Toon posts:

[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 65.922 views sinds 30-01-2008

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:34

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Andere topic was soort van vol, tijd voor deel twee.

Deel 1: Sony introduceert nieuwe "Bravia"serie LCD TV's

De Sony Bravia serie bestaat uit een hele reeks LCD-televisies, van de 15" G2000-serie tot de 52" X2000. Die eerste zullen we hier maar even buiten beschouwing laten.

De basis is de U-series:

http://productimages.sony-europe.com/kdl-40u2000_headonhd_im.jpg

Beeldformaten
26" (KDL-26U2000)
32" (KDL-32U2000)
40" (KDL-40U2000)

Belangrijkste specs
Resolutie: 1366x768
Beeldtechniek: Bravia
Contrastverhouding: 1300:1
Helderheid: 450 cd/m2
Aansluitingen: Scart, HDMI, Component, S-video, Composite

Vervolgens is er de S-series:

http://productimages.sony-europe.com/kdl-32s2030_headon_HD_im.jpg

Deze serie is onlangs gedeeltelijk gemoderniseerd met de S2020 en S2030-series.

Beeldformaten
20" (KDL-20S2020, KDL-20S2030)
26" (KDL-26S2000)
32" (KDL-32S2030, KDL-32S2000)
40" (KDL-40S2000)
46" (KDL-46S2000)

Belangrijkste specs
Beeldtechniek: Bravia Engine
Helderheid: 500 cd/m2
Aansluitingen: Scart, HDMI, Component, S-video, Composite, VGA

Nog een stapje hoger vinden we de V-series, deze heeft een wat andere vormgeving en is voorzien van Live Colour Creation-technologie. De kleinst verkrijgbare maat is 32". Dit model wordt inmiddels opgevolgd/vervangen door de V2500-serie.

http://productimages.sony-europe.com/kdl-40v2000_headonhd_im.jpg

Beeldformaten
32" (KDL-32V2000)
40" (KDL-40V2000)
46" (KDL-46V2000)

Belangrijkste specs
Beeldtechniek: Bravia Engine + Live Colour Creation
Aansluitingen: Scart, HDMI, Component, S-video, Composite, VGA

Het op één na dikste model heet de W-series. Grootste verschil met de V-series is de toepassing van een Full HD paneel met een hoger contrast.

http://productimages.sony-europe.com/kdl-46w2000_headon_im_1080HD.jpg

Beeldformaten
40" (KDL-40W2000)
46" (KDL-46W2000)

Belangrijkste specs
Resolutie: 1920x1080
Beeldtechniek: Bravia Engine + Live Colour Creation
Contrastverhouding: 1800:1
Aansluitingen: Scart, HDMI (2x), Component, S-video, Composite, VGA

Topmodel van de Bravia-range is de X-series:

http://productimages.sony-europe.com/KDL46X2000ani.gif

Ten opzichte van de W-series heeft de X een lagere contrastratio, daarentegen zijn wel alle mogelijke features aanwezig en is de X-series ook verkrijgbaar in een monsterlijk 52"-formaat (tegen een even monsterlijke prijs overigens)

Beeldformaten
40" (KDL-40X2000)
46" (KDL-46X2000)
52" (KDL-52X2000)

Belangrijkste specs
Resolutie: 1920x1080
Beeldtechniek: Bravia Engine EX + Live Colour Creation
Aansluitingen: Scart, HDMI (2x), Component, S-video, Composite, VGA

Aanvullingen welkom :)

[Voor 88% gewijzigd door Daniel op 12-12-2006 16:41]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Over die cashback: blijkbaar doen ze niet zo moeilijk bij Sony. Mijn TV is volgens mij gewoon een internationaal model en ziehier:
07-12-2006 13.18.14.486 DESK SERVICES B.V.
SONY BRAVIA REFUND 100,00 EUR
\o/

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
UltraSub schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:22:
Thnx..
Tis helaas een XBR2, en van de specs die op hun site staan lijkt niet veel te kloppen. Zo schrijven ze dat het ding 3x scart en 1x hdmi heeft. Hij heeft echter 3x hdmi, en géén scarts. Kijkhoek klopt ook niet, enz. Geeft je te denken over de rest van de info die je vind op die site ;)
Anyway, het gaat om de prijzen, en die zien er goed uit! Thnx voor de tip!! Ik zal ze eens mailen met mijn vraag.

/edit
Maar die fouten op die sites is overal zo te zien... Ik geloof alleen nog maar de specs van Sony :P
Komplett.nl is overigens nog goedkoper..
Zelfs de specs van Sony kloppen niet altijd en zijn niet consistent. Het beste kun je de PDF's van de handleidingen downloaden, die specs kloppen wel. Samsung maakt er overigens nog een groter potje van...

De XBR-serie is de Amerikaanse versie van de X-series (XBRavia :P) en buiten import niet te krijgen in Europa. Vandaar ook het ontbreken van scart-ingangen, dat is een exclusief Europees formaat. Het importeren van alleen die bezel zal wel niet zo lastig zijn, het complete toestel verschepen is vanwege gewicht en importheffingen niet echt aan te raden.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Elk formaat went. In het begin vond ik 46" echt belachelijk, genant groot gewoon. Maar als ie dan een weekje of wat aan de muur hangt went het snel. Voor de gemiddelde woonkamer is 32 inch echter een mooie maat, 37 inch kan ook nog net maar alles wat groter is neemt toch al snel een hele prominente plaats in in je huis. Is niet heel erg maar moet je wel even rekening mee houden :)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
markmg schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 08:04:
heb het zelfde probleem met de X en de V
Je moet ergens in het menu Full Pixel instellen, schijnt per resolutie apart te moeten. Als ik Madden 07 speel heb ik in het normale game-menu (1024x768) overscan maar in het spel zelf (1600x900) niet.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Mijn X-series komt ook van Plasmavisie, was veruit de goedkoopste en redelijk in de buurt dus ik ben hem maar gaan halen. Het is een behoorlijk klein zaakje maar ze hebben een behoorlijke voorraad. Gaat wel erg hard dus het is wel handig om eerst online de bestelling te plaatsen en dan even te bellen of ze er daadwerkelijk staan, en te zorgen dat er eentje voor je gereserveerd is. Toen ik mijn TV ging halen hadden ze er nog maar eentje en er stond toen iemand in de winkel die hem ook nog wilde hebben. Die had dus pech :)

Tussen mijn bestelling en het ophalen was de prijs 200 euro gedaald, ik kreeg netjes de lagere prijs :)
Het is wel vrij lastig om er voor de deur te komen met de auto, het is in een afgesloten winkelstraat.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Let er ook op dat die Philips wel 1080p weergeeft, maar geen 1080p als input kan accepteren! De TV scaled een 1080i-input zelf naar 1080p. Als je die PS3 wil om een native 1080p-signaal naar de TV te sturen biedt de Philips dat dus niet. De Sony's accepteren wel 1080p als input maar alleen over HDMI.

De 40" W-series is op dit moment een behoorlijk goede deal en imho is de X-series het prijsverschil niet waard, tenzij je volledig valt voor de vormgeving. Vreemd genoeg is het prijsverschil tussen de 46" uitvoeringen van beide toestellen kleiner (~600 euro ipv ~700) Geeft aan hoe scherp de prijs van de W nu is. Let er overigens wel op dat die prijzen nogal eens van dag tot dag kunnen verschillen en dat voor die lage prijs adverteren stap 1 is, maar hem ook daadwerkelijk kunnen leveren stap 2. De ervaring leert dat het vaak om zeer beperkte aantallen gaat.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
F e r o x schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:22:
Misschien domme vraag, maar waarom zou je hem precies willen aansluiten met component?
Vrij eenvoudig, je wil natuurlijk wel meerdere randapparaten op je mooie TV kunnen aansluiten. Bij mij zitten er nu al een Xbox360, een DVD-speler, een HTPC, de normale analoge kabel en een UPC Digital decoder op aangesloten. Daar komt waarschijnlijk nog een Wii bij. Op die manier heb je echt een groot deel van de aansluitingen nodig, ik heb nu nog 'maar' één component, één HDMI, de VGA en de kwalitatief mindere aansluitingen (composite, s-video, scart) vrij. Stel dat je al een HTPC aan VGA hebt hangen en je hebt geen DVI, dan 'moet' je je Xbox wel op component zetten.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
UltraSub schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:15:
Ik begin langzaamaan toch steeds meer te twijfelen of ik wel voor een 46" moet gaan. Is wellicht toch een tikkie te groot. Komt hangen op een muur van 3,15 meter, en kijkafstand is 3,30 meter.
Tegen die muur zou dat betekenen dat het grootste deel van de muur tv wordt :P
Ik hou op zich wel van heel groot (ben dvd/film liefhebber/verzamelaar), en normaal is het bij mij hoe groter hoe beter, maar ja... Dit is toch redelijk extreem. Toch? Ga ik niet het gevoel krijgen naar een tenniswedstrijd te kijken op zeer korte afstand, als ik gewoon een film kijk, en er is een dialoog op het scherm? :)
Steek je vinger op als je denkt dat ik voor de 40X2000 moet gaan, ipv de 46X2000.... :+

/edit toevoeging:
Als ik voor 42" kon kiezen, deed ik het denk ik wel, maar ja, 6" kleiner is meteen een heel verschil.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb de 46X hangen dus als je een indruk wilt krijgen ben je welkom :)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
*uche* dan is het een stevige rit naar Hilversum ja :)

In dat geval, gewoon de grootste nemen, het ding moet toch jaren meegaan dus daar krijg je geen spijt van. Ruim 3 meter is goed te doen qua kijkafstand, ik zit op 3,5 meter en voor gamen dichterbij.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Proberen zou ik zeggen, volgens mij kunnen ze aan het toestel niet zien waar het verkocht is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee