Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:54:
[...]
Ze hadden wat eerder naar de prijs/snelheid verhouding moeten kijken bij xs4all.
Een Fast 12/1 lijn kostte 80euro p/m en Ultra 20/1 lijn kostte 100 euro p/m.
Niet helemaal meer van deze tijd lijkt mij, deze prijzen.
Maakt mij niet meer uit, ik ben volgende maand toch weg bij xs4all naar een nog voordeliger abonnement bij TweakDSL.
Op dit moment denk ik ook aan overstappen alleen heb ik weinig keus gezien de enige infrastructuur die hier ligt van de KPN is.
Ik ben al ruim 3 jaar een tevreden klant van XS4all tot 1,5 week terug.
Sinds de laatse upgrade van mijn centrale naar ADSL2 (gemeente Woudrichem) download ik vrolijk op 12 Mbit.
2 weken terug zag ik dat XS4all een aanbieding had om gratis over te stappen van 12 naar 20 Mbit mits de lijn het aan kon. Na een belletje werd mij verteld dat het helaas niet mogelijk was maar dat ik wel een nieuw modem geleverd kon krijgen.
Zo gezegd zo gedaan. Aanvraag voor het modem was ingediend bij de KPN maar in dat aankomende weekend kreeg ik ineens 4 disconnects voor mijn kiezen (iets wat ik in al die tijd nog nooit had meegemaakt).
Paar dagen na de aanvraag arriveerde mijn nieuwe Speedtouch 716 modem. Tijdens het doorlopen van de configuratie viel mij ineens op dat mijn snelheid op 8Mbit stond ipv de 12 die ik altijd had.
Hierop heb ik XS4all gebeld hoe dit kon. De medewerker kon mij hier niet verder mee helpen en verzocht mij om contact op te nemen met de KPN.
Om een lang verhaal kort te maken, dit werd een "van het kastje naar de muur verhaal" en schoot ik niets op.
Gisteren was er dan toch eindelijk iemand van XS4all die mij verder kon helpen. Ik werd op vezoek van XS4all teruggebeld door een technisch medewerker van de KPN die on the fly mijn snelheid verhoogde om te zien of dit goed ging.
12 Mbit ging inderdaad vloeiend, 20 Mbit echter niet (maar dit vond ik minder erg, ik wil alleen mijn oude snelheid terug!).
Deze man heeft mijn snelheid op 12 Mbit laten staan maar met het verzoek om XS4all weer te bellen zodat in de administratie van KPN komt te staan dat ik recht heb op de 12Mbit.
Vandaag heb ik dit verzoek ingediend bij XS4all.
Hierbij kreeg ik ineens te horen dat het FAST abbonement 8Mbit bedraagt en dat de stap daarna 20Mbit bedraagt (het ULTRA abbo). De 12Mbit is geen tussenliggende stap meer!
Ook blijkt nu uit de ADSL check dat mijn centrale GEEN ADSL2 meer ondersteund.
Al met al ben ik zeer verbaasd over alles wat er nu is voorgevallen. Mijn centrale is gedowngrade en sinds kort schijnt zonder aankondiging mijn FAST abbonement niet een 12 Mbit maar een 8 Mbit in te houden. Ja dit was inderdaad voorheen zo maar voor 80 euro mag je toch verwachten dat je die 12Mbit mag blijven behouden en is dat niet het geval laat ze dan het FAST abbonement in prijs verlagen.
Zijn er nog meer mensen die sinds kort dit soort ervaringen hebben gehad?