CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Ik heb het modem los gekocht, zonder KPN cdtje en heb dus ook een los tooltje gebruikt wat ik van een engels forum had gehaald.MeNTaL_TO schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:22:
[...]
Heb je de KPN cd gebruikt of het tooltje van de speedtouch site voor je upgrade?
Misschien een paar tips omdat het flashen bij mij niet zonder problemen ging:
+ Hang het modem direct aan je PC (DSL even niet nodig)
+ Geef je NIC een vast IP adres en check of je je modem kan benaderen
+ flashen
+ Verander je NIC weer naar DHCP, want de nieuwe firmware heeft standaard een IP in een andere range (192.168.1.x ipv 10.0.0.x).
+ Geef de gegevens op om bij je ISP in te bellen (in geval van PPPoA, bv XS4all ook de 8.48 setting controleren!!)
+ hang hem weer aan de DSL lijn.
eh volgens de dozen hier toch echt maar ADSL2 en geen +Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:17:
[...]
Staat op de doos van de 580 dat ie adsl 2+ aan kan via firmware
ik zou die doos er nog eens bij halen
Game PC 
 2 Post or Not 2 Post What's the question ? 
 "If it ain't broken, you didn't try hard enough"
[ Voor 93% gewijzigd door salvador4 op 03-01-2006 16:11 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het modem werkt in allebei de ranges je kan het modem ook nog gewoon benaderen via 10.0.0.138 dus je kan het ook gewoon laten staan als je dat makkelijker vindt.superduper schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:32:
[...]
Ik heb het modem los gekocht, zonder KPN cdtje en heb dus ook een los tooltje gebruikt wat ik van een engels forum had gehaald.
Misschien een paar tips omdat het flashen bij mij niet zonder problemen ging:
+ Hang het modem direct aan je PC (DSL even niet nodig)
+ Geef je NIC een vast IP adres en check of je je modem kan benaderen
+ flashen
+ Verander je NIC weer naar DHCP, want de nieuwe firmware heeft standaard een IP in een andere range (192.168.1.x ipv 10.0.0.x).
+ Geef de gegevens op om bij je ISP in te bellen (in geval van PPPoA, bv XS4all ook de 8.48 setting controleren!!)
+ hang hem weer aan de DSL lijn.
Bij mij dus nietdannyreuser schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:17:
[...]
Het modem werkt in allebei de ranges je kan het modem ook nog gewoon benaderen via 10.0.0.138 dus je kan het ook gewoon laten staan als je dat makkelijker vindt.
Ow, ik lees er net nog een keer overheen en zie dat je het tijdens het flashen bedoelt, ik heb mijn ip vast staan in de 10.0.0.x range dus ook tijdens het flashen idd.
[ Voor 20% gewijzigd door koekkoek op 03-01-2006 18:31 ]
Wat blijkt nu ineens ? dat ik 3,2 km van de centrale zit (mij is altijd verteld dat ik op 2,1 a 2,2 zat).
Ik sta nu nogsteeds op ADSL2+ maar KPN wou me meteen weer terug zetten aangezien me lijn instabiel gaat worden.
Modem gegevens staan nu wel goed:
DSL Modulation Mode : ADSL2+
DSL Path Mode : INTERLEAVED
Downstream Rate : 8228 Kbps
Upstream Rate : 1031 Kbps
Vrijdag belt hij me even terug of dat ik het zo wil laten ofdat ik alsnog terug wil naar standaard FAST ADSL.
Domper dus
Naja ik ben nu al 45 minuten verder en heb al 3 disconnects gehad dus ik denk dat ik me maar op het normale adsl laat terug zetten.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Maar wat bleek nu? Mijn Thomson Speedtouch 510 was aan het overlijden. Ik heb vandaag mijn speedtouch 516 via de post gekregen, die er ff aan en hoppa! Gaan met die banaan! 6144kpbs.
Dus al met al was het dus een rotte Speedtouch. Hoop gezeur om niets.
P.s. voor degene die KPN adsl gebruiken icm basic abbo. Let er ff op de de je de VCI op 8.48 zet. Standaard staat deze op 8.38 en daarom kun je geen verbinding maken.
Greetz Markweb4
Ik heb een FAST abbo en een ADSL2+ modem (Speedtouch 716 ISDN) en ik heb de volgende waarden:
Operation Mode : G.992.3 Annex B
Channel Mode : fast
Number of resets : 1
Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : TMMB BDCM
VendorSpecific : 0000 ff8a
StandardRevisionNr : 00 02
Downstream Upstream
Margin [dB] : 6.5 11.0
Attenuation [dB] : 35.0 23.0
OutputPower [dBm] : 19.0 12.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 86
Downstream : 99
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18252 7739
Upstream : 2408 1021
Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 2289
Received HEC : 1917
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 8221
Transmitted HEC : 3809
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 2147 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 47 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 2147 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds
Ik had gehoopt dat ik boven de 8Mbit uit zou komen met ADSL2+.
TANX
Ray
Verwijderd
Wie o wie kan mij helpen, wat moet ik nu nog doen om de 12Mbit/s te kunnen halen?
Er zit niks anders op voor ons dan netjes afwachten tot ook wij 'De Bonus' krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:08:
Mijn XS4ALL FAST abbonement heb ik nu 3 jaar, het is nu 4 januari 2006 en ik heb nogsteeds geen 12Mbit. Ik heb voor een maand terug een SpeedTouch 516i gekocht voor ADSL2+ en heb daar de v5.3 firmware ingezet. Mijn modem geeft aan dat hij op 8000kbit/s werkt en als modulatie gebruikt hij 922.1 anex B. Ik woon ongeveer 700 meter van de centrale en heb een signaal verhouding van 6db volgens de modem. Heb al naar XS4ALL gemaild en naar KPN, en beide willen ze niet echt antwoord geven op wat er aan de hand is. KPN zegt zelfs dat ik minder moet downloaden met programma's zoals Kazaa, ik bedoel ik gebruik dat soort software niet eens en het gaat op de connected speed en niet op de download snelheid die ik haal, want die ligt op een vrije verbinding rond de 850kb/s.
Wie o wie kan mij helpen, wat moet ik nu nog doen om de 12Mbit/s te kunnen halen?
922.1 annex B is nog gewoon het oude adsl1 signaal en dus is de centrale nog niet geupgrade naar een adsl2+ signaal
Helaas ook jij zit bij de 10% die voorlopig geen adsl2+ zal krijgen, maar 1 troost het is geen discriminatie !
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
KPN heeft het technisch niet voor elkaar gekregen deze centrales allemaal op tijd te upgraden. En zoals je in de waarschuwing boven het quick-reply veld kunt zien:Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:16:
Dus er is een 10% van Nederland wat geen ADSL2+ krijgt van KPN? Waarom niet, wat is de reden daarvan, is het economisch niet verantwoord om die centrales op te waarderen? En waneer worden die centrales alsnog opgewardeerd?
daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.
Welke Speedtouch 510 had jij eerst dan ? (toevallig V4 met lampjes voorop ?)markweb4 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:37:
Zo ik ben eindelijk weer online, Had mijn gehele bekabeling en ISRA vervangen in de hoop dat ik de ADSL Basic snelheden zou gaan halen.
Maar wat bleek nu? Mijn Thomson Speedtouch 510 was aan het overlijden. Ik heb vandaag mijn speedtouch 516 via de post gekregen, die er ff aan en hoppa! Gaan met die banaan! 6144kpbs.
Dus al met al was het dus een rotte Speedtouch. Hoop gezeur om niets.
P.s. voor degene die KPN adsl gebruiken icm basic abbo. Let er ff op de de je de VCI op 8.48 zet. Standaard staat deze op 8.38 en daarom kun je geen verbinding maken.
Greetz Markweb4
btw heb je zelf een nieuwe modem gekocht of heb je hem via kpn gekregen ofzo ?
ik zit nogsteeds met hetzelfde probleem als jij had

My favorite programming language is solder.
geduld , idd jaVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:29:
Owkeejgewoon een kwestie van gedult dus, maar het komt dus wel binnenkort
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
12Mbit profiel in de centrale gezet en werd de adsl verbinding gereset.
Tot mijn verbazing bleef de lijn echter daarop ADSL2 992.3 modulatie, de
snelheid ging wel naar 9Mbit maar ADSL2+ was er nog steeds niet bij. Ook
geheel uitschakelen van het modem en weer trainen maakte geen verschil.
(speedtouch 716v5)
Op mijn vraag of dit correct was werd er geirriteerd geantwoord dat het echt
op adsl2+ stond ingesteld en dat het wel aan mijn kabel tussen aansluiting
en modem zou liggen. Het modem staat op Multi_adsl2Plus ingesteld, de
firmware is de meest recente (5.3.3.5) en de bekabeling tussen isra punt en modem is
totaal 30cm. Corrigeer me als ik het fout heb maar volgens mij maakt het
niet uit hoe 'slecht' je lijn is, de modulatie / protocol van adsl2+ zal altijd boven
die van adsl2 of adsl1 gekozen worden toch?.
Wat ik nog veel vreemder vind is het feit dat als ik 992.1 / adsl1 forceer (multimode)
ik een hogere connect krijg namelijk 9700Kbps ipv 9032. De netto snelheid
blijft echter in alle gevallen nog steeds die van 8Mbit namelijk rond de
830KB/s. Lijkt me ook niet de bedoeling. Het modem is zelfs nog een half
uurtje uit gezet voor de zekerheid maar helaas.
Van m'n leverancier heb ik overigens de .bin file van de 5.3.3.5 firmware voor de 'speedtouch 716v5 WL' gekregen zodat ik even kon testen of de voorgaande versie 5.3.2.6 beter zou werken wat niet het geval was.
Ik heb maar weer een klacht bij KPN gelegt met het verzoek of dit z.s.m kunnen
nakijken. Tijdens dit gesprek werd er eerst stellig beweerd dat ik helemaal geen ADSL2+ abonnement had maar een ADSL2 want die gingen tot 12Mbit.

Daarna nogmaals uitgelegd dat zo'n beetje elke 12Mbit lijn normaal gesproken op ADSL2+ functioneerd omdat dat ook beter zou moeten werken maar dat had ik verkeerd volgens de dame van de adsl helpdesk.
Ik vraag me wel af of er meer mensen zijn die op deze manier
'geupgrade' zijn na eventueel zijn wezen klagen bij KPN. Ik kom dus nu niet hoger dan 9MBit met een lijnafstand van 1360meter (volgens KPN). M'n SNR ligt nu op 6.5 maar het lijkt mij toch logisch dat ADSL2+ met hetzelfde lijntje wel die 12Mbit eruit moet weten te halen? Het is overigens een BDCM dslam.
Als dit niet opgelost word denk ik dat ik m'n centen toch maar eens bij een non-kpn ISP ga besteden
Verwijderd
Hier exact hetzelfde. Blijf ook allemaal op 8000 hangen terwijl je toch wel de 12000dannyreuser schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:29:
Ik heb net ook maar even met kpn gebeld. Ze hebben een tickit aangemaakt en de kpn storingsdienst zou me erover terug bellen. We wachten maar weer af..
waardes mag verwachten. Daarnet KPN gebeld en ook een ticket laten aanmaken.
Het is dus maar weer even afwachten.
Ben benieuwd, zit maar 900 meter van de centrale.
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over de problemen van de ISDN versie de 5x6 met firmware 5.2.7, die geen ADSL2+ zou ondersteunen, OF het niet intrainen op 992.5 maar 992.1/3, maar écht over de steeds maar uitvallende verbinding om de zoveel minuten danwel halve/hele uren nadat een 992.5 (ADSL2+) of 992.1/3 (ADSL1/2) verbinding is opgezet.
Hoe houden andere ADSL2+ modems zich onder de snelheidsupgrade naar ADSL2+ (12mbit)?? Want ik lees toch wel erg veel problemen met de 5x6 en een klapperende lijn. Mensen met een 7x6 of andere ADSL2+ modems hoor/zie ik niet klagen. Zijn de 7x6 of bijvoorbeeld Linksys of Copperjet modems die ADSL2+, wel stabiel bij mensen, of valt daar ook de verbinding/sync daar ook soms weg?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 20:29 ]
Is het dan de bedoeling dat we allemaal tickets aan laten maken om de upgrade door te laten voeren?Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:04:
[...]
Hier exact hetzelfde. Blijf ook allemaal op 8000 hangen terwijl je toch wel de 12000
waardes mag verwachten. Daarnet KPN gebeld en ook een ticket laten aanmaken.
Het is dus maar weer even afwachten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Mag ik vragen welk nummer jullie allemaal bellen voor zo'n ticketjustifire schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:35:
[...]
Is het dan de bedoeling dat we allemaal tickets aan laten maken om de upgrade door te laten voeren?
Laat maar al gevonden
0900 0244
[ Voor 8% gewijzigd door michelc85 op 04-01-2006 20:43 ]
Ik heb deze problemen nu ook maar dan met een Linksys WAG354G dus het is volgens mij niet modem gebonden.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:17:
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is de stabiliteit van andere modems behalve dan alleen de SpeedTouch 5x6 bij mensen een FAST abbo en dus ADSL2+. Ik lees toch heel veel en ook op andere fora over een uitklappende lijn bij de SpeedTouch 5x6, zelfs met mensen die direct op ISRA zitten of maar 30 cm er vanaf, en die ook nog is dicht bij een centrale wonen.
Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over de problemen van de ISDN versie de 5x6 met firmware 5.2.7, die geen ADSL2+ zou ondersteunen, OF het niet intrainen op 992.5 maar 992.1/3, maar écht over de steeds maar uitvallende verbinding om de zoveel minuten danwel halve/hele uren nadat een 992.5 (ADSL2+) of 992.1/3 (ADSL1/2) verbinding is opgezet.
Hoe houden andere ADSL2+ modems zich onder de snelheidsupgrade naar ADSL2+ (12mbit)?? Want ik lees toch wel erg veel problemen met de 5x6 en een klapperende lijn. Mensen met een 7x6 of andere ADSL2+ modems hoor/zie ik niet klagen. Zijn de 7x6 of bijvoorbeeld Linksys of Copperjet modems die ADSL2+, wel stabiel bij mensen, of valt daar ook de verbinding/sync daar ook soms weg?
Nu is het wel zo dat ik niet hoger kan komen als 8300 en daarom volgens kpn een instabiele lijn heb.
15 a 20 disconnects per uur is geen fun kan ik je vertellen.
Heb alweer een aanvraag lopen om me terug te zetten op de normale adsl lijn met max 8mb.
Mijn speedtouch 546i is akelig stabiel, geen enkel hikje sinds de 4-5 dagen ADSL2+. Griezelig snel gewoon. Nieuwsgroupen met 1200 stabiel en uitschieters tot 1400 kb/s voor uuurenVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:17:
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is de stabiliteit van andere modems behalve dan alleen de SpeedTouch 5x6 bij mensen een FAST abbo en dus ADSL2+. Ik lees toch heel veel en ook op andere fora over een uitklappende lijn bij de SpeedTouch 5x6, zelfs met mensen die direct op ISRA zitten of maar 30 cm er vanaf, en die ook nog is dicht bij een centrale wonen.
Verwijderd
Lees deze post http://gathering.tweakers...message/24126437#24126437 (nog) eens en de link naar het bijbehorend artikel, daar staat zelfs nog een recente reactie te lezen van een gast met een dik 2 jaar oude ST510 modem die hij vergoed kreeg.Tiduz schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:51:
hm... tijdelijke verhuizing voor 6 weken, ongeveer 10 straten verder, alsnog 3008 kbits, en het is 2 januari, zou dat nou aan me modem kunnen liggen?, 2 jaar oud pas, gebeld en geen garantie, maar ik ben niet van plan 69 euro ofzo voor een modem neer te gaan leggen.
Wel erg vreemd dat je in hetzelfde topic nog reageerd op een post van me dat je modem piept, en je nu nog steeds niet ervan overtuigd bent
dat je modem gewoon brak is.Tiduz schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:51:zou dat nou aan me modem kunnen liggen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:53 . Reden: (nog) eens GOED lezen! ]
Bij mij dus wel. Ik ga er daarom ook vanuit dat het technisch gewoon goed kan. Anders zouden ze dat ook niet toezeggen.Conan schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:12:
Gaat ADSL2+ trouwens wel goed werken over ISDN??
Ik ga waarschijnlijk morgen proberen om de modem direct aan de binnenkomende lijn te hangen, aangezien ik ook zwaar mijn twijfels heb bij ons interne netwerk (je wilt het gewoon niet zien zo rampzalig, me vader had hier een ict bedrijf in de groei periode van internet).
Mochten de waardes op de ISRA het zelfde zijn ga ik denk ik een nieuwe modem proberen, ik mag zo'n 546 vast wel weer terug geven aan informatique mocht het niks uitmaken.
Verwijderd
Hangt zoals gebruikelijk weer van een hoop dingen afBoeiend schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:25:
Ik zit hier ook met connectie problemen. Hier ADSL basic KPN van wanadoo, hij reconnect om de haverklap. Ik heb hem volgens mij ook nog nooit hoger gezien dan 5,1mbit oid. Ik ben er nog niet uit waar het nou aan ligt, heb zwaar mijn twijfels bij de modem (510, al wel een oudje). Het kan ook goed aan m'n lijn afstand liggen, opgave van site is 1825 m, dit is hemelsbreed, als ik via google earth een beetje een pad leg langs de wegen kom ik op zo'n 2600m. Nou weet ik eigenlijk niet of dat nog wel voldoende is voor 6 mbit?
Oh, enne, ik heb ook een 546(i) geprobeerd, maar dit had geen effect. Wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar reken jezelf niet rijk vooraf.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 16:36 ]
Ik heb ook een 510 maar ik haal wel de volle snelheid, zelfs een beetje meer dan officieel op de website staat. Ik weet niet hoever ik van de centrale afzit omdat ik hier op het moment geen google earth o.i.d. heb.Boeiend schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:25:
Ik zit hier ook met connectie problemen. Hier ADSL basic KPN van wanadoo, hij reconnect om de haverklap. Ik heb hem volgens mij ook nog nooit hoger gezien dan 5,1mbit oid. Ik ben er nog niet uit waar het nou aan ligt, heb zwaar mijn twijfels bij de modem (510, al wel een oudje). Het kan ook goed aan m'n lijn afstand liggen, opgave van site is 1825 m, dit is hemelsbreed, als ik via google earth een beetje een pad leg langs de wegen kom ik op zo'n 2600m. Nou weet ik eigenlijk niet of dat nog wel voldoende is voor 6 mbit?
Ik ga waarschijnlijk morgen proberen om de modem direct aan de binnenkomende lijn te hangen, aangezien ik ook zwaar mijn twijfels heb bij ons interne netwerk (je wilt het gewoon niet zien zo rampzalig, me vader had hier een ict bedrijf in de groei periode van internet).
Mochten de waardes op de ISRA het zelfde zijn ga ik denk ik een nieuwe modem proberen, ik mag zo'n 546 vast wel weer terug geven aan informatique mocht het niks uitmaken.
Bij ons niet.Conan schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:12:
Gaat ADSL2+ trouwens wel goed werken over ISDN??
Waarschijnlijk, omdat onze bekabeling aan vervanging toe is, maar we hebben ooknog eens last van ruis op onze telefoonlijn.. Heb er zelfs over nagedacht om weer terug te stappen van ISDN(4) naar een analoge lijn, maar dat heeft te-veel nadelen.
Welke versie van de NT1 heb je? Wij hadden dat op gegeven moment ook, en de monteur vertelde ons om met de NT1 naar de primafoon te gaan om deze om te ruilen voor een nieuwere. Het was toen ook meteen over..donderdraak schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:48:
[...]
Bij ons niet.
Waarschijnlijk, omdat onze bekabeling aan vervanging toe is, maar we hebben ooknog eens last van ruis op onze telefoonlijn.. Heb er zelfs over nagedacht om weer terug te stappen van ISDN(4) naar een analoge lijn, maar dat heeft te-veel nadelen.
NT1's ouder dan S4 kunnen vervelende dingen doen. Je ISDN lijn kan storen/wegvallen of je DSL lijn instabiel zijn. Type A-iets, S1, S2 en S3 (sommige) kan je bij problemen met ADSL gewoon beste inderdaad bij de Primafoon op de balie leggen met de melding: "Problemen sinds ik ADSL heb met m'n telefonie, graag een nieuwe."superduper schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:34:
[...]
Welke versie van de NT1 heb je? Wij hadden dat op gegeven moment ook, en de monteur vertelde ons om met de NT1 naar de primafoon te gaan om deze om te ruilen voor een nieuwere. Het was toen ook meteen over..
De S4, S5 en S6 zijn geen problemen mee bekend voor zover ik weet.
Andere/nieuwe splitter kan soms ook heel veel helpen. Of het probleem zit gewoon in de basis: Je bekabeling ISRA -> splitter -> modem. Na een snelheids verhoging en zeker met ADSL2+ techniek kan iets wat "altijd prima werkte" opeens de oorzaak zijn geworden.
[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 21:41 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Zou dit ook voor analoge aansluitingen gelden, dat bijvoorbeeld de grote oude zwarte splitter voor problemen (die er eerst niet waren) die mensen hier noemen met instabiele lijnen e.d. kan zorgen, die bijvoorbeeld wel direct achter de splitter zitten met een korte kabel?? Lees vaak van dat die zwarte oude grote splitters het beste zijn/waren, maar geldt dat ook voor ADSL2+?bjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:40:
[...]
Na een snelheids verhoging en zeker met ADSL2+ techniek kan iets wat "altijd prima werkte" opeens de oorzaak zijn geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 22:09 ]
Nieuwe NT1's kunnen ook heel vervelend doen, daarom heb ik i.p.v. een S6 weer een S3. Het is is helaas niet zo zwart-wit dat een bepaald (nieuwer) type altijd werkt.bjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:40:
[...]
NT1's ouder dan S4 kunnen vervelende dingen doen. Je ISDN lijn kan storen/wegvallen of je DSL lijn instabiel zijn.
Ik heb hier nog een NT1 waarbij ik de rode en de blauwe kabel moest vastschroevenbjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:40:
[...]
NT1's ouder dan S4 kunnen vervelende dingen doen. Je ISDN lijn kan storen/wegvallen of je DSL lijn instabiel zijn. Type A-iets, S1, S2 en S3 (sommige) kan je bij problemen met ADSL gewoon beste inderdaad bij de Primafoon op de balie leggen met de melding: "Problemen sinds ik ADSL heb met m'n telefonie, graag een nieuwe."
Andere/nieuwe splitter kan soms ook heel veel helpen. Of het probleem zit gewoon in de basis: Je bekabeling ISRA -> splitter -> modem. Na een snelheids verhoging en zeker met ADSL2+ techniek kan iets wat "altijd prima werkte" opeens de oorzaak zijn geworden.
 zonder stekkertje inpluggen dus. Kan iemand me vertellen welk type dat is??
 zonder stekkertje inpluggen dus. Kan iemand me vertellen welk type dat is??En zou dat er voor kunnen zorgen (omdat ie toch wel oud is) dat ik daarom niet hoger in kan trainen dan 7200kbps op 1300meter afstand van de centrale??
Zelfs als ik de splitter tussen uit haal, en een heel kort kabeltje gebruik maakt het nog niks uit.
dat kan een model s1 of s2 zijn.Conan schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:47:
[...]
Ik heb hier nog een NT1 waarbij ik de rode en de blauwe kabel moest vastschroevenzonder stekkertje inpluggen dus. Kan iemand me vertellen welk type dat is??
Nee, nt1 moet niets uitmaken op de snelheid van je adsl. Omdat er vanuit je splitter een kabel naar je modem gaat en er gaat er één naar je nt1. Dus je nt1 heeft geen invloed op je lijn snelheid.En zou dat er voor kunnen zorgen (omdat ie toch wel oud is) dat ik daarom niet hoger in kan trainen dan 7200kbps op 1300meter afstand van de centrale??
Zelfs als ik de splitter tussen uit haal, en een heel kort kabeltje gebruik maakt het nog niks uit.
Het staat er ook op als het goed is. Als er geen mogelijkheid is om een RJ11 in te klikken heb je een S1 of een S2,Conan schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:47:
[...]
Ik heb hier nog een NT1 waarbij ik de rode en de blauwe kabel moest vastschroevenzonder stekkertje inpluggen dus. Kan iemand me vertellen welk type dat is??
Mijn NT1 stamt al uit 1996 en heb er eigenlijk geen problemen mee, maar onthoud het iig, mocht ik problemen krijgen weet ik dat het ook daaraan kan liggen.bjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:40:
[...]
NT1's ouder dan S4 kunnen vervelende dingen doen. Je ISDN lijn kan storen/wegvallen of je DSL lijn instabiel zijn. Type A-iets, S1, S2 en S3 (sommige) kan je bij problemen met ADSL gewoon beste inderdaad bij de Primafoon op de balie leggen met de melding: "Problemen sinds ik ADSL heb met m'n telefonie, graag een nieuwe."
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nu vraag ik me af of ik (onbepaalde tijd) zal wachten tot KPN belt, of gewoon zelf naar ze zal bellen, met de kans dat ze zeggen dat ze niet kunnen helpen, aangezien ik via Planet ADSL heb.
Op de 1e lijns bij de Planet wisten ze me meer te melden dan op de 2e lijns. Er werd namelijk gezegd dat de telefoonlijn in principe de nieuwe snelheden aan zou kunnen, maar voor zekerheid daarover de technische mensen meer konden zeggen. Daarnaast zit ik op een centrale in Eindhoven met duizenden aansluitingen waarvan ik toch wel verwacht dat die ADSL2(+) geschikt zou zijn, komt bij dat m'n modem ook niet meer op 992.1 zit.JvS schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:33:
als je kpn belt, krijg je de 1e lijn van de xs4all en direct-adsl heldpesk aan de lijn, niet de mensen die storingen inhoudelijk behandelen, die zitten niet de telefoontjes op te nemen. gewoon wachten dus, maar je haalt inderdaad gewoon (bijna) de juiste waarden omdat je centrale waarschijnlijk nog geen 12mbit kan.
Verwijderd
Is mogelijk, er moet natuurlijk wel al een telefoonlijn liggen. Een dedicated line heet zoiets.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:15:
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om het Start abbonnement van Xs4all te nemen zonder een vaste telefoonaansluiting van kpn te hebben? Beetje off topic maar ik kon niet echt een betere plaats vinden, sry daarvoor...
Verwijderd
Maarjah om het even helemaal uit te leggen, ik heb op dit moment een ADSL Basic abonnement (Xs4all) + telefonie van KPN.Vinnienerd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:18:
[...]
Is mogelijk, er moet natuurlijk wel al een telefoonlijn liggen. Een dedicated line heet zoiets.
Alleen heb ik nu een aanbod gekregen op een glasvezel lijn van 20mbit. Ook zit hier telefonie + televisie bij. Dit allemaal voor een erg aantrekkelijke prijs. Mensen die ik ken gebruiken deze lijn al, en zijn hier erg tevreden over alleen op een ding niet, namelijk online gaming. Ze hebben vrij hoge pings en af en toe packetloss naar duitse servers. Online gaming is voor mij erg belangrijk, dus daar baal ik erg van.
Nu ben ik van plan twee internetverbindingen te nemen, een download en een game verbinding. Downloaden moet gaan gebeuren met de glasvezel lijn, gamen met een Xs4all lijn. Maarja omdat Xs4all via KPN gaat en ik mijn vaste telefoon abbonnement van KPN eruit ga gooien, weet ik dus niet of dit mogelijk is. Natuurlijk krijg ik wel weer een andere telefoonabbonnement maar dit gaat niet via KPN.
Is het dus mogelijk om Xs4all te nemen met deze combinatie?
Alvast bedankt,
Paul

dat kreeg ik dus ook te horen, nadat ik vertelde dat me intrainsnelheden ook zo onstabiel zijn, 1 februari nog geen snelheden krijgen ze gewoon nieuw telefoontje, het ligt niet aan me modem zeggen ze, en dat het mijn lijn is lijkt me ook sterk aangezien ik tijdelijk verhuist ben en dezelfde snelheden krijg.jeehaa schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:59:
ik heb kpn ook maar weer eens gestalkt omdat ze mij weigerden terug te bellen over het upgraden van de centrales. de eerst heer die ik aan de telefoon kreeg wist mij binnen 3 seconden te melden dat mijn centrale en de centrale in het dorp naast ons nog niet zijn geupgrade. Dit is erg opvallend omdat in een omtrek van 10 km van ons dorp vandaan alles is geupgrade. "ja sorry meneer we zijn wat uitgelôpen (moet een twent geweest zijn)"
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Verwijderd
Het zou op zijn minst netjes zijn als men wat liet weten hoe lang het nog gaat duren.
Als ze nou gewoon eens de werkschemas op de site gooien, kan iedereen precies zien wanneer hij geupgrade word.
Mocht het na die datum niet goed werken, kunnen ze eens gaan informeren hoe het zit.
En als ze dat nou een beetje ruim opzetten (lees week later opgeven dan dat er geupgrade word) dan kan er ook nog eens iets tegenzitten zonder probleem.
Zou een hoop duidelijk maken en dan hoef je ook niet heel te tijd te wachten en te checken of het al is doorgevoerd.
En dit gaat echt niet alleen op voor de tweakers, niet-tweakend nederland is echt niet debiel, die weten ook dat er een verhoging inzit.
Verwijderd
Ik heb alleen nog een vraag, voor online gaming maakt het toch niet uit wat voor abbonnement je hebt? Omdat het niet veel bandbreedte gebruikt. Op de site van kpn
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1163210/sc=c41608
Hier staan streepjes voor online gaming, maar is het niet zo dat je gewoon dezelfde ping hebt bij zowel het start abbo als het basic abbo? Ok maps of gegevens downloaden van de server duurt langer, maar kwa ping en eventueel packetloss heeft het er toch niets mee te maken.
Ik hoop dat jullie antwoord hebben, want als het niet (veel) uitmaakt neem ik gewoon het start abbo.
mvg Paul
Verwijderd
Nu heb ik de modem losgekoppeld van de router en de modem rechtstreeks aangesloten op een computer. En jawel hoor we hebben dus wel de nieuwe snelheid, 619kb/s op speedtest.
maar wat nu te doen? Een nieuwe modem kopen met router erin, men zegt de 546 van Alcatel. Maar welk apparaat zorgt nu voor de cap op onze snelheid? Misschien een andere optie is de nieuwste firmware op de modem zetten. Onze router werkte zoiezo niet naar behoren dus koop ik liever een nieuwe modem/router inéén.
Wat bevelen jullie mij aan? En wat is hier de kinkl in de kabel?
Correct, met een 1500/256kbit abbo kun je net zo goed online gamen als met een 8-12/1mbit abbo. De pings maakt ook niet veel uit, sinds al die ADSL upgrade's is mijn ping (10/11ms naar ping.xs4all.nl )er niet beter op geworden en ook niet slechter. Packetloss heeft ook geen invloeg op je abbo keuze.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:29:
Hmm het is niet mogelijk om Xs4all zonder kpn te nemen.
Ik heb alleen nog een vraag, voor online gaming maakt het toch niet uit wat voor abbonnement je hebt? Omdat het niet veel bandbreedte gebruikt. Op de site van kpn
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1163210/sc=c41608
Hier staan streepjes voor online gaming, maar is het niet zo dat je gewoon dezelfde ping hebt bij zowel het start abbo als het basic abbo? Ok maps of gegevens downloaden van de server duurt langer, maar kwa ping en eventueel packetloss heeft het er toch niets mee te maken.
Ik hoop dat jullie antwoord hebben, want als het niet (veel) uitmaakt neem ik gewoon het start abbo.
mvg Paul
Als je een game host dan heb je natuurlijk wel weer problemen met een lager abbo aangezien je upload dan minder is.
stabieler KAN gewoon niet..
hoe komt dit?
Xs4ALL Basic 6144/768 in het modem.
ik woon in Lelystad
[ Voor 30% gewijzigd door Imperium op 07-01-2006 04:36 ]
Dit komt inderdaad vaker voorVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:04:
Nu heb ik de modem losgekoppeld van de router en de modem rechtstreeks aangesloten op een computer. En jawel hoor we hebben dus wel de nieuwe snelheid, 619kb/s op speedtest.
mjah, je stelt hier zelf de vraag die je een paar regels eerder al beantwoordt: Je Edimax router is brak. Maak het jezelf makkelijk, en koop idd een Alcatel Speedtouch 546.maar wat nu te doen? Een nieuwe modem kopen met router erin, men zegt de 546 van Alcatel. Maar welk apparaat zorgt nu voor de cap op onze snelheid? Misschien een andere optie is de nieuwste firmware op de modem zetten. Onze router werkte zoiezo niet naar behoren dus koop ik liever een nieuwe modem/router inéén.
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
Ik had ook dezelfde situatie als bij jou, ik had een ST Home in combinatie met een Edimax BR6004+ met firmware versie 1.18 de laatste geloof ik. Er is sindsdien ook nooit een nieuwe gekomen bij mijn weten.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:04:
Ok tot vandaag aan toe had ik de nieuwe snelheid nog niet. Wij hebben de Alcatel Speedtouch Home standaard firmware. Daarnaast een router van Edimax en daarachter de computers met wat switches. Tot dusver geen nieuwe snelheden, gewoon 325 kb/s.
maar wat nu te doen? Een nieuwe modem kopen met router erin, men zegt de 546 van Alcatel. Maar welk apparaat zorgt nu voor de cap op onze snelheid? Misschien een andere optie is de nieuwste firmware op de modem zetten. Onze router werkte zoiezo niet naar behoren dus koop ik liever een nieuwe modem/router inéén.
Mijn snelheid ging tot 349kb en dat wat het, rechtstreeks op de ST Home haalde ik 650kb, ik ben zelf voor de ST 546 gegaan omdat ik ook niet echt tevreden ben over Edimax. Heb het lang uitgehouden met die Edimax portforwarden was een hel, via MSN verzenden of gameservers ophalen via Steam was resoluut een vastloper.
Oorzaak van die cap is de WAN poort op de Edimax de processor die dat aanstuurt haalt gewoon niet de snelheid, wat in theorie 10mbit moet zijn. Mijn advies koop een nieuwe, denk dat alles behalve Edimax goed is. De ST 546 werkt overigens super
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
_Mystikal_ schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 08:40:
[...]
Dit komt inderdaad vaker voor
[...]
mjah, je stelt hier zelf de vraag die je een paar regels eerder al beantwoordt: Je Edimax router is brak. Maak het jezelf makkelijk, en koop idd een Alcatel Speedtouch 546.
Bedankt voor jullie antwoorden.CycloneX schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:19:
[...]
Ik had ook dezelfde situatie als bij jou, ik had een ST Home in combinatie met een Edimax BR6004+ met firmware versie 1.18 de laatste geloof ik. Er is sindsdien ook nooit een nieuwe gekomen bij mijn weten.
Mijn snelheid ging tot 349kb en dat wat het, rechtstreeks op de ST Home haalde ik 650kb, ik ben zelf voor de ST 546 gegaan omdat ik ook niet echt tevreden ben over Edimax. Heb het lang uitgehouden met die Edimax portforwarden was een hel, via MSN verzenden of gameservers ophalen via Steam was resoluut een vastloper.
Oorzaak van die cap is de WAN poort op de Edimax de processor die dat aanstuurt haalt gewoon niet de snelheid, wat in theorie 10mbit moet zijn. Mijn advies koop een nieuwe, denk dat alles behalve Edimax goed is. De ST 546 werkt overigens super
Heb idd helemaal hetzelfde probleem (volgens mij heb ik zelfs dezelfde router). Dat wordt dus een nieuwe modem aanschaffen
Dat kan inderdaad!Imperium schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 04:22:
Dit is echt vaag. op het begin toen ik net de nieuwe snelheden kreeg kwam ik niet boven de 630 uit ook niet op nieuwsgroepen. en nu download ik constant met 665-667 kb\sec van nieuwsgroepen af..
stabieler KAN gewoon niet..
[afbeelding]
hoe komt dit?
Xs4ALL Basic 6144/768 in het modem.
ik woon in Lelystad
Dit komt vaker voor, ook met nieuwe ADSL aansluitingen of aansluitingen die een hele poos niet zijn gebruikt.
Quote uit de handleiding van KPN:

Alleen ben ik van mening dat het wel iets invloed heeft op de snelheid
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
'k gebruik mn verbinding elke dag..Henkie-Jan schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:51:
[...]
Dat kan inderdaad!
Dit komt vaker voor, ook met nieuwe ADSL aansluitingen of aansluitingen die een hele poos niet zijn gebruikt.
Quote uit de handleiding van KPN:
[afbeelding]
Alleen ben ik van mening dat het wel iets invloed heeft op de snelheid
Heb sinds het moment (november 2005) dat in mijn modem (speedtouch 510v4) de nieuwe waardes staan vermeld (512 / 3072) ook problemen dat het modem iedere dag de verbinding soms verliest. Gebeurd bij mij op willekeurige momenten. De ene keer herstelt de verbinding zelfs niet goed en geeft ie lagere waardes aan in het modem. Stekker eruit en dan gaat het meestal weer even goed.ScorpionNL schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:12:
Ik heb sinds de snelheidsverhogingen last van m'n verbinding die 's nachts iedere keer weg valt. Overdag is er niks aan de hand, 's nachts valt hij echter om de 5-10 minuten weg, waarna hij na een paar seconden weer verbinding maakt. Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben? Denk dat ik toch maar even naar Planet ga bellen maandag, want het is echt zwaar irritant, aangezien ik heel de tijd niet door heb dat msn allang afgemeld is
Heb de helpdesk van Planet gemaild. Die hebben de call doorgezet. Heb daar nog niets van gehoord. Wel is het erg vreemd dat het modem sinds 2 maanden al 3d 11:21 online is. Zouden ze toch wat aangepast hebben? Wachten maar even af.
Maar er is een netwerkwijziging geweestImperium schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:15:
'k gebruik mn verbinding elke dag..
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Welke versie van de Speedtouch heb je? De versie van voor 2004 daar kunnen hardwarematige problemen mee zijn. Lees dit artikel maar eens: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 . Wellicht is er een condensator aan het overlijden.HofmanJaap schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:59:
[...]
Heb sinds het moment (november 2005) dat in mijn modem (speedtouch 510v4) de nieuwe waardes staan vermeld (512 / 3072) ook problemen dat het modem iedere dag de verbinding soms verliest. Gebeurd bij mij op willekeurige momenten. De ene keer herstelt de verbinding zelfs niet goed en geeft ie lagere waardes aan in het modem. Stekker eruit en dan gaat het meestal weer even goed.
Heb de helpdesk van Planet gemaild. Die hebben de call doorgezet. Heb daar nog niets van gehoord. Wel is het erg vreemd dat het modem sinds 2 maanden al 3d 11:21 online is. Zouden ze toch wat aangepast hebben? Wachten maar even af.
Kijk eens onder je modem. De serie met problemen heeft een serie nummer dat begint met 3EC. De latere modem hebben een serienummer dat begint met DSL.
Ik had het volgende probleem. De modem wilde niet op 6 Mb/s trainen en is in de loop van een paar weken van 5,4 naar 4,7 Mb/s gegaan.
Ik heb het probleem opgelost doordat ik een recentere 510 v4 kreeg van iemand die hem over had. Er staat een condsator bol in het oude modem. Dat zal denk ik de boosdoener zijn.
Verwijderd
Had ik ook...Het ligt aan je modem.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:04:
Ok tot vandaag aan toe had ik de nieuwe snelheid nog niet. Wij hebben de Alcatel Speedtouch Home standaard firmware. Daarnaast een router van Edimax en daarachter de computers met wat switches. Tot dusver geen nieuwe snelheden, gewoon 325 kb/s.
Heb nu een nieuw modem (Speedtouch 516) en ik haal nu netjes 615 kb/s
Heb me laten vertellen dat het aan de LAN poort ligt van die Speedtouch home.
Verwijderd
Sinds de snelheidsverhoging heeft een vriend van mij problemen met zijn Xs4all Basic abbonnement. Hij komt niet boven de 40kb/sec uit. Voor de snelheidsverhoging werkte alles wel perfect. Hij maakt gebruik van een Thomson Speedtouch 510v4 modem.
Op sites zoals speedtest ligt zijn max. snelheid ron de 40kb/sec. Ook downloaden met newsleecher komt niet veel hoger te liggen. De afstand tot zijn centrale is 717 meter.
Hebben jullie misschien tips wat hij het beste kan doen? Hij heeft de standaard firmware en achter zijn modem heeft hij een 8-port switch hangen. Als ook jullie niets weten, lijkt een telefoontje naar KPN mij de enige oplossing.
gr Paul
Eerst modem met korte kabel testen op ISRA en switch ertussen uit, voordat je KPN belt. Dat bespaart je in ieder geval 1 telefoontje.
Seriemummer begint met DSL. Staat firmware 4.2.7.16.0 op. Vind geen latere versies voor dit modem. Na 3d is modem net weer even offline geweest. Wordt er wel flauw van. Zou eigelijk een ander modem moeten uitproberen. Wellicht dat Planet/KPN hieraan mee wil werken.EricJH schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:47:
[...]
Welke versie van de Speedtouch heb je? De versie van voor 2004 daar kunnen hardwarematige problemen mee zijn. Lees dit artikel maar eens: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 . Wellicht is er een condensator aan het overlijden.
Kijk eens onder je modem. De serie met problemen heeft een serie nummer dat begint met 3EC. De latere modem hebben een serienummer dat begint met DSL.
Ik had het volgende probleem. De modem wilde niet op 6 Mb/s trainen en is in de loop van een paar weken van 5,4 naar 4,7 Mb/s gegaan.
Ik heb het probleem opgelost doordat ik een recentere 510 v4 kreeg van iemand die hem over had. Er staat een condsator bol in het oude modem. Dat zal denk ik de boosdoener zijn.
Vandaag werd ik gebeld door KPN (had een afspraak gemaakt daarvoor) en tot mijn verbazing trainde ik in boven de 10mb.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 10.247 op G.992.5 Annex A.
Het eerste uur ging het goed, ik had nog geen snelheids verhoging aangezien KPN die nog capped omdat ze eerst zeker van willen zijn dat mijn lijn stabiel blijft voordat ze mijn lijn vrij geven tot 12mb.
Na een uur begon het gezeik weer van voren af aan
Ondertussen trained mijn modem net boven de 9mb helaas, dus ik ben bang dat er niks anders opzit om een 8mb abbo af te sluiten ergens (BBNet) voor veel minder als de 79€ die ik nu betaal.
Aanstaande dinsdag heeft KPN weer contact met mij dus tot die tijd mag ik elk half uur disconnecten.
Ik laat weer van mij horen.
volgens planet en kpn kan je met de firmware .281 gewoon de nieuwe snelheden halenVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:53:
[...]
Had ik ook...Het ligt aan je modem.
Heb nu een nieuw modem (Speedtouch 516) en ik haal nu netjes 615 kb/s
Heb me laten vertellen dat het aan de LAN poort ligt van die Speedtouch home.

Onze NT1 kast is het type (S1) en onze Quattrovox is het type 1.superduper schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:34:
[...]
Welke versie van de NT1 heb je? Wij hadden dat op gegeven moment ook, en de monteur vertelde ons om met de NT1 naar de primafoon te gaan om deze om te ruilen voor een nieuwere. Het was toen ook meteen over..
Je hoort zegmaar al voor het draaien van de nul-toetsruis op de binnenlijn een ruis.
Zou ik allebij de apparaten moeten laten vervangen bij Primafoon of ben je zeker dat het alleen de NT1 is?
[edit]
...Misschien een idee om de first-post te updaten met een samenvatting? er is inmiddels al een paar hulp tooltjes en firmware gepost door een x aantal personen.
[/edit]
[ Voor 23% gewijzigd door donderdraak op 08-01-2006 22:50 ]
haal je ook, maar op de een of andere manier met een router erachter gaat het niet snel bij een bepaald aantal mensen.jeehaa schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:04:
[...]
volgens planet en kpn kan je met de firmware .281 gewoon de nieuwe snelheden halen
edit: Mijn raadsel is reeds opgelost. *cheer*
Modem 546i (met firmware 5.2.x.x)
[stap 1] Surf naar http://www.speedtouch.co.uk/5x6.asp
Download daar
- - 5.3.2.6 Upgrade Wizard
- - 5.3.2.6 UK Firmware
- Configuratie Wizard voor firmware R5.x (4.6 MB)     
 http://www.speedtouch.nl/...T5x6_R5x_config_nl_v5.exe
[stap 3] Installeer de UK Patch v.5.3.2.6. Tijdens de installatie zoekt de
applicatie de modem op. Even later wordt er gevraagd naar de BIN bestand.
Gebruik hiervoor de 5.3.2.6 UK Firmware (de bin-bestand).
Na de installatie is de firmware upgrade voltooid, maar kan er alleen een
keuze gemaakt worden van 2 Britse providers.
Er kan dus nog geen Internet verbinding tot stand worden gemaakt.
[stap 4] Installeer nu de Nederlande R5.x Patch eroverheen. (van stap 2)
[stap 5] Powercycle.
Druk op aan/uit knop een paar tellen wachten.
Druk op aan/uit knop. Controleren of er verbinding is.
Dat was alles.
Een 100mbit bestand te downloaden via een willekeurige website.
(*) http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
Mijn connectie 1.029 up / 12.004 down.
Eindelijk.
Nu ik erover nadenk, tja.. erg comlex, maar het is mogelijk.
[ Voor 64% gewijzigd door donderdraak op 08-01-2006 23:47 ]
Wat me wel opvalt, is dat sinds ik kpn heb gebeld (afgelopen woensdag), ik nu sinds 3 dagen betere waardes in me modem heb zoals Margin: down 8.5 dB up 9.0 dB wat voor heen 6 en 6.5 was.
En ik train constant op de zelfde snelheid 7999/1021 wat voorheen nog weleens wou varieren.
[ Voor 69% gewijzigd door koekkoek op 09-01-2006 00:29 ]
Verwijderd
dus no more fast for me but terug naar Basic
tis wel jammer dat men dat niet eerder kon melden, scheelde me de aanschaf van een adsl2+ modem
Verwijderd
Ik had na de snelheidsverhoging keurig 630kb/s downloadsnelheid (ADSL basic). Een paar dagen geleden viel me op dat de downloadsnelheid lager was. In de eerste instantie lette ik daar niet zo op (je bent afhankelijk van de snelheid van de server aan "de andere kant" en die hoeft niet de "volle mep" te geven). Ik zag dit echter bij meerdere downloadsites, dus besloot ik maar eens voor de lol een paar snelheidstests te doen.
Wat blijkt nu? Mijn maximale snelheid is nog maar 504kb/s! Dat is vreemd. Ik zit maar op een paar honderd meter van de centrale en mijn snelheid was eerst toch écht 630kb/s. Die snelheid was ook zo stabiel als een huis. Pas sinds enkele dagen (precies kan ik het niet zeggen) viel mij de lagere snelheid op. Nu heb ik wél op de eerste kerstdag een korte storing gehad van pakweg een uurtje (althans - dat neem ik aan, ik kan niet precies zeggen hoe lang die duurde omdat ik natuurlijk niet weet hoe lang de storing al aan de gang was voordat ik probeerde te loggen).
Ik heb dus maar eens gekeken op welke snelheid de modem intrainde en die blijkt keurig op 6144/768 te staan. Dan maar eens de verdere gegevens gecheckt: SNR geeft 20,8 db down en 18 db up, Line attenuation geeft 11,4 db down en 8,5 db up - dus dat zit ook prima. Het is dus geen slechte lijn. Er is dus geen enkele reden waarom mijn snelheid ineens met pakweg zo'n 130kb/s omlaag is gegaan (behalve dat het misschien samenhangt met bovengenoemde storing).
Nu vind ik het ook weer niet zó erg, want 504kb/s is nog altijd een flink stuk hoger dan de 320kb/s die ik vóór de snelheidsverhoging had, maar het is wél vreemd. Heeft iemand van jullie hier ook last van of ben ik de énige? Als meerdere mensen hier last van hebben dan is het structureel. Als dat echter niet het geval is dan zit er bij mij iets niet goed in de centrale (lokaal is alles in orde zoals ik heb laten zien).
Laat eens horen zou ik zeggen...
[ Voor 25% gewijzigd door W00fer op 09-01-2006 16:23 ]
Ik heb hetzelfde abonnement via Planet. Ik heb net eens drie keer een download voor mijn grafische kaart drivers van www.ati.com laten lopen. De eerste keer in de 500 kB/s de andere twee keer rond de 610 kB/s. Die 610 kB/s is ook niet helemaal max (6144/9,5 = 646 kB/s) maar dichtbij genoeg. Ik denk dat het deels server afhankelijk is. Ik ga ervan uit dat Planet niet cachet.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:55:
Hmm... bij mij is iets vreemds aan de hand..
Ik had na de snelheidsverhoging keurig 630kb/s downloadsnelheid (ADSL basic). Een paar dagen geleden viel me op dat de downloadsnelheid lager was. In de eerste instantie lette ik daar niet zo op (je bent afhankelijk van de snelheid van de server aan "de andere kant" en die hoeft niet de "volle mep" te geven). Ik zag dit echter bij meerdere downloadsites, dus besloot ik maar eens voor de lol een paar snelheidstests te doen.
Wat blijkt nu? Mijn maximale snelheid is nog maar 504kb/s! Dat is vreemd. Ik zit maar op een paar honderd meter van de centrale en mijn snelheid was eerst toch écht 630kb/s. Die snelheid was ook zo stabiel als een huis. Pas sinds enkele dagen (precies kan ik het niet zeggen) viel mij de lagere snelheid op. Nu heb ik wél op de eerste kerstdag een korte storing gehad van pakweg een uurtje (althans - dat neem ik aan, ik kan niet precies zeggen hoe lang die duurde omdat ik natuurlijk niet weet hoe lang de storing al aan de gang was voordat ik probeerde te loggen).
Ik heb dus maar eens gekeken op welke snelheid de modem intrainde en die blijkt keurig op 6144/768 te staan. Dan maar eens de verdere gegevens gecheckt: SNR geeft 20,8 db down en 18 db up, Line attenuation geeft 11,4 db down en 8,5 db up - dus dat zit ook prima. Het is dus geen slechte lijn. Er is dus geen enkele reden waarom mijn snelheid ineens met pakweg zo'n 130kb/s omlaag is gegaan (behalve dat het misschien samenhangt met bovengenoemde storing).
Nu vind ik het ook weer niet zó erg, want 504kb/s is nog altijd een flink stuk hoger dan de 320kb/s die ik vóór de snelheidsverhoging had, maar het is wél vreemd. Heeft iemand van jullie hier ook last van of ben ik de énige? Als meerdere mensen hier last van hebben dan is het structureel. Als dat echter niet het geval is dan zit er bij mij iets niet goed in de centrale (lokaal is alles in orde zoals ik heb laten zien).
Laat eens horen zou ik zeggen...
Bij xs4all wordt dit ook aangegeven maar ik heb gebeld met KPN ADSL en die gaven aan dat mijn centrale wel geschikt was maar dat er iets is misgegaan bij het omzetten van veel XS4ALL dsl aansluitingen ( foutje in script ofzo) waaardoor die blijven steken op 8mbitVerwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:13:
nou ik heb gedowngrade, daar de centrale waarop ik gekoppeld ben niet is geupgrade voor adsl2+ en ik dus geen verhoging zou hebben van me 8mbit lijntje
dus no more fast for me but terug naar Basic
tis wel jammer dat men dat niet eerder kon melden, scheelde me de aanschaf van een adsl2+ modem
Verwijderd
http://www.webwereld.nl/articles/39189 Kijk dit maar eens!!justifire schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:03:
Is KPN nou iedere centrale aan het upgraden naar ADSL2+ of worden er ook centrales bewust niet gedaan?
Klopt uiteraard niets van. Hier op dit forum zijn er maar zat die nog geen upgrade gehad hebben. Morgen allemaal massaal naar KPN bellen.
 Maar helaas ik moet nog maanden geduld hebben.
 Maar helaas ik moet nog maanden geduld hebben.
                    Als je modem op G992.3 kan verbindinden moet G992.5 ook kunnen op die apparatuur. Dan is het al vervangen immers. Tenzij er iets niet juist staat aan één van beide kanten van de lijn dat het tegenhoudt.dannyreuser schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:52:
Ben net terug gebeld door kpn en die wisten mij te vertellen dat mijn centrale nog niet adsl2 ready was en dat dat nog maanden konden duren. Vreemd dat ik dan toch met G992.3 verbindMaar helaas ik moet nog maanden geduld hebben.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Momenteel train ik in op maximaal 7300, hoger gaat ie met geen mogelijkheid.
Mn dB waardes zijn ook al niet zo best..
Zou het kunnen dat wanneer ik een ADSL2+ abo neem bij TweakDSL (over bbned dus) neem, dat ik dan meer kans zou kunnen hebben op een betere verbinding??
Is toch te gek voor woorden?dannyreuser schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:52:
Ben net terug gebeld door kpn en die wisten mij te vertellen dat mijn centrale nog niet adsl2 ready was en dat dat nog maanden konden duren. Vreemd dat ik dan toch met G992.3 verbindMaar helaas ik moet nog maanden geduld hebben.
Maanden!!!
Altijd maar achter de feiten aanlopen.
Nou ja over 30 jaar hebben wij hier ook digitale televisie
Nou dan maak dat planet ook maar even wijs,zelfs dat mag ik niet.JvS schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:26:
het is nooit verkocht als 12mbit, dus is dat ook niet "te gek voor woorden" dat je niet gratis meer snelheid krijgt (en nee, 80e per maand geeft geen recht op zoiets, als het er niet is of het niet kan, dan kan het niet of is het er gewoon niet) je mag wel gewoon gratis downgraden naar basic als je wil.
Nee meneer dat mag pas in juli,dan is uw abo verlopen.......
Ik wacht support ticket wel af van kpn,die ik met moeite heb weten los te peuteren van de 1ste lijn medewerker.
Verwijderd
Ik ben ook net terug gebeld met dezelfde mededeling. Eind Maart zou het pas gebeuren. Ik ga morgen meteen KPN weer bellen en even vertellen dat dit natuurlijk complete onzin is. Adverteerdannyreuser schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:52:
dan niet met de nieuwe snelheden.
KPN het is BELACHELIJK

Verwijderd
Waar maken jullie jezelf nou zo druk om? KPN heeft er altijd vrij duidelijk bijgezet dat niet alle (en uiteindelijk misschien niet eens alle) centrales direct of überhaupt geupgrade gaan worden naar ADSL2+. Als je dit belachelijk vindt kan je downgraden, hoewel ik mijzelf over dit "probleem" zou heenzetten en lekker wachten tot maart. Als je die snelheid zó belangrijk vindt heb je dat er ook wel voor over, dunkt me.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:39:
[...]
Ik ben ook net terug gebeld met dezelfde mededeling. Eind Maart zou het pas gebeuren. Ik ga morgen meteen KPN weer bellen en even vertellen dat dit natuurlijk complete onzin is. Adverteer
dan niet met de nieuwe snelheden.
KPN het is BELACHELIJK
Lijkt me logisch, als ze je voor 1 jan 2006 12Mbit voorspiegelen en dat krijg je niet?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:24:
[...]
Waar maken jullie jezelf nou zo druk om? KPN heeft er altijd vrij duidelijk bijgezet dat niet alle (en uiteindelijk misschien niet eens alle) centrales direct of überhaupt geupgrade gaan worden naar ADSL2+. Als je dit belachelijk vindt kan je downgraden, hoewel ik mijzelf over dit "probleem" zou heenzetten en lekker wachten tot maart. Als je die snelheid zó belangrijk vindt heb je dat er ook wel voor over, dunkt me.
Ben ook net gebeld door kpn, zelfde verhaal, ze wilde eerst niets zeggen over een datum, maar na enig aandringen werd er 2 maanden genoemd, denk dus dat zo rond eind maart de meeste centrales wel adsl2+ ready moeten zijn.
Verwijderd
Dat begrijp ik wel, maar het is nou niet net of dat KPN ineens sneller gaat upgraden omdat jij jezelf kapot aan het ergeren bent.jacg schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:26:
[...]
Lijkt me logisch, als ze je voor 1 jan 2006 12Mbit voorspiegelen en dat krijg je niet?
Ben ook net gebeld door kpn, zelfde verhaal, ze wilde eerst niets zeggen over een datum, maar na enig aandringen werd er 2 maanden genoemd, denk dus dat zo rond eind maart de meeste centrales wel adsl2+ ready moeten zijn.
Bespaar je die moeite en maak een keuze: gratis downgraden (en dus ook weer gratis upgraden als je centrale ADSL2+ ready is), of "je tijd uitzitten" totdat dit is gebeurt. Je kan bellen tot je een ons weegt, compensatie krijg je toch niet, je gaat jezelf alleen maar meer zitten opvreten.
Verwijderd
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
/u/30642/z3track_got.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/31994/Orlygot.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/2919/kevlar_cone.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/16239/avatartweakers.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/37818/icon.jpg?f=community) 
            /u/100634/GoT.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/48952/Ultraman-60x60-Ray-Animated.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/91564/crop5db6f78be4d2b_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/32665/narutoresize60.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/66397/Space-Sunrise2gameweek.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/18141/1902835_10153316391303849_4349930495252790898_n.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/6436/got.gif?f=community) 
            /u/21578/crop5dbcb80db43bd.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/2189/baby.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/82515/avatar.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/60704/bobs.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/92541/VM.Credit.Where.Credit.is.Due.Small.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/94846/woei.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/62681/oh_noes128.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/31127/avatar.jpg?f=community) 
            /u/97665/Opera1_t.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/44267/wap11.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/26392/3wideavatar1.jpg?f=community)