KPN Snelheidsverhogingen - Deel III

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 7.364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ snoeki

Ik heb een keer gesproken met de technische afdeling van KPN ADSL en die vertelden dat de modem het beste met een kabel van niet langer dan 2 meter kan worden verbonden met de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik denk ook dat dit nu eenmaal is wat ik halen kan. Ik had gehoopt dat ik in staat zou zijn alsnog de 20 mbit te halen na een aanpassing elders door KPN. Het ziet er echter naar uit dat dit wishful thinking is geweest.

Met de bekabeling kan er geen probleem zijn. Ook direct op ISRA haal ik dezelfde 12 mbit. Kabel op ISRA is niet eens twee meter lang. Dat zal dus wsl weer gedowngrade worden naar Basic. Bah!

[ Voor 8% gewijzigd door nwnc op 08-10-2006 19:47 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

LAATSTE NIEUWS:

6 okt 2006 De snelheidsverhoging die er eerst wel en later niet zou komen blijkt uitgesteld te zijn vanwege het uitstellen van de grootschalige introductie van IP-TV tot 31 dec. We hopen spoedig te melden wanneer de upgrade dan nu wel plaats zal vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Gaitman op 08-10-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:28:
@ snoeki

Ik heb een keer gesproken met de technische afdeling van KPN ADSL en die vertelden dat de modem het beste met een kabel van niet langer dan 2 meter kan worden verbonden met de splitter.
Moah, het kan met zo lange kabel als je wilt, maar als je problemen hebt, dan kan de gebruikte kabel (lengte/kwaliteit) en de splitter oorzaak van het probleem zijn. Om dat uit te sluiten, moet je het gewoon even met een korte kabel en zonder splitter testen.

Dat het bij de een met 20m kabel werkt, zegt niets over de situatie ergens anders.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
Hoop dat er een snelheidsverhoging komt voor het einde van het jaar. Wordt een beetje ongeduldig.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:54:
[...]

Ze hadden wat eerder naar de prijs/snelheid verhouding moeten kijken bij xs4all.
Een Fast 12/1 lijn kostte 80euro p/m en Ultra 20/1 lijn kostte 100 euro p/m.
Niet helemaal meer van deze tijd lijkt mij, deze prijzen.
Maakt mij niet meer uit, ik ben volgende maand toch weg bij xs4all naar een nog voordeliger abonnement bij TweakDSL.
Op dit moment denk ik ook aan overstappen alleen heb ik weinig keus gezien de enige infrastructuur die hier ligt van de KPN is.

Ik ben al ruim 3 jaar een tevreden klant van XS4all tot 1,5 week terug.
Sinds de laatse upgrade van mijn centrale naar ADSL2 (gemeente Woudrichem) download ik vrolijk op 12 Mbit.

2 weken terug zag ik dat XS4all een aanbieding had om gratis over te stappen van 12 naar 20 Mbit mits de lijn het aan kon. Na een belletje werd mij verteld dat het helaas niet mogelijk was maar dat ik wel een nieuw modem geleverd kon krijgen.

Zo gezegd zo gedaan. Aanvraag voor het modem was ingediend bij de KPN maar in dat aankomende weekend kreeg ik ineens 4 disconnects voor mijn kiezen (iets wat ik in al die tijd nog nooit had meegemaakt).

Paar dagen na de aanvraag arriveerde mijn nieuwe Speedtouch 716 modem. Tijdens het doorlopen van de configuratie viel mij ineens op dat mijn snelheid op 8Mbit stond ipv de 12 die ik altijd had.

Hierop heb ik XS4all gebeld hoe dit kon. De medewerker kon mij hier niet verder mee helpen en verzocht mij om contact op te nemen met de KPN.
Om een lang verhaal kort te maken, dit werd een "van het kastje naar de muur verhaal" en schoot ik niets op.

Gisteren was er dan toch eindelijk iemand van XS4all die mij verder kon helpen. Ik werd op vezoek van XS4all teruggebeld door een technisch medewerker van de KPN die on the fly mijn snelheid verhoogde om te zien of dit goed ging.

12 Mbit ging inderdaad vloeiend, 20 Mbit echter niet (maar dit vond ik minder erg, ik wil alleen mijn oude snelheid terug!).
Deze man heeft mijn snelheid op 12 Mbit laten staan maar met het verzoek om XS4all weer te bellen zodat in de administratie van KPN komt te staan dat ik recht heb op de 12Mbit.

Vandaag heb ik dit verzoek ingediend bij XS4all.
Hierbij kreeg ik ineens te horen dat het FAST abbonement 8Mbit bedraagt en dat de stap daarna 20Mbit bedraagt (het ULTRA abbo). De 12Mbit is geen tussenliggende stap meer!

Ook blijkt nu uit de ADSL check dat mijn centrale GEEN ADSL2 meer ondersteund.

Al met al ben ik zeer verbaasd over alles wat er nu is voorgevallen. Mijn centrale is gedowngrade en sinds kort schijnt zonder aankondiging mijn FAST abbonement niet een 12 Mbit maar een 8 Mbit in te houden. Ja dit was inderdaad voorheen zo maar voor 80 euro mag je toch verwachten dat je die 12Mbit mag blijven behouden en is dat niet het geval laat ze dan het FAST abbonement in prijs verlagen.

Zijn er nog meer mensen die sinds kort dit soort ervaringen hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

dus omdat je 1 keer in 3 jaar tijd problemen hebt gehad, denk je meteen aan overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maap
  • Laatst online: 09-09 13:24
Hmm, mooi is dat, ik zit hier nu al ik denk ongeveer een half jaar met 12kb/sec...
Al zo vaak gebelt, maar telkens geen verbetering. Heeft iemand hier een idee?
Heb al veel geprobeert, door kpn/planet monteurs is de lijn al doorgemeten.
Heb al rechtstreeks met laptop op het modem geprobeert, niks lijkt te werken.
Ik heb één keer een snelheid van 70kb/sec gehaald, maar dat was na 2 weken ong. ook weer weg.
Ook is alle firmware geupdate, en met verschillende pc's geprobeert.
Ik zit hier weliswaar een heel stuk verwijdert van de centrale, maar 20kb/sec is toch wel erg traag?(±3km)

Ik vond het niet nodig hier een apart topic voor aan te maken, aangezien het waarschijnlijk iets heel simpel is?

Aanhangwagen onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:55:
dus omdat je 1 keer in 3 jaar tijd problemen hebt gehad, denk je meteen aan overstappen
Was het maar "gehad". Het is nogsteeds niet opgelost.
En ja als je elke dag met KPN en/of XS4all moet gaan bellen en dat 1,5 week lang dan komt de optie opzeggen wel in gedachte. Of is dat zo vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:06:
[...]

Was het maar "gehad". Het is nogsteeds niet opgelost.
En ja als je elke dag met KPN en/of XS4all moet gaan bellen en dat 1,5 week lang dan komt de optie opzeggen wel in gedachte. Of is dat zo vreemd?
ah ok, ik dacht dat je gewoon even een probleempje had gehad, en dat bellen zuigt, want ik ken het nog uit mijn @home tijdperk en ben nu toch echt super blij met xs4all, al 2 jaar geen problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@ Maap.

Er zijn series van de Speedtouch 510 v4 die problemen met condensatoren hebben. Dan traint de modem stapsgewijs steeds lager.

Hier kun je nog wat achtergrond info vinden:
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=178
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
EricJH schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:57:
@ Maap.

Er zijn series van de Speedtouch 510 v4 die problemen met condensatoren hebben. Dan traint de modem stapsgewijs steeds lager.

Hier kun je nog wat achtergrond info vinden:
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=178
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172
Hij zal geen ST510 hebben gehad aangezien die dingen niet eens 12mbit kunnen halen. De ST510 zijn ADSL modems en niet geschikt voor ADSL2(+), het max. van de ST510 zit dan ook op 8mbit down en 1mbit up.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maap
  • Laatst online: 09-09 13:24
Hmm, dat zou het idd wel eens kunnen zijn. Stom dat die monteurs daar ook niet naar kijken (volgens mij hebben ze niet naar ons modem gekeken: een speedtouch 510).
Bedankt!

Aanhangwagen onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klein kickje.

Weet iemand hier soms of de wat kleinere plaatsen (zeg iets van 1000 aansluitingen) ooit nog eens een ADSL+2 centrale krijgen? Of kunnen wij het vergeten, en moeten we het blijven doen met gewone ADSL?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Br@m schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:24:
Klein kickje.

Weet iemand hier soms of de wat kleinere plaatsen (zeg iets van 1000 aansluitingen) ooit nog eens een ADSL+2 centrale krijgen? Of kunnen wij het vergeten, en moeten we het blijven doen met gewone ADSL?
Binnen nu en 4 jaar krijg je VDSL2

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br@m schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:24:
Klein kickje.

Oh ik hoopte even dat er weer verhogingen waren na dat kickje ;)

Maar wat ik een tijd geleden ergens had gelezen was dat ze in heel nederland binnen enkele jaren tijd overal het netwerk wat wilden vernieuwen (vdsl?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Alle KPN centrales worden voor 2007 voorzien van ADSL2+.
Dit heeft een keer op Planet Multimedia gestaan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

lijkt me stug slaay, nog maar 2 maanden ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Zit ook nog steeds in een dorp met alleen maar gewoon ADSL

Dan laat dat ADSL2+ maar zitten en upgrade het gelijk naar VDSL 2 + Extra Super Fast ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Yanze schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:30:
Zit ook nog steeds in een dorp met alleen maar gewoon ADSL

Dan laat dat ADSL2+ maar zitten en upgrade het gelijk naar VDSL 2 + Extra Super Fast ...
Dan ben ik bang dat je nog wel een jaar of 10 kan wachten als je in een klein dorp woont. :D

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

DDX schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:59:
lijkt me stug slaay, nog maar 2 maanden ?
Ik heb het even opgezocht:
...Nog dit jaar zou iedereen ADSL2+ kunnen krijgen, VDSL is uitgesmeerd over een periode van drie jaar....
Bron: http://www.planet.nl/plan...ontentid=751967/sc=bddb41

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier in het dorp zouden we ADSL2+ december 2005 krijgen ik denk dat ze december 2006 niet eens halen. Ik heb ook voor niets een ADSL2+ modem aangeschaft :(

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
pimpimmers schreef op donderdag 30 november 2006 @ 04:01:
Hier in het dorp zouden we ADSL2+ december 2005 krijgen ik denk dat ze december 2006 niet eens halen. Ik heb ook voor niets een ADSL2+ modem aangeschaft :(
In de laatst XS4ALL nieuwsbrief staat het onderstaande. Het lijkt er op dat het onderhoud voornamelijk plaatsvindt in de centrales die nog niet volledig over zijn op ADSL2+ en dat het 'onderhoud' 2 uur duurt, genoeg tijd dus om wat DSLAMs te vervangen ;)
4. Grootschalig netwerkonderhoud door KPN

Tot half december is KPN bezig met grootschalig onderhoud van haar
ADSL-netwerk. Uw verbinding kan tijdens deze werkzaamheden kort
onderbroken worden. Het onderhoud vindt hoofdzakelijk 's nachts
plaats. Desondanks kunt u er hinder van ondervinden, doordat sommige
werkzaamheden onverhoopt uitlopen op een storing of omdat uw modem
na onderbreking niet vanzelf weer verbinding maakt. U kunt dit
doorgaans oplossen door uw modem uit te zetten en na ongeveer een
minuut weer in te schakelen. Het modem zal de verbinding dan meestal
zonder problemen herstellen. Let op: de internet-instellingen in
uw modem kunnen verloren gaan na het uit- en aanzetten.

Kijk voor een overzicht van bekende storingen en onderhoud op
onze website, www.xs4all.nl/nieuws/index.php , of voor actuele
storingen op teletekstpagina 123 van Net 5.

• DDX

DDX

betwijffel het :

http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen
Woensdag 29 november zal KPN-ADSL netwerkonderhoud plegen in:

Drogeham
Assendelft
Hilversum
Edam-Volendam

Tijdens deze werkzaamheden kan tussen 08:00 en 10:00 uw
KPN-ADSL verbinding enkele malen verbroken worden. Sommige klanten
zullen na het onderhoud de modem/router moeten herstarten of
het apparaat uit en aan moeten zetten om weer een werkende
verbinding tot stand te brengen.
laat ik nu in Assendelft wonen, alleen gisteren geen disconnect gehad :

Uptime: 9d 14:59
(en dat was handmatige reset)

via adsl info :

code:
1
2
3
4
5
Vendor                              Local           Remote   
  Country             :               0f               0f 
  Vendor              :             ALCB             ALCB 
  VendorSpecific      :             0000             0000 
  StandardRevisionNr  :               01               01

gewoon adsl1 centrale dus nogsteeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
LAATSTE NIEUWS @ www.adslcentrale.nl

6 okt 2006 De snelheidsverhoging die er eerst wel en later niet zou komen blijkt uitgesteld te zijn vanwege het uitstellen van de grootschalige introductie van IP-TV tot 31 dec. We hopen spoedig te melden wanneer de upgrade dan nu wel plaats zal vinden.
5 sept 2006 KPN ontkent dat ze de snelheden gaan verhogen. Vreemd want we hadden meerdere tips van binnen KPN gekregen... Toch switchen dan naar die snellere providers?
21 aug 2006 Er zijn wat geruchten over een op hande zijnde snelheidsverhoging die nog dit jaar plaats zou moeten gaan vinden. Waar rook is, is vuur?

Als KPN de snelheden weer verhoogd, gaande Bitstream snelheden dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik vind dat KPN nu toch eindelijk wel eens wat naar buiten mag brengen :P
Kan voor mijn 1,5 mbit Kpn net zo goed een 20mbit Tele2 verbinding krijgen (allebei incl. Bellen)

Hopelijk komt er nog meer rook, zodat we het vuur ook spoedig zullen zien :)

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:35:
[...]

Ik heb ook de indruk dat er een soort van embargo op de informatie zit. We kregen altijd redelijk wat tips maar de laatste weken is het wel heel stil. Zoals op onze website staat verwachten we dat de grootschalige uitrol van IP TV zal leiden tot een nieuwe verhoging. Veel langer dan januari kan KPN ook niet wachten want dat zou ze te veel klanten kosten. Ondertussen werken wij heel hard aan een totaal vernieuwde website welke we voor het eind van het jaar af willen hebben.

Ik zou zeggen, blijf onze website in de gaten houden! Later deze week spreken we weer iemand van KPN en kunnen we hopenlijk weer eens een echt nieuwtje plaatsen.
Dat zou mooi zijn.

En het zou mooi zijn als je op de website adslcentrale (neem aan dat die van jou is?) ook ervaringen kan posten, bijv. de snelheid die je haalt met een abonnement. Zo staat er bij mijn centrale dat de gegevens niet bekend zijn, maar ik kan hier als gebruiker dan een bijdrage aan leveren.

Ik houd jullie site in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Niet een officiële 'kpn' snelheidsverhoging, maar je kunt bij xs4all adsl op het moment een snelheidsverhoging aanvragen. draadje verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
En Bistream? Dat is toch onderdeel van KPN, gaan die snelheden ook omhoog? (ik zit bij Solcon met Bitstream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:30:
Dat xs4all-only klinkt leuk maar ga je daarna nog wel automatisch mee met de KPN verhogingen? En als KPN uit blijft zit ik er een jaar aan vast en ik denk niet dat ik zo lang geduld heb op meer snelheid gezien de alternatieven op dit moment.
Ik neem aan dat je automatisch met KPN meegaat? Ik hoop het wel, ik had mij al aangemeld voor xs4all only. En je zit er niet weer een jaar aan vast, dat wijzigt niet. Als je dus geen jaar contract hebt kan je altijd weer opzeggen met opzegtermijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:35:
[...]
Veel langer dan januari kan KPN ook niet wachten want dat zou ze te veel klanten kosten.
* rick77 heeft stiekem wel gehoopt op een verhoging toen hij DirectADSL Lite 3000/512 aanvroeg voor eind januari.

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hmm ik heb het idee dat KPN wel wat van plan is als XS4all die verhogingen al gaat doen, en je dan ook nog verplicht een jaar lid moet zijn geweest van kpn adsl.
lijkt dit op een soort test, en de klanten die langer lid zijn beloond worden.
ik hoop dat de rest straks ook meegaat!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
LieveNiels schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:17:
Niet een officiële 'kpn' snelheidsverhoging, maar je kunt bij xs4all adsl op het moment een snelheidsverhoging aanvragen. draadje verder
Uhm, de snelheid wordt toch in de centrale bepaald, hoe kun je dan een PERSOONLIJKE verhoging aanvragen?

Denk dat het hier gewoon gaat om het gelijk trekken van XS4All abbo's met de geldende KPN-ADSL abbo's qua prijs-snelheid combinaties.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

vroeg me al af waar dit topic heen was
maargoed ik heb een tijd geleden mail contact gehad met xs4all en die hadden gezegd dat er eind van dit jaar / begin volgend jaar een snelheidsverhoging zou komen.
Even letterlijk uit de mail.

''De verwachting is dat de snelheden eind van het jaar, begin van het nieuwe jaar weer gratis worden verhoogd, hou hiervoor svp onze site in de gaten.''

misschien ook leuk voor de site http://www.adslcentrale.nl/

just my 50 cents :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16

Coldcat

HODL

Houston3 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:06:
vroeg me al af waar dit topic heen was
maargoed ik heb een tijd geleden mail contact gehad met xs4all en die hadden gezegd dat er eind van dit jaar / begin volgend jaar een snelheidsverhoging zou komen.
Even letterlijk uit de mail.

''De verwachting is dat de snelheden eind van het jaar, begin van het nieuwe jaar weer gratis worden verhoogd, hou hiervoor svp onze site in de gaten.''

misschien ook leuk voor de site http://www.adslcentrale.nl/

just my 50 cents :)
Dat zou mooi zijn, snelheid hoger is altijd leuk :9

Weet je ook met hoeveel de snelheid omhoog gaat (de factor)?

Jammer dat de strijd tussen ADSL en kabel al lang geleden uit is gegaan. Anders zaten we denk ik al op een twee keer zo hoge snelheid.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

Coldcat schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:09:
[...]

Dat zou mooi zijn, snelheid hoger is altijd leuk :9

Weet je ook met hoeveel de snelheid omhoog gaat (de factor)?

Jammer dat de strijd tussen ADSL en kabel al lang geleden uit is gegaan. Anders zaten we denk ik al op een twee keer zo hoge snelheid.
geen idee hoeveel ze het gaan verhogen, 6 mbit zal wel 8/1 worden ofzo.
en ik vind het zelf meer jammer dat kpn en dochters zo vasthouden aan hun hoge prijzen en lage snelheid vergeleken met de concurrent. Ik kan bij mij thuis alleen kpn krijgen dus dan vind ik het bestwel uitzuigen :( maarja, hopelijk krijgen we sneller dan 8/1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

pimpimmers schreef op donderdag 30 november 2006 @ 04:01:
Idem. Nu reeds half december 2006 en nog steeds geen ADSL2+. Alle omliggende gemeentes hebben wel ADSL2+. Gewoonweg belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

KPN had gemeldt dat 99,9% geupgrade zou worden voor 2007 naar Adsl2+

Weer een loze belofte ! Nog steeds niet geupgrade. Meerdere mensen last van?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:43:

dr moet toch iemand in die 0.1 procent zitten? zeker als het om procenten van potentiele aansluitingen gaan dan telt een dorpje niet zo zwaar mee vergeleken met een stad waar de bevolkingsdichtheid vele male groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
killu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:41:
[...]

dr moet toch iemand in die 0.1 procent zitten? zeker als het om procenten van potentiele aansluitingen gaan dan telt een dorpje niet zo zwaar mee vergeleken met een stad waar de bevolkingsdichtheid vele male groter is.
Heel veel centrales zijn (nog) niet geupgrade, op welke manier je ook kijkt, die 99.9% wordt op alle opzichten niet gehaald.

Bovendien is er in een stad meestal ook concurrentie van andere ADSL(2+) aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar heeft kpn dat beloofd dan?

Of verwar je een belofte met 'we willen voor 1 jan 2007 99% van de centrales geupgrade hebben' of een melding van een helpdeskmedewerker?

kpn doet niet zulke beloftes, bij een nieuwe aansluiting krijg je ook altijd netjes een brief als de snelheid bijvoorbeeld mogelijk niet haalt.

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 10-01-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze

Yup, nog steeds op 8MB ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb kpn internet plus bellen gaat dat ook omhoog dan ik heb laatst een mailtje gestuurd naar KPN maar niks terug gehad misschien weten jullie dat. Het zou wel leuk wezen.
Misschien een stomme vraag maar gaat dan ook je werkelijke down en upload snelheid omhoog

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 15-09 16:40
Yanze schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:33:
[...]

Yup, nog steeds op 8MB ...
Welke centrale zit je dan zal ik morgen is eens even checken of die al adsl 2 aanbied

veel centrales staan al wel op adsl2 lijkt het wel of de profielen niet aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
tijd niet gevolgt hier. maar gaat het nou eens omhoog naar 20Mbit? Anders ben ik berijd over te stappen naar een XS4ALL 20Mbit zelfde KPN verbinding voor het zelfde geld :/

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

JvS schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Waar heeft kpn dat beloofd dan?

Of verwar je een belofte met 'we willen voor 1 jan 2007 99% van de centrales geupgrade hebben' of een melding van een helpdeskmedewerker?

kpn doet niet zulke beloftes, bij een nieuwe aansluiting krijg je ook altijd netjes een brief als de snelheid bijvoorbeeld mogelijk niet haalt.
Zie: slaay in "KPN Snelheidsverhogingen - Deel III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Ik citeer ff KPN zelf.

Nog dit jaar zou iedereen ADSL2+ kunnen krijgen, VDSL is uitgesmeerd over een periode van drie jaar.

http://www.planet.nl/plan...ontentid=751967/sc=bddb41

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

tja bij overstap naar adsl only heeft xs4all nu zelf m'n fast omgezet naar basic
dus voorlopig zie ik hier nog geen adsl2......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Michael
Je citeert geen KPN zie ik, je link wijst naar een bericht bij Planet dat KPN een grote test op 100 lokaties met 300 tot 400 aansluitingen voor VDSL gaat uitrollen...
Is toch iets anders als dat iedereen ADSL2+ zou krijgen. In mijn specifieke situatie zou het kapitaalvernietiging zijn bij KPN als ze de DSLAM's in de centrale waar ik op aangesloten zit zouden opwaarderen als ze over 2 1/2 jaar toch VDSL gaan uitrollen. Zit in een buitengebied en was 1 van de laatste plekken waar KPN ADSL aanlegde. Andere providers op ADSL hebben we nog steeds niet, we mogen kiezen tussen @Home en KPN connected providers. Dit gebied heeft sinds 2004 (juni 2004 zelfs) KPN ADSL en sinds augustus 2005 @Home ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
wat ik op dit moment weet is dat kpn nu net weer is begonnen met de software upgrade's in de centrale's zijn diverse centrale's per dag nu die worden omgezet naar adsl 2+ ze zijn nu de laatsten van der kpn centrale's aan het omzettten naar adsl 2+

(bron geheim)

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 23:14
killu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:41:
[...]

Volgens het CBS hadden we in 2006 7.145.914 huishoudens. 0,001*7.145.914=7145,914. 7146 huishoudens dus.

Als ik naar mijn eigen gemeente kijk, ik schat dat hier ongeveer 5000 huizen liggen (15.000 inwoners). Onze gemeente bestaat uit 2 dorpen welke allebei ongeveer even groot zijn. Neem er nog zo'n dorpje bij en je hebt je 0,1 procent huishoudens in Nederland bij elkaar.

Ik zit nog op ADSL lite. Mij hoor je niet klagen, ik ben al lang blij dat ik nu ADSL heb. Tot aan 2003 heb ik in moeten bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 11-01-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 14:38

ChUcKiE

Dus........

amdboy1983 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:20:
wat ik op dit moment weet is dat kpn nu net weer is begonnen met de software upgrade's in de centrale's zijn diverse centrale's per dag nu die worden omgezet naar adsl 2+ ze zijn nu de laatsten van der kpn centrale's aan het omzettten naar adsl 2+

(bron geheim)
Klopt KPN heeft wat problemen gehad en grote werkzaamheden zijn al twee keer uitgesteld. deze maand en volgens mij volgende maand worden ze weer opgepakt. Ik zie in de lijsten ook de kleinere dorpen voorbijkomen.

Info is beschikbaar omdat we bedrijfsmatig met KPn ONE werken en we daar onderhoudsberichten van ontvangen. Via accountmanagers hoor je dan dat er onder andere geupgraded wordt om alles IP-TV gereed re krijgen..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Entity

9000rpm

Ik hoop dat je gelijk hebt, onze centrale is ook nog niet omgezet voor zover ik weet. Maar goed, we lopen hier altijd een paar jaar achter, we hebben zelfs een petitie moeten houden om KPN zover te krijgen dat ze de centrale voor ADSL geschikt gingen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Ceaser schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:43:
[...]

Welke centrale zit je dan zal ik morgen is eens even checken of die al adsl 2 aanbied

veel centrales staan al wel op adsl2 lijkt het wel of de profielen niet aangepast zijn.
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Tb-Enot Tilburg-Enschot Kerkstraat 5 5056AA BERKEL-ENSCHOT 1303 013 Tilburg Ht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Donderdag 11 januari zal KPN netwerkonderhoud plegen in:

Aardenburg
Axel
Burgh Haamstede
Braakman
Breskens
Bruinisse
Borssele
Biervliet
Brouwershaven
Colijnsplaat
Cadzand
Domburg
Dreischor
Ellewoutsdijk
Fijnaart
Groede
's-Gravenpolder
Graauw
Goes
's-Heer-Arendskerke
Hoedekenskerke
Hulst
Hoeven
Hoek Zld
Hoofdplaat
IJzendijke
Kats
Krabbendijke
Klundert
Kortgene
Kijkuit
Klaaswaal
Kloosterzande
Kruiningen
Koudekerke
Kapelle Biezelinge
St. Kruis
Kruisland
Koewacht
Lamswaarde
Middelburg
Mijnsheerenland
Nieuwdorp
Nieuw en St.Joosland
Numansdorp
Nispen
Nisse
Nieuw Namen
Oostburg
Oud Beijerland
Oudenbosch
Oud Gastel
Ovezande
Piershil
Philippine
Puttershoek
Rilland
Renesse
Roosendaal
Rucphen
Schoondijke
Strijen
Sluis
Sluiskil
Scharendijke
Serooskerke Walcheren
Sas van Gent
Terneuzen
Vogelwaarde
Veere
Vlissingen-Lammerenburg
Vlissingen-Stenenbeer
Westkapelle
Willemstad
St. Willebrord
Wemeldinge
Wolphaartsdijk
Wouw
Wouwse Plantage
Wissenkerke
Yerseke
Zuid Beijerland
Zuiddorpe
Zaamslag
Zoutelande

Tijdens deze werkzaamheden kan tussen 05:00 en 07:00 uw
ADSL verbinding enkele malen verbroken worden. Sommige klanten

Onze excuses voor het ongemak.

Misschien is dit een Upgrade? Of ook niet? In mijn profieln van m'n adsl verbinding is het nog steeds G.992.1 Annex A

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

ach het liefste had KPN nu al overal ISDN zitten en alle centrales naar wijk kasten met glas verbonden maar dat mag allemaal niet dan zou het een stuk sneller gaan gok ik.

dan zou het hele ADSL2+ gebeuren in een keer gedaan zijn met glas en alles er op en er aan. daar zijn ze al jaren mee bezig om het voorelkaar te krijgen maar de opta blijft ze maar op de vingers tikken

[ Voor 37% gewijzigd door Shunt op 11-01-2007 17:13 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
MichaelK1985 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:34:

[...snip...]

Misschien is dit een Upgrade? Of ook niet? In mijn profieln van m'n adsl verbinding is het nog steeds G.992.1 Annex A
Zou kunnen, je kunt het zien door in een SpeedTouch via telnet het commando adsl info (of adsl info expand enabled voor de nieuwere firmwares) in te kloppen

De Remote Vendor moet dan op BDCM (ADSL2+) staan, als daar nog steeds ALCB staat, dan is de centrale nog niet geupgrade. Dan zou het kunnen betekenen dat de centrales schijnbaar voorbereid worden op de ADSL2+ ombouw, als de gegevens hierboven inzake het verder uitrollen van ADSL2+ kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Hier staat nog steeds ALCB.

Dus het zal helaas voor iets anders geweest hebben denk ik :(

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser

[...snip...]

Komende weken zal overal in het land, dorpjes, gehuchten en steden onderhoud plaatsvinden ook in centrales die al geupgrade zijn.

@Yanze
Laat het morgen zodra ik het gevonden heb gelijk weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ceaser schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:53:
[...]

Komende weken zal overal in het land, dorpjes, gehuchten en steden onderhoud plaatsvinden ook in centrales die al geupgrade zijn.
Waar heb je die informatie weg?

@ vvv: Ok dat zegt me voldoende :P

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 11-01-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
check mijn profiel ;)

dan is zulke informatie toch altijd handig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:54:
[...]

Waar heb je die informatie weg?
http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen

hier bijvoorbeeld.
eerder deze week waren ze in Noord-Holland en omgeving Rotterdam bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Dus onderhoud!!!
Geen voorbereidingen op ADSL 2+?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
MichaelK1985 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:56:
Dus onderhoud!!!
Geen voorbereidingen op ADSL 2+?
Moeilijk te zeggen, ik heb voor de zekerheid even gecontroleerd. Van de 85 centrales waar er onderhoud was, waren er 80 kleinere (nog non-ADSL2+) centrales van ongeveer 4000 aansluitingen en lager; hetzelfde gold voor het onderhoud daarvoor.

[ Voor 5% gewijzigd door GraveR op 11-01-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Yanze schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:47:
[...]

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Tb-Enot Tilburg-Enschot Kerkstraat 5 5056AA BERKEL-ENSCHOT 1303 013 Tilburg Ht
nog geen adsl2 daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19
Mensen ik refereer even naar mijn eigen toppic:
linkje

Ik zit op de centrale Utrecht-centrum maar kan hier geen 20mbit ontvangen.. Max maar 7 mbit over een afstand van 900 - 1000m -O-

Is deze centrale nou nog niet goed geconfigureerd voor adsl2?
Kan mij haast niet voorstellen, volgens mij staan daar ik het postkantoor ook nog best wat dataservers etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

Aardenburg
Axel
Burgh Haamstede
Braakman
Breskens
Bruinisse
Borssele
Biervliet
Brouwershaven
Colijnsplaat
Cadzand
Domburg
Dreischor
Ellewoutsdijk
Fijnaart
Groede
's-Gravenpolder
Graauw
Goes
's-Heer-Arendskerke
Hoedekenskerke
Hulst
Hoeven
Hoek Zld
Hoofdplaat
IJzendijke
Kats
Krabbendijke
Klundert
Kortgene
Kijkuit
Klaaswaal
Kloosterzande
Kruiningen
Koudekerke
Kapelle Biezelinge
St. Kruis
Kruisland
Koewacht
Lamswaarde
Middelburg
Mijnsheerenland
Nieuwdorp
Nieuw en St.Joosland
Numansdorp
Nispen
Nisse
Nieuw Namen
Oostburg
Oud Beijerland
Oudenbosch
Oud Gastel
Ovezande
Piershil
Philippine
Puttershoek
Rilland
Renesse
Roosendaal
Rucphen
Schoondijke
Strijen
Sluis
Sluiskil
Scharendijke
Serooskerke Walcheren
Sas van Gent
Terneuzen
Vogelwaarde
Veere
Vlissingen-Lammerenburg
Vlissingen-Stenenbeer
Westkapelle
Willemstad
St. Willebrord
Wemeldinge
Wolphaartsdijk
Wouw
Wouwse Plantage
Wissenkerke
Yerseke
Zuid Beijerland
Zuiddorpe
Zaamslag
Zoutelande

Tijdens deze werkzaamheden kan tussen 05:00 en 07:00 uw
ADSL verbinding enkele malen verbroken worden. Sommige klanten

Onze excuses voor het ongemak.

Sinbds bovenstaand onderhoud, ik woon in Vlissingen, is mijn verbidning echt een knipperlicht. Valt geregeld weg, is dan direct weer terug. Dit is al dagen zo. Wordt er echt gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Kaap schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:21:
[...]

Sinbds bovenstaand onderhoud, ik woon in Vlissingen, is mijn verbidning echt een knipperlicht. Valt geregeld weg, is dan direct weer terug. Dit is al dagen zo. Wordt er echt gek van.
Wel gemeld bij KPN/Provider? Lijkt erop dat dit probleem zich niet vanzelf oplost dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaap hoever zit je van de centrale af, welk modem heb je van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Hemelsbreed mischien 1KM, mischien minder. Ik heb een Speedtouch 510i. Maar maakt dat wat uit? Tot halverwege deze week werkte alles goed. Zit sinds 2004 bij Planet en bijna altijd werkt het wel.

Het vervelende aan ADSL vind ik dat het erg lastig is om te zien of het aan jou of aan KPN ligt. Bij mijn vorige kabelprovider lag het aan de provider, vrij weinig wat mis kan zijn verder. Bij ADSL kan het de aansluiting, de splitter, de telefoonkabel of je moden zelf zijn.
GraveR schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:24:
[...]

Wel gemeld bij KPN/Provider? Lijkt erop dat dit probleem zich niet vanzelf oplost dan.
Om eerlijk te zijn, wil ik niet meer met Planet's helpdesk bellen. Je krijgt de standaardprocedure voorgekauwd (moden aan/uit, reset, splitter er van tussen) terwijl dat in mijn geval nou juist dingen zijn die nooit veranderen of aangeraakt worden. Vervolgens maken ze dan een ticket voor KPN aan, kun je nog 48 wachten totdat die contact opnemen en dan is het maar te hopen dat ze daar weten wat het is en het snel oplossen.

Als dit puur aan mijn verbinding ligt, zou het niet de eerste keer zijn, en zou het zeker niet de eerste keer zijn dat ik een week, of 2, een slechte of helemaal geen verbinding heb. Daar baal ik van.

[ Voor 47% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-01-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen ze daarom Tiscali Nederland kopen om te zien hoe het wel moet? Ha ha ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:22
Tijmen schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:15:
Mensen ik refereer even naar mijn eigen toppic:
linkje

Ik zit op de centrale Utrecht-centrum maar kan hier geen 20mbit ontvangen.. Max maar 7 mbit over een afstand van 900 - 1000m -O-

Is deze centrale nou nog niet goed geconfigureerd voor adsl2?
Kan mij haast niet voorstellen, volgens mij staan daar ik het postkantoor ook nog best wat dataservers etc...
Ik had zoiets ook, maar toch stiekem aangevraagd om te zien of het werkte, bleek alles gewoon adsl2+ te zijn(administratief foutje) en kon ik alsnog 20Mbit halen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19
LED-Maniak schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:52:
[...]

Ik had zoiets ook, maar toch stiekem aangevraagd om te zien of het werkte, bleek alles gewoon adsl2+ te zijn(administratief foutje) en kon ik alsnog 20Mbit halen :)
Sukkeltjes zijn vergeten door te geven dat ik pas waarschijnlijk vanaf 24 januari op 20mbit wordt ingesteld. KPN heeft dit in de planning staan om mijn lijn helemaal goed over te zetten van planet naar xs4all. Maar ik maak nu al wel gebruik van xs4all.

Centrale is dus ook gewoon Adsl2+ en was zelfs ook een van de eerste ADSL centrales in NL.
Kon het mij dus ook niet voorstellen dat het iets met mijn lijn te maken had. Maar is dus een communicatie fout van xs4all en kpn. Xs4all zei dat alles al volledig opgeleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb volgens mij juist een snelheidsverlaging :S
We hebben internetplusbellen abo van €42.95..
er staat dat we 3 mbit zouden moeten hebben.

Sinds kort merkte ik dat de snelheid is:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 14 2007 om 02:10:16 UTC+0100)

Download : 196.0 KByte/sec
Upload : 52.0 KByte/sec
Connection : 1061.0 Conn/min

Ik kom dus niet boven de 200kByte/s uit..
Voorheen was het gewoon 300+ kByte/s

Ligt dit aan KPN, of een instelling op de pc....want zo te zien is alleen de Download snelheid niet zo best..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan checken op welke snelheid je modem intraint. Dan kan je al checken of het aan je pc ligt ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qumars
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01-2016
MercedesCLS schreef op zondag 14 januari 2007 @ 02:14:

Ligt dit aan KPN, of een instelling op de pc....want zo te zien is alleen de Download snelheid niet zo best..?
ik heb ongeveer de zelfde probleem sinds een tijdje
eerst was mijn verbinding 3mb en haalde ik makkelijk 300+ KB/s
maar sinds kort verschilt mij verbinding van 1.8mb tot max 2.6mb
en dat verschilt elke keer als ik mijn modem (Speedtouch 510) uit/aan zet.
(Wanadoo ADSL Lite)

weet misschien iemand oplossing hiervoor _/-\o_ ??
heb nog niet contact met ze opgenomen maar als het echt niet meer lukt
denk ik dat ik ga overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
MercedesCLS schreef op zondag 14 januari 2007 @ 02:14:

Die speedtest sites zijn niet betrouwbaar omdat ze te kleine bestanden gebruiken. Elke keer krijg je een ander resultaat die zeker een oorzaak kunnen zijn voor het ruime verschil tussen de resultaat die jij krijgt en die er daadwerkelijk is.

Je kan, zoals gezegd, het beste even kijken in de router (of router/modem), hoe snel de DSL lijn is. Bij mij verschilde dat ook regelmatig totdat ik een nieuwe router/modem kreeg. Het kan dus óók aan de hardware liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Qumars schreef op zondag 14 januari 2007 @ 03:52:
[...]

ik heb ongeveer de zelfde probleem sinds een tijdje
eerst was mijn verbinding 3mb en haalde ik makkelijk 300+ KB/s
maar sinds kort verschilt mij verbinding van 1.8mb tot max 2.6mb
en dat verschilt elke keer als ik mijn modem (Speedtouch 510) uit/aan zet.
(Wanadoo ADSL Lite)

weet misschien iemand oplossing hiervoor _/-\o_ ??
heb nog niet contact met ze opgenomen maar als het echt niet meer lukt
denk ik dat ik ga overstappen
Ja, modem vervangen. De 510's staan er bekend om de snelheid niet meer te kunnen waarmaken, naarmate ze ouder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

RammY

Dát!

GraveR schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Zou kunnen, je kunt het zien door in een SpeedTouch via telnet het commando adsl info (of adsl info expand enabled voor de nieuwere firmwares) in te kloppen

De Remote Vendor moet dan op BDCM (ADSL2+) staan, als daar nog steeds ALCB staat, dan is de centrale nog niet geupgrade. Dan zou het kunnen betekenen dat de centrales schijnbaar voorbereid worden op de ADSL2+ ombouw, als de gegevens hierboven inzake het verder uitrollen van ADSL2+ kloppen.
Weet je zeker dat dat niet profile gebonden is?
Ik weet niet met welke DSLAM's ze werken bij KPN maar ik weet wel dat bij UT-Starcom dslams netjes het profiel te zien is waar jij aan hangt. Dus dan geen ALCB maar gewoon BDCM. Afhankelijk dus welk profiel je hebt (ADSL2+/2 of ADSL1)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
RammY schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:00:
[...]
Weet je zeker dat dat niet profile gebonden is?
Ik weet niet met welke DSLAM's ze werken bij KPN maar ik weet wel dat bij UT-Starcom dslams netjes het profiel te zien is waar jij aan hangt. Dus dan geen ALCB maar gewoon BDCM. Afhankelijk dus welk profiel je hebt (ADSL2+/2 of ADSL1)
Nee, ALCB is altijd ADSL1, de BDCM kan alle vormen aan. De standaard verraadt wat je nu hebt:

G.992.1 = ADSL1
G.992.3 = ADSL2,
G.992.5 = ADSL2+

Voor de mensen die inzitten over het al dan niet opgewaardeerd worden van de centrales:

Ik ben vandaag overgegaan op XS4ALL Only en het is ook meteen opgewaardeerd naar ADSL2+ (BDCM chip). Centrale heeft ongeveer 2000 aansluitingen en officieel nog steeds niet omgebouwd naar ADSL2+ *. Dus ik neem aan dat de rest t.z.t. vanzelf geupgrade gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Even een korte vraag aan Ceaser:

Ik zit hier op centrale cdk (Cadier en Keer) en nou is idd laatst hier een onderhoud geweest. Zou jij voor mij kunnen checken of deze centrale al geupgrade is naar 2+? Heb hier IPB en aangezien ze die exp.box zo dichtgetimmerd hebben kan ik zelf niet controleren of we al geupgrade zijn.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
volgens mijn gegevens nog niet geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

En mijn centrale? Oud Gastel OG?

Everything Can Help!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
Verhogingen zullen er op korte termijn niet in zitten aangezien ze niet meer investeren in ADSL2+:

nieuws: KPN zet investeringen in adsl2+ op laag pitje

• Fridge-RaideR
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Project loopt al een tijdje, heet "Fiber to the Home" zijn verscheidene test gebieden in nederland en loopt heerlijk. Ze zijn er al een hele tijd mee bezig en in alle grote nieuwbouw wijken wordt al glas neergelegt.

http://www.almerekennisstad.nl/fiber-to-the-home
http://www.webwereld.nl/a...er-glasvezel-en-vdsl.html

Almere was de eerste en ze gaan nu in rap tempo door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Gaan de snelheden nog eens geupgraded worden? :P

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:34
Over een topickick gesproken :P

Ik ben bang van niet, want er zit afaik geen marge meer in de snelste adsl1 pakketten....

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Eerlijk gezegd wil ik best van 6Mb/s/768kb/s naar 8Mb/s/1024kb/s of hoger Ik heb inmiddels een Speedtouch 546 in gebruik i.p.v. de oude Speedtouch 510. Met binnenkort 9 kamers van een studentenhuis op de verbinding juich ik alle extra capacteit toe.

Van http://www.adslcentrale.nl/ :
3 sept 2007 Het blijft vooralsnog onduidelijk of de orange verhoging voor alle KPN klanten gaat gelden. Nieuwe informatie plaatsen wij (na verificatie) direct op onze site.
2 sept 2007 Orange verhoogt in November de snelheid, ook in gebieden waar alleen KPN actief is. We hebben maandag ochtend contact met iemand van KPN en hopenlijk kunnen we dan meer vertellen wat dit betekent voor alle KPN abbo's. Nieuws zal direct op deze site gezet worden!
1 sept 2007 we trekken nog even wat na hopenlijk morgen (zondag) een update.
29 aug 2007 Vandaag een e-mail ontvangen van een KPN medewerker (ip adres klopte), deze beloofd ons vrijdag met 'interessante informatie' te komen. Wij zijn benieuwd en plaatsen het direct op de site wanneer het echt interessant is!
28 aug 2007 We krijgen veel mailtjes van mensen die vragen of wij weten wanneer de snelheid omhoog gaat of dat ze toch maar moeten overstappen. Ons is op dit moment nog niets bekend over een mogelijke snelheidsverhoging.
30 jul 2007 KPN heeft de IPB problemen opgelost en zal weer gaan werken aan uitbreiding van hun netwerk. Of een upgrade van hun ADSL netwerk daar bij hoort zullen we moeten afwachten. Tips zien we graag in de mail!
31 mei 2007 Door aanhoudende problemen met IPB voorlopig geen snelheidsverhogingen, toch een hogere snelheid? Bekijk de alternatieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52

krvabo

MATERIALISE!

\[ GERUCHT ] KPN Snelheidsverhogingen?
Eigenlijk had je niet hoeven kicken ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu bij KPN een aantal tests gaande, om ADSL over ethernet te doen. ipv ADSL over ATM.
er zijn nu 2 DSLAMS betrokken bij deze test (worden continu gemonitored door MOC/NOC) als dit alles geslaagd is zullen alle centrales gemigreerd worden naar deze constructie. wat in theorie meer stabilteit en meer bandbreedte zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Adsl over ethernet ipv adsl over ATM? Adsl loopt ten eerste op telefoonlijnen :P. Wat KPN wil veranderen is dat er geen ADSL signaal over de lijnen gaat, maar dat ze gebruikt worden voor een 100mbit Ethernet-to-the-home vebrinding.

(Al dacht ik dat ze dat via VDSL gaan doen en uiteindelijk een ethernetaansluiting thuis afleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info voor JvS

Asynchronous Transfer Mode (ATM) is a cell relay, packet switching network and data link layer protocol which encodes data traffic into small (53 bytes; 48 bytes of data and 5 bytes of header information) fixed-sized cells. ATM provides data link layer services that run over Layer 1 links. This differs from other technologies based on packet-switched networks (such as the Internet Protocol or Ethernet), in which variable sized packets (known as frames when referencing layer 2) are used. ATM is a connection-oriented technology, in which a logical connection is established between the two endpoints before the actual data exchange begins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:13:
Er zijn nu bij KPN een aantal tests gaande, om ADSL over ethernet te doen. ipv ADSL over ATM.
er zijn nu 2 DSLAMS betrokken bij deze test (worden continu gemonitored door MOC/NOC) als dit alles geslaagd is zullen alle centrales gemigreerd worden naar deze constructie. wat in theorie meer stabilteit en meer bandbreedte zou moeten opleveren.
Dat is puur het transport van het verkeer vanaf de centrale naar centrale punten.

Zolang het ADSL of ADSL2+ techniek blijft zal je nooit meer snelheid kunnen leveren dan nu mogelijk is op je adres (door lijn lengte en kwaliteit beperkt). Dus de stelling 'meer bandbreedte' is wat kort door de bocht en geeft mensen valse hoop dat het hoger is dan het maximum van ADSL/ADSL2+ techniek op een adres.

Nu kost het upgraden van alle (of grote groepen) gebruikers natuurlijk bandbreedte, zou kunnen dat ze dat aan het bekijken zijn wellicht en dat je dat bedoelt.
JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:24:
Adsl over ethernet ipv adsl over ATM? Adsl loopt ten eerste op telefoonlijnen :P. Wat KPN wil veranderen is dat er geen ADSL signaal over de lijnen gaat, maar dat ze gebruikt worden voor een 100mbit Ethernet-to-the-home vebrinding.

(Al dacht ik dat ze dat via VDSL gaan doen en uiteindelijk een ethernetaansluiting thuis afleveren).
ADSL loopt over telefoonlijnen (local-loop). Over ADSL loopt ATM, vandaar ook dat je in een ADSL modem een VPI/VCI ziet qua instellingen. Over die ATM laag loopt weer Ethernet of met RFC1483 of met PPPoA. Daar overheen wordt dan IP (TCP/IP) getransporteerd en zo heb jij een IP (aka internet) verbinding :)

Nu kan een telco vanaf de DSLAM ATM transporteren tot een centraal punt (of meerdere punten) en het dan omzetten (termineren) tot weer volledige IP pakketten. Of dat kan al op de centrale zelf en dan transporteer je vanaf daar direct met Ethernet verder. Twee verschillende methodes, beide heeft het geen verschil in de werking op het eindproduct zoals wij het als consumenten ervaren. Het is achter de schermen transport techniek van bitjes/bytejes/celletjes.

Na ADSL2+ komt er VDSL2 en daarin wordt de ATM onderliggende laag helemaal verlaten. Dan krijg je Ethernet over DSL direct en dan heb je nog een paar % overhead (verlies) in plaats van de ~11% die je verliest door de ATM cellen die over ADSL heen moeten.

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 23-09-2007 22:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:50
Heb sinds kort een 20Mbit abonnement, maar mijn modem traint maar in op 8Mbit, hij geeft ook ADSL2 aan, dus zonder de +.

Nu heb ik gelezen dat de wijkcentrales (DSLAM) wel ADSL2+ kaarten bevatten, maar dat deze gecapped zijn op 8Mbit omdat ze de mensen met 20Mb abonnement (en dus ook ADSL2+) geen voordeel willen geven t.o.v. de mensen met ADSL1 abonnement.

Lijkt me gek aangezien mensen toch gewoon moet worden gegeven waar ze voor betalen ?
Als ik een nieuwe auto koop met een 5.2l V8 erin krijg ik toch ook geen 1.3l eco-diesel omdat dat niet eerlijk is t.o.v. mensen die een 1.3l kopen 8)7.

Heeft hier iemand ervaring mee, of hier iets aan gedaan kan worden zodat ik wel 20 of tenminste 12Mb krijg, want dit vind ik eigenlijk maar slecht geregeld. Oke er stond maximaal 20Mbit maar dan zou het in principe ook 1Kb/s kunnen zijn. Zou het baten om hiervoor de klantenservice van mijn ISP dan wel KPN te contacteren?

Ik kreeg op de postcodecheck ook 12Mbit te zien, dat vond ik nog acceptabel.

BVD,

Apocal1pse

edit: woow sorry voor kick : :9 ik ga wel even verder zoeken naar een nieuwer topic

[ Voor 4% gewijzigd door Apocal1pse op 05-05-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
- Niet relevant!

[ Voor 90% gewijzigd door WidgetTWW op 05-05-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Moeilijk te zeggen, ik heb voor de zekerheid even gecontroleerd. Van de 85 centrales waar er onderhoud was, waren er 80 kleinere (nog non-ADSL2+) centrales van ongeveer 4000 aansluitingen en lager; hetzelfde gold voor het onderhoud daarvoor.
Die informatie schijnt er gewoon niet te zijn?
Antwoord van KPN:
Op dit moment is niet bekend wanneer er een upgrade van internetapparatuur in uw centrale plaats vindt.
Naast correctief onderhoud naar aanleiding van storingen vindt er er prefentief onderhoud volgens schema en naar aanleiding van kwaliteitsmetingen plaats.

Ik zit op centrale Wtr (Wateringen). Blijkt dat ik met mijn 6mbit abo-tje al bijna op het huidige max zit. (7mbit volgens de ADSL storingsdienst)
Een overstap van Planet comfort naar KPN premium heeft behalve een paar euro voordeel dus geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Verkeerde topic denk ik.
Check dit topic:
[Gerucht] KPN Snelheidsverhogingen?
Ik denk dat je dit zoekt.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat is misschien beter. Ik was inderdaad ook al in dat topic aan het neuzen.
Maar ik ben toch wel benieuwd hoe GraveR aan die informatie komt over die centrales.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste