Bij mij begon het ook na de preview periode inderdaad. Hij doet het op een gegeven moment wel ja, maar het hoort natuurlijk niet en is zeer irritant. Wat kun je er tegen doen om het te verhelpen, wil ik graag weten. Iemand een idee??TF schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:10:
Ik heb ook een 32D3000 met een Alphacrypt op multikabel. Sinds mijn previev is verlopen krijg ik ook de melding dat ik niet entitled ben. Ach....na zon 5 seconden doet ie het toch....
Voor als nog ben ik erg tevreden ....
Aangezien je nu weer dezelfde vraag stelt neem ik aan dat je mijn eerdere reactie niet gelezen hebt. Bij deze dus nog een kleine samenvatting: Niets. Ook de aanbevolen kabelontvangers hebben dit voor zover het modellen betreft die echt naar standby stand gaan als je ze standby zet. Er zijn ook aanbevolen kabelontvangers die het probleem niet kennen, maar die blijven in standby stand gewoon werkzaam hoewel ze geen beeld meer weergeven en blijven dus stroom consumeren.Anoniem: 225968 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:23:
Bij mij begon het ook na de preview periode inderdaad. Hij doet het op een gegeven moment wel ja, maar het hoort natuurlijk niet en is zeer irritant. Wat kun je er tegen doen om het te verhelpen, wil ik graag weten. Iemand een idee??
Anoniem: 134465
Zag net op kieskeurig.nl dat Sony twee nieuwe LCD's op de markt heeft gezet, de 40S3000 en de 40S3010. Op sony.nl staat (nog) niks vermeld over deze serie, op sony.be en sony.de weer wel. Ze lijken bijzonder veel op de xxD3000 serie. Deze serie mist echter de 100Hrz technologie en accepteert geen 1080p. Voor de rest komen de specs geloof ik wel overeen. Is er iemand bekend of heeft er iemand ervaring met deze nieuwe LCD serie?
Anoniem: 225968
Archie, je hebt helemaal gelijk. Gisteren kon ik alleen de reactie van TF zien, waarop ik dacht, ja maar mijn vraag staat nog wel open eerlijk gezegd... ik zag jouw reactie niet dus, waarom weet ik niet trouwens.ArChie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:40:
[...]
Aangezien je nu weer dezelfde vraag stelt neem ik aan dat je mijn eerdere reactie niet gelezen hebt. Bij deze dus nog een kleine samenvatting: Niets. Ook de aanbevolen kabelontvangers hebben dit voor zover het modellen betreft die echt naar standby stand gaan als je ze standby zet. Er zijn ook aanbevolen kabelontvangers die het probleem niet kennen, maar die blijven in standby stand gewoon werkzaam hoewel ze geen beeld meer weergeven en blijven dus stroom consumeren.
Maar nu wel en dank je voor je uitleg over de EMM's en hoe het werkt! Niets aan te doen dus. Hoe zet ik de entitlement messages uit via Smartcard messages: OFF of anders?
Thanks again, WDLA
Ik heb hetzelfde probleem, alleen geeft hij mij mij de melding als ie uit stand-by komt, als ik dan de tv weer opnieuw aanzet, dus met de knop op de televisie doet ie het weer. Heb je dat al eens gedaan, hem op de televisie aanzetten?blauwvinger schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:35:
Ik heb sinds 2 weken de Sony 32D-3000 met Alphacrypt kaart en het digitale pakket van @Home. Dit werkte tot nu toe perfect. Echter als ik nu digitaal wil kijken krijg ik de melding "Gekozen programma niet beschikbaar". Wie kan mij helpen in de oplossing van dit probleem ? De smartcard is nog wel geldig want via "oude" Samsung decoder krijg ik gewoon beeld en geluid.
Kan ik per ongeluk iets veranderd hebben in het menu "instellingen CA-module"
waardoor het niet meer werkt ?
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf nog een poos bezig geweest om digitaal weer beeld te krijgen. Dit lukte mij uiteindelijk door in het menu "instellingen CA-module" en dan submenu "email messages" op de OK-toets te drukken bij "delete all messages" . Dit lijkt meer op geluk dan wijsheid. Gevoelsmatig lijkt mij dit een bug van dit toestel.Cubiso schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:43:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, alleen geeft hij mij mij de melding als ie uit stand-by komt, als ik dan de tv weer opnieuw aanzet, dus met de knop op de televisie doet ie het weer. Heb je dat al eens gedaan, hem op de televisie aanzetten?
Ik heb de AlphaCrypt gebruikt in combinatie met de Loewe Xelos A 26 en de TechniSat HD-Vision 32 en vond zelf de OFF setting het prettigst bij deze TV's. Zie onderstaand mijn settings voor de AlphaCrypt die ik doorgaans gebruik:Anoniem: 225968 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:04:
Maar nu wel en dank je voor je uitleg over de EMM's en hoe het werkt! Niets aan te doen dus. Hoe zet ik de entitlement messages uit via Smartcard messages: OFF of anders?

Maar experimenteer wat met de "Smartcard Messages" settings zou ik zeggen. Dat kan verder geen kwaad.
Anoniem: 196692
Ik heb sinds 2 weken een 32s2530 (voorheen een P2530, maar dat beeld flikkerde). In eerste instantie zeer tevreden, maar sinds een paar dagen merk ik steeds een paar irritante witte vlekken op, clouding dus. Vooral s'avonds een doorn in het oog. In het begin zag ik die vlek alleen zitten bij puur zwart beeld, maar inmiddels valt hij ook al op bij donkere beelden.
Het is niet heel goed te zien, want ik heb de foto's overdag gemaakt, na een half uurtje aan te hebben gestaan.

Het treed nu al op na 15 minuten TV kijken, en hoe langer de TV aanstaat, hoe witter die vlek wordt. De vlek rechtsonderin lijkt de meest opvallende maar in het midden bovenin zit nog een veel fellere vlek. Dat is alleen niet zo goed te zien.
Meer mensen hier last van met de S serie? Ik weet dat er met de W2000 serie veel problemen waren met clouding, maar de S wist ik niet.
Hoe zit het met de D3000, is die 'cloud'-loos? Ik heb een beetje het gevoel dat je een lot uit de loterij koopt bij Sony. Eerst dat gezeur met die P, nu die S weer.
Het is niet heel goed te zien, want ik heb de foto's overdag gemaakt, na een half uurtje aan te hebben gestaan.

Het treed nu al op na 15 minuten TV kijken, en hoe langer de TV aanstaat, hoe witter die vlek wordt. De vlek rechtsonderin lijkt de meest opvallende maar in het midden bovenin zit nog een veel fellere vlek. Dat is alleen niet zo goed te zien.
Meer mensen hier last van met de S serie? Ik weet dat er met de W2000 serie veel problemen waren met clouding, maar de S wist ik niet.
Hoe zit het met de D3000, is die 'cloud'-loos? Ik heb een beetje het gevoel dat je een lot uit de loterij koopt bij Sony. Eerst dat gezeur met die P, nu die S weer.
Anoniem: 191728
Awel , ik heb hier ook al iets over gepost...ik heb de KDL 40X2000 en heb hetzelfde probleem gehad...
Heb mijn toestel bij Sonycenter zelf gekocht...en heb de extra garantie genomen...normaal heb je 1 of 2 jaar sony garantie , en ik heb betaalt voor extra 3 jaar , dus ong.5 jaar garantie heb ik nu ( is wel nodig vind ik als je een duur scherm koopt)
Nu ik heb ook die wolken op mn scherm , ik heb er fotos van gemaakt en laten zien ...na 2 dagen telefoon gehad dat ze mn scherm kwamen ophalen...
Ze zijn hem komen halen en hebben me een nieuw vervang toestel gegeven(26S2030)
Ben mn X2000 2 tot 3 weken kwijt...
In ieder geval...ze hebben hem meegenomen , dus zal ik dan wel zien als ik nog last heb van die wolken.
Zal iets laten weten
Heb mijn toestel bij Sonycenter zelf gekocht...en heb de extra garantie genomen...normaal heb je 1 of 2 jaar sony garantie , en ik heb betaalt voor extra 3 jaar , dus ong.5 jaar garantie heb ik nu ( is wel nodig vind ik als je een duur scherm koopt)
Nu ik heb ook die wolken op mn scherm , ik heb er fotos van gemaakt en laten zien ...na 2 dagen telefoon gehad dat ze mn scherm kwamen ophalen...
Ze zijn hem komen halen en hebben me een nieuw vervang toestel gegeven(26S2030)
Ben mn X2000 2 tot 3 weken kwijt...
In ieder geval...ze hebben hem meegenomen , dus zal ik dan wel zien als ik nog last heb van die wolken.
Zal iets laten weten
Anoniem: 196692 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:24:
Ik heb sinds 2 weken een 32s2530 (voorheen een P2530, maar dat beeld flikkerde). In eerste instantie zeer tevreden, maar sinds een paar dagen merk ik steeds een paar irritante witte vlekken op, clouding dus. Vooral s'avonds een doorn in het oog. In het begin zag ik die vlek alleen zitten bij puur zwart beeld, maar inmiddels valt hij ook al op bij donkere beelden.
[afbeelding]
kijk dat is info waar we wat aan hebben. Super gespot. Ben benieuwd wanneer er wat veranderingen op sony.nl komt.
Mijn 40W2000 geeft sinds vanochtend alleen maar verticaal gekleurde strepene met 1 a 2 horizontale strepen in het midden. Het menu is ook niet te zien dus het ligt niet aan de kabel.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wordt morgen sony bellen ben ik bang
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wordt morgen sony bellen ben ik bang
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Anoniem: 226743
http://www.1staudiovisual...-lcd-tv-c-52_136_165.html
Op deze site wordt de Sony KLD-40X3500 op 24 augustus verwacht. Voor 1815 pond. Nou ben benieuwd.
Op deze site wordt de Sony KLD-40X3500 op 24 augustus verwacht. Voor 1815 pond. Nou ben benieuwd.
Tja, in Duitsland wordt de KDL-40X3500 verwacht in augustus 2007 met een adviesprijs van 2.999,- Euro. Waar je nu precies op doelt met "benieuwd zijn" is mij niet helemaal duidelijk.Anoniem: 226743 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:58:
http://www.1staudiovisual...-lcd-tv-c-52_136_165.html
Ik ga namelijk een nieuwe tvtje kopen. De Philips 47pfl9732 en de Sony KLD-46X3000/3500 staan boven aan mijn verlanglijst. Dus wachten welke "beter" is.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de KDL-40X3000 en de KDL-40X3500?
Adviesprijsverschil tussen de twee is ca. EUR 250.
Volgens de tabel zijn ze technisch hetzelfde en zou het verschil dus in de vormgeving moeten zitten...
Maar wat zou dan het verschil zijn?
De huidige X-serie onderscheidt zich duidelijk van de rest door het "zweven in glas".
Zou dat bij één van de twee niet meer het geval zijn?
Adviesprijsverschil tussen de twee is ca. EUR 250.
Volgens de tabel zijn ze technisch hetzelfde en zou het verschil dus in de vormgeving moeten zitten...
Maar wat zou dan het verschil zijn?
De huidige X-serie onderscheidt zich duidelijk van de rest door het "zweven in glas".
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Plaatjes van de twee genoemde modellen heb ik nog niet gevonden, maar wel twee andere maten uit beide series.The_Sukkel schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:47:
De KDL-48X3000:

De KDL-52X3500:

Verschil is de uiterlijk. De X3500 heeft een zwarte vaste omlijsting. De X3000 heeft een verwisselbare omlijsting net als de oude x serie.
Volgens mij ook. De Duitstalige beschrijving van het originele persbericht geeft aan dat beide modellen technisch gelijk zijn. De omlijsting van de X3500 serie is echter van geborsteld aluminium en dat zal dan wel het prijsverschil van 250 euro tot gevolg hebben.Anoniem: 226743 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:09:
Verschil is de uiterlijk. De X3500 heeft een zwarte vaste omlijsting. De X3000 heeft een verwisselbare omlijsting net als de oude x serie.
Heb gehoord dat de 32D3000 nogal gevoelig zou zijn voor een niet optimaal (analoog) signaal. Iemand ervaring met de ontvangst van een iets verwakt antennesignaal? Hoe is in die situatie de beeldkwaliteit t.o.v. een 100HZ CRT toestel?
Ook zou de 'zapsnelheid' van dit toestel erg laag zijn?
Anoniem: 50159
Ik heb de 32D3000 en vind het analoge signaal bar en bar slecht vergeleken bij het digitale signaal. Maar dat kan aan mijn provider liggen.Ruud2007 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 07:36:
Heb gehoord dat de 32D3000 nogal gevoelig zou zijn voor een niet optimaal (analoog) signaal. Iemand ervaring met de ontvangst van een iets verwakt antennesignaal? Hoe is in die situatie de beeldkwaliteit t.o.v. een 100HZ CRT toestel?
Anoniem: 228301
Welke provider heb je dan wel?!?!? Mijn 40D3000 is ook niet loepzuiver naar mijn idee en ik vraag me dus sterk af of ik TV moet controleren of digitaal signaal gaan aanschaffen (Jammer dat UPC digitale kaart niet werkt in de slot).Anoniem: 50159 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:19:
[...]
Ik heb de 32D3000 en vind het analoge signaal bar en bar slecht vergeleken bij het digitale signaal. Maar dat kan aan mijn provider liggen.
Overigens herkent de TV wel een aantal kanalen digitaal (digital knop op de afstandbediening) maar daar vindt ik de kwaliteit ook slecht vergeleken met de MM en andere electronica signalen / weergaves.
>> Komt dit wellicht door de Coax kabel die niet door een UPC kastje gaat? <<
Ik vind het al raar dat een signaal dat rechtstreeks binnenkomt eerst door een kastje moet om digitaall te worden, maar ik ben wellicht een digibeet op dat gebied....
Hierboven staat dat de nieuwe X serie een HDTV-decoder, DVB-C en DVB-T tuner heeft. DVB-T kunnen we wel met digitenne gebruiken denk ik maar kunnen we in Nederland ook iets met de HDTV- decoder en DVB-C tuner?
Ik ben dus absoluut niet blij. Ik heb uiteindelijk toch de 32D3000 gekocht, PS3 erop aangesloten, en het viel me verdomme gelijk op dat deze ook een clouding probleem heeft. Ik heb het helemaal gehad 

Als je in dit topic een beetje terug leest dan was je in ieder geval bekend dat je iets kan met de DVB-C tuner in de nieuwe Sony LCD-TV's mits je kabelbedrijf niet UPC is en je het risico aandurft om een AlphaCrypt CAM aan te schaffen waarvan niet zeker is of die altijd zal blijven werken. Hoe het zit met de HDTV decoder is nog niet bekend, dat zal proefondervindelijk vast moeten worden gesteld door iemand met een AlphaCrypt en een HDTV abonnement.Anoniem: 226743 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:55:
Hierboven staat dat de nieuwe X serie een HDTV-decoder, DVB-C en DVB-T tuner heeft. DVB-T kunnen we wel met digitenne gebruiken denk ik maar kunnen we in Nederland ook iets met de HDTV- decoder en DVB-C tuner?
Sorry, ik heb die stukje overgeslagen denk ik. In Amsterdam hebben we zover ik weet KPN voor digitene en UPC voor HD. Dus ik denk dat ik alleen wat aan die DVB-T tuner heb. Ik vroeg dit omdat ik een vergelijking maak tussen de philips 47pfl9732 en sony kdl46x3000/3500.
Integan, ik woon in Antwerpen.Anoniem: 228301 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:04:
[...]
Welke provider heb je dan wel?!?!? Mijn 40D3000 is ook niet loepzuiver naar mijn idee en ik vraag me dus sterk af of ik TV moet controleren of digitaal signaal gaan aanschaffen (Jammer dat UPC digitale kaart niet werkt in de slot).
Overigens herkent de TV wel een aantal kanalen digitaal (digital knop op de afstandbediening) maar daar vindt ik de kwaliteit ook slecht vergeleken met de MM en andere electronica signalen / weergaves.
>> Komt dit wellicht door de Coax kabel die niet door een UPC kastje gaat? <<
Ik vind het al raar dat een signaal dat rechtstreeks binnenkomt eerst door een kastje moet om digitaall te worden, maar ik ben wellicht een digibeet op d at gebied....
Daarnaast biedt Integan op dit moment een kleine 40-tal digitale kanalen digitaal aan, waar meer dan genoeg voor mij is. Deze kanalen zijn ZOVEEL keren scherper dan het analoge signaal. Alleen heb ik problemen met NL1, 2 en 3. Die willen nog wel eens een brak signaal geven. Ik hoop dat dit opgelost is met INDi. Iemand die dat kan uitsluiten? Vraagje aan alle INDi gebruikers hier die ook een digitale tuner hebben op hun Sony: waarom hebben jullie gekozen voor INDi? Je hebt zowiezo al digitaal beeld.. of is de kwaliteit misschien beter?
Hallo,
Ik ben eigenaar van een KDL-40V2500. Na veel geklooi met de instellingen (in eerste instantie was ik zwaar teleurgesteld in de beeldkwaliteit van LCD) heb ik nu een redelijk beeld gekregen.
Echter, bij het bekijken van donkere foto's alsook tijdens donkere beelden op TV .. zie ik een soort van 'lichte horizontale golven' door mijn beeld vloeien. Moeilijk te omschrijven .. maar het gaat van onder naar boven ... soort van lichtere balken die heel snel naar boven bewegen achter elkaar.
Het kan bijna geen storing van een ander apparaat zijn, want ik heb gisteren alles uitgezet behalve de TV en heb erg dure scartkabels (en tijdens foto kijken gaat het niet via scart maar via de camera met zijn kabeltje). Het zaakje is tevens geaard.
Ervaren anderen ook dit 'probleem' ?
Ik ben eigenaar van een KDL-40V2500. Na veel geklooi met de instellingen (in eerste instantie was ik zwaar teleurgesteld in de beeldkwaliteit van LCD) heb ik nu een redelijk beeld gekregen.
Echter, bij het bekijken van donkere foto's alsook tijdens donkere beelden op TV .. zie ik een soort van 'lichte horizontale golven' door mijn beeld vloeien. Moeilijk te omschrijven .. maar het gaat van onder naar boven ... soort van lichtere balken die heel snel naar boven bewegen achter elkaar.
Het kan bijna geen storing van een ander apparaat zijn, want ik heb gisteren alles uitgezet behalve de TV en heb erg dure scartkabels (en tijdens foto kijken gaat het niet via scart maar via de camera met zijn kabeltje). Het zaakje is tevens geaard.
Ik heb INDI, en ik zie een prachtig strak beeld op alle zenders.. Voor je gewone kabel abbo heb je 10 extra zenders bij, betaal je vanaf 10euro per maand heb je al 30 zenders extra + extra full hd zenders, zo kun je nog verder gaan in extra betalen om nog meer "full hd" zenders te hebben. Dan heb ik de box met recorder met hdmi aansluiting genomen van 320 gb die full hd kan opnemen, vtm zend uit in full hd.. de rest zal wel volgen zeker? het gemak waarbij je live programma's pauzeert of opneemt, of een programma dat je aan het opnemen bent van in het begin kunt bekijken terwijl het nog opneemt etc.. zo heb ik mij ook laten vertellen dat indi aan mach 5 zit op hun netwerk, terwijl belgacom en telenet nog moeten upgraden naar mach 3. Ik heb één keer mijn 40d3000 aangesloten op het analoge signaal, maar als je dan digitaal gewend bent is dat toch wel een verschil. Ik zie toch geen brak signaal van de nederlandse zenders, alleen dat die nog veel uitzenden in het 4:3 formaat, terwijl dat op de vlaamse zenders niet het geval is.Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:27:
[...]
Integan, ik woon in Antwerpen.
Daarnaast biedt Integan op dit moment een kleine 40-tal digitale kanalen digitaal aan, waar meer dan genoeg voor mij is. Deze kanalen zijn ZOVEEL keren scherper dan het analoge signaal. Alleen heb ik problemen met NL1, 2 en 3. Die willen nog wel eens een brak signaal geven. Ik hoop dat dit opgelost is met INDi. Iemand die dat kan uitsluiten? Vraagje aan alle INDi gebruikers hier die ook een digitale tuner hebben op hun Sony: waarom hebben jullie gekozen voor INDi? Je hebt zowiezo al digitaal beeld.. of is de kwaliteit misschien beter?
Ik denk dat het aan je scart aansluiting ligt, eerst had mijn dvd aangesloten via scart= analoog, dat gaf toch geen beeld hoe ik het wenste op mijn lcd, toen heb ik het via component aangesloten en dat gaf een hemelsbreed verschil, dus als je kunt sluit het aan via hdmi of component= digitaal. Is ook net zo met de digitale ontvangers.. hdmi of component is de beste verbinding.BoXie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:08:
Hallo,
Kijk dat is goed nieuws. Heb je ook een digitale ontvanger op je tv? Ik ben nl benieuwd of de kwaliteteit van het signaal beter is als je via INDi kijkt of via de digitale tuner. Er zou volgens mij geen verschil moeten zijn. Als ik digitaal kijk heb ik nergens problemen anders dan op de NL zenders... die geven af en toe van die storende pixels of ik krijg helemaal geen signaal. Als jij dit bij INDi niet hebt moet ik dat eens overwegen.brancop schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:16:
[...]
Ik heb INDI, en ik zie een prachtig strak beeld op alle zenders.. Voor je gewone kabel abbo heb je 10 extra zenders bij, betaal je vanaf 10euro per maand heb je al 30 zenders extra + extra full hd zenders, zo kun je nog verder gaan in extra betalen om nog meer "full hd" zenders te hebben. Dan heb ik de box met recorder met hdmi aansluiting genomen van 320 gb die full hd kan opnemen, vtm zend uit in full hd.. de rest zal wel volgen zeker? het gemak waarbij je live programma's pauzeert of opneemt, of een programma dat je aan het opnemen bent van in het begin kunt bekijken terwijl het nog opneemt etc.. zo heb ik mij ook laten vertellen dat indi aan mach 5 zit op hun netwerk, terwijl belgacom en telenet nog moeten upgraden naar mach 3. Ik heb één keer mijn 40d3000 aangesloten op het analoge signaal, maar als je dan digitaal gewend bent is dat toch wel een verschil. Ik zie toch geen brak signaal van de nederlandse zenders, alleen dat die nog veel uitzenden in het 4:3 formaat, terwijl dat op de vlaamse zenders niet het geval is.
Ik neem ook aan dat je gewoon van kanaal wisselt met behump van de afstandbediening van Sony en niet met eentje die INDi levert... of???
Misschien dat ik het toch eens ga ptoberen... INDi
Ja ik heb een digitale ontvanger op de tv, het is de 40d3000, maar ik heb geen digitale kanalen geprogrameerd, om de simpele reden dat ik alles via indi krijg.Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:45:
[...]
Kijk dat is goed nieuws. Heb je ook een digitale ontvanger op je tv? Ik ben nl benieuwd of de kwaliteteit van het signaal beter is als je via INDi kijkt of via de digitale tuner. Er zou volgens mij geen verschil moeten zijn. Als ik digitaal kijk heb ik nergens problemen anders dan op de NL zenders... die geven af en toe van die storende pixels of ik krijg helemaal geen signaal. Als jij dit bij INDi niet hebt moet ik dat eens overwegen.
Ik neem ook aan dat je gewoon van kanaal wisselt met behump van de afstandbediening van Sony en niet met eentje die INDi levert... of???
Misschien dat ik het toch eens ga ptoberen... INDi
Ik zal dat eens doen om te kijken of er een verschil is en zal iets laten weten. Ik wissel wel van kanalen via de afstandsbediening van indi, de tv staat op de av4 hdmi ingang, dus wisselen via de tv gaat niet, maar het gaat goed snel. Opnemen gaat ook super gemakkelijk, gewoon naar de electronische programma gids, het programma dat je wil opnemen doe je met één druk op de knop..
Welk is DE 40" Sony tv om NU te kopen?
Want ik geraak niet echt meer wijs uit de verschillende modellen ...
Prijs is niet zo heel erg belangrijk.
Ik kan kiezen uit Sony Loewe Philipps en Pioneer ... (rest koop ik niet aan inkoopprijs)
Ik kan kiezen uit Sony Loewe Philipps en Pioneer ... (rest koop ik niet aan inkoopprijs)
Hey das vriendelijk dat je dat even wilt checken.brancop schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:02:
[...]
Ja ik heb een digitale ontvanger op de tv, het is de 40d3000, maar ik heb geen digitale kanalen geprogrameerd, om de simpele reden dat ik alles via indi krijg.
Ik zal dat eens doen om te kijken of er een verschil is en zal iets laten weten. Ik wissel wel van kanalen via de afstandsbediening van indi, de tv staat op de av4 hdmi ingang, dus wisselen via de tv gaat niet, maar het gaat goed snel. Opnemen gaat ook super gemakkelijk, gewoon naar de electronische programma gids, het programma dat je wil opnemen doe je met één druk op de knop..
Het grote voordeel -natuurlijk is dat je al je kanalen digitaal bekijkt. Ik moet elke keer swicthen van digitaal naar analoog voor de kanalen die alleen analoog beschikbaar zijn. Maar dat zijn er enkele.
Als nu blijkt dat de kwaliteit van INDi niet veel beter is dan die van de ingebouwde DVB tuner dan weet ik niet echt of ik INDi ga nemen.
Ik zie nu alle kanalen digitaal die ik digitaal wil zien. Ik heb een Sony HD recorder die via smartlink geconnecteerd is. Als ik de EPG van Sony oproep en een programma selecteer om op te laten nemen dan wordt dit signaal naar mijn DVD recorder gestuurd. Dat zijn eigenlijk dezelfde features die je ook beschrijft.... ik bedoel.. INDi kan dan beter zijn en gemakkelijker in gebruik, maar heb ik daar die 250 Euro voor over.. dat is de afweging natuurlijk.
Als prijs niet belangrijk is, zou ik meteen het topmodel van Sony kopen: Sony 40X2000Daggie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:10:
Als je niet zoveel met HD gaat werken, dan zou ik een Pioneer Plasma halen.
Een Sony 40X2000 of een Panasonic TH-42PY700?
De TH-50PY700 (te groot voor mij) is uitgekozen tot beste plasma van het jaar, dus zal de TH-42PY700 ook wel goed zijn zeker?
De Sony 40X3000 zou binnenkort uitkomen. Wat is binnenkort? En wat is er technisch beter aan?
De TH-50PY700 (te groot voor mij) is uitgekozen tot beste plasma van het jaar, dus zal de TH-42PY700 ook wel goed zijn zeker?
De Sony 40X3000 zou binnenkort uitkomen. Wat is binnenkort? En wat is er technisch beter aan?
Technisch is de X3000 beter. Als ik jouw was zou ik nog enkele weken wachten. Eind deze maand komen er nieuwe modellen uit. Ik zelf wacht op de 46X3000/3500 en de Philips 47pfl9732.Daggie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:17:
Een Sony 40X2000 of een Panasonic TH-42PY700?
Even aan iedereen met een 32D3000. Is iedereen cloud vrij? Ben ik dan absoluut de enige met een cloudy model?
Lees dit eens, ik denk dat hier het probleem door sony besproken word..Anoniem: 196692 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:12:
Even aan iedereen met een 32D3000. Is iedereen cloud vrij? Ben ik dan absoluut de enige met een cloudy model?
Notice to owners
The Sony BRAVIA line of flat-panel LCD televisions reflects our commitment to the highest picture quality standards. The products subject to this communication have received exceptionally high ratings for picture performance from a number of well respected home theater sources.
To achieve this high level of performance and picture clarity, Sony utilizes a bright backlight setting. This helps to deliver the brightest picture possible, as well as exceptional picture clarity even in the darkest image sources.
However, under certain dark viewing conditions the setting may cause some of the TV screens to show slightly uneven uniformity. This may be the case with especially blank screens with no video source. This condition is usually not visible under typical viewing conditions, such as watching movies or television programmes, and generally should not affect your viewing experience.
Should you experience the aforementioned, please change your settings as follows:
Setup Menu --> Light Sensor: ON
Setup Menu --> Power Saving: Low or High
Picture Menu --> Reduce the Backlight Level (Factory Setting: Max)
A combination of the above changes may be applied as necessary.
If your television still does not meet with your full satisfaction after these setting adjustments, please contact your national Sony Service organisation .
De beste is de binnenkort komende 40X3500, de voordelen zijn een betere processor, 120Hz motionflow en 24 fps.Daggie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:10:
D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |
Had ik al eens gelezen, maar daar doe ik het dus niet voor. Ik speel zojuist op mijn PS3 bij daglicht, en ik zie die vlekken gewoon zitten, Contrast staat niet eens op volle kracht, en backlight staat op de helft. ik ga niet naar een splinternieuwe TV op halve kracht kijken, daar betaal ik geen 1300 euro voor.brancop schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:42:
[...]
Lees dit eens, ik denk dat hier het probleem door sony besproken word..
Notice to owners
The Sony BRAVIA line of flat-panel LCD televisions reflects our commitment to the highest picture quality standards. The products subject to this communication have received exceptionally high ratings for picture performance from a number of well respected home theater sources.
To achieve this high level of performance and picture clarity, Sony utilizes a bright backlight setting. This helps to deliver the brightest picture possible, as well as exceptional picture clarity even in the darkest image sources.
However, under certain dark viewing conditions the setting may cause some of the TV screens to show slightly uneven uniformity. This may be the case with especially blank screens with no video source. This condition is usually not visible under typical viewing conditions, such as watching movies or television programmes, and generally should not affect your viewing experience.
Should you experience the aforementioned, please change your settings as follows:
Setup Menu --> Light Sensor: ON
Setup Menu --> Power Saving: Low or High
Picture Menu --> Reduce the Backlight Level (Factory Setting: Max)
A combination of the above changes may be applied as necessary.
If your television still does not meet with your full satisfaction after these setting adjustments, please contact your national Sony Service organisation .
Maar ik er is meer mis met die van mij. Ook het geluid doet raar, soms een tikkend en krakend geluid erdoorheen. Dacht eerst dat het aan mijn PS3 lag. Die aan en uit gezet, geen verschil. Vervolgens de TV aan en uit gezet, en het was weg. Om vervolgens weer later op de dag terug te komen.
Ik heb het helemaal gehad met Sony en haar schermen. Toch wil ik eigelijk graag een Sony, het is het enige merk dat met mooie designs komt, en het beeld (buiten die vlekken om) vind ik bij Sony veel mooier dan bij andere merken. Een beetje backlight bleeding doe ik niet moeilijk over, maar iedere keer een paar vlekken prominent in je beeld is echt niet tof bij een gloednieuw scherm.
Een ander probleem is, hoe ziet het eruit over een half jaar, ik had eerst een 32s2530 met hetzelfde probleem, en die vlekken werden met de dag erger.
Mijn d3000 is overigens in spanje in mekaar gezet, waar die van jullie?
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 196692 op 14-08-2007 19:32]
Mensen, ik baal. Kan iemand even wat voor me testen ... bij voorkeur de 40" Sony Bravia eigenaren.
Ik heb een KDL-40V2500.
Bij hele donkere beelden (zo zwart mogelijk) . zie ik duidelijk 'golven stromen' van onder naar boven .. heel snel. Misschien is dit wat ze bedoelen met 'banding' maar volgens mij niet.
Kunnen jullie dit eens simuleren? Even tv kijken .. wachten op een donker beeld .. beeld stilzetten .. en dan kijken of je ook die hele lichte golven ziet lopen. Ziet er beetje uit alsof je een tv aan ziet staan tijdens een tv uitzending (dus je ziet een tv op een tv).
Ik heb een KDL-40V2500.
Bij hele donkere beelden (zo zwart mogelijk) . zie ik duidelijk 'golven stromen' van onder naar boven .. heel snel. Misschien is dit wat ze bedoelen met 'banding' maar volgens mij niet.
Kunnen jullie dit eens simuleren? Even tv kijken .. wachten op een donker beeld .. beeld stilzetten .. en dan kijken of je ook die hele lichte golven ziet lopen. Ziet er beetje uit alsof je een tv aan ziet staan tijdens een tv uitzending (dus je ziet een tv op een tv).
Ik heb dus alle digitale kanalen geinstalleerd die ik via mijn sony tuner kan ontvangen en niet via indi. Er is een miniem verschil in beeldkwaliteit, via indi is het mijn gedacht alles een beetje scherper en wat helderder, ook het geluid is een beetje anders, mss ligt de bitrate wat hoger? Maar het moet gezegd dat het ook een mooi en strak beeld is.. Je hebt wel niet zoveel kanalen alsook geen full hd kanalen, maar als je die extra kanalen niet intereseren, is het dan zijn geld wel waard? De Nederlandse kanalen ontvang ik probleemloos, dat ligt dan toch wel aan de kwaliteit van je inkomend signaal of de toestand van je binnenhuis kabels, maakt toch wel wat uit hoor..Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:10:
[...]
Hey das vriendelijk dat je dat even wilt checken.
Het grote voordeel -natuurlijk is dat je al je kanalen digitaal bekijkt. Ik moet elke keer swicthen van digitaal naar analoog voor de kanalen die alleen analoog beschikbaar zijn. Maar dat zijn er enkele.
Als nu blijkt dat de kwaliteit van INDi niet veel beter is dan die van de ingebouwde DVB tuner dan weet ik niet echt of ik INDi ga nemen.
Ik zie nu alle kanalen digitaal die ik digitaal wil zien. Ik heb een Sony HD recorder die via smartlink geconnecteerd is. Als ik de EPG van Sony oproep en een programma selecteer om op te laten nemen dan wordt dit signaal naar mijn DVD recorder gestuurd. Dat zijn eigenlijk dezelfde features die je ook beschrijft.... ik bedoel.. INDi kan dan beter zijn en gemakkelijker in gebruik, maar heb ik daar die 250 Euro voor over.. dat is de afweging natuurlijk.
Een gebuur die trouwens de 40s3000 heeft had problemen door die slechte toestand van zijn binnenhuis kabels, heeft ook het indi boxke, maar dat is opgelost door de technische dienst van indi die bij hem alle kabels zijn komen nakijken en er een soort van versterker tussen gezet hebben.
Ik heb de 40d3000 al een drietal weken, ik heb toen ik hem had alle settings op maximum gezet om clouding en of strepen of wat jij nu beschrijft eventueel te kunnen ontdekken,, dan ging hij meteen terug, maar er is niks te zien. Nu heb ik de perfecte regeling, voor mij altans, bij donkere stilstaande beelden niks tezien, een mooi egaal donker beeld. Ofwel heb je een storing in het binnenkomend signaal of er scheelt iets aan de tv, heb je het ook bij een dvd beeld?BoXie schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:57:
Mensen, ik baal. Kan iemand even wat voor me testen ... bij voorkeur de 40" Sony Bravia eigenaren.
Ik heb een KDL-40V2500.
Heel erg bedankt dat je het hebt willen testen. Het is toch wel interessant dan inderdaad om naar INDi over te stappen. Maar ik ga nog wat wachten tot er een mooie promo is op die dititale recorder of receiver. Ik vind het nu een beetje te duur. Het is misschien inderdaad een goed gedacht dat de mannen van INDi zelf de installatie dan doen.brancop schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:22:
[...]
Ik heb dus alle digitale kanalen geinstalleerd die ik via mijn sony tuner kan ontvangen en niet via indi. Er is een miniem verschil in beeldkwaliteit, via indi is het mijn gedacht alles een beetje scherper en wat helderder, ook het geluid is een beetje anders, mss ligt de bitrate wat hoger? Maar het moet gezegd dat het ook een mooi en strak beeld is.. Je hebt wel niet zoveel kanalen alsook geen full hd kanalen, maar als je die extra kanalen niet intereseren, is het dan zijn geld wel waard? De Nederlandse kanalen ontvang ik probleemloos, dat ligt dan toch wel aan de kwaliteit van je inkomend signaal of de toestand van je binnenhuis kabels, maakt toch wel wat uit hoor..
Een gebuur die trouwens de 40s3000 heeft had problemen door die slechte toestand van zijn binnenhuis kabels, heeft ook het indi boxke, maar dat is opgelost door de technische dienst van indi die bij hem alle kabels zijn komen nakijken en er een soort van versterker tussen gezet hebben.
Bedankt !
Als Nederlander weet ik natuurlijk niet zeker hoeveel digitale TV aanbieders jullie op de kabel hebben zitten in jullie regio, maar ik neem aan dat het er maar één is namelijk iN-Di. In dat geval worden de digitale kanalen maar één keer verstuurd waarbij gelukkig voor jullie een aantal kanalen ongecodeerd worden doorgegeven die zovwel door de digitale ontvanger van iN-Di als door digitale ontvanger in de Sony TV weergegeven kunnen worden. Een verschil in bitrate voor hetzelfde kanaal is er niet.brancop schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:22:
Ik heb dus alle digitale kanalen geinstalleerd die ik via mijn sony tuner kan ontvangen en niet via indi. Er is een miniem verschil in beeldkwaliteit, via indi is het mijn gedacht alles een beetje scherper en wat helderder, ook het geluid is een beetje anders, mss ligt de bitrate wat hoger?
Ik heb het ook bij andere sources ja. Viel met name op toen ik een nachtfoto bekeek via de digitale camera. Het beeld is prima en egaal .. maar er vloeien een soort bewegende lichte golven overheen van onder naar boven. Erg irritant.brancop schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:31:
[...]
Ik heb de 40d3000 al een drietal weken, ik heb toen ik hem had alle settings op maximum gezet om clouding en of strepen of wat jij nu beschrijft eventueel te kunnen ontdekken,, dan ging hij meteen terug, maar er is niks te zien. Nu heb ik de perfecte regeling, voor mij altans, bij donkere stilstaande beelden niks tezien, een mooi egaal donker beeld. Ofwel heb je een storing in het binnenkomend signaal of er scheelt iets aan de tv, heb je het ook bij een dvd beeld?
Anoniem: 137237
Nieuwe KDL serie's 2007 (voor degene die het nog niet wisten),
Aller eerst de prijzen van de nieuwe serie's (bron: http://www.sony.de).
• KDL-70X3500: December 2007. Prijs nog niet bekend.
• KDL-52X3500: Oktober 2007. 4.999,- Euro
• KDL-46X3500: September 2007. 3.799,- Euro
• KDL-40X3500: Augustus 2007. 2.999,- Euro
• KDL-46X3000: November 2007. 3.399,- Euro
• KDL-40X3000: November 2007. 2.749,- Euro
• KDL-52W3000: Oktober 2007. 4.399,- Euro
• KDL-46W3000: Oktober 2007. 2.999,- Euro
• KDL-40W3000: September 2007. 2.399,- Euro
• KDL-46V3000: Oktober 2007. 2.499,- Euro
• KDL-40V3000: Oktober 2007. 1.949,- Euro
• KDL-46T3500: Oktober 2007. 2.199,- Euro
• KDL-40T3500: Oktober 2007. 1.599,- Euro
Nu wil iedereen natuurlijk nog weten wat de verschillen zijn. Hieronder een overzichtje:

Voor mij word het in iedergeval geen 40w2000. Ik wacht nog even op de nieuwe w3000 of toch doorsparen voor de 40x3000 met MotionFlow. En sony heeft dan eindelijk een usb ingang. Het ziet er in iedergeval veel belovend uit.
Overige Technische gegevens(40x3500):
• Dynamisch contrast: 18,000:1
• Responstijd: 8ms
• Afmeting 112 x 72 x 33 cms
• Picture in Picture
- Zie overigens net dat het oud nieuws was sorry.
Aller eerst de prijzen van de nieuwe serie's (bron: http://www.sony.de).
• KDL-70X3500: December 2007. Prijs nog niet bekend.
• KDL-52X3500: Oktober 2007. 4.999,- Euro
• KDL-46X3500: September 2007. 3.799,- Euro
• KDL-40X3500: Augustus 2007. 2.999,- Euro
• KDL-46X3000: November 2007. 3.399,- Euro
• KDL-40X3000: November 2007. 2.749,- Euro
• KDL-52W3000: Oktober 2007. 4.399,- Euro
• KDL-46W3000: Oktober 2007. 2.999,- Euro
• KDL-40W3000: September 2007. 2.399,- Euro
• KDL-46V3000: Oktober 2007. 2.499,- Euro
• KDL-40V3000: Oktober 2007. 1.949,- Euro
• KDL-46T3500: Oktober 2007. 2.199,- Euro
• KDL-40T3500: Oktober 2007. 1.599,- Euro
Nu wil iedereen natuurlijk nog weten wat de verschillen zijn. Hieronder een overzichtje:

Voor mij word het in iedergeval geen 40w2000. Ik wacht nog even op de nieuwe w3000 of toch doorsparen voor de 40x3000 met MotionFlow. En sony heeft dan eindelijk een usb ingang. Het ziet er in iedergeval veel belovend uit.
Overige Technische gegevens(40x3500):
• Dynamisch contrast: 18,000:1
• Responstijd: 8ms
• Afmeting 112 x 72 x 33 cms
• Picture in Picture
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 137237 op 18-08-2007 12:52]
U bedoelde dit schema? ArChie in "[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic..." 

Bij @Home is vandaag in het digitale pakket de zendernaam Tien veranderd in RTL8. Dit zag ik toen ik even keek met mijn Samsung decoder. Maar als ik kijk via mijn Sony Bravia LCD TV met Alphacrypt kaart blijft echter zendernaam Tien staan . Weet iemand hoe ik deze automatisch veranderd kan krijgen in RTL8. De enige oplossing die ik zelf weet is op dit moment een nieuwe snelcan uit te voeren. Maar dan ben ik vervolgens weer ruim een uur bezig om de zenders in een logische volgorde te krijgen.
Ik begrijp de responstijd van Sony niet. De Sharp heeft een responstijd met 4 ms. Philips met 3 ms maar Sony doet er nog steeds niet aan. Die Motionflow hebben de andere 2 ook.
De volgende keer dat je informatie overneemt van een andere website is het wel zo netjes als je aan bronvermelding doet in plaats van dit te presenteren als zelf samengestelde informatie.Anoniem: 137237 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:01:
Dit is inderdaad één van de problemen met het gebruik van algemene DVB-C ontvangers in plaats van aanbevolen kabel ontvangers. Sommige TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger die ik getest heb zijn zo handig dat ze bij een hernieuwde kanalen scan de al eerder gevonden digitale TV kanalen netjes op hun plaats laten staan en de nieuw gevonden digitale TV kanalen aan het einde van de kanalenlijst plaatsen. Ook geven sommige TV's de optie om alleen te zoeken naar nieuwe digitale kanalen in plaats van een volledige nieuwe scan uit te voeren. Of dit ook zo is bij de Sony TV's weet ik niet. Dat zal je helaas proefondervindelijk moeten vaststellen. Zoek even in de menu opties voor het scannen. Eén gebruiker zal de eerste moeten zijn die het uitprobeert. Laat je ervaringen even weten, dan hebben de anderen er ook nog wat aan.blauwvinger schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:22:
Bij @Home is vandaag in het digitale pakket de zendernaam Tien veranderd in RTL8. Dit zag ik toen ik even keek met mijn Samsung decoder. Maar als ik kijk via mijn Sony Bravia LCD TV met Alphacrypt kaart blijft echter zendernaam Tien staan . Weet iemand hoe ik deze automatisch veranderd kan krijgen in RTL8. De enige oplossing die ik zelf weet is op dit moment een nieuwe snelcan uit te voeren. Maar dan ben ik vervolgens weer ruim een uur bezig om de zenders in een logische volgorde te krijgen.
Als jij de volgende keer leest dan moet je beter lezen want ik heb netjes de bron vermeld. Namelijk sony.de, het staat onder perscentrum en dan in dat mooie pdf bestand onder aan de pagina bij de aankondigingen. Dus....ArChie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:04:
[...]
De volgende keer dat je informatie overneemt van een andere website is het wel zo netjes als je aan bronvermelding doet in plaats van dit te presenteren als zelf samengestelde informatie.
Maar voor jou speciaal:
http://www.sony.de/res/attachment/file/52/1184310555552.pdf
En die foto komt van google. Staat overigens ook in dat pdf bestand.
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 137237 op 18-08-2007 12:33]
Het lijstje met de advies prijzen komt uit het topic dat ik gemaakt had op het MGV forum, inclusief het foutje dat ik gemaakt had met de vergeten vertaling van "August" wat "Augustus" moet zijn in Nederland. De afbeelding met het tabelletje heb ik zelf gemaakt van de tabel in het PDF bestand en online gezet op ImageShack waar je notabene mijn link gebruikt in je berichtje. Dus dat bedoel ik met overnemen!Anoniem: 137237 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:30:
Als jij de volgende keer leest dan moet je beter lezen want ik heb netjes de bron vermeld. Namelijk sony.de, het staat onder perscentrum en dan in dat mooie pdf bestand onder aan de pagina bij de aankondigingen. Dus....
jah maar de orginele bron blijft: sony.de ,dat dat tabelletje en die prijzen van google of waar dan ook vandaag komen maakt mij niet uit. Die vertaling is gewoon even snel en simpel ergens vandaan geplukt. ik had gewoon ook alles kunnen knippen en plakken uit het pdfje. Er staat in iedergeval 1 bronvermelding vermeld. Maar wat maakt het verder ook uit.ArChie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:39:
[...]
Het lijstje met de advies prijzen komt uit het topic dat ik gemaakt had op het MGV forum, inclusief het foutje dat ik gemaakt had met de vergeten vertaling van "August" wat "Augustus" moet zijn in Nederland. De afbeelding met het tabelletje heb ik zelf gemaakt van de tabel in het PDF bestand en online gezet op ImageShack waar je notabene mijn link gebruikt in je berichtje. Dus dat bedoel ik met overnemen!
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 137237 op 18-08-2007 12:54]
Gewoon dom blijven ontkennen. Lekkere mentaliteit.Anoniem: 137237 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:51:
jah maar de orginele bron blijft: sony.de ,dat dat tabelletje en die prijzen van google of waar dan ook vandaag komen maakt mij niet uit. Er staat in iedergeval 1 bronvermelding vermeld.
Je lijkt wel een kind. Alsof de wereld vergaat. Kan iemand effe een stofzuiger door het topic halen!ArChie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:57:
[...]
Gewoon dom blijven ontkennen. Lekkere mentaliteit.
Psst, je kunt ook gewoon effe zeggen: sorry man! bedankt voor de bron en het even in je topic erbij zetten :-) Niet alles hoeft meteen een discussie te worden.Anoniem: 137237 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:51:
[...]
jah maar de orginele bron blijft: sony.de ,dat dat tabelletje en die prijzen van google of waar dan ook vandaag komen maakt mij niet uit. Die vertaling is gewoon even snel en simpel ergens vandaan geplukt. ik had gewoon ook alles kunnen knippen en plakken uit het pdfje. Er staat in iedergeval 1 bronvermelding vermeld. Maar wat maakt het verder ook uit.
Hier allemaal tevreden:Blindfold schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:03:
[...]
Psst, je kunt ook gewoon effe zeggen: sorry man! bedankt voor de bron en het even in je topic erbij zetten :-) Niet alles hoeft meteen een discussie te worden.
http://mgv.multikabel.nl/...ms&file=viewtopic&p=15377
http://www.sony.de/res/attachment/file/52/1184310555552.pdf
Laten we het hierbij eindigen.
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 137237 op 18-08-2007 13:13]
off-topic: heerlijk, weer zo'n kansloze discussie die geen eind kent.
on-topic: deze nieuwe tv's zijn volgens mij wel de moeite waard.Ik begrijp alleen niet waarom die 8ms blijven bestaan. Alleen dat al maakt me sceptisch, net als MASDAT1 zegt hebben samsung en philips veel snellere schermen. Nou ben ik geen gamer dus daar heb ik het niet voor nodig, maar of het ook echt goed merkbaar is met films weet ik eigenlijk niet. Weet iemand of dat motionflow echt werkt? Dan zou het niet hoeven uit te maken
on-topic: deze nieuwe tv's zijn volgens mij wel de moeite waard.Ik begrijp alleen niet waarom die 8ms blijven bestaan. Alleen dat al maakt me sceptisch, net als MASDAT1 zegt hebben samsung en philips veel snellere schermen. Nou ben ik geen gamer dus daar heb ik het niet voor nodig, maar of het ook echt goed merkbaar is met films weet ik eigenlijk niet. Weet iemand of dat motionflow echt werkt? Dan zou het niet hoeven uit te maken
Bennie gek, ben een koe!
Heb in de winkel alleen het verschil gezien tussen de samsung 100hz LCD en een v2500. Tussen die 2 was het verschil egt super enorm. De samsung had geen last van hikjes op hd content terwijl de v2500 hikjes vertoonde. Hoe het met motionflow zit weet ik helaas niet. Die demo's van sony zijn altijd zo rustigederooij schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:23:
off-topic: heerlijk, weer zo'n kansloze discussie die geen eind kent.

hier op firedtv is de naam automatisch aangepast misschien ff nieuwe gids gegevens downloaden?blauwvinger schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:22:
Ik heb de handleiding nog eens goed nagelezen en ook in het digitale menu van de Sony tv van alles uitgeprobeerd, maar helaas zonder succes. Volgens de handleiding is het met DVB-C alleen mogelijke met een "Snelscan" nieuwe zenders te zoeken en aanpassingen te maken. Het alleen zoeken naar nieuwe zenders is niet mogelijk. Handmatig is wel mogelijk maar dan aleen met DVB-T. Omdat me de zendernaam toch teveel stoorde heb ik toch besloten een "Snelscan" te doen. De zendernaam is nu juist, maar ik heb hierna wel een uurtje zitten heen en weer schuiven met de kanalen.ArChie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:12:
[...]
Dit is inderdaad één van de problemen met het gebruik van algemene DVB-C ontvangers in plaats van aanbevolen kabel ontvangers. Sommige TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger die ik getest heb zijn zo handig dat ze bij een hernieuwde kanalen scan de al eerder gevonden digitale TV kanalen netjes op hun plaats laten staan en de nieuw gevonden digitale TV kanalen aan het einde van de kanalenlijst plaatsen. Ook geven sommige TV's de optie om alleen te zoeken naar nieuwe digitale kanalen in plaats van een volledige nieuwe scan uit te voeren. Of dit ook zo is bij de Sony TV's weet ik niet. Dat zal je helaas proefondervindelijk moeten vaststellen. Zoek even in de menu opties voor het scannen. Eén gebruiker zal de eerste moeten zijn die het uitprobeert. Laat je ervaringen even weten, dan hebben de anderen er ook nog wat aan.
Op dit punt kan Sony dus nog wel wat verbeteringen doorvoeren. Afgezien van het ontbreken van de mogelijkheid om alleen naar nieuwe zenders te zoeken is ook het ontbreken van de mogelijkheid om handmatig te zoeken op een bepaalde frequentie in mijn ogen een groot gemis. Van de meeste kabelbedrijven in Nederland worden immers de complete digitale frequentie lijsten op het internet gepubliceerd door klanten zodat het niet moeilijk is om een gebruikte frequentie te achterhalen en handmatig in te voeren.blauwvinger schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:19:
Ik heb de handleiding nog eens goed nagelezen en ook in het digitale menu van de Sony tv van alles uitgeprobeerd, maar helaas zonder succes. Volgens de handleiding is het met DVB-C alleen mogelijke met een "Snelscan" nieuwe zenders te zoeken en aanpassingen te maken. Het alleen zoeken naar nieuwe zenders is niet mogelijk. Handmatig is wel mogelijk maar dan aleen met DVB-T. Omdat me de zendernaam toch teveel stoorde heb ik toch besloten een "Snelscan" te doen. De zendernaam is nu juist, maar ik heb hierna wel een uurtje zitten heen en weer schuiven met de kanalen.
Misschien is het een goede zaak dat Sony klanten die gebruik maken van de DVB-C ontvanger dit soort zaken ook melden bij Sony zodat dit meegenomen kan worden in een nieuwe firmware release. Zonder terugkoppeling van klanten zal Sony niet snel genegen zijn om dingen te verbeteren.
Ik heb de Sony Support website er nog even op nageslagen en daar spreken ze over twee zoek modes, namelijk Quick Scan en Full Scan waarbij Quick Scan wordt aangeraden. Nu is het volgens die site ook mogelijk om parameters in te vullen voor de Quick Scan en Full Scan. Normaal staat alles op "Auto", maar voor bijvoorbeeld Multikabel zou dit als volgt ingevuld kunnen worden op basis van de gegevens die bij de smartcard werden verstrekt en ook ingevuld moeten worden in een aanbevolen kabel ontvanger:blauwvinger schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:19:
Volgens de handleiding is het met DVB-C alleen mogelijke met een "Snelscan" nieuwe zenders te zoeken en aanpassingen te maken. Het alleen zoeken naar nieuwe zenders is niet mogelijk. Handmatig is wel mogelijk maar dan aleen met DVB-T.

Heeft iemand daar al eens mee geëxperimenteerd? En wat gebeurt er als je bij Frequency in plaats van de netwerk frequentie (ook wel hoofd frequentie) één van de andere door het kabelbedrijf gebruikte digitale kanalen frequenties invult?
Ik denk dat het nu vrij snel gaat met de beschikbaarheid van de nieuwe modellen.
Volgens de site van Komplett.
Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40X3500
Beschikbaarheid: 1 stuks verwacht op voorraad 2007-08-21. € 2.898,99
Volgens de site van Komplett.
Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40X3500
Beschikbaarheid: 1 stuks verwacht op voorraad 2007-08-21. € 2.898,99
ik zie bij de goedkoopste.nu dat de 40x3500 daar voor 2798 staat, scheelt al weer 100 eu
update
en bij Rebelio voor 2499
gaat denk ik wel snel komen dan die tv, is mooi want zit hard op iets nieuws te wachten
update
en bij Rebelio voor 2499
gaat denk ik wel snel komen dan die tv, is mooi want zit hard op iets nieuws te wachten
[Voor 41% gewijzigd door ederooij op 19-08-2007 11:25]
Bennie gek, ben een koe!
Deze instellingen zijn te vinden op http://www.hdtvtest.co.uk...sony-kdl32d3000-settings/. Deze jongens hebben redelijk wat ervaring met dit soort tv's dus het zit wat dat betreft wel goed. Alleen zal je ze nog zelf wel even moeten aanpassen aan je eigen omgeving, in verband met de verlichting.TF schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:54:
zou iemand misschien nog eenmaal zijn instellingen voor de 32d3000 willen posten?
Weet iemand trouwens of deze TV's, de 40x3500, samen kunnen werken met Casema digitale tv, zonder de casematuner dan? Zou een mooie oplossing zijn.
Bennie gek, ben een koe!
Ze bevatten in ieder geval net als de KDL-xxD3000 serie een DVB-C ontvanger en een Common Interface slot waarmee minimaal de digitale SDTV kanalen ontvangen kunnen worden. Dit werkt volgens de gebruikers van de KDL-xxD3000 serie die ook een AlphaCrypt Conditional Access Module (CAM) hebben aangeschaft. De nieuwe KDL-xxX3500 serie heeft volgens de specificaties ook een HDTV decoder. Of deze overweg kan met de MPEG-2 en MPEG-4 (H.264) HDTV kanalen van de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven zal proefondervindelijk moeten worden vastgesteld.ederooij schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:46:
Weet iemand trouwens of deze TV's, de 40x3500, samen kunnen werken met Casema digitale tv, zonder de casematuner dan? Zou een mooie oplossing zijn.
Volgens de site van Sony America worden de eerste exemplaren van de XBR 3/4/5, W3000, V3000 vandaag verzonden. Binnenkort zullen er hopelijk reviews opduiken.
Ik ben ook reuze benieuwd of dat gaat lukken, eindelijk verlost van die lelijke externe kast ernaast. Is de vrouw ook weer blij.ArChie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:10:
[...]
Ze bevatten in ieder geval net als de KDL-xxD3000 serie een DVB-C ontvanger en een Common Interface slot waarmee minimaal de digitale SDTV kanalen ontvangen kunnen worden. Dit werkt volgens de gebruikers van de KDL-xxD3000 serie die ook een AlphaCrypt Conditional Access Module (CAM) hebben aangeschaft. De nieuwe KDL-xxX3500 serie heeft volgens de specificaties ook een HDTV decoder. Of deze overweg kan met de MPEG-2 en MPEG-4 (H.264) HDTV kanalen van de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven zal proefondervindelijk moeten worden vastgesteld.
Zelf hoop ik dat de HD kanalen er ook op kunnen worden ontvangen, dan zijn we klaar en koop ik deze TV. Natuurlijk nog een AlphaCrypt halen, maar dat maakt niet uit.
Ik weet niet welke ik moet pakken want er zit 400 euro verschil tussen.
De Sony KDL-32D3000 of de Sony KDL-32V2500
En als ik de KDL-32V2500 pak dan heb ik nog geld over voor de PS3.
En ik weet ook niet of dat 100 hz nou echt zoveel verschil maakt.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
RuudBoi
Dat heeft er denk ik voor een deel mee te maken of je digitaal televisie kijkt, de D3000 heeft namelijk een digitale kabelontvanger, dat heeft de V2500 niet. En natuurlijk belangrijk om te weten hoe belangrijk je die PS3 vindt. Ik zou in ieder geval eens even in de winkel kijken naar het verschil van de beeldkwaliteit tussen de 2. Beslissen zal je echt zelf moeten doen.SpardaSpeed schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:21:
Wat zouden jullie doen?
Zonder enige twijfel de D3000, ze staan hier beide in de winkel en de D3000 is absoluut superieur aan de V2500 zowel qua helderheid en weergave van snelle bewegingen.SpardaSpeed schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:21:
Wat zouden jullie doen?
Ja kijk 't zit zo, die KDL-32V2500 heeft geen 1080p en de KDL-32V2500 wel en die heeft dat 100hz.
Maar ik heb al een kastje voor digitale tv en ik hoef niet zo'n module omdat je dan Digitenne hebt van KPN en dan moet ik @home opzegge, tenminste dat vertelde ze in de winkel.
maar 't enig wat ik wilde weten is of dat zoveel scheelt want ik heb ze langs erkaar gezien maar ik kan niet echt verschil zien, 't is allebij even scherp.
Maar ik heb al een kastje voor digitale tv en ik hoef niet zo'n module omdat je dan Digitenne hebt van KPN en dan moet ik @home opzegge, tenminste dat vertelde ze in de winkel.
maar 't enig wat ik wilde weten is of dat zoveel scheelt want ik heb ze langs erkaar gezien maar ik kan niet echt verschil zien, 't is allebij even scherp.
RuudBoi
Ik heb de Sony 40d3000 via LCDHome gekocht en ik ben er heel tevreden over, samen met een alphacrypt kaartje en multikabel digitale tv ben ik eindelijk van die stomme panasonic af.
Over LCDHome wat minder tevreden, ik wacht nog steeds op de extra garantie die ik erbij gekocht heb....
Het installeren was een eitje, ging zo goed als vanzelf. Alle zenders vind hij goed en het herstructureren is een eitje.
De enige minpuntjes vind ik de EPG, die is niet zo goed, je kan niet de beschrijving van de programma's opvragen.
Ook jammer is dat waneer je m aanzet, hij niet meteen de kaart herkent en dus eerst 5á7 seconden meld dat het allemaal niet mag, dit gaat automatisch weg en dan werkt het verder zonder problemen.
Ander klein ongemak is dat je de av ingangen niet aan een zendernummer kan koppelen in digitale modus, je moet dus telkens op de av knop drukken en met de pijltjes naar de juiste ingang scrollen.
Het probleem van hierboven dat rtl8 niet goed zou gaan had ik geen last van, stond er uit zich zelf tussen, enkel op een nieuwe plek.
Ik heb er een kiss dp-600 (ja ik weet het, badstuff) op aangesloten, laatst een imax fighterpilot film op divx6 op 720p gekeken en dit was echt SUPER!!!, kon de kiezelstenen en haren tellen, top!. Erg mooi beeld.
Ik kijk verder ook veel (gebackupte :-) ) series en heb zelfs een lading 170mb afleveringen van Startrek Voyager zitten bekijken. De tv heeft een aantal instellingen tegen mpeg ruis ed die erg goed werken. Op 40" was zelfs deze kwaliteit prima te doen.
De nieuwe bravia engine en de 100hz maken het beeld erg rustig en "echt" de kleuren van gezichten zijn nu tenminste realistisch en gelijkend (afhankelijk natuurlijk van hetgeen je afspeeld)
De radio en het "surround" geluid zijn ook noemenswaardig, ik heb de tv aangesloten op mijn sony versterker via optische kabel en betrap mezelf er op dat ik regelmatig de versterker uit laat.... De digitale radio laat het beeld na 3 seconden overgaan op een mooi screensaver achtig beeld wat helemaal niet stoort, heel licht grijze circels/druppel effect in stilstaand water.
Kortom XXd3000 werkt met het extra alphacrypt kaartje (ongeveer 100 euro bij een webwinkel) en multikabel digitale tv uitstekend.
Waar ik echter nog niet uit ben is hoe je een en ander kan combineren met een hdd recorder, in de EPG lijkt het namelijk dat je ook de digitale programma's zou moeten kunnen opnemen, maar dan zou deze de ontvanger van de tv moeten gebruiken.... Maja dat zoek ik nog wel uit.
Hoop dat dit helpt voor mensen die het nog niet helemaal weten....
Over LCDHome wat minder tevreden, ik wacht nog steeds op de extra garantie die ik erbij gekocht heb....
Het installeren was een eitje, ging zo goed als vanzelf. Alle zenders vind hij goed en het herstructureren is een eitje.
De enige minpuntjes vind ik de EPG, die is niet zo goed, je kan niet de beschrijving van de programma's opvragen.
Ook jammer is dat waneer je m aanzet, hij niet meteen de kaart herkent en dus eerst 5á7 seconden meld dat het allemaal niet mag, dit gaat automatisch weg en dan werkt het verder zonder problemen.
Ander klein ongemak is dat je de av ingangen niet aan een zendernummer kan koppelen in digitale modus, je moet dus telkens op de av knop drukken en met de pijltjes naar de juiste ingang scrollen.
Het probleem van hierboven dat rtl8 niet goed zou gaan had ik geen last van, stond er uit zich zelf tussen, enkel op een nieuwe plek.
Ik heb er een kiss dp-600 (ja ik weet het, badstuff) op aangesloten, laatst een imax fighterpilot film op divx6 op 720p gekeken en dit was echt SUPER!!!, kon de kiezelstenen en haren tellen, top!. Erg mooi beeld.
Ik kijk verder ook veel (gebackupte :-) ) series en heb zelfs een lading 170mb afleveringen van Startrek Voyager zitten bekijken. De tv heeft een aantal instellingen tegen mpeg ruis ed die erg goed werken. Op 40" was zelfs deze kwaliteit prima te doen.
De nieuwe bravia engine en de 100hz maken het beeld erg rustig en "echt" de kleuren van gezichten zijn nu tenminste realistisch en gelijkend (afhankelijk natuurlijk van hetgeen je afspeeld)
De radio en het "surround" geluid zijn ook noemenswaardig, ik heb de tv aangesloten op mijn sony versterker via optische kabel en betrap mezelf er op dat ik regelmatig de versterker uit laat.... De digitale radio laat het beeld na 3 seconden overgaan op een mooi screensaver achtig beeld wat helemaal niet stoort, heel licht grijze circels/druppel effect in stilstaand water.
Kortom XXd3000 werkt met het extra alphacrypt kaartje (ongeveer 100 euro bij een webwinkel) en multikabel digitale tv uitstekend.
Waar ik echter nog niet uit ben is hoe je een en ander kan combineren met een hdd recorder, in de EPG lijkt het namelijk dat je ook de digitale programma's zou moeten kunnen opnemen, maar dan zou deze de ontvanger van de tv moeten gebruiken.... Maja dat zoek ik nog wel uit.
Hoop dat dit helpt voor mensen die het nog niet helemaal weten....
Dan weet het personeel in die winkel kennelijk niet dat er ook een digitale kabel ontvanger in zit. Je hebt wel een module nodig voor de gekozen codering van @Home, namelijk de AlphaCrypt Classic Conditional Access Module (CAM).SpardaSpeed schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:40:
De uitgebreide EPG informatie is momenteel toch afgekapt bij Multikabel, dus veel mis je er niet aan. Maar het is inderdaad een minpunt aan de Sony als het ontbreekt.DutchBigB schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:44:
Dit ligt niet aan het niet herkennen van de smartcard, maar aan het feit dat de smartcard nog niet de decoderingsinformatie binnen heeft direct na het aanzetten. Zie ook eerder in dit topic voor nadere uitleg.Ook jammer is dat waneer je m aanzet, hij niet meteen de kaart herkent en dus eerst 5á7 seconden meld dat het allemaal niet mag, dit gaat automatisch weg en dan werkt het verder zonder problemen.
Yep, V2500 heeft een DVB-T tuner( Digitenne dus ) en de D3000 een DVB-C tuner ( kabel dus ).ArChie schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:54:
[...]
Dan weet het personeel in die winkel kennelijk niet dat er ook een digitale kabel ontvanger in zit. Je hebt wel een module nodig voor de gekozen codering van @Home, namelijk de AlphaCrypt Classic Conditional Access Module (CAM).
Enige voordeel die ik in de V2500 zie is de draaivoet ( en de gunstigere prijs

Ik vroeg me af, is er een leveringsprobleem van Sony met bepaalde Bravia modellen?
Ik probeer al sinds vier weken een KDL-40V2500 te pakken te krijgen.
Niet via een webshop maar eerst bij de Mediamarkt Den Haag geprobeerd... levertijd onbekend, 3 weken gewacht en toen de order gecancelled.
Toen maar voor de KDL-40S2530 gegaan... weer hetzelfde verhaal, levertijd onbekend. Dus exit Mediamarkt
Toen de KDL-40V2500 bij ITs besteld... na 1 week wachten ook hetzelfde verhaal, Sony kan hun ook al niet de KDL-40V2500 leveren, en de KDL-40S2530
... 'k word er een beetje moe van. Lijkt wel of die scherp geprijsde 40" Bravia's niet te kijgen zijn en alleen als lokkertje worden gebruikt, of zie ik dat verkeerd?
Niet via een webshop maar eerst bij de Mediamarkt Den Haag geprobeerd... levertijd onbekend, 3 weken gewacht en toen de order gecancelled.
Toen maar voor de KDL-40S2530 gegaan... weer hetzelfde verhaal, levertijd onbekend. Dus exit Mediamarkt

Toen de KDL-40V2500 bij ITs besteld... na 1 week wachten ook hetzelfde verhaal, Sony kan hun ook al niet de KDL-40V2500 leveren, en de KDL-40S2530
... 'k word er een beetje moe van. Lijkt wel of die scherp geprijsde 40" Bravia's niet te kijgen zijn en alleen als lokkertje worden gebruikt, of zie ik dat verkeerd?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Vraagje, in mijn EPG kan ik instellen dat een programma moet worden opgenomen, nu vraag ik me af hoe dit werkt. Ik heb nu nog geen PVR maar ik zit er wel aan te denken.
Stel ik koop nu bij de mediamarkt een sony hdd recorder (160gb 375euro geloof ik) en ik sluit deze aan op mijn 40D3000, de recorder heeft geen digitale ontvanger, hoe kan deze dan dit programma opnemen? Gebruikt de pvr dan de ontvanger van de tv? Hence, moet deze dan altijd aan staan als er zo'n programma opgenomen word, en kan ik als er word opgenomen , nog digitaal naar iets anders kijken dan? Of kan de ontvanger maar één signaal tegelijkertijd ontvangen?
Ik twijfel tussen een PVR en een dvb-c kaartje in mijn pc met nog een cam/extra card. Voordeel van die setup is dat ik alles meteen kan recoden naar xvid en zo ruimte bespaar. Afspelen kan ik dan via mijn kiss dp-600 wel, nadeel is dat je niet even wat selecteerd om op te nemen als je in de EPG aan het neuzen bent, iemand nog "bright idea's"?
Stel ik koop nu bij de mediamarkt een sony hdd recorder (160gb 375euro geloof ik) en ik sluit deze aan op mijn 40D3000, de recorder heeft geen digitale ontvanger, hoe kan deze dan dit programma opnemen? Gebruikt de pvr dan de ontvanger van de tv? Hence, moet deze dan altijd aan staan als er zo'n programma opgenomen word, en kan ik als er word opgenomen , nog digitaal naar iets anders kijken dan? Of kan de ontvanger maar één signaal tegelijkertijd ontvangen?
Ik twijfel tussen een PVR en een dvb-c kaartje in mijn pc met nog een cam/extra card. Voordeel van die setup is dat ik alles meteen kan recoden naar xvid en zo ruimte bespaar. Afspelen kan ik dan via mijn kiss dp-600 wel, nadeel is dat je niet even wat selecteerd om op te nemen als je in de EPG aan het neuzen bent, iemand nog "bright idea's"?
Even gekeken op de bestelsite voor retailers bij een van de twee Sony grossiers:Demon_Eyez schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:27:
Ik vroeg me af, is er een leveringsprobleem van Sony met bepaalde Bravia modellen?
40V2500: Error Code:0.De fabrikant heeft dit produkt niet langer in zijn assortiment
40S2530: Nog 3 stuks voorradig
Eej man, ontzettend bedankt. Weet ik eindelijk een beetje hoe het zit! Dan laat ik morgenvroeg meteen die KDL-40S2530 bestellen
[Voor 28% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-08-2007 21:48]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 17311
Sinds enkele dagen zijn wij ook de trotse eigenaren van een SONY 32D3000. We hebben alleen het geluk dat we hier nog geen digitale TV kunnen ontvangen
De verwachting is dat er in oktober of november Digitenne beschikbaar komt en daarna komt (ooit een keer) UPC digital TV...
Wat raden jullie aan, is digitenne een alternatief? Of kan ik dan beter wachten (ik verwacht nog ong. een half jaar) op UPC digital. Je leest nameljk dat digitenne een lagere kwaliteit heeft, wat is het technische verschil?
Verder ben ik trouwens erg tevreden over het toestel. Het enige dat ik soms opmerk (al is het omdat iemand mij er op attendeerde) is dat het donkere beeld af en toe 'dood slaat'. Hiermee bedoel ik dat de zwarttinten zo mooi zwart zijn dat het detail wegvalt. bijna zwart is dus ook zwart. Iemand ervaringen?

De verwachting is dat er in oktober of november Digitenne beschikbaar komt en daarna komt (ooit een keer) UPC digital TV...
Wat raden jullie aan, is digitenne een alternatief? Of kan ik dan beter wachten (ik verwacht nog ong. een half jaar) op UPC digital. Je leest nameljk dat digitenne een lagere kwaliteit heeft, wat is het technische verschil?
Verder ben ik trouwens erg tevreden over het toestel. Het enige dat ik soms opmerk (al is het omdat iemand mij er op attendeerde) is dat het donkere beeld af en toe 'dood slaat'. Hiermee bedoel ik dat de zwarttinten zo mooi zwart zijn dat het detail wegvalt. bijna zwart is dus ook zwart. Iemand ervaringen?
ja, dat helemaal zwart worden kwam bij mij door de verschillende beeld verbeteraars, op het moment dat ik deze uit zette kwamen de details weer terug, ik denk dat deze verbeteraars de kleine details dan als kleine oneffenheden zien of zo.
Anoniem: 230434
Bij mij is de naam van Tien wel meteen veranderd in RTL8, en de plek is nog gelijk gebleven ook. Ik heb echter een ander probleem. Ik heb een Sony 40D3000 met Alphacrypt Classic CAM (software versie 3.11) en @home digitale tv. Mijn probleem is dat de meeste digitale zenders zonder problemen werken, maar bij een aantal zenders (bv. RTL4 en SBS6) heb ik geen beeld. Iemand een idee waar dit aan kan liggen???blauwvinger schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:22:
dan hebben ze de V2500 slecht ingesteld, ik zat er van de week mee te spelen en vond het wel meevallen.Alfisti schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:37:
[...]
Zonder enige twijfel de D3000, ze staan hier beide in de winkel en de D3000 is absoluut superieur aan de V2500 zowel qua helderheid en weergave van snelle bewegingen.
viel mij wel op de de nieuwe serie nog steeds last van clouding heeft, duidelijk te zien
zat zelf te denken om weer een nieuwe sony te kopen x naar boven en de klv 40v eruit , maar als ik het de laatste tijd een beetje vergelijk met andere merken zoals zelfs een samsung dan hebben die gewoon beter beeld momenteel.
ik wacht de nieuwe x serie nog wel af, hoop dat dat een grote verbetering is
HD kanalen zijn niet te kijken omdat de HD video streams geëncodeert zijn in h.264 i.p.v. MPEG2 wat voor de rest van de kanalen gebruikt wordt.
Wel wordt Discovery HD in MPEG2 uitgezonden (bij Casema tenminste) om als test kanaal voor de meeste hardware te dienen. Let wel op dat je ook het des betreffende abonnement moet hebben om het te kunnen decoderen.
Maar dan nog kan het ook een kwestie van processing power zijn van de DVB-C hardware.
Wel wordt Discovery HD in MPEG2 uitgezonden (bij Casema tenminste) om als test kanaal voor de meeste hardware te dienen. Let wel op dat je ook het des betreffende abonnement moet hebben om het te kunnen decoderen.
Maar dan nog kan het ook een kwestie van processing power zijn van de DVB-C hardware.
[Voor 19% gewijzigd door dr.cody op 21-08-2007 16:53]
Dit heb ik ook gehad. Waarschijnlijk staat er iets niet goed in je CA-module (bereikbaar via menu Digitale instellingen, Digitaal setup, Instellingen CA-module, Module Options). Dit zijn mijn instellingen: CA-mode: MULTI- / DYNAMIC, Forece Reading orginal PMT: AUTO, CA-PMT delete time: 0s .Anoniem: 230434 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:01:
[...]
Bij mij is de naam van Tien wel meteen veranderd in RTL8, en de plek is nog gelijk gebleven ook. Ik heb echter een ander probleem. Ik heb een Sony 40D3000 met Alphacrypt Classic CAM (software versie 3.11) en @home digitale tv. Mijn probleem is dat de meeste digitale zenders zonder problemen werken, maar bij een aantal zenders (bv. RTL4 en SBS6) heb ik geen beeld. Iemand een idee waar dit aan kan liggen???
Met deze instelling moet je alle zenders weer kunnen zien.
Ik heb zelf alleen nog een probleem met de radio. Ik krijg geen geluid bij Arrow Jazz FM, Q-Music, Slam! FM en TMF Radio. Alle andere radiozenders (inclusief Music Choice) kan ik wel gewoon beluisteren. Heb jij dit ook ? Wie kan mij helpen ?
Ik heb de V2500 nu al weer een tijdje in gebruik. Het lukt me alleen maar niet om de beeldinstellingen zo aan te passen dat ze naar wens zijn. Misschien dat sommigen mij van dienst kunnen zijn. Het gaat mij vooral om beeldinstellingen gericht op gaming en film gebruik.
Anoniem: 230434
Hallo..blauwvinger schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:13:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Waarschijnlijk staat er iets niet goed in je CA-module (bereikbaar via menu Digitale instellingen, Digitaal setup, Instellingen CA-module, Module Options). Dit zijn mijn instellingen: CA-mode: MULTI- / DYNAMIC, Forece Reading orginal PMT: AUTO, CA-PMT delete time: 0s .
Met deze instelling moet je alle zenders weer kunnen zien.
Ik heb zelf alleen nog een probleem met de radio. Ik krijg geen geluid bij Arrow Jazz FM, Q-Music, Slam! FM en TMF Radio. Alle andere radiozenders (inclusief Music Choice) kan ik wel gewoon beluisteren. Heb jij dit ook ? Wie kan mij helpen ?
SUPER BEDANKT!
Dit was inderdaad het probleem bij mij (optie Forence Reading orginal stond op ON, nadat ik die op AUTO had gezet kan ik alle zenders zien... ECHT FANTASTISCH....
Dan jou vraag... De radio zenders doen het bij mij ook niet (andere wel), maar een oplossing hiervoor??? Ik heb geen enkel idee.. veel succes met het vinden van de oplossing hiervoor...
Groeten,
Jack
Bij de mediamarkt in Utrecht hadden ze gisteren nog een aantal 32V2500's op voorraad voor maar 849 euro. Omdat ik zelf erg blij ben met mijn 32V2500 heb ik daar gisteren voor mijn ouders ook een gekocht. Als mensen twijfelen tussen de 32V2500 en de D3000, bedenk dan dat je voor het prijsverschil bijvoorbeeld een PVR met twee digitale tuners en harddisk kan kopen: de Humax PVR 9200C. Veel makkelijker dan een alphacrypt kaartje.Alfisti schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:34:
[...]
Even gekeken op de bestelsite voor retailers bij een van de twee Sony grossiers:
40V2500: Error Code:0.De fabrikant heeft dit produkt niet langer in zijn assortiment
40S2530: Nog 3 stuks voorradig
Als je bij een stilstaand beeld verschil kan zien in beeldkwaliteit tussen de V2500 en de D3000, dan staan ze simpelweg verschillend ingesteld. De 100 Hz techniek klinkt leuk, maar als het zoveel verschil uitmaakt, waarom heeft iedereen van het "pre-100Hz tijdperk" altijd genoegen genomen met hun "onrustige" LCD schermen en daar nooit over geklaagd? Volgens mij verwarren mensen de 100 Hz techniek bij LCD schermen wel eens met de 100 Hz techiek van CRT's. Twee totaal verschillende dingen: 100 Hz zie je al bij een stilstaand beeld op een CRT; op LCD's alleen bij sommige langzaam bewegende totaalbeelden.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Volgens mij snap je het doel niet helemaal van 100Hz (zelf nog niet gezien, maar van hore zeggen)
Het gaat juist niet om de stilstaande beelden, bij vlug bewegende beelden (games) kan het zijn dat er nare effecten ontstaan of er een onrustig beeld optreedt. Bij 100Hz schijnt het dan dat de beelden veel vloeiender en natuurlijker lijken. Het gaat dus niet om de kwaliteit van een plaatje.
Ik ben zelfs al bijna afgestapt van dat ik een Full HD TV wil omdat 100Hz zichtbaar beter beeld geeft.
Het gaat juist niet om de stilstaande beelden, bij vlug bewegende beelden (games) kan het zijn dat er nare effecten ontstaan of er een onrustig beeld optreedt. Bij 100Hz schijnt het dan dat de beelden veel vloeiender en natuurlijker lijken. Het gaat dus niet om de kwaliteit van een plaatje.
Ik ben zelfs al bijna afgestapt van dat ik een Full HD TV wil omdat 100Hz zichtbaar beter beeld geeft.
Dit topic is gesloten.