KPN Snelheidsverhogingen - Deel III

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je precies met een 192.168.1.x static ip. Moet ik in dhcp voor de upgrade deze instellingen van 10.0.0.138 naar 192.168.1.1 veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ja als ik het goed begrepen heb wordt de speedtouch nu op 192.168.1.254 geconfigureerd. Als je client dus nog in de 10.0.0.x range zit zal hij niet kunnen comminuceren met het modem. Een static IP opgeven in de 192.168.1.x zou het probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Gewoon je computer een vast IP geven zoals 192.168.1.50 met 255.255.255.0 en de rest maakt niets uit zoals gateway of DNS etc. Dan flashen en als je klaar bent (na configureren eventueel zelfs) weer op 'automatisch' zetten zowel IP als DNS.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 15:46

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

dannyreuser schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:20:
Ja als ik het goed begrepen heb wordt de speedtouch nu op 192.168.1.254 geconfigureerd. Als je client dus nog in de 10.0.0.x range zit zal hij niet kunnen comminuceren met het modem. Een static IP opgeven in de 192.168.1.x zou het probleem moeten oplossen.
bij mij werkt beiden ip's 10.0.0.138 en 192.168.1.254 :x
maar ik heb het wel een vast ip gegeven, subnetmask, default gatway en dns. :)
en zo werkt ie bij mij ;D

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Al iets gemerkt van de stabilietijd? Linesync snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als ik mijn computer het ip 192.168.1.50 geef met subnetmask 255.255.255.0 dan kan ik geen connectie maken met 10.0.0.138 of 192.168.1.254. Moet ik van de modem ook nog een ip veranderen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik moest me modem eerst resetten (knopje achterop het modem). Toen vast ip 192.168.1.64 ingevuld en ik kon hem upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja het bleek hem dus te zitten in een config die er nog in zat, hij moet helemaal leeg zijn qua configs en dan kan je hem upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Enigste verschil wat ik kan merken is dat de webinterface wat sneller is, maar nog steeds blijft mijn lijn opnieuw insyncen totdat hij onder de 9mbit zit terwijl als hij op 10mbit in trained precies de zelfde waardes heeft. 8.5db up en down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb hier een ST 716 die sinds de upgrade in januarie niet helemaal stabiel was (dsl connectie knalde er om de paar uur keihard uit, soms meerdere keren per uur zelfs. :( ) Heb met xs4all en kpn aan de lijn gehangen maar werd maar niet opgelost.

Heb echter vanmiddag de "Oper Mode" naar 'multimode' gezet. En voila .. al sinds ruim 8 uur lang een compleet stabiele verbinding :) .. heb door de aanpassing wel 1mb aan download snelheid moeten inleveren ( traint nu in op 1.024 / 11.104 ipv gebruikelijke 1024/12.009 ). Maar heb het er graag voor over, liever ietsjes langzamer als die f*ckin disconnects steeds weer (erg minder als je je werk voor 90% van de tijd remote via vpn uitvoerd en/of graag een potje UT speelt ;) )

Is geen ideale oplossing maar misschien heeft er iemand iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
krijg het idee dat m'n upload wat instabieler is geworden met die nieuwe firmware.
en ik krijg m'n IP Qos niet goed ingesteld.
grote verschillen met 5.2.7.19.0, wat ik voorheen had, wel meer opties maar die gebruik ik niet.
't zou leuk zijn als er eens een firmware komt waarbij je IP QoS kan instellen via de webinterface.
zoals bij de Business models.
http://www.speedtouchpartner.com/getfile.php?id=1826 (pdf)

nu moet dat nog allemaal via telnet CLI commandos bij de 546.
dus ik zet 5.2.7.19.0 er weer in denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Caesu op 15-02-2006 22:28 ]

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo te lezen heeft hier iedereen een snelheids verhoging gehad of niet?
Ik heb ADSL Fast van xs4all (KPN)
Ik heb xs4all gemaild die zegt dat ze geen ombouwschema van de centrales hebben en dus helaas niet bekend is bij hun, en dat ik dat bij kpn moet vragen.

Dat heb ik gedaan eerst keer kreeg een een raar standaard mailtje wat ADSL2+ is, en mij vraag werd dus niet gewoon beantwoord. Daarna nog een keer gemaild kreeg ik antwoord van iemand anders en zegt:
"Het is op dit moment niet mogelijk wanneer uw centrale aan de beurt is voor een aanpassing naar ADSL2+. KPN is op dit moment hard bezig alle centrales aan te passen, maar u begrijpt dat dit een omvangrijke onderneming is. De postcodecheck wordt echter aangepast zodra er in uw centrale wijzigingen hebben plaats gevonden. Wij adviseren u regelmatig de postcodecheck uit te voeren."

Dat doe ik dus elke dag :( Hoe lang kan dit wel niet duren ik vind het allemaal maar raar op adslcentrale.nl bij : overzicht kaart” staat wel een groen stipje en bij "mijn centrale" staat dat die dus nog niet is geupdate.

Help het ook als je gaat bellen met KPN en gaat zuren of heeft het geen zin, en moet wachten en wachten en wachten?

• koekkoek
Je kan ff telnetten naar je modem om te kijken op welke modulatie hij draait. Als je op G992.1 verbind dan zit je idd nog niet op adsl2 met G992.3 al wel dan is alleen de vraag aan XS4ALL genoeg om je om te zetten naar het 12mbit profiel. (Was bij mij het geval 1 mailtje dat ik al met G992.3 verbond en dat alleen me profiel nog niet ingeladen was, en de volgende dag was het G992.5)

telnet 10.0.0.138
inloggen
->adsl
->adsl->info

[ Voor 7% gewijzigd door koekkoek op 16-02-2006 09:40 ]

• koekkoek
CHeeCH schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:20:
Heb hier een ST 716 die sinds de upgrade in januarie niet helemaal stabiel was (dsl connectie knalde er om de paar uur keihard uit, soms meerdere keren per uur zelfs. :( ) Heb met xs4all en kpn aan de lijn gehangen maar werd maar niet opgelost.

Heb echter vanmiddag de "Oper Mode" naar 'multimode' gezet. En voila .. al sinds ruim 8 uur lang een compleet stabiele verbinding :) .. heb door de aanpassing wel 1mb aan download snelheid moeten inleveren ( traint nu in op 1.024 / 11.104 ipv gebruikelijke 1024/12.009 ). Maar heb het er graag voor over, liever ietsjes langzamer als die f*ckin disconnects steeds weer (erg minder als je je werk voor 90% van de tijd remote via vpn uitvoerd en/of graag een potje UT speelt ;) )

Is geen ideale oplossing maar misschien heeft er iemand iets aan :)
Beetje vreemd aangezien hij op multimode verbinding maakt op G992.1 modulatie, en niet hoger zou mogen komen als 1024/8196. Als ik hem daarop zet dan synced hij op 76xx/78xx en upload op 8xx/9xx en voor de update was dat altijd strak 8000/1024

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
dannyreuser schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:09:
[...]Beetje vreemd aangezien hij op multimode verbinding maakt op G992.1 modulatie, en niet hoger zou mogen komen als 1024/8196. Als ik hem daarop zet dan synced hij op 76xx/78xx en upload op 8xx/9xx en voor de update was dat altijd strak 8000/1024
Had inderdaad ook lager verwacht (8mb ofzo) maar blijkt hier goed te werken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fugaz05/st2.PNG

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 16-09 15:46

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

XTREEMRaGE schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 07:45:
Kon deze driver hier niet vinden dus ik denk dat deze driver vrij nieuw is:

Er zijn nieuwe drivers voor speedtouch(op speedtouch.nl) 516(i)/546(i) 5.4.0.14
Ik heb nog steeds 5.4.0.11 voor mijn speedtouch 546 en die werkt perfect. :*)
Iemand al de nieuwe uitgeprobeerd?

link
iemand al uitgeprobeerd, want ik kan niet echt iets vinden over deze drivers :D
en ik ben een noob met het upgraden van modems dus ik ben een beetje voorzichtig :P

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Heb zojuist een uur zitten stoeien met die nieuwe firmware van Speedtouch :'(
Upgraden ging allemaal wel oke, maar connectie met internet maken? No way!

Ik kreeg een of ander wazig 172.32-adres als publiek adres toegewezen waarna ik alleen nog maar naar een adsltest-pagina van KPN kon surfen. De DSL-verbinding was dus up, maar mijn provider (xs4all) accepteerde mijn login niet. Van alles geprobeerd en toen maar terug naar 5.3.3.4 firmware ... exact dezelfde gegevens ingevuld als bij bovengenoemde poging en nu lukte het dus wel. 8)7

Voorlopig blijf ik dus maar op deze versie zitten ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• pimpimmers
  • Niet online
dannyreuser schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:39:
Je kan ff telnetten naar je modem om te kijken op welke modulatie hij draait. Als je op G992.1 verbind dan zit je idd nog niet op adsl2 met G992.3 al wel dan is alleen de vraag aan XS4ALL genoeg om je om te zetten naar het 12mbit profiel. (Was bij mij het geval 1 mailtje dat ik al met G992.3 verbond en dat alleen me profiel nog niet ingeladen was, en de volgende dag was het G992.5)

telnet 10.0.0.138
inloggen
->adsl
->adsl->info
Helaas:

Link Information

Uptime: 0 days, 19:22:48
Modulation: G.992.1 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 896 / 8.000
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,20 / 31,76

Als ik nu bij KNP ga zeuren zouden ze dan de centrale eerder updaten?

• pimpimmers
  • Niet online
Yanze schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:51:
Heb zojuist een uur zitten stoeien met die nieuwe firmware van Speedtouch :'(
Upgraden ging allemaal wel oke, maar connectie met internet maken? No way!

Ik kreeg een of ander wazig 172.32-adres als publiek adres toegewezen waarna ik alleen nog maar naar een adsltest-pagina van KPN kon surfen. De DSL-verbinding was dus up, maar mijn provider (xs4all) accepteerde mijn login niet. Van alles geprobeerd en toen maar terug naar 5.3.3.4 firmware ... exact dezelfde gegevens ingevuld als bij bovengenoemde poging en nu lukte het dus wel. 8)7

Voorlopig blijf ik dus maar op deze versie zitten ...
Haha had ik ook maar ik was vergeten @xs4all.nl achter mijn inlog naam te zetten en ik denk dat jij dat ook bent vergeten, ik kwam namelijk ook op de kpn site uit en had ook 172.32....... dus moet je ff kijken of je dat wel goed gedaan hebt omdat ik heb ook gewoon de nieuwe firmware goed draaien.

• Yanze
Pimpimmers20 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:04:
[...]

Haha had ik ook maar ik was vergeten @xs4all.nl achter mijn inlog naam te zetten en ik denk dat jij dat ook bent vergeten, ik kwam namelijk ook op de kpn site uit en had ook 172.32....... dus moet je ff kijken of je dat wel goed gedaan hebt omdat ik heb ook gewoon de nieuwe firmware goed draaien.
tnx 4 the tip, maar dat had ik al gechecked natuurlijk ;)
Ik was zelf ook nog aan het twijfelen of het niet iets van ...@xs4all-fast-adsl was, maar dat is helemaal van vroeger geloof ik.

Ik ben nu weer lekker online met mijn oude 5.3-versie en voorlopig blijft dat zo ... ik word een beetje moe van die Speedtoch-zooi. (en van KPN die mijn centrale nog niet geupgrade heeft)

• pimpimmers
  • Niet online
Yanze schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:09:
[...]

tnx 4 the tip, maar dat had ik al gechecked natuurlijk ;)
Ik was zelf ook nog aan het twijfelen of het niet iets van ...@xs4all-fast-adsl was, maar dat is helemaal van vroeger geloof ik.

Ik ben nu weer lekker online met mijn oude 5.3-versie en voorlopig blijft dat zo ... ik word een beetje moe van die Speedtoch-zooi. (en van KPN die mijn centrale nog niet geupgrade heeft)
Dat kan ook nog gewoon tenminste dat had ik mijn oud modem (510i) ook staan @xs4all-fast.... en ik heb nu net 1 dag mijn 546i. En Speedtouch zooi is volgens mijn allemaal wel goed ik heb verder nog nooit problemen gehad, je moet hem natuurlijk wel ff goed instellen ;) dus ik denk dat je zelf een foutje in je inlognaam hebt gezet of password. Heb vanacht ff mijn download bekeken en hij is lekker stabiel op 870KB/s constant heb 31GB zonder problemen binnen gekregen. Alleen mijn upload geef 896 aan ipv 1024 en de 510i gaf altijd 960 aan dat s wel vaag. En hier is de centrale ook nog niet geupdate helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb een 2ehands 716v5 gekocht van iemand, met firmware 5.3.3.5.
Dus vul ik mijn planet login en pass in, naam@planet.nl, maar ik krijg geen verbinding. Kom steeds terug op user disconnected. Daarna van kpn het configuratiebstand erin gezet, hetzelfde.
De dsl connection werkt wel, connected, maar pppoe krijg ik niet aan de gang. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door sander817 op 17-02-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Reset hem eerst naar frabrieksinstellingen zodat je zeker weet dat de er geen oude instellingen van de vorige gebruiker in staan.

Het is PPPoA VPI/VCI 8/48 gebruikersnaam@adsl-comfort (b.v.)

[ Voor 53% gewijzigd door koekkoek op 17-02-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb net vandaag een 716i binnen gekregen mijn 3de modem van deze week eerst een 510i (foutje van KPN) daarna de 546i foutje van mij ik dacht dat ik gelezen had dat die voip had maar dat was dus de 716i en die heb ik nu :D (KPN kan wel snel versturen moet ik zeggen, ze doen ook niet moeilijk als je toch een andere wilt)

De 546i heb ik 1,5 dagen gebruikt had nieuwst firmware er in gezet en heb 32GB gedownload zonder probleem.
Nu heb ik dus net een paar uurtjes de 716i ook direct nieuwe firmware er in gestopt :) en tot nu toe is die instabiel ik zie steeds x-fire opnieuw opstarten en ben net ff aan het downloaden (usenet) en hij liep zelfs al vast.
Mijn connectie is gewoon het zelfde als bij de 546i namelijk 8000/864 of 896 en alles staat verder goed Web Browsing Interception staat ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
sander815 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:34:
ik heb een 2ehands 716v5 gekocht van iemand, met firmware 5.3.3.5.
Dus vul ik mijn planet login en pass in, naam@planet.nl, maar ik krijg geen verbinding. Kom steeds terug op user disconnected. Daarna van kpn het configuratiebstand erin gezet, hetzelfde.
De dsl connection werkt wel, connected, maar pppoe krijg ik niet aan de gang. Wat doe ik verkeerd?
Je moet ook PPPoA hebben :)
En je kan het beste hem even naar default setting zetten Home > SpeedTouch Return to Factory Default Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

idd, nu werkt ie wel
alleen het wlan gedeelte, dlen stopt na een mb of 10, firmware is inmiddels de laatste
ik kan weinig instellen aan het wlan gedeelte..Wat kan dit zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door sander817 op 17-02-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:43

justifire

Shut up and squat !!

Pimpimmers20 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:34:
Zo te lezen heeft hier iedereen een snelheids verhoging gehad of niet?
Ik heb ADSL Fast van xs4all (KPN)
Ik heb xs4all gemaild die zegt dat ze geen ombouwschema van de centrales hebben en dus helaas niet bekend is bij hun, en dat ik dat bij kpn moet vragen.

Dat heb ik gedaan eerst keer kreeg een een raar standaard mailtje wat ADSL2+ is, en mij vraag werd dus niet gewoon beantwoord. Daarna nog een keer gemaild kreeg ik antwoord van iemand anders en zegt:
"Het is op dit moment niet mogelijk wanneer uw centrale aan de beurt is voor een aanpassing naar ADSL2+. KPN is op dit moment hard bezig alle centrales aan te passen, maar u begrijpt dat dit een omvangrijke onderneming is. De postcodecheck wordt echter aangepast zodra er in uw centrale wijzigingen hebben plaats gevonden. Wij adviseren u regelmatig de postcodecheck uit te voeren."

Dat doe ik dus elke dag :( Hoe lang kan dit wel niet duren ik vind het allemaal maar raar op adslcentrale.nl bij : overzicht kaart” staat wel een groen stipje en bij "mijn centrale" staat dat die dus nog niet is geupdate.

Help het ook als je gaat bellen met KPN en gaat zuren of heeft het geen zin, en moet wachten en wachten en wachten?
Je bent niet de enige hoor :)
Zit ook nog steeds op 8MB ipv de beloofde 12MB
Doe ik de postcode check dan staat er wel degenlijk 12000/1024 bij fast abo
Verbind nog steeds met 992.1 Annex B
En dan denk je nog voor de kerst omgezet te worden zoals op de site van KPN te lezen was.
BELACHELIJK !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

ze beloven 8 TOT 12 mbit.
lezen is zeer moeilijk voor sommige mensen.
ik zou zeggen bel naar XS of zij het profiel al naar 12 mbit hebben gezet aangezien dat een totaal ander profiel is dan het 8 mbit profiel de eerste zo veel zijn met de hand om gezet. de rest zal op aanvraag gedaan moeten worden van de provider. en dit is niet zo zeer een snelheids verhoging maar een upgrade van abonoment.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:35:
ik zou zeggen bel naar XS of zij het profiel al naar 12 mbit hebben gezet aangezien dat een totaal ander profiel is dan het 8 mbit profiel de eerste zo veel zijn met de hand om gezet. de rest zal op aanvraag gedaan moeten worden van de provider. en dit is niet zo zeer een snelheids verhoging maar een upgrade van abonoment.
Je kan wel merken dat jij bij KPN werkt haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Shunt schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:35:
Doe de postcode check.
Ze beloven niks, maar er staat duidelijk 12000/1024 beschikbaar op dit adres.
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADhAiIXR32KJSbW8BYgeqTr9D8cmgqwyAJsiuU84s1dsKLxUWw2crveH4jtHhx5Msrdb5v1O6EK!3Y54GDbQWlUcWLiJqCD4AOoRhDnbr8mXOHO8ev6yQ/kpn%20adsl.JPG?dc=4675561099423081391

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:06:
[...]

Doe de postcode check.
Ze beloven niks, maar er staat duidelijk 12000/1024 beschikbaar op dit adres.
[afbeelding]
KPN bellen. XS4All zal echt al wel alles hebben doorgevoerd. Alles hij nog op .1 staat (Adsl 1) dan moet je daarvoor bij KPN zijn. Even ticket aan laten maken.

Heb je een geschikt modem voor ADSL 2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Bij wie (kpn of xs4all) moet je zijn als je modem al weken op G.992.3 blijft staan ipv 992.5? Snelheid momenteel is zelfs nog lager as de 8000/1024 :(

Ik heb nml xs4all gebeld en die heeft me doorverwezen naar kpn. Kpn deed vervolgens hetzelfde en verwees me naar xs4all door. Om droevig van te worden zulke helpdesks *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is volgens mij ook bullshit dat ISP's dit specifiek aan kpn door moeten geven. KPN heeft gewoon een snelheidsverhoging aangegeven en moet die gewoon automatisch doorvoeren als dat mogelijk is. Als dat niet gebeurt, kan je dat wat mij betreft beschouwen als een "storing" en die moeten ISPs inderdaad aan kpn doorgeven (behalve bij XS4all!). Ik heb via Shunt wel eens vaker wat vage dingen gehoord die niet waar bleken en eerlijk gezegd geloof ik het niet echt... dit is in elk geval niet echt de manier die ik van kpn ken, dit is gewoon klantonvriendelijk en onnodig (tenzij er een goede reden is om het niet te doen).

Of kpn het nou handmatig doet of dat isp's het handmatig doorgeven, dat laatste is klantonvriendelijk en duurder...

Je zegt dat je manager dat zegt, maar ik betwijfel of jouw management wel op de hoogte is van hoe alles werkt, aangezien ze eerst ook dit wisten te melden:
Shunt schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:55:
[...]
volgens mijn suprivisor kan een klant die POWERD by KPN is gewoon voor Line sync problemen bij de SNT helpdesk terecht :? ajga ik weet het niet psies meer maar probeer het eerst via je ISP.

[ Voor 53% gewijzigd door JvS op 20-02-2006 19:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

er is me een stuk meer duidelijk op het moment.

12 mbit kan nog even gaan duren dit is alles wat ik kan zeggen atm.
en er zit hier iets vast in cominucatie :P.

[ Voor 88% gewijzigd door Shunt op 20-02-2006 20:32 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
GF schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:56:
Bij wie (kpn of xs4all) moet je zijn als je modem al weken op G.992.3 blijft staan ipv 992.5? Snelheid momenteel is zelfs nog lager as de 8000/1024 :(

Ik heb nml xs4all gebeld en die heeft me doorverwezen naar kpn. Kpn deed vervolgens hetzelfde en verwees me naar xs4all door. Om droevig van te worden zulke helpdesks *zucht*
Ik had hetzelfde "probleem" met Planet, ik de helpdesk gebeld (mailen hielp niet want ik kreeg zo'n standaard "controleer de bekabeling mailtje") en de helpdeskmedewerker was uiterst behulpzaam en heeft het aan de kpn doorgegeven, 2 dagen later stond mijn modem op G.992.5. Dus volgens mij zou xs4all je gewoon moeten helpen. Misschien moet je het woord "ticket" laten vallen, toen ik dat deed ging hij meteen bellen ;).

[ Voor 8% gewijzigd door damnengineer op 20-02-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34
damnengineer schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:36:
[...]

Ik had hetzelfde "probleem" met Planet, ik de helpdesk gebeld (mailen hielp niet want ik kreeg zo'n standaard "controleer de bekabeling mailtje") en de helpdeskmedewerker was uiterst behulpzaam en heeft het aan de kpn doorgegeven, 2 dagen later stond mijn modem op G.992.5. Dus volgens mij zou xs4all je gewoon moeten helpen. Misschien moet je het woord "ticket" laten vallen, toen ik dat deed ging hij meteen bellen ;).
Kan ik dit ook onder de ST 510 vinden die G.992.5 waarde ?

alvast beadnkt

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

daanski82 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:57:
[...]

Kan ik dit ook onder de ST 510 vinden die G.992.5 waarde ?

alvast beadnkt
Nee de 510 geeft alleen de G992.1 aan. Bij mij dan ;)

Heb xs4all net een vriendelijk mailtje gestuurd over mijn speed probleem. Hopelijk reageren ze hier normaal op en helpen ze me dit keer wel fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:25:
[...]

KPN bellen. XS4All zal echt al wel alles hebben doorgevoerd. Alles hij nog op .1 staat (Adsl 1) dan moet je daarvoor bij KPN zijn. Even ticket aan laten maken.

Heb je een geschikt modem voor ADSL 2+?
Modem heb ik van KPN gehad via XS4all speciaal voor de upgrade, is een 546i
Dat zit dus wel goed, alleen helaas nog geen 12mb hier.
Zal KPN eens bellen hoe het er voor staat,als ik weer eens een uur aan de telefoon wil hangen zal ik eens contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

even een hint ik heb mijn msn in mijn profiel staan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Wat ik veel vreemd vindt is dat 10 meter verderop iemand zit met 20mbit van wanadoo, deze trained netjes in op 10.5Mbit terwijl hij bij mij niet hoger kom dan 9100 om de verbinding stabiel te houden. Zou iemand van kpn (Shunt?) is een lijnmetig kunnen doen en kijken wat nu de werkelijke afstand tot de centrale is. Postcode is 4007ZC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

10 en 9 mbit is gewoon dicht bij elkaar, jij hebt andere koperdraden, dus tenzij jouw eigen bekabeling van mindere kwaliteit is (wat prima kan zijn!) zal jet wel simpelweg de maximaal haalbare snelheid zijn van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
JvS schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:52:
10 en 9 mbit is gewoon dicht bij elkaar, jij hebt andere koperdraden, dus tenzij jouw eigen bekabeling van mindere kwaliteit is (wat prima kan zijn!) zal jet wel simpelweg de maximaal haalbare snelheid zijn van de lijn.
Er zit bijna 1.5mbit verschil tussen dus zo dichtbij elkaar ligt het niet. En kwa bekabling betreft heb ik betere waarders dan de buurman. 8.5db up en down. Ook als hij intrained op b.v. 9,8 mbit maar dan gaat hij toch in loop der tijd resyncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Even een klein vraagje tussen door wat niet zo zeer met de 12mbit kwestie te maken heeft. Maar ik heb de volgende waarden in mijn 510i staan:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~weter148/waarden.jpg

Nu gaat het mij vooral om de errored seconds. Is ruim 23000 secondes :? met een error in 24 dagen niet erg veel, of hoef ik me daar niet echt druk om te maken. Dit is namelijk sinds de snelheidsverhoging van afgelopen december van ± 1 a 2 in 50 dagen naar deze 23000 geschoten.

Bij games, met name TM Nations, heb ik namelijk erg veel last van lag en had dit vroeger, welliswaar met andere games, eigenlijk nooit. Weet niet of dat daar ook iets mee te maken kan hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Cannotwin op 23-02-2006 20:04 . Reden: typefoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

GF schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:56:

ik heb vandaag ook gebeld...om antwoord te krijgen moest ik een brief schrijven naar eoa postbus van KPN, via de helpdesk konden ze geen antwoord geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 14:06
Ik zie in mijn 546i al weken 992.5 staan, maar de snelheid blijft hetzelfde, ~1024 up / ~6000 a ~7000 down. Blijkbaar is mijn central dus wel ge-upgrade, maar mijn Fast adsl verbinding niet.
Hierover met de helpdesk van XS4ALL gemaild (die overigens steeds trager reageert.....) maar die kunnen niets voor me doen en verwijzen me naar KPN en wat doet KPN?......sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

eh je haalt je snelheden gewoon niet.
ga je bekabeling eens na lopen.
upgrade je firmware van je modem en zet je modem eens direct aan het hoofd aansluit punt van kpn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
firmware R5.4.0.14 voor mijnSpeedtouch 546i.
ongeveer 10m isdn kabel niets mis mee ook niet met de aansluitingen.
Het enige wat ik dan nog kan doen is mijn modem direct aansluiten op het isra punt.

[ Voor 3% gewijzigd door GRUMBLER op 22-02-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

GRUMBLER schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:53:
Het enige wat ik dan nog kan doen is mijn modem direct aansluiten op het isra punt.
die 10 meter kan zeer veel uit maken.
dus sluit het idd maar eerst eens direct op je isra aan want dit zal toch het advies zijn dat je bijde KPN helpdesk zal krijgen. (btw als je problemen met je 12mbit hebt moet je niet zeggen dat je niet de 12 mbit haalt maar dat je gewoon een snelheids probleem hebt je haalt bvb de 8 mbit al niet eens.)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Shunt schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:58:
even een hint ik heb mijn msn in mijn profiel staan.
Is dat een hint voor mij of ??

Verwijderd

GRUMBLER schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:53:
Sinds de centrales zijn geupgrade maakt die 10m zeker uit.
Ik had voor de upgrade ook een kabel van ongeveer 10 m er tussen liggen, en die zorgde ervoor dat ik een lagere intrain snelheid had + dat hij elke keer uitviel. Dit is opgelost door de modem binnen anderhalve meter(kabel) bij het inkomende punt teplaatsen.
Centrale in Huissen is volledig geupgrade, alleen heb een ADSL2+ verbinding die onstabiel is.
Volgens KPN ligt dit een mijn WAG54V2 modem, ik heb veel wisselende lijn ruis. De lijnmetingen waren verder goed, als ik verbinding had. De verbinding valt soms op de 5 minuten weg, en soms tijden dat hij 1 uur inblijft. Mijn download snelheid zit rond de 1200 ~ 1350 kb/s, mits de andere kant op een goeie lijn zit. Heeft iemand een update of een tweak voor mijn modem om die verbinding stabiel tekrijgen?

• Shunt

Shunt

Boe

ik zou voor de grap eens kijken of je bvb met een ST546 of een ander modem wel een goede verbinding kan krijgen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Zucht* *dubbel-zucht*

(ik doe mijn uiterste best om niet te gaan flamen, maar vergeef me als ik het doe)

Maar wat een stelletje ongelofelijke, betweterige ezels bij Planet/KPN |:( Met mijn oprechte excuses naar mensen die wel de tijd nemen en vooral luisteren naar iemand. Waarschijnlijk dat ik de 2 verkeerde badmutsen heb getroffen...

Ik zal maar bij het begin beginnen...

Ik heb hier dus Planet Advanced liggen (8-12 Mbit). Omdat het de snelheid nog niet op mijn plaats verhoogd was, denk ik: laat ik mailen met de helpdesk. Ik gemaild naar planet.
Mijn centrale is nog niet geüpgrade, want de modem (Speedtouch 546i, firmware 5.3.2.6.0) geeft bij de modulatie type nog altijd 992.1 (normaal ADSL, zie plaatje/link onderaan). De snelheid is overigens perfect voor ADSL, maximale 8/1 Mbit (500 meter van de centrale) . So far so good.
Overigens, de normale snelheidsverhoging zijn natuurlijk wel doorgevoerd, kennissen van me hebben allang de bijpassende nieuwe snelheid.
Mijn vraag aan hun was dus voor de hand liggend:
Weet U waarom mijn centrale nog niet geüpgraded is naar ADSL2+? En zo ja, kunt het uitzoeken wanneer deze centrale aan de beurt is?
Want modulatie type is 992.1 (ADSL) en niet 992.5 (ADSL2+).

Na een paar dagen wachten op de email krijg ik het advies om mijn computer op spyware te controleren en andere standaarddingen (lengte van de lijn,etc...). WTF??? Lezen jullie nou helemaal niet? Maar goed, weinig tijd gehad om te reageren tot vandaag.

Laten we de helpdesk eens bellen, want die hebben me tenminste de vorige keren prima geholpen. Vol vertrouwen bel ik de helpdesk (à 0,10 euro/minuut). Ik zeg, zou U eens willen kijken of mijn centrale al geschikt is gemaakt voor ADSL2+. Begint meneer te vragen waarom ik klachten heb over een trage verbinding. Ik zeg, pardon? Ja, als u 12 Mbit heeft en slechts 8 haalt... Ik zeg laat maar, mijn centrale is volgens mij nog gewoon niet geüpgrade. Mijn snelheid voor de 'oude' ADSL is perfect (8/1 Mbit, maximum dus). Weer dezelfde standaardvragen gestelt die in de email ook al stonden verder en helemaal niets opgeschoten. Ik zeg, ik weet dat mijn centrale nog niet geüpgrade kan zijn, omdat ik dat zie in mijn modulatietype van mijn modem. Kerel aan de andere kant: "hoe weet u dat? het wat??" (Ik kan niet door telefoons heen kijken, maar volgens mij keek ie alsof ie water zag branden). Ik verbind u door met KPN.

Mooi, denk ik. Eindelijk progressie, want bij KPN hebben ze vast geschoolde medewerkers die snappen waar ik het over heb. Daar zat ik weer fundementeel verkeerd met mijn aanname (naïef van me ook).

Nee meneer, uw centrale is echt geüpgrade. Ik zeg, waarom zie ik dan nog altijd 992.1 in mijn scherm staan? De mevrouw aan de andere kant, "wat heeft dat er mee te maken dan? Maar als u (nog) nieuwere firmware download, dan verandert het vanzelf naar 992.2 hoor". 992.2?? dat bestaat helemaal niet, maar dat terzijde (dacht ik in gedachten).
Ze gaat verder, wij kunnen er echt helemaal niets aan doen meneer onze centrales zijn prima in orde. Het is uw probleem (dat laatste zei ze niet letterlijk, maar daar kwam het op neer). Ook zij begint nog te vragen of ik spyware heb. Nee, mn PC zijn gvd schoon!. Ik zeg heb er wel een router tussenzitten.
Aha, maar dat kan de snelheid ook verlagen hoor, ik zeg nee, want dat is mijn router/modem-combinatie (speedtouch 546)
Ja meneer, dan kunnen wij er ook niets meer aan doen hoor.

En toen heb ik opgehangen naar dik 20 minuten bellen (17 minuten wachten). Btw, nog steeds à 0,10 euro per minuut en de koste voor het gebruik van u (mobiele telefoon). Gelukkig dat ik redelijk goed ben opgevoed, anders was ik echt uitgevlogen aan de telefoon! Ze luisteren nog niet eens naar wat je te vertellen hebt, blijven op 1 oplossing gefocust en bij hun zit het allemaal goed. Daar komt nog eens bij die enorme betweterige toon (cq arrogantie van hun) dat bijna zover bracht om te zeggen, ach barst toch allemaal. Ze weten nou nog steeds niet wat mijn vraag is, ze zijn nog steeds in de veronderstelling dat ik last heb van een trage verbinding.

Tot zover mijn frustraties van de middag.

Goed, weet iemand hoe ik er wel achter kan komen of ze nou de centrale verandert hebben? En het liefst met mensen die verstand van zaken hebben en je niet voor oud vuil aanzien (zolang je maar 74 euro in de maand dokt). Want mijn probleem is nou nog steeds niet opgelost, nog altijd 992.1 en daar de maximale snelheid. Is de vraag, is mijn centrale al naar ADSL2+ geüpgrade werkelijk zo lastig... Zo ja, dan neem ik al het bovenstaande terug.

Heb een plaatje toegevoegd, waar het duidelijk staat (992.1):
http://img96.imageshack.us/my.php?image=modemweergave1ua.jpg

//Smithers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:37:
*Zucht* *dubbel-zucht*

(ik doe mijn uiterste best om niet te gaan flamen, maar vergeef me als ik het doe)

Maar wat een stelletje ongelofelijke, betweterige ezels bij Planet/KPN |:( Met mijn oprechte excuses naar mensen die wel de tijd nemen en vooral luisteren naar iemand. Waarschijnlijk dat ik de 2 verkeerde badmutsen heb getroffen...

Ik heb hier dus Planet Advanced liggen (8-12 Mbit). Omdat het de snelheid nog niet op mijn plaats verhoogd was, denk ik: laat ik mailen met de helpdesk. Ik gemaild naar planet.
Mijn centrale is nog niet geüpgrade, want de modem (Speedtouch 546i, firmware 5.3.2.6.0) geeft bij de modulatie type nog altijd 992.1 (normaal ADSL, zie plaatje/link onderaan). De snelheid is overigens perfect voor ADSL, maximale 8/1 Mbit (500 meter van de centrale) . So far so good.
Overigens, de normale snelheidsverhoging zijn natuurlijk wel doorgevoerd, kennissen van me hebben allang de bijpassende nieuwe snelheid.
Weet U waarom mijn centrale nog niet geüpgraded is naar ADSL2+? En zo ja, kunt het uitzoeken wanneer deze centrale aan de beurt is?

Na een paar dagen wachten op de email krijg ik het advies om mijn computer op spyware te controleren en andere standaarddingen (lengte van de lijn,etc...). WTF??? Lezen jullie nou helemaal niet? Maar goed, weinig tijd gehad om te reageren tot vandaag.

Laten we de helpdesk eens bellen, want die hebben me tenminste de vorige keren prima geholpen. Vol vertrouwen bel ik de helpdesk (à 0,10 euro/minuut). Ik zeg, zou U eens willen kijken of mijn centrale al geschikt is gemaakt voor ADSL2+. Begint meneer te vragen waarom ik klachten heb over een trage verbinding. Ik zeg, pardon? Ja, als u 12 Mbit heeft en slechts 8 haalt... Ik zeg laat maar, mijn centrale is volgens mij nog gewoon niet geüpgrade. Mijn snelheid voor de 'oude' ADSL is perfect (8/1 Mbit, maximum dus). Weer dezelfde standaardvragen gestelt die in de email ook al stonden verder en helemaal niets opgeschoten. Ik zeg, ik weet dat mijn centrale nog niet geüpgrade kan zijn, omdat ik dat zie in mijn modulatietype van mijn modem. Kerel aan de andere kant: "hoe weet u dat? het wat??" (Ik kan niet door telefoons heen kijken, maar volgens mij keek ie alsof ie water zag branden). Ik verbind u door met KPN.

Mooi, denk ik. Eindelijk progressie, want bij KPN hebben ze vast geschoolde medewerkers die snappen waar ik het over heb. Daar zat ik weer fundementeel verkeerd met mijn aanname (naïef van me ook).

Nee meneer, uw centrale is echt geüpgrade. Ik zeg, waarom zie ik dan nog altijd 992.1 in mijn scherm staan? De mevrouw aan de andere kant, "wat heeft dat er mee te maken dan? Maar als u (nog) nieuwere firmware download, dan verandert het vanzelf naar 992.2 hoor". 992.2?? dat bestaat helemaal niet, maar dat terzijde (dacht ik in gedachten).
Ze gaat verder, wij kunnen er echt helemaal niets aan doen meneer onze centrales zijn prima in orde. Het is uw probleem (dat laatste zei ze niet letterlijk, maar daar kwam het op neer). Ook zij begint nog te vragen of ik spyware heb. Nee, mn PC zijn gvd schoon!. Ik zeg heb er wel een router tussenzitten.
Aha, maar dat kan de snelheid ook verlagen hoor, ik zeg nee, want dat is mijn router/modem-combinatie (speedtouch 546)

En toen heb ik opgehangen naar dik 20 minuten bellen (17 minuten wachten). Btw, nog steeds à 0,10 euro per minuut en de koste voor het gebruik van u (mobiele telefoon). Gelukkig dat ik redelijk goed ben opgevoed, anders was ik echt uitgevlogen aan de telefoon! Ze luisteren nog niet eens naar wat je te vertellen hebt, blijven op 1 oplossing gefocust en bij hun zit het allemaal goed. Daar komt nog eens bij die enorme betweterige toon (cq arrogantie van hun) dat bijna zover bracht om te zeggen, ach barst toch allemaal. Ze weten nou nog steeds niet wat mijn vraag is, ze zijn nog steeds in de veronderstelling dat ik last heb van een trage verbinding.

Goed, weet iemand hoe ik er wel achter kan komen of ze nou de centrale verandert hebben? En het liefst met mensen die verstand van zaken hebben en je niet voor oud vuil aanzien (zolang je maar 74 euro in de maand dokt). Want mijn probleem is nou nog steeds niet opgelost, nog altijd 992.1 en daar de maximale snelheid. Is de vraag, is mijn centrale al naar ADSL2+ geüpgrade werkelijk zo lastig... Zo ja, dan neem ik al het bovenstaande terug.

//Smithers
Misschien zou je je computer eens op spyware moeten scannen ? >:)
En weer een tevreden klant van KPN !
Ik moet ze ook nog ff bellen maar ben bang dat ik dat FF te lang vind gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Agentsmithje, mag je me vertellen waarom KPN/Planet voor nog geen >0.01 % van haar klantenbestand, hun hele helpdesk zou moeten omscholen of heropleiden voor dit soort vragen? Economisch hebben ze er toch geen belang bij? Zo'n helpdesk kost knaken voor een provider dus hoe lager de helpdesk geschoold is, des te goedkoper ze uit zijn. Het belang van een paar klanten interesseert een grootmacht niet, dat was toch allang duidelijk? Anders zou ik maar eens naar een andere ADSL provider kijken en huiver wat je daar in een jaar zal meemaken 8)7 10/20 eurocent/minuut is vrij goedkoop vergeleken met de concurrentie, dus wat wil je? Gratis helpdesk en je abo 20 euro duurder? Of 1 euro per minuut met volledig geschoolde medewerkers?

Als je niet met die termen over de bank komt waar een helpdesk helemaal niet op zit te wachten (waarom bel je uberhaupt als je het toch beter weet, stuur een brief), maar gewoon aangeeft dat de snelheid nog op 8MBit zit (ga naar adslvalley.nl en laat het hen zien) dan hebben de meesten absoluut geen probleem een ticket voor je in te schieten en was je al veeeel verder dan je nu bent :+

Anders: geef aan dat je modem nog steeds intraint op 8MBit down, dan weten de meesten het ook wel.

Ik bedoel het goed hoor, geen aanval ofzo maar dingen gebeuren zoals ze gebeuren en zijn zoals ze zijn en soms moet je je niveau een beetje aanpassen om toch resultaat te krijgen. Nu ben je niets opgeschoten omdat je van ellende niet verder keek dan je neus lang is. Ik denk dat nog geen 10% die dit topic leest wist van die modulatie, incl me, laat staan een helpdesk.

On-topic: Ik neem aan dat je uit de TS www.adslcentrale.nl hebt weten te vissen en daar wordt gezegd dat je al ge-upgrade zou moeten zijn? Net zoals de KPN medewerker dus ook aangaf?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zeer slecht helpdesk verhaal

//Smithers
mjah, dat is niet echt zoals een helpdesk hoort te werken, zeker de technische mensen erachter niet (dat ze een paar termpjes niet kenne a'la, maar dan weer over spyware beginnen als de lijnsnelheid niet gehaald wordt (wat zij dan denken omdat ze vinden dat het wel adsl2+ is)... Om gefrustreerd van te raken ja!).

Je gaat er denk ik gewoon niet achter komen. Als ik die verhalen van Shunt hier zo lees, weten ze daar zelf intern niet eens wanneer wat en hoe aangesloten wordt. Vage verhalen van "je isp moet dat doorgeven als upgrade" enzo... Ik vind het allemaal maar vaag eerlijk gezegd. Wellicht dat je door een klacht in te dienen bij klanten reacties adsl er nog achter kan komen, dat je iemand spreekt die wel serieus antwoord kan geven.[q]
dinkelover schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:11:
Agentsmithje, mag je me vertellen waarom KPN/Planet voor nog geen >0.01 % van haar klantenbestand, hun hele helpdesk zou moeten omscholen of heropleiden voor dit soort vragen? Economisch hebben ze er toch geen belang bij? Zo'n helpdesk kost knaken voor een provider dus hoe lager de helpdesk geschoold is, des te goedkoper ze uit zijn. Het belang van een paar klanten interesseert een grootmacht niet, dat was toch allang duidelijk? Anders zou ik maar eens naar een andere ADSL provider kijken en huiver wat je daar in een jaar zal meemaken 8)7 10/20 eurocent/minuut is vrij goedkoop vergeleken met de concurrentie, dus wat wil je? Gratis helpdesk en je abo 20 euro duurder? Of 1 euro per minuut met volledig geschoolde medewerkers?
Ben ik het zeker mee eens, maar als kpn de 8mbit abonnementen blijkbaar niet upgrade (of een lijnsnelheid niet gehaald wordt!), moet je als helpdesk niet met spyware geblaat komen. Een beetje kennis mag wel hoor :).

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 24-02-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:11:

Als je niet met die termen over de bank komt waar een helpdesk helemaal niet op zit te wachten (waarom bel je uberhaupt als je het toch beter weet, stuur een brief), maar gewoon aangeeft dat de snelheid nog op 8MBit zit (ga naar adslvalley.nl en laat het hen zien) dan hebben de meesten absoluut geen probleem een ticket voor je in te schieten en was je al veeeel verder dan je nu bent :+

Anders: geef aan dat je modem nog steeds intraint op 8MBit down, dan weten de meesten het ook wel.

Ik bedoel het goed hoor, geen aanval ofzo maar dingen gebeuren zoals ze gebeuren en zijn zoals ze zijn en soms moet je je niveau een beetje aanpassen om toch resultaat te krijgen. Nu ben je niets opgeschoten omdat je van ellende niet verder keek dan je neus lang is. Ik denk dat nog geen 10% die dit topic leest wist van die modulatie, incl me, laat staan een helpdesk.

On-topic: Ik neem aan dat je uit de TS www.adslcentrale.nl hebt weten te vissen en daar wordt gezegd dat je al ge-upgrade zou moeten zijn? Net zoals de KPN medewerker dus ook aangaf?
Wat betreft de kosten moet ik je gelijk geven, ik heb het vorige stuk met een hoop opgehoopte frustratie getyped, gaat ten kosten van de nuances ;) Ik had ze ook aangeven dat het alleen een ADSL2+ 'probleem' betrof (dus niet de normale upgrade). Echter ik vind het wel niet van veel service getuigen dat wanneer je één wat moeilijkere vraag stelt, de halve helpdesk niet weet wat je bedoelt. Ze zijn tenslotte helpdesk....

Trouwens, wat bedoel je precies met een ticket bij adslvalley.nl? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:32:
[...]

adslvalley.nl is een website van KPN waar een testbestand op staat. Als je dat bestand download en je haalt de 12 mbit niet, kan je de KPN helpdesk bellen om een ticket te laten inschieten. Dat ticket komt uit bij een dienst die lijnmetingen kan doen, etc. en zij zullen dit 'probleem' verder gaan onderzoeken.

Ik denk dat ie dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Tropos schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:33:
[...]

adslvalley.nl is een website van KPN waar een testbestand op staat. Als je dat bestand download en je haalt de 12 mbit niet, kan je de KPN helpdesk bellen om een ticket te laten inschieten. Dat ticket komt uit bij een dienst die lijnmetingen kan doen, etc. en zij zullen dit 'probleem' verder gaan onderzoeken.

Precies ;) Tickets kunnen wonderen doen, maar voordat KPN tickets gaat aanmaken moeten ze wel overtuigd zijn dat het bij hen ligt uiteraard. Ook wel begrijpelijk want 90% die belt over een trage verbinding zal inderdaad spyware en dat soort eigen problemen hebben.

Dus, uiteraard slaat dat spyware nergens op. Maar als ze de hele vraag niet begrijpen, maar wel dat er iets mis is met de snelheid beginnen zo bovenaan hun lijstje met "oplossingen" denk ik ;) Zal wel spyware zijn :O Ze moeten immers iets antwoorden..... in dit geval beter niets dan dit antwoord inderdaad _/-\o_

En ach, anders hebben ze altijd nog dat leuke excuus dat je voor 8MBit hebt "getekend" :P 12MBit is slechts een extra dienst :o

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

JvS schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:30:
[...]

mjah, dat is niet echt zoals een helpdesk hoort te werken, zeker de technische mensen erachter niet (dat ze een paar termpjes niet kenne a'la, maar dan weer over spyware beginnen als de lijnsnelheid niet gehaald wordt (wat zij dan denken omdat ze vinden dat het wel adsl2+ is)... Om gefrustreerd van te raken ja!).
Wat dat betreft kan KPN/SNT een voorbeeld nemen aan Tiscali (technische supportdesk dan), die zijn wat 2de lijns is van KPN, krijgen nu allemaal een MBO opleiding om hun niveau (nog) hoger te krijgen. Krijgen geen scripts voorgespiegelt als bij SNT en beginnen niet gelijk te ratelen over geen support indien je je firmware upgrade vanwege VOIP problemen. KPN realiseert zich blijkbaar nog steeds niet dat de eerste lijn je visite kaartje is naar de klant toe.

[ Voor 28% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-02-2006 21:21 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, de 1e lijn van tiscali is zeker wel goed. De snelheid van afhandelen van echte storingen en dergelijke`en de kwaliteit van voip van kpn zit wel op een beduidend hoger niveau (en heel grappig dat je tiscali 1e lijn met kpn adsl 2e lijn vergelijkt qua niveau O-)).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 24-02-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

JvS schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:31:
mjah, de 1e lijn van tiscali is zeker wel goed. De snelheid van afhandelen van echte storingen en dergelijke`en de kwaliteit van voip van kpn zit wel op een beduidend hoger niveau (en heel grappig dat je tiscali 1e lijn met kpn adsl 2e lijn vergelijkt qua niveau O-)).
Bij Tiscali ligt de lat gewoon hoger, bij KPN zit er op de eerste lijn alleen maar huisvrouwen met een script voor mijn gevoel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, weet iemand hoe ik er wel achter kan komen of ze nou de centrale veranderd hebben? En het liefst met mensen die verstand van zaken hebben en je niet voor oud vuil aanzien (zolang je maar 74 euro in de maand dokt). Want mijn probleem is nou nog steeds niet opgelost, nog altijd 992.1 en daar de maximale snelheid. Is de vraag, is mijn centrale al naar ADSL2+ geüpgrade werkelijk zo lastig... Zo ja, dan neem ik al het bovenstaande terug.
//Smithers
1. doe de pccheck op xs4all.nl, die geven bij het extra abo aan of het 8 of 12 Mb is (met sterretje). De info op adslcentrale.nl klopt niet!
of 2. post hier es op welke centrale je zit, dan is hier misschien wel iemand die het weet ;)

Helaas is de postcodecheck op kpn.com te summier, en de helpdesk gebruikt die ook dus ze weten het gewoon niet. Waarschijnlijk is de verwarring doordat op zich op alle centrales de snelheidsupgrade wel is uitgevoerd - behalve die van de Extra abo's op de niet ADSL2+ centrales...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:53:
[...]

1. doe de pccheck op xs4all.nl, die geven bij het extra abo aan of het 8 of 12 Mb is (met sterretje). De info op adslcentrale.nl klopt niet!
of 2. post hier es op welke centrale je zit, dan is hier misschien wel iemand die het weet ;)

Helaas is de postcodecheck op kpn.com te summier, en de helpdesk gebruikt die ook dus ze weten het gewoon niet. Waarschijnlijk is de verwarring doordat op zich op alle centrales de snelheidsupgrade wel is uitgevoerd - behalve die van de Extra abo's op de niet ADSL2+ centrales...
De postcodecheck bij xs4all.nl bevestigde inderdaad mijn vermoeden ja, de centrale is (nog) niet geschikt voor ADSL2+.
Tropos schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:33:
[...]

Heeft het nou dan nog steeds zin om dat te doen? Het bestand downloaden @ 8 Mbit, dan te concluderen dan mn centrale niet ADSL2+ geschikt is en ze dan en mailtje erover te sturen...? :? Want ik neem aan dat hun ook wel weten dat mijn centrale nog niet geüpgrade is. Blijft alleen de vraag wanneer mijn centrale in de planning staat voor de ADSL2+ upgrade dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Als via xs4all blijkt dat de centrale nog niet is ge-upgrade heb je pech. Dan heeft een ticket weinig zin. Met mail bereik je niets trouwens, die hebben geen mogelijkheid om tickets in te schieten. Bellen ook niet, want al zouden ze een ticket voor je aanmaken, je zult hetzelfde antwoord krijgen als van xs4all.nl.

Helaas, wachten en hopen is het devies. :/ Wanneer je wel wordt ge-upgrade zal echt niemand je kunnen vertellen, of het is uit de duim gezogen; geloof mij maar ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

27 dec 2005 Er gaat een gerucht dat KPN de snelheid van het Lite abbonement in januari naar 4.5Mb gaat verhogen! We zoeken nog bevestiging van dit gerucht, stay tuned!

bericht van www.adslcentrale.nl

Iemand hier nog wat over gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja datzelfde gerucht is wel 100 keer gequote, ik zei toen al dat het onwaarschijnlijk is en daar blijf ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Is inderdaad erg onwaarschijnlijk, zo dichtbij 6MBit dat zoveel duurder is..... 1,5 > 4,5 > 6 ?? Lijkt me sterk. Misschien komt dat nog door HetNet, die Snel Surfen 4MBit aanbieden voor 25 euries, alhoewel die al langer dan die 27 december bestaat.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:40:
We zijn wel weer toe aan een verhoging dacht ik zo. KPN, wordt eens wakker!
Laat KPN eerst de vorige verhoging eens "goed/volledig" afmaken!

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Laatst online: 06-09-2022
*Zucht* *dubbel-zucht*

//Smithers
Tja.... dan nu helaas het uitsluitsel, dat ik zelf uit eerste hand heb, ook ik zit nog steeds met een adsl 1 verbinding te kijken, maar KPN verhoogt de rest pas, eind dit jaar, misschien zelfs pas begin volgend jaar
( 2007 DUS )!!!! over de gv@#$! huf@#$ gesproken, de directeur van het bedrijf zegt dat HEEL NEDERLAND ADSL2+ ready is maar dat is dus niet zo!!! ze denken bij KPN dat nederland uit 30% van hun hele centrale stelsel bestaat, en nog even een vermoedden, alleen de centrales waar een echte ADSL concurent zit hebben ze geupgrade, de REST 70% dus NIET!!! en wij maar betalen en hun maar vangen maar upgraden???? HO MAAR :( we zouden met z'n allen naar de OPTA en de consumentenbond moetten mailen over dat soort acties van KPN, dat meent dat nederland 70% kleiner is........ misschien dat dat helpt, en de HELP desk???? laat me niet lachen........ die menen zelfs dat je het mac adres van je netwerkkaart zelf kunt vervangen..... tuurlijk helpdesk medewerker, ik zal even m'n soldeerbout pakken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
eigenwijsje schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:47:
misschien dat dat helpt, en de HELP desk???? laat me niet lachen........ die menen zelfs dat je het mac adres van je netwerkkaart zelf kunt vervangen.....
Dan had je juist een hele slimme helpdeskmedewerker, want bij de meeste netwerkkaarten kun je in de Device Manager handmatig een ander MAC-adres invullen... Maar dat heeft verder weinig met dit topic te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

Tja.... dan nu helaas het uitsluitsel, dat ik zelf uit eerste hand heb, ook ik zit nog steeds met een adsl 1 verbinding te kijken, maar KPN verhoogt de rest pas, eind dit jaar, misschien zelfs pas begin volgend jaar
( 2007 DUS )!!!! over de gv@#$! huf@#$ gesproken, de directeur van het bedrijf zegt dat HEEL NEDERLAND ADSL2+ ready is maar dat is dus niet zo!!! ze denken bij KPN dat nederland uit 30% van hun hele centrale stelsel bestaat, en nog even een vermoedden, alleen de centrales waar een echte ADSL concurent zit hebben ze geupgrade, de REST 70% dus NIET!!! en wij maar betalen en hun maar vangen maar upgraden???? HO MAAR :( we zouden met z'n allen naar de OPTA en de consumentenbond moetten mailen over dat soort acties van KPN, dat meent dat nederland 70% kleiner is........ misschien dat dat helpt, en de HELP desk???? laat me niet lachen........ die menen zelfs dat je het mac adres van je netwerkkaart zelf kunt vervangen..... tuurlijk helpdesk medewerker, ik zal even m'n soldeerbout pakken |:(
je doet je naam eer aan.
30 % van de centrales ge upgrade.
echt hoe kom je daar aan ?
bijna alle centrales zijn adsl2+ er zijn nog een aantal kleinere centrales die niet ge upgrade zijn en ja dat kan nog wel even duren ik weet zo de schema's daar van ook niet maar ze zijn er gewoon nog steeds mee bezig.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
En toch vind ik het niet eerlijk ...

Ik heb mijn FastADSL abo bij XS4ALL met een jaar verlengd, zou hierdoor gratis een Speedtouch 546 krijgen waardoor ik van ADSL2+ zou kunnen profiteren.

Helaas is mijn centrale nog steeds gewoon ADSL1, maar betaal ik wel 12 x 80 eurie in 2006 ...

Echt, na dit jaar ga ik eens een héél kritisch mijn nieuwe abo kiezen, dit gaat te ver ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

( 2007 DUS )!!!! over de gv@#$! huf@#$ gesproken, de directeur van het bedrijf zegt dat HEEL NEDERLAND ADSL2+ ready is maar dat is dus niet zo!!! ze denken bij KPN dat nederland uit 30% van hun hele centrale stelsel bestaat, en nog even een vermoedden, alleen de centrales waar een echte ADSL concurent zit hebben ze geupgrade, de REST 70% dus NIET!!! en wij maar betalen en hun maar vangen maar upgraden???? HO MAAR :( we zouden met z'n allen naar de OPTA en de consumentenbond moetten mailen over dat soort acties van KPN, dat meent dat nederland 70% kleiner is........
ten eerste dekken de 30% van de grootste centrales ongeveer 75% van alle aansluitingen in nederland! Dus ja, dat is ongeveer wel het meest rendabel van alle aansluitingen.

Ten tweede heeft de directeur dat helemaal niet beloofd of wat dan ook, en al helemaal niet dat dit nu al het geval zou zijn. Ten derde is kpn de enige ISP die uberhaupt in heel nederland adsl levert (geen enkele andere ISP heeft ook maar de helft van het aantal centrales adsl geschikt!).

Ten vierde heeft kpn jouw niets verkocht onder valse voorwendselen... Je betaalt dus zeker niet voor iets waar je wel recht op hebt. Sterker nog, omdat je om technische redenen nu geen 12mbit kan halen, is kpn heel erg coulant met downgraden naar het veel goedkopere 6mbit profiel.

Dusseh, succes met de consumentenbond en al helemaal met de OPTA, daar heb je echt niets te zoeken. Ja, het is vervelend dat je geen upgrade hebt, ja die helpdeskmedewerker die over spyware begon mag nadenken waarom hij daar werkt, maar nee, je hebt geen enkel recht op adsl2+. je hebt geen enkel recht omd aar zo extreem over te klagen, de OPTA zal uitleggen wat hun functie is (geen consumentenorganisatie) en de consumentenbond/radar zal je ook hetzelfde vertellen als ik hier tik...
misschien dat dat helpt, en de HELP desk???? laat me niet lachen........ die menen zelfs dat je het mac adres van je netwerkkaart zelf kunt vervangen..... tuurlijk helpdesk medewerker, ik zal even m'n soldeerbout pakken |:(
Dat kan dus wel :). Slecht voorbeeld, klaag dan over die spyware lijnsnelheid onzin :o.
Yanze schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:57:
En toch vind ik het niet eerlijk ...

Ik heb mijn FastADSL abo bij XS4ALL met een jaar verlengd, zou hierdoor gratis een Speedtouch 546 krijgen waardoor ik van ADSL2+ zou kunnen profiteren.

Helaas is mijn centrale nog steeds gewoon ADSL1, maar betaal ik wel 12 x 80 eurie in 2006 ...

Echt, na dit jaar ga ik eens een héél kritisch mijn nieuwe abo kiezen, dit gaat te ver ...
Als je nou eerst je klacht beargumenteerd bij kpn en/of XS4all neerlegt en kijkt of ze dit kunnen oplossen voor je (wellicht mag je downgraden naar basic zonder kosten en contractsverlenging, xs4all heeft je nooit 12mbit verkocht, dus je hebt gewoon geen extra gekregen omdat de centrale niet gereed is dus het is niet zo dat je er recht op hebt, met wat pech, is kpn zelfs de enige die zo relaxed is geweest om je centrale uberhaupt geschikt te maken voor adsl...).

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 26-02-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik speculeer eigenlijk op een snelheidsverhoging per begin volgend jaar.
dat Standard naar 6Mbit gaat. tegen de tijd ben ik gedowngrade van Comfort naar Standard.
scheelt toch 20euro per maand.
ik download zelden sneller dan 400kb/s, alleen als ik een torrent download met veel seeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
JvS schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:52:

Als je nou eerst je klacht beargumenteerd bij kpn en/of XS4all neerlegt en kijkt of ze dit kunnen oplossen voor je (wellicht mag je downgraden naar basic zonder kosten en contractsverlenging, xs4all heeft je nooit 12mbit verkocht, dus je hebt gewoon geen extra gekregen omdat de centrale niet gereed is dus het is niet zo dat je er recht op hebt, met wat pech, is kpn zelfs de enige die zo relaxed is geweest om je centrale uberhaupt geschikt te maken voor adsl...).
Ik quote info @ knpadsl.nl

Geachte heer Janssens,

Naar aanleiding van uw vraag over het realiseren van de ADSL2-verbinding in uw ADSL-centrale kunnen wij u het volgende informeren:

Wij hebben zojuist de gegevens van uw ADSL-centrale bekeken en hebben hierbij geconstateerd dat uw ADSL-centrale nog niet is uitgerust voor mogelijkheden voor een ADSL2-verbinding. Op dit moment is het ook nog niet bekend op welke termijn uw ADSL-centrale hiervoor wordt aangepast.

Op het moment waarop de omzetting plaatsvindt wordt uw ADSL-verbinding automatisch omgezet naar de nieuwe snelheid. Op dat moment ontvangt u hier ook altijd bericht over. Het is op dit moment voor ons niet mogelijk om hier verdere mededelingen over te doen.

Onze excuses voor dit ongemak.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Nou ja, het is in ieder geval een fatsoenlijk antwoord ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:32:
[...]

Wat betreft de kosten moet ik je gelijk geven, ik heb het vorige stuk met een hoop opgehoopte frustratie getyped, gaat ten kosten van de nuances ;) Ik had ze ook aangeven dat het alleen een ADSL2+ 'probleem' betrof (dus niet de normale upgrade). Echter ik vind het wel niet van veel service getuigen dat wanneer je één wat moeilijkere vraag stelt, de halve helpdesk niet weet wat je bedoelt. Ze zijn tenslotte helpdesk....

ik quote ff een willekeurig bericht van je, maar heb je je probleem al op kunnen lossen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:01:
[...]

ik quote ff een willekeurig bericht van je, maar heb je je probleem al op kunnen lossen, of niet?
Nee, de postcode-check van xs4all wees inderdaad uit dat mijn centrale gewoonweg niet geschikt was voor ADSL2+, iets dat ik wat ikzelf ook al vermoedde. Geen idee wanneer (en of) ie nog wordt geüpgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Is er een mogenlijkheid om eventueel je download/upload speed te locken.

Ik bedoel dus dat ik mijn speedtouch 546i niet hoger wil laten intrainen dan 900 upload, want me upload zit op 99% en me download op 82%. Maar ik wordt dus steeds gedisconnect terwijl ik een hogere download kan krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dannyreuser schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:48:
Is er een mogenlijkheid om eventueel je download/upload speed te locken.

Ik bedoel dus dat ik mijn speedtouch 546i niet hoger wil laten intrainen dan 900 upload, want me upload zit op 99% en me download op 82%. Maar ik wordt dus steeds gedisconnect terwijl ik een hogere download kan krijgen denk ik.
op welke snelheden traint je modem in ?
en hoe ver zit hij van het isra af en loopt er iets dat 230v gebruikt in de buurt langs.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
[...]

op welke snelheden traint je modem in ?
en hoe ver zit hij van het isra af en loopt er iets dat 230v gebruikt in de buurt langs.
In het begin trainde me modem in op 9800/8xx maar hij zakt steeds terug naar 9000/986.

ISRA ----10cm----SPLITTER----10cm----MODEM----20mUTP---PC

Me modem staat in de meterkast heb eigenlijk geen idee of hier stroomkabels langs lopen. Wat voor effect heeft dit dan? Ik heb het ook zonder splitter geprobeerd en met 10 cm kabel maar dat maakt 0,0 verschil. Overigens met me Speedtouch 580i trainde hij altijd keurig in op 8000/1024.

[ Voor 17% gewijzigd door koekkoek op 03-03-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
nieuwe ADSL Time en Easy abonnementen van Planet worden per 15 maart verhoogd van 375 / 128 naar 1024 / 256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb nog steeds de oude snelheid van 8mbit met een nieuwe alcatel 546 router terwijl alles wel is upgegrade naar adsl2+ :? moet ik nieuwe firmware erin gooien? welke moet ik dan doen? en hoe doe ik dat? want ik wil wel gebruik gaan maken van adsl2+

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 12-03-2006 21:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee als de centrale Amsterdam-Amstelveen nou wel of niet is geupgrade?
http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=lijst -> daar staat van wel
En als ik zoek op ADSL2+ check: Helaas, uw centrale is nog niet geschikt gemaakt voor ADSL2+, of de gegevens over uw centrale zijn niet actueel.

:?

Ik heb eindelijk een firmware voor mijn Linksys WAG54G V2 AnnexB die ADSL2/2+ moet ondersteunen.. maar krijg nog steeds max snelheid van om en nabij <8mbit. Nu zou ik graag willen weten als het aan de firmware ligt (instellingen misschien?) of aan de centrale die nou wel of niet geupgrade is ;(

Iemand enig idee op welke modus DSL Modulation moet staan?
Multi Mode, T1.413 of G.dmt of G.lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
KappeNou schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:21:
Ik heb nog steeds de oude snelheid van 8mbit met een nieuwe alcatel 546 router terwijl alles wel is upgegrade naar adsl2+ :? moet ik nieuwe firmware erin gooien? welke moet ik dan doen? en hoe doe ik dat? want ik wil wel gebruik gaan maken van adsl2+
iemand enig idee?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zal nog even melden dat ik sinds gister ook finally op 6 Mbit draai. Dit was het probleem sinds de laatste upgrade:
-Modem trainde niet in op de juiste snelheid, meestal rond de 4800 kbit.
-DSL verbinding ging reconnecten op het moment dat er gebeld werd.

Ik heb dit geprobeerd op te lossen door de modem dichter bij het ISRA te plaatsen, dit hielp niet echt.
Oplossing was uiteindelijk:
-Nieuwe splitter aangeschaft. De nieuwe versie splitter geeft me nu een perfecte 6 mbit verbinding en die is ook stabiel (geen reconnects door telefoon).
Dus suggestie voor andere mensen met problemen die inprincipe niet te ver van de centrale afzitten, en een te lage snelheid hebben, of reconnects ed. Kijk ff of een nieuwe splitter verschil uit maakt. Het nieuwe type splitter heeft aan 1 kant de lijn ingang, en aan de andere kant modem en NT1 uitgang. De oude heeft alle aansluitingen aan 1 kant zitten. Zie anders de hanleidingen op de kpn support site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Boeiend schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:54:
Ik zal nog even melden dat ik sinds gister ook finally op 6 Mbit draai. Dit was het probleem sinds de laatste upgrade:
-Modem trainde niet in op de juiste snelheid, meestal rond de 4800 kbit.
-DSL verbinding ging reconnecten op het moment dat er gebeld werd.

Ik heb dit geprobeerd op te lossen door de modem dichter bij het ISRA te plaatsen, dit hielp niet echt.
Oplossing was uiteindelijk:
-Nieuwe splitter aangeschaft. De nieuwe versie splitter geeft me nu een perfecte 6 mbit verbinding en die is ook stabiel (geen reconnects door telefoon).
Dus suggestie voor andere mensen met problemen die inprincipe niet te ver van de centrale afzitten, en een te lage snelheid hebben, of reconnects ed. Kijk ff of een nieuwe splitter verschil uit maakt. Het nieuwe type splitter heeft aan 1 kant de lijn ingang, en aan de andere kant modem en NT1 uitgang. De oude heeft alle aansluitingen aan 1 kant zitten. Zie anders de hanleidingen op de kpn support site.
Mag ik vragen wat voor splitter je eerst had en welke je nu nieuw hebt??
Bij mij gaat ie ook nog steeds niet hoger dan 8mbit, terwijl die wel ADSL2+ aangeeft (interleaved in linksys modem)

Mn centrale is adsl2+ geschikt volgens adslcentrale.nl, en Planet Internet zegt dat mn lijn 'wide-open' staat.

Misschien dat dit voor mij de oplossing kan zijn?! splitter is namelijk ook al weer 5 jaar oud.
Alles is vrijwel direct op elkaar aangesloten met korte kabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
KappeNou schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:21:
iemand enig idee?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen nieuwe firmware nodig om een 546 op ADSL2+ te kunnen laten draaien, dat kan 'ie al namelijk. ;)

Heb je je provider of KPN al eens benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
@Conan
De oude splitter die ik gebruikte was denk ik iets van 3 jaar oud. Hij verschilt duidelijk van de nieuwe, de oude is langwerpig met rond uiteindes, met aan 1 zeide de 3 stekker aansluitingen. De nieuwe is vierkant met de lijningang aan 1 kant en modem en NT1 aan de andere zijde. In deze handleiding zie je het nieuwe type splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:13:
[...]

Je hebt geen nieuwe firmware nodig om een 546 op ADSL2+ te kunnen laten draaien, dat kan 'ie al namelijk. ;)

Heb je je provider of KPN al eens benaderd?
Zoiets hoorde ik idd.. ik kan ze niet echt berijken. maar ik zal nu ff proberen
heb jij misschien een link van de goede firmware :? of iemand anders

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 27-03-2006 11:56 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Eindelijk heb ik planet goed kunnen berijken en ze zeiden dat ik niet kon upgraden naar een 12mbit lijn ook al waren de centrales upgrade want ik had deze verbinding al eerder dan dat hun adsl2+ hadden. Slaat dus echt nergens op. Ik heb vervolgens gezegd dat ik speciaal 1 jaar velengt heb voor die 12mbit, dus ze hebben contact opgenomen met kpn en een half uur later werdt ik opgebelt door kpn met de mededeling dat ze me om hebben gezet, maar dat ik niet kan inloggen op 12Mbit maar op 10Mbit. En idd ik log nu in op 10mbit en ik haal een snelheid van 1045KB/s. Waarschijnlijk omdat ik 2 a 3KM van de centrale af zit.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Heb mijn fast abo bij xs4all gedowngrade.
Via xs4all werd ik doorverwezen naar kpn, die hebben mijn verbinding doorgemeten.
Ik bleek de snelheid (12mb-20mb) niet te kunnen halen, kon maar maximaal 8 mb halen via adsl over isdn speedtouch 546i). Dat was volgens kpn te wijten aan mijn afstand van de centrale ~3,3 km.
Heb nu inmiddels een basic abo.
Helaas moet ik zeggen, maar goed het is niet anders.

Ter aanvulling:
Die 8 mb haalde ik ook bij rechtstreekse aansluiting en meting op het isra punt.
De 10 meter isdn kabel die vanaf de splitter lopen naar de modem/router maakten dus ook geen verschil.
De centrale Winschoten centrum was geupgrade (992.5 = adsl2+).
Abo is door een medewerker van kpn gedowngrade naar basic, kostte me niets.

[ Voor 31% gewijzigd door GRUMBLER op 04-04-2006 14:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breurke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:41
Ik zit met het volgende probleem:
heb een standard abbo bij xs4all van 6Mb. Na de laatste snelheidsverhoging werkte alles prima, kon volledig gebruik maken van de snelheid. De eerste twee weken was de verbinding een beetje instabiel maar ik ging ervan uit dat dat nog wel goed zou komen, gezien de problemen die er toen waren. Daarna liep alles inderdaad ook perfect.
Maar nu: sinds een week of 2 verliest mijn router (een eminent EM4114) volstrekt willekeurig op een dag de verbinding. Hierna moet ik op mijn router inloggen om weer verbinding te krijgen. Het logboek zegt alleen maar dat de verbinding is verbroken. Vervolgens als ik de router weer verbinding laat maken, traint ie in op een veel lagere snelheid dan ik zou moeten halen (en ook gehaald heb). Na een aantal keer opnieuw proberen, bleek dat de nieuwe intrain snelheid nogal variabel is. Op het moment draai ik op 3360 Kbps/768 Kbps. Ben nu al twee weken lang aan het proberen om weer op die 6Mb te komen, maar het lukt niet.
Toen ben ik eens gaan kijken naar mijn setup: nieuwe splitter gekocht (na advies van een paar reply's hierboven) en de router wat dichterbij gezet (staat nu op een kabeltje van 1m van de splitter, splitter staat vlak naast het punt waar hier de telefoonkabels het huis binnenkomen). Wonderbaarlijk haalde ik weer de 6Mb! Ik blij, dacht dat het probleem opgelost was. Niet dus... Het probleem was redelijk snel weer terug.
Misschien is het ook wel belangrijk om op te merken dat ik een keer ook niet kon inloggen op mijn router nadat ik de pc had aangezet. De rigoreuze methode, stroom eruit en weer erin bracht de oplossing en ik kon weer inloggen op mijn router en opnieuw verbinding maken. Dit is overigens maar 1 keer gebeurd, andere keren kan ik probleemloos mijn router binnen komen.
De exacte afstand tot mijn centrale is onbekend volgens deze site: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm Zelf gok ik op zo'n 2,5-3 km.

Nu: waar zit het probleem? Moet ik het probleem bij de router zoeken (op deze router zit overigens de laatste firmware)? Of is deze snelheid toch te hoog gegrepen voor mij (waarom heeft ie het dan eerst wel probleemloos gedaan) en moet ik terug naar een lager abbo? Zijn er dingen die ik zelf nog kan doen of moet ik de stap naar de helpdesk nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:56

qless

...vraag maar...

Probeer eens om te verbinden zonder router?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Caesu schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:37:
nieuwe ADSL Time en Easy abonnementen van Planet worden per 15 maart verhoogd van 375 / 128 naar 1024 / 256
bijna goed. Enkel de snelheid van Easy gaat omhoog naar 1024 down. time blijft op 378. En de wijzigingen aan de centrales starten per 15 maart, dus je hebt niet direct die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik vraag me af wanneer bij KPN begin 2006 afloopt, zojuist router gereset en nog steeds op adsl2 (995.3). Zolang ze eigenlijk geen echte datum noemen, kan je gewoon geen ticket aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hoe vaak moet dit nu nog vermeld worden ?
de 12mbit lijnen gaan langer duren er moeten centrales bij geplaatst worden / naar adsl2+ omgezet worden het aanbod is 8 TOT 12 mbit dus je krijgt niet te veel maar ook niet te weinig.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breurke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:41
qless schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:01:
Probeer eens om te verbinden zonder router?
Mijn routertje is een modem/router in 1. Dus kan niet verbinding maken zonder router, toch? Ik heb ook geen los adsl-modempje hier liggen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Shunt schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:49:
hoe vaak moet dit nu nog vermeld worden ?
de 12mbit lijnen gaan langer duren er moeten centrales bij geplaatst worden / naar adsl2+ omgezet worden het aanbod is 8 TOT 12 mbit dus je krijgt niet te veel maar ook niet te weinig.
Laat ze dan een datum noemen en niet 1ste kwartaal 2006, die overigens al afgelopen is, ik heb verder nog steeds niets vernomen. Mijn centrale draait al op adsl2, dus waar wachten ze op?

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste