Sharp XD1-serie LCD TV's

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Vince22 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:09:
Voor de mensen die al een XD1 hebben... geen problemen met banding/buzzing van de sets zoals je op zoveel forums leest?
Banding (strepen) geen last !
Buzzing (geluid van de fans ?) geen last

Serienummer begint bij mij met 701/ Of te wel productiedatum 2007 jan.

Gister Gal - Az gezien. Zelfs via de Sat was het niet om aan te zien. Hebben meer mensen hier last van.

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 11:03
Ook ik vond het niet om aan te zien, maar dat ligt aan de zender denk ik, want Werder-Ajax was wel goed (de beeldkwaliteit dan he, niet de wedstrijd).

Overigens kijk ik ook via de satelliet.

Is jou ook opgevallen dat de TV moeite heeft om scherp te stellen op het gras? Als de camera de bal volgt, dan is het gras een beetje wazig, als de camera vervolgens stilstaat duurt het HEEEEEL even, fractie van een seconde voordat het gras ook scherp is.

grtz

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voor de mensen die al een XD1 hebben... geen problemen met banding/buzzing van de sets zoals je op zoveel forums leest?
De 37 inch schijnt er geen of minder last van te hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Topgunn
Ik heb een 42inch en ook geen last van banding en buzzing

• deblaauwesigaar
  • Laatst online: 21-05 22:37
Topgunn schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:39:

Is jou ook opgevallen dat de TV moeite heeft om scherp te stellen op het gras? Als de camera de bal volgt, dan is het gras een beetje wazig, als de camera vervolgens stilstaat duurt het HEEEEEL even, fractie van een seconde voordat het gras ook scherp is.

grtz
Precies wat jij omschrijft heb ik ook. Het gras is wazig. Zelfde met veel wit als achtergrond en dan een gezicht in beeld geeft een slechte kwaliteit.

Films kijken is tot nu toe perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door deblaauwesigaar op 15-02-2007 16:07 ]

• Topgunn
Ja, maar het ligt allemaal toch wel aan de bron denk ik, een serie als CSI bijvoorbeeld is bijna van dvdkwaliteit.

Anoniem: 164660

Nee, ook nergens last van qua banding en/of buzzing. Wel ernstig geschrokken van de daadwerkelijke kwaliteit van Casema Digitale tv met zo'n el-cheapo samsung decoder doosje... Dat soort uitsmerende compressie achterblijfsels en blokkerige details zag ik niet op mn 71 cm crt.

Ik vind het wel erg jammer dat scart2 geen RGB ondersteunt. Momenteel zit de dvd speler in scart1 en de digi-decoder in scart2, maar contrasten golven dus nog ietswat door gebrek aan RGB signaal. Daar hadden ze bij Sharp van mij wel rekening mee mogen houden bij het leveren van slechts 2 scart inputs.

Maar al met al ben ik volgens mij wel tevreden met de telly, ik heb alleen nog niks hd'erigs op gespeeld dus het kwijlen moet nog komen. :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34

_Arthur

blub

Anoniem: 164660 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:22:
Nee, ook nergens last van qua banding en/of buzzing. Wel ernstig geschrokken van de daadwerkelijke kwaliteit van Casema Digitale tv met zo'n el-cheapo samsung decoder doosje... Dat soort uitsmerende compressie achterblijfsels en blokkerige details zag ik niet op mn 71 cm crt.

Ik vind het wel erg jammer dat scart2 geen RGB ondersteunt. Momenteel zit de dvd speler in scart1 en de digi-decoder in scart2, maar contrasten golven dus nog ietswat door gebrek aan RGB signaal. Daar hadden ze bij Sharp van mij wel rekening mee mogen houden bij het leveren van slechts 2 scart inputs.

Maar al met al ben ik volgens mij wel tevreden met de telly, ik heb alleen nog niks hd'erigs op gespeeld dus het kwijlen moet nog komen. :)
Scart gebruiken op een full-hd tv is nu ook niet echt de beste bron he. Zoek eens een dvd speler met minimaal een component uitgang.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:00
Echt cool om te lezen dat de mensen die em hier hebben, geen last hebben :)
Ik wil er binnenkort een bestellen, maar weet niet waar en ben bang dat als ik em bestel, misschien een 612 of 611 krijg (waar ik veel problemen over lees)... Misschien ook wel handig waar jullie hem gekocht/ besteld hebben?? :)

Oh ja.. ik wil voor de 42 gaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vince22 op 15-02-2007 21:10 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 22:04
Vince22 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:08:
Echt cool om te lezen dat de mensen die em hier hebben, geen last hebben :)
Ik wil er binnenkort een bestellen, maar weet niet waar en ben bang dat als ik em bestel, misschien een 612 of 611 krijg (waar ik veel problemen over lees)... Misschien ook wel handig waar jullie hem gekocht/ besteld hebben?? :)

Oh ja.. ik wil voor de 42 gaan :)
De 37" en de 42" hebben/hadden hetzelfde chassis, echter dat gold waarschijnlijk voor de 'oude' 37". De nieuwe 37" heeft het 4 kleuren scherm, de 42" heeft dat display (nog?) niet, dus kunnen ze m.i. ook niet meer hetzelfde chassis hebben.

De 37", 46" en 52" zijn daarmee iets meer high-end geworden als de 42"...

• Vince22
Daar ben ik me ook wel van bewust, dat de 42" een 3 kleurenscherm heeft. Alleen de 37" is me net iets te klein ( t.o.v. mn tv meubel) en de 46" net iets te duur... Ik zou ook nog voor de sony 40W2000 kunnen gaan, maar ik vind de Sharp persoonlijk mooier, en heb ze al weken vergeleken.
Het enige waar ik nu bang voor ben is dat ik als ik er een bestel, dat ik er eentje met problemen krijg waar ik zoveel over lees. Tuurlijk zullen de mensen die wat te klagen hebben eerder vertellen op een forum dat het een kloteding is, maar ik wil er min of meer zeker van zijn dat ik niet mijn tv een paar keer moet laten omruilen.. het is toch een uitgave van ongeveer 2000 euro.
Vandaar dus dat ik me afvraag waar de mensen die er één hebben hem gekocht c.q. besteld hebben en wat het serienummer is. Van de 701 hoor ik ook echt een stuk minder problemen dan van de 611 en 612 bijvoorbeeld. Maar thanks voor je reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 19:51
ff snel vraagje, ik hoor veel leuks over samsungs 1:1 mapping op de nieuwe 40" sinds de laatste firmware. Is dit ook mogelijk op deze Sharp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
BlowFish schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:07:
ff snel vraagje, ik hoor veel leuks over samsungs 1:1 mapping op de nieuwe 40" sinds de laatste firmware. Is dit ook mogelijk op deze Sharp ?
Naar wat ik gelezen heb op avforums is dit zonder firmware update al mogelijk. 1080p pixelmapping bedoel je denk ik. Dit wordt standaard ondersteund.(geloof ik wel eerst de "underscan" knop indrukken).
Zoals ik al zei, dit is zoals ik het gelezen heb... hiero :)

[ Voor 27% gewijzigd door Vince22 op 16-02-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:22:
[...]

Scart gebruiken op een full-hd tv is nu ook niet echt de beste bron he. Zoek eens een dvd speler met minimaal een component uitgang.
Klopt, en die komt er binnenkort ook wel, maar tot die tijd vind ik het jammer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ok zojuist een Sharp 37XD1E aangeschaft bij micro-electro, na wat onderhandelen voor 1750 mee kunnen nemen >:) . 3jaar garantie!

Mijn pa komt zo om hem op te halen. Zal hem straks uitgebreid testen en mijn bevindingen posten.

Ik ga hem aansluiten op mijn xbox 360. en mijn pc ( dvi-hdmi) ATI 1800 XT. (heb ook 25gig Blue ray films op mijn pc staan dus gaat goed komen. ik houd jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Cool!! Gooi effe een paar pics dr bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
ff snelle update: "WOW WOW ITS NICE! :) "

Damn SD ziet er gewoon heel goed uit. had hiervoor een sony 26" bravia V-serie (LCD van het jaar 2006) maar bij een afstand van 2 meter is dit gewoon beter! en dat voor een 37".

Dan heb ik het niet eens over een Blue-ray film (ice age2) in 1080p 1:1 pixelmapping oog verblindend.. wat een TV .. ben iig erg blij zoals je kan lezen eerste indruk is super!

more to come..

(als mensen dingen getest willen hebben / foto's van dingen laat het me weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

BlowFish schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:15:
ff snelle update: "WOW WOW ITS NICE! :) "

Damn SD ziet er gewoon heel goed uit. had hiervoor een sony 26" bravia V-serie (LCD van het jaar 2006) maar bij een afstand van 2 meter is dit gewoon beter! en dat voor een 37".

Dan heb ik het niet eens over een Blue-ray film (ice age2) in 1080p 1:1 pixelmapping oog verblindend.. wat een TV .. ben iig erg blij zoals je kan lezen eerste indruk is super!

more to come..

(als mensen dingen getest willen hebben / foto's van dingen laat het me weten)
Gaarne, foto's.

Ben je tot nu toe geen een van de problemen tegen gekomen die genoemd worden( Banding en buzzing)?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
FrankGuthrie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:19:
[...]

Gaarne, foto's.

Ben je tot nu toe geen een van de problemen tegen gekomen die genoemd worden( Banding en buzzing)?
nope, geen banding.. en tv maakt totaal geen geluid, mijn sony maakte meer lawaai.. als dat al lawaai te noemen was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204080

cadamink schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:45:
Ik heb de XD1E 37 binnen, maar zit een beetje te klooien met de ideale kleursettings.
Kan iemand de zijne misschien posten?
Ook vind ik de inkijkhoek erg slecht, als ik van stoel wissel, zie ik de kleuren veranderen. :(
Ik ben sinds een 7 weken eigenaar van de LC37XD1E en tot nu toe zeer tevreden-ben nog analoog aan het kijken met over het algemeen een goed beeld.
--Ik kijk nu via de glasvezelkabel van XMS media service en het beeld is meestal zeer scherp
Nu wil ik graag het volgende weten.

1- in het instr.boekje staat bij HDMI instellingen het volgende als keuze;
Signaaltype: RGB-YCbCR 4:4:4 of YCbCR 4:2:2 wat moet je nu kiezen in welke situaties??
2-Kleurenmatrix: ITU601 of ITU709 wat moet je nu kiezen in welke situaties??

Mijn instellingen zijn,
AV modus Dynamiek
Achtergr verlichting 6
Contrast 30
Helderheid 3
Kleur 3
Tint 0
Scherpte 5
Kleur Temp Midden Hoog
Zwart Aan
3D-Y/C Standaard
Ruisonderdrukking Laag
TruD(R) Aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204080

cadamink schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:45:
Ik heb de XD1E 37 binnen, maar zit een beetje te klooien met de ideale kleursettings.
Kan iemand de zijne misschien posten?
Ook vind ik de inkijkhoek erg slecht, als ik van stoel wissel, zie ik de kleuren veranderen. :(
Ik mijn 37xd1e 7 weken en heb nergens last van -- gewoon een goede TV - geen blocking- geen banding - geen brommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22
In princiepe moet je de YCbCr settings hetzelfde zetten als die van je bron (bijv. DVD speler). De meeste video apparatuur gebruikt een 4:2:2 sampling om bandbreedte te besparen. Maar als je je TV met 4:4:4 kan aansturen zou ik dat zeker doen.
Hetzelfde geldt voor de ITU-R standaarden. SD apparatuur zal ITU601 gebruiken, maar als je een HDTV bron hebt zal je waarschijnlijk ITU709 in moeten stellen.

Tsjonge, waar Google toch al niet goed voor is. :P

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Vandaag de 42xd1 terug gebracht naar de Mediamarkt, meteen een nieuwe besteld! Wat was er mis?

Nou, de kijkhoek vond ik slecht, recht ervoor: subliem, maar 1of 2 meter naar de zijkant toe lopen en de kleuren begonnen al fletser te worden. Maar het demomodel in de mediamarkt had hier geen last van, hier kon je Bijna 180 gr er naast gaan staan en dan nog werden de kleuren niet fletser.

Verder had ik er ook last van dat wanneer ik via de component ingang keek, het beeld af en toe (1* per 2 uur ongeveer, gedurende 2 seconden) wegviel. Dit heb ik met de 360 en met een dvdspeler getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 22:04
_Arthur schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:12:

Sharp heeft al sinds oktober vorig jaar leveringsproblemen met de 37".

Waar heb jij hem trouwens besteld dat de levertijd +/- 2 weken is?
Sharp heeft toegezegd mijn exemplaar medio volgende week uit te leveren. De 'normale' levertermijn op dit moment is de derde week van maart........... (volgens mijn dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topgunn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:45:
Vandaag de 42xd1 terug gebracht naar de Mediamarkt, meteen een nieuwe besteld! Wat was er mis?

Nou, de kijkhoek vond ik slecht, recht ervoor: subliem, maar 1of 2 meter naar de zijkant toe lopen en de kleuren begonnen al fletser te worden. Maar het demomodel in de mediamarkt had hier geen last van, hier kon je Bijna 180 gr er naast gaan staan en dan nog werden de kleuren niet fletser.

Verder had ik er ook last van dat wanneer ik via de component ingang keek, het beeld af en toe (1* per 2 uur ongeveer, gedurende 2 seconden) wegviel. Dit heb ik met de 360 en met een dvdspeler getest.
Het hangt heel erg af van je instellingen. Met het backlight op maximaal blijven de kleuren een stuk langer 'goed' dan met een gedimt backlight. Althans, dat valt me op met mijn 37xd1. Toch ben ik verder ook niet echt onder de indruk van de inkijkhoek. Bepaalde kleuren, vooral de fletsere kleuren van gezichten enzo vervagen toch sneller dan je wilt, en dat zie je niet bij de mediamarkt met de mooie promofilmpjes met vrolijke kleurtjes. Die 176 graden waar ze mee promoten vind ik niet echt realistich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Is niet helemaal waar, ik had bij de MM de TV op het brakke analoge signaal gezet, vervolgens de TV op freeze gezet en ben toen zelf gaan bewegen.
Overigns de TV op standaard gezet, en de kijkhoek was daar echt veeeeeeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topgunn schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:12:
Is niet helemaal waar, ik had bij de MM de TV op het brakke analoge signaal gezet, vervolgens de TV op freeze gezet en ben toen zelf gaan bewegen.
Overigns de TV op standaard gezet, en de kijkhoek was daar echt veeeeeeeel beter.
Hm, wel vreemd dan, scherm zou toch identiek moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
[quote]BlowFish schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:29:
Ok zojuist een Sharp 37XD1E aangeschaft bij micro-electro, na wat onderhandelen voor 1750 mee kunnen nemen >:) . 3jaar garantie!

Mijn pa komt zo om hem op te halen. Zal hem straks uitgebreid testen en mijn bevindingen posten.

Bedankt! Ik heb hier ook even navraag gedaan en zij hebben er ook nog 1 voor mij a.s. vrijdag.
Ik heb vrijwel alle zaken gehad en ook rechtstreeks met Sharp contact gehad, maar de eerste levering zou half maart pas weer arriveren.....

Ik heb `m voor diezelfde prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Tooooony schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:46:
[quote]BlowFish schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:29:

Bedankt! Ik heb hier ook even navraag gedaan en zij hebben er ook nog 1 voor mij a.s. vrijdag.
Ik heb vrijwel alle zaken gehad en ook rechtstreeks met Sharp contact gehad, maar de eerste levering zou half maart pas weer arriveren.....

Ik heb `m voor diezelfde prijs....
nice! btw ik zit op de site van sharpUSA te kijken maar zie daar heel andere modellen, welk model is nou het equivalent van de XD1 ?

link:
http://corehd.com/pdfs/Sharp_AQUOS_Brochure_2007.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

BlowFish schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:20:
nice! btw ik zit op de site van sharpUSA te kijken maar zie daar heel andere modellen, welk model is nou het equivalent van de XD1 ?

link:
De D62U serie is de XD1E in Europa.

De D92U is de HD1E serie. Alleen die is kennelijk (nog) niet beschikbaar in bv 37".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De GP1U is een hele goeie serie!

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kwa specs is de 37" gp1u gelijk aan de 37" xd1e (of d62u). Alleen het verschil tussen de d62u/xd1e is dat het amerikaanse model meer aansluitingen heeft. Wij krijgen er weer scart rommel voor in de plaats.

Wel intressant om te zien dat die gp1u ook in 32" model komt (in 1920x1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Review Sharp 37XD1E

Nu volgt dan na een week de tv uitgebreid getest en gefinetuned te hebben mijn review. In deze review zal ik ingaan op TV kijken op zowel SD als HD bronnen, gamen en het gebruik als '2e monitor'.

SDTV
Na de TV uit de relatief kleine doos gehaalt te hebben (de doos is vrij smal in de diepte) heb ik hem direct op de anologe kabel aangesloten. Je zou verwachten dat het beeld erg slecht is op een 1900x1080 beeld omdat de bron gigantisch uitvergroot moet worden om op het beeld te passen maar niets is minder waar. Het beeld is naar mijn standaard erg goed ( en ik neem niet snel genoegen met weinig O-) ) .

Vergeleken met mijn sony bravia 26v10e (ja de 26" versie) vind ik dit beeld zelfs beter! en dat bij een afstand van +- 2meter.

De kleuren zijn heel natuurgetrouw en het kost zeer weinig moeite om de tv te fine-tunen naar eigen smaak. Ik weet niet of het door sharp's "4-wave" techniek komt maar kleurtinten, vooral gezichten, zijn zeer goed te onderscheiden.
Het scherm lijkt ook wel eens kleine glare te hebben tov mijn vorige bravia welke veel matter was. Ook dit is een plus.
Een ander leuke feature waardoor ik aangenaam verast ben is 'TruD' net de film "The Rock" gekeken op sbs6 maar de bewegingen enzo zijn heel vloeiend dit geeft een leuk cinematisch effect.

Kortom ben aangenaam verast door de SD kwaliteit van deze sharp.

HDTV
1 woord WOW.
Heb de Sony-dreamcatcher demo (1080i/p) gedownload en wat een kleuren wat een detail dit is echt waar HDTV's voor gemaakt zijn dit is scherp! Op mijn bravia welke een 1366x768 panel had waren 720p en 1080i beelden echt niet zo scherp! dit moet te weiten zijn aan het aantal pixels i.t.t de bron 1280x720 op een 1366x768 vlak.

Heb de HD-DVD van The Departed gekeken op dit scherm helaas van de zwarte balken (theatre aspect) is het een genot om naar te kijken. Nogmaals ik neem niet snel genoegen als het over beeldkwaliteit gaat maar hier enkel lof.

HDMI-DVI
The Departed heb ik via mijn PC gekeken welke via hdm>dvi is aangesloten op mijn ATI X1800 XT videokaart. Zoals gezegd zeer goed beeld. Ik gebruik de TV ook als secundaire monitor. ATI-tab ingesteld als 1900x1080 progressive @50hz. (60hz is ook mogelijk maar dna krijg je een zwarte lijst om je beeld. dit is welliswaar te verhelpen door powerstrip te installeren en 60hz te forceren maar hier heb ik nog geen tijd vor gehad)

Als monitor fungeert de TV perfect het beeld is welliswaar zeer klein, niet meer dan logisch op een 6MP scherm, maar het is scherp zat om websites mee te browsen. (wat overigens onmogelijk was met mijn bravia hdmi>dvi, omdat deze slechts 1280x720 over hdmi slikte en niet z'n native 1366x768 pakte daardoor kreeg je een onscherp beeld)

Xbox360
Heb van de week een spelletje GOW gedaan op 1080i over component (tv pakt automatisch 60hz :) ). En op zo'n groot scherm is het toch echt een genot. Wederom zeer scherp beeld wat ik niet voor elkaar kreeg op mijn bravia. Over Ghosting kan ik kort zijn dat zie je niet beeld loopt zeer vloeiend.

Conclusie
Tot slot wil ik het contrast en de invalshoek van het scherm bespreken. Het contrast 1200:1 is verre van perfect maar zeker bij daglicht is het voldoende. Het is een kwestie van wennen en er is nog geen enkel LCD scherm, welke op dit moment te koop is, die wel echt zwart kan produceren terwijl dit niet te kosten gaat van kleur en of helderheid.

De invalshoek is welliswaar niet zo goed als die van phillips waarbij je bij 150 graden +- eenzelfde beeld ziet als dat je er recht voor zit. Maar het is ook niet zo dat als je er niet precies voor zit je een 'gewasen' beeld te zien krijgt. bij een hoek van meer dan 90 graden wordt het beeld inderdaad lichter.

concluderend, ben zeer tevreden met mijn aankoop zeker gezien de lagere prijs t.o.v de phillips /9731 en de Sony X serie. Heb even getwijfeld tussen deze modellen maar uiteindelijk voor de Sharp gegaan. Howel in eerste instantie toch niet zo enthausiast was over het merk ben ik erg blij dat ik er toch voor gekozen heb. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Heb inmiddels deze tv vergeleken met een groot aantal lcd tv's en moet zeggen dat het op dit moment 1 van de mooiste is die ik in de winkel heb staan. Het grootste nadeel van het scherm is dat ik vind dat de kijkhoek vrij beperkt is in vergelijk met andere modellen. Maar als je recht voor het scherm gaat zitten dan is het beeld super. Op dit moment is denk ik alleen de Sony W serie vergelijkbaar qua prestaties en ook qua prijsklasse.. (hoewel de Sony nu wel een stuk goedkoper is )

Ook de 37."versie is op dit moment onverslaanbaar als ik daar de Samsung en JVC tv's naast zet dan delven die toch echt wel het onderspit.

Mvg

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Sharp LC-42D92U
Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/products/2007/284/h284LC46D92-f_MT.jpeg

Contrast: 15000:1
Native contrast: 3000:1
Resolutie: 1920x1080
Framerate: 120Hz
Respons time: 4ms
Speakers: 2x15W
Levensduur: 60000 branduren
Verbruik: 247W

Dit alles zijn natuurlijk super specs voor een LCD tv. Heerlijk groot (42inch) met een zeer diepe contrast niveau. Zijn behuizing mag er trouwens ook zijn. :*)

Ik ben geen Sharp fanaat maar wel op zoek naar een nieuwe generatie LCD tv. Heeft deze Sharp ook HDMI 1.3 (net als de nieuwe generatie Samsung LCD tv's)? Wat mag zo'n super tv kosten? :9

Ik zag op internet zijn grotere broer (46 inch variant) te koop staan voor $2340
http://www.bwayphoto.com/...shlc46d92u&l=Streetprices

Bron:

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 28-02-2007 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203548

Hoi,

Sharp LC-42D92U

Contrast: 15000:1
Native contrast: 3000:1
Resolutie: 1920x1080
Framerate: 120Hz
Respons time: 4ms
Speakers: 2x15W
Levensduur: 60000 branduren
Verbruik: 247W

Ja deze zijn inderdaad mooi, ze zijn op de CES 2007 voor het eerst voorgesteld. ik heb toch maar besloten een 42 XD1E te kopen daar heb ik nu al ruim 1 maand plezier van werkelijk zeer mooi beeld! En ik wil je niet teleurstellen maar voordat dit model hier in Europa te koop is dat gaat heeeeel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Kan iemand voor mij bevestigen of een LC37XD1E (of groter) TV aan de achterkant 1 of meerdere ventilators heeft?
Ik heb gisteren de LC37GE1E gekocht (XD1E in andere behuizing), maar de ventilators van dit model zijn duidelijk te horen als het geluid niet al te hard staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
klootwyk schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:23:
Kan iemand voor mij bevestigen of een LC37XD1E (of groter) TV aan de achterkant 1 of meerdere ventilators heeft?
Ik heb gisteren de LC37GE1E gekocht (XD1E in andere behuizing), maar de ventilators van dit model zijn duidelijk te horen als het geluid niet al te hard staat :(
Nee, ik heb sinds een week of 3 de 37XD1E en deze hoor je 0 komma 0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
dus voor de duidelijkheid, er zitten geen fans in, of je hoort ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Klinkt goed... Heb je toevallig ook een vergelijk met de Tatung 42 full hd gemaakt?

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
zeer informatieve en tevens objectieve review;

http://www.hdtvtest.co.uk/Sharp-LC42XD1E/
Sure the Sharp LC42XD1E has its flaws, but at this level it's all about compromise... and it's in the most critical department of picture quality that the Sharp LC42XD1E excels, thanks to its near-D65 greyscale, accurate primary colour points, reference-level blacks and pixel-perfect 1080p-capable resolution. We simply don't think there's a better LCD HDTV at this price point.

.

[ Voor 69% gewijzigd door BlowFish op 05-03-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

En ter info:
No, we haven't tested the LC37XD1E, but all the points raised in our 42XD1E review should apply with the additional advantage of less frequent "banding" complaints.
Ik ben dan ook erg blij dat ik deze onlangs besteld heb. Als het goed is komt ie half maart binnen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hertog schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:52:
Ik ben dan ook erg blij dat ik deze onlangs besteld heb. Als het goed is komt ie half maart binnen :)
Heb de 37xd1e ook recent besteld. Zou mooi zijn als hij eind volgende week binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203548

klootwyk schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:23:
Hallo,

Volgens mij heb je toch een heel andere LCD gekocht! die zijn zeker niet hetzelfde, zowel de behuizing maar ook de electronica is zeer zeker verschillend!

Ik heb ze samen gezien en de XD1E heeft volgens mij een beduidend beter beeld!

Groet

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 203548 op 05-03-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 203548 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:58:
[...]

Hallo,

Volgens mij heb je toch een heel andere LCD gekocht! die zijn zeker niet hetzelfde, zowel de behuizing maar ook de electronica is zeer zeker verschillend!

Ik heb ze samen gezien en de XD1E heeft volgens mij een beduidend beter beeld!

Groet
En hoe kom je daarbij? Ze zijn identiek aan elkaarm behalve het uitlerijk. De GE1E had in eerste instantie 4 color backlight. Maar de GE1E schijnt uit productie gehaald te zijn vanwege de geringe belangstelling. De 4 wave backlight wordt nu doe ook toegepast op de 37 inch XD1E. Maar technisch waren/zijn ze hetzelfde.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 13:45
Wel enorm jammer dat ze de component en vga aansluiting in elkaar hebben gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat als ze dit niet hadden gedaan, dat deze TV dan meer werd verkocht. Want ik denk, net zoals ik, dat vele een connectiviteit probleem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

AvanCade schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 05:33:
Want ik denk, net zoals ik, dat..
Als schizofreen ben je nooit alleen. ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
_Arthur schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:08:
[...]
Heb de 37xd1e ook recent besteld. Zou mooi zijn als hij eind volgende week binnen is.
Mag ik vragen waar? Prijs?

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

www.progress.nl
1638,-

Levertijd echter niet bekend. Maar dat vind ik niet direct een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191747

He gasten,

Nu bij Polectro de LC-42XD1E voor 1999 niet duur toch voor een niet internetwinkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 191747 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:07:
He gasten,

Nu bij Polectro de LC-42XD1E voor 1999 niet duur toch voor een niet internetwinkel..
Wel 200euro duurder dan deze online toko: http://www.eurovisiononline.nl/?prodid=16147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 08:49
Iemand bij Eurovision besteld of op een andere plek tegen een aantrekkelijke prijs gezien ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben dit forum al enige tijd aan't volgen en heb interesse in de 37" versie, ben alleen nog aan't wachten wat de philips 37PF9641 gaat kosten. En waar ik beiden naast elkaar kan gaan bekijken.
Maar sharp heeft zeker streepje voor wat betreft de prijs. Zeker met de geclaimde prijsverlaging.

Ik heb Sharp gemaild en vond vandaag een folder in de bus,

Dit zijn de adviesprijzen per 1 maart 2007.

LC 37XD1E, 1.699.-
LC 42XD1E, 1.999.-
LC 46XD1E, 2.699,-
LC 52XD1E, 3.699,-
LC 65GD1E, 14.999,-

Nieuwe modellen,

LC 20AD5E, 599.- (mei)
LC 26AD5E, 749,- (mei)
LC 32AD5E, 799,- (mei)
LC 37AD5E, 1.099,- (juni)
LC 42AD5E, 1.399,- (juni)
LC 37WD1E, 1.299,- (april)
LC 42WD1E, 1.699,- (april)

Reeds leverbaar LC 32WD1E, 999,-

Ook leuk,
BD HP10 Blu Ray speler, 999,- (leverbaar vanaf mei)

Dit zijn dus de officiele adviesprijzen van sharp uit de folder, dus als je bij een "echte" winkel bent zouden ze je minimaal adviesprijs moeten kunnen bieden. Kortom, afdingen, ze staan nu nog voor oude adviesprijzen in de etalage.

Ik zal maandag op het werk een scannetje maken van de lijst en posten.

Staan ook prijzen van magnetrons op, iemand interesse :)

[ Voor 2% gewijzigd door Joost79 op 09-03-2007 21:40 . Reden: blu ray speler toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Joost79 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:53:
Ben dit forum al enige tijd aan't volgen en heb interesse in de 37" versie, ben alleen nog aan't wachten wat de philips 37PF9641 gaat kosten. En waar ik beiden naast elkaar kan gaan bekijken.
Maar sharp heeft zeker streepje voor wat betreft de prijs. Zeker met de geclaimde prijsverlaging.

Ik heb Sharp gemaild en vond vandaag een folder in de bus,

Dit zijn de adviesprijzen per 1 maart 2007.

LC 37XD1E, 1.699.-
LC 42XD1E, 1.999.-
LC 46XD1E, 2.699,-
LC 52XD1E, 3.699,-
LC 65GD1E, 14.999,-

Nieuwe modellen,

LC 20AD5E, 599.- (mei)
LC 26AD5E, 749,- (mei)
LC 32AD5E, 799,- (mei)
LC 37AD5E, 1.099,- (juni)
LC 42AD5E, 1.399,- (juni)
LC 37WD1E, 1.299,- (april)
LC 42WD1E, 1.699,- (april)

Reeds leverbaar LC 32WD1E, 999,-

Dit zijn dus de officiele adviesprijzen van sharp uit de folder, dus als je bij een "echte" winkel bent zouden ze je minimaal adviesprijs moeten kunnen bieden. Kortom, afdingen, ze staan nu nog voor oude adviesprijzen in de etalage.

Ik zal maandag op het werk een scannetje maken van de lijst en posten.

Staan ook prijzen van magnetrons op, iemand interesse :)
Gisteren bij mediamarkt geweest. Het lijkt erop dat ze zich zullen houden aan de adviesprijs.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27704

Ik heb vandaag bij progress de 42XD1E opgehaald
Ga van het weekend hem aansluiten en gelijk ff testen op mn xbox 360.

En hoe het beeld is via mijn dreambox 7025 sateliet decoder..

Ik heb zelf geen analoog signaal meer in huis (essent _/-\o_ ).

Ik zal proberen na het weekend mijn bevindingen hier te melden

Groetjes
Martijn
---------------------------------------------------------------------

Kon het toch niet laten en gelijk aan gesloten..

Installatie is zo gedaan, voet er onder (binnenkort aan de muur)
Zit met stevige schroeven vast.

Beeld is super had ik niet verwacht ik weet dat schotel digitaal is maar
niks op aan te merken, geen ruis niks, geluid klinkt beetje blikkerig (maar tegenwoordig heeft bijna iedereen versterker)

Moet alleen nog even de kleur combinatie's juist zien te krijgen
vindt hem vrij scherp weergeven.

Xbox 360 ook aangesloten via Comp . kon hem op max 1080i zetten
heb er een demo op afgespeeld HD wmv 1080i, en beeld is super strak.

Heeft iemand nog tips op beeldkwaliteit op juiste verhouding te zetten?

Groetjes
Martijn

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 27704 op 15-03-2007 21:41 . Reden: info scherm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
FrankGuthrie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:38:
[...]

Gisteren bij mediamarkt geweest. Het lijkt erop dat ze zich zullen houden aan de adviesprijs.
Mikro electro vraagt ook 1699 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Bij ons zijn de prijzen toch ook behoorlijk gedaald .. Beetje dom om niet mee te gaan met de concurrentie anders verkoop je helemaal niks meer in deze tijden..

Grtz

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209944

Het is niet echt het juiste topic hiervoor, want ik heb een vraag over een oudere Sharp maar met de search kon ik niks relevants vinden.
Het gaat om de Sharp LC-42SA1E
106 cm beelddiagonaal
Resolutie : 1366 x 768 pixels *
Helderheid: 450 cd/m2 *
Contrastverhouding : 1200:1

Voor 1199,- is dat een mooie prijs, kon namelijk ook nergens een review vinden. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
Weet iemand iets over de levertijd van de 37" variant?

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

MrBaaco schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:37:
Weet iemand iets over de levertijd van de 37" variant?
Was 2 werkwerken bij mij. Besteld bij Progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
Bij Foka.nl de 46 inch versie voor "maar" 1999 euro, das toch wel een superaanbieding dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207369

Donderdag bij Polectro A'dam geweest. Om oa. een keuze te maken tussen een 42” of een 46”. De Sharp (37, 42 en de 46”) zag er goed en strak uit. Moet ook wel met een Blue-ray demo.
Ook zij vonden de prijs voor de 46" (1999Euro) bij Foka erg scherp. Er kon nog wel over de prijs (2699) gesproken worden. Direct kon er twee honderd euro vanaf maar voor een echt scherpe prijs moest er nog gebeld worden maar de 1999 zou zeker niet gehaald worden.
De volgende dag naar de MediaM. in A'dam. Adviesprijs voor de 46" 2699Euro en een demo model voor 2499. Ik heb niet eens vervraagt naar een scherpe prijs.

Dus bij Foka de 46” besteld voor de 1999Euro. Artikelen zouden(!) volgende week geleverd worden. Dus nog even geduld en de woonkamer kan leeg gehaald worden om dit apparaat geplaatst te krijgen!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zich is de XD1E serie een hele mooi serie, maar helaas gaat Samsung vanaf volgend week een net iets betere lijn uitbrengent. Enig punt die Sharp heeft, is de Design. Die vind ik persoonlijk mooier dan die van Samsung.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Anoniem: 27704 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:46:
Ik heb vandaag bij progress de 42XD1E opgehaald
Ga van het weekend hem aansluiten en gelijk ff testen op mn xbox 360.

En hoe het beeld is via mijn dreambox 7025 sateliet decoder..

Ik heb zelf geen analoog signaal meer in huis (essent _/-\o_ ).

Ik zal proberen na het weekend mijn bevindingen hier te melden

Groetjes
Martijn
---------------------------------------------------------------------

Kon het toch niet laten en gelijk aan gesloten..

Installatie is zo gedaan, voet er onder (binnenkort aan de muur)
Zit met stevige schroeven vast.

Beeld is super had ik niet verwacht ik weet dat schotel digitaal is maar
niks op aan te merken, geen ruis niks, geluid klinkt beetje blikkerig (maar tegenwoordig heeft bijna iedereen versterker)

Moet alleen nog even de kleur combinatie's juist zien te krijgen
vindt hem vrij scherp weergeven.

Xbox 360 ook aangesloten via Comp . kon hem op max 1080i zetten
heb er een demo op afgespeeld HD wmv 1080i, en beeld is super strak.

Heeft iemand nog tips op beeldkwaliteit op juiste verhouding te zetten?

Groetjes
Martijn
Weet jij zeker (of iemand anders) of die XD serie over component 1080P pakt? Of schaalt die het op die ingang? Want component gaat via de vga aansluiting welke maar tot sxga gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Wij hebben deze tv in 42 inch variant hier sinds vrijdag staan, en ik kan alleen maar zegge dat het een prachtig apparaat is! Ik heb deze naast samsung en philips varianten gezien bij familie maar die geven lang niet zo'n mooi plaatje!!!!! analoog beeld is super en digitaal via de dreambox is helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Jullie ook last van " red-push" ?

Vooral via HDMI > DVI, HDfilms en series zijn een ramp, het rood rond de oogkast en mond zijn best irritant. Vraag me af of dit aan mijn set ligt of dat jullie dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
FrankGuthrie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:16:
Op zich is de XD1E serie een hele mooi serie, maar helaas gaat Samsung vanaf volgend week een net iets betere lijn uitbrengent. Enig punt die Sharp heeft, is de Design. Die vind ik persoonlijk mooier dan die van Samsung.
De Samsung beter? Op papier is iets heel snel beter. Ik wacht de testen wel af.
What Hifi Magazine heeft de M86 getest en deze kreeg 5 uit 5. Er stond wel bij, dat als hij niet zo scherp geprijst was, hij een punt minder zou krijgen omdat de reponsetijd erg matig was.

Twee vrienden van me hebben de 42 inch variant van de XD1E serie. Subliem beeld en geen last van Red Push, geen Banding en geen Buzz! Ik vind de Sharp momenteel toch wel de beste koop, zeker als je de 46 inch voor MAAR 1999 kan kopen

EDIT:

de nieuwe samsung heeft reflective screen coating...beetje jammer, ik hoef mijn omgeving niet in mn scherm te zien tijdens het kijken naar een Blu-Ray of HD DVD film :(

[ Voor 9% gewijzigd door MitchR op 02-04-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
BlowFish schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:52:
Jullie ook last van " red-push" ?

Vooral via HDMI > DVI, HDfilms en series zijn een ramp, het rood rond de oogkast en mond zijn best irritant. Vraag me af of dit aan mijn set ligt of dat jullie dit ook hebben.
Zou dit fenomeen te maken kunnen hebben met de qualiteit van de DVI > HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
Dat kan idd aan de gebruikte kabel liggen, probeer eens een andere...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27704

6killer schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:46:
[...]

Weet jij zeker (of iemand anders) of die XD serie over component 1080P pakt? Of schaalt die het op die ingang? Want component gaat via de vga aansluiting welke maar tot sxga gaat.
1080P heb ik nog niet kunnen testen via component xbox pakt maar tot 1080i

Heb nog geen ps3 om verder te testen.

Weet trouwens of er op deze serie hdmi versie 1.3 opzit? ken nergens vinden
hoor verhalen over compatibliteit met de ps3 etc,

Anders bel ik ff met sharp

[sharp]

Net gebeld met sharp

Mijn bek brak open van verbasing, mevr zegt " welke versie bedoel u' ik zo van je hebt 1.1 / 1.2 / en nu 1.3, hmm staat niet in ons systeem, ze navragen niemand die het wist, zei zo van heeft u al op onze website gekeken, daar halen wij ook onze informatie vanaf, ja duh, daar staat het niet op zei ik, dan speet het haar, en ze kon mij die informatie niet verschaffen. 8)7

... ff verder gezocht, en kom nu 2 sites tegen waarin ze spreken van versie 1.2

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27704 op 03-04-2007 16:19 . Reden: versie check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankGuthrie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:16:
Zoals ik al schreef vrijdag (30mrt) besteld en dinsdag werd ik al gebeld.

Woensdag direct opgehaald (voor 1999E en een achterwand 99E). Ik werd bij Foka perfect geholpen binnen een half uur stond ik al weer buiten. Zij hebben mij geholpen de Tv in de auto te zetten en zelfs het parkeer geld is door hun betaald.

Al ben ik altijd een beetje sceptisch geweest op de merken Sharp, Samsung. Want ik zag deze merken zonder enige redenen als een B-merk. Maar eerlijk is eerlijk een perfect beeld.
Nu kan ik (nog!) niet 1080P testen maar wel mbv. De PC op 1280x768 en ik moet zegen dat de H264 film’s er erg mooi uit zien.
Wel heb ik achtergr. Verl. een stuk naar beneden gedraaid omdat ik anders in de avond een zonnebril nodig heb. Ook de kijkhoek en het geluid is uitstekend. Ok, het zappen gaat niet zo snel (+_ 1 sec wacht tijd) maar ik lees dat dit bij elke LCD-scherm van toepassing is.

Ook over de grote van het scherm (46”) was ik wat onzeker. Ik zit er zo’n 3 tot 4 meter van het scherm af. Moet ik er even bij vertelen dat ik eerst film keek op een beamer (2meter brd).
Natuurlijk kan je deze twee dingen technisch en kwalitatief niet met elkaar vergelijken maar 46” vindt ik zeker niet overdreven. Zeker niet als je op een hoger resolutie kijkt.
Voor mij geval was het de keuzen 1700E voor een 42” of 1999E voor een 46”. Ik heb zeker de juiste keuze gemaakt.

De Tv is nu analoog aangesloten (digitaal is bij ons in Monnickendam nog niet mogelijk) en ik ben niet geheel ontevreden. Bij ons is Nat. Geo. niet zo scherp (ruis) dus dat komt op zo’n groot beeld nog meer naar voren en dat is een beetje storend. Maar om direct in de rij te gaan staan voor een schotel vindt ik dat niet nodig, dan maar wat minder Nat. Geo.
Over het algemeen ben ik tevreden met mijn analoge kabel. Moet ik er ook even bij vermelden dat ik liever series download dan met veel reclame op tv moet gaan kijken. Maar wat betreft journaal en programma’s voor de kids is het zeker acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 207369 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:49:
[...]

Woensdag direct opgehaald (voor 1999E en een achterwand 99E). Ik werd bij Foka perfect geholpen binnen een half uur stond ik al weer buiten. Zij hebben mij geholpen de Tv in de auto te zetten en zelfs het parkeer geld is door hun betaald.

Al ben ik altijd een beetje sceptisch geweest op de merken Sharp, Samsung. Want ik zag deze merken zonder enige redenen als een B-merk. Maar eerlijk is eerlijk een perfect beeld.
Nu kan ik (nog!) niet 1080P testen maar wel mbv. De PC op 1280x768 en ik moet zegen dat de H264 film’s er erg mooi uit zien.
Wel heb ik achtergr. Verl. een stuk naar beneden gedraaid omdat ik anders in de avond een zonnebril nodig heb. Ook de kijkhoek en het geluid is uitstekend. Ok, het zappen gaat niet zo snel (+_ 1 sec wacht tijd) maar ik lees dat dit bij elke LCD-scherm van toepassing is.

Ook over de grote van het scherm (46”) was ik wat onzeker. Ik zit er zo’n 3 tot 4 meter van het scherm af. Moet ik er even bij vertelen dat ik eerst film keek op een beamer (2meter brd).
Natuurlijk kan je deze twee dingen technisch en kwalitatief niet met elkaar vergelijken maar 46” vindt ik zeker niet overdreven. Zeker niet als je op een hoger resolutie kijkt.
Voor mij geval was het de keuzen 1700E voor een 42” of 1999E voor een 46”. Ik heb zeker de juiste keuze gemaakt.

De Tv is nu analoog aangesloten (digitaal is bij ons in Monnickendam nog niet mogelijk) en ik ben niet geheel ontevreden. Bij ons is Nat. Geo. niet zo scherp (ruis) dus dat komt op zo’n groot beeld nog meer naar voren en dat is een beetje storend. Maar om direct in de rij te gaan staan voor een schotel vindt ik dat niet nodig, dan maar wat minder Nat. Geo.
Over het algemeen ben ik tevreden met mijn analoge kabel. Moet ik er ook even bij vermelden dat ik liever series download dan met veel reclame op tv moet gaan kijken. Maar wat betreft journaal en programma’s voor de kids is het zeker acceptabel.

Nu even sparen en opzoek naar een Mediabox met Hdrive om die oa. films in HD (1080P) kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Anoniem: 207369 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:49:
[...]

Je kunt je pc ook aansluiten via DVI (-> HDMI), dan krijg je wel gewoon 1920x1080. Gewoon dvd's afspelen op deze manier is al mooi, en als je een hoge resolutie foto fullscreen laat zien wordt het nog veel beter. Zo kun je alvast een idee krijgen hoe een HD bron eruit gaat zien, al is het dan stilstaand :) En als je PC ook 1080p films kan afspelen op die resolutie is het nog makkelijker, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 207369 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:53:
[...]

Nu even sparen en opzoek naar een Mediabox met Hdrive om oa. films in HD (1080P) af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 23:25
Anoniem: 27704 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:09:
[...]

1080P heb ik nog niet kunnen testen via component xbox pakt maar tot 1080i

Heb nog geen ps3 om verder te testen.

Weet trouwens of er op deze serie hdmi versie 1.3 opzit? ken nergens vinden
hoor verhalen over compatibliteit met de ps3 etc,

Anders bel ik ff met sharp

[sharp]

Net gebeld met sharp

Mijn bek brak open van verbasing, mevr zegt " welke versie bedoel u' ik zo van je hebt 1.1 / 1.2 / en nu 1.3, hmm staat niet in ons systeem, ze navragen niemand die het wist, zei zo van heeft u al op onze website gekeken, daar halen wij ook onze informatie vanaf, ja duh, daar staat het niet op zei ik, dan speet het haar, en ze kon mij die informatie niet verschaffen. 8)7

... ff verder gezocht, en kom nu 2 sites tegen waarin ze spreken van versie 1.2
HDMI is backwards compatible dus je zult geen problemen ondervinden. Alleen de functies die 1.3 heeft en <1.3 niet heeft kun je natuurlijk niet gebruiken maar dat is niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215340

Na de diverse reviews en postings heb ik heb gisteren toch de Sharp LC-46XD1E maar opgehaald bij Foka in Rotterdam, ik kreeg de tv mee voor 2099 euro met 3 jaar garantie! 8)
Gelijk een mooi meurbeugeltje er bij genomen voor 49 eurotjes.

Na een geweldige service van het personeel daar, (goede en vriendelijke uitleg, behulpzaam met het naar en in de auto zetten van de tv) naar huis gereden.

Thuis aangekomen de tv opgehangen en aangezet, waarna er een zeer gelikt menu tevoorschijn komt om je te helpen bij de instalatie wat een paar minuten in beslag neemt.

Eenmaal alle zenders gevonden begon ik gelijk te zappen en te vergelijken met mijn vorige lcd & plasma tv’s (Philips Cineos , Sony KDL-46S2000 en Samsung LE-4071BX).

En bij de eerste zender viel me gelijk al op dat er “iets” niet klopte, allemaal horizontale vage strepen in het midden van het beeld, zal ik het geluk weer hebben dat ik een “oude” serie heb met het zogenoemde “banding” effect? :(

Ok, nou dat was geen goede eerste indruk natuurlijk maar ik laat me daar door niet uit het veld slaan want ik neem aan dat als dat zo is de tv morgen gewoon omgeruild kan worden?

Verder gaan zappen en wat je gelijk opvalt bij deze tv zijn de natuurlijke kleuren en de zwartwaardes vergeleken met een Sony of Samsung! Vooral Samsung is bij mij een zeer grote teleurstelling geweest, ik kreeg de kleuren en zwartwaardes niet goed, zelfs nog laten kalibreren wat ook geen tevreden resultaat op leverden. Voor een 46 inch tv zet hij best wel een scherp plaatje neer met analoge kabel.

Ok, nu de was de Digitenne ontvanger aan de beurt, wouw, dat zag er natuurlijk al een stuk strakker uit op RGB, een heel erg mooi plaatje laat hij hier zien. Normaal was het beeld op mijn Sony een beetje “gedigitaliseerd” maar met deze tv heb ik nergens geen last meer van, lijkt haast dat ik naar een hele goede analoge tv zit te kijken, perfect!

Daarna natuurlijk het klapstuk waar ik hem voor gekocht had, mijn Playstation 3! >:)
De PS3 aangesloten via de HDMI en vervolgens de PS3 het signaal om laten zetten naar 1080P.

Yep, en toen was het stil in de huiskamer want er waren inmiddels al wat buren en vrienden (plasma & lcd bezitters) binnen gekomen om “even” te kijken! :+

Bekken vielen open nadat ik de Blu-Ray DVD van Open Range starte, en ik hoorde alleen maar ooh en aah en nog meer woorden die ik maar niet zal noemen op dit forum! :X

Deze Sharp en een Playstation 3 op 1080P is echt een fenomenale combinatie, niet te geloven wat een beeld. Ik kan wel uren doorgaan over hoe mooi het allemaal wel niet is maar dat moet men toch voor zichzelf uitmaken, maar dit is mijn 4e lcd tv en dit is toch wel de beste en mooiste die ik ooit gehad heb. _/-\o_

Jammer van het bandings (?) probleem, maar als ik een andere krijg en het probleem is er niet meer, dan ben ik DIK tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ik sta op het punt om ook een lcd aan te schaffen en heb de keuze beperkt tot de 37XD1E en de Samsung 37M87.

Over het design van beiden ben ik dik tevreden al heb ik de M87 nog niet live mogen aanschouwen (foto's zien eer veelbelovend uit), of deze er dus echt wat el cheapo uitziet zal ik binnenkort zien als de MM hem heeft.

Wat ik mij afvraag is of de zwartwaardes echt dieper zullen zijn bij de Samsung. Qua specs heeft deze een kleine voorsprong al weet ik niet of HDMI 1.3 nou echt zo'n grote stap voorwaarts zal zijn.....voor mij is het vooralsnog kijken via de analoge kabel en het gebruiken van een XBOX.

Nog meer mensen die voor deze keuze staan?

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 215340 schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:57:
Jammer van het bandings (?) probleem, maar als ik een andere krijg en het probleem is er niet meer, dan ben ik DIK tevreden!
Helaas is banding een bekend probleem bij de 42, 46 & 52" xd1e's.

Je 'ziet' horizontale banden/strepen in je beeld.

Dit is een reden om een andere te verlangen. Tip: bekijk in de winkel direct het exemplaar en check of die er ook last van heeft.

Mijn 37"xd1e heeft er gelukkig geen last van, als enige uit de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
@ HennyH

Mag ik vragen wat voor Serie nummer je hebt? 701 toevallig? of nog ouder? Ik heb verscheidene 42XD1E's afgesteld en die hadden geen last van banding, alleen een heel dun wit (95% onzichtbaar) lijntje aan de zijkant van het scherm (dit is de verlichting). Die lijn krijg je er nooit uit, maar zal je ook bij andere tv's opmerken als je goed genoeg kijkt.

De Sharp is een super aankoop! Zeker in combi met een PS3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Sirius schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:32:
Ik sta op het punt om ook een lcd aan te schaffen en heb de keuze beperkt tot de 37XD1E en de Samsung 37M87.

Over het design van beiden ben ik dik tevreden al heb ik de M87 nog niet live mogen aanschouwen (foto's zien eer veelbelovend uit), of deze er dus echt wat el cheapo uitziet zal ik binnenkort zien als de MM hem heeft.

Wat ik mij afvraag is of de zwartwaardes echt dieper zullen zijn bij de Samsung. Qua specs heeft deze een kleine voorsprong al weet ik niet of HDMI 1.3 nou echt zo'n grote stap voorwaarts zal zijn.....voor mij is het vooralsnog kijken via de analoge kabel en het gebruiken van een XBOX.

Nog meer mensen die voor deze keuze staan?
Ik sta voor bijna exact dezelfde keuze, ik vind de samduing met de zwarte rand mooier. Dus voor mij wordt het de 37-XD1E o d de 37 inch van samsung, de 37M86.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MitchR schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:43:
@ HennyH

Mag ik vragen wat voor Serie nummer je hebt? 701 toevallig? of nog ouder? Ik heb verscheidene 42XD1E's afgesteld en die hadden geen last van banding, alleen een heel dun wit (95% onzichtbaar) lijntje aan de zijkant van het scherm (dit is de verlichting). Die lijn krijg je er nooit uit, maar zal je ook bij andere tv's opmerken als je goed genoeg kijkt.

De Sharp is een super aankoop! Zeker in combi met een PS3 :D
@MitchR

Hij hangt nu aan de muur en ben niet in de gelegenheid om even te kijken,
maar op de doos staat een serienummer wat begin met 614xxx. Misschien dat het je wat zegt?

Lijntjes aan de zijkant heb ik geen last van, het zijn dus echt die vage horizontale banen van een halve cm dikte door mijn beeld heen, je moet wel goed kijken, maar ze zijn wel aanwezig.
Als je bijvoorbeeld een gezicht ziet in het midden van het beeld dan zie je ze dus echt goed.

Hou maar op over de Playstation 3, ik zit vanaf gisteren al te kwijlen! :D

Oja, voor de bezitters van deze tv's heb ik een paar waanzinnige settings gevonden als je DTV kijkt!

Backlight: -4 (overdag), -6 (s'avonds)
Contrast: 35 (overdag), 30 (s'avonds)
Brightness: -1
Kleur: -7
Tint: 9
Kleur Temp: Laag
Scherpte: -10
Zwart: Uit
TruD: Uit
OPC: Uit
DNR: Uit

Laat maar horen wat je er van vindt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Anoniem: 215340 schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:30:
[...]

@MitchR

Hij hangt nu aan de muur en ben niet in de gelegenheid om even te kijken,
maar op de doos staat een serienummer wat begin met 614xxx. Misschien dat het je wat zegt?

Lijntjes aan de zijkant heb ik geen last van, het zijn dus echt die vage horizontale banen van een halve cm dikte door mijn beeld heen, je moet wel goed kijken, maar ze zijn wel aanwezig.
Als je bijvoorbeeld een gezicht ziet in het midden van het beeld dan zie je ze dus echt goed.

Hou maar op over de Playstation 3, ik zit vanaf gisteren al te kwijlen! :D

Oja, voor de bezitters van deze tv's heb ik een paar waanzinnige settings gevonden als je DTV kijkt!

Backlight: -4 (overdag), -6 (s'avonds)
Contrast: 35 (overdag), 30 (s'avonds)
Brightness: -1
Kleur: -7
Tint: 9
Kleur Temp: Laag
Scherpte: -10
Zwart: Uit
TruD: Uit
OPC: Uit
DNR: Uit

Laat maar horen wat je er van vindt! ;)
De serienummers van Sharp hebben betrekking op het jaartal en de maand waarin ze geproduceerd zijn. Op de doos staat een witte stikker waarop zou moeten staan: Serial No. 611/612/701/702/703/704 etc.

611 = November 2006
612 = December 2006
701 = Januari 2007

en ga zo maar door. Een 614 lijkt me in eerste instantie niet goed, dan zal je een 612 hebben waarschijnlijk. Mocht je toch last ondervinden van de lijnen in beeld, ga er dan mee terug en vraag expliciet naar een model 703 of 704. Dit zijn de nieuwste modellen waar banding etc flink is terug gedrongen naar een acceptabel niveau.

Ik heb toevallig gezien dat iemand met zijn 701 banding had, maar ook een buzz en humm geluid. Het toestel is meteen omgeruild binnen een week en nu heeft de persoon in kwestie een 702 zonder ook maar enig mankement. Ook de kwaliteit van het scherm is een stuk beter geworden en ondervindt minder last van ruis.

Denk hier dus goed over na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Mitch

Inderdaad, het is een 612 model, ik had het niet goed gelezen.
Ik ga vandaag even bellen en vragen wat ze er aan gaan doen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even een vraagje.

Ik heb een abbo bij Digitenne.
Kan ik dan met behulp van een Conax module die ik in mijn Sharp tv plaatst Digitenne ontvangen?

Dit staat er trouwens in de manual van de tv:

CA-systeem ondersteund door:
Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM

Weinig kans zeker dat dat gaat lukken?

Ik ontvang zonder module trouwens wel de publieke omroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Anoniem: 215340 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:58:

Kan ik dan met behulp van een Conax module die ik in mijn Sharp tv plaatst Digitenne ontvangen?

Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM

Voor zover ik weet is Digitenne de enige die dat kan. Dus in principe zou het moeten werken, alhoewel ik me daar niet zo mee bezig hou, tv vind ik zelf namelijk totaal niet boeiend :)

Weet je al wat meer over wat er met je tv gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215619

Hoi,
Heb sinds vorige week de LC-37 XD1E. Tot hiertoe zeer tevreden alleen hoe zit het
met DTV.Ik heb de buiten antenne aan gesloten met de bedoeling de VRT te ontvangen
en zo eens te kijken naar DVBT (zit 8km van zender Schoten).Het enige wat ik op
het scherm krijg is STATUS!----DATABASE LEEG.Ik krijg dus zelfs niet het menu
om de freq. of het kanaal in te geven.Heeft iemand hier ervaring mee??Bij Sharp zelf krijg
je al te gekke oplossingen.

Lambic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
hoe is het beeld op een 37XD1E als je bijvoorbeeld TV home kijkt?

het normale tv kijken baart mij de meeste zorgen

plus het feit dat je geen component EN vga hebt

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
Zo, dat snap ik met al die consoles!! Hahaha

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
MrBaaco schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:42:
Zo, dat snap ik met al die consoles!! Hahaha
nou ik hoef er alleen maar de Wii, X360, PS3, TVhome en dvdrecorder op te kunnen aansluiten :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Anoniem: 207369 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:53:
[...]

Nu even sparen en opzoek naar een Mediabox met Hdrive om die oa. films in HD (1080P) kan afspelen.
John, mag ik je vragen wat voor serie nummer je hebt? Enig last van een pieptoon in standby of een bromtoon als je de achtergrondverlichting aanpast?
Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
delete..

[ Voor 98% gewijzigd door MitchR op 12-04-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 215340 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:58:

Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM

Iemand hier ervaring mee, want ik wil ook digitenne kijken met een Conax CI.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85580

Hallo (toekomstige) Sharp bezitters,

Een vraag welke mij bezig houd, en ik eerlijk gezegt niet langer zin heb om te zoeken, is de weergave van 1080p op RGB-SCART. Waarom via SCART is als volgt:

Omdat ik de XBOX 360 hierop wil aansluiten en een HD DVD addon wil aanschaffen, moet natuurlijk wel alles uit de kast getrokken kunnen worden. Dus FULL HD!
Aangezien de 360 geen HDMI aansluiting heeft (de toekomstige XBOX 360 Elite wel, naaiers bij M$) heb ik begrepen dat het wel mogelijk is om 1080p weer te geven via de Advanced Scart Cable van M$.

In een eerdere post werd vermeld dat "we nog steeds dat brikke SCART gebruiken"... nu mijn vragen.

Is het überhaupt mogelijk om 1080p op deze TV (LC-42XD1E) te verkrijgen via RGB-SCART?
Zo ja... is er veel kwalteitsverschil in vergelijking met HDMI?

Alvast bedankt voor het antwoorden/ophelderen (mijn ogen prikken van het lezen van alle forums :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 23:25
Scart kan volgens mij geen 1080p geven (alleen 480p of 576i maar hang me er niet aan op).

Wat jij bedoelt is denk ik via Component cq VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Anoniem: 85580 schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:11:
Hallo (toekomstige) Sharp bezitters,

Een vraag welke mij bezig houd, en ik eerlijk gezegt niet langer zin heb om te zoeken, is de weergave van 1080p op RGB-SCART. Waarom via SCART is als volgt:

Omdat ik de XBOX 360 hierop wil aansluiten en een HD DVD addon wil aanschaffen, moet natuurlijk wel alles uit de kast getrokken kunnen worden. Dus FULL HD!
Aangezien de 360 geen HDMI aansluiting heeft (de toekomstige XBOX 360 Elite wel, naaiers bij M$) heb ik begrepen dat het wel mogelijk is om 1080p weer te geven via de Advanced Scart Cable van M$.

In een eerdere post werd vermeld dat "we nog steeds dat brikke SCART gebruiken"... nu mijn vragen.

Is het überhaupt mogelijk om 1080p op deze TV (LC-42XD1E) te verkrijgen via RGB-SCART?
Zo ja... is er veel kwalteitsverschil in vergelijking met HDMI?

Alvast bedankt voor het antwoorden/ophelderen (mijn ogen prikken van het lezen van alle forums :) )
Nee dat kan niet, je zal HDMI moeten nemen of anders eventueel component. Maar die laatste gaat geen 1080P doorgeven (kan niet omdat het component is) en ik twijfel of de Sharp 1080P via component of vga 1080P aankan via die ingang. Scart kan je in iedergeval vergeten. En noem het gewoon Microsoft, de keuze is aan jou of je het aanschaft of niet anders moet je eventueel een Playstation 3 overwegen ik denk niet dat t met jou setup kwa geld veel scheelt (spellen en hd dvd/ blu ray daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jozy schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:02:
Scart kan volgens mij geen 1080p geven (alleen 480p of 576i maar hang me er niet aan op).

Wat jij bedoelt is denk ik via Component cq VGA.
Voor wat extra informatie omtrend de HD DVD Player http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

Zal de VGA aansluiting wel voldoen?
Misschien iemand die ervaring heeft met 1080P en de 360?

Edit: Hoe kan deze SCART kabel dan wel 1080p ondersteunen?
http://www.xboxhome.nl/pr...-scart-kabel-xbox-360.htm

@6killer
Niet iedereen kan iedere gameconsole aanschaffen en de 360 is er immers al.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 85580 op 15-04-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Anoniem: 85580 schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:53:
[...]

Voor wat extra informatie omtrend de HD DVD Player http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

Zal de VGA aansluiting wel voldoen?
Misschien iemand die ervaring heeft met 1080P en de 360?

Edit: Hoe kan deze SCART kabel dan wel 1080p ondersteunen?
http://www.xboxhome.nl/pr...-scart-kabel-xbox-360.htm

@6killer
Niet iedereen kan iedere gameconsole aanschaffen en de 360 is er immers al.
VGA kan wel ja, maar de tv moet het ook aankunnen. En ik weet voor 99% zeker dat deze Sharp serie dat niet pakt via de vga ingang. Die scart kabel is onzin, scart is volgens mij iets van s video signaal en audio, maar 1080p kan zeker niet en 720p bij mijn weten ook niet.

En ik ging er vanuit dat je ook de xbox nog aan moest schaffen, maar als je die al hebt dan gaat het inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De verwarring is compleet:

http://nl.wikipedia.org/w...0#Ondersteunde_resoluties

1920x1080 16:9 2.07 1080p Component video / VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij deze Sharp wordt voor de component ingang een verloop bijgeleverd van component naar VGA op deze aansluiting heb je Full HD 1080p (gebruik zelf een Freecom mediaplayer op deze aansluiting vandaar. Scart en 1080p is niet te combineren stuurt die xBox wel 1080p uit?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frogmen schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:04:
Bij deze Sharp wordt voor de component ingang een verloop bijgeleverd van component naar VGA op deze aansluiting heb je Full HD 1080p (gebruik zelf een Freecom mediaplayer op deze aansluiting vandaar. Scart en 1080p is niet te combineren stuurt die xBox wel 1080p uit?
Check: nieuws: Xbox 360 Dashboard-update met 1080p-ondersteuning

Toch voel ik dat het niet 1080p zal zijn... :?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste