[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 69.430 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben (ook) aan het kiezen tussen de Sony KDL40W2000 en Sharp LC42XD1E.
Ik neig naar de Sony, durf de Sharp niet aan ivm de opmerkingen over het geluid in diverse posts en de review op hdtvtest.co.uk.
Verder is de responsetijd van 8ms Sony vs 6 ms Sharp volgens mij niet echt merkbaar bij tv/video en gamen doe ik nauwelijks.

Ivm aansluiten media center en soms een laptop vraag ik me af of iemand me kan bevestigen of de resolutie van de 40W2000 1920x1440 pixels is?
Begrijp dit niet helemaal tov de native res van de TV van 1920x1080 en ik vraag me af of het PC beeld dan nog wel op native res wordt weergegeven. Heb nl een bloedhekel aan die soft fonts bij rescaling.
Zijn er daarbij zwarte randen te zien?

EDIT: found part of the answer. Voor de geïnteresseerden: 1080p wordt ondersteund op de HDMI poort, als je PC over deze poort wordt aangesloten (bv via DVI naar HDMI) dan kan dit. Over de standaard poort wordt maximaal de XVGA res van 1360x768 ondersteund.

Ik vraag me nu nog af of het beeld scherp is en je dus geen last hebt van een wat wazig scherm doordat je niet op native pixel resolutie weergeeft bij XVGA res. Enige ervaringen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:44
Ben vandaag bij de mediamarkt geweest in de cruqius, Haarlemmermeer. Alle schermen zijn aangesloten op astra HD1-1080i via HDMI. Ik vond het beeld er niet super uitzien en wist zeker dat het niet een HD-DVD/PC HD of BluRay signaal was. Dus maar even de verkoper gevraagd of er een BluRay signaal oid op aangesloten kon worden.

De BluRay was aangesloten via HDMI met een 1080p demo disc, o.a. click trailer en ultra violet, op een Sony 40W2000 daarnaast stond een Sony 46x2000 waar het Astra HD1 1080i op aangesloten was via HDMI. Toen zag je pas echt wat HD(BluRay in dit geval) doet, het zag er een stuk strakker en minder wazig/digitaal uit ben erg tevreden over de Bravia panelen.

De 46x2000 vergeleken met de 40w2000 (Astra HD1) kwam de x serie toch als best naar voren. Helderder beeld minder last van een waas, die je alleen met het vergelijken opmerkt, en de kleurovergangen waren wat subtieler maar wel duidelijker.

Ik heb 2 fotos gemaakt:

Foto 1 Groot

Foto 2 Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Is er ondertussen al wat nieuws over de bleeding en cloud-effecten?
Heeft sony het probleem al kunnen oplossen?

Van welke productiemaand moet je scherm ten vroegste zijn wil je er geen last van hebben.
Ik wacht al een tijdje om de 32v2500 te kopen, maar ik durf nog niet goed omdat ik af en toe toch nog wat lees over clouds en bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Jack3770 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:06:

Van welke productiemaand moet je scherm ten vroegste zijn wil je er geen last van hebben.
Ik wacht al een tijdje om de 32v2500 te kopen, maar ik durf nog niet goed omdat ik af en toe toch nog wat lees over clouds en bleeding.
Ik heb mijn TV nu een iets meer dan een maand, maar ik heb nergens last van. Enige waar ik last van had is dat mijn ATI videokaart de DVI->HDMI convertor niet werkte. Maar dat was een driver probleem (oude catalyst drivers een CCC drivers) en het niet weten van het gebruik van de juiste resolutie (1152x648 :S )

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:57:
Ben vandaag bij de mediamarkt geweest in de cruqius, Haarlemmermeer. Alle schermen zijn aangesloten op astra HD1-1080i via HDMI. Ik vond het beeld er niet super uitzien en wist zeker dat het niet een HD-DVD/PC HD of BluRay signaal was. Dus maar even de verkoper gevraagd of er een BluRay signaal oid op aangesloten kon worden.

De BluRay was aangesloten via HDMI met een 1080p demo disc, o.a. click trailer en ultra violet, op een Sony 40W2000 daarnaast stond een Sony 46x2000 waar het Astra HD1 1080i op aangesloten was via HDMI. Toen zag je pas echt wat HD(BluRay in dit geval) doet, het zag er een stuk strakker en minder wazig/digitaal uit ben erg tevreden over de Bravia panelen.

De 46x2000 vergeleken met de 40w2000 (Astra HD1) kwam de x serie toch als best naar voren. Helderder beeld minder last van een waas, die je alleen met het vergelijken opmerkt, en de kleurovergangen waren wat subtieler maar wel duidelijker.

Ik heb 2 fotos gemaakt:

Foto 1 Groot

Foto 2 Groot
Zit er in de linker bovenhoek nou een dode rode pixel?
Op foto 1 is deze vrij goed te zien (tussen AV4 en 1080P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:52:
[...]

Zit er in de linker bovenhoek nou een dode rode pixel?
Op foto 1 is deze vrij goed te zien (tussen AV4 en 1080P).
Volgensmij zit dat in de camera :P Als je de 2 foto's vergelijkt zit dat rode stipje precies op dezelfde plek.
Jack3770 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:06:

Hier in ieder geval geen last van bleeding/clouds/dode pixels met een 32V2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:57:
[...]

Volgensmij zit dat in de camera :P Als je de 2 foto's vergelijkt zit dat rode stipje precies op dezelfde plek.
Idd, wat ben ik toch een }:O :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Klopt zit in de camera :( zit nog een rode stip iets lager en links onder...... kom hier dus net achter......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:59:
[...]

Wat is het verschil daar tussen 8)7 Ik dacht dat dat hetzelfde was... http://www.outletplanet.n...000-televisie-p-1459.html hier staat dat er wel een Bravia Engine in zit :? Schiet mij maar lek.

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=7979

Hier staat 500cd/m2? Vind de aanbieding wel supergoed, 40e goedkoper als bij de goedkoopste internetwinkel...

Wat is trouwens een Digital Terrestrial Tuner? Heb gezocht op internet, maar kan ik hier direct digitale TV van @Home mee kijken? Kan dan de smartcard via een omweg in de PCMCIA-sleuf of praat ik nu echt onzin :)?
Heb hem dus gekocht (digitale ontvanger is niet voor @home), prima televisie :) Wel te merken dat het beeld niet geheel zwart wordt bij zwarte uitzendingen, dit ligt vermoedelijk aan de lage cr van 1200:1. Maar voor 749 eurootjes vind ik het niet gek :) Meer mensen die dit zwartheid probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Iemand enig idee waarom de 40x2000 niet als Full HD tv aangeschreven staat op de sony site?
excuses als dit al eerder naar voren is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Gewoon slordigheid van Sony...

Op sony.be staat het wel zo:

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/kdl-46x2000_headonhd_tn_1080HD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Advies gevraagd.
Ben nu zo' n maand op zoek naar n nieuwe TV. Wil n 40" en op grond van uiterlijk en opgegeven kwaliteit neig ik naar de KDL 40W2000. Bij Rebelio op dit moment voor €1979,-.
Mijn twijfel betreft t signaal, voorlopig zal ik tévékijken via de kabel (UPC). Krijg ik met t kabelsignaal wel n goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
eekastar schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:11:
Advies gevraagd.
Ben nu zo' n maand op zoek naar n nieuwe TV. Wil n 40" en op grond van uiterlijk en opgegeven kwaliteit neig ik naar de KDL 40W2000. Bij Rebelio op dit moment voor €1979,-.
Mijn twijfel betreft t signaal, voorlopig zal ik tévékijken via de kabel (UPC). Krijg ik met t kabelsignaal wel n goed beeld?
De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, ofwel shit comes in & shit comes out.
Ik zal je aanraden als je deze investering doet ook meteen je kabels (coax) te vervangen door een goed merk, tevens splitters/connectoren meenemen. Dit kan een hoop schelen!

Mijn mening is bij de aanschaf van zo een tv dat je die ook moet gebruiken waar hij goed in is, dus HD kwaliteit. Voor gewone televisie zou op dit moment digitale tv een betere optie zijn, al vertrouw ik UPC niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eekastar schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:11:
Advies gevraagd.
Kan je hem beter bij een officiele dealer halen en niet bij 1 of andere vage dozenschuiver.. ;)

Sony komt ook met een cashbackactie. Dan is die opeens een stuk goedkoper nog bij je dealer.

Moet wel zeggen een goede keus! .. is 1 van de mooiste tv's die ik hier heb staan!
Groot voordeel van de sony's vind ik dat je de achtergrondverlichting kan dempen waardoor
je een veel betere dieptewerking in het beeld krijgt

Grtz

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:48:
[...]

Kan je hem beter bij een officiele dealer halen en niet bij 1 of andere vage dozenschuiver.. ;)

Sony komt ook met een cashbackactie. Dan is die opeens een stuk goedkoper nog bij je dealer.

Moet wel zeggen een goede keus! .. is 1 van de mooiste tv's die ik hier heb staan!
Groot voordeel van de sony's vind ik dat je de achtergrondverlichting kan dempen waardoor
je een veel betere dieptewerking in het beeld krijgt

Grtz

Vincent
Alweer een cashbackactie? Weet je toevallig wanneer hij ingaat? Weer 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 32v2500, nu wil ik em als extra scherm aan mn pc aansluiten, hoe doe ik dit :') ik heb een DVI -> VGA kabel aangesloten, beeld als dual screen en de resolutie ingesteld als 1024x768.. ik krijg alleen geen beeld.. ik doe vast en zeker iets fout.

En wat is het beeld ontzettend mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:29:
[...]

Alweer een cashbackactie? Weet je toevallig wanneer hij ingaat? Weer 100 euro?
Moet je even kijken op www.htforum.nl en dan bij Sponsors daar staan de gegevens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:06:
[...]

Moet je even kijken op www.htforum.nl en dan bij Sponsors daar staan de gegevens :)
leuk, lekker ook dat ze nu heel goedkoop zijn maar het verschil met goedkoopste van kieskeurig is nog wel minimaal.

Deze actie is ook nog een beetje vaag. Sony zelf zegt er nog niks over.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Waarom iets meer betalen voor een tv met ingebouwde DVB-t tuner (een sony dus ;))

Hiervoor!
Mijn dvb-T avontuur is about 2 begin!

In apeldoorn sinds gister serieus ontvangst Nld 1-2-3 en oa digitenne zenders maar deze worden niet weergeven door ontbreken camkaart en digitenne abbo

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/525/p1000107lo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/4172/p1000108yc8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/3826/p1000109ez8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/9238/p1000110kl7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/8531/p1000113mj5.jpg

de antenne moet helaas zo hoog blijven staaan, want het signaal is nog niet zo sterk. Ik verwacht dat als digitenne officieel in apeldoorn uitkomt (17 maart) dit beter zal zijn en ik de antenne op en betere hoogte kan plaatsen.

Het beeld is wel erg mooi en erg strak

De antenne is een Hirschman D-16 actief met een Konig powerinserter. Die hirschmann is echt de beste binnen antenne die je kan hebben en heeft in duitsland prijzen gewonnen. Ik heb hem via ebay voor 45 euro inclusief verzendkosten; veel geld, maar liever in een keer optimaal voor wat meer dan na een paar jaar optimaal voor wat minder

tv gekocht voor 671 bij de mediamarkt geen btw dag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:59:
Ik heb sinds kort een 32v2500, nu wil ik em als extra scherm aan mn pc aansluiten, hoe doe ik dit :') ik heb een DVI -> VGA kabel aangesloten, beeld als dual screen en de resolutie ingesteld als 1024x768.. ik krijg alleen geen beeld.. ik doe vast en zeker iets fout.
Je bent overigens al op de goede weg. Ik heb dezelfde TV op mijn ATI videokaart (9700 Pro)aangesloten op mijn pc met recente Catalyst Controll centre drivers draaien via een DVI-HDMI convertor.

De truc is om beide schermen een afzonderlijke frequentie in te stellen. Mijn huidige instellingen die werken zijn als volgt:

Tab Display manager:
Beeldmode: extended (dus niet clone)
Mijn TV: 1152x648 @60 herz (Don't ask me why :? )
Mijn Samsung 225BW: 1680x1050 @60 herz

Tab Display options:
"60Hz"

Tab Monitor properties:
"Ad 720p60 in the display manager"

Tab Digital panel properties:
Onder Keuze "HDTV support": Selecteer "720p60 Optimized (1152x648 @ 60 Hz)" en druk vervolgens op "Apply format'"

Tab Video:
Onder Keuze "Theatre mode": Mijn overlay mogelijkheden goed gezet zodat een mediaplayer scherm automatisch op Full-screen op mijn TV komen... :+

Als je niet weet hoe je je scherm moet extenden....hier wat info uit de ATI helpfile
Enable Extended Mode

If the secondary display is disabled:

From the Tree View pane, click Displays Manager.
Click the number 2 display icon in the right-hand box.
Click Yes to the Enable this display? dialog.
Optionally, right-click the number 2 icon in the right-hand box and click Enable in the pop-up menu.
Vervolgens.....
If the secondary display is enabled:

Right click the display device icon in Desktop 2 when in Extended mode, Rightmost when in Stretch Horizontal mode, or Clone in Clone mode.
Click Stretch vertically onto [display device] in the pop-up menu.
Click Yes in the Displays Manager Notification dialog.
Note: Display device can be CRT, DFP, TV, or HDTV.
En wat is het beeld ontzettend mooi :9
Idd.... Mijn HD downloads zijn om te smullen :+

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik de kleuren niet instellen bij mijn 32U2000? De hele menu-opties is er niet onder beeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:06:
[...]

Toch wel een aantrekkelijke cashback aktie! vooral de 40w2000 voor 1899 euro. Mooie deal zou ik zeggen... jammer dat ik nog 1 jaar moet studeren en dus mijn geld daarvoor moet reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:36
Heb liever de bundel zoals ie bij game online te koop gaat staan... PS3 met 40w2000 voor omgerekend zo'n €2260... zie hier voor de site!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Vince22 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:58:
Heb liever de bundel zoals ie bij game online te koop gaat staan... PS3 met 40w2000 voor omgerekend zo'n €2260... zie hier voor de site!
Zo een bundle zie ik ook liever, jammer dat deze omgerekende prijs zeker niet in Nedeland komt....
Bravia + PS3 is minimaal al 2500 dan nog de HDMI kabel en resistance....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Resistance hoef ik niet... ik heb em al :P maar dit is offtopic :+

Was trouwens net weer vergelijkingssites aan het doorstruinen over de W, en kwam deze sites tegen...
klik en klik2

€ 1999 met €250 retour?? Iemand ervaring met deze sites?

Blijkbaar is de cashback actie van Sony meer als 100 euro! Iemand enig idee hoe lang die actie duurt? Net gebeld met Mokio actie duurt tot en mét april :)

wel érg toevallig tegelijk met release van PS3 8)

[ Voor 125% gewijzigd door Vince22 op 01-03-2007 10:50 . Reden: Mokio toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Vince22 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:28:
KNIP

€ 1999 met €250 retour?? Iemand ervaring met deze sites?
KNIP
Mokio shopsurvey

witgoed heb ik geen idee van, ik zie de naam wel bij tweakers langskomen als ik er op zoek.

1750 euro zou een heeeeel mooi prijsje zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien had ik dat er nog bij moeten zeggen., ik heb een 7800GT :P
Ik ga gewoon weer wat aanklooien.. zal vanzelf wel lukken

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Even een kopietje uit een andere topic om ook hier maar even te pimpen en mijn kennis te delen :D

Geen super HiFi systeem maar wel een leuke setup. Onlangs (afgelopen week) m'n kamers compleet gerenoveerd inclusief vele tripjes naar de plaatselijke Ikea en niet zonder resultaat.

Alle fotos zijn klikbaar voor een wat grotere versie. De flits neemt jammergenoeg veel sfeer weg maar als de gordijnen dicht zijn, het buiten donker is en een DVDtje op is het genieten geblazen in mn privé-bioscoop :) Nogmaals geen 2meter grote beamer maar zeker ook niet slecht voor een 22-jarige.

Apparatuur
  • Sony HT-DDW880 6.1 HDMI
  • Sony KDL-32V2000
  • Xbox 360 (A/V: Optisch/Component)
  • Nintendo Wii (A/V: Analoog/Component)
  • PC (A/V: Coax/HDMI
Algemeen
Lange tijd op zoek geweest naar een degelijke en betaalbare Home Cinema / HiFi set. En ik ben zééér tevreden met mijn nieuwe Sony set. Voor de prijs (zie link hierboven) is het een van de beste keuzes. Heel weinig informatie, reviews of ervaringen te vinden erover. Een enkel topic op een AVForum waar hij ook de hemel in werd geprezen en tot dusver maakt hij alle verwachtingen waar. Totaal vermogen van 1000 Watt (rms) en dat is goed te horen.

Kabels van de front-speaker setup sneaky weggewerkt omdat er een soort van opslag ruimte achter de muur zat had ik de mogelijkheid er een gat in te boren en de kabels naar beneden via een ander gat weg te werken. Qua ophangbeugels heb ik enkel de plaatselijke bouwmarkt misbruikt en ben voor onder de 10EUR geslaagd middels een aantal schroeven en raamhoeken. (Zie foto hieronder).

De setup staat er pas een dag of 2 dus ben nog druk bezig de kabels wat beter via kabelgoten en binders weg te werken zodat mn TV compleet mobiel wordt zonder problemen.

Al met al ben ik ZEER tevreden!

Fotos

Genoeg gelul, hier komen de fotos! Allemaal klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/center-thumb.jpg
Voorkant aanzicht. Center speaker hangt nog een beetje schuin :)

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/links-thumb.jpg
Links voor aanzicht.

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/rechts-thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/subwoofer-thumb.jpg
Rechts voor aanzicht en subwoofer (links voor).

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/achter-thumb.jpg
M'n zeer gewaardeerde rode bank tevens dé plek om te zitten voor optimale ervaring.

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/achter2-thumb.jpg
Nog een shot van de master-couch.

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/center2-thumb.jpg
Close-up vooraanzicht.

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/receiver-thumb.jpg
Receiver.

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/hifi/ophang-thumb.jpg
Close-up ophang "mechanisme".

Slot
Ik kan aan een ieder aanraden die op zoek is naar een kwalitatief goede en goedkope Home Cinema set de Sony HT-DDW880 aanraden. Hij heeft enorm veel aansluitingen (2x Optisch, Coax, 2x HDMI In, 1x HDMI Uit, 2x Component In, 2x Component Uit, 4x Analoog In, etc), een luxe design, actieve subwoofer en een enorm vermogen!

Al met al ben ik een geluk man en geniet ik nu in stijl (rode banken~bioscoop) middels een low-budget studenten inkomen van een hele mooie setup.

Gaat iets meer over mn HiFi set, mede omdat ik geen zin heb om t aan te passen :)
Maar ik blijf erbij dat de Sony KDL32V2000 terecht zich LCD van het jaar (2006) mag noemen, wat een scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:46:
misschien had ik dat er nog bij moeten zeggen., ik heb een 7800GT :P
Ik ga gewoon weer wat aanklooien.. zal vanzelf wel lukken
Heb ik al die moeite voor gedaan :9

Wat nog wel van belang is, is dat je beeldformaat op eerder genoemde beeldgrootte staat ingesteld. Anders zal die altijd de melding geven...."signaal niet ondersteund"

Succes nog!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 22:59
Inmiddels heeft Sony de nieuwe loten aan de Bravia stam gepresenteerd.

De features zien er goed uit. Ik hoop alleen niet dat de 40V3000 een glossy chassis heeft (wat moeilijk te zien is op de foto's). Ik snap werkelijk niet waarom fabrikanten nog TV's met deze storende reflecterende behuizingen uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ripley schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:59:
Inmiddels heeft Sony de nieuwe loten aan de Bravia stam gepresenteerd.

De features zien er goed uit. Ik hoop alleen niet dat de 40V3000 een glossy chassis heeft (wat moeilijk te zien is op de foto's). Ik snap werkelijk niet waarom fabrikanten nog TV's met deze storende reflecterende behuizingen uitbrengen.
Zo op het eerste gezicht niet super betere specs of looks.
Most superficially evident and interesting is that the PSP and Playstation 3's cross media interface is being used on all of the new sets.
all but the lowest-end sets get 10-bits of processing, per pixel, giving colors/greys 64 times the level of detail compared to 8-bit processing. We're checking into the question of whether that needs special media to execute the added detail, or if this is something that is interpolated from existing color depth.
Some TVs in the line also get 120Hz video
Last and least, all seven of the new TVs are getting compatibility with Sony's Internet Video Link system
Het meest interessante vind ik dat er voor de voorgaande modellen een prijsdaling zal komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Frank J. schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:06:
[knip]
Het meest interessante vind ik dat er voor de voorgaande modellen een prijsdaling zal komen _/-\o_
En ik weet ook al welke door jou (en mij) gekocht gaat worden! ;) *AHUM* 40w2000 *AHUM*
Volgende week maar even in de SPAC3 ruimte kijken hoe een PS3 er op speelt!

[ Voor 21% gewijzigd door Vince22 op 02-03-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Frank J. schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:06:

Enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
nudie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:50:

Ik kan aan een ieder aanraden die op zoek is naar een kwalitatief goede en goedkope Home Cinema set de Sony HT-DDW880 aanraden. Hij heeft enorm veel aansluitingen (2x Optisch, Coax, 2x HDMI In, 1x HDMI Uit, 2x Component In, 2x Component Uit, 4x Analoog In, etc), een luxe design, actieve subwoofer en een enorm vermogen!
Ik heb mijn ouders nu al een tijdje zo ver dat ze de 32v2500 willen kopen (ik laat ze nog een half maandje wachten ofzo in de hoop een prijsdaling te zien).
Maar misschien krijg ik ze nog zo ver om zo'n geluidssetje erbij te kopen aangezien 't toch neit zo duur is.Nu ben ik een ongelofelijk noob wat betreft geluid aangezien we tot nu toe altijd met de tv-boxen keken.
Hoe kun je dat allemaal aansluiten? Kun je op zo'n set zorgen dat je x360 aan gesloten zit, je dvd-speler, en je tv-geluid?
Of moet je een keuze maken tussen goed geluid bij dvd's of goed geluid bij gewone televisie ofzo?

Met welke aansluitingen sluit je dan concreet alles aan op je 32v2(5/0)00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack3770 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:07:
[...]

Ik heb mijn ouders nu al een tijdje zo ver dat ze de 32v2500 willen kopen (ik laat ze nog een half maandje wachten ofzo in de hoop een prijsdaling te zien).
Maar misschien krijg ik ze nog zo ver om zo'n geluidssetje erbij te kopen aangezien 't toch neit zo duur is.Nu ben ik een ongelofelijk noob wat betreft geluid aangezien we tot nu toe altijd met de tv-boxen keken.
Hoe kun je dat allemaal aansluiten? Kun je op zo'n set zorgen dat je x360 aan gesloten zit, je dvd-speler, en je tv-geluid?
Of moet je een keuze maken tussen goed geluid bij dvd's of goed geluid bij gewone televisie ofzo?

Met welke aansluitingen sluit je dan concreet alles aan op je 32v2(5/0)00?
Heb je wel 3 audio-ingangen nodig op je audioset :) Als je digitaal TV gaat kijken (wat aan te raden is), heb je 3 digitale ingangen nodig op je audioset voor de beste kwaliteit. Ik heb op mijn cinemaset decoder optisch aangesloten en DVD-speler via Coax; ik heb nog een optische ingang nodig. Zorg dus dat je genoeg ingangen hebt op je cinemaset. Dit zal wel wat duurder zijn, maar dan heb je het wel goed voor mekaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Vince22 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:57:
[...]

En ik weet ook al welke door jou (en mij) gekocht gaat worden! ;) *AHUM* 40w2000 *AHUM*
Volgende week maar even in de SPAC3 ruimte kijken hoe een PS3 er op speelt!
Ja of de 40x2000 :)
Jack3770 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:01:
[...]
Enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn?
van Sony
All models will be available later this spring and summer direct from Sony at sonystyle.com and Sony Style stores in fashion malls nationwide, as well as at authorized Sony retailers across the country.
Geen idee of dit dan ook in Nederland zo is maar ik denk dat dit rond het 3de kwartaal van dit jaar zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 22:59
De nieuwe produkt afbeeldingen zijn nu ook online gezet.

Al met al vind ik de specs van de V3000 serie toch wel een aardige stap vooruit tov de V2500.
  • 1080p (helaas wordt er niet vermeld of hij, naast het accepteren van 1080p inputs, ook daadwerkelijk in 1080p kan weergegeven)
  • BRAVIA Engine™ EX (Voorheen alleen bij de X serie, sweet!)
  • 10-bit panel display (zou een vloeiender beeld moeten opleveren)
  • Xross Media Bar interface (ziet er zeer gebruiksvriendelijk uit)
  • Theatre Sync
  • Internet Video Link module compatible
  • Waarschijnlijk HDMI 1.3
Helaas voorlopig alleen aan de X serie voorbehouden is de in potentie meest interessante functie, 120Hz motion compensation. Dit kon wel eens zeer vloeiende beelden gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Heb sinds vandaag de Sony Bravia KDL-32P2530.
Er is niet zo heel veel over te vinden vandaar toch mijn vraag.
Ben in bezit van @home digitale tv nu wil ik in het slot wat er in de tv zit een decoder plaatsen of zoiets.
Is dit mogelijk iets van CAM ?? weet alleen niet waar ik dat kan vinden.
Heeft iemand hier ook al ervaring mee digitale tv @home via de Tv.

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
magier76 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:09:
Ben in bezit van @home digitale tv nu wil ik in het slot wat er in de tv zit een decoder plaatsen of zoiets.
Sony ondersteunt DVB-T (digitale tv via de ether o.a.digitenne) en niet DVB-C(digitale tv via de kabel)

Dus datwerkt niet .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:05:
[...]

Helaas, Test met de CONAX 4.00 module en mijn kaart voor KPN TV (digitenne) werkt niet, krijg geen extra kanalen zichtbaar met de antenne op de ingang. Dus wel de standaard free to air kanalen maar de pay kanalen die ik op mij samsung ontvanger wel heb krijg ik dus op mijn sony tv niet te zien. Ales meer als 1 keer getest maar mijn 26" uitvoering herkend de CAM & de kaart niet. CAM wordt ook niet zichtbaar in mijn menu, dus kan ook nog aan mijn type Sony TV liggen (KDL26S2000) maar als ik naar de specs kijk bij Sony zou het gewoon moeten werken.

Overigens, je opmerking over Digitale TV via de kabel is inderdaad een ander verhaal. De digitale ontvanger werkt alleen met DVB-T signaal en de kabelboeren werken met DVB-C wat dus helaas niet te combineren is op je Sony
Ik heb na diverse dwaalwegen mijn Sony KDL 32S2020 aan de praat gekregen met een Conax module en KPN Digitenne smartcard. De kaart moet er (voor mijn gevoel) achterstevoren in. Dus het contactgedeelte gericht naar de voorkant van de Conaxmodule (en dus naar de achterkant van de TV als je begrijpt wat ik bedoel). Bij het installeren werkte het pas allemaal goed toen ik als taal nederlands maar als land Frankrijk had gekozen. Bij het kiezen van andere landen (Engeland, Nederland, Rusland) werkte de programma-informatie niet en ook teletekst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magier76 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:09:
Zie mijn antwoord van vandaag aan tuut-tuut hierboven. Ik heb een 32S2020, en ik weet dus niet of mijn ervaringen op jouw toestel van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:21:
[...]

Zie mijn antwoord van vandaag aan tuut-tuut hierboven. Ik heb een 32S2020, en ik weet dus niet of mijn ervaringen op jouw toestel van toepassing zijn.
Maar dan heb je mijn bericht hier niet gelezen... ;)

En nee het werkt niet met kabel tv
Digitenne is DVB-T en @Home is DVB-C om het maar makkelijk te maken, dus voor de kabelaars: Altijd externe decoder noodzakelijk

[ Voor 17% gewijzigd door Speedmaster op 05-03-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan een aantal nieuwe bravia's waaronder de D3000 serie, met 100hz, erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
  • Laatst online: 16-09 17:53
Even een stukje input van mijn kant..

Ik heb sinds 16 januari de 32V2500 :9~

Besteld via Redcoon.nl. Ging allemaal prima. Ik werd via email goed op de hoogte gehouden. De vervoerder belde keurig om een afspraak te maken om het toestel te leveren.

Ik heb uiteindelijk Eur 1342 betaald. En ik heb nog de Eur 100 van Sony teruggekregen. Ik heb tot nu toe geen dode pixels of andere mankementen kunnen zien :*)

Ik denk dat ik het toestel nog wel ga calibreren want volgens mij kan de beeldkwaliteit wel beter. Ik kijk via UPC Digital. Het digitale signaal is wel veel beter dan het analoge signaal. Dus daar ben ik op zich wel tevreden over. Het signaal van mijn DVD speler is erg mooi..

Tot zover... als ik de calibratie DVD heb getest zal ik mijn instellingen wel posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaatR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03-2022
Ben intussen alweer een dikke maand in het bezit van een Sony 32v2500 en zeer tevreden! Zeker toen ik overstapte naar Digitale TV i.p.v. analoog (bij Essent @Home). Helemaal super!

Alleen heb ik nu een vraagje om e.e.a. wat makkelijker te gaan gebruiken. De digitale kabelontvanger (Samsung 9401R) heb ik via SCART aangesloten op AV1, dus moet ik zappen met de afstandsbediening van deze kabelontvanger. Op de afstandbediening van de Sony LCD-TV kan ik echter ook kiezen voor 'Digital', maar daar zijn de digitale zenders niet aan gekoppeld. Kan ik deze digitale functie van de TV koppelen aan de AV1-ingang of moet ik e.e.a. op een andere manier aansluiten? Ik kan immers nu ook geen kanalen handmatig sorteren etc.

Ik hoop dat ik het een beetje helder heb uitgelegd en dat iemand me kan helpen.
Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
  • Laatst online: 16-09 17:53
LaatR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:38:
Ben intussen alweer een dikke maand in het bezit van een Sony 32v2500 en zeer tevreden! Zeker toen ik overstapte naar Digitale TV i.p.v. analoog (bij Essent @Home). Helemaal super!

Alleen heb ik nu een vraagje om e.e.a. wat makkelijker te gaan gebruiken. De digitale kabelontvanger (Samsung 9401R) heb ik via SCART aangesloten op AV1, dus moet ik zappen met de afstandsbediening van deze kabelontvanger. Op de afstandbediening van de Sony LCD-TV kan ik echter ook kiezen voor 'Digital', maar daar zijn de digitale zenders niet aan gekoppeld. Kan ik deze digitale functie van de TV koppelen aan de AV1-ingang of moet ik e.e.a. op een andere manier aansluiten? Ik kan immers nu ook geen kanalen handmatig sorteren etc.

Ik hoop dat ik het een beetje helder heb uitgelegd en dat iemand me kan helpen.
Thanks alvast!
Helaas.. de knop 'digital' heeft betrekking op de DVB-T tuner die is ingebouwd... Daarmee kun je helaas niet de digitale kabeldecoder mee aansturen :'(

Gewoon blijven zappen via de afstandsbediening van de receiver dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaatR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03-2022
Hmm da's minder :(
Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:33:
Hier staan een aantal nieuwe bravia's waaronder de D3000 serie, met 100hz, erg interessant.
So hey, D3000 ziet er zeker interessant uit 8) Alleen geen echte grote vernieuwingen..
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyproductinformatie.nl/200701/pictures/detail/KDL40D3000.jpg
Bron:
http://www.sonyproductinf...il.php?product=KDL40D3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Sony is lekker bezig. Hoop dat de W serie nog wat in prijs zakt. Misschien dat ik er dan eentje aanschaf

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 32U2000, maar ben niet echt tevreden over de automatische beeldinstellingen. Soms gaat de TV op 4:3 formaat, terwijl smart of zoom veel beter zou zijn. Soms gaat hij dan op 4:3 terwijl de helft van het beeld niet gevuld is :?. Als ik dan op een breedbeeld kanaal ga, gaat hij wel op wide, en vervolgens wel op smart (nooit automatisch op zoom, terwijl dat beter zou zijn) bij dezelfde zender.

Hebben meer mensen dit? Wat kan ik hier aan doen?

Heb digitale TV van @home als dat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Kijk even naar je instellingen bij het zendermenu. Kan je instellen of je TV automatisch beeld corrigeerd.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03-2021
DarkSide schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 07:30:
Sony is lekker bezig. Hoop dat de W serie nog wat in prijs zakt. Misschien dat ik er dan eentje aanschaf
Op dit moment is er een consumentenactie bij Sony, welke inhoudt € 250,- retour op een 40" of 46" model. € 100,- retour bij de kleinere modellen.
Haal je bijv. de kdl-40w2000 bij een shop als lcdhome voor 1984,- euries dan kun je dus nog ff 250,- euries bij Sony terughalen. Prijs dan € 1734,- Is toch mooi meegenomen! :) Kun je weer een muurbeugel aanschaffen en wat goeie kabels.
kijk op www.sony.nl/acties voor meer info. De actieperiode is van 1 maart t/m 30 april.
Heb zelf ook voor deze gekozen, aangezien mijn eerste keus philips 37pf9731 problemen heeft met het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

navy-seal schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:43:
[...]

Op dit moment is er een consumentenactie bij Sony, welke inhoudt € 250,- retour op een 40" of 46" model. € 100,- retour bij de kleinere modellen.
Haal je bijv. de kdl-40w2000 bij een shop als lcdhome voor 1984,- euries dan kun je dus nog ff 250,- euries bij Sony terughalen. Prijs dan € 1734,- Is toch mooi meegenomen! :) Kun je weer een muurbeugel aanschaffen en wat goeie kabels.
kijk op www.sony.nl/acties voor meer info. De actieperiode is van 1 maart t/m 30 april.
Heb zelf ook voor deze gekozen, aangezien mijn eerste keus philips 37pf9731 problemen heeft met het scherm.
De 40w200 schijnt last te hebben van clouding.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen van LCD tv's na cashback actie:

40W2000 :: 1699 euro
http://www.kieskeurig.nl/...4E2F5C12571E6004CC3F6.htm
40V2500 :: 1549 euro
http://www.kieskeurig.nl/...306C1C125723300471F5B.htm
40S2530 :: 1370 euro
http://www.kieskeurig.nl/...9BB37C125725E004E922E.htm
40P2530 :: 1049 euro
http://www.kieskeurig.nl/...F78F3C12572970045CA2D.htm

Als je het aan mij vraagt vind ik dit een bijzonder scherpe actie van Sony. Ook bijzonder slim natuurlijk: oude televisies moeten ruimte maken voor de nieuwe modellen.

Hier een tabel met een vergelijking tussen de 4 modellen:
http://www.sony.nl/produc...S2530&models=KDL-40P2530E

W2000 is toch echt superieur vergeleken met de andere 3. Hoger (dynamisch) contrast, truehd, beter geluid etc. Maar nog altijd een stuk duurder dan zijn concurrent Samsung F71.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:06
FrankGuthrie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:07:
[...]

De 40w200 schijnt last te hebben van clouding.
Nou sorry hoor maar mijn 40W2000 heeft nergens last van. Ik kijk via de sateliet en het beeld is perfect. DVDs upscalen naar 1080i of 720P ziet er ook fantastish uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

navy-seal schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:43:
[...]

O, dat is idd interessant. Wordt toch wel aantrekkelijk zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Piet schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:20:
Kijk even naar je instellingen bij het zendermenu. Kan je instellen of je TV automatisch beeld corrigeerd.
Dat heb ik dus aan staan, maar soms neemt hij 4:3 terwijl dan maar de helft van het beeld gevuld is, zoom was veel beter geweest. Hij kiest dus de verkeerde instelling soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Greekmaster schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:10:
[...]

Nou sorry hoor maar mijn 40W2000 heeft nergens last van. Ik kijk via de sateliet en het beeld is perfect. DVDs upscalen naar 1080i of 720P ziet er ook fantastish uit.
Dit probleem is HIER veel besproken. Geen idee of dit geldt voor de Nederlandse markt dus...
Het probleem lijkt dat het scherm voor het lcd panel te strak komt te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
So hey, D3000 ziet er zeker interessant uit 8) Alleen geen echte grote vernieuwingen..
Bron:
http://www.sonyproductinf...il.php?product=KDL40D3000
[/quote]

Vind hem tegenvallen. Vooral vanwege deze specs 1080i/720p/576p/576i/480p/480i Resolutie: 1366 x 768
Hierdoor haal ik niet het maximale uit mijn PS3 (vanaf 23 maart)

Over clouding: Elke LCD tv in de markt heeft wel wat. Misschien zijn er over een aantal jaar nagenoeg perfecte schermen, maar zolang wil ik niet wachten.
Twijfel je, zorg dan dat je in ieder geval extra garantie afsluit, zodat je niet hoeft op te draaien voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe ziet een 720p signaal op zo'n 40" tv eruit dan? Ik zit ongeveer 2,5-3m van mijn tv af. Kan ik dan de pixels tellen, of is het juist het ideale formaat?

Iemand ervaring met deze tv?
40P2530 :: 1049 euro
http://www.kieskeurig.nl/...F78F3C12572970045CA2D.htm

Want voor zover ik kan zien is dat wel een hele scherpe deal. Ik wil sowieso een groot formaat, aangezien mij dat ook makkelijker lijkt om later weer te verkopen (over 3 jaar maken mensen minder de vergelijking tussen 4 modellen, maar kijken ze eerder naar het formaat lijkt mij)
Echter nu kan ik behalve op die vergelijkingssite van sony niks over deze tv vinden. Ook in hun brochure staat hij niet vermeldt.

[ Voor 62% gewijzigd door StephaN900 op 10-03-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie vertellen dat de Oppo 981HD ( dvd speler die tot 1080p kan upscalen )op de W2000 een verbetering is tegenover mijn oude HKdvd22.
Ik heb ook een beetje dat cloud gebeuren,maar niet dat ik mij daaraan erger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Dat heb ik dus aan staan, maar soms neemt hij 4:3 terwijl dan maar de helft van het beeld gevuld is, zoom was veel beter geweest. Hij kiest dus de verkeerde instelling soms...
Iemand?? Zo moeilijk moet dit toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:45:
Ik kan jullie vertellen dat de Oppo 981HD ( dvd speler die tot 1080p kan upscalen )op de W2000 een verbetering is tegenover mijn oude HKdvd22.
Ik heb ook een beetje dat cloud gebeuren,maar niet dat ik mij daaraan erger ;)
Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar het is toch zonde dat je zo'n mooie upscaling DVD speler hebt en dan kwaliteitsverlies krijgt door lichtere vlekken in je beeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:51:
[...]

Je bent niet tevreden over de automatische beeldinstelling functie, maar je wilt hem niet uitzetten. Dus de vraag is meer: Wat wil je nu precies?

[ Voor 44% gewijzigd door Blindfold op 10-03-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

.

[ Voor 99% gewijzigd door Blindfold op 10-03-2007 14:44 . Reden: alles in één bericht gepropt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:51:
[...]

eenigste wat ik kan verzinnen is auto formaat op uit zetten en beeld op smart of wide.
hij kijkt wat formaat uitgezonden wordt dus als iets 4:3 is, wat het meeste is dan zie je het ook in 4:3

[ Voor 17% gewijzigd door Slux op 10-03-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:42:
[...]
Je bent niet tevreden over de automatische beeldinstelling functie, maar je wilt hem niet uitzetten. Dus de vraag is meer: Wat wil je nu precies?
Dat hij dus niet op 4:3 gaat als de helft van het beeld zwart is en als ik even later naar de zender ga hij wel naar smart gaat... DAT is mijn probleem, lijkt alsof er een bug in zit, daarom vroeg ik of er meer mensen dit probleem hebben.
Verder werkt de autom. instelling wel goed, dus laat hem wel aanstaan, maar soms kiest hij een compleet foute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:30:
[...]

Dat hij dus niet op 4:3 gaat als de helft van het beeld zwart is en als ik even later naar de zender ga hij wel naar smart gaat... DAT is mijn probleem, lijkt alsof er een bug in zit, daarom vroeg ik of er meer mensen dit probleem hebben.
Verder werkt de autom. instelling wel goed, dus laat hem wel aanstaan, maar soms kiest hij een compleet foute.
Ehm......heb je toevallig al kunnen uitsluiten of het aan je TV ligt, of aan je UPC decoder.... (dwz...een andere TV aansluiten en dan testen)

[ Voor 12% gewijzigd door Black Piet op 11-03-2007 14:22 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Misschien een idee om de P-serie op te nemen in de SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:33:
[...]

Dit probleem is HIER veel besproken. Geen idee of dit geldt voor de Nederlandse markt dus...
Het probleem lijkt dat het scherm voor het lcd panel te strak komt te staan....
Dit probleem heb ik ook met mijn V40E10 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Piet schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:21:
[...]

Ehm......heb je toevallig al kunnen uitsluiten of het aan je TV ligt, of aan je UPC decoder.... (dwz...een andere TV aansluiten en dan testen)
Het beeld is wel goed, maar de TV maakt de verkeerde keuze mbt beeldformaat...

Heb trouwens @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:54:
[...]

Dit probleem heb ik ook met mijn V40E10 :-(
Mag ik vragen bij wat voor een source je deze problemen hebt of waar je ze waarneemd? Stilstaand (nieuws) of snel (films), analoog/digitale tv, computer/games op je tv etc etc? En in hoeverre is dit echt storend. Had je deze bevindingen meteen na koop en waarom ben je niet terug naar de winkel gegaan ?
Je mag me ook direct messagen als je dat liever hebt

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
zAo schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:47:
Misschien een idee om de P-serie op te nemen in de SP?
Ja ik ben bij de Its geweest om ze even te bekijken, ze stonden helaas allemaal een dvd af te spelen dmv scart, en dan was de kwaliteit op alle 40" tv s om te huilen.

Van sony stonden er:
de 40u2000 voor 1699
de 40s2500 voor 1799
de 40p2530 voor 1799
Kassakorting ging daar nog vanaf. Zelf vond ik het design van de s mooier, in beeldkwaliteit viel mij echter geen verschil op. De verkoper zei dat het verschil tussen de u en de p is dat de p 1 extra hdmi poort heeft. De s heeft 1 hdmi poort, maar een iets hogere helderheid dan de p aldus de verkoper. Nou ja hdmi heb ik geloof ik alleen nodig voor de ps3, maar dan heb ik er aan 1 wel genoeg geloof ik? Xbox 360 kan toch gewoon op de componenteningang.

Maar goed daarnaast stond de 40W2000 er nog, mooi design voor 1999 daar ging nog extra kassakorting vanaf. Daar stond een 1080p filmpje op te draaien, en dan is dat toch wel weer heel erg mooi he :). Maar ja helaas is het prijsverschil wanneer ik online bestel niet zo klein...

Maar ik neem aan dat de verkoper mij onvolledige informatie heeft gegeven betreffende de modellen, dus als iemand de verschillen tussen de u s en p weet dan hoor ik het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door StephaN900 op 12-03-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste S2530 serie is tov van zijn voorganger redelijk opgefrist. Komt daarmee m.i aardig in de buurt van de V2000 serie. Echter, ik lees wat tegenstrijdige berichten of de Live Colour Creation er nu wel of niet bij zit (bij de S2530 dus). Onderstaande sheet doet het wel vermoeden, maar andere beschrijvingen, waaronder de Sony site, geven een ander beeld.

Verder lijkt het mijn dan dus, als je voorheen de V2000 wilde, nu best de S2530 kan nemen (kijkend naar financieel voordeel) , of zit ik hiermee kompleet fout ?

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f383/lyris1/6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:53:
De nieuwste S2530 serie is tov van zijn voorganger redelijk opgefrist. Komt daarmee m.i aardig in de buurt van de V2000 serie. Echter, ik lees wat tegenstrijdige berichten of de Live Colour Creation er nu wel of niet bij zit (bij de S2530 dus). Onderstaande sheet doet het wel vermoeden, maar andere beschrijvingen, waaronder de Sony site, geven een ander beeld.

Verder lijkt het mijn dan dus, als je voorheen de V2000 wilde, nu best de S2530 kan nemen (kijkend naar financieel voordeel) , of zit ik hiermee kompleet fout ?

[afbeelding]
Nee jij hebt gelijk. Ik heb gekeken naar de 32" variant en moet zeggen dat de S2530 een super plaatje levert en voor een mooie prijs. Ik dacht dat het nu iets van 770 euro kost (icm cashback actie). Je kunt het ook op de Sony website met elkaar vergelijken en ik moet zeggen dat de S-lijn toch veel beter is op papier als de P-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:10:
[...]
Je kunt het ook op de Sony website met elkaar vergelijken en ik moet zeggen dat de S-lijn toch veel beter is op papier dan de P-lijn.
Beter als de P--serie prima, maar hoe verhoudt de S-serie zich tot de V-serie ?... maar op de Sony site zag ik dus bij die vergelijking dat de Live Clour Creation niet aanwezig was bij de S-serie. Vraag is dus of dit klopt (en ik vermoed eigenlijk van wel) en of dit een daadwerkelijk gemis is (naast lager resolutie, zie ik nu) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:15:
[...]
Beter als de P--serie prima, maar hoe verhoudt de S-serie zich tot de V-serie ?... maar op de Sony site zag ik dus bij die vergelijking dat de Live Clour Creation niet aanwezig was bij de S-serie. Vraag is dus of dit klopt (en ik vermoed eigenlijk van wel) en of dit een daadwerkelijk gemis is (naast lager resolutie, zie ik nu) ?
Hmm de 40v2000 en de 40s2530 schelen maar 20 euro met elkaar, ik denk dat ik dan liever voor de v ga vanwege het design ;) En de w2000 voor 1550 na cashback, het maakt de keuze niet makkelijker

[ Voor 5% gewijzigd door StephaN900 op 12-03-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:10:
[...]

Nee jij hebt gelijk. Ik heb gekeken naar de 32" variant en moet zeggen dat de S2530 een super plaatje levert en voor een mooie prijs. Ik dacht dat het nu iets van 770 euro kost (icm cashback actie). Je kunt het ook op de Sony website met elkaar vergelijken en ik moet zeggen dat de S-lijn toch veel beter is op papier als de P-lijn.
Ik heb even gekeken en heb de 26" versies de S en P serie vergeleken. (S2000 met P2530E) De verschillen zijn m.i absoluut niet groot...zelfs nihil... Deze (noemenswaardige) verschillen heb ik kunnen ontdekken:

Helderheid
S2000 --> 450 cd/m2
P2530 --> 420 cd/m2

Geluidssysteem
S2000 --> SRS® TruSurround XT
P2530 --> Virtual Dolby

SCART 2
S2000 --> RGB + Smartlink
P2530 --> Smartlink

HDMI ingang
S2000 --> 1x
P2530 --> 2x

Pricewatch
S2000 --> 801 euro (ouder model)
P2530 --> 899 euro (nieuw 2007 model)

Meer noemenswaardige verschillen heb ik niet kunnen ontdekken. En met noemenswaardig bedoel ik : dat het een reden zou (kunnen) zijn om een toch voor een ander model te kiezen, aangezien deze functie erg gemist wordt.

Kies je voor de 32" versies dan zit er iets meer verschil in nl:

Contrast op scherm
S2530 --> 1300:1
P2530 --> 1200:1

Helderheid
S2530 --> 500 cd/m2
P2530 --> 450 cd/m2

Pricewatch
S2530 --> 1058 euro
P2530 --> 899 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Flatwhite op 12-03-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

http://www.pixmania.be/be...televisie-bravia-kdl.html

Die P-serie lijkt me toch zo slecht nog niet en voor deze prijs bij Pixmania vind ik dat een hele mooie tv. Iets wat ik over het hoofd zie bij deze tv? Die 2 HDMI-uitgangen trekken me ook wel. Voorlopig toch maar 1 nodig voor de dvd-speler, maar als er een blu-ray of hd-dvd speler bijkomt, is het toch wel leuk dat het allemaal voorhanden is.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
StephaN900 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Hmm de 40v2000 en de 40s2530 schelen maar 20 euro met elkaar, ik denk dat ik dan liever voor de v ga vanwege het design ;) En de w2000 voor 1550 na cashback, het maakt de keuze niet makkelijker
De W2000 voor 1550,- na cashback. (tot. prijs 1800) Waar dan? Welke onlineshop? Niet elke shop doet volgens mij mee aan die actie. Niet overal vermelden ze namelijk de cashbackactie. Je zal immers van hen een actiecoupon moeten krijgen en deze bij Sony indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
navy-seal schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:33:
[...]

De W2000 voor 1550,- na cashback. (tot. prijs 1800) Waar dan? Welke onlineshop? Niet elke shop doet volgens mij mee aan die actie. Niet overal vermelden ze namelijk de cashbackactie. Je zal immers van hen een actiecoupon moeten krijgen en deze bij Sony indienen.
Ah sorry, ze hadden de verkeerde prijs op kieskeurig.nl staan, de goedkoopste prijs is 1949, maar dan haal ik hem liever voor 50 meer in de winkel. Ik ben sowieso pas van plan om er een na mijn vakantie te kopen. Maar ik zit te twijfelen tussen welk 40" model, met die w2000 kan ik waarschijnlijk wel goed mijn pc gebruiken vanaf de bank (met een 1980*1080 res) in tegenstelling tot de andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Hmm de 40v2000 en de 40s2530 schelen maar 20 euro met elkaar,[...]
..het gaat mijn schoonouders (want daar informeer ik voor) om de 32 inch variant. En hoewel er nu veel vergelijk wordt gemaakt met de P-serie, gaat mijn eerste vraag uit baar een vergelijk met de 32V2000/2500 serie.

Grootste verschil lijkt dus het ontbreken van de eerder genoemde Live Colour Creation (waarvan ik mij afvraag of die misbaar is) en het toch wel grotere contrastratio verschil.
In hoeverre is het dus aan/af te raden , op basis van de specs, om voor die 32S2530 te gaan ipv voor de 32V2000/2500 waartussen dus wel een redelijk prijsverschil is ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
StephaN900 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:53:
[...]

Ah sorry, ze hadden de verkeerde prijs op kieskeurig.nl staan, de goedkoopste prijs is 1949, maar dan haal ik hem liever voor 50 meer in de winkel. Ik ben sowieso pas van plan om er een na mijn vakantie te kopen. Maar ik zit te twijfelen tussen welk 40" model, met die w2000 kan ik waarschijnlijk wel goed mijn pc gebruiken vanaf de bank (met een 1980*1080 res) in tegenstelling tot de andere modellen.
Stephan900 waar heb je deze in de winkel dan voor 1999 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bij de it's er stond ook €250 kassakorting bij, maar ik was niet echt geinteresseerd in de w2000, dus ik heb er niet naar gevraagd of dit de prijs was na de kassakorting of voor de kassakorting. Het viel mij alleen op, omdat de s en de p bijna voor dezelfde prijs daar stonden, en mij de keuze dan niet moeilijk leek. Maar goed, ik kijk nog even, ben alleen benieuwd of zo'n full hd scherm fijn werkt als computer scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:13:
[...]

Ik heb even gekeken en heb de 26" versies de S en P serie vergeleken. (S2000 met P2530E) De verschillen zijn m.i absoluut niet groot...zelfs nihil... Deze (noemenswaardige) verschillen heb ik kunnen ontdekken:

Helderheid
S2000 --> 450 cd/m2
P2530 --> 420 cd/m2

Geluidssysteem
S2000 --> SRS® TruSurround XT
P2530 --> Virtual Dolby

SCART 2
S2000 --> RGB + Smartlink
P2530 --> Smartlink

HDMI ingang
S2000 --> 1x
P2530 --> 2x

Pricewatch
S2000 --> 801 euro (ouder model)
P2530 --> 899 euro (nieuw 2007 model)

Meer noemenswaardige verschillen heb ik niet kunnen ontdekken. En met noemenswaardig bedoel ik : dat het een reden zou (kunnen) zijn om een toch voor een ander model te kiezen, aangezien deze functie erg gemist wordt.

Kies je voor de 32" versies dan zit er iets meer verschil in nl:

Contrast op scherm
S2530 --> 1300:1
P2530 --> 1200:1

Helderheid
S2530 --> 500 cd/m2
P2530 --> 450 cd/m2

Pricewatch
S2530 --> 1058 euro
P2530 --> 899 euro
Ik heb in mijn stukje over de 32" variant gehad :O en daarin zijn de verschillen toch echt wel merkbaar vergeleken met de met de P-lijn. Er zit overigens meer verschil tussen de P- en de S- dan wat hierboven hebt genoemd. En qua prijs is het ook niet correct wat jij hebt genoemd want ze zijn nagenoeg gelijk. :/
S2530 kost namelijk 940 euro
http://www.kieskeurig.nl/...2s2530&pcode=0&gq=32s2530

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Even iets heel anders:

Heeft iemand ervaring met de sony tav-l1.

Ik zie dat deze in de VS al voor $1999 te verkrijgen is, terwijl hij hier nog steeds voor €3300 over de toonbank gaat. Ik ga morgen kijken of ik misschien een goede deal kan krijgen, want ik neem aan dat ze hier ook afgeprijsd zullen worden.

Wat ik mij af vraag:

Met welk model is de kwaliteit van het scherm vergelijkbaar
Dit moet zowel de huidige tv als stereo vervangen, voor een non-audiofiel voldoet het geluid van deze set dan?
ik heb naar alternatieven gekeken, maar het enige wat ik zag was de B&O die bijna het dubbele kost, heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Afbeeldingslocatie: http://reviews.designtechnica.com/images/firstlook/sony/tav-l1/sonytavl1_open.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:27:
[...]

Mag ik vragen bij wat voor een source je deze problemen hebt of waar je ze waarneemd? Stilstaand (nieuws) of snel (films), analoog/digitale tv, computer/games op je tv etc etc? En in hoeverre is dit echt storend. Had je deze bevindingen meteen na koop en waarom ben je niet terug naar de winkel gegaan ?
Je mag me ook direct messagen als je dat liever hebt

alvast bedankt :)
Ik zie het altijd, althans als er donker beeld op het scherm is. Als ik een film zit te kijken die wat donker is dan die ik 30% van rechtsboven een soort 'V' gloed die ongeveer 20 cm naar beneden gaat. Ook heb ik lichtere vlekken aan de linkerkant.

Het probleem was er vanaf het begin en zelf vind ik het best wel storend.

Er is al een monteur voor langs geweest en die zei dat het normaal was. Het scherm heeft ook al een week bij de reparatie afdeling gestaan voor die vlekken, maar daar zagen ze niets.

Ik ga deze week toch weer een monteur laten komen (al is het scherm 13 maanden oud) en dit keer blijf ik doorzeuren en laat hem ook de links in dit forum zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:56:
[...]

Ik zie het altijd, althans als er donker beeld op het scherm is. Als ik een film zit te kijken die wat donker is dan die ik 30% van rechtsboven een soort 'V' gloed die ongeveer 20 cm naar beneden gaat. Ook heb ik lichtere vlekken aan de linkerkant.

Het probleem was er vanaf het begin en zelf vind ik het best wel storend.

Er is al een monteur voor langs geweest en die zei dat het normaal was. Het scherm heeft ook al een week bij de reparatie afdeling gestaan voor die vlekken, maar daar zagen ze niets.

Ik ga deze week toch weer een monteur laten komen (al is het scherm 13 maanden oud) en dit keer blijf ik doorzeuren en laat hem ook de links in dit forum zien.
ik had ook vlekken en heb de 40X2000, bij mij kwam vorige week een monteur met een nieuw panel gewoon aan huis en heeft deze vervangen. 30 minuten werk. stelde niets voor. is nog niet helemaal weg, maar wel al stukken verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:12:
[...]

Ik heb in mijn stukje over de 32" variant gehad :O en daarin zijn de verschillen toch echt wel merkbaar vergeleken met de met de P-lijn. Er zit overigens meer verschil tussen de P- en de S- dan wat hierboven hebt genoemd. En qua prijs is het ook niet correct wat jij hebt genoemd want ze zijn nagenoeg gelijk. :/
S2530 kost namelijk 940 euro
http://www.kieskeurig.nl/...2s2530&pcode=0&gq=32s2530
Als je GOED leest, dan zie je ten eerste dat ik de Pricewatch prijzen heb aangehouden. Ik stel niet dat, dat de prijzen zijn, maar geef gewoon de pricewatch prijzen weer.

Ten tweede, heb ik inderdaad de 26" variant vergeleken en daarna nog eens de 32". Ik heb het over NOEMENSWAARDIGE verschillen, dat wil dus niet zeggen dat er daadwerkelijk meer verschillen zijn. Maarja noemenswaardig zal wel subjectief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik heb sinds kort de 32V2500. Gisteren wilde ik mijn Mac Mini erop aansluiten met een DVI <-> HDMI kabel. Werkte direct - de apple detecteerde de "SONY TV" en zette 'm op 720p (1280x720).

Hoewel de Sony er nog een verrassend mooi beeld van maakt is het niet ideaal:
* Ik krijg geen 1-op-1 mapping van de pixels (dus 1280x720 gecentreerd op het 1366x768 paneel) - dus het beeld is niet super scherp.
* Ik krijg ook geen volledig vullend beeld (of ik mis iets (overscan) of ik heb een zwarte rand)

Ik heb het ook geprobeerd met m'n laptop met DVI aansluiting, en daar precies hetzelfde probleem, terwijl ik bij die laptop zeker weet dat de videokaart 1366x768 ondersteunt. Het moet dus wel aan de Sony liggen, die geen 1366x768 op de HDMI aansluiting accepteert!

Uiteraard kan ik de Mac analoog (via de VGA-in) aansluiten, maar dat zou zonde zijn vanwege het kwaliteitsverlies (Digitaal -> Analoog -> Digitaal). Weet iemand een manier om 1366x768 via de HDMI op de Sony te krijgen?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Burat schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:17:
Weet iemand een manier om 1366x768 via de HDMI op de Sony te krijgen?
misschien powerstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 10:04
Mijn ouders hebben net een Sony V2500. Erg mooi tv en na wat aanpassingen in de instellingen nog beter. Maar nu wilde ik eens testen met 720p en 1080i. Maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan instellen. Staat ook niet in de handleiding?! Kan je dit op de tv instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51
bsmpower schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:59:
Mijn ouders hebben net een Sony V2500. Erg mooi tv en na wat aanpassingen in de instellingen nog beter. Maar nu wilde ik eens testen met 720p en 1080i. Maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan instellen. Staat ook niet in de handleiding?! Kan je dit op de tv instellen?
Je zult natuurlijk wel materiaal (upscaling dvd speler bijvoorbeeld) moeten hebben om 720p of 1080i op het scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 10:04
Ja dat is waar. heb ik gelijk nog een vraag over. Ik heb een aantal 720p xvid filmpjes. Maar die wordt niet gepakt door mijn dvd speler (Cyberhome met divx/xvid ondersteuning). Bestaan er wel spelers die 720p divx of xvid kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

GS2K1 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Je zult natuurlijk wel materiaal (upscaling dvd speler bijvoorbeeld) moeten hebben om 720p of 1080i op het scherm te krijgen.
Wat ik heb gelezen van in ieder geval de 40W is dat deze zelf upscaled naar 1080i (en vaak nog beter dan veel goedkopere upscaling spelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ik ben toch overtuigd van de HD kwaliteiten van de 40w2000. Vooral mijn pc aansluiten zal super worden zodat ik kan genieten van de HD kwaliteiten.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe je je pc op het scherm moet aansluiten. Er is een D-Sub aansluiting op het scherm aanwezig de zogenaamde PC ingang. Nu is het zo dat in het manual staat (pagina 42) dat de resolutie tot 1360 x 768 gaat, betekend dit dat er geen 1080p signaal op de PC ingang van het scherm kan?
Ook de componenten ingang gaat max tot 1080i ik dacht dat component 1080p ook aan kon.

Weet iemand of dit klopt en hoe het scherm dan aangesloten moet worden voor 1080p? DVI naar HDMI ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Frank J. schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:10:
Ik ben toch overtuigd van de HD kwaliteiten van de 40w2000. Vooral mijn pc aansluiten zal super worden zodat ik kan genieten van de HD kwaliteiten.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe je je pc op het scherm moet aansluiten. Er is een D-Sub aansluiting op het scherm aanwezig de zogenaamde PC ingang. Nu is het zo dat in het manual staat (pagina 42) dat de resolutie tot 1360 x 768 gaat, betekend dit dat er geen 1080p signaal op de PC ingang van het scherm kan?
Ook de componenten ingang gaat max tot 1080i ik dacht dat component 1080p ook aan kon.

Weet iemand of dit klopt en hoe het scherm dan aangesloten moet worden voor 1080p? DVI naar HDMI ofzo?
Officieel kan de tv via de VGA ingang maar maximaal 1080i. In de praktijk is gebleken dat als je de uitgangsinstellingen van je PC goed instelt (details weet ik niet) dat je dan toch 1080p eruit kan halen. Je schijnt dan wel je instellingen via powerstrip te moeten regelen.

Via component kan je inderdaad maximaal 1080i weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Blindfold schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:10:
[...]

Officieel kan de tv via de VGA ingang maar maximaal 1080i. In de praktijk is gebleken dat als je de uitgangsinstellingen van je PC goed instelt (details weet ik niet) dat je dan toch 1080p eruit kan halen. Je schijnt dan wel je instellingen via powerstrip te moeten regelen.

Via component kan je inderdaad maximaal 1080i weergeven.
Ok, theoretisch zou het kunnen. Weet je misschien hoe dat ziet met DVI<==>HDMI? wordt het scherm dan automatisch gedetecteerd en de goede resolutie gekozen? Zou bv zo een verloop goed genoeg zijn om 1080p te kunnen bekijken?
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_963_.jpg

Ik dacht dat component ook 1080 p aan kon, xbox 360 heeft dit toch ook gekregen dmv een update?
[edit]Ok dit schijnt ook via de VGA output te verkrijgen zijn....

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon Heavy op 16-03-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een 46'' lcd tv, en ben uitgekomen op de Sharp LC-46XD1E. Maar nu zag ik in dit topic de 46'' modellen van Sony, en dan vooral de W2000 en X2000. Maar welke van die 2 is nu eigenlijk de beste? Want de X2000 heeft een lager contrast, maar blijkbaar een beter paneel, en is ook een stuk duurder. Is zijn beeld dan een stuk mooier dan die van de W2000? En zijn deze beter dan het Sharp 46'' model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:56:
ik ben op zoek naar een 46'' lcd tv, en ben uitgekomen op de Sharp LC-46XD1E. Maar nu zag ik in dit topic de 46'' modellen van Sony, en dan vooral de W2000 en X2000. Maar welke van die 2 is nu eigenlijk de beste? Want de X2000 heeft een lager contrast, maar blijkbaar een beter paneel, en is ook een stuk duurder. Is zijn beeld dan een stuk mooier dan die van de W2000? En zijn deze beter dan het Sharp 46'' model?
De X schijnt een betere processor te hebben die vooral voor SD materiaal beter is, dus als je voornamelijk HD gaat gebruiken, dan maakt het niet uit of je de W of de X neemt.
Persoonlijk vind ik de X te duur tov de W. Ik denk dat je ook zeker voor het glazen frame betaald, dat er best gelikt uitziet.

Wat de Sharp betreft. Ik heb gelezen bij een uitgebreide test tussen 3 fullhd tv's (samsung F70 ofzo? Sharp 40xde1 en de Sony 40w2000) dat de Sony er als beste uitkwam. Daarna de Sharp en daarna de samsung.

Sharp is zeker geen slechte tv, maar de sony schijnt beter te zijn (mits je geen model hebt met het befaamde backlight mura probleem en dat komt ook best vaak voor, dus zeker iets wat je in je beslissing mee kunt nemen).
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.