KPN Snelheidsverhogingen - Deel III

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
Heb ff de modem aan en uit gezet en heb nu 768 up / 5248 down. Hij gaat nu iig met 500. Das voorlopig toch ff goed. Ik wacht het wel af verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
ik heb al ong. een maand de 6144/786kb speed in mijn thompson speedtouch adsl2 modem.
Vandaag kwam ik erachter dt ik ook echt geupgrade ben.

Maar de lijn is echt onstabiel. (imho dan)
Zelfs als ik van newszilla down schiet ik constant van 666kbs (he he) tot min 512kbs en weer terug. (hoewel meestal ik in de 620kbs range blijf)

Is dit iets wat komt omdat nog niet iedereen geupgrade is? of moet ik nu xs4all gaan bellen? (ook haal ik vanaf mijn eigen server amper 500kbs terwijl die in redbus hangt)
Ik heb trouwens al een reboot via telnet gedaan.
Maar hij trained wel weer op 6144/786kbs

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 21-12-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik ben met een presentatie bezig, en ben nieuwschierig wat alweer de upload was van ADSL2 en ADSL2+
Ik plaats het hier even, want om nou een nieuw topic te openen hiervoor ;)
Alvast bedankt!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Roberto schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:00:
ik heb al ong. een maand de 6144/786kb speed in mijn thompson speedtouch adsl2 modem.

Zelfs als ik van newszilla down schiet ik constant van 666kbs (he he) tot min 512kbs en weer terug. (hoewel meestal ik in de 620kbs range blijf)

Is dit iets wat komt omdat nog niet iedereen geupgrade is? of moet ik nu xs4all gaan bellen? (ook haal ik vanaf mijn eigen server amper 500kbs terwijl die in redbus hangt)
Al zou een server in een rack ernaast hangen kan hij netwerktechnisch nog heel ver weg hangen natuurlijk. Als jij een hosting partij hebt die andere interconnecties heeft dan XS4all zou het verkeer zelfs via de USA kunnen gaan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
bjck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:37:
[...]

Al zou een server in een rack ernaast hangen kan hij netwerktechnisch nog heel ver weg hangen natuurlijk. Als jij een hosting partij hebt die andere interconnecties heeft dan XS4all zou het verkeer zelfs via de USA kunnen gaan.
6 10 ms 10 ms 10 ms gi2-1.tc2.nl.leaseweb.net [62.212.80.29]
7 10 ms 10 ms 10 ms r1.rbs.ams.nl.leaseweb.net [62.212.80.3]
8 10 ms 11 ms 10 ms ip van de server

8 hops incl. mijn eigennetwerk dus :)
Maar dat is het hele punt, ik heb het niet bij 1 server.
Ik heb het bij iedere connectie.
Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat mijn verbinding nu trager is dan eerst.
(het is niet zo, maar goevelsmatig door al die drops wel... gister haalde ik nog 1.5 uur lang constant 345 / 347 kbs vanaf newszilla, nu (zie vorige post) is het een stuk minder stabiel)

Maargoed, de vraag is dus, hoort dit zo? Of is het verstandig dat ik even xs4all bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Yes!

Hier in hoofddorp hebben we nu ook ADSL2+ :)
ben een Xs4all-fast gebruiker dus van 8Mbit down 1Mbit up ---> 12Mbit down 1Mbit up :Y)

Waarom 2x yes ten eerste voor kerst ADSL2+ ,en me niewe modem/router trekt het prima

Status: Up
Downstream Rate: 12004 Kbps
Upstream Rate : 1029 Kbps

in het modem best netjes, alleen kan ik de Noise waardes niet zien in het het menu (8>

De snelheden die ik haal

Vroeger:
down:820KB/s
up:100KB/s

Nu:
down:1220KB/s
up:100KB/s

Dus hier bij verklaar ik de ---Linksys:WAG54GX2--- ADSL2+ Proof :Y)
fotoje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 17:42
beany schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:22:
[...]

thx... bij mij is dus adsl2+ actief(er staat multi_adsl2plus) alleen kom ik niet hoger dan 7.1mbps. Vreemd, want voor de verhoging had ik gewoon 8mbps...

Vanavond maar even bellen met onze vriendjes en vriendinnetjes bij de KPN
Soort gelijk iets hier, snelheid is "nog" niet veranderd maar geeft wel aan "multi_adsl2plus" bij adsl config.
Als ik kijk bij adsl info staat er "G.992.3" adsl2 dus en geen adsl2+, dat is als ik het goed had "G.992.5"
Mischien is het een tussenfase voor de echte overzet naar adsl2+.
Wat staat er bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
N_e_0 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:26:
[...]
Als ik kijk bij adsl info staat er "G.992.3" adsl2 dus en geen adsl2+, dat is als ik het goed had "G.992.5"
Mischien is het een tussenfase voor de echte overzet naar adsl2+.
Wat staat er bij jou?
Bij mij staat er ook al ruim 2 weken G992.3. Maar is nog steeds niet veranderd in G992.5. Heb geen idee of dat nog gaat veranderen.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Bij mij staat er al weken lang Not Trained en de centrale is wel al geupgrade :(

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Tweakers,

Mijn oude draad over Chello van een jaar of 4 geleden heb ik weer gevonden! Ben toen uiteindelijk overgestapt op MXstream met een Planet Comfort abbo. Actie Chello traag wens me succes *update 23-11*
Tussentijds bleek dat in deze wijk ( 1107) ISDN en Comfort niet beschikbaar was, maar de snelheden waren iig beter dus heb ik het zo maar gelaten. Want 2,5/75Kbyte.
Jippie Adsl2 aankondiging dus mijn oude SThome en Edimax router een schop gegeven en de ST716 aangeschaft, leuk, wireless en weer eens iets nieuws om mee te pielen.
Plus natuurlijk die theoretische 6mb/768Kbits, jammie jammie.
Jammer dus, op het moment dat KPN de snelheid vrijgaf begon mijn up/down speed te zwabberen.
Héél lage upload en een download tussen 80kb en 2.5Mb.
KPN man is langs geweest, tja tipisch een geval van jammer, afstand tot centrale Huntum (zuidoost) is weliswaar 2300 meter, maar er ligt een koperdraadje van 4000 meter.
Met als gevolg Attenuation 48.5DB en dus veel errors....

In overleg maar besloten mijn comfortabbo terug te zetten op standaard 3mb/512kb. Hij bleef echter zwabberen.
Wat gerommeld in de 716, parental control uitgezet en nu loopt ie iets stabieler, maar zoals voorheen,neen. Ik zit dus verdorie in hetzelfde schuitje als 4 jaar terug met Chello.

Dit keer ga ik niet meer zover als toen, maar van de week komt de KPN-man weer langs en volgens Planet zullen we er wel uitkomen. Mag ook wel als je één van de eerste klanten van Planet bent (nog).
We zullen kijken of de min of meer stabiele verbinding weer kan worden geupgradet naar comfort, zoniet, dan maar weer via de kabel.
Lang leve de verhoogde bandbreedte, voor sommigen dan die héél dicht bij de centrale Huntum wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

justifire

Shut up and squat !!

Kreeg net een mailtje van XS4ALL, ze gaan nu ook een dienst aanbieden die ULTRA heet met 20MB
Alleen de prijs is ook Ultra :) € 99,- p/m

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:26:
Kreeg net een mailtje van XS4ALL, ze gaan nu ook een dienst aanbieden die ULTRA heet met 20MB
offtopic:
Leuk die 20Mbit/sec maar die prijs :X Dan zou ik nog eerder naar chello overstappen. ;) 20Mb down 2Mb up. voor € 79,95

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:21:
Hoi Tweakers,

Mijn oude draad over Chello van een jaar of 4 geleden heb ik weer gevonden! Ben toen uiteindelijk overgestapt op MXstream met een Planet Comfort abbo. Actie Chello traag wens me succes *update 23-11*
Tussentijds bleek dat in deze wijk ( 1107) ISDN en Comfort niet beschikbaar was, maar de snelheden waren iig beter dus heb ik het zo maar gelaten. Want 2,5/75Kbyte.
Jippie Adsl2 aankondiging dus mijn oude SThome en Edimax router een schop gegeven en de ST716 aangeschaft, leuk, wireless en weer eens iets nieuws om mee te pielen.
Plus natuurlijk die theoretische 6mb/768Kbits, jammie jammie.
Jammer dus, op het moment dat KPN de snelheid vrijgaf begon mijn up/down speed te zwabberen.
Héél lage upload en een download tussen 80kb en 2.5Mb.
KPN man is langs geweest, tja tipisch een geval van jammer, afstand tot centrale Huntum (zuidoost) is weliswaar 2300 meter, maar er ligt een koperdraadje van 4000 meter.
Met als gevolg Attenuation 48.5DB en dus veel errors....

In overleg maar besloten mijn comfortabbo terug te zetten op standaard 3mb/512kb. Hij bleef echter zwabberen.
Wat gerommeld in de 716, parental control uitgezet en nu loopt ie iets stabieler, maar zoals voorheen,neen. Ik zit dus verdorie in hetzelfde schuitje als 4 jaar terug met Chello.

Dit keer ga ik niet meer zover als toen, maar van de week komt de KPN-man weer langs en volgens Planet zullen we er wel uitkomen. Mag ook wel als je één van de eerste klanten van Planet bent (nog).
We zullen kijken of de min of meer stabiele verbinding weer kan worden geupgradet naar comfort, zoniet, dan maar weer via de kabel.
Lang leve de verhoogde bandbreedte, voor sommigen dan die héél dicht bij de centrale Huntum wonen.
In 1995 had je nog geen ADSL, dus dat zegt niets (ik ook van december 95 BTW)
En niemand zegt dat ADSL perfect is, dat is het risico als je op dat soort plekken woont, het heeft waarschijnlijk andere voordelen.
bjck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:30:
[...]

Lees even stukje terug. Je kan en mag niet verwachten dat Newzilla iedereen dezelfde volle snelheid kan geven op elk moment van de dag. Newzilla heeft (te lezen op usenet) 5Gbit aan bandbreedte momenteel en dat zit vol in piektijden.
Zelfs de beste Usenetprovider (giganews) lijkt het op het moment wel lastig te hebben met bandbreedte, dan kan je een ISP, die het er bij doet niet echt kwalijk nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-12-2005 19:32 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Roberto schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:47:
[...]

6 10 ms 10 ms 10 ms gi2-1.tc2.nl.leaseweb.net [62.212.80.29]
7 10 ms 10 ms 10 ms r1.rbs.ams.nl.leaseweb.net [62.212.80.3]
8 10 ms 11 ms 10 ms ip van de server

8 hops incl. mijn eigennetwerk dus :)
Maar dat is het hele punt, ik heb het niet bij 1 server.
Ik heb het bij iedere connectie.
Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat mijn verbinding nu trager is dan eerst.
(het is niet zo, maar goevelsmatig door al die drops wel... gister haalde ik nog 1.5 uur lang constant 345 / 347 kbs vanaf newszilla, nu (zie vorige post) is het een stuk minder stabiel)

Maargoed, de vraag is dus, hoort dit zo? Of is het verstandig dat ik even xs4all bel?
Lees even stukje terug. Je kan en mag niet verwachten dat Newzilla iedereen dezelfde volle snelheid kan geven op elk moment van de dag. Newzilla heeft (te lezen op usenet) 5Gbit aan bandbreedte momenteel en dat zit vol in piektijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

justifire schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:26:
Is best leuk, maar je moet dicht bij de centrale zitten. Ik kreeg al bij de check dat het niet mogelijk is met mijn 1200m ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
bjck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:30:
[...]

Maar het is met iedere download.
Ik geef alleen voorbeelden ;)

Ik vind het dus vaag dat het zo schommelt. (vandaar dus mijn vraag, is dit normaal na een upgrade? Of zit er iets fout)
En die bak in redbus was niet belast.

Newszilla kan ik wel geloven ja, (hoewel ik hier @ 3.2mbit nooit last van heb gehad, kan het idd toeval zijn :))

Ik test nog wel een dagje, en mocht het nou echt niet gaan werken bel ik wel.

Btw. Ik heb al wat 100mb.bin's geprobeerd, maar helaas het zelfde verhaal, 7 van de 8 schomelde tussen de 210 en 480. Eentje uit belgie haalde echter wel constant (10kbs marge) 666.6kbs :) (dit was om 8 uur s'ochtends

[ Voor 22% gewijzigd door Roberto op 21-12-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:29

In 1995 had je nog geen ADSL, dus dat zegt niets (ik ook van december 95 BTW)
En niemand zegt dat ADSL perfect is, dat is het risico als je op dat soort plekken woont, het heeft waarschijnlijk andere voordelen.
Ik gaf alleen maar aan dat ik een trouwe klant ben van planet, ook tijdens mijn abbo bij Chello, dat zegt m.i. genoeg..
Kan jij me de voordelen opsommen van "het soort plek" waar ik woon.
Enigszins een hol antwoord op mijn verhaal, dunkt me.

Waar het mij om gaat is dat weer heel veel consumenten gek gemaakt zijn met een bandbreedte die in heel veel gevallen bij benadering niet eens haalbaar zijn en dat door die bandbreedte heel veel mensen met een brakke verbinding heel veel geld per maand kwijt zijn, daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:02:
[...]

Ik gaf alleen maar aan dat ik een trouwe klant ben van planet, ook tijdens mijn abbo bij Chello, dat zegt m.i. genoeg..
Kan jij me de voordelen opsommen van "het soort plek" waar ik woon.
Enigszins een hol antwoord op mijn verhaal, dunkt me.

Waar het mij om gaat is dat weer heel veel consumenten gek gemaakt zijn met een bandbreedte die in heel veel gevallen bij benadering niet eens haalbaar zijn en dat door die bandbreedte heel veel mensen met een brakke verbinding heel veel geld per maand kwijt zijn, daarom.
Meestal lagere huizenprijzen, als je er omgeeft, rustiger.

En op je 2de punt,daarom kan je Planet ADSL nu 3 maanden op proef nemen. Nu nog van het stilzwijgend verlengen met een jaar af.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-12-2005 20:09 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het weekeinde met kerst bij mijn ouders en die hebben isdn en adls.

Nu kreeg ik een mailtje van mijn vader dat hij nog op de oude snelheid zit.

Hij heeft een Alcatel Speed touch Home ISDN modem.

Ik kan het niet terugvinden in dit topic, maar is er iets met deze modem waarom de upgrade niet werkt? Hij heeft het uitgehad, kabels eruit etc. , maar nog steeds de oude snelheid met het downloaden van een 100mb bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:23:

Ik kan het niet terugvinden in dit topic, maar is er iets met deze modem waarom de upgrade niet werkt? Hij heeft het uitgehad, kabels eruit etc. , maar nog steeds de oude snelheid met het downloaden van een 100mb bestand.
niet geheel onbelangrijk; over welk abo hebben we t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:09
Meestal lagere huizenprijzen, als je er omgeeft, rustiger.
Och, 670 per maand, is idd laag en ja rustiger, maar dat mag ook wel gelet mijn leeftijd ;)
En op je 2de punt,daarom kan je Planet ADSL nu 3 maanden op proef nemen. Nu nog van het stilzwijgend verlengen met een jaar af.
Juist, ik moet nu dus wachten tot november volgend jaar, maar ik houd goede moed op mogelijke verbeteringen, eventueel iedereen wat meer cappen zodat de koek wat eerlijker verdeeld wordt.
I rest my case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:23:

over welk abbo en wat voor afstand van hoofd aansluit punt tot modem.
sluit het modem eens zo dicht mogelijk op het isra aan zonder telefonie.
en hebben we het hier over wel de nieuwe sync snelheden in het modem maar nog met cap ?

[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 21-12-2005 21:02 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:40:
[...]

Och, 670 per maand, is idd laag en ja rustiger, maar dat mag ook wel gelet mijn leeftijd ;)

[...]

Juist, ik moet nu dus wachten tot november volgend jaar, maar ik houd goede moed op mogelijke verbeteringen, eventueel iedereen wat meer cappen zodat de koek wat eerlijker verdeeld wordt.
I rest my case
Vergeet het opzegtermijn van een aantal maanden niet (dacht 3 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:06:
Ik ben met een presentatie bezig, en ben nieuwschierig wat alweer de upload was van ADSL2 en ADSL2+
Ik plaats het hier even, want om nou een nieuw topic te openen hiervoor ;)
Alvast bedankt!
Zelfde als 'toen' gewoon 1200 kbps
Dus hier bij verklaar ik de ---Linksys:WAG54GX2--- ADSL2+ Proof :Y)
fotoje
Thnx for the tip, heb ik alvast eentje in gedachte, mocht die WAG54G instabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
Binnenkort gaan we alles opnieuw bekabellen, omdat het nu niet helemaal perfect is aangesloten. Maar nu was mijn vraag wij hebben hier nog een oude splitter.
(http://i.iinfo.cz/r/photos/adsl-spiter.jpg)

Zou het nog uitmaken als deze ook wordt vervangen door een nieuw model?
http://www.kpn.com/common.../Alcatel_speedtouch_s.gif

Dit vraag ik omdat we nu niet het optimale uit de lijn halen (adsl fast isdn)
Haal nu 740 kbs 400m van centrale met het oude speedtouch home modem.
546 is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mm hou de zwarte beste ooit gemaakt.
die nieuwe de beste die we op dit moment nog uit geven.
ze zijn alle twee zeer goed maar gaan niet echt wat uit maken met snelheden gok ik ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mr.d0hage schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:14:
Binnenkort gaan we alles opnieuw bekabellen, omdat het nu niet helemaal perfect is aangesloten. Maar nu was mijn vraag wij hebben hier nog een oude splitter.
(http://i.iinfo.cz/r/photos/adsl-spiter.jpg)

Zou het nog uitmaken als deze ook wordt vervangen door een nieuw model?
Lijkt me niet, een splitter is toch wel zoo simpel...

Testen kan je trouwens doen door even zonder splitter te werken. (dus direct de telefoonlijn in je modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:33:
[...]

Lijkt me niet, een splitter is toch wel zoo simpel...
Als je die denkwijze blijft hanteren ga je jezelf nog een keer gigantisch hard tegenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik heb nog een oude speed touch home modem (1 aansl) maar daarop ntuurlijk een router. heb de modem nu al tig keer gereset maar er lijkt niets te veranderen. een week of wat terug stond mijn centrale al op geupgrade, maar toen ik mijn speed resultaten invulde was hij natuurlijk weer weg uit de lijst. moet ik een andere modem hebben of kan het er nog mee door??

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:01:
[...]

over welk abbo en wat voor afstand van hoofd aansluit punt tot modem.
sluit het modem eens zo dicht mogelijk op het isra aan zonder telefonie.
en hebben we het hier over wel de nieuwe sync snelheden in het modem maar nog met cap ?
ik moet bij mijn ouders even kijken, er zit namelijk ook nog een router tussen, maar die had ik ook (zelfe type en merk) en daarmee haalde ik met @home nog wel 600KB/sec.

Het betreft een basic abonnement bij planet, dus rond de 600KB/sec download. Instellingen e.d. kan ik pas zaterdag zien als ik bij ze ben. De modem staat gelijk aan het kabeltje uit de muur zeg maar en is ooit aangelegd door kpn zelf, dat zit wel goed dus.

Maar het gaat mij vooral om de vraag of er met deze modem problemen waren? Mijn vader had namelijk een brief gekregen dat hij een update van een site moest halen? Maar hij kan zijn modem daar niet vinden.

Ik kan natuurlijk beter zelf eerst kijken, maar om nu met kerst achter de pc te kruipen vind mijn vrouw niet zo'n leuk idee...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Roberto schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:00:

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Zit bij Planet met een SpeedTouch Home, dat ding traint in op 6144Kb ongeveer maar ik kom niet boven de 530KB/sec uit bij het downloaden van een 100MB bestand :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

Nou, ik begreep er al geen snars van dat mijn downspeed bleef hangen op 825 KB/ps

Totdat ik de firmware van mijn linksys WRT54G even heb geupgrade en voila 1.2 MB/ps

:+ thx for the tip guys

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

fuckin' duck! YES :Y)

eindelijk is bij mij ( venlo ) gebeurd.
heb xs4all lite van 170KB/s => 317 KB/s. pas net gemerkt eigenlijk.
op 19 dec kreeg ik een mailtje ( echte brief van xs4all ) dat verhoogt wordt.

nou, nu weer een jaar gaan wachten voor 6 mbit.

[ Voor 16% gewijzigd door sf2 op 22-12-2005 00:52 ]

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
KPN gaat je altijd proberen te leveren wat ze kunnen tot op zekere hoogte. Als blijkt dat het koper tussen jouw huis en de telefooncentrale geen hogere snelheid aan kan, is dat vervelend, maar er wordt verder ook niets aan gedaan. KPN zal je dan aanbieden om je kosteloos te downgraden.

Als je daarmee akkoord gaat, kan je aan het einde van je contract altijd nog overstappen naar een andere breedband-aanbieder. Als je daar niet mee akkoord gaat, wordt het een wordt lastig verhaal.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:43:
[...]De modem staat gelijk aan het kabeltje uit de muur zeg maar en is ooit aangelegd door kpn zelf, dat zit wel goed dus.
Daar zou ik helaas niet zo maar vanuit gaan. Wat een KPN monteur 3 jaar geleden voor de snelheden destijds perfect aangelegd kan hebben, kan tegenwoordig volstrekt onvoldoende zijn. Test dus altijd met korte kabel (< 1 mtr) direct op ISRA met nieuwste firmware en bel dan evt. pas je provider.

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

mag niet doe ik toch, utrecht centrum fast upgraded.

Verwijderd

Roeltjuh schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:35:
[...]
Glas legt KPN alleen nog aan in nieuwbouwwijken (aldus een krantenbericht).
No Way!
Bij mij in de wijk(30 jaar oud) lopen ze al paarse kabels de grond in te stampen. Gaat nog best rap.
Sowieso in heel Dordrecht zijn ze bezig met glasvezel aanleggen.

• sander817
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand die met een copperjet 816-2p via adsl2+ aan de praat heeft gekregen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:52:
[...]

No Way!
Bij mij in de wijk(30 jaar oud) lopen ze al paarse kabels de grond in te stampen. Gaat nog best rap.
Sowieso in heel Dordrecht zijn ze bezig met glasvezel aanleggen.
mjah, je hebt glas en glas :). Wat jij bedoelt is echt een eigen onafhankelijk glasvezelnetwerk. Wat Roeltjuh bedoelt (denk ik) is dat kpn alleen bij aansluitingen in nieuwbouwwijken vanaf de telefooncentrale één glasvezelkabel naar een wijkverdeelkast trekt, die vervolgens weer met koperen telefoondraden met de huizen verbonden wordt.

In "oude" (en ook bijna alle nieuwe) wijken loopt gewoon voor elke aansluiting een koperdraad van de wijkcentrale naar de huizen en dat is maar goed ook, anders kon je geen adsl nemen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Venxir
  • Laatst online: 21:04
Is de speedtouch 546 met R5.2 firmware nou geshcikt vor 12mbit. Met mijn 510 kon ik teminste upgraden naar die betere interface maar ik kan geen nieuwe firmware vinden. Terwijl hij moet bestaan volgens speedtouch.

If it aint broke, fix it till it is!

• Roberto
Priet schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:46:
[...]

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Zit bij Planet met een SpeedTouch Home, dat ding traint in op 6144Kb ongeveer maar ik kom niet boven de 530KB/sec uit bij het downloaden van een 100MB bestand :?
Dan ga ik vandaag maar eens bellen

Verwijderd

Ik wil ook nakijken of de centrale hier de nieuwe snelheid heeft en dus hoe hoog mijn modem "traint", maar heb geen idee hoe dat moet (behalve dan dat het via 10.0.0.138 (telnet) moet). Ik heb een Speedtouch Home --> Pro.
Alvast bedankt!

Verwijderd

Beste mensen,

Een vriend van mij heeft sinds vorige week woensdag, de dag dat hier de nieuwe snelheden werden ingevoerd problemen met zijn internet. Hij download met +/- 10kb/sec en op sites zoals www.speedtest.nl haalt hij niet meer dan 40kb/sec.

Hij heeft een Thomson SpeedTouch 510 modem. Ook heeft hij alles al gerest maar zonder resultaat. Mijn vraag is dus of er iemand weet waarin dit zou kunnen liggen of ditzelfde heeft meegemaakt.

alvast bedankt!

gr paul

• Priet
  • Laatst online: 15-09 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:26:
Ik wil ook nakijken of de centrale hier de nieuwe snelheid heeft en dus hoe hoog mijn modem "traint", maar heb geen idee hoe dat moet (behalve dan dat het via 10.0.0.138 (telnet) moet). Ik heb een Speedtouch Home --> Pro.
Alvast bedankt!
http://www.userbase.be/fo...ut&cat=hardw&sub=lijntest

@Roberto: laat me het antwoord weten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Priet op 22-12-2005 15:54 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:29
Ik heb nu mijn isra punt overhoop gehaald, en wil nu nieuwe bekabeling gaan aanleggen. Echter heb nog even een vraagje.

Deze draden komen uit mijn ISRA punt:
http://img351.imageshack.us/img351/3585/10033268gx.jpg

Rood, Blauw, Oranje, Wit en Aarde.

Nu heb ik op mijn aansluitingspunt deze kabels:
http://img351.imageshack.us/img351/2861/10033281ey.jpg

Rood, Geel, Groen, Zwart

Welke sluit ik nu op welke aan? Vind het wel vaag dat er verschillende kleuren kabels zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door markweb4871 op 22-12-2005 17:22 ]

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

je telefoon+adsl signaal zit maar op 2 adertjes (plus en min), de kpn gebruikt meestal rood en blauw en in zo'n wandcontactdoosachtige unit (ook wel varkenssnuit) zijn de twee brede aansluitingen degene waar het signaal op hoort te zitten (en bij een RJ11 stekkerjte de middelste twee aansluitpuntjes). En het maakt niet uit of je deze twee draadjes omwisselt :).

Met die info (en wat puzzelen) zou het moeten lukken!

Je kan voor de zekerheid even controleren of rood en blauw bij jou ook het telefoonsignaal bevat door die twee draadjes even tegen de (brede) pootjes van telefoonstekker te houden en te kijken of je toestel dan kiestoon heeft :).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 22-12-2005 17:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

- Sorry, probleem al opgelost -

[ Voor 97% gewijzigd door TrafeX op 22-12-2005 18:32 ]

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
Priet schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:46:
Is de SpeedTouch Home hier niet de bottleneck. Toen ik nog een 8 Mbps ADSL Fast abonnement van XS4ALL had kwam dit modem bij mij ook niet verder dan zo'n 500 KB/sec. Ik heb vervolgens een nieuw Zyxel modem aangesloten en die ging met zo'n 850 KB/sec.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Yosemite schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:38:
[...]

Is de SpeedTouch Home hier niet de bottleneck. Toen ik nog een 8 Mbps ADSL Fast abonnement van XS4ALL had kwam dit modem bij mij ook niet verder dan zo'n 500 KB/sec. Ik heb vervolgens een nieuw Zyxel modem aangesloten en die ging met zo'n 850 KB/sec.
Met de Home haalde ik zo'n 830 KB/s. Dus wat mij betreft ligt het daar niet aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Roeltjuh op 22-12-2005 20:24 ]

• Strikie
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Roeltjuh schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:24:
[...]

Met de Home haalde ik zo'n 830 KB/s. Dus wat mij betreft ligt het daar niet aan.
Zelfde verhaal met een xs4all fast abbo

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• bjck
@ markweb4

Als je zo'n ISRA hebt met: Rood/Blauw/Wit/Oranje en aarde(blanco).

Dan zit telefonie meestal op Rood & Blauw. Je ziet ze hier ook netjes gekoppeld zitten met KPN klemmetjes nu.

Als je zo'n WCD hebt (wand contact doos) met plat snoer zie je daar andere kleuren in: rood/groen/zwart/geel.

Hier is het altijd (ook de middelste twee kleuren in een RJ11 stekkertje dan) rood & groen.

Verwijderd

ik heb hier (Maasbree) ook een basic abbo van planet. ik zou op 6Mb moeten zitten, mijn speedtocuh 510 modem traint (wisselend) rond de 768 / 2848... snelheid is dus niet verdubbeld maar zelfs wat afgenomen. Ik heb de laatste firmware (4.2.7) via kpn.nl op de speedtouch geinstalleerd.

Andere personen met zelfde abbo op dezelfde centrale zijn wel geupgrade. Via de helpdesk van planet werd me verteld dat de snelheidsverhogingen tot 1 januari kunnen duren. Dan zou toch niemand op mijn centrale iets gemerkt moeten hebben?

• Shunt

Shunt

Boe

eh waar heb je het modem geplaatst ?
want als je ONDER je snelheden zit heb je of bagger bekabeling of je zit over de 6km van af de centrale.
dus plaats je modem eens mooi bij je hoofdaansluiting van KPN.

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:08:
eh waar heb je het modem geplaatst ?
want als je ONDER je snelheden zit heb je of bagger bekabeling of je zit over de 6km van af de centrale.
dus plaats je modem eens mooi bij je hoofdaansluiting van KPN.
ik zit op 1100 meter van de centrale, ik heb goede bekabeling, modem en splitter geplaatst bij hoofdaansluiting dus dat zal het niet zijn. Werkt al 3 jaar uitstekend! Sinds ze begonnen zijn met de snelheidsverhoging zijn er vreemde schommelingen bij training van het modem...

ik lees wel dat er meer mensen zijn met speedtouch 510 problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:31:
[...]

ik zit op 1100 meter van de centrale, ik heb goede bekabeling, modem en splitter geplaatst bij hoofdaansluiting dus dat zal het niet zijn. Werkt al 3 jaar uitstekend! Sinds ze begonnen zijn met de snelheidsverhoging zijn er vreemde schommelingen bij training van het modem...

ik lees wel dat er meer mensen zijn met speedtouch 510 problemen.
Ik heb ook een 510 en zou nu ook al geupgrade moeten zijn, maar wanneer ik op de "drukke" tijden inlog heb ik ronde de 3400 (380kb/s) en op de "rustige" tijden zo'n 3700 (400kb/s). Dus ik haal ook lang geen 6mbit. Ik heb echter een 15 meter telefoon kabel van van het punt waar de tel kabel binnenkomt naar boven doorgetrokken en daar komt hij dus pas in mijn splitter terecht. Ik weet niet of dit het probleem zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn er nou nog meer mensen die "problemen" hebben met de WAG54G ?

Haal nog steeds "maar" 1040 kb/s (zie een paar pagina's terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladePHQ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 07:41:
Zijn er nou nog meer mensen die "problemen" hebben met de WAG54G ?

Haal nog steeds "maar" 1040 kb/s (zie een paar pagina's terug)
Wees blij dat je die snelheden haalt.
Wat is de afstand van de centrale naar je adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok volgende probleem:

ik heb even getest of het misschien aan het speedtouch 510 modem kan liggen. Ik had nog ergens een sagem 908 modem liggen van een oud tiscali abbonnement. en wat blijkt? traint wel op de nieuwe snelheid. Het ligt dus waarschijnlijk aan mijn speedtouch.

Afbeeldingslocatie: http://image.badongo.com/0473963328710855/2005-12-23/org/0482d64085ec0816717ec43e7b915a94.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.badongo.com/0473963328710855/2005-12-23/org/86ebdcfd431e07aa565f78f751042e7d.jpg

Wanneer ik het sagem modem werkend krijg, ga ik die natuurlijk gebruik. Moet wel even de een nieuwe op de kabel zetten omdat het modem werkt met een cross kabel.

maar nu kom ik bij het volgende probleem. Ik heb het modem geinstalleerd, maar kan er nog geen internetverbinding mee opzetten. Hoe kan ik dit modem instellen zo instellen dat ik verbinding kan maken met planet? op de website is geen configuratie tool te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Planet internet snelheid is inmiddels ook al verhoogd tot 3000/512. Maar sinds die verhoging is mijn downloadsnelheid niet meer stabiel als ik van nieuwsgroepen met newsleecher download.
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/4900/snelheid8ki.jpg
Ik heb een speedtouch 510 modem en een eminent switch. Weet imand waardoor dit probleem komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

Ik heb sinds gister een nieuwe modem (had een E-Tech 4pts ADSL1 router) nu een Alcatel 546 gehaald. Waar eerst 52xx/768 was, is het nu mooi 6144/768 :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:09:
Mijn Planet internet snelheid is inmiddels ook al verhoogd tot 3000/512. Maar sinds die verhoging is mijn downloadsnelheid niet meer stabiel als ik van nieuwsgroepen met newsleecher download.
[afbeelding]
Ik heb een speedtouch 510 modem en een eminent switch. Weet imand waardoor dit probleem komt?
Niet direct door de snelheidsverhoging, dit probleem ligt namelijk duidelijk bij Planet (capaciteit wellicht), en aangezien ze Nova bestempelen als testserver (slim) is het gewoon niet anders. Jammer maar helaas, bellen heeft geen zin, dus als je dit nou echt een probleem vindt neem je een payserver. Ik heb er evengoed "last" van, maar ik kan nou niet zeggen dat ik het waard vind om er een payserver voor te nemen.

Edit: n.a.v. onderstaande bericht - ik moet zeggen dat ik er ook niet 24/7 last van heb. 's Avonds soms, overdag weinig of nooit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:09:
[afbeelding]
ik heb nergens problemen mee hier ;) 2 abo's, 1 fast abo van planet en 1 standaard abo, allebij werken perfect op de snelheid die aangegeven wordt :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:33:
Ik heb sinds gister een nieuwe modem (had een E-Tech 4pts ADSL1 router) nu een Alcatel 546 gehaald. Waar eerst 52xx/768 was, is het nu mooi 6144/768 :)
waar heb je die gehaald? kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:45:
[...]

Niet direct door de snelheidsverhoging, dit probleem ligt namelijk duidelijk bij Planet (capaciteit wellicht), en aangezien ze Nova bestempelen als testserver (slim) is het gewoon niet anders. Jammer maar helaas, bellen heeft geen zin, dus als je dit nou echt een probleem vindt neem je een payserver. Ik heb er evengoed "last" van, maar ik kan nou niet zeggen dat ik het waard vind om er een payserver voor te nemen.

Edit: n.a.v. onderstaande bericht - ik moet zeggen dat ik er ook niet 24/7 last van heb. 's Avonds soms, overdag weinig of nooit.
een vriend van me heeft adsl comfort van planet internet en hij download altijd constant met 625 kB/s. Ik heb een minder snelle verbinding, en bij mij gaat de downloadsnelheid niet constant 320 kB/s zoals het zou moeten. Voor de snelheidsverhoging ging hij wel constant met 180 kB/s. Dan moet er nu toch ergens een fout zitten? Ik heb wel 2 maanden geleden een keer mijn netwerkkaart in een andere PCI gleuf gestopt, maar daar zou het niet aan moeten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe betrouwbaar is adslcentrale.nl? Ik zit in Leeuwarden-Heechterp ( Lw-Htp ) en er staat al een tijdje "Jouw centrale, Leeuwarden-Heechterp ( Lw-Htp ), is geupgrade". Maar dit is nog steeds niet het geval.
Ik heb ADSL comfort en snelheid is nog steeds rond de 300 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

EMPC had hem gewoon op voorraad.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Damnit nou word ik helemaal gek.
Ik ben afgelopen vrijdag (vorige week) geupgrade, allemaal leuk en aardig, maar m'n oude speedtouch home kon niet sneller dan 400kB/s, dus ik dacht goh dat is ook al een oudje, dus ik koop wel gewoon een nieuwe. Ik een Linksys WAG354G gekocht, prop em erin, voer alles netjes in en voila, 640kB/s, mooi dacht ik.

Nou, maandag was er een stroomstoring hier in de stad, en m'n internet ging down, als ie up was, dan was het 5kB/s. ik dacht fuck router kapot, dus ik hang die speedtouch er weer aan, en wat denk je, ook geen verbinding, en als ik verbinding krijg, dan met 5kB/s...
Dus ik een vriend opgebeld in de buurt om te vragen of hij dat ook had, maar nee hij had geen problemen (we zitten op dezelfde centrale).
Dus nu bel ik xs4all eens op om verhaal te halen, en die verwijzen mij mooi naar kpn.
Ik bel zo'n KPN feut op, begint gelijk te blerren dat ik m'n provider moet lastig vallen en niet hun :?
Nouja, krijg de volgende bobo aan de lijn, ja je hebt verbinding, dus ons werk is gedaan, als je provider zegt dat ook alles ok is, dan is alles toch ok? Nee helemaal niet eikel, nouja kreeg iemand van de technische dienst \o/.

Deze bobo wist nieteens wat bits en bytes waren, ok great... probeert ie me nou wijs te maken dat bij een adsl verhoging je snelheid per week kan veranderen, de ene week nieuwe snelheid, volgende week de halve snelheid van wat je had, want de monteurs zouden meerdere keren in de wijkcentrale bezig zijn. Wat een BS verhaal, heb echt al vanaf het begin adsl, dus heb alle verhogingen meegemaakt, en het is nog nooit zo verlopen, en ik zei er nog bij dat het hoogstwaarschijnlijk door die stroomstoring is gekomen, en na een uur ouwehoeren heb ik eruit kunnen slepen dat ie een monteur naar die wijkcentrale stuurt :(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdverolme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 22:16
Urk ook ADSL2+ ready :)

Strakke 12mbit (1,22MB/s) hier, mja niet zo gek als je op steenworp afstand woont van de centrale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:24:
[...]

een vriend van me heeft adsl comfort van planet internet en hij download altijd constant met 625 kB/s. Ik heb een minder snelle verbinding, en bij mij gaat de downloadsnelheid niet constant 320 kB/s zoals het zou moeten. Voor de snelheidsverhoging ging hij wel constant met 180 kB/s. Dan moet er nu toch ergens een fout zitten? Ik heb wel 2 maanden geleden een keer mijn netwerkkaart in een andere PCI gleuf gestopt, maar daar zou het niet aan moeten liggen...
Ik weet niet of er ergens een fout moet zitten... wat ik wel weet is dat Nova een testserver is, dus je kan hoog of laag springen maar je lost er niks mee op. Dit is volgens mij echt geen probleem dat direct verband heeft met de snelheidsverhoging en jij zelf kan oplossen, dus wordt het Planet bellen, en die zeggen precies hetzelfde als wat ik je net vertel - het is een testserver, stabiliteit/snelheid kan te wensen overlaten, of zelfs van de één op de andere dag kan de machine uit de lucht zijn. Ik ben al blij dat ze binaries aanbieden.

Let er op dat dit dus eigenlijk niks meer te maken heeft met de snelheidsverhoging an sich, ik denk dat dit soort dingen beter op zijn plaats zijn in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij dramatiseer jij het verhaal een beetje.
probeert ie me nou wijs te maken dat bij een adsl verhoging je snelheid per week kan veranderen, de ene week nieuwe snelheid, volgende week de halve snelheid van wat je had, want de monteurs zouden meerdere keren in de wijkcentrale bezig zijn.
Dat klopt, en is goed mogelijk. Volgens mij is het ook nog geen 2006 trouwens. :)
Wat een BS verhaal, heb echt al vanaf het begin adsl, dus heb alle verhogingen meegemaakt, en het is nog nooit zo verlopen
Dus? Dit is ook de eerste verhoging die ze op deze manier uitvoeren. Verder is het aan KPN om te bepalen hoe en wat.

Hou je gemak gewoon, wacht tot 1 januari, en zie dan verder. Misschien is het voor die tijd opgelost, misschien niet, en dan heb je een punt. Nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:45:
[...]

Volgens mij dramatiseer jij het verhaal een beetje.

[...]

Dat klopt, en is goed mogelijk. Volgens mij is het ook nog geen 2006 trouwens. :)

[...]

Dus? Dit is ook de eerste verhoging die ze op deze manier uitvoeren. Verder is het aan KPN om te bepalen hoe en wat.

Hou je gemak gewoon, wacht tot 1 januari, en zie dan verder. Misschien is het voor die tijd opgelost, misschien niet, en dan heb je een punt. Nu niet.
Nadat een xs4all medewerker zelf eens ging bellen met de kpn, accepteerden ze eindelijk dat er iets niet klopte, en dus gaat er gewoon een monteur de wijkcentrale induiken om het probleem (wat er gewoon is) op te lossen.
Ik kan nu net aan 5kB/s halen, en up 23, niets wat ook maar in de buurt van de helft van m'n oude snelheid zou moeten liggen. Was dat wel het geval dan zou ik die kpn feut echt wel geloven, helaas voor hem ben ik geen huis tuin en keuken bobo die in dat soort dingen trapt. Hij probeert er gewoon makkelijk vanaf te komen door te zeggen dat het hoort.
En niet gelijk denken dat ik maar wat blaat ofzo hoor, komop :/

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gister naar een maat van mij die op dezelfde centrale zit en dezelfde planet abo heeft. Hij wel de nieuwe snelheid en ik niet?!? Ik bellen naar Planet en hij zei dat dat kon en dat ik anders maar 1 januari terug moest bellen. Kan dit?!? Ik zou toch denken als je een centrale update dat dan iedereen op die centrale de nieuwe snelheden heeft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:06:
Ik gister naar een maat van mij die op dezelfde centrale zit en dezelfde planet abo heeft. Hij wel de nieuwe snelheid en ik niet?!? Ik bellen naar Planet en hij zei dat dat kon en dat ik anders maar 1 januari terug moest bellen. Kan dit?!? Ik zou toch denken als je een centrale update dat dan iedereen op die centrale de nieuwe snelheden heeft toch?
Blijkbaar kan het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorperito schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:04:
[...]

Nadat een xs4all medewerker zelf eens ging bellen met de kpn, accepteerden ze eindelijk dat er iets niet klopte, en dus gaat er gewoon een monteur de wijkcentrale induiken om het probleem (wat er gewoon is) op te lossen.
Ik kan nu net aan 5kB/s halen, en up 23, niets wat ook maar in de buurt van de helft van m'n oude snelheid zou moeten liggen. Was dat wel het geval dan zou ik die kpn feut echt wel geloven, helaas voor hem ben ik geen huis tuin en keuken bobo die in dat soort dingen trapt. Hij probeert er gewoon makkelijk vanaf te komen door te zeggen dat het hoort.
En niet gelijk denken dat ik maar wat blaat ofzo hoor, komop :/
Dat je blaat hoor je mij nergens zeggen, en dat denk ik ook absoluut niet. Wat je je wel moet realiseren is dat die helpdeskmedewerkers - feuten, if you like - vaak geen compleet beeld (kunnen) hebben van de situatie, dus je kan er niet van uit gaan dat je altijd binnen no-time 100% naar tevredenheid geholpen wordt. Heus, die mensen zitten daar om je (zo goed en kwaad als het kan) te helpen, echt niet om je om de tuin te leiden. Ze hebben daar vaak vaste schema's voor die ze netjes (en zoals het hoort) afwerken. Je kan niet van ze verwachten dat ze, omdat een willekeurige huis-tuin-en-keuken-bobo denkt dat 'ie weet waar 'ie het over heeft, meteen een monteur naar een centrale gaan sturen. Zij weten immers ook niet wat voor vlees ze in de kuip hebben, en daarom zijn die schema's er nou juist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 21:04
Nog steeds wachtende op 12mbit hier. Modem( Speedtouch 546) draait G.992.3 Annex B ( ISDN dus), in multi_adsl2plus. Toch blijf ik op 8 mbit, komt dit gewoon omdat ik nog gecapped ben of mis ik iets?

Ik zal waarschijnlijk wel de zoveelste zijn, maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden op deze pagina en andere antwoorden zorgde ervoor dat ik begon te twijfelen. :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Je moet nog 2 dingen afwachten, namelijk het 12mbit profiel moet nog geladen worden en je moet nog overgezet worden naar G.992.5. Ik ben ook nog steeds wachtende btw :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:06:
Ik heb weleens horen zeggen dat er in sommige centrales meer dan één dslam hangt op het kpn-netwerk, en dat die niet altijd gelijk geupgrade worden. Omdat ze niet van hetzelfde merk zijn bijvoorbeeld. Als jij dan op de ene zit en de maat van je op de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een speedtouch(716) aangesloten en de 12mbit lijn is vele malen stabieler dan met de linksys wag54g.

Ik vind het wel vaag dat ik bij speedtest de snlheid niet meer haal, ook niet bij http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php Hier kom ik op 580 kb per seconde ipv 1,2 mb per seconde wat ik wel had met m`n wag54g.

Bij het downloaden op tweaknews heb ik wel de volle lijnsnelheid.

Iemand een idee waar deze traagheid vandaan komt?

Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 22,68 / 184,65
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 15,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,5 / 25,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,0 / 9,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Geupgrade \o/ 330kb/s down, 56 up \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Ik ben bij iemand en die haald deze onderstaande waardes met ze nieuwe modem speedtouch 546 (gratis van xs4all fast abbo)
Mijn vraag is onder Cells/s staat 18865/2408 is dat 18mbit/2,4mbit wat zijn lijn max aankan (in de toekomst) of is Cells/s heel wat anders?
ADSL Poortugaal (tegen/onder rotterdam)

[adsl]=>info
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.3 Annex A (L)
Channel Mode : fast
Number of resets : 1

Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : TMMB BDCM
VendorSpecific : 0000 ff8a
StandardRevisionNr : 00 02

Downstream Upstream
Margin [dB] : 7.5 12.0
Attenuation [dB] : 19.0 9.0
OutputPower [dBm] : 15.0 12.0

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18865 7999
Upstream : 2408 1021

Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 32
Received HEC : 12
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 14323
Transmitted HEC : 11847
[adsl]=>config
ADSL configuration:
opermode = multi_adsl2plus
trace = on
modemoption = 00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00
[adsl]=>

[ Voor 16% gewijzigd door lt_cmd_data op 23-12-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
Ik heb net getest met me 35meter flatkabel van de gamma
en ik zit nu wel al op 3000KB/sec (300-340kbytes/sec)
dus ik vraag me echt af waarom ik bij het isra punt....
me modem of splitter zou moeten zetten?
Ik denk niet dat hij dan harder gaat als waarvoor ik betaal (ADSL-Lite Hccnet 3Mbit/sec)
Ik ben wel benieuwd of dat dit zo blijft in 2006 daar dan XS4ALL het overneemt.
Tot nu toe ben ik tevreden met me KPN ADSL (Tiscali/BBned niet in swalmen)
Groetjes en fijne dagen
8)7

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
lt_cmd_data schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:38:
Ik ben bij iemand en die haald deze onderstaande waardes met ze nieuwe modem speedtouch 546 (gratis van xs4all fast abbo)
Mijn vraag is onder Cells/s staat 18865/2408 is dat 18mbit/2,4mbit wat zijn lijn max aankan (in de toekomst) of is Cells/s heel wat anders?
ADSL Poortugaal (tegen/onder rotterdam)

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18865 7999
Upstream : 2408 1021
Nee, als je ff goed leest.. zie je dat deze persoon nog niet verhoogd is... zijn modem is nog op de 8 (7999 kbit) getrained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
wooley schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:47:
Ik heb net getest met me 35meter flatkabel van de gamma
en ik zit nu wel al op 3000KB/sec (300-340kbytes/sec)
dus ik vraag me echt af waarom ik bij het isra punt....
me modem of splitter zou moeten zetten?
Ik denk niet dat hij dan harder gaat als waarvoor ik betaal (ADSL-Lite Hccnet 3Mbit/sec)
Ik ben wel benieuwd of dat dit zo blijft in 2006 daar dan XS4ALL het overneemt.
Tot nu toe ben ik tevreden met me KPN ADSL (Tiscali/BBned niet in swalmen)
Groetjes en fijne dagen
8)7
Nee dat lijkt mij ook niet met een 3Mbit/sec abbo! Maarja ligt die snelheid lager dan is de kabel van het isra punt naar het modem meestal wel een belangrijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:20:
Heb net een speedtouch(716) aangesloten en de 12mbit lijn is vele malen stabieler dan met de linksys wag54g.

Ik vind het wel vaag dat ik bij speedtest de snlheid niet meer haal, ook niet bij http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php Hier kom ik op 580 kb per seconde ipv 1,2 mb per seconde wat ik wel had met m`n wag54g.

Bij het downloaden op tweaknews heb ik wel de volle lijnsnelheid.

Iemand een idee waar deze traagheid vandaan komt?

Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 22,68 / 184,65
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 15,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,5 / 25,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,0 / 9,0
zet parental control eens uit en flow control.
dit gaat een hoop schelen ;).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ga mijn Alcatel speed touch home modem vervangen en ik ben van plan een Alcatel SpeedTouch 546 te kopen.

Ik heb een adsl basic abbo met een Draytek vigoor 200e router. Ik kies eigenlijk vooral voor deze modem omdat die adsl2+ ondersteunt omdat ik in de toekomst als kpn de snelheden weer gaat verhogen gebruik moet gaan maken van adsl2+ en wel mijn router moet gaan vervangen.

Dus vinden jullie deze combinatie wat?
(adsl xs4all basic - Draytek vigor 2200e router - Alcatel SpeedTouch 546 )

gr Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nice toch ik heb die ook besteld (planet-comfort) heb nu nog de SpeedTouch home die haalt mijn snelheid wel 650kb maar mijn router/switch Edimax BR6004+ begeeft het bij 350kb :X

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Terrestrial schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:39:
[...]

Nee, als je ff goed leest.. zie je dat deze persoon nog niet verhoogd is... zijn modem is nog op de 8 (7999 kbit) getrained
Dat wisten we al. Dat was mijn vraag ook niet. Mijn vraag is wat betekent "Cells/s"?
Available Bandwidth Cells/s
Downstream : 18865
Upstream : 2408

[ Voor 11% gewijzigd door lt_cmd_data op 24-12-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:22:
Beste mensen,

Ik ga mijn Alcatel speed touch home modem vervangen en ik ben van plan een Alcatel SpeedTouch 546 te kopen.

Ik heb een adsl basic abbo met een Draytek vigoor 200e router. Ik kies eigenlijk vooral voor deze modem omdat die adsl2+ ondersteunt omdat ik in de toekomst als kpn de snelheden weer gaat verhogen gebruik moet gaan maken van adsl2+ en wel mijn router moet gaan vervangen.

Dus vinden jullie deze combinatie wat?
(adsl xs4all basic - Draytek vigor 2200e router - Alcatel SpeedTouch 546 )

gr Paul
De 546 is al een prima router, en je 2200 zal je huidige snelheid nog wel aankunnen, maar veel hoger dan 6.5 Mbit komt ie niet. Hou daar in de toekomst rekening mee.

In principe kan je 2200E (net zoals bij mij) in de kast. Heb je niet meer nodig.

On another note: mijn centrale draait nog steeds op G.991 :( Zou de kerstman in onze centrale wat willen upgraden svp?).. Ik wacht op mijn 12 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Shunt schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 09:15:
[...]

zet parental control eens uit en flow control.
dit gaat een hoop schelen ;).
Kan iemand mij vertellen waar ik die Flow Control instelling staat bij de ST716??
Ik heb precies hetzelfde met dit modem. Trained in op 12/1, Usenet gaat lekker met 1230KB/s alleen dus 'normaal' downloaden zakt direct naar 400-450KB/s :(

Parentel Control is volledig uitgeschakeld, net zoals de firewall, upnp etc. Enigste wat op enabled staat is 'intrusion detection' maar die heeft geen disable optie zo te zien.

EDIT: Laat maar, staat onder de algemene instellingen onder "System Configuration/Web Browsing Interception" :)

[ Voor 16% gewijzigd door CHeeCH op 24-12-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zijn er mensen die net als ik vet lang wachten op die ST546 modem/switch, vorige week woensdag besteld met een bevestiging levertijd 2 dagen maar nog steeds nix :| (besteld via planet/kpn)

Terwijl mensen in mijn omgeving dat ding binnen een week hebben :?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een USB modem hebben, en een snelheid van 600kb/s hebben? Ik heb nu een snelheid van rond de 300kb/s met een USB modem. En ik wil graag weten of ik een nieuwe modem nodig heb. Omdat ik op een site dit heb gelezen: "Een USB modem is niet geschikt voor snelheden hoger dan 3072 K/bits."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

CycloneX schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:50:
Zijn er mensen die net als ik vet lang wachten op die ST546 modem/switch, vorige week woensdag besteld met een bevestiging levertijd 2 dagen maar nog steeds nix :| (besteld via planet/kpn)

Terwijl mensen in mijn omgeving dat ding binnen een week hebben :?
Ik heb hem na bijna een week ook nog steeds niet binnen, ik las dat er eerder iemand gebeld heeft voor de modem, kan die even aangeven met welk nummer het was, want de helpdesk weet nergens van, administratie verwijst me meteen naar de helpdesk en op het emailadres waar de mail vandaan kwam, wordt niet gereageerd.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:55:
Zijn er ook mensen die een USB modem hebben, en een snelheid van 600kb/s hebben? Ik heb nu een snelheid van rond de 300kb/s met een USB modem. En ik wil graag weten of ik een nieuwe modem nodig heb. Omdat ik op een site dit heb gelezen: "Een USB modem is niet geschikt voor snelheden hoger dan 3072 K/bits."
Als ze een usb2.0 modem zouden hebben kunnen ze dat halen, ik heb die echter nog nooit gezien. usb1.1 haalt gewoon niet veel hoger (de modem dan).

[ Voor 32% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-12-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:54:
[...]

Ik heb hem na bijna een week ook nog steeds niet binnen, ik las dat er eerder iemand gebeld heeft voor de modem, kan die even aangeven met welk nummer het was, want de helpdesk weet nergens van, administratie verwijst me meteen naar de helpdesk en op het emailadres waar de mail vandaan kwam, wordt niet gereageerd.
Hmm nieuw voor mij dat nummer, maar ik had dus ook naar info@planet.nl gemaild maar tot op heden ook geen reactie ofzo. Vreemde is dat mensen in mijn omgeving die hun abbo verlengen en die modem dus gratis krijgen allemaal al binnen week dat ding ontvangen beetje weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb een nieuwere USB modem van mijn broer getest. En wat blijkt, ik heb de nieuwe snelheid al. Blijkt dat die platte vis modem, niet hoger kan dan 320 kb/s. Die nieuwe USB modem haalt dus wel 620kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:06:
Ok, heb een nieuwere USB modem van mijn broer getest. En wat blijkt, ik heb de nieuwe snelheid al. Blijkt dat die platte vis modem, niet hoger kan dan 320 kb/s. Die nieuwe USB modem haalt dus wel 620kb/s.
Hehe platvis modem :P

Ja idd die 1ste generatie modem kon maar tot 3mbit ofzo daarom koos ik ook voor ethernet variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

CycloneX schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:02:
[...]

Hmm nieuw voor mij dat nummer, maar ik had dus ook naar info@planet.nl gemaild maar tot op heden ook geen reactie ofzo. Vreemde is dat mensen in mijn omgeving die hun abbo verlengen en die modem dus gratis krijgen allemaal al binnen week dat ding ontvangen beetje weird.
Mijn eigen modem via de update van planet had ik wel binnen 2 dagen binnen, deze is via een aanbieding van KPN geweest (alleen korting) en duurt blijkbaar wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb die ook met korting via planet (€56) je wordt gewoon doorgelust naar de KPN pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb hier een verlaging gehad ipv een verhoging :+
Sinds de upgrade van snelheid is mijn verbinding 6064/896 geworden en dat was 6464/832 hoe vreemd het ook klinkt.
Nog vreemder is als ik een snelheidstest doe bij speedtest.
Vroeger 678kb down en 78kb up
nu 623kb down en 82kb up

Zou het soms zijn dat mijn modem de weg kwijt is?
Ik heb hier een alcatel 510i en ik weet dat de max van mijn modem 8/1 is maar het feit dat ik wat meer maximale waarden had verwacht maar juist in snelheid naar beneden gegaan ben zet ik vraagtekens bij.
Zijn er hier meer mensen die dit ervaren hebben?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
heb hetzelfde met de 3mbit, van 3200 naar 3040, gewoon afwachtten tot 1 januari is me verteld.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste