KPN Snelheidsverhogingen - Deel III

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:46

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Babbel hier verder over de KPN ADSL snelheidsverhogingen die uiterlijk eind december 2005 moeten zijn doorgevoerd. Let op: het melden van of je upgrade al is doorgevoerd is geen spannende informatie (hooguit voor jezelf) dus laat dat soort posts ajb achterwege.

Het vorige deel was KPN Snelheidsverhogingen - Deel II dus als je nog specifieke informatie zoekt kun je daar ook eens in kijken :Y)

Voor de goede orde nog even het overzicht van de nieuwe snelheden:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=381944/sc=229ce3

Nieuwe ADSL-snelheden
Abonnement

Oud
downstream/upstream
Nieuw
downstream/upstream
Slim288 / 128375 / 128
Go800 / 2561,5 Mb / 256
Lite1600 / 5123 Mb / 512
Basic3200 / 7686 Mb / 768
Extra8000 / 102412 Mb / 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ik vraag me af in hoeverre de abbo's nog verhoogd kunnen worden.

Ik begon ooit op 512 downstream en zit nu op 6mbit. 12x zo snel als pak em beet 4 jaar geleden. Waar zal de grens liggen dat ze nog omhoog kunnen?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

MrJ schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:31:
Ik vraag me af in hoeverre de abbo's nog verhoogd kunnen worden.

Ik begon ooit op 512 downstream en zit nu op 6mbit. 12x zo snel als pak em beet 4 jaar geleden. Waar zal de grens liggen dat ze nog omhoog kunnen?
Die grens zit er niet.
Aangezien men gewoon door gaat met het ontwikkelen van nieuwe diensten.
dus tegen de tijd dat de grens bereikt is(adsl) stapt men gewoon door naar de opvolger(adsl2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153331

Hmm mijn snelheid staat nog steeds op 4700 ipv 6000 arg. Ga morgen denk toch maar is naar planet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik weet of het dus hier thuis hoort maar sinds dit weekend is de centrale terborg centrum omgezet en sindsdien haal ik dan ook de volle snelheid zowel op www als op usenet.........uuuh hoe sneller hoe beter, kwam van chello classic af dus de oude 1,6 was wel wat mager. Nu gaat het weer een stuk beter. ik vind trouwens de prijs nog wel hoog ivt chello. alleen moest ik bij upc ook tv afnemen en was ik dus per saldo 65 euro kwijt voor classic (betaal nu 40 voor lite, xs4all)

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 19-12-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:09

weebl

YARR!

Aangezien mijn vraag in het vorige topic onbeantwoord is gebleven:
Ik heb iets vreemds met mijn speedtouch 516i. Standaard staat de "opermode" op "multimode" nu begreep ik van een aantal posts terug dat dit "multi_adsl2plus" moet zijn. Zodra ik nu m'n modem reset gaat ie weer terug naar "multimode" ik heb de patch gedraaid als ik me niet vergis, dus in principe zou ie nu op "multi_adsl2plus" moeten blijven staan. Of zie ik dat nu verkeerd? Ondersteund mijn modem nu ADSL2+ (wat we ook hebben, als de centrale geupgrade is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135134

weebl schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:45:
Aangezien mijn vraag in het vorige topic onbeantwoord is gebleven:
[...]
Probeer het is zo: Telefoonkabel uit modem, even wachten, patch, reboot, kabel er weer in.

Het schijnt niet altijd mogelijk te zijn de opermode te veranderen als er al een line sync is over de verbinding namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Anoniem: 47458 schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:34:
[...]

Die grens zit er niet.
Aangezien men gewoon door gaat met het ontwikkelen van nieuwe diensten.
dus tegen de tijd dat de grens bereikt is(adsl) stapt men gewoon door naar de opvolger(adsl2)
Neem niet aan dat ze over 2 jaar hun ADSL comfort abbo's verhoogd hebben naar ADSL2 abbo's. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
Eindelijk niet meer capped :+ 1.22mb/sec stabiel :o :o

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47
Boogieman82 schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:20:
Lame, ik zit nog op 8mbit terwijl alles aanduid dat mijn centrale toch klaar is. Nog even geduld dan.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Vanavond is ook hier de snelheids beperking verdwenen. Ik mag niet klagen.. ben hier met 1293 kB/s aan het leechen. Toch netjes voor een fast abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Zit hier in Utrecht Centrum ook nog steed op de 8 mbit. ipv. van 12mb, profiel is hier nog niet verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63676

rkroeks schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:27:
Zit hier in Utrecht Centrum ook nog steed op de 8 mbit. ipv. van 12mb, profiel is hier nog niet verandert.
Profiel is wel zojuist veranderd, verder niets...maar ik heb de tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks

rkroeks

Experia??

zet ff je modem uit en weer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
Anoniem: 63676 schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:29:
[...]

Profiel is wel zojuist veranderd, verder niets...maar ik heb de tijd..
Duurde bij mij toen 3 dagen, maar ja... Vrijdag veranderd, maandag actueel. Zat natuurlijk een weekend tussen. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:06
Ik heb hier heel de dag 10kB/s als download en up is wel goed. Zie op hccnet.nl dat ze een landelijke onderhoud doen kpn.

Is alleen jammer dat ze geen upload snelhied verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63676

rkroeks schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:32:
Uiteraard al gedaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Ik heb net als een aantal andere mensen hier de pech dat mijn modem niet sneller intraint dan ~ 5440 Kbit ipv 6144, ik heb alle wijze raad opgevolgt..

- Modem gelijk aan het begin gezet met zoon 10 cm kabel ertussen
- Firmware geupgrade (leek te helpen maakt best groot verschil)
de afstand naar de centrale is minder dan 1000 Meter (volgens kpn kon het daar niet aan liggen )

mbv: http://www.dslportaal.nl/snelheid/

:td call cmd="sachem get_data near_line"
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 100 pct ( waarom is die zo hoog ? )
NoiseMargin downstream = 6.0 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 15.0 dB
Operational Mode = 1

:td call cmd="sachem get_data far_line"
Far end line operational data
relCapacity upstream = 86 pct
noiseMargin upstream = 10.0 dB
outputPower downstream = 19.5 dBm
Attenuation upstream = 8.0 dB

zou mijn modem de overlast veroorzaken ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
Mensen, telefoonstekker eruit is genoeg om opnieuw linesync te verkrijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Puch-Maxi schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:55:

de afstand naar de centrale is minder dan 1000 Meter (volgens kpn kon het daar niet aan liggen )
Er is meer als afstand. Er is ook overspraak en kwaliteit van de telefoonlijn en verbindingen. Daarnaast zegt de hemelsbrede afstand niet alles.
Zou kunnen. Niemand kan dat zeggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
ja dat is waar natuurlijk, maar volgensmij heeft kpn een meting uitgevoerd.
en vind Overspraak alleen plaats als de telefoonlijn druk bezet is ? -> veel adsl aansluitingen
ik woon een een klein gehucht met een eigen centrale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

kan je even vertellen dat de 1e lijn GEEN meting uit kan voeren dus de mensen van het 0900 nummer.
teminste niet tenzij er iets veranderd is.
als je al met de 3e lijn gesproken hebt dan kan dat idd gebeurd zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Laatst online: 21-06 20:13

RRRobert

Fokker in ruste

rkroeks schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:32:
Vinnienerd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:13:
Toch vreemd eigenlijk, dat je dergelijke tips via fora als deze moet vernemen en dat de ISP('s) daar niet ff melding van maken. Ik las dit kort geleden ook al en verdomd, 't werkte. En dat terwijl de centrale waarop ik zit volgens adslcentrale.nl al weken terug z'n upgrade had gekregen.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Vinnienerd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:13:
Alleen als je hem er ook weer insteekt ;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks

rkroeks

Experia??

Puch-Maxi schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:55:
Ik heb net als een aantal andere mensen hier de pech dat mijn modem niet sneller intraint dan ~ 5440 Kbit ipv 6144, ik heb alle wijze raad opgevolgt..

- Modem gelijk aan het begin gezet met zoon 10 cm kabel ertussen
- Firmware geupgrade (leek te helpen maakt best groot verschil)

mbv: http://www.dslportaal.nl/snelheid/

:td call cmd="sachem get_data near_line"
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 100 pct ( waarom is die zo hoog ? )
NoiseMargin downstream = 6.0 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 15.0 dB
Operational Mode = 1

:td call cmd="sachem get_data far_line"
Far end line operational data
relCapacity upstream = 86 pct
noiseMargin upstream = 10.0 dB
outputPower downstream = 19.5 dBm
Attenuation upstream = 8.0 dB

Ik neem aan dat je wat ik hierna stel al zo hebt gedaan. Maar even voor de goede orde.
Heb je de spliter helemaal aan het begin van de aansluiting geplaats? met een beetje goede kwaliteit telefoondraad, dat is wel van belang. Dwz op het punt waar de telefoonlijn het huisbinnen komt. Ik heb bij mij toen ik geupgrade ben naar fast, mijn bestaande telefoondraad vervangen tot op het punt waar de telefoon aansluiting het huis binnen komt. Hierdoor haalde ik de voor het fastabbo geldende snelheidsspecificaties, dit in tegenstelling tot het moment voor dat ik de telefoonkabel had vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111340

Omdat het niet werd beantwoord in het vorige topic...

"
Zijn er meer mensen hier op GoT die een Speedtouch 546 hebben die _alleen_ intrained hoger dan de nieuwe snelheden? Dus als je 6mbit krijgt dat 'ie dan ook op 6mbit intrained? Mijn speedtouch blijft intrainen totdat ie op 6mbit zit. Dus als 'ie 5555mbps heeft dan disconnect ie zich na 30 secs weer en blijft ie intrainen totdat ie de 6mbit heeft. Daarna is mijn lijn ook super instabiel... (Ik woon 4 km van de centrale). Firmware 5.2 heb ik in het modem zitten (5.3 word niet vrijgegeven ofzo.. ).

Reboot helpt ook niet en de dB marges zijn rond de 8/9 (het kennet ).

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138480

Boogieman82 schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:20:
Maar is jouw lijn ook stabiel? Mijn lijn valt elke 10 minuten helemaal dood voor 20 seconden lang. Met lang genoeg om me van een game server te kicken.

Planet gister gebeld en die wist het zo ook niet, zou vandaag terug bellen maar het schijnt te druk te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 138480 op 20-12-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net weer gebeld, word me gewoon geadviseerd om een andere modem te kopen omdat het aan m`n linksys wag54g zou liggen.

Zijn er meerdere mensen hier die met een 12mbit lijn en een linksys wag54g die problemen hebben met de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 15:48
Iemand die een speedtouch 516i heeft en problemen hebt met het bereiken van de modem via een switch? Als ik de modem aansluit op een switch is deze namelijk niet bereikbaar , wel als ik em gelijk op de pc aansluit. Een andere switch helpt ook niet. Met de bijgeleverde kabel werkt het overigens wel maar ik heb al jaren een straight utp kabel lopen naar een speedtouch home in de meterkast en dat werkte gewoon goed. De bijgeleverde kabel is ook een straight kabel btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Anoniem: 138480 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:09:
Heb net weer gebeld, word me gewoon geadviseerd om een andere modem te kopen omdat het aan m`n linksys wag54g zou liggen.

Zijn er meerdere mensen hier die met een 12mbit lijn en een linksys wag54g die problemen hebben met de verbinding?
Vorige topic (moet je ff zoeken) stonden mensen met problemen en die hadden andere firmware geloof ik, weet niet helemaal zeker.

Zijn er toevallig mensen die ook die SpeedTouch 546 modem hebben besteld, hebben jullie die al ontvangen wachten jullie er nog op. Zijn er eventueel indicatie levertijden, want volgens mij is er run op die dingen. Ik heb mijne vorige week besteld er stond toen 2 dagen levertijd in het mailtje maja daar geloof ik dus nix van.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is heel kort door de bocht. Het zou inderdaad aan die modem kunnen liggen. Leen anders even van een kennis een speedtouch modem (half nederland heeft zo'n ding volgens mij :P) en kijk hoe het daarmee gaat.

Je kan van dit soort problemen nooit weten waar het aan ligt, je moet gewoon uitsluiten door even 1 pc met 1 modem wat die helpdesk goed kent (speedtouch) aan te sluiten op de manier die de isp ondersteunt en als het dan niet snel is, dan kan je de helpdesk bellen en dat uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
CycloneX schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:13:
Zijn er toevallig mensen die ook die SpeedTouch 546 modem hebben besteld, hebben jullie die al ontvangen wachten jullie er nog op. Zijn er eventueel indicatie levertijden, want volgens mij is er run op die dingen. Ik heb mijne vorige week besteld er stond toen 2 dagen levertijd in het mailtje maja daar geloof ik dus nix van.
De mijne kwam na 5 dagen. Dat was binnen de levertijd die KPN in zijn vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159251

Mijn verbinding is nog niet optimaal, maar een firmware upgrade naar 1.22 heeft een stuk geholpen :)

edit/ ik heb trouwens een wag54gv2

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159251 op 20-12-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159251 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:36:
[...]

Mijn verbinding is nog niet optimaal, maar een firmware upgrade naar 1.22 heeft een stuk geholpen :)

edit/ ik heb trouwens een wag54gv2
Ik maak gebruik van firmware version: 1.01.22 op m`n wag54g. Zou je me kunnen vertellen waar ik die firmware die jij gebruikt kan downloaden? Ben al wezen zoeken maar kan het niet vinden.

Om eerlijk te zijn vind ik het antwoord van planet erg goedkoop, hij adviseerde een nieuwe modem. Heb hem wel verteld dat ik niet zomaar een andere modem ga kopen. Straks ligt het wel aan de lijn en heb ik weer een modem erbij.

Zijn antwoord was ook helemaal tegenstrijdig vergeleken met het antwoord van gister avond, die wou me doorsturen na de 2e lijn om eem meting uit te laten voeren. Helaas was het daar te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138480 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:59:
[...]

Ik maak gebruik van firmware version: 1.01.22 op m`n wag54g. Zou je me kunnen vertellen waar ik die firmware die jij gebruikt kan downloaden? Ben al wezen zoeken maar kan het niet vinden.

Om eerlijk te zijn vind ik het antwoord van planet erg goedkoop, hij adviseerde een nieuwe modem. Heb hem wel verteld dat ik niet zomaar een andere modem ga kopen. Straks ligt het wel aan de lijn en heb ik weer een modem erbij.

Zijn antwoord was ook helemaal tegenstrijdig vergeleken met het antwoord van gister avond, die wou me doorsturen na de 2e lijn om eem meting uit te laten voeren. Helaas was het daar te druk.
ftp://ftp.biuro.fen.pl/st...s/Linksys%20WAG54G%20v.2/

Hier, de 1.27 zit vol met bugs nog en werkt voor MIJ niet goed. Dan valt het internet nog vaker uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133572

Voor de mensen die het nog niet weten, op http://www.adslcentrale.nl kun je aangeven of jouw centrale al wel of niet geupgrade is en de status opvragen die andere gebruikers hebben ingevuld. Handig, want hier mag je die info niet posten. (eigenlijk moet deze info in de startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@tiktak, die draai ik dus al.
Firmware Version: 1.01.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133572 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:04:
Voor de mensen die het nog niet weten, op http://www.adslcentrale.nl kun je aangeven of jouw centrale al wel of niet geupgrade is en de status opvragen die andere gebruikers hebben ingevuld. Handig, want hier mag je die info niet posten. (eigenlijk moet deze info in de startpost)
Dit is algemeen bekent, maar ik vind de site niet betrouwbaar omdat het al een paar dagen, en zelfs 2 a 3 weke ofzo...dat mijn centrale geupgrade was(ook adsl2). Ben sinds gistere pas op 12mbit gezet(maar wel nog een cap @ 8mbit...maar ik haal wel hoger als normaal..20/40 kb/s meer).

En over de firmware, hoelang is de telefoon kabel tussen de modem en de isra ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 metertjes, maar nog nooit problemen mee gehad.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57041

Erg vaag ik bekijk net ook me rates en download rate was 11686 Kbps en me upload was 1031 Kbps

Weet iemand hoe dit kan want me upload is hoger dan normaal en me download lager :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 09:47

Pubbert

random gestoord

Ik krijg morgen mijn nieuwe modem binnen, een 546 van Alcatel. Ik woon op 4km van de centrale met mn Basic abo, en ik zit maar op 4900/5200 downstream. Hopelijk haal ik met nieuwe modem wél 6000. Anders ligt het definitief aan de lijn. Maar upgrade de modem vooral omdat mijn huidige E-tech niet meer stabiel was sinds ik deze zomer blikseminslag had (zo'n eens in de 2/3 weken een uitval, en heel veel CRC errors in zijn log)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:56

MeNTaL_TO

The future is not set

CycloneX schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:13:
[...]
Bij mijn vriendin besteld, alleen standaard mailtje van 2 werkdagen. Nog niets geleverd, dus maar een mailtje gestuurd over levertijd.
Had KPN/Planet ook kunnen doen ipv een standaard verhaaltje over levertijd.

PS. De modem was vorige week woensdag besteld, dus 4 werkdagen verder.

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-12-2005 17:03 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
rkroeks schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:55:
[...]
Ik neem aan dat je wat ik hierna stel al zo hebt gedaan. Maar even voor de goede orde.
Heb je de spliter helemaal aan het begin van de aansluiting geplaats? met een beetje goede kwaliteit telefoondraad, dat is wel van belang. Dwz op het punt waar de telefoonlijn het huisbinnen komt. Ik heb bij mij toen ik geupgrade ben naar fast, mijn bestaande telefoondraad vervangen tot op het punt waar de telefoon aansluiting het huis binnen komt. Hierdoor haalde ik de voor het fastabbo geldende snelheidsspecificaties, dit in tegenstelling tot het moment voor dat ik de telefoonkabel had vervangen.
jup, ik heb van het isra punt een CAT5E utp kabeltje van nog geen 10 cm naar de splitter, en van de splitter naar de modem zit ook een CAT5E utp kabel van +/- 10 cm

Er was hier ook een modje die beweerde dat als je de dsl modem zonder splitter ofwat dan ook ertussen helemaal aan het begin zet dat je dan een optimale verbinding zou hebben.

Maar zonder splitter erbij tussen dan wil mijn modem helemaal niet conencten .. hoe zit dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thund3r schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:52:
Ik krijg morgen mijn nieuwe modem binnen, een 546 van Alcatel. Ik woon op 4km van de centrale met mn Basic abo, en ik zit maar op 4900/5200 downstream. Hopelijk haal ik met nieuwe modem wél 6000. Anders ligt het definitief aan de lijn. Maar upgrade de modem vooral omdat mijn huidige E-tech niet meer stabiel was sinds ik deze zomer blikseminslag had (zo'n eens in de 2/3 weken een uitval, en heel veel CRC errors in zijn log)
Wat betekenen die CRC dingen dan als ik vrage mag ?:)

CRC Up:78
CRC Dn:10

dit staat er bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40391

Ben ook van 8 naar 12 Mb/s gegaan maar heb ook zwaar last van een instabiele verbinding.
Op dat moment is het zo dat de wijkcentrale waarop ik ben aangesloten Doornbos omg Breda is geupgrade maar het is zo enorm vervelend met zo'n wegvallende verbinding zeker omdat ik zakelijk een ftp server moet draaien die nu dus ook instabiel is.

Toen maar planet gebeld weer een half uur gewacht en gehoord dat ik me adsl router moest updaten nu heb ik dat gedaan maar nog steeds valt de lijn ongeveer elke 10 min weg.
Hebben meer mensen hier last van na de upgrade in omgeving Breda of is het in heel het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
@vinnikigi, Welk modem gebruik je en wat is je noise margin waarde? Meteen bellen heeft weinig zin aangezien de werkzaamheden van KPN nog helemaal niet zijn afgerond. En is het verstandig een zakelijke ftp te draaien op een consumenten adsl lijntje? Het antwoord kun je vast zelf wel bedenken.

@puchmaxi.. Je modem moet altijd zonder splitter kunnen werken volgens mij. Doet ie dat niet dan zijn mogelijk de kabels niet goed aangesloten. Een splitter haalt de hoge (ADSL) en lage (telefoon)frequenties uit elkaar. Dat is het enige wat zo'n ding doet, ohja en het signaal wordt als bijkomstigheid licht verzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 00:09

K-Jay

Klaas Jan

Puch-Maxi schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:57:
[...]
Er was hier ook een modje die beweerde dat als je de dsl modem zonder splitter ofwat dan ook ertussen helemaal aan het begin zet dat je dan een optimale verbinding zou hebben.

Maar zonder splitter erbij tussen dan wil mijn modem helemaal niet conencten .. hoe zit dat ?
Dat klopt. Direct op IS/RA zou je verbinding optimaal moeten zijn. Als je modem dan niet wil connecten is er iets mis met je bekabeling.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40391 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:30:
Ben ook van 8 naar 12 Mb/s gegaan maar heb ook zwaar last van een instabiele verbinding.
Op dat moment is het zo dat de wijkcentrale waarop ik ben aangesloten Doornbos omg Breda is geupgrade maar het is zo enorm vervelend met zo'n wegvallende verbinding zeker omdat ik zakelijk een ftp server moet draaien die nu dus ook instabiel is.

Toen maar planet gebeld weer een half uur gewacht en gehoord dat ik me adsl router moest updaten nu heb ik dat gedaan maar nog steeds valt de lijn ongeveer elke 10 min weg.
Hebben meer mensen hier last van na de upgrade in omgeving Breda of is het in heel het land?
Das psies waar ik ook last van heb. Hoe lang ligt ie er dan uit? 20 seconden?

Wat voor een modem gebruikje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij (wag54gv2) werkt alleen de originele 1.00.19 firmware. De nieuwere maken de verbinding onstabiel en trainen nog lager in.

http://img329.imageshack.us/my.php?image=adsl22vs.jpg

Kan iemand me misschien vertellen of ik nog hoger zal kunnen komen ?
Ik zou 12mbit moeten hebben en heb alle standaard oplossingen volgens mij al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157031

Anoniem: 159251 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:09:
[...]

Wat betekenen die CRC dingen dan als ik vrage mag ?:)

CRC Up:78
CRC Dn:10

dit staat er bij mij...
Checksum errors, elk IP pakketje heeft een checksum wat garant staat voor de integriteit van het pakketje. Als je checksum dus niet gelijk is aan wat er verwacht werd is het pakketje fout, en moet het herzonden worden (althans bij TCP, bij ICMP en UDP heet zoiets gewoon packetloss en gaat het pakketje verloren). Niks om je druk over te maken, dit gebeurt de hele tijd en is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld, des te meer bij internetverbindingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 20-12-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Anoniem: 157031 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:15:
[...]

Checksum errors, elk IP pakketje heeft een checksum wat garant staat voor de integriteit van het pakketje. Als je checksum dus niet gelijk is aan wat er verwacht werd is het pakketje fout, en moet het herzonden worden (althans bij TCP, bij ICMP en UDP heet zoiets gewoon packetloss en gaat het pakketje verloren). Niks om je druk over te maken, dit gebeurt de hele tijd en is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld, des te meer bij internetverbindingen.
Dit is alleen niet op de IP laag, maar op de DSL laag van je lijn. Zijn pakketten op je dsl lijn die niet goed overgekomen zijn en ook niet meer herstelbaar waren zelfs. Komt altijd voor, zeker bij hogere snelheden en als je het meer richting het maximale van een koperlijn gaat vragen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
Anoniem: 138480 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:49:
[...]

Maar is jouw lijn ook stabiel? Mijn lijn valt elke 10 minuten helemaal dood voor 20 seconden lang. Met lang genoeg om me van een game server te kicken.

Planet gister gebeld en die wist het zo ook niet, zou vandaag terug bellen maar het schijnt te druk te zijn.
Moest wat van 800mb downen en dat ging binnen 8min zonder lijnverlies. Daarna nog 2uur online gegamed zonder problemen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Terrestrial & @K-Jay

Okay dan hij kan nu wel connecten (modem rechtstreeks op ISRA)), duurt wel aanzienlijk langer.

Maar de snelheid word er niet beter op.. zelfs lager ! van 5440 naar 5216

dus dit is een typisch geval van overspraak ?, aangezien het niet aan de bekabeling binnenshuis ligt :?

[ Voor 92% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BladePHQ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:11:
Bij mij (wag54gv2) werkt alleen de originele 1.00.19 firmware. De nieuwere maken de verbinding onstabiel en trainen nog lager in.

Ik zou 12mbit moeten hebben en heb alle standaard oplossingen volgens mij al geprobeerd.
Ik heb 1.00.19 erin geflashed, en krijg gewoon 12mbit. (alleen DSL Modulation Mode: NOT TRAINED is verandert.)
Maar mijn ping naar xs4all.nl is van 7/8 ms naar 22/23 gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:06:
[...]

Bij mijn vriendin besteld, alleen standaard mailtje van 2 werkdagen. Nog niets geleverd, dus maar een mailtje gestuurd over levertijd.
Had KPN/Planet ook kunnen doen ipv een standaard verhaaltje over levertijd.

PS. De modem was vorige week woensdag besteld, dus 4 werkdagen verder.
Geld ook voor mij ik had uhm ook afgelopen woensdag besteld met ook dat standaard 2 dagen levertijd mailtje.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou ik heb me speedupgrade gehad, lijn is nu zo onstabiel als de pest, sunced nu @ 8128/960 ipv 8000/1024 met 8000 haalde ik 866 kb/s met 8128 maar ~820 kb/s om over upload nog maar te zwijgen.

Ik wordt dus eigenlijk verplicht een nieuwe modem te nemen om zo weer een "stabiele" lijn te krijgen.
Kheb maar een nieuwe modem besteld om van het gezeik af te zijn anders moet ik weer met kpn bellen om te vragen of ze lijn weer van upgrade af willen halen, kan een dikke maand duren, modem zou ik binnen 2 weken moeten hebben.

Het is trouwens bij alle(7) mensen hier in de straat die Fast hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 159251 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:21:
[...]

Ik heb 1.00.19 erin geflashed, en krijg gewoon 12mbit. (alleen DSL Modulation Mode: NOT TRAINED is verandert.)
Maar mijn ping naar xs4all.nl is van 7/8 ms naar 22/23 gegaan...
Zet je modem handmatig weer op G.DMT (ADSL1) en latency is weer 8ms waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

BladePHQ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:11:

Heb je hem wel op multimode staan?? Als ik het plaatje zo bekijk, lijkt het wel of je half adsl2+ profiel hebt! Wel de snelheid maar bij modulation mode hoort ADSL2+ te staan en niet "not trained".Dat je modem niet hoger intrained zou natuurlijk kunnen liggen aan de afstand naar de centrale of de kwaliteit van de lijn.

Ik heb trouwens geen last van een wegvallende verbinding (nou 3 uur aan downloaden van tweaknews en nog niet uigevallen) met mijn WAG54G v2 firmware 1.0.22. Modem trained keurig in op 12006/1031. Mijn verbinding is wel een stuk instabieler, haalde op tweaknews altijd een strakke 850 KB/s nu schommelt hij elke keer tussen de 1150 en de 800 KB/s, kan natuurlijk ook bij tweaknews liggen. Meer mensen ervaring met tweaknews in combinatie met de nieuwe 12 mbits snelheid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat er 'NOT TRAINED' getoond wordt en toch ~9900Kbps kan ook zijn dat hij toch nog G.DMT doet. Dit wil nog wel eens voorkomen als je de volgende situatie hebt:

- DSL verbinding die ADSL2+ toelaat
- DSL modem die ADSl2+ geschikt is, maar op G.DMT staat (ADSL1).

Je krijgt dan een snelheid die boven de 8064Kbps van ADSL1 (G.DMT) ligt, maar meestal rond de 1000Kbps inderdaad. Soort half/half situatie wordt het :+

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 20-12-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Het rare is dat als ik de nieuwere firmware erop zet ik wel adsl2+ zie staan, maar een stuk lager intrain :?

Niet dat het zoveel zegt, maar ik zit ongeveer 1800 meter van de centrale.
En ik haal inderdaad een strakke 1040 kb/s.

[ Voor 38% gewijzigd door BladePHQ op 20-12-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 17:13
Vandaag maar eens mijn oude speedtouch pro gereset en... jawel grotere bandbreedte. Ik ben met het ADSL light abo van HCCnet naar 2500/400 gegaan ??? Ik woon ongeveer 1300 meter van de centrale, maar dat kan toch niet het probleem zijn ??

"Commercie kills the scene" - I-f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 20:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben inmiddels geupgrade.

Ik heb KPN Direct-adsl lite, en had dus 1600/512. Daar had ik nooit problemen met de snelheid. (wel één keer andere problemen met de verbinding, maar dat bleek aan het modem te liggen. Dat is toen vervangen) Via telnet heb ik een tijdje geleden eens gekeken in het modem naar de capaciteit van de lijn. Voor de downstream was dit 54 %, voor de upstream 78 %.

De downstream is nu omhoog gegaan, naar 3078 kb/s. Echter, de upstream is nu gezakt naar 480 kb/s.
Ik heb dus weer ingelogd via telnet, en nu blijkt de downstream, na een flinke upgrade, nog steeds op een capaciteit van 54 % te zitten, echter de upstream zit nu met 480 kb/s al op 99 %.

Op zich heb ik er niet zo'n problemen mee, uploaden is voor mij toch niet zo belangrijk, en voor online gamen is het nog ruim voldoende. Toch komt bij mij de vraag op: Waarom?

Dus waarom neemt bij mij de upstream snelheid af, als de downstream wordt geupgrade, en daar geen problemen mee zijn?

Ik heb een speedtouch 510, de versie met 4 poorten.
Volledige gegevens die uit Telnet rollen:

Bij de upstream data:
relCapacity upstream = 99 %
noiseMargin upstream = 6.0 dB
outputPower downstream = 2.0 dBm
Attenuation upstream = 31.5 dB

en bij de downstream data:
relCapacity upstream = 55 %
noiseMargin upstream = 16.5 dB
outputPower downstream = 12.0 dBm
Attenuation upstream = 33.0 dB
Operational Mode = 2

Ik heb het nog niet direct op het isra getest. Dat ga ik wel nog eens doen, maar ivm het internetgebruik op dit moment komt het niet echt gelegen als ik er aan ga klooien. (huiswerk en werkstukken maken door mijn zusje) De noisemargin bij de upstream is laag, ik weet het. Maar waarom is die zo laag, en de noisemargin bij de downstream niet?
offtopic:
Ik heb het trouwens ondanks de waarschuwing in dit topic gezet, omdat ik het niet echt een eigen topic waard vond. Het "probleem" is wel ontstaan bij de upgrade

[ Voor 34% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-12-2005 20:53 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:54:
[...]

Zet je modem handmatig weer op G.DMT (ADSL1) en latency is weer 8ms waarschijnlijk.
Het mooie is , 1.00.19 kan je het niet kiezen. In de hogere(onstabiele verbinding)firmwares kan dit pas :).

En ik wil graag gebruik maken van men 12mbit verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159251 op 20-12-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03

epo

prutser001 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:48:
Nou ik heb me speedupgrade gehad, lijn is nu zo onstabiel als de pest, sunced nu @ 8128/960 ipv 8000/1024 met 8000 haalde ik 866 kb/s met 8128 maar ~820 kb/s om over upload nog maar te zwijgen.

Ik wordt dus eigenlijk verplicht een nieuwe modem te nemen om zo weer een "stabiele" lijn te krijgen.
Kheb maar een nieuwe modem besteld om van het gezeik af te zijn anders moet ik weer met kpn bellen om te vragen of ze lijn weer van upgrade af willen halen, kan een dikke maand duren, modem zou ik binnen 2 weken moeten hebben.

Het is trouwens bij alle(7) mensen hier in de straat die Fast hebben.
Klopt ik had er ook last van met mijn oude ADSL1 modem, maar een Draytek 2800 gehaald en nu werkt alles toppie met snelheden nu rond de 1220kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
Ik ben ook van 1.5 naar 3 Mbit gegaan hier in swalmen
met me alcatel speedtouch 330 usb
ging download van 160kbytes/sec naar 300kbytes/sec

isra punt ligt in kelder,
ik heb vanaf het isra punt zo'n 25 meter dunne kabel liggen naar me woonkamer.
daarop zitten 10 meter van de dunste lintkabel en daarna de spitter pas.
daarna 1meter kabel naar modem en 5 meter naar telefoons.

kan ik dit wel beter krijgen of moet ik een ander modem kopen
en 35m utp kabel trekken zeker?

Wat is een normale downloadsnelheid voor adsl lite? in kbytes/sec?

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 20:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

3000/9,6 = 312,5 kByte/s
Deze snelheid haal ik ook down, en is bij mij stabiel. (getest door wat demo's van games te downloaden, dat zijn wel flinke bestanden op goede servers)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 23:42

qless

...vraag maar...

wooley schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:03:
Ik ben ook van 1.5 naar 3 Mbit gegaan hier in swalmen
met me alcatel speedtouch 330 usb
ging download van 160kbytes/sec naar 300kbytes/sec

isra punt ligt in kelder,
ik heb vanaf het isra punt zo'n 25 meter dunne kabel liggen naar me woonkamer.
daarop zitten 10 meter van de dunste lintkabel en daarna de spitter pas.
daarna 1meter kabel naar modem en 5 meter naar telefoons.

kan ik dit wel beter krijgen of moet ik een ander modem kopen
en 35m utp kabel trekken zeker?

Wat is een normale downloadsnelheid voor adsl lite? in kbytes/sec?
Lintkabel (ook wel Gamma telefoondraad genoemd) is de ergste soort die je kan gebruiken. In jouw geval is het het best om
a) splitter bij isra punt, 2 x CAT5e kabel trekken naar adsl modem en telefoons.
b) splitter laten zitten waar ie zit-maar dan wel een CAT5 kabel tussen splitter en isra gebruiken, of in iedergeval een twisted kabel.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 17:35

TrafeX

Tuned for life!

Even waarschijnlijk een domme vraag maar heb hem volgens mij nog niet langs zien komen.
Ik weet 100% zeker dat mijn centrale is geupgrade, maar ik ben nog niet geupgrade, is dit mogelijk?
Ik zou van 1.6mbit naar 3mbit gaan, m'n modem staat op 512 / 2528.
Ik weet ook niet waarom m'n download wat lager is maar dat heb ik verder nog niet getest. Heb namenlijk een CAT5 kabel van het ISRA punt naar de kelder liggen, en ik heb ISDN.
Ik heb m'n modem al gereset en ook de telefoonkabel er een paar keer uitgehaald. Toch blijf ik op de 173KB/s wat altijd al mijn top snelheid was.
Een vriend van mij die op dezelfde centrale zit heeft precies hetzelfde abbo bij planet, en hij is dus wel omhoog gegaan.
Wie heeft een idee?

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:43
Lintkabel (ook wel Gamma telefoondraad genoemd) is de ergste soort die je kan gebruiken. In jouw geval is het het best om
a) splitter bij isra punt, 2 x CAT5e kabel trekken naar adsl modem en telefoons.
b) splitter laten zitten waar ie zit-maar dan wel een CAT5 kabel tussen splitter en isra gebruiken, of in iedergeval een twisted kabel.
Ik heb even een vraagje, wat bedoel je met die CAT5(e) kabel? Bedoel je daar niet gewoon een standaard UTP kabel mee? Want hoe zet ik daar dan van die kleine plugjes op voor de telefoonlijn?

Ik heb mijn splitter circa 30 cm van het ISRA punt. De kabel die uit het ISRA punt komt heb ik doorgeknipt een standaard telefoonstekkertje op gezet. Deze zit in mijn splitter. Vanuit mijn splitter gaat er een "modemdraad" wat lijkt op standaard telefoonsnoer naar de modem.

Zie ook:
http://www.dutchirc.nl/100_3258.JPG
http://www.dutchirc.nl/100_3259.JPG

Zou het kunnen doordat mijn draad wellicht oud is (oude ronde grijze telefoonkabel) dat het signaal zo slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
markweb4 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:30:
[...]

Ik heb even een vraagje, wat bedoel je met die CAT5(e) kabel? Bedoel je daar niet gewoon een standaard UTP kabel mee? Want hoe zet ik daar dan van die kleine plugjes op voor de telefoonlijn?
CAT5 met de massieve koperen kern is van binnen bijna hetzelfde als telefoonkabel met harde kern. Je kan dan gewoon blauw & blauw-wit gebruiken ipv de standaard rood & blauw van een telefoonkabel.

RJ11 past er wel op, beetje rommelen en lukt wel.
Ik heb mijn splitter circa 30 cm van het ISRA punt. De kabel die uit het ISRA punt komt heb ik doorgeknipt een standaard telefoonstekkertje op gezet. Deze zit in mijn splitter. Vanuit mijn splitter gaat er een "modemdraad" wat lijkt op standaard telefoonsnoer naar de modem.

Zie ook:
http://www.dutchirc.nl/100_3258.JPG
http://www.dutchirc.nl/100_3259.JPG

Zou het kunnen doordat mijn draad wellicht oud is (oude ronde grijze telefoonkabel) dat het signaal zo slecht is?
Kijk, als iedereen het nu eens zo zou aansluiten! Geweldig netjes ook nog eens. Dat oude grijze snoertje kan hooguit een draadbreukje hebben als je hem vaak bewogen hebt bijvoorbeeld, maar komt nihil voor. Zie eerder gebeuren dat RJ11 er niet helemaal lekker op vast zit en bijvoorbeeld één van de twee adertjes niet ver genoeg in stekkertje is gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Laatst online: 17:43
en toch bjck heb ik een slechte verbinding. Morgenochtend gaat de heleboel los vanaf het isra punt en zet ik er "nieuwe" platte telefoonkabel tussen in de hoop dat dan alle ruis is verdwenen.

Ik zit namelijk met het probleem dat ik nog een oud ISRA punt heb, en ook de oude bijbehorende ronde oude telefoonkabel wat je weer een hoop gepruts oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door markweb4871 op 20-12-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24869

Bij mij (leeuwarden) heb ik nog niet de nieuwe snelheid. Het geeft het wel alvast aan, maar download nog met de oude snelheid. Nu heb ik gelezen dat het kan dat je eerst je modem moet resetten. Maar ik heb een USB modem (zo'n platte vis vorm), moet ik met die modem ook iets doen? Bij de instellingen bv? Omdat je de USB modem volgens mij niet kan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er mensen die verbinding maken met een copperjet 816-2p? Tot 8 mbit gaat ie prima, ik heb nu de adsl2 firmware erin zitten, waardoor ik de keuze krijg tussen adls2 of annex a, maar bij adsl2 krijg ik geen verbinding meer. Moet ik nog meer wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 22:09
Anoniem: 24869 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 08:30:
Bij mij (leeuwarden) heb ik nog niet de nieuwe snelheid. Het geeft het wel alvast aan, maar download nog met de oude snelheid. Nu heb ik gelezen dat het kan dat je eerst je modem moet resetten. Maar ik heb een USB modem (zo'n platte vis vorm), moet ik met die modem ook iets doen? Bij de instellingen bv? Omdat je de USB modem volgens mij niet kan resetten.
Die USB-modem's kunnen niet hoger dan een bepaalde snelheid (geloof 3.5mbit). Welk abbo heb je? Als je namelijk basic (of hoger) heb't dan moet je toch eens denken aan een nieuw modem ;)

Enne een USB-modem kun je net zo goed resetten gewoon USB-kabel eruit en erin of het stekkertje uit de splitter en er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Westereen schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:45:
[...]

Die USB-modem's kunnen niet hoger dan een bepaalde snelheid (geloof 3.5mbit). Welk abbo heb je? Als je namelijk basic (of hoger) heb't dan moet je toch eens denken aan een nieuw modem ;)

Enne een USB-modem kun je net zo goed resetten gewoon USB-kabel eruit en erin of het stekkertje uit de splitter en er weer in.
Ik heb een speedtouch modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.webconexion.net/speedtouch/alcatel_speedtouch_usb.jpg

Ik heb ADSL comfort, dus download snelheid wordt 6mb/s. Volgens de handleiding van mijn USB modem staat "Up to 8Mb/s downstream, 832 kb/s upstream". Dus die nieuwe snelheid zou mijn USB modem aan moeten kunnen? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jup je modem zal de nieuwe snelheid gewoon halen, maar zoals je al merkt gaat ie nu tegen limiet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

eh als jij graag een 100% cpu load hebt terwijl je een iso'tje aan het downloaden bent moet jij je usb blijven gebruiken :D :>
als ik jou was zou ik een leuk 546 modem kopen en daar lekker mee door gaan.
want die USB prut moet je gewoon zo snel mogelijk de deur uit doen :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Terestrial
Het draaien van een zakelijke ftp op een consumentenlijntje is nooit geen probleem geweest.
Ik gebruik al ruim 3 jaar planet advanced en heb nog nooit zo'n stabiele internetverbinding gehad als deze. Dat is ook de reden waarom ik hem heb genomen.

@Patb
Ik gebruik zelf de ADSL2 Barricade Annex A van SMC dit is een router en modem in 1.
Deze is dus adsl/2/2+ geschikt en voorzien van de nieuwste firmware en redelijk recent aangeschaft.
Nooit problemen meegehad totdat ze begonnen te werken aan de centrale.

Status:
ConfiguredCurrent
linestatus-----showtime
linktypefastpath

Data rate + rest gegevens
Afbeeldingslocatie: http://www.fancylook.nl/modem.jpg

Hij is nog steeds niet stabiel ...
Ik heb de operation mode op: automatisch staan en geretrained
Ik heb het geprobeert op: adsl2+ en geretrained

Maar tot op heden zonder een stabiel resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:54:
eh als jij graag een 100% cpu load hebt terwijl je een iso'tje aan het downloaden bent moet jij je usb blijven gebruiken :D :>
als ik jou was zou ik een leuk 546 modem kopen en daar lekker mee door gaan.
want die USB prut moet je gewoon zo snel mogelijk de deur uit doen :P
Zal ik zeker doen, kun je me een leuke 546 modem aanraden? Ik heb de USB modem gekozen omdat die wel makkelijk is :P maar heb inderdaad later weinig zin in als mijn CPU 100% is wanneer ik iets groots download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:17:
3000/9,6 = 312,5 kByte/s
Deze snelheid haal ik ook down, en is bij mij stabiel. (getest door wat demo's van games te downloaden, dat zijn wel flinke bestanden op goede servers)
Deze snelheid heb ik ook gehaald ja. Alleen om 1 of andere vage reden staat er in mijn modem 192Kbit/s bij uploadsnelheid terwijl de 3200 wel bij downloadsnelheid wordt aangegeven.

Ik wil weten waarom ik een gecapte uploadsnelheid ipv de 512/768 die ik van het abbo zou moeten hebben. Alleen deze vraag heeft nog niemand hier kunnen beantwoorden.

Dus aub, iemand die nu een 3200 downloadsnelheid heeft op een Speedtouch 510, kijk eens in je modem eens onder Advanced>Diagnostics>WAN naar welke upload/download bandwith hij bij jou weergeeft?

Zodoende kan ik dus checken of het klopt en eventueel bellen met Planet dat mijn upload niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Anoniem: 40391 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:04:
@Terestrial
Het draaien van een zakelijke ftp op een consumentenlijntje is nooit geen probleem geweest.
Ik gebruik al ruim 3 jaar planet advanced en heb nog nooit zo'n stabiele internetverbinding gehad als deze. Dat is ook de reden waarom ik hem heb genomen.

Hij is nog steeds niet stabiel ...
Ik heb de operation mode op: automatisch staan en geretrained
Ik heb het geprobeert op: adsl2+ en geretrained

Maar tot op heden zonder een stabiel resultaat :(
Ik zeg ook niet dat het een probleem hoeft te zijn. Normaliter is het zo dat er in een zakelijke omgeving gewerkt wordt met SLA's en Uptime garantie. (dat is niet voor niks en dat mis je dus nu) Kies jij voor de goedkope oplossing is dat jouw keus. Maar dat moet je niet zeuren dat je zakelijk hinder ondervind als je verbinding een storing heeft.

Verder heb je een redelijk lage noise margin. (signaal sterkte) Misschien je kabels/splitter eens nalopen. Ik zou een speedtouch modem aanschaffen al is het alleen maar om de compatibliteit te waarborgen en dus de stabiliteit van je verbinding. Kleine investering als jij je lijn zakelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinniekingi
Heb jij planet al eens opgebeld, zoja wat hebben ze jouw verteld?

Ook last van dat op sommige momenten er extreem veel disconnects zijn? Had vannacht zelfs om 2.00 last van een wegvallende connectie. Vanmorgen lag ie er zelfs voor 20 minuten eruit.

Ik merk ook dat mijn pingtijden veel hoger zijn geworden, speel ik normaal met een ping van 9 ms die is nu 25+ms geworden.

Hoop dat ik morgen een speedtouch modem ontvang van de kpn, ben benieuwd of het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kaap schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:24:
Zodoende kan ik dus checken of het klopt en eventueel bellen met Planet dat mijn upload niet klopt.
Laat ik het je makkelijk maken: Het klopt niet. Sluit je modem zonder splitter eens met 1m kabel direct op de ISRA aan (tot daar wordt de dsl dienst gelevert, scheelt je een telefoontje, is het eerste dat de helpdesk jouw vraagt, ja ook als het altijd al gewerkt heeft :P), reset je modem, zet er eventueel de nieuwst mogelijke firmware op en kijk welke snelheid je dan haalt. Haal je dan nog steeds niet de goede snelheid, bel dan je ISP op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@terrestrial
In het geval van zal ik je eerlijk zeggen ja ik kan de superste van de superste verbinding nemen maar ja als ik daardoor me rekeningen niet meer kan betalen schiet dat natuurlijk ook niet meer op.
Bovendien nogmaals ik weet niet of je een kpn verbinding hebt maar tot voorkort vond ik dat toch de beste die er te krijgen viel. Voor een normale prijs.

Ik heb weleens BBned gehad in het begin daarvan hoefde je ook niet alles te verwachten.
Ondanks die supersnelheden..
Bedankt in elk geval voor het aangeven dat mijn signaal sterkte zwak is overigens dan kan ik misschien nog iets controleren of proberen...

Ik vind het persoonlijk bullshit aangezien ik altijd voorheen een zeer stabiele verbinding had dus dan ligt het toch echt aan KPN of Planet en niet aan mijn modem...

@PatB

Ik heb planet gebeld ze zeggen nieuwe firmware erop maar dat helpt dus voor geen moer.
Ik denk dat ik dan maar een speedtouch ga aanschaffen kun je misschien vertellen welk model ik moet nemen dan bestel ik er ook eentje. Aan de andere kant kan ik ook proberen om een weekje te wachten en misschien dat het nog wel beter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 21-06 14:20

beany

Meeheheheheh

ok, het zal ongetwijfeld wel eens langs zijn gekomen... maar ik kan het niet vinden :/

hoe kan ik in mijn thomson 546 zien of ik op adsl of adsl2+ draai?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 40391 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:10:
@terrestrial
In het geval van zal ik je eerlijk zeggen ja ik kan de superste van de superste verbinding nemen maar ja als ik daardoor me rekeningen niet meer kan betalen schiet dat natuurlijk ook niet meer op. Bovendien nogmaals ik weet niet of je een kpn verbinding hebt maar tot voorkort vond ik dat toch de beste die er te krijgen viel. Voor een normale prijs.
Nog steeds, alleen moet je wel meewerken aan een storingsonderzoek en moet je niet vergeten dat het een consumentenlijn is, waar geen service afspraken aanhangen zoals bij die duurdere lijnen wel zo is. Hte kpn-dsl netwerk is nog steeds het allerbeste van nederland volgens mij (weet ik eigenlijk wel zeker). Zakelijke aansluitingen zijn alleen maar duurder omdat er veel mensen klaarstaan om problemen direct en snel op te lossen, niet omdat de kwaliteit beter is.
Ik vind het persoonlijk bullshit aangezien ik altijd voorheen een zeer stabiele verbinding had dus dan ligt het toch echt aan KPN of Planet en niet aan mijn modem...
Dit is het HET grootste nonsense-argument allertijden dat elke helpdeskmedewerker echt wel al 100.000 keer gehoord heeft. Je kan het argument ook echt volledig omdraaien: "aangezien het met onze (kpn) spullen altijd prima gewerkt heeft, moet het wel aan uw eigen kabels of modem liggen meneer, wij hebben namalijk bij het verhogen van de snelheid niets veranderd aan kabels en apparatuur". snap je dat dat dus net zo'n onzin is als jouw argument? :)

Je verbindt jouw modem met een modem van kpn, van het modem van kpn loopt een telefoonlijn door de grond, gaat het signaal door de splitter op jouw locatie, door telefoonlijntjes op jouw locatie en een modem op jouw locatie.

Sinds de snelheid verhoohd is, is EEN van die zaken een bottleneck geworden, en dat is helemaal niet per defenitie niet jouw spul. Dat is heel makkelijk vanuit jezelf redeneren dat het niet zo is, maar dat kan je dus niet weten en arrogant tegen een helpdesk doen en niet mee willen werken omdat het altijd al gewerkt heeft gaat je echt niet helpen....

Het kan dus alles zijn. KPN start een storingsonderzoek als jij met jouw modem met de nieuwste firmware (of een speedtouch modem als je een eigen merk modem hebt), direct op de ISRA, zonder splitter nog steeds problemen met de stabiliteit of snelheid hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 21-12-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00
beany schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:13:
ok, het zal ongetwijfeld wel eens langs zijn gekomen... maar ik kan het niet vinden :/

hoe kan ik in mijn thomson 546 zien of ik op adsl of adsl2+ draai?
Eff telnet naar 10.0.0.138 en dan "adsl info" intypen (of anders met "adsl config")
Er zou dan multi_adsl2plus moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:18
Sinds gisteren ben ik geupgrade, haal nu zo'n 600 KB/s down met Speedtest en 60-70 KB/s up. Het vage is alleen dat volgens de tabel in de startpost ik voorheen 768 Kbit/s up (Basic) had en dat dat nu nog steeds het geval is. Echter haalde ik voor deze upgrade eigenlijk nooit hoger dan zo'n 45 KB/s, terwijl ik nu dus soms zelfs 74 KB/s up haal.

Nu kunnen mij die snelheden sowieso niet zo heel erg veel schelen, maar toch wel knap dat ik er zo'n 25 KB/s upload bij krijg terwijl dat in theorie niet geupgrade is :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Atteman schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:18:
[...]

Eff telnet naar 10.0.0.138 en dan "adsl info" intypen (of anders met "adsl config")
Er zou dan multi_adsl2plus moeten staan.
thx... bij mij is dus adsl2+ actief(er staat multi_adsl2plus) alleen kom ik niet hoger dan 7.1mbps. Vreemd, want voor de verhoging had ik gewoon 8mbps...

Vanavond maar even bellen met onze vriendjes en vriendinnetjes bij de KPN

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

beany schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:22:
[...]

thx... bij mij is dus adsl2+ actief(er staat multi_adsl2plus) alleen kom ik niet hoger dan 7.1mbps. Vreemd, want voor de verhoging had ik gewoon 8mbps...

Vanavond maar even bellen met onze vriendjes en vriendinnetjes bij de KPN
Sluit eerst je modem direct op je ISRA aan, reset hem even, zorg dat er de nieuwste firmware opstaat, check of het dan nog te laag is, zoja bel dan je isp. Dit is namelijk precies wat je gaat horen als je kpn belt, scheelt je weer een extra telefoontje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

modem zit al direct op de ISRA (ik gebruik de telefoonlijn dus ALLEEN maar voor adsl, splitter zit er niet tussen dus!) ik hem al paar keer gereset en voor het modem is nog geen nieuwe firmware te krijgen(speedtouch.nl) :)

Maar het kan dus niet zo zijn dat de lijn nog gecapped is?

[ Voor 13% gewijzigd door beany op 21-12-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

markweb4 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:53:
[...]
Morgenochtend gaat de heleboel los vanaf het isra punt en zet ik er "nieuwe" platte telefoonkabel tussen in de hoop dat dan alle ruis is verdwenen.
[...]
Die grijze ronde kabel is een stuk beter dan 'nieuwe' platte telefoonkabel (Gamma kabel, toch? :+ ), ik gebruik nooit die platte kabel; voor mijn ADSL installatie heb ik ook gewoon grijze ronde kabel gebruikt (bij de Conrad besteld, nieuw dus):
Afbeeldingslocatie: http://62.131.36.56/s1/images/gathering.tweakers.net/antonie/meterkast1.JPG Afbeeldingslocatie: http://62.131.36.56/s1/images/gathering.tweakers.net/antonie/meterkast2.JPG
Op de foto is maar een klein stukje te zien: Vanaf de splitter naar het PTT contactdoos, en van het contactdoos loopt de kabel naar beneden, waar het de elektrabuis ingaat naar het PTT contactdoos in de woonkamer, en daarweer naar boven naar 3 andere telefoons.

[ Voor 17% gewijzigd door naaa op 21-12-2005 15:39 . Reden: Vergeetachtig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JVS

Uhmm ik snap niet waarom jij zo naar mij uithaald maaar ja even het volgende
Dit stond in een mailtje toen internet was aangevraagd:

ADSL gegevens
Abonnement: ADSL Advanced
Modem: Geen modem (U dient zelf een modem aan te schaffen).
Lijntype: PSTN
ADSL telefoonnummer: xxxxxxx

Abonnementsgegevens
Ordernummer: xxxxxxxx
Klantnummer: xxxxxxxxxxxxxx
Gebruikersnaam: xxxxxxxxxx
ADSL gebruikersnaam: xxxxxxxxxx@adsl-advanced

E-mailadres: xxxxxxxxxx@planet.nl

Betalingswijze
Rekeningnummer: xxxxxxxx

Voor de betaling van de maandelijkse abonnementskosten van Planet Internet zal het verschuldigde bedrag van bovenstaande rekening worden afgeschreven. De betaling van de eenmalige aansluitkosten en de maandelijkse abonnementskosten van KPN zal gebeuren via uw tweemandelijkse telefoonrekening.

Planet Internet hanteert een opzegtermijn van 1 kalender maand. De minimale lidmaatschapsduur is 1 jaar. Iedere abonnementsvorm wordt -tot weder- opzegging of wijziging - telkens met eenzelfde periode (jaar)

met vriendelijke groet,

Marc Kolthof

Nogmaals er staat niet bij dat er aangeraden wordt om een speedtouch modem te nemen omdat eventueel bij een snelheidsverhoging alleen die nog stabiel is!!!!!!

Toendertijd niks aan de hand verbinding retestabiel.
Nu uitvallende verbinding!!!!!

Is dit dan mijn schuld?????

Edit sorry moest JVS zijn ipv JVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niemand zegt dat het jouw schuld is, jij komt alleen op redelijke hoge poten met het grijsgedraaide "ik heb niets veranderd" argument. Ik vertel jou dat dat argument nergens op slaat. Ik leg in mijn post toch duidelijk uit dat het aan alles kan liggen en dat je dit dus uit moet gaan sluiten.

Nietszeggende mailtjes over over kosten en lidmaatschap van de ISP zeggen niets. In dat mailtje staat niet eens dat je uberhaupt een adsl modem nodig hebt, ga je dan ook de helpdesk bellen en zeggen dat je dat belachelijk vindt? (gecharcheerd om een punt te maken, reageer er maar niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinniekingi

Ik heb de modem via planet aangevraagd vie de modem aktie, heb m`n abbo verlengt met een jaar.
(inloggen bij planet en onderaan staat iets over een modem aktie)

Bij de vorige update had ik bijna dezelfde problemen, planet bellen en die vonden het maar vreemd. Ik was de enigste en dit snappen we niet, lijn doormeten enz enz enz. Komen ze een week later met een pers bericht dat er te weinig capaciteit op het netwerk was.

Zou mij niets verbazen als het toch een probleem is van planet of de kpn.

Maar schijnbaar wordt je klacht niet serieus genomen zolang je geen speedtouch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 18:19
Mijn snelheid is verhoogd, in mijn router staat dus dat ik 768 up / 3904 down
Wat logischerwijs op ong. 400 kb/s neerkomt. Dit haal ik ook, maar dit is nog geen 6mbit. Meer mensen die nog geknepen worden? Of moet ik gewoon w88 tot 1 januari.
Een week geleden haalde ik ongeveer 550 kb/s toen stond ook een andere snelheid in me modem.
Iemand een idee? :)

Stel ik upgrade mijn firmware, (mocht dat helpen) blijven dan de huidige instellingen behouden? Of gaat alles weg en moet alles ingesteld worden ?

[ Voor 18% gewijzigd door ID-College op 21-12-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JVS
Sorry mijn schuld inderdaad:
Zal de feiten even opsommen dan voor jouw?
Ik vraag internet aan.
Ik koop een adsl router.
De verbinding is stabiel.
Toen kwam de snelheidsverhoging.
Nu is de verbinding niet stabiel.
Dus is het mijn schuld en mijn argumenten slaan nergens op.
Want door het in en uitschakelen van de modem heb ik iets veranderd aan de verbinding.

@PatB
Bedankt voor de info man!!!
Als je die modem dan binnen krijgt laat ons even weten of het wat geholpen heeft.
Dan bestel ik er namelijk ook maar eentje..
Het is erg vervelend van planet om het te wijten aan mijn modem.
Hen rest namelijk inderdaad geen blaam voor deze onstabiele verbinding.
Vreemd is het ook dat Xs4all users hier ook last van hebben.
Bellen heeft inderdaad geen zin.

edit
@ID-College
Als je je firmware upgrade worden bij de meeste modems de instellingen gewoon behouden.
Bij mijn adslrouter/modem in iedergeval wel en elke andere router of modem die ik gehad heb ook.
Natuurlijk geef ik hier geen garantie op en is het in elk geval verstandig om je instellingen te back-uppen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 40391 op 21-12-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 40391 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:19:
@JVS
Sorry mijn schuld inderdaad:
Zal de feiten even opsommen dan voor jouw?
Ik vraag internet aan.
Ik koop een adsl router.
De verbinding is stabiel.
Toen kwam de snelheidsverhoging.
Nu is de verbinding niet stabiel.
Ik ben niet achterlijk, ik snapte dat al vanaf je eerste post. En wees gerust, ik heb echt genoeg ervaring met adsl lijnen, snelheidsverhogingen, storingen en argumenten die klanten gebruiken om maar niets te hoeven testen...
Dus is het mijn schuld en mijn argumenten slaan nergens op.
Nogmaals, ik zeg nergens dat het jouw schuld is! Lees dan wat ik schrijf.... Het is heel irritant als je me woorden in de mond legt en dan een beetje het slachtoffer gaat uithangen.
Want door het in en uitschakelen van de modem heb ik iets veranderd aan de verbinding.
Nee, de snelheid is omhoog gegaan en sindsdien heb je problemen met de verbinding. Ik zal mezelf nog maar een keer quoten, hopelijk kan je het nu wel lezen en/of begrijpen:
Je verbindt jouw modem met een modem van kpn, van het modem van kpn loopt een telefoonlijn door de grond, gaat het signaal door de splitter op jouw locatie, door telefoonlijntjes op jouw locatie en een modem op jouw locatie.

Sinds de snelheid verhoogd is, is EEN van die zaken een bottleneck geworden, en dat is helemaal niet per defenitie niet jouw spul. Dat is heel makkelijk vanuit jezelf redeneren dat het niet zo is, maar dat kan je dus niet weten en arrogant tegen een helpdesk doen en niet mee willen werken omdat het altijd al gewerkt heeft gaat je echt niet helpen....
Dus het kan prima aan de lijn liggen, maar ook aan jouw (niet veranderde!) bekabeling, splitter of modem! Dat is het enige wat ik duidelijk probeer te maken. Ik zeg niet dat het jouw schuld is, ik geef alleen aan dat het "ik heb niets veranderd, dus het kan niet aan mij liggen" een nonsense argument is, kpn heeft ook niets veranderd aan de telefoonlijn naar jouw huis toe, alleen de lijnsnelheid hoger ingesteld op dezelfde apparatuur. Door de hogere snelheid worden hogere eisen aan alle onderdelen van de verbinding gesteld. Een probleem kan aan alles liggen en dat moet je stuk voor stuk uitsluiten.

Verder ga ik geen woorden meer aan jou vuil maken, je leest niet eens wat ik schrijf...

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 21-12-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153331

ID-College schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:10:
Mijn snelheid is verhoogd, in mijn router staat dus dat ik 768 up / 3904 down
Wat logischerwijs op ong. 400 kb/s neerkomt. Dit haal ik ook, maar dit is nog geen 6mbit. Meer mensen die nog geknepen worden? Of moet ik gewoon w88 tot 1 januari.
Een week geleden haalde ik ongeveer 550 kb/s toen stond ook een andere snelheid in me modem.
Iemand een idee? :)

Stel ik upgrade mijn firmware, (mocht dat helpen) blijven dan de huidige instellingen behouden? Of gaat alles weg en moet alles ingesteld worden ?
Ik heb het ook nog steeds, maar hier 773 / 4779. Weet ook niet wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vergeet allemaal niet dat je nu in hogere DSL snelheden komt. De verhoging is gewoon een verdubbeling momenteel. Gaat voorkomen dat mensen lijnen hebben die het gewoonweg niet gaan halen de nieuwe snelheid. Of niet met huidige modem of niet met huidige verlengkabels naar de zolder waar het modem staat.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste