[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 69.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Let er ook op dat die Philips wel 1080p weergeeft, maar geen 1080p als input kan accepteren! De TV scaled een 1080i-input zelf naar 1080p. Als je die PS3 wil om een native 1080p-signaal naar de TV te sturen biedt de Philips dat dus niet. De Sony's accepteren wel 1080p als input maar alleen over HDMI.

De 40" W-series is op dit moment een behoorlijk goede deal en imho is de X-series het prijsverschil niet waard, tenzij je volledig valt voor de vormgeving. Vreemd genoeg is het prijsverschil tussen de 46" uitvoeringen van beide toestellen kleiner (~600 euro ipv ~700) Geeft aan hoe scherp de prijs van de W nu is. Let er overigens wel op dat die prijzen nogal eens van dag tot dag kunnen verschillen en dat voor die lage prijs adverteren stap 1 is, maar hem ook daadwerkelijk kunnen leveren stap 2. De ervaring leert dat het vaak om zeer beperkte aantallen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202742

schnumi schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:14:
[...]
Heb je wel met de instellingen geknoeit? Dus digitale dingen uitzetten, het beeld direct van "Live" of hoe die stand mag heten afzetten en hem compleet zelf instellen?

Ik heb altijd zo'n vermoeden dat veel mensen tv's te snel afschrijven. Vooral omdat deze LCD toch echt wel een zeer goede is.
Ja tuurlijk heb ik met de instellingen geknoeit. Ik schrijf de televisie ook helemaal niet af, ondanks deze kleine 'dingetjes' vind ik hem geweldig (laat dat even duidelijk zijn). Gisteren was kill bill2 op de televisie, heb echt genoten van het beeld.

Ik snap alleen niet waar die kleine streepjes/blokjes vandaan komen. Heb al erg veel met de instellingen gespeeld en ook de voorkeursinstellingen van de members hier geprobeerd. Ik ga Sony er dinsdag over bellen. Misschien ben ik gewoon te kritisch erover.

Alleen dat het beeld van de Playstation 2 er niet uitziet snap ik ook niet (niet alleen mijn mening, iedereen die het beeld hier heeft gezien zei hetzelfde erover). Maar dat zal wel aan de standaart scart aansluiting liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

drmbs schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:50:
De W is we degelijk full hd, gebruik zelf de xbox 360 via vga op 1080p. Ook HDMI kan op 1080p afgespeeld worden.

De X verschilt van de W door een iets lager contrast, en een verwisselbare rand om het scherm. Qua specs ontlopen de schermen elkaar niet heel veel. De X heeft alleen een Bravia EX engine, de W een normale Bravia engine. Geen idee wat dit technisch verschilt. Heb zelf uiteindelijk voor een W gekozen, en ben er erg tevreden over.
Hmm dus als je XBOX 360 hebt kun je gewoon via 1080P kijken op dit scherm? en hoe zit het met composite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7663

Black Piet schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:49:
[...]
Volgens mij is @home via de kabel (DVB-C), en dan het is antwoord simpel: Nee, niet mogelijk zonder externe decoder. Maar dat had je kunnen lezen :?
[...]
Das duidelijk. Ik kan dus alleen gebruiken maken van digitenne (mits beschikbaar) i.c.m. de interne decoder van m'n V2500 als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 202742 schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:04:
[...]

Ja tuurlijk heb ik met de instellingen geknoeit. Ik schrijf de televisie ook helemaal niet af, ondanks deze kleine 'dingetjes' vind ik hem geweldig (laat dat even duidelijk zijn). Gisteren was kill bill2 op de televisie, heb echt genoten van het beeld.

Ik snap alleen niet waar die kleine streepjes/blokjes vandaan komen. Heb al erg veel met de instellingen gespeeld en ook de voorkeursinstellingen van de members hier geprobeerd. Ik ga Sony er dinsdag over bellen. Misschien ben ik gewoon te kritisch erover.

Alleen dat het beeld van de Playstation 2 er niet uitziet snap ik ook niet (niet alleen mijn mening, iedereen die het beeld hier heeft gezien zei hetzelfde erover). Maar dat zal wel aan de standaart scart aansluiting liggen dan.
Heb je wel een RGB kabel voor je PS2? Want gewoon scart is idd een stuk minder.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

inXs

known as inXs

Daniel schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:53:
Let er ook op dat die Philips wel 1080p weergeeft, maar geen 1080p als input kan accepteren! De TV scaled een 1080i-input zelf naar 1080p. Als je die PS3 wil om een native 1080p-signaal naar de TV te sturen biedt de Philips dat dus niet. De Sony's accepteren wel 1080p als input maar alleen over HDMI.

De 40" W-series is op dit moment een behoorlijk goede deal en imho is de X-series het prijsverschil niet waard, tenzij je volledig valt voor de vormgeving. Vreemd genoeg is het prijsverschil tussen de 46" uitvoeringen van beide toestellen kleiner (~600 euro ipv ~700) Geeft aan hoe scherp de prijs van de W nu is. Let er overigens wel op dat die prijzen nogal eens van dag tot dag kunnen verschillen en dat voor die lage prijs adverteren stap 1 is, maar hem ook daadwerkelijk kunnen leveren stap 2. De ervaring leert dat het vaak om zeer beperkte aantallen gaat.
Wat gebeurd er dan met een native 1080p signaal van een PS3 game? Daar gebeurd iets raars mee? Wel goed om te weten iig, nu wordt die sony wel erg aantrekkelijk zeg maar. Zelf vind ik de x variant ook niet zoveel meer interrestanter om het prijsverschil te rechtvaardigen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36

GaMeOvEr

Is een hork.

De X heeft een betere scaler dan de W, daar heb je voornamelijk wat aan als je wat meer met SD materiaal werkt, zoals kabel, dvd speler zonder upscaling, of een settopbox. (Satelliet, digitenne, etc.)

En het design is strakker. Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij dat het prijsverschil waard vind. Zelf heb ik satelliet en zie ik voorlopig SD bronnen nog niet zo snel verdwijnen en heb ik daar ook graag enige kwaliteit, vandaar dat ik voor de X gekozen heb. Het meeste kijk (ik) toch "gewoon" TV, heel mooi als ik eens wat HD ofzo doe met mijn HTPC of in de toekomst met een blu-ray/HD DVD of iets anders, maar nu wil ik ook al gelijk zo goed mogelijk beeld hebben. ;)
inXs schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:02:

Wat gebeurd er dan met een native 1080p signaal van een PS3 game? Daar gebeurd iets raars mee? Wel goed om te weten iig, nu wordt die sony wel erg aantrekkelijk zeg maar. Zelf vind ik de x variant ook niet zoveel meer interrestanter om het prijsverschil te rechtvaardigen.
Je moet dan je PS3 op 1080i aansluiten aan je TV, je TV maakt daar dan weer 1080p van. Dus je uitgangsignaal van je ps3 is slechter, en je tv zijn scaler bepaald uiteindelijk je beeldkwaliteit, die natuurlijk minder is dan als je de PS3 gelijk op 1080p het scherm aan zou laten sturen, omdat er conversieslagen plaats vinden. Een beetje jammer dus.

[ Voor 35% gewijzigd door GaMeOvEr op 31-12-2006 18:13 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

GaMeOvEr schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:11:
De X heeft een betere scaler dan de W, daar heb je voornamelijk wat aan als je wat meer met SD materiaal werkt, zoals kabel, dvd speler zonder upscaling, of een settopbox. (Satelliet, digitenne, etc.)

En het design is strakker. Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij dat het prijsverschil waard vind. Zelf heb ik satelliet en zie ik voorlopig SD bronnen nog niet zo snel verdwijnen en heb ik daar ook graag enige kwaliteit, vandaar dat ik voor de X gekozen heb. Het meeste kijk (ik) toch "gewoon" TV, heel mooi als ik eens wat HD ofzo doe met mijn HTPC of in de toekomst met een blu-ray/HD DVD of iets anders, maar nu wil ik ook al gelijk zo goed mogelijk beeld hebben. ;)

[...]

Je moet dan je PS3 op 1080i aansluiten aan je TV, je TV maakt daar dan weer 1080p van. Dus je uitgangsignaal van je ps3 is slechter, en je tv zijn scaler bepaald uiteindelijk je beeldkwaliteit, die natuurlijk minder is dan als je de PS3 gelijk op 1080p het scherm aan zou laten sturen, omdat er conversieslagen plaats vinden. Een beetje jammer dus.
Tja je draagt inderdaad wel goede argumenten aan, maar wat die philips betreft, dat vind ik ook een goed punt om niet een philips aan te schaffen, maar een sony bravia, want tja, voor die paar honderd euro meer verwacht ik wel een echt 1080p signaal en niet een downscale/upscale verhaal omdat die TV geen 1080P in 1x kan ontvangen. Sony it is then, verder is he nog even tobben of ik voor de W of de X ga, maar even een maandje of 2 aankijken wat de prijzen doen, of er nog andere modellen komen en dan beslis ik. Thnx voor de info!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inXs schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:22:
[...]

Tja je draagt inderdaad wel goede argumenten aan, maar wat die philips betreft, dat vind ik ook een goed punt om niet een philips aan te schaffen, maar een sony bravia, want tja, voor die paar honderd euro meer verwacht ik wel een echt 1080p signaal en niet een downscale/upscale verhaal omdat die TV geen 1080P in 1x kan ontvangen. Sony it is then, verder is he nog even tobben of ik voor de W of de X ga, maar even een maandje of 2 aankijken wat de prijzen doen, of er nog andere modellen komen en dan beslis ik. Thnx voor de info!
Tja en zo blijf je w8en:D In maart komen de eerste 3d tv's die maar 175euro meer gaan kosten dan de huidge tv's(philips). EN dan w8 je weer op een nieuwere versie. Gewoon 1 kopen want er komt altijd wel weer iets nieuws uit:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202742

schnumi schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:01:
[...]

Heb je wel een RGB kabel voor je PS2? Want gewoon scart is idd een stuk minder.
nee maar dat zei ik al :) "dat zal wel aan de standaart scart aansluiting liggen dan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 3979 schreef op zondag 31 december 2006 @ 20:03:
[...]

Tja en zo blijf je w8en:D In maart komen de eerste 3d tv's die maar 175euro meer gaan kosten dan de huidge tv's(philips). EN dan w8 je weer op een nieuwere versie. Gewoon 1 kopen want er komt altijd wel weer iets nieuws uit:D
Nee ik wacht op mijn belastingcenten ;) Ik zit midden in een verhuizing nu, dus even geen geld over voor een HD tv. In maart komt de PS3 hier als het goed is en dan koop ik instant een Full HD tv zeg maar, maar ben vast aan het rondsnuffelen wat een goed merk/keuze zou zijn. Dus als ik in maart mijn centen krijg, dan koop ik ws die duurdere variant, ik weet dat men eeuwig kan wachten, maar gelukkig ben ik verder niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door inXs op 31-12-2006 20:43 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij aub duidelijkheid geven over de 40w2000 en een xbox360?
Welke resoluties kan deze tv aan op composite en op vga? En welke van deze 2 is beter?:D

BTW HAPPY NEWYEAR ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 3979 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 09:57:
Kan iemand mij aub duidelijkheid geven over de 40w2000 en een xbox360?
Welke resoluties kan deze tv aan op composite en op vga? En welke van deze 2 is beter?:D

BTW HAPPY NEWYEAR ALL
Als je het topic had gelezen had je het antwoord zelf kunnen vinden.
De W is we degelijk full hd, gebruik zelf de xbox 360 via vga op 1080p. Ook HDMI kan op 1080p afgespeeld worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microkid schreef op maandag 01 januari 2007 @ 11:13:
[...]

Als je het topic had gelezen had je het antwoord zelf kunnen vinden.

[...]
Ja dat weet ik en daar had ik ook op gereplyd. Ik vroeg of iemand wist wat de max res is voor composite maar kreeg geen antwoord. Dat ik nu weer om vga vraag is een foutje:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:40
Component (Bedankt Schnumi! :)) gaat tot maximaal 720p / 1080i, Op 1080p blijft het beeld zwart. Vga gaat wel op 1080p, alleen geeft het scherm aan dat de resolutie niet ondersteund wordt, één keer op menu drukken en de melding verdwijnt.

[ Voor 55% gewijzigd door drmbs op 01-01-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik denk dat je component bedoelt in plaats van composite of niet. ;)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Wow, dus als ik het goed begrijp heeft de sony wel echte full HD ? :)
Ik zat aan de phillips te denken, maar dan heb je hooguit 1080i als input...
Dus in het kort:

Met de sony full HD, ben ik dus ECHT klaar voor al het HDDVD Blue Ray gebeuren, op de hoogst mogelijke reso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja daar kan je best wel es gelijk in hebben schnumi.
Bedankt voor de reply drmbs
Ik denk dat ik eind deze maand de 40w2000 dan maar ga halen. Lijkt me een goeie tv:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:26:
Wow, dus als ikeht goed begrijp heeft de sony wel echte full HD ? :)
Ik zat aan de phillips te denken, maar dan heb je hooguit 1080i als input...
Dus ik het kort:
Met de sony full HD, ben ik dus ECHT klaar voor al het HDDVD Blue Ray gebeuren, op de hoogst mogelijke reso?
Yep dan kun je weer ff vooruit:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Anoniem: 3979 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:27:
[...]

Yep dan kun je weer ff vooruit:D
Dit klinkt erg goed, ik zat aan de philips te denken maar heb het hele "grotere lcd" gedoe even uit me hoofd gezet door die 1080i onzin. Ik ga maar eens even druk surfen, en uitpluizen hoe het met zwart detail, en snelheid van beeld etc. gesteld is.
De W versie klinkt iig als een hele goede keus op het moment. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 14-05 08:50
Anoniem: 202742 schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:04:
[...]

Regel eens dit Dvd'tje. Dan kan je de zaak lekker tweaken met goede beelden die ook nog eens stilstaan. Scheelde bij mij (40V2000) een slok op een borrel.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

The Druid schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:36:
[...]Regel eens dit Dvd'tje. Dan kan je de zaak lekker tweaken met goede beelden die ook nog eens stilstaan.
...en de dvd "Digital Video ssentials" ? ... lijkt mij een bekendere met vermoedelijk zlefde opzet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
The Druid schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:36:
[...]

Regel eens dit Dvd'tje. Dan kan je de zaak lekker tweaken met goede beelden die ook nog eens stilstaan. Scheelde bij mij (40V2000) een slok op een borrel.
mensen moeten maar eens calibration zoeken via torrentspy, dan krijg je ook wat Avia dingen (kweeniet of het freeware is O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Lyris (een gast op avforums die schijnt te weten waar hij het over heeft) heeft een review van de 40w2000 geschreven.

Nadat ik eerst aan het twijfelen was of de Sharp niet misschien toch ook wel erg leuk is, ben ik na het lezen van dit verhaal toch weer terug bij de 40W2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
J-air schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:28:
mensen moeten maar eens calibration zoeken via torrentspy, dan krijg je ook wat Avia dingen (kweeniet of het freeware is O-) )
Dank, heb nog even gezocht en idd.....hij komt nu binnen :9

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195762

Black Piet schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:34:
[...]

Dank, heb nog even gezocht en idd.....hij komt nu binnen :9
De dvd is geshrinkt lijkt mij, en kan je dus niet optimaal je scherm afstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:29
Ik twijfel nog tussen de 32V2500 en 32S2530 (nieuwe S-serie met dit keer oa 2xHDMI). Wat ik me nog afvraag is of Live Colour Creation echt zo'n groot verschil is als Sony zegt. In de winkel vergelijken is bijna onmogelijk; alles anders afgesteld, mensen die voor je langs lopen etc. Is er iemand die het verschil tussen de V en S-serie duidelijk heeft gezien?

Ik zie net dat de nieuwe S-serie ook Live Colour Creation heeft! Dan is het enige overgebleven verschil tussen de V en S-serie de contrastratio? Ik vraag me af of dat het prijsverschil van rond de € 250,- waard is..

Is er een groot verschil tussen een dynamische contrastratio van 7000:1 (32V2500) en 5000:1 (32S2530) ?

[ Voor 28% gewijzigd door Msniekers op 02-01-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW weet iemand welke HDMI connectoren de 40w2000 heeft? Ik neem aan dat dit geen hdmi 1.3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Nope, 1.3 is nog niet officiëel gereleased volgens mij, ik dacht dat het 1.2 was.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Wat heeft de playstation dan weer? Ook 1.2 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:41:
Nope, 1.3 is nog niet officiëel gereleased volgens mij, ik dacht dat het 1.2 was.
Vanuit een ander topic Sharp XD1-serie LCD TV's
Anoniem: 134465 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:29:
Het is een beetje offtopic, maar dit nieuws wil ik jullie niet onthouden. Sharp komt als het goed is deze maand met een stel nieuwe lcd tv's, de HD1E serie. Enkele (schijnbare) features van deze lcd zijn:

HDMI 1.3
1080P 120Hz
1080P over component
Contrast 2500:1

Waarschijnlijk komt Sharp tijdens de CES, die in Las Vegas wordt gehouden van 8 t/m 11 januari, met een persbericht naar buiten waarin meer bekend wordt gemaakt over deze nieuwe serie.
....dus misschien toch al snel op nieuwe toestellen (van Sharp) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bah zo blij je toch aan het w8en op nieuwere modellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad dat zegt mijn pa ook vaak "ja volgende maand is dat ding weer goedkoper of is er wat beters"....

Ja dan kun altijd blijven wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Wat ik heb geleerd van HDMI 1.3 (sterker nog, volgens mij nog in deel 1 van dit topic) is dat de vooruitgang voornamelijk zit in geluid, maar dat de beeldkwaliteit er niet veel op vooruit zal gaan.
Dus je kunt beter investeren in een HDMI 1.3 surround systeem, dan kun je nu alvast genieten van een nieuwe TV.

Al moet ik eerlijk bekennen dat die nieuwe Sharps wel geile specs hebben (vooral het 1080p over component). Helaas zullen die waarschijnlijk ook weer een paar maanden op zich laten wachten voordat ze te koop zijn en ik wilde eind januari toch eens wat geld gaan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Blindfold schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:22:
Wat ik heb geleerd van HDMI 1.3 (sterker nog, volgens mij nog in deel 1 van dit topic) is dat de vooruitgang voornamelijk zit in geluid, maar dat de beeldkwaliteit er niet veel op vooruit zal gaan.
Dus je kunt beter investeren in een HDMI 1.3 surround systeem, dan kun je nu alvast genieten van een nieuwe TV.

Al moet ik eerlijk bekennen dat die nieuwe Sharps wel geile specs hebben (vooral het 1080p over component). Helaas zullen die waarschijnlijk ook weer een paar maanden op zich laten wachten voordat ze te koop zijn en ik wilde eind januari toch eens wat geld gaan uitgeven.
IK heb hier niet veel verstand van dus lach me domme vraag aub niet uit:)
Maar stel je koopt een surround system met HDMI 1.3 dan heeft dat toch geen echte voordeel als je dat aansluit op je tv met hdmi 1.1 of 2? Of zit dat anders in mekaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik zal mijn vraag even compacter formuleren: Wat zijn de voordelen (buiten het design) van de 32V2500 in vergelijking met de 32S25xx ? Beide 2x HDMI, Live Colour Creation enz.
Het enige wat ik kan ontdekken is een verschil van 1000 in de dynamische contrastratio (5000-6000 bij S tegen 6000-7000 bij V).

Is dit de meerprijs van € 250,- voor de V2500 waard, of zijn er nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:10
Henkske schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:22:
[...]

Maar stel je koopt een surround system met HDMI 1.3 dan heeft dat toch geen echte voordeel als je dat aansluit op je tv met hdmi 1.1 of 2? Of zit dat anders in mekaar?
Niemand zal je uitlachen, want nagenoeg niemand weet wat nou het werkelijke voordeel van 1.3 is. Er zouden meer kleuren doorheen kunnen, beter geluid blablabla.

Gevolg: Iedereen wil opeens 1.3 omdat de andere niet meer goed zouden zijn. Kwa geluid is het niet interessant, omdat voor 99,99% van de gevallen dolby 5.1 meer dan afdoende is. De echte audio/videofiel heeft een speciale thuisbioscoop ingericht, niet in de woonkamer.
(Ja ik ben van mening dat 7.1 in een gemiddelde woonkamer totaal nutteloos is) Bovendien gaat de echte audiofiel niet via de provider kijken, maar heeft gewoon een HD-DVD of BR-spelert staan

Dat van die speciale kleuren is ook erg subjectief, omdat je toch geen merkbaar verschil zult zien (tenzij je misschien 2 verschillende schermen onder exact dezelfde omstandigheden naast elkaar zet en gaat zitten turen naar verschillen.

Staar je dus vooral niet te blind op hdmi 1.3. Zonder 1.3 gaat echt alles wel werken. Als het er op zit, prima (hoewel je er wellicht niets van gaat merken) Zit het er niet op. Ach beeld heb je, geluid heb je. Klaar.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Ok bedankt voor je uitleg.
Ga deze maand denk ik me scherm bestellen via lcdhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Henkske schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:22:
[...]

Als HDMI 1.3 geluidsvoordelen bied (meer ongecomprimeerd, zodat het geluid bijv. "voller" klinkt. Dan zal je hier voordeel aan hebben met een 1.3 HDMI versterker, aangezien bijv je HD-dvd/ Bluray speler staat aangesloten op je versterker (waardoor je dus zou profiteren van het betere geluid). Je versterker staat weer doorgelust naar je tv waardoor je beeld nog gewoon netjes via HDMI 1.1.2.weetikveelhoeveel op je beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
Ik lees op kieskeurig dat de 40v2500 een full HD 1080p is. Zou dit kloppen? De 32v2500 staat namelijk vermeld als 720p, wat curieus is, omdat het toch dezelfde range is, zou je zeggen.

Zou wel gaaf zijn, want ik vind de v2500 mooier dan de W2000. Ik begrijp alleen de toegevoegde waarde van de 40W2000 nu niet helemaal. Lager contrast, duurder, lelijker.

Op de Nederlandse Sony site wordt de 40V2500 nog niet eens vermeld overigens.

[EDIT] meh ik denk dat de info op Kieskeurig inderdaad fout is, volgens alle nederlandse en duitse internetwinkels is 'ie gewoon 720p.

[ Voor 22% gewijzigd door FR33L04D3R op 03-01-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ga de 40w2000 deze maand halen. Zit alleen nog te twijfelen bij welke shop
LCDHOME
PIXMANIA
MOKIO of
Redcoon.

Helaas geen van alle een echt goeie beoordeling:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

FR33L04D3R schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:18:
Ik lees op kieskeurig dat de 40v2500 een full HD 1080p is. Zou dit kloppen? De 32v2500 staat namelijk vermeld als 720p, wat curieus is, omdat het toch dezelfde range is, zou je zeggen.

Zou wel gaaf zijn, want ik vind de v2500 mooier dan de W2000. Ik begrijp alleen de toegevoegde waarde van de 40W2000 nu niet helemaal. Lager contrast, duurder, lelijker.

Op de Nederlandse Sony site wordt de 40V2500 nog niet eens vermeld overigens.

[EDIT] meh ik denk dat de info op Kieskeurig inderdaad fout is, volgens alle nederlandse en duitse internetwinkels is 'ie gewoon 720p.
Raar typenummer, op de sony site staat hij ook nog niet eens.. http://www.sony.nl/view/S...DL-40V2000&site=odw_nl_NL deze wel en deze is HD ready. Niet Full HD dus.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
Een beetje off topic, maar zou 720p videomateriaal er beter uitzien op een 720p LCD TV zoals de 40V2000 dan op een 1080p 40W2000? 720p moet immers opgescalet worden op een 1080p TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7663

Ik zou wel eens willen weten welke aanbieder van digitale TV iedereen hier gebruikt, mits je digitaal kijkt. Vermeld even je aanbieder, je type Bravia TV en je mening over de kwaliteit.
Ik zit hier nl. nog met een analoog signaal van @home waar ik niet tevreden over ben, en wil daarom wachten tot digitenne van KPN bij mij beschikbaar is. Zou dat slim zijn? Misschien is het wel beter om het digitale pakket van @home te pakken, hoewel ik er dan weer een extra afstandsbediening bij krijg...en daar zit ik nou ook niet echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Sja, die zappertjes hier... Heb er al 5 liggen, en met een digitale receiver worden er dat dus idd al 6. Dat zal dan wel het moment zijn dat ik voor een mooie universele ga, met macro's. Zo duur hoeft dat ook niet meer te zijn. Alhoewel ik van mezelf weet dat ik daar toch weer 300 eurietjes voor af ga tikken :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 3979 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:42:
ga de 40w2000 deze maand halen. Zit alleen nog te twijfelen bij welke shop
LCDHOME
PIXMANIA
MOKIO of
Redcoon.

Helaas geen van alle een echt goeie beoordeling:)
Dat heb ik me ook af zitten vragen. Ik moet zeggen dat die voorwaarden bij Mokia wel fijn zijn (8 dagen op proef, gratis ophalen bij defect).

Maar ik heb verder geen ervaring met die winkels en ik wil hier geen shop survey topic van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Laatst online: 13:57
Ik heb een probleem met mijn TV KLV-V40A10E. Op deze tv zit een component en HDMI aansluiting, waarbij mijn 360 op de component aangesloten is, en mijn MCE systeem op de HDMI. Op dit scherm zit helaas geen d-sub aansluiting op anders was het probleem redelijk snel opgelost.

Nou zit ik met het probleem dat mijn MCE systeem niet de juiste resoluties aan wil nemen. Bijvoorbeeld als ik 720P of 1080i kies krijg ik wel een volledig scherm, maar valt er ongeveer ook 5cm van het beeld buiten beeld (beetje moeilijk uit te leggen maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel).

Nu heb ik in mijn MCE systeem een NX7600GT Diamond + en een RS482M4. Ik heb eerst geprobeerd om het systeem aan te sluiten via een DVI kabel met een HDMI convertertje erop maar dit gaf hetzelfde effect. Nu dacht ik dat met een rechtstreekse HDMI verbinding het probleem opgelost zou zijn, dus heb ik even een HDMI kaart geleend (de 76000GT). Helaas geeft deze exact hetzelfde probleem dus daar schoot ik nog niet erg veel mee op.

Nu heb ik ook al contact opgenomen met Sony of er bepaalde .inf files bestaan die de juiste scherm informatie doorgeven aan je MCE systeem. Helaas is Sony zo behulpzaam als een spons en schoot ik er na een uur bellen nog steeds niks mee op.

Nu heb ik al rond zitten neuzen op de fora's en ben ik erachter gekomen dat je met een programma Powerstrip de juiste .inf file kan maken. Nu is me dit na lang proberen nog steeds niet gelukt en beginnen mijn resources een beetje op te drogen. Nu ben ik nog bezig met het regelen van een Samsung tv (die ook 1080i aankan) om het hiermee ook maar eens te proberen.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende, heeft er iemand ook deze TV in combinatie met een MCE systeem en heeft de native 720p en 1080i resoluties wel juist in kunnen stellen. Dus zonder overlapping in 1080i met een resolutie van 1360*768? En zo ja hoe heb je dat gedaan en wat voor programma's heb je daarvoor gebruikt. Ook moet het dan een scherp beeld zijn en moet de text niet blurry zijn.

Mocht ik hier niet goed zitten laat ff iets weten dan vraag ik of het bericht verplaatst kan worden. En alle hulp is welkom en ik zou jullie zeer dankbaar zijn :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
ik en een collega hebben wel eens audio apparatuur bij pick2pay gekocht naar tevredenheid. Die zijn ook goedkoop voor de W2000, mischien dat dat nog een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
We zijn hier thuis van plan een 32v2500 aan te schaffen.

We hebben wel enkel een analoog tv signaal; en dat zal nog wel even zo blijven.

Is deze tv dan wel aan te raden of kan ik beter bij m'n oude CRT blijven zolang?

Trekt het beeld op iets met een analoog signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Jack3770 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:10:
We zijn hier thuis van plan een 32v2500 aan te schaffen.

We hebben wel enkel een analoog tv signaal; en dat zal nog wel even zo blijven.

Is deze tv dan wel aan te raden of kan ik beter bij m'n oude CRT blijven zolang?

Trekt het beeld op iets met een analoog signaal?
Ik had hier wat foto's gemaakt van de 32V2500 & analoog signaal, en ik moet zeggen dat het al op een afstand van 2 meter er beter uitziet dan op onze oude Philips Matchline 28'' CRT. De banken staan er nu ongeveer 3,5-4 meter vanaf en dan is het echt goed beeld! Hangt natuurlijk ook af van je signaal zelf, als je nu al niet zo mooi beeld hebt dan zal een LCD dat niet veel beter maken. En die laatste vraag, of het beeld oprekt, standaard staat 'ie op Smart dacht ik en dat is beeldvullend, de ondertitels blijven in ieder geval goed in beeld alleen sommige logo's vallen een beetje weg, maar je kan hem natuurlijk ook op 4:3 etc. zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Anoniem: 168490 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:38:
[...]

Ik had hier wat foto's gemaakt van de 32V2500 & analoog signaal, en ik moet zeggen dat het al op een afstand van 2 meter er beter uitziet dan op onze oude Philips Matchline 28'' CRT.
Dank u voor het antwoord.
Dat ziet er inderdaad al zeker niet slecht uit; en we zitten thuis toch op een meter of 3,5.
Dan nu enkel nog een maandje wachten om te zien of er al iets van een prijsdrop merkbaar is, en dan kopen die handel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:38:
[...][...]En die laatste vraag, of het beeld oprekt, standaard staat 'ie op Smart dacht ik en dat is beeldvullend, de ondertitels blijven in ieder geval goed in beeld alleen sommige logo's vallen een beetje weg, maar je kan hem natuurlijk ook op 4:3 etc. zetten.
... vind op de 32V2000 wel dat de koersenbalk (ticker) op RTL7 in de hoeken (bij het in- en uitlopen van het beeld) vervormd, wat uitgerekt wordt. Vind het zelf erg storend.... is dit te vermijden/op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Nog maar een keer mijn vraag stellen: weet iemand waarom ik voor de V2500 zou moeten gaan in plaats van de (veel) goedkopere nieuwe S2500 serie? Behalve het design en de contrastratio lijken ze me gelijk. Ik hoop dat iemand me van het twijfelen afhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Msniekers schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:44:
Nog maar een keer mijn vraag stellen: weet iemand waarom ik voor de V2500 zou moeten gaan in plaats van de (veel) goedkopere nieuwe S2500 serie? Behalve het design en de contrastratio lijken ze me gelijk. Ik hoop dat iemand me van het twijfelen afhelpt.
]DarkHelmet schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:16:
[...]

van www.avforums.com

Hello,
Im Tim Page, the Technology Manager for Sony Europe, and last Thursday I presented the Bravia 2006 Webinar for Sony Style. Thanks for those who attended and there were lots of questions. As I've limited time I'll focus on the questions raised on this thread.

* S2500 will come in 32", 40" and 46"
* U series has "PC input and TV window" mode
* S and V series have "Picture Freeze"
* W series has BRAVIA Engine
* The X series is not currently being updated
* X series does have Film and Game mode
* X, A, R series have 2 component inputs (rear and side/front)
* X series will be available with Black bezel as standard (subject to countries)
* Both W and X have overscan
* The MDPJ models 55A2000 and 70R2000 have BRAVIA Engine Pro
* S2500 and V2500 will have similar features, design will be different

S2500 serie
Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f383/lyris1/6.jpg

V2500 serie
Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f383/lyris1/7.jpg
En op http://www.elektrozine.be...lang=nl&pag=&Verslag=2585
De S2500-reeks zal in december worden uitgebracht met twee HDMI-ingangen en Wide Colour Gamut backlights (met uitzondering van het 32-inch model).
...dus toch een verschilletje ?! Of verkeerde info van de specs ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 04-01-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Anoniem: 26457 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:49:
[...]

[...]

En op http://www.elektrozine.be...lang=nl&pag=&Verslag=2585

[...]
...dus toch een verschilletje ?! Of verkeerde info van de specs ?
Wel meer verschillen. De V2500 heeft contrast 1700:1 ipv 1300.

Er is veel onduidelijkheid over de S-serie, maar ook dus de V serie.

Gezien de prijzen denk ik dat ik toch maar voor de LG ga. (kon dat backlioght maar gedimt worden :( )

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

basset schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:21:
[...]
... was al bekend bij de vragensteller:
Msniekers schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:44:
... mijn reactie was dus een aanvulling daarop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
[quote]Anoniem: 26457 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:30:
[...]
... was al bekend bij de vragensteller:
[...]
... mijn reactie was dus een aanvulling daarop ;)
[/quote

:D ai....slecht gelezen

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
basset schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Er is veel onduidelijkheid over de S-serie, maar ook dus de V serie.

Gezien de prijzen denk ik dat ik toch maar voor de LG ga. (kon dat backlioght maar gedimt worden :( )
Ze hebben beide 1700:1. Echter de dynamische contrastratio verschilt wel, zie ook de sheets.
De Color Gamut Backlight is een onderdeel van het Live Colour Creation systeem, dus het lijkt me sterk dat één van de modellen van de serie dit niet zou hebben. Dan is het Live Colour-systeem toch niet meer 'compleet'? De Sony site geeft echter nog steeds geen duidelijkheid :S Moeilijk kiezen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me nog afvraag is:

Ondersteuning van 1080P via component is dat met een FW update te fixen(als sony er een fw van maakt) of moet de hardware dan aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 17:24

zAo

GPLv2 Fanboy

Volgens mij is component maximaal in staat om 1080i weer te geven. Voor 1080p heb je VGA/HDMI nodig. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien domme vraag, maar waarom zou je hem precies willen aansluiten met component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik heb vanavond bij MM Eindhoven de 32S2530 zien staan, en deze heeft géén Live Colour Creation zoals vermeld op de Sony sheets. Het 40" model heb ik niet gezien, dus ik weet niet of die het wel heeft.

Verder heb ik naar het verschil gekeken tussen de 32S2030 en 32V2000 en ik zag nauwelijks verschil in beeldkwaliteit. De V2000 had bij sommige plaatjes wat warmere kleuren, maar dat kan ook aan de instelling gelegen hebben. Ik vraag me dus af of Live Colour Creation echt zo'n grote voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203382

Ik ben aan het twijfelen tussen de 32V2500 en de 32S2500 serie. Ik zag dat hierboven melding werd gemaakt dat de 32S serie ook voorzien gaat worden met Live Color Creation. Klopt dat? Volgens mij kan je de 32S2500 dan toch vergelijken met de 32V2000?

Men zegt dat de nieuwe 2500 serie goedkoper gaat worden dan de 2000. Klopt dat?

Verder heb ik van de winkelier begrepen dat de Zilverkleurige 32V2500 niet leverbaar is in Nederland. Kan iemand dat bevestigen?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Als je de post boven die van jou leest, zie je dat de 32S25xx geen Live Color Creation heeft. 40S25xx en groter zullen het waarschijnlijk wel hebben. Je kunt de 32V2500 en 32S2500 op dat punt dus niet vergelijken.
Bij internetwinkels kost de 2500 serie over het algemeen hetzelfde als de 2000 serie, maar het verschilt nogal. Bij de Media Markt in Eindhoven waar ik vanavond was, kost de S2000 rond de 1100 (afhankelijk van de kleur) en de nieuwe S2530 rond 1300.
De 32V2500 heb ik tot nu toe alleen maar gezien in het zwart met een streepje zilver, dus dat bericht van je winkelier zou wel kunnen kloppen.
Als je verder bent met je keuze tussen deze 2 modellen, dan hoor ik het graag, ik twijfel ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 21:34
zAo schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:20:
Volgens mij is component maximaal in staat om 1080i weer te geven. Voor 1080p heb je VGA/HDMI nodig. Correct me if I'm wrong.
nee is niet waar, component kan ook 1080p weergeven (voorbeeld: xbox360)

quote van wikipedia: Component video is capable of producing signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, and 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
F e r o x schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:22:
Misschien domme vraag, maar waarom zou je hem precies willen aansluiten met component?
Vrij eenvoudig, je wil natuurlijk wel meerdere randapparaten op je mooie TV kunnen aansluiten. Bij mij zitten er nu al een Xbox360, een DVD-speler, een HTPC, de normale analoge kabel en een UPC Digital decoder op aangesloten. Daar komt waarschijnlijk nog een Wii bij. Op die manier heb je echt een groot deel van de aansluitingen nodig, ik heb nu nog 'maar' één component, één HDMI, de VGA en de kwalitatief mindere aansluitingen (composite, s-video, scart) vrij. Stel dat je al een HTPC aan VGA hebt hangen en je hebt geen DVI, dan 'moet' je je Xbox wel op component zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 22:30
Ik heb een 40" bravia via een dvi naar hdmi adapter aan de computer hangen; alleen valt het beeld aan alle kanten een stukje weg....
Mijn 3d kaart is een ati 9800pro met de laatste catalyst drivers en control panel.
Weet iemand een (verborgen)optie voor mijn 3d kaart of de tv om dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 09-05 00:30
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:25:
Ik heb een 40" bravia via een dvi naar hdmi adapter aan de computer hangen; alleen valt het beeld aan alle kanten een stukje weg....
Mijn 3d kaart is een ati 9800pro met de laatste catalyst drivers en control panel.
Weet iemand een (verborgen)optie voor mijn 3d kaart of de tv om dit in te stellen?
Met het laatste catalyst control center moet je de TV toch redelijk makkelijk kunnen instellen.
Hier kan je wat uitleg vinden als het niet lukt.
http://h10025.www1.hp.com...cc=us&dlc=&product=451458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Bedankt voor de link!
De oplossing was om een andere custum resolutie aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Daniel schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:24:
[...]

Vrij eenvoudig, je wil natuurlijk wel meerdere randapparaten op je mooie TV kunnen aansluiten. Bij mij zitten er nu al een Xbox360, een DVD-speler, een HTPC, de normale analoge kabel en een UPC Digital decoder op aangesloten. Daar komt waarschijnlijk nog een Wii bij. Op die manier heb je echt een groot deel van de aansluitingen nodig, ik heb nu nog 'maar' één component, één HDMI, de VGA en de kwalitatief mindere aansluitingen (composite, s-video, scart) vrij. Stel dat je al een HTPC aan VGA hebt hangen en je hebt geen DVI, dan 'moet' je je Xbox wel op component zetten.
Precies, je weet maar nooit waar je het voor nodig hebt:) Voorlopig hoef ik alleen de 360 aantesluiten dus zal ff kieken welke aansluiting beste beeld geeft.
Gister me 40w2000 toch maar besteld. Ook meteen een hd-dvd voor de 360. Hopenlijk volgende week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 14:51

ilrenato

Pizzah!!!!

Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:07:
Bedankt voor de link!
De oplossing was om een andere custum resolutie aan te maken.
Welke custom resolutie?

Ik heb een Bravia 26s10 oid en op HDMI wordt er links en rechts op 1280x720 +- 30-40 pixels afgeknipt.

Helaas geen Full Pixel of Overscan instellingen in het menu (zoals bij >40" XBR* modelen), misschien weet iemand meer?

[ Voor 10% gewijzigd door ilrenato op 05-01-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anouk68
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 22:27

anouk68

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een Philips 37PF9731 en de Sony KDL-40W2000. Ik ben ze eergisteren nogmaals wezen bewonderen bij BCC. De Sony heeft een zeer mooi helder scherp beeld door een HD bron aangestuurd. Philips geeft ongeveer hetzelfde beeld alleen dan met ambilight, maar wel 300 tot 400 Euro duurder. Is ambilight nou echt zo speciaal en wat als de kamer al redelijk verlicht is, hoe komt ambilight dan over. Hoe lang zou het duren voordat 1080I of1080P echt verschil maakt als ik er bijvoorbeeld geen laptop aan hang. Volgens mij duurt het nog wel 5 jaar voordat alle zenders op HD worden uitgezonden. Is investeren in de toekomst aan te raden of beter nog wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Voordat alle zenders op HD uitzenden zijn we wel verder dan 5 jaar ben ik bang. Tja en w8en heeft vind ik weinig zin, want er komt altijd wel iets nieuwers uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Ok sorry mensen maar hier komt weer een vraag van mij

Heeft iemand een link voor een goeie vga kabel voor de 360? Ik zie alleen kabels die of tot 720P gaan op tot 1080i. Zou er graag 1 willen voor 1080P

EDIT: Ahh deze zou het moeten kunnen:
http://www.consoleshop.nl...-360-vga-hd-av-kabel.html

Lol 37euro. Is dit de beste kabel die er is voor vga?

[ Voor 30% gewijzigd door Henkske op 05-01-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
ilrenato schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:08:
[...]

Welke custom resolutie?

Ik heb een Bravia 26s10 oid en op HDMI wordt er links en rechts op 1280x720 +- 30-40 pixels afgeknipt.

Helaas geen Full Pixel of Overscan instellingen in het menu (zoals bij >40" XBR* modelen), misschien weet iemand meer?
Volgens mij was het deze resolutie: (1152 x 648 @ 60 Hz) van dit artikel:
http://h10025.www1.hp.com...cc=us&dlc=&product=451458
Als dit niet de goede resolutie is ga ik even bij mijn mediacenter kijken (daar is nu mijn moeder en zusje een film aan het kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor best veel over backlight problemen met de 40w2000. Weet iemand wat dit precies inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 3979 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:59:
Ik hoor best veel over backlight problemen met de 40w2000. Weet iemand wat dit precies inhoud?
Het schijnt dat een aantal modellen last hebben van het zgn "bleeding." Dit betekent dat soms in voornamelijk donkeren stukken sommige lichte plekken te zien zijn (meestal in één of meerdere hoeken).
Er zijn diverse dingen die ik heb gelezen:
- bij sommigen wordt het minder na een tijdje
- sommigen zeggen dat het minder wordt als je de tv een lange tijd aan laat staan (14 uur ofzo)
- sommigen zeggen dat het minder wordt als je de tv met een zachte doek even "masseert" (het lcd gedeelte dus hè, geen olie gebruiken ;) )
- het is voornamelijk zichtbaar als je de backlight hoog zet, dus als je een beetje knutselt met de instellingen dan wordt het voor de meeste mensen acceptabel.
- er zijn schermen die helemaal perfect zijn, dus het kan wel en neem geen genoegen met iets als je niet tevreden bent. Voor zo'n bedrag dient Sony gewoon een goede tv te leveren.

Ik zit zeker ook te denken aan de 40w2000 en als ie eind deze maand 2000 of minder is, dan ga ik hem halen (al zit ik toch te denken of ik niet moet wachten op de volgende die 1080p over alle inputs krijgt (de Samsung wil ik niet).
Maar als ik hem aanschaf wil ik zeker letten op het volgende:

- geen banding
- geen dode pixels

de meeste winkels die ik heb gezien die laten je zelf het scherm terugsturen (op eigen kosten) en die geven ook geen 100% pixelgarantie.
Iemand ervaring met winkels die daar hele goede service voor geven? Tot nu toe zit ik toch nog steeds naar Mokio te kijken (aangezien die bovenstaande dus wel geven), maar er staan zo weinig ervaringen in de Shop Survey en ik houd wel van alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem vorige week bij mokio besteld. Als het goed is krijg ik hem komende week binnen.
Vandaag ff naar mediamarkt geweest om het te bekijken(doe je meestal in andere volgorde ) en vond dat het beeld toch best veel trilde als de camera snel bewoog. Dus volgens mij is 1080I niet echt lekker op deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Ouders hebben vandaag goede deal gemaakt bij ITS. de V2500 voor 1500 euro. De actie is nu bij ITS dat je geen BTW hoeft te betalen en van Sony krijg je ook nog eens 100 euro terug. Goede deal lijkt me. en nog 5 jaar garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snoll3bulk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:15:
Ouders hebben vandaag goede deal gemaakt bij ITS. de V2500 voor 1500 euro. De actie is nu bij ITS dat je geen BTW hoeft te betalen en van Sony krijg je ook nog eens 100 euro terug. Goede deal lijkt me. en nog 5 jaar garantie :P
Hmm geen BTW?:D die aktie is nu zeker afgelopen?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 3979 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:11:
Ik heb hem vorige week bij mokio besteld. Als het goed is krijg ik hem komende week binnen.
Vandaag ff naar mediamarkt geweest om het te bekijken(doe je meestal in andere volgorde ) en vond dat het beeld toch best veel trilde als de camera snel bewoog. Dus volgens mij is 1080I niet echt lekker op deze tv?
Bij Mediamarkt staan ze vaak erg slecht ingesteld, dus daar zou ik nog niet bang van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:15:
Ik ga 1395 betalen....dus de deal kan nog beter.... O-) (En dan reken ik de 100 retour nog niet mee). Moet ik wel naar Lunteren rijden...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Anoniem: 3979 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:22:
[...]

Hmm geen BTW?:D die aktie is nu zeker afgelopen?:D
nee volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik heb op de 32V2000 en 32S2000 alleen HD-demo's gezien, en dat is subliem, maar ik vraag me af hoe de kwaliteit is van SD-beelden en DVD.
Ik ben aan het twijfelen of ik niet toch een plasma ga aanschaffen. Heeft iemand al eens de Sony 32" modellen (V2000/2500 en 32S2000/2500) vergeleken met bijvoorbeeld een plasma als de Panasonic 37VP60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Dat van die actie, 100 euro retour, staat enkel op de Hollandse sony site.
Ik denk dat de actie in België niet geldt.

Zou het lukken om de 100 euro terug te vorderen als ik de tv in België koop?
Ik beschik over een adres, en rekeningnummer in Nederland.

Er staat bij de voorwaarden van de actie alleszins niks over het land van aankoop :) enkel over adres en rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203382

Msniekers schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:00:
Ik heb op de 32V2000 en 32S2000 alleen HD-demo's gezien, en dat is subliem, maar ik vraag me af hoe de kwaliteit is van SD-beelden en DVD.
Ik ben aan het twijfelen of ik niet toch een plasma ga aanschaffen. Heeft iemand al eens de Sony 32" modellen (V2000/2500 en 32S2000/2500) vergeleken met bijvoorbeeld een plasma als de Panasonic 37VP60?
Sniekers, ik heb toch gekozen voor een 32V2500 boven de V2000. Staat nu in bestelling. Heb woensdag 27-12 een 26S2020 en een 32" Philips 32pf9968 gekocht. Ik ging naar de winkel voor twee sony's maar deze Philips had zeker een mooi beeldweergave en Pixelplus. Dus toch maar gekocht.

De Philips meteen geinstalleerd en daarna de Sony. Was er zeker blij mee. Uiteindelijk bleek dat de Philips een dode pixel had en dat gaf me meteen een reden om toch maar een sony aan te schaffen. Puur gezien het feit dat de V2500 een nieuw type is hebben we die uiteindelijk gekozen.

Succes met zoeken verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:20
Ik zie nergenst in de winkel de 2500 serie modellen hangen.
Wie weet wanneer deze verkrijgbaar zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
robert22nh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:49:
Nu, maar je moet even zoeken. De meeste willen namelijk de voorraad V2000 verkopen. In Correct Rotterdam heb ik ze al naast elkaar gezien.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze staan ook al bijna een maand bij BCC Amstelveen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
robert22nh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:49:
Mijn ouders hebben gewoon gevraagd naar de V2500 en toen kregen we die Deal dat we hem dus zonder BTW konden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Anoniem: 203382 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:48:
[...]

Sniekers, ik heb toch gekozen voor een 32V2500 boven de V2000. Staat nu in bestelling. Heb woensdag 27-12 een 26S2020 en een 32" Philips 32pf9968 gekocht. Ik ging naar de winkel voor twee sony's maar deze Philips had zeker een mooi beeldweergave en Pixelplus. Dus toch maar gekocht.

De Philips meteen geinstalleerd en daarna de Sony. Was er zeker blij mee. Uiteindelijk bleek dat de Philips een dode pixel had en dat gaf me meteen een reden om toch maar een sony aan te schaffen. Puur gezien het feit dat de V2500 een nieuw type is hebben we die uiteindelijk gekozen.

Succes met zoeken verder :)
Ik ben nog wel benieuwd of je verschil ziet in beeldkwaliteit tussen de 26S2020 en de 32V2500 zodra je die binnen hebt. Ik zag het namelijk niet in de winkel (32S2030 en 32V2000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik begin langzaamaan toch steeds meer te twijfelen of ik wel voor een 46" moet gaan. Is wellicht toch een tikkie te groot. Komt hangen op een muur van 3,15 meter, en kijkafstand is 3,30 meter.
Tegen die muur zou dat betekenen dat het grootste deel van de muur tv wordt :P
Ik hou op zich wel van heel groot (ben dvd/film liefhebber/verzamelaar), en normaal is het bij mij hoe groter hoe beter, maar ja... Dit is toch redelijk extreem. Toch? Ga ik niet het gevoel krijgen naar een tenniswedstrijd te kijken op zeer korte afstand, als ik gewoon een film kijk, en er is een dialoog op het scherm? :)
Steek je vinger op als je denkt dat ik voor de 40X2000 moet gaan, ipv de 46X2000.... :+

/edit toevoeging:
Als ik voor 42" kon kiezen, deed ik het denk ik wel, maar ja, 6" kleiner is meteen een heel verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 07-01-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik schrok eerlijk gezegd al van de 40:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, kan ik me voorstellen. Ervaringen uit het verleden hebben mij ook al geleerd dat wat je in de winkels ziet absoluut niet te vergelijken is met als het thuis staat/hangt. Sjemig, als je naar een 32" kijkt in een winkel, lijkt het wel of je naar zo'n mini tv voor op de wc kijkt (jullie snappen vast wat ik bedoel), maar als je dan 32" thuis ziet staan denk je hmmmm.. :P

Ik ben overigens bang dat de reactie van mijn vrouwtje op een 46 niet fijn gaat zijn. Sterker nog, ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat ik hem terug kan gaan brengen als ik hem uit de doos haal en ff op het meubel zet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol herkenbaar, toen ik mijn ouders eens meenam naar Polectro om wat 32" tv's te laten zien vonden ze het eigenlijk maar klein naast al die 37''+ tv's. Nu we een 32" tv in de huiskamer hebben staan is het eigenlijk precies goed.

Niet om weer een LCD/Plasma discussie op te laten waaien maar als je veel DVD's kijkt zou ik toch wel rekening houden met Plasma, ik vond dat er erg mooi uitzien en eigenlijk beter dan op een LCD. Wij kijken hier weinig DVD's en vinden vooral 1:1 pixelmapping en de resolutie van een tv belangrijk voor consoles/mediacenter alsmede weinig schermreflectie, daarom zijn we voor LCD gegaan. Neemt niet weg dat de grotere Sony LCD's alsnog prachtig zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 168490 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:48:
Lol herkenbaar, toen ik mijn ouders eens meenam naar Polectro om wat 32" tv's te laten zien vonden ze het eigenlijk maar klein naast al die 37''+ tv's. Nu we een 32" tv in de huiskamer hebben staan is het eigenlijk precies goed.

Niet om weer een LCD/Plasma discussie op te laten waaien maar als je veel DVD's kijkt zou ik toch wel rekening houden met Plasma, ik vond dat er erg mooi uitzien en eigenlijk beter dan op een LCD. Wij kijken hier weinig DVD's en vinden vooral 1:1 pixelmapping en de resolutie van een tv belangrijk voor consoles/mediacenter alsmede weinig schermreflectie, daarom zijn we voor LCD gegaan. Neemt niet weg dat de grotere Sony LCD's alsnog prachtig zijn hoor ;)
- Xbox 360, dus full-hd gewenst -> check
- Mediacenter, dus resolutie gewenst -> over een paar maanden, check
- Rondom glas in woonkamer, dus reflectie is key -> check

LCD it is, ik vertrouw het hd verhaal van plasma en de levensduur niet zo. Nee, geen plasma vs lcd discussie aub :)
Ga op dit moment dus voor het top segment in LCD. Alhoewel ik nog steeds op die verwachte prijsdrop wacht van februari. But then again, het is pas januari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 15:03
Ik heb ook besloten voor Mokio te gaan

- zelf afhalen
- service center, handig bij eventuele defecten
- pixelgarantie

alleen moet ik de prijs nog even verifiëren:

1449,- voor een Sony KLD-32V2500 + 100,- Sony retouractie
is dat dus incl. of excl. de 100,- retour?

Incl. lijkt me niet, want je rekent anders 1549,- af en dan zou de prijs niet kloppen.
Ze geven immers niet zelf de 100,- korting, maar ik wil het wel zeker weten voordat ik hem ga bestellen

Heb zelf al een TV-meubel ontworpen en die moet ik dus nog wel in elkaar schroeven & lakken, maar dan is mijn thuisbioscoop toch wel puik 8)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
UltraSub schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:15:
Ik begin langzaamaan toch steeds meer te twijfelen of ik wel voor een 46" moet gaan. Is wellicht toch een tikkie te groot. Komt hangen op een muur van 3,15 meter, en kijkafstand is 3,30 meter.
Tegen die muur zou dat betekenen dat het grootste deel van de muur tv wordt :P
Ik hou op zich wel van heel groot (ben dvd/film liefhebber/verzamelaar), en normaal is het bij mij hoe groter hoe beter, maar ja... Dit is toch redelijk extreem. Toch? Ga ik niet het gevoel krijgen naar een tenniswedstrijd te kijken op zeer korte afstand, als ik gewoon een film kijk, en er is een dialoog op het scherm? :)
Steek je vinger op als je denkt dat ik voor de 40X2000 moet gaan, ipv de 46X2000.... :+

/edit toevoeging:
Als ik voor 42" kon kiezen, deed ik het denk ik wel, maar ja, 6" kleiner is meteen een heel verschil.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb de 46X hangen dus als je een indruk wilt krijgen ben je welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:01
Okey, ik ben nu helemaal de kluts kwijt:

Ik weet dat de KDL-40W2000 een native resolutie van 1920x1080 heeft en daarmee het logo "Full 1080" draagt. Dat betekent dus dat hij alleen 1080i kan verwerken en geen 1080p, anders zou het logo "Full 1080p" erop staan, zoals bij de Sharp XD1E serie. Toch staat er op de sony website:
Videosignaal

576i: JA
480p: JA
576p: JA
1080i: JA
720p: JA
1080p: JA
Wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masser120 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:38:
Okey, ik ben nu helemaal de kluts kwijt:

Ik weet dat de KDL-40W2000 een native resolutie van 1920x1080 heeft en daarmee het logo "Full 1080" draagt. Dat betekent dus dat hij alleen 1080i kan verwerken en geen 1080p, anders zou het logo "Full 1080p" erop staan, zoals bij de Sharp XD1E serie. Toch staat er op de sony website:

[...]

Wat is het nou?
Full 1080, Full 1080p, Full HD...het is maar hoe je het wilt noemen maar de 40W2000 kan 1080p in ieder geval aan! ;) De native reso van 1920*1080 geeft al aan dat 'ie 1080p kan slikken.
Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.