[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 69.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:04
Jiha vandaag is ook de Sony KDL 40W2000 netjes aan huis geleverd :P
Heb er onmiddellijk de Digibox van Telenet bij besteld. Deze kan echter enkel via Scart aan de tv gekoppeld worden. Is er een betere mogelijkheid? Bijvoorbeeld: Scart naar HDMI kabel ofzo. Moest dit bestaan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrE911 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:04:
Jiha vandaag is ook de Sony KDL 40W2000 netjes aan huis geleverd :P
Heb er onmiddellijk de Digibox van Telenet bij besteld. Deze kan echter enkel via Scart aan de tv gekoppeld worden. Is er een betere mogelijkheid? Bijvoorbeeld: Scart naar HDMI kabel ofzo. Moest dit bestaan natuurlijk :)
Lol, wat heb je aan dure HDMI connecties ed. Als je connectie tussen de digibox en de tv al via scart gaat. Heb je geen vdi of zo of component? Dat is al beter dan Scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:34:
Zit PiP alleen maar in de X range van Sony? Daarnaast heb ik hier ooit een link zien staan waar de verschillen gepost stonden tussen de verschillende reeksen van Sony (S, W, X, ...) ik kan me alleen niet herinneren dat daar de D reeks bij stond. Hoe wordt de D reeks gepositioneerd?
Ik haalde de PiP uit deze link:
http://www.xgn.nl/hdtv/4255/sony-kdl-40x2000/
[...]
Ook heeft de X serie van Sony eindelijk de picture-in-picture mode. De picture-in-picture mode houdt in dat twee beelden gelijktijdig op het scherm kan afspelen
[...]
Maar het is inderdaad PaP zoals Cubiso zegt (beelden naast elkaar, één groot één klein).
Daarnaast weet ik niet zeker of de W, V, U wel of geen PaP hebben. Ik dacht uit het stukje af te kunnen leiden van niet, maar misschien heb ik het fout en zou een W/V/U-bezitter dat even kunnen bevestigen (de nieuwe D in ieder geval dus wel).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:53:
[...]

Lol, wat heb je aan dure HDMI connecties ed. Als je connectie tussen de digibox en de tv al via scart gaat. Heb je geen vdi of zo of component? Dat is al beter dan Scart.
Daar heb je dus inderdaad niet veel aan!
Maar ja, dat is telenet (en belgacom tv)! Zij verkopen nu al een paar jaar 'digitale televisie' die via scart verloopt. Uiteindelijk krijgt je televisie dus toch een analoog signaal binnen (weliswaar iets zuiverder dan het klassieke analoge).
De enige provider in België met echte digitale televisie (via hdmi, en zelfs al 4 HD-kanalen) is INDI van de intercommunalen. Maar dat is enkel in Limburg en deleb van Antwerpen te krijgen.

België loopt wat achter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
Jack3770 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:41:
[...]

Daar heb je dus inderdaad niet veel aan!
Maar ja, dat is telenet (en belgacom tv)! Zij verkopen nu al een paar jaar 'digitale televisie' die via scart verloopt. Uiteindelijk krijgt je televisie dus toch een analoog signaal binnen (weliswaar iets zuiverder dan het klassieke analoge).
De enige provider in België met echte digitale televisie (via hdmi, en zelfs al 4 HD-kanalen) is INDI van de intercommunalen. Maar dat is enkel in Limburg en deleb van Antwerpen te krijgen.

België loopt wat achter! :)
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, je hebt digitaal SD wat dus gewoon via scart kan maar wel digitaal is, dus gewoon scherper beeld en geluid. Daarnaast heb je HD wat via HDMI/Component/vga moet gaan om het in HD te houden. Hiervoor is dus HD decoder nodig ipv een digitale SD decoder.

Overigens lopen jullie niet zoveel achter hoor, je kunt hier via de kabel ook nog maar een handjevol zenders in HD ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door jap85 op 20-07-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
jap85 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:02:
...je hebt digitaal SD wat dus gewoon via scart kan maar wel digitaal is...
Een SCART aansluiting is een analoge aansluiting. In de digitale SD ontvanger is het signaal nog digitaal, maar het verlaat de ontvanger analoog via SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Ik zal niet te veel waarde hechten aan die site, er staan bijvoorbeeld al specs in die gewoon niet kloppen met de officiele specs van sony: zij zeggen 1920x1440, terwijl sony zegt 1920x1080. http://www.sony.nl/view/S...=Main&category=TVP+LCD+TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
RG2005 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:46:
[...]

Een SCART aansluiting is een analoge aansluiting. In de digitale SD ontvanger is het signaal nog digitaal, maar het verlaat de ontvanger analoog via SCART.
Ja maar dat valt nog wel onder de noemer 'digitale tv', anders zouden ze SD boxen niet eens digitaal mogen noemen, aangezien de scart uitgang de enige uitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Cubiso schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:53:
[...]
Ik zal niet te veel waarde hechten aan die site, er staan bijvoorbeeld al specs in die gewoon niet kloppen met de officiele specs van sony: zij zeggen 1920x1440, terwijl sony zegt 1920x1080. http://www.sony.nl/view/S...=Main&category=TVP+LCD+TV
Dat de PIP (eigenlijk PAP) op de X zit klopt in ieder geval, dat kan ik zelf bevestigen.
Op de D zit die dus ook, maar ik vroeg me af of die ook op de U/V/W zit.

Iemand die dat kan bevestigen/ontkennen?

De discussie over 1920x1440 i.p.v. 1920x1080 is al eerder gevoerd. Het schijnt dat Sony een B-versie van de 40X2000 heeft uitgebracht (de 40X2000B) welke 1920x1440 zou moeten hebben als native resolutie. Wat er van waar is weet ik ook niet, maar het is in ieder geval op deze link met specs van de 40X2000B van Sony België te lezen.

Interessante is dat op deze link met specs van de 40X2000 staat dat het een verouderd model betreft.

Waarom de B-versie zou moeten overstappen op 1920x1440 weet ik ook niet, maar het lijkt er dus op dat het geen complete onzin betreft.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
The_Sukkel schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:36:
[...]

Dat de PIP (eigenlijk PAP) op de X zit klopt in ieder geval, dat kan ik zelf bevestigen.
Op de D zit die dus ook, maar ik vroeg me af of die ook op de U/V/W zit.

Iemand die dat kan bevestigen/ontkennen?

De discussie over 1920x1440 i.p.v. 1920x1080 is al eerder gevoerd. Het schijnt dat Sony een B-versie van de 40X2000 heeft uitgebracht (de 40X2000B) welke 1920x1440 zou moeten hebben als native resolutie. Wat er van waar is weet ik ook niet, maar het is in ieder geval op deze link met specs van de 40X2000B van Sony België te lezen.

Interessante is dat op deze link met specs van de 40X2000 staat dat het een verouderd model betreft.

Waarom de B-versie zou moeten overstappen op 1920x1440 weet ik ook niet, maar het lijkt er dus op dat het geen complete onzin betreft.
B staat voor black, er zit een zwarte bezel omheen, die kan je trouwens bij de block kopen voor 179 euro incl voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
jap85 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:02:
[...]

Ja maar dat valt nog wel onder de noemer 'digitale tv', anders zouden ze SD boxen niet eens digitaal mogen noemen, aangezien de scart uitgang de enige uitgang is.
Telenet en Belgacom bieden digitale televisie aan, maar hun boxen zijn enkel aan te sluiten via SCART (een analoge connector).
Het is dus eigenlijk geen digitale signaal, maar een verbeterd analoog SD-signaal. Ze mogen het echter wel digitaal noemen omdat het signaal tot in de box digitaal is.
Om echt digitaal te kijken moet er een HDMI (component kan de hoge resoluties ook nog aan) aansluiting zijn. Pas dan is er sprake van digitale televisie in de strikte betekenis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Man man, waar blijven de W3000 en X3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

markmg schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 07:08:
[...]
B staat voor black, er zit een zwarte bezel omheen, die kan je trouwens bij de block kopen voor 179 euro incl voet
En hoe zit het met de specs 1920x1080 versus 1920x1440 (zie links)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
The_Sukkel schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:35:
[...]

En hoe zit het met de specs 1920x1080 versus 1920x1440 (zie links)?
druk foutje, voor zo ver ik weet zijn ze allebij 1920x1080

staat op 1 pagina fout, bij kenmerken staat wel 1920x1080

[ Voor 20% gewijzigd door Slux op 22-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wij willen zelf een van deze dagen een FullHD Tv gaan bestellen. We zijn van plan om de 46W2000 te nemen. Is dit slim aangezien de W3000 eraan zit te komen? Onze budget is nl. €2300,-. Alvast bedankt!

Knoop doorgehakt, tv besteld, eind volgende week binnen!

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 26-07-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daar zal de 46W3000 zeer wss ruim overheen gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ben ook bezig een D3000 in huis te halen. heb vorige week een digitale decoder met smartcard gehaald. En ik heb al een HDD recorder.

Omdat ik het meest kijk vanaf de HDD, wil ik de decoder voor de HDD plaatsen en aansturen via smartlink. Eventueel kan ik dan later nog via alphacrypt de LCD "onafhankelijk" Digitaal maken.

Een ding is me nog niet echt duidelijk: in de handleiding van mijn "samsung DCB-9401R" staat vermeld dat er alleen een analoog signaal wordt doorgelust indien de decoder op standby staat.
Klopt dit? Dit zou namelijk betekenen dat zodra mijn HDD opneemt, en dus de digitale decoder aanzet, ik geen signaal meer binnenkrijg op mijn LCD scherm.

De oplossing hiervoor is mogelijk een splitter op de coax die uit de muur komt. Zou ik hierbij dan een versteker nodig hebbben?

Het komt allemaal wel echt over als "houtje touwtje" techniek. Zou fijn zijn wanneer de fabrikanten en kabelleveranciers eens het belang van de klant bovenaan het lijstje zetten. Generen ze misschien nog wel meer omzet ook, omdat meer consumenten gebruik maken van hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:50:
Daar zal de 46W3000 zeer wss ruim overheen gaan denk ik.
Sony KDL-52W3000 (Coming in August, $4,300)
Sony KDL-46W3000 (Coming in July, $3,500)
Sony KDL-40W3000 (Coming in July, $2,700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:04:
[...]

Sony KDL-52W3000 (Coming in August, $4,300)
Sony KDL-46W3000 (Coming in July, $3,500)
Sony KDL-40W3000 (Coming in July, $2,700)
Precies, reken voor de 46 maar 3000 in euros hier dus. Dollarprijzen zeggen doorgaans niet veel hier in hifi/computerland.

/edit
Net zoals daar staat juli, en ik zie (nog) niks :P

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 23-07-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijzen van de nieuwe Sony toestellen kunnen nog mooier:

Sony KDL-52XBR5 (Coming in September, $5,100)
Sony KDL-46XBR5 (Coming in August, $4,100)
Sony KDL-40XBR5 (Coming in August, $3,300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgen ben ik ook een bezitter van een Sony KDL-32D3000. Deze zal aangesloten worden op een bestaande RDR-HX710 en een nieuwe Apple-TV. Als jullie interesse hebben dan post ik een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Hmm, net die digitale decoder aangesloten en als tie aanstaat komt er ook gewoon analoog beeld door op de TV. Ik vond het al een stomme setup.

Ik moet nog wel mijn DTV pack activeren, wie weet brengt dat weer verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als je met scart hebt aangesloten, heeft te maken met je scartkabel. Andere scartkabel halen, of modificeren dat er geen signaal terug naar de decoder mogelijk is. Eigenlijk is het een brakke scart op je tv, want een goede zou moeten voorkomen dat er signaal terug gaat. Maar goed, is vrij simpel op te lossen, hier ook gehad (op brakke oude crt tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM dat is stof tot nadenken voor mij:
Op dit moment heb ik mijn coax kabel uit de muur aangesloten op mijn DVD recorder en die is doorgelust naar mijn tv.
Binnekort heb ik een digitale ontvanger op mijn tv; wanneer ik bovenstaande setup gebruik heb ik natuurlijk analoog signaal op mijn tv en daar de HD recorder ook geen digitale tuner heeft is en blijft alles analoog.
Hoe sluit ik dit nu het beste aan zodat ik én programma's op kan nemen (hetzij analoog) maar toch ook digitaal kan kijken op mijn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er verandert helemaal niets aan je setup. Het digitale signaal komt immers gewoon door de coax kabel lopen. Je televisie zal dat signaal kunnen oppikken, de hdd recorder niet. Die laatste blijft analoog werken, de televisie zal ook digitaal kunnen kijken.

Heb je een volledig bedrade scart kabel, dan zal je hdd recorder overigens wel het digitale programma kunnen opnemen waar je op je tv naar kijkt.

De meeste mensen hier halen inmiddels van alles door elkaar. Terwijl het logisch in elkaar zit!

Grtz,
F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilver schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:33:
Omdat ik het meest kijk vanaf de HDD, wil ik de decoder voor de HDD plaatsen en aansturen via smartlink. Eventueel kan ik dan later nog via alphacrypt de LCD "onafhankelijk" Digitaal maken.

Een ding is me nog niet echt duidelijk: in de handleiding van mijn "samsung DCB-9401R" staat vermeld dat er alleen een analoog signaal wordt doorgelust indien de decoder op standby staat.
Klopt dit? Dit zou namelijk betekenen dat zodra mijn HDD opneemt, en dus de digitale decoder aanzet, ik geen signaal meer binnenkrijg op mijn LCD scherm.
De handleiding bedoelt dit: op de Samsung zitten 2 scart aansluitingen. De 2e is bedoeld om signalen van een videorecorder o.i.d. door te lussen naar je tv, die je op de 1e scart hebt aangesloten. Als je de decoder aan hebt staan, zal echter het beeld van de decoder op je tv verschijnen. Niet meer dan normaal.

Jij wilt het echter andersom aansluiten; dus de decoder doorlussen op de hdd recorder. Geen punt, dan geldt de opmerking uit de handleiding niet voor jou.

Je setup zal verder goed werken, maar als je zelf 'live' naar het beeld va de decoder wilt kijken zul je dus je hdd recorder geen ander digitaal programma op kunnen laten nemen. Totdat je de D3000 voorziet van een Alphacrypt zodat ook de tv digitale signalen kan oppikken.

Grtz,
F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilver schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:33:
Het komt allemaal wel echt over als "houtje touwtje" techniek. Zou fijn zijn wanneer de fabrikanten en kabelleveranciers eens het belang van de klant bovenaan het lijstje zetten. Generen ze misschien nog wel meer omzet ook, omdat meer consumenten gebruik maken van hun producten.
Dat komt omdat we in een overgangsfase zitten. De gemiddelde consument snapt het allang niet meer. De ellende met digitaal en analoog door elkaar is heel vervelend en leidt tot een overdosis kastjes naast, op en onder de tv met allemaal hun eigen verbindingen en afstandsbedieningen.

De Sony D3000 zal best aardig wezen, maar in feite is het natuurlijk flut om een HD toestel te verkopen met een DVB-C tuner die geen HD kan ontvangen. Maar het is alweer een stapje beter ten opzichte van HD toestellen met alleen een DVB-T (lage bitrate) of een analoge tuner.

Jammer ook dat je in Nederland vrijwel geen DVD- of HDD-recorders hebt met digitale tuners. Zit je dus toch weer naar een digitaal opgekalefaterd analoog flutbeeld te kijken als je iets hebt opgenomen. Wat dat betreft zijn we weer terug in het VHS-tijdperk: 'live' digitaal kijken is beter want een opgenomen uitzending ziet er een stuk minder uit (want analoog).

Het verschil met vroeger is dat er best fabrikanten zijn die het wel snappen en laten zien hoe het moet. Loewe bijvoorbeeld heeft met de Individual Compose een toestel dat 3 digitale tuners aan boord heeft (voor DVB-T, DVB-C en DVB-S) die ook HD kunnen ontvangen en dan zit er ook nog een harddisk recorder in de televisie die zelfs in HD op kan nemen. Wel graag 4500 euro meenemen. En helaas... dit toestel kan ook niet alles want 1080p24 en '100 Hz' zit er (nog) niet op. Dit najaar komt er overigens wel een versie uit die dat heeft.

Benieuwd of de Sony X3xxx serie wel HD tuners zal krijgen?

Grtz
F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 03:16:
[...]

Tekst..

Jammer ook dat je in Nederland vrijwel geen DVD- of HDD-recorders hebt met digitale tuners. Zit je dus toch weer naar een digitaal opgekalefaterd analoog flutbeeld te kijken als je iets hebt opgenomen. Wat dat betreft zijn we weer terug in het VHS-tijdperk: 'live' digitaal kijken is beter want een opgenomen uitzending ziet er een stuk minder uit (want analoog).

Tekst..
Grtz
F
Samsung en Humax hebben best wel goede HDD recorders met een digitale tuner hoor! Keuze is inderdaad niet zo groot, maar ze zijn er wel en werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 03:16:
De Sony D3000 zal best aardig wezen, maar in feite is het natuurlijk flut om een HD toestel te verkopen met een DVB-C tuner die geen HD kan ontvangen.
De DVB-C tuner in de de Sony kan prima HD signalen ontvangen, de Sony D3000 kan echter geen HD signalen weergeven door het ontbreken van de benodigde MPEG-4 chipset en/of de MPEG-2 HI profile chipset.
Maar het is alweer een stapje beter ten opzichte van HD toestellen met alleen een DVB-T (lage bitrate) of een analoge tuner.
DVB-T heeft niet per definitie een lage bitrate. Dat is afhankelijk van hoeveel kanalen een aanbieder zoals bijvoorbeeld KPN op een frequentie wil doorgeven. Hoe meer kanalen hoe lager de bitrate, maar dat geldt net zo goed voor de kabel (DVB-C) en de satelliet (DVB-S). Een aantal kanalen bij de kabelbedrijven worden overigens als DVB-T bron signalen aangeleverd.
Loewe bijvoorbeeld heeft met de Individual Compose een toestel dat 3 digitale tuners aan boord heeft (voor DVB-T, DVB-C en DVB-S) die ook HD kunnen ontvangen en dan zit er ook nog een harddisk recorder in de televisie die zelfs in HD op kan nemen.
In de Loewe Individual Compose zitten 4 digitale tuners, namelijk 2 DVB-S tuners en twee hybride DVB-C/T/analoog tuners.
En helaas... dit toestel kan ook niet alles want 1080p24 en '100 Hz' zit er (nog) niet op. Dit najaar komt er overigens wel een versie uit die dat heeft.
Dat zal dus altijd zo blijven. De techniek gaat immers steeds verder en elk halfjaar zullen er weer nieuwere zaken uitkomen die een toestel van een half jaar eerder niet had. Hoe vooruitstrevend de Loewe Individual Compose ook is, een DVB-S2 tuner zit er volgens mij niet in en die heb je in de toekomst eigenlijk wel nodig voor de ontvangst van HD kanalen via de satelliet. Over een paar jaar zal Interactieve TV wel gemeengoed in Nederland zijn en dat kan een Loewe dan ook niet.

De boodschap is simpel: neem een TV met die toeters en bellen waar je echt behoefte aan hebt voor een schappelijke prijs. Over een paar jaar is hij toch al weer verouderd. Wachten op de TV die alles kan is zinloos, in veel gevallen erg duur en uiteindelijk veroudert die TV net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een Sony Bravia 40" scherm in huis :D

Uiteraard zeer blij mee, eindelijk mijn XBOX360 in Full HD!

Ik heb echter het volgende probleem. Ik heb de xbox aangesloten via component, het geluid ook via AV3 aangesloten.

Het geluid van de TV loopt via de audio out naar mijn home cinema setje.. Daar heb ik tot mijn grote spijt geen optical in op zitten. Maar goed als ik TV kijk komt het geluid netjes over mijn cinema setje, het geluid van mijn xbox alleen niet.

Dat komt dus uit de TV en word niet naar mijn 5.1 set gestuurd wat natuurlijk erg jammer is.

Kent iemand dit probleem en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 02:47:
Er verandert helemaal niets aan je setup. Het digitale signaal komt immers gewoon door de coax kabel lopen. Je televisie zal dat signaal kunnen oppikken, de hdd recorder niet. Die laatste blijft analoog werken, de televisie zal ook digitaal kunnen kijken.

Heb je een volledig bedrade scart kabel, dan zal je hdd recorder overigens wel het digitale programma kunnen opnemen waar je op je tv naar kijkt.

De meeste mensen hier halen inmiddels van alles door elkaar. Terwijl het logisch in elkaar zit!

Grtz,
F
Oke dat is simpel dan toch. Maar ik vraag me dit af:
Je digitale signaal sluit je aan op de analoge HD recorder. Deze lus je door naar je tv. Is het dan niet dat je HD recorder ook analoog signaal doorstuurt?
Volgens jouw uitleg blijft het signaal gelijk (dus digitaal) als je doorlust. Ben ik correct?

Kun je 'zien' in de setup van de tv of zo dat een bepaald kanaal digitaal wordt weergegeven? Je kunt het zogezegd zien aan de betere kwaliteit maar soms in het analoge signaal ook al zeer goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 10:49 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Bij doorlussen blijft het signaal gelijk, al zou je een dvd speler ipv een decoder via de scart doorlussen zou je signaal ook niet slechter worden, dus waarom bij een decoder wel? Het maakt voor de HD recorder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:47:
Oke dat is simpel dan toch. Maar ik vraag me dit af:
Je digitale signaal sluit je aan op de analoge HD recorder. Deze lus je door naar je tv. Is het dan niet dat je HD recorder ook analoog signaal doorstuurt?
Volgens jouw uitleg blijft het signaal gelijk (dus digitaal) als je doorlust. Ben ik correct?
Kennelijk is het nog steeds niet duidelijk. Via de COAX kabel aansluiting geeft het kabelbedrijf zowel analoge als digitale signalen door, elk op eigen frequenties. Op één zo'n afgestemde frequentie is plaats voor één analoog kanaal of voor meerdere digitale kanalen en zo heeft het kabelbedrijf een hele reeks frequenties in gebruik op de kabel. Een apparaat met alleen een analoge tuner, zoals "normale" TV's en HDD/DVD Recoders, kunnen alleen de analoge signalen van de COAX kanalen weergeven danwel opnemen. Je kan een dergelijk apparaat wel laten afstemmen op een frequentie waar een digitaal signaal wordt doorgegeven, maar ze kunnen er niets mee.

Een apparaat met een ingebouwde DVB-C tuner, zoals een digitale ontvanger of bijvoorbeeld de Sony KDL-xxD3000 LCD-TV, begrijpt het digitale signaal op bepaalde frequenties op de COAX kabel wel en kan die dus weergeven danwel opnemen. Alle genoemde apparaten (dus met analoge en/of digitale tuner) veranderen in principe niets aan het signaal dat via de COAX kabel wordt doorgegeven. Als je de COAX kabel doorlust van het ene apparaat naar het andere apparaat dan wordt gewoon het volledige signaal doorgelust, dus inclusief alle door het kabelbedrijf gebruikte frequenties voor analoge en digitale signalen.

Dit doorlussen gaat echter wel ten koste van de kwaliteit van het COAX signaal. Hoe verder je in de doorlus keten komt hoe slechter over het algemeen het signaal zal worden door signaal sterkte verlies. Daarom wordt meestal aangeraden om een digitale ontvanger aan het begin van de doorlus keten te plaatsen omdat dergelijk apparaten nogal gevoelig zijn voor een slechte signaal sterkte.

Het volledige bovenstaande verhaal heeft niets van doen met SCART aansluitingen. Via een SCART aansluiting wordt geen COAX kabel signaal doorgegeven van het ene apparaat naar het andere. Een SCART aansluiting wordt alleen gebruikt om het analoge video en audio signaal van apparaat 1 door te sturen naar apparaat 2. Wat dat analoge video en audio signaal is hangt af van het versturende apparaat. Zo zal een digitale ontvanger het analoge audio en video signaal van het gekozen digitale kanaal doorsturen naar een via SCART aangesloten apparaat en een HDD/DVD Recorder het analoge audio en video signaal van een opname of een DVD.

Ook SCART aansluitingen kan je doorlussen wat handig is wanneer bijvoorbeeld een TV beschikt over een beperkt aantal SCART aansluitingen. Op een digitale ontvanger zitten meestal twee SCART aansluitingen waarbij je één SCART aansluiting op de TV aansluit en de andere SCART aansluiting bijvoorbeeld aan een HDD/DVD Recorder. Het video en audio SCART signaal afkomstig van de HDD/DVD Recorder verloopt van via de digitale ontvanger die het op zijn beurt weer via de SCART doorgeeft naar de TV. Aangezien het niet mogelijk is om twee analoge signaal bronnen tegelijkertijd via zo'n doorlus SCART oplossing te versturen zal dus of de digitale ontvanger uit moeten staan als je het beeld en geluid van de HDD/DVD Recorder wilt weergeven of je kan op de afstandsbediening van de digitale ontvanger aangeven dat het beeld en geluid van externe bron (in dit geval de HDD/DVD Recorder) moet worden doorgegeven. De digitale ontvanger zal in dat geval zelf geen beeld en geluid produceren. Hoe dit precies moet hangt af van merk en type digitale ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb mij enkele weken geleden de 32d3000 aangeschaft. Nu stel ik vast dat de klok, die bij de installatie correct werd ingesteld, achterloopt. In de instellingen en/ of het instructieboekje vind ik nergens de mogelijkheid om die opnieuw bij te stellen. Weet iemand raad?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RG2005 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:28:
[...]
De DVB-C tuner in de de Sony kan prima HD signalen ontvangen, de Sony D3000 kan echter geen HD signalen weergeven door het ontbreken van de benodigde MPEG-4 chipset en/of de MPEG-2 HI profile chipset.
[...]
En dus is het netto resultaat: een HD-Ready TV die het via de tuner ontvangen HD signaal niet kan weergeven. Je hebt technisch gelijk, maar het verandert niks.
RG2005 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:28:
DVB-T heeft niet per definitie een lage bitrate. Dat is afhankelijk van hoeveel kanalen een aanbieder zoals bijvoorbeeld KPN op een frequentie wil doorgeven. Hoe meer kanalen hoe lager de bitrate, maar dat geldt net zo goed voor de kabel (DVB-C) en de satelliet (DVB-S). Een aantal kanalen bij de kabelbedrijven worden overigens als DVB-T bron signalen aangeleverd.
Wederom, technisch heb je gelijk maar in de praktijk heeft Digitenne dus wel lagere bitrates dan bijvoorbeeld Casema. En HD via DVB-T komt in Nederland ook niet voor, dus een scherm met een DVB-T ontvanger zal in de praktijk geen HD signalen uit de lucht plukken. En dat was mijn punt.

Overigens denk ik dat er wel degelijk betere schermen uit gaan komen die veel meer behoeften afdekken dan nu het geval is. Najaar 2007 zou al veel interessantere tijd moeten worden om een nieuw plat scherm aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:30:
Overigens denk ik dat er wel degelijk betere schermen uit gaan komen die veel meer behoeften afdekken dan nu het geval is. Najaar 2007 zou al veel interessantere tijd moeten worden om een nieuw plat scherm aan te schaffen.
Is dat giswerk of heb ik ergens overheen gelezen want ik zit in die richting te denken als het gaat om de aanschaf van LCD/Plasma TV...maar was me niet bewust van evt. 'verbeteringen' tov van wat er nu op de markt is vwb Sony.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ze worden altijd beter! Je kunt wel blijven wachten.
Ik heb mezelf voorgenomen om eind dit jaar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
THX voor de toelichting.

En ik ben zeker niet van plan om te wachten op de beste oplossing. De reden dat ik naar digitaal en LCD ga is omdat ik de overstap naar Breedbeeld TV maak. Die techniek is er al -tig jaar, maar wordt pas recent massaal gebruikt door de de zenders.

Tis alleen het gepuzzel dat noodzakelijk is om het een beetje op orde te krijgen dat me tegenstaat en of course, al die afstandbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilver schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:50:
THX voor de toelichting.

En ik ben zeker niet van plan om te wachten op de beste oplossing. De reden dat ik naar digitaal en LCD ga is omdat ik de overstap naar Breedbeeld TV maak. Die techniek is er al -tig jaar, maar wordt pas recent massaal gebruikt door de de zenders.

Tis alleen het gepuzzel dat noodzakelijk is om het een beetje op orde te krijgen dat me tegenstaat en of course, al die afstandbedieningen.
Presies mijn probleem/redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:12:
[...]
Presies mijn probleem/redenering.
Oplossing voor afstandsbedieningen chaos:
[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik zie naast de OP op de site van Sony ook D en P. Ik kan alleen geen pagina's vinden op die site over de series in het algemeen. Is daar meer info over te vinden ergens?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilver schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:50:
THX voor de toelichting.

Ik heb eerlijk gezegd jaren gewacht en naar volle tevredenheid de 32d3000 aangeschaft (had hiervoor geen lcd tv). Het gepuzzel vind ik meevallen en heb het aansluitingsschema gebruikt uit de handleiding van de tv en mijn HDD DVD recorder. Ik kijk digitale tv van Casema via de ingebouwde decoder en Alphacrypt kaart. Beeld en geluid zijn echt geweldig en je kunt gewoon de afstandbediening van de tv gebruiken. Ideaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:13:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd jaren gewacht en naar volle tevredenheid de 32d3000 aangeschaft (had hiervoor geen lcd tv). Het gepuzzel vind ik meevallen en heb het aansluitingsschema gebruikt uit de handleiding van de tv en mijn HDD DVD recorder. Ik kijk digitale tv van Casema via de ingebouwde decoder en Alphacrypt kaart. Beeld en geluid zijn echt geweldig en je kunt gewoon de afstandbediening van de tv gebruiken. Ideaal :D
Ik begrijp wel dat de instellingen waarmee zo'n tv standaard worden geleverd niet goed zijn. Contrast te hoog, kleuren te fel. Je leest dat op verschillende fora's.
Is dit ook jouw ervaring? Zo ja, heb je er lang over gedaan om deze zaken in te stellen naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:13:
[...]

Okay, en wanneer je iets opneemt dan is dit analoog, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilver schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Als zijn HD recorder een digitale decoder heeft is het digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilver schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Nee, ik kijk digitaal Casema en neem digitaal Casema ook op. Ik heb het antennesignaal vanuit het kastje rechtstreeks aan de tv verbonden dus direct naar de ingebouwde decoder. De tv is middels een Monstercable SCART kabel verbonden met mijn HDD DVD recorder. Of ik trouwens de digitale Casema programma's met deze SCART analoog opneem, weet ik niet. Ik heb nl. ergens gelezen dat SCART alleen analoog doorgeeft. De kwaliteit van de opnemen is perfect in ieder geval. Er zit geen digitale decoder in mijn HD DVD recorder.

Analoge tv kijk ik niet, want heb immers digitaal (nog mooier, meer detail e.d.).

(Voor de beste niet-HDMI kwaliteit om HDD en DVD af te spelen heb ik de HDD DVD recorder ook nog middels een Monstercable componenten kabel verbonden met de 32d3000).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de vertragingstijd van Sony LCD tv's en de 32D3000 in het bijzonder. Wat ik bedoel is: ik sluit bijv. een dvd speler (via bijv. hdmi) aan op de sony lcd en het geluid (bijv. digitaal) van de dvd sluit ik aan op mijn surround receiver. Krijg ik dan een merkbare vertraging tussen het geluid uit de boxen van de surround receiver in vergelijking met het beeld en geluid van de TV?
Bij Philips LCD's is dit aanzienlijk, maar die hebben dan ook de mogelijkheid om het digitale signaal via de TV zelf te laten lopen om dit te 'lip-syncen'. Beter is natuurlijk dat de tv helemaal geen merkbare vertraging heeft. Iemand enig idee, of kan iemand die de 32d3000 heeft het misschien uitproberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:31:
[...]

Nee, ik kijk digitaal Casema en neem digitaal Casema ook op. Ik heb het antennesignaal vanuit het kastje rechtstreeks aan de tv verbonden dus direct naar de ingebouwde decoder. De tv is middels een Monstercable SCART kabel verbonden met mijn HDD DVD recorder. Of ik trouwens de digitale Casema programma's met deze SCART analoog opneem, weet ik niet. Ik heb nl. ergens gelezen dat SCART alleen analoog doorgeeft. De kwaliteit van de opnemen is perfect in ieder geval. Er zit geen digitale decoder in mijn HD DVD recorder.

Analoge tv kijk ik niet, want heb immers digitaal (nog mooier, meer detail e.d.).

(Voor de beste niet-HDMI kwaliteit om HDD en DVD af te spelen heb ik de HDD DVD recorder ook nog middels een Monstercable componenten kabel verbonden met de 32d3000).
Stuurt jouw HDD de digitale decoder in je Sony LCD dan aan? Dan kan je dus niet zappen wanneer de HDD opneemt zonder digitale opnamekwaliteit op te geven.

Ik wil ongeveer dezelfde setup aanschaffen en ik wil daarbij digitaal kunnen kijken en opnemen tegelijk. (uiteraard van verschillende kanalen)
Zelf kwam ik uit op:
de Sony D3000 met alphacrypt voor digitale televisie, met daarnaast een Samsung DCB-9401R digitale decoder voor mij HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle xxD3000 bezitters (en alle andere recente Bravia-ers)

Ik sta voor een raadsel. Ik ben vandaag begonnen met het installeren van mijn nieuwe 32D3000 Bravia. Alles goed en wel.. tot op het punt dat ik Apple TV wil aansluiten.
De Apple TV (nieuw uit de doos) aangesloten op de HDMI poort van de tv. AppleTV aan en binnen het instellingen menu laten zoeken naar HDMI apparatuur. Niets wordt gevonden. Hoe sluit ik die HDMI aan en in welke volgorde?

Heeft er iemand tips? Of doe ik iets structureel fout?

BTW ik heb de kabel ook al eens andersom aangesloten, zonder resultaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

Sinds gisteren de 40D3000 (40 inch) en WOW! wat een enorm gaaf scherm. Geen clouding of dode pixels, alles gewoon helemaal perfect. Heb 'm voor €1309 (€1322, met de verwijderings bijdrage en verwerkings kosten) bij videopartner.nl gehaald. Zo ongeveer de enige webwinkel die 'm op voorraad had voor zo ongeveer de laagste prijs van nederland. Maak gebruik van digitale TV van @home (via nokia decoder) en beeld ziet er goed uit. Uiteraard ziet de xbox360 en HD content via de pc er nog duizend keer beter uit.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds tussen 32D3000 en 40D3000. Moet nu gaan beslissen binnenkort.... 9 augustus krijgen we de sleutel...

TV komt aan de ene muur te hangen, bank komt tegen de andere muur te staan. De afstand is rond de 5 meter.

Is een 32" te klein voor die afstand? Om te gamen is het wellicht te ver, maar dan kan ik dichterbij gaan zitten (beetje een tussenoplossing maarja). Maar voor tv/dvd kijken? Is die ondertiteling op 5 meter lastig?

Adviesje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:17:
Ik twijfel nog steeds tussen 32D3000 en 40D3000. Moet nu gaan beslissen binnenkort.... 9 augustus krijgen we de sleutel...

TV komt aan de ene muur te hangen, bank komt tegen de andere muur te staan. De afstand is rond de 5 meter.

Is een 32" te klein voor die afstand? Om te gamen is het wellicht te ver, maar dan kan ik dichterbij gaan zitten (beetje een tussenoplossing maarja). Maar voor tv/dvd kijken? Is die ondertiteling op 5 meter lastig?

Adviesje? :)
5 meter kijkafstand......, dan is 32" echt te klein,
ik zit zelf zo'n 3,5 meter van mijn scherm en vind 40" een prima maat,
ik denk dat jij zelfs voor 46" kan gaan.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_dude schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:20:
[...]

5 meter kijkafstand......, dan is 32" echt te klein,
ik zit zelf zo'n 3,5 meter van mijn scherm en vind 40" een prima maat,
ik denk dat jij zelfs voor 46" kan gaan.
46" poeh... dat vindt 't meiske niet leuk denk ik :D Dat wordt wel een enorm bakbeest dan. De afstand van muur tot muur is iig 5 meter. 40" moet dan kunnen toch... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:42:
[...]

Ik begrijp wel dat de instellingen waarmee zo'n tv standaard worden geleverd niet goed zijn. Contrast te hoog, kleuren te fel. Je leest dat op verschillende fora's.
Is dit ook jouw ervaring? Zo ja, heb je er lang over gedaan om deze zaken in te stellen naar wens?
Dat klopt wat je schrijft over de standaard tv instelling out-of-the box. Dat had ik ook, maar het menu is gemakkelijk te begrijpen zodat je het beeld naar wens kunt instellen. Ook heb ik op enkele websites hun instellingen bekeken, maar het beeld naar mijn wens ingesteld. Het duurt niet lang, maar ik nam er wel even de tijd voor om de nieuwe tv ook goed te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:19:
Sinds gisteren de 40D3000 (40 inch) en WOW! wat een enorm gaaf scherm. Geen clouding of dode pixels, alles gewoon helemaal perfect. Heb 'm voor €1309 (€1322, met de verwijderings bijdrage en verwerkings kosten) bij videopartner.nl gehaald. Zo ongeveer de enige webwinkel die 'm op voorraad had voor zo ongeveer de laagste prijs van nederland. Maak gebruik van digitale TV van @home (via nokia decoder) en beeld ziet er goed uit. Uiteraard ziet de xbox360 en HD content via de pc er nog duizend keer beter uit.
Ik neem aan dat je je xbox via HDMI hebt aangesloten en zo ja, klopt het dat je de volgende stappen hebt ondernomen:

HDMI kabel in tv en andere kant in xbox. In de Sony via het instellingen menu HDMI aangezet en laten zoeken naar devices? Of kwam hij meteen op?

Bedankt voor je feedback. Ik heb nl een probleem met mijn Apple TV zoals je hierboven kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilver schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:25:
[...]

Stuurt jouw HDD de digitale decoder in je Sony LCD dan aan? Dan kan je dus niet zappen wanneer de HDD opneemt zonder digitale opnamekwaliteit op te geven.

Ik wil ongeveer dezelfde setup aanschaffen en ik wil daarbij digitaal kunnen kijken en opnemen tegelijk. (uiteraard van verschillende kanalen)
Zelf kwam ik uit op:
de Sony D3000 met alphacrypt voor digitale televisie, met daarnaast een Samsung DCB-9401R digitale decoder voor mij HDD.
Gezien ik gebruik maak van 1 digitale tuner (de ingebouwde dvb-c) en ik het digitale signaal wil opnemen, kan ik inderdaad niet 1 kanaal opnemen en een ander kanaal tegelijkertijd kijken. Daarvoor zou je inderdaad 2 tuners / 1x twintuner moeten hebben. Jouw opzet lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:57:
Weet iemand hoe het zit met de vertragingstijd van Sony LCD tv's en de 32D3000 in het bijzonder. Wat ik bedoel is: ik sluit bijv. een dvd speler (via bijv. hdmi) aan op de sony lcd en het geluid (bijv. digitaal) van de dvd sluit ik aan op mijn surround receiver. Krijg ik dan een merkbare vertraging tussen het geluid uit de boxen van de surround receiver in vergelijking met het beeld en geluid van de TV?
Bij Philips LCD's is dit aanzienlijk, maar die hebben dan ook de mogelijkheid om het digitale signaal via de TV zelf te laten lopen om dit te 'lip-syncen'. Beter is natuurlijk dat de tv helemaal geen merkbare vertraging heeft. Iemand enig idee, of kan iemand die de 32d3000 heeft het misschien uitproberen ?
Niemand enig commentaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:24:
[...]

46" poeh... dat vindt 't meiske niet leuk denk ik :D Dat wordt wel een enorm bakbeest dan. De afstand van muur tot muur is iig 5 meter. 40" moet dan kunnen toch... ?
tuurlijk kan 40".
Deze foto heb ik al eerder gepost, dit is dus mijn setup met een 40" Sony.
Ik zit dus zo'n 3,5 meter er vanaf.
Als ik mijn blauwe stoelen anderhalf meter naar achteren schuif kom ik ook op 5 meter, persoonlijk zou ik dan een 46" nemen, maarja dat is mijn mening.
Kan je nagaan dat we eerst een 32" wilden nemen, gelukkig hebben we dat dus niet gedaan. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ddehue/Afbeeldingen/Home%20cinema/IMG_1185-resized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:55:
[...]

Ik neem aan dat je je xbox via HDMI hebt aangesloten en zo ja, klopt het dat je de volgende stappen hebt ondernomen:

HDMI kabel in tv en andere kant in xbox. In de Sony via het instellingen menu HDMI aangezet en laten zoeken naar devices? Of kwam hij meteen op?

Bedankt voor je feedback. Ik heb nl een probleem met mijn Apple TV zoals je hierboven kunt lezen.
alleen de xbox360 elite heeft HDMI, maar die is nog niet uit in nederland. Ik heb mijn xbox360 aangesloten via de VGA aansluiting, beeld is perfect! wel 1 nadeel van deze tv vind ik, dat op het moment je gebruik maakt van een PC aansluiting (VGA of DVI->HDMI) niet alle instellingen beschikbaar zijn. Gelukkig is dat geen ramp, want het ziet er toch al verbluffend uit, maar toch raar vind ik.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_dude schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:21:
[...]

tuurlijk kan 40".
Deze foto heb ik al eerder gepost, dit is dus mijn setup met een 40" Sony.
Ik zit dus zo'n 3,5 meter er vanaf.
Als ik mijn blauwe stoelen anderhalf meter naar achteren schuif kom ik ook op 5 meter, persoonlijk zou ik dan een 46" nemen, maarja dat is mijn mening.
Kan je nagaan dat we eerst een 32" wilden nemen, gelukkig hebben we dat dus niet gedaan. ;)

[afbeelding]
hallo Dennis
Ik zie, dat je een 40V2000 hebt. Ik heb sinds 10 mei ook een 40V2000 en heb natuurlijk last van clouding en vind de kleuren ook niet echt mooi. De kleuren worden een beetje door groen en bruin tinten gedomineerd. Is jouw LCD vrij van clouding en hoe vindt jij de kleuren. De productiedatum van mijn LCD is november 2006. Heeft dat misschien wat met de clouding problemen te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:08:
[...]

hallo Dennis
Ik zie, dat je een 40V2000 hebt. Ik heb sinds 10 mei ook een 40V2000 en heb natuurlijk last van clouding en vind de kleuren ook niet echt mooi. De kleuren worden een beetje door groen en bruin tinten gedomineerd. Is jouw LCD vrij van clouding en hoe vindt jij de kleuren. De productiedatum van mijn LCD is november 2006. Heeft dat misschien wat met de clouding problemen te maken ?
bijna goed :) , het is een 40V2500 en ik heb zelf geen last van jouw bovengenoemde problemen, misschien zijn dat meer problemen van de V2000.
Kleuren zijn gewoon goed en van clouding heb ik gelukkig geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn probleem met AppleTV op mijn D3000 is opgelost; het lag aan de HDMI kabel die kapot was. Een kabel van dik 50 Euro. Vervangen en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:11:
Ok mijn probleem met AppleTV op mijn D3000 is opgelost; het lag aan de HDMI kabel die kapot was. Een kabel van dik 50 Euro. Vervangen en het werkt.
50 eruo voor een HDMI kabel ? wat een geld ... heb zelf alle kabels van monster maar de hdmi zijn van de M.M voor 4,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Hmm nog maar een keer dan, weet iemand of er op de 40U2000
de functie programma info zit, als ik naar een andere zender zap
wil ik zien wat er op dat moment bezig is, dat doe hij nu niet
hij laat nu alleen het zender nummer zien en RTL4, of NED2

Hoe zet ik deze aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bij mijn 32V2000 heb ik de vertraging op 10ms gezet in m'n Yamaha surround versterker.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Albert020 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:51:
Hmm nog maar een keer dan, weet iemand of er op de 40U2000
de functie programma info zit, als ik naar een andere zender zap
wil ik zien wat er op dat moment bezig is, dat doe hij nu niet
hij laat nu alleen het zender nummer zien en RTL4, of NED2

Hoe zet ik deze aan :'(
Krijg je die info wel meegestuurd via de aanbieder?

Ik krijg wel die info dacht ik, alleen heb ik nu digitale tv via een schotel dus kan het niet meer checken voor je.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_dude schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:43:
[...]

bijna goed :) , het is een 40V2500 en ik heb zelf geen last van jouw bovengenoemde problemen, misschien zijn dat meer problemen van de V2000.
Kleuren zijn gewoon goed en van clouding heb ik gelukkig geen last.
hoi Dennis,

Kun je mij jouw instellingen doorgeven, zodat ik kan kijken of ik daarmee een beter beeld kan krijgen. Voor zover ik weet is er behalve de 2e HDMI aansluiting van jouw 2500 geen verschil tussen de biede LCD's. Alvast bedankt voor je moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:55:
[...]

Bij mijn 32V2000 heb ik de vertraging op 10ms gezet in m'n Yamaha surround versterker.
Microkid: dank voor je reactie. 10ms lijkt me erg weinig. Dat zorgde waarschijnlijk niet voor een echt duidelijk hoorbare echo, of wel. Bij Philips is dat wel anders. Daar heb je een vertraging van ik schat enkele 1/10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog meer ervaringen met de D3000?

Ik twijfel tussen de 32" en 40". 40" past maar net op de voorziene muur, misschien komt dit iets te log over. We zitten 3,5 meter van onze tv, dus eigenlijk zou 40" wel goed moeten zijn, maar toch blijf ik twijfelen :)

Iets waar ik heel benieuwd naar ben is of de Motion-flow techniek nu wel of niet goed werkt bij bewegende beelden, want hier hoor ik verschillende ervaringen. En ook naar de kwaliteit van SD op de 40D3000!

Iemand ervaring mee?

Zijn er andere modellen interessanter, bvb de aankomende 40W3000. Maar omdat we waarschijnlijk toch nog een tijdje SD kijken vrees ik dat de beeldkwaliteit te wensen zal overlaten op een Full HD scherm...

Misschien nog even erbij vermelden dat ik de aankoop van een PS3 plan. Dit is misschien ook niet onbelangrijk in de keuze van mijn tv.

Bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roymar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 17:07
Wat is de garantieperiode bij sony, want dat is mij niet helemaal duidelijk??

Gr.Roymar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

roymar schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:47:
Wat is de garantieperiode bij sony, want dat is mij niet helemaal duidelijk??

Gr.Roymar
Na de "gebruikelijke" garantie van 2 jaar, spreken we van een nominale levensduur... (bij de wet geregeld)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roymar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 17:07
Michael Knight schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:04:
[...]

Na de "gebruikelijke" garantie van 2 jaar, spreken we van een nominale levensduur... (bij de wet geregeld)
2 jaar dacht ik al , maar ik kan op de sony site nergens vinden dat de periode 2 jaar zou zijn, zelfs bij de algemene garantie voorwaarden van alle artikelen geven ze 1 jaar op.

Gr.Roymar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 dagen mijn KDL-32D3000E binnen.

Ik heb toch enkele vragen erover. Het beeld is best goed scherp, ook analoog ziet er goed uit.
Maar ik zie toch wat problemen met bewegingen.

Soms zie ik gewoon happeringen in het beeld. Dacht eerst dat het alleen bij beelden waren die niet breedbeeld waren, maar nu zie ik het ook bij breedbeeld. Was bijvoorbeeld naar de docu van EasyCruise aan het kijken, waar een vliegtuig van rechts naar links kwam. Zag toch zeker 3 a 4 schokken. Ik zie het probleem bij UPC Digitaal en analoog. Ik kan mijn vinger op de zere plek leggen (tv, signaal, uitzending, instelling?)

Nu heb ik niet veel verstand van LCD en het is ook mijn eerste LCD, dus ik weet niet wat normaal is. Wel lees ik overal dat de TV erg goed is in bewegings correctie voor LCD tv's. Dus wat mag ik nu verwachten, wat is normaal (voor een tv van 1300 euro).

Iemand ervaring met deze TV of tips wat het kan zijn, of een referentiekader of dit normaal is (ben ik een zeikerd ;)). Anyweg elk commentaar (met betrekking tot mijn probleem ;)) is erg welkom.

PA666

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:18:
Ik heb nu 2 dagen mijn KDL-32D3000E binnen.

Ik heb toch enkele vragen erover. Het beeld is best goed scherp, ook analoog ziet er goed uit.
Maar ik zie toch wat problemen met bewegingen.

Soms zie ik gewoon happeringen in het beeld. Dacht eerst dat het alleen bij beelden waren die niet breedbeeld waren, maar nu zie ik het ook bij breedbeeld. Was bijvoorbeeld naar de docu van EasyCruise aan het kijken, waar een vliegtuig van rechts naar links kwam. Zag toch zeker 3 a 4 schokken. Ik zie het probleem bij UPC Digitaal en analoog. Ik kan mijn vinger op de zere plek leggen (tv, signaal, uitzending, instelling?)

Nu heb ik niet veel verstand van LCD en het is ook mijn eerste LCD, dus ik weet niet wat normaal is. Wel lees ik overal dat de TV erg goed is in bewegings correctie voor LCD tv's. Dus wat mag ik nu verwachten, wat is normaal (voor een tv van 1300 euro).

Iemand ervaring met deze TV of tips wat het kan zijn, of een referentiekader of dit normaal is (ben ik een zeikerd ;)). Anyweg elk commentaar (met betrekking tot mijn probleem ;)) is erg welkom.

PA666
Je zou eens kunnen kijken waar bewegingsverbetering op staat. Als deze namelijk uit staat lijkt dit namelijk redelijk logisch. Zet hem op standaard, en het moet beter zijn. Ik zou hem niet op hoog zetten, omdat dit ook wel vaak fout schijnt te gaan. Denk dat het dan al beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand met een 40D3000 die me eens kan uitleggen wat de PiP en PaP mogelijkheden van het toestel zijn?

Tv naast teletekst
Tv naast tv (moet je dan niet 2 bronnen hebben? Bvb SD en HD (of externe bron zoals DVD speler, PS3, ...) naast elkaar
...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wanneer wordt de 40w3000 verwacht?
Ik sta nu op het punt een 40w2000 te kopen.

Vraag me af hoeveel meer hij gaat kosten en wat hij ook meer te bieden heeft.
Hopelijk 1080p via VGA/Component.. of ben ik aan het dromen?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

multipasser schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:34:
Wanneer wordt de 40w3000 verwacht?
Ik sta nu op het punt een 40w2000 te kopen.

Vraag me af hoeveel meer hij gaat kosten en wat hij ook meer te bieden heeft.
Hopelijk 1080p via VGA/Component.. of ben ik aan het dromen?
Sowieso 1080p via component en VGA. Verder nog een betere kleurweergave, Bravia engine EX (volgens mij dezelfde als nu in de X serie zit, dus dat zou betere SD weergave betekenen) en 24p weergave, waardoor Bluray en HDDVD met minder 'judder' afgespeeld zullen worden.

Prijzen zijn nog niet bekend, maar zullen zo'n kleine 1000 euro boven de huidige W serie prijzen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 14:43
De KDL-40W2000 is nu wel erg goedkoop, waarschijnlijk omdat er nieuwe modellen komen.
Die nieuwe modellen hebben voor zover ik kan zien niet veel extra's behalve wat meer aansluitingen.
Nu lees ik hier en daar dat er wat problemen zijn met de 40W2000, ik lees ook dat de HDMI aansluiting geen 1080p doet maar alleen op de component ingang?
Kan iemand voor mij wat licht schijnen op deze 2 puntjes? Bedankt.
Is jullie advies wachten of meteen kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door xmenno op 30-07-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

xmenno schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:18:
De KDL-40W2000 is nu wel erg goedkoop, waarschijnlijk omdat er nieuwe modellen komen.
Die nieuwe modellen hebben voor zover ik kan zien niet veel extra's behalve wat meer aansluitingen.
Nu lees ik hier en daar dat er wat problemen zijn met de 40W2000, ik lees ook dat de HDMI aansluiting geen 1080p doet maar alleen op de component ingang?
Kan iemand voor mij wat licht schijnen op deze 2 puntjes? Bedankt.
Is jullie advies wachten of meteen kopen?
Als je één post boven de jouwe kijkt, dan zie je de belangrijkste verschillen tussen de oude W en de nieuwe W serie.
Persoonlijk vind ik de verschillen zodanig de moeite waard dat ik wil wachten, maar da's natuurlijk een eigen keus.
de 40W2000 doet verder juist wel 1080p via HDMI en juist niet via de andere aansluitingen (al kan je het via VGA ook aan de praat krijgen). Er waren nogal problemen met clouding op de 2000 serie (zowel de W als de X), maar in de laatste batches schijnt dit probleem niet of in ieder geval een stuk minder voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Vraagje

De xxD3000 serie heeft een DVB-C en DVB-T tuner.
Hiervoor is een CI-module nodig, zoals de Alphacrypt Classic.
Deze moet compatibel zijn met Irdeto-2.

Werkt een "Irdeto EuroCAM" CI-module ook ?
Deze kost de helft van de Alphacrypt ...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ReMiA schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:08:
Vraagje

De xxD3000 serie heeft een DVB-C en DVB-T tuner.
Hiervoor is een CI-module nodig, zoals de Alphacrypt Classic.
Deze moet compatibel zijn met Irdeto-2.

Werkt een "Irdeto EuroCAM" CI-module ook ?
Deze kost de helft van de Alphacrypt ...... :?
Als je de laatste pagina's van dit topic (vanaf de eerste berichtgeving over de KDL-xxD3000 serie) doorneemt dan weet je ondertussen toch wel beter mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
RG2005 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:22:
[...]

Als je de laatste pagina's van dit topic (vanaf de eerste berichtgeving over de KDL-xxD3000 serie) doorneemt dan weet je ondertussen toch wel beter mag ik hopen?
Ik heb het topic gelezen en iedereen heeft het over de Alphacrypt.
Dat wil niet zeggen dat een andere niet werkt ....
Een Irdeto CI-module zou toch "Irdeto 2" compatibel moeten zijn :?
Het Sony Digitenne (DVB-T) pakket bevat ook geen Alphacrypt kaart ....

50euri of 110 euri is een behoorlijk verschil namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Michael Knight schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:10:
[...]

Krijg je die info wel meegestuurd via de aanbieder?

Ik krijg wel die info dacht ik, alleen heb ik nu digitale tv via een schotel dus kan het niet meer checken voor je.
Nou beneden heb ik UPC Digital die geeft het wel mee, maar boven kijk
ik Analoog en die geeft geen progamma info mee, dus volgens
mij zit het er gewoon niet op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Heb het gevonden:
http://mgv.multikabel.nl/...e=viewtopic&p=13929#13929

Werkt dus niet met een andere dan de Alphacrypt

Meer info op
http://digitalekabeltelev...er/alphacrypt/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ReMiA schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:08:
Ik heb het topic gelezen en iedereen heeft het over de Alphacrypt.
Dat wil niet zeggen dat een andere niet werkt ....
Een Irdeto CI-module zou toch "Irdeto 2" compatibel moeten zijn :?
Het Sony Digitenne (DVB-T) pakket bevat ook geen Alphacrypt kaart ....

50euri of 110 euri is een behoorlijk verschil namelijk.
De AlphaCrypt of een Irdeto 2 Euro CAM zijn inderdaad alle twee Irdeto 2 compatible. De smartcard van de Irdeto 2 kabelbedrijven in Nederland heeft echter nog een zogenaamde camkey nodig voordat hij zijn werk wil doen. Die camkey wordt afgegeven door de aanbevolen Irdeto 2 kabel ontvangers, maar helaas niet door standaard Irdeto 2 CAM's waaronder de Irdeto 2 Euro CAM. Met dank aan de Nederlandse Irdeto 2 kabelbedrijven die namelijk niet willen hebben dat hun klanten andere apparatuur gebruiken dan de door hun aanbevolen kabel ontvangers.

Gelukkig is de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM zo vriendelijk geweest om ook die camkey te implementeren waardoor de smartcard van de Irdeto 2 kabelbedrijven ook in de AlphaCrypt Classic CAM wil werken. Daardoor kan je nu van bijvoorbeeld de geïntegreerde DVB-C ontvanger in de Sony KDL-xxD3000 serie gebruik maken of van één van de andere TV's met een geïntegreerde DVB-C ontvanger. Er is echter absoluut geen enkele garantie te geven dat deze AlphaCrypt oplossing in de toekomst blijft werken, want zoals gezegd zijn de Irdeto 2 kabelbedrijven er op tegen. Dat is dus een afweging die je zelf zal moeten maken.

Wat je precies bedoelt met die vergelijking met het Sony Digitenne Startpakket weet ik niet, want daar gaat het om een andere ontvangsttechniek, namelijk DVB-T in plaats van DVB-C. En Digitenne van KPN maakt gebruik van Conax voor het coderingssysteem in plaats van Irdeto 2. Vandaar dat in dat Startpakket een smartcard voor Digitenne zit en een Conax CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Bedankt :)

Duidelijk verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke grootte raden jullie me aan in de D3000 reeks? 32" of 40"?

Ik kijk vanaf zo'n 3 meter, mijn vriendin vanaf +/- 3,5 meter. Is 40" er dan wat over?
Ik denk zelf dat 37" een perfecte grootte zou kunnen zijn, maar heb ergens toch een voorkeur voor de D3000 reeks, dus moet ik de knoop nu doorhakken... 32" of 40"?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:46:
Welke grootte raden jullie me aan in de D3000 reeks? 32" of 40"?

Ik kijk vanaf zo'n 3 meter, mijn vriendin vanaf +/- 3,5 meter. Is 40" er dan wat over?
Ik denk zelf dat 37" een perfecte grootte zou kunnen zijn, maar heb ergens toch een voorkeur voor de D3000 reeks, dus moet ik de knoop nu doorhakken... 32" of 40"?

Wat denken jullie?
zitten jullie niet naast elkaar? ;)

3-3,5 mtr imho 32"
4-4,5 mtr imho 40"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 15-09 21:48

TF

bla bla

toch jammer dat het een SD DVB-c is.... alhoewel ik er wel 100% blij mee ben. Werkt perfect, zelfs beter dan met dat gore kastje van smangsmung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
TF schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:06:
toch jammer dat het een SD DVB-c is.... alhoewel ik er wel 100% blij mee ben. Werkt perfect, zelfs beter dan met dat gore kastje van smangsmung
Wat kost zo'n alphacrypt moduletje eigenlijk? Zit te twijfelen tussen de V2500 en de D3000, prijsverschil is zo'n 300 euro uit mn hoofd en het grootste verschil is die ingebouwde decoder (toch?). Ik heb al een Samsung decodertje staan en ik vraag me af of die ingebouwde decoder de 300 euro verschil waard is.

Tenzij het beeld heel veel beter is dan de V2500 maar dat is naar mijn weten niet het geval. Of zit ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41

JME

zeg maar Jamie

Reken op ruim 100 euro voor de Alphacrypt, plus zo'n 30 euro voor het kaartje van je kabelboer (maar die laatste had je toch al nodig).
Voordeel van de D3000 boven de V2500 is overigens niet alleen de DVB-c maar ook 100Hz plus MotionFlow. Tis maar net waar je voor kiest.

Iemand overigens al ergens een onafhankelijke test gespot van de 40D3000? Ik zie allemaal lovende verhalen over de 32D3000, maar op 40" kan dat zomaar (letterlijk) een heel ander beeld geven. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 14:43
Blindfold schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:44:
[...]

Als je één post boven de jouwe kijkt, dan zie je de belangrijkste verschillen tussen de oude W en de nieuwe W serie.
Persoonlijk vind ik de verschillen zodanig de moeite waard dat ik wil wachten, maar da's natuurlijk een eigen keus.
de 40W2000 doet verder juist wel 1080p via HDMI en juist niet via de andere aansluitingen (al kan je het via VGA ook aan de praat krijgen). Er waren nogal problemen met clouding op de 2000 serie (zowel de W als de X), maar in de laatste batches schijnt dit probleem niet of in ieder geval een stuk minder voor te komen.
Tnx, ik wacht wel even af wat die nieuwe modellen dan gaan kosten en wanneer ze komen. Kan op dit moment nog niets vinden in Nederland of Duitsland.
Clouding of dergelijke problemen zit ik niet op te wachten en de bedoeling is wel om in de toekomst Blu-Ray te gaan kijken.
Kwam er nog achter dat mijn DVD speler een composite uitgang heeft, dat lijkt me wel positief? Heb verder geen idee of dat goed werkt of wat het voordeel is voor een HD TV, het schijnt beter te zijn? :S Mijn huidige TV heeft in ieder geval alleen een scart aansluiting en ik weet niet of daar composite in kan, het is maar een simpele Aristona dus waarschijnlijk niet.
De komende KDL-40W3000 en KDL-40V3000 zien er in ieder geval ook mooi uit.

edit:
composite moet zijn component |:(

[ Voor 3% gewijzigd door xmenno op 31-07-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:51:

Iemand overigens al ergens een onafhankelijke test gespot van de 40D3000? Ik zie allemaal lovende verhalen over de 32D3000, maar op 40" kan dat zomaar (letterlijk) een heel ander beeld geven. Iemand?
dat zal toch wel loslopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:00:
[...]

zitten jullie niet naast elkaar? ;)

3-3,5 mtr imho 32"
4-4,5 mtr imho 40"
Lol :)

We liggen eigenlijk beide languit in één zetel... Vandaar dat er wel een verschil op zit.
Nu had ik op een ander (engelstalig) forum van iedereen te horen gekregen dat ik vanaf 3 meter en meer niet moest twijfelen en voor 40" gaan...

Jouw mening doet me wel terug twijfelen. :?
Lastige beslissing, want je zou het eigenlijk eens moeten kunnen uittesten, en ik denk niet dat ik een zogenaamde 'bekoelingsperiode' heb als ik de tv niet via een internetsite aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
JME schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:51:
Reken op ruim 100 euro voor de Alphacrypt, plus zo'n 30 euro voor het kaartje van je kabelboer (maar die laatste had je toch al nodig).
Voordeel van de D3000 boven de V2500 is overigens niet alleen de DVB-c maar ook 100Hz plus MotionFlow. Tis maar net waar je voor kiest.

Oh das nog wel een aardig bedrag wat er dan bij komt. Smartcard heb ik al, ik kijk al een tijdje digitaal op mn CRT breedbeeld. Maarja ik wacht denk ik nog even af, heb em eigenlijk pas echt nodig wanneer ik een ps3 koop (doe ik bij de release van GTA4 :9 ) over een maandje of 2, even kijken hoe de prijzen dan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:00:
[...]ik denk niet dat ik een zogenaamde 'bekoelingsperiode' heb als ik de tv niet via een internetsite aankoop.
Volgens mij heb je dat recht altijd. Iedere consument heeft het recht (Europese wetgeving) om binnen een week een koop te ontbinden. Gezeur met "u krijgt van ons een tegoedbon" of "wij doen niet aan ruilen" hoef je in de eerste week na aankoop dus van geen enkele leverancier te accepteren. Niet van een internetsite, maar voor zover ik weet ook niet van een gewone winkel. Zolang de leverancier op de Europese markt handelt, is het Europees recht van toepassing, en volgens mij is deze wet niet speciaal voor webwinkels (misschien kan iemand die de wet echt kent dit bevestigen of ontkrachten?). Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het product in nieuwstaat en in originele verpakking weer retour doet.
Lastig wordt het als je leverancier geen fysiek (afhaal)adres heeft, dan moet je je TV op eigen kosten gaan opsturen en vooraf mailcontact leggen. Dat laatste kunnen ze dan gaan rekken en ik heb geen idee waar je met je rechten blijft als je via de mail gaat communiceren en de tegenpartij zegt nooit iets te hebben gezien...
Maar los daarvan: de afkoelingsperiode ligt vast bij wet, dus het maakt niet uit of je leverancier die wel of niet in zijn eigen voorwaarden heeft opgenomen.

Laatste vraagje: waarom zou je je TV niet via het web willen kopen?

[ Voor 11% gewijzigd door JME op 31-07-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

JME schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:10:
[...]
Volgens mij heb je dat recht altijd. Iedere consument heeft het recht (Europese wetgeving) om binnen een week een koop te ontbinden. Gezeur met "u krijgt van ons een tegoedbon" of "wij doen niet aan ruilen" hoef je in de eerste week na aankoop dus van geen enkele leverancier te accepteren. Niet van een internetsite, maar voor zover ik weet ook niet van een gewone winkel.[...]
Voor zover ik weet geldt die afkoelperiode alleen voor online aankopen...

edit:
De vragensteller heeft bij deze twee tegengestelde "voor zover ik weet"-beweringen als antwoord en het wachten is zoals vaker op een echte deskundige die het gewoon kan aantonen...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Sukkel op 31-07-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ook prima. Nóg een reden erbij om online te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
xmenno schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:54:
[...]
Kwam er nog achter dat mijn DVD speler een composite uitgang heeft, dat lijkt me wel positief? Heb verder geen idee of dat goed werkt of wat het voordeel is voor een HD TV, het schijnt beter te zijn? :S
Helaas, maar composite is zowat de slechtste aansluiting die je kan hebben!
Volgorde van slecht naar goed:
Composite (geel, en audio kabeltjes, kan ook in scartvorm voorkomen)
S-Video (meestal scart kabeltje met pinnetjes)
RGB-scart
Component (Y/Pb/Pr)
Hdmi

Voor op een HDTV deftig beeld te krijgen met een gewonen dvdspeler, is een componentaansluiting geen overbodige luxe. Indien je dvdspeler dan progressive scan heeft is het weer al iets beter.
Voor nog beter beeld kan je een upscale-dvdspeler kopen.
En voor het ultieme HD: Blue-ray, HD-DVD, of via PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:00:
[...]
Lol :)

We liggen eigenlijk beide languit in één zetel... Vandaar dat er wel een verschil op zit.
Nu had ik op een ander (engelstalig) forum van iedereen te horen gekregen dat ik vanaf 3 meter en meer niet moest twijfelen en voor 40" gaan...

Jouw mening doet me wel terug twijfelen. :?
[...]
Het is maar een mening van een gebruiker hoor...
Hier heb je nog een mening:
Ik heb een 40" (Sony KDL-40X2000) en we zitten tussen de 2-3.5 meter (afhankelijk van waar je gaat zitten). Gaat allemaal prima!

Opmerking is wel dat ik alle SD-signalen nu alleen nog via UPC digital box bekijk in anamorfe stand. Is (misschien mede dankzij de Bravia EX engine) zelfs op 1 meter nog prima te doen. Als ik 720p of 1080p uitzendingen bekijk (of internetpagina) via de HDMI uitgang van mijn HTPC, dan maakt het geen bal uit hoe dicht ik er met mijn neus op wil zitten. Desnoods ga ik er een bureau voor schuiven en ga ik het als 40"monitor gebruiken... op 50 cm...

Dus trek je vooral niet zoveel aan van al die meningen (vooral niet van degenen die beweren dat 40" te groot is voor iemand die op 3.5 meter zit) en vraag jezelf gewoon af waar jij zelf het ding voor wil gebruiken, wat voor content en input, hoe mooi het staat in je huiskamer, mening van je vriendin... etc. etc.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 31-07-2007 12:38 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.