He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Anoniem: 219572
1) komt zeker niet in kleiner formaat (op korte termijn), enkel 46 en 52 inch dus. Reden is dat sharp en loewe samen werken, waarbij loewe meestal gebruik maakt van sharp-panelen. Dit zou een 'wederdienst' zijn van LOEWE die het nieuwe panel ontwikkelde
2) richtprijzen : 4000 euro voor 46'', 5000 euro voor 52''
3) De man zegt dat als je korter dan 4 (en zelfs 5) meter van de tv zit, is het aan te raden GEEN 46'' te kopen. De man zei letterlijk 'tegen zijn eigen winkel te spreken', doch dat je dan beter opteert voor een 42 of 37 inch. Hij zegt tevens dat hij geen weet heeft van clouding en dergelijke bij de 42-XD1E tijdens het gamen.
Ik had echter daarna ook nog contact met de verantwoordelijke van MM. Hij beweert dat de halvering van de responstijd een stuk fake is. Er wordt gebruik gemaakt van een nieuwe meettechniek waarbij de responstijd sowieso kleiner is. Voor het bekijken van sport, snelle actiebeelden...beweert hij dat PLASMA altijd superieur zal zijn. Daarom denk ik me te 'bekeren' tot de nieuwe fullHD plasma van panasonic TH-42PY700, verkrijgbaar vanaf eind (midden) juni voor een richtprijs van 2500 euro!!!! (op internet zelfs 2149 euro bij eshop)
Hierbij de reactie van Sharp Nederland:
Geachte heer,
Sharp zal na de zomer Full HD televisies met 100Hz introduceren in kleinere beeldformaten. Echter verdere details kunnen wij u nog niet geven. Tijdens de IFA zullen er wederom een aantal nieuwe modellen worden geïntroduceerd.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee (een beetje) te hebben beantwoord.
Nu mijn opmerking weer, wat is de IFA?
Scarface0 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:46:
[...]
Ik heb precies dezelfde twijfel, ik zit ook te kijken naar de 37XD1e en 42XD1e. En ik zit er dus aan te denken om nog even te wachten op de HD1e serie. Graag wil ik dus een Full-HD met 100Hz.
Dus ik heb een email naar Sharp Nederland gestuurd en gevraagd wanneer de HD1e serie uitkomt en of er ook nog andere formaten dan alleen maar 46" en 52" uit gaan komen (46" is een beetske te groot).
Krijg ik onderstaand antwoord (afgelopen maandag 12 mei 2007):
Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.
De HD1E serie komt alleen in de formaten 46”en 52”. Helaas niet in kleinere beeldmaten.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Tsja, dus heb ik weer een mail gestuurd met de vraag of en wanneer er andere modellen van Sharp uitkomen met Full-HD met 100Hz met een >37" scherm. Ik heb nog geen reactie gekregen, persoon is nu op vakantie. Wanneer ik meer weet laat ik het weten.
Of zijn er andere die al iets meer weten.
Internationale FunkAusstellung:
www.ifa-berlin.de
IFA is the world's largest Consumer Electronics trade fair, the most important international exhibition for electronic entertainment, communications and ...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Russian Blue Neji
Kate Bush
Anoniem: 220231
Vandaag de LC42XD1E binnen gekregen maar windows geeft het beeld groter weer dan het beeldscherm aan kan.
Ik draai
winxp
Nvidia N7600GS
Anoniem: 206849
Russian Blue Neji
Kate Bush
Anoniem: 221026
ik heb de schermen alltwee al gezien. de 100hz is wel mooi maar evenaart het beeld van de xd1 nog niet. en daarnast zijn die 100hz schermen volgens mij ook nog iets duurder. het kan wel zijn dat het op analoog signaal beter presteert, weet iemand daar iets van?
Anoniem: 219572 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:02:
Beste tweakers,
ik tijfel en twijfel en twijfel... De mooie prijs van de 42xd1e is schitterend. Maar is het de moeite om op de HD1e-serie te wachten, die 100hz-technologie in huis heeft? Ik ben vooral bang voor clouding bij het gamen met de PS3. De 42xd1 heeft een responstijd van <6ms, voor de 100hz is dit 4ms.
Bij de nieuwe fullhd plasma's van panasonic is dit 2ms. Is het de moeite om echt veel meer te betalen voor een 100hz of plasma full hd?
Bedankt alvast voor de respons...
AleSyS schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:07:
Ik heb de 42xd1e. Wat ik alleen typisch vind is dat je geen direct component aansluiting hebt, maar via een soort VGA verloop stuk. Wat als je nu wat betere component kabels koopt...die kwaliteit wordt teniet gedaan door dat simpele tussenstukje door sharp bij het scherm geleverd.
Profigold en Monster cable leveren alleen maar HDMI > DVI
FrankGuthrie schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:23:
[...]
Ik vraag me af of ik ik voor een analoge kanaal echt een duurdere kable nodig heb? Volgens een collega van mij gaat het om de dikte van de kabel en voldoen goedkopere kabels ook, zolang het een dikke kern heeft die goed afgescheermd is. klopt dit?
Waar zou ik dan een kabel kunnen halen van goede kwaliteit?
De kabel maakt toch ook wel wat uit.Anoniem: 221026 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:19:
ik heb een kabelan hirschmann en stekkers! die stekkers maken volgens mij het grote verschil uit, je kunt het verschil met de oude kabel echt wel zien.. en is niet zo duur:)
[...]
Kijk maar eens naar de Hirschmann als je die pelt.
Daar zit een beschermfolie laagje tussen de beschermde binnenkern en de aarde draad die daarbuiten zit. Dat helpt toch wel om andere storende signalen af te schermen.
Heb zelf ook hirschmann in de hut liggen met de juiste stekkers en dat geeft een goed signaal door de hele hut zonder dat er een versterker nodig is.
Vanuit de meterkast zit er direct een Hirschmann verdeler tussen.
[ Voor 7% gewijzigd door rvrbtcpt op 30-05-2007 10:38 ]
Anoniem: 221039
Ik heb sinds kort de 37xd1e nog wel op analoog maar ben er echt super tevreden over wat een LCD!
Wel heb ik 1 vraag. Als ik onder een andere hoek kijk dan wordt het beeld snel wat flets, geelachtig (weinig licht en kleur). Lijkt met met een kijkhoek van 176 graden niet goed of hoort dit?
Marcel
Russian Blue Neji
Kate Bush
Staat je EXT4 ingang wel op PC(RGB) geconfigureerd? Kan je in het menu instellen. Ook kan het zijn dat de resolutie die je laptop door wil geven hoger is dan de TV aan kan.FrankGuthrie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:09:
Iemand die al de VGA aansluiting heeft gebruikt? Ik heb net geporbeerd mijn laptop(IBM T60) aan te sluiten, mar gebeurt niks.
Doh, Ext 4 stond op component, nu doet mij vaste pc het wel, mijn laptop nog niet, maar dat ligt aan de instellingen op de laptop._Arthur schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:31:
[...]
Staat je EXT4 ingang wel op PC(RGB) geconfigureerd? Kan je in het menu instellen. Ook kan het zijn dat de resolutie die je laptop door wil geven hoger is dan de TV aan kan.
Hardstikke bedankt
Inmiddels heb ik ook beeld via de laptop. Moest de VGA uitgang aanzetten in de bios
[ Voor 15% gewijzigd door FrankGuthrie op 30-05-2007 23:16 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Russian Blue Neji
Kate Bush
En hoe is het beeld bij het spelen van PS3/360 games?
[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 10-06-2007 19:19 ]
PSN id: NL_SToRM
Dat is een zeer goede koop. Voor dat geld zou ik het zeker doen. Als je de Sony neemt, kan je nog tegen clouding aanlopen. Het banding probleem is bij Sharp verholpen.SToRM666 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:08:
Ik kan de Aquos 42" nieuw in doos kopen voor 1399 euro. Is dat een goeie koop of kan ik beter doorsparen voor een 40W2000 van Sony?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Anoniem: 181923
Mocht dit een legale verkoop zijn wil je het dan ook met ons mededelen waar wij het kunnen halen?SToRM666 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:08:
Ik kan de Aquos 42" nieuw in doos kopen voor 1399 euro. Is dat een goeie koop of kan ik beter doorsparen voor een 40W2000 van Sony?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 14-06-2007 10:07 ]
Ik twijfel o.a. nog door het genoemde banding probleem, het zoemende geluid dat ie schijnt te maken en de kleine kijkhoek, maar daar tegenover staan wel dingen zoals goede zwartwaardes, goede kleurweergave, mooi design, de grootte van het scherm en natuurlijk de prijs. Ik ga m vanavond even goed bekijken in de winkel en dan beslis ik of ik m neem of niet.
Het is ook zo dat je voor een 200euro meer een Sony of Samsung koopt, maar of die dan ook zoveel beter zijn is natuurlijk ook maar de vraag...
Iemand die nog interesse heeft kan me een Direct Message sturen en dan kan ik wel het telefoonnummer geven.Anoniem: 181923 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:49:
Mocht dit een lege verkoop zijn wil je het dan ook met ons mededelen waar wij het kunnen halen?
[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 11-06-2007 12:35 ]
Gisteren besloten om m toch maar te kopen en ik moet zeggen dat ie zeker niet tegenvalt!FrankGuthrie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:44:
Dat is een zeer goede koop. Voor dat geld zou ik het zeker doen. Als je de Sony neemt, kan je nog tegen clouding aanlopen. Het banding probleem is bij Sharp verholpen.
Het beeld bij gewoon tv beeld is redelijk, maar als je dan eenmaal de PS3 aanzet dan is het echt een feest
Verder voorlopig nog geen banding kunnen ontdekken, enkel een heel zacht zoemgeluid, maar daarvoor moet ik echt al met mijn oor boven de tv gaan hangen om het te kunnen horen.
Ze hadden er in de winkel trouwens nog 1 staan en ook nog een 37" versie
Foto's volgen nog
Pagina 10 van je handleiding. Als je component gebruikt zal je het geluid van je source (je x360) via een 3.5mm minijack moeten aansluiten op je tv. Hiervoor zit naast de component aansluiting een 3.5mm minijack input aansluiting.SToRM666 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:15:
Even een vraagje: ik wil de 360 aansluiten via component, maar dan heb ik geen geluid. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Als ik die geluidsplugjes die ook aan de kabel zitten in de tv steek dan hoor ik nog niks, dus ik vraag me af wat ik dan moet doen
Wat denk je zelf? Een fullhd tv met 2 hdmi inputs die geen hdcp doet?Fakir schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:47:
Hoe zit het met hdcp? Ik mag er toch vanuit gaan dat dat ondersteund wordt. Kan het alleen nergens terug vinden in de specs. Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen? Thnx
Het leek mij ook, maar het staat nergens expliciet vermeld._Arthur schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:01:
[...]
Wat denk je zelf? Een fullhd tv met 2 hdmi inputs die geen hdcp doet?
Hierbij alvast de bron:
http://www.hdtvorigin.com...s-16-new-aquos-lcd-hdtvs/
Lijkt erop dat alles =>37" Full-HD wordt. Dan hebben ze alle uitvoeringen in zowel een speaker onder de TV als een speaker naast de TV. (vb LC-37GX3W en LC-37GX4W)
Zelf heb ik de 37" uitvoering van de XD1 serie in de gaten gehouden en wilde ik graag de 100Hz uitvoering hebben.
Wat ik echter nog niet kan zien is of ze 100Hz zijn.
Mooi detail:
All models in this G Series feature a new compact design with a slimmer profile of 8.1 cm, the industry’s thinnest, and offer a “small footprint with a big screen” that pushes the meaning of space-saving to a new level. For example, a large 52-inch model*3 can be installed in the same width as our previous 43V-inch LCD TV*4 model, giving the user approximately 10 inches more in screen size
[ Voor 33% gewijzigd door Scarface0 op 26-07-2007 08:58 ]
De doos bleek zat vol met deuken en scheuren. Maar even open laten maken. Het piepschuim zelf was ook aan stukken. Toen dacht ik al, deze laat ik mooi staan. Scherm er toch maar even uitgehaald en het leek er sterk op dat deze ook al gebruikt was. Aansluitingen waren duidelijk meerdere malen gebruikt, en de bescherm folie voor het scherm was ook duidelijk opnieuw aangebracht. Scherm dus niet afgenomen, en ergens anders besteld.
Het viel me ook op dat er geen stickers op de voorkant van het scherm zaten. Met de bekende reclame 1080p full hd en features van de LCD. Weet iemand of deze er wel op horen te zitten als het een nieuw scherm is, en beschikt de Sharp een beelduren teller die niet te resetten is?
Ik heb geen zin om een 2ehands scherm te bezitten.
De sticker zatten er bij mij ook niet op, maar dat is standaard. Je kan aan het nummer op de doos zien wanneer een TV is geproduceerd, zal dan in de 700 zitten. Die van mij had 704. Is dus geproduceerd in April van 2007. Was dezelfde maand dat ik de TV heb gekocht.Joosth schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:57:
Afgelopen week een LC-42XD1E besteld via internet. Ervoor gekozen deze af te halen op lokatie.
De doos bleek zat vol met deuken en scheuren. Maar even open laten maken. Het piepschuim zelf was ook aan stukken. Toen dacht ik al, deze laat ik mooi staan. Scherm er toch maar even uitgehaald en het leek er sterk op dat deze ook al gebruikt was. Aansluitingen waren duidelijk meerdere malen gebruikt, en de bescherm folie voor het scherm was ook duidelijk opnieuw aangebracht. Scherm dus niet afgenomen, en ergens anders besteld.![]()
Het viel me ook op dat er geen stickers op de voorkant van het scherm zaten. Met de bekende reclame 1080p full hd en features van de LCD. Weet iemand of deze er wel op horen te zitten als het een nieuw scherm is, en beschikt de Sharp een beelduren teller die niet te resetten is?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Het LCD-scherm zelf (dus het gehele oppervlakte van het beeld) was bij mij wel voorzien van een plastic-folie laag die je er af moest halen.FrankGuthrie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:48:
De sticker zatten er bij mij ook niet op, maar dat is standaard. Je kan aan het nummer op de doos zien wanneer een TV is geproduceerd, zal dan in de 700 zitten. Die van mij had 704. Is dus geproduceerd in April van 2007. Was dezelfde maand dat ik de TV heb gekocht.
Aan die folie kan je goed zien of deze al eens is verwijdert.
Dat was inderdaad in het begin. Maar ik las op het AVForum dat het aantal sticker terug was gebracht. Ik had alleen op de randen folie, niet op het scherm zelf._Arthur schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:25:
[...]
Het LCD-scherm zelf (dus het gehele oppervlakte van het beeld) was bij mij wel voorzien van een plastic-folie laag die je er af moest halen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
FrankGuthrie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:48:
[...]
De sticker zatten er bij mij ook niet op, maar dat is standaard. Je kan aan het nummer op de doos zien wanneer een TV is geproduceerd, zal dan in de 700 zitten. Die van mij had 704. Is dus geproduceerd in April van 2007. Was dezelfde maand dat ik de TV heb gekocht.
Morgen herkansing. Ik zal rekening houden met bovenstaande._Arthur schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:25:
[...]
Het LCD-scherm zelf (dus het gehele oppervlakte van het beeld) was bij mij wel voorzien van een plastic-folie laag die je er af moest halen.
thx
[ Voor 101% gewijzigd door Joosth op 09-07-2007 15:41 ]
Anoniem: 126844
Joosth, *waar* had je die 42XD1E besteld? Bij welke webwinkel was dat? Want dan ga ik daar zeker niet iets bestellen!Joosth schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:57:
Afgelopen week een LC-42XD1E besteld via internet. Ervoor gekozen deze af te halen op lokatie.
De doos bleek zat vol met deuken en scheuren. Maar even open laten maken. Het piepschuim zelf was ook aan stukken. Toen dacht ik al, deze laat ik mooi staan. Scherm er toch maar even uitgehaald en het leek er sterk op dat deze ook al gebruikt was. Aansluitingen waren duidelijk meerdere malen gebruikt, en de bescherm folie voor het scherm was ook duidelijk opnieuw aangebracht. Scherm dus niet afgenomen, en ergens anders besteld.![]()
Anoniem: 226743
Anoniem: 202452
Enige tijd geleden (medio jan/feb 07) twijfelde ik erg lang over de Sharp 37xd1e/Tatung 42 full hd. In maart/april gekocht en nu amper 3 maanden later zijn er weer betere modellen. Dit houd je nooit tegen (gelukkig) :-)
Ik ben zeer blij met mijn lcd. SD was ok, digitaal via Humax decoder werkt prima.
Maar 1080p is oh zo moooi!!
Greetz MrBaaco
Anoniem: 227705
Sony 40W2000
Sharp 37XD1E en de 42 inch versie daarvan.
Samsung vind ik het design niet mooi en Philips vind ik te duur door de Ambilight wat ik niet nodig vind. Wie kan mij nog nuttige tips geven qua voor- en nadelen wat betreft de 2 lcd's die nu nog op mijn lijstje staan.
- Ik zit 3 - 3,5 meter van de tv (ivm formaat Sharp)
- Ik heb digitale tv van @Home (Nokia Mediamaster 119c ontvanger)
- Ik wil er mijn Panasonic DMR-EH55 hdd recorder op aansluiten. Helaas geen hdmi, wat is daarna het beste qua aansluiting? Een goede SCART of componentkabel?
- Wat is tussen homecinema set en lcd de beste aansluiting? (HDMI is mogelijk)
Een heel verhaal maar ik hoop dat ik hier nog goede tips en adviezen op kan doen voordat ik iets ga aanschaffen.
Alvast bedankt!
Jorgo
Edit: nog een laatste vraagje. Bij Redcoon zijn ze best goedkoop. Ik kan niet vinden of het hier om nederlandse modellen gaat. Iemand ervaringen met deze shop? Ik zit ook bij Mokio te kijken welke wel een goede nette indruk maakt en goede recenties heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 227705 op 27-07-2007 09:06 ]
De Sony heb ik niet bekeken, dus kan ik niets over melden.
Component lijkt mij beter dan Scart!
Home cinema en tv verb. is ws niet noodzakelijk, want ik denk dat je je Nokia ontvanger (en dus tv :-)) met een optisch kabeltje kunt verbinden met je home cinema.
Onze wasmachine en droger komen bij Redcoon vandaan, pima zaak/service! Let zelf goed op de beschrijving/artikelnummers, daaruit kun je afleiden/lezen of het een NL of EUR of ? model is!
Mokio ken ik niet...
Suc6!!
[ Voor 21% gewijzigd door MrBaaco op 27-07-2007 12:38 . Reden: redcoon toevoeging ]
Greetz MrBaaco
Bij zowel de BCC als de MM waren de verkopers ook erg te spreken over de Sharp en hadden zelfs een voorkeur boven de Sony. Ik heb net nog even de 42 inch bekeken en dat ik vind het toch wel een erg mooi scherm. De kleuren van de Sony zijn wat "harder" wat natuurlijk in valt te stellen neem ik aan.
Qua aansluitingen:
Tussen tv en hcs geen hdmi nodig?
Tussen tv en digitale ontvanger een goede SCART?
Tussen tv en hdd recorder een component?
Tussen digitale ontvanger en hcs een optische kabel?
Ik had die keuze ook, maar bben voor de Sharp gegaan, vanwege het desing, en het feit dat de Sony TV's waaronder de 40W2000 veel last hebben van clouding. Ik heb zelf de 37inch versie ben er erg tevreden over. Ik kijk op analoge signaal en dat is erg goed te doen!Anoniem: 227705 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:03:
Ik wil graag een nieuwe lcd tv en een 2.1 homecinema set kopen. Voor de homecinema set heb ik tot nu toe mijn oog laten vallen op de Sony DAV-X1V. Over de lcd twijfel ik nog tussen de:
Sony 40W2000
Sharp 37XD1E en de 42 inch versie daarvan.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Zou ik idd op deze wijze aansluiten. Ms dat je je hdd rec via hdmi kan aansluiten?Anoniem: 227705 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:59:
Qua aansluitingen:
Tussen tv en hcs geen hdmi nodig?
Tussen tv en digitale ontvanger een goede SCART?
Tussen tv en hdd recorder een component?
Tussen digitale ontvanger en hcs een optische kabel?
Greetz MrBaaco
edit: bedenk me net dat als ik de Sony DAV-X1V heb dat dat natuurlijk ook een dvd speler is en die heeft wel hdmi. misschien toch het overwegen waard om een digitale tuner te kopen voor HDTV en twin tuner en HDD zodat deze samen mij huidige HDD recorder vervangt.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 227705 op 27-07-2007 16:22 ]
Ik heb alleen een pc via dvi-hdmi aangesloten gehad op mijn tv, dat ging om 1080p. Mijn xbox is via component aangesloten en digidecoder via een scart.
Digitale tv is wel merkbaar t.o.v. analoog, maar het is vaak gewoon beter dan analoog, meer niet...
HDTV vind ik nog onzin, er zijn maar een paar HD kanalen, en je blijft toch afhankelijk van de kwaliteit van je kabelboer. En die is het nog lang niet waard m.i.
[ Voor 6% gewijzigd door MrBaaco op 28-07-2007 13:15 ]
Greetz MrBaaco
Anoniem: 210534
Als iemand interesse heeft voor een scherpe prijs dan kunnen ze natuurlijk altijd eventjes een mailtje sturen of even bellen naar 06-20646097 we zijn natuurlijk gewoon een officiele dealer met een grote winkel ..
Als jij de de winkel werkt kan je me ook wel adviseren over mijn keuze. Ik twijfel tussen de Sharp XD1E 37/42 inch en de Sony 40W2000 en de 40D3000. Gebruik op dit moment digitale tv en normale dvd. Wil in de toekomst wel HDTV en event. PS3 (Bluray) of XBOX360 aansluiten.Anoniem: 210534 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:57:
Ik heb hier in de winkel de 37/42/46 en 52 staan en ik moet zeggen dat het aardig mooie tv's zijn. Vooral met de PS3 derop zijn de beelden echt schitterend. Heb nu ook de nieuwe Blu ray hdd recorder van Sharp erop aangesloten .. Maakt ook een mooi geheel..
Als iemand interesse heeft voor een scherpe prijs dan kunnen ze natuurlijk altijd eventjes een mailtje sturen of even bellen naar 06-20646097 we zijn natuurlijk gewoon een officiele dealer met een grote winkel ..
Is volgens mij niet helemaal de bedoelingAnoniem: 210534 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:57:
Russian Blue Neji
Kate Bush
Nog even een keer de aanlsuitingen op een rijtje (graag commentaar of ik het goed aansluit)
digitale ontvanger via scart en optische kabel naar hdd recorder (hdd zit helaas geen hdmi op)
hdd recorder via scart naar tv (component misschien beter?)
hcs via hdmi naar tv
videorecorder via scart naar tv
Vergeet ik nog iets of een verbinding ergens?
Ten eerste, van de keus zal je geen spijt hebben. De 37XD10E is alleen te verkrijgen bij de BCC. Dit model is speciaal voor de BBc gemaakt. Zit alleen aan de onderkant een verschil in. Ik vind dat niet mooi en ben gewoon voor de normale 37XD1E gegaan.Anoniem: 227705 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:23:
Ok, ik heb eindelijk de beslissing genomen. Het gaat de Sharp LC-37XD1E worden! Nu heb ik gelezen dat er inmiddels de 37XD10E is. Dat is dezelfde tv alleen een geupdate versie oid? Is het verstandig om naar dit nummer te vragen als ik de tv ga bestellen? Wat zijn de exacte verschillen?
Nog even een keer de aanlsuitingen op een rijtje (graag commentaar of ik het goed aansluit)
digitale ontvanger via scart en optische kabel naar hdd recorder (hdd zit helaas geen hdmi op)
hdd recorder via scart naar tv (component misschien beter?)
hcs via hdmi naar tv
videorecorder via scart naar tv
Vergeet ik nog iets of een verbinding ergens?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ja wat mij vooral opviel tov kleuren in vergelijking met de sony waren de hardere/fellere kleuren van de sony en dat bij de sharp wit ook echt wit was. Kan natuurlijk ook een kwestie van instellen zijn maar dat viel me wel erg op.FrankGuthrie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:26:
[...]
Ten eerste, van de keus zal je geen spijt hebben. De 37XD10E is alleen te verkrijgen bij de BCC. Dit model is speciaal voor de BBc gemaakt. Zit alleen aan de onderkant een verschil in. Ik vind dat niet mooi en ben gewoon voor de normale 37XD1E gegaan.
Ja, de standaard instellingen van het ding zijn erg goed. Bij Sony en Samsung is het meer werk.Anoniem: 227705 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:11:
[...]
Ja wat mij vooral opviel tov kleuren in vergelijking met de sony waren de hardere/fellere kleuren van de sony en dat bij de sharp wit ook echt wit was. Kan natuurlijk ook een kwestie van instellen zijn maar dat viel me wel erg op.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Anoniem: 229042
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Anoniem: 210534
Grtz
De W3000 is wel een stuk duurder. Vergeet dat niet.Anoniem: 210534 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:12:
Let er idd wel op dat je het nieuwe model van Sharp krijgt want er zijn ook nog oudere exemplaren van de XD1 in omloop die toch wel een stapje minder zijn dan de nieuwe exemplaren. Moet zeggen dat ik de D3000 van Sony toch nog een stuk beter vindt presteren dan de andere modellen die je opnoemt. Vooral als je gewoon tv kijkt wint deze tv het van de concurrentie. Alleen jammer dat die geen Full HD is maar daar komt natuurlijk de W3000 voor.
Grtz
Russian Blue Neji
Kate Bush
Anoniem: 229042
Bedankt voor de tip. Na lang zoeken de oplossing gevonden aan de achterzijde van de bron. Hier zit een kleine schakelaar die je handmatig moet omzetten voor verschillende beeldformaten. Erg omslachtig en niet duidelijk uitgelegd.RichieB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:17:
Via HDMI geeft de bron (DVD speler) zelf aan welk formaat het beeld heeft (4:3 of 16:9). Als er een afwijkend formaat wordt afgespeeld zal de bron dat moeten aanpassen of opvullen, niet de TV.

Anoniem: 225429
Hoe kan je zien dat je een "nieuw" model van de sharp hebt ? Is dat een bepaalde serie ?Anoniem: 210534 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:57:
Ik heb hier in de winkel de 37/42/46 en 52 staan en ik moet zeggen dat het aardig mooie tv's zijn. Vooral met de PS3 derop zijn de beelden echt schitterend. Heb nu ook de nieuwe Blu ray hdd recorder van Sharp erop aangesloten .. Maakt ook een mooi geheel..
Heb je toevallig ook al de Sharp 46 XL1E (Full HD 100 Hz) in de winkel staan. Ik ben namelijk benieuwd of dit een verbetering is t.o.v. de Sharp 46XD1E
PS: Scherpe prijzen zijn altijd welkom !!
Ik heb een component kabel gekocht voor de Wii, deze op het verloopje van de tv aangesloten en in het menu van de TV, EXT4 op 'Component' gezet.
Maar er komt geen beeld uit de Wii.
Kennelijk snapt de TV geen 576i of 480i over component waardoor ik in de Wii geen 480p (edtv/hdtv) kan selecteren.
Iemand die het wel is gelukt? En zoja, hoe?
Anoniem: 45909
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Ik heb de D3000 in de winkel gezien tussen diverse anderen en vond em behoorlijk schokkerig ondanks die "100 Hz" techniek.Anoniem: 210534 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:12:
Let er idd wel op dat je het nieuwe model van Sharp krijgt want er zijn ook nog oudere exemplaren van de XD1 in omloop die toch wel een stapje minder zijn dan de nieuwe exemplaren. Moet zeggen dat ik de D3000 van Sony toch nog een stuk beter vindt presteren dan de andere modellen die je opnoemt. Vooral als je gewoon tv kijkt wint deze tv het van de concurrentie. Alleen jammer dat die geen Full HD is maar daar komt natuurlijk de W3000 voor.
Grtz
Ik twijfel namelijk ook nog steeds tussen de D3000, W2000 en de Sharp 37 full hd.
Door het schokkerige beeld van met name de snellere scenes/scrollende tekst is voor mij de D3000 echt afgevallen (de andere tvs hadden dit niet: philips oa)
Ik heb de Sharp helaas nog niet gezien, maar is er iemand die mij de ervaring op het gebied van het "vloeiend" zijn van het beeld tussen deze 3 kan verduidelijken??
Dus nogmaals, geld en aansluitmogelijkheden zijn allemaal geen issue, waar ik me vandaag de dag aan erger is dat het beeld bij beweging soms niet vloeiend verloopt.
Voor mij op dit moment EXACT dezelfde situatie, zie mn vorige reactie voor meer info.Anoniem: 227705 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:03:
[...]
Als jij de de winkel werkt kan je me ook wel adviseren over mijn keuze. Ik twijfel tussen de Sharp XD1E 37/42 inch en de Sony 40W2000 en de 40D3000. Gebruik op dit moment digitale tv en normale dvd. Wil in de toekomst wel HDTV en event. PS3 (Bluray) of XBOX360 aansluiten.
Wie kan mij/ons over een streep halen?
Als je in de winkel een LCD koopt, heb je hier fabrieksgarantie op. Als je dus 1 dode pixel hebt, val je buiten de boot.
Als je in een webwinkel een LCD koopt, is de zogenaamde wet van koop op afstand van toepassing, waarbij je het product kan/mag retourneren binnen een x aantal dagen zonder opgeef van reden.
Klopt deze stelling? en is dus het kopen bij een webwinkel "veiliger" als je naar bijv dode pixels kijkt?
De keuze is aan jezelf, kan niemand voor je doen.Anoniem: 45909 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:43:
[...]
Voor mij op dit moment EXACT dezelfde situatie, zie mn vorige reactie voor meer info.
Wie kan mij/ons over een streep halen?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Anoniem: 222504
Sharp heeft zijn EISA award !!!!!!! en wel voor de LC-52HD1E (terecht vind ik) als
best "time shift tv".
De anderen zijn:
LCD Philips 47PFL9732D en
Plasma Pioneer PDP-LX508D
http://www.elektrojournal.at/ireds-40996.html
[ Voor 20% gewijzigd door Vipertje op 20-08-2007 15:17 ]
Greetz MrBaaco
37 is precies groot genoeg voor mij, dus de juiste maat gekozen. Ik heb niet zoveel ruimte namelijk. Zal wel even een fotootje maken.MrBaaco schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:21:
Ik zal mijn settings eens posten. En hoe ziet het eruit? Showen!! ;-)
Wat is time shift TV????Anoniem: 222504 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:06:
Hoera,
Sharp heeft zijn EISA award !!!!!!! en wel voor de LC-52HD1E (terecht vind ik) als
best "time shift tv".![]()
De anderen zijn:
LCD Philips 47PFL9732D en
Plasma Pioneer PDP-LX508D
http://www.elektrojournal.at/ireds-40996.html
*EDIT: al gevonden..
[ Voor 3% gewijzigd door FrankGuthrie op 29-08-2007 18:06 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
I'm just taking care of business
Voor mensen die de 42XD1E al hebben: zijn de grote muurbeugels redelijk compatible met de bevestigingspunten achterop dit scherm?
Heb nog contact gehad met Sharp en die vermeldde dat er binnenkort wel een nieuwe 37 inch op de markt komt en dat de 37 xde1 serie itt wat in de folder staat wel 4 wave backlight heeft,
TV kijken is echt verscrhikkelijk lelijk via de (analoge) kabel. Dvd's kijken via de 360 is ook niet helemaal fantastisch. Een 720p game spelen via de 360 is erg mooi. Een 720p film kijken via mn pc (via hdmi) is fantastisch. Een 1080p film kijken is echter ranzig mooi.
PC desktop op 1080 lijkt mij niet echt 1-op-1
inkijkhoek is zeker niet fantastisch, zwart/donker is niet goed zwart en gedetailleerd, geluid is mager, opties hadden ook wat uitgebreider gemogen.
[ Voor 14% gewijzigd door AlbertTCB op 04-09-2007 12:13 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Wanneer ik underscan uitzet wordt het beeld een stuk groter, maar blijft toch een redelijk zwarte rand (onbenut) zichtbaar. Maar dan is het geen 1:1 pixelmapping meer.
Anoniem: 222504
In Duitsland vragen ze nu voor de 46" 3479 t/m 3949 Euro en in Nederland bij "Directsale" 2974 Euro
voor de 46"
Heeft iemand ze al ergens zien staan ?
In de Themabijlage van het AD stond gisteren (22-09-07) een pagina grote advertentie van de
LC-52HD1E
Qua uiterlijk lijken ze op de XD1. Is dit de opvolger?
dynamische contrastratio trouwens 10.000:1. Klinkt ook niet onaardig.
Ik heb op de VGA het probleem dat de TV geen 1:1 pixelmapping kan doen. Dus het beeld wordt opgerekt.mr. TCB schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:05:
Aahh... ik heb nu mijn videokaart op 50hz gezet (ipv 60hz) en nu heb ik een extreem strakke desktop van 1920x1080p die het scherm (42") volledig vult. Fantastisch!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Anoniem: 206849
Ik bekijk gewoon normale xvidje vanaf mijn laptop op het scherm. Maar waarschijnlijk heeft dit te maken met de resolutie die ik gebruik op mijn laptop.Anoniem: 206849 schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:09:
Dat komt doordat je tv geen 1080p input heeft op vga. Hij kan 1080p enkel aan via HDMI.
Maar dan een andere vraag. Kan ik het zappen naar andere kanalen versnellen?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Nu heb ik al een paar keer gehad dat midden in een game of Blueray film het beeld een aantal secondes op zwart springt, en dan op eens weer terug springt op het juiste beeld
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn, of hebben meer mensen hier misschien last van
Everything thats has a beginning has an end
Anoniem: 201834
In de manual is dat niet echt duidelijk, daar hebben ze het alleen over ANT2.
Mijn bedoeling is dus Digitenne via ANT2 en kabeltv via ANT1
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ja hoor. Prima. Op de 1080p25 weergave na van 1080p24 materiaal. Dat wil je niet want je hebt dan een redelijk mate judder. Ligt er ook maar net aan hoe gevoelig je hier voor bent.FrankGuthrie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:51:
Iemand een HTPC op deze TV aangfesloten?? En wat zijn de resultaten?
Verder prima apparaat. Maar wat wil je weten?
Het volgende wil ik gaan bestellen:_Arthur schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:41:
[...]
Ja hoor. Prima. Op de 1080p25 weergave na van 1080p24 materiaal. Dat wil je niet want je hebt dan een redelijk mate judder. Ligt er ook maar net aan hoe gevoelig je hier voor bent.
Verder prima apparaat. Maar wat wil je weten?
Kast: Shuttle XPC SG33G5M + MCE Remote Controller
Voeding: Externe Stille voeding 200W (PC62) 100% Silent
CPU: Intel Core2 Duo E4600 (2 x 2.4 GHz., 800FSB, 2MB cache)
Geheugen: Dane-Elec 4GB Dual Channel DDR2-800 (2 x 2GB)
HD: Samsung Spinpoint 250GB 7200RPM SATA2 16MB
DVD drive: LG-GGC-H20L, Blu-Ray/HD-DVD Combo Drive
Extra' s: SPDIF Uitbreidingskit - Digitale Audio upgrade (PC17)
Video: Nvidia 8500 GT of ATI 2600 Pro
Nou zie ik al in je post iets over 1080p24 en 1080p25 en judder. Dit zijn al dingen waar ik geen verstand van heb. Ik wil gewoon eigenlijk aansluiten en gaan. Ik heb laatste gezien hoe mooi het beeld kan zijn op de TV vie HDMI met een Xbox360 en PS3. En dat wil ik dus gewoon hebben, maar een MC kan meer kan een Xbox of PS3, ondersteund gewoon meer formaten.
Russian Blue Neji
Kate Bush
En wat is je vraag nu?FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:50:
..heel verhaal ..
[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 01-07-2008 12:56 ]
Gaat het allemaal werken zonder problemen. Nogmaals je geeft iets aan over judder. Is dit iets wat ik te zien krijg met de Mediacenter?? Kan ik dit afvangen door bepaalde onderdelen zoal de videokaart te vervangen door een duurder model? etc... Doet een Xbox 360 of een PS3 dan wel 1080p24? Weet nog steeds niet wat het is.
De vraag is simpel. Kan ik met een mediacenter hetzlefde bereiken als een xbox360/PS3 zonder problemen. als dat kan ben ik al tevreden. Ik wil gewoon geen gezeur over de HDMI hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-07-2008 13:00 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Dan moet je een LCD kopen die 1080p24 kan weergeven.FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:58:
Gaat het allemaal werken zonder problemen. Nogmaals je geeft iets aan over judder. Is dit iets wat ik te zien krijg met de Mediacenter?? Kan ik dit afvangen door bepaalde onderdelen zoal de videokaart te vervangen door een duurder model? etc... Doet een Xbox 360 of een PS3 dan wel 1080p24? Weet nog steeds niet wat het is.
Oh vast wel. Kijk ook eens in HTPC topic Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereidDe vraag is simpel. Kan ik met een mediacenter hetzlefde bereiken als een xbox360/PS3 zonder problemen. als dat kan ben ik al tevreden. Ik wil gewoon geen gezeur over de HDMI hebben.
Al gedaan, weining reactie._Arthur schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:42:
[...]
Dan moet je een LCD kopen die 1080p24 kan weergeven.
[...]
Oh vast wel. Kijk ook eens in HTPC topic Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
Russian Blue Neji
Kate Bush
Als ik een HD signaal, via HDMI, vanaf mij HTPC stuur naar de TV dan krijg ik op 1980x1080p@60Hz zwarte balken.
Dit alles gebeurt met een Ati2600Por kaart waar een DVI> HDMI converter op zit.
Ik heb wat op google gevonde over een knop onder de klep van de afstandsbedieing, maar dit is niet de oplossing, wat als ik die gebuirk dan worden de balken nog groter (overscan/underscan??).
Iemand een oplossing?
OPLOSSING GEVONDEN:
In de catalyst control center staat de kaart standaard op over/underscan
[ Voor 15% gewijzigd door FrankGuthrie op 21-07-2008 14:35 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
het Grote Algemene Alle Series Sharp AQUOS topic

[ Voor 91% gewijzigd door madwurmz op 25-07-2008 03:05 ]