G992.3 verklaart wel wat
Volgens mij is G992.3 geen adsl 2+ maar adsl2, adsl2+ is G992.5
G992.3 heb ik ook al bijna 2 maanden, en net een mailtje terug gekregen van kpn dat onze centrale nog niet adsl2+ gereed is. En konden zoals verwacht geen datum geven.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Das geen ADSL2+, maar VDSL....en met de huidige instellingen van de test zou ik het al graag zo willen hebbenKappeNou schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:16:
Ik heb nog steeds de 8mbit lijniemand enig idee of het al zin heeft om planet te bellen om te vragen waar mijn adsl2+ blijft? of is het gewoon afwachten?
Ik woon in de redelijk grote stad Zoetermeer en de wijk naast me (300Meter verderop) daar test KPN de snelste variant van hun ADSL2+ lijn, de 20mbit variant dacht ik..
Het lijkt me dus dat de centrales in zoetermeer wel klaar zijn etc
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Na gister gemaild te hebben werd ik net gedisconnect en je raad het al. 12mbit profiel is ingeladen. Ik connect nu op 9983/1025 niet verkeerd voor bijna 3km afstand.
[edit] Helaas download ik nog steeds met 840kb/s. Heeft iemand dit ook gehad na de update?
[edit] Helaas download ik nog steeds met 840kb/s. Heeft iemand dit ook gehad na de update?
[ Voor 34% gewijzigd door koekkoek op 01-02-2006 21:29 ]
Verwijderd
Naar welk mail adres heb je dat gestuurd? Ik heb namelijk ook nog steeds geen 12mb profiel in m'n modem.dannyreuser schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:11:
Na gister gemaild te hebben werd ik net gedisconnect en je raad het al. 12mbit profiel is ingeladen. Ik connect nu op 9983/1025 niet verkeerd voor bijna 3km afstand.![]()
helpdesk@xs4all.nl
Is er niemand die na de update naar 12mbit nog steeds met de oude 8mbit snelheid download? Ik train nu in tussen de 9400/9800 dit zou toch zo'n 940/980kb/s op moeten leveren in plek van 850kb/s. Overigens zijn de crc errors van enkele 100 tallen veranderd naar 4 CRC erros in 1,5 dag dat is een hele verbetering. Ook de margin is veranderd en zit nu voor download en upload op 8.5 en 9 db waar voor als ik ging downloaden hij b.v terugzakte naar 4db. Wat ik eventueel nog kan proberen is om de firmware versie van hier voor te testen 5.3.3.4 ik heb nu 5.4.0.11
Is er niemand die na de update naar 12mbit nog steeds met de oude 8mbit snelheid download? Ik train nu in tussen de 9400/9800 dit zou toch zo'n 940/980kb/s op moeten leveren in plek van 850kb/s. Overigens zijn de crc errors van enkele 100 tallen veranderd naar 4 CRC erros in 1,5 dag dat is een hele verbetering. Ook de margin is veranderd en zit nu voor download en upload op 8.5 en 9 db waar voor als ik ging downloaden hij b.v terugzakte naar 4db. Wat ik eventueel nog kan proberen is om de firmware versie van hier voor te testen 5.3.3.4 ik heb nu 5.4.0.11
[ Voor 105% gewijzigd door koekkoek op 02-02-2006 10:11 ]
Dat heb ik momenteel ook, afgelopen zaterdag is na een maand van bellen en tickets maken eindelijk erkent dat m'n profiel wel naar 12Mbit was gezet (zie heel wat berichtjes terug in dit topic) maar dat ze vergeten waren ook adsl2+ aan te zetten. Ik bleef dus hangen op een ADSL2 verbinding. Dit kwam uiteindelijk omdat ik in de KPN administratie op FAST03 (8Mbit) sta ipv FAST02 (12Mbit). Ik was dus half geupgrade zeg maarIs er niemand die na de update naar 12mbit nog steeds met de oude 8mbit snelheid download?

Nu heeft zo'n technische piet wel zaterdag de dslam op 992.5 gezet dus 12Mbit intrainen gaat nu prima maarrr ik stond eergisteren nog steeds als FAST03 user in de administratie. Gevolg is dan dat je lijn verderop in de wijkrouter afgeknepen blijft op 8Mbit. Daar heb ik nu weer een ticket voor lopen en hopelijk gaan ze nu dan eindelijk ook dat laatste instellinkje eindelijk goed zetten.
En reken maar dat er een eis tot restitutie van abonnementsgeld achteraan volgt want het is werkelijk absurd wat ik allemaal van die 1e lijns helpdesk te horen kreeg over hoe het nou allemaal in elkaar zou moeten zitten. Ze weten totaal niets van de upgrade en alles wat daarbij komt kijken af.

Ok ben net thuis gekomen en heb de vorige firmware er op gezet 5.3.3.4. Na linesync van 9500 te hebben gemaakt gaat tot mijn verbazing mijn download snelheid ook tegen de 1mb/s het zat hem dus in de firmware! Best handig om te weten
Verwijderd
Ik wou dat ik deze kon upgraden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104965dannyreuser schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:15:
Ok ben net thuis gekomen en heb de vorige firmware er op gezet 5.3.3.4. Na linesync van 9500 te hebben gemaakt gaat tot mijn verbazing mijn download snelheid ook tegen de 1mb/s het zat hem dus in de firmware! Best handig om te weten
Mij lukt dat ook al niet!
Geen hub/switch/ap/routers ertussen gewoon direct op het modem aansluiten. De upgrade tool van www.speedtouch.co.uk halen. En firewall uitschakelen, ook is het aan te raden om met een static ip te werken tijdens de firmware update.
[edit]
Als ik me modem reboot trained hij netjes boven de 9500 in. Met de margin van 8.5 en 9db en kan continue zonder happeringen ofwat ook downloaden met volle 1mb/s. Maar na een 30min wordt ik gedisconnect en trained hij lager in tussen de 9000 en de 9500, hier blijft hij op staan maar de margin waardes zijn exact het zelfde. Vreemd aangezien hij tot 6db stabiel zou moeten blijven.
[edit]
Als ik me modem reboot trained hij netjes boven de 9500 in. Met de margin van 8.5 en 9db en kan continue zonder happeringen ofwat ook downloaden met volle 1mb/s. Maar na een 30min wordt ik gedisconnect en trained hij lager in tussen de 9000 en de 9500, hier blijft hij op staan maar de margin waardes zijn exact het zelfde. Vreemd aangezien hij tot 6db stabiel zou moeten blijven.
[ Voor 46% gewijzigd door koekkoek op 02-02-2006 19:19 ]
Weet er iemand een linkje naar de betekenis van de verbindings types (aangeven als modulatie in 546)? Ik heb ontdekt dat er een ander type verbinding onstaat als ik de modem direct aan de ISRA hang tov met splitter.
met Splitter:
Actief: 0 dagen, 1:07:43
Modulatie: G.992.3 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 5.391
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 111,53 / 2,38
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 18,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,5 / 41,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 6,5
Zonder splitter, direct aan ISRA:
Actief: 0 dagen, 1:30:14
Modulatie: ETSI G.992.1 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 6.144
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 43,56 / 1,14
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,5 / 42,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,0 / 6,5
met Splitter:
Actief: 0 dagen, 1:07:43
Modulatie: G.992.3 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 5.391
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 111,53 / 2,38
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 18,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,5 / 41,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 6,5
Zonder splitter, direct aan ISRA:
Actief: 0 dagen, 1:30:14
Modulatie: ETSI G.992.1 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 6.144
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 43,56 / 1,14
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,5 / 42,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,0 / 6,5
eh je haalt via je splitter 5 mbit nog wat.
zonder splitter haal je 6 mbit nog wat lijk me duidelijk je bekabeling is bout
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
En wat doet hij met splitter, maar zonder je NT1 eraan te koppelen?Shunt schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:38:
eh je haalt via je splitter 5 mbit nog wat.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Volgens mij loopt ie dan ook langzaam, ik zal misschien dat zo nog ff een keer proberen, ook ff er naar toe bellen kijken of ie er uit schiet. En de bekabeling is niet meer bout denk ik, modem lag eerst boven, splitter zat achter +-20-30m intern telefoon netwerk dat gaf volgens mij ook nog redelijk wat storing. Modem hangt nu in de kelder, splitter aan 30cm kabeltje vanuit binnen komende PTT kabel, 80cm kabel naar modem, NT1 ligt boven aan dat interne netwerk wat bout is.bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:05:
[...]
En wat doet hij met splitter, maar zonder je NT1 eraan te koppelen?
Sinds de verandereingen naar adsl2+ november/december zijn de problemen begonnen. Af en toe wegvallende verbindingen, heel veel erros in mij modem (speedtouch 716). Dus nu eindelijk eind januari toch maar eens gebeld met kpn met dit probleem. Vanmiddag belde er een monteur over het probleem. Het eerste waar tie al mee kwam was "Je woont te dicht bij de centrale". Ik was effe sprakeloos, had hij gezegd dat ik te ver woonde dan oké. Maar hij had over 310 meter vanaf de centrale. Moet volgens mij geen probleem zijn.
Hij vond het ook raar, nog eens nagevraagd. Maar nee hoor, ik woon te dicht bij de centrale. Hij heeft nog het één en ander veranderd en geprobeerd.
En nu komt het, na zijn laatste belletje vanmiddag (hij heeft een paar keer gebeld) zat het toch in de te korte afstand. Dus zou hij me terug zetten naar een 6Mbit verbinding. Ik zeg, nou ja als het niet anders kan, dan moet het maar. Maar ik blijf het een vreemd verhaal vinden. De verbinding was verbroken, en ik dacht, zal eens in mijn modem kijken wat hij aan het doen is. Ik zag daar ineens een G992.5 (adsl2+) op 12Mbit staan en totaal geen CRC, HEC en FEC error's meer ook! Was helaas van korte duur, want even later had hij me terug gezet naar die 6Mbit verbinding,
Sinds die veranderringen heel veel errors en wegvallende verbindingen. In het modem stond ook al die tijd G992.3 (adsl2) Dus volgens mij ben ik toen gewoonweg niet goed overgezet ook.
Weer gebeld met kpn en ze zouden er weer naar kijken, dus wordt vervolgd.
Hij vond het ook raar, nog eens nagevraagd. Maar nee hoor, ik woon te dicht bij de centrale. Hij heeft nog het één en ander veranderd en geprobeerd.
En nu komt het, na zijn laatste belletje vanmiddag (hij heeft een paar keer gebeld) zat het toch in de te korte afstand. Dus zou hij me terug zetten naar een 6Mbit verbinding. Ik zeg, nou ja als het niet anders kan, dan moet het maar. Maar ik blijf het een vreemd verhaal vinden. De verbinding was verbroken, en ik dacht, zal eens in mijn modem kijken wat hij aan het doen is. Ik zag daar ineens een G992.5 (adsl2+) op 12Mbit staan en totaal geen CRC, HEC en FEC error's meer ook! Was helaas van korte duur, want even later had hij me terug gezet naar die 6Mbit verbinding,
Sinds die veranderringen heel veel errors en wegvallende verbindingen. In het modem stond ook al die tijd G992.3 (adsl2) Dus volgens mij ben ik toen gewoonweg niet goed overgezet ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 04-02-2006 16:53 ]
Krijg eigenlijk steeds meer het gevoel dat KPN de ADSL2 migratie niet goed voorbereid heeft, de rest van de migratie is eigenlijk vlekkeloos verlopen, echter met de 2+ is het zowel qua berichtgeving als uitvoering totaal onduidelijk.Br@m schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:49:
Sinds de verandereingen naar adsl2+ november/december zijn de problemen begonnen. Af en toe wegvallende verbindingen, heel veel erros in mij modem (speedtouch 716). Dus nu eindelijk eind januari toch maar eens gebeld met kpn met dit probleem. Vanmiddag belde er een monteur over het probleem. Het eerste waar tie al mee kwam was "Je woont te dicht bij de centrale". Ik was effe sprakeloos, had hij gezegd dat ik te ver woonde dan oké. Maar hij had over 310 meter vanaf de centrale. Moet volgens mij geen probleem zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
on - zinMeNTaL_TO schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:55:
[...]
Krijg eigenlijk steeds meer het gevoel dat KPN de ADSL2 migratie niet goed voorbereid heeft, de rest van de migratie is eigenlijk vlekkeloos verlopen, echter met de 2+ is het zowel qua berichtgeving als uitvoering totaal onduidelijk.
99% van de mensen heeft nergens last van en heeft niets gemerkt tot het daadwerkelijk allemaal gedaan was. dat noem ik een geslaagde migratie. dat hier nu een paar tweakers wat problemen hebben betekend voor jou meteen dat een migratie van meer dan 1.6 miljoen aansluitingen niet goed gegaan is ?
Game PC
Waar haal jij die 99% vandaan? Jouw redenering gaat ook niet op, aangezien niet iedere abonnee op dit forum komt en ook niet iedereen zal posten over zijn of haar problemen. En al zou je 99% kloppen, 1% van 1,6 miljoen is nog steeds een groep van 16.000 mensenShunt schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:30:
[...]
on - zin
99% van de mensen heeft nergens last van en heeft niets gemerkt tot het daadwerkelijk allemaal gedaan was. dat noem ik een geslaagde migratie. dat hier nu een paar tweakers wat problemen hebben betekend voor jou meteen dat een migratie van meer dan 1.6 miljoen aansluitingen niet goed gegaan is ?
Ik zit nog steeds op mijn verhoging te wachten, mijn modem geeft nog steeds 992.3 aan dus ik ben maar eens gaan mailen.
[ Voor 9% gewijzigd door damnengineer op 04-02-2006 18:43 ]
@shunt
Wat die man van de technische dienst mij vertelde over "je woont te dicht bij de centrale (310meter)" Daardoor krijgt je modem niet een goede fix. Is dat gewoon lulkoek verhaal, of kan dit wel degelijk?
Wat die man van de technische dienst mij vertelde over "je woont te dicht bij de centrale (310meter)" Daardoor krijgt je modem niet een goede fix. Is dat gewoon lulkoek verhaal, of kan dit wel degelijk?
Je kan beter bellen maandag, want als je mailt hierover krijg je als antwoord dat je centrale nog niet geupdate is naar adsl2+. Dat zie je bij mij ook, ik zit wel degelijk op een adsl2+ centrale!damnengineer schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:40:
Ik zit nog steeds op mijn verhoging te wachten, mijn modem geeft nog steeds 992.3 aan dus ik ben maar eens gaan mailen.
[ Voor 53% gewijzigd door Br@m op 04-02-2006 18:54 ]
@bram
het is waar dat er vroeger voor ISDN een weerstand in de aansluting gezet moest worden omdat je anders overspraak kreeg als je dicht op de centrale zat maar zo ver ik weet is er niets aan de hand met dicht op de centrale zitten met adsl hoor. laatst nog iemand blij gemaakt met 12 mbit op 250m van centrale (kon tot 20 aan
)
en waar haal ik dat van daan ?
ik werk zelf op de KPN helpdesk 3e lijn.
als je XS hebt zal je dat met XS moeten op nemen want die regelen zelf de upgrades naar 12 mbit (dit heb ik teminste van een colega vernomen) pas als XS bij ons meld dat een klant over gezet kan worden naar 12mbit doen wij dit.
het is waar dat er vroeger voor ISDN een weerstand in de aansluting gezet moest worden omdat je anders overspraak kreeg als je dicht op de centrale zat maar zo ver ik weet is er niets aan de hand met dicht op de centrale zitten met adsl hoor. laatst nog iemand blij gemaakt met 12 mbit op 250m van centrale (kon tot 20 aan

als je XS hebt zal je dat met XS moeten op nemen want die regelen zelf de upgrades naar 12 mbit (dit heb ik teminste van een colega vernomen) pas als XS bij ons meld dat een klant over gezet kan worden naar 12mbit doen wij dit.
Game PC
IK had het dus specifiek over de groep waar een hoop mis lijkt de gaan, de advanced groep.Shunt schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:30:
[...]
on - zin
ADSL2+ 12 Mb. Daar is veel over onduidelijk. De rest van de migratie is zeer goed gegaan en dan kom ik ook wel aan 99%.
Steek ik een keer een veer in jullie reet, is het ook weer niet goed
Wanneer kan ik er nu vanuit gaan dat er idd wat verkeerd is gegaan tijdens de migratie? Ik zit op een adsl2 (992.3) ISDN aansluiting en heb met mijn 716 nog steeds 8 Mb.
[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-02-2006 19:07 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb KPN direct adsl. Dus vandaar dat ik rechtstreeks gebeld met KPN.Shunt schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:01:
kus sorrieMeNTaL_TO schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:04:
[...]
IK had het dus specifiek over de groep waar een hoop mis lijkt de gaan, de advanced groep.
ADSL2+ 12 Mb. Daar is veel over onduidelijk. De rest van de migratie is zeer goed gegaan en dan kom ik ook wel aan 99%.
Steek ik een keer een veer in jullie reet, is het ook weer niet goed
Wanneer kan ik er nu vanuit gaan dat er idd wat verkeerd is gegaan tijdens de migratie? Ik zit op een adsl2 (992.3) ISDN aansluiting en heb met mijn 716 nog steeds 8 Mb.
mm welke provider.
bij XS gaat het namelijk niet automagish maar alleen op aanvraag van XS bij ons.
andere providers weet ik zo niet maar neem aan dat dit ongeveer op een zelfde manier gaat.
had het meer tegen damenengeneer.Br@m schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:10:
[...]
Ik heb KPN direct adsl. Dus vandaar dat ik rechtstreeks gebeld met KPN.
[ Voor 13% gewijzigd door Shunt op 04-02-2006 19:56 ]
Game PC
Verwijderd
Dit is misschien een n00b-vraag maar netwerken zijn niet mijn sterkste punt qua computers en ik raak een beetje in de war. Wij hebben hier thuis al een hele tijd ADSL Basic van XS4all. Volgens de site van KPN heb ik met dit abo een downstream van 6Mbit. Als ik het hele verhaal van bits en bytes goed begrijp kan ik dus bestanden downloaden met een snelheid van max. 750kbyte/s. Het geval is echter dat mijn 'record' op 1999kbyte/s staat. Zoals ik al zei is dit niet mijn sterkste punt. Die snelheid staat aangegeven in het download venster van Firefox, er staat dan ook gelijk na 2 seconden al dat ik 4MB van het bestand heb gedownload...
Ik heb er natuurlijk helemaal geen probleem mee dat ik die downloadsnelheden kan bereiken maar ik vind het toch een beetje een raar verhaal. Ik heb gehoord dat er sites zijn waar je je maximale downloadsnelheid kunt testen, zou iemand me kunnen doorverwijzen naar zo'n site?
Ik heb er natuurlijk helemaal geen probleem mee dat ik die downloadsnelheden kan bereiken maar ik vind het toch een beetje een raar verhaal. Ik heb gehoord dat er sites zijn waar je je maximale downloadsnelheid kunt testen, zou iemand me kunnen doorverwijzen naar zo'n site?
@trebster
Je kunt het beste ergens een groot bestand van een snelle server downloaden en de snelheid laten stabiliseren, kijk dan tegen het eind van de download wat je snelheid is en dat is je maximale praktijksnelheid. Zorg er wel voor dat je tegelijkertijd NIKS anders download of upload.
Een goed bestand om mee te testen is deze:
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
Je kunt het beste ergens een groot bestand van een snelle server downloaden en de snelheid laten stabiliseren, kijk dan tegen het eind van de download wat je snelheid is en dat is je maximale praktijksnelheid. Zorg er wel voor dat je tegelijkertijd NIKS anders download of upload.
Een goed bestand om mee te testen is deze:
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
[ Voor 12% gewijzigd door Roeltjuh op 04-02-2006 21:51 ]
Verwijderd
Bedankt. Aan het einde van de download kom ik dan uit op 660kb/s. Komt die lagere snelheid (in vergelijking met de theoretische 750kb/s) door de afstand tussen mij en de centrale?
Om van bits naar bytes te komen moet je delen door 9,5 (niet door 8 wegens extra controle bits die meegezonden worden).Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:50:
Bedankt. Aan het einde van de download kom ik dan uit op 660kb/s. Komt die lagere snelheid (in vergelijking met de theoretische 750kb/s) door de afstand tussen mij en de centrale?
6144 kbits/s/9,5 = 647 kBytes/s
Volgens mij zelfs 9,6 en -dat- is je theoretische cap dus.
-edit- je hoge snelheid wordt verklaart doordat FF al begint met downen terwijl je een map kiest waar je eea opslaat.
-edit- je hoge snelheid wordt verklaart doordat FF al begint met downen terwijl je een map kiest waar je eea opslaat.
[ Voor 52% gewijzigd door BHQ op 05-02-2006 00:01 ]
@Shunt
Ik heb Planet, welke gegevens heb je nodig, want van bellen met de servicedesk word ik ook niet goed (maar dat is een ander probleem, modem van vriendin op eerste dag overleden door een bug in dat kreng, krijg ieder keer een ander verhaal te horen, terwijl ik alleen wil weten wanneer er een nieuwe komt.)
Ik heb Planet, welke gegevens heb je nodig, want van bellen met de servicedesk word ik ook niet goed (maar dat is een ander probleem, modem van vriendin op eerste dag overleden door een bug in dat kreng, krijg ieder keer een ander verhaal te horen, terwijl ik alleen wil weten wanneer er een nieuwe komt.)
Verwijderd
Daarnet de helpdesk van KPN aan de lijn gehad.
Eerst gevraagd of de centrale was aangepast. Ja zei de medewerker. Hij ging mij proberen om te zetten naar het 12mbit profiel.
Toen kwam hij terug met het verhaal dat onze centrale helemaal nog niet is omgezet en dat dit waarschijnlijk pas begin 2007 gaat gebeuren.
Ik zeg bedankt KPN
Kan ook niet downgraden omdat ik mijn Xs4all abonnement heb verlengt met 1 jaar omdat je dan een adsl2+ modem kreeg. Dus dubbel gen*****
Eerst gevraagd of de centrale was aangepast. Ja zei de medewerker. Hij ging mij proberen om te zetten naar het 12mbit profiel.
Toen kwam hij terug met het verhaal dat onze centrale helemaal nog niet is omgezet en dat dit waarschijnlijk pas begin 2007 gaat gebeuren.
Ik zeg bedankt KPN
Kan ook niet downgraden omdat ik mijn Xs4all abonnement heb verlengt met 1 jaar omdat je dan een adsl2+ modem kreeg. Dus dubbel gen*****
Weet je zeker dat je niet kan downgraden? Dacht dat je binnen het jaar wel kon downgraden maar niet opzeggen.Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:14:
Ik heb planet gemailt inverband met mijn 8mbit lijn, nu krijg ik de volgende reactie:
Als het goed is heb ik een 546 ( geen i ) die ik nu een paar weken heb door 1 jaar verlengen.. Op de doos stondt ook heel groot ADSL2+ router, op de onderkant staat ook gewoon 546 zonder i.. en er zit een boekje bij voor de modellen: 516/536/546/510v5/530v5
Is het nou onzin wat hun mij vertellen of licht het echt aan de firmware
want ik heb idd wat gehoort over de i versie, maar die heb ik niet.. Zit het zelfde probleem bij de niet i versie??
Het enige wat ik van vinden is: Geen ADSL2+ instelling bij 516i/546iGeachte heer/mevrouw Xxxx,
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.
Wij zien in ons systeem dat u wel over Adsl2+ beschikt. De instellingen staan echter nog niet in uw modem.
Wij adviseren u daarvoor te surfen naar www.speedtouch.nl, daar klikt u op ''Hot Items'' vervolgens klikt u op het kopje ''geen Adsl2+ instellingen''. Daar vindt u meer informatie over de instellingen.
Met vriendelijke groet,
Planet Internet
Als het goed is heb ik een 546 ( geen i ) die ik nu een paar weken heb door 1 jaar verlengen.. Op de doos stondt ook heel groot ADSL2+ router, op de onderkant staat ook gewoon 546 zonder i.. en er zit een boekje bij voor de modellen: 516/536/546/510v5/530v5
Is het nou onzin wat hun mij vertellen of licht het echt aan de firmware
stomme vraag hoor maar zou het niet slimmer zijn om eerst onderzoek te plegen voor je een nieuw abbo aan vraagt ? en wat is er nu zo erg aan op 8mbit moeten werken ? dat heeft toch altijd goed gewerkt. deze upgrade van het 12 mbit profiel vergt gewoon wat meer tijd ben ik bang. adsl2+ is een heel grote stap voor KPNVerwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:14:
Daarnet de helpdesk van KPN aan de lijn gehad.
Ik zeg bedankt KPN![]()
alle providers adverteren met 8 tot 12 mbit geen van alle garanderen dus dat je ook dat 12mbit abbo krijgt
[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 06-02-2006 11:36 ]
Game PC
I staat voor isdn versie dit maakt voor de firmware niet uit. 546/546i is precies het zelfde. Welke firmware heb je nu? Ik moest zelf 5.3.3.4 gebruiken om het te laten werken de nieuwste 5.4.0.11 deed het niet. http://www.speedtouch.co.uk/5x6.asp haal hier de 5.3.2.6 upgrade wizard van daan en hier de 5.3.3.4 firmware http://www.megaupload.com/nl/?d=UXNAACMJKappeNou schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:37:
Ik heb planet gemailt inverband met mijn 8mbit lijn, nu krijg ik de volgende reactie:
[...]
Het enige wat ik van vinden is: Geen ADSL2+ instelling bij 516i/546i
Is het nou onzin wat hun mij vertellen of licht het echt aan de firmwarewant ik heb idd wat gehoort over de i versie, maar die heb ik niet.. Zit het zelfde probleem bij de niet i versie??
[ Voor 4% gewijzigd door koekkoek op 06-02-2006 09:07 ]
Ik moet zeggen dat ik dit wel een vrij onredelijk antwoord vind. Ik weet ook dat kpn en xs4all over het algemeen een stuk coulanter zijn met dit soort gevallen dat jij hier laat blijken. Strikt genomen heb je misschien wel gelijk, maar volgens mij probeert kpn wel iets klantvriendelijker te zijn dan jij hier nu laat overkomen. Ik vind jouw reactie ook niet echt een net visitekaartje voor kpn, met die hamersmiley erbij komt het bijna over alsof je hem uitlacht...Shunt schreef op maandag 06 februari 2006 @ 01:05:
[...]
stomme vraag hoor maar zou het niet slimmer zijn om eerst onderzoek te plegen voor je een nieuw abbo aan vraagt ? en wat is er nu zo erg aan op 8mbit moeten werken ? dat heeft toch altijd goed gewerkt. echt hoe sommige mensen hier op kunnen reageren.![]()
alle providers adverteren met 8 tot 12 mbit geen van alle garanderen dus dat je ook dat 12mbit abbo krijgt
Michaelk: Wat als je xs4all belt en deze situatie uitlegt, dat je een nieuw modem hebt gekocht en het abonnement een jaar hebt verlengd om de 12mbit te halen (iets wat je vantevoren heel lastig kan achterhalen of dat gaat lukken, gezien de diverse reacties van verschillende helpdeskmedewerkers), en dat nu blijkt dat je dit voorlopig niet kan halen. Volgens mij moet je dan wel kunnen downgraden (ik vermoed zelfs wel zonder kosten). Leg anders je klahct ook bij de klantenreacties van kpn neer (invulveldje op kpn.com), die nemen dit soort zaken altijd serieus als jij het netjes omschrijft.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
JvS schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:38:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit wel een vrij onredelijk antwoord vind. Ik weet ook dat kpn en xs4all over het algemeen een stuk coulanter zijn met dit soort gevallen dat jij hier laat blijken. Strikt genomen heb je misschien wel gelijk, maar volgens mij probeert kpn wel iets klantvriendelijker te zijn dan jij hier nu laat overkomen. Ik vind jouw reactie ook niet echt een net visitekaartje voor kpn, met die hamersmiley erbij komt het bijna over alsof je hem uitlacht...
maar het is heel simpel als hij gaat verklaren dat hij dubbel gen###t is terwijl hij met een beetje onderzoek er zelf achter was gekomen dat het gewoon nog niet mogelijk is vind ik dat een beetje vervelend om zo te lezen.
maar je hebt gelijk mijn responce was niet echt helemaal netjes daar om even verhelderd
btw downgraden kan je ook laten doen via KR van kpn volgens mij.
die kunnen vaak snel contact op nemen met xs dacht ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 06-02-2006 11:39 ]
Game PC
Deze heb ik:dannyreuser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:05:
[...]
I staat voor isdn versie dit maakt voor de firmware niet uit. 546/546i is precies het zelfde. Welke firmware heb je nu? Ik moest zelf 5.3.3.4 gebruiken om het te laten werken de nieuwste 5.4.0.11 deed het niet. http://www.speedtouch.co.uk/5x6.asp haal hier de 5.3.2.6 upgrade wizard van daan en hier de 5.3.3.4 firmware http://www.megaupload.com/nl/?d=UXNAACMJ
Product Name = SpeedTouch 546
Vendor Name = THOMSON
Software Version = 5.2.7.19.0
Ik ga wel ff die nieuwere firmware proberen
[edit] Ik instal heletijd nieuwere firmware, maar hij blijft maar 5.2.7.19.0 aangeven
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 06-02-2006 13:10 ]
Verwijderd
Ik zit bij XS4ALL en zit nogsteeds te wachten op mijn 12Mbit
, heb nogsteeds exact 8Mbit in de modem staan. Had eerst een SpeedTouch 516i gekocht maar die gaf zoveel rare wazige problemen dat ik uiteindelijk maar naar een LinkSys ben overgegaan voor ADSL2+. Het is nu februari en ik heb nogsteeds 8Mbit
, volgens KPN moet ik wachten...
Dit gelezen?Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:33:
Ik zit bij XS4ALL en zit nogsteeds te wachten op mijn 12Mbit, heb nogsteeds exact 8Mbit in de modem staan. Had eerst een SpeedTouch 516i gekocht maar die gaf zoveel rare wazige problemen dat ik uiteindelijk maar naar een LinkSys ben overgegaan voor ADSL2+. Het is nu februari en ik heb nogsteeds 8Mbit
, volgens KPN moet ik wachten...
Shunt schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:01:
Verwijderd
Ik heb in december al navraag gedaan of onze centrale zou worden aangepast. Kreeg toen te horen dat iedereen geupgrade word en ook ik. Ik zou naar 12Mbit gaan. Geen probleem, vanaf 1 januari 2006 kan je gebruik maken van de nieuwe snelheden. Als ik dat op zwart / wit krijg , ga ik ervan uit dat ik een modem kan bestellen ja. Is dat raar?Shunt schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:38:
[...]
sorrie slecht geslapen
maar het is heel simpel als hij gaat verklaren dat hij dubbel gen###t is terwijl hij met een beetje onderzoek er zelf achter was gekomen dat het gewoon nog niet mogelijk is vind ik dat een beetje vervelend om zo te lezen.
maar je hebt gelijk mijn responce was niet echt helemaal netjes daar om even verhelderd
btw downgraden kan je ook laten doen via KR van kpn volgens mij.
die kunnen vaak snel contact op nemen met xs dacht ik.
Verwijderd
OMG, ja ik las het wel maar heb ook al contact gehad met XS4ALL in begin januari, die zeiden dat ik het met KPN moest regellen
mm tja ik zelf had gewacht tot ik iets zou zien van adsl2+ maar jah stuur me even een emailtjeVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:13:
[...]
Ik heb in december al navraag gedaan of onze centrale zou worden aangepast. Kreeg toen te horen dat iedereen geupgrade word en ook ik. Ik zou naar 12Mbit gaan. Geen probleem, vanaf 1 januari 2006 kan je gebruik maken van de nieuwe snelheden. Als ik dat op zwart / wit krijg , ga ik ervan uit dat ik een modem kan bestellen ja. Is dat raar?
ik heb de vraag even bij een super neer gelegd
[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 06-02-2006 16:50 ]
Game PC
offtopic:
@shunt
Kan jij me effe terug zetten op adsl extra (12Mb)
@shunt
Kan jij me effe terug zetten op adsl extra (12Mb)
[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 06-02-2006 16:44 ]
ok navraag gedaan.
ALLE providers moeten het 12mbit bij KPN aan vragen eerder zul je geen ADSL2+ 12mbit krijgen.
wat de provider ook vertelt dit zullen ze zelf moeten regelen.
het gaat hier dan ook niet om een normale upgrade maar om een echte verandering van snelheids profiel. en dat kan alleen op aanvraag van provider.
ALLE providers moeten het 12mbit bij KPN aan vragen eerder zul je geen ADSL2+ 12mbit krijgen.
het gaat hier dan ook niet om een normale upgrade maar om een echte verandering van snelheids profiel. en dat kan alleen op aanvraag van provider.
Game PC
Neem me niet kwalijk, maar das dan fijn geregeldShunt schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:17:
ok navraag gedaan.
Want sinds zaterdag heb ik namelijk een perfecte lijn (992.5), alleen voor niks terug gezet naar adsl basic
Wat ik eigenlijk hier mee wil zeggen is, kpn gaat over op adsl2+, maar wil je er gebruik van maken dan moeten de mensen er zelf over bellen. Hoe weten de meeste mensen dat ze moeten bellen als ze er gebruik van willen maken? Want ik neem toch niet aan dat alleen de tweakers een adsl extra abo hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Br@m op 06-02-2006 17:56 ]
Verwijderd
Maar Xs4all gaat toch niet over de upgrades van centrales? Die van mij is namelijk ook niet geupgrade kwam ik eergisteren achter. De medewerker van KPN stond hier ook van te kijken omdat hij ook dacht dat alle centrales gedaan waren. Hij zei zelfs 5 minuten van tevoren nog dat de centrale geupgrade was. Vijf minuten nadien kwam hij met het nieuws dat dit niet zo was.Shunt schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:17:
ok navraag gedaan.
Hoe had ik het dan moeten controleren als KPN zelfs op de dag van vandaag nog verteld dat de centrale geupgrade is? Ook pas in 2007 zei hij meteen daarna terwijl een andere medewerker weer vertelde dat het in Maart zou zijn. Kortom het is echt een zooitje bij KPN , sorry voor diegene die dat niet vinden maar is op dit moment mijn mening.
de upgrade naar adls2+ doen wij ja.
maar aangezien 12mbit een totaal ander abbonoment is omdat dit bij bijna nergens werkt op 12mbit (zou je veel uitval krijgen) gaan de ISP's zelf de upgrades daar uit voeren door zelf een verzoek bij ons in te dienen om het abbonoment te verhogen naar 12 mbit (dit is niet een upgrade als bij de meestee een verdubeling (omdat dit bij veel mensen problemen geeft je moet een nieuw modem kopen en zooi bekabeling moet perfect zijn)
maar aangezien 12mbit een totaal ander abbonoment is omdat dit bij bijna nergens werkt op 12mbit (zou je veel uitval krijgen) gaan de ISP's zelf de upgrades daar uit voeren door zelf een verzoek bij ons in te dienen om het abbonoment te verhogen naar 12 mbit (dit is niet een upgrade als bij de meestee een verdubeling (omdat dit bij veel mensen problemen geeft je moet een nieuw modem kopen en zooi bekabeling moet perfect zijn)
Game PC
Vreemd, kpn belt net, die man is er mee bezig. Sta ik weer op G992.3 en 6900kbps. 
[edit]
Nou, komt niet goed nog vanavond. Want hij blijft op G992.3 staan, en krijgen hem niet hoger als 8mb stabiel. En ze maken een afspraak met me voor een monteur, om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Ben benieuwd of het goed gaat komen. Vind het nog steeds heel vreemd dat tie zaterdagmiddag wel even op 12000 stond, en nu niet voor elkaar kan krijgen. We wachten maar af wat komen gaat.
[edit]
Nou, komt niet goed nog vanavond. Want hij blijft op G992.3 staan, en krijgen hem niet hoger als 8mb stabiel. En ze maken een afspraak met me voor een monteur, om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Ben benieuwd of het goed gaat komen. Vind het nog steeds heel vreemd dat tie zaterdagmiddag wel even op 12000 stond, en nu niet voor elkaar kan krijgen. We wachten maar af wat komen gaat.
[ Voor 74% gewijzigd door Br@m op 06-02-2006 21:55 ]
Deze heb ik:dannyreuser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:05:
[...]
I staat voor isdn versie dit maakt voor de firmware niet uit. 546/546i is precies het zelfde. Welke firmware heb je nu? Ik moest zelf 5.3.3.4 gebruiken om het te laten werken de nieuwste 5.4.0.11 deed het niet. http://www.speedtouch.co.uk/5x6.asp haal hier de 5.3.2.6 upgrade wizard van daan en hier de 5.3.3.4 firmware http://www.megaupload.com/nl/?d=UXNAACMJ
Vendor Name = THOMSON
Ik ga wel ff die nieuwere firmware proberen
[edit] Ik instal heletijd nieuwere firmware, maar hij blijft maar 5.2.7.19.0 aangeven
Snapt iemand dit?
Weet je wel zeker dat de firmware upgrade begint. En wordt de speedtouch wel gededicteerd? Firewall uit, geen andere hun/routers/switches ertussen etc etc
ja hij wordt gededicteerd etc.. verder heb ik alleen die router dus kep geen ideedannyreuser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:40:
Weet je wel zeker dat de firmware upgrade begint. En wordt de speedtouch wel gededicteerd? Firewall uit, geen andere hun/routers/switches ertussen etc etc
Welke firmware is dit? Ik kan die firmware niet eens geopend krijgen met het de upgrade tool 5.3.2.6 van de site www.speedtouch.co.uk/5x6.asp
[ Voor 74% gewijzigd door koekkoek op 07-02-2006 10:06 ]
Ok bedankt, maar hij maakt er nu een PPPoE verbinding van???
[ Voor 72% gewijzigd door koekkoek op 07-02-2006 10:40 ]
Kreeg een error maar blijkbaar was hij wel gepost

[ Voor 74% gewijzigd door koekkoek op 07-02-2006 10:27 ]
Dit blijft bij mij staan:
Vendor Name = THOMSON
Er veranderd niks na nieuwe firmware installen
iemand enig idee??
Vendor Name = THOMSON
Er veranderd niks na nieuwe firmware installen
Probeer de boven staande firmware is. En leg is wat meer uit en plek van het hij blijft staan, krijg je foutmeldingen?
gooi je internet temp files en zooi eens weg.
voor het zelfde geld zit je gewoon naar een geheugen pagina te kijken
Game PC
Ik post dat er niks veranderd na installendannyreuser schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:40:
Probeer de boven staande firmware is. En leg is wat meer uit en plek van het hij blijft staan, krijg je foutmeldingen?
Nee als je wat veranderd zie je de pagina ook veranderen.. Ik heb ook nog de zelfde download snelheid..Shunt schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:52:
gooi je internet temp files en zooi eens weg.
[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 07-02-2006 15:16 ]
Die firmware werkt niet in combinatie met de upgrade wizard. Hij stopt gewoon voordat hij begint met de firmware upgrade. Hij laad ook een PPPoE profiel in lijkt me ook niet helemaal correct.
[ Voor 23% gewijzigd door koekkoek op 07-02-2006 18:02 ]
wat wil je hiermee zeggendannyreuser schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:59:
Die firmware werkt niet in combinatie met de upgrade wizard. Hij stopt gewoon voordat hij begint met de firmware upgrade. Hij laad ook een PPPoE profiel in lijkt me ook niet helemaal correct.
Was aan shunt gericht die de firmware and het upgrade tooltje gepost heeft. Die firmware is dus PPPoE en met dat tooltje geeft hij een error voordat hij begint met Upgraden.
[edit]
Die Upgrade tool is alleen om templates in te laden?
[edit]
Die Upgrade tool is alleen om templates in te laden?
[ Voor 17% gewijzigd door koekkoek op 07-02-2006 21:51 ]
mmm dat ding werkt hier als een trein.
(geen ns tein btw
)
ik zal nog eens zoeken naar een andere.
(geen ns tein btw
Game PC
phew kpn is weer lekker bezig
dacht laat ik m'n xs4all (fast) abonnement eens verlengen, krijg ik gratis modem
afgelopen donderdag formulier ingevuld op xs4all site
vanmorgen brief van kpn dat m'n aanvraag aangekomen is en dat ik binnen een week een modem zou krijgen
vanmiddag pakketje met nieuwe modem
dus dacht ik net ga ik die maar eens aansluiten
hebben ze dus een speedtouch 510 gestuurd ?!
ik had toch echt een speedtouch 546 verwacht en niet nog een 510....
dacht laat ik m'n xs4all (fast) abonnement eens verlengen, krijg ik gratis modem
afgelopen donderdag formulier ingevuld op xs4all site
vanmorgen brief van kpn dat m'n aanvraag aangekomen is en dat ik binnen een week een modem zou krijgen
vanmiddag pakketje met nieuwe modem
dus dacht ik net ga ik die maar eens aansluiten
hebben ze dus een speedtouch 510 gestuurd ?!
ik had toch echt een speedtouch 546 verwacht en niet nog een 510....
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 07-02-2006 22:02 ]
Heb het plus abonnement van Wanadoo , via KPN .
Dit was altijd 8mbit, maar per 1-1-06 zou het een 12mbit lijn worden, mits ik een ADSL2+ modem zou gebruiken. Ik heb een Linksys AG241 gekocht, geconfigureerd en de firmware geupdate. Echter blijf ik nog steeds op exact 8mbit hangen, signaalwaardes zijn uitstekend *( net als bij mijn vorige speedtouch 510 ).
Ik heb contact gehad met KPN ( begin januari ) over dit probleempje, maar ze gaven aan dat het linksys modem niet ondersteunen, en dat het mijn eigen probleem was. Linksys snapt het probleem niet, en raad me aan een ander merk modem te proberen om te zien waar het probleem ligt.
Nu lees ik hier ineens dat er centrales zijn die nog niet geupdate zijn, ik wil erg graag mijn 12mbit, betaal ervoor en het is me beloofd.
Zijn er mensen die met een AG241 van linksys wel boven die 8 mbit ouwe adsl grens uitsteken ?
gr
JPD
www.stiensnet.nl
Dit was altijd 8mbit, maar per 1-1-06 zou het een 12mbit lijn worden, mits ik een ADSL2+ modem zou gebruiken. Ik heb een Linksys AG241 gekocht, geconfigureerd en de firmware geupdate. Echter blijf ik nog steeds op exact 8mbit hangen, signaalwaardes zijn uitstekend *( net als bij mijn vorige speedtouch 510 ).
Ik heb contact gehad met KPN ( begin januari ) over dit probleempje, maar ze gaven aan dat het linksys modem niet ondersteunen, en dat het mijn eigen probleem was. Linksys snapt het probleem niet, en raad me aan een ander merk modem te proberen om te zien waar het probleem ligt.
Nu lees ik hier ineens dat er centrales zijn die nog niet geupdate zijn, ik wil erg graag mijn 12mbit, betaal ervoor en het is me beloofd.
Zijn er mensen die met een AG241 van linksys wel boven die 8 mbit ouwe adsl grens uitsteken ?
gr
JPD
www.stiensnet.nl
Verwijderd
Je bent niet de eerste die erin is getrapt. Ik heb precies hetzelfde. Onze centrale is ook nog niet aangepast. Begin 2007 kreeg ik te horen dus zet je maar schrap en wachten.cabrioot schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:45:
Heb het plus abonnement van Wanadoo , via KPN .
gr
JPD
www.stiensnet.nl

Nee hoor, je betaald voor een 8~12 mbit lijn, en er is je ook niets beloofd.cabrioot schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:45:
En altijd worde grote snelheden aangeduid als een wide open verbinding.Tropos schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:32:
[...]
Nee hoor, je betaald voor een 8~12 mbit lijn, en er is je ook niets beloofd.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Verwijderd
je moet gewoon slim zijn en zeggen ik heb zowel speedtouch als linksys geprobeerd en ze geven allemaal de zelfde problemen
succes!

succes!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 11:07 ]
Al iets bruikbaars gevonden ?Shunt schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:41:
(geen ns tein btw)
Al iets bruikbaars gevonden ?Shunt schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:41:
(geen ns tein btw)
Verwijderd
Nou ik zit eindelijk op adsl2+ 12mbit.
Het enige wat ik heb gedaan is maandag kpn gebeld die zeiden dat zei het niet konden oplossen en dat ik bij planet moest zijn. Dus toen werd ik door verbonden met planet weer "probleem" uitgelegd en die zeiden dat er meer mensen met die probleem waren en dat ze mijn lijn zouden na kijken. Vandaag werd ik gebeld door een monteur van kpn en moest ik weer uitleggen wat mijn "probleem" zou zijn. en die zei dat ik inderdaad nog steeds op 8 mbit zat en dat zij dat niet naar 12mbit konden doen omdat ze alleen kunnen downgraden en niet upgraden zonder toestemming van planet. Toen dacht ik nou dan probeer ik straks wel weer planet te bellen. Toen werd ik plotseling weer gebeld door kpn dat ze me naar 12mbit hadden gezet.
dus nu zit ik op adsl2+ 12mbit voor hoelang weet ik niet maar dat zullen we wel merken
dus eigelijk ben ik toch best snel en goed geholpen....
Het enige wat ik heb gedaan is maandag kpn gebeld die zeiden dat zei het niet konden oplossen en dat ik bij planet moest zijn. Dus toen werd ik door verbonden met planet weer "probleem" uitgelegd en die zeiden dat er meer mensen met die probleem waren en dat ze mijn lijn zouden na kijken. Vandaag werd ik gebeld door een monteur van kpn en moest ik weer uitleggen wat mijn "probleem" zou zijn. en die zei dat ik inderdaad nog steeds op 8 mbit zat en dat zij dat niet naar 12mbit konden doen omdat ze alleen kunnen downgraden en niet upgraden zonder toestemming van planet. Toen dacht ik nou dan probeer ik straks wel weer planet te bellen. Toen werd ik plotseling weer gebeld door kpn dat ze me naar 12mbit hadden gezet.
dus nu zit ik op adsl2+ 12mbit voor hoelang weet ik niet maar dat zullen we wel merken
dus eigelijk ben ik toch best snel en goed geholpen....
Ik snap niks van mijn verbinding. Als hij op 9800 in trained kan ik uren lang zonder problemen super stabiel downloaden op 1020kb/s. Maar zodra ik een simpel online spelletje doe die 10kb/s gebruikt max verliest hij zijn lijn sync in 15min en gaat lager intrainen. Ik hoopte dat de nieuwe firmware hier wat tegen kan doen, dit schiet niet op zo.
Sinds zaterdag ook eindelijk 12mbit(na veel gezeur,downgrades van KPN, daarna zelf weer upgrade aangevraagd) snelheid is goed 1230kb/s ongeveer.
Maar het vreemde is dat ik tussen de isra-punt 15 meter kabel en tussen splitter en modem 20 meter heb zitten.
Dat verhaal van zo dicht mogelijk bij het isra-punt gaat dus ook nie altijd op.
Maar het vreemde is dat ik tussen de isra-punt 15 meter kabel en tussen splitter en modem 20 meter heb zitten.
nee niet altijd maar meestal welmichelc85 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:23:
Sinds zaterdag ook eindelijk 12mbit(na veel gezeur,downgrades van KPN, daarna zelf weer upgrade aangevraagd) snelheid is goed 1230kb/s ongeveer.
Game PC
die ik als laatste poste werkt hier perfect ?
Game PC
Waarom wilt hij bij mij een PPPoE profiel inladen en om daarna aan te geven dat er een probleem is opgetreden bij het bijwerken van de configuratie. Ik denk dat de firmware wel goed is, alleen de upgrade tool niet.
Sinds vandaag zijn we hier geswitch van ADSL Comfort / Basic naar een pakketje lager.
Dit omdat de lijn te instabiel was. Helaas wat minder upload als voor de verhoging, mjah wel weer een stabiele verbinding.
Nu zal het zeker weer zo zijn dat er eind dit jaar weer een snelheidsverhoging komt en we dus weer moeten downgraden.
ADSL basic kan dus niet stabiel geleverd worden op afstanden van 4,5 km en langer.
Dit omdat de lijn te instabiel was. Helaas wat minder upload als voor de verhoging, mjah wel weer een stabiele verbinding.
Nu zal het zeker weer zo zijn dat er eind dit jaar weer een snelheidsverhoging komt en we dus weer moeten downgraden.
ADSL basic kan dus niet stabiel geleverd worden op afstanden van 4,5 km en langer.
Als je dat tooltje start wat je posten, zie je dat het een configuratiewizard is en niet de tool waarmee je een firmware upgrade kan uitvoeren.
Verwijderd
zo KPN, mijn centrale pas gereed in 2007... Klinklare onzin is dat dus.
Tot op heden zijn alle centrales geupgrade op 30 centrales na. De rest is allemaal allang gedaan.
KPN geeft maar mondjes maat de nieuwe snelheden door en past zijn centrales pas aan na veel gezeur en geklaag.
En dan wil KPN zijn machtpositie behouden HAHAHA
Tot op heden zijn alle centrales geupgrade op 30 centrales na. De rest is allemaal allang gedaan.
KPN geeft maar mondjes maat de nieuwe snelheden door en past zijn centrales pas aan na veel gezeur en geklaag.
En dan wil KPN zijn machtpositie behouden HAHAHA
Verwijderd
Ik heb vandaag met de 2e lijn van me provider gesproken en toen zei hij dat ze een lijntest gingen doen en dat ie me terug zou bellen. Inmiddels is dag om, dus vroeg ik mij af hoe lang zo'n lijntest kan duren of hoe lang ze doen over terugbellen. Iemand een idee, want misschien heeft ie me niet kunnen bereiken ofzo?
Nou, mijn problemen zijn ook nog steeds niet opgelost. Een week geleden weer bijna vertelden ze dat er iemand naar de centrale zou gaan om te kijken wat er aan de hand was. Omdat ik 99% van de tijd niet hoger intrain als 6900kbps op 310meter vanaf de centrale. Terijwel de lijntest perfect was. Dus hoelang nog?
Ik moet met gemak 12Mbit halen
[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 13-02-2006 19:08 ]
Verwijderd
Ik ook Bram, woon 600 meter van de centrale en dan steken ze het nog op m'n telefoon lijn. Ze zijn denk ik bang voor overbelasting van hun lijnen. Dat ze het wel beloven maar er nog niet voor de volle 100% achterstaan ofzoBr@m schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:07:
Nou, mijn problemen zijn ook nog steeds niet opgelost. Een week geleden weer bijna vertelden ze dat er iemand naar de centrale zou gaan om te kijken wat er aan de hand was. Omdat ik 99% van de tijd niet hoger intrain als 6900kbps op 310meter vanaf de centrale. Terijwel de lijntest perfect was. Dus hoelang nog?Ik moet met gemak 12Mbit halen

Xs4All gaat het nu hoger opnemen met KPN en ik hoor er binnenkort meer over. Maar alle centrales zijn gewoon geupgrade. Je moet blijkbaar eerst zeuren en klagen voordat ze je pas overzetten.
Succes, dude
Ik wordt hier gek van de disconnects, zodra hij boven de 9mbit verbinding maakt blijft hij disconnecten om de zoveel tijd. Ik wil dus graag die nieuwe firmware proberen.
Ik heb ook gelezen op een forum, dat er een andere opermode beschikbaar is, (multi_readsl2plus) die ervoor moet zorgen dat mensen op een langere afstand (zoals ik) een stabieleren verbinding zou moeten krijgen.
XS4ALL is ook niet meer de snelste met beantwoorden van E-mails. Het was altijd 1 a 2 dagen nu zit ik op elk mailtje anderhalve week te wachten op een antwoord waar ik niks aan hebt,
Ik heb ook gelezen op een forum, dat er een andere opermode beschikbaar is, (multi_readsl2plus) die ervoor moet zorgen dat mensen op een langere afstand (zoals ik) een stabieleren verbinding zou moeten krijgen.
XS4ALL is ook niet meer de snelste met beantwoorden van E-mails. Het was altijd 1 a 2 dagen nu zit ik op elk mailtje anderhalve week te wachten op een antwoord waar ik niks aan hebt,
[ Voor 20% gewijzigd door koekkoek op 14-02-2006 12:06 ]
Dat moet allang klaar zijn. Zou maar eens terugbellen want dat duurt maar een paar minuten.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:57:
Ik heb vandaag met de 2e lijn van me provider gesproken en toen zei hij dat ze een lijntest gingen doen en dat ie me terug zou bellen. Inmiddels is dag om, dus vroeg ik mij af hoe lang zo'n lijntest kan duren of hoe lang ze doen over terugbellen. Iemand een idee, want misschien heeft ie me niet kunnen bereiken ofzo?
wees realistisch, eis het onmogelijke!
Maak je zelf een schatting of heb je dit echt na laten meten bij de storingsdienst vaste lijn?Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:24:
Ik ook Bram, woon 600 meter van de centrale en dan steken ze het nog op m'n telefoon lijn. Ze zijn denk ik bang voor overbelasting van hun lijnen. Dat ze het wel beloven maar er nog niet voor de volle 100% achterstaan ofzo![]()
Xs4All gaat het nu hoger opnemen met KPN en ik hoor er binnenkort meer over. Maar alle centrales zijn gewoon geupgrade. Je moet blijkbaar eerst zeuren en klagen voordat ze je pas overzetten.
Succes, dude
Er vlak naast wonen wil nog niet zeggen dat de daadwerkelijke lijn naar de centrale toe ook kort is, gaat namelijk in cirkels.
wees realistisch, eis het onmogelijke!
Bij mij is het 310meter, volgens de lijntest.Diverse_Reality schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:37:
Maak je zelf een schatting of heb je dit echt na laten meten bij de storingsdienst vaste lijn?
Er vlak naast wonen wil nog niet zeggen dat de daadwerkelijke lijn naar de centrale toe ook kort is, gaat namelijk in cirkels.
En daar ging tie net weer, van 7999 naar 5157
[ Voor 8% gewijzigd door Br@m op 14-02-2006 15:44 ]
Verwijderd
Na een paar keer heen en weer gemaild te hebben met XS4ALL (wat overigens erg goede jongens zijn die me daar helpen) zijn we tot de conclusie gekomen dat mijn centrale alleen maar op ADSL1 wil moduleren, en niet op 992.3/ 992.5. Ik heb mijn SpeedTouch 516i handmatig op multi_adsl2plus gezet om er voor te zorgen dat hij hierop geforced word te werken. Maar ook dit mocht niet baten, snelheid bleef exact 8000kbit/s en 992.1.
Zonet dus KPN gebeld, waarop meneer vraagt wat voor modem ik heb, waarop ik antwoord een SpeedTouch 516i. Meneer zegt "516i???, hoeveel lampjes heeft hij???". Ik antwoord, dat weet ik niet precies ik geloof vier of vijf (aangezien ik daar niet op let normaal gesproken). Dus ik loop naar boven en antwoord dat het er vier zijn, waarop de medewerker bot terug zegt "Een 546i dus!!!", en ik antwoord rustig: "Nee 516i met 5.3.x firmware voor ADSL2+". Ik word in de wacht gezet en meneer komt terug met de vraag wat voor abbonement ik heb, waarop ik antwoord ADSL FAST van XS4ALL, nog één moment. Meneer komt terug met het antwoord, waarschijnlijk is uw centrale nog niet geschikt voor ADSL2+, maar heeft u de website ook gelezen van XS4ALL? Daar staat namelijk op dat de snelheden alleen beschikbaar zijn op lokaties waar ADSL2+ geleverd word.
Kortom, terug bij het begin waarop ik in het allereerste gesprek gevraagd heb waneer mijn verbinding gereed gemaakt word voor ADSL2+, want ik wil wel downgraden als het 2 jaar duurt, maar niet als het 2 maand duurt. Maarja deze vraag kan niet door de KPN beantwoord worden, de helpdesk medewerker kon niets meer voor mij doen. Wel heb ik nog gezegt dat ieder bedrijf met zulke projecten inprincipe een heldere planning hebben gemaakt voor zoiets. En dat als er iets uit loopt dat er een richt datum gegeven kan worden waneer het waarschijnlijk zal werken. En dat er op internet helemaal niets van de KPN hier over te vinden is, waardoor ik het nog al een duistere situatie vind waar de KPN met zijn klant communiceert.
Daarnaast, ik betaal voor een ADSL FAST verbinding, en de KPN levert mij die verbinding via hun centrales, daar betaal ik voor. Nu kan de KPN mij niet vertellen waneer ik volledig gebruik kan maken van dat product, terwijl ik daar toch een 80 euro per maand voor betaal voor zo'n drie en een half jaar inmiddels. Dan mag ik toch enigzins verwachten waneer de KPN het product waar ik voor betaal volledig kan leveren. Ze kunnen wel zeggen dat ik kan downgraden, maar ik wil weten of dit economisch gezien de beste stap voor mij is. Dit kan ik alleen bepalen of ik weet of ik in maanden of jaren moet gaan denken. Kortom de KPN die achter de optie 2 zit van de helpdesk voor mensen die al wel eens een internet verbinding gehad hebben kunnen mij niet meer vragen dan hoeveel lampjes ik op mijn modem heb en te vragen wat voor abbonement ik heb en verder niets. De medewerker kon verder niets voor mij doen.
Conclusie: De medewerker van de KPN kan natuurlijk ook niet toveren, maar toch vind ik dat de KPN zelf iets duidelijker kan zijn met waneer ze wat kunnen leveren, want het is tenslotte de klant die er dikke centen voor betaald. Ik als klant word inmiddels al 3 maand aan het lijntje gehouden en heb al drie modems hier liggen waar ik verder niet veel extra's mee kan. Modem 1: SpeedTouch 510i (ondersteund geen ADSL2+, modem 2.: Linksys ADSL2+ modem router (word niet ondersteund door de KPN helpdesk, en doen dan dus ook verder niets), dus koop ik modem 3: SpeedTouch 516i voor ADSL2+ (waarmee ik nu dus ook niets kan).
Echt handig die KPN
Zonet dus KPN gebeld, waarop meneer vraagt wat voor modem ik heb, waarop ik antwoord een SpeedTouch 516i. Meneer zegt "516i???, hoeveel lampjes heeft hij???". Ik antwoord, dat weet ik niet precies ik geloof vier of vijf (aangezien ik daar niet op let normaal gesproken). Dus ik loop naar boven en antwoord dat het er vier zijn, waarop de medewerker bot terug zegt "Een 546i dus!!!", en ik antwoord rustig: "Nee 516i met 5.3.x firmware voor ADSL2+". Ik word in de wacht gezet en meneer komt terug met de vraag wat voor abbonement ik heb, waarop ik antwoord ADSL FAST van XS4ALL, nog één moment. Meneer komt terug met het antwoord, waarschijnlijk is uw centrale nog niet geschikt voor ADSL2+, maar heeft u de website ook gelezen van XS4ALL? Daar staat namelijk op dat de snelheden alleen beschikbaar zijn op lokaties waar ADSL2+ geleverd word.
Kortom, terug bij het begin waarop ik in het allereerste gesprek gevraagd heb waneer mijn verbinding gereed gemaakt word voor ADSL2+, want ik wil wel downgraden als het 2 jaar duurt, maar niet als het 2 maand duurt. Maarja deze vraag kan niet door de KPN beantwoord worden, de helpdesk medewerker kon niets meer voor mij doen. Wel heb ik nog gezegt dat ieder bedrijf met zulke projecten inprincipe een heldere planning hebben gemaakt voor zoiets. En dat als er iets uit loopt dat er een richt datum gegeven kan worden waneer het waarschijnlijk zal werken. En dat er op internet helemaal niets van de KPN hier over te vinden is, waardoor ik het nog al een duistere situatie vind waar de KPN met zijn klant communiceert.
Daarnaast, ik betaal voor een ADSL FAST verbinding, en de KPN levert mij die verbinding via hun centrales, daar betaal ik voor. Nu kan de KPN mij niet vertellen waneer ik volledig gebruik kan maken van dat product, terwijl ik daar toch een 80 euro per maand voor betaal voor zo'n drie en een half jaar inmiddels. Dan mag ik toch enigzins verwachten waneer de KPN het product waar ik voor betaal volledig kan leveren. Ze kunnen wel zeggen dat ik kan downgraden, maar ik wil weten of dit economisch gezien de beste stap voor mij is. Dit kan ik alleen bepalen of ik weet of ik in maanden of jaren moet gaan denken. Kortom de KPN die achter de optie 2 zit van de helpdesk voor mensen die al wel eens een internet verbinding gehad hebben kunnen mij niet meer vragen dan hoeveel lampjes ik op mijn modem heb en te vragen wat voor abbonement ik heb en verder niets. De medewerker kon verder niets voor mij doen.
Conclusie: De medewerker van de KPN kan natuurlijk ook niet toveren, maar toch vind ik dat de KPN zelf iets duidelijker kan zijn met waneer ze wat kunnen leveren, want het is tenslotte de klant die er dikke centen voor betaald. Ik als klant word inmiddels al 3 maand aan het lijntje gehouden en heb al drie modems hier liggen waar ik verder niet veel extra's mee kan. Modem 1: SpeedTouch 510i (ondersteund geen ADSL2+, modem 2.: Linksys ADSL2+ modem router (word niet ondersteund door de KPN helpdesk, en doen dan dus ook verder niets), dus koop ik modem 3: SpeedTouch 516i voor ADSL2+ (waarmee ik nu dus ook niets kan).
Echt handig die KPN
Verwijderd
Wat een indianenverhalen toch allemaal. Dat alle centrales, of op 30 stuks na, ge-upgrade zouden zijn, is onzin. Pas een derde van alle centrales is ge-upgrade - jawel, de grootste centrales dus. Of dat als je maar genoeg zeurt, besloten wordt om de centrale toch maar te upgraden.
Wat mij verbaast is dat mensen dat wel geloven, maar niet wat op de site van bijv XS4all staat. Als je daar de postcodecheck doet, zie je precies of je FAST van 8000 of 12000 Kbit/s krijgt op je adres.
Wat heel veel mensen niet beseffen, is dat het upgraden van al die centrales heel wat miljoenen kost. Een beslissing daarover nemen duurt een tijd (doen ze niet per centrale afzonderlijk), eerst moet bekeken worden of het de investering waard is, enz. (Zoals in een normaal commercieel bedrijf?)
En zolang is de planning dus niet bekend. Dus niet "over drie maanden". Wanneer er wel een besluit is, staat het vast binnen no-time op Webwereld ofzo.
Dus de helpdesk verkoopt geen onzin als ze zeggen dat het nog niet bekend is. Wel jammer dat ze dan over modemlampjes gaan neuzelen, uiteraard...

Wat mij verbaast is dat mensen dat wel geloven, maar niet wat op de site van bijv XS4all staat. Als je daar de postcodecheck doet, zie je precies of je FAST van 8000 of 12000 Kbit/s krijgt op je adres.
Wat heel veel mensen niet beseffen, is dat het upgraden van al die centrales heel wat miljoenen kost. Een beslissing daarover nemen duurt een tijd (doen ze niet per centrale afzonderlijk), eerst moet bekeken worden of het de investering waard is, enz. (Zoals in een normaal commercieel bedrijf?)
En zolang is de planning dus niet bekend. Dus niet "over drie maanden". Wanneer er wel een besluit is, staat het vast binnen no-time op Webwereld ofzo.
Dus de helpdesk verkoopt geen onzin als ze zeggen dat het nog niet bekend is. Wel jammer dat ze dan over modemlampjes gaan neuzelen, uiteraard...
Ik heb drie verschillende mensen van KPN gesproken (wegens mijn probleem), en alledrie zeiden ze dat bijna alle centrales al adsl2+ ready zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:34:
Wat een indianenverhalen toch allemaal. Dat alle centrales, of op 30 stuks na, ge-upgrade zouden zijn, is onzin. Pas een derde van alle centrales is ge-upgrade - jawel, de grootste centrales dus. Of dat als je maar genoeg zeurt, besloten wordt om de centrale toch maar te upgraden.![]()
En de website van xs4al met die snelheden van fast klopt al helemaal niet volgens mij. Want als ik xs4all mag geloven dan is onze centrale hier nog niet adsl2+ ready. Nou verleden week heb ik een tijd op een lagere abo gestaan, en mijn modem gaf wel degelijk toen G992.5 aan. En hier is het al verschillende keren gezegd, dat G992.5 adsl2+ is.
Dus wie weet het nu niet??
Verwijderd
Welke centrale is dat dan?
Maar dan nog is het vreemd - alleen het hoogste abo is over ADSL2+ dus zou je het sowieso niet gezien moeten kunnen hebben met een lager abo? Het lijkt of iemand met die downgrade handmatig in de configuraties heeft zitten grutten en iets verkeerd heeft ingesteld in de configuratie...
Die pccheck van xs4all klopt echt wel!
Op de ge-upgrade centrales zitten natuurlijk wel de meeste klanten van het totaal (JvS heeft geloof ik eens gepost wat het % van de klanten was) altijd goed voor spraakverwarring....
Maar dan nog is het vreemd - alleen het hoogste abo is over ADSL2+ dus zou je het sowieso niet gezien moeten kunnen hebben met een lager abo? Het lijkt of iemand met die downgrade handmatig in de configuraties heeft zitten grutten en iets verkeerd heeft ingesteld in de configuratie...
Die pccheck van xs4all klopt echt wel!

Op de ge-upgrade centrales zitten natuurlijk wel de meeste klanten van het totaal (JvS heeft geloof ik eens gepost wat het % van de klanten was) altijd goed voor spraakverwarring....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 22:05 ]
NWT- nieuwe tonge, een klein plaatsje met iets van 1500 aansluitingen geloof ik. Ik moet er wel bij zeggen dat diegene die ik toen aan de telefoon had niet echt snugger overkwam, dus het kan best zijn dat hij heeft zitte klote met configuraties. Maar ik geef alleen maar aan wat ik zie hier in mijn modem. En daar stond duidelijk enkele dagen G992.5. Hij stond zelfs heel even, voordat hij hem terug zette, op 1029/12000!Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:58:
Welke centrale is dat dan?
Maar dan nog is het vreemd - alleen het hoogste abo is over ADSL2+ dus zou je het sowieso niet gezien moeten kunnen hebben met een lager abo? Het lijkt of iemand met die downgrade handmatig in de configuraties heeft zitten grutten en iets verkeerd heeft ingesteld in de configuratie...(
Als jij het snapt??
Kon deze driver hier niet vinden dus ik denk dat deze driver vrij nieuw is:
Er zijn nieuwe drivers voor speedtouch(op speedtouch.nl) 516(i)/546(i) 5.4.0.14
Ik heb nog steeds 5.4.0.11 voor mijn speedtouch 546 en die werkt perfect.
Iemand al de nieuwe uitgeprobeerd?
link
Er zijn nieuwe drivers voor speedtouch(op speedtouch.nl) 516(i)/546(i) 5.4.0.14
Ik heb nog steeds 5.4.0.11 voor mijn speedtouch 546 en die werkt perfect.
Iemand al de nieuwe uitgeprobeerd?
link
[ Voor 15% gewijzigd door XTREEMRaGE op 15-02-2006 07:48 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Thanx!, die ga ik als ik vanavond thuis kom meteen proberen. Hopen dat die multi_readsl2plus optie hier in zit
Of dat zowiezo de verbinding stabielere wordt.
Of dat zowiezo de verbinding stabielere wordt.
Verwijderd
Wanneer ik me firmware van me 546 probeer te flashen naar die laatste 5.4 dan loopt hij op een gegeven moment telkens vast met het uploaden van de firmware zelf en moet ik me modem gaan resetten. Weet iemand waardoor dit komt?
Omdat hij met de nieuwe firmware waarschijnlijk een ander ip adres krijgt. (192.168.1.254) volgens mij je zou dan met een static ip adres de firmware moeten upgraden omdat hij anders niet snel genoeg een nieuwe dhcp lease krijgt.