Sharp XD1-serie LCD TV's

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Voor de mensen die overwegen deze televisie te kopen, maar het design niet al te geweldig vinden, het volgende nieuws...

Sharp heeft het uiterlijk veranderd van de XD1E serie. Sharp heeft deze modellen echter nog niet vermeld op de site, maar zoek je bij support naar de manual, dan staat deze er al wel tussen. Het betreft hier de 37 en 42" varianten genoemd: 37/42 XD10E.

De specificaties voor deze tv zijn hetzelfde gebleven, echter is de behuizing nu identiek aan de nieuwe RD2E.

Mocht je meer willen weten, ga dan naar www.sharp.nl en zoek bij support op de handleiding van het model XD10E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:06:
Voor de mensen die overwegen deze televisie te kopen, maar het design niet al te geweldig vinden, het volgende nieuws...

Sharp heeft het uiterlijk veranderd van de XD1E serie. Sharp heeft deze modellen echter nog niet vermeld op de site, maar zoek je bij support naar de manual, dan staat deze er al wel tussen. Het betreft hier de 37 en 42" varianten genoemd: 37/42 XD10E.

De specificaties voor deze tv zijn hetzelfde gebleven, echter is de behuizing nu identiek aan de nieuwe RD2E.

Mocht je meer willen weten, ga dan naar www.sharp.nl en zoek bij support op de handleiding van het model XD10E
Errm... kan je niet gewoon de handleiding posten, of de link ernaar?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
FrankGuthrie schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:01:
[...]

Errm... kan je niet gewoon de handleiding posten, of de link ernaar?
Een keer zoeken kan geen kwaad ;)

maar hier is ie..

http://esupport.sharp.at/...?TemplateLang=nl&ID=10678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waar heb je je info vandaan? Ik vind de XD1E lijn mooi genoeg. Waarom de verandering in uiterlijk? Zoveel verandert er niet, en qua specs volgens jou helemaal niet, wat is dan de meerwaarde?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
FrankGuthrie schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:47:
[...]

Waar heb je je info vandaan? Ik vind de XD1E lijn mooi genoeg. Waarom de verandering in uiterlijk? Zoveel verandert er niet, en qua specs volgens jou helemaal niet, wat is dan de meerwaarde?
De meerwaarde is dat je nu kunt kiezen tussen 2 modellen die dezelfde prestaties geven. Het enige dat ik er tot nog toe over gelezen heb is dat de XD10E een verbeterd audio systeem heeft. De resolutie, het contrast, response tijd, brightness, connectors etc zijn allemaal identiek. Wat ik niet helemaal zeker weet is of dit model ook TruDhd heeft, omdat de RD2E dat wel heeft.

Info komt van hifi-forum.de, daar is een gebruiker met een LC37XD10E (op zijn beurt de vervanger van zijn XD1E die last had van een bromtoon en banding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Bij BCC, via kieskeurig zoeken op XD10E, staat zowel de 37 als de 42 op voorraad. Wel voor de ofiiciële prijzen van de XD1E.

dus:

LC37XD10E voor € 1699,-
LC42XD10E voor € 1999,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opvolger van de 46''- en 52'' versie, naar mijn mening zéér interessant:

http://www.hdtvnieuws.nl/...2hd1e-lcd-tv-introductie/

Helaas zijn de (advies)prijzen nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:42:
De opvolger van de 46''- en 52'' versie, naar mijn mening zéér interessant:

http://www.hdtvnieuws.nl/...2hd1e-lcd-tv-introductie/

Helaas zijn de (advies)prijzen nog niet bekend.
Worden dure schermen schat ik. Nieuwe technieken, full hd, ingebouwde tuners (hoewel dat waarschijnlijk wel per model zal verschillen) en opnamefunctie. De enige tv die vergelijkbaar is is de Loewe Compose en die kost 4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Schat de 46 op zo'n € 2899 en de 52 op € 3899 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 20:48
Frogmen schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:20:
[...]

Iemand hier ervaring mee, want ik wil ook digitenne kijken met een Conax CI.
Ik ga vrijdag wel even kijken op mijn werk (wij hebben de 42 en 52 staan). Ik plaats wel even een kaart enzo erin daar hoor je het waarschijnlijk vrijdag of zaterdag wel over hoet het is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Klopt het dat de Sharp-schermen geen Component aansluiting hebben? Verder vindt ik 2 HDMI ook wat aan de zuinige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Tim45 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:01:
Klopt het dat de Sharp-schermen geen Component aansluiting hebben? Verder vindt ik 2 HDMI ook wat aan de zuinige kant.
er zit wel een component op maar dat werkt dan wel via een verloop vanaf HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
atomic frogger schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:08:
[...]

er zit wel een component op maar dat werkt dan wel via een verloop vanaf HDMI.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een kabel nodig met aan de ene kant Composite en aan de andere kant HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Tim45 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:12:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb ik een kabel nodig met aan de ene kant Composite en aan de andere kant HDMI?
nee deze zit er standaart bijgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
atomic frogger schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:20:
[...]

nee deze zit er standaart bijgeleverd
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen verloop vanaf hdmi maar vanaf vga. En ja hij zit er standaard bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:23:
Het is geen verloop vanaf hdmi maar vanaf vga. En ja hij zit er standaard bijgeleverd.
mijn fout je hebt inderdaad gelijk daar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:23:
maar dan behoudt je dus wel 1080i? Is er dan nog wel een aansluiting over voor een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je behoudt dan wel 1080i en volgens mij zou je je pc dan d.m.v. converters (vga->dvi->hdmi) op hdmi kunnen aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:43:
Je behoudt dan wel 1080i en volgens mij zou je je pc dan d.m.v. converters (vga->dvi->hdmi) op hdmi kunnen aansluiten.
mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag ga ik de 37XD1E halen, voor mij een makkelijke keuze aangezien de specs + looks m.i. nagenoeg perfect (2 of 3 HDMI uitgangen boeit niet voor mij) zijn bij de Sharp en de 37M87 mij verschrikkelijk is tegengevallen qua uiterlijk...

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:36:
[...]

De meerwaarde is dat je nu kunt kiezen tussen 2 modellen die dezelfde prestaties geven. Het enige dat ik er tot nog toe over gelezen heb is dat de XD10E een verbeterd audio systeem heeft. De resolutie, het contrast, response tijd, brightness, connectors etc zijn allemaal identiek. Wat ik niet helemaal zeker weet is of dit model ook TruDhd heeft, omdat de RD2E dat wel heeft.

Info komt van hifi-forum.de, daar is een gebruiker met een LC37XD10E (op zijn beurt de vervanger van zijn XD1E die last had van een bromtoon en banding)
Ooeii, banding op de 37 inch versie, dat is niet wat ik wil horen, de XD1E van de 37 inch had juist geen kuren.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb vandaag trouwens de nieuwe versie al gezien bij de MM en BCC, en ik moet zeggen dat de oude versie mooier is, dus ik begrijp die actie niet helemaal van Sharp.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Bij welke MM heb je hem gezien? Ik ben in Groningen geweest, maar daar wisten ze nog helemaal niks van een XD10E

Ze hadden alleen de RD2E, of bedoelde je die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:01:
Bij welke MM heb je hem gezien? Ik ben in Groningen geweest, maar daar wisten ze nog helemaal niks van een XD10E

Ze hadden alleen de RD2E, of bedoelde je die ook?
MM Amsterdam. Ook BCC in Almere(-Buiten) heeft um al.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
ahh, thnx. Zo zie je maar weer dat MM ook echt los van elkaar werken, aangezien Groningen hem nog niet eens in het systeem heeft staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een HD DVD opgehaald voor de Xbox ;)

Ga vandaag de combinatie 42XD1E + Xbox HD DVD testen

NU alleen nog ff een film zien te vinden haha, zo te zien heeft alleen
MM ze op voorraad, laast bij frs geweest had niks (omg. enschede/hengelo)

zal revieuwtje hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel jammer dat je dan je hd films niet in 1080p kunt kijken terwijl je hd-dvd speler én je tv het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt ben ik met je eens, ik wil dus ook ff kijken of ik kennissen kring ff iemand zo ver kan krijgen dat ik zijn ps3 kan lenen :) maar 1080i is ook al super plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de 37XD1E is binnen, vanochtend voor een erg leuke prijs opgehaald en had net eindelijk de tijd om hem eens aan te zetten.

Vooralsnog is de 1e conclusie: _/-\o_ en die is alleen al voor het uiterlijk.

Hmmm, ga er maar eens verder mee spelen :)

Ervaringen:

Zo, de avond hebben we nu ook meegepikt.

Eigenlijk heel kort:

Analoog viel mij behoorlijk mee maar 's avonds werd het verschil tussen de zenders wel erg duidelijk met vooral Tien/Talpa als dieptepunt (So you wanna be a popstar stond op, nee, ik was niet aan het kijken :P) met 2 brede horizontale balken vol met ruis. De eco stand gaf een beter resultaat maar een zender als MTV zag er de hele dag (en avond) retestrak uit, ook op mijn aangepaste instellingen.

Aansluiting pc:

Wie heeft z'n pc op de XD1E aangesloten? Ik heb zo'n Marmitek setje (composiet, gaat in de videouitgang XD1E) en 1024x768 ziet er natuurlijk niet uit.

Nu mijn vraag of een VGA kabel (wordt er wel een van 10 mtr) dezelfde kwaliteit zal geven als een HDMI-DVI kabel.

Enne, zal deze 'professionele HDMI-DVI kabel significant beter zijn dan de goedkopere?

In alle gevallen wil ik dus 1920x1080 als gevolg hebben :)

En is 1080p wel haalbaar vanwege de HDMI 1.2 aansluiting? Met 1.3 schijnt dit op de nieuwere Samsung modellen geen probleem te zijn maar over 1.2 op de Sharps heb ik niet al teveel gelezen.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:28:
Wie heeft z'n pc op de XD1E aangesloten?
Wie niet :) Mijn laptop hangt er aan met een dvi -> hdmi kabel.
Nu mijn vraag of een VGA kabel (wordt er wel een van 10 mtr) dezelfde kwaliteit zal geven als een HDMI-DVI kabel.

Enne, zal deze 'professionele HDMI-DVI kabel significant beter zijn dan de goedkopere?

In alle gevallen wil ik dus 1920x1080 als gevolg hebben :)
De VGA aaansluiting gaat maar tot 1366x786. Voor 1920x1080 moet je of component of hdmi(dvi) hebben.
En is 1080p wel haalbaar vanwege de HDMI 1.2 aansluiting? Met 1.3 schijnt dit op de nieuwere Samsung modellen geen probleem te zijn maar over 1.2 op de Sharps heb ik niet al teveel gelezen.
1080p is juist te doen met hdmi 1.2 (1.3 voegt alleen iets met digitaal geluid aan de standaard toe).

En een goedkope hdmi kabel is net zo goed als een enorm dure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:56:
[...]

Wie niet :) Mijn laptop hangt er aan met een dvi -> hdmi kabel.

[...]

De VGA aaansluiting gaat maar tot 1366x786. Voor 1920x1080 moet je of component of hdmi(dvi) hebben.

[...]

1080p is juist te doen met hdmi 1.2 (1.3 voegt alleen iets met digitaal geluid aan de standaard toe).

En een goedkope hdmi kabel is net zo goed als een enorm dure.
Dank je, ga ik voor HDMI!

Ik heb nog een oude AGP kaart maar gelukkig met 1xVGA en 1xDVI dus voor in de tussentijd gooi ik m'n gewone tft ff op VGA tot ik een nieuwe kaart heb (ga binnenkort upgraden naar Core 2 Duo dus er komt ook een pci kaart met 2xDVI) zodat ik de DVI voor de XD1E kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Omdat het signaal digitaal is maakt kwaliteit van de kabel niet meer uit. Je hebt geen ruis op de kabel. Met een digitaal signaal komt het signaal of wel/of niet door. Je kan dus net zogoed voor de goedkopere gaan.

Check ook hier voor een meer onderbouwt verhaal van een elektronica dude :
http://boardsus.playstati...d.id=ps3&thread.id=828972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was toch voor die 'betere' gegaan omdat ik die goedkoop kon krijgen en dit nog maar een paar euro uitmaakte met de normale variant bij allekabels.nl.

In ieder geval een verademing vergeleken met composiet (duh), echt een superstrakbeeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.v.m. vervoer van deze TV zou ik graag de afmeting van de doos te weten komen. Het betreft de 42"versie.

Wie zou even met een rolmaat de doos kunnen opmeten. Alvast hartelijke dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:45:
I.v.m. vervoer van deze TV zou ik graag de afmeting van de doos te weten komen. Het betreft de 42"versie.

Wie zou even met een rolmaat de doos kunnen opmeten. Alvast hartelijke dank.
(Breedte) 113 x (Hoogte) 78 x (Diepte) 30

Hier wat plaatjes van de 42XD1E (met mobiele telefoon gemaakt, geen camera voor handen)

Ant Bully (1080i upscaling door Toshiba HD-XA1)
http://img175.imageshack.us/my.php?image=afb001hs9.jpg

The Incredibles (1080i upscaling door Toshiba HD-XA1)
http://img205.imageshack.us/my.php?image=afb006ug5.jpg

The Incredibles (1080i upscaling door Toshiba HD-XA1)
http://img143.imageshack.us/my.php?image=afb011tn8.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MitchR op 29-04-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MitchR: Bedankt voor de moeite. Zal eens kijken of het gaat passen (Grand Vitara Van), denk het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier de 42 inch staan en daarop heb ik een marantz Dv 7600 1080i via hdmi (VDH)

Zeer fijn lcd scherm met een zeer gemakkelijke instelling !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:27:
@MitchR: Bedankt voor de moeite. Zal eens kijken of het gaat passen (Grand Vitara Van), denk het wel ;)
geen probleem, ik kreeg em met gemak in een Focus Stationwagon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kan iemand me vertellen hoe de XD1E presteerd bij voetbal westrijden. Ik las ergens dat het scherm bij het tonen van gras last heeft van ghosting. Ik vraag me of of het wijsheid is om te wachten op een 100 Hz scherm.

Iemand die het scherm al met gamen heeft gecheckt? Geen ghosting? is 100hz echt nodig?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem (37") qua games enkel met de XBOX getest en daar heb ik geen last van ghosting. Met regulier voetbal idem. Tis natuurlijk best een snel scherm (6ms) en dat is belangrijker dan het 50/60/ 100hz verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
je moet wel heel erg goed gaan kijken wil je de ghosting opmerken. Maar geloof me, dan ben je niet meer voetbal aan het kijken, maar kijken naar eventuele verbeterpunten, heb de 42" en nergens last van tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:14:
Ik heb hem (37") qua games enkel met de XBOX getest en daar heb ik geen last van ghosting. Met regulier voetbal idem. Tis natuurlijk best een snel scherm (6ms) en dat is belangrijker dan het 50/60/ 100hz verhaal.
Ik lees namelijk veel dat LCD makers overgaan op de 100hz. Dit zou bepaalde vetragende effecten verminderen. Ik weet dus niet hoeveel last dit scherm ervan heeft. Ook het feit dat het scherm maar 2 HDMI poorten met 1.2 heeft inplaats van 3 poorten met 1.3 spookt ook door mijn hoofd. Ik las ook dat er binnenkort schermen komen met een 10 bits panel. Hierdoor zouden er meer kleuren getoond kunnen worden. Nou vind ik het beeld al mooi genoeg, dus dat is niet echt belangrijk.

De samsungs zouden een goed alternatief zijn, maar daarmee lees ik teveel problemen. Ik zou zelf gaan voor de 37 inch deze zou in tegenstelling van de de grotere XD1E versies geen problemen hebben.

En worden blijkbaar weining TV schermen gemaakt met weinig fouten.

Nu ik toch allemaal vragen stel: hoe snel zapt de TV? Ik hoorde dat LCD een beetje traag zijn met zappen. Enne iemand die een foto kan maken van de afstandsbediening?

[ Voor 7% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-05-2007 04:48 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Veel LCD fabrikanten valt opzich wel mee, maar ze gaan idd over op 100Hz of sharp zelfs ook nog 120Hz. Ik heb zelf geen enkele last van vertragende beelden, niet bij voetbal, niet bij HD DVD, niet bij Blu-Ray en niet bij DVD. Het feit dat dit scherm 2 HDMI poorten heeft is voor mij persoonlijk ruim voldoende. De meeste schermen zijn al 10bits, Deep color kan zelfs tot 16 bit per kleur, maar zoals ik laatst eens een artikel las over kleurenbits, zal dit door jouw ogen niet waar te nemen zijn. Het lijk allemaal heel verleidelijk, die nieuwe specs op een papiertje, maar in werkelijkheid "Zie" jij er heel erg weinig van terug.
Most of the displays only have a color bit depth of usually 24 bits RGB. This color bit depth will give sixteen million colors and that is distinguishable by the human eye. This is the cause of onscreen effects and scaling which is noticeable by people. With 36 color bit depth and 48 color bit depth the human eye does not have the ability to distinguish these effects.
Daar hoef je het echt niet voor te doen dus, tenzij je cijfergeil bent :p
Het 100Hz verhaal van LCD's staat nog veel te veel in de kinderschoenen en creëert vaak nog extra problemen. Het is aan jou om te bepalen of je het nodig vindt of niet. Kijk eens in de Mediamarkt naar de RD2E (100/120Hz) en de XD1E (50/60Hz) Het scherm zou bij Blu-Ray of HD DVD nog steeds een pulldown moeten toepassen, omdat het slechts een verdubbeling van de 50/60Hz is, meer niet.

De zapsnelheid ligt aan het feit of je Digitale Tv gebruikt of niet. Bij gebruik van Digitale tv (wat een must is overigens) wordt de zapsnelheid bepaald door het kastje, wat neerkomt op iets minder dan een seconde. De Tv zelf doet er misschien 1 tot 2 seconden over, vind het persoonlijk niet storend, aangezien mijn Toshiba HD XA1 al 45 seconden over het opstarten doet :p

tot slot 2 Foto's van de Afstandbediening:

Foto 1 (normaal)

http://img211.imageshack.us/my.php?image=afb001lj2.jpg

Foto 2 (klepje open)

http://img204.imageshack.us/my.php?image=afb002dn0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:18:
Veel LCD fabrikanten valt opzich wel mee, maar ze gaan idd over op 100Hz of sharp zelfs ook nog 120Hz. Ik heb zelf geen enkele last van vertragende beelden, niet bij voetbal, niet bij HD DVD, niet bij Blu-Ray en niet bij DVD. Het feit dat dit scherm 2 HDMI poorten heeft is voor mij persoonlijk ruim voldoende. De meeste schermen zijn al 10bits, Deep color kan zelfs tot 16 bit per kleur, maar zoals ik laatst eens een artikel las over kleurenbits, zal dit door jouw ogen niet waar te nemen zijn. Het lijk allemaal heel verleidelijk, die nieuwe specs op een papiertje, maar in werkelijkheid "Zie" jij er heel erg weinig van terug.

[...]

Daar hoef je het echt niet voor te doen dus, tenzij je cijfergeil bent :p
Het 100Hz verhaal van LCD's staat nog veel te veel in de kinderschoenen en creëert vaak nog extra problemen. Het is aan jou om te bepalen of je het nodig vindt of niet. Kijk eens in de Mediamarkt naar de RD2E (100/120Hz) en de XD1E (50/60Hz) Het scherm zou bij Blu-Ray of HD DVD nog steeds een pulldown moeten toepassen, omdat het slechts een verdubbeling van de 50/60Hz is, meer niet.

De zapsnelheid ligt aan het feit of je Digitale Tv gebruikt of niet. Bij gebruik van Digitale tv (wat een must is overigens) wordt de zapsnelheid bepaald door het kastje, wat neerkomt op iets minder dan een seconde. De Tv zelf doet er misschien 1 tot 2 seconden over, vind het persoonlijk niet storend, aangezien mijn Toshiba HD XA1 al 45 seconden over het opstarten doet :p

tot slot 2 Foto's van de Afstandbediening:

Foto 1 (normaal)

http://img211.imageshack.us/my.php?image=afb001lj2.jpg

Foto 2 (klepje open)

http://img204.imageshack.us/my.php?image=afb002dn0.jpg
Bedankt voor het verhaal. Ik vind langzaam zappen namelijk wel erg irritant en daarom heb ik gekozen voor SD voorlopig. Ik wil gaan voor de 37 inch, als het goed is is het op die grote nog goed te doen met een goeie aansluiting (monsterkabel, profigold etc...). Ik lees nog teveel problemen met de boxen voor digitale TV. Ik wacht het nog 1-2 jaar af todat de boxen een stuk volwassener zijn.

Nog een ander vraagje. Ik hoor net van een collega dat met HDMI 1.2 het niet mogenlijk is om 5.1 geluid te hebben bij HD-DVD/Blue Ray, klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-05-2007 13:34 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:24:
[...]

Ik vind langzaam zappen namelijk wel erg irritant en daarom heb ik gekozen voor SD voorlopig.
Met digitale TV kan je gebruik maken van de Electronic Program Guide (EPG) waardoor je in 1 oogopslag kan zien wat er op alle zenders wordt uitgezonden, inclusief een beschrijving in tekst. Hierdoor kan je veel makkelijker en sneller een interessant programma opzoeken. Zappen als in 1 voor 1 alle zenders langlopen is hopeloos ouderwets (en sooo last century).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

RichieB schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:26:
[...]

Met digitale TV kan je gebruik maken van de Electronic Program Guide (EPG) waardoor je in 1 oogopslag kan zien wat er op alle zenders wordt uitgezonden, inclusief een beschrijving in tekst. Hierdoor kan je veel makkelijker en sneller een interessant programma opzoeken. Zappen als in 1 voor 1 alle zenders langlopen is hopeloos ouderwets (en sooo last century).
Bedankt, weet je toevallig hoe het zit met mijn vraag over HDMI 1.2 en 1.3?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Nog een ander vraagje. Ik hoor net van een collega dat met HDMI 1.2 het niet mogenlijk is om 5.1 geluid te hebben bij HD-DVD/Blue Ray, klopt dit?
Onzin..

Bijvoorbeeld, de Toshiba HD-E1 heeft geen analoge 5.1 uitgang, maar 'slechts' Optisch en HDMI. Deze speler maakt gebruik van HDMI 1.2a en biedt toegang tot DD+, Dolby True HD, DTS-HD (Core only) via de HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:46:
[...]

Onzin..

Bijvoorbeeld, de Toshiba HD-E1 heeft geen analoge 5.1 uitgang, maar 'slechts' Optisch en HDMI. Deze speler maakt gebruik van HDMI 1.2a en biedt toegang tot DD+, Dolby True HD, DTS-HD (Core only) via de HDMI uitgang.
Effe van de wiki gecopied:

HDMI 1.2
Released August 2005.

Added support for One Bit Audio, used on Super Audio CDs, up to 8 channels.
Availability of HDMI Type A connector for PC sources.
Ability for PC sources to use native RGB color-space while retaining the option to support the YCbCr CE color space.
Requirement for HDMI 1.2 and later displays to support low-voltage sources.

[edit] HDMI 1.2a
Released December 2005.

Fully specifies Consumer Electronic Control (CEC) features, command sets, and CEC compliance tests.

[edit] HDMI 1.3
Released 22 June 2006.[7] [8]

Increases single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps)
Optionally supports 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC with Deep Color or over one billion colors, up from 24-bit sRGB or YCbCr in previous versions.
Incorporates automatic audio syncing (lip sync) capability.
Supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers.[9] TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on HD DVDs and Blu-ray Discs. If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio.
Availability of a new mini connector for devices such as camcorders.[10]

[edit] HDMI 1.3a
Released 10 November 2006.[11]

Cable and Sink modifications for Type C
Source termination recommendation
Removed undershoot and maximum rise/fall time limits.
CEC capacitance limits changed
RGB video quantization range clarification
CEC commands for timer control brought back in an altered form, audio control commands added.
Concurrently released compliance test specification included.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
Whaaa,

Mede tweakers, ik moet tot mijn spijt mededelen dat ik mijn LC-37XD1E kapot heb gekregen. :'(

De tv sinds begin april in bezit, erg tevreden over, en totaal overrompeld door de gigantische kwaliteit van het scherm. Had de tv via mijn Asus Geforce 8800GTS aangesloten met een DVI > HDMI kabel, dit heeft een lange tijd prima gewerkt (ik ben 100% tevreden over het toestel / de kwaliteit). Vandaag hield het scherm dr ineens mee op na mijn uitgebreide bureablad in Win XP in te schakelen op 1920x1080.

Het standby lampje wou alleen nog rood knipperen en het toestel ging niet meer aan. Bij de ext 6 HDMI poort komt een vreemd geurtje vandaan. Sharp gebeld, direct iemand aan de lijn. Na een minuutje gezocht te hebben geeft de medewerker aan dat er ws een zekering is gesprongen.

Ze komen em nu vrijdag ophalen, en dan heb ik em als het goed is 7 dagen later terug. :(

Toestel nu weer ingepakt en wel. Ben erg tevreden over de service van Sharp. Maar verbaasd me dat ik dit toestel zo ineens naar de klote heb geholpen.

Baal iig hard, moet mn tvtje missen. ;( Dan maar weer dat ouwe 52 CM crt beestje...

[ Voor 5% gewijzigd door wasted247 op 02-05-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wasted247 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:32:
Whaaa,

Mede tweakers, ik moet tot mijn spijt mededelen dat ik mijn LC-37XD1E kapot heb gekregen. :'(

De tv sinds begin april in bezit, erg tevreden over, en totaal overrompeld door de gigantische kwaliteit van het scherm. Had de tv via mijn Asus Geforce 8800GTS aangesloten met een DVI > HDMI kabel, dit heeft een lange tijd prima gewerkt (ik ben 100% tevreden over het toestel / de kwaliteit). Vandaag hield het scherm dr ineens mee op na mijn uitgebreide bureablad in Win XP in te schakelen op 1920x1080.

Het standby lampje wou alleen nog rood knipperen en het toestel ging niet meer aan. Bij de ext 6 HDMI poort komt een vreemd geurtje vandaan. Sharp gebeld, direct iemand aan de lijn. Na een minuutje gezocht te hebben geeft de medewerker aan dat er ws een zekering is gesprongen.

Ze komen em nu vrijdag ophalen, en dan heb ik em als het goed is 7 dagen later terug. :(

Toestel nu weer ingepakt en wel. Ben erg tevreden over de service van Sharp. Maar verbaasd me dat ik dit toestel zo ineens naar de klote heb geholpen.

Baal iig hard, moet mn tvtje missen. ;( Dan maar weer dat ouwe 52 CM crt beestje...
Wij leven met je mee!

Kan het ook te maken hebben met een fout in de videokaart? Het is immers een nieuwe kaart/chipset... Voordat het nogmaals gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Denk dat ik voor de TV ga, hoop niet dat het een verkeerde keuze gaat worden :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:31:
[...]

Wij leven met je mee!

Kan het ook te maken hebben met een fout in de videokaart? Het is immers een nieuwe kaart/chipset... Voordat het nogmaals gebeurd.
Ga ik idd nakijken voordat ik em dr weer aan hang... of misschien kortsluiting in de HDMI kabel... Ben iig niet van plan em straks nog is op te blazen...

Baal nu al als een stekker :( laat het geen 2e keer gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hoe zit het met het SD signaal op deze TV. Iemand daar foto's van? ik las net opHDTV dat het SD singaal wat minder is.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
FrankGuthrie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:11:
Hoe zit het met het SD signaal op deze TV. Iemand daar foto's van? ik las net opHDTV dat het SD singaal wat minder is.
DVD ziet er subliem uit, het SD signaal is alleen slecht indien je geen digitale tv neemt, maar hallo, wie gaat een HDTV dan ook met ons ultiem slechte analoge signaal voeden, daar is deze tv ook niet voor bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:42:
[...]

DVD ziet er subliem uit, het SD signaal is alleen slecht indien je geen digitale tv neemt, maar hallo, wie gaat een HDTV dan ook met ons ultiem slechte analoge signaal voeden, daar is deze tv ook niet voor bedoeld
Voorlopig wil ik het aanzien met SD. De reden hiervoor is dat ik veel gelezen heb over digitale TV, en nou is de kwaliteit wel goed, maar de problemen die er zijn met de boxen zijn mij iets teveel. De boxen zijn traag, kanalen raken soms gewoon kwijt etc...... Ik wacht liever nog op het volwassen worden van die boxen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
FrankGuthrie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:30:
[...]

Voorlopig wil ik het aanzien met SD. De reden hiervoor is dat ik veel gelezen heb over digitale TV, en nou is de kwaliteit wel goed, maar de problemen die er zijn met de boxen zijn mij iets teveel. De boxen zijn traag, kanalen raken soms gewoon kwijt etc...... Ik wacht liever nog op het volwassen worden van die boxen.
Ik maak gebruik van een Humax Digitale ontvanger, en nog nooit een probleem gehad. Ik heb het kastje nu 1,5 jaar. De enige die slechte kwaliteit ontvangers produceert is samsung. Voor aanschaf van de Humax had ik de samsung, de ene foutmelding na de andere, en ze vertikken het om er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:16:
[...]

Ik maak gebruik van een Humax Digitale ontvanger, en nog nooit een probleem gehad. Ik heb het kastje nu 1,5 jaar. De enige die slechte kwaliteit ontvangers produceert is samsung. Voor aanschaf van de Humax had ik de samsung, de ene foutmelding na de andere, en ze vertikken het om er naar te kijken.
Mag je dan zomaar een andere Box aan je signaal hangen. Zo heeft je provider toch geen controle over de box(geen updates)? En volgens mij is dat nou hetgene wat ze willen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
FrankGuthrie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:17:
[...]

Mag je dan zomaar een andere Box aan je signaal hangen. Zo heeft je provider toch geen controle over de box(geen updates)? En volgens mij is dat nou hetgene wat ze willen.
Ik zat al bij @home, nu nog steeds, alleen een ander kastje genomen, uiteraard in overleg met Essent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MitchR schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:13:
[...]

Ik zat al bij @home, nu nog steeds, alleen een ander kastje genomen, uiteraard in overleg met Essent
Ik heb vandaag de 37 inch besteld :*)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb gisteren de LC-42XD1E besteld. Wat ik overigens vreemd vind is dat de 37" en de 46" beiden 4 wavelenght backlight system (RGB plus) ondersteunen en volgens de sharp site de 42" niet :?

is "4 wavelenght backlight system (RGB plus)" voor scart of wat doet het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
AleSyS schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:04:
Ik heb gisteren de LC-42XD1E besteld. Wat ik overigens vreemd vind is dat de 37" en de 46" beiden 4 wavelenght backlight system (RGB plus) ondersteunen en volgens de sharp site de 42" niet :?

is "4 wavelenght backlight system (RGB plus)" voor scart of wat doet het eigenlijk?
De 4 wavelength BL zorgt voor een natuurlijker kleur rood. De 42 inch variant van Sharp is het enige paneel dat niet door Sharp zelf gemaakt wordt in hun Kameyama Plant II maar uitbesteed is aan een andere tak. Overigens vind ik het persoonlijk niet erg dat hij geen RGB+ is, de kleuren zijn ongelooflijk goed voor een LCD, beter dan menig CRT tv. Geloof me, dat RGB+ verhaal merk je weinig van, het is een verkoopstunt net als een hoger aantal bits per kleur, wat je dus niet kunt waarnemen met je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God wat zou ik graag de 46" variant hiervan willen zeg :D
http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/
Wel jammer dat het zo duur is.. :'( Had ik maar 2000 euro ergens liggen.
Maar vergeleken met de Samsung 46M8 is het weer zo'n 350 euro goedkoper. Dus het ziet er naar uit dat het hier om een prima deal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de tv graag halen om te gebruiken in combinatie met mn ps3 voor blu-ray films.
Hoe gaat de tv om met de blu-ray films die 24fps hebben? past hij 3:2 pulldown toe op 60Hz of doet hij 25 frames in 1 sec op 50Hz waardoor de film 4% korter duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:27:
Ik wil de tv graag halen om te gebruiken in combinatie met mn ps3 voor blu-ray films.
Hoe gaat de tv om met de blu-ray films die 24fps hebben? past hij 3:2 pulldown toe op 60Hz of doet hij 25 frames in 1 sec op 50Hz waardoor de film 4% korter duurt?
3:2 pulldown op 60Hz. De PS3 doet momenteel geen 24fps output, dat moet nog komen d.m.v. een firmware update. k heb geen vervelende schokkerige beelden gezien tot dusver, zelfs niet met Pearl Harbor die gebruik maakt van snelle pans, zowel horizontaal als verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:31:
[...]

Wij leven met je mee!

Vandaag gebeld met de reparatie service. Euvel is verholpen, mainboard vervangen. Nog even met ze over gehad, schijnt een algemeen defect te zijn, wat zo nu en dan een gebeurd.

Hij kon me igg met zekerheid vertellen dat het niet aan de HDMI aansluiting of kabel had gelegen.
(Zelf de kabel nog nagelopen deze lijkt ook prima te zijn)

Heb em als het goed is over 2 dagen weer in huis :+

Even afwachten nog... En dan weer huiverig mn HDMI aansluiten :P

[ Voor 7% gewijzigd door wasted247 op 08-05-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mn 42xd1e gekocht! En voor een hele mooie prijs! 1500 rond. Ik kon ook de 37'' krijgen voor 1340 maar maar voor dat kleine prijsverschil nam ik toch de 42''.

Ik kwam via marktplaats terecht bij mobilitystore in nijmegen (op marktplaats onder de naam lcdnijmegen). Onder de naam lcdnijmegen stonden meer aanbiedingen op marktplaats van dit soort producten dus ik vermoedde al dat het om een winkel ging. De 42'' stond daar voor 1549 waarna ik had gemaild dat ik heb voor 1500 wilde komen ophalen. Als ik hem kwam ophalen kon hij daar nog net mee rondkomen.

Nadat ik hem daar gister had gekocht ging ik even op hun website kijken en zag daar tot mijn verbazing dat de 42xd1e daar staat voor 2000 euro en de 37xd1e voor 1700.
Mijn serienummer begint met 703 (productie: maart 2007) en de verkoper zei tegen mij dat ze hem vorige week pas binnen gekregen hadden. Dus het scherm is wel gewoon nieuw.
Ik kan dit zeker aanraden voor geinteresseerden!

Heeft iemand toevallig hele goede instellingen voor het kijken van blu-ray films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:50:
Eindelijk mn 42xd1e gekocht! En voor een hele mooie prijs! 1500 rond. Ik kon ook de 37'' krijgen voor 1340 maar maar voor dat kleine prijsverschil nam ik toch de 42''.

Ik kwam via marktplaats terecht bij mobilitystore in nijmegen (op marktplaats onder de naam lcdnijmegen). Onder de naam lcdnijmegen stonden meer aanbiedingen op marktplaats van dit soort producten dus ik vermoedde al dat het om een winkel ging. De 42'' stond daar voor 1549 waarna ik had gemaild dat ik heb voor 1500 wilde komen ophalen. Als ik hem kwam ophalen kon hij daar nog net mee rondkomen.

Nadat ik hem daar gister had gekocht ging ik even op hun website kijken en zag daar tot mijn verbazing dat de 42xd1e daar staat voor 2000 euro en de 37xd1e voor 1700.
Mijn serienummer begint met 703 (productie: maart 2007) en de verkoper zei tegen mij dat ze hem vorige week pas binnen gekregen hadden. Dus het scherm is wel gewoon nieuw.

Heeft iemand toevallig hele goede instellingen voor het kijken van blu-ray films?
Voor 1500 euro is dit gewoon een topscherm! Kun je misschien foto's hiervan hier plaatsen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Afgelopen donderdag eindelijk mijn 42xd1e in ontvangst mogen nemen....wat een geil scherm zeg >:)

Ik heb mijn Denon DVD1920 middels een profigold HDMI kabel aangesloten op mijn tv om de dvd's te testen. Wat mij opvalt is dat ondertiteling (getest met LOTR EE) heel erg gekarteld is. Dus bij de rondingen van de o en e lijkt net of er hapjes uit zijn genomen

Ik heb o.a. met 720P en 1080I getest. Geeft hetzelfde resultaat.

Betreft het hier een instellingsfout of het het puur met het upscalen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
AleSyS schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:05:
Ik heb mijn Denon DVD1920 middels een profigold HDMI kabel aangesloten op mijn tv om de dvd's te testen. Wat mij opvalt is dat ondertiteling (getest met LOTR EE) heel erg gekarteld is. Dus bij de rondingen van de o en e lijkt net of er hapjes uit zijn genomen

Ik heb o.a. met 720P en 1080I getest. Geeft hetzelfde resultaat.

Betreft het hier een instellingsfout of het het puur met het upscalen te maken?
De ondertiteling van DVDs staat als een soort bitmaps op de DVD. Het kan goed zijn dat LOTR een slecht font gebruikt voor de ondertiteling. Als dat dan word geupscaled naar 1920x1080 kan dat er slecht uit zien ja. Eventueel kan het ook een slechte scaler zijn in je DVD speler of TV. Probeer eens een andere DVD en kijk of het beter wordt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
RichieB schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:39:
[...]

De ondertiteling van DVDs staat als een soort bitmaps op de DVD. Het kan goed zijn dat LOTR een slecht font gebruikt voor de ondertiteling. Als dat dan word geupscaled naar 1920x1080 kan dat er slecht uit zien ja. Eventueel kan het ook een slechte scaler zijn in je DVD speler of TV. Probeer eens een andere DVD en kijk of het beter wordt.
Net getest met wat andere DVD's. Het verschilt idd per DVD merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:50:

Daar heb ik mijn 37" ook vandaan, nu zo'n 2 weken geleden. Aardige gasten en de ruimte voor lagere prijzen is wel zo prettig :) Verder had ik hem ook opgehaald, wel een stukje rijden vanaf A'dam maar het scheelt wel weer wat. En over het serienummer: begint idd ook met 703 en is dezelfde batch als die van jou.

Ik kijk nog analoog maar wil digitale tv van upc weer even proberen (weer een actie, 3 mnd op proef).

Heeft iemand toevallig een andere ontvanger aan het upc signaal gehangen? Het grootste nadeel blijft voor mij het niet kunnen sorteren van de kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Iemand enige idee met welke beugels ik de 37 inch versie op kan hangen op mijn gips beton muur(staat misschien eerder in de thread, maar effe geen zin in een heel stuk terug scrollen). Ik heb veel minder vetrouwen in het gipsbeton dan het echte beton. Het gipsbeton is niet erg dik en aan de andere kant van mijn muur is de badkamer. Ik wil geen bouten door de muren heen rammen om zo mijn badkamer te verpesten. En wel effect zal het hebben als er een zware TV aan de andere kant van de muur hangt. Ben bang dat ik schuren in het tegelwerk ga krijgen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:24:
Iemand enige idee met welke beugels ik de 37 inch versie op kan hangen op mijn gips beton muur(staat misschien eerder in de thread, maar effe geen zin in een heel stuk terug scrollen). Ik heb veel minder vetrouwen in het gipsbeton dan het echte beton. Het gipsbeton is niet erg dik en aan de andere kant van mijn muur is de badkamer. Ik wil geen bouten door de muren heen rammen om zo mijn badkamer te verpesten. En wel effect zal het hebben als er een zware TV aan de andere kant van de muur hangt. Ben bang dat ik schuren in het tegelwerk ga krijgen.
In de bouwmarkt heb ik speciale pluggen gekocht voor gipswanden. Deze hebben op gipsblokken een uittrekkracht getest van 134 kilo als je er daar een paar van in doet blijft ie zeker wel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

ik tijfel en twijfel en twijfel... De mooie prijs van de 42xd1e is schitterend. Maar is het de moeite om op de HD1e-serie te wachten, die 100hz-technologie in huis heeft? Ik ben vooral bang voor clouding bij het gamen met de PS3. De 42xd1 heeft een responstijd van <6ms, voor de 100hz is dit 4ms.
Bij de nieuwe fullhd plasma's van panasonic is dit 2ms. Is het de moeite om echt veel meer te betalen voor een 100hz of plasma full hd?

Bedankt alvast voor de respons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:02:
Beste tweakers,

ik tijfel en twijfel en twijfel... De mooie prijs van de 42xd1e is schitterend. Maar is het de moeite om op de HD1e-serie te wachten, die 100hz-technologie in huis heeft? Ik ben vooral bang voor clouding bij het gamen met de PS3. De 42xd1 heeft een responstijd van <6ms, voor de 100hz is dit 4ms.
Bij de nieuwe fullhd plasma's van panasonic is dit 2ms. Is het de moeite om echt veel meer te betalen voor een 100hz of plasma full hd?

Ik heb precies dezelfde twijfel, ik zit ook te kijken naar de 37XD1e en 42XD1e. En ik zit er dus aan te denken om nog even te wachten op de HD1e serie. Graag wil ik dus een Full-HD met 100Hz.
Dus ik heb een email naar Sharp Nederland gestuurd en gevraagd wanneer de HD1e serie uitkomt en of er ook nog andere formaten dan alleen maar 46" en 52" uit gaan komen (46" is een beetske te groot).
Krijg ik onderstaand antwoord (afgelopen maandag 12 mei 2007):

Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.
De HD1E serie komt alleen in de formaten 46”en 52”. Helaas niet in kleinere beeldmaten.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,

Tsja, dus heb ik weer een mail gestuurd met de vraag of en wanneer er andere modellen van Sharp uitkomen met Full-HD met 100Hz met een >37" scherm. Ik heb nog geen reactie gekregen, persoon is nu op vakantie. Wanneer ik meer weet laat ik het weten.
Of zijn er andere die al iets meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:02:
Beste tweakers,

Volgens de eertse review schijtn het niet echt veel uit te maken. Ook de mense hier schijnen geen last the hebben van ghosting op dit scherm. 6ms is al behoorlijk snel

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 42xd1e en ook nog niets van ghosting kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:19:
Ik heb de 42xd1e en ook nog niets van ghosting kunnen merken.
Heb je al geprobeerd met spelletjes?? Xbox, PS?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 02:19:
[...]

Heb je al geprobeerd met spelletjes?? Xbox, PS?
1) En, al nieuws? Totaal geen ghosting bij PS3 1080 p-games?

2) iemand die iets weet of sharp de hd1e eventueel in kleinere schermen zou produceren? 37 à 42 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:40:
[...]

1) En, al nieuws? Totaal geen ghosting bij PS3 1080 p-games?

2) iemand die iets weet of sharp de hd1e eventueel in kleinere schermen zou produceren? 37 à 42 inch...
1) Nee

2) Lees een aantal posts boven je eigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MitchR schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:04:
[...]

1) Nee

2) Lees een aantal posts boven je eigen ;)
Had ik gelezen, je weet echter nooit dat IEMAND ANDERS info heeft daaromtrent. Anders wachten we maar het antwoord van de op vakantie zijnde sharp-medewerker af. Dat ze zijn verlof maar gauw inkorten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Ik heb de 42xd1e. Wat ik alleen typisch vind is dat je geen direct component aansluiting hebt, maar via een soort VGA verloop stuk. Wat als je nu wat betere component kabels koopt...die kwaliteit wordt teniet gedaan door dat simpele tussenstukje door sharp bij het scherm geleverd.

Profigold en Monster cable leveren alleen maar HDMI > DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

AleSyS schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:07:
Profigold en Monster cable leveren alleen maar HDMI > DVI
Ik vraag me af of ik ik voor een analoge kanaal echt een duurdere kable nodig heb? Volgens een collega van mij gaat het om de dikte van de kabel en voldoen goedkopere kabels ook, zolang het een dikke kern heeft die goed afgescheermd is. klopt dit?

Waar zou ik dan een kabel kunnen halen van goede kwaliteit?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Scarface0 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:46:
[...]

Ik heb precies dezelfde twijfel, ik zit ook te kijken naar de 37XD1e en 42XD1e. En ik zit er dus aan te denken om nog even te wachten op de HD1e serie. Graag wil ik dus een Full-HD met 100Hz.
Dus ik heb een email naar Sharp Nederland gestuurd en gevraagd wanneer de HD1e serie uitkomt en of er ook nog andere formaten dan alleen maar 46" en 52" uit gaan komen (46" is een beetske te groot).

De HD1E serie komt alleen in de formaten 46”en 52”. Helaas niet in kleinere beeldmaten.
Met vriendelijke groet,

Tsja, dus heb ik weer een mail gestuurd met de vraag of en wanneer er andere modellen van Sharp uitkomen met Full-HD met 100Hz met een >37" scherm. Ik heb nog geen reactie gekregen, persoon is nu op vakantie. Wanneer ik meer weet laat ik het weten.
En nog reactie gehad. Ben ook erg benieuwd. Mijn oog is nu gevallen op de LC-37XD1E, maar de nieuwe HD lijn beloofd ook veel.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Heeft iemand ervaging met betrekking tot de AB van de XD1E series. Dit ziet er werkelijk niet uit. Jammer dat ze hier op bezuinigen. Veel TV's en DVD spelers e.d. leveren tegenwoordig op zijn minst een mooie afstandsbediening mee met eventueel verlichting erin. Het lijkt wel mijn oude AB van philips ;)

Iemand ervaring hiermee, misschien andere opties of accesoires van Sharp?
En ja ik weet er zijn duizend en een universele te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

FrankGuthrie schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:23:
[...]

Ik vraag me af of ik ik voor een analoge kanaal echt een duurdere kable nodig heb? Volgens een collega van mij gaat het om de dikte van de kabel en voldoen goedkopere kabels ook, zolang het een dikke kern heeft die goed afgescheermd is. klopt dit?

Waar zou ik dan een kabel kunnen halen van goede kwaliteit?
Vivanco levert veel voor weinig. Ook coax. Foca heeft er een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:26:
Heeft iemand ervaging met betrekking tot de AB van de XD1E series. Dit ziet er werkelijk niet uit. Jammer dat ze hier op bezuinigen. Veel TV's en DVD spelers e.d. leveren tegenwoordig op zijn minst een mooie afstandsbediening mee met eventueel verlichting erin. Het lijkt wel mijn oude AB van philips ;)

Iemand ervaring hiermee, misschien andere opties of accesoires van Sharp?
En ja ik weet er zijn duizend en een universele te koop.
Ik heb de 42xd1e en dus ervaring met diens AB. Ik had van tevoren ook al plaatjes gezien op internet en had er zelf ook mn twijfels over. Maar hij valt me heel erg mee.

Klein voordeel is dat de zender- en volume toetsen goed te bereiken zijn in het donker omdat ze een andere vorm hebben dan de andere toetsen.
Groot voordeel vind ik persoonlijk dat je de verschillende ingangsbronnen heel snel kunt kiezen. Bij mn vorige tv (samsung) Moest ik op de ingangsbrontoets blijvben drukken tot de goede ingangsbron kreeg, hij ging ze dan 1 voor 1 af. Dus daar deed ik het maar via het menu, dat ging iets sneller. Als ik bij de sharp op die ingangsbrontoets druk krijg ik een klein lijstje te zien met de ingangsbronnen en kan ik zo de goede aanklikken. Gaat echt veeeel sneller! En aangezien ik meerdere apparaten erop gebruik is dit een groot voordeel.

Klein nadeel vind ik dat de sleeptimer toets onder het klepje zit. Ik gebruik die toets nogal veel en ik heb slechte ervaringen met AB's met klepjes als ze veel gebruikt worden.

En hij oogt niet zo lelijk als op de plaatjes op internet. Het valt wel mee. Onze sony-lcd heeft toch echt een AB van een paar slagjes lelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Lol. bedankt voor de info. een Menu voor de input-kanalen (EXT1 t/m Extx) is erg handig zeg. Jammer dat je de verschillende inputs niet kan hernoemen of een beschrijving kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een half uur aan de telefoon gehangen met de verkoopsverantwoordelijk van SHARP-Belgium. Gepraat over de nieuwe HD1E-series, met zogezegd 100hz waarbij de responstijd halveert. Volgende mededelingen :

1) komt zeker niet in kleiner formaat (op korte termijn), enkel 46 en 52 inch dus. Reden is dat sharp en loewe samen werken, waarbij loewe meestal gebruik maakt van sharp-panelen. Dit zou een 'wederdienst' zijn van LOEWE die het nieuwe panel ontwikkelde

2) richtprijzen : 4000 euro voor 46'', 5000 euro voor 52''

3) De man zegt dat als je korter dan 4 (en zelfs 5) meter van de tv zit, is het aan te raden GEEN 46'' te kopen. De man zei letterlijk 'tegen zijn eigen winkel te spreken', doch dat je dan beter opteert voor een 42 of 37 inch. Hij zegt tevens dat hij geen weet heeft van clouding en dergelijke bij de 42-XD1E tijdens het gamen.

Ik had echter daarna ook nog contact met de verantwoordelijke van MM. Hij beweert dat de halvering van de responstijd een stuk fake is. Er wordt gebruik gemaakt van een nieuwe meettechniek waarbij de responstijd sowieso kleiner is. Voor het bekijken van sport, snelle actiebeelden...beweert hij dat PLASMA altijd superieur zal zijn. Daarom denk ik me te 'bekeren' tot de nieuwe fullHD plasma van panasonic TH-42PY700, verkrijgbaar vanaf eind (midden) juni voor een richtprijs van 2500 euro!!!! (op internet zelfs 2149 euro bij eshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Ok, ik zou terugkomen als ik meer info had. Nou die heb ik zojuist gekregen van Sharp Nederland.
Hierbij de reactie van Sharp Nederland:

Geachte heer,

Sharp zal na de zomer Full HD televisies met 100Hz introduceren in kleinere beeldformaten. Echter verdere details kunnen wij u nog niet geven. Tijdens de IFA zullen er wederom een aantal nieuwe modellen worden geïntroduceerd.

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee (een beetje) te hebben beantwoord.

Nu mijn opmerking weer, wat is de IFA?
Scarface0 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:46:
[...]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemient
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 10:20
Lang leve google:

Internationale FunkAusstellung:
www.ifa-berlin.de

IFA is the world's largest Consumer Electronics trade fair, the most important international exhibition for electronic entertainment, communications and ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vanavond mijn XD1E 37 inch ophalen. Zal me benieuwen :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De Tv staat er tenminste, en het beeld met een profigold kabel is passeerbaar, maar valt toch ietwat tegen. Misschien nog spelen met de kleuren.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Ik heb die 37 inch net aangeschaft. Morgen wordt ie bezorgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zijn er nog mensen die hun settings hier kunnen posten voor SD signaal?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij de setting for power strip.

Vandaag de LC42XD1E binnen gekregen maar windows geeft het beeld groter weer dan het beeldscherm aan kan.

Ik draai
winxp
Nvidia N7600GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de tv al op underscan staan? gebruik je hdmi of vga? en op welke resolutie staat je pc ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

M'n toestel geeft bij het zwichten naar een ander kanaal een licht zoem geluid. Zijn er anderen die dit ook hebben?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste