KPN Snelheidsverhogingen - Deel III

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Een paar post terug had ik gemeld dat mijn aanvankelijke snelheid van ADSL basic sinds enige tijd plotseling gedaald was van 630kb/s naar 504kb/s. Na mijn vraagje hier of hier meerdere mensen last van hebben volgde slechts enkele reacties, dus ik neem aan dat mijn probleempje niet algemeen is. Sinds de upgrade had ik een hele stabiele 630kb/s, dus ik ga er vanuit dat de storing (als je het trouwens zo mag noemen) niet in de apparatuur en verbindingen thuis zit. Zoals ik al aangaf in mijn eerdere post hebben zowel de intrainsnelheid (6144/768) als de SNR en Line attenuation hele nette waarden. Ik heb een korte storing gehad op eerste kerstdag (ik kon een poosje niet inloggen), dus het vermoeden rees dat het daar iets mee te maken had.

Goed - even met de KPN bellen dan maar. Het is dan wel geen regelrechte storing, maar vreemd is het wel. Maar nu loop ik dus tegen een horde op. Als ik namelijk het storingsnummer bel (voor ADSL 0900-0244, voor storingen 0800-0407) krijg ik alleen het advies contact op te nemen met mijn serviceprovider en vervolgens een lijstje met providers waar ik uit kan kiezen, geen enkele mogelijkheid om de KPN zélf te bereiken dus. Ik ben een oud-Zonnet gebruiker, dus is het tegenwoordig Versatel mijn provider en die staat uiteraard niet in het lijstje. Dit laatste doet er eigenlijk ook niet toe, aangezien het hier een transmissieprobleem betreft bij de KPN zélf. Ik wil dus geen provider hebben maar gewoon de storingsdienst van de KPN!

Moet ik het nu écht via de provider spelen? Is er geen enkele manier om rechtstreeks bij de/een storingsdienst van de KPN terecht te komen? Het énige wat ik wil eten is wat er aan de hand is, en of er iets fout zit of niet. Als dit via Versatel moet lopen ben ik bang dat er niets van terecht gaat komen gezien eerdere ervaringen hiermee. Bovendien is het een onnodige omweg..

Hoe los ik dit nu weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is inderdaad de bedoeling dat je dat bij je ISP meldt. Die hebben een helpdesk voor je (zo gaat dat bij alle isp's in principe, je gaat bv ook nooit direct BBned bellen if tiscali bellen als je via speedlinq online bent)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk - dan maar de trage provider weg |:(

Toch een beetje vreemd - een geleden had ik ook een bekabelingsprobleem, en toen kon ik wél direct bij de storingsdienst van de KPN terecht. Die hebben toen nog een monteur op pad gestuurd die het probleem naar alle tevredenheid heeft opgelost. De monteur was van de KPN en de bon die ik heb ingezien was een "Servicebon Vaste Verbindingen". Dit éérst contact opnemen met de provider is dus duidelijk iets van de laatste tijd.

Nou ja - het is niet anders dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

siggy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:03:
Snelheid is niet het enige wat ze geupgrade hebben. Ik heb DirectADSL en daar hebben ze sinds deze maand het abbonnement met 5 euro verhoogt. Bah, heb het al te vaak gehad met @home, maar nu ook met kpn vind ik het maar zielig worden.
Ik zie nog steeds dezelfde prijzen staan als dat ze altijd waren? Volgens mij praat je onzin. Go: 21,95; Lite: 29.95, Basic: 49,95 en extra: 74,95. Consequent 5 euro per maand goedkoper dan planet internet ivm geen mail en news dienst, verder eigenlijk 100% hetzelfde als het altijd geweest is.
v
Lijkt me logisch, als ze je voor 1 jan 2006 12Mbit voorspiegelen en dat krijg je niet?
Ja en er stond ook bij dat het voor sommige abos nier mogelijk was.
Ben ook net gebeld door kpn, zelfde verhaal, ze wilde eerst niets zeggen over een datum, maar na enig aandringen werd er 2 maanden genoemd, denk dus dat zo rond eind maart de meeste centrales wel adsl2+ ready moeten zijn.
Ga er maar van uit dat degene die je aan de lijn jad die planning niet kent en jou gewoon een zoetmaker antwoord heeft gegeven. Ik deed dat zelf op de helpdesk ook weleens als mensen maar bléven doorzeuren en het antwoord wat je KAN geven niet accepteren, dan wil ik ook best wat verzinnen. Ik gok dat jij aan de telefoon ook zo iemand was :)

(en dan het liefst tussendoor ook zeuren dat hun eigen zeuren ze 10ct/min kost 8)7 terwijl al overduidelijk is dat niemand met dat principiele gemekker wat opschiet :P)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:15:
Ik vraag me eigenlijk af waar veel mensen het idee vandaan halen dat ze recht hebben op die 12mbit met fast? Zelfs voor de upgrade stond voor de FAST abonnementen altijd wide-open verbinding met een snelheid tussen de 2-8mbit. En zelfs nu adverteren kpn en providers nog steeds met: een snelheid voor FAST tussen de 2048 en 12000 Kbit/s. Ook stond er vaak genoeg op alle sites bij alle providers en kpn vermeld dat ADSL2+ niet voor iedereen mogelijk was per direct of zelfs na de verhogingen. Er is nooit een garantie gegeven dat je 8 (voor de upgrade) danwel 12 (na de upgrade) gegarandeerd zou halen. Het FAST abonnement is altijd onder voorbehoud geweest van de kwaliteit van het koper in de grond en de afstand tot de centrale. Je hebt je contract getekend voor een snelheid tussen de minimaal 2 mbit en max 8 mbit (voor de upgrade) en tussen de minimaal 2 mbit en max 12 mbit na de upgrade na de upgrade. Waarom is er dan nog zoveel ophef over het niet halen van de snelheid die beloofd is? Ik kan begrijpen dat een klapperende/wegvallende verbinding rot is, want heb er zelf ook last van met m'n FAST abo, dat is dan ook iets waardoor je mag downgraden naar een lager abo (of je locked gewoon je modem op multimode) en over kunt klagen. Alleen ik zie niet in waarom als je tekent voor 2-8(12) mbit en je haalt de 12 niet vanwege geen ADSL2+ of om wat voor reden dan ook, dat ik toch veel mensen zie praten erover dat het de fout is van KPN en dat zij er voor verantwoordelijk zijn, want zijn komen nog steeds hun contract na, 2 tot 12 mbit max.
Jij spreekt jezelf ook behoorlijk tegen niet?
Bovendien is er op de website van KPN weldegenlijk dikke reclame gemaakt voor adslfast van 12mb.
En ja die reclame is TOEVALLIG sinds 1 januari verdwenen en SINDSDIEN staat er bij fast 8-12mb
Beetje jammer.....
Maar als het in Maart gebeurt dan kan ik er mee leven al blijft het TE GEK VOOR WOORDEN!!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké beste mensen - ik ga even schuld bekennen hier...

Een paar posts geleden had ik gemeld dat de nieuwe snelheid bij mij gedaald was van 630kb/s naar 504kb/s, terwijl de modem keurig de juiste waarden aangaf. Rebooten etc. had geen effect.

Het blijkt nu dat de oorzaak in mijn modem lag. Ik heb een E-Tech modem/router (V2), en had na de update de firmware geupdated (Showtime Firmware version 3.46) omdat ik niet de volle snelheid haalde. Na de firmware update haalde ik keurig 640kb/s. Niets aan de hand dus zou je zeggen.

Routinematig zet ik de firewall altijd aan. Helaas blijkt nu dat de "ingebouwde" firewall van deze modem/router een negatieve impact op de perfomance te hebben. Het blijkt dat met de firewall op "enabled" de snelheid niet hoger komt dan 504kb/s. Na het zetten van de firewall op "disabled" haal ik wél ineens de snelheid van 640kb/s. Natuurlijk laat ik van u af aan de firewall lekker uit staan.

Aangezien ik met Linux werk en al een prima ingebouwde firewall in de vorm van iptables heb (met Guarddog als frontend), heb ik de firewall in de modem/router ook in het geheel niet nodig.

Ik had dit natuurlijk eerst moeten testen voordat ik hier kwam klagen, en in dat opzicht beken ik dan ook schuld. Sorry voor de (eventuele) opschudding dus. Aan de andere kant verwacht je uiteraard niet dat een simpele firewall een dergelijke impact kan hebben. Gelukkig is hier ook iets goeds uitgekomen in de vorm van een tip:

Iedereen dus die een E-Tech V2 modem/router gebruikt en niet de volle snelheid haalt met zijn basic abbo (andere abbo's heb ik uiteraard niet kunnen testen): Probeer het eens met de ingebouwde firewall uit! Uiteraard moet je dan wél op je computer een software firewall hebben draaien (veiligheid voor alles nietwaar?). Voor Windows gebruikers zijn er diverse gratis en niet-gratis firewalls verkrijgbaar, en Linux gebruikers hebben uiteraard iptables (al of niet met frontend als Guarddog, Firestarter etc.).

Ik hoop hiermee weer een paar mensen geholpen te hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:04:
[...]

Bovendien is er op de website van KPN weldegenlijk dikke reclame gemaakt voor adslfast van 12mb.
En ja die reclame is TOEVALLIG sinds 1 januari verdwenen en SINDSDIEN staat er bij fast 8-12mb
Beetje jammer.....
Maar als het in Maart gebeurt dan kan ik er mee leven al blijft het TE GEK VOOR WOORDEN!!
Als je goed leest zie je dat ik mezelf niet tegenspreek, want ik heb het nog steeds over de écht beloofde snelheid, die van tussen de 2-12mbit. Dus wat ik schrijf klopt heel goed. Alleen als je denkt dat de beloofde snelheid 12 mbit is, dan zou ik mezelf tegenspreken, anders niet dus. En dat is precies wat ik bedoelde, dat mensen denken, dat die 12mbit beloofd is, terwijl die mensen die niet 12mbit halen, wel hun beloofde 2-12 mbit halen, want dat werd beloofd, iets anders niet.

En daarbij heeft het wel degelijk op de KPN site gestaan altijd een maximaal haalbare snelheid zou zijn en altijd onder voorbehoud van kabelkwaliteit en wijkcentrale mogelijkheden, en dat het niet voor iedereen mogelijk zou zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Toch blijft het dan vaag dat ze je dan een modem aansmeren om je hogere snelheid te halen.. Ik zit hier in Amstelveen en mijn modem (546) verbind met G992.3 en de lijn blijft hangen op 7999/1021, ik ga morgen toch eens bellen want ik hoop wel dat ik een hogere snelheid ga halen binnen dat jaar verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damnengineer schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:07:
Toch blijft het dan vaag dat ze je dan een modem aansmeren om je hogere snelheid te halen.. Ik zit hier in Amstelveen en mijn modem (546) verbind met G992.3 en de lijn blijft hangen op 7999/1021, ik ga morgen toch eens bellen want ik hoop wel dat ik een hogere snelheid ga halen binnen dat jaar verlenging.
Ze hebben je niets aangesmeerd. Ze hebben je nooit beloofd dat als jij een ADSL2+ modem zou kopen / krijgen bij verlenging, je opeens 12mbit of een ADSL2+ verbinding zou krijgen. Als een winkel een aanbieding doet, kun je er geen rechten aan ontlenen bij een ander produkt.

Mensen maken zelf de koppeling ik krijg ADSL2+, ik heb ook zo'n modem nodig. Alleen in het "ik krijg ADSL2+", zit een foutje, want dit is je nooit beloofd, er is je max ADSL2+ toegezegd. Je kunt er alleen ADSL2+ snelheden mee halen, maar die snelheden vallen onder je ADSL contract, niet onder die van je modem.

Om even op 992.3 terug te komen, dit kan een foutje zijn in het profiel van KPN, want 992.3 houdt waarschijnlijk wel in dat je centrale geupgrade is, want 992.3 "is" ADSL2 (zonder plus), wat waarschijnlijk weer inhoudt dat de nieuwe hardware geplaatst is al. Maar wat ook zou kunnen, is dat mensen die nu nog op 992.3 verbinden met een compatible modem, wellicht niet kunnen syncen op 992.5. Dat dus op een lager verbindingstype gesynced wordt vanwege instabiliteit op 992.5. Want hoe lang duurt het syncen van je modem?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik weet dat het niet toegezegd is, het wordt alleen een beetje misleidend gebruikt (zoals de meeste bedrijven doen)

Uit het Planet mailtje van toen:
Om optimaal van de verhoogde snelheid te genieten, is het van belang dat u over een goed modem beschikt. We hebben twee snelle modems voor u geselecteerd. etc.
het maakt me niet zo heel erg veel uit, ik had toch een nieuw modem nodig en met 8 mbit heb je al moeite genoeg om je hd's leeg te houden. Ik ben gewoon benieuwd of ik een snellere lijn zal krijgen en het is altijd prettig met downloaden. Het modem synced zeer snel, het kost een paar seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door damnengineer op 10-01-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:34:
[...]

Ze hebben je niets aangesmeerd. Ze hebben je nooit beloofd dat als jij een ADSL2+ modem zou kopen / krijgen bij verlenging, je opeens 12mbit of een ADSL2+ verbinding zou krijgen. Als een winkel een aanbieding doet, kun je er geen rechten aan ontlenen bij een ander produkt.

Mensen maken zelf de koppeling ik krijg ADSL2+, ik heb ook zo'n modem nodig. Alleen in het "ik krijg ADSL2+", zit een foutje, want dit is je nooit beloofd, er is je max ADSL2+ toegezegd. Je kunt er alleen ADSL2+ snelheden mee halen, maar die snelheden vallen onder je ADSL contract, niet onder die van je modem.

Om even op 992.3 terug te komen, dit kan een foutje zijn in het profiel van KPN, want 992.3 houdt waarschijnlijk wel in dat je centrale geupgrade is, want 992.3 "is" ADSL2 (zonder plus), wat waarschijnlijk weer inhoudt dat de nieuwe hardware geplaatst is al. Maar wat ook zou kunnen, is dat mensen die nu nog op 992.3 verbinden met een compatible modem, wellicht niet kunnen syncen op 992.5. Dat dus op een lager verbindingstype gesynced wordt vanwege instabiliteit op 992.5. Want hoe lang duurt het syncen van je modem?
Ik snap dus echt niet waarom ik al een aantal weken kan verbinden op adsl2 (wat dus betekend dat de centrale er klaar voor is) maar nog niet het profiel geladen is voor 12 Mb, dat geeft mij eerder het gevoel dat de ISP's er nog niet klaar voor zijn en ze dus eerst afwachten hoe het netwerk zich houdt voor dat alle 12 Mb profielen worden vrijgegeven. Een andere reden kan ik me echt niet bedenken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wees maar gerust dat dat niet zo is, die 5% adsl fast klantjes die van 8 naar 12mbit gaan maken lang lang lang niet zoveel verschil als die 95% van de andere klanten waarvan de snelheid gemiddeld verdubbeld is op het totale verbruik.

Wat een heerlijke conspiracy's allemaal weer zeg :).
justifire schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:04:
[...]

Beetje jammer.....
Ik zou gewoon direct opzeggen, je hebt niet een gratis verhoging gekregen omdat nog niet het hele netwerk er klaar voor is. Inderdaad, in alle redelijkheid is dat simpelweg te gek voor woorden!!!! Ik kan er niets anders van maken!!! Schande!!!

|:(

[ Voor 63% gewijzigd door JvS op 11-01-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 21:31

justifire

Shut up and squat !!

JvS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:16:
Wees maar gerust dat dat niet zo is, die 5% adsl fast klantjes die van 8 naar 12mbit gaan maken lang lang lang niet zoveel verschil als die 95% van de andere klanten waarvan de snelheid gemiddeld verdubbeld is op het totale verbruik.

[...]

Ik zou gewoon direct opzeggen, je hebt niet een gratis verhoging gekregen omdat nog niet het hele netwerk er klaar voor is. Inderdaad, in alle redelijkheid is dat simpelweg te gek voor woorden!!!! Ik kan er niets anders van maken!!! Schande!!!

Eindelijk zitten we dan op 1 lijn JvS
Duurt een paar weken en een post of 20 maar dan begrijp je me ook.
Chapo _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 11-01-2006 11:58 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Heb weer problemen, soms geen sites bezoeken. webverkeer is dan onmogelijk.
dns niet pingbaar, oftewel de backbone van KPN DSL is weer fucked ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43

DoctorV64

Cosmopoliet

Helaas haal ik nu nog steeds geen 6 mbit met mijn xs4all basic. Voor de verhoging had ik wel de volledige 3200 kb/s en nu na de verhoging maar 512/4672 (verschilt ook nog eens per dag). Ik twijfel of ik te ver van de centrale af woon, want anders had ik de 3200 ook nooit gehaald.

Het gekke is dat mijn 580i de volgende foutmelding geeft terwijl ik toch kan internetten, ik kan nergens in de instellingen de gateway vinden waar ik kennelijk geen verbinding mee heb.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/6416/internetcheck5nh.th.jpg

Ik zal toch maar een keer moeten bellen met XS4all. Niet dat ik ontevreden ben met de huidige snelheid, alleen nog meer kan nooit kwaad.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik twijfel of ik te ver van de centrale af woon, want anders had ik de 3200 ook nooit gehaald.
Kan je dit argument eens toelichten? Want het slaat nergens op :P. 3200kbps kan je op grotere afstanden halen dan 6144kbps :). Je zou je eigen bekabeling voor de grap eens in kunnen korten (zou het kunnen zijn), anders eventueel met een ander modem proberen (die kan het theoretisch ook veroorzaken). maar waarschijnlijk is 4,5mbps de limiet van je dsl lijntje.

Dat van dat ip connectivity betekent dat een server geen antwoord geeft met pingen, dat is met alle kpn-adsl aansluitingen zo :).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 11-01-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mijn modem hangt al naast splitter en die hangt weer naast mijn isra punt. Ik heb de lijn ook getest met mijn modem rechtstreeks aan de isra punt, helaas geen verandering in snelheid. Beide lijnen zijn bij elkaar maar een meter of 3.

Als ik via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm mijn afstand check is dat maar 100 meter, dat lijkt me niet correct.

Ik ken niet iemand in de buurt die mij even een andere adsl annexb modem kan lenen om het te checken. Ik heb de laatste fw op mijn 580i staan.

[ Voor 6% gewijzigd door DoctorV64 op 11-01-2006 22:07 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

naast de afstand is ook de kwaliteit van belang, als er ergens een vage las zit, dan kan dat ook dit soort dingen veroorzaken. Maar ff bellen met je ISP kan nooit kwaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Zal dat wel effect sorteren? Nou ben ik over Xs4all nog altijd tevreden, dus ik ga maar eens bellen deze week. Wellicht dat ze toch nog iets voor me kunnen betekenen.

JvS, vage las? Voor mij als Noob, wat betekent dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik zit op het moment op de 9,5mbit en stabiel.
KPN heeft sinds afgelopen maandag een nieuwe manier van configureren omdat er zoveel problemen waren met mensen die niet de volle 12 haalde.
Dit heb ik mij laten vertellen door iemand die ik gister sprak van KPN.
Toto nu toe heb ik 2 disconnects gehad in de afgelopen 25 uur ipv elke 2 minuten 1.

Ik woon op 3200 meter vanaf de centrale voor degenen die het interesant vinden om te weten.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

JvS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:16:

[...]

Is het werkelijk maar 5%, ik had verwacht dat het totaal wel rond de 20/25 procent zou liggen, dat de meeste mensen comfort hebben kan ik wel in mijn omgeving zien, maar dat het zo weinig mensen maar advanced hebben valt me wel op.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga er maar vanuit dat meer dan de helft van de klanten lite of lager heeft, toen lite geintroduceerd werd twee jaar geleden had ik op de installatiehelpdesk (waar ik toen werkte) de periode daarna zo ongeveer alleen mensen met lite aan de lijn met installatiehulp vragen en storingen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik zit nu een aantal dagen te lezen en zag jullie praten over G992.5en dat, dat adsl2+ is...en dat mensen connecten op G992.3 en dat, dat adsl2 is. Nu was mijn vraag eigelijk waar kan ik zien op mijn speedtouch 546. Ik kan het namelijk niet vinden. Ik wacht namelijk ook nog op mijn upgrade naar adsl2+ dus nu wil ik kijken op wat ik connect, op adsl1, adsl2 of op adsl2+.

Alvast bedankt :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 01:06:
Hey ik zit nu een aantal dagen te lezen en zag jullie praten over G992.5en dat, dat adsl2+ is...en dat mensen connecten op G992.3 en dat, dat adsl2 is. Nu was mijn vraag eigelijk waar kan ik zien op mijn speedtouch 546. Ik kan het namelijk niet vinden. Ik wacht namelijk ook nog op mijn upgrade naar adsl2+ dus nu wil ik kijken op wat ik connect, op adsl1, adsl2 of op adsl2+.

Alvast bedankt :D
telnet 10.0.0.138
adsl config

[ Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-01-2006 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
Gewoon via http kun je het ook zien:

http://10.0.0.138
Paswoorden e.d. even invullen ga je vervolgens naar Broadband Connection en dan naar DSL Connection.

Dan zie je dit:
code:
1
2
3
4
5
DSL Connection  
Link Information
Uptime: 3 days, 14:19:58 
Modulation: G.992.1 Annex A 
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 768 / 6.144

M.a.w. ADSL 1 op 6144/768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bedankt voor de info, maar geen van jullie manieren heeft geholpen nou 1-tje toch wel.
Via Telnet ben ik achter mijn info gekomen. Het was niet gelukt via: adsl config maar wel via: adsl info
Nu vroeg ik mij wat af want ik kreeg de volgende info:

Modemstate : up
Operation Mode : G.992.3 Annex A (L)
Channel Mode : fast

zou ik op 1 of andere manier mijn operation mode naar G.992.5 Kunnen zetten?
want ik krijg een beetje het gevoel dat mijn modem niet zoals de rest is? maar misschien ben ik wel gewoon aan het hallucineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Kut kpn ook echt waar, week geleden monteur langs geweest en het zou nagekeken worden in de centrale. Nu zit ik nog steeds met 6,5db noise margin down en op 7 mbit ipv 8 mbit en al helemaal geen 12.
En dat terwijl binnenshuis alles is doorgemeten en OK bevonden en ik in kpn's groene zone, 900 meter van de centrale zit :(.

Pokkezooi is het ook, wat dat betreft was kabel beter.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Venxir schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:59:
Kut kpn ook echt waar, week geleden monteur langs geweest en het zou nagekeken worden in de centrale. Nu zit ik nog steeds met 6,5db noise margin down en op 7 mbit ipv 8 mbit en al helemaal geen 12.
En dat terwijl binnenshuis alles is doorgemeten en OK bevonden en ik in kpn's groene zone, 900 meter van de centrale zit :(.

Pokkezooi is het ook, wat dat betreft was kabel beter.
Zal mij benieuwen dan hoe het morgen bij mij gaat.
Er komt een monteur langs omdat ze bij de 24 uurs monitoring een hardware defect hebben geconstateerd.
Hij zou er tussen 10 en 12 moeten zijn met zijn eigen hardware om uit te sluiten dat het aan mijn nieuwe modem (716v5) ligt, ze gingen er van uit dat het iets in de centrale was maar ze konden niet uitsluiten dat het bij mijn isra punt zit.

*edit* De monteur is net geweest en kon niks doen aangezien het een hardware storing betrof en niet zoals hij had door gekregen te lage snelheid :? :? *edit*

[ Voor 9% gewijzigd door SteveV op 13-01-2006 11:01 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
nou ik heb even de modem (speedtouch home met .281 fw) direct aangesloten ipv via de router (ASUS WL-500G met 1.9.2.7-5a oleg) en nu heb ik wel de nieuwe snelheden. die router staat er pas sinds begin zomer ofzo. moet ik nu een nieuwe router/modem hebben?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:12:
nou ik heb even de modem (speedtouch home met .281 fw) direct aangesloten ipv via de router (ASUS WL-500G met 1.9.2.7-5a oleg) en nu heb ik wel de nieuwe snelheden. die router staat er pas sinds begin zomer ofzo. moet ik nu een nieuwe router/modem hebben?
Waarschijnlijk werkt de chip op je ASUS router gewoon niet lekker samen met de modems in de centrale, daar heeft het in ieder geval alle schijn van. Je kan proberen de nieuwste versie ASUS-firmware te installeren als je dat nog niet hebt gedaan, heeft dit geen effect denk ik dat er niks anders opzit wil je de nieuwe snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Onze modem wou eerst niet sneller intrainen dan ~ 5310 kbps
maaar zo ineens, na een reset midden in de week was de snelheid dan eindelijk 6144 kbps _/-\o_
ik downloade met ~ 640 KB/s,

Nu resette ik de modem onlangs en toen trainde hij weer in op ~5320 kbps (met als resultaat een dramatisch langzamere download snelheid) maar hoe vaak ik hem ook reset hij traint niet sneller meer in.

De modem direct aan ISRA maakt ook geen verschil in snelheid
kan het zijn de telefoon centrale in het dorp het gewoonweg niet aankan ? overboeking bijv ?
of heet dit "Overspraak" ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Laatst online: 02-09 15:23
Ik heb een probleempje met de upgrade, wellicht kan iemand me helpen want KPN geeft alleen als oplossing: "zet uw modem 1,5 tot 2 uur uit en probeer het dan nog eens".
Sinds de snelheidsverhoging heb ik 768 kb/s up en maar 2752 kb/s downstream.
KPN-monteur is geweest en op het modem dat hij bij zich had kreeg hij wel 6144 kb/s.
Mijn modem is een al wat oudere Speedtouch 510, de KPN-monteur had hetzelfde type.
Wat heb ik al gedaan:
- modem direct op het isra-punt aangesloten
- firmware geupdate naar de laatste versie volgens kpn.com
- adsl.ini van kpn.com er in gezet
- modem al 2 uur uitgezet (zoals kpn me vertelde te doen)

dit alles geeft geen resultaat...
Iemand een idee ??? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 02:09
_zer0_ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:25:
Ik heb een probleempje met de upgrade, wellicht kan iemand me helpen want KPN geeft alleen als oplossing: "zet uw modem 1,5 tot 2 uur uit en probeer het dan nog eens".
Sinds de snelheidsverhoging heb ik 768 kb/s up en maar 2752 kb/s downstream.
KPN-monteur is geweest en op het modem dat hij bij zich had kreeg hij wel 6144 kb/s.
Mijn modem is een al wat oudere Speedtouch 510, de KPN-monteur had hetzelfde type.
Wat heb ik al gedaan:
- modem direct op het isra-punt aangesloten
- firmware geupdate naar de laatste versie volgens kpn.com
- adsl.ini van kpn.com er in gezet
- modem al 2 uur uitgezet (zoals kpn me vertelde te doen)

dit alles geeft geen resultaat...
Iemand een idee ??? :|
Het lijkt er op dat je modem het niet meer trekt en is waarschijnlijk van voor december 2003. Kijk eens op de achterkant of er op de sticker een serie nummer staat dat met 3EC begint. In die serie zit hardware matig iets niet helemaal goed: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 . Kijk eens of er niet één of meerdere condensastoren van boven bol staan.

Bij de modems die vanaf januari 2004 geleverd zijn staat er DSL aan het begin van het serienummer.

[ Voor 3% gewijzigd door EricJH op 13-01-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Is inderdaad een 'stervende' 510 dit. Gewoon nieuwe kopen en probleem opgelost. Je kan de 'garantie' najagen bij KPN op het apparaat, maar is een lange weg denk ik. Want de monteur noemt het een 'verouderde' 510, maar je kan het ook defecte of fabrieksfout noemen.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 13-01-2006 23:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Laatst online: 02-09 15:23
Thnx voor de replies !
Ik ga inderdaad maar een nieuw modem halen, gelijk maar wifi erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Puch-Maxi schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:30:
Onze modem wou eerst niet sneller intrainen dan ~ 5310 kbps
-Knip-
De modem direct aan ISRA maakt ook geen verschil in snelheid
kan het zijn de telefoon centrale in het dorp het gewoonweg niet aankan ? overboeking bijv
of heet dit "Overspraak" ?
^Bump :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk, maar geef eens wat meer informatie. :)

Wat voor modem heb je, heb je de laatste firmware, hoe ver zit je (schat je) van de telefooncentrale af, en wat is je signal-to-noise ratio (Speedtouch: telnet 10.0.0.138 -> adsl info)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:29
Mensen ik heb ook een raar probleem.
Ik heb planet adsl comfort wat 3200/768 was. Toen haalde ik altijd volle snelheid. Nu na de upgrade blijft hij maar steken op 4288/768.
Ik heb de firmware van de modem geupgrade naar deze versie KLIK
Als ik de modem uitschakel en daarna weer inschakel blijft hij even hangen op 5200/768. Dan gaat hij met 520 kb/s downloaden. Als ik de computer even later weer aanzet dan staat hij weer op de oude snelheid. Sommige zeggen dat het aan de router ligt die ertussen zit. (sitecom router).
Iemand een idee of wat ik nog kan proberen ?
Ik zit op de centrale Al-C en de afstand is ongeveer 1722 meter staat op de hierboven genoemde site :)

[ Voor 12% gewijzigd door ID-College op 14-01-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:15:
Als ik de computer even later weer aanzet dan staat hij weer op de oude snelheid. Sommige zeggen dat het aan de router ligt die ertussen zit. (sitecom router).
Iemand een idee of wat ik nog kan proberen ?
Ik zit op de centrale Al-C en de afstand is ongeveer 1722 meter staat op de hierboven genoemde site :)
Als je modem zelf aangeeft dat 'ie verbonden is op 4288/768 terwijl dat 6144/768 zou moeten zijn is die router het probleem niet. Al eens geprobeerd het modem direct op het ISRA-punt aan te sluiten, dus zonder splitter/centrale/etc ervoor?

Kijk ook eens naar het serienummer (kan je ook in de webinterface zien, bij System Info geloof ik) van het modem - begint het met 3EC zou je een nieuwe (546 bijvoorbeeld) kunnen proberen. Doe maar eens een search, die 3EC-dingen zijn "known troublemakers" en sowieso niet ADSL2+ compatible. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:39:
[...]

Als je modem zelf aangeeft dat 'ie verbonden is op 4288/768 terwijl dat 6144/768 zou moeten zijn is die router het probleem niet. Al eens geprobeerd het modem direct op het ISRA-punt aan te sluiten, dus zonder splitter/centrale/etc ervoor?

Kijk ook eens naar het serienummer (kan je ook in de webinterface zien, bij System Info geloof ik) van het modem - begint het met 3EC zou je een nieuwe (546 bijvoorbeeld) kunnen proberen. Doe maar eens een search, die 3EC-dingen zijn "known troublemakers" en sowieso niet ADSL2+ compatible. ;)
Ik heb even gekeken na het productnr en dat is: 3EC37286AAAB.
Ik heb verder nog niet gekeken wat ik verder kan doen, maar hij is niet ADSL2+ compatible. Dat weet ik omdat hij al meer dan 2 jaar oud is. En het staat op ook i-net.
Ik ga even kijken anders moet ik misschien een andere modem aanschaffen, mocht dat het geval zijn, welke raden jullie mij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Vraag aan xs4all adsl afnemers, ik kan op hun site nergens vinden waar je een andere modem kan krijgen/kopen bij het verlengen van je abbo. Was dit een eenmalige actie?
Ik heb wel mijn huidige 580i vorig jaar goedkoop kunnen krijgen via xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @rno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 13:17

@rno

- JT- NL medic

DoctorV64 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:51:
Vraag aan xs4all adsl afnemers, ik kan op hun site nergens vinden waar je een andere modem kan krijgen/kopen bij het verlengen van je abbo. Was dit een eenmalige actie?
Ik heb wel mijn huidige 580i vorig jaar goedkoop kunnen krijgen via xs4all.
Via onderstaande link kun je (nadat je ingelogd bent) dit zien

https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

acteur in Joint Tweakers The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 01:21
Wat ik trouwens het gemerkt, elke keer als ik mijn modem reset krijg ik een andere downloadsnelheid (in de systeminformation). Ik zweefde tussen 2.5 mbit en 2.7 mbit, nu met een nieuw moden (de oude piepte als een gek) zit ik vol op 3mbit. Als ik mijn nieuwe modem reset dan verandert mijn snelheid niet en blijft dus 3mbit.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricJH schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Het lijkt er op dat je modem het niet meer trekt en is waarschijnlijk van voor december 2003. Kijk eens op de achterkant of er op de sticker een serie nummer staat dat met 3EC begint. In die serie zit hardware matig iets niet helemaal goed: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 . Kijk eens of er niet één of meerdere condensastoren van boven bol staan.

Bij de modems die vanaf januari 2004 geleverd zijn staat er DSL aan het begin van het serienummer.
Het zijn echt niet alleen de ST510 modems (3EC...) van vóór December 2003, ook de serie (DSL...) die daarna zijn geleverd kunnen brak zijn.
Mijn ST510 van Februari 2004 (DSL...) kon de upgrade van 3Mbit naar 6Mbit iig niet aan, zie deze post http://gathering.tweakers...message/24802187#24802187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:45:Ik ga even kijken anders moet ik misschien een andere modem aanschaffen, mocht dat het geval zijn, welke raden jullie mij dan aan?
Ligt aan je situatie en wensen, maar ik zou zeggen een Speedtouch 546. Da's een 510 in een nieuw en beter jasje. Primafoon doet er - mits je de bon overlegt en je alles weer netjes ingepakt inlevert - niet moeilijk over als je dat ding terug wilt brengen, althans hier (Gorinchem) niet.

Om jezelf tijd en moeite te besparen zou ik toch even doen wat ik je adviseerde voordat je naar de PMF rent en een nieuw modem koopt, dit staat namelijk niet voor 100% vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Arn0 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:26:
[...]

Via onderstaande link kun je (nadat je ingelogd bent) dit zien

https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php
Ook thx :) ff nieuw modem besteld, mijne is nu dood aan het gaan, raar hoor, lijkt wel of dat ding overbelast wordt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Lite abonnement KPN ADSL verhoogd naar 4,5 mbit?
Ingediend door menno op 29 december, 2005 - 21:13.

Mogelijk gaat KPN op korte termijn het Lite abonnement verhogen op het KPN ADSL netwerk.
De snelheid zou van 3 mbit naar 4,5 mbit/seconde.

Onbekend is waarom alleen dit abonnement verhoogd zou gaan worden. Mogelijke redenen kunnen zijn: IPTV (waar minimaal 4 mbit voor nodig is) en InternetPlusBellen.

Bron: Dslportaal

Kennelijk stond het dus ook al op www.adslcentrale.nl
27 dec 2005 Er gaat een gerucht dat KPN de snelheid van het Lite abbonement in januari naar 4.5Mb gaat verhogen! We zoeken nog bevestiging van dit gerucht, stay tuned!

Bron: Adslcentrale

Weer een welkome verandering O+ , hoewel ik de upload graag wat zou opgeschroefd zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Alternativ op 15-01-2006 20:28 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:45:
[...]

Lijkt me sterk, maar geef eens wat meer informatie. :)

Wat voor modem heb je, heb je de laatste firmware, hoe ver zit je (schat je) van de telefooncentrale af, en wat is je signal-to-noise ratio (Speedtouch: telnet 10.0.0.138 -> adsl info)?
Ik heb deze informatie al eerder in dit topic gemeld maar bij deze nogmaals: :7

1. Wat voor modem heb je : SpeedTouch 510 ( 3EC36939AAAB ) firmware: 4.2.7.16.0
2. Hoe ver zit je (schat je) van de telefooncentrale af : +/- 900 Meter
3. Wat is je signal-to-noise ratio :

Downstream Upstream
Margin [dB] : 6.0 10.0
Attenuation [dB] : 15.0 8.0
OutputPower [dBm] : 19.5 12.0

De modem hangt direct aan het ISRA +/- 10 cm Cat 5e kabel ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem, speedtouch 546
Heb hem geupdated naar de laatste firmware volgens de tutorial een paar pagina's hiervoor (dank daarvoor!!!)

Hij trained nog steeds 1021/7999
Afstand tot de centrale (volgens de meneer van de kpn 672 meter)

2 weken geleden een ticket aangemaakt, niets meer van gehoord.

Modem direkt op het IS/RA aangesloten, precies hetzelfde.

Ik heb onderhand toch wel het idee dat de KPN aardig wat steekjes laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 22:19

K-Jay

Klaas Jan

core_dump schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:30:
[..]
Hij trained nog steeds 1021/7999
Afstand tot de centrale (volgens de meneer van de kpn 672 meter)
[..]
Je hebt een 8Mbit down / 1 Mbit up abbo? Veel daarvan worden niet geupgrade naar 12/1, maar blijven gewoon zoals het was.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-Jay schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:35:
[...]

Je hebt een 8Mbit down / 1 Mbit up abbo? Veel daarvan worden niet geupgrade naar 12/1, maar blijven gewoon zoals het was.
Mijn centrale is nog niet geupgrade. KPN gaat dat pas in Maart / April doen. Misschien is dat
bij jou ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-Jay schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:35:
[...]

Nee. Alles wordt ge upgrade. De een sneller dan de ander. Alleen als je op 8/1 wilt blijven moet je ff downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dit gebeurde er zondag om 19:40 met mijn nieuw Speedtouch 546:
Afbeeldingslocatie: http://xs64.xs.to/pics/06032/screenshot001.jpg
ik werd dus weer teruggezet naar zo'n 5Mbit. hier voor had ik wel 6144/768.
ik was op dat moment aan het uploaden over FTP, en vond het al raar dat de verbinding even wegviel.
gister zag ik die log pas.

opnieuw verbinden met internet helpt niet.
dit staat erbij Diagnostics:
Afbeeldingslocatie: http://xs64.xs.to/pics/06032/screenshot002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 17-09 14:16

Shunt

Boe

en waar heb je het modem aan gesloten ?
zet hem eens zo dicht mogelijk op het isra. zorg er voor dat alle telefonie via de splitter loopt.
en wat is je afstand tot de centrale ongeveer ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Jamaicaman schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:53:
[...]

Ook thx :) ff nieuw modem besteld, mijne is nu dood aan het gaan, raar hoor, lijkt wel of dat ding overbelast wordt ofzo...
Uh een simpel vraagje, blijf je nu het oude abbo-bedrag betalen? Ik heb xs4all sinds mxstream en ik betaal nog steeds in euro het oude bedrag, terwijl deze een keer verhoogd is. Ik krijg dus per maand een soort van korting tov het nieuwere abbo-bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Caesu schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:31:
dit gebeurde er zondag om 19:40 met mijn nieuw Speedtouch 546:
[afbeelding]
ik werd dus weer teruggezet naar zo'n 5Mbit. hier voor had ik wel 6144/768.
ik was op dat moment aan het uploaden over FTP, en vond het al raar dat de verbinding even wegviel.
gister zag ik die log pas.

opnieuw verbinden met internet helpt niet.
dit staat erbij Diagnostics:
[afbeelding]
Dat is niet terug gezet, blijkbaar zit je net op de grens van 5-6mbit mogelijk. Als je dan op 6mbit veel errors krijgt, gaat de modem elke keer op een lagere snelheid verbinding maken, tot het goed is. Dat is bij jou dus 5mbit (kan soms wel hoger zijn, door allerlei redenen, bijvoorbeeld minder andere dsl lijnen in gebruik in de nacht ofzo).

Het kan ook aan de kwaliteit van je eigen bekabeling liggen, dat kan je even uitsluiten door hem met een andere en het liefst hele korte kabel aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:07:
[...]

Nee. Alles wordt ge upgrade. De een sneller dan de ander. Alleen als je op 8/1 wilt blijven moet je ff downgraden.
Downgraden ga je naar het onderliggende pakket en niet op je 8mbps meer

Xs4all biedt momenteel niet voor niets de fast versie met 2 snelheden afhankelijk of je centrale adsl2+ voorbereid is.

Zie antwoord hier benee van Xs4all
Beste ,

Niet alle centrales worden geupgrade naar ADSL2 (12Mbit), U kunt uw centrale
controleren
door de postcodecheck uit te voeren en als daar bij fast 12Mbit staat dan is uw
centrale
wel gereed gemaakt. U moet wel zorgen dat u een modem heeft die ADSL 2 aankan, heeft
u die
niet, dan kunt u abonnement verlengen en daarbij een nieuwe modem krijgen,
Dit kunt u via onderstaande link doen:

http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

Heeft u wel een ADSL 2 modem, dan dient u de ondestaande stappen uit te voeren:

De problemen die u met uw verbinding heeft kunt u aangeven bij de KPN storingsdienst,
U kunt hen bereiken op 0800-0407 en daar moet u in het menu voor adsl storingen kiezen.

Helaas zijn er veel snelheidsproblemen door de laatste upgrades van de KPN,
maar deze kunnen zij dus zelf oplossen.

Uw snelheid kunt u het beste monitoren door te kijken naar de downloadsnelheid
van het volgende bestand: http://ftp.xs4all.nl/pub/test/100MB.BIN deze weergave
is veel betrouwbaarder dan sites zoals speedtest.nl

Het zou ook heel goed kunnen dat nadat u de modem uit en aanzet de nieuwe snelheid
wel actief is.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Heb zojuist toch maar eens kpn gebeld hoe het nu zit met die upgrade (heb geloof ik tot nu toe bijna elke dag dat ding er wel een keer uit/in gestopt) en toen vertelde ze mij dat ik met mijn modem (de oude vertrouwde speedtouch home...volgens mij het eerste model dat ze bij mxstream leverde) ik geen upgrade kon doen, terwijl ik bij de specificaties zie staan dat hij toch 8mbit aan moet kunnen, is het idd zo dat mijn beesje dat niet kan en ben ik genoodzaakt een nieuwe modem te halen? of valt er met drivers nog wat te proberen? (zo ja waar kan ik die in hemelsnaam vinden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@0uTsIdEr84
Met de Speedtouch Home haalde ik downstream 835 KB/s en upstream 85 KB/s. Die snelheden zouden dus ook bij jou mogelijk moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:24:
Heb zojuist toch maar eens kpn gebeld hoe het nu zit met die upgrade (heb geloof ik tot nu toe bijna elke dag dat ding er wel een keer uit/in gestopt) en toen vertelde ze mij dat ik met mijn modem (de oude vertrouwde speedtouch home...volgens mij het eerste model dat ze bij mxstream leverde) ik geen upgrade kon doen, terwijl ik bij de specificaties zie staan dat hij toch 8mbit aan moet kunnen, is het idd zo dat mijn beesje dat niet kan en ben ik genoodzaakt een nieuwe modem te halen? of valt er met drivers nog wat te proberen? (zo ja waar kan ik die in hemelsnaam vinden?)
Yep, je moet even zorgen dat je wel de nieuwste Firmware hebt, maar dan zou het gewoon op 8mbit moeten kunnen werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:36:
Ik heb deze informatie al eerder in dit topic gemeld maar bij deze nogmaals: :7

1. Wat voor modem heb je : SpeedTouch 510 ( 3EC36939AAAB ) firmware: 4.2.7.16.0
2. Hoe ver zit je (schat je) van de telefooncentrale af : +/- 900 Meter
3. Wat is je signal-to-noise ratio :

Downstream Upstream
Margin [dB] : 6.0 10.0
Attenuation [dB] : 15.0 8.0
OutputPower [dBm] : 19.5 12.0

De modem hangt direct aan het ISRA +/- 10 cm Cat 5e kabel ertussen
Linkje naar je desbetreffende post had voldoende geweest. ;)

Je Speedtouch is er ééntje uit de serie die last kan gaan hebben van kuren - ik had ook een 3EC-type en kwam maar niet boven de 5mbit uit. Een Speedtouch 546 heeft dit probleem opgelost, ga eens langs bij de Primafoon anders. Vraag wel even of ze aan terugnemen doen.

Je SNR down is vrij laag. Probeer eens een 546, lost dit het niet op bel dan KPN even voor een lijnmeting of iets dergelijks - dan is er meer aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
JvS schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:35:
[...]

Dat is niet terug gezet, blijkbaar zit je net op de grens van 5-6mbit mogelijk. Als je dan op 6mbit veel errors krijgt, gaat de modem elke keer op een lagere snelheid verbinding maken, tot het goed is. Dat is bij jou dus 5mbit (kan soms wel hoger zijn, door allerlei redenen, bijvoorbeeld minder andere dsl lijnen in gebruik in de nacht ofzo).

Het kan ook aan de kwaliteit van je eigen bekabeling liggen, dat kan je even uitsluiten door hem met een andere en het liefst hele korte kabel aan te sluiten.
Als je snelheid zo 'opeens' in elkaar zakt kan je ook opzoek gaan naar probleem in je bekabeling inderdaad. Toestel voor je splitter veroorzaakt dit ook bijvoorbeeld als je gaat bellen of gebeld wordt klapt je DSL onderuit en komt dan weer online tijdens de 'verstoring' van het telefoongesprek.

Je ziet ook de best ruime SNR op de lijn nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de upgrade last van een instabiele verbinding. Haal de aangebode snelheden bij lange na niet maar dat vind ik nog niet zo erg, maar dat mijn verbinding minimaal 1x per dag er uit ligt om dan op een nieuwe snelheid in te leren.

Als ik downgrade is dit dan afgelopen?

Oh Signal to noise ratio

Margin [dB] : 7 6
Attenuation [dB] : 46 28
OutputPower [dBm] : 19 12

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Het niet halen van je nieuwe snelheid en het verbreken van de verbinding heeft hoogstwaarschijnlijk met elkaar te maken. De kans dat dit wordt opgelost is zeer groot wanneer je downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Roeltjuh schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:07:
Het niet halen van je nieuwe snelheid en het verbreken van de verbinding heeft hoogstwaarschijnlijk met elkaar te maken. De kans dat dit wordt opgelost is zeer groot wanneer je downgrade.
Maar voordat je downgrade kan je alle andere mogelijk oorzaken (en zijn meest voorkomende ook) uitsluiten/controleren. Zoals bekabeling, ander modem etc etc etc.

Als je zelf downgrade zijn hier kosten aan verbonden. Als KPN het als oplossing van een aangemelde storing doet weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:45:
[...]

Als je snelheid zo 'opeens' in elkaar zakt kan je ook opzoek gaan naar probleem in je bekabeling inderdaad. Toestel voor je splitter veroorzaakt dit ook bijvoorbeeld als je gaat bellen of gebeld wordt klapt je DSL onderuit en komt dan weer online tijdens de 'verstoring' van het telefoongesprek.

Je ziet ook de best ruime SNR op de lijn nu weer.
tja... bekabeling zit best ingewikkeld bij mij.
ISRA <10 meter > splitter < 10 meter > ST 546 (op zolder)

en dan gaat over de 2 resterende draadjes tussen splitter en ISRA nog een telefoonlijn terug naar beneden.

de kabel tussen splitter en modem was om allerlei ethernet- & stroomkabels gewikkeld (interference?), dat heb ik losgehaald zodat die kabel helemaal vrij is.
en nu heb ik weer de juiste snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://xs64.xs.to/pics/06033/screenshot001b.jpg
zelfs een paar bits extra up & down (in plaats van 6144/768) - maar dat maakt geen verschil natuurlijk.
ik hoop dat het zo blijft. anders ben ik met 5Mbit ook wel tevreden.
teveel gedoe om al de bekabeling te veranderen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caesu schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 07:16:
[...]

tja... bekabeling zit best ingewikkeld bij mij.
ISRA <10 meter > splitter < 10 meter > ST 546 (op zolder)

en dan gaat over de 2 resterende draadjes tussen splitter en ISRA nog een telefoonlijn terug naar beneden.

de kabel tussen splitter en modem was om allerlei ethernet- & stroomkabels gewikkeld (interference?), dat heb ik losgehaald zodat die kabel helemaal vrij is.
en nu heb ik weer de juiste snelheid:
[afbeelding]
zelfs een paar bits extra up & down (in plaats van 6144/768) - maar dat maakt geen verschil natuurlijk.
ik hoop dat het zo blijft. anders ben ik met 5Mbit ook wel tevreden.
teveel gedoe om al de bekabeling te veranderen allemaal.
Ziet er nu (qua getalletjes) prima uit, maar je bekabeling is vrij lang... If it ain't broken don't fix it, maar mocht je aansluiting nou weer kuren gaan vertonen zou ik het modem - wanneer mogelijk - even in de meterkast plaatsen met een halve meter telefoonkabel ertussen. 20 meter telefoonkabel is erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn er inmiddels al mensen die naar 12 Mb zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:59:
Zijn er inmiddels al mensen die naar 12 Mb zijn gegaan?
Zat hoor, werkt nu al een tijdje op diverse centrales goed.

't levert wel andere problemen op, moet snel een nieuwe, grote harddisk erbij plaatsen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:20:
[...]

Zat hoor, werkt nu al een tijdje op diverse centrales goed.

't levert wel andere problemen op, moet snel een nieuwe, grote harddisk erbij plaatsen.. >:)
KPN melde mij dat ze onze centrale pas in Maart / April gaan upgraden. Hier dus nog bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

70% van de aansluitingen zou adsl2+ mogelijkheden hebben op 1jan, dus de meeste zullen wel omgezet zijn, alleen is 30% nog steeds een groot aantal.

Ik vraag me overigens nog steeds oprecht af of kpn alle centrales wel adsl2+ geschikt zal gaan maken. Ik had begrepen dat alleen de top 70% van de centrales adsl2+ geschikt gemaakt zou worden (waarmeer +/-95% van alle aansluitingen op een adsl2+ centrale kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb namelijk al een geruime tijd een adsl2 verbinding, alleen nog steeds 8/1 Mb. We wachten gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:14:
Ik heb namelijk al een geruime tijd een adsl2 verbinding, alleen nog steeds 8/1 Mb. We wachten gewoon verder.
hier precies tzelfde, wel adsl2+, maar nog wel 8mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Laatst online: 24-04-2023
Er is ondertussen ook weer een nieuwe firmware versie uit voor de speedtouch 546/546i

Versie 5.4.0.11

http://www.xs4all.nl/~dreuser/speedtouch546.rar

[ Voor 8% gewijzigd door koekkoek op 25-01-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

let op bij deze firmware veranderd je GUI totaal en ook is je modem op een ander adres berijkbaar.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Uhh ik zie geen verschil met de 5.3.3.4 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

moet het wel even goed zeggen :D
van af de 4.3.X series is de gui totaal veranderd.
de modems die standaard uit geleverd worden komen met de 4.2.X firmware uit deze firmware is kwa gui gelijk aan de 510 modems. dus als je een standaard 546 hebt en dan in eens deze firmware er op gooit kan je nog al schrikken dat je modem niet meer bereikbaar is op 10.0.0.138 ;).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 22:55
Ik ben aangesloten bij Solcon, vorig jaar september ben ik verhuisd van KPN naar Bistream (wat dus ook via KPN loopt).

Op de website van Solcon kwam op een gegeven moment te staan dat mijn postcode gebied in de nacht van 15 op 16 december werd geupgrade naar de nieuwe snelheid (we zouden van 4 naar Mbit gaan). Voorheen op KPN netwerk had ik ook 8 Mbit, dus de lijn kan het wel aan.

Nu heb ik dus nog steeds 4 Mbit en volgens Solcon zijn er een aantal lijnen niet overgegaan omdat deze de nieuwe snelheid niet aankonden (terwijl ik voorhene ook 8 Mbit had).
Ik moest maar met KPN contact opnemen, dat heb ik gedaan en die vertelden me dat alle lijnen geupgrade zijn en dat ik voor mijn probleem naar Solcon moest. Maar ook daar kunnen ze me nog steeds niet verder helpen.

Zijn er meer mensen die nog steeds wachten op hun snelheidsverhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Shunt schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:09:
moet het wel even goed zeggen :D
van af de 4.3.X series is de gui totaal veranderd.
de modems die standaard uit geleverd worden komen met de 4.2.X firmware uit deze firmware is kwa gui gelijk aan de 510 modems. dus als je een standaard 546 hebt en dan in eens deze firmware er op gooit kan je nog al schrikken dat je modem niet meer bereikbaar is op 10.0.0.138 ;).
Het modem is wel gegelijk te bereiken op 10.0.0.138 enigste verschil is is dat het modem nu in de 192.168.x.x range ip's uitdeelt. maar als je met vaste ip adressen werkt dan is hij nog steeds te benaderen op 10.0.0.138 en 192.168.1.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
Binnetie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:35:
Ik ben aangesloten bij Solcon, vorig jaar september ben ik verhuisd van KPN naar Bistream (wat dus ook via KPN loopt).

Op de website van Solcon kwam op een gegeven moment te staan dat mijn postcode gebied in de nacht van 15 op 16 december werd geupgrade naar de nieuwe snelheid (we zouden van 4 naar Mbit gaan). Voorheen op KPN netwerk had ik ook 8 Mbit, dus de lijn kan het wel aan.

Nu heb ik dus nog steeds 4 Mbit en volgens Solcon zijn er een aantal lijnen niet overgegaan omdat deze de nieuwe snelheid niet aankonden (terwijl ik voorhene ook 8 Mbit had).
Ik moest maar met KPN contact opnemen, dat heb ik gedaan en die vertelden me dat alle lijnen geupgrade zijn en dat ik voor mijn probleem naar Solcon moest. Maar ook daar kunnen ze me nog steeds niet verder helpen.

Zijn er meer mensen die nog steeds wachten op hun snelheidsverhogingen?
Als je een bistream verbinding hebt krijg je geen snelheids verhoging, alleen de gewoone kpn lijnen.
Alle contact gaat voor jouw via solcom, die helpen jouw met problemen en die sturen dan evt bitstream aan. Je hebt waarschijnelijk het nummer gebeld voor de -niet- bistream gebruikers en dus het antwoord gekregen voor niet-bistream gebruikers, voor bistream is namelijk geen nummer voor eindgebruikers, jij zult gewoon met solcom moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

dannyreuser schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:45:
Er is ondertussen ook weer een nieuwe firmware versie uit voor de speedtouch 546/546i

Versie 5.4.0.11

http://www.xs4all.nl/~dreuser/speedtouch546.rar
Is deze wel stabiel en geschikt voor nederlandse adsl providers?

De vorige zou niet helemaal stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:55:
[...]
Is deze wel stabiel en geschikt voor nederlandse adsl providers?

De vorige zou niet helemaal stabiel zijn.
Heb hem sinds gisteren draaien en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Nu ook eindelijk 12mbit, morgen bellen ze terug om te vragen of het stabiel is. Ze waren me vergeten om te zetten in de centrale. Maja ik meende net al een uitval te hebben dus ik ben bang dat alles nog niet 100% is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DSL Connection  

Link Information

Uptime: 0 days, 0:01:09
Modulation: G.992.5 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.029 / 12.004
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]:   167,00 / 166,00
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,5 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    12,0 / 20,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   18,0 / 15,0
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   0 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   3 / 0
HEC Errors (Up/Down):   22 / 0

Heb zojuist ook even de allerlaatste firmware erop gezet, alles werkt tot nu toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Venxir op 26-01-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb nu toch ook maar een 546 modem gehaald, ik had zo'n 3EC 510 (de mankementen versie). Ik moet nog even aan kijken of het effect heeft want ik heb toch een beetje de indruk dat het niks heeft uitgemaakt. Hij trained nu in 5091, hoogste wat ik aan het begin zag was iets met 570.. dus hijs wel wat hoger maar volgens mij heeft ie nog steeds van die irri disconnects.
Sterker nog, tijdens het posten van dit bericht knalde hij er weer uit, zit nu op 4983, belazerd.
edit: Nog ff een kort vraagje, wat als ik nu die oude 510 gewoon als switch in het netwerk wil gebruiken, hoe moet ik dat voor me kaar krijgen. DHCP uit schakelen oid?

[ Voor 16% gewijzigd door Boeiend op 26-01-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Venxir schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:13:
Nu ook eindelijk 12mbit, morgen bellen ze terug om te vragen of het stabiel is. Ze waren me vergeten om te zetten in de centrale. Maja ik meende net al een uitval te hebben dus ik ben bang dat alles nog niet 100% is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DSL Connection  

Link Information

Uptime: 0 days, 0:01:09
Modulation: G.992.5 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.029 / 12.004
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]:   167,00 / 166,00
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,5 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    12,0 / 20,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   18,0 / 15,0
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   0 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   3 / 0
HEC Errors (Up/Down):   22 / 0

Heb zojuist ook even de allerlaatste firmware erop gezet, alles werkt tot nu toe.
Hebben ze jou eerst gebeld en toen overgezet of ben je gewoon overgezet en daarna opgebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Wel raar dat je tegenwordig moet bellen om omgezet te worden? Vergeten?? Dat klinkt in mijn oren toch redelijk amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Boeiend schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:52:
Ik heb nu toch ook maar een 546 modem gehaald, ik had zo'n 3EC 510 (de mankementen versie). Ik moet nog even aan kijken of het effect heeft want ik heb toch een beetje de indruk dat het niks heeft uitgemaakt. Hij trained nu in 5091, hoogste wat ik aan het begin zag was iets met 570.. dus hijs wel wat hoger maar volgens mij heeft ie nog steeds van die irri disconnects.
Sterker nog, tijdens het posten van dit bericht knalde hij er weer uit, zit nu op 4983, belazerd.
edit: Nog ff een kort vraagje, wat als ik nu die oude 510 gewoon als switch in het netwerk wil gebruiken, hoe moet ik dat voor me kaar krijgen. DHCP uit schakelen oid?
ok zoals iedereen met dit probleem
probeer het modem direct aan het isra aan te sluiten en dan kijken wat hij doet kwa snelheid.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
dannyreuser schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:21:
[...]

Hebben ze jou eerst gebeld en toen overgezet of ben je gewoon overgezet en daarna opgebeld?
Mijn verhaal is:

3 Weken geleden monteur langs geweest, die heeft alles in huis gechecked en lijn doorgemeten en kon geen fouten vinden.
Dus het probleem zat bij kpn ergens, kon bekabeling, wijkasten of centrale zijn, dat wist niemand zeker. En na 2 weken bellen wat de status was werd ik gebeld om me 546 weer aan te sluiten (deze viel uit op de oude 992.3 instelling @ 8 mbit). Nu werd mij verteld wat ik al wist eigenlijk, gewoon de modem in multi_adsl2plus zetten via telnet wat ik al 50x had gedaan. Alleen nu werkte het dus omdat ze bij de centrale waren vergeten mij om te zetten(als reden van kpn (helpdesk) medewerker.

Al met al een beetje vaag van kpn maar het blijkt nu allemaal eindelijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
canonball schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Als je een bistream verbinding hebt krijg je geen snelheids verhoging, alleen de gewoone kpn lijnen.
Alle contact gaat voor jouw via solcom, die helpen jouw met problemen en die sturen dan evt bitstream aan. Je hebt waarschijnelijk het nummer gebeld voor de -niet- bistream gebruikers en dus het antwoord gekregen voor niet-bistream gebruikers, voor bistream is namelijk geen nummer voor eindgebruikers, jij zult gewoon met solcom moeten bellen.
Ik dacht dit in eerste instantie ook, maar er zijn nog 2 lijnen in mijn woonplaats via Solcon met exact dezelfde abonnementen (heb ze zelf aangevraagd namelijk) en die hebben wel 8 Mbit. En zijn dus ook verhoogd van 4 naar 8 Mbit.

Ook als ik kijk in Serviceweb van solcon staat bij mij het type abonnement 8000/1024 bitstream. Daarom vraag ik mij af waarom ik heen verhoging heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dat andere solcon verbinding verhoogd zijn, wil nog niet zeggen dat je een kpn-adsl verbinding hebt. Je hebt een bitstream verbinding en daarvoor heb je dus niets aan de helpdesk van kpn-adsl, bel dus naar solcon.

Die verhoging van jou heeft dus ook niets met dit topic te maken, dat gaat over verhoging van de snelhed van adsl-van-kpn verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
JvS schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:59:
ja dat andere solcon verbinding verhoogd zijn, wil nog niet zeggen dat je een kpn-adsl verbinding hebt. Je hebt een bitstream verbinding en daarvoor heb je dus niets aan de helpdesk van kpn-adsl, bel dus naar solcon.

Die verhoging van jou heeft dus ook niets met dit topic te maken, dat gaat over verhoging van de snelhed van adsl-van-kpn verbindingen.
Ik weet het niet, ik heb niet naar kpn-adsl gebeld maar naar iemand van KPN die over die lijnen gaat, Bistream loopy over lijnen van KPN. Maar goed heb net met Solcon gebeld via nummer voor zakelijke klanten en ze hebben het nu in behandeling want die man aan de telefoon kijk in de router en zei dat de snelheid niet klopte (die gebruikten ze niet eens meer) en toen keken ze in de router van andere klant in mijn dorp en daar stond wel keurig de snelheid vermeld...

Dus ik kom ook in aanmerking voor een verhoging alleen hebben ze me vergeten...

Hier zoals het hoord te wezen bij een klant in mijn dorp:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bridge4you/luuk.jpg

En dit is bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bridge4you/bin.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 27-01-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb nog steeds de 8mbit lijn :? iemand enig idee of het al zin heeft om planet te bellen om te vragen waar mijn adsl2+ blijft? of is het gewoon afwachten?
Ik woon in de redelijk grote stad Zoetermeer en de wijk naast me (300Meter verderop) daar test KPN de snelste variant van hun ADSL2+ lijn, de 20mbit variant dacht ik..
Het lijkt me dus dat de centrales in zoetermeer wel klaar zijn etc :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik heb ook nog steeds 8mbit, net nog proberen te bellen maar de wachtrij bedraagd 30min terwijl ze over 12 minuten sluiten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:16:
Ik heb nog steeds de 8mbit lijn :? iemand enig idee of het al zin heeft om planet te bellen om te vragen waar mijn adsl2+ blijft? of is het gewoon afwachten?
Ik heb 3 weken geleden gebeld en 3 dagen later had ik 12 Mbit i.p.v. 8. Bellen heeft dus wel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Roeltjuh schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:09:
[...]

Ik heb 3 weken geleden gebeld en 3 dagen later had ik 12 Mbit i.p.v. 8. Bellen heeft dus wel zin.
Ik stuur ze wel een emailtje, hoef ik er tenminste ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Roeltjuh schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:09:
[...]

of het was toeval :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Het werd doorgezet naar KPN, dus toeval was het vast niet.
Ik ben echt niet de enige die het zo heeft opgelost, zoals in dit topic is te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik weet dat dit waarschijnlijk wel ergens in het topic behandeld is, maar ik zie helaas geen verwijzing in de openingspost. Ook op de website van kpn zie ik niet 1,2 3 hoe het zit met usenet ondersteuning?

Zijn er bepaalde limieten?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Heb ook maar even een mailtje gestuurd ;) De centrale is iig adsl2 ready omdat 2 huizen verderop verbinding gemaakt wordt op 11mbit. Dit gaat overigens wel via Wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dannyreuser schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:02:
Heb ook maar even een mailtje gestuurd ;) De centrale is iig adsl2 ready omdat 2 huizen verderop verbinding gemaakt wordt op 11mbit. Dit gaat overigens wel via Wanadoo
Dus dat zegt helemaal niets, tenzij het een verbinding is via KPN-DSL bij Wanadoo.

De nieuwe Wanadoo Family producten lopen over een eigen DSL netwerk van Wanadoo. De telco's (BBned, KPN, Tiscali, Versatel en Wanadoo) hebben eigen apparatuur. Dus als er iemand ADSL2+ apparatuur neerzet zegt dat niets over de andere.

Zelfs zou er van één partij ADSL en ADSL2+ geschikte apparatuur naast elkaar kunnen staan ook nog eens.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste