KPN Snelheidsverhogingen - Deel III

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53

justifire

Shut up and squat !!

Na 3 weken wachten en bellen en bellen en bellen (sorry, interne fout) kwam vandaag dan eindelijk mijn 546 binnen van KPN.
Jammer dat die lompe boeren dan weer geen isdn versie sturen !
Is het nou echt zo moeilijk om een modem op te sturen ??!
Nou afwachten maar weer .... :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

Priet

To boldly do what no one has..

Inmiddels ben ik erachter waarom ik maar 510KB/sec ipv 650KB/sec haal :)

De modem traint gewoon goed in. Als ik de laptop direct op de modem aansluit haal ik keurig de 650KB/sec. Zodra ik de router (Linksys WRT54G v1.1) er tussen zet zakt de downloadsnelheid naar 510KB/sec. Daar zit dus de bottleneck...

Ik heb de firmware van de router geupdate, maar helaas zonder succes. De downloadsnelheid is er niet op vooruit gegaan :(

Dus:
óf die ene kabel (UTP CAT5) tussen de modem en router is brak en gaat niet harder dan 510KB/sec
óf de router is brak en ik zal een nieuwe moeten aanschaffen...

Iemand die dit bekend voorkomt en/of een (andere) oplossing voor dit probleem weet?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Priet schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:47:
...
Dus:
óf die ene kabel (UTP CAT5) tussen de modem en router is brak en gaat niet harder dan 510KB/sec
óf de router is brak en ik zal een nieuwe moeten aanschaffen...
...
Iemand die dit bekend voorkomt en/of een (andere) oplossing voor dit probleem weet?
Of je bent via 802.11b verbonden en zit zodanig ver van het AP af dat je nog maar 510 KB/sec overhoudt ;).

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jup als je met 11mbit verbonden bent is 510kb een hele nette snelheid in de praktijk haal je nooit de max, zelfs als je naast een accespoint gaat zitten haal je het niet ;)
justifire schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:43:
Na 3 weken wachten en bellen en bellen en bellen (sorry, interne fout) kwam vandaag dan eindelijk mijn 546 binnen van KPN.
Jammer dat die lompe boeren dan weer geen isdn versie sturen !
Is het nou echt zo moeilijk om een modem op te sturen ??!
Nou afwachten maar weer .... :(
Hmm klinkt niet echt positief voor mij heeft het niet echt haast maar hoop dat het niet een voorbode is voor mij. Anders stikken ze er maar in en haal ik er wel een via een webshop ofzo ;)

ps wat is het nummer voor het geval dat >:)

[ Voor 4% gewijzigd door CycloneX op 24-12-2005 18:57 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na al dit ;)
wat staat ons in 2006 te wachten
moeten we dan alllemaal over naar adsl2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens even wat research gedaan op het internet over de snelheidsverhogingen die door KPN gepland waren eind 2005. KPN zou eerst alle centrales updaten, waardoor je in je modem/router al de nieuwe snelheden zult zien. bv: je had een verbinding van 1600 kbit en na de snelheidsverhoging zou je 3072 kbit moeten hebben. In je modem staat al 3072. Maar in werkelijkheid haal je dit niet. Omdat je provider nog de snelheid moet doorgeven. Je word dus als het ware afgeknepen/tegengehouden.

bron: http://www.webwereld.nl/articles/38272

Heel veel mensen, waaronder ik zien in hun modem maar een snelheid staan van bijv. 2400 kbit terwijl dit dus 3072 zou moeten zijn!, mits de centrale al geupdate is door KPN. Dit voorval hebben heel veel mensen last van heb ik vernomen. En ik zou ook geen idee hebben waar aan het zou kunnen liggen. Zoeken op google word mij niet duidelijk waar dit nu aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

CycloneX schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:56:
Jup als je met 11mbit verbonden bent is 510kb een hele nette snelheid in de praktijk haal je nooit de max, zelfs als je naast een accespoint gaat zitten haal je het niet ;)

[...]

Hmm klinkt niet echt positief voor mij heeft het niet echt haast maar hoop dat het niet een voorbode is voor mij. Anders stikken ze er maar in en haal ik er wel een via een webshop ofzo ;)

ps wat is het nummer voor het geval dat >:)
Je hebt 2 nummers nodig, XS4all geeft je het nummer van KPN en KPN geeft je het nummer van XS4all dus eigenlijk heb je toch maar 1 nummer nodig en pakweg 3 uur wachttijd 8)7
Vervolgens mag je steeds heen en weer bellen, ik ben aardig pissed ondertussen })

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 24-12-2005 19:09 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Vandaag nieuwe modem gehad (gratis) gelijk geinstalleerd en lijn synced nu @ 12128/1132 ipv 12000/1024 ;) download speed is 1345Kb/s upload 143Kb/s.
Ik ben erg tevree :)

Ondanks dat er problemen waren met oude modem icm speedupgrades is nu alles goed gekomen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

CamU schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:49:
Of je bent via 802.11b verbonden en zit zodanig ver van het AP af dat je nog maar 510 KB/sec overhoudt ;).
Heel grappig }:O Uiteraard getest via een directe verbinding, anders zou ik ook de kabel niet noemen ;) Ik heb de kabel ook vervangen maar dat biedt ook geen oplossing.

Dus ik blijf op maximaal 510KB/sec zitten....

Nog iets vreemds: Als ik met de laptop wireless een verbinding maak (nu dus wel ;)) náást de router dan komt de snelheid niet boven de 350KB/sec uit :? Dat is met een Centrino-laptop met een 11Mbit/sec netwerkkaart, dus ik zou veel hoger moeten halen.

Is die WRT54G nou gewoon brak of is 't een verkeerde instellingen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moeilijk gedoe ik heb gewoon op xs4all website new modem bestelled gratis en binnen 3 dagen
was i binnen. werkt prima nu met een basic abo. 650KB/sec down met me oude speedtouch home
haalde ik maar 300-350. zit op max 3km van de centrale

link: https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:02:
wat moeilijk gedoe ik heb gewoon op xs4all website new modem bestelled gratis en binnen 3 dagen
was i binnen. werkt prima nu met een basic abo. 650KB/sec down met me oude speedtouch home

Ik had precies hetzelfde gedaan.
Geen probleem, kon netjes mijn status volgen.
Na 6 dagen was hij geleverd, jammer alleen dat er niets geleverd was.
xs4all lag de schuld bij kpn en kpn zei dat het fout was gegaan bij xs4all
Xs4all heeft vervolgens de hele procedure opnieuw opgestart en na een week nog steeds op de status modemaanvraag is doorgegeven aan kpn te staan maar eens gebeld.
En dus vandaag eindelijk modem binnengehad, denk dat ik over een week of 2 wel de goede (isdn) modem binnenkrijg na de nodige telefoontjes en opsturen natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds de snelheidsverhoging heb ik ineens allemaal errors in mijn logs zitten. kan iemand vertellen wat al deze waarden betekenen en of het goed of slecht is?

Uptime: 2 days, 23:22:29
Modulation: G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 517 / 3.079
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 79,54 / 942,57
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 5,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,5 / 19,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 28,5 / 18,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 4 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 10 / 4
HEC Errors (Up/Down): 39 / 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinniekingi

Heb nu een speedtouch aan m`n 12 mbit lijn gekoppeld en heb geen last meer van een wegvallende verbinding!

ff een bestellen via je provider dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:02:

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 08:08:
@vinniekingi

Heb nu een speedtouch aan m`n 12 mbit lijn gekoppeld en heb geen last meer van een wegvallende verbinding!

ff een bestellen via je provider dus.
Hier zie je dus dat gebruik maken van een nieuwer modem dezelfde lijn toch de snelheid eruit weet te halen wat een oud modem soms net niet meer lukt. En dat de stabiliteit van een lijn ook een heel stuk kan verbeteren als het allemaal net aan niet stabiel was.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even inspringen op de levering van alcatel modems

Momenteel heeft Acatel een levering achterstand omdat er veel vraag is naar de ST 546 en de ST 716
erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:10:

Momenteel heeft Acatel een levering achterstand omdat er veel vraag is naar de ST 546 en de ST 716
erg groot is.
Was voorspelbaar (had niet anders verwacht) maar ik vond vreemd dat opeens mensen in mijn omgeving afgelopen week allemaal die ST546 kregen ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat alcatel nu een vooraad heeft en nu aan het uitleveren is.
eigenlijk wel een beetje lomp van alcatel maar ook begijpelijk

want ze wilde wel weten of die ST 546 en ST 716 ging lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Mijn snelheid is wel verhoogt (12mbit) en haal met gemak 1225KB/sec. Maar, de nieuwsserver van XS4ALL (newszilla.xs4all.nl) gaat ineens een heeeel stuk langzamer. Ik haalde met de vorige snelheid gemiddeld 650 - 700 KB/sec, en kom nu niet boven de 450KB/sec uit. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe het is op te lossen? Wel balen namelijk.. dacht even alles 1,5 x zo snel binnen te halen :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Kiwitje schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:22:
Mijn snelheid is wel verhoogt (12mbit) en haal met gemak 1225KB/sec. Maar, de nieuwsserver van XS4ALL (newszilla.xs4all.nl) gaat ineens een heeeel stuk langzamer. Ik haalde met de vorige snelheid gemiddeld 650 - 700 KB/sec, en kom nu niet boven de 450KB/sec uit. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe het is op te lossen? Wel balen namelijk.. dacht even alles 1,5 x zo snel binnen te halen :)
3 threads van 150kb

newszilla heeft al lang niet meer genoeg capiciteit. in januari gaan ze volgensmij fors uitbreiden.

[ Voor 9% gewijzigd door Fernoráto op 26-12-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Fernoráto schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:22:
[...]

3 threads van 150kb

newszilla heeft al lang niet meer genoeg capiciteit. in januari gaan ze volgensmij fors uitbreiden.
Ik had eerst wel altijd 600-700... hoe kan dat dan ??

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 21:17

The_Scarabial

MTB for life!

Kiwitje schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:37:
[...]

Ik had eerst wel altijd 600-700... hoe kan dat dan ??
omdat nu elk abbo omhoog is gegaan, konden ze die capaciteit niet meer aan, daarom hebben ze totdat ze gaan uitbreiden weer 3 threads van max 150 ingesteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
The_Scarabial schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:40:
[...]

omdat nu elk abbo omhoog is gegaan, konden ze die capaciteit niet meer aan, daarom hebben ze totdat ze gaan uitbreiden weer 3 threads van max 150 ingesteld :D
OK, duidelijk :) Wel jammer... Maar even afwachten tot januari dan maar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 19:51
Ik heb na de snelheidsverhoging alleen maar hogere ping waarden gekregen waar ik niet zo blij mee ben aangezien ik vaak online games speel en niet veel up-en download, dus dikke shit hiero :(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bull schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:23:
Ik heb na de snelheidsverhoging alleen maar hogere ping waarden gekregen waar ik niet zo blij mee ben aangezien ik vaak online games speel en niet veel up-en download, dus dikke shit hiero :(
Yup heb ik ook gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Misschien kan je je modem op ADSL1 (G.992.1) forceren en dan ook weer de 10ms latency ontvangen. Geen idee hoe je zat en waar in een ST, maar moet kunnen en is het proberen waard misschien.

Iets hogere latency is vast ook geen probleem. Als het maar stabiel is (dus niet hoger en lager steeds) of packetloss.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 08:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb zojuis een Alcatel 546 modem bestelt. Omdat mijn Draytek vigor 2200e niet meer voldoet aan de eisen van adsl2+ gaat die de kast in. Er is alleen een klein probleempje, want op die modem gaan alleen maar 4 ports. Terwijl ik er 8 nodig heb.

Wat raden jullie mij aan? Ik heb nog een hub liggen, werkt al 4 jaar prima. Zou die werken in combinatie met de 546? Of moet het toch een nieuwe router worden :'( ?

gr Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

K-Jay

Klaas Jan

Heeft de hub RJ45 poorten? Dan werkt-ie.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-Jay schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:32:
Heeft de hub RJ45 poorten? Dan werkt-ie.
Helaas niet :'( . Wat denken jullie dan van deze switch:

https://www.empc.nl/index...roduktinformatie&Id=11677

Moet vooral geschikt zijn voor downloaden en snel grote hoeveelheden data versturen, maarjah lijkt mij wel dat die er goed genoeg voor is :)

edit: er moet ook een accepoint op aangesloten kunnen worden, maar dat lijkt me standaard dat dat kan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:34:
[...]

Helaas niet :'( . Wat denken jullie dan van deze switch:

https://www.empc.nl/index...roduktinformatie&Id=11677

Moet vooral geschikt zijn voor downloaden en snel grote hoeveelheden data versturen, maarjah lijkt mij wel dat die er goed genoeg voor is :)

edit: er moet ook een accepoint op aangesloten kunnen worden, maar dat lijkt me standaard dat dat kan?
Zijn er dan hubs die geen RJ45 stekkers hebben :?

[ Voor 13% gewijzigd door CycloneX op 27-12-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:28:
Ik heb zojuis een Alcatel 546 modem bestelt. Omdat mijn Draytek vigor 2200e niet meer voldoet aan de eisen van adsl2+ gaat die de kast in. Er is alleen een klein probleempje, want op die modem gaan alleen maar 4 ports. Terwijl ik er 8 nodig heb.

Wat raden jullie mij aan? Ik heb nog een hub liggen, werkt al 4 jaar prima. Zou die werken in combinatie met de 546? Of moet het toch een nieuwe router worden :'( ?l
Waarschijnelijk op de draytek de dhcp server uitschakelen en de lan kant als switch gebruiken, krijg je er 3 poorten bij. Op markt plaats krijg je er waarschijnelijk toch niet meer veel voor.

Hoe had je het in doe oude situatie aangesloten, de draytek heeft toch ook maar 4 lan poorten?

[ Voor 12% gewijzigd door canonball op 27-12-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

canonball schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:40:
[...]

Die hub gaat prima werken. Ook kun je waarschijnelijk op de draytek de dhcp server uitschakelen, en de lan kant als switch gebruiken, op markt plaats krijg je er waarschijnelijk toch niet meer veel voor.
Oh dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk :) , maar dan is de router dus ready voor adsl2?
Zoja dan ga ik het morgen allemaal proberen want dan komt mijn nieuwe modem >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:42:
[...]
Oh dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk :) , maar dan is de router dus ready voor adsl2?
ik bedoel dat je de Wan kant niet hoeft aan te sluiten, maar ook alleen de Lan-kant kunt gebruiken. 1 lan poort naar het nieuwe modem toe, en de 3 overgebleven naar de pc's. Je gebruikt hem dan dus als domme switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, super ik ga het morgen proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 14:04
Iemand anders hier ook last van een erg onstabiele lijn?Na de update had ik 1 of 2 dagen last van een paar CRC errors maar geen grote problemen, en na 3 of 4 dagen was de lijn weer even stabiel als voor de upgrade. Maar sinds zaterdag is de lijn echt bar slecht, heb mijn modem 20 minuten geleden gereset, en het signaal is nu alweer 3 keer weggeweest.
Denken jullie dat het zin heeft om erachter aan te bellen?Zoals ik die al zei had ik vlak na de upgrade ook een onstabiele lijn, maar dat is tot nu toe bij elke upgrade zo geweest, en een paar dagen later was het altijd opgelost, maar dit is toch een stuk erger. Mijn modem loopt nu ook op 4384-448, en dat wisselt ook.. Geprobeert om het modem direct op de inkomende lijn aan te sluiten, helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:09
Eddos schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:28:
Iemand anders hier ook last van een erg onstabiele lijn?Na de update had ik 1 of 2 dagen last van een paar CRC errors maar geen grote problemen, en na 3 of 4 dagen was de lijn weer even stabiel als voor de upgrade. Maar sinds zaterdag is de lijn echt bar slecht, heb mijn modem 20 minuten geleden gereset, en het signaal is nu alweer 3 keer weggeweest.
Denken jullie dat het zin heeft om erachter aan te bellen?Zoals ik die al zei had ik vlak na de upgrade ook een onstabiele lijn, maar dat is tot nu toe bij elke upgrade zo geweest, en een paar dagen later was het altijd opgelost, maar dit is toch een stuk erger. Mijn modem loopt nu ook op 4384-448, en dat wisselt ook.. Geprobeert om het modem direct op de inkomende lijn aan te sluiten, helpt niet..
Gevalletje overspraak, KPN bellen en zorgen dat een ander aderpaar krijgt, zelf ook last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

haha, dat jij dezelfde symptonen had (langzamere instabiele verbinding), wil niet zeggen dat het dezelfde oorzaak is. Dus niet kpn bellen en dan eisen dat je het op een ander aderpaar wil hebben, maar bellen en je problemen uitleggen en dan daar laten onderzoeken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik denk niet meer dat ik bij de gelukkige mag horen die voor 1januari zijn 12mbit lijn heeft, of me speedtouch 580 moet echt niet hoger willen. Maar ik heb wel in dit topic gelezen dat iemand intrainde op 9xxx met dit modem. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik ben het zat :P Ik heb zojuist een SpeedTouch 585 besteld, ADSL2+ ready, met Wireless en 4 ports switch (die is niet persee nodig, er hangt toch nog een gigabit switch achter).

En nou maar hopen dat ie beter werkt dan m'n SpeedTouch Home icm Linksys WRT54G en een hogere downloadsnelheid toestaat dan 510KB/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
JvS schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:49:
haha, dat jij dezelfde symptonen had (langzamere instabiele verbinding), wil niet zeggen dat het dezelfde oorzaak is. Dus niet kpn bellen en dan eisen dat je het op een ander aderpaar wil hebben, maar bellen en je problemen uitleggen en dan daar laten onderzoeken :).
Heb net via het XS4ALL nummer geprobeerd een storing te melden, maar volgens de computer was het nog vrij druk, er waren nog 35 wachtenden voor me. Had al wel zoiets verwacht in deze periode, minder bezetting en meer mensen die thuis zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:10:

erg groot is.
Ik had op 8/12 besteld de 546 besteld en werd vandaag aangeboden (+/- 2 weken vertraging). Laat ik nou net geen geld in huis hebben omdat ik de levering 2 weken later had verwacht. Vanmiddag dan maar even naar het portkantoor.

Ik denk dat de levering weer een loopt anders was het nog niet aangeboden. Ik denk niet dat Alcatel zeer kleine ladingen geeft aan KPN.

Vreemd is trouwens dat mijn 510 traint op 8128, wist niet dat deze boven de 8000 kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eddos schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:46:
[...]

Heb net via het XS4ALL nummer geprobeerd een storing te melden, maar volgens de computer was het nog vrij druk, er waren nog 35 wachtenden voor me. Had al wel zoiets verwacht in deze periode, minder bezetting en meer mensen die thuis zitten..
als je klant van direct-adsl of xs4all bent, kan je met connectieproblemen beter naar kpn bellen. Maar omdat die upgrade een beetje onduidelijk is, heb je kans dat ze "ik haal de nieuwe snelheid niet" storingen pa na 1 jan in behandeling nemen, instabiele lijnen (wegvallend signaal op ISRA punt), kunnen ze wel in behandeling nemen.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:48:

Vreemd is trouwens dat mijn 510 traint op 8128, wist niet dat deze boven de 8000 kon :)
Ja, dat is gewoon "wide-open", kpn had eerst altijd 8000 ingesteld, terwijl 8mbit natuurlijk 8192kbps is :).

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 27-12-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Kiwitje schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:45:
[...]

OK, duidelijk :) Wel jammer... Maar even afwachten tot januari dan maar.
Ze gaan alles verhuizen naar een nieuwe vloer en newszilla compleet opnieuw inrichten. Eind januari, begin februari wordt de nieuwe vloer opgeleverd. Dan beginnen ze met verhuizen en uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

las het volgende op adslcentrale.nl:

27 dec 2005 Er gaat een gerucht dat KPN de snelheid van het Lite abbonement in januari naar 4.5Mb gaat verhogen. We zoeken nog bevestiging van dit gerucht, stay tuned!

True or False??

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 17-09 21:32

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:52:
las het volgende op adslcentrale.nl:

27 dec 2005 Er gaat een gerucht dat KPN de snelheid van het Lite abbonement in januari naar 4.5Mb gaat verhogen. We zoeken nog bevestiging van dit gerucht, stay tuned!

True or False??

Grtz.
Ik heb net sinds een week weer een lite abbo :)
Maar of het waar is :?

En waarom zouden ze alleen dat abbo dan gaan verhogen?

[ Voor 9% gewijzigd door Gaitman op 27-12-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GJAman schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:46:
[...]

Ik heb net sinds een week weer een lite abbo :)
Maar of het waar is :?

En waarom zouden ze alleen dat abbo dan gaan verhogen?
Voor DSL TV?

Ik vroeg mij al af hoe ze die DSL TV goedkoop wilde gaan aanbieden. Bovendien kunnen ze in januari zeggen dat de vorige verhoging in het vorige jaar was gebeurd :P

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 27-12-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
hm mijn vorige reply werd niet beantwoord dus ik vraag t nog maar eens:

ik heb een Speedtouch Home (f/w GSVAA3.281) en vraag me af of deze de vernieuwde snelheden aankan. Ik check nu iedere dag maar er verandert niets. t lijkt me toch dat kpn wel zo'n beetje de laatste centrale aan het upgraden is... (centrale AMG (amerongen))

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Welk abbo heb je dan? Het modem kan snelheden tot 8mb/s aan. Maar aangezien het al een verouderd modem is, haal je niet gegarandeerd de voledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
dannyreuser schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:54:
Welk abbo heb je dan? Het modem kan snelheden tot 8mb/s aan. Maar aangezien het al een verouderd modem is, haal je niet gegarandeerd de voledige snelheid.
Planet Comfort, die zou dus naar 8 mbit moeten gaan. op dit moment is de snelheid die ik met speedtest haal zo tegen de 300 kb/s terwijl ik op snelle servers voor bestanden daar vaak overheen ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 16:01
speedtest geeft ook niet echt de goede snelheid meer weer, dit is ondertussen een veel te commerciele (lees drukke) site geworden. Dus de grote bestanden waar je het over hebt zijn betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Uhm, comfort dat is dus 6mbit geworden en niet 8mbit. Maar zo te zien is je centrale idd nog niet geupgrade.

Ik train oook nog steeds met G992.1 in met 8mbit :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
keesheid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:03:
speedtest geeft ook niet echt de goede snelheid meer weer, dit is ondertussen een veel te commerciele (lees drukke) site geworden. Dus de grote bestanden waar je het over hebt zijn betrouwbaarder.
Het voornamelijkste probleem is dat Speedtest.nl test met een ontzettend klein bestandje. Wil je met een 8Mbps verinding een betrouwbare downloadtest doen, zul je minstens enkele Megabytes moeten downloaden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
Ja idd. Ik lad dat ook van dat ADSL Lite. Misschien naar de 4.5 MB zou gaan

Is dit waar?? :|

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
JvS schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:52:
[...]

als je klant van direct-adsl of xs4all bent, kan je met connectieproblemen beter naar kpn bellen. Maar omdat die upgrade een beetje onduidelijk is, heb je kans dat ze "ik haal de nieuwe snelheid niet" storingen pa na 1 jan in behandeling nemen, instabiele lijnen (wegvallend signaal op ISRA punt), kunnen ze wel in behandeling nemen.

[...]

Ja, dat is gewoon "wide-open", kpn had eerst altijd 8000 ingesteld, terwijl 8mbit natuurlijk 8192kbps is :).
Ik val morgen XS4ALL eerst nog wel even lastig :P
Het signaal is in 8 uur inmiddels al weer 15 keer weggevallen volgens mijn router, wat irritant is als je 'linux ISO's' aan het binnenhalen bent.

Als ik KPN zou bellen, welk nummer moet ik dan hebben?Of hun storings-meld gedeelte op de website staat alleen een Direct-ADSL nummer.Moet ik 0800-0407 hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Eddos op 28-12-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 09:21

K-Jay

Klaas Jan

Volgens kpn.com:
Waar kan ik een storing melden?
Direct ADSL 0900 - 0244 (€ 0,10 per minuut)
Planet Internet 0900 - 1905 (€ 0,10 per minuut)
Het Net 0900 - 1407 (€ 0,45 per minuut)
XS4ALL 020 - 3987666 (normaal tarief)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannyreuser schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:25:
Ik denk niet meer dat ik bij de gelukkige mag horen die voor 1januari zijn 12mbit lijn heeft, of me speedtouch 580 moet echt niet hoger willen. Maar ik heb wel in dit topic gelezen dat iemand intrainde op 9xxx met dit modem. ;(
hier hetzelfde op me draytek 2800 staat die ook nog steeds maar op de 8mbit spijtig maar waar. Terwijl ik in mijn buurt wel een nieuwe centrale heb staan (nieuw in de trend van ding is 5 jaar gelee gerenoveerd).

Is het op 1-1-06 nog nie dan laat ik me abbo van fast naar basic downgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:45

GVR

jeehaa schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:59:
[...]

Planet Comfort, die zou dus naar 8 mbit moeten gaan. op dit moment is de snelheid die ik met speedtest haal zo tegen de 300 kb/s terwijl ik op snelle servers voor bestanden daar vaak overheen ga
Planet Comfort is naar 6 Mbit gegaan, niet naar 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Dat nummer bel ik nu dus steeds ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Freaky Gabbur schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:22:
[...]

Planet Comfort is naar 6 Mbit gegaan, niet naar 8
disregard, typefout. anyway dus geen verandering nog hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt op dat er veel mensen zijn met een speedtouch 510 en adsl planet comfort die problemen hebben met hun snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een nieuwe switch nodig voor mijn Xs4all Basic abbonnement in combinatie met een Thomson546 modem. Wat denken jullie hiervan?

http://www.empc.nl//index.php?page=56&Id=11677

Ik heb gewoon een switch nodig voor een mooie prijs, ik hoor graag jullie ervaringen/tips hierover.

mvg Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:00:
Het valt op dat er veel mensen zijn met een speedtouch 510 en adsl planet comfort die problemen hebben met hun snelheden.
Niet echt verwonderlijk.
Planet is de grootste provider, Comfort (KPN Basic) het meest gebruikte pakket en de 510 werd uitgedeeld toen ADSL zeer snel een populariteit won.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:00:
Sja, zoals gezegd: Planet is de grootste ISP, comfort is een redelijk poulair pakket (wordt steeds minder met verhoging van snelheden :)). 6mbit is een snelheid waarbij je behoorlijk in de buurt komt van veeleisendheid mbt lijnkwaliteit en alle klanten hebben een ST510.

Dus als er wel ergens problemen mee zijn, dan is het inderdaad opvallend vaak met een ST510 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
scorpion303 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:35:
[...]
Verder ga ik m'n modem expres niet handmatig resetten... Ik ben wel benieuwd of ik binnenkort oppeens automatisch de nieuwe snelheid krijg..
Net nog even gecontroleerd. Zonder dat ik ook maar iets aan de verbinding of de modem heb moeten veranderen (of herstarten) kan ik nu toch met de hogere snelheden 2006 in. Update succesvol doorgevoerd.. KPN heeft zich (wat mij betreft) prima aan de afspraken gehouden en alle niet-tweakers kunnen lekker van de modem afblijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:58:
[...]

Net nog even gecontroleerd. Zonder dat ik ook maar iets aan de verbinding of de modem heb moeten veranderen (of herstarten) kan ik nu toch met de hogere snelheden 2006 in. Update succesvol doorgevoerd.. KPN heeft zich (wat mij betreft) prima aan de afspraken gehouden en alle niet-tweakers kunnen lekker van de modem afblijven..
mag ik vragen welk modem je hebt en welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een van mijn ouders heeft een ST510 met adsl-lite, de andere een ST570 met adsl-go en beide hebben ze de upgrade gehad, zonder dat ze er ook maar een seconde problemen mee gehad hebben (zoals de meeste mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft mijn vriendin de nieuwe 546 modem eindelijk binnen, is het (volgens mij zoals bij iedereen) met de oude 5.2.7 firmware, welke er hetzelfde uitziet als mijn oude 510i. En de nieuwe is zoals eerder vermeld niet te downloaden, grote misser van KPN/Speedtouch (die ze hopenlijk snel gaan herstellen).
Want ik heb geen zin in gezeik met portmappings zoals ik die had met de 510i (en ook de een van de redenen dat ik een 716i heb genomen).

[edit]Planet gebeld, die verwezen me weer door naar Alcatel. Ik snap echt niet waarom KPN deze modem met deze antieke firmware uitleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-12-2005 19:28 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:08:
[...]
mag ik vragen welk modem je hebt en welke provider?
Natuurlijk..

Speedtouch 510i (dus voor ISDN). Met ingebouwde 4 poorts switch. (firmware 4.2.3.0.0)
Planet Internet
Planet Comfort
Centrale: Leiden-Oegstgeest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
JvS schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:25:
[...]

Sja, zoals gezegd: Planet is de grootste ISP, comfort is een redelijk poulair pakket (wordt steeds minder met verhoging van snelheden :)). 6mbit is een snelheid waarbij je behoorlijk in de buurt komt van veeleisendheid mbt lijnkwaliteit en alle klanten hebben een ST510.

Dus als er wel ergens problemen mee zijn, dan is het inderdaad opvallend vaak met een ST510 :).
Voor alle 510 gebruikers check eens wat voor type, uit welk jaar het modem stamt.

Bij mij haalde de 510 de 6 Mb/s ook niet terwijl ik op 1100 meter van de centrale zit. Hij haalde eerst 5,2 en binnen een paar weken zakte dat naar 4,7. Ik kon een recentere 510 krijgen van iemand. Dat loste het op. De oude 510 heeft een condensator die aan de bovenkant bol staat.

Het oude modem is uit 2003 en behoort nog tot die serie waar best wel wat problemen mee zijn geweest. Het betreft een hardware probleem. Bij mij kwam het dus laat.

Je kunt nagaan welk type je hebt. Bij de modems van voor eind 2003 staat er aan de onderkant een code dei begitn met 3EC. Bij de modems van 2004 en later staat er aan de onderkant een code beginnend met DSL

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 28-12-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 10:56
Ik heb hier nog een oude Alcatel Speedtouch Home in combinatie met een 8 Mbps ADSL-abbo. Ooit toen ik met ADSL begon was dat 1 Mbps, maar dat geheel terzijde.
Begrijp ik nou goed dat ik een nieuw ADSL 2+ modem moet aanschaffen om van de opwaardering tot 12 Mbps gebruik te maken? De info op de KPN-site is op dat punt niet al te helder. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 17-09 08:19
Voor de 546 bezitters.... Een upgrade naar een nieuwere firmware kan ook wonderen doen. Na install bleek dat ik al op adsl2+ zat inmiddels....... en ik maar wachten :(

http://www.megaupload.com/nl/?d=UXNAACMJ Dit is versie 5.3.3.4 voor de 5x6.

Ik heb er geen problemen mee, maar uiteraard op eigen risico!!

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 17-09 22:28
winwiz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:40:
Voor de 546 bezitters.... Een upgrade naar een nieuwere firmware kan ook wonderen doen. Na install bleek dat ik al op adsl2+ zat inmiddels....... en ik maar wachten :(

Eens even voorzichtig gluren, kijken of hij ook voor de isdn variant is.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

winwiz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:40:

Het irritante is dat je geen backup kan maken met het flash tooltje. Ik heb ook geen reserve modem liggen om nog te kunnen internetten als het ding dood geflashed zou zijn...

Die versie van de BIOS heb ik ook van de XS4all helpdesk gekregen, dus die zou het moeten doen met de 546i (sdn) die ik ook heb.

[ Voor 10% gewijzigd door superduper op 28-12-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Hij werkt hier perfect, via het adsl van telnet kan je nu zelfs zien hoeveel procent gebruikt wordt van je bandwidth. Download staat bij mij op 102% en upload op 71%, dus er is nog ruimte voor.

Maar helaas nog geen ADSL2+ G.922.3 ben ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Venxir schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:48:
Hij werkt hier perfect, via het adsl van telnet kan je nu zelfs zien hoeveel procent gebruikt wordt van je bandwidth. Download staat bij mij op 102% en upload op 71%, dus er is nog ruimte voor.

Maar helaas nog geen ADSL2+ G.922.3 ben ik nog steeds.
Ik krijg de firmware niet geupload, welke tool gebruiken jullie (ik die van de cd die erbij zit).

PS is deze nu voor de 546 of de 546i?

PS2, voor alle duidelijkheid, hij zet de router in upgrade stand en faalt dan bij het begin van het uploaden, hij begint er dus niet eens aan.
Voordeel is wel dat ik de router nu nog kan gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-12-2005 20:24 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
MeNTaL_TO schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:21:
[...]

Ik krijg de firmware niet geupload, welke tool gebruiken jullie (ik die van de cd die erbij zit).

PS is deze nu voor de 546 of de 546i?

PS2, voor alle duidelijkheid, hij zet de router in upgrade stand en faalt dan bij het begin van het uploaden, hij begint er dus niet eens aan.
Voordeel is wel dat ik de router nu nog kan gebruiken.
Ik gebruikte ook het upgrade tooltje en ik heb een 546i, ging vlekkeloos. Wel op router zetten he in die firmware upgrade setup. En wat ik ook gedaan heb ik mijn modem resetten( dus alle oude instellingen weg), misschien moet jij dat ook eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een firewall is ook een prima professionele uploadverstoorder, schakel die dus uit (of deinstalleer desnoods even tijdelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
JvS schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:59:
Een firewall is ook een prima professionele uploadverstoorder, schakel die dus uit (of deinstalleer desnoods even tijdelijk).
Ik heb geowon 1mbit upload hoor, maar bijkbaar kan het nog hoger(mist uncapped) en we praten hier over adsl(1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Sinds de upgrade vliegt m'n dsl lijn er steeds uit, kpn gebelt en gaan een lijntest uitvoeren. Dat wordt downgraden waarschijnlijk? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Venxir schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:08:
[...]

Ik heb geowon 1mbit upload hoor, maar bijkbaar kan het nog hoger(mist uncapped) en we praten hier over adsl(1).
ik heb het over het laden van die firmware :).

Verwijderd

Geruchten gaan dat KPN de Lite abonnementen gaan upgraden naar 4.5 Mbit omstreeks januari. Maargoed het zijn geruchten. Wie weet.

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:22:
Geruchten gaan dat KPN de Lite abonnementen gaan upgraden naar 4.5 Mbit omstreeks januari. Maargoed het zijn geruchten. Wie weet.
O_O LINK?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

EricJH schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:00:
[...]

Voor alle 510 gebruikers check eens wat voor type, uit welk jaar het modem stamt.

Bij mij haalde de 510 de 6 Mb/s ook niet terwijl ik op 1100 meter van de centrale zit. Hij haalde eerst 5,2 en binnen een paar weken zakte dat naar 4,7. Ik kon een recentere 510 krijgen van iemand. Dat loste het op. De oude 510 heeft een condensator die aan de bovenkant bol staat.

Het oude modem is uit 2003 en behoort nog tot die serie waar best wel wat problemen mee zijn geweest. Het betreft een hardware probleem. Bij mij kwam het dus laat.

Je kunt nagaan welk type je hebt. Bij de modems van voor eind 2003 staat er aan de onderkant een code dei begitn met 3EC. Bij de modems van 2004 en later staat er aan de onderkant een code beginnend met DSL
Ik heb dus zo'n 3EC typeaanduiding onderop mijn modem staan.
jij hebt het over een bol staande condensator thv waar kan ik die vinden?
En kan ik een andere erop solderen die wel goed is om een stabielere modem te krijgen.
De mijne heeft steeds vaker last van uitval en word behoorlijk warm

computer voor alle werkzaamheden

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Venxir schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:30:
[...]

Ik gebruikte ook het upgrade tooltje en ik heb een 546i, ging vlekkeloos. Wel op router zetten he in die firmware upgrade setup. En wat ik ook gedaan heb ik mijn modem resetten( dus alle oude instellingen weg), misschien moet jij dat ook eens doen.
Ik hoef het niet eens meer te proberen ben ik bang, gisteren bezig geweest met wat settings en lukte niet helemaal, restore terug gezet en daarna ging het fout.
Router reageert niet meer, krijg geen ip van dhcp en handmatig instellen heeft ook geen zin. Ik kan hem niet via de webpagina of telnet benaderen. Ethernetlampje gaat alleen nog maar branden als ik een pc in port 1 doe.
Resetten lijkt ook niets te doen, dus weet iemand hoe ik de router terug krijg in fabrieksintellingen?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MeNTaL_TO schreef op donderdag 29 december 2005 @ 08:25:
[...]

Ik hoef het niet eens meer te proberen ben ik bang, gisteren bezig geweest met wat settings en lukte niet helemaal, restore terug gezet en daarna ging het fout.
Router reageert niet meer, krijg geen ip van dhcp en handmatig instellen heeft ook geen zin. Ik kan hem niet via de webpagina of telnet benaderen. Ethernetlampje gaat alleen nog maar branden als ik een pc in port 1 doe.
Resetten lijkt ook niets te doen, dus weet iemand hoe ik de router terug krijg in fabrieksintellingen?
Had ik laatst ook een keer. Probeer eens even de stekker eruit te halen. Bij mij gingen per ongeluk alle stekkers eruit in de meterkast en zat dus ook de telefoon zonder. Toen ik alles er weer in had gestopt werkte het modem weer als vanouds, terwijl er met resetten en uit/aan zetten geen enkel leven meer in zat.

:( :( :( Nadat ik dit schreef dacht ik toch ook maar te updaten naar die nieuw firmware. Tooltje detecteerd het toestel en gaat hem in upgrade modus zetten. Duurt lang, en daar na komt de melding dat hij het toestel niet kan vinden. 8)7

Sindsdien ligt dus de het hele modem plat. Als ik hem reset dan gaat het power lampje groen branden, en gaat het ethernet lampje knipperen. Dit blijft zo, en PCs krijgen geen IP meer. Ook de DSL en internet lampjes branden niet meer.

Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de praat krijg?

(ik mail dit nu even op het draadloze netwerk van de buurtjes...)

[ Voor 25% gewijzigd door superduper op 29-12-2005 09:12 ]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

superduper schreef op donderdag 29 december 2005 @ 08:38:
[...]

Had ik laatst ook een keer. Probeer eens even de stekker eruit te halen. Bij mij gingen per ongeluk alle stekkers eruit in de meterkast en zat dus ook de telefoon zonder. Toen ik alles er weer in had gestopt werkte het modem weer als vanouds, terwijl er met resetten en uit/aan zetten geen enkel leven meer in zat.

:( :( :( Nadat ik dit schreef dacht ik toch ook maar te updaten naar die nieuw firmware. Tooltje detecteerd het toestel en gaat hem in upgrade modus zetten. Duurt lang, en daar na komt de melding dat hij het toestel niet kan vinden. 8)7

Sindsdien ligt dus de het hele modem plat. Als ik hem reset dan gaat het power lampje groen branden, en gaat het ethernet lampje knipperen. Dit blijft zo, en PCs krijgen geen IP meer. Ook de DSL en internet lampjes branden niet meer.

Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de praat krijg?

(ik mail dit nu even op het draadloze netwerk van de buurtjes...)
Uit en aanzetten :D

Ik heb de router nu heel de nacht zonder stroom staan, even kijken of ik zo weer een ip krijg.

• Titusvh
  • Laatst online: 15-09 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:22:
Om een gevoel te krijgen van mogelijke (on)betrouwbaarheid van die geruchten: waar gaan die geruchten en wie verspreid die?

Ik heb nl. Lite, en hou niet van dooie mussen. ;)

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:25:
[...]
Uit en aanzetten :D

Ik heb de router nu heel de nacht zonder stroom staan, even kijken of ik zo weer een ip krijg.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met upgraden van mijn 546(i). De truc is als volgt, je krijgt normaal van je DHCP automatisch een IP adres toegewezen. Echter omdat je nou gaat upgraden van je firmware reset hij zich, en gaat je IP adres verloren. Je moet bij de TCP/IP instellingen in windows zelf je IP-adres invoeren, subnetmask en standaardgateway (modem IP). Als deze vast zijn, vergeet hij ze niet meer tijdens het upgraden.
Belangrijk: Instellen voordat je begint te upgraden!

Daarna gewoon je modem upgraden met dat tooltje zoals je eerst probeerde te doen. Zorg wel dat je modem in 'upgrademodus' is. (trouwens bellen met speedtouch heeft geen zin, ik heb dit helemaal zelf moeten uitvogelen...)

De nieuwe firmware is echt stukken beter dan de oude, al is het maar vanwege de nieuwe gebruikersinterface.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 12:39 ]

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:37:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad met upgraden van mijn 546(i). De truc is als volgt, je krijgt normaal van je DHCP automatisch een IP adres toegewezen. Echter omdat je nou gaat upgraden van je firmware reset hij zich, en gaat je IP adres verloren. Je moet bij de TCP/IP instellingen in windows zelf je IP-adres invoeren, subnetmask en standaardgateway (modem IP). Als deze vast zijn, vergeet hij ze niet meer tijdens het upgraden.

Daarna gewoon je modem upgraden met dat tooltje zoals je eerst probeerde te doen. Zorg wel dat je modem in 'upgrademodus' is. (trouwens bellen met speedtouch heeft geen zin, ik heb dit helemaal zelf moeten uitvogelen...)

De nieuwe firmware is echt stukken beter dan de oude, al is het maar vanwege de nieuwe gebruikersinterface.
Het tooltje zet het modem toch zelf in upgrade modus? Hoe zou je dit in het menu moeten doen?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

YES!!! Ik heb het uiteindelijk voor elkaar. Ik heb het knipperende ethernet lampje maar genegeerd, en de upgrade tool opnieuw gestart. Er werdt gemoppert dat het modem in Kernel modus stond, maar dat kon ik negeren. De eerste keer brak de flash opnieuw af, maar de tweede keer lukte het.

Alles gereboot, en ik krijg keurig de nieuwe layout van het menu ed te zien. Home LAN zit wel weer op een ander groep IPs maar dat gooi ik wel weer om.

Het mooiste van alles: Nu heb ik ook de ADSL2+:

View more...

Uptime: 0 days, 0:14:22

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 28,00 / 13,00

Dus de flash bleek essentieel!!! "

Mijn conclusie: BIOS 5.2.7 op een ST546i kan niet overweg met ADSL2+ en haalt de nieuwe snelheid niet. Bios 5.3.3.4 WEL.

• winwiz
  • Laatst online: 17-09 08:19
Zo te zien werkt mijn tip voor de 546 ook bij anderen goed... Leuk om te vernemen :) Ik heb begrepen dat het voor de 546 en 546i werkt (Ik heb zelf de i )

5.2.7 zou ook wel adsl2+ moeten kunnen alleen moet hij dan in multimode bedrijf gezet moeten worden... er moet een tooltje rondzwerfen die dat voor je doet.

Ik ben trouwens zeer te spreken over het nieuwe menu en de firewall is ook een stuk makkelijker in te stellen.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

waar kan je deze bios eigenlijk downloaden, want ik zie hem niet op de speedtouch website.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Edwin van Cleef schreef op donderdag 29 december 2005 @ 06:02:
[...]

Ik heb dus zo'n 3EC typeaanduiding onderop mijn modem staan.
jij hebt het over een bol staande condensator thv waar kan ik die vinden?
En kan ik een andere erop solderen die wel goed is om een stabielere modem te krijgen.
De mijne heeft steeds vaker last van uitval en word behoorlijk warm
De modem even openen. Aan de achterkant zitten uiterst links en rechts twee palletjes. Die trek je naar buiten. Dan kun de de achterkant eraf halen. Er zitten vier schroefjes onder de sticker. Hiervoor kun je gewoon door het papier heen drukken.

Nu kun je de bovenkant er af halen. Het plastic zit vergrendeld dus je kunt eventueel een schroevendraaier gebruiken om een begin te maken. Nu kun je de print er uit trekken.

Let er bij het terugzetten van de bovenkant op dat je metaal van het blikken doosje dat aan de bovenkant zit aan de binnenkant van het blikken doosje van de onderkant laat vallen.

Succes

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:37:
[...]

Ik had een vast ip (enz.)

Net 2,5 uur met Alcatel en Planet aan de telefoon gehangen (m.a.w. lekker prijzig met 70 en 10 cent per minuut lijnen), router doet nog gewoon wat ie moet doen, alleen de ethernet gedeelte lijkt geen verbinding meer te hebben met de rest van de router, oftwel, defect.
Planet gaat nu contact met me opnemen, wanneer ze bellen ga ik gelijk wat vragen voorleggen, vind het raar dat je een apparaat terug kan sturen als je er niet tevreden mee bent, echter moet dat in een ongeopende verpakking.
Op de rekening verwijzen ze naar de site, op de site staat er echter niets over contact gegevens (alleen info@planet.nl mail adres, waar ik op de vorige vragen nog steeds op antwoord wacht) of over de gegeven garantie.
Denk dat ik de spullen maar eens doorstuur naar de consumentenbond (niet als klacht, maar voor informatie of dit zo mag).

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

superduper schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:41:
YES!!! Ik heb het uiteindelijk voor elkaar. Ik heb het knipperende ethernet lampje maar genegeerd, en de upgrade tool opnieuw gestart. Er werdt gemoppert dat het modem in Kernel modus stond, maar dat kon ik negeren. De eerste keer brak de flash opnieuw af, maar de tweede keer lukte het.

Alles gereboot, en ik krijg keurig de nieuwe layout van het menu ed te zien. Home LAN zit wel weer op een ander groep IPs maar dat gooi ik wel weer om.

Het mooiste van alles: Nu heb ik ook de ADSL2+:

View more...

Uptime: 0 days, 0:14:22

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 28,00 / 13,00

Dus de flash bleek essentieel!!! "

Mijn conclusie: BIOS 5.2.7 op een ST546i kan niet overweg met ADSL2+ en haalt de nieuwe snelheid niet. Bios 5.3.3.4 WEL.
Had je ook een tooltje voor die op de speedtouch site staat.

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html
Geen ADSL2+ instelling bij 516i/546i.

ADSL2+ maakt ADSL-abonnementen met download snelheden boven de 8 Mbps mogelijk.
ADSL2+ modems van het type SpeedTouch 516i/546i (alleen ISDN versies dus) met firmware versie R5.2 zijn standaard niet ingesteld voor ADSL2+.
Dit is het geval in onderstaande situaties:
# alleen bij het SpeedTouch modemtype 516i en 546i
# alleen bij de ISDN versie van bovengenoemd type modem
# alleen bij firmware versie R5.2
# na configuratie vanuit de fabrieksinstellingen
# na configuratie met behulp van de Setup Wizard van de SpeedTouch CD
# na configuratie met behulp de in de modem ingebouwde Easy Setup Wizard

# Modems worden wel goed voor ADSL2+ ingesteld: bij alle overige SpeedTouch ADSL2+ modems
# bij firmware versies R5.3 en hoger
# indien Configuratie Wizards van de SOFTWARE/DRIVERS pagina van www.speedtouch.nl zijn gebruikt
# indien de bijgeleverde CD van KPN is gebruikt (bij gebruikers op het KPN netwerk)

Volg onderstaande instructies om reeds werkende en geconfigureerde 516i/546i modems alsnog voor ADSL2+ in te richten, hierbij blijven alle overige instellingen van het modem ongewijzigd.

1. Klik hier voor download van het programma TweePlusUpdate en bewaar het op de harde schijf.
2. Start het programma.
3. Als het programma klaar is, is de modem ingericht voor ADSL2+ (Ook na uit- en weer aan-zetten van de modem).

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MeNTaL_TO schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:01:
[...]

Ik had een vast ip (enz.)

Net 2,5 uur met Alcatel en Planet aan de telefoon gehangen (m.a.w. lekker prijzig met 70 en 10 cent per minuut lijnen), router doet nog gewoon wat ie moet doen, alleen de ethernet gedeelte lijkt geen verbinding meer te hebben met de rest van de router, oftwel, defect.
Planet gaat nu contact met me opnemen, wanneer ze bellen ga ik gelijk wat vragen voorleggen, vind het raar dat je een apparaat terug kan sturen als je er niet tevreden mee bent, echter moet dat in een ongeopende verpakking.
Op de rekening verwijzen ze naar de site, op de site staat er echter niets over contact gegevens (alleen info@planet.nl mail adres, waar ik op de vorige vragen nog steeds op antwoord wacht) of over de gegeven garantie.
Denk dat ik de spullen maar eens doorstuur naar de consumentenbond (niet als klacht, maar voor informatie of dit zo mag).
Verwacht op info@planet.nl geen mail, heb tijdje ook daarheen gemaild ik kreeg een auto-gegenereerd mailtje terug en sindsdien nooit meer wat gehoord.

Verwijderd

Nja ik heb dus een planet comfort abbo en moet 6 mb halen, maar ik haal maar 4700 kbit. Zou dit aan de versie van mijn 546 kunnen liggen?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Welke versie heb je dan ik haal de volle 650kb die met ST Home ook haalde ;)

mijn versie = 5.2.7.19.0

Verwijderd

Ik heb ook 5.2.7.19.0 maar ik haal maar 475

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:30:
Ik heb ook 5.2.7.19.0 maar ik haal maar 475
Er kunnen ook andere factoren meespelen, zoals bijvoorbeeld de lijnlengte (afstand naar de centrale) en koperpaar kwaliteit en binnen bekabeling. Bij een nieuwe aanvraag bekijkt de ISP dit meestal vooraf een stap die bij een snelheidsverhoging wordt overgeslagen.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste