Na de diverse reviews en postings heb ik heb gisteren toch de Sharp LC-46XD1E maar opgehaald bij Foka in Rotterdam, ik kreeg de tv mee voor 2099 euro met 3 jaar garantie!
Gelijk een mooi meurbeugeltje er bij genomen voor 49 eurotjes.
Na een geweldige service van het personeel daar, (goede en vriendelijke uitleg, behulpzaam met het naar en in de auto zetten van de tv) naar huis gereden.
Thuis aangekomen de tv opgehangen en aangezet, waarna er een zeer gelikt menu tevoorschijn komt om je te helpen bij de instalatie wat een paar minuten in beslag neemt.
Eenmaal alle zenders gevonden begon ik gelijk te zappen en te vergelijken met mijn vorige lcd & plasma tv’s (Philips Cineos , Sony KDL-46S2000 en Samsung LE-4071BX).
En bij de eerste zender viel me gelijk al op dat er “iets” niet klopte, allemaal horizontale vage strepen in het midden van het beeld, zal ik het geluk weer hebben dat ik een “oude” serie heb met het zogenoemde “banding” effect?
Ok, nou dat was geen goede eerste indruk natuurlijk maar ik laat me daar door niet uit het veld slaan want ik neem aan dat als dat zo is de tv morgen gewoon omgeruild kan worden?
Verder gaan zappen en wat je gelijk opvalt bij deze tv zijn de natuurlijke kleuren en de zwartwaardes vergeleken met een Sony of Samsung! Vooral Samsung is bij mij een zeer grote teleurstelling geweest, ik kreeg de kleuren en zwartwaardes niet goed, zelfs nog laten kalibreren wat ook geen tevreden resultaat op leverden. Voor een 46 inch tv zet hij best wel een scherp plaatje neer met analoge kabel.
Ok, nu de was de Digitenne ontvanger aan de beurt, wouw, dat zag er natuurlijk al een stuk strakker uit op RGB, een heel erg mooi plaatje laat hij hier zien. Normaal was het beeld op mijn Sony een beetje “gedigitaliseerd” maar met deze tv heb ik nergens geen last meer van, lijkt haast dat ik naar een hele goede analoge tv zit te kijken, perfect!
Daarna natuurlijk het klapstuk waar ik hem voor gekocht had, mijn Playstation 3!
De PS3 aangesloten via de HDMI en vervolgens de PS3 het signaal om laten zetten naar 1080P.
Yep, en toen was het stil in de huiskamer want er waren inmiddels al wat buren en vrienden (plasma & lcd bezitters) binnen gekomen om “even” te kijken!
Bekken vielen open nadat ik de Blu-Ray DVD van Open Range starte, en ik hoorde alleen maar ooh en aah en nog meer woorden die ik maar niet zal noemen op dit forum!
Deze Sharp en een Playstation 3 op 1080P is echt een fenomenale combinatie, niet te geloven wat een beeld. Ik kan wel uren doorgaan over hoe mooi het allemaal wel niet is maar dat moet men toch voor zichzelf uitmaken, maar dit is mijn 4e lcd tv en dit is toch wel de beste en mooiste die ik ooit gehad heb.
Jammer van het bandings (?) probleem, maar als ik een andere krijg en het probleem is er niet meer, dan ben ik DIK tevreden!