[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat ik de zaken zoals voorheen weer kan. Maar ik wil kijken of het problemen zijn die alleen bij mij voorkomen, of mogelijk generieker zijn.

Tevens worden hier wel eens vragen gesteld hoe de kwaliteit van Tele2 is. Hier was ik altijd redelijk positief over, maar wil even laten weten dat het nu aan het verslechteren is.

Ik ga nu met Tele2 kijken of ze
a) situatie als voorheen kunnen herstellen
b) internetsnelheid kunnen verhogen, zonder dat ze het abonnement weer met 1 of 2 jaar vastleggen vanaf datum x. Er schijnt hier 40 Mbit te halen volgens een online tooltje, maar dat zal in de praktijk ongetwijfeld ook delen door twee, dus 20Mbit als resultaat te zijn.
c) niet meer met Tele2, dan ga ik overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat
Koper
Beschikbaar: ja
Distributiepunt(en)
Wg-ABC, Wg-C
Internet Snelheid
65 Mbit/s
iTV
2 HD

Wat
FttH
Beschikbaar: nee

-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
12 Mbit/s
VDSL2*
65 Mbit/s

Leuk, is nu opgehoogd van 40 naar 65 op deze website. Vorige week nog gecheckt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
En welke afstand zegt Tele2 Wholesale?
Dan is het beeld compleet.

[ Voor 26% gewijzigd door cornfed99111 op 04-08-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Copper exchange distance (approx.): 3435 meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Analyse:

Nu heb je ADSL2+ vanuit de nummercentrale.
De snelheid rond 11 Mbit per seconde is redelijk normaal voor die afstand.
Er is in deze situatie geen verbetering mogelijk. Je zit aan de limiet van ADSL2+.
Enigste remedie is het stop zetten van IPTV en een TV abonnement afsluiten
ergens anders (kabel/satelliet/dvb-t).

De postcodecheck van fourtstack bevestigd dit beeld, maar laat ook een VDSL2 snelheid zien van 65 Mbit per seconde. Aangezien dit technisch niet mogelijk is met die afstand tot de nummercentrale, is er een ergens tussen je huis en de centrale een omgebouwde straatkast van KPN. Van die straatkast kan je 65 Mbit krijgen. En daarmee heb je weer genoeg reserves om IPTV te kijken en te internetten.

Gelukkig heeft Tele2 recent een overeenkomst gesloten met KPN om ook gebruik te maken van die straatkasten.
Nu is alleen de vraag of die kast ook echt beschikbaar is voor je.
Zo ja, kan je Tele2 vragen om je om te zetten naar een VDSL2 abo via die straatkast.
Of je stapt over naar een andere ISP die wel kan leveren over die kast.
KPN, Telfort en Xs4All zullen zeker dat zeker kunnen.

Gooi je postcode + huisnummer in breedbandwinkel.nl en je kan daar zien wat de afstand is tot de straatkast.
Je moet met de muis over de snelheden gaan van de abonnementen. Dan zie je voorspelling.

Je kan ook gratis bellen met Tele2: 0800-1602 (sales).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Via Forum van tele2 er achter gekomen dat mogelijk een modem omwisselen kan helpen. Ik heb al een vrij oud modem (davolink, staat al meer dan 7 jaar op dezelfde plek). Tegenwoordig worden er een Comtrend geleverd, ook niet de nieuwste, maar als het de problemen oplost, prima. Deze is nu onderweg...

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 07-08-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Get!em schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:29:
Via Forum van tele2 er achter gekomen dat ...
Een ander modem zal weinig effect hebben op je snelheid.
Het centrale punt is dat je ADSL2+ snelheid afneemt over een lange afstand.
Als je telefoonlijn ook niet bepaald super is, kan je modems wisselen tot je een ons weegt.
Je wint soms wel weer een enkele megabit, maar later zak je weer af naar de oude waardes.
Dat was al langer zo aan de gang. Alleen merkte je dat niet zo op.
Pas toen je een 'zwaardere' IPTV dienst ging draaien, was het een probleem.

Belangrijker is om te ontdekken of Tele2 ook kan leveren vanaf de straatkast (VDSL2).
Of anders overstappen naar een andere provider die dat wel kan.
Mits je niet meer onder een jaarcontract staat, natuurlijk.

P.S.
Deze Comtrend is wel wat nieuwer dan het oud model Comtrend.
Je krijgt 802.11N en je kan alle vier de LAN poorten gebruiken voor je netwerk.
Dat is wel een verbetering.

[ Voor 24% gewijzigd door cornfed99111 op 08-08-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

cornfed99111 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:42:
[...]
Een ander modem zal weinig effect hebben op je snelheid.

Deze Comtrend is wel wat nieuwer dan het oud model Comtrend.
Je krijgt 802.11N en je kan alle vier de LAN poorten gebruiken voor je netwerk.
Dat is wel een verbetering.
Ondanks dat ik het theoretisch met je eens was over die snelheid en ander modem:

Ik heb nu het comtrend II modem ipv de oude davolink geinstalleerd. Deze had ik na klacht bij tele2 opgestuurd gekregen.

Problemen zoals beschreven zijn verholpen: ik kan weer tv kijken + opnemen + minimaal internetten.
Generiek scheelt het ongeveer 3MBit tussen oude en nieuwe modem.

De wisseling bij Tele2 van de SD naar de HD zenders heeft dus iets met de Davolink gedaan, waardoor die zijn snelheid niet meer haalde. Aangezien dit volgens tele2 forum bij meerdere gebruikers zo was, moet het dus aan Tele2 instellingen liggen.

Zonder tv aan, haal ik nu het max haalbare op mijn afstand: tussen 10 en 11 Mbit. Redelijkerwijs dus tevreden. :)

De snelheid is in deze tijden van modern internet niet een bijster snelle internetsnelheid en zou via Ziggo wel veel meer kunnen halen, maar ik heb op dit moment daar geen behoefte aan, scheelt toch al gauw zo'n 20 tot 25 euro per maand voor dezelfde functionaliteit, alleen internet is dan sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee welk modem Tele2 tegenwoordig levert bij hun 'Internet Light' pakket? 20/2 ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:06:
Enig idee welk modem Tele2 tegenwoordig levert bij hun 'Internet Light' pakket? 20/2 ADSL.
Ik had ze net aan de lijn en die mevrouw zei iets wat leek op Aminda 532, maar een zoek levert niets op. Ik ben hier ook wel benieuwd naar, maar het is nu toch VDSL? Ik heb ADSL max 10Mbit (20 Mbit abbo) en volgens Tele2 haal ik met VDSL 35Mbit.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Modem comtrend 2 heb ik nu bij light.
Voor tv krijg je een kastje dat Amino heet 😊. Afhankelijk van je diensten krijg je een versie met harde schijf of zonder.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Klein kickje voor de mensen die nu Light hebben en waarvan hun jaarcontract is verlopen.

Net even gebeld met de klantenservice omdat ik overwoog naar Online over te stappen, boden ze aan om m'n abonnement te verhogen naar Basis snelheid voor de Light prijs en de eerste drie maanden voor een tientje. Goede deal als je het mij vraagt :9

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Erasmo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:15:
Klein kickje voor de mensen die nu Light hebben en waarvan hun jaarcontract is verlopen.

Net even gebeld met de klantenservice omdat ik overwoog naar Online over te stappen, boden ze aan om m'n abonnement te verhogen naar Basis snelheid voor de Light prijs en de eerste drie maanden voor een tientje. Goede deal als je het mij vraagt :9
Maar ga je dan ook daadwerkelijk sneller internet krijgen?
Wat zegt de postcodecheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

cornfed99111 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:15:
[...]

Maar ga je dan ook daadwerkelijk sneller internet krijgen?
Wat zegt de postcodecheck?
We gaan het zien over een week of 3, als de nieuwe factuurmaand ingaat gaat het gebeuren. Ik woon minder dan een kilometer van de centrale dus dat zou wel goed moeten komen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Ik weet niet of iemand het heeft gemerkt, maar Tele2 heeft per direct het 40/4 abonnement berhoogd naar 50/5...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
timmie1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:06:
Ik weet niet of iemand het heeft gemerkt, maar Tele2 heeft per direct het 40/4 abonnement berhoogd naar 50/5...
Ik heb al maanden een 40/4 abo wat met wifi hier 40/6 haalt. Dus ik ben benieuwd of het nog wat beter is geworden...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:06
Is er ook iemand die een Fritz!box modem in gebruik heeft,i.p.v.. het door Tele2 geleverde modem?
Dus de telefoonlijn in een Fritz!box en dan RJ45 eruit voor je PC. Niet de Fritz!box na het standaard modem, daar schiet je nog niks mee op.

Ik vond wel deze onderstaande quote, maar die is al van 5 jaar terug.
Ben namelijk aan het twijfelen tussen Tele2 en Telfort. Het voordeel van Tele2 is dat ze de goedkoopste xDSL-aanbieder zijn, het voordeel van Telfort is dat je een eigen modem kunt gebruiken.

In mijn situatie gaat het om een internet + TV abonnement. Telefonie heb ik een smartphone voor ;) Dat scheelt evt. al, telefonie is vaak wat lastiger met een eigen modem lees ik op internet bij klanten van andere providers.

Heb wel dit topic gevonden: http://tele2.gebruikers.e...?thread_id=919&rowstart=0 maar daar staat dat je de gegevens alleen kunt achterhalen als je een Davolink modem hebt. Maar die is al zo oer oud, die wordt tegenwoordig niet meer meegeleverd lijkt mij :X
Feanathiel schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:30:
Afgelopen dagen zag ik dat er veel geklaagt werd over het modem van Tele2. We gaan volgende maand naar Xs4all, maar nu kwam vandaag het modem (Fritz!Box 7170) al binnen... Die meteen aangesloten op het netwerk van Tele2 en gemerkt dat het vele malen stabieler is. Voorheen kreeg ik het nog niet voor elkaar om slechts 10 minuten naar een muziekstream te luisteren. Nu lukt dat toch al zo'n 2.5 uur (en uiteraard nog steeds gaande). Snelheid is nog het zelfde gebleven, de ping is ook rond de 50 gebleven, maar is daardoor wel stabieler geworden. Dus misschien een tip voor de mede-tweaker om het modem te vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 22:43
Tele2 gebruikt in ieder geval bij nieuwe VVDSL aansluitingen de Technicolor TG789bvn modem. Of het inmiddels ook mogelijk is om een eigen modem te gebruiken zoals een Fritzbox is mij niet helemaal duidelijk.

Maar als je kijkt naar het verleden dan zie je dat het bij Tele2 altijd lastig is geweest om bepaalde zaken in het modem aan te passen (veel afgeschermd), en een eigen modem was vaak ook niet mogelijk omdat er login gegevens nodig waren om de verbinding op te zetten.

Mocht het toch mogelijk zijn om de internetverbinding via een eigen modem aan te praat te krijgen is het nog maar de vraag of de TV verbinding nog wel blijft werken, dit gaat vaak via aparte VLAN's waarop internet & TV gescheiden binnenkomen.

Bij Telfort zijn ze gelukkig een stuk meer open over het gebruik van een ander modem, een Fritzbox kan mits goed geconfigureerd prima voor Telfort internet & Interactieve TV gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jouw post vat goed samen wat ik in het afgelopen halfuur na het posten van mijn bericht heb gevonden.
In dit topic: Tele2 Fiberspeed 50 Mbps Ervaringen staan wel wat berichten over mensen die het Comtrend modem behorende bij hun VDSL-abbonement hebben vervangen door een Cisco, maar er is maar zeer weinig over te vinden. En als je pech hebt dan kun je de inloggegevens niet uit het modem halen.

Hier wel iemand die de inloggegevens heeft kunnen sniffen van het Technicolor modem: WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router
Maar daar staat niks bij over TV.

Toch wel vrij tricky om dan gelijk een jaar aan Tele2 vast te zitten, dan beter op safe spelen en voor Telfort kiezen waar ik gewoon lekker een Fritz!box kan aansluiten (de koning onder xDSL-modems als ik zo wat lees in diverse topics).

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Lijkt mij inderdaad ook wel een betere keuze om voor Telfort te kiezen, dan weet je in ieder geval zeker dat je je Fritzbox kan gebruiken.

Ik weet niet of je er al 1 hebt aangeschaft? XS4ALL levert vaak de Fritzbox 7360 uit en deze werkt inderdaad prima, oudere type's zoals de 7340/7390 zou ik niet aanraden aangezien deze een oudere chipset bevat die niet altijd lekker samenwerkt met een VVDSL verbinding. De 7490 is ook prima maar wel prijzig, de 7360 is vaak via Marktplaats voor een paar tientjes op te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:07:
Lijkt mij inderdaad ook wel een betere keuze om voor Telfort te kiezen, dan weet je in ieder geval zeker dat je je Fritzbox kan gebruiken.

Ik weet niet of je er al 1 hebt aangeschaft? XS4ALL levert vaak de Fritzbox 7360 uit en deze werkt inderdaad prima, oudere type's zoals de 7340/7390 zou ik niet aanraden aangezien deze een oudere chipset bevat die niet altijd lekker samenwerkt met een VVDSL verbinding. De 7490 is ook prima maar wel prijzig, de 7360 is vaak via Marktplaats voor een paar tientjes op te halen ;)
Ja, ga ik maar doen idd. Gewoon zelf bij alle instellingen kunnen is wel zo fijn, zo'n dichtgetimmerd modem maak je mij iig niet blij mee... en dat zal voor andere Tweakers niet anders zijn vermoed ik :P

Klopt, dat had ik begrepen ja. Dan binnenkort maar even aanmelden bij Telfort en ondertussen Marktplaats even in de gaten houden voor een pricewatch: AVM FRITZ!Box 7360 Edition International

Ga ik hier snel weer weg en door naar Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20 >:)

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
ThinkPadd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:08:
Is er ook iemand die een Fritz!box modem in gebruik heeft,i.p.v.. het door Tele2 geleverde modem?
Jup, ik heb een Fritz!Box 7360 aan mijn tele2 verbinding gehangen. Werkt prima. Ik heb er ook een Draytek Vigor 130 aan gehangen, zonder problemen. Momenteel draait de Draytek in bridge mode en is een Routerboard 2011 verantwoordelijk voor het opzetten van de verbinding.

Dat gezegd hebbende, het is een heel gedoe om je login gegevens te achterhalen. Ik heb nog een paar maanden voor mijn contract afloopt en dan wil ik overstappen naar een andere aanbieder. Ik zou je gezien je wens om je eigen modem te gebruiken, adviseren om geen abonnement te nemen bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
luxan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Jup, ik heb een Fritz!Box 7360 aan mijn tele2 verbinding gehangen. Werkt prima. Ik heb er ook een Draytek Vigor 130 aan gehangen, zonder problemen. Momenteel draait de Draytek in bridge mode en is een Routerboard 2011 verantwoordelijk voor het opzetten van de verbinding.

Dat gezegd hebbende, het is een heel gedoe om je login gegevens te achterhalen. Ik heb nog een paar maanden voor mijn contract afloopt en dan wil ik overstappen naar een andere aanbieder. Ik zou je gezien je wens om je eigen modem te gebruiken, adviseren om geen abonnement te nemen bij Tele2.
Goed om te weten voor anderen. Misschien handig als je nog kan vertellen hoe je die gegevens achterhaalt/welke gegevens je moet gebruiken? Want dat kon ik in m'n zoektocht amper vinden namelijk.

Het is niet eens een wens, maar een harde eis: OF het modem moet in bridge kunnen (Tele2 zegt: lolnope) OF eigen modem (twijfelachtig).

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
ThinkPadd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:27:
[...]

Goed om te weten voor anderen. Misschien handig als je nog kan vertellen hoe je die gegevens achterhaalt/welke gegevens je moet gebruiken? Want dat kon ik in m'n zoektocht amper vinden namelijk.

Het is niet eens een wens, maar een harde eis: OF het modem moet in bridge kunnen (Tele2 zegt: lolnope) OF eigen modem (twijfelachtig).
Aangezien de manier waarop je de gegevens kunt achterhalen verschilt per modemtype is er niet echt een handleiding beschikbaar. Ik ben uiteingelijk op tele2.gebruikers.eu uitgekomen en heb daar mijn info vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Daar kon ik het voor het modem wat ze nu uitleveren (Technicolor) niet vinden, vandaar mijn suggestie om het hier nog even te noemen voor toekomstige gebruikers die met dezelfde vraag als ik zitten maar WEL besluiten om met Tele2 in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tele2 heeft (in mijn ogen) maar één groot nadeel en dat is de verplichting om hun apparatuur te gebruiken.
Als je daar mee kan leven, is Tele2 geen slechte keuze.
Weinig storingen en vrijwel altijd het goedkoopste abonnement.

Tele2 beveiligt zijn netwerk door een PPPoE/IPoE login.
Als dat eenmaal weet, kan je jarenlang gebruik maken van een eigen modem.
Tot nu toe kan je alleen via een Davolink of via een Technicolor aan zo een login komen.
Links staan in dit topic, als het goed is.
Je moet wel enige moeite doen om en wat kennis van zaken hebben. Niets voor noobs.

De Technicolor kan één apparaat in een soort DMZ/bridge zetten.
Dan krijgt dat ene apparaat (router of console) een WAN ip adres doorgelust.
Nadeel is dat met twee losse netwerkapparaten blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Tele2, pff, ook alweer een tijd geleden. Veel info van tele2.gebruikers.eu afgehaald inderdaad. Destijds ook op een privé forum rondgelopen, maar even een bezoekje aan mijn mailbox zegt dat de website nu offline is. Kan helaas nu alleen niet meer zien hoe ik die informatie achterhaald heb. Die Davo stond altijd goed open en kon zo goed aan de gegevens komen (eigenlijk ook raar dat je bij de plaintext kan komen maar dat terzijde). Gebruikt Tele2 nu nog steeds interleaving? Was met gamen toen niet altijd een pretje, maar was ook niet uit te zetten. Verbinding was stabiel genoeg daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
cornfed99111 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:14:
[...]
Je moet wel enige moeite doen om en wat kennis van zaken hebben. Niets voor noobs.
[...]
* ThinkPad kijkt naar adres in z'n browser-adresbalk..... Er worden hier wel spannendere zaken gedaan, het is niet het ComputerIdee forum :z :+

Maar ik ben er al wel uit, ga voor Telfort :)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 16-10-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
ThinkPadd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

* ThinkPad kijkt naar adres in z'n browser-adresbalk..... Er worden hier wel spannendere zaken gedaan, het is niet het ComputerIdee forum :z :+
Ha, ha... :>
Een titelbalk zegt weinig over de inhoud van de pagina.....

:)
Feanathiel schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:07:
Destijds ook op een privé forum rondgelopen, maar even een bezoekje aan mijn mailbox zegt dat de website nu offline is.
Deze?

http://www.coenvandenberg.nl/modem/

Die andere site met de deeplinks naar de Davolink bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

cornfed99111 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:06:
[...]

Deze?

http://www.coenvandenberg.nl/modem/

Die andere site met de deeplinks naar de Davolink bestaat niet meer.
Nee was volgens mij Alex Media destijds. Weet het ook niet meer, want kan er niet meer bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het is dus met wat moeite wel mogelijk om een eigen modem te gebruiken bij een Tele2 verbinding, echter veel info daarover is nogal outdated.

Voor bijvoorbeeld het huidige Technicolor TG789bv modem kan ik nauwelijks info vinden over hoe je daar de benodigde login data uit zou moeten krijgen om een ander modem te kunnen gebruiken, deze is blog wel interessant: WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router maar gaat over glasvezel en ik weet niet of dit dan voor een VVDSL verbinding hetzelfde zou moeten zijn.

En indien je dan na wat moeite de internet verbinding werkend heb via een eigen modem is het nog maar de vraag of je de TV verbinding ook nog aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Is de afgelopen 2 week wat veranderd?

Nu elke keer savonds tussen 19:00 en 23:00 bagger internet.
ping ~200 en iets van 10% van de normale bandbreedte
Koper ADSL in 9314TD
deburen verderop hebben dat zelfde probleem.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Feanathiel schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:08:
[...]

Nee was volgens mij Alex Media destijds. Weet het ook niet meer, want kan er niet meer bij :P
Kan de Wayback Machine je ook niet meer helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Heb gisteravond gebeld met Tele2 om mijn contract voor Internet Basis te verlengen (heb geen TV of vaste telefoon erbij).
Het aanbod wat ze me hierbij deden is 3 maanden voor 10 euro en dan 9 maanden gewoon.
Hebben andere mensen recentelijk verlengd en een ander / hetzelfde aanbod gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Prodigy.NL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:11:
Hebben andere mensen recentelijk verlengd en een ander / hetzelfde aanbod gekregen?
Dat is de standaard aanbieding voor nieuwe klanten.
Voor oude klanten gaat Tele2 niet verder dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:37
Brief in de bus gekregen van Tele2. "kerst komt vroeg dit jaar!" Tot het einde van het jaar gratis verdubbeling van mijn internetsnelheid! Helaas traint het modem wel in op 110/33 Mbit maar is de download niet hoger dan 57 Mbit effectief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
MoiZie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 06:41:
Helaas traint het modem wel in op 110/33 Mbit maar is de download niet hoger dan 57 Mbit effectief...
Getest via WIFI of netwerkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:16:
Het is dus met wat moeite wel mogelijk om een eigen modem te gebruiken bij een Tele2 verbinding, echter veel info daarover is nogal outdated.
[...]
Hier iemand die recentelijk (februari 2016) nog succesvol een Fritz!box heeft kunnen aansluiten op z'n Tele2-lijntje. Het is mij alleen niet duidelijk of hij een ADSL of VDSL verbinding heeft.

Hier noemt diezelfde user over de inloggegevens:
Voor ADSL (20MB) is de username ook "Gebruikersnaam"@3p.versatel.nl. Het wachtwoord is dan NIET het wachtwoord uit de aanmeldbrief en bestaat uit een reeks letters en cijfers. Tenminste niet bij mij.
Voor VDSL (tot 50MB) is de username je Tele2 email adres (bv pietjepuk@tele2.nl). Het wachtwoord is een reeks letters.
Hoe je aan dat wachtwoord komt noemt hij dan vervolgens weer niet... :|

Hier staat hoe je het wachtwoord uit een Comtrend VI-3223u modem kunt halen (192.168.1.1/backupsettings.conf openen, wachtwoord staat er als BASE64 in, via tooltjes op internet even converteren naar leesbaar UTF-8).

Hier is iemand die admin access voor elkaar heeft gekregen op de Comtrend VI-3223u, maar gaat verder niet in op inloggegevens voor de DSL-verbinding.

Wellicht kun jij nog wat vinden? Zou mooi zijn als het hier op Tweakers gedocumenteerd staat en als iemand het zou kunnen testen, de meeste info is sterk verouderd en noemt hardware die Tele2 allang niet meer gebruikt. De info hierboven is over de Comtrend, maar is dat het modem wat ze anno 2016 nog steeds uitleveren? Omdat we het eerder ook over de Technicolor hadden...
Tomtest schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:34:
Ik weet niet of dit eerder voorbij is gekomen maar voor diegenen met een Comtrend VI-3223u die een ander modem willen gebruiken (in mijn geval een Fritz!Box), het is vrij simpel te doen:

[...]
Heb jij de TV-box ook aan de praat gekregen met een Fritz!box? Of neem je alleen internet af bij Tele2?

Er is zoveel onduidelijkheid hierover :/ , er moet toch een Tweaker zijn die een VDSL-abonnement bij Tele2 heeft en even kan uitschrijven:
  • Welk modem Tele2 anno 2016 uitlevert als ik vandaag zou bestellen
  • Hoe je, indien nodig, uit dat modem de inloggegevens voor een VDSL-verbinding kunt achterhalen
  • Wat de VLAN-instellingen e.d. zijn voor een VDSL-verbinding
  • Of TV ook werkt met een eigen modem, en zo ja, wat je daar dan voor moet instellen
  • Of telefonie ook werkt met een eigen modem, en zo ja, wat je daar dan voor moet instellen
Ik noem bewust iedere keer 'VDSL-verbinding', want ADSL is niet echt meer relevant nu KPN de wijkkasten aan het upgraden is naar VVDSL: nieuws: KPN brengt 100Mbit/s-vdsl naar nog eens 1,5 miljoen huishoudens
Prijstechnisch is Tele2 super interessant, voor 4 tientjes heb je gewoon een 100Mbit pijp (mits je wijkkast geupgrade is) en een TV pakketje. Maar dan wil ik dus wel m'n eigen modem kunnen gebruiken en geen dichtgetimmerde Comtrend of Technicolor.

[ Voor 105% gewijzigd door ThinkPad op 11-05-2016 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
ThinkPadd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:33:
[...]
Er is zoveel onduidelijkheid hierover :/
Hoezo, ik ben er toch... :*)

Kijk, al die gasten die een eigen modem aan een Tele2 buitenring bedrijven, zijn klanten die gemigreerd zijn van een ADSL/VDSL verbinding via de nummercentrale naar een straatkast van KPN.
Omdat alle modems voor de nummercentrale gehackt zijn of de admin logins bekend zijn, kan je dus via via
aan je netwerklogin komen.
En omdat Tele2 een erg conservatieve firma is, veranderen ze nooit die inloggegevens.
Ook als je dus overgaat naar een buitenring functioneert die netwerklogin nog steeds.
Die netwerklogin heeft niets van doen met de DSLAM of je modem, maar is alleen nodig om toegang te
krijgen op de backbone van Tele2 en de eigen servers.
Zelfs een TR-069 cycle werkt zonder die netwerklogin!

Het probleem voor jou is dat je rechtstreeks naar VVDSL wilt en de Technicolor niet gehacked is en geen admin login bekend is. De Technicolor/Thomson/Speedtouch modellen zijn bekend dat ze moeilijk te kraken zijn. Dus ik verwacht niet dat dit snel gaat veranderen.

Een workaround zou zijn om eerst een normaal ADSL light abonnement af te nemen en na het verkrijgen van de netwerklogin te upgraden naar 100/30 buitenring.
Maar of je dat wilt, ik vermoed van niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks, dan is het voor mij dus beter om gewoon bij Telfort te blijven. Straks (juni gaan ze mij overzetten van centrale naar wijkkast) lekker op de buitenring doorhobbelen met m'n Fritz!box.

Bedankt voor je antwoord, het is nu iig duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
En voor dezelfde reden zit nu ook bij Telfort.
De keuzevrijheid in hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
cornfed99111 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:14:
[...]

Getest via WIFI of netwerkkabel?
Kabel uiteraard :) Maar terechte vraag. Getest via speedtest.net overigens en speedtest.nl.

Misschien vanavond nog eens proberen.. Upload is wel lekker snel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
MoiZie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Kabel uiteraard :) Maar terechte vraag. Getest via speedtest.net overigens en speedtest.nl.

Eerste suggestie is altijd de powercycle.

Tweede is bijna altijd de aansluiting zelf.
Hoe is die nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ThinkPadd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:33:
[...]

Hier iemand die recentelijk (februari 2016) nog succesvol een Fritz!box heeft kunnen aansluiten op z'n Tele2-lijntje. Het is mij alleen niet duidelijk of hij een ADSL of VDSL verbinding heeft.

Hier noemt diezelfde user over de inloggegevens:

[...]

Hoe je aan dat wachtwoord komt noemt hij dan vervolgens weer niet... :|

Hier staat hoe je het wachtwoord uit een Comtrend VI-3223u modem kunt halen (192.168.1.1/backupsettings.conf openen, wachtwoord staat er als BASE64 in, via tooltjes op internet even converteren naar leesbaar UTF-8).

Hier is iemand die admin access voor elkaar heeft gekregen op de Comtrend VI-3223u, maar gaat verder niet in op inloggegevens voor de DSL-verbinding.

Wellicht kun jij nog wat vinden? Zou mooi zijn als het hier op Tweakers gedocumenteerd staat en als iemand het zou kunnen testen, de meeste info is sterk verouderd en noemt hardware die Tele2 allang niet meer gebruikt. De info hierboven is over de Comtrend, maar is dat het modem wat ze anno 2016 nog steeds uitleveren? Omdat we het eerder ook over de Technicolor hadden...

[...]

Heb jij de TV-box ook aan de praat gekregen met een Fritz!box? Of neem je alleen internet af bij Tele2?

Er is zoveel onduidelijkheid hierover :/ , er moet toch een Tweaker zijn die een VDSL-abonnement bij Tele2 heeft en even kan uitschrijven:
  • Welk modem Tele2 anno 2016 uitlevert als ik vandaag zou bestellen
  • Hoe je, indien nodig, uit dat modem de inloggegevens voor een VDSL-verbinding kunt achterhalen
  • Wat de VLAN-instellingen e.d. zijn voor een VDSL-verbinding
  • Of TV ook werkt met een eigen modem, en zo ja, wat je daar dan voor moet instellen
  • Of telefonie ook werkt met een eigen modem, en zo ja, wat je daar dan voor moet instellen
Ik noem bewust iedere keer 'VDSL-verbinding', want ADSL is niet echt meer relevant nu KPN de wijkkasten aan het upgraden is naar VVDSL: nieuws: KPN brengt 100Mbit/s-vdsl naar nog eens 1,5 miljoen huishoudens
Prijstechnisch is Tele2 super interessant, voor 4 tientjes heb je gewoon een 100Mbit pijp (mits je wijkkast geupgrade is) en een TV pakketje. Maar dan wil ik dus wel m'n eigen modem kunnen gebruiken en geen dichtgetimmerde Comtrend of Technicolor.
De persoon in dat topic @ Tele2 forum heeft de gebruikersnaam & wachtwoord voor de PPPoE verbinding van een Tele2 callcenter medewerker gekregen, om de een of andere reden krijg je die normaal gesproken niet.
VLAN ID op 32.
VPI op 1
VCI op 32
Encapsulation op PPPoE
Met de bovenstaande instellingen zou je een Tele2 VDSL verbinding aan de praat kunnen krijg op een Fritzbox.

Dus mocht je de gebruikersnaam & wachtwoord ook te pakken krijgen dan kan je dus Tele2 VDSL verbinding opzetten, echter zal een eventuele TV decoder dan (waarschijnlijk) niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Dus mocht je de gebruikersnaam & wachtwoord ook te pakken krijgen dan kan je dus Tele2 VDSL verbinding opzetten, echter zal een eventuele TV decoder dan (waarschijnlijk) niet meer werken.
Als ik de reactie hierboven begrijp is dat zo goed als onmogelijk. En TV is wel een vereiste voor *mrs ThinkPad.

Ik blijf dus wel bij Telfort, daar weet ik zeker dat het wil en zijn de inloggegevens gewoon beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
cornfed99111 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Eerste suggestie is altijd de powercycle.

Tweede is bijna altijd de aansluiting zelf.
Hoe is die nu?
Hoe die nu is? Met kabels. ISRA - modem - gigabit lan - pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Modem aan de telefoonlijn om precies te zijn.
Dat bepaalt of er ergens verlies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ja het modem zit aangesloten op het isra punt uiteraard. Ik snap je punt niet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is midden in mei, 27 graden buiten en dan een kerstkaart van Tele2 in je brievenbus. :')

Ik dacht weer zo'n flauwe marketing actie voor niks. Maar .. gratis een verdubbeling naar 100Mb/s tot eind van het jaar.

YES! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
MoiZie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:07:
Ja het modem zit aangesloten op het isra punt uiteraard. Ik snap je punt niet denk ik?
Precies dat ja.
Belangrijk is dat het modem rechtstreeks aangesloten is op de telefoonlijn (ISRA).
Geen aftakking of splitters.
En gebruik de bekabeling uit het installatiepakket of een gelijkwaardige eigen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 22:12
Nice! Je betaald nu €25 per maand denk ik? Ik zit er aan te denken om het nieuwe 100Mb/s down & 10Mb/s up abbo (Internet Extra) te gaan afsluiten, voor €28 per maand (en eerste 3 maanden €10) lijkt me dat een super deal. Hebben mensen al ervaringen met hoe goed en snel dit werkt?

De postcode check zegt dat ik de 100Mb/s kan halen, maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:19:
Het is midden in mei, 27 graden buiten en dan een kerstkaart van Tele2 in je brievenbus. :')

Ik dacht weer zo'n flauwe marketing actie voor niks. Maar .. gratis een verdubbeling naar 100Mb/s tot eind van het jaar.

YES! *O*
Kreeg de leuke kerstkaart ook van tele2. Helaas blijgemaakt met een dode mus. Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk blijkt dat 100Mb op mijn adres niet mogelijk is....... Zeer domme en sullige marketing van tele2, het had toch mogelijk moeten zijn om de adressen waar geen 100Mb mogelijk is uit hun mailinglijst te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:50:
[...]

Nice! Je betaald nu €25 per maand denk ik? Ik zit er aan te denken om het nieuwe 100Mb/s down & 10Mb/s up abbo (Internet Extra) te gaan afsluiten, voor €28 per maand (en eerste 3 maanden €10) lijkt me dat een super deal. Hebben mensen al ervaringen met hoe goed en snel dit werkt?

De postcode check zegt dat ik de 100Mb/s kan halen, maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen :).
Zeker nice. Voor 25 euro /maand heb ik nu nu 100 Mb/s tot eind van het jaar, dat is superscherp. Mijn ervaringen met Tele2 zijn gewoon goed, het is stabiel en betrouwbaar (afkloppen).

Je internetverbinding is net zoiets als je energieaansluiting, moet het gewoon doen zonder dat je er verder over nadenkt. En vooral niet teveel betalen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
Afgelopen donderdag de overstap gemaakt van Ziggo naar Tele2. Dit gedaan omdat we geen kabel-TV meer gebruiken en het niet mogelijk is dit op te zeggen bij Ziggo. Ik was bang dat we de beloofde 100 Mbit niet zouden halen op mijn adres, woon 2800 meter van de centrale vandaan. Maar jeej, haal 93 Mbit download en 35 Mbit upload, helemaal blij mee! *O*
Je kan minder instellen op de modem dan die van Ziggo, maar voldoende om te kunnen doen wat ik wil (port forwarding en fixed IP adres). Aansluiten was een eitje, even goede aderpaar vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Knielen op 14-05-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
MoiZie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, dus het ligt waarschijnlijk niet aan je kabel of computer of wat dan ook.

Mijn modem heeft een downstream van 111 mbps maar ik haal niet hoger dan 47/48mbps. Máár, afgelopen maart tot en met een tijdje terug had ik wel gewoon de volledige snelheid van 110mbps+ op mijn PC. Dit is sinds een aantal weken weer gecapped, maar het modem traint dus nog wel in op die hoge snelheid.

Ik heb ook de kerstkaart ontvangen maar zit nog steeds gecapped op 50mbps, modem traint wel in op 111mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
PolluxDKB schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, dus het ligt waarschijnlijk niet aan je kabel of computer of wat dan ook.

Mijn modem heeft een downstream van 111 mbps maar ik haal niet hoger dan 47/48mbps. Máár, afgelopen maart tot en met een tijdje terug had ik wel gewoon de volledige snelheid van 110mbps+ op mijn PC. Dit is sinds een aantal weken weer gecapped, maar het modem traint dus nog wel in op die hoge snelheid.

Ik heb ook de kerstkaart ontvangen maar zit nog steeds gecapped op 50mbps, modem traint wel in op 111mbps.
Inmiddels zit ik op 12 MB/s downstream :) Dus het is kennelijk (meermaals modem gereboot via de interface) inmiddels doorgevoerd. Modem staat nu op 86. (Wat vreemd is, want ik haal dus wel 12 MB/s....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:23
Knielen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:24:
Afgelopen donderdag de overstap gemaakt van Ziggo naar Tele2. Dit gedaan omdat we geen kabel-TV meer gebruiken en het niet mogelijk is dit op te zeggen bij Ziggo. Ik was bang dat we de beloofde 100 Mbit niet zouden halen op mijn adres, woon 2800 meter van de centrale vandaan. Maar jeej, haal 93 Mbit download en 35 Mbit upload, helemaal blij mee! *O*
Je kan minder instellen op de modem dan die van Ziggo, maar voldoende om te kunnen doen wat ik wil (port forwarding en fixed IP adres). Aansluiten was een eitje, even goede aderpaar vinden.
Dan zit je gewoon op een straatkast aangesloten, die staat een stuk dichterbij dan de wijkcentrale.

Kijk eens hier:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Op de website van breedbandwinkel kun je je afstand naar de centrale/straatkast zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
Vanmiddag bij iemand geweest met Tele2 ADSL. Diegene had een modem met slechts 54Mbit wifi en van de LAN poorten leken er twee uitgeschakeld (werd geen IP uitgegeven). Ik weet het merk en type niet, maar wellicht bij jullie bekend?

Levert Tele2 inmiddels nieuwere modems uit met sneller wifi en meer beschikbare poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ADSL zijn 2 poorten gereserveerd voor IP tv. Daar kan alleen een decoder van Tele2 op.
Als ie alleen maar 54 Mb wifi -g heeft is het zeer waarschijnlijk een Davolink. Een DV-2020 of DV-201amr.
Die geven ze nu niet meer uit, en zelfs als je opzegt hoeven ze die niet eens meer terug.

Tegenwoordig hebben ze op ADSL een Comtrend V1-3223u Multi DSL IAD die ook snellere
wifi heeft met wifi -n. Zal voor de gemiddelde ADSL verbinding nog weinig uitmaken trouwens. 8)
Mijn wifi bijvoorbeeld verbind op het moment met 72 Mbit, maar meer dan de 12,3 Mb van mijn
ADSL lijn komt er niet uit. (Is ook alleen maar een back up lijn voor als de glasvezel er uit ligt.)

Zou wel kunnen dat er nog steeds 2 poorten gereserveerd worden voor IP tv.
Maar misschien ook niet. Zou ik eens moeten testen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2016 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
Bedankt, het lijkt inderdaad op de Davolink. De snelheid van wifi zal voor het internet inderdaad niet zoveel uitmaken, maar voor het gebruik van bijvoorbeeld een NAS-je wel.

Ik zal ze eens bellen en vragen of hij omgeruild kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 15-05-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
MoiZie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Inmiddels zit ik op 12 MB/s downstream :) Dus het is kennelijk (meermaals modem gereboot via de interface) inmiddels doorgevoerd. Modem staat nu op 86. (Wat vreemd is, want ik haal dus wel 12 MB/s....)
Oh ja, nu ineens wel de dubbele snelheid hier. Is de kerstkaart toch iets te vroeg verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wat bepaalt of je gebruik kunt maken van internet extra? Want ik heb hier 50/5 en in tests kom ik op 45/5,6 continu (duidelijk een cap). Volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ is er dit beschikbaar:

Wat: Koper
Distributiepunt(en): Tb-Hekt
Internet Snelheid: 100 Mbit/s
iTV: 2 HD

ADSL2+: 12 Mbit/s
VDSL2*: 50 Mbit/s
Bonding*: 100 Mbit/s

Volgens de breedbandwinkel zit ik op 552m van de wijkcentrale en 101m van de straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het moet in ieder geval volgens de postcodecheck van Tele2 kunnen als
je daar je gegevens invult. :) https://www.tele2.nl/shop/thuis/postcodecheck/
Het zou kunnen dat Tele2 (nog) geen bonding gebruikt, en dat 50 bij hun de max is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ja, die had ik al gedaan en daar gaf ie aan dat het niet beschikbaar was. Dus blijkbaar past tele2 niet overal dezelfde techniek toe, terwijl het wel mogelijk is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, Tele2 gebruikt geen bonding. Al werd er gezegd dat ze dat wel eens zouden gaan doen op een
vraag van mij daarover. 100 Mb op VDSL, of die gratis snelheidsverdubbeling als je al 50 hebt, is volgens
mij alleen mogelijk op Vectoring lijnen bij Tele2. En dat is die van jou denk ik ook niet, als ik de upload zie...
En misschien dat het bij jou vanuit de centrale geleverd word, en dat er
in de straatkast geen actieve apparatuur zit.

Bij bonding zou je een extra lijn er bij moeten hebben waarbij op beide lijnen 50 Mb staat, samen 100 dus.
Maar met Vectoring is er wel 100 Mb down en 30 Mb up mogelijk op 1 lijn. En dat laatste kunnen ze dus
administratief zo aan- en uitzetten. Nou ja, misschien in overleg met Kpn, maar vrij gemakkelijk.
Bij bonding moet er al iemand naar de centrale, en heb je een andere kabel (en aansluiting) nodig.
Een Y kabel heet dat geloof ik, waarbij er van de 2 kabels 4 aders op het modem worden aangesloten.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:14:
[...]
Al werd er gezegd dat ze dat wel eens zouden gaan doen op een
vraag van mij daarover.
[...]
nieuws: Tele2 biedt nieuw 'Internet Extra'-abonnement met 100Mbit/s aan (februari 2016).
Het vdsl-netwerk van die provider ondersteunt snelheden tot 100Mbit/s inmiddels bij miljoenen gebruikers dankzij technieken als vectoring en pair-bonding.
Maar volgens mij is er nog niemand die ook daadwerkelijk bonding heeft op z'n Tele2-lijntje. Heb het nog niet gelezen hier i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, technisch gezien kan het ook wel. En Tele2 heeft wel modems die het kunnen.
Maar ik heb ook nog nooit iemand gezien die dat daadwerkelijk heeft.

Ha ja. 'Het vdsl-netwerk van die provider', bij Kpn is het ook geen probleem.
Zal voor Tele2 vast niet uit kunnen om het met bonding aan te bieden,
omdat ze dan toch voor een extra lijn (en dsl aansluiting?) moeten dokken.
Maar misschien komen ze er toch nog eens mee...

Daar werd trouwens ook gezegd: 'Tele2 geeft aan dat het nieuwe abonnement 28 euro per maand
gaat kosten en dat het op dit moment leverbaar is aan 28 procent van de Nederlandse huishoudens.
Tegen het einde van dit jaar moet dit aantal gegroeid zijn naar 85 procent.'
Was dat niet precies het percentage wat KPN met vectoring VDSL hoopte te groeien?
Was wel zoiets volgens mij. Dus ik blijft het me afvragen. 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2016 02:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
Klaar voor bonding is Tele2 wel.
De Technicolor ondersteunt dit al: http://www.technicolor.co...o-gateways/tg789vn-bonded

Nu alleen is dat niet genoeg.
Je moet een geschikt ISRA hebben.
https://www.google.nl/url...RV1w&ust=1463484754189414

En je moet fysiek verbonden worden in de wijkcentrale of straatkast.
Dus een monteur zal altijd op pad moeten.

Voorlopig werkt alleen KPN ermee en alleen bij gevallen waar dat nodig om een bepaalde snelheid te halen.
Dus er bestaan nog geen 'bonding' abonnementen.

Maar van bonding zullen we zeker meer horen. Ook bij Tele2.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:48:

Zou wel kunnen dat er nog steeds 2 poorten gereserveerd worden voor IP tv.
Maar misschien ook niet. Zou ik eens moeten testen. :)
Het zit zo:

De drie! Davolink modellen hebben twee lan poorten permanent gereserveerd voor de set-top-box.
Dus effectief blijven er maar twee poorten over voor je normale netwerk.

Bij de Comtrend en Technicolor modellen is dat niet zo. Daar werken ze met auto-sensing.
Het maakt dus niet uit welke poort je gebruik voor de set-top-box.
Als je geen gebruik maakt van de tv diensten, zijn dus alle vier de poorten beschikbaar voor je eigen netwerk.

[ Voor 30% gewijzigd door cornfed99111 op 16-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:35:
Voorlopig werkt alleen KPN ermee en alleen bij gevallen waar dat nodig om een bepaalde snelheid
te halen. Dus er bestaan nog geen 'bonding' abonnementen.
Niet perse.
Ik heb al iemand bij KPN gezien met Bonding en Vectoring, BVVDSL dus, waar meer dan 100 Mb
per lijn word gehaald. Diegene zijn 'attainables' zijn over de 200 Mb down en ergens bij de 60 up.
Terwijl zijn max nu nog 'maar' rond 100 Mb is. Want er bestaat inderdaad nog geen hoger abo,
of bonding abo. Dat laatste gaat er ook niet komen denk ik, word vast alleen hogere snelheid.
Het zit zo:

De drie! Davolink modellen hebben twee lan poorten permanent gereserveerd voor de set-top-box.
Dus effectief blijven er maar twee poorten over voor je normale netwerk.

Bij de Comtrend en Technicolor modellen is dat niet zo. Daar werken ze met auto-sensing.
Het maakt dus niet uit welke poort je gebruik voor de set-top-box.
Als je geen gebruik maakt van de tv diensten, zijn dus alle vier de poorten beschikbaar voor je eigen netwerk.
Oowjaa, zo zat het. :Y Is ook zo. Intussen na testen op mijn Comtrend ook achter gekomen. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Levert Tele2 het Light abonnement alleen op via ADSL2+?

Ik zit voor iemand te kijken naar een DSL abonnement, en hij kan op zijn adres tot ongeveer 32 Mb halen via VDSL2, alleen geeft Tele2 aan dat er maximaal 11 Mb te halen is op zijn adres. Dit is ook exact te snelheid die KPN aangeeft als maximum voor ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je kijken of er Basis beschikbaar is. Daar zou die ongeveer 32 Mb wel te halen moeten zijn.
Light is inderdaad ADSL2+ was 'tot 20'. Er word nu een realistische snelheid bij genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:38:

....alleen geeft Tele2 aan dat er maximaal 11 Mb te halen is op zijn adres. Dit is ook exact te snelheid die KPN aangeeft als maximum voor ADSL2+.
Dat is niet zo vreemd. Tele2 haalt zijn gegevens ook van fourstack. Net als iedere andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
cornfed99111 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:56:
[...]

Dat is niet zo vreemd. Tele2 haalt zijn gegevens ook van fourstack. Net als iedere andere provider.
Daarom was mijn vraag dan ook, levert Tele2 in dit geval alleen ADSL2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er geen Internet Basis beschikbaar is wel.

Maar je had niet al Internet Light aangeklikt? Want dan laat ie daar de snelheid van zien.
Of is het gelijk met het postcode invullen al dat ie dat als maximale snelheid aangeeft?
Want dan zou het kunnen dat Tele2 geen VDSL kan leveren op dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:49:
[...]
Daarom was mijn vraag dan ook, levert Tele2 in dit geval alleen ADSL2+?
Als fourstack 12 Mbit aangeeft voor ADSL2+ en Tele2 doet hetzelfde bij Light, dan is dat ook ADSL2+.
Als dat het enige abonnement is wat beschikbaar is, dan heb je voor de rest geen keuze bij Tele2.

Als er wel hogere abonnementen beschikbaar zijn, staat daar ook een snelheid bij. Dat is vrijwel altijd VDSL2.
Nu levert Tele2 niet vanaf elke straatkast. Er zijn nog van een ouder type waar dat niet kan.
Ze zijn bezig om de oude kasten te upgraden. Hoe en wat geeft fourstack aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Leuk die snelheidsverdubbeling, mits het fatsoenlijk doorgevoerd zou zijn. Na een weekje genoten te hebben van de snelheidsverdubbeling zit ik nu al weer twee weken consistent capped op 50mbit in plaats van de 100mbit van de actie.

modem downstream is wel dicht bij 100mbit maar snelheid op pc gaat werkelijk niet hoger dan +/- 5700 KB/s, net zoals voor de verdubbeling.

Iemand anders issues?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:08
Na lang klungelen heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om via mijn Fritzbox modem verbinding te krijgen via Tele2 VVDSL (KPN Wholesale). Mijn oorspronkelijke modem was een Technicolor TG789bvn modem, deze was compleet dichtgetimmerd door Tele2 en ik was het na een paar uur al helemaal zat.

Zo heb ik het voor elkaar gekregen:

1. Kies bij Account information voor "Other internet service provider"
2. Kies voor "Connecting to a DSL line"
3. Is account information required? Kies voor "Yes"
4. Vul bij username de gebruikersnaam onder het kopje "Inloggegevens MijnTele2" uit de welkomstbrief in met daarachter @tele2.nl dus bijvoorbeeld d.jansen@tele2.nl, vul bij wachtwoord het wachtwoord ook uit de brief. Dit was in mijn geval een combinatie van hoofdletters, kleine letters en cijfers.
5. Klik op " Change connection settings"
6. Kies voor "Maintain permanently (recommended for flat rates)" en vink "Delay disconnection by provider to the period between 3-4" aan.
7. Vink " Use VLAN for Internet access" en vul hier 32 in
8. Kies bij DSL ATM Settings "Set manually" en vul hier bij VPI 1 in en bij VCI 32
9. Kies bij Encapsulation voor "PPPoE"
10. Klik op apply, de Fritzbox maakt verbinding en je hebt hierna internet via je Fritzbox!

Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mumsel schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:44:
Na lang klungelen heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om via mijn Fritzbox modem verbinding te krijgen via Tele2 VVDSL (KPN Wholesale). Mijn oorspronkelijke modem was een Technicolor TG789bvn modem, deze was compleet dichtgetimmerd door Tele2 en ik was het na een paar uur al helemaal zat.

Zo heb ik het voor elkaar gekregen:

1. Kies bij Account information voor "Other internet service provider"
2. Kies voor "Connecting to a DSL line"
3. Is account information required? Kies voor "Yes"
4. Vul bij username de gebruikersnaam onder het kopje "Inloggegevens MijnTele2" uit de welkomstbrief in met daarachter @tele2.nl dus bijvoorbeeld d.jansen@tele2.nl, vul bij wachtwoord het wachtwoord ook uit de brief. Dit was in mijn geval een combinatie van hoofdletters, kleine letters en cijfers.
5. Klik op " Change connection settings"
6. Kies voor "Maintain permanently (recommended for flat rates)" en vink "Delay disconnection by provider to the period between 3-4" aan.
7. Vink " Use VLAN for Internet access" en vul hier 32 in
8. Kies bij DSL ATM Settings "Set manually" en vul hier bij VPI 1 in en bij VCI 32
9. Kies bij Encapsulation voor "PPPoE"
10. Klik op apply, de Fritzbox maakt verbinding en je hebt hierna internet via je Fritzbox!

Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan.
Top! Werkt TV hier ook mee? (En telefonie) Of heb je een internet-only abbo?

Kan mij wel voorstellen dat je blij bent, heb zelf ook een Fritz!box, maar dan aan een Telfort lijntje (omdat ik toen ik van Ziggo overstapte naar DSL, merkte dat eigenlijk alleen bij Telfort een eigen modem gegarandeerd zou gaan werken). De Experiabox V8 die je bij Telfort krijgt is ook helemaal dichtgetimmerd dus de Fritz!box was hier ook een verademing.

Maar hoe lang zit je al bij Tele2? Ben je gemigreerd vanaf de centrale naar een wijkkast? Of nieuwe klant en gelijk aangesloten op wijkkast?
Volgens cornfed99111 in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7" gaat bovenstaand geintje namelijk niet op als ik nu klant zou worden bij Tele2 en op de wijkkast wordt aangesloten. En ook hier zeggen ze bij stap 2 dat de inloggegevens moeilijk te achterhalen zijn.

Kun je daar wellicht meer over vertellen/uitleggen? Misschien een screenshot van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search op jouw adres?
cornfed99111 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:58:
[...]
Het probleem voor jou is dat je rechtstreeks naar VVDSL wilt en de Technicolor niet gehacked is en geen admin login bekend is. De Technicolor/Thomson/Speedtouch modellen zijn bekend dat ze moeilijk te kraken zijn. Dus ik verwacht niet dat dit snel gaat veranderen.
[...]
Zie bovenstaande, even een quote zodat je er notificatie van krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
Ik ben een nieuwe klant met internet only ik kom van ziggo af en ben aangesloten op de wijkkast. Het is pas vanochtend aangesloten. Hiervoor gebruikte ik de fritzbox als router voor m'n ziggo modem dat in bridge stond.

De inloggegevens zijn dus niet moeilijk te achterhalen zolang je de welkomsbrief nog hebt.

Zal vanavond als ik thuis ben wat screenshots plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mumsel op 03-06-2016 20:20 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het maakt op de VVdsl kasten (kpn wholesale) toch niet uit welke user/password je voor de pppoe sessies gebruikt? Dat was vroeger voor de grote nummercentrales (CO) zo, met de actieve straatkasten kan ik tot nu toe voor kpn, telfort, xs4all invullen wat ik wil als username of password, hij maakt gewoon verbinding. Uiteraard wel met juiste vpi/vci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
timmie1 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:28:
Het maakt op de VVdsl kasten (kpn wholesale) toch niet uit welke user/password je voor de pppoe sessies gebruikt? Dat was vroeger voor de grote nummercentrales (CO) zo, met de actieve straatkasten kan ik tot nu toe voor kpn, telfort, xs4all invullen wat ik wil als username of password, hij maakt gewoon verbinding. Uiteraard wel met juiste vpi/vci.
Dat zou heel mooi zijn... Waarom lees je er dan zo weinig over :P ? Tele2 is ultieme prijsvechter op het KPN kopernetwerk, dan zou je toch zeggen dat er meer mensen zijn die er een Fritz!box o.i.d. aan knuppen i.p.v. de default modem.

Iemand ook een idee hoe het IPTV gebeuren bij Tele2 is opgezet? Ik heb het bij Telfort wel gewoon aan de gang via een Fritz!box (bridged mode, routed mode kan ook door de config van de Fritz!box te hacken, maar dan moet je een switch met IGMP Snooping hebben om je netwerk niet te flooden met het multicast IPTV verkeer).

Je zou zeggen dat je op die manier IPTV ook wel aan de praat kunt krijgen door een aangepaste config voor de Fritz!box te schrijven toch?

Ik vind het erg interessant om wellicht over te stappen naar Tele2, zeker als ik eind deze maand van de centrale (1014m) wordt overgezet naar de straatkast en dan 100Mbit kan binnentrekken. Voordat ik evt. van Telfort naar Tele2 zou over kunnen stappen is het helaas wel een vereiste dat IPTV ook werkt met een Fritz!box, anders krijg ik bonje met mrs. ThinkPad :P

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2016 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mumsel
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:08:
[...]

Kun je daar wellicht meer over vertellen/uitleggen? Misschien een screenshot van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search op jouw adres?
Hierbij het screenshot van de Fourstack site: Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/ef64ryur3/Screen_Shot_2016_06_04_at_07_28_01.png
timmie1 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:28:
Bij mij werkt alleen de combinatie van de gebruikersnaam en wachtwoord zoals in de welkomstbrief stond om in te kunnen loggen bij Tele2. Ik denk dat alleen voor providers in eigendom van KPN geldt dat je elke combinatie kan invullen.

Ik heb dus geen ervaring met telefonie en tv via de Fritzbox. Gebruik voor telefonie Cheapconnect en voor TV een linux satelliet ontvanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:00:
[...]
Ik vind het erg interessant om wellicht over te stappen naar Tele2, zeker als ik eind deze maand van de centrale (1014m) wordt overgezet naar de straatkast en dan 100Mbit kan binnentrekken. Voordat ik evt. van Telfort naar Tele2 zou over kunnen stappen is het helaas wel een vereiste dat IPTV ook werkt met een Fritz!box, anders krijg ik bonje met mrs. ThinkPad :P
Misschien een belletje eraan wagen, of terug laten bellen via de bel me terug knop bij Telfort. Vaak hebben ze wel een redelijk verlengaanbod, zeker als je ITV erbij wilt gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Speedmaster schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Misschien een belletje eraan wagen, of terug laten bellen via de bel me terug knop bij Telfort. Vaak hebben ze wel een redelijk verlengaanbod, zeker als je ITV erbij wilt gaan gebruiken
Oh daar twijfel ik ook niet aan, in het Telfort topic lees ik dat je vaak zonder problemen 3 maanden gratis krijgt bij verlengen en met wat aandringen/twijfelen zelfs 6 maanden. Uiteraard moet je er wel even voor bellen inderdaad, je krijgt het niet zomaar cadeau ;)

Maar dat maakt het niet minder interessant om uit te pluizen wat de mogelijkheden bij Tele2 tegenwoordig zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X6UYdDcDRbNgO6Gp6HkbMoE3/full.png

Whut, blijkbaar is bonding ook beschikbaar en kan er dus 200Mb/s over die lijn(en) heen gestouwd worden. Nu nog een abonnement wat dat aanbied.

Ik krijg maandag (6 juni) m'n nieuwe 100Mb/s aansluiting, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om iets bij te betalen om daar 200Mb/s van te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:08:
[...]

Volgens cornfed99111 in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7" gaat bovenstaand geintje namelijk niet op als ik nu klant zou worden bij Tele2 en op de wijkkast wordt aangesloten.
Als Tele2 de login code in een welkomsbrief zet, dan verandert dat natuurlijk de zaak.
Zonder die code geen internet.
De truc was juist om die inlogcode te achterhalen zonder medewerking van Tele2. ;)

Als Tele2 die inlogcode via een welkomsbrief verstrekt, dan is dat nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
cornfed99111 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:05:
[...]

Als Tele2 de login code in een welkomsbrief zet, dan verandert dat natuurlijk de zaak.
Zonder die code geen internet.
De truc was juist om die inlogcode te achterhalen zonder medewerking van Tele2. ;)

Als Tele2 die inlogcode via een welkomsbrief verstrekt, dan is dat nieuw.
Nou ze verstrekken een gebruikersnaam en wachtwoord om de bestelling te volgen. Deze gegevens blijken dus ook te werken om in te loggen op de Tele2 backbone.

Zo ziet de brief er uit: Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/84et9izlr/IMG_20160605_121624.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mumsel schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:24:
[...]

Nou ze verstrekken een gebruikersnaam en wachtwoord om de bestelling te volgen. Deze gegevens blijken dus ook te werken om in te loggen op de Tele2 backbone.
Dan vermoed ik dat Tele2 ergens onbedoeld een fout heeft gemaakt.
Want ik kan je verzekeren dat de inloggegevens van je mail of 'Mijn Tele2' niet dezelfde zijn als de
inloggevens van het Tele2 netwerk. Ten minste, tot nu toe dan... :*)
Of Tele2 heeft zijn beleid gewijzigd, dan kan ook.

We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
cornfed99111 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Want ik kan je verzekeren dat de inloggegevens van je mail of 'Mijn Tele2' niet dezelfde zijn als de

We zien het wel.
Of het komt doordat mensen nu rechtstreeks op de wijkkast (KPN Wholesale) worden aangesloten i.p.v. op de centrale.
En volgens timmie1 in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7" maakt het dan niet uit wat je invult, al zegt Mumsel juist wel weer dat het zonder user/pass niet werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tja, het is ook voor mij soms niet meer te volgen.

Maar Tele2 gebruikt de login niet om een verbinding op te bouwen met de straatkast, maar om toegang te
geven op het Tele2 netwerk. Dat is dus een stuk verderop op in het netwerk.

Ik vermoed dat de providers zelf kunnen kiezen voor een PPPoE login als ze dat zelf willen.
Maar ze moeten dat implementeren op hun eigen netwerk/backbone.
KPN zelf faciliteert alleen de verbinding tussen klant en het netwerk van de provider (VULA/WBA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mumsel
cornfed99111 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:40:
[...]

We zien het wel.
Ik denk persoonlijk een ander beleid sinds overgang naar KPN Wholesale? Zo ziet het er in m'n Fritzbox er uit:

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/ns6i42kzj/Screen_Shot_2016_06_05_at_12_51_59.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mumsel schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Ik denk persoonlijk een ander beleid sinds overgang naar KPN Wholesale? Zo ziet het er in m'n Fritzbox er uit:
Ja, ik geloof je wel. Je hebt een Versatel IP adres op je Fritz...

Als er meerdere users (op het Tele2 forum bv.) dit ook bevestigen, dan kan je er wel van uitgaan dat
Tele2 dit systeem wijzigde.
Anders hoop ik voor jullie dat Tele2 hier niet meeleest.... >:)

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 05-06-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mumsel schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:56:
[...]

[afbeelding]
Wat voor pakket neem je eigenlijk af bij Tele2? Upload ziet er wel netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
ThinkPadd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Wat voor pakket neem je eigenlijk af bij Tele2? Upload ziet er wel netjes uit
Het internet extra abonnement, door de afstand tot de wijkkast helaas maar rond de 70/75 download, de upload is wel dik in orde. Ben er best tevreden mee voor 28 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
ThinkPadd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Of het komt doordat mensen nu rechtstreeks op de straatkast (KPN Wholesale) worden aangesloten i.p.v. op de wijkcentrale.
En volgens timmie1 in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7" maakt het dan niet uit wat je invult...
Ik heb dat tot nu toe alleen bij aansluitingen van KPN, telfort en XS4All gezien, dus geen garantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
10Mb/s upload verwachten en ruim 25 krijgen :*). Dank u Tele2 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5382250993.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vyFg4QHpXo9Iem1z9EaQOO1n/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ben benieuwd.. Vanaf komende maand zit ik ook weer bij Tele2 met een 100/20 abbo (had even gebeld voor upload, aangezien die niet direct te vinden is op de site).

Bij mijn ouders staat een technicolor modem met een basis abonnement en ze halen bedraad de max download en zelfs iets meer upload.

Volgens mij zijn ze goed bezig daar :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Mooi dat het er op lijkt dat het nu een stuk makkelijker is geworden om een eigen modem, zoals een Fritzbox op een Tele2 VVDSL lijntje aan te sluiten. Hierdoor wordt Tele2 een mooi alternatief naast bijv. Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:09:
Mooi dat het er op lijkt dat het nu een stuk makkelijker is geworden om een eigen modem, zoals een Fritzbox op een Tele2 VVDSL lijntje aan te sluiten. Hierdoor wordt Tele2 een mooi alternatief naast bijv. Telfort.
Hopelijk lukt IPTV ook nog (hopelijk alleen kwestie van juiste VLAN doorzetten?), dan is het voor mij echt een volwaardig alternatief voor Telfort.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2016 17:21 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2