En ik nog in december als een gek naar de primafoon gerend voor een nieuw modem.
KPN helemaal TOP

[ Voor 99% gewijzigd door justifire op 15-04-2006 14:13 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ook zo blij met de gigantische goede informatie die bij KPN/Planet/Xs4all vandaan komt?justifire schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:11:
Hier ook nog op 8 MB
En ik nog in december als een gek naar de primafoon gerend voor een nieuw modem.
KPN helemaal TOP
Heel de adsl2+ upgrade lijkt een beetje overhaast te zijn geweest, iig de berichtgeving erover.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
En toch lopen ze nu zwaar achter op Chello en Versatel. Kwa prijs en snelhedenMeNTaL_TO schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:39:
[...]
Ook zo blij met de gigantische goede informatie die bij KPN/Planet/Xs4all vandaan komt?![]()
Heel de adsl2+ upgrade lijkt een beetje overhaast te zijn geweest, iig de berichtgeving erover.
Mijn vriendin doet nu mee met de ADSL 2+ test van Chello en behalve dat de speedtouch 716 in bridging staat (en ik dus niets meer heb aan het interne netwerk), ben ik er wel te vreden over.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:04:
[...]
En toch lopen ze nu zwaar achter op Chello en Versatel. Kwa prijs en snelheden
Ik denk alleen dat KPN goed gaat scoren met de huidige test, IPtv.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Same here ... vraag me echt af of KPN nog steeds zijn centrale's aan het upgraden isMeNTaL_TO schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:39:
[...]
Ook zo blij met de gigantische goede informatie die bij KPN/Planet/Xs4all vandaan komt?![]()

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Vul het ip van je modem in port 23 en je logingegevens. Ga dan vervolgens in het rechterscherm naar modemoptions daar kan je de SNR schuifbalk verstellen. (wel even de optie default uitvinken). Klik vervolgens op apply/resync.
Er zijn nog meer versies verkrijgbaar voor andere type modems.
http://dmt.mhilfe.de/ *site is op dit moment even down*
Hier is in ieder geval de speedtouch versie te download
http://www.xs4all.nl/~dreuser/DMT.rar
Ik heb goede hoop daar KPN bezig is de verbinding tussen de wijkdentrales en de wijkverdeelkasten te verglazen.
Mocht het niet gebeuren dan ga ik volgend jaar overstappen.
Ik verwacht niet dat ze dit doen tenzij ze de merendeels van de centrales naar adsl2+ hebben gemigreerd.EricJH schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:36:
Ik hoop dat KPN dit jaar nog met snelheidsverhogingen gaat komen. Ik lees net dat @Home weer uitpakt.
Ik heb goede hoop daar KPN bezig is de verbinding tussen de wijkdentrales en de wijkverdeelkasten te verglazen.
Ik zit nog steeds op de vorige update te wachten (8 -> 12 Mb).
Jammer ik zit nog steeds op 8Mbit met mijn st716 en ziet er niet naar uit dat mijn centrale dit jaar nog gedaan gaat worden
ik ga weer naar @home die gaan naar 8Mbit voor de helft van de prijs van ddsl
betaal nu 74,95 voor 8Mbit nu zo bij @home 47,95 en kabel heeft nog toekomst
adsl word moeilijk
Greets
Amd
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Verwijderd
Ze moeten is een voorbeeld aannemen van Casema!!! Die in 2 jaar zeer uitgebreid is en absoluut goeie functionaliteit heeft en aanbied.
Stelletje uitbuiters zijn het bijelkaar... het lijkt wel Ahold
je weet nooit wat er veranderd, ik kon me altijd herrineren dat casema veel te traag was als waar je voor betaaldeVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:13:
KPN pfff... ze blijven gewoon prutsers...
Ze moeten is een voorbeeld aannemen van Casema!!! Die in 2 jaar zeer uitgebreid is en absoluut goeie functionaliteit heeft en aanbied.
Verwijderd
RigghhttttVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:13:
KPN pfff... ze blijven gewoon prutsers...
Kijk jij maar eens in [rml][ Casema] DNS problemen?[/rml] welke kanjers er bij Casema werken.
Bovendien staat Casema op het moment in de uitverkoop.
ik betaal liever iets meer, zodat ik ook zeker weet dat ik een perfect internetverbinding heb.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:19:
Tja... wat deed je 4 jaar geleden bij KPN?volgens mij precies het zelfde....veel te veel betalen
en nu nog steeds....
In 2 jaar tijd 100% uptime
Self reflection is the school of wisdom
Als er iets is wat ik absoluut niet serieus neem is het kassa wel, zie kopje kpn, klachten alleen telefonischNightWalker2005 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:40:
Ik zeg niks maar "KASSA" wel: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2481254
ja lachen! Ze kregen afgelopen zaterdag de hoogste score van het publiek. Echter dit kwam alleen doordat die mevrouw de betreffende klagende klant restitutie van het helpdeskgeld had toegezegdMeNTaL_TO schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:35:
[...]
Als er iets is wat ik absoluut niet serieus neem is het kassa wel,

nope
Ik heb gehoord van een snelheidsverhoging bij solcon.EricJH schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:36:
Ik hoop dat KPN dit jaar nog met snelheidsverhogingen gaat komen. Ik lees net dat @Home weer uitpakt.
Volgensmij ging dit over het bitstream netwerk van KPN dus misschien dat zulke abbonees een verhoging krijgen.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Waar ben jij dan wel positief over en waarom dan?MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:35:
[...]
Als er iets is wat ik absoluut niet serieus neem is het kassa wel, zie kopje kpn, klachten alleen telefonischJe telefoon eruit ligt? Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat mijn telefoon het niet deed. Ook moet je klagen bij je provider en niet bij KPN.
Self reflection is the school of wisdom
Uptime, DNS-servers, stabiele verbinding (qua lijnsnelheid).NightWalker2005 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:11:
[...]
Waar ben jij dan wel positief over en waarom dan?
Tuurlijk zijn ze wat duurder, maar de apparatuur die KPN gebruikt is gewoon goed.
Goede stabiele verbinding die staat als een huis. Downtime, wat is dat? Hulde aan het KPN netwerk.MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:02:
[...]
Uptime, DNS-servers, stabiele verbinding (qua lijnsnelheid).
Tuurlijk zijn ze wat duurder, maar de apparatuur die KPN gebruikt is gewoon goed.
Ik heb zelf de Annex B variant en mn modem trainde niet hoger dan 8196 in...met firmware 1.01.03 (omdat er voor de isdn versie nog geen hogere officieele versie uit is)
Nu kwam ik per toeval aan de 1.01.05 firmware voor Annex B (officieel gezien een beta), en nu traint ie in op 11496
[ Voor 3% gewijzigd door Rickstah op 25-05-2006 17:50 ]
dan zou er dus in september weer een snelheidsverhoging kunnen zijn.
de geruchtenstroom komt meestal zo'n 3 maanden van te voren op gang.
iemand al wat opgevangen ergens?
vergeleken met andere ADSL netwerken loopt KPN ook wel een beetje achter nu.
hoop dat voor het eind van het jaar er nog wel een verhoging komt.
want per 2007 ga ik downgraden van Planet Comfort naar Planet Standard.
er is namelijk een selectie gedaan mensen die het voor 90% zeker niet gaan halen (de snelheden) bvb een probleem wijk of te lange of te korte afstand op centrale krijgen dat 12mbit profiel gewoon niet.
aangezien het abbonoment nogsteeds 8 TM 12 mbit is en niet 12 mbit is er niets wat je er aan kan doen behalven wachten op VDSL.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nope, want ik krijg niets te horen van zowel KPN als Planet, wel dat ik in 2005 geupgrade zal worden, wat inmiddels al een half jaar geleden is. Bovendien, mijn centrale is wel aangepast (naar adsl2), dus dat is het argument ook niet.Shunt schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:16:
komt het ooit in je op dat je mischien NIET geupgrade gaat worden omdat 8mbit de hoogste snelheid is die je kan halen ?
er is namelijk een selectie gedaan mensen die het voor 90% zeker niet gaan halen (de snelheden) bvb een probleem wijk of te lange of te korte afstand op centrale krijgen dat 12mbit profiel gewoon niet.
aangezien het abbonoment nogsteeds 8 TM 12 mbit is en niet 12 mbit is er niets wat je er aan kan doen behalven wachten op VDSL.
Ik zeg het wederom, de communicatie vanuit planet en kpn is gewoon zeeeeer slecht.
[edit] Mocht niet niet gehaald worden, prima, maar dan moeten ze dan wel een keer vertellen, niet dat iedereen geupgrade gaat worden, met totaal geen planning.
Ik bel ook niet de klantenservice met de mededeling dat de rekening ooit wel een keer betaald gaat worden. Dit is iets wat me al tijden dwars zit bij kpn/planet, de gebrekkige communicatie.
[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-07-2006 23:42 ]
Verwijderd
ADSL Fast---12000/1024*---8000/1024---€79,95---
ADSL Ultra ---20000/1024---€79,95---
Zo als je ziet kost Fast en Ultra Abo €79,95
De volgende zijn wel vereist om naar de 20 Mbit abo te upgrade
*een niet al te groote afstand van de centrale
*ADSL2+ Modem
Ik heb het zelf nu 2 weken en werkt perfecto
Verwijderd
zo weet je wel je klanten te houdenVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:09:
Het volgende stile Xs4all upgrade*
Zo als je ziet kost Fast en Ultra Abo €79,95LINKJE
*ADSL2+ Modem

Hmmm aanvragen dan maar heb nu toch fastVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:09:
*ADSL2+ Modem
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
Ze hadden wat eerder naar de prijs/snelheid verhouding moeten kijken bij xs4all.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:09:
*ADSL2+ Modem
Een Fast 12/1 lijn kostte 80euro p/m en Ultra 20/1 lijn kostte 100 euro p/m.
Niet helemaal meer van deze tijd lijkt mij, deze prijzen.
Maakt mij niet meer uit, ik ben volgende maand toch weg bij xs4all naar een nog voordeliger abonnement bij TweakDSL.
Uptime: 0 days, 0:03:54
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 12.112
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 690,00 / 12,93
Op het moment kan ik nog alleen met 6mbit (huidige Basic verbinding) downloaden. Maar wat me dus opvalt is de 12mbit die bij Bandwitdth down staat. Moet daar geen 20mbit staan?
PS: Ik heb de laatste firmware er op gezet (5v6)
[ Voor 4% gewijzigd door nwnc op 04-10-2006 09:02 ]
ook je output voor je upstream is aan de lage kant maar je haalt hem wel gewoon dus geen probleem
Ik zou eventueel kunnen kijken wat jouw lijn maximaal aan kan maar meestal vermeld het modem dat zelf als je weet dat het abbo 20 zou moeten zijn en je moedem laat 12 zien is dat z'n max i.c.m. jouw bekabeling/aansluit situatie
ok standaard vraag een.nwnc schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:00:
Ik heb de snelheidsverhoging naar Ultra ook aangevraagd. Als ik de statusaanvraag bekijk dan is KPN technisch klaar en moet XS4ALL de verhoging nog afronden. Als ik in mijn ST546 webinterface kijk dan zie ik bij Link Information':
Uptime: 0 days, 0:03:54
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 12.112
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 690,00 / 12,93
Op het moment kan ik nog alleen met 6mbit (huidige Basic verbinding) downloaden. Maar wat me dus opvalt is de 12mbit die bij Bandwitdth down staat. Moet daar geen 20mbit staan?
PS: Ik heb de laatste firmware er op gezet (5v6)
waar staat je modem ?
zet hem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt (aansluit punt van de KPN)
staat hij daar al probeer een nieuwe splitter (klinkt dom maar het helpt af en toe)
controleer of er geen stroom kabels om het Telefonie kabeltje gewikkeld zitten of er langs lopen.
woon je in een flat of een huis flats kunnen vaak problemen geven met alles boven de 8 mbit
Game PC
Verwijderd
Enige wat ik hoefde te doen was de modem aan en uitzetten. Verder heb ik niks gedaan. Ik haal 2MB/sec nu (met 397 meter van de centrale).
Dit stond er na het opnieuw opstarten bij mij:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 19.972
Mijn modem staat trouwens 9 meter van het isra punt, ik betwijfel ook of het echt noodzakelijk is om hem zo dicht mogelijk bij dit punt aan te sluiten. Het verdeelblokje heb ik wel gelijk op het isra punt aangesloten (30 cm er vandaan).
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:29 ]
Verwijderd
Ik heb een keer gesproken met de technische afdeling van KPN ADSL en die vertelden dat de modem het beste met een kabel van niet langer dan 2 meter kan worden verbonden met de splitter.
Met de bekabeling kan er geen probleem zijn. Ook direct op ISRA haal ik dezelfde 12 mbit. Kabel op ISRA is niet eens twee meter lang. Dat zal dus wsl weer gedowngrade worden naar Basic. Bah!
[ Voor 8% gewijzigd door nwnc op 08-10-2006 19:47 ]
quote: http://www.adslcentrale.nlLAATSTE NIEUWS:
6 okt 2006 De snelheidsverhoging die er eerst wel en later niet zou komen blijkt uitgesteld te zijn vanwege het uitstellen van de grootschalige introductie van IP-TV tot 31 dec. We hopen spoedig te melden wanneer de upgrade dan nu wel plaats zal vinden.
[ Voor 24% gewijzigd door Gaitman op 08-10-2006 22:15 ]
Moah, het kan met zo lange kabel als je wilt, maar als je problemen hebt, dan kan de gebruikte kabel (lengte/kwaliteit) en de splitter oorzaak van het probleem zijn. Om dat uit te sluiten, moet je het gewoon even met een korte kabel en zonder splitter testen.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:28:
@ snoeki
Ik heb een keer gesproken met de technische afdeling van KPN ADSL en die vertelden dat de modem het beste met een kabel van niet langer dan 2 meter kan worden verbonden met de splitter.
Dat het bij de een met 20m kabel werkt, zegt niets over de situatie ergens anders.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd
Op dit moment denk ik ook aan overstappen alleen heb ik weinig keus gezien de enige infrastructuur die hier ligt van de KPN is.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:54:
[...]
Ze hadden wat eerder naar de prijs/snelheid verhouding moeten kijken bij xs4all.
Een Fast 12/1 lijn kostte 80euro p/m en Ultra 20/1 lijn kostte 100 euro p/m.
Niet helemaal meer van deze tijd lijkt mij, deze prijzen.
Maakt mij niet meer uit, ik ben volgende maand toch weg bij xs4all naar een nog voordeliger abonnement bij TweakDSL.
Ik ben al ruim 3 jaar een tevreden klant van XS4all tot 1,5 week terug.
Sinds de laatse upgrade van mijn centrale naar ADSL2 (gemeente Woudrichem) download ik vrolijk op 12 Mbit.
2 weken terug zag ik dat XS4all een aanbieding had om gratis over te stappen van 12 naar 20 Mbit mits de lijn het aan kon. Na een belletje werd mij verteld dat het helaas niet mogelijk was maar dat ik wel een nieuw modem geleverd kon krijgen.
Zo gezegd zo gedaan. Aanvraag voor het modem was ingediend bij de KPN maar in dat aankomende weekend kreeg ik ineens 4 disconnects voor mijn kiezen (iets wat ik in al die tijd nog nooit had meegemaakt).
Paar dagen na de aanvraag arriveerde mijn nieuwe Speedtouch 716 modem. Tijdens het doorlopen van de configuratie viel mij ineens op dat mijn snelheid op 8Mbit stond ipv de 12 die ik altijd had.
Hierop heb ik XS4all gebeld hoe dit kon. De medewerker kon mij hier niet verder mee helpen en verzocht mij om contact op te nemen met de KPN.
Om een lang verhaal kort te maken, dit werd een "van het kastje naar de muur verhaal" en schoot ik niets op.
Gisteren was er dan toch eindelijk iemand van XS4all die mij verder kon helpen. Ik werd op vezoek van XS4all teruggebeld door een technisch medewerker van de KPN die on the fly mijn snelheid verhoogde om te zien of dit goed ging.
12 Mbit ging inderdaad vloeiend, 20 Mbit echter niet (maar dit vond ik minder erg, ik wil alleen mijn oude snelheid terug!).
Deze man heeft mijn snelheid op 12 Mbit laten staan maar met het verzoek om XS4all weer te bellen zodat in de administratie van KPN komt te staan dat ik recht heb op de 12Mbit.
Vandaag heb ik dit verzoek ingediend bij XS4all.
Hierbij kreeg ik ineens te horen dat het FAST abbonement 8Mbit bedraagt en dat de stap daarna 20Mbit bedraagt (het ULTRA abbo). De 12Mbit is geen tussenliggende stap meer!
Ook blijkt nu uit de ADSL check dat mijn centrale GEEN ADSL2 meer ondersteund.
Al met al ben ik zeer verbaasd over alles wat er nu is voorgevallen. Mijn centrale is gedowngrade en sinds kort schijnt zonder aankondiging mijn FAST abbonement niet een 12 Mbit maar een 8 Mbit in te houden. Ja dit was inderdaad voorheen zo maar voor 80 euro mag je toch verwachten dat je die 12Mbit mag blijven behouden en is dat niet het geval laat ze dan het FAST abbonement in prijs verlagen.
Zijn er nog meer mensen die sinds kort dit soort ervaringen hebben gehad?
Al zo vaak gebelt, maar telkens geen verbetering. Heeft iemand hier een idee?
Heb al veel geprobeert, door kpn/planet monteurs is de lijn al doorgemeten.
Heb al rechtstreeks met laptop op het modem geprobeert, niks lijkt te werken.
Ik heb één keer een snelheid van 70kb/sec gehaald, maar dat was na 2 weken ong. ook weer weg.
Ook is alle firmware geupdate, en met verschillende pc's geprobeert.
Ik zit hier weliswaar een heel stuk verwijdert van de centrale, maar 20kb/sec is toch wel erg traag?(±3km)
Ik vond het niet nodig hier een apart topic voor aan te maken, aangezien het waarschijnlijk iets heel simpel is?
Verwijderd
Was het maar "gehad". Het is nogsteeds niet opgelost.The_Scarabial schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:55:
dus omdat je 1 keer in 3 jaar tijd problemen hebt gehad, denk je meteen aan overstappen
En ja als je elke dag met KPN en/of XS4all moet gaan bellen en dat 1,5 week lang dan komt de optie opzeggen wel in gedachte. Of is dat zo vreemd?
ah ok, ik dacht dat je gewoon even een probleempje had gehad, en dat bellen zuigt, want ik ken het nog uit mijn @home tijdperk en ben nu toch echt super blij met xs4all, al 2 jaar geen problemenVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:06:
[...]
Was het maar "gehad". Het is nogsteeds niet opgelost.
En ja als je elke dag met KPN en/of XS4all moet gaan bellen en dat 1,5 week lang dan komt de optie opzeggen wel in gedachte. Of is dat zo vreemd?
Er zijn series van de Speedtouch 510 v4 die problemen met condensatoren hebben. Dan traint de modem stapsgewijs steeds lager.
Hier kun je nog wat achtergrond info vinden:
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=178
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172
Hij zal geen ST510 hebben gehad aangezien die dingen niet eens 12mbit kunnen halen. De ST510 zijn ADSL modems en niet geschikt voor ADSL2(+), het max. van de ST510 zit dan ook op 8mbit down en 1mbit up.EricJH schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:57:
@ Maap.
Er zijn series van de Speedtouch 510 v4 die problemen met condensatoren hebben. Dan traint de modem stapsgewijs steeds lager.
Hier kun je nog wat achtergrond info vinden:
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=178
http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Bedankt!
Weet iemand hier soms of de wat kleinere plaatsen (zeg iets van 1000 aansluitingen) ooit nog eens een ADSL+2 centrale krijgen? Of kunnen wij het vergeten, en moeten we het blijven doen met gewone ADSL?
Binnen nu en 4 jaar krijg je VDSL2Br@m schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:24:
Klein kickje.
Weet iemand hier soms of de wat kleinere plaatsen (zeg iets van 1000 aansluitingen) ooit nog eens een ADSL+2 centrale krijgen? Of kunnen wij het vergeten, en moeten we het blijven doen met gewone ADSL?
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Oh ik hoopte even dat er weer verhogingen waren na dat kickjeBr@m schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:24:
Klein kickje.
Maar wat ik een tijd geleden ergens had gelezen was dat ze in heel nederland binnen enkele jaren tijd overal het netwerk wat wilden vernieuwen (vdsl?).
Dit heeft een keer op Planet Multimedia gestaan.
Dich bis echt unne foëzen haas
Dan laat dat ADSL2+ maar zitten en upgrade het gelijk naar VDSL 2 + Extra Super Fast ...
Dan ben ik bang dat je nog wel een jaar of 10 kan wachten als je in een klein dorp woont.Yanze schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:30:
Zit ook nog steeds in een dorp met alleen maar gewoon ADSL
Dan laat dat ADSL2+ maar zitten en upgrade het gelijk naar VDSL 2 + Extra Super Fast ...
Ik heb het even opgezocht:DDX schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:59:
lijkt me stug slaay, nog maar 2 maanden ?
Bron: http://www.planet.nl/plan...ontentid=751967/sc=bddb41...Nog dit jaar zou iedereen ADSL2+ kunnen krijgen, VDSL is uitgesmeerd over een periode van drie jaar....
In de laatst XS4ALL nieuwsbrief staat het onderstaande. Het lijkt er op dat het onderhoud voornamelijk plaatsvindt in de centrales die nog niet volledig over zijn op ADSL2+ en dat het 'onderhoud' 2 uur duurt, genoeg tijd dus om wat DSLAMs te vervangenpimpimmers schreef op donderdag 30 november 2006 @ 04:01:
Hier in het dorp zouden we ADSL2+ december 2005 krijgen ik denk dat ze december 2006 niet eens halen. Ik heb ook voor niets een ADSL2+ modem aangeschaft
4. Grootschalig netwerkonderhoud door KPN
Tot half december is KPN bezig met grootschalig onderhoud van haar
ADSL-netwerk. Uw verbinding kan tijdens deze werkzaamheden kort
onderbroken worden. Het onderhoud vindt hoofdzakelijk 's nachts
plaats. Desondanks kunt u er hinder van ondervinden, doordat sommige
werkzaamheden onverhoopt uitlopen op een storing of omdat uw modem
na onderbreking niet vanzelf weer verbinding maakt. U kunt dit
doorgaans oplossen door uw modem uit te zetten en na ongeveer een
minuut weer in te schakelen. Het modem zal de verbinding dan meestal
zonder problemen herstellen. Let op: de internet-instellingen in
uw modem kunnen verloren gaan na het uit- en aanzetten.
Kijk voor een overzicht van bekende storingen en onderhoud op
onze website, www.xs4all.nl/nieuws/index.php , of voor actuele
storingen op teletekstpagina 123 van Net 5.
http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen
laat ik nu in Assendelft wonen, alleen gisteren geen disconnect gehad :Woensdag 29 november zal KPN-ADSL netwerkonderhoud plegen in:
Drogeham
Assendelft
Hilversum
Edam-Volendam
Tijdens deze werkzaamheden kan tussen 08:00 en 10:00 uw
KPN-ADSL verbinding enkele malen verbroken worden. Sommige klanten
zullen na het onderhoud de modem/router moeten herstarten of
het apparaat uit en aan moeten zetten om weer een werkende
verbinding tot stand te brengen.
Uptime: 9d 14:59
(en dat was handmatige reset)
via adsl info :
1
2
3
4
5
| Vendor Local Remote Country : 0f 0f Vendor : ALCB ALCB VendorSpecific : 0000 0000 StandardRevisionNr : 01 01 |
gewoon adsl1 centrale dus nogsteeds
6 okt 2006 De snelheidsverhoging die er eerst wel en later niet zou komen blijkt uitgesteld te zijn vanwege het uitstellen van de grootschalige introductie van IP-TV tot 31 dec. We hopen spoedig te melden wanneer de upgrade dan nu wel plaats zal vinden.
5 sept 2006 KPN ontkent dat ze de snelheden gaan verhogen. Vreemd want we hadden meerdere tips van binnen KPN gekregen... Toch switchen dan naar die snellere providers?
21 aug 2006 Er zijn wat geruchten over een op hande zijnde snelheidsverhoging die nog dit jaar plaats zou moeten gaan vinden. Waar rook is, is vuur?
Als KPN de snelheden weer verhoogd, gaande Bitstream snelheden dan mee?
Kan voor mijn 1,5 mbit Kpn net zo goed een 20mbit Tele2 verbinding krijgen (allebei incl. Bellen)
Hopelijk komt er nog meer rook, zodat we het vuur ook spoedig zullen zien
Ga naar www.jellerbert.nl
Verwijderd
Dat zou mooi zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:35:
[...]
Ik heb ook de indruk dat er een soort van embargo op de informatie zit. We kregen altijd redelijk wat tips maar de laatste weken is het wel heel stil. Zoals op onze website staat verwachten we dat de grootschalige uitrol van IP TV zal leiden tot een nieuwe verhoging. Veel langer dan januari kan KPN ook niet wachten want dat zou ze te veel klanten kosten. Ondertussen werken wij heel hard aan een totaal vernieuwde website welke we voor het eind van het jaar af willen hebben.
Ik zou zeggen, blijf onze website in de gaten houden! Later deze week spreken we weer iemand van KPN en kunnen we hopenlijk weer eens een echt nieuwtje plaatsen.
En het zou mooi zijn als je op de website adslcentrale (neem aan dat die van jou is?) ook ervaringen kan posten, bijv. de snelheid die je haalt met een abonnement. Zo staat er bij mijn centrale dat de gegevens niet bekend zijn, maar ik kan hier als gebruiker dan een bijdrage aan leveren.
Ik houd jullie site in de gaten!
Verwijderd
Ik neem aan dat je automatisch met KPN meegaat? Ik hoop het wel, ik had mij al aangemeld voor xs4all only. En je zit er niet weer een jaar aan vast, dat wijzigt niet. Als je dus geen jaar contract hebt kan je altijd weer opzeggen met opzegtermijn van 1 maand.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:30:
Dat xs4all-only klinkt leuk maar ga je daarna nog wel automatisch mee met de KPN verhogingen? En als KPN uit blijft zit ik er een jaar aan vast en ik denk niet dat ik zo lang geduld heb op meer snelheid gezien de alternatieven op dit moment.
* rick77 heeft stiekem wel gehoopt op een verhoging toen hij DirectADSL Lite 3000/512 aanvroeg voor eind januari.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:35:
[...]
Veel langer dan januari kan KPN ook niet wachten want dat zou ze te veel klanten kosten.
lijkt dit op een soort test, en de klanten die langer lid zijn beloond worden.
ik hoop dat de rest straks ook meegaat!
Uhm, de snelheid wordt toch in de centrale bepaald, hoe kun je dan een PERSOONLIJKE verhoging aanvragen?LieveNiels schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:17:
Niet een officiële 'kpn' snelheidsverhoging, maar je kunt bij xs4all adsl op het moment een snelheidsverhoging aanvragen. draadje verder
Denk dat het hier gewoon gaat om het gelijk trekken van XS4All abbo's met de geldende KPN-ADSL abbo's qua prijs-snelheid combinaties.
maargoed ik heb een tijd geleden mail contact gehad met xs4all en die hadden gezegd dat er eind van dit jaar / begin volgend jaar een snelheidsverhoging zou komen.
Even letterlijk uit de mail.
''De verwachting is dat de snelheden eind van het jaar, begin van het nieuwe jaar weer gratis worden verhoogd, hou hiervoor svp onze site in de gaten.''
misschien ook leuk voor de site http://www.adslcentrale.nl/
just my 50 cents
Dat zou mooi zijn, snelheid hoger is altijd leukHouston3 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:06:
vroeg me al af waar dit topic heen was
maargoed ik heb een tijd geleden mail contact gehad met xs4all en die hadden gezegd dat er eind van dit jaar / begin volgend jaar een snelheidsverhoging zou komen.
Even letterlijk uit de mail.
''De verwachting is dat de snelheden eind van het jaar, begin van het nieuwe jaar weer gratis worden verhoogd, hou hiervoor svp onze site in de gaten.''
misschien ook leuk voor de site http://www.adslcentrale.nl/
just my 50 cents
Weet je ook met hoeveel de snelheid omhoog gaat (de factor)?
Jammer dat de strijd tussen ADSL en kabel al lang geleden uit is gegaan. Anders zaten we denk ik al op een twee keer zo hoge snelheid.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
geen idee hoeveel ze het gaan verhogen, 6 mbit zal wel 8/1 worden ofzo.Coldcat schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:09:
[...]
Dat zou mooi zijn, snelheid hoger is altijd leuk![]()
Weet je ook met hoeveel de snelheid omhoog gaat (de factor)?
Jammer dat de strijd tussen ADSL en kabel al lang geleden uit is gegaan. Anders zaten we denk ik al op een twee keer zo hoge snelheid.
en ik vind het zelf meer jammer dat kpn en dochters zo vasthouden aan hun hoge prijzen en lage snelheid vergeleken met de concurrent. Ik kan bij mij thuis alleen kpn krijgen dus dan vind ik het bestwel uitzuigen
Idem. Nu reeds half december 2006 en nog steeds geen ADSL2+. Alle omliggende gemeentes hebben wel ADSL2+. Gewoonweg belachelijk!pimpimmers schreef op donderdag 30 november 2006 @ 04:01:
Hier in het dorp zouden we ADSL2+ december 2005 krijgen ik denk dat ze december 2006 niet eens halen. Ik heb ook voor niets een ADSL2+ modem aangeschaft
Weer een loze belofte ! Nog steeds niet geupgrade. Meerdere mensen last van?
Everything Can Help!
dr moet toch iemand in die 0.1 procent zitten? zeker als het om procenten van potentiele aansluitingen gaan dan telt een dorpje niet zo zwaar mee vergeleken met een stad waar de bevolkingsdichtheid vele male groter is.MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:43:
KPN had gemeldt dat 99,9% geupgrade zou worden voor 2007 naar Adsl2+
Heel veel centrales zijn (nog) niet geupgrade, op welke manier je ook kijkt, die 99.9% wordt op alle opzichten niet gehaald.killu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:41:
[...]
dr moet toch iemand in die 0.1 procent zitten? zeker als het om procenten van potentiele aansluitingen gaan dan telt een dorpje niet zo zwaar mee vergeleken met een stad waar de bevolkingsdichtheid vele male groter is.
Bovendien is er in een stad meestal ook concurrentie van andere ADSL(2+) aanbieders.
Waar heeft kpn dat beloofd dan?MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:43:
Of verwar je een belofte met 'we willen voor 1 jan 2007 99% van de centrales geupgrade hebben' of een melding van een helpdeskmedewerker?
kpn doet niet zulke beloftes, bij een nieuwe aansluiting krijg je ook altijd netjes een brief als de snelheid bijvoorbeeld mogelijk niet haalt.
[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 10-01-2007 13:24 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Yup, nog steeds op 8MB ...MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:43:
Verwijderd
Misschien een stomme vraag maar gaat dan ook je werkelijke down en upload snelheid omhoog
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 15:51 ]
Welke centrale zit je dan zal ik morgen is eens even checken of die al adsl 2 aanbied
veel centrales staan al wel op adsl2 lijkt het wel of de profielen niet aangepast zijn.

Zie: slaay in "KPN Snelheidsverhogingen - Deel III"JvS schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:21:
[...]
Waar heeft kpn dat beloofd dan?
Of verwar je een belofte met 'we willen voor 1 jan 2007 99% van de centrales geupgrade hebben' of een melding van een helpdeskmedewerker?
kpn doet niet zulke beloftes, bij een nieuwe aansluiting krijg je ook altijd netjes een brief als de snelheid bijvoorbeeld mogelijk niet haalt.
Nog dit jaar zou iedereen ADSL2+ kunnen krijgen, VDSL is uitgesmeerd over een periode van drie jaar.
http://www.planet.nl/plan...ontentid=751967/sc=bddb41
Everything Can Help!
dus voorlopig zie ik hier nog geen adsl2......
Verwijderd
Je citeert geen KPN zie ik, je link wijst naar een bericht bij Planet dat KPN een grote test op 100 lokaties met 300 tot 400 aansluitingen voor VDSL gaat uitrollen...
Is toch iets anders als dat iedereen ADSL2+ zou krijgen. In mijn specifieke situatie zou het kapitaalvernietiging zijn bij KPN als ze de DSLAM's in de centrale waar ik op aangesloten zit zouden opwaarderen als ze over 2 1/2 jaar toch VDSL gaan uitrollen. Zit in een buitengebied en was 1 van de laatste plekken waar KPN ADSL aanlegde. Andere providers op ADSL hebben we nog steeds niet, we mogen kiezen tussen @Home en KPN connected providers. Dit gebied heeft sinds 2004 (juni 2004 zelfs) KPN ADSL en sinds augustus 2005 @Home ....
(bron geheim)
mvg
amd
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Volgens het CBS hadden we in 2006 7.145.914 huishoudens. 0,001*7.145.914=7145,914. 7146 huishoudens dus.killu schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:41:
[...]
dr moet toch iemand in die 0.1 procent zitten? zeker als het om procenten van potentiele aansluitingen gaan dan telt een dorpje niet zo zwaar mee vergeleken met een stad waar de bevolkingsdichtheid vele male groter is.
Als ik naar mijn eigen gemeente kijk, ik schat dat hier ongeveer 5000 huizen liggen (15.000 inwoners). Onze gemeente bestaat uit 2 dorpen welke allebei ongeveer even groot zijn. Neem er nog zo'n dorpje bij en je hebt je 0,1 procent huishoudens in Nederland bij elkaar.
Ik zit nog op ADSL lite. Mij hoor je niet klagen, ik ben al lang blij dat ik nu ADSL heb. Tot aan 2003 heb ik in moeten bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 11-01-2007 08:36 ]
Klopt KPN heeft wat problemen gehad en grote werkzaamheden zijn al twee keer uitgesteld. deze maand en volgens mij volgende maand worden ze weer opgepakt. Ik zie in de lijsten ook de kleinere dorpen voorbijkomen.amdboy1983 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:20:
wat ik op dit moment weet is dat kpn nu net weer is begonnen met de software upgrade's in de centrale's zijn diverse centrale's per dag nu die worden omgezet naar adsl 2+ ze zijn nu de laatsten van der kpn centrale's aan het omzettten naar adsl 2+
(bron geheim)
Info is beschikbaar omdat we bedrijfsmatig met KPn ONE werken en we daar onderhoudsberichten van ontvangen. Via accountmanagers hoor je dan dat er onder andere geupgraded wordt om alles IP-TV gereed re krijgen..
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio DistrictCeaser schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:43:
[...]
Welke centrale zit je dan zal ik morgen is eens even checken of die al adsl 2 aanbied
veel centrales staan al wel op adsl2 lijkt het wel of de profielen niet aangepast zijn.
Tb-Enot Tilburg-Enschot Kerkstraat 5 5056AA BERKEL-ENSCHOT 1303 013 Tilburg Ht
Aardenburg
Axel
Burgh Haamstede
Braakman
Breskens
Bruinisse
Borssele
Biervliet
Brouwershaven
Colijnsplaat
Cadzand
Domburg
Dreischor
Ellewoutsdijk
Fijnaart
Groede
's-Gravenpolder
Graauw
Goes
's-Heer-Arendskerke
Hoedekenskerke
Hulst
Hoeven
Hoek Zld
Hoofdplaat
IJzendijke
Kats
Krabbendijke
Klundert
Kortgene
Kijkuit
Klaaswaal
Kloosterzande
Kruiningen
Koudekerke
Kapelle Biezelinge
St. Kruis
Kruisland
Koewacht
Lamswaarde
Middelburg
Mijnsheerenland
Nieuwdorp
Nieuw en St.Joosland
Numansdorp
Nispen
Nisse
Nieuw Namen
Oostburg
Oud Beijerland
Oudenbosch
Oud Gastel
Ovezande
Piershil
Philippine
Puttershoek
Rilland
Renesse
Roosendaal
Rucphen
Schoondijke
Strijen
Sluis
Sluiskil
Scharendijke
Serooskerke Walcheren
Sas van Gent
Terneuzen
Vogelwaarde
Veere
Vlissingen-Lammerenburg
Vlissingen-Stenenbeer
Westkapelle
Willemstad
St. Willebrord
Wemeldinge
Wolphaartsdijk
Wouw
Wouwse Plantage
Wissenkerke
Yerseke
Zuid Beijerland
Zuiddorpe
Zaamslag
Zoutelande
Tijdens deze werkzaamheden kan tussen 05:00 en 07:00 uw
ADSL verbinding enkele malen verbroken worden. Sommige klanten
zullen na het onderhoud de modem/router moeten herstarten of
het apparaat uit en aan moeten zetten om weer een werkende
verbinding tot stand te brengen.
Onze excuses voor het ongemak.
Misschien is dit een Upgrade? Of ook niet? In mijn profieln van m'n adsl verbinding is het nog steeds G.992.1 Annex A
Everything Can Help!
dan zou het hele ADSL2+ gebeuren in een keer gedaan zijn met glas en alles er op en er aan. daar zijn ze al jaren mee bezig om het voorelkaar te krijgen maar de opta blijft ze maar op de vingers tikken
[ Voor 37% gewijzigd door Shunt op 11-01-2007 17:13 ]
Game PC
Zou kunnen, je kunt het zien door in een SpeedTouch via telnet het commando adsl info (of adsl info expand enabled voor de nieuwere firmwares) in te kloppenMichaelK1985 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:34:
Donderdag 11 januari zal KPN netwerkonderhoud plegen in:
[...snip...]
Misschien is dit een Upgrade? Of ook niet? In mijn profieln van m'n adsl verbinding is het nog steeds G.992.1 Annex A
De Remote Vendor moet dan op BDCM (ADSL2+) staan, als daar nog steeds ALCB staat, dan is de centrale nog niet geupgrade. Dan zou het kunnen betekenen dat de centrales schijnbaar voorbereid worden op de ADSL2+ ombouw, als de gegevens hierboven inzake het verder uitrollen van ADSL2+ kloppen.
Dus het zal helaas voor iets anders geweest hebben denk ik
Everything Can Help!