versies van cisco IOS niet goed samenwerkte met ECI dslam (draaien niet bij KPN). (opgelost in nieuwe releases)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Heb net contact gehad met de xs4all helpdesk, er blijkt idd een probleem te zijn met het profiel van de lite abonomenten, ze lopen iedereen na die recentelijk is overgezet. Hopelijk is het snel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dannyreuser schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:55:
Heb net contact gehad met de xs4all helpdesk, er blijkt idd een probleem te zijn met het profiel van de lite abonomenten, ze lopen iedereen na die recentelijk is overgezet. Hopelijk is het snel opgelost
Ik heb dit ruim een week geleden al gemeld, is bij mij nog steeds niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een paar dagen over naar xs4all lite "Only". Dankzij unixbeheer zowaar weer m'n oude hostnaam terug en alles werkt weer naar behoren. De snelheidsverhoging is duidelijk merkbaar, bijv. bij bittorrent downloads. Nu heb ik vandaag iets geks bemerkt: als ik live voetbal bekijk, via Planet Voetbal, dan kan ik twee streams simultaan bekijken (een via Windows Media player en eentje via de Flash/Firefox browser). Kijk ik vervolgens via Kerio Firewall wat ik download en upload, dan zie ik een gecombineerde downloadsnelheid van meer dan 1000Kbyte/s, ofwel bij benadering meer dan 8Mbit/s. Zie plaatje hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/8403/dlhh2.jpg

Hoe is dit mogelijk? Mijn max download zou 4Mbit/s moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
download eens de 100mb bin file van ftp.xs4all.nl
dat zegt misschien wat meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:09:
Ben sinds een paar dagen over naar xs4all lite "Only". Dankzij unixbeheer zowaar weer m'n oude hostnaam terug en alles werkt weer naar behoren. De snelheidsverhoging is duidelijk merkbaar, bijv. bij bittorrent downloads. Nu heb ik vandaag iets geks bemerkt: als ik live voetbal bekijk, via Planet Voetbal, dan kan ik twee streams simultaan bekijken (een via Windows Media player en eentje via de Flash/Firefox browser). Kijk ik vervolgens via Kerio Firewall wat ik download en upload, dan zie ik een gecombineerde downloadsnelheid van meer dan 1000Kbyte/s, ofwel bij benadering meer dan 8Mbit/s. Zie plaatje hieronder.
[afbeelding]

Ik zou eens een blik in jou modem werpen op wat voor waarden jou modem intraint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[afbeelding]

Ook wel heel erg toevalig dat het exact dezelfde getallen zijn, lijkt me dat je wat meer en andere testjes moet uitvoeren, in 1e instantie geef ik de firewall de schuld, lijkt wel of deze getallen van 1 server optelt en deze bij beide connecties laat zien.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Is bij iemand het probleem van 256 /4096 al opgelost? Ik ben zojuist overgezet, alleen mijn upload is dus gehalveerd. Nogal merkbaar dat het ineens dubbel zo lang duurt om iets te uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
@ ^^,

Wanneer heb je je aanvraag bevestigd? Ik krijg zo het gevoel dat ik ook deze week over ga, en dan ook een fout profiel krijg! :( (Ik ben ook een Lite abonnee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

2 januari bevestigd gekregen, dus ik ging uit van 2 februari, maar nu kwam ik er net achter dat mijn online fotoalbum niet mer bereikbaar was, dus ging er een belletje rinkelen dat ik overgezet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Jassy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:24:
@ ^^,

Wanneer heb je je aanvraag bevestigd? Ik krijg zo het gevoel dat ik ook deze week over ga, en dan ook een fout profiel krijg! :( (Ik ben ook een Lite abonnee)
Hier is het gewoon goed gegaan hoor. Modem geeft 1020/4095 aan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

hier goede snelheid, hier heeft men alleen het foutje gemaakt door de monteur de kabels een weekje te vroeg om te laten zetten en het signaal nog niet te leveren, maar dat was in 2 dagen gefixed

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39
Even een vraagje, zijn sommige nieuwe abbonees er al ingeslaagd om alles over te zetten naar Only?
Nu weet ik dus niet of het wel of niet mogelijk is. Ik heb wel al de aanvraag ingediend en kan het nu zelfs definitief bevestigen, maar dan bij het invullen van de gegevens zegt ie dat er met de huidige gebruikersnaam geen aansluiting is gevonden :X

Toch raar dat als het nog niet mogelijk is dat je wel als nieuwe abbonee de optie kan aanvragen...
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyDyingBride
  • Laatst online: 07-09 16:01
Sinds vorige week ben ik over, maar ook hier een snelheidsprobleempje:
Ik heb een fritz!box 7050 (annex B ) met de laatste firmware (14.04.26) en ik haal 6183 ipv 8000 kbit down.
Upload is 1021, dus dat is wel in orde.
Zonder splitter krijg ik hetzelfde resultaat, dus aan de bekabeling zal het denk ik ook niet liggen.
Ik woon volgens de een op 759 meter en volgens de andere op 1613 meter, geen idee welke klopt, want ik zou niet weten waar de centrale Alr-Bo staat :z
Iemand nog een tip om de download wat hoger te krijgen ?

Hier nog wat getalletjes uit het modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Receive direction   Send direction
Attainable data rate    Kbit/s  6200    1033
ATM data rate   Kbit/s  6183    1021
User data rate  Kbit/s  5600    925
Latency path        fast    fast
Latency     ms  0   0
Frame Coding Rate   Kbit/s  16  10
FEC Coding Rate     Kbit/s  0   0
Trellis Coding Rate     Kbit/s  388     72
Negotiation         adaptive    adaptive

Signal/Noise ratio  dB  7   7
Line attenuation    dB  19  17
Status      3ce20   74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
[afbeelding]

Is vrij simpel als het dezelfde stream is. Je download het dan maar een keer, maar twee programma's geven het weer. Zelfde idee dus als multicast ( en waarschijnlijk is dat het ook gewoon )

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb op 5 januari de definitieve aanvraag gedaan, denk dus dat ik een dezer dagen ook overgezet wordt.
In m'n service center staat m'n nieuwe IP al. Nou keek ik even naar m'n verbruiksstatistieken van m'n huidige account maar die zijn helemaal leeg? :o Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Beekforel schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:23:
Ik heb op 5 januari de definitieve aanvraag gedaan, denk dus dat ik een dezer dagen ook overgezet wordt.
In m'n service center staat m'n nieuwe IP al. Nou keek ik even naar m'n verbruiksstatistieken van m'n huidige account maar die zijn helemaal leeg? :o Is dat bij iedereen zo?
Jep, alles leeg.
2005 staat er zelfs helemaal niet meer bij, 2006 is geheel leeg, en 2007 doet ok al heel lang niets, want die is ook leeg.

Dat is zelfs al voor de only aanvraag, want die deed ik iets later. (4 jan)
Heb jij 5 jan de bevestinging van KPN gekregen, of echt de aanvraag?
Die van mij is 5 jan bevestigd, dus ben benieuwd :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Beekforel schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:23:
Jep, 0,000GB. Zo leeg als wat.
Wat me verder opviel is dat mijn bestelhistorie leeg is, muv de recente aanvraag van XS4ALL ONLY.
Mijn eerdere bestellingen en aanvragen kan ik nergens meer vinden (geen ramp, maar vond het wel handig om in te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Bij mijn service center staat het IP dat ik ga krijgen voor XS4all Only al vermeld :P Kan nu dus niet zo lang meer duren denk ik (Het is bijna 3 weken nu al :P )

Even misschien een domme algemene vraag. Ik zit ongeveer 1800 a 1900m van de wijkcentrale af, wat zou het praktische maximum in bandbreedte zijn? Wellicht dat ik er eens een extra upgrade tegen aan ga gooien :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkoning1
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
LieveNiels schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:22:
Is bij iemand het probleem van 256 /4096 al opgelost? Ik ben zojuist overgezet, alleen mijn upload is dus gehalveerd. Nogal merkbaar dat het ineens dubbel zo lang duurt om iets te uploaden :(
15 januari is mijn abo omgezet naar Lite Only. De upload is gehalveerd. Mijn 716 traint nog steeds in met een upload van 260. Dit heb ik 17 januari aangemeld bij de Helpdesk. Nog steeds niets gehoord.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien hoe je kunt zien of je op een adsl 2 centrale zit met een speedtouch 715 modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:07:
Weet iemand hier misschien hoe je kunt zien of je op een adsl 2 centrale zit met een speedtouch 715 modem ?
Als je geen rare fratsen en andere routers ertussen hebt hangen:

http://dsldevice.lan/cgi/...l/ov/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0

en dan naar Modulation kijken

G.992.1 = ADSL1
G.992.3 = ADSL2
G.992.5 = ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:30:
[...]

Als je geen rare fratsen en andere routers ertussen hebt hangen:

http://dsldevice.lan/cgi/...l/ov/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0

en dan naar Modulation kijken

G.992.1 = ADSL1
G.992.3 = ADSL2
G.992.5 = ADSL2+
Modulation: G.992.3 Annex A

ADSL 2 centrale dus.

Kun je ook ergens berekenen via DB margins ofzo..wat de maximale snelheid is die je ongeveer kunt gaan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.992.3 Annex A
Channel Mode          :  interleaved
Number of resets      :  3

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               b5
  Vendor              :             TMMB             BDCM
  VendorSpecific      :             0000             ff93
  StandardRevisionNr  :               00               02

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :             20.0              8.5
Attenuation  [dB]     :             18.0              9.0
OutputPower  [dBm]    :             19.0             12.0

Intrinsic/Actual  Bandwidth          %
  Upstream            :             95
  Downstream          :             52

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :             9658             4095
  Upstream            :             2408             1021

Transfer statistics
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :                0
      Received HEC    :                0
      Transmitted FEC :                0
      Transmitted CRC :               18
      Transmitted HEC :                3

Near end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures
      Loss of signal:         2 failures
      Loss of power:          0 failures
      Errored seconds:        2 seconds
     Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds
      Loss of signal:         0 seconds
      Loss of power:          0 seconds
      Errored seconds:        0 seconds
     Near end failures current day
      Errored seconds:        2 seconds
     Near end failures previous day
      Errored seconds:        0 seconds

Ook ik zit sinds vandaag op XS4ALL only! :)

De downloadsnelheid bedraagt plus minus 430KB/s en uploaden gaat met 110KB/s. Pings zijn gewoon hetzelfde als ik met mijn KPN Lijn heb. Vreemd alleen dat ik maar 1021kbit haal in plaats van de volle 1024, maar op zich is dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Jassy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:20:

[...knip...]
Vreemd alleen dat ik maar 1021kbit haal in plaats van de volle 1024, maar op zich is dit geen probleem.
Da's een ADSL2-ding.

Als je het modem in ADSL1-mode forceert staat er wel 1024/4096:
:adsl config opermode multimode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
GraveR schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:42:
[...]

Da's een ADSL2-ding.

Als je het modem in ADSL1-mode forceert staat er wel 1024/4096:
:adsl config opermode multimode
dank u wel, dat is hem :)

Ik zie geen voordelen in ADSL2, en zeker niet bij een snelheid van 4Mbit. Zijn er überhaupt voordelen voor het gebruik van ADSL2 bij dergelijke snelheden (4Mbit/1Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

net telefonisch even m'n telefonieabonnement opgezegd, per 28-2 ben ik daar ook vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Jassy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:13:
[...]

dank u wel, dat is hem :)

Ik zie geen voordelen in ADSL2, en zeker niet bij een snelheid van 4Mbit. Zijn er überhaupt voordelen voor het gebruik van ADSL2 bij dergelijke snelheden (4Mbit/1Mbit)
Ja die zijn er. De kans dat je 1024kbps upstream haalt op ADSL1 is vrij klein bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
bjck schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:34:
[...]

Ja die zijn er. De kans dat je 1024kbps upstream haalt op ADSL1 is vrij klein bijvoorbeeld.
Ja heur, dat gaat met de nieuwe DSLAMs wel goed.

Als ik het modem forceer in ADSL1-mode krijg ik netjes 1024/8000, met de ALCB-DSLAMs was dat max. 928/8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FireFlash schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:40:
[...]

Een gewone analoge aansluiting.
Als langdurig abonnee krijg je op dit moment een korting. Had jij die ook en heb je deze behouden?

Ben wel benieuwd want ik wil dus wel verlengen om een 780 te kunnen krijgen, maar wil mijn korting uiteraard niet kwijt. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
GraveR schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Ja heur, dat gaat met de nieuwe DSLAMs wel goed.

Als ik het modem forceer in ADSL1-mode krijg ik netjes 1024/8000, met de ALCB-DSLAMs was dat max. 928/8000
Is nog steeds dezelfde DSLAM (Alcatel ASAM), alleen andere lijnkaarten erin die ook ADSL2/2+ ondersteuning hebben. En daar zit een Broadcom (BDCM) chipset op in plaats van een Alcatel (ALCB) chipset.

Alleen met de juiste modem/dslam chipset combinaties kan je met ADSL1 boven de 832kbps uitkomen. En de nog betere combinaties halen inderdaad >900kbps of zelfs 1024 dan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Het "probleem" met ADSL lite lijkt te zijn verholpen. Vandaag is mijn verbinding omgezet en het modem geeft aan
code:
1
2
ADSL Status Mode  State   Up Speed  Down Speed    SNR Margin    Loop Att.
G.DMT            SHOWTIME   1024000   4096000      22           11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutersa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 22:09
Ik ben ook over naar Xs4All only, maar heb sindsdien alleen maar problemen.
Mijn Alcatel Speedtouch Home is overleden tijdens de migratie. Heb van een collega een oude van hem kunnen leden en kan nu als ik direct een PPTP tunnel opzet naar het modem het internet op. Echter, wanneer ik mijn Wireless Router wil gebruiken gaat het fout. Hij kan zich wel aanmelden, maar ik krijg er geen verkeer doorheen. Ik heb verder niets aan de instellingen veranderd.

Iemand een suggestie?

Nog een (minder belangrijk) vraagje: Hoe zie ik in een Speedtouch Home wat voor ADSL verbinding ik heb?

Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
GraveR schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Als ik het modem forceer in ADSL1-mode krijg ik netjes 1024/8000
Hoe doe je dat eigenlijk?

Ik haal hier namelijk maar 832/8000 heb ISDN mijn buurman haalt weer wel 1024 maar heeft analoog.
Zelfde abonnement en zelfde modem. Kwam er namelijk achter toen ik zijn modem moest updaten.
Hij haalt alleen dan geen 8000 maar 7999 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
pimpimmers schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 04:10:
[...]

Hoe doe je dat eigenlijk?

Ik haal hier namelijk maar 832/8000 heb ISDN mijn buurman haalt weer wel 1024 maar heeft analoog.
Zelfde abonnement en zelfde modem. Kwam er namelijk achter toen ik zijn modem moest updaten.
Hij haalt alleen dan geen 8000 maar 7999 :)
GraveR in "XS4ALL Only"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
En vandaag twee brieven van XS4ALL en een brief van de KPN gehad. De eerste brief van XS4ALL ging over de succesvolle overzetting naar Only. De tweede was een creditfactuur van €1,32. De brief van KPN ging over het feit dat ze het spijtig vonden dat ik weg was gegaan bij KPN ADSL.

Nja, eind goed al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 09:42

Glabbeek

Dat dus.

Ik ben vandaag ook omgezet, de definitieve aanvraag is op 5 januari geweest en de bevestiging op 6 januari. Alleen de hostname is nog niet omgezet, maar gezien de berichten hierboven zal ik dat maar niet zelf doen als XS4ALL dit automatisch gaat doen.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Glabbeek schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:41:
Ik ben vandaag ook omgezet, de definitieve aanvraag is op 5 januari geweest en de bevestiging op 6 januari. Alleen de hostname is nog niet omgezet, maar gezien de berichten hierboven zal ik dat maar niet zelf doen als XS4ALL dit automatisch gaat doen.
Ik ben eergister overgezet, en vandaag is ook mijn hostname overgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 10:41

Dark

who tweaked the light?

ook overgezet :) adsl-lite / st 510

alleen haal ik de 1024 up niet :( ...:
DSL Connection, Link Information
Uptime: 0 days, 0:18:19
Modulation: G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 896 / 4.096
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,0 / 27,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 26,0
Vendor ID (Local/Remote): ALCB / BDCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
pimpimmers schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:16:
[...]

Waar doe je dat in telnet zeker?
Where else ;)
Dark schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:40:
ook overgezet :) adsl-lite / st 510

alleen haal ik de 1024 up niet :( ...:
DSL Connection, Link Information
Uptime: 0 days, 0:18:19
Modulation: G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 896 / 4.096
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,0 / 27,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 26,0
Vendor ID (Local/Remote): ALCB / BDCM
ADSL2+ Modem eraan knuppen en ook jij kunt genieten van 1024Kbps upload.

[ Voor 62% gewijzigd door GraveR op 02-02-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
_Rayman_ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:51:
Het "probleem" met ADSL lite lijkt te zijn verholpen. Vandaag is mijn verbinding omgezet en het modem geeft aan
code:
1
2
ADSL Status Mode  State   Up Speed  Down Speed    SNR Margin    Loop Att.
G.DMT            SHOWTIME   1024000   4096000      22           11
Hier nog niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

GraveR schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:31:
[...]
ADSL2+ Modem eraan knuppen en ook jij kunt genieten van 1024Kbps upload.
Tnx... ja st510v4 is al een oudje...

- Ik kan bij xs4all ff niks terugvinden over nieuw/ander modem, enkel icm. nieuwe abo's. Kan ik een zomaar een nieuwe modem van xs4all krijgen, of moet ik deze gewoon (elders of bij hun) aanschaffen?

- Kan ik gewoon elk willekeurig welk adsl2+/isdn modempje eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Dark schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:18:
[...]

- Ik kan bij xs4all ff niks terugvinden over nieuw/ander modem, enkel icm. nieuwe abo's. Kan ik een zomaar een nieuwe modem van xs4all krijgen, of moet ik deze gewoon (elders of bij hun) aanschaffen?

Je kunt alleen een gratis modem krijg als je nog niet over bent naar XS4ALL Only, mosterd na de maaltijd dus.

In principe voldoet ieder modem. KPN heeft hier een leuk lijstje voor met getest modems:
http://www.mxstream.nl/support/modemwhitelist.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als je een losse modem nodig hebt kan je er beter ergens anders 1 kopen dan bij primafoon/kpn.
Voor de 716 schijnen ze iets van 160 euro te vragen, terwijl je de 780 via internet al voor 100 euro kan vinden.
En via XS4ALL kon ik (met een Lite abo) de 716 voor 80 euro krijgen met een jaar contractsverlenging. Vind ik iets te duur, dan wacht ik maar tot mijn modem echt kapot is en koop ik wel via een shop ergens een modem, is nog goedkoper ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ja uiteraard kijk ik dan wel even in de V&A... stond een 780 voor 50eur meen ik...
hartelijk dank mensen ik weet genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Dark schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:18:
[...]

offtopic:
Zelf heb ik hier een Draytek Vigor 2700 ISDN nog liggen (compleet in doos en nog garantie tot 16-09-2009. Wellicht is het iets voor je. Contacten kan eventueel via _rayman_@mytweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:50:
net telefonisch even m'n telefonieabonnement opgezegd, per 28-2 ben ik daar ook vanaf :)
en vandaag netjes een bevestiging van kpn gehad dat ik per 28-2 van ze af ben
en net zoals de opzegbrief van adsl van kpn (die ik gisteren ontvangen heb) dat ze het jammer vinden dat ik weg ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 09:42

Glabbeek

Dat dus.

Bij mij is de bandbreedte gelukkig wel goed gegaan bij de omzetting:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec): 1024 / 4096
Uptime: 16:16:37

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Glabbeek schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:34:
Bij mij is de bandbreedte gelukkig wel goed gegaan bij de omzetting:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec): 1024 / 4096
Uptime: 16:16:37
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 4.095

Ik mis een beetje. ;( :P

Netjes rond de 430kB/s download, overzetting was gister. :)
Heb alleen m'n oude hostname ook nog in m'n servicecentre staan en wijzigen ging niet zo goed ofzo. Heb nu de oude gewijzigd naar iets anders en de nieuwe naar wat ik eerst had maar hij doet het nog niet volgens mij.
Nou ja, ik wacht nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Voor de duidelijkheid.....hoeveel tijd zit er nu gemiddeld tussen de aanvraag/bevestiging en de daadwerkelijk overzetting naar ONLY ?
Is dat iets van een dag of 19 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:42:
[...]

Ik ben onlangs van basic naar ultra gegaan en dat was 2 werkdagen. Een maand of 2 later ben ik weer naar basic gegaan en dat was gratis (maar je moest je wel verplichten tot weer een jaar XS4ALL te gebruiken, maar dit is een stuk beter dan 25 euro boete).

De levertijd van dit product is wel anders, XS4ALL neemt contact met je op als het mogelijk is en er is nu een voorinschrijving.
ja wat wil je met enkele klanten die ze nog hebben updaten ze je zo ;)
De prijs is schandalig hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 25-08 15:44
XS4ALL geeft ook zelf aan nooit een prijs vechter te zullen worden.

Maar voor de prijs krijg je wel kwaliteit.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Zijn er meer mensen die hun dataverkeer niet meer kunnen zien na de omzetting ?
Heeft dat het met het gebruikte netwerk te maken ?
Ik zie mijn IP wel en kan de hostname instellen maar verder is het scherm "leeg" en staat er nergens verbruiksstatistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Echt benieuwd wanneer ik nu eindelijk eens overgezet ga worden.
Lees van "iedereen" hier dat het minder dan 30 dagen is, ik heb zelfs al mensen gezien die de bevestiging later hadden gehad dan dat ik hem had, en ik wacht nog steeds.
Ze hebben nog 2 dagen en dan is het precies 1 maand geleden dat de aanvraag goedgekeurd is.. mag dus wel opschieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Zal ook wel niet lang meer duren dan, ik heb vandaag de brief gekregen dat alles succesvol overgezet is...alleen zit ik nog steeds met die lage upload (nu bijna een week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
LieveNiels schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:13:
Zal ook wel niet lang meer duren dan, ik heb vandaag de brief gekregen dat alles succesvol overgezet is...alleen zit ik nog steeds met die lage upload (nu bijna een week)
krijg jij op zondag post??
Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.