Sharp XD1-serie LCD TV's

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:03
Hoi, de 42 inch versie in de UK al voor zo'n 1500 euro gespot o.a bij Dixons.co.uk, dit is zo'n 500 euro goedkoper als de goedkoopste webshop in Nederland, of zelfs op het europese vasteland, gaan wij hier op korte termijn ook nog zo'n prijsverlaging meemaken? Wat denken jullie?
De 46 inch versie is er zelfs 700 euro goedkoper als hier.

Misschien is dit zelfs wel een ritje met de auto waard? Weet iemand wat een retourtje Calais Dover kost?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 18:02
is he tniet meer mogelijk om vanuit ijmuiden naar newcastle te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:50

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topgunn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:56:
Hoi, de 42 inch versie in de UK al voor zo'n 1500 euro gespot o.a bij Dixons.co.uk, dit is zo'n 500 euro goedkoper als de goedkoopste webshop in Nederland, of zelfs op het europese vasteland, gaan wij hier op korte termijn ook nog zo'n prijsverlaging meemaken? Wat denken jullie?
De 46 inch versie is er zelfs 700 euro goedkoper als hier.

Misschien is dit zelfs wel een ritje met de auto waard? Weet iemand wat een retourtje Calais Dover kost?

grtz
Ik weet niet of een 42" tv in je auto past, maar als dat zo is moet je even nagaan of Sharp wereldwijde garantie bied. Het zou zonde zijn als je je tv, mocht hij stuk gaan, ook weer naar Engeland moet brengen. En je moet even nagaan of de versie in Engeland niet verschilt van die hier. Misschien eens vragen op een Engels AV-forum?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:44
Topgunn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:56:
70 euro. Zie hier en hoger. Ook jij gaat trouwens de mist in met de wisselkoersen. 1093 pond voor de 42" is momenteel 1629 euro.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:01
Der serie krijgt nu al zijn opvolger:
Tweakers.net nieuws:
Wel heeft Sharp nog een aantal andere producten getoond op de CES. In de Aquos-serie zal een viertal lcd-tv's verschijnen die de volledige hd-resolutie van 1080p zullen gaan ondersteunen. Dit zijn de Sharp LC42D92U, LC-46D92U, LC-52D92U en LC-65D93U met respectievelijk een diagonaalgrootte van 42", 46", 52" en 65". Alle vier de televisies zullen de beschikking krijgen over ondere andere drie hdmi-aansluitingen, een dvi-i-input en een dynamische contrastratio waardoor contrastwaardes van 15.000:1 mogelijk zouden zijn. De 46"- en 52"-schermen moeten deze maand nog op de markt komen voor een prijs van 4200 dollar dan wel 5300 dollar, terwijl de 42"-versie in april volgt met een prijskaartje van 3500 dollar. Over de kosten van de 65"-variant bleef het stil. Naast al het lcd-televisiegeweld zal Sharp zich ook gaan storten op andere elektronische apparaten. Zo heeft het bedrijf zijn eerste blu-ray-speler voor het laatste kwartaal van 2007 op de planning staan en staat er een iPod-systeem genaamd de i-Elegance Music System op de proppen, evenals twee dlp-projectors en twee hdtv-monitoren (32" en 37") speciaal voor gamers.
Echt contrast van 3000:1! Terwijl vele Samsung TV's een dynamisch contrast hebben van 3000:1! Kan je nagaan, een contrast 5 keer hoger dan dat dus. Natuurlijk hangt er wel een fel prijskaartje aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 10:33
masser120 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:15:

[...]

Echt contrast van 3000:1! Terwijl vele Samsung TV's een dynamisch contrast hebben van 3000:1! Kan je nagaan, een contrast 5 keer hoger dan dat dus. Natuurlijk hangt er wel een fel prijskaartje aan...
Supercontrast, maar met een fel (!) prijskaartje.....
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Tv's zijn 100 % identiek, hier en daar, tenminste als ik vanuit de specs in de handleiding kijk. De handleiding voor engeland bevat zelfs ook de nederlandse handleiding,

Verder heb ik de wisselkoers vanuit GWK berekend, maar het blijft een fikse korting, vooral op die 46 inch.

Ik heb een KIA Sorrento, dus dat moet wel passen denk ik, maar ik ga voor de zekerheid toch maar wat dingen navragen,

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

masser120 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:15:

[...]

Vele, maar ze zijn er ook al van 6000-7000, wat neerkomt op 1700 echt contrast. Dus jou vergelijking is een beetje scheef.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 14:36

sanook

_/-\o_

Topgunn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:42:
Tv's zijn 100 % identiek, hier en daar, tenminste als ik vanuit de specs in de handleiding kijk. De handleiding voor engeland bevat zelfs ook de nederlandse handleiding,

Verder heb ik de wisselkoers vanuit GWK berekend, maar het blijft een fikse korting, vooral op die 46 inch.

Ik heb een KIA Sorrento, dus dat moet wel passen denk ik, maar ik ga voor de zekerheid toch maar wat dingen navragen,

grtz
Hoop niet dat je er problemen mee krijgt, want dan kun je hem ook weer in je Sorento (met 1'r' :P ) laden om hem naar de importeur te transporteren....

En ik neem aan dat dat ding ook gewoon de 'Europese Pal norm' aan kan, want 'UK Pal norm' wijkt hier nl van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204080

Hallo lezers!!

Weet iemand of er Firmware updates zijn voor een LC37XD1E - en als deze er zijn hoe wordt dit dan erop gezet??

Ik ben zeer benieuwd gezien het feit dat ik bij andere merken vaak lees over updates!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Anoniem: 204080 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:38:Weet iemand of er Firmware updates zijn voor een LC37XD1E - en als deze er zijn hoe wordt dit dan erop gezet??
... heeft jou 37 inch versie wel of geen component ingang? (...en dus niet een constructie via VGA....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:31:
[...]
... heeft jou 37 inch versie wel of geen component ingang? (...en dus niet een constructie via VGA....)
Ja , maar dat loopt wat vreemd want bij de TV is een component 3 kleuren verloop naar de VGA plug
of is dit wat je bedoelt met een constructie via VGA ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:42

_Arthur

blub

Anoniem: 204080 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:38:
Hallo lezers!!

Weet iemand of er Firmware updates zijn voor een LC37XD1E - en als deze er zijn hoe wordt dit dan erop gezet??

Ik ben zeer benieuwd gezien het feit dat ik bij andere merken vaak lees over updates!! _/-\o_
Dit ben ik voor de XD1E serie nog nergens tegen gekomen op een forum. Ga er dus maar vanuit dat een dergelijke firmware upgrade alleen door een monteur uitgevoerd kan worden.
Anoniem: 26457 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:31:
[...]
Dit heeft elke TV uit de XD1E serie. De vga-connector is zowel voor vga input als component input. Wat voor input je hebt aangesloten kan je selecteren in de instellingen van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Nader onderzoek heeft me geleerd dat in Engeland de prijzen weliswaar lager liggen, maar dat je daar maar 1 jaar garantie hebt, itt de 3 jaar die wij hier hebben. Je kunt dar dan garantie bij kopen, wat het prijsverschil minder interessant maakt.
Persoonlijk zou ik geen moeite hebben met 1 jaar garantie in Nederland als de tv's daar goedkoper van kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:24:
[...][...]Dit heeft elke TV uit de XD1E serie. De vga-connector is zowel voor vga input als component input. Wat voor input je hebt aangesloten kan je selecteren in de instellingen van de TV.
... component via VGA dus... okee, maar levert dat nu nog op een bepaalde manier kwaliteitsverlies op, of maakt het niks uit ? (...het lijkt namelijk of er soms zo krampachtig of negatief wordt gedaan over deze constructie via VGA, vandaar de vraag....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 26457 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:49:
... component via VGA dus... okee, maar levert dat nu nog op een bepaalde manier kwaliteitsverlies op, of maakt het niks uit ? (...het lijkt namelijk of er soms zo krampachtig of negatief wordt gedaan over deze constructie via VGA, vandaar de vraag....)
Het is component via de VGA aansluiting. Er gaat niets daadwerkelijk over de VGA-processing units in de TV. Het is dus puur en alleen de connector die men geshared heeft. Waarom heeft volgens mij niemand een antwoord op. Kosten besparing zou er 1 kunnen zijn (alhoewel ik me niet kan voorstellen dat een separate component aansluiting nu opeens zoveel duurder zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:01
FrankGuthrie schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:13:
[...]

Vele, maar ze zijn er ook al van 6000-7000, wat neerkomt op 1700 echt contrast. Dus jou vergelijking is een beetje scheef.
Ik heb het hier over echt contrast van 3000:1 en een dynamisch contrast van 15000:1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:19:
[...]Het is component via de VGA aansluiting. Er gaat niets daadwerkelijk over de VGA-processing units in de TV. Het is dus puur en alleen de connector die men geshared heeft. Waarom heeft volgens mij niemand een antwoord op.
....vandaar ook mijn verbazing dat er geen component op zit, en dus de vrees dat er toch "iets" mee aan de hand zou kunnen zijn (dat component over VGA). Maar component kwaliteit blijft dus compleet gewaarborgd via VGA als ik het goed begrijp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 08:37
Ik lees op een andere internet site dat deze sharps nogal brommen als ze aan staan, voor mij een nog-go. Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 26457 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:43:
[...]
....vandaar ook mijn verbazing dat er geen component op zit, en dus de vrees dat er toch "iets" mee aan de hand zou kunnen zijn (dat component over VGA). Maar component kwaliteit blijft dus compleet gewaarborgd via VGA als ik het goed begrijp ?
Er is nergens te lezen (op avforums.com) over verminderde kwaliteit van het component signaal door het gebruik van deze adapter/connector contructie.

En nogmaals, het is dus geen "component over VGA". Het is puur en alleen de VGA-connector die fysiek gedeelt wordt. Intern hebben VGA en Component hun eigen chips/componenten voor de verwerking van het signaal. Niet meer, niet minder.
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:05:
Ik lees op een andere internet site dat deze sharps nogal brommen als ze aan staan, voor mij een nog-go. Iemand hier ook ervaring mee?
De 37" heeft hier geen enkel last van. Dat is ook de enige uit deze serie die ik zou aanraden om te kopen (wat ik zelf ook van plan ben).

[ Voor 49% gewijzigd door _Arthur op 16-01-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:24:
[...]

Er is nergens te lezen (op avforums.com) over verminderde kwaliteit van het component signaal door het gebruik van deze adapter/connector contructie.

En nogmaals, het is dus geen "component over VGA". Het is puur en alleen de VGA-connector die fysiek gedeelt wordt. Intern hebben VGA en Component hun eigen chips/componenten voor de verwerking van het signaal. Niet meer, niet minder.

[...]

De 37" heeft hier geen enkel last van. Dat is ook de enige uit deze serie die ik zou aanraden om te kopen (wat ik zelf ook van plan ben).
Wel ik kan je deze TV van harte aanbevelen ik heb hem nu een paar weken en ik heb nergens last van.
Geen brommen- geen banding- geen blocking- en afhankelijk van de kwaliteit van het signaal (ik kijk nog analoog) een prachtig beeld- DVD kijken doet hij perfect upscalen!!
Succes met de aankoop beslissing!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb vandaag de 37GE1 in het echt gezien. Over het beeld kan ik niets zeggen, hij was aangesloten op een volgens mij nogal brak 321 setje van Bose, met een verkeerde beeldinstelling en met een slechte concert-dvd. De verkoper was ook totaal niet behulpzaam, verder.

Wat ik wel kan melden is hoe lelijk hij in het echt overkomt. Ik dacht eigenlijk dat ik deze variant mooier zou vinden vanwege die loskoppelbare speaker, zodat je gewoon alleen een panel aan de muur hebt hangen. Maar de grijs-met-zwarte rand maakt het in het echt totaal geen mooie rand. Een compleet zwarte rand, eventueel met een speaker eronder zoals de tv ernaast had is dan toch mooier, en dan neem ik die speaker maar voor lief. Waarschijnlijk ziet de XD1 er dus toch beter uit, maar die hadden ze helaas niet.

Verder konden de verschillende winkeliers me vertellen dat de levertijd nogal lang is. De ene winkel had hem pas vanaf de 12e februari, de andere had het ook over 'weken'. Als iemand toevallig nog een winkel in de omgeving van Nijmegen kent die XD1 op voorraad heeft hoor ik het graag :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hertog schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:17:
Ik heb vandaag de 37GE1 in het echt gezien. Over het beeld kan ik niets zeggen, hij was aangesloten op een volgens mij nogal brak 321 setje van Bose, met een verkeerde beeldinstelling en met een slechte concert-dvd. De verkoper was ook totaal niet behulpzaam, verder.

Wat ik wel kan melden is hoe lelijk hij in het echt overkomt. Ik dacht eigenlijk dat ik deze variant mooier zou vinden vanwege die loskoppelbare speaker, zodat je gewoon alleen een panel aan de muur hebt hangen. Maar de grijs-met-zwarte rand maakt het in het echt totaal geen mooie rand. Een compleet zwarte rand, eventueel met een speaker eronder zoals de tv ernaast had is dan toch mooier, en dan neem ik die speaker maar voor lief. Waarschijnlijk ziet de XD1 er dus toch beter uit, maar die hadden ze helaas niet.

Verder konden de verschillende winkeliers me vertellen dat de levertijd nogal lang is. De ene winkel had hem pas vanaf de 12e februari, de andere had het ook over 'weken'. Als iemand toevallig nog een winkel in de omgeving van Nijmegen kent die XD1 op voorraad heeft hoor ik het graag :)
Haal je de type nummers nu niet doorelkaar? de GE1 heeft volgens mij geen grijs zwarte rand. Die heeft een titanium look.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

FrankGuthrie schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:43:
[...]

Haal je de type nummers nu niet doorelkaar? de GE1 heeft volgens mij geen grijs zwarte rand. Die heeft een titanium look.
Titanium, grijs, hoe je het noemen wilt.. ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d791bf133bd7688abf0db0899d288587/full.jpg

Die, dus. Naast het titanium/grijze gedeelte zit nog een zwarte band, die op de foto nog niet zo groot lijkt maar mij in het echt nogal tegenviel. De XD1 uit de OP heeft een geheel zwarte rand, en in de winkel vond ik de tv's met een egaal zwarte rand mooier, strakker, stijlvoller overkomen dan deze, ook al is de rand in totaal misschien kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 204080 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:11:
Wel ik kan je deze TV van harte aanbevelen ik heb hem nu een paar weken en ik heb nergens last van.
Geen brommen- geen banding- geen blocking- en afhankelijk van de kwaliteit van het signaal (ik kijk nog analoog) een prachtig beeld- DVD kijken doet hij perfect upscalen!!
Succes met de aankoop beslissing!! :)
De beslissing is al reeds gemaakt. Nu alleen de echte koop alleen nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11
Het design van de GE1 viel mij in reallife ook een beetje tegen. Ook om die rand; het titaniumkleurige deel vind ik te rond en het zwarte te groot. Al met al komt het lang niet zo elegant over als de vele foto's me deden geloven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Abbadon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:56:
Het design van de GE1 viel mij in reallife ook een beetje tegen. Ook om die rand; het titaniumkleurige deel vind ik te rond en het zwarte te groot. Al met al komt het lang niet zo elegant over als de vele foto's me deden geloven.
Dat bedoelde ik ja. Ik wist eerst vrijwel zeker dat ik de GE1 wilde, maar ga nu toch maar eens naar de XD1 kijken. Voor de rest is qua features en prijs wel goed namelijk, alleen jammer dat ie zo weinig in het echt te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203548

Weinig te zien? weinig te zien?

Sterker nog ik ben al een maand aan het proberen om deze Klote Sharp LC-42XD1 lcd ook maar ergens op de wereld te kunnen kopen?

Ik snap die andere fabrikanten niet, ik zou ook reclame gaan maken voor een LCD met 3840 x 2160 pixels 500.000 : 1 contrast ratio enz.. enz... en vervolgens 3 jaar niet kunnen leveren?

Ben ik nou GEK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Anoniem: 203548 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:26:
Weinig te zien? weinig te zien?

Sterker nog ik ben al een maand aan het proberen om deze Klote Sharp LC-42XD1 lcd ook maar ergens op de wereld te kunnen kopen?

Ik snap die andere fabrikanten niet, ik zou ook reclame gaan maken voor een LCD met 3840 x 2160 pixels 500.000 : 1 contrast ratio enz.. enz... en vervolgens 3 jaar niet kunnen leveren?

Ben ik nou GEK?
Dat valt nog wel mee hoor, zelfs bij de lokale Expert stonden de 37 en 42 inch modellen. Ook de showmodellen kon je meenemen, dit in tegenstelling tot MediaMarkt ed waar showmodel altijd blijft hangen tot het model er weer uit gaat.

En over de vormgeving van de XD1E en de G1E1, ik vond de G1E1 eerst heel mooi, en de XD1E afschuwelijk vanwege de glimmende piano lak, maar nu vind ik die XD1E mooier dan de G1E1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hvangent schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:51:
[...]

Dat valt nog wel mee hoor, zelfs bij de lokale Expert stonden de 37 en 42 inch modellen. Ook de showmodellen kon je meenemen, dit in tegenstelling tot MediaMarkt ed waar showmodel altijd blijft hangen tot het model er weer uit gaat.

En over de vormgeving van de XD1E en de G1E1, ik vond de G1E1 eerst heel mooi, en de XD1E afschuwelijk vanwege de glimmende piano lak, maar nu vind ik die XD1E mooier dan de G1E1.
Beste hvangent,

Zou jij mij willen vertellen dan waar ik morgen deze XD1E 42" kan gaan kopen? en met kopen bedoel ik geld neer leggen en TV meenemen! Bestellen kan ik over de hele wereld alleen staat het dan in de sterren wanneer ik hem krijg geleverd! Groet..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 203548 op 18-01-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Anoniem: 203548 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:24:
[...]

Beste hvangent,

Zou jij mij willen vertellen dan waar ik morgen deze XD1E 42" kan gaan kopen? en met kopen bedoel ik geld neer leggen en TV meenemen! Bestellen kan ik over de hele wereld alleen staat het dan in de sterren wanneer ik hem krijg geleverd! Groet..
Meneer Nosomoho,

Hier wordt gesuggereerd dat het toestel in het geheel niet leverbaar is, maar dat bestrijd ik dus. Op 23 december 2006 kon ik bij de lokale Expert het 37inch toestel direkt meenemen als ik gewild zou hebben. Ze hadden 2 exemplaren van de 37 inch en 2 exemplaren van de 42 inch binnen gekregen. Alleen het winkelexemplaar van de 37inch was nog niet verkocht dus die kon zo mee.
Dus het is niet juist dat het toestel in het geheel niet leverbaar is, hij is alleen maar (heel) moeilijk verkrijgbaar :+ L Balen dus als je het toestel wilt hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
hvangent schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:51:
[...]
Ook de showmodellen kon je meenemen, dit in tegenstelling tot MediaMarkt ed waar showmodel altijd blijft hangen tot het model er weer uit gaat.
Ik mocht eind December ook een showmodel meenemen bij Foka, maar ik kon geen korting krijgen omdat hij al gebruikt was. Daar heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164660

Volgens progress moet mijn 37" model eind van de maand binnenkomen... Ben benieuwd of die levertijden wel kloppen. Ik zag eerder in de thread dat mensen een verwachtte levertijd van rond de eind december hadden, iemand al via progress ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
5 dec bij Progress de 42 inch besteld.
Elke week werd de levertijd bijgesteld.

Begin januari is de leverdatum op 29 januari gezet.
Ik vertrouw er echter niet op dat deze dan ook geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 164660 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:39:
Volgens progress moet mijn 37" model eind van de maand binnenkomen... Ben benieuwd of die levertijden wel kloppen. Ik zag eerder in de thread dat mensen een verwachtte levertijd van rond de eind december hadden, iemand al via progress ontvangen?
Ik heb begin november '06 progress gemailed wanneer men de 37" verwachtte. Dat was toen in 2 a 3 weken.

Het lijkt er erg op dat 'normale' winkels de modellen wel kunnen leveren en webwinkels niet. Bij de MediaMarkt hebben ze al een paar maanden bv het 42" model staan. En hier boven kan je lezen dat andere normale winkels de 37" ook kunnen leveren (zij het in beperkte mate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Vandaag besteld bij de mediamarkt 2100 euro, das bijna net zo goedkoop als de goedkoopste webshop, en bij de webshops heb je veelal hoge verzendkosten.

Ik moet er dan wel tot eind januari of misschien februari op wachten, maar dat vind ik niet zo erg, dat moet ik bij een webshop ook, en ondertussen daalt de prijs misschien nog wel naar een UK nivo, en dan krijg je bij de mediamarkt het prijsvershil ook nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De BCC heeft tot morgen een 0% BTW actie. LC37XD1E = € 1.679,83 en LC42XD1E € 2.100,00. Dat zijn nette prijzen voor Nederland, ik ga morgen even kijken of ze ook voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205417

Anoniem: 203548 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:24:
[...]

Beste hvangent,

Woon je op het platteland ofzo? Hier in de randstad heb ik 'm meerdere malen gezien o.a. BCC Den Haag, Correct in Rotterdam en ga zo maar door :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Oh, btw, de Media Markt gaat mee met de actie van BCC (0% BTW) en die hebben een goede voorraad. Ik heb er net een Samsung LE-40F71 gekocht.

[ Voor 64% gewijzigd door RichieB op 20-01-2007 15:08 . Reden: Verkeerd draadje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

RichieB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:07:
Oh, btw, de Media Markt gaat mee met de actie van BCC (0% BTW) en die hebben een goede voorraad. Ik heb er net een Samsung LE-40F71 gekocht.
Ik kijk net naar de prijzen. BCC is ondank de stunt veels te duur. Ze hebben gewoon duurdere prijzen neergezet en lopen nu te doen alsof de prijzen heel veel naar benden zijn gegaan, onzin :r

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Voor een "normale" winkel zijn de prijzen echt wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ze hadden bij de BCC de 37xd1e nergens op voorraad. Bij 1 vestiging kon ik het showroom model voor dezelfde 1680 meekrijgen en ze vertelde me daar dat hij ook niet door hun te bestellen was. Daarna naar vestiging 2 gereden en konden ze hem wel bestellen. Echter met 10% aanbetaling en zonder bekende levertijd (tussen 1 week en 2 maanden).

Dan kan ik hem net zo goed online bestellen zonder aanbetaling en wachten totdat ze hem daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

FrankGuthrie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:58:
[...]

Ik kijk net naar de prijzen. BCC is ondank de stunt veels te duur. Ze hebben gewoon duurdere prijzen neergezet en lopen nu te doen alsof de prijzen heel veel naar benden zijn gegaan, onzin :r
de 42 inch stond bij BCC tijdens de ex-btw aktie voor 2100 euro, dat is echt wel een goede prijs !
Zag hem 2 weken terug bij Mediamarkt voor 2169 staan, als die prijs nog steeds geldt komt daar tijdens de ex-btw aktie van 22 januari wel een heel mooie prijs uit nl 1823,-. Maar ja, ik wil toch een plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Bij de mediamarkt rotterdam centrum staat ie weer op 2499 incl btw, morgen wordt dat dus 2100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,
Ik ben sinds een 4 weken eigenaar van de LC37XD1E en tot nu toe zeer tevreden-ben nog analoog aan het kijken met over het algemeen een goed beeld. Nu wil ik graag het volgende weten.

1- ik zie bij het sbs6 logo nog wel eens een soort spiegelbeeld in het schem is dit normaal of zijn mijn instellingen niet goed?
2- in het instr.boekje staat bij HDMI instellingen het volgende als keuze;
Signaaltype: RGB-YCbCR 4:4:4 of YCbCR 4:2:2 wat moet je nu kiezen in welke situaties??
3-Kleurenmatrix: ITU601 of ITU709 wat moet je nu kiezen in welke situaties??

Mijn instellingen zijn,
AV modus Dynamiek
Achtergr verlichting 6
Contrast 30
Helderheid 3
Kleur 3
Tint 0
Scherpte 5
Kleur Temp Midden Hoog
Zwart Aan
3D-Y/C Standaart
Ruisonderdrukking Laag
TruD(R) Aan

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om deze vragen ( ik weet het is veel :) ) te beantwoorden want ik heb deze kennis niet -Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Anoniem: 204080 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:47:
Hallo,
Ik ben sinds een 4 weken eigenaar van de LC37XD1E en tot nu toe zeer tevreden-ben nog analoog aan het kijken met over het algemeen een goed beeld.
Ik kan je niet helpen, maar aangezien ervaringsdeskundigen hier zeldzaam zijn: hoe lang moest je er op wachten, waar gekocht, en heb je ook dvd gekeken en hoe ziet dat er uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hertog schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:14:
[...]

Ik kan je niet helpen, maar aangezien ervaringsdeskundigen hier zeldzaam zijn: hoe lang moest je er op wachten, waar gekocht, en heb je ook dvd gekeken en hoe ziet dat er uit? :)
Ik heb hem bij BCC gekocht in Amersfoort, hij was daar op voorraad.
De prijs bij hun was 1999 euro maar omdat ik een mailtje van de Kijkshopinternetwinkel liet zien met hun prijs van 1680 euro (ik zie hem nu niet meer staan in hun asortiment) kreeg ik de LC37XD1E voor 1799 euro en heb hem gelijk meegenomen.

Ik heb tot nu toe nergens last van: geen brommen-banding-blocking of andere problemen.
Ik kijk nu nog analoog (volgende week 29/01 krijg ik een settopbox via de glasveselkabel dus dan ben ik benieuwd naar de kwaliteitsverbetering.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit nu ook goed is de TV geeft een goed beeld.
DVD via mijn JVC QP-7 set geeft een zeer mooi beeld :) de upscaling doet het erg goed van deze TV.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, in ieder geval ben ik zeer tevreden met deze LC37XD1E , het serie nummer is 611 --> novemer 2006
Succes !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Vanavond bij de 'spetterende actie' van Mediamarkt geweest. De 42 inch XD1E voor 2100 euro.
Ik heb nog een bestelling lopen bij Progess, maar deze is zo te annuleren wegens te lange levertijd.

MEDIAMARKT rotterdam maakt er helemaal een dolle boel van.

Vandaag 2x gebeld of de TV op voorraad was. JAAAA. Mooi dan kom ik er nu aan.

Je voelt hem al aankomen. Terplekke geen Sharps meer op voorraad. Er stonden er zelfs acht in bestelling.

Ik zei tegen de verkoper: "Hier heb je mijn mobieltje" bel effe je eigen winkel op en vraag of ze deze op voorraad hadden. Tja en toen liep deze meneer snel weg. UIteraard kon ik er wel 1 bestellen. BLABLA

Mijn rug op kunnen ze. Stelletje leugenaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

deblaauwesigaar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:54:
Vanavond bij de 'spetterende actie' van Mediamarkt geweest. De 42 inch XD1E voor 2100 euro.
Ik heb nog een bestelling lopen bij Progess, maar deze is zo te annuleren wegens te lange levertijd.

MEDIAMARKT rotterdam maakt er helemaal een dolle boel van.

Vandaag 2x gebeld of de TV op voorraad was. JAAAA. Mooi dan kom ik er nu aan.

Je voelt hem al aankomen. Terplekke geen Sharps meer op voorraad. Er stonden er zelfs acht in bestelling.

Ik zei tegen de verkoper: "Hier heb je mijn mobieltje" bel effe je eigen winkel op en vraag of ze deze op voorraad hadden. Tja en toen liep deze meneer snel weg. UIteraard kon ik er wel 1 bestellen. BLABLA

Mijn rug op kunnen ze. Stelletje leugenaars.
Haha, je hebt zeker wel gezien hoe druk het was ? Volgens mij liep zelfs de manager te assisteren op de LCD/Plasma afdeling. Maar omdat ie nergens verstand van heeft moest ie alles aan andere verkopers vragen. Vind het niet gek dat je op zo'n dag geen correct antwoord krijgt via de telefoon, wellicht was ie tegelijkertijd nog met een andere klant aan het praten en haalde hij wat vragen door elkaar :-)

offtopic:Ik heb in ieder geval bij MM Rdam-C vanavond de Panasonic 42pv60 besteld voor € 1360,-, nu maar afwachten of ie nog leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Diezelfde manager heb ik ook aangesproken. Tja vervelend zegt ie. Maar het gaat ook zo had die TV/LCD's. Hoe kunnen we het goed maken, ik kan u op de lijst zetten. HaHa, dacht het niet.

Wees gewoon eerlijk. Even verderop bij MM Alexandrium zei de lieftallige dame gelijk dat ze de TV nu niet konden leveren.

Ik heb een paar keer duidelijk gevraagd weet je het zeker, want ik kom niet voor niks dat hele eind rijden en 2.5 euro voor de parkeergarage.

Trouwens voor week was de televisie bij MM 2169. 19% eraf zou je zeggen. Nee hoor 19% van de advies prijs. Ja zo kan ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

deblaauwesigaar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:25:
Diezelfde manager heb ik ook aangesproken. Tja vervelend zegt ie. Maar het gaat ook zo had die TV/LCD's. Hoe kunnen we het goed maken, ik kan u op de lijst zetten. HaHa, dacht het niet.

Wees gewoon eerlijk. Even verderop bij MM Alexandrium zei de lieftallige dame gelijk dat ze de TV nu niet konden leveren.

Ik heb een paar keer duidelijk gevraagd weet je het zeker, want ik kom niet voor niks dat hele eind rijden en 2.5 euro voor de parkeergarage.

Trouwens voor week was de televisie bij MM 2169. 19% eraf zou je zeggen. Nee hoor 19% van de advies prijs. Ja zo kan ik het ook.
Volgens mij was die € 2169 een reactie op de prijs bij Foka, maar omdat het toestel moeilijk te leveren is is ie weer naar € 2499 gegaan denk ik. Als ie straks goed leverbaar is zakt de prijs direkt weer. Volgens mij was ie trouwens vorige week al weer verhoogd naar € 2499 volgens een medetweaker. Maar die € 2169 heb ik ook gezien, was een week of 2-3 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

deblaauwesigaar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:25:
De bekende sigaar uit eigen doos. En het is trouwens 15.9% er af. Aangezien je 'alleen' de btw als korting krijgt.

Verder hadden ze bij de MM in Eindhoven de 37" natuurlijk niet op voorraad en zelfs niet eens als demo model.

Lijkt wel of niemand die 37" op voorraad heeft voor een fatsoenlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal,

Na 2 hele dagen telefoneren door het hele land heb ik dan toch een Sharp LC-42 XD1E weten uit te halen bij Expert in Heythuysen en gelukkig ook voor de zonder BTW prijs van 2100,00 euro. Maar het blijft inderdaad een groot probleem om aan dit scherm te komen, blijkt ook wel uit de reacties hier op forum.
Maar nu in bezit van dit scherm (gelijk meegenomen) kan ik dan ook eindelijk zelf een eerlijke mening en oordeel geven.
Aangesloten op de Samsung HDTV DCB_H360R ontvanger en signaal van @home digital extra inclusief het HDTV pakket HDMI aangesloten.
Nou de HDTV zenders Discovery HD, HD NL1, en National Geographic Channel HD. In één woord fenomenaal/Perfect mooier als welke demo in welke winkel dan ook. De normale zenders zoals NED1 RTL enz.. worden door deze Samsung HDTV DCB_H360R geupscalled naar 1080i en ook deze zenders hebben mij aangenaam verrast op dit scherm, er is op iedere afstand nog zeer goed naar te kijken.
De Sony DVD recorder was eerst door middel van scart aangesloten echter zag ik dat er ook een component uitgang op deze Sony DVD recorder zat en die dus uiteraard gebruikt te samen met de bij de TV bijgeleverde adapter zodat het beeld nu progressief naar het scherm gaat met 576p en tja geloof me of niet ook dit beeld wederom perfect!
Ik ben dus zoals jullie lezen blij dat ik er één heb kunnen krijgen en ook zeer tevreden over het scherm. Volgende stap is PC aansluiten ook d.m.v. HDMI en natuurlijk sparen voor een Blue Ray Player.

Ik heb geen aandelen bij Sharp hihihi, is gewoon mijn eerlijke en gemeende mening (lijkt beetje op reclame haha)

Groet Nosomoho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb een antwoord gehad betreft het lcd-scherm LC-37XD1E. Volgens Sharp zijn de ventilatoren wel hoorbaar als er geen geluid weergegeven wordt via de speakers en er geen geluid is in b.v. de huiskamer.
Wil je er zeker van zijn dat je absoluut geen ruis of dergelijke van ventilatoren (koelingen) wilt horen moet je de LC-37GE1E aanschaffen. Volgens Sharp zitten hier geen ventilatoren in dus ook niet hoorbaar, wat dat dan weer voor consuquenties heeft weet ik niet, ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Las dit net op kieskeurig.nl. Dan is de keus, denk ik, snel gemaakt. Iemand hier die dat kan verifiëren?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Anoniem: 203548 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:49:
Maar het blijft inderdaad een groot probleem om aan dit scherm te komen, blijkt ook wel uit de reacties hier op forum.
Het blijft zelfs een groot probleem om dit scherm fatsoenlijk werkend te zien. Volgens hun site had een BCC hier in de buurt er een staan, en dat klopte. Maar het enige wat ik wijzer geworden ben is dat ik het design van de XD1 wel mooi vind, want ook hier was er geen andere bron aan te sluiten dan een 300 keer gesplit Coax signaal. Zelfs een dvd speler even aansluiten was te veel moeite. Het enige verschil met de zaak waar ik vorige week was, was dat deze verkoper een beter verhaal had en meer vertelde. Dat zal dan wel die 'High Service' van BCC zijn. Maargoed, ondertussen weet ik nog steeds niet hoe de beeldkwaliteit is.

En ja, ik weet dat de gelukkigen hier allemaal enthousiast zijn, maar ik wil hem toch graag zelf beoordelen voor ik tot aanschaf over ga. Laten we eerlijk zijn, als je voor 2000 euro een tv koopt ga je niet snel roepen dat ie slecht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hertog schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:12:
[...]
Het blijft zelfs een groot probleem om dit scherm fatsoenlijk werkend te zien.
Bij de BCC in winkelcentrum Leidschenhage (in Leischendam) staat een 42XD1E aangesloten op een blueray speler (rechts). Wel even checken dat die aan staat, en niet de DVD speler (links). Super beeld, ik had 'm zeker gekocht als hij niet zo duur was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 10:22
Gister bij de lokale It's geweest en daar hadden ze'm wel op voorraad. Alleen zou ie daar 2400 moeten kosten.. ipv 2055 bij de Progress... Nou ik weet wel waar ik em ga halen, dan maar iets langere levertijd :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

RichieB schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:35:
[...]

Bij de BCC in winkelcentrum Leidschenhage (in Leischendam) staat een 42XD1E aangesloten op een blueray speler (rechts). Wel even checken dat die aan staat, en niet de DVD speler (links). Super beeld, ik had 'm zeker gekocht als hij niet zo duur was geweest.
Nou ja, ik ben vooral geïnteresseerd in DVD-beeld, aangezien ik voorlopig nog geen Blu-Ray/ HDDVD speler heb. En ik wil ook de 37" versie, niet de 42". Bovendien is Leidschendam ietwat te ver weg. Maar toch bedankt voor de informatie hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Hmmz, straks maar even naar Leidschehage dan! Ik kan de 37inch ook nergens bezichtigen...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

MrBaaco schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:41:
Hmmz, straks maar even naar Leidschehage dan! Ik kan de 37inch ook nergens bezichtigen...
Het probleem is niet een de bezichtiging: ik heb hem al bij zowel BCC in Arnhem, de XD1, als bij Plattetv.nl* in Nijmegen, de GE1, in het echt kunnen zien. Alleen bij BCC was er alleen een honderd keer gesplit tv-signaal op aangesloten, en bij die andere zaak alleen een enorm slechte dvd-speler met een dvd vol blokken, die ook nog eens op de verkeerde aspect ratio stond. Dan kun je niet echt veel zeggen over de beeldkwaliteit.

Gisteren nog wel bij Leo van Schaijk de 42" in het echt gezien met een HD-demo filmpje van Philips. Die beeldkwaliteit was volgens mij wel in orde. Met een beetje geluk kregen ze volgende week de 37" binnen, dus er is nog hoop. Ik wil gewoon de tv kunnen zien met een dvd-speler rechtstreeks aangesloten, meer niet..

* Ik haat bedrijven die van hun naam een URL maken. Alsof mensen anders de website niet kunnen vinden. Nee, er moet weer .nl achter op de gevel, anders is het niet duidelijk. Maargoed dit is dus een echte winkel, geen webwinkel, zoals duidelijk is uit de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hertog schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:32:
Nou ja, ik ben vooral geïnteresseerd in DVD-beeld, aangezien ik voorlopig nog geen Blu-Ray/ HDDVD speler heb. En ik wil ook de 37" versie, niet de 42". Bovendien is Leidschendam ietwat te ver weg. Maar toch bedankt voor de informatie hoor ;)
De BCC in Breda en Oosterhout (NB) hadden beide een 37" aangesloten via ik vermoed of Component of HDMI (niet gecontroleerd) en produceerden beide een magnefiek beeld.

Bij beide filialen hadden ze geen voorraad. En ik denk als je op een rustig moment in de winkel bent men wel bereid is een dvd speler aan te sluiten.

[ Voor 0% gewijzigd door _Arthur op 26-01-2007 17:19 . Reden: BCC is natuurlijk de naam. Niet BBC.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ah oke, Arnhem, Nijmegen kom ik eigenlijk niet. Misschien eens richting NB...

In Utrecht ben ik de 37" niet in een winkel tegen gekomen. De 42 en 52 XD1E wel gezien de Steenweg op een BlueRay speler... Erg mooi!! Ik zag geen banding oid, maar ik heb er ook niet echt op gelet. Ik wil 37". Gebrom van de tv kun je in die winkel ook niet horen... Je hoort veel meer geluid van de mensen e.d.

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

_Arthur schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:39:
[...]

De BBC in Breda en Oosterhout (NB) hadden beide een 37" aangesloten via ik vermoed of Component of HDMI (niet gecontroleerd) en produceerden beide een magnefiek beeld.

Bij beide filialen hadden ze geen voorraad. En ik denk als je op een rustig moment in de winkel bent men wel bereid is een dvd speler aan te sluiten.
Bedankt, daar kan ik komende week nog wel eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

MrBaaco schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:21:
Ah oke, Arnhem, Nijmegen kom ik eigenlijk niet. Misschien eens richting NB...

In Utrecht ben ik de 37" niet in een winkel tegen gekomen. De 42 en 52 XD1E wel gezien de Steenweg op een BlueRay speler... Erg mooi!! Ik zag geen banding oid, maar ik heb er ook niet echt op gelet. Ik wil 37". Gebrom van de tv kun je in die winkel ook niet horen... Je hoort veel meer geluid van de mensen e.d.
Op avforums.com heb ik niemand horen klagen over brom, banding of buzzing bij het 37" model. Bij alle andere modellen kan dit wel voor komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207168

Ik heb deze TV in bestelling, het zal helaas nog wel een poosje duren voordat ik hem heb, maargoed.

Omdat ik graag een soort van HTPC wil bouwen, voornamelijk om games op te spelen op de TV vraag ik me af welke video kaart ik moet hebben...
Zover ik heb begreep kan de Sharp alleen maar 1080p weergeven als hij een HDMI signaal binnenkrijgt... Moet ik nu perse een videokaart met een HDMI aansluiting hebben?
Naar een beetje rondsnuffelen zie ik dat er niet echt snelle kaarten zijn met die aansluiting.
Als ik bijvoorbeeld een GeForce 8800GTS er op aan sluit (wat voor zover ik het begrijp DVI -HDMI wordt dan) krijg ik dan 1080i als beeld of nog minder?

Is het verschil te zien tussen de input signalen naar je TV vanaf je PC, en wat is het mooiste?

Grt armand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 207168 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:51:
Ik heb deze TV in bestelling, het zal helaas nog wel een poosje duren voordat ik hem heb, maargoed.

Omdat ik graag een soort van HTPC wil bouwen, voornamelijk om games op te spelen op de TV vraag ik me af welke video kaart ik moet hebben...
Zover ik heb begreep kan de Sharp alleen maar 1080p weergeven als hij een HDMI signaal binnenkrijgt... Moet ik nu perse een videokaart met een HDMI aansluiting hebben?
Naar een beetje rondsnuffelen zie ik dat er niet echt snelle kaarten zijn met die aansluiting.
Als ik bijvoorbeeld een GeForce 8800GTS er op aan sluit (wat voor zover ik het begrijp DVI -HDMI wordt dan) krijg ik dan 1080i als beeld of nog minder?
HDMI = DVI+geluid. Dus een HDMI kabel met hieraan een hdmi-dvi converter er op en je kan prima 1080p naar je tv sturen. Hiervoor hebt je zeker niet perse een 8800gts/gts voor nodig. Een 7600GT kan ook al genoeg zijn als je een fatsoenlijke cpu hebt. Echter wel weer afhankelijk van welke 1080p je wilt versturen met welke codec.
Is het verschil te zien tussen de input signalen naar je TV vanaf je PC, en wat is het mooiste?
HDMI/DVI & Component zijn de enige die ik zou aanraden. Zeker geen scart of svideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207168

okay, thanx. Zijn er mensen die ervaring hebben met DVI - HDMI 1080p op deze Sharp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 207168 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:43:
okay, thanx. Zijn er mensen die ervaring hebben met DVI - HDMI 1080p op deze Sharp?
Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als de GE1E en de XD1E indentiek zijn, waarom is de GE1E dan duurder? Ik dacht dat de XD1E het nieuwere model was?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40595

GaMeOvEr schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:10:
Prijskaartjes moet je in verhouding zien van de specs, en wat alternatieve producten bij andere fabrikanten kosten, niet in verhouding wat iemand al dan niet netto in de maand binnensleept.
maar wat iemand netto per maand binnensleept is belangrijker bij de uitgave ervan voor de meeste mensen, ik heb ook graag het beste van het beste, maar als ik dat niet kan betalen daan maar iets minder specs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zojuist dan eindelijk de XD1 met een dvd-speler rechtstreeks aangesloten. Complimenten voor de service bij Leo van Schaijk dus. Niet voor de kennis van de verkoper, overigens. Want toen ik opmerkte dat sommige donkere stukken wel erg donker waren merkte hij eerst op dat dat aan de LCD-techniek ligt, omdat het backlight nu eenmaal altijd aan moet blijven en daardoor heel zwart en heel heel zwart gewoon zwart worden, waarna hij vertelde dat dat probleem met een True HD bron was opgelost omdat het probleem vooral in de compressie-methode van DVD zit, om tot slot nog even te melden dat op een CRT DVD wel 'echter zwart' geeft omdat die met gas werkt. Of het nu aan de het scherm of aan de bron lag, of aan een combinatie van beide, kon hij niet echt duidelijk maken.

Overigens was het beeld van de DVD, op dat zwart na, wel uitstekend. Ik denk dus dat deze hem toch wel gaat worden, omdat het de enige is die aan mijn eisen voldoet en binnen mijn budget past: Full HD, rond de 37" en met RS232-poort is lastig te vinden voor 2000 euro. Het donkere leek me ook niet storend te zijn, ik had alleen minder erg verwacht. Maar misschien lag het ook wel aan de DVD of de omgeving. Kan één van de ervaringsdeskundigen er misschien nog iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 22:04
FrankGuthrie schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:51:
Als de GE1E en de XD1E indentiek zijn, waarom is de GE1E dan duurder? Ik dacht dat de XD1E het nieuwere model was?
De GE1E (met RGBplus) is uit het leveringsprogramma, Sharp verkoopt alleen nog maar LCD's met zwarte kast. Volgens hun telefonische verkoop zou de 37" XD1E geen RGBplus (4 kleuren) scherm hebben, terwijl dit volgens de Duitse en Engelse web sites van Sharp wel het geval zou moeten zijn. Een Nederlandse koper schreef op kieskeurig dat hij wel een RGBplus 37" XD1E had gekocht. Ik heb Sharp een mailtje gestuurd met het verzoek om opheldering, maar de productmanager moet nog antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208423

Ik heb sinds 2 weken de 42 xd1e. Geen klachten en perfect beeld. Ik heb mijn xbox360 aangesloten via de bijgeleverde converter en ingesteld op 720p. Nu krijg ik soms en op onregelmatige tijden, dat mijn beeld 1 of 2 seconden zwart wordt. Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

grunnsat schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:12:
[...]

De GE1E (met RGBplus) is uit het leveringsprogramma, Sharp verkoopt alleen nog maar LCD's met zwarte kast.
Weet je ook toevallig waarom. Hij was namelijk identiek aan de XD1E. Ik vond het wel een mooie TV.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
FrankGuthrie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:19:
Weet je ook toevallig waarom. Hij was namelijk identiek aan de XD1E. Ik vond het wel een mooie TV.
Ik weet het niet zeker, maar als ik het antwoord van Sharp goed interpreteer dan is het juist vanwege de vormgeving. De GE1E stond eerst boven de XD1E, zowel technisch als qua prijs. De 37" GE1E had bijvoorbeeld het RGBplus display met twee kleuren rood, terwijl de eerste serie 37" XD1E een gewoon RGB display had. De vormgeving van de XD1E serie wordt echter overal geroemd, met als gevolg dat de vraag heel groot is. De vormgeving van de GE1E is niet echt slecht, maar haalt het niet bij het design uiterlijk van de XD1E. Ik denk dat Sharp daarom besloten heeft van de XD1E serie nu hun top modellen te maken, en daarbij ook de RGBplus displays van de GE1E in de XD1E serie te gebruiken. Dat laatste is dus nu het geval naar het zich laat aanzien, met uitzondering van de 42" die nog een gewoon RGB scherm heeft.

De XD1E serie zal voorlopig dus wel de top blijven totdat over een paar maanden de nieuwe, en nog betere modellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

grunnsat schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:00:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar als ik het antwoord van Sharp goed interpreteer dan is het juist vanwege de vormgeving. De GE1E stond eerst boven de XD1E, zowel technisch als qua prijs. De 37" GE1E had bijvoorbeeld het RGBplus display met twee kleuren rood, terwijl de eerste serie 37" XD1E een gewoon RGB display had. De vormgeving van de XD1E serie wordt echter overal geroemd, met als gevolg dat de vraag heel groot is. De vormgeving van de GE1E is niet echt slecht, maar haalt het niet bij het design uiterlijk van de XD1E. Ik denk dat Sharp daarom besloten heeft van de XD1E serie nu hun top modellen te maken, en daarbij ook de RGBplus displays van de GE1E in de XD1E serie te gebruiken. Dat laatste is dus nu het geval naar het zich laat aanzien, met uitzondering van de 42" die nog een gewoon RGB scherm heeft.

De XD1E serie zal voorlopig dus wel de top blijven totdat over een paar maanden de nieuwe, en nog betere modellen komen.
Volgens mij geldt dat niet voor de 32 en 37 inch varianten. De nieuwe modellen komen er alleen voor 42 inch en groter.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
FrankGuthrie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:24:
Volgens mij geldt dat niet voor de 32 en 37 inch varianten. De nieuwe modellen komen er alleen voor 42 inch en groter.
Dat heb ik ook begrepen. Ik heb echter wel reden om aan te nemen dat er tegen die tijd nog een 32" FullHD toestel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

grunnsat schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:48:
[...]

Dat heb ik ook begrepen. Ik heb echter wel reden om aan te nemen dat er tegen die tijd nog een 32" FullHD toestel komt.
Wanneer is dat ongeveer? Ik ga binnekort verhuizen en kan wel wachten, maar niet te lang. Als er dan een 32 komt, komt er dan ook een 37'?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
FrankGuthrie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:53:
Wanneer is dat ongeveer? Ik ga binnekort verhuizen en kan wel wachten, maar niet te lang. Als er dan een 32 komt, komt er dan ook een 37'?
Voor de duidelijkheid, ik wilde niet suggereren dat die 32" in dezelfde serie uitkomt als die nieuwe grote schermen, meer iets in de orde van een 32" XD1E. Ik weet namelijk dat een andere fabrikant die Sharp displays gebruikt rond de zomer met een 32" FullHD display komt. Dan is het niet onwaarschijnlijk dat Sharp zelf ook met zo'n toestel komt lijkt mij. Dat zouden dan de enige 32" FullHD displays zijn die ik ken. De huidige 37" XD1E is all FullHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

grunnsat schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:11:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik wilde niet suggereren dat die 32" in dezelfde serie uitkomt als die nieuwe grote schermen, meer iets in de orde van een 32" XD1E. Ik weet namelijk dat een andere fabrikant die Sharp displays gebruikt rond de zomer met een 32" FullHD display komt. Dan is het niet onwaarschijnlijk dat Sharp zelf ook met zo'n toestel komt lijkt mij. Dat zouden dan de enige 32" FullHD displays zijn die ik ken. De huidige 37" XD1E is all FullHD.
Tja, er kunnen nog beter Full HD schermen uitkomen, met beter contrast lagere reactie snelheid enz....

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
FrankGuthrie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:07:
Tja, er kunnen nog beter Full HD schermen uitkomen, met beter contrast lagere reactie snelheid enz....
Die komen er zeker, de LCD technologie is nog lang niet uit ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik heb de XD1E 37 binnen, maar zit een beetje te klooien met de ideale kleursettings.
Kan iemand de zijne misschien posten?
Ook vind ik de inkijkhoek erg slecht, als ik van stoel wissel, zie ik de kleuren veranderen. :(

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

cadamink schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:45:
Ik heb de XD1E 37 binnen, maar zit een beetje te klooien met de ideale kleursettings.
Ook vind ik de inkijkhoek erg slecht, als ik van stoel wissel, zie ik de kleuren veranderen. :(
Had je dit niet kunnen zien in de winkel?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Heb je nu de RGBplus uitvoering of een gewone RGB?
maar zit een beetje te klooien met de ideale kleursettings.
De handleiding is inderdaad uiterst summier, maar dat is tegenwoordig standaard bij alle electronica. Ik zou in ieder geval de kleurtemperatuur op middle zetten, dat zal naar ik hoop overeenkomen met ca. 6500 Kelvin.
De mijne komt hopelijk einde deze week binnen.....
Vreemd, ik heb daar op gelet in de winkel en daar gebeurde dat niet. Het kan ook de invloed van de verlichting in de kamer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
In de winkel kon ik niet naar de kleurinstellingen kijken nee ;), maar wat me toch wel tegenvalt is de kleur zwart en zoals eerder aangegeven de inkijkhoek die tot nu toe gewoon niet goed zijn. Donkere scenes zien er niet bepaald mooi uit, maar ik zit dus nog te klooien met de juiste instellingen.
Ik heb dit met een pioneer-dvdspeler aangesloten via ext component (progressive).

Op de doos staat overigens 4wave backlight maar kan dit verder nergens terugvinden in de handleiding of in de menu's vd tv :? .

[ Voor 4% gewijzigd door cadamink op 13-02-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
[quote]grunnsat schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:48:
[...]

Heb je nu de RGBplus uitvoering of een gewone RGB?

[...]

Waar kan ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Je hebt het antwoord zelf al gegeven ;)
Op de doos staat 4wave backlight, en dat is hetzelfde als RGBplus. Normale displays hebben de kleuren Rood, Groen, Blauw (RGB), deze heeft de kleuren Rood, Karmozijn Rood (donker rood), Groen en Blauw. Dat is een unieke en gepatenteerde eigenschap van de betere Sharp displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Ik heb deze televisie nu ook een kleine week in mijn bezit. (42 inch)

Ook ik zit nog met de juiste instellingen.

Vooral voetbal en afgelopen weekend het schaatsen viel me tegen. Vooral als de camera opname veraf is lijkt het of de tv constant aan het fijn stellen is. Het gras is dan 1 schimmige bedoeling. Met schaatsen had ik hetzelfde met het ijs.

Backlight heb ik uitgezet.

Van opzij heeft elke LCD het probleem dat e.e.a. dan fletser wordt.

Graag jullie instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

in een van deze 4 tv's ben ik wel geinsteresseerd, maar welke grootte moet ik nemen? Ik zit ongeveer 3-4 meter van de tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Anoniem: 192831 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:20:
in een van deze 4 tv's ben ik wel geinsteresseerd, maar welke grootte moet ik nemen? Ik zit ongeveer 3-4 meter van de tv..
Tsja, je moet natuurlijk niks :)
Volgens sommige normen moet je dan al een scherm van 2,5 meter hebben (dat is geen grapje). Maar binnen deze serie zijn er vier groottes, te weten 37", 42", 46", en 52". Al deze schermen zijn FullHD, en met uitzondering van de 42" hebben ze allemaal RGBplus displays. RGBplus (4 wave) geeft een betere weergave van huidtinten etc. Persoonlijk vind ik dat een belangrijke eigenschap. Dan zou voor mij de keuze gaan tussen de 37" en de 46". Gezien de kosten zal het dan wel de 37" worden :) . Die had ik ook al besteld, maar vanwege het feit dat 37" echt het maximum is dat ik kan plaatsen i.v.m. de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

bij ons, het is gewoon voor in de huiskamer, voor de hele familie dus, mn pa betaald, zal het dan wel de 46'' versie worden, want mn ouders willen graag een grote tv, want daar hebben we juist wel een mooie muur voor.

Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
deblaauwesigaar schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:07:
Ik heb deze televisie nu ook een kleine week in mijn bezit. (42 inch)

Ook ik zit nog met de juiste instellingen.

Vooral voetbal en afgelopen weekend het schaatsen viel me tegen. Vooral als de camera opname veraf is lijkt het of de tv constant aan het fijn stellen is. Het gras is dan 1 schimmige bedoeling. Met schaatsen had ik hetzelfde met het ijs.

Backlight heb ik uitgezet.

Van opzij heeft elke LCD het probleem dat e.e.a. dan fletser wordt.

Graag jullie instellingen.
Heb jij ook dat het beeld met scenes overdag echt vele malen scherper zijn dan een donkere scene?
Bij "overdag"scenes is zwart ook echt zwart, maar bij beelden waarbij het gehele scherm uit donkere kleuren bestaat ziet het er vaak niet uit. In die donkere scenes zie je bij dvd's dan af en toe ook van die crapkwaliteit blokjes, ook bij een dvd van bijna 10mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Misschien helpt het als je opc uit zet. De effecten die jij beschrijft zie ik niet.

Wel zie ik bij slechte opnames bijv van die ziekenhuis programma's om 19.30 dat de tv het moeilijk heeft met de gezichten. Ws veroorzaakt door een overschot aan wit.

Over het algemeen vind ik het beeld ook iets te donker.

Heb nog geen perfecte instelling kunnen vinden.

Films echter zien er wel erg goed en strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:35
cadamink schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:45:
Waar heb je deze besteld? Ik wil hem erg graag hebben, maar kan hem eigenlijk nergens vinden, waar men ook een levertijd af kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
jswinkels schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:47:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik wil hem erg graag hebben, maar kan hem eigenlijk nergens vinden, waar men ook een levertijd af kan geven.
Progress Hengelo, die krijgen er komende week nog meer binnen zeiden ze, alleen hebben ze behoorlijk wat mensen die er één besteld hebben. Informeer daar anders even. www.progress.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164660

Ik heb de mijne gisteren via progress binnengekregen na ongeveer anderhalve maand wachttijd.

Maar progress is niet de enige met lange levertijden, Sharp kan de vraag niet helemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Anoniem: 164660 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:40:
Ik heb de mijne gisteren via progress binnengekregen na ongeveer anderhalve maand wachttijd.

Maar progress is niet de enige met lange levertijden, Sharp kan de vraag niet helemaal aan.
Volgens Sharp zou de leveringssituatie de tweede helft van deze maand moeten verbeteren. Ik hoop mijn toestel eind deze week binnen te krijgen, na twee weken besteltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

grunnsat schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:47:
Volgens Sharp zou de leveringssituatie de tweede helft van deze maand moeten verbeteren. Ik hoop mijn toestel eind deze week binnen te krijgen, na twee weken besteltijd.
Sharp heeft al sinds oktober vorig jaar leveringsproblemen met de 37".

Waar heb jij hem trouwens besteld dat de levertijd +/- 2 weken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
_Arthur schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:12:
[...]

Sharp heeft al sinds oktober vorig jaar leveringsproblemen met de 37".

Waar heb jij hem trouwens besteld dat de levertijd +/- 2 weken is?
Bij een plaatselijke middenstander. Zo iemand die nog heel veel tijd voor je uittrekt om een TV te demonstreren en op allerlei manieren aan te sluiten etc.. En dan toch nog € 200 korting op de adviesprijs geeft.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 10:22
Voor de mensen die al een XD1 hebben... geen problemen met banding/buzzing van de sets zoals je op zoveel forums leest?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste