Toon posts:

[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:
  • 66.347 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 60111

JME schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:10:
[...]

Laatste vraagje: waarom zou je je TV niet via het web willen kopen?
Ik wil wel via een website kopen, maar wel liefst bij een winkel met afhaaladres zodat ik leveringskosten kan uitsparen ;)
Ik ben zelf Belg en heb even getwijfeld om dit te doen via een Nederlandse site omwille van de lagere prijzen, maar omdat ik nu een Belgische winkel gevonden heb die me dezelfde prijs geeft, ga ik in die Belgische winkel kopen natuurlijk. Lijkt me iets handiger voor garantie en zo.

Het is dus niet zozeer een kwestie van niet online te willen kopen :)

Anoniem: 172688

The_Sukkel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:36:
[...]

Het is maar een mening van een gebruiker hoor...
Hier heb je nog een mening:
Ik heb een 40" (Sony KDL-40X2000) en we zitten tussen de 2-3.5 meter (afhankelijk van waar je gaat zitten). Gaat allemaal prima!

Opmerking is wel dat ik alle SD-signalen nu alleen nog via UPC digital box bekijk in anamorfe stand. Is (misschien mede dankzij de Bravia EX engine) zelfs op 1 meter nog prima te doen. Als ik 720p of 1080p uitzendingen bekijk (of internetpagina) via de HDMI uitgang van mijn HTPC, dan maakt het geen bal uit hoe dicht ik er met mijn neus op wil zitten. Desnoods ga ik er een bureau voor schuiven en ga ik het als 40"monitor gebruiken... op 50 cm...
Ik heb de KDL-32D3000. en ik zit op zo'n 3 meter. Maar ik zou toch echt geen groter scherm willen, in elk geval van LCD kwaliteit, daarvoor vindt ik het beeld nog te onstabiel. Stilstaande beelden zijn geweldig, maar als je snelle bewegingen krijgt dan zie ik toch dat het niet vloeiend verloopt en ook zie je de ruis. Voor mijn gevoel zal dat bij een groter scherm alleen maar toenemen. Snap ook niet dat iedereen zo extreem positief is. Misschien valt het mij daarom wel een beetje tegen ;)

In elk geval een tip. Als je het niet zeker weet dan zou ik degene kopen welke je denkt dat het meest bij je behoefte past. Koop hem dan bij de Mediamarkt, zal iets duurder zijn, maar je kan hem, zonder opgaaf van reden, binnen 14 dagen terug brengen. Kan je altijd nog switchen.

Ik heb de KDL-32D3000 nu 4 dagen en twijfel nog (vriendin niet trouwens). Heb al gekeken naar 32 inch plasma (niet dus), zijn wel enkele 37 inch plasma's maar de reviews vallen me een beetje tegen. Waarschijnlijk houden we hem wel, maar heb nog 10 dagen om te beslissen ;) (Kijk zowel analoog en digitaal (UPC), en beeld verschilt ook per zender).

The_Sukkel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:36:
[...]

Het is maar een mening van een gebruiker hoor...
Hier heb je nog een mening:
Ik heb een 40" (Sony KDL-40X2000) en we zitten tussen de 2-3.5 meter (afhankelijk van waar je gaat zitten). Gaat allemaal prima!

Opmerking is wel dat ik alle SD-signalen nu alleen nog via UPC digital box bekijk in anamorfe stand. Is (misschien mede dankzij de Bravia EX engine) zelfs op 1 meter nog prima te doen. Als ik 720p of 1080p uitzendingen bekijk (of internetpagina) via de HDMI uitgang van mijn HTPC, dan maakt het geen bal uit hoe dicht ik er met mijn neus op wil zitten. Desnoods ga ik er een bureau voor schuiven en ga ik het als 40"monitor gebruiken... op 50 cm...

Dus trek je vooral niet zoveel aan van al die meningen (vooral niet van degenen die beweren dat 40" te groot is voor iemand die op 3.5 meter zit) en vraag jezelf gewoon af waar jij zelf het ding voor wil gebruiken, wat voor content en input, hoe mooi het staat in je huiskamer, mening van je vriendin... etc. etc.
Bedankt voor je mening! Ik zal het uiteindelijk maar zeker weten als ik het inderdaad gezien heb in onze huiskamer. Momenteel heb ik het gevoel dat ik wel voor 40" kan gaan...

De content en input en zo heeft me vooral gestuurd in de richting van HD Ready ipv Full HD.
Qua screen size wil ik gewoon vermijden dat we met een eerste-rij-van-de-cinema gevoel blijven zitten.

Ik ga het gewoon proberen met 40". Bedankt!

Anoniem: 172688 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:50:
[...]

In elk geval een tip. Als je het niet zeker weet dan zou ik degene kopen welke je denkt dat het meest bij je behoefte past. Koop hem dan bij de Mediamarkt, zal iets duurder zijn, maar je kan hem, zonder opgaaf van reden, binnen 14 dagen terug brengen. Kan je altijd nog switchen.
Goeie tip, maar het prijsverschil is ten eerste te groot én de 40D3000 heb ik niet in de Mediamarkt gezien in België. Ik weet niet waarom maar bvb ook Vandenborre heeft die blijkbaar niet in zijn gamma!

De prijs die ik gekregen heb is eigenlijk wel onvoorstelbaar laag voor de Belgische markt, moet ik hierbij om één of andere reden schrik hebben voor mindere kwaliteit of zo? Ik dacht het niet... Toch?

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 00:43

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 60111 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:52:
[...]
Bedankt voor je mening! Ik zal het uiteindelijk maar zeker weten als ik het inderdaad gezien heb in onze huiskamer. Momenteel heb ik het gevoel dat ik wel voor 40" kan gaan...

De content en input en zo heeft me vooral gestuurd in de richting van HD Ready ipv Full HD.
Qua screen size wil ik gewoon vermijden dat we met een eerste-rij-van-de-cinema gevoel blijven zitten.

Ik ga het gewoon proberen met 40". Bedankt!
De eerste dag toen onze 40" aankwam, zag het er reusachtig uit vergeleken met onze oude 4:3 29" CRT. Na een week wisten we al niet meer beter en zien alle schermen < 40" er heel erg klein uit. Het is maar wat je gewend bent/wordt. Overigens staat onze TV wel op een vrij groot blok van 3 kasten naast elkaar (gewoon Bonde serie van de IKEA). Daardoor ziet het er niet zo immens uit als wanneer je de TV op een heel klein TV-kastje zet...

Maar ja... veel succes er in ieder geval mee... wat het ook wordt...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Anoniem: 821

Ik zit al een tijd te azen op de D3000 serie. Maar als ik kijk naar de U2000 serie (volgensmij uitlopend) zie ik dat die voor spotprijzen te krijgen zijn.

Op kieskeurig.nl zie ik voornamelijk goede reviews over de U-serie.

Voorbeeldje: een 32U2000 is al te scoren voor 6 a 700 euro. Dat zijn toch verschillen.

Hamvraag: Is een U2000 voldoende voor een huis-tuin-keuken gebruiker? Is het nu echt zo dat die schermen omkomen in de ghosting en clouding of is dat gemiereneuk van videofielen? Er komt iig een DVD speler en een PS3 aan te hangen.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 821 op 31-07-2007 17:30]

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 12:13
Jack3770 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:32:
[...]
<knip>
Voor op een HDTV deftig beeld te krijgen met een gewonen dvdspeler, is een componentaansluiting geen overbodige luxe. Indien je dvdspeler dan progressive scan heeft is het weer al iets beter.
Voor nog beter beeld kan je een upscale-dvdspeler kopen.
En voor het ultieme HD: Blue-ray, HD-DVD, of via PC!
Ik bedoelde dat Component (Y/Pb/Pr), dat zit er op!
Het is de Toshiba SD-220E, ik weet niet of hij progressive doet want ik kan er dus niks over vinden, maar zo zou ik bij een nieuwe TV dus ook al hogere kwaliteit uit de DVD speler kunnen halen.

Anoniem: 50159

Ik heb een 32D3000 en maak gratis gebruik van de digitale kanalen die ik ongecodeerd kan ontvangen. Ik zie effectief meer analoge signalen dan digitale natuurlijk. Nu kan ik switchen mbv de afstandbediening tussen analoog en digitaal.
Ik zou eigenlijk een soort van favoriete lijst willen aanleggen zodat wanneer ik van programma verander hij automatisch het digitale kanaal pakt wanneer ik die kan ontvangen. Maar volgens mij is dit niet mogelijk.
Stel: NL 1, 2 en 3 op lokatie 1, 2 en 3 kan ik digitaal ontvangen. RTL 4 kan ik alleen analoog ontvangen. Is het dan mogelijk om deze in te programmeren op lokatie 4? Of moet ik blijven switchen tussen analoog en digitaal?

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06-2022
xmenno schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:53:
[...]

Ik bedoelde dat Component (Y/Pb/Pr), dat zit er op!
Het is de Toshiba SD-220E, ik weet niet of hij progressive doet want ik kan er dus niks over vinden, maar zo zou ik bij een nieuwe TV dus ook al hogere kwaliteit uit de DVD speler kunnen halen.
Daar zit geen progressive scan op zegt google! :)
Maar met die component-aansluiting moet het al wel cava zijn!
Veel plezier!

The_Sukkel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:27:
[...]

De eerste dag toen onze 40" aankwam, zag het er reusachtig uit vergeleken met onze oude 4:3 29" CRT. Na een week wisten we al niet meer beter en zien alle schermen < 40" er heel erg klein uit. Het is maar wat je gewend bent/wordt. Overigens staat onze TV wel op een vrij groot blok van 3 kasten naast elkaar (gewoon Bonde serie van de IKEA). Daardoor ziet het er niet zo immens uit als wanneer je de TV op een heel klein TV-kastje zet...

Maar ja... veel succes er in ieder geval mee... wat het ook wordt...
Ik wou de 40" bestellen, maar nu blijkt die niet meer op stock te zijn - ook niet bij Sony 8)7 - pas tegen half augustus terug, maar dan ben ik nog op verlof! Dat valt even tegen!

Anoniem: 226743

Sony KDL-46W3000 (Coming in July, $3,500)
Sony KDL-40W3000 (Coming in July, $2,700)

Nou ze zijn wel wat laat denk ik. Nog niks uitgekomen.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 226743 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:51:
Sony KDL-46W3000 (Coming in July, $3,500)
Sony KDL-40W3000 (Coming in July, $2,700)

Nou ze zijn wel wat laat denk ik. Nog niks uitgekomen.
Het lijkt erop dat je deze informatie van de Sony website in de US hebt gehaald gezien die dollar prijs. Voor welk land denk je dat de afgegeven introductie maand bestemd is?

Het is voor US maar daar zijn ze ook nog niet uit.

Anoniem: 226743 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:40:
Het is voor US maar daar zijn ze ook nog niet uit.
KDL-46V3000
KDL-46W3000
KDL-46XBR3

Mijn fout 8)7 hierboven genoemde modellen zijn net uit. Als jullie iets meer over de specs willen lezen kan het via de volgende link.

http://www.sonystyle.com/...&langId=-1&categoryId=563

• roymar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 21:40
Vandaag de 40D3000 binnengekregen en wauw wat een beeld, geweldig gewoon.

Gr.Roymar

roymar schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:13:
Vandaag de 40D3000 binnengekregen en wauw wat een beeld, geweldig gewoon.

Gr.Roymar
vet. online besteld?

Anoniem: 227705

Wat geeft nou beter beeld bij digitale tv van @Home en via een gewone dvd (HDMI) films kijken. De 40W2000 full HD of de 40D3000 met 100 Hz? Ik twijfel nog steeds en ik lees er zo veel over dat ik er geen wijs meer uit wordt. Ik heb alleen de W gezien in de winkel en de D nog niet.

Ik neem aan dat als ik in de toekomst HDTV wil kijken via @Home als er meer zenders zijn dat de W een beter beeld geeft?

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 13:40
Even een vraag.

Ik ben van plan om binnenkort de 40W2000 aan te schaffen.
Echter ben ik erg benieuwd naar de ervaringen met beeld kwaliteit van SD materiaal. Ik hoor hier verschillende verhalen over en ben op zoek naar ervaringen.

In heb wel Digitale TV (UPC) echter neem ik aan dat dit ook onder SD valt. Digitale TV (standaard Thompson) zal worden aangesloten middels scart (wel een goede kabel) ik zat te twijfelen om over te stappen naar het HD pakket echter de prijs staat me erg tegen (29,99 voor maar een paar HD kanalen, sport 1 etc boeit me niet).

PSNID : HoefMeistert

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 15:08
Anoniem: 227705 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:19:
Wat geeft nou beter beeld bij digitale tv van @Home en via een gewone dvd (HDMI) films kijken. De 40W2000 full HD of de 40D3000 met 100 Hz? Ik twijfel nog steeds en ik lees er zo veel over dat ik er geen wijs meer uit wordt. Ik heb alleen de W gezien in de winkel en de D nog niet.

Ik neem aan dat als ik in de toekomst HDTV wil kijken via @Home als er meer zenders zijn dat de W een beter beeld geeft?
Ik heb gisteren beide bekeken, bij IT's Breda staan ze precies naast elkaar. Er werd een 1080p bron afgespeeld, je zag wel dat de W2000 net ietsje scherper was / meer details had dan de D3000. Maar de D3000 had weer iets helderder beeld. (kan uiteraard ook aan de settings liggen).
Met 720p of lager zal je geen verschil zien neem ik aan.
Persoonlijk zou ik waarschijnlijk voor de D3000 gaan. (Mede door de aanwezigheid van een DVB-C ontvanger).
Maar het beste kun je ze denk ik zelf gaan bekijken in de winkel. Ideaal zou zijn met een SD-signaal of dvd, maar dat is vaak lastig...

[Voor 8% gewijzigd door bureno op 01-08-2007 10:35]

• HoefMeistert
bureno schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:31:
[...]

Ik heb gisteren beide bekeken, bij IT's Breda staan ze precies naast elkaar. Er werd een 1080p bron afgespeeld, je zag wel dat de W2000 net ietsje scherper was / meer details had dan de D3000. Maar de D3000 had weer iets helderder beeld. (kan uiteraard ook aan de settings liggen).
Persoonlijk zou ik waarschijnlijk voor de D3000 gaan. (Mede door de aanwezigheid van een DVB-C ontvanger).
Maar het beste kun je ze denk ik zelf gaan bekijken in de winkel. Ideaal zou zijn met een SD-signaal of dvd, maar dat is vaak lastig...
Hmmzz, ik wil ook mijn PS3 erop aansluiten en dat trekt me toch wel richting de W2000. Het is wel lastig om in een winkel zo'n TV te laten aansluiten op een SD bron. en dan is het nog bedenkelijk of het een beetje representatief is, kabel lengte.. gebruikte kabels etc... vandaar mijn vraag in dit topic..

bureno schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:31:
[...]

Dus als je geen PS3/XBOX360 of BluRay speler of HDTV gebruikt heb je geen kwaliteitswinst tov de 40D3000? Op de site van Sony staat wel dat de D3000 1080P aan kan. Maar niet "native"zioals ze dat noemen, dus via upscalen ofzo? Zoals je kunt merken ben ik best een leek op dit gebied maar ik probeer zo wat wijzer te worden :)

• roymar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 21:40
ik heb ook de 40W2000 naast de 40D3000 zien staan met hd beeld erop, maar het detail verschil is alleen van heel dichtbij te zien, maar wat voor mij de doorslag gaf is dat toen het beeld van links naar rechts draaide stotterde de W wat en de D was echt vloeiend, tevens zijn de mogelijkheden van de D zeer uitgebreid, namelijk input acceptatie van 1080P24/50/60 DVB-T DVB-C 100Hzmotionflow en 3x HDMI PC-input S-video 2x scart en component.

Gr.Roymar

• HoefMeistert
Anoniem: 227705 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

Dus als je geen PS3/XBOX360 of BluRay speler of HDTV gebruikt heb je geen kwaliteitswinst tov de 40D3000? Op de site van Sony staat wel dat de D3000 1080P aan kan. Maar niet "native"zioals ze dat noemen, dus via upscalen ofzo? Zoals je kunt merken ben ik best een leek op dit gebied maar ik probeer zo wat wijzer te worden :)
Klopt heb ik ook zien staan op de Sony site, echter de resolutie van de D3000 is geen 1920x1200 (full hd) maar 1366 x 768 (hd ready).
roymar schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:04:
ik heb ook de 40W2000 naast de 40D3000 zien staan met hd beeld erop, maar het detail verschil is alleen van heel dichtbij te zien, maar wat voor mij de doorslag gaf is dat toen het beeld van links naar rechts draaide stotterde de W wat en de D was echt vloeiend, tevens zijn de mogelijkheden van de D zeer uitgebreid, namelijk input acceptatie van 1080P24/50/60 DVB-T DVB-C 100Hzmotionflow en 3x HDMI PC-input S-video 2x scart en component.

Gr.Roymar
input acceptatie van 1080P, neem aan dat ie dit dan downscaled aangezien er geen 1080p panel in zit?

Lees wel zeer positieve berichten over de Motion Flow techniek. En dan voornamelijk mbt SD input

[Voor 40% gewijzigd door HoefMeistert op 01-08-2007 13:26]

• bureno
In een review van de 32D3000 wordt als minpunje genoemd dat de infobalk bij gebruik van de dvb-c half over het beeld staat bovenin:
http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Sony-KDL32D3000/dtv-info.jpg

Zijn dit dingen die Sony later zou kunnen oplossen met een firmware update naar verwachting? Of komen die zelden beschikbaar?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-04 11:49

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

bureno schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:23:
In een review van de 32D3000 wordt als minpunje genoemd dat de infobalk bij gebruik van de dvb-c half over het beeld staat bovenin:
[afbeelding]

Zijn dit dingen die Sony later zou kunnen oplossen met een firmware update naar verwachting? Of komen die zelden beschikbaar?
Waar hadden ze die balk dan liever gehad; NAAST de tv? :/ Als je die balk niet wilt kan die uitgezet worden.. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• bureno
Misschien iets minder groot of half transparant bijv.

Maar als dit het enige minpuntje van deze tv is staat hij zeker bovenaan m'n lijstje van mogelijke nieuwe tv 8)

• ArChie
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:44:
Waar hadden ze die balk dan liever gehad; NAAST de tv? :/ Als je die balk niet wilt kan die uitgezet worden.. ;)
Op de normale plek, namelijk aan de onderkant van het beeld zodat het minder storend is en meestal hoofden e.d. wel in beeld zijn op het moment dat de info balk getoond wordt.

En ja, dat soort dingen zijn door Sony via firmware updates te fixen, maar dan moet dat wel op de één of andere manier bij Sony aangekaart worden zonder dat je in het helpdesk circuit verstrikt raakt. Dat zal lastig worden en ik ken de policy van Sony Nederland niet met betrekking tot het uitbrengen van firmware updates voor hun apparatuur en in het bijzonder voor hun TV's.

[Voor 5% gewijzigd door ArChie op 01-08-2007 17:13]

Anoniem: 172688

[...]

Het is toch vrij normaal om de balk onderin het beeld te plaatsen. Dit stoort minder omdat mensen gewend zijn aan deze locatie, denk ondertiteling. En het feit dat je nu de ogen van een persoon niet kan zien, waar we toch op focussen bij gezichten.

Maar naast het beeld zou helemaal bruut zijn ;)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172688 op 01-08-2007 16:11]

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-12-2022

wpverbeek

Wouter Verbeek

[...]

Jij zegt dat die balk uitgezet kan worden; ben je serieus? Ik zou het namelijk ideaal vinden. Zo ja, hoe stel ik het in?

Update: Net ff nog eens gecheckt, en je kan bij digitale instellingen, vaandelmodus op basisinstellingen zetten, dan staat de balk nog steeds bovenin, maar is deze slechts 1/3 van het originele formaat. Dit is al een stuk beter.

[Voor 23% gewijzigd door wpverbeek op 01-08-2007 17:18]

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:55

JME

zeg maar Jamie

Vaandelmodus??? 8)7
Gaan ze hier thuis niet pikken als ik dat bij Scrabble gebruik...

• Jack3770
Ik ga me denk ik rond september een nieuwe tv aanschaffen.
Ik zit te twijfelen tussen 32'' en 40''. Deze twijfel heeft niet veel te maken met de afstand. Maar eerder met geld.
Bij 32'' wordt het zeker de 32D3000.
Bij 40'' zou ik 't liefst de 40W3000 hebben, maar dat kan/wil ik niet betalen.
Niet veel duurder dan die 32'' blijven er over: 40D3000 of 40W2000!
Nu is het zo dat bij 32'' HD-ready perfect is, aan FullHD op die grootte zou je niks hebben.
Ik heb de overgangsgrootte waarbij FullHD nuttig wordt altijd rond de 40'' gezien.
Dat is nu dus net het probleem!
Zou je voor de 40'' gerust de nieuwere 40D3000 Hd-ready tv kunnen kopen? Of hbe je op die grootte toch liefst FullHD, en wordt 't dus de oudere 40W2000!?

Mening? Iemand?
(ik hoop dat 't probleem duidelijk is)

Jack3770 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:22:
Ik zit te twijfelen tussen 32'' en 40''. Deze twijfel heeft niet veel te maken met de afstand. Maar eerder met geld.
Nu is het zo dat bij 32'' HD-ready perfect is, aan FullHD op die grootte zou je niks hebben.
Ik heb de overgangsgrootte waarbij FullHD nuttig wordt altijd rond de 40'' gezien.
Zou je voor de 40'' gerust de nieuwere 40D3000 Hd-ready tv kunnen kopen? Of hbe je op die grootte toch liefst FullHD, en wordt 't dus de oudere 40W2000!?

Mening? Iemand?
Dat wil ik dus ook weten. Van wat ik gelezen heb zou je als je geen gebruik maakt van hd bronnen, dus gewone dvd speler en normaal digitale tv beter voor de D kunnen gaan. Wil je echter bijv een ps3 (bluray) aansluiten of HDTV gaan kijken dan haal je meer uit de W.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:50

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 227705 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:12:
[...]

Dat wil ik dus ook weten. Van wat ik gelezen heb zou je als je geen gebruik maakt van hd bronnen, dus gewone dvd speler en normaal digitale tv beter voor de D kunnen gaan. Wil je echter bijv een ps3 (bluray) aansluiten of HDTV gaan kijken dan haal je meer uit de W.
Die vergelijking gaat inderdaad op als je het over de W2000 hebt, maar de W3000 heeft een andere Bravia chip en een 'weet ik veel wat voor Sony supermarketingultrapraatje nog meer kleuren die je misschien wel en misschien niet ziet optie' en het is dus nog maar de vraag of die voor SD signaal niet beter is dan de D serie.
Ik denk dat we het antwoord pas zullen weten als hij uitkomt en er reviews van uitkomen.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-03 09:42
Jack3770 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:22:

Mening? Iemand?
Ik heb voor mezelf besloten voor de D3000 te gaan omdat deze op resolutie na wel beter (mooier en vloeiender) beeld geeft en daar gaat het mij om. Ik ga er ook een ps3 aan hangen. Twijfel alleen nog tussen 32 en 40'', dit eigenlijk vooral omdat het prijsverschil zo klein is. In principe zou ik aan 32'' genoeg hebben maarja voor die 150-200 euro meer is 40'' ook wel leuk :9 . Denk niet dat ik FullHD ga missen, zou dan enkel om die paar ps3 games gaan die het ondersteunen en dat verschil zal niet zo enorm zijn, 720p is mooi genoeg voor mij. Ik heb dan liever tijdens het normale tv/dvd kijken mooier beeld (en een ingebouwde digitale tuner).

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:44
ArChie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

Op de normale plek, namelijk aan de onderkant van het beeld zodat het minder storend is en meestal hoofden e.d. wel in beeld zijn op het moment dat de info balk getoond wordt.

[afbeelding]

En ja, dat soort dingen zijn door Sony via firmware updates te fixen, maar dan moet dat wel op de één of andere manier bij Sony aangekaart worden zonder dat je in het helpdesk circuit verstrikt raakt. Dat zal lastig worden en ik ken de policy van Sony Nederland niet met betrekking tot het uitbrengen van firmware updates voor hun apparatuur en in het bijzonder voor hun TV's.
Hoe kan ik deze info balk aan zetten op mijn 32U2000 ?
Op mijn andere 40U2000 werkt deze wel omdat deze via UPC Digital
staat aangesloten, maar op slaapkamer werkt het niet waar ik Analoog kijk....

[Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 02-08-2007 08:45]

• HoefMeistert
jap85 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:33:
[...]

Ik heb voor mezelf besloten voor de D3000 te gaan omdat deze op resolutie na wel beter (mooier en vloeiender) beeld geeft en daar gaat het mij om. Ik ga er ook een ps3 aan hangen. Twijfel alleen nog tussen 32 en 40'', dit eigenlijk vooral omdat het prijsverschil zo klein is. In principe zou ik aan 32'' genoeg hebben maarja voor die 150-200 euro meer is 40'' ook wel leuk :9 . Denk niet dat ik FullHD ga missen, zou dan enkel om die paar ps3 games gaan die het ondersteunen en dat verschil zal niet zo enorm zijn, 720p is mooi genoeg voor mij. Ik heb dan liever tijdens het normale tv/dvd kijken mooier beeld (en een ingebouwde digitale tuner).
Op dit moment zijn het idd nog enkele titels. Daarbij zijn alle bluray's 1080P. Dat zijn voor mij toch 2 zaken die de keuze moeilijk maken (ook gezien op de toekomst). Ben dus echt HEEL beniewd naar het verschil tussen de 40W2000 & 40D3000, omdat op dit moment de TV's zullen zijn waar ik tussen kies... hang nu erg richting de W2000 gewoon omdat ie FullHD is en erg goed wordt/werd beoordeeld. Heeft de D3000 echter een veel beter beeld ja dan wordt ik toch wel weer aan het twijfelen gebracht... al met al blijft het een lastige keuze...

Blindfold schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:59:
[...]

Die vergelijking gaat inderdaad op als je het over de W2000 hebt, maar de W3000 heeft een andere Bravia chip en een 'weet ik veel wat voor Sony supermarketingultrapraatje nog meer kleuren die je misschien wel en misschien niet ziet optie' en het is dus nog maar de vraag of die voor SD signaal niet beter is dan de D serie.
Ik denk dat we het antwoord pas zullen weten als hij uitkomt en er reviews van uitkomen.
Mijn keuze is dezelfde als van HoefMeistert. Ook tussen de W2000 of de D3000. Dus denk ik dat het een keuze is tussen nu beter beeld met de D als ik de verhalen zo hoor of beter voorbereid op de toekomst en uiteindelijk beter beeld met de W.

• HoefMeistert
Anoniem: 227705 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:49:
[...]

Mijn keuze is dezelfde als van HoefMeistert. Ook tussen de W2000 of de D3000. Dus denk ik dat het een keuze is tussen nu beter beeld met de D als ik de verhalen zo hoor of beter voorbereid op de toekomst en uiteindelijk beter beeld met de W.
idd en ben ik dus erg benieuwd hoeveel beter het beeld is digitale tv of wellicht is er helemaal geen verschil tussen beide.... Misschien heeft iemand hier ervaringen mee??

[Voor 8% gewijzigd door HoefMeistert op 02-08-2007 10:06]

• ArChie
  • Niet online
HoefMeistert schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:56:
idd en ben ik dus erg benieuwd hoeveel beter het beeld is digitale tv of wellicht is er helemaal geen verschil tussen beide.... Misschien heeft iemand hier ervaringen mee??
Iemand anders kan toch moeilijk de beslissing voor je nemen. Ga naar een paar winkels die beide modellen hebben, vergelijk zelf en neem een beslissing. Hoeveel mensen zullen er zijn die beide modellen in huis hebben hangen en ook nog eens hier op het forum komen om je een goed en objectief advies te geven?

ArChie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

Iemand anders kan toch moeilijk de beslissing voor je nemen. Ga naar een paar winkels die beide modellen hebben, vergelijk zelf en neem een beslissing. Hoeveel mensen zullen er zijn die beide modellen in huis hebben hangen en ook nog eens hier op het forum komen om je een goed en objectief advies te geven?
Daar heb je wel een sterk punt. Vorige week hadden ze bij MM en de BCC de D3000 echter nog niet staan trouwens. Zal deze week weer eens even gaan kijken. Ik twijfel daarbij ook nog steeds over de Sharp 37XD1E of de 42 versie daarvan.

• HoefMeistert
ArChie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

Ja helder dat snap ik ook! Echter zoals eerder al aangegeven zijn er wel winkels die beide modellen hebben, echter het dan aan laten sluiten op een SD bron wordt soms moeilijk over gedaan, daarbij is dan ook de lengte en kwaliteit van de kabels onbekend.

Waar ik benieuwd naar ben of mensen voor een soort gelijke keuze hebben gestaan en wat hun tot de uiteindelijke keuze heeft gebracht. Tevens naar ervaringen met digitale tv op deze modellen.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Anoniem: 227705 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:49:
Dus denk ik dat het een keuze is tussen nu beter beeld met de D als ik de verhalen zo hoor of beter voorbereid op de toekomst en uiteindelijk beter beeld met de W.
Voor die keuze stond ik oorspronkelijk ook, maar ik ben er voor mezelf wel uit. Misschien heb je wat aan mijn argument:
Ik koop een TV om nú te kunnen kijken. Tegen de tijd dat ik de extra voordelen van de W ten volle zou kunnen gaan benutten, is de TV-techniek al weer zoveel stappen verder dat ook de W dan al weer verouderd is en ik wellicht zelfs al weer verlekkerd in de showrooms om me heen sta te kijken :9~
En stel nou eens dat de signaalaanbieders mij verrassen en al binnen enkele jaren met vrijwel alle zenders in Full HD komen? Dan nog ben ik er van overtuigd dat ik ook dan nog jaren met een HD-ready toestel vooruit kan. Zeker bij mijn kijkafstand (metertje of 4) ga ik het verschil tussen Full HD en HD-ready toch niet zien.
Kortom: voor mij de 40D3000!

Het is wel erg moeilijk om via winkels tot een vergelijking te komen. Werknemers zijn niet in staat of willen niet voor zorgen dat een tv in optimale stand wordt ingesteld (wat een zin) Bijvoorbeeld in MM Arena vond ik de Sony 46X2000 erg mooi uitzien. En dat met een 007 filmpje. Bij de Polectro zag het er niet uit!!! Beeld was erg grauw. Dus moet je om een vergelijking te kunnen maken een winkel vinden waar ze toestaan dat je zelf wat mag instellen of alles zo goed mogelijk is ingesteld. Dat zijn er weinig.

Juist omdat ik steeds meer mensen voor de D zie kiezen ben ik ook aan het twijfelen gebracht. Als het een Sony wordt zou ik eerder zeker voor de W2000 gaan.

Feit is wel dat ik zolang hij het goed doet ik een tv niet heel snel zal vervangen. Daarom kijk ik ook in de toekomst.

• ArChie
  • Niet online
Tja, als je naar de Mediamarkt en dergelijken gaat voor een vergelijking dan schiet je er niet veel mee op. Er zijn in Nederland echter ook nog kleinere Audio en Video speciaal zaken waar over het algemeen nog wel personeel rond loopt die een TV goed willen demonstreren voor de aankoop en niet te beroerd zijn om andere bronnen te selecteren voor een vergelijk of om eens door de menu's te gaan. Soms kan je bij dat soort zaken je ook eigen bronmateriaal in de vorm van DVD's mee nemen en als je van te voren even goed aangeeft wat je wilt vergelijken dan valt er meestal wel iets te regelen.

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 227705 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:50:
Juist omdat ik steeds meer mensen voor de D zie kiezen ben ik ook aan het twijfelen gebracht. Als het een Sony wordt zou ik eerder zeker voor de W2000 gaan.

Feit is wel dat ik zolang hij het goed doet ik een tv niet heel snel zal vervangen. Daarom kijk ik ook in de toekomst.
Ga er maar vanuit dat er elk halfjaar weer nieuwe technieken uitkomen om de beeld en geluidsweergave te verbeteren. Nu is opeens weer de 100 Hertz techniek een "hot" item waardoor mensen toch weer gaan twijfelen tussen een D3000 en een W2000. Over een half jaar hebben de fabrikanten weer iets nieuws verzonnen waardoor het allemaal nog soepeler verloopt of is er sprake van andere type beeldschermen. Zo blijft het.

Loewe heeft bijvoorbeeld momenteel een peperdure Individual Compose serie op de markt die in sommige reviews wordt gezien als de beste LCD-TV die je kon kopen. Die LCD-TV's beschikken echter nog niet over de 100 Hertz techniek terwijl nieuwe series goedkopere modellen die nu door Loewe geïntroduceerd worden dat wel hebben. Daar sta je dan met je dure Individual Compose. Na een jaar al "verouderd". Vraag je dus gewoon af wat je nu voor bronmateriaal het meest bekijkt met je TV en probeer daar een TV voor te vinden die dat kwalitatief goed weergeeft en die past bij je budget. En ga lekker TV kijken. In de toekomst kijken kan niemand en er komt nooit een moment dat je de ultieme TV kan aanschaffen waarmee je voor de rest van je leven klaar bent.

• Jack3770
Anoniem: 227705 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:12:
[...]
Het lijkt me duidelijk dat als je nooit van plan bent iets in HD te zien (televisie, Ps3, x360, blu-ray, hd-dvd,...) het absurd is om voor de full-hd te gaan. Dan kun je beter voor de D-serie gaan, aangezien die zeer goed met een SD-signaal omgaat. Dan moet je enkel nog een keuze maken tussen 32'' en 40''.

Maar ik ga er toch van uit dat ik over een jaar ofzo toch al wel 10 HD-kanalen kan kijken. Dan rest dus de vraag of je op 40'' genoeg hebt aan HD-ready (40D3000) of je toch best een FullHD (40W2000) kunt gebruiken. Maar soit, daar weet dus niemand echt een antwoord op. En in winkels vergelijken vind ik de grootste zever. Ook al gaat het allemaal om televisies, toch vergelijk je er appelen met peren.

Heb je geen budgetbeperkingen, dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je gaat voor de 40W3000. Die combineert al het goede van de twee andere.

Anoniem: 50159

bureno schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:23:
[afbeelding]

En de balk die je ziet is de detailweergave; met informatie over het programma. Je kunt ook een standaard weergave geven en dan zie je alleen het programma en begin- en eindtijd. Die weergave scheelt veel in ruimte.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-03 09:42
En als budget wel een rol speelt is misschien een 32V2500 nu ook niet zo'n slechte keuze, zie net dat deze (bij Mokio) 320,- (!) euro goedkoper is dan de 32D3000 terwijl dit toestel ook best wel mooie plaatjes op het scherm tovert..

Jack3770 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:38:
[...]

Het lijkt me duidelijk dat als je nooit van plan bent iets in HD te zien (televisie, Ps3, x360, blu-ray, hd-dvd,...) het absurd is om voor de full-hd te gaan. Dan kun je beter voor de D-serie gaan, aangezien die zeer goed met een SD-signaal omgaat. Dan moet je enkel nog een keuze maken tussen 32'' en 40''.

Maar ik ga er toch van uit dat ik over een jaar ofzo toch al wel 10 HD-kanalen kan kijken. Dan rest dus de vraag of je op 40'' genoeg hebt aan HD-ready (40D3000) of je toch best een FullHD (40W2000) kunt gebruiken. Maar soit, daar weet dus niemand echt een antwoord op. En in winkels vergelijken vind ik de grootste zever. Ook al gaat het allemaal om televisies, toch vergelijk je er appelen met peren.

Heb je geen budgetbeperkingen, dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je gaat voor de 40W3000. Die combineert al het goede van de twee andere.
Als er meer HD kanalen beschikbaar zijn wil ik daar wel gebruik van gaan maken. Ik wil zeker een 40". XBOX/PS3 event. als ze flink in prijs zijn gedaald. Vandaar mijn twijfels, zeker omdat ik lang met mijn tv's doe. De W3000 zal te duur zijn voor mijn budget, tot zo'n 1700 maximaal.

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 227705 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:01:
Als er meer HD kanalen beschikbaar zijn wil ik daar wel gebruik van gaan maken.
De vraag is dan natuurlijk nog wel waar de keuze van de omroepen op gaat vallen voor het uitzenden van het HD materiaal: 720 of 1080. Bij de introductie van HDTV via de kabel een jaar geleden meen ik wel eens uitspraken van de omroepen gelezen te hebben dat als men overgaat op HD dit in 720 zal zijn. Op dit moment worden bijvoorbeeld Film1 HD, Sport1 HD en National Geographic HD in 720 doorgegeven en Discovery HD in 1080. Bij HD1 NL hangt het van het kabelbedrijf af 720 bij @Home en 1080 bij Multikabel.

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 13:49
Jack3770 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:38:
[...]

Als de introductie van HDTV even rap gaat als de invoering van breedbeeld uitzendingen, zou het wel eens langer dan een jaartje kunnen gaan duren.
Wat hebben TV zenders uberhaupt aan uitzendingen in HDTV, meer kijkers zullen ze er niet mee scoren.

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 12:13
Ik zit nog even verder te kijken naar de KDL-40W2000.
In de handleiding staat dit voor Component: 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Ik weet niet wat mijn Toshiba SD-220E doet maar dit lijkt me genoeg voor een DVD speler want hier zal echt geen 1080p uit komen. Mijn Asus AX800XT doet ook alleen 1080i over Component.
Voor de 2 HDMI ingangen staat er: 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Dat is duidelijk, gewoon 1080p extra over alleen de 2 HDMI ingangen.

Wat doe ik met de PC ingang? Kan daar ook 1080i naar binnen?
In de toekomst wil ik wel een dual-DVI videokaart en dan eentje DVI -> HDMI, maar dat heb ik nog niet. Handig zou zijn als over de PC ingang gewoon 1080i kan en dan hoef ik de Component niet te wisselen tussen DVD en PC.

Anoniem: 228406

Beste,

sinds gisteren 01/08 ben ik trotse bezitten van de 46w2000, prachtig beeld wel geschrokken van de grootte maar ik zit wel een eindje van mijn tv vandaan dus niet erg. Geen dode pixels en geen clouding
Is las hier mensen die hun laptop aansloten via DVI-HDMI kabel aan de tv
Ik ga straks zo'n kabel kopen, eentje van monster.
Wat moet ik dan straks juist doen
* dvi in laptop
* hdmi in poort4 van tv, geluid via hoofdtelefoonuitgang naar tv

een HD afspelen op de laptop (heb al een paar demo's gedownload)

werkt dan alles direct of moet er hier en daar nog iets gedaan worden om de zaak aan de praat te krijgen ?

• HoefMeistert
xmenno schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:02:
Ik zit nog even verder te kijken naar de KDL-40W2000.
In de handleiding staat dit voor Component: 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Ik weet niet wat mijn Toshiba SD-220E doet maar dit lijkt me genoeg voor een DVD speler want hier zal echt geen 1080p uit komen. Mijn Asus AX800XT doet ook alleen 1080i over Component.
Voor de 2 HDMI ingangen staat er: 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Dat is duidelijk, gewoon 1080p extra over alleen de 2 HDMI ingangen.

Wat doe ik met de PC ingang? Kan daar ook 1080i naar binnen?
In de toekomst wil ik wel een dual-DVI videokaart en dan eentje DVI -> HDMI, maar dat heb ik nog niet. Handig zou zijn als over de PC ingang gewoon 1080i kan en dan hoef ik de Component niet te wisselen tussen DVD en PC.
Volgens mij kan over de pc ingang zelfs 1080p

• ArChie
  • Niet online
HoefMeistert schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:13:
[...]

Volgens mij kan over de pc ingang zelfs 1080p
Volgens mij zijn sommigen het spoor helemaal bijster met die 1080p resoluties. In de handleiding voor de KDL-40W2000 staat toch duidelijk het volgende te lezen over de VGA aansluiting:

http://img490.imageshack.us/img490/7725/kdl40w2000vgaih0.jpg

Wat een DVI-HDMI kabel betreft
Wat voor DVI moet dit juist zijn om de laptop aan de tv aan te sluiten ? DVI-D of DVI-I ?

Anoniem: 86399

Anoniem: 228406 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:05:
Wat voor DVI moet dit juist zijn om de laptop aan de tv aan te sluiten ? DVI-D of DVI-I ?
DVI-D is voldoende, het signaal is namelijk puur digitaal. DVI-I heeft extra pinnen voor een analoog signaal (voor bijvoorbeeld een VGA-monitor).

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 228406 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:05:
Volgens mij hangt dat af van hetgeen je laptop uitstuurt via de DVI uitgang en het zal mij niet verbazen als dat DVI-A is voor een analoog signaal. Sla de handleiding van je laptop er dus op na.

ArChie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:11:
[...]

Volgens mij hangt dat af van hetgeen je laptop uitstuurt via de DVI uitgang en het zal mij niet verbazen als dat DVI-A is voor een analoog signaal. Sla de handleiding van je laptop er dus op na.
net even nagekeken en er staat DVI-I

dus als ik een DVI-I naar HDMI kabel koop moet dit dus werken.
Gewoon in laptop steken en in HDMI poort van 46w2000 en alles werkt of moet er hier en daar nog een beetje opties aangeklikt worden ?

Anoniem: 21301

Ik heb vernomen dat het nieuwe model W3000 beschikbaar is in België
voor de consument vanaf de 2week van oktober. Dus nog even wachten voor
zij die dit toestel willen, alleen de exacte prijs ben ik nog nieuwsgierig naar.

Anoniem: 821 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:48:
Ik zit al een tijd te azen op de D3000 serie. Maar als ik kijk naar de U2000 serie (volgensmij uitlopend) zie ik dat die voor spotprijzen te krijgen zijn.

Op kieskeurig.nl zie ik voornamelijk goede reviews over de U-serie.

Voorbeeldje: een 32U2000 is al te scoren voor 6 a 700 euro. Dat zijn toch verschillen.

Hamvraag: Is een U2000 voldoende voor een huis-tuin-keuken gebruiker? Is het nu echt zo dat die schermen omkomen in de ghosting en clouding of is dat gemiereneuk van videofielen? Er komt iig een DVD speler en een PS3 aan te hangen.
iemand nog een mening/advies voor mij? :)

• JME

JME

zeg maar Jamie

Anoniem: 821 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:12:
iemand nog een mening/advies voor mij? :)
Ja, ikke: ga eens kijken in de winkel hoe het beeld je bevalt. Bevalt het je, dan kopen. bevalt het je niet, dan niet kopen ;)
Sorry als het wat simplistisch klinkt, maar niemand kan voor jou beslissen wat jij wel of niet acceptabel moet vinden. Dat kun je echt alleen zelf.

ArChie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

De vraag is dan natuurlijk nog wel waar de keuze van de omroepen op gaat vallen voor het uitzenden van het HD materiaal: 720 of 1080. Bij de introductie van HDTV via de kabel een jaar geleden meen ik wel eens uitspraken van de omroepen gelezen te hebben dat als men overgaat op HD dit in 720 zal zijn. Op dit moment worden bijvoorbeeld Film1 HD, Sport1 HD en National Geographic HD in 720 doorgegeven en Discovery HD in 1080. Bij HD1 NL hangt het van het kabelbedrijf af 720 bij @Home en 1080 bij Multikabel.
Ok, dat wist ik dus ook niet. Ik ging er vanuit dat alle hdtv uitzendingen in 1080p werden uitgezonden. Dus nu haal je ook met hdtv niet alles uit een w2000, behalve op discovery dus. Ik leer elke post weer wat bij..

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 227705 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:04:
Ok, dat wist ik dus ook niet. Ik ging er vanuit dat alle hdtv uitzendingen in 1080p werden uitgezonden. Dus nu haal je ook met hdtv niet alles uit een w2000, behalve op discovery dus. Ik leer elke post weer wat bij..
Volgens mij is er pas sprake van progressive (p) of interlaced (i) op het moment dat een apparaat zoals bijvoorbeeld een digitale ontvanger het beeld doorgeeft aan een TV. Bij het digitale MPEG signaal dat aan de ontvanger wordt aangeboden is er bij HDTV sprake van de resoluties 1280x720 en/of 1920x1080. Voor de Irdeto kabelbedrijven (@Home, Casema, Multikabel, etc) geldt dat de Samsung DCB-H360R de resolutie 1920x1080 alleen interlaced kan doorgeven aan een TV, dus 1080i. Op dit moment is er nog geen HDTV kabel ontvanger die dat ook progressive, dus 1080p kan.

• brancop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Ook ik heb voor de keuze gestaan ivm de w2000 of de D3000, ik heb ze naast elkaar gezien op een full HD signaal, beiden een prachtig beeld.. even scherp etc.. enkel toen de verkoper zij dat je moet opletten op een donker plaats in het beeld, (bv rotsen) daar zie je iets meer detail met de W2000, maar dan moet je al met je neus erop gaan staan en het beeld stilzetten, en dan nog was het minimaal na goed te kijken. Ik heb zeker een uur staan kijken naar andere beelden ook dan full HD, ik zag geen enkel verschil. En dan moet je bedenken dat er geen enkel full hd beeld via de kabel binnenkomt, enkel 1080i. Wat betreft de 100 hz op de D3000 kon ik het toch niet direct zien, het geeft wat vloeiender en rustiger beelden zei de verkoper, vooral bij voetbalwedstrijden en snelle films, helaas was er geen voetbal op. Ook het 10 bits scherm in plaats van het 8 bits scherm van de W2000 zag ik eigenlijk geen verschil in kleuren beter of slechter, mss in het testlabo van sony, maar in mijn ogen!!!??? Daarom heb ik de D3000 tv gekocht. Ik zal er nog jaren plezier aan hebben..

JME schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:36:
[...]

Ja, ikke: ga eens kijken in de winkel hoe het beeld je bevalt. Bevalt het je, dan kopen. bevalt het je niet, dan niet kopen ;)
Sorry als het wat simplistisch klinkt, maar niemand kan voor jou beslissen wat jij wel of niet acceptabel moet vinden. Dat kun je echt alleen zelf.
tsja.. de tv's in de winkel zijn niet echt representatief met die brakke signalen naar -tig toestellen tegelijk...

wil alleen weten of de U serie geen last heeft van clouding/ghosting. verder ben ik geen videofiel dus een middle-of-the-road model is prima. :)

• Alieunited
  • Laatst online: 27-03 20:11
Zijn er al wat meer ervaringen over de 26P2530. Mn ouders zien deze wel zitten en hebben geen ruimte voor de 32 versie.

• bureno
Even een vraagje aan bezitters van een D3000 over de dvb-c ontvanger. Hoe is de zapsnelheid? Mijn losse samsung tuner zapt erg traag... Hoe is dit bij de D3000 met alphacrypt kaart?

Heb gisteren een hdmi-hdmi kabel gekocht en een dvi-hdmi converter
PC verbonden via die kabel met de 46w2000 in hdmi4-ingang
een tijdje moeten zoeken hoe ik nvidia op "dualview" moest krijgen
maar 't is dan toch gelukt en zeer prachtig beeld
klein vraagje : is het normaal dat ik op mijn tv niet hetzelfde zie als op mijn laptop. Op mijn tv zie ik dus niet mijn laptop-desktop maar een fictief scherm dat precies naast mijn laptopscherm hangt
Als ik met mijn muis helemaal naar recht ga tot in de hoek kan ik nu verder gaan met mijn muis en zie ik ze plots verschijnen op min tv.
Hoe kan ik dit alles nu veranderen zodanig dat ik toch de desktop van mijn laptop op mijn tv zie ?
Of werken jullie met iets anders dan dualview ?

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22
je hebt nu waarschijnlijk gekozen voor 'extend desktop' optie. Er is ook een 'clone desktop' optie

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Mouki_9 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:50:
je hebt nu waarschijnlijk gekozen voor 'extend desktop' optie. Er is ook een 'clone desktop' optie
misschien stond die 'extend desktop" optie automatisch aan, er zijn zoveel opties dat je na een tijd door het bos de bomen niet meer ziet.
Heb ergens gelezen dat we toch dualviaw moeten gebruiken omdat je zo 2 verschillende resoluties kan gebruiken, bij 'clone' hebben laptop en tv dezelfde resolutie.
zal die 'extend desktop' eens nakijken vanavond
txs

Anoniem: 21301 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:47:
Ik heb vernomen dat het nieuwe model W3000 beschikbaar is in België
voor de consument vanaf de 2week van oktober. Dus nog even wachten voor
zij die dit toestel willen, alleen de exacte prijs ben ik nog nieuwsgierig naar.
Mogen wij misschien weten waar je die informatie hebt vernomen? Kunnen wij ook even af en te checken.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
ArChie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:36:
[...]Volgens mij is er pas sprake van progressive (p) of interlaced (i) op het moment dat een apparaat zoals bijvoorbeeld een digitale ontvanger het beeld doorgeeft aan een TV. Bij het digitale MPEG signaal dat aan de ontvanger wordt aangeboden is er bij HDTV sprake van de resoluties 1280x720 en/of 1920x1080. Voor de Irdeto kabelbedrijven (@Home, Casema, Multikabel, etc) geldt dat de Samsung DCB-H360R de resolutie 1920x1080 alleen interlaced kan doorgeven aan een TV, dus 1080i. Op dit moment is er nog geen HDTV kabel ontvanger die dat ook progressive, dus 1080p kan.
Nee, niet juist. Een MPEG signaal met 1080p kost grofweg twee keer zo veel bandbreedte als 1080i. Het verschil wordt dus al bepaald voordat het signaal de kabel opgaat. Sterker nog, het wordt in feite al bepaald als het wordt vastgelegd (lees: opgenomen).

Versimpeld rekenvoorbeeld: 1080p bevat (in Europa) ongecomprimeerd 1900x1080x50 pixels per seconde. 1080i bevat (in Europa) ongecomprimeerd 1900x1080x25 pixels per seconde. P exact twee keer zo veel als 'I' dus. Als het gecomprimeerd is zal de MPEG niet exact twee keer zo groot zijn maar ergens tussen de de 1.5 a maximaal 2 keer zo groot zijn. Daarom dat kwa bandbreedte 720p en 1080i relatief erg dicht bij elkaar liggen.

(om het lastig te maken, HD-films kunnen/zullen op disk via een speciale variant 1080p worden vastgelegd, namelijk met 24 beelden per seconde. Dan wordt het ongecomprimeerd 1900x1080x24 pixels per seconde. De speler maakt er dan 50 of 60 beelden van bij 1080p, of 50 of 60 halve bij 1080i. Speciale nieuwe spelers en schermen kunnen de 1080p bij 24 beelden per seconde direct verwerken, wat het dicht bij film kijken in de bioscoop komt)

Anoniem: 21301

Het bedrijf waar ik werk, werkt goed samen met een redactie van een groot computermagazine.
En deze hebben de informatie gekregen van de persdienst van Sony zelf.
Anoniem: 226743 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:25:
[...]

Mogen wij misschien weten waar je die informatie hebt vernomen? Kunnen wij ook even af en te checken.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 21301 op 03-08-2007 18:56]

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 01:57
Beste tweakers,

ik ben sinds vandaag ook een van de trotste eigenaren die een 40W2000 bezit. Ik ben de hele dag in de weer geweest om m'n pc succesvol op 1080p aan te sluiten maar dit wil maar niet vlotten. Ik krijg de resolutie wel op 1920x1080@30hertz maar zodra ik overga op 60 (of 50 of 59) hertz dan springt het beeld mooi op zwart. Ik heb de meest recente nvidia drivers gedownload voor m'n 7900gs, ik heb powerstip gebruikt om het geheel op 60 hertz werkende proberen te krijgen, ik heb op zowel vista als xp geprobeerd maar niks mocht baten, en ik begin nu een beetje aan het eind van m'n bron met ideeen te komen. Is er soms iets wat ik geheel over het hoofd zie? Ik gebruik een dvi -> hdmi kabel van 7 meter en het viel me op dat de dvi stekker pin C1-C4 mist, zou het kunnen zijn dat dit er iets mee te maken heeft? Ik zit er zelf aan te denken dat er misschien iets met de kabel mis is, aangezien de tv 1080p aan kan, m'n pc wel de 1080p signalen wil doorsturen maar het ergens daartussen mis gaat.

Alvast bedankt, Peter

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds vandaag na lang overwegen en testen gekozen voor de 32D3000.
Het scherm zal voorlopig voor SD met name dvd's gebruikt gaan worden en ik moet zeggen mijn dvd's zien er waanzinnig mooi uit.
Werkelijk ongelooflijk je ziet details op de tv die ik voorheen nooit zag, de dvd speler is aangesloten met een belkin pure av component kabel.
Voor filmliefhebbers die een 32' model zoeken echt een aanrader.

Anoniem: 228053

Na een lange zoektoch en vergelijken heb ik wat betreft Sony mijn keuze bepaald op de 40D3000...in een moment van verstandsverbijstering(?), zijnde Sony-fiel, ook nog even op de Philips-site rondgekeken, aangezien ik her en der geluiden opvang dat het beeld vergelijkbaar of zelfs beter is.

Voor Philips (mijn voorlopige keuze is de 37PF9641D, zie http://www.consumer.phili...SOJZEZJ0RMRESHQVHKFSEKI5P) een paar voor/nadelen:
- Ambilight (lijkt me wel wat toevoegen)
- USB-aansluiting om foto's en films te bekijken én mp3 af te spelen
- Deze versie is FullHD en de D3000 niet...wel een verschil, maar heb al besloten dat dát geen toegevoegde waarde is
- DVB-T tuner ipv/geen DVB-C tuner (ik heb digitale tv via de kabel)
- Iets kleiner 37 vs 40 inch
- ca. 400 euro duurder...maar da's binnen m'n (ruime) marge
- de tv zelf is glanzend, de Sony is mat..beiden zwart...kwestie van smaak denk ik...of ook nog andere redenen te bedenken waarom het één de voorkeur heeft boven het ander?

Zijn er hier mensen die ook voor de keuze Philips-Sony hebben gestaan...en waarom heb je dan uiteindelijk voor een Sony (in dit topic ga ik daar een beetje vanuit) gekozen?

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 228053 op 04-08-2007 11:39]

Ik heb besloten om toch voor een full hd lcd te gaan aangezien ik er binnenkort een ps3 bij krijg. Dus mijn keuze is nu teruggebracht tot de Sony 40W2000 en de Sharp LC-37XD1E. Weet iemand een link naar een vergelijkende test? Design vind ik beide mooi. Wat groter formaat beeld van de Sony vind ik mooier en de 42" van Sharp is weer net te groot voor de plek waar hij komt te staan. Volgens mij zijn de specificaties verder redelijk gelijk. De Sharp is trouwens ruim 300 euro goedkoper. Ben ik grote voor of nadelen vergeten van een van de modellen?

Bedankt!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 228053 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:37:
Na een lange zoektoch en vergelijken heb ik wat betreft Sony mijn keuze bepaald op de 40D3000...in een moment van verstandsverbijstering(?), zijnde Sony-fiel, ook nog even op de Philips-site rondgekeken, aangezien ik her en der geluiden opvang dat het beeld vergelijkbaar of zelfs beter is.

Voor Philips (mijn voorlopige keuze is de 37PF9641D, zie http://www.consumer.phili...SOJZEZJ0RMRESHQVHKFSEKI5P) een paar voor/nadelen:
- Deze versie is FullHD en de D3000 niet...wel een verschil, maar heb al besloten dat dát geen toegevoegde waarde is
- de tv zelf is glanzend, de Sony is mat..beiden zwart...kwestie van smaak denk ik...of ook nog andere redenen te bedenken waarom het één de voorkeur heeft boven het ander?

Zijn er hier mensen die ook voor de keuze Philips-Sony hebben gestaan...en waarom heb je dan uiteindelijk voor een Sony (in dit topic ga ik daar een beetje vanuit) gekozen?
Na jaren Sony te hebben aangeraden, heb ik enkele jaren terug een breedbeeld van Philips gehad (kleuren zouden het mooist zijn, wamer, uiteindelijk toch overstag gegaan..).

Echter zit ik nu weer mooi op een Sony Bravia. De kleuren springen er net wat meer uit vind ik :)
Philips vond ik nét te warm beeld geven en voor 'flitsender/voller' beeld, moest het contrast omhoog, hetgeen funest is voor veel voedingen bij Philips..

Ik heb er geen spijt van weer gekozen te hebben voor Bravia.

Ga anders ook even naar een echte speciaalzaak, waar je mag rommelen met de instellingen van een tv (dus geen demo-stand, maar test het kleur/contrast/filter-bereik) om zo 'een beter beeld' van het geheel te krijgen. En neem zelf een dvd mee (dat heb ik ook gedaan) met enkele scenes die je kunt dromen... Ik mocht zelfs de xbox360 meenemen :P

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 228053 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:37:

ik heb oa dat model en vele andere panasonic's, samsungs,lg's vergeleken, ik nam gewoon mijn favoriete dvd's/spelertje mee en ging ze bekijken, neem gewoon wat materiaal mee waar je de tv voor wilt gaan gebruiken.
Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur qua display.

Anoniem: 214678

ik zit te twijfelen tusssen de sony kdl-32d3000 en de philips 32pfl9632 weet iemand mischien welke van deze twee beter is kwa beeld kwaliteit ik zelf denk dat de philips 32pfl9632 beter is maar het zou ook kunnen dat deze aleen duurder is omdat deze ambilight heeft en heelemaal niet zoveel beter is dan de sony kdl-32d3000

Anoniem: 228702

Anoniem: 21301 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:52:
Het bedrijf waar ik werk, werkt goed samen met een redactie van een groot computermagazine.
En deze hebben de informatie gekregen van de persdienst van Sony zelf.

[...]
Ik zag zojuist dat er op marktplaats al een 40w3000 wordt aangeboden, aanbieder leek een handelaar te zijn, en specs lijken inderdaad op een w3000, dus waarschijnlijk geen type fout oid... Vraag me dan toch af waar zo'n tv nu al vandaag komt: Vraagprijs: 1500...

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 16:32

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

arsimo schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:54:
[...]

(om het lastig te maken, HD-films kunnen/zullen op disk via een speciale variant 1080p worden vastgelegd, namelijk met 24 beelden per seconde. Dan wordt het ongecomprimeerd 1900x1080x24 pixels per seconde. De speler maakt er dan 50 of 60 beelden van bij 1080p, of 50 of 60 halve bij 1080i. Speciale nieuwe spelers en schermen kunnen de 1080p bij 24 beelden per seconde direct verwerken, wat het dicht bij film kijken in de bioscoop komt)
1080p is niet 50beelden per seconden. Je legt het fout uit. 1080i bouwt een beeld op uit 2 rasters, om de halve seconde een raster, dus 50 rasters per seconden. 1080p is progressief en dus telkens een volledig beeld, 25x per seconde. Op zich evenveel resolutie, alleen is 1080i niet zo mooi/scherp omwille van de werking met de rasters. Je ogen moeten het werk doen om een beeld te vormen en bij 1080p niet.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
multipasser schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:06:
[...]
1080p is niet 50beelden per seconden. Je legt het fout uit. 1080i bouwt een beeld op uit 2 rasters, om de halve seconde een raster, dus 50 rasters per seconden. 1080p is progressief en dus telkens een volledig beeld, 25x per seconde. Op zich evenveel resolutie, alleen is 1080i niet zo mooi/scherp omwille van de werking met de rasters. Je ogen moeten het werk doen om een beeld te vormen en bij 1080p niet.
Sorry, je bent abuis. 1080p is net als 720p eerst voor 50 of 60 beelden per seconde gedefinieerd, ook 1080p50 of 1080p60 genoemd. Deze verreisen dus de dubbele bandbreedte van 1080i50 of 1080i60.

Later hebben ze ook 1080p24, 1080p25 en 1080p30 bedacht. Die hebben inderdaad vergelijkbare bandbreedtes als 1080i50 en 1080i60. En daarbij klopt wat je in je laatste twee zinnen zegt.

Anoniem: 228702 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Ik zag zojuist dat er op marktplaats al een 40w3000 wordt aangeboden, aanbieder leek een handelaar te zijn, en specs lijken inderdaad op een w3000, dus waarschijnlijk geen type fout oid... Vraag me dan toch af waar zo'n tv nu al vandaag komt: Vraagprijs: 1500...
Zou kunnen dat 'ie uit de VS komt, daar is 'ie al uit. Redelijke prijs moet ik zeggen, ik stel me zo voor dat de marktprijs in Europa een stuk hoger wordt. Zou best kunnen dat er iets mis mee is natuurlijk, beschadiging oid.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 05-08-2007 16:51]

Ik ben eigenlijk op zoek naar een plaatje van de picture-in-picture modus van oa de D3000 modellen, heeft iemand hier een voorbeeld van of kan iemand uitleggen hoe het er uitziet, is het echt 50/50 of een kleiner beeldje over het grote beeld heen?

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 12:58
Anoniem: 227705 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:08:
Ik heb besloten om toch voor een full hd lcd te gaan aangezien ik er binnenkort een ps3 bij krijg. Dus mijn keuze is nu teruggebracht tot de Sony 40W2000 en de Sharp LC-37XD1E. Weet iemand een link naar een vergelijkende test? Design vind ik beide mooi. Wat groter formaat beeld van de Sony vind ik mooier en de 42" van Sharp is weer net te groot voor de plek waar hij komt te staan. Volgens mij zijn de specificaties verder redelijk gelijk. De Sharp is trouwens ruim 300 euro goedkoper. Ben ik grote voor of nadelen vergeten van een van de modellen?

Bedankt!
Bij de Sharp heb je 3 jaar garantie en bij Sony 1 jaar ( dacht ik )

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dennis_sla schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:33:
[...]

Bij de Sharp heb je 3 jaar garantie en bij Sony 1 jaar ( dacht ik )
klopt sony is 1 jaar, maar ik snap het niet want hierboven staat dat het 2jaar in de eu is.
mag sony er dan zelf maar 1 jaar van maken ? en hoe sta je dan als consument, kunnen ze voorrijkosten en onderdelen berekenen na een jaar ?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

markmg schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:29:
[...]

klopt sony is 1 jaar, maar ik snap het niet want hierboven staat dat het 2jaar in de eu is.
mag sony er dan zelf maar 1 jaar van maken ? en hoe sta je dan als consument, kunnen ze voorrijkosten en onderdelen berekenen na een jaar ?
De search en www.staiksterk.nl kan je daarbij verder helpen :)

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:23

Mars Warrior

Earth, the final frontier

brancop schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:38:
Ook ik heb voor de keuze gestaan ivm de w2000 of de D3000, ik heb ze naast elkaar gezien op een full HD signaal, beiden een prachtig beeld.. even scherp etc.. enkel toen de verkoper zij dat je moet opletten op een donker plaats in het beeld, (bv rotsen) daar zie je iets meer detail met de W2000, maar dan moet je al met je neus erop gaan staan en het beeld stilzetten, en dan nog was het minimaal na goed te kijken. Ik heb zeker een uur staan kijken naar andere beelden ook dan full HD, ik zag geen enkel verschil. En dan moet je bedenken dat er geen enkel full hd beeld via de kabel binnenkomt, enkel 1080i. Wat betreft de 100 hz op de D3000 kon ik het toch niet direct zien, het geeft wat vloeiender en rustiger beelden zei de verkoper, vooral bij voetbalwedstrijden en snelle films, helaas was er geen voetbal op. Ook het 10 bits scherm in plaats van het 8 bits scherm van de W2000 zag ik eigenlijk geen verschil in kleuren beter of slechter, mss in het testlabo van sony, maar in mijn ogen!!!??? Daarom heb ik de D3000 tv gekocht. Ik zal er nog jaren plezier aan hebben..
Goede keuze denk ik. _/-\o_
Ik heb nl de W2000 wel in aktie gezien tussen een aantal plasma's met daarop een (snel) bewegende danseres op een zwarte achtergrond: waar de plasma's dit netjes weergaven, was de weergave op de W2000 meer een veegdemo: handen en kleding smeerden over het hele scherm uit (net een soort muis-trail die je onder Windows XP op een laptop kan instellen...) :(

Dezelfde demo was overigens niet beschikbaar op een D3000, dus wat dat betreft heb ik het verschil niet daadwerkelijk kunnen zien met de W2000. Wel heb ik kunnen zien wat een Panasonic LCD met 100hz technologie doet tegenover een Panasonic Plasma met een voetbalwedstrijd: hier kon ik geen verschil in ontdekken. Nu is het wel zo dat volgens tests de motion technologie van een Pana beter is dan die van Sony, maar ik neem dus even aan dat ook op de D3000 het smeer-effect min of meer weg is :X

En vwb de zwartweergave: de D3000 die ik gezien heb vertoonde bij zwarte scenes niet heel veel verschillen met de daarnaast hangende plasma's, waar de W2000 een zeer duidelijk verschil vertoonde met de omringende plasma's.
De kanttekening die hierbij genomen moet worden is dat de W2000 in een donkere omgeving hing en de D3000 in de volle verlichting, dus het kan zijn dat dit de verkeerde indruk heeft gewekt bij mij O-)

[Voor 9% gewijzigd door Mars Warrior op 09-08-2007 15:04]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• brancop
Mars Warrior schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:01:
[...]

Goede keuze denk ik. _/-\o_
Ik heb nl de W2000 wel in aktie gezien tussen een aantal plasma's met daarop een (snel) bewegende danseres op een zwarte achtergrond: waar de plasma's dit netjes weergaven, was de weergave op de W2000 meer een veegdemo: handen en kleding smeerden over het hele scherm uit (net een soort muis-trail die je onder Windows XP op een laptop kan instellen...) :(

Dezelfde demo was overigens niet beschikbaar op een D3000, dus wat dat betreft heb ik het verschil niet daadwerkelijk kunnen zien met de W2000. Wel heb ik kunnen zien wat een Panasonic LCD met 100hz technologie doet tegenover een Panasonic Plasma met een voetbalwedstrijd: hier kon ik geen verschil in ontdekken. Nu is het wel zo dat volgens tests de motion technologie van een Pana beter is dan die van Sony, maar ik neem dus even aan dat ook op de D3000 het smeer-effect min of meer weg is :X

En vwb de zwartweergave: de D3000 die ik gezien heb vertoonde bij zwarte scenes niet heel veel verschillen met de daarnaast hangende plasma's, waar de W2000 een zeer duidelijk verschil vertoonde met de omringende plasma's.
De kanttekening die hierbij genomen moet worden is dat de W2000 in een donkere omgeving hing en de D3000 in de volle verlichting, dus het kan zijn dat dit de verkeerde indruk heeft gewekt bij mij O-)
Gisteren nog eens in de winkel geweest en de verkoper over de minimale verschillen tussen de D3000 en de W2000 aangesproken, die zijn er wel degelijk in de bewegende beelden, bv witte letters op zwarte achtergrond zei hij, hij had een demo gevonden van zulks een situatie. Op de de 2000 zag je duidelijk dat de letters moeite hadden om te kunnen volgen, terwijl het bij de 3000 één mooie beweging was.. dat is toch het voordeel van 100hz. Ik heb de 3000 nu een week en weest gerust, het zwart is diep zwart ook in een niet verlichte kamer, daarbij staan de instellingen nog niet op zijn zwarts maar op normaal.. Ook als je vanuit een zeer scherpe hoek kijkt blijft het zwart zwart en vervagen de kleuren niet. Het is echt een plaatje om naar te kijken, net een bewegende 40" foto.. prachtig gewoon. Ook de theater functie voor films is geweldig, dan heb je de typische kleuren combinatie die je alleen maar kan bekijken in een filmzaal.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:23

Mars Warrior

Earth, the final frontier

brancop schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:56:
[...]
Gisteren nog eens in de winkel geweest en de verkoper over de minimale verschillen tussen de D3000 en de W2000 aangesproken, die zijn er wel degelijk in de bewegende beelden, bv witte letters op zwarte achtergrond zei hij, hij had een demo gevonden van zulks een situatie. Op de de 2000 zag je duidelijk dat de letters moeite hadden om te kunnen volgen, terwijl het bij de 3000 één mooie beweging was.. dat is toch het voordeel van 100hz. Ik heb de 3000 nu een week en weest gerust, het zwart is diep zwart ook in een niet verlichte kamer, daarbij staan de instellingen nog niet op zijn zwarts maar op normaal.. Ook als je vanuit een zeer scherpe hoek kijkt blijft het zwart zwart en vervagen de kleuren niet. Het is echt een plaatje om naar te kijken, net een bewegende 40" foto.. prachtig gewoon. Ook de theater functie voor films is geweldig, dan heb je de typische kleuren combinatie die je alleen maar kan bekijken in een filmzaal.
Mooi om te lezen dat zwart toch wel zwart is (al zal een fervente plasma aanhanger toch beweren en mogelijk gelijk hebben dat zwart op een plasma anders zwart is dan op een lcd...), en dat het niet lag aan de felle verlichting.
Kun je overigens iets zeggen over standaard SD materiaal, dus hoe zo'n 40" met kabel signaal omgaat en met DVD's? Schaalt dat netjes of krijg je allerlei vreemde effecten op het scherm??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 00:43

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Zwart is zwart is een beetje holle marketing term... het gaat er meer om dat je nog schakeringen ziet in dat zwart. Anders heb je gewoon een platgeslagen zwart beeld. Wat dat betreft doen Plasma's het gewoon nog steeds duidelijk beter...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• brancop
Mars Warrior schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:14:
[...]

Mooi om te lezen dat zwart toch wel zwart is (al zal een fervente plasma aanhanger toch beweren en mogelijk gelijk hebben dat zwart op een plasma anders zwart is dan op een lcd...), en dat het niet lag aan de felle verlichting.
Kun je overigens iets zeggen over standaard SD materiaal, dus hoe zo'n 40" met kabel signaal omgaat en met DVD's? Schaalt dat netjes of krijg je allerlei vreemde effecten op het scherm??
Ik zou zeggen kom eens kijken in mijn living met alle lichten uit, en geloof mij ik moet gewoon perfect beeld hebben, en die mogelijkheid heb ik met de vele regelingen die er mogelijk zijn op de D3000 maar wat zwart moet zijn is zwart..
Mijn zus heeft een plasma panasonic 42pv60 dacht ik, awel die was gisteren hier en zei dat dit beeld toch nog wat anders is dan op hare tv, ik moet wel zeggen dat ik een indi box heb met hdmi aansluiting en zij gewoon digitaal via scart, maakt toch wel wat uit.
Ik heb nog nergens een raar effect gezien bij eender welk formaat van input, dvd prachtig, digitaal is werkelijk verbluffend, perfect zuiver beeld.. dan heb ik een paar full hd kanalen, je gelooft je ogen niet.. VTM zend namelijk uit in full hd, jaja ben Belg.. en ik had nooit gedacht dat de omroepsters zoveel pukkels en andere onzuiverheden hadden op hun huid >:)
Indi zijn netwerk is namelijk een "mach 5 netwerk" terwijl belgacom en telenet later dit jaar pas gaan overschakelen naar mach 3, heb ik gehoord, of dat waar is?

Anoniem: 225968

Sinds drie weken krijg ik op mijn 32d3000 na het opstarten en bijv. bij Ned.1 de boodschap: "You are not entitled to receive this program". Dan moet ik een aardig moment wachten en dan komt de betreffende zender pas in beeld.

Ik kijk overigens digitale tv van Casema via de ingebouwde decoder en Alphacrypt kaart en dit heeft de eerste twee weken goed gefunctioneerd zonder deze melding. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, want het is heel vervelend iedere keer.

Alvast bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 225968 op 10-08-2007 16:44]

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 225968 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:43:
Sinds drie weken krijg ik op mijn 32d3000 na het opstarten en bijv. bij Ned.1 de boodschap: "You are not entitled to receive this program". Dan moet ik een aardig moment wachten en dan komt de betreffende zender pas in beeld.

Ik kijk overigens digitale tv van Casema via de ingebouwde decoder en Alphacrypt kaart en dit heeft de eerste twee weken goed gefunctioneerd zonder deze melding. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, want het is heel vervelend iedere keer.
De eerste twee weken wordt gebruik gemaak van de preview periode op je smartcard. Na die twee weken heeft de DVB-C ontvanger in Sony TV ook nog de zogenaamde Entitlement Management Message (EMM) datapakketjes nodig die naar de smartcard in de AlphaCrypt gestuurd moeten worden zodat de smartcard kan bepalen of je het recht hebt om naar een bepaald kanaal te kijken en de decoderingsinformatie kan vrijgegeven.

Die EMM datapakketjes hebben maar een korte geldigheid bij de digitale kabelbedrijven en als je TV uit staat worden deze EMM pakketjes ook niet aan de smartcard aangeboden waardoor je dat bericht krijgt zodra je de TV aanzet. De DVB-C ontvanger moet namelijk even wachten totdat de EMM informatie bestemd voor jouw smartcard weer langskomt. Dit zie je ook bij sommige aanbevolen kabelontvangers direct na het aanzetten. De melding daar is dan die zogenaamde E19 melding waarover je nogwel eens leest op de forums.

In feite kan je hier dus niets aan veranderen. De enige tip die ik je kan geven is om in het menu van de AlphaCrypt de meldingen uit te zetten zodat je niet elke keer wordt lastig gevallen door dat "You are not entitled to receive this program" bericht als je op een kanaal komt dat niet tot je abonnement behoort of direct na het opstarten. Sneller beeld zul je daardoor echter niet krijgen.

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 22:42
Ik heb sinds 2 weken de Sony 32D-3000 met Alphacrypt kaart en het digitale pakket van @Home. Dit werkte tot nu toe perfect. Echter als ik nu digitaal wil kijken krijg ik de melding "Gekozen programma niet beschikbaar". Wie kan mij helpen in de oplossing van dit probleem ? De smartcard is nog wel geldig want via "oude" Samsung decoder krijg ik gewoon beeld en geluid.
Kan ik per ongeluk iets veranderd hebben in het menu "instellingen CA-module"
waardoor het niet meer werkt ?

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

TF

bla bla

Ik heb ook een 32D3000 met een Alphacrypt op multikabel. Sinds mijn previev is verlopen krijg ik ook de melding dat ik niet entitled ben. Ach....na zon 5 seconden doet ie het toch....

Voor als nog ben ik erg tevreden ....

Hebben jullie enig idee wanneer de nieuwe x serie in Nederland uitkomt?
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee