[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 69.423 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

RG2005 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:23:
[...]

Voordat dat zover is ben je wel weer toe aan een andere TV. Laten we eerst maar eens zien of het na tien jaar eindelijk gaat lukken om 16:9 uitzendingen in plaats van 4:3 uitzendingen als standaard te krijgen van de Nederlandse en buitenlandse kanalen.
Dat is 1 juni gebeurt. Het meeste in inmiddels 16:9. De tijd dat alles HD wordt gaat nog heeeeel lang duren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een 32d3000, zie nu mooie alle digitale zenders op de kabel, maar ze blijven zwart :) Dus ik heb ook een alphacrypt kaartje nodig, waar kopen jullie die, zie m alleen staan bij conrad a 119 euro. En kan je gewoon los een smartcard bij de casema krijgen? Je moet niet verplicht een decoder erbij kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:51:
Heb ook een 32d3000, zie nu mooie alle digitale zenders op de kabel, maar ze blijven zwart :) Dus ik heb ook een alphacrypt kaartje nodig, waar kopen jullie die, zie m alleen staan bij conrad a 119 euro. En kan je gewoon los een smartcard bij de casema krijgen? Je moet niet verplicht een decoder erbij kopen?
Je kunt een los DTV pack kopen voor 20 euro. Je krijgt dan een smartcard en mag 10 dagen alle kanalen proberen.
Op de site van Casema staan de voorverkoopadressen.Sommigen verkopen ook alphacrypt kaartjes.
Laat even weten wat je ervaringen zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 07:51:
[...]

Je kunt een los DTV pack kopen voor 20 euro. Je krijgt dan een smartcard en mag 10 dagen alle kanalen proberen.
Op de site van Casema staan de voorverkoopadressen.Sommigen verkopen ook alphacrypt kaartjes.
Laat even weten wat je ervaringen zijn .
Correctie: 29,95 euro.
Bedenk dat een losse decoder goedkoper is dan een alphacrypt kaartje. En het probleem van de vele afstansbedieningen heeft de echte tweaker natuurlijk al lang opgelost met een universele afstandsbediening zoals een Logitech Harmony. :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:38:
[...]
Correctie: 29,95 euro.
Bedenk dat een losse decoder goedkoper is dan een alphacrypt kaartje. En het probleem van de vele afstansbedieningen heeft de echte tweaker natuurlijk al lang opgelost met een universele afstandsbediening zoals een Logitech Harmony. :)
Een HD decoder plus de door jou genoemde AB lijkt me me een stuk duurder dan een Alphacrypt? (Tenzij je dan nog geen HD signaal hebt)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verdomme zeg... Je zou toch verwachten dat de nieuwe X die lelijke speakers zou hebben gedumped. Wat moet je nou met speakers op een tv in die prijsklasse? Vind de glazen rand ge-wel-dig, maar de speakers zijn zo breed dat ik voor de W zou gaan. Qua specs ziet er niet zo gek veel meer in. Gaaf trouwens dat gebrushte design. Nu alleen nog maar hopen dat de reviews ook goed uit gaan vallen. Kunnen we eindelijk eens een tv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
twixx schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:47:
[...]

Een HD decoder plus de door jou genoemde AB lijkt me me een stuk duurder dan een Alphacrypt? (Tenzij je dan nog geen HD signaal hebt)
Maar dan kan je wel bijv. met één druk op de knop de tv, decoder (of bijv. dvd speler) en je surround systeem inschakelen en allemaal op de juiste inputs zetten :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En erg vrouwvriendelijk (als ze de HELP knop hebben gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

TF

bla bla

Mr_Blobby schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:30:
[...]
Maar dan kan je wel bijv. met één druk op de knop de tv, decoder (of bijv. dvd speler) en je surround systeem inschakelen en allemaal op de juiste inputs zetten :)
Dit kan ook met de bravia, theatre sync heet zulks, moet je dolby btw ook theatre sync ondersteunen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Vanochtend de 32D3000 ontvangen. De eerste indruk is zeer positief, maar je moet zeker de tijd nemen om de kleuren goed af te stellen. Het is echt top dat dit per ingang afzonderlijk kan.

- DVD's afgespeeld via mijn Sony QS-serie DVD-speler zien er goed uit. Je kan wel duidelijk zien wat de kwaliteit van de DVD is. Oude DVD's zien er duidelijk minder uit dan moderne opnamen.
- HD trailers afgespeeld op mijn Mac Pro en aangesloten via DVI--HDMI op de TV zien er echt verschrikkelijk goed uit. Audio heb ik via een optische kabel aangesloten op mijn QS-versterker.
- SD uitzendingen van Casema via de standaard externe Samsung tuner is goed en beter dan ik had verwacht.
- SD uitzendingen van Casema via de ingebouwde tunes (DVB-C) is beter dan de externe Samsung tuner. Hiervoor maak ik trouwens gebruik van een Alphacrypt-module. De ingebouwde tunes is trouwens bijzonder snel te noemen. De HD uitzendingen worden helaas (nog?) niet ondersteund. Ik denk dat ik de Alphacrypt-module ga omruilen voor een externe Samsung HD-tuner icm een universele AB. Deze TV verdient een HD-signaal. Jammer dat het nog vele jaren gaat duren, voordat dit voor alle zenders het geval is.

Mocht je opzoek zijn naar een mooie 32" LCD dan is dit echt een goede keuze. Voor 37" of groter kan je beter voor een Full-HD gaan.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 22:59
In de persberichten en de beschrijvingen op de Sony website staat alleen bij de X serie vermeld dat ze komen met de MotionFlow 120Hz functie.

Bij de specificaties van de W3000 modellen staat inderdaad bij MotionFlow 120Hz 'yes' maar ik vrees dat dit een foutje is. Het is namelijk niet in de feature lijst opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ripley schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:40:
[...]

In de persberichten en de beschrijvingen op de Sony website staat alleen bij de X serie vermeld dat ze komen met de MotionFlow 120Hz functie.

Bij de specificaties van de W3000 modellen staat inderdaad bij MotionFlow 120Hz 'yes' maar ik vrees dat dit een foutje is. Het is namelijk niet in de feature lijst opgenomen.
Er staat nu ook een V3000 op. Lijkt op de W3000, maar zonder 120hz, dus denk toch echt dat het klopt. V3000 ziet er overigens ook erg mooi uit. Even doorsparen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op, dat zijn allemaal amerikaanse modellen, de europese hebben meestal hele andere typenummers en features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nee, deze aankondiging geldt ook voor europa. X is topmodel met glazen plaat, W is topmodel met standaard uiterlijk, V in dit geval 1080p en D 1366*768 120hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Shiver23 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:59:
Nee, deze aankondiging geldt ook voor europa. X is topmodel met glazen plaat, W is topmodel met standaard uiterlijk, V in dit geval 1080p en D 1366*768 120hz.
Nu... dat is niet helemaal waar...

De huidige X-serie heeft in Amerika de Bravia PRO engine (werkt ook voor HD signaal), terwijl in Europa de Bravia EX engine alleen voor SD signalen werkt. Nu is 4-voudige interpolatie ook niet echt nuttig voor een Full HD signaal welke gewoon 1 op 1 doorgezet moet worden, maar voor een 720p signaal maakt het theorethisch wel wat uit...

Daarnaast is er wel degelijk een groter verschil tussen de W en de X serie dan alleen uiterlijk ("glazen plaat"). In de huidige serie heeft de X de Bravia EX/PRO engine aan boord en de W alleen de standaard Bravia. In de komende serie heeft de W ook de Bravia EX. Het zou me dus niets verbazen als de X dan als enige de 120 hz motion flow heeft... (volgens de specs zoals die er nu uitzien gaat die motion flow gewoon bij de W ontbreken...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

In het boekje van de xxD3000 serie heb ik opgezocht dat hij inderdaad beschikt over een MPEG2 decoder. Hij heeft dus definitief geen MPEG4 decoder en kan derhalve geen HD kanalen showen. Jammer maar ik vind het op dit moment nog geen gemis, alhoewel het toestel wel een HD kanaal hoord te krijgen, dat is vast het mooist.

Nu nog even wachten op de HTD-750SF (www.sonyproductinformatie.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de site http://www.sonystyle.com/...65119487&parentCategoryId staat duidelijk te lezen dat die W serie ook 120hz Motion Flow krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:02:
op de site http://www.sonystyle.com/...65119487&parentCategoryId staat duidelijk te lezen dat die W serie ook 120hz Motion Flow krijgt :)
Hmmm...vreemd...
Het staat niet bij de features, maar wel bij de specs...

Je zou zeggen dat als zo'n nieuwe technologie ook in de W zou zitten, dat daarmee dan ook prominent geadverteerd zou worden...

Of lees ik de features niet goed?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal eerder gedaan worden om misschien een groter prijsverschil goed
te praten , hoewel die W serie het dus ook heeft je moet als consument
dan even tussen de specs gaan neuzen.

Ik twijfel alleen of die Pro engine nu "zoveel" beter gaan zijn dan
de bravia ex versie, aangezien buiten design en die engine er weinig
tot verschillen zijn van de W-serie tov X-serie. ( 8) )

Dus nog afwachten op de reviews als hij beschikbaar is alvorens
het spaarvarken te plunderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:02:
Behalve in de specs sheet staat nergens vermeld dat de W serie Motionflow ondersteund. Wel kom ik overal uitspraken als deze hieronder tegen.

The XBR5 line is distinguished from the W series by its 120Hz support, which interpolate the original 60 frames with 60 tweened frames.

Daarbij komt dat de X serie wel erg weinig zal verschillen van de lagere modellen als deze ook de 120Hz motionflow feature zullen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Ripley op 10-06-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:45:
Het zal eerder gedaan worden om misschien een groter prijsverschil goed
te praten , hoewel die W serie het dus ook heeft je moet als consument
dan even tussen de specs gaan neuzen.
Lijkt me onwaarschijnlijk... zeker gezien de bovenstaande stukjes tekst van Ripley...
Ik twijfel alleen of die Pro engine nu "zoveel" beter gaan zijn dan
de bravia ex versie, aangezien buiten design en die engine er weinig
tot verschillen zijn van de W-serie tov X-serie. ( 8) )
[...]
Je begrijpt me denk ik verkeerd:
De Amerikaanse X heeft de Bravia PRO en de Europese de Bravia EX.
De (huidige) W serie daarentegen heeft geen van beiden... noch de PRO noch de EX...

Dus de huidige W serie verschilt ook qua techniek van de X en dus niet alleen qua glasplaat...

[ Voor 16% gewijzigd door The_Sukkel op 10-06-2007 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Na 3 maanden meelezen heb ik eindelijk de besllissing gemaakt voor de 40v2500. Het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://leicher.nl/got/IMG_0901-small.jpg Afbeeldingslocatie: http://leicher.nl/got/IMG_0902-small.jpg

De muurbeugel volgt nog echter was deze in de levering 'vergeten'. Een paar dingen welke me opvallen en volgens mij heb ik nog niet tegen gekomen.

• Het beeld op sommige zenders lijkt matig uit de standaard Casema kabel. Wordt dit met digitale televisie beter (€ 99,-) of heb ik daarvoor digitale televisie in HD nodig (299,-)? Of kan ik het zowiedes maar beter vergeten en alleen naar de betere DVD's over HDMI kijken?

• de AB reageert meestal niet direct na het 'opstarten'. M'n geprogrammerde Onkyo wel. Is m'n AB stuk of komt dit vaker voor? Na een tijdje klooien werkt de AB meestal wel en dan doettie ook gewoon 'alles'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:51
kijk eens aan, de review van hdtvtest.co.uk staat volledig online, met als conclusie :
Conclusion

To be brutally honest, I never thought this day would come so soon, due to our stringent test criteria and uncompromising reporting style. But the Sony KDL32D3000 deservedly earned HDTVTest's first ever "Highly Recommended" award, if only because it exhibited the least flaws among all the HDTVs we've reviewed so far... and these flaws might not even trouble viewers who are less picky than us.

Sure, the price ranks among the most expensive for a 32" LCD TV, but what you're getting is class-leading picture quality. Armed with consistent greyscale tracking, respectable video processing and convincing motion interpolation, the Sony KDL32D3000 delivers a splendid performance not only in high definition, but perhaps more importantly in standard definition where so many other HDTVs have found difficult to negotiate.
Klinkt erg goed !!! Ben blij dat ik de goede keus heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

enzoronald schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:23:
kijk eens aan, de review van hdtvtest.co.uk staat volledig online, met als conclusie :

[...]

Klinkt erg goed !!! Ben blij dat ik de goede keus heb gemaakt.
Ik ook. Ben wel benieuwd of alle reviews zo positief zullen zijn

[ Voor 10% gewijzigd door TF op 11-06-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Zojuist ook de D3000 gekocht :)

nu nog opzoek naar een betaalbare alphacrypt kaartje. Maar de eerste indruk is echt _/-\o_

Weet er iemand een site met de ideale beeldinstellingen voor de D3000?

[ Voor 22% gewijzigd door Gekkenhuis op 11-06-2007 21:21 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik meen me te herinneren dat er niet zoiets bestaat als 'ideale beeldinstellingen' aangezien elke bron andere informatie doorgeeft die weer met individuele instellingen tot mooi beeld moet worden gebracht. Overigens noemt http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/Benchmark.php wel een aantal instellingen die als basis voor de calibratie worden genomen, misschien dat je daar wat aan hebt.

Overigens ziet de 32D3000 er erg mooi uit. Ik zat eerst te denken aan de Sharp LC32RD2E, maar het lezen van ervaringen en reviews lijkt deze Sony toch net weer wat beter te zijn, helaas ook weer wat duurder. Choices, choices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:20
Gekkenhuis schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:28:
Zojuist ook de D3000 gekocht :)

nu nog opzoek naar een betaalbare alphacrypt kaartje. Maar de eerste indruk is echt _/-\o_

Weet er iemand een site met de ideale beeldinstellingen voor de D3000?
Mijn indeale instellingen heb ik gevonden op AVForums. Heel veel mensen posten daar hun settings mischien zit er ook wat bij wat jij goed vind. Ik heb zelf zo'n 10settings van verschillende mensen geprobeerd. Na wat aanpassingen ben ik super tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

1)

Film mode: Auto 1
Motion Enhancer: Standard
Power saving: Low
Light sensor: on (works for me, the changes are really subtle and keep the image on a comfortable viewing level from daytime to nighttime)

Picture mode: standard (out of Vivid, Standard and Cinema)
Backlight: 5
Contrast: 75
Brightness: 51
Colour: 55
Colour temperature: Warm 2
Sharpness: 7
Noise reduction: Off
MPEG Noise reduction: Off

Black corrector: Off
Adv. contrast enhancer: Low (matter of personal taste, but again, for normal viewing of SD material this seems to work, and is very subtle, too)
Gamma: Off
Clear white: High (with Colour temperature set to Warm 2, this setting, IMO, makes the whites appear more white and rid the whites of the excessive reddish tone)
Live colour: disabled
Colour space: Normal

OR

2)

Same as above, but with:
Colour temperature: Normal
Clear white: Off
dit is eigenlijk de enigste die ik zo snel kan vinden. waar zie jij die andere dan?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stond in dat topic ook een linkje naar deze site.
Heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:53:
Is er al meer bekend over de combinatie Alphacrypt + 32D3000 + Casema?
Mijn muis hovert nog steeds boven de "bestel" knop :)
Ik heb net een nieuw toestel ontvangen, de DVB-C decoder van mijn andere toestel was inderdaad defect.
Zojuist heb ik alles aangesloten, en digitale tv werkt als een zonnetje! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:07:
[...]

Ik heb net een nieuw toestel ontvangen, de DVB-C decoder van mijn andere toestel was inderdaad defect.
top! geniet ervan. Hier werkt het ook nog als een zonnnn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdek net dat wanneer je de lichtsensor uitschakelt, de zon nog feller schijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:06:
Ik ontdek net dat wanneer je de lichtsensor uitschakelt, de zon nog feller schijnt :)
?, waar zet je die sensor eigenlijk uit

[ Voor 8% gewijzigd door TF op 12-06-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:07:
[...]

Goed nieuws! Bedankt voor het posten! Nu eens gaan zoeken naar een goedkoop adres. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

TF schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:05:
[...]

?, waar zet je die sensor eigenlijk uit
In het menu, slimmerd :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:28:
[...]

Goed nieuws! Bedankt voor het posten! Nu eens gaan zoeken naar een goedkoop adres. Suggesties?
Komplett.nl kan ik wel aanraden.
Hoewel de afhandeling van de RMA een week duurde vind ik het toch goede service dat het apparaat gewoon werd omgeruild (voor een webwinkel dan hè).
Bij Rebelio.nl is ie nog goedkoper.

Bestel meteen een alphacrypt CA module, en haal een Casema DTV pack. Ben je meteen klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
Shiver23 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:57:
[...]

Er staat nu ook een V3000 op. Lijkt op de W3000, maar zonder 120hz, dus denk toch echt dat het klopt. V3000 ziet er overigens ook erg mooi uit. Even doorsparen nog :)
Het ziet er naar uit dat je wel eens gelijk kon krijgen.

Ik heb Sony gemaild naar aanleiding van de onduidelijkheid mbt motionflow 120Hz. Ze hebben de website inmiddels aangepast. Nu staat bij de W serie ook in het feature overzicht motionflow vermeld.

Als de clouding issue nu ook verholpen is zou dit wel eens een winner kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:51
Vandaag ook de 32D3000 gekocht :) Ik ben een heel blij man. In 1x van een 15 jaar oude 4:3 tv naar een luxe 16:9 tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ripley schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:55:
[...]
Het ziet er naar uit dat je wel eens gelijk kon krijgen.

Ik heb Sony gemaild naar aanleiding van de onduidelijkheid mbt motionflow 120Hz. Ze hebben de website inmiddels aangepast. Nu staat bij de W serie ook in het feature overzicht motionflow vermeld.

Als de clouding issue nu ook verholpen is zou dit wel eens een winner kunnen worden.
Misschien ben ik nu wel heel erg kippig, maar als ik die link volg dan zie ik nog steeds geen motionflow bij de W. Sterker nog... ik mis het nu ook bij de specs...

Hebben ze het niet omgekeerd aangepast? (dus verwijderd bij de specs i.p.v. toegevoegd bij de features?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:33:
[...]

Dit probleem is HIER veel besproken. Geen idee of dit geldt voor de Nederlandse markt dus...
Het probleem lijkt dat het scherm voor het lcd panel te strak komt te staan....
[img]Hallo , ik heb last van clouding op mn scherm...nu ik ben naar de sony center geweest waar ik mn X2000 gehaald heb en ze gingen eens langstkomen om te kijken... Nu die wolkjes zie je alleen s avonds...wat normaal is want dan is het donkerder....maar ze gingen ergens in een namiddag komen zien... Ik heb foto s getrokken van mn scherm waarop de wolkjes goed te zien zijn... Mijn vraag nu : Is dit normaal dat er op een scherm van 3500€ die wolkjes verschijnen? En is dit erkent door sony?Wat gaan ze er tegen doen?Heb hem 4 maanden....zou ik een ander krijgen of mogen kiezen of hoe werkt dit? Heb de 4 jaar extra garantie genomen.. Alvast bedankt[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik denk dat mijn 32d3000 kapot is.

Hij reageert zeer slecht en soms helemaal niet op de afstandsbediening.Als ik 5cm voor het oog ga zitten zappen reageert hij af en toe. Vanaf de bank doet hij niets.

Aan de batterijen ligt het niet, die heb ik al 2x vervangen. De ontvanger word ook niet bellemerd. Daarnaast heb ik ook een Sony Dolby surround set (niewste model) die tot gister ook de TV kon bedienen. Ook deze AB werkt niet meer. Lijkt dus aan de tv te liggen.

Ik heb hem via de knoppen bovenop al wel helemaal gereset, dit bood geen soelaas.....

Morgen maar evenbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023
Weet iemand wanneer de KLD-40W3000 in de winkel verkrijgbaar zal zijn?

Hij staat gepland voor voor release in Juli 2007, maar ben benieuwd wanneer ie daadwerkelijk dan te krijgen is.

Als het niet lang duurd is het waten op de 40W3000 de moeite waard ipv de 40W2000 nu te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
TF schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:19:
ik denk dat mijn 32d3000 kapot is.
Ik heb iets dergelijks met m'n 40v2500. De eerste minuut reageerd de AB niet. Ik heb contact gezocht met Sony (maar nog geen antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Laatst online: 06-05 16:26
W00t
vanmiddag telefoontje van RTL gekregen.
Heb meegedaan met een SMS actie. SMSM breedbeeld naar 3040.
Heb een 40W2000 gewonnen.
Woensdag wordt ie gebracht. Ben erg benieuwd hoe HD content eruit gaat zien via m`n PC (radeon x1950 pro)

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Laryx schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:19:
W00t
Woensdag wordt ie gebracht. Ben erg benieuwd hoe HD content eruit gaat zien via m`n PC (radeon x1950 pro)
Zo, gefeliciteerd man!!!

En pics posten natuurlijk he :*)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Zekers.
Ga denk ik morgen shoppen voor PS3.
had al veel geld apart gelegd om in de herfst een HDTV te kopen en diat geld komt nu weer vrij.
dus ps3 is mooie bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rednar schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:23:
Weet iemand wanneer de KLD-40W3000 in de winkel verkrijgbaar zal zijn?

Hij staat gepland voor voor release in Juli 2007, maar ben benieuwd wanneer ie daadwerkelijk dan te krijgen is.

Als het niet lang duurd is het waten op de 40W3000 de moeite waard ipv de 40W2000 nu te kiezen.
De w3000 is toch nog helemaal niet aangekondigd voor europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:24:
[...]

De w3000 is toch nog helemaal niet aangekondigd voor europa?
Weet ik niet. Is dat zo? Ik wil voorkomen dat ik de W2000 bestel en dat dan ineens de W3000 er is binnen een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

tv doet het weer. stond iets voor het oog haha. je verwacht hem ook niet in de hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Laryx schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:19:
W00t
Gefeliciteerd. Had ook mee gedaan, maar helaas.... :(
Ach life goes on. Geniet van je aanwinst.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
DarkSide schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Gefeliciteerd. Had ook mee gedaan, maar helaas.... :(
Ach life goes on. Geniet van je aanwinst.
thnx zojuist PS3 gekocht morgen komt de tv.
ik zal mijn bevindingen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18
Ik heb vandaag de KDL-40D3000AEP binnen gekregen, ik zal de tv straks even uittesten :-)

Ik heb alleen een 2mpixel nokia camera, foto's worden dus niets. Maar vragen wil ik altijd wel beantwoorden natuurlijk!

Ik las ook, dat er ook een KDL-40D3000E (zonder A en P) is. Ik heb aan Sony gevraagd wat het verschil is, maar nog niets gehoord.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Gisteren ook mijn Sony KDL-40D3000 binnen gekregen. Ik heb nog geen digitaal kabel signaal maar moet zeggen dat het analoge signaal er erg goed uitziet. Niet zo scherp als mijn 'oude' Philips 32" matchline pixelplus 2 TV, maar het kijkt toch prettiger. Met digitaal signaal kan het alleen maar beter worden, maar moet eerst een aplhacrypt kaart aanschaffen. Wat mij wel opvalt is dat ik nog steeds voor sommige zenders het formaat moet aanpassen naar smart of widescreen etc.

Gelijk ook de Xbox360 aangesloten. Deze heb ik voorheen altijd aangesloten gehad middels VGA op de 24" Dell 2405FPW op een resolutie van 1920x1080. Kijkafstand was circa 50cm. De Sony geeft op 1366x768 met een kijkafstand van ca. 270cm een scherper beeld en de kleuren zijn vele malen mooier en dieper, wel aangesloten met component.

De theatre mode vind ik fantastisch. Dit zijn vooraf ingestelde waarden door Sony in samenwerking met filmmakers etc. om het beeld zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij een bioscoop beeld.

Wit is hierdoor minder wit, kleuren zijn minder fel, en het licht is gedimd. Maar in combinatie met bijvoorbeeld Colin MCRae op de Xbox geeft dit een zeer realistisch beeld. Ook GoW ziet er gruwelijk mooi uit. Dead or Alive zie ik vanwege de manga/anime stijl weer liever met levendige kleuren.

DVD's moet ik nog proberen, echter geen HD-DVD of Blu-Ray daar ik geen van beide bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Sony KDL-32D3000E (32") review door Rafe

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif

Gebruikt in combinatie met:
  • [X360] Xbox 360 Premium
  • Asus A6TC-AP015H (Turion TL50; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)
Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows Vista
Ervaring met één exemplaar, sinds juni 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Sinds de aanschaf van mijn Xbox 360 zat ik stiekem te kijken naar de aanschaf van een HDTV. Er staat er bij ons beneden wel eentje, maar mijn moeder zal het niet waarderen als ik steeds zit te gamen als zij TV wil kijken :P. Na lang wikken en wegen en reviews lezen uiteindelijk voor de laatste 32"-telg van Sony's Bravia-serie gekozen.

In de doos
Na het openen van de doos en het bevrijden van de TV kon ik de andere goodies eruit vissen: handleiding, garantiebewijs, antennekabel, afstandsbediening en twee reclamediscs, een CD voor andere sony producten en een DVD die de wereld moet overtuigen van Blu-ray. Toen de TV eenmaal aangesloten was (overigens met een handig clipje om kabels bij elkaar te houden) en mijn 360 aanstond, viel het me op dat de kleuren extreem verzadigd waren. Een retourtje menu om het kleurenprofiel van vivid op normal te zetten zorgde al voor een stuk normaler beeld.

Menu's
Over het menu gesproken, daar kan een tweaker zich wel uitleven. Je kan van alles instellen, sommige opties worden echter pas beschikbaar als je een andere optie aan of uit zet. Videofielen zullen alleen het kalibreren van de witbalans missen maar dat zit verborgen in het service menu (TV op standby zetten en i+, 5, volume omhoog, aan/uit-knop op de AB snel achter elkaar indrukken). Het is mogelijk om voor elk kanaal apart instellingen op te slaan, of voor alle kanalen tegelijk. Ook noemenswaardig is dat de menu's nog redelijk vlot reageren, en dat je niet een seconde lang hoeft te wachten voordat er wat gebeurt.

Het enige wat er negatief uit springt in dit onderdeel is het menu van de digitale tuner. Tijdens het instellen ervan en het bekijken van de EPG schakelt de TV terug naar een resolutie in de regionen van 640*480, wat jammer aangezien de overige menu's op native resolutie draaien met een beetje transparantie. Het lijkt erop alsof de EPG op een aparte chip zit en het signaal intern analoog wordt doorgestuurd. Aangezien ik geen kaartje heb voor de decoder kan ik niet de beeldkwaliteit beoordelen, en kan ik alleen de EPG bekijken. Deze ziet er, naar wat ik heb gezien, er wel bruikbaar uit.

Connectiviteit
Aan aansluitingen geen gebrek op dit toestel, aan de achterkant vind je 2x HDMI, 1x component, 1x VGA, 2x SCART, 1x digitale optische uitgang (om geluid door te lussen naar je versterker/home cinema set) en natuurlijk 1x coax. Ook is er een slot aanwezig om de CAM/decoder kaart voor digitale televisie in te stoppen, en een speciale aansluiting voor monteurs waar een Memory Stick-kaartje in past, waarschijnlijk om de firmware van de TV te updaten. Aan de linker zijkant, waar je ook wat makkelijk bij kan, vind je nog een HDMI-aansluiting, 1x tulp, 1x s-video en een koptelefoonaansluiting.

[afbeelding4]
Het enige wat ik heb dat high definition kan uitsturen is mijn Xbox 360 en mijn laptop (de PC staat net te ver weg). De Xbox kan 1080p zonder probleem over component aanleveren, en met een VGA-kabel is de laptop in staat om zonder enkele moeite een signaal van 1360x768 beeldpunten (zonder rekken dus) te laten zien.

Beeld en geluid
Het beeld van zowel de 360 als mijn laptop is scherp, dat ouderwetse kabeltelevisie niet meer van deze tijd is kunnen zelfs de prima beeldverbeteraars in het scherm niets aan doen. Door Sony's Motionflow wordt er over component en kabel voor vloeiende en ghostingvrije beelden gezorgd. Zoals al eerder is gezegd in deze review zijn de kleuren standaard extreem verzadigd maar is dat vrij snel bij te stellen in het menu. Zwartweergave is ook in orde, nagenoeg net zo donker als het scherm uit hebben en vrij van clouding. Persoonlijk ben ik voor de volgende beeldinstellingen gegaan:
Picture
  • backlight: 7
  • contrast: 75
  • brightness: 53
  • colour: 55
  • colour temperature: warm 2
  • sharpness: 10
  • noise reduction: off
Advanced picture
  • black corrector: off
  • adv. contract corrector: low
  • gamma: low
  • clear white: high
  • colour space: normal
Set-up
  • motion enhancer: standaard
  • film mode: auto 1
  • game mode: off
  • power saving: off/low (afhankelijk van de hoeveelheid licht in mijn kamer op dat moment)
  • light sensor: off (stelt backlight te donker in naar mijn smaak)
Wat me wel opviel tijdens het spelen op de 360 is dat de TV soms moeite heeft in Test Drive Unlimited met het bewegen van de kaart als deze fullscreen wordt weergegeven. De eerste seconde lijkt Motionflow uit te staan, lijkt het beeld te stotteren en heb je last van ghosting, daarna is er niets aan de hand op kleine artifacts bij de kruisdraden bij je cursor. Bij andere games heb ik zoiets niet gezien, dus ik ga er van uit dat dit een enkel geval is.

[afbeelding1]
Het geluid is voor een platte TV prima te noemen naar mijn mening. De huidige generatie Samsungs vind ik een beetje blikkerig klinken om maar wat te noemen, de 32D3000 klinkt prima en het volume mag zelfs nog een eindje omhoog voordat het geluid begint te vervormen. De settings heb ik op 'standard' gezet. De surround optie heb ik uit laten staan omdat dit, ondanks het idee dat het geluid ruimer is, stemgeluid bijna laat verdwijnen.

Conclusie
Sony heeft een uitstekende HDTV op de markt gezet waar weinig op aan te merken valt, de prijs is daar ook naar. Als je het geld er voor hebt en bereid bent om de (kleur)instellingen een beetje te tweaken dan heb je een prachtige TV.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- hoge prijs ten opzichte van soortgenoten in dezelfde maat
- standaard extreem verzadigde, onrealistische kleuren (vivid color profile), aanpassen noodzakelijk
- Motionflow gaat een enkele keer de mist in bij games
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
+ 100hz "Motionflow"-techniek zorgt voor vloeiende bewegende beelden
+ uitstekende beeldkwaliteit
+ genoeg aansluitmogelijkheden
+ relatief goed geluid voor een platte TV

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4668/3166.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4668/3167.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4668/3168.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4668/3169.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Erg nette review. Bedankt.

Ik ben wel benieuwd naar dat TestDrive probleempje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Als je de LCD instelt op game mode staat de motionflow standaard uitgeschakelt, deze kan je dan ook niet inschakelen. Dus probeer Test Drive eens op game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
The_Sukkel schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:13:
[...]

Misschien ben ik nu wel heel erg kippig, maar als ik die link volg dan zie ik nog steeds geen motionflow bij de W. Sterker nog... ik mis het nu ook bij de specs...

Hebben ze het niet omgekeerd aangepast? (dus verwijderd bij de specs i.p.v. toegevoegd bij de features?)
Ze hebben het inderdaad weer verwijderd. Sterker nog, bij de 40XBR3 heeft ook even gestaan dat deze met 120Hz motionflow zou komen terwijl dit een 2006 model is. Ze zijn lekker aan het prutsen bij de Sony marketingafdeling 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Ripley op 20-06-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
zAo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:18:
Erg nette review. Bedankt.

Ik ben wel benieuwd naar dat TestDrive probleempje :S
Tja, ik vind het absoluut niet storend, ik heb liever dit probleempje dan dat ik game mode aanzet en daarmee Motionflow uit. Motionflow is fijn bij games omdat er door meer beelden te berekenen ghosting ook wordt teruggedrongen (schermen kunnen tegenwoordig sneller refreshen dan dat ze nieuw beeld aangeleverd krijgen). Een goed voorbeeld is Guitar Hero II, met Motionflow komen de noten haarscherp op je af, zonder heb je toch last van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
nou de 40W2000 is gebracht en hij staat er.
PS3 eraan is machtig mooi al mnet de standaard settings. Bene rg onder de indruk.
Hoe kan ik nu het best films van mijn PC outputten naar mijn TV?
Mijn kaart heeft een twee DVI uitgang. DVI kabel met HDMI converter erop?
Sorry als dit al eens gevraagd is maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laryx schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:35:
DVI kabel met HDMI converter erop?
Dat geeft inderdaad het beste resultaat. Er bestaan zelfs DVI-HDMI kabeltjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Hmm kabeltje gehaald met aan de ene kant dvi en de andere hdmi en windows ziet de tv nu wel als tweede monitor, staat nu ook enabled bij geavanceerde scherminstellingen.
krijg alleen op geen van de externe outputs beeld.
Ik moet nu helaas werken. Als mensen hier ervaring mee hebben en een goede tip hebben hoor ik het graag.
Ik lees op kieskeurig dat je videokaart over hdcp moet beschikken, mogelij is dat het.
ff kijken of ik kan vinden of mijn radeon x1950 pro dat heeft.

EDIT: na wat spitten zie ik dat veel mensen de dvi_hdmi aan de praat hebben gekregen met powerstrip. maar eens proberen zodra ik thuis ben.

[ Voor 38% gewijzigd door Laryx op 20-06-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katjang
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 18:15
Ik lees hier dat een aantal mensen de 40D3000 al thuis hebben staan. Ik ben zelf ook zeer geintresseerd naar dit model (eigenlijk naar de 46 inch versie :P ), maar geen enkele winkel heeft deze tv op voorraad. Ze zeggen allemaal nog niet leverbaar, terwijl die wel in de winkel staat?

Zouden jullie kunnen aanggeven waar jullie de tv hebben gekocht of besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Weet je zeker dan je een 46" TV wil hebben op HD-ready en niet Full-HD? Ik denk dat het gebrek aan resolutie op 46" echt duidelijk wordt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Probleem opgelost.
Ik behandelde mijn tv als een soort tv out terwijl het ene tweede montor was toen op mijn bureaublad naar de 2de monitor uitbreide kreeg ik ineens wel beeld.

Overigens zou ik op 46 inch ook zeker voor fuLL HD gaan.
Persoonlijk zou ik liever 40 inch full HD hebben
dan 46 inch 720p

[ Voor 27% gewijzigd door Laryx op 20-06-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katjang
Zware Unit schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:31:
Weet je zeker dan je een 46" TV wil hebben op HD-ready en niet Full-HD? Ik denk dat het gebrek aan resolutie op 46" echt duidelijk wordt.
Hmm.. ja ik ben nog niet verplan om veel HD dingen te bekijken. Wordt voornamelijk toch gebruikt om normale kabel-televisie te zien. Is het niet zo dat bij 1080p de kwaliteit van normale tv minder is tenopzichte van 720p, omdat 1080p sowieso meer beeldlijnen bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Tja, aan de andere kant gaat het misschien ook weer meespelen op zo'n groot scherm dat de pixels weer erg groot worden en dat je dat misschien weer gaat zien. Sowieso is standaard TV kijken op een HDTV een droevige zaak en dat wordt erger naarmate het scherm groter wordt. Als je er amper HD op gaat kijken, waarom dan zo'n joekel van een TV nemen eigenlijk? Heb je zo'n grote woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
De kwaliteit van SD op een 40" 1080P of 720P is vergelijkbaar. De scaler in de TV of tuner moet het signaal toch aanpassen. Alleen bij 1080P van bijvoorbeeld HD-DVD of een computer heb je een zichtbaar beter beeld op een 1080P LCD. Een SD-signaal op een 46" is om te huilen. De kwaliteit van de uitzending zijn over het algemeen zo verschrikkelijk slecht. Zelf bij een goede 32" 720P TV is dit al goed te zien. Op 40" en 46" wordt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
32" is goed voor SD.
40" is goed voor SD & HD.
42" en groter is goed voor HD.

HD op 32" is mooi, echter is het scherm te klein om op een reele kijkafstand de details waar te nemen.
HD op 40" is goed te doen, echter zit er weinig verschil tussen 720P en 1080P. 720P toestel lijkt mij dan het meest practisch zodat je van SD en HD kan genieten.
HD op een 42" en groter wordt de Full HD resolutie belangrijker en zou ik persoonlijk voor een Full HD gaan. SD ziet er daarentegen niet echt goed uit.

Dit is mijn mening gebaseerd op ervaringen van anderen en eigen waarnemingen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:18:
32" is goed voor SD.

HD op 32" is mooi, echter is het scherm te klein om op een reele kijkafstand de details waar te nemen.
HD op 40" is goed te doen, echter zit er weinig verschil tussen 720P en 1080P. 720P toestel lijkt mij dan het meest practisch zodat je van SD en HD kan genieten.
HD op een 42" en groter wordt de Full HD resolutie belangrijker en zou ik persoonlijk voor een Full HD gaan. SD ziet er daarentegen niet echt goed uit.

Dit is mijn mening gebaseerd op ervaringen van anderen en eigen waarnemingen in de winkel.
Is mijn ervarin ook een beetje. Toch wil ik op de een of andere manier graag een Full HD scherm. Maar heb niet de ruimte voor een 42" of groter scherm.
Dus zit te twijfelen tussen de 40w2000 (of de 40w3000) en de 40d3000.
Heb de 3000 serie nog niet live mogen bekijken. Dat moet ik dus eerst nog eens doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18
De 40D3000 geeft echt een heel mooi beeld, ik heb zitten smullen de laatste paar dagen.

720p geeft al een enorm mooi beeld, ik heb ook geen 1080p nodig de komende tijd :D

Er is echt nagedacht over deze TV. Voor de pc/vga-ingang kun je allemaal instellingen doen, mijn laptop werkte ook meteen op de goede resolutie naar de tv toe.

Verder nog meer slimme dingen, waaronder natuurlijk de 100Hz optie.

En hij is natuurlijk ook errug mooi! En vergis je niet, 40 inch is echt enorm!!

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katjang
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal dit in overweging meenemen. Waarom 46"? Ja als je een keer een aankoop doet voor een grote tv, doe het dan gelijk ook groot :)

Ik zag juist in de winkel dat een 46" 100Hz tv juist een stillere beeld gaf dan een normale 40" model op SD. Op HD zag ik geen verschil, allebei bloedje mooi. Maar goed dat is iedereen zijn eigen smaak.

Maar weet iemand of de 46D3000 al leverbaar is? De 40" weet ik namelijk wel overal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Katjang schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:40:
De 40" weet ik namelijk wel overal te vinden.
Ook bij mij in de woonkamer? Toch eens beter kijken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
EDIT: problem solved

[ Voor 95% gewijzigd door Laryx op 24-06-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:18:
32" is goed voor SD.

Ik denk dat je een betere mening zou kunnen vormen bij eigen gebruik. Ik heb een 40" en een SD signaal en de 40" is eigenlijk te groot voor het SD signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Persoonlijk vind ik 32" veelal te groot voor oudere SD-uitzendingen. Het signaal is het probleem niet, maar de opnamen en de kleuren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Eigenlijk vind ik LCD niet geschikt voor interlaced SD-signaal. Maar dat is misschien wat extreem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Daniel schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:53:
Let er ook op dat die Philips wel 1080p weergeeft, maar geen 1080p als input kan accepteren! De TV scaled een 1080i-input zelf naar 1080p. Als je die PS3 wil om een native 1080p-signaal naar de TV te sturen biedt de Philips dat dus niet. De Sony's accepteren wel 1080p als input maar alleen over HDMI.

De 40" W-series is op dit moment een behoorlijk goede deal en imho is de X-series het prijsverschil niet waard, tenzij je volledig valt voor de vormgeving. Vreemd genoeg is het prijsverschil tussen de 46" uitvoeringen van beide toestellen kleiner (~600 euro ipv ~700) Geeft aan hoe scherp de prijs van de W nu is. Let er overigens wel op dat die prijzen nogal eens van dag tot dag kunnen verschillen en dat voor die lage prijs adverteren stap 1 is, maar hem ook daadwerkelijk kunnen leveren stap 2. De ervaring leert dat het vaak om zeer beperkte aantallen gaat.
Ik had dus een Philips besteld vannochtend, echter... Vanwege de reden dat het als input geen 1080p accepteert, heb ik de bestelling direct weer gecanceld!!! Wat een nepperij van Philips zeg!

Nu zit ik stevig te te denken deze tv te kopen. Een aantal vragen:

1) Hoe is de teletekst op deze tv? Tovert deze de pagina's snel?
2) Heeft iemand ervaring met een PS3 op de tv? Hoe zijn de prestaties? Last van ghosting o.id.? Ook op 1080p?
3) Hoe is de kwaliteit als je tv kijkt via de (goeie ouwe) kabel van Casema?
4) Ik zit op dit moment zo'n 2m van de tv af... Is dat echt te dichtbij, of slechts een kwestie van wennen??

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Ik word zo langzamerhand een beetje gek van het aanbod en dreig te verzuipen.... *blub blub...* ;)

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:02:
Heb gisteren de 40W2000 inc. PS3 binnen gekregen, geen rare wolken, dode pixels of andere problemen.Blu-Ray ziet er echt prachtig uit, evenals de Ride Racer op 1080P en Formula One op 720P.

Het is wel een joekel van een scherm, maar dat wist ik vantevoren. >:)
Mijn kamer is iets te klein..
Op welke manier heb je dit aangesloten? HDMI???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dutch_Baseline schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:33:
[...]

Op welke manier heb je dit aangesloten? HDMI???
Zal wel moeten, anders zou hij geen 1080p hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Blindfold schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:38:
[...]

Zal wel moeten, anders zou hij geen 1080p hebben.
Dat begrijp ik dus niet helemaal. Kan de PS3 alleen 1080p middels HDMI bewerkstelligen?

Daarnaast hoorde ik ook dat er weer twee verschillende HDMI kabels zijn. Welke moet ik hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Dutch_Baseline schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:40:
[...]

Dat begrijp ik dus niet helemaal. Kan de PS3 alleen 1080p middels HDMI bewerkstelligen?
Inderdaad! Alleen via HDMI/DVI kan de PS3 1080p op je Full-HD LCD/Plasma toveren. Daarbij geldt ook nog eens dat de HDMI/DVI aansluiting op je LCD/Plasma HDCP moet ondersteunen. Maar bij mijn weten hebben alle Full-HD LCD/Plasma's dat, aangezien ze anders niet het "label" Full-HD mogen dragen. Wat betreft HDCP geldt hetzelfde voor HD-ready Tv's.

1080p op een HD-Ready (lees: 1366x768 resolutie) LCD/Plasma gaat vanzelfsprekend natuurlijk niet lukken.
Daarnaast hoorde ik ook dat er weer twee verschillende HDMI kabels zijn. Welke moet ik hebben dan?
Verschillende HDMI kabels? :? Bedoel je de HDMI aansluitingen zelf misschien m.b.t male/female aansluiting....?? Wanneer je gewoon een HDMI kabel in de winkel koopt dan is het 90-99,99% zeker dat je de juiste HDMI kabel krijgt. Namelijk een female-->female HDMI kabel...

[ Voor 8% gewijzigd door Flatwhite op 26-06-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er bijna uit, las de fantastische reviews op een engelse site en hier er wel uit dat het niet de pana lx70 zou worden maar de blitse d3000 (32") Vandaag naar de meest armetierige BCC ooit geweest, vlak bij waar T.van Gogh is omgebracht en zowaar hadden ze daar de lx70, de D3000 en de sharp RD2e naast elkaar staan. De sony is met het mooiste design, de panasonic viel me wat dat betreft erg tegen, zelfs het viera logo is lelijk, los van de goedkopige voet en randjes.. jammer want dat scheelt toch 300 euro!
Toch bleef de pinpas even in de knip, ook omdat de d3000 hier 1499 kostte, en 1250 online, maar ook omdat de sharp die ernaast stond het eigenlijk beter deed met de digitale tv input (niet HD). Leek stuk rustiger (ook 100HZ) en scherper (op de goede manier) en minder "bewerkt". Het design kon het weer niet winnen van Sony..
Nu kijk ik veruit het meeste gewone (digitale) tv en zijn alle 24fps toestanden voor de toekomstige Bluray speler enzo dus niet zo belangrijk..

Iemand de zelfde afweging? en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Flatwhite schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:54:
[...]

Inderdaad! Alleen via HDMI/DVI kan de PS3 1080p op je Full-HD LCD/Plasma toveren. Daarbij geldt ook nog eens dat de HDMI/DVI aansluiting op je LCD/Plasma HDCP moet ondersteunen. Maar bij mijn weten hebben alle Full-HD LCD/Plasma's dat, aangezien ze anders niet het "label" Full-HD mogen dragen. Wat betreft HDCP geldt hetzelfde voor HD-ready Tv's.

1080p op een HD-Ready (lees: 1366x768 resolutie) LCD/Plasma gaat vanzelfsprekend natuurlijk niet lukken.

[...]

Verschillende HDMI kabels? :? Bedoel je de HDMI aansluitingen zelf misschien m.b.t male/female aansluiting....?? Wanneer je gewoon een HDMI kabel in de winkel koopt dan is het 90-99,99% zeker dat je de juiste HDMI kabel krijgt. Namelijk een female-->female HDMI kabel...
Burkan, bedankt voor je verhelderende post! De 40W2000 ondersteunt dus ook HDCP (whatever that is... Kun je anders kort uitleggen?).
Dan over de versies van HDMI. Ik had vannochtend klantenservice van Sony aan de lijn en die begon erover. Volgens mij las ik ook ergens iets over versie 1.3 ofzo... Kan er helemaal naast zitten hoor, correct me if i'm wrong! Hoe kan het trouwens zo zijn dat die kabels zo enorm van prijs veschillen? Soms echt tientallen euri's!!! Zag laatst een kabeltje van ik dacht €100,- Da's echt niet normaal meer man!!!

Ik wil de audio van de PS3 apart naar mijn versterker laten lopen. Dat gaat met zo'n rood-zwart stekkertje. Het geluid van de tv gaat dan uit. Loopt het dan wel synchroon denk je? (Gezien het feit HDMI hartstikke nieuw is. Kan me dus voorstellen dat de data sneller over die kabel heen gaat dan over het audio kabeltje... )

[ Voor 194% gewijzigd door Dutch_Baseline op 26-06-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:05:

Nu kijk ik veruit het meeste gewone (digitale) tv en zijn alle 24fps toestanden voor de toekomstige Bluray speler enzo dus niet zo belangrijk..

Iemand de zelfde afweging? en
Wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:05:
Was er bijna uit, las de fantastische reviews op een engelse site en hier er wel uit dat het niet de pana lx70 zou worden maar de blitse d3000 (32")
Vergeet niet dat die Sony standaard op extreem verzadigde kleuren staat ingesteld, niet mooi nee. Haal het color profile van vivid af en zet het op normal, dat scheelt al aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus, mijn post was id niet geheel netjes afgesloten.. Waar mijn vraag op neer komt is dat ik op basis van tests en uiterlijk de D3000 wil kopen, maar heel kinderachtig mij opeens afvroeg of het prijsverschil van 300 euro met de Sharp of 500 euro met bv de philips 32PFL7562 het waard is kwa beeldkwaliteit (de pana valt af omdat ie er echt niet mooi uitziet).

Ik vroeg me af of iemand mij de knoop kon helpen door hakken maar de vraag stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:41:
Excuus, mijn post was id niet geheel netjes afgesloten.. Waar mijn vraag op neer komt is dat ik op basis van tests en uiterlijk de D3000 wil kopen, maar heel kinderachtig mij opeens afvroeg of het prijsverschil van 300 euro met de Sharp of 500 euro met bv de philips 32PFL7562 het waard is kwa beeldkwaliteit (de pana valt af omdat ie er echt niet mooi uitziet).

Ik vroeg me af of iemand mij de knoop kon helpen door hakken maar de vraag stellen...
De Philips accepteert volgens mij geen 1080p als input.... Slechts 1080i.

Full HD bij Philips is volgens mij niet helemaal echt Full HD...

Dit is exact de reden dat ik voor de 40W2000 ga...

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Baseline op 26-06-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Dutch_Baseline schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:51:
[...]

Burkan, bedankt voor je verhelderende post!
Geen dank! :)
De 40W2000 ondersteunt dus ook HDCP (whatever that is... Kun je anders kort uitleggen?).
HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection) is ontwikkeld voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI- of HDMI-verbindingen. Blu-ray en HD-DVD maken hier gebruik van. Wanneer je een Blu-ray speler bv. aan een TV zonder HDCP aansluit dan downscaled de Blu-ray speler het beeld. M.a.w je hebt dan "gewoon" beeld en niet de HD-ervaring die Blu-ray juist bied.
Dan over de versies van HDMI. Ik had vannochtend klantenservice van Sony aan de lijn en die begon erover. Volgens mij las ik ook ergens iets over versie 1.3 ofzo... Kan er helemaal naast zitten hoor, correct me if i'm wrong!
HDMI 1.3 heeft een aantal verbeteringen t.o.v HDMI 1.2. O.a. beter geluid, iets beter beeld etc.
Voor zover ik weet heeft de 40W2000 geen HDMI 1.3, maar 1.2 (net zoals de meeste LCD/Plasma Tv's op dit moment). De nieuwe D3000 serie van Sony heeft wel HDMI 1.3.
Het is echter niet iets om je druk over te maken, aangezien het op dit moment nog niet echt standaard wordt gebruikt.
Hoe kan het trouwens zo zijn dat die kabels zo enorm van prijs veschillen? Soms echt tientallen euri's!!! Zag laatst een kabeltje van ik dacht €100,- Da's echt niet normaal meer man!!!
Meer dan 20-25 euro voor een HDMI kabel is IMO regelrechte onzin. Je kan ze zelfs online voor <10 euro krijgen. Het verschil in beeldkwaliteit tussen een 100+ euro kabel en een <10 euro kabel is niet tot nauwelijks te merken.
Ik wil de audio van de PS3 apart naar mijn versterker laten lopen. Dat gaat met zo'n rood-zwart stekkertje. Het geluid van de tv gaat dan uit. Loopt het dan wel synchroon denk je? (Gezien het feit HDMI hartstikke nieuw is. Kan me dus voorstellen dat de data sneller over die kabel heen gaat dan over het audio kabeltje... )
Ik heb 'm op dezelfde manier aangesloten en heb geen last van vertraging o.i.d. Let er wel op dat je alles goed instelt op je PS3. D.w.z video via HDMI en audio via de Multi-Av (rood/wit tulpstekker).

Werkt als een trein... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Flatwhite schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:52:
[...]

Geen dank! :)

[...]

HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection) is ontwikkeld voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI- of HDMI-verbindingen. Blu-ray en HD-DVD maken hier gebruik van. Wanneer je een Blu-ray speler bv. aan een TV zonder HDCP aansluit dan downscaled de Blu-ray speler het beeld. M.a.w je hebt dan "gewoon" beeld en niet de HD-ervaring die Blu-ray juist bied.

[...]

HDMI 1.3 heeft een aantal verbeteringen t.o.v HDMI 1.2. O.a. beter geluid, iets beter beeld etc.
Voor zover ik weet heeft de 40W2000 geen HDMI 1.3, maar 1.2 (net zoals de meeste LCD/Plasma Tv's op dit moment). De nieuwe D3000 serie van Sony heeft wel HDMI 1.3.
Het is echter niet iets om je druk over te maken, aangezien het op dit moment nog niet echt standaard wordt gebruikt.

[...]

Meer dan 20-25 euro voor een HDMI kabel is IMO regelrechte onzin. Je kan ze zelfs online voor <10 euro krijgen. Het verschil in beeldkwaliteit tussen een 100+ euro kabel en een <10 euro kabel is niet tot nauwelijks te merken.

[...]

Ik heb 'm op dezelfde manier aangesloten en heb geen last van vertraging o.i.d. Let er wel op dat je alles goed instelt op je PS3. D.w.z video via HDMI en audio via de Multi-Av (rood/wit tulpstekker).

Werkt als een trein... :D
Burkan... zoals jij zouden er meer moeten zijn! _/-\o_

(Ok, genoeg geslijmd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dutch_Baseline schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:40:
[...]

Lost van het feit hoe de PS3 het signaal aanbiedt, kan de tv alleen via HDMI input 1080p output tonen. Tenminste officieel dan. Officieus kan je het ook via de VGA poort voor elkaar krijgen, maar via Component gaat het niet lukken.

Wat je kabels betreft. Aangezien het een digitaal signaal is, doet het signaal het wel of niet. Je hebt dus geen kwaliteitsverbetering door vergulde/afgeschermde kabels of dat soort onzin. Alleen verkooppraatjes.
Gewoon de goedkoopste die je kunt vinden nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Blindfold op 27-06-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Had ik bijna mijn besluit genomen om na de zomer (± augustus/september) voor de Sony 40W2000 te gaan...kom ik er achter dat in juli de 40W3000 komt 8)7

Zowel qua specificaties en design vind ik deze veeeeeel mooier :9~ Hmmm... toch maar even wachten (lees doorsparen) voor de W3000??

40W3000
Afbeeldingslocatie: http://pics.zoom.cnews.ru/zoom//common//img/uploaded/image_gallery//2007/06/19/w3000_1.jpg

[40W2000
Afbeeldingslocatie: http://pics.zoom.cnews.ru/zoom//common//img/uploaded/image_gallery//2006/11/24/1-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei die 3000 is erg mooi!

ik twijfel tussen de 40V2500 en de 40D3000....

Is dat Motionflow/100hz nu echt noodzakelijk? Ik wil net zo lief voor de V2500 gaan, maar heb geen zin in ghosting/clouding..... ik lees hier verschillende berichten over.....

iemand nog een gouden argument? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Flatwhite schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:32:
Had ik bijna mijn besluit genomen om na de zomer (± augustus/september) voor de Sony 40W2000 te gaan...kom ik er achter dat in juli de 40W3000 komt 8)7

Zowel qua specificaties en design vind ik deze veeeeeel mooier :9~ Hmmm... toch maar even wachten (lees doorsparen) voor de W3000??

40W3000
[afbeelding]

[40W2000
[afbeelding]
Pffeeeew.... gaan we weer!!! Hmz... neuh... blijf toch bij de 40W2000!!! Ik wil NU een nieuwe tv!!! Bovendien zal die nieuwe wel dik boven de €2000,- zijn, terwijl de 40W2000 voor nog geen €1600 te koop is!

Even wat anders, in hoeverre heb je bij LCD's met refresh-rate te maken? Eigenlijk niet echt toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Dutch_Baseline op 27-06-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik heb de knoop doorgehakt en de 32d3000 besteld bij lcdhome, nette prijs en vriendelijke mijnheer aan de telefooon die me vertelde dat de tv mij reeds morgen zal bereiken!
Ben blij..
Zal laten weten of ik dat met de tv in huis zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet toevallig iemand die ook zijn g4 powerbook gebruikt om dvd's en divxjes af te draaien?
Ik heb me laten verleiden ook een peperdure dvi-hdmi kabel aan te schaffen (ook omdat ie mooi is) en vroeg me af of er een vorm van hd (720p) af te draaien is met mijn powerbookie. En of iemand mij kan wijzen op tips (overscan uitzetten, is dat iets dat zinnig klinkt of uberhaupt kan?)
Ik dacht aan zgn HDTV series enzo die je kan downloaden..
De hd dvd's bestanden (dus niet van disc) zullen wel een beetje te veel van het goede zijn voor VCL op mijn 1.33 ghz powerbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Dutch_Baseline schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:43:
[...]

Pffeeeew.... gaan we weer!!! Hmz... neuh... blijf toch bij de 40W2000!!! Ik wil NU een nieuwe tv!!! Bovendien zal die nieuwe wel dik boven de €2000,- zijn, terwijl de 40W2000 voor nog geen €1600 te koop is!

Even wat anders, in hoeverre heb je bij LCD's met refresh-rate te maken? Eigenlijk niet echt toch?
Je hebt wel degelijk met refresh-rates te maken. Maar dat zit met de 40W2000 wel goed. Deze heeft nl. een refresh-rate van maar 8ms. Lekker snel dus... :) Van ghosting zal je dus niet tot erg weinig last hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Let een beetje op met het double-posten. Dat komt het overzicht niet ten goede. Je kan altijd de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruiken als je iets wilt toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Je hebt wel degelijk met refresh-rates te maken. Maar dat zit met de 40W2000 wel goed. Deze heeft nl. een refresh-rate van maar 8ms. Lekker snel dus... :) Van ghosting zal je dus niet tot erg weinig last hebben...
dat is niet de refresh rate, dat is de response tijd. refresh rate zijn zaken als 50, 60, 100 hz. de nieuwste sony's hebben 100hz. of het echt een pré is....dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Een LCD werkt op basis van de response time, maar door verschillende technieken in de aansturing van de LCD kan je het vergelijken met 100hz of 120hz. Een LCD op 10hz geeft een rustig beeld, alleen voor snel bewegende beelden heb je met 100hz een beter resultaat.

CRT - 100hz = 100 beelden per seconden = rustig beeld
LCD - 100hz = maximale reactietijd van 10ms voor alle schakelingen (niet alleen zwart naar wit)

100hz of 120hz geeft dus de garantie dat snel bewegende beelden goed en compleet worden weergegeven. Voor de kwaliteit van langzaam bewegende beelden heeft het maar een beperkte invloed.

De reactietijd van een pixel kan je op verschrikkelijk veel manieren berekenen en hier wordt door fabrikanten creatief mee omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik heb de Sony KDL-40D3000 op Casema, beeld was al zeer mooi. Net een Alphacrypt en DTV pack van Casema erin en nu nog scherper en veel meer kanalen.

Moet nog gaan spelen met de settings, maar het is echt supermooi beeld.

De kids zitten nu even Dora te kijken dus ik mag niet aan de tv komen ;-)

Als er vragen zijn hoor ik het wel
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.