Xs4all adsl snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Beste tweaker,

Nieuwe provider: Xs4all ultra 20mbit
Oude provider: Planet adsl comfort 6mbit
Locatie (centrale): Utrecht-centrum (neude)
Afstand: ongeveer 950/1000m
Aansluiting: Standaard PSTN
Modem: Linksys WAG354G ads2+
Firmare: 1.01.11 (laatste versie!)

Afgelopen woensdag heb ik adsl Ultra besteld bij xs4all.
Ik verhuis van Planet naar xs4all ivb met de snelheid en VOIP van xs4all.
Vandaag heb ik al de oplever brief gekregen met mijn aanmeld gegevens.
Meteen ingevoerd in mijn modem en het internet functioneerde meteen via xs4all en kreeg ook hun nieuwe ip + dns settings.
Maar wat bleek het modem bleef steken op 6mbit, de verbinding werdt dus niet hoger ingetraint.

Modem staat ingesteld op adsl2:

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: NOT TRAINED
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 6149 Kbps
Upstream Rate: 775 Kbps
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 13
Upstream Line Attenuation: 6
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Ik contact gezocht met KPN en werdt door verbonden met hun technische dienst.
Netjes geholpen door hun techische dienst die meteen bereid was een lijnmeting te doen.
(Omdat ik natuurlijk netjes alle specs etc opnoemde... afstand tot isra etc.. en er van overuigt ben dat het niet mijn probleem is)

Wat blijkt... dat ze huidig maar max 7mbit kunnen leveren op mijn adres.... 8)7

Het gaat hier om een van de (misschien wel) grootste adsl centrales van Utrecht. :X
Hebben meerdere mensen die via KPN adsl afnemen op de centrale "Utrecht-Centrum" zo'n lage snelheid kunnen krijgen of is mijn verbinding naar mijn huis gewoon gaar?

Want nu heb ik wel een leuk Ultra abbo, maar zo ultra is hij niet momenteel. :O
Maar is Utrecht-centrum nog niet voorbereid op ADSL2??

KPN moet hier anders maar serieus naar gaan kijken, want babyxl en versatel werken hier dacht ik al wel op volledige snelheid (afhankelijk natuurlijk van je afstand).

Zijn er dus meer mensen met dit probleem?

Groetjes Tijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het is toch bij zo'n abbo maximaal 20Mbit, niet gegarandeerd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

Probeer je modem eens uit en weer aan te zetten, heb bij een speed upgrade ook een keer gehad dat ie op oude snelheid bleef hangen, maar hij moest dus opnieuw intrainen...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Vorkie schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:26:
het is toch bij zo'n abbo maximaal 20Mbit, niet gegarandeerd in ieder geval.
Ja dat is zo, maar het zou theoretisch met mijn afstand wel moeten lukken.
Alleen volgens mij is de centrale gewoon fucked?
scorpie schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:27:
Probeer je modem eens uit en weer aan te zetten, heb bij een speed upgrade ook een keer gehad dat ie op oude snelheid bleef hangen, maar hij moest dus opnieuw intrainen...
Heb ik ook al een aantal keer geprobeerd, heb alle instellingen genoeg doorgenomen.
Gelukkig heb ik enig ervaring met ICT (mbo opleiding) en heb ik kort bij een adsl helpdesk gewerkt.
De persoon bij de technische dienst van de KPN zei ook dat hij ingesteld staat op 20mbit (modem in central).
Maar hij max op 7 mbit intraint....

Maar ik kan mij niet voorstellen dat het op mijn adres gewoon niet mogelijk is.
Daarom wil ik er dus ook achter komen of die centrale gewoon nog niet goed functioneerd of dat het mijn lijn vanaf de centrale naar mijn huis is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tijmen op 12-01-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

Heb je je modem ook al geprobeerd vóór je splitter, als eerste aansluiting op je isra aan te sluiten?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Hey dat is even een goede tip, ga het meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Controleer inderdaad even de bekabeling. Als je je upstream meestal al niet haalt, kan het zijn dat er een bekabelingsprobleem is of dat de splitter defect _kan_ zijn.

Als je een SpeedTouch had gehad, dan had je via DMT v7 (http://dmt.mhilfe.de) een grafiek kunnen krijgen je lijn. Daar is meestal ook wel e.e.a. aan af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Direct aangesloten op het isra punt..geen verbetering.
Bekabeling ziet er ook goed uit...

Ik zeg nogmaals dat de KPN medewerker het er ook over had dat de centrale juist niet up to date is.
Maar daarom wil ik juist weten of meerdere mensen op deze centrale een lage snelheid halen.

Dus mijn aansluiting staat op 20mbit ingesteld.. Maar door technische redenen in de centrale is het momenteel nog niet haalbaar... :O
En maar 900m afstand vanaf de centrale...toch denk ik dat er gewoon iets niet klopt.

Ondanks dat hun misschien wel er tegenover wonen (op het neude) en op 50m afstand zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Tijmen op 12-01-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 15-09 20:19

NightBird

DPC-Crew Coding
Tijmen schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:24:
[..]
Want nu heb ik wel een leuk Ultra abbo, maar zo ultra is hij niet momenteel. :O
Maar is Utrecht-centrum nog niet voorbereid op ADSL2??

KPN moet hier anders maar serieus naar gaan kijken, want babyxl en versatel werken hier dacht ik al wel op volledige snelheid (afhankelijk natuurlijk van je afstand).

Zijn er dus meer mensen met dit probleem?
Wij zitten (met het werk) ook op die centrale, en volgens adslcentrale.nl redelijk dichtbij:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 455 meter.
En ik haal altijd 2.0 MB/s, dus behoorlijk goed voor een 20 Mbit-lijn.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
NightBird schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:11:
[...]

Wij zitten (met het werk) ook op die centrale, en volgens adslcentrale.nl redelijk dichtbij:

[...]
En ik haal altijd 2.0 MB/s, dus behoorlijk goed voor een 20 Mbit-lijn.
Ik neem aan dat dit via het KPN netwerk gaat?
En welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er van uit gaan dat de centrale ADSL2+ geschikt is, anders biedt xs4all geen ultra aan!

In het centrum van Utrecht hoef je maar 10 cm te graven om kabels tegen te komen, kan best dat de kabels niet de optimale kwaliteit hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 15-09 20:19

NightBird

DPC-Crew Coding
Tijmen schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:20:
[...]

Ik neem aan dat dit via het KPN netwerk gaat?
En welke provider?
XS4ALL ook.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien een overbodige opmerking, maar toch doe ik hem :)

Wat ik niet uit dit topic haal is, heb je wel een ADSL2+ geschikt ADSL-modem?

toch idd niet goed gelezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 13-01-2007 17:49 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Bedankt voor de reactie's! ;)

Vandaag weer gebeld, kon gewoon niet geloven dat mijn lijn of modem niet geschikt was.
Wat blijkt na vele telefoontjes met xs4all en kpn.. Dat kpn de lijn pas op 24januari helemaal geschikt maakt (kan wel al gebruik maken van xs4all).

Maar gister zeiden beiden partijen wel iets anders |:(
De techneut van KPN beweerde dat bij een lijnmeeting hij maar max 7mbit kon meten over mijn lijn en dat hij al stond ingesteld op 20mbit.
De lijn was volgens hem dus nog niet optimaal geschikt.

Xs4all gaf tevens al wel een oplevering status af terwijl KPN nog niet klaar is :X
Werkt weer lekker langs elkaar heen, gelukkig ben ik wel netjes te woord gestaan en heb ik niet lang hoeven wachten tot ik geholpen werdt.

Hopelijk na 24 januari dus wel 20mbit.. We zullen zien, anders weer bellen.

p.s. Soms kijken ze niet lang genoeg naar de data op hun scherm. (werk zelf ook een op helpdesk)
Ze zien vaak iets over 20mbit staan en denken dat het al actief is..
Dan moet ik uiteindelijk uit de brand worden geholpen door een vrouw die wel ziet dat er nog een planning actief is op mijn lijn.
Schaam je mannelijke icter's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgreving2
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 06:20
Even een algemene mededeling, wie snelheidsproblemen heeft met dit modem: Update je firmware! En zet het modem op de juiste adsl mode: ADSL2(+) en niet op T1.413 waar de vorige firmware standaard op ging staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
mgreving2 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:22:
Even een algemene mededeling, wie snelheidsproblemen heeft met dit modem: Update je firmware! En zet het modem op de juiste adsl mode: ADSL2(+) en niet op T1.413 waar de vorige firmware standaard op ging staan.
Mijn firmware was al geupdate ;)
Ik wist zeker dat mijn signaal nog niet correct was want als ik ADSL2+ selecteerde kreeg ik helemaal geen verbinding.

Nu even mijn update:

Donderdag middag had ik nog steeds geen hogere cap.
Ik KPN gebeld en kreeg een medewerker aan de lijn waar ik niks veder mee kwam.
Hij wou en zei dat hij geen contact kon leggen met zijn 2e lijns collega's.
Ook beweerde hij dat ik nu op 26 januari in de planning stond inplaats van 24.
Hij zei zelfs op het eind dat hij eigenlijk niks voor mij kon betekenen en ik maar moest afwachten.
En ik zelfs over meer kennis beschikte dan hij waarschijnlijk had 8)7

Vervolgens xs4all gebeld om te kijken of hun meer aarde konden verzetten.
Verhaal uitgelegd, gozerd was het meteen eens dat ik 2 dagen na mijn aanvraag bij xs4all eigenlijk ook al op de nieuwe snelheid moest zitten. Want KPN het tenslotte het signaal al wel omgezet naar xs4all. Dit gebeurd in de centrale en kan de KPN van een afstand regelen. Daarbij kunnen ze ook het signaal instellen.

De jongen nam met een extra lijn contact op met de KPN, 5min later werd ik doorverbonden.
Mijn lijn werdt meteen hoger ingesteld en werdt keurig volgens afspraak na 10min teruggebeld.

Jongen zei volgens meeting dat hij max 8mbit kon halen over mijn lijn...
Ik teste... idd maar max 7,5mbit downloaden.
Even later kwam ik er achter dat ik natuurlijk nu wel een ADSL2+ signaal had.
Eenmaal het modem hier op ingesteld haalde ik een hogere snelheid.

Ik haal nu een stabiele 15mbit naar volle tevredenheid. d:)b
Dus mijn problemen zijn opgelost, moet nog wel wachten op het VOIP modem dat de kpn in eerste instantie zelf geanuleerd had voor mij... :X

Soms wel vervelend dat xs4all steeds de KPN moet slappen om hun zaakjes op orde te krijgen. :Z
Waarom KPN tijdens het signaal verhuizen niet meteen mijn snelheid heeft ingesteld is mij een raadsel. Zeker als ze de helpdesk (1e lijns) gaat beweren wat voor werk dit allemaal niet is en ze hier een hele planning voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Grrr... nu loop ik weer op 10mbit... vanaf donderdag tot nu prima op 15-16mbit gelopen.
Morgen maar weer xs4all bellen.

Heeft iemand een idee waarom ik dan opeens een lagere snelheid haal.
Mijn linksys traint nu niet hoger dan 10mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Zit dit topic eens door te lezen en ik kom bijna dezelfde zaken tegen.

Ben sinds vorige week over naar Xs4all Only. Van 6 naar 8Mbit gegaan, maar mijn modem trained op 6.7Mbit.
Ik zit 1456 meter van de centrale. Ik zou met ADSL2+ 20Mbit moeten halen, maar met ADSL2 kom ik niet verder dan 6.7Mbit...
Splitter vervangen. Modem (Zyxel ADSL) vervangen door Draytek 2800 (ADSL2+). Bitstream is al langs geweest; alles zonder resultaat. Modem geeft wel ADSL2 aan.

Morgen ook maar weer eens bellen naar Xs4all.

[ Voor 14% gewijzigd door THX op 31-01-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Allemaal andere modems dan wordt geleverd/geadviseerd door de aanbieders hier zo te zien. Een Linksys (met oude firmware volgens mij!) op het KPN-DSL netwerk (of XS4all-Only/Bitstream2) en een ZyXEL + Draytek.

ADSL2/2+ ondersteuning is niet letterlijk1:1, sommige combinaties werken beter dan andere op diverse DSL-netwerken. Is afhankelijk van de apparatuur op de centrale die die telco gebruikt etc. Het kan zelfs zijn dat modem A bij je 12Mbps haalt en modem B 16Mbps op dezelfde lijn gewoon bijvoorbeeld.

En daarnaast zijn veel van die modems al de winkels in gegaan met firmware versie 1.0 en die waren zeker nog niet af, niet optimaal en kunnen zelfs op sommige netwerken dan niet eens werken of niet op ADSL2/2+ werken en alleen ADSL1 doen. Of niet stabiel zijn bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
bjck schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:26:
Allemaal andere modems dan wordt geleverd/geadviseerd door de aanbieders hier zo te zien. Een Linksys (met oude firmware volgens mij!) op het KPN-DSL netwerk (of XS4all-Only/Bitstream2) en een ZyXEL + Draytek.

ADSL2/2+ ondersteuning is niet letterlijk1:1, sommige combinaties werken beter dan andere op diverse DSL-netwerken. Is afhankelijk van de apparatuur op de centrale die die telco gebruikt etc. Het kan zelfs zijn dat modem A bij je 12Mbps haalt en modem B 16Mbps op dezelfde lijn gewoon bijvoorbeeld.

En daarnaast zijn veel van die modems al de winkels in gegaan met firmware versie 1.0 en die waren zeker nog niet af, niet optimaal en kunnen zelfs op sommige netwerken dan niet eens werken of niet op ADSL2/2+ werken en alleen ADSL1 doen. Of niet stabiel zijn bijvoorbeeld.
Sorry, maar je conclusie vind ik onjuist... Ten eerste heeft mijn linksys modem wel de nieuwste firmware! linkje Ik heb trouwens V.1 van het modem... er bestaan 2 versies

Ook heb ik nu eindelijk het modem van KPN ontvangen, een speedtouch 780 welke de nieuwste versie is van thompson. Deze zelfs meteen voorzien van nieuwe firmware vanaf de speedtouch.nl website.

Maar het gekloot begint weer sinds donderdag tot zondag prima een stabiele 15mbit verbinding gehad te hebben valt hij nu weer terug naar 10mbit.. Maar ook geen stukje hoger....

Nieuwe splitter aangesloten + nieuwe modem + nieuwe kabels.....Geen resultaat.
Mijn linksys modem traint zelfs 100kb/s hoger in dan het nieuwe speedtouch modem.
Xs4all heeft weer met KPN contact gehad en de kpn beweert dat mijn profiel op 20mbit staat.

Vind het wel weer erg vreemd dat ik opeens 5mbit lager haal sinds zondag terwijl erg eigenlijk geen fuck aan mijn kant veranderd is. :r
Ik heb meerdere pc's thuis, ik download van nieuwsgroepen maar nergens haal ik iets hogere snelheid. Ook niet direct via het isra punt. Hij blijft echt precies steken op 1024 kb/s echt komt eigenlijk niks hoger. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Ik heb ook iemand in mijn clan zitten die op 20mbit aangesloten is (xs4all) maar ook niet hoger haalt als 10.
Toch blijf ik het vreemd vinden wanneer ik eerst een goede 15mbit haal nu opeens terug sta op 10.
En ik haal ook echt niks maar dan ook niks hoger.

Lijkt wel of dit weer door de aanvraag van xs4all Only komt, ik lees daar ook heel veel problemen met de snelheid omzetting.

Zijn er meer mensen die in het verleden een hogere snelheid haalde en nu lager intrainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
Waarom willen mensen toch altijd het technisch onmogelijke? :)

Ik werk zelf bij een zakelijke ISP en 20mbit is gewoon iets wat bijna niemand haalt. Je bent namelijk afhankelijk van de afstand tot de centrale, kwaliteit van het koperpaar en bezetting van de DSL kaart in de centrale. En voor 20mbit moet je gewoon heel dichtbij zitten en moet je koperpaar van goede kwaliteit zijn.

Waar mensen zich ook vaak in vergissen is de afstand tot de centrale. Al die sites geven wel leuke geschatte afstanden maar heeft de KPN/XS4ALL ook de echte lengte gemeten d.m.v. een viertel meting? Ik heb locaties gezien waarbij het verschil tussen een postcode check en echte koperlengte meer als een kilometer was.

Wat technisch niet haalbaar is is technisch gewoon niet haalbaar. Je kan dan wel hoog en laag blijven springen dat je die 20mbit wil maar dat zal niet veel gaan helpen. Dat je eerst 15mbit haalde en nu 'maar' 10 is wel een beetje vreemd maar het kan dus vele oorzaken hebben. Misschien zit er wel water in een las in de grond.

Het mooiste zou zijn als je een KPN monteur geregeld krijgt die de lijn voor je na meet. Dus de echte lengte en eventuele afwijkingen. Maar dit zal via XS4ALL zal dit wel niet simpel zijn. Als je geen last hebt van een uitvallende verbinding zou ik blij zijn met wat je hebt en anders is mijn advies altijd downgraden..

Hetzelfde geldt trouwens voor het verhaal van THX.

"Ik zit 1456 meter van de centrale. Ik zou met ADSL2+ 20Mbit moeten halen"

Nou geloof mij... forget it. Die 1456 is waarschijnlijk een schatting en dat zal verder weg zijn en dat is echt te ver voor 20mbit. Je zit blijkbaar al te ver voor 8mbit omdat je lijn dit niet haalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart op 14-02-2007 21:59 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Plus dat het ook nog eens zo is dat gebruikte modulatie bij ADSL2+ zo'n beetje op het randje zit qua mogelijkheden die we hebben met electrische circuits. Electrische overdracht is gewoon erg slecht voor lange afstanden en hoge snelheden.

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 14-02-2007 22:47 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Tijmen
Bart schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:55:
Waarom willen mensen toch altijd het technisch onmogelijke? :)

Ik werk zelf bij een zakelijke ISP en 20mbit is gewoon iets wat bijna niemand haalt. Je bent namelijk afhankelijk van de afstand tot de centrale, kwaliteit van het koperpaar en bezetting van de DSL kaart in de centrale. En voor 20mbit moet je gewoon heel dichtbij zitten en moet je koperpaar van goede kwaliteit zijn.

Waar mensen zich ook vaak in vergissen is de afstand tot de centrale. Al die sites geven wel leuke geschatte afstanden maar heeft de KPN/XS4ALL ook de echte lengte gemeten d.m.v. een viertel meting? Ik heb locaties gezien waarbij het verschil tussen een postcode check en echte koperlengte meer als een kilometer was.

Wat technisch niet haalbaar is is technisch gewoon niet haalbaar. Je kan dan wel hoog en laag blijven springen dat je die 20mbit wil maar dat zal niet veel gaan helpen. Dat je eerst 15mbit haalde en nu 'maar' 10 is wel een beetje vreemd maar het kan dus vele oorzaken hebben. Misschien zit er wel water in een las in de grond.

Het mooiste zou zijn als je een KPN monteur geregeld krijgt die de lijn voor je na meet. Dus de echte lengte en eventuele afwijkingen. Maar dit zal via XS4ALL zal dit wel niet simpel zijn. Als je geen last hebt van een uitvallende verbinding zou ik blij zijn met wat je hebt en anders is mijn advies altijd downgraden..

Hetzelfde geldt trouwens voor het verhaal van THX.

"Ik zit 1456 meter van de centrale. Ik zou met ADSL2+ 20Mbit moeten halen"

Nou geloof mij... forget it. Die 1456 is waarschijnlijk een schatting en dat zal verder weg zijn en dat is echt te ver voor 20mbit. Je zit blijkbaar al te ver voor 8mbit omdat je lijn dit niet haalt.
Achja je kan het ook omdraaien.... Waarom willen bedrijven altijd oneerlijke informatie verstrekken. :O
Tevens is het gewoon de omgekeerde wereld.. KPN en alle andere adsl providers stappen over op adsl2+ maar als het in de meeste gevallen geneens technisch haalbaar is verkopen ze naar mijn inzien gewoon een broodje lucht. |:( Laat hun maar zorgen dat het wel werkt.

Maar ik vind het gewoon vreemd dat ik serieus nu 5mbit mis.. :S De kpn had mijn afstand nog gemeten en dit bleek rond de 1000 a 1100 meter te liggen.
Mijn vraag is dan ook als de KPN geen limiet op mijn snelheid heeft dan zou ik af en toe toch misschien hogere snelheden kunnen halen? Maar dit is dus niet het geval... het blijft echt steken op 10mbit. naja ik mail xs4all nog maar eens voor een laatste onderzoek. Daarna geef ik het op. :X

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Tijmen schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:31:
[...]

Achja je kan het ook omdraaien.... Waarom willen bedrijven altijd oneerlijke informatie verstrekken. :O
ISPs zeggen duidelijk tot 20 mbit, indien technisch mogelijk.
Tevens is het gewoon de omgekeerde wereld.. KPN en alle andere adsl providers stappen over op adsl2+ maar als het in de meeste gevallen geneens technisch haalbaar is verkopen ze naar mijn inzien gewoon een broodje lucht. |:(
Zo werkt het niet. Je hebt kabels in de grond, daar moeten we het mee doen, die gaan ze echt niet vervangen. Graven kost €100 per meter en als je in een oude trunk zit is het helemaal hopeloos. Haal je geen 20Mbit, dan kan je terug schakelen naar een abo met de hoogst mogelijke snelheid.
Laat hun maar zorgen dat het wel werkt.
Nergens in je contract word 20Mbit gegarandeerd dus ik denk niet dat je de KPN zover zal krijgen. Ook om de simpele reden dat het een technische barriere is.
Maar ik vind het gewoon vreemd dat ik serieus nu 5mbit mis.. :S De kpn had mijn afstand nog gemeten en dit bleek rond de 1000 a 1100 meter te liggen.
Mijn vraag is dan ook als de KPN geen limiet op mijn snelheid heeft dan zou ik af en toe toch misschien hogere snelheden kunnen halen? Maar dit is dus niet het geval... het blijft echt steken op 10mbit.
De KPN capped je snelheid niet. Het is onderdeel van het intrainen dat bepaalt hoe snel je verbinding is. Als je read errors krijgt in je modem op of de dslam zal deze automatisch terug schakelen naar lagere snelheden. Het enige wat je kan doen is 100% zeker zijn dat het niet in jou infrastructuur zit (slechte kabels, splitters etc). Als dat niet helpt, moet je je er bij neerleggen of verhuizen.
naja ik mail xs4all nog maar eens voor een laatste onderzoek. Daarna geef ik het op. :X
Tja, We hebben het hier over oude kabels en nieuwe technologie. Soms is er gewoon niets aan te doen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bart schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:55:

...en bezetting van de DSL kaart in de centrale.
Dat is een hele bijzondere. Als dat uitmaakt bij een telco (DSL-netwerk leverancier) is er een slechte keuze gemaakt qua apparatuur.
Ze wijken nog wel heftiger af. Soms is een lijn niet 1400m maar 2800m blijkt achteraf of een lijn van een buur 1000m langer/korter dan je aansluiting omdat die de andere kant op gaat in de straat.

Of zou 3000m zijn naar verwachting (al lang dus) en blijkt 5100m te zijn en je hebt nog net 2 a 4Mbit als je mazzel hebt in plaats van de 6 a 8Mbit waar je wel minimaal op 'hoopte'. Komt allemaal voor dit.

Overigens is een 4-tel meting ook niet 100%, maar komt wel redelijk in de buurt. Nadeel is dat het niet 100% betrouwbaar is, ook de bekabeling in de centrale nog voor de DSL apparatuur meet erbij, alleen mogelijk is als het linesharing is zo'n meting (dus je KPN telefonie hebt ook op de lijn).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
bjck schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 06:37:
[...]

Dat is een hele bijzondere. Als dat uitmaakt bij een telco (DSL-netwerk leverancier) is er een slechte keuze gemaakt qua apparatuur.

[...]

Ze wijken nog wel heftiger af. Soms is een lijn niet 1400m maar 2800m blijkt achteraf of een lijn van een buur 1000m langer/korter dan je aansluiting omdat die de andere kant op gaat in de straat.

Of zou 3000m zijn naar verwachting (al lang dus) en blijkt 5100m te zijn en je hebt nog net 2 a 4Mbit als je mazzel hebt in plaats van de 6 a 8Mbit waar je wel minimaal op 'hoopte'. Komt allemaal voor dit.

Overigens is een 4-tel meting ook niet 100%, maar komt wel redelijk in de buurt. Nadeel is dat het niet 100% betrouwbaar is, ook de bekabeling in de centrale nog voor de DSL apparatuur meet erbij, alleen mogelijk is als het linesharing is zo'n meting (dus je KPN telefonie hebt ook op de lijn).
In de praktijk moet bezetting van de DSL kaart ook heel weinig uitmaken. Maar je hebt officieel wel die overboeking dus het zal zeker als reden kunnen worden aangedragen.

In Amsterdam is het trouwens helemaal erg met die koperlengte i.v.m. grachten. Daar loopt het echt alle kanten op.

En het klopt trouwens dat 4-tel niet 100% is, blijft ook schatting maar die is wel een stuk redelijker dan de bekende databases. Het beste is dacht ik een monteur op locatie die de lijnlengte meet met zijn apparatuur? En inderdaad alleen op basis van telefoonnummer kan er 4-tel gedaan worden. Daarvoor zijn die monteurs dan weer als je een DSL-only lijn hebt :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe kom je op die afstand van 900 m? Heeft KPN dat gemeten of heb je dat zelf opgezocht? (in het laatste geval kan je er namelijk erg naastzitten, die postcodechecks kloppen niet altijd).

Verder is het feit dat je op een drukke centrale zit eerder een nadeel dan een voordeel voor je snelheid.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 06:37:
[...]

Ik ben niet super adsl echnisch expert, maar ik heb wel begrepen dat door overspraak van verschillende dsl lijnen, de snelheid kan varieren :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

je hebt altijd verlies en het is ook nog zo van hoe verder je van de centrale afwoont hoe minder het word vooral met 20MBit

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had hetzelfde, oude adres 20mbit, haalde ik 1600-1700kb/s op een afstand van 1.8KM.
Nu zit ik op 1.5KM en heb ik mijn lijn laten terugzetten naar 8mbit omdat mijn modem op bijna 100% van zijn vermogen intrainde. Volgens KPN zou dit aan de afstand van de koperlijn liggen, waar deze op mijn oude adres korter was (en mogelijk betere kwaliteit). Ook is de centrale waar ik nu opzit "voller". Waar ik altijd dacht dat adsl een "niet gedeelde lijn" was, blijkt dus dat je koperlijntje naar de centrale van jezelf is, maar vanaf de centrale is het gewoon gedeeld.

De afstanden zijn beide gemeten door KPN.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1