• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik las gisteren dat Tele2 een 60 Mbps-abonnement heeft toegevoegd via VDSL2+.

Ik heb op dit moment Telfort Internet 20MB (zonder bellen) en dat gaat heerlijk. Geen problemen, geen uitval, snelheid van 16 Mbps. Woon naast de centrale. Volgens een monteur haalde ik 21 Mbps...

In elk geval denk ik na tot overstap naar Tele2 60 Mbps voor 40 euro. Iemand ervaringen met Tele2, de snelheid of zelfs al het Fiberspeed-abonnement?

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Kun je bij jou dat VDSL abbonement krijgen volgens de postcode check?
Momenteel kan dat namelijk nog niet op veel plekken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• THE_BASE
  • Niet online
Robinski schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:16:
Kun je bij jou dat VDSL abbonement krijgen volgens de postcode check?
Momenteel kan dat namelijk nog niet op veel plekken.
Jups, volgens de postcodecheck wel. Ik woon in Houten en dichtbij de centrale. Op geloof ik minder dan 600 meter afstand.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ik vermoed dat er nog niet veel mensen met Fiberspeed ervaring zijn.
Echter zou je mogen verwachten, zeker omdat Tele2 heel voorzichtig is met de uitrol (alleen dicht bij de centrale, etc) dat het niet echt mag tegenvallen.

Zelf zit ik helaas ergens waar Tele2 helemaal niets leverd, (wel +/- 100 m van centrale)
Ik zou wel graag wat meer snelheid willen, maar ik weiger over te gaan naar de kabel, in verband met poort blokkades

• THE_BASE
  • Niet online
Robinski schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:43:
Ik vermoed dat er nog niet veel mensen met Fiberspeed ervaring zijn.
Echter zou je mogen verwachten, zeker omdat Tele2 heel voorzichtig is met de uitrol (alleen dicht bij de centrale, etc) dat het niet echt mag tegenvallen.

Zelf zit ik helaas ergens waar Tele2 helemaal niets leverd, (wel +/- 100 m van centrale)
Ik zou wel graag wat meer snelheid willen, maar ik weiger over te gaan naar de kabel, in verband met poort blokkades
Inderdaad, dat mag je verwachten. Zeker op een afstand van 600 meter. Met Telfort via KPN altijd zeer goede ervaringen gehad. Aangezien je een jaar aan Tele2 zit en ik normaliter geen fan van ze ben (qua service en verhalen), ben ik redelijk voorzichtig met overstappen.

Wellicht zijn er ervaringen met Telfort 20MB. Of dat wel gehaald wordt. Zelf haal ik hier 16MB van via draadloos internet. Terwijl het met 21MB mijn huis schijnt binnen te komen.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

THE_BASE schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:01:
[...]

Inderdaad, dat mag je verwachten. Zeker op een afstand van 600 meter. Met Telfort via KPN altijd zeer goede ervaringen gehad. Aangezien je een jaar aan Tele2 zit en ik normaliter geen fan van ze ben (qua service en verhalen), ben ik redelijk voorzichtig met overstappen.

Wellicht zijn er ervaringen met Telfort 20MB. Of dat wel gehaald wordt. Zelf haal ik hier 16MB van via draadloos internet. Terwijl het met 21MB mijn huis schijnt binnen te komen.
Kijk draadloos, daar ga je al ;)
Niets is zo snel en stabiel als Ethernet kabeltjes in dat geval.
Grote kans dat je dan wel rond de 20 kan halen.

• Anoniem: 225108
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik zit hier ong 500 meter van de centrale af.
Wij hebben nu alles in een extra (waar we maar 4 mbit mee halen ofzo xD )
Nu zag ik dat fiberspeed bij ons ook beschikbaar is (Nijenheim Zeist). :o
Is dit een goed idee om te nemen ik zou het wel graag willen :)

Greetings!

• THE_BASE
  • Niet online
Robinski schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:52:
[...]

Kijk draadloos, daar ga je al ;)
Niets is zo snel en stabiel als Ethernet kabeltjes in dat geval.
Grote kans dat je dan wel rond de 20 kan halen.
20MB terwijl ik 60MB krijg? Dat lijkt me erg sterk. Ik heb AirPort Express N. Ontvang nu 20MB en haal er 16,5MB mee, dus die verhouding lijkt me niet helemaal te kloppen.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ik bedoelde meer, dat als je een draad gebruikt, de kans dat je 20 haalt op je 20 mbit lijn groter wordt.
Ook verwacht ik dat 60 mogelijk moet zijn, ik heb echter geen ervaring met de AirPort, misschien dat bij deze sommige poorten (WAN poort) niet zo veel aan kan.

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 21:49
Als jullie even achten tot volgende maand dan kan ik vertellen hoe mijn ervaringen zijn. Begin vorige week besteld, maar het is wel even wachten hoor. 22 Oktober is de oplever datum pas.

Nou heb ik me laten vertellen door de medewerker van Tele2 dat ik die "gratis monteur" er wel bij moest nemen nadat ik hem verteld had dat ik zelf wel een RJ-11 in mijn ISRA kon prikken en dat ik daar geen hulp voor nodig had. De monteur neemt namelijk het modem mee, aldus de Tele2 medewerker 8)7 8)7. Nu zal je zien dat ik geen tijd vrij kan maken als die gast komt. Het vreemde er aan is dat de aanmeldingsbrief die binnengekomen is wel vermeld dat er een pakket thuis gestuurd wordt......ach ja we zullen zien.

Verder kwam het mij wel grappig over dat medewerkers van Tele2 (Heb er 2 gesproken) nog maar weinig afweten van hun nieuwe service :*).

Ben wel benieuwd hoor, het Netwerk hier in huis is bijna klaar dus we kunnen knallen als het draaid. Hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

-Bas

P.S. Heb de Abo zonder bellen.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10-2022
Bunta schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:47:
Als jullie even achten tot volgende maand dan kan ik vertellen hoe mijn ervaringen zijn. Begin vorige week besteld, maar het is wel even wachten hoor. 22 Oktober is de oplever datum pas.

Nou heb ik me laten vertellen door de medewerker van Tele2 dat ik die "gratis monteur" er wel bij moest nemen nadat ik hem verteld had dat ik zelf wel een RJ-11 in mijn ISRA kon prikken en dat ik daar geen hulp voor nodig had. De monteur neemt namelijk het modem mee, aldus de Tele2 medewerker 8)7 8)7. Nu zal je zien dat ik geen tijd vrij kan maken als die gast komt. Het vreemde er aan is dat de aanmeldingsbrief die binnengekomen is wel vermeld dat er een pakket thuis gestuurd wordt......ach ja we zullen zien.

Verder kwam het mij wel grappig over dat medewerkers van Tele2 (Heb er 2 gesproken) nog maar weinig afweten van hun nieuwe service :*).

Ben wel benieuwd hoor, het Netwerk hier in huis is bijna klaar dus we kunnen knallen als het draaid. Hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

-Bas

P.S. Heb de Abo zonder bellen.
Klopt wij zijn inhoudelijk niet ingelicht. Wel hebben we een mooi marketing mapje gekregen maar daar staat niks op wat handig is om te weten. Wat dat betreft is het werken bij tele2 wat betreft nieuwe producten wel vervelend.

Maargoed wat ik wel weet is dat Tele2 perse wilt dat een monteur de instalatie doet omdat tele2 er zeker van wilt zijn dat het modem juist wordt geinstaleerd op het isra punt zodat de beloofte 60mbit behaalt kan worden.

• Bunta
Misschien een idee om een "at your own risk" policy te maken. Zelf doen mag, maar niet piepen als je het verkeerd aangesloten heb >:). Scheelt Tele2 weer de kosten van een monteur ook :9.

@ Dewaterweg: Neem ik even aan dat je bij Tele2 werkt en dan meteen de volgende vraag; Waarom vermeld de infobrief dat ik het pakket thuis gestuurd krijg, en de medewerkers dat de monteur alles mee neemt?????

-Bas

• Dewaterweg
Bunta schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:35:
Misschien een idee om een "at your own risk" policy te maken. Zelf doen mag, maar niet piepen als je het verkeerd aangesloten heb >:). Scheelt Tele2 weer de kosten van een monteur ook :9.

@ Dewaterweg: Neem ik even aan dat je bij Tele2 werkt en dan meteen de volgende vraag; Waarom vermeld de infobrief dat ik het pakket thuis gestuurd krijg, en de medewerkers dat de monteur alles mee neemt?????

-Bas
Omdat het een automatisch slecht geconfigureerd systeem is. Je zal ook niks zeggende smsjes krijgen dat de verbinding werkt. Ik raad je wel aan om een week vorodat de lijn tecnisch wordt opgeleverd je de klantenservice belt anders heb je kans dat je langer moet wachten op je aansluiting/monteur.

• Bunta
Uhmmm nu staat er ineens het volgende:
Mijn Tele2 - Status bestelling
Internet tot 60 Mb/s
Hieronder kunt u de status van uw bestelling volgen. Het vinkje achter een onderdeel geeft aan of dit onderdeel succesvol is afgerond.
Status bestelling
1. De bestelling is ontvangen door Tele2. V
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2. V
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding. -
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 25 september 2009
6. Onze installatiepartner neemt contact met jou op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

Dus ik bellen op aanraden van Dewaterweg....... 20 minuten in de wacht met een muziekje en dan ineens geen muziek meer maar wel beltoon. Maar er wordt niet opgenomen hoor 8)7.

Heb je nog een tip???

Groetjes

-Bas

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48

Wallie

Herr

Toch appart, al dagen krijg ik als ik het zou willen bestellen, en mijn postcode en huisnummer invul de melding: "Momenteel beschik je over product "null". Wil je dit product wijzigen in het product "Tele2 Fiberspeed60 Internet", kies dan "Wijzig product". "

Dat is niet genant, dat is professioneel.

• Bunta
En dat is via de phone Wallie?!?!?!?

• Dewaterweg
Bunta schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:49:
Uhmmm nu staat er ineens het volgende:
Mijn Tele2 - Status bestelling
Internet tot 60 Mb/s
Hieronder kunt u de status van uw bestelling volgen. Het vinkje achter een onderdeel geeft aan of dit onderdeel succesvol is afgerond.
Status bestelling
1. De bestelling is ontvangen door Tele2. V
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2. V
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding. -
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 25 september 2009
6. Onze installatiepartner neemt contact met jou op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

Dus ik bellen op aanraden van Dewaterweg....... 20 minuten in de wacht met een muziekje en dan ineens geen muziek meer maar wel beltoon. Maar er wordt niet opgenomen hoor 8)7.

Heb je nog een tip???

Groetjes

-Bas
pm je postcode en huisnummer dan kijk ik morgen even wat ik voor je kan doen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Iemand die al daadwerkelijk ervaring heeft?

Hoe werkt dat modem dat je erbij krijgt? Valt dat te bridgen? Telefonie, kan dat naar (bijvoorbeeld) Asterisk gelust worden?

Vraag aan tele2-medewerkers: Waarom kan ik geen internet-only lijn nemen als ik daar al een KPN kiestoon op heb staan? Zover mij bekend doet VDSL niets met de 4KHz waar dat onder zit..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dewaterweg
CyBeR schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:23:
Iemand die al daadwerkelijk ervaring heeft?

Hoe werkt dat modem dat je erbij krijgt? Valt dat te bridgen? Telefonie, kan dat naar (bijvoorbeeld) Asterisk gelust worden?

Vraag aan tele2-medewerkers: Waarom kan ik geen internet-only lijn nemen als ik daar al een KPN kiestoon op heb staan? Zover mij bekend doet VDSL niets met de 4KHz waar dat onder zit..
Volgens de berichten wat ik ervan meekrijg is Tele2 heel erg voorzichtig met VDSL dus geklooi met splitters willen ze gewoon niet hebben.

• Bunta
Dewaterweg schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:10:
[...]

pm je postcode en huisnummer dan kijk ik morgen even wat ik voor je kan doen.
Uhmmm je DM spul staat niet aan, en voor de rest is er geen verdere info om je een berichtje te sturen. Heb je toegevoegd als buddie.

Groetjes

-Bas

*Edit*
Verwachte technische oplevering staat nu weer op 22 Oktober.
Maar bij; 6. Onze installatiepartner neemt contact met jou op voor een afspraak. V staat nu wel een V'tje.

[Voor 24% gewijzigd door Bunta op 09-10-2009 20:17]

• JFB1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 23:21
De dag dat het bekend werd gemaakt, direct besteld:

aanstaande maandag (5 okt) komt de monteur bij me langs om Tele2 Fiberspeed te installeren. Gaat tot nu toe allemaal volgens planning, alleen stond er opeens dat er een telefonische afspraak was gemaakt, terwijl ik nergens vanaf wist! |:( Dus vandaag gebeld en werd direct teruggebeld door de installateur, deze kon direct na de technische oplevering langskomen (tech.opl is 2 oktober).

Ik hou jullie op de hoogte en zal de eerste resultaten maandag proberen te plaatsen! 8)

• Dewaterweg
Bunta schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:30:
[...]

Uhmmm je DM spul staat niet aan, en voor de rest is er geen verdere info om je een berichtje te sturen. Heb je toegevoegd als buddie.

Ach wat maakt het uit, 3353XP nummer 40 8)7 8)7 <--- rara wie komt er nog meer uit Papendrecht :P

Groetjes

-Bas

*Edit*
Verwachte technische oplevering staat nu weer op 22 Oktober.
Maar bij; 6. Onze installatiepartner neemt contact met jou op voor een afspraak. V staat nu wel een V'tje.
ow ik werk donderdag weer dan ga ik het gelijk eventjes naar kijken.

en nu ga ik ff uitvogelen hoe dat werkt met tweakers :D

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dewaterweg schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:06:
[...]

ow ik werk donderdag weer dan ga ik het gelijk eventjes naar kijken.

en nu ga ik ff uitvogelen hoe dat werkt met tweakers :D
Kun je dan ook achterhalen of ik niet toch gewoon gezeik met splitters op me kan halen? :P Ik heb nog altijd bijzonder weinig vertrouwen in VoIP zodra er een internetverbinding mee te doen heeft (over m'n interne netwerk VoIP ik naar tevredenheid) en volledig vertrouwen in wat al 100 jaar de core-business is van KPN :P

Hm, ik kan ook even kijken of ik niet gewoon een 2e aderpaar heb natuurlijk. Hoe zou ik 't daarop aanvragen?

[Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 29-09-2009 22:34]

• Bunta
CyBeR schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:14:
[...]

(over m'n interne netwerk VoIP ik naar tevredenheid)
Interessant, beetje off-topic maaruhhhh hoe ziet jou setup er uit dan? Zelf ook al met het idee rond gelopen... heb je specs?

@Dewaterweg, heb je nog iets kunnen vinden?

-Bas

• Dewaterweg
Ik heb der nog niet heel erg goed naar kunnen kijken. Het was een drukke dag donderdag en vrijdag. Wat betreft de instalatie dat zal echt door een instalateur gebeuren zeker in deze fase nog. Verder is er een speciale desk die alle fiberspeed vragen beantwoord dus helaas ik zal niet alle informatie kunnen verstrekken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bunta schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:56:
[...]

Interessant, beetje off-topic maaruhhhh hoe ziet jou setup er uit dan? Zelf ook al met het idee rond gelopen... heb je specs?
Oh, voipen doe ik niet thuis maar op kantoor. Ik wil alleen niet beginnen aan voip over verbindingen die ik makkelijk voltrek :P Dus totdat ik hier een gbit heb liggen of de telefonie over een apart ATM kanaal gaat komt 't er hier niet in.

• JFB1
Vandaag is de monteur langsgekomen om de boel aan te sluiten! Helaas niet de goede monteur! :(
Blijkbaar zijn er maar een paar in Nederland die die dingen mogen aansluiten en zij hebben alleen de juiste modems bij de hand, alle andere monteurs niet. Ze hadden de verkeerde monteur naar me toegestuurd! 8)7

Wordt ik niet echt blij van. Nu afwachten tot er een nieuwe afspraak wordt ingepland door iemand die wel de juiste modem heeft....

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
JFB1 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:09:
Vandaag is de monteur langsgekomen om de boel aan te sluiten! Helaas niet de goede monteur! :(
Blijkbaar zijn er maar een paar in Nederland die die dingen mogen aansluiten en zij hebben alleen de juiste modems bij de hand, alle andere monteurs niet. Ze hadden de verkeerde monteur naar me toegestuurd! 8)7

Wordt ik niet echt blij van. Nu afwachten tot er een nieuwe afspraak wordt ingepland door iemand die wel de juiste modem heeft....
Wat slap zeg,

Hoe erg kun je binnen een organisatie langs elkaar heen werken :o

Hopelijk krijg je snel het goede, ben erg nieuwsgierig naar de snelheid en pingtijd :9~

• JFB1
Morgen in de herkansing (7 oktober)! Dan komt er een monteur met een Fiberspeed modem.

Morgen hopelijk dus de eerste resultaten.

Op hoop van zege maar weer! _/-\o_

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 10:54
Ben benieuwd naar je resultaten :o

iRacing profiel | Ryzen 7700x | -

Anoniem: 179986

Vroeger kreeg je de hele bende thuisgestuurd en mocht je het zelf uitzoeken, nu zijn er maar een paar monteurs die een modem mogen aansluiten? Erg vreemd.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:14:
Vroeger kreeg je de hele bende thuisgestuurd en mocht je het zelf uitzoeken, nu zijn er maar een paar monteurs die een modem mogen aansluiten? Erg vreemd.
Denk dat Tele2 er zeker van wil zijn dat de modem dicht bij je ISRA wordt aangesloten, dat er verder niks aan die lijn vast zit en dat het ISRA goed is aangesloten (draadjes). om zo een optimale snelheid te kunnen garanderen.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:24
Nou, ben benieuwd, laat ook meteen even weten wat je snelheden waren met je vorige verbinding aub (indien DSL)

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 16:07
Je moet je natuurlijk wel bedenken dat niet iedereen die denk het te kunnen aansluiten, het ook daadwerkelijk fatsoelijk kan (wma, zo is het ongeveel wel goed denk ik, moet maar goed zijn, sow testen, he? is kei traag, ik heb het toch echt goed aangesloten vind ik, NOT!). Als twee inderdaad, zit je wel op de hoofdlijn. Ik heb ze gezien hoor... Ja, hier komt de kabel binnen <- Ja, in je woonkamer ja, maar daar zit ook een groepenkast, je weet wel, waar ze altijd die standen opnemen, wat gebeurd daar allemaal...Oooo, jaaa,,,,nooit geweten....

Jullie snappen het wel..

Wij als tweakers zullen best een draadje fatsoenlijk aan kunnen sluiten, maar dat kunnen ze door de telefoon niet zien. Om onterechte klachten en slechte ervaringen op internet tegen te gaan, vind ik het een goede keuze van Tele2.

[Voor 22% gewijzigd door PMarcus op 07-10-2009 13:29]

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

PMarcus schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:26:
Je moet je natuurlijk wel bedenken dat niet iedereen die denk het te kunnen aansluiten, het ook daadwerkelijk fatsoelijk kan (wma, zo is het ongeveel wel goed denk ik, moet maar goed zijn, sow testen, he? is kei traag, ik heb het toch echt goed aangesloten vind ik, NOT!). Als twee inderdaad, zit je wel op de hoofdlijn. Ik heb ze gezien hoor... Ja, hier komt de kabel binnen <- Ja, in je woonkamer ja, maar daar zit ook een groepenkast, je weet wel, waar ze altijd die standen opnemen, wat gebeurd daar allemaal...Oooo, jaaa,,,,nooit geweten....

Jullie snappen het wel..

Wij als tweakers zullen best een draadje fatsoenlijk aan kunnen sluiten, maar dat kunnen ze door de telefoon niet zien. Om onterechte klachten en slechte ervaringen op internet tegen te gaan, vind ik het een goede keuze van Tele2.
* Robinski is het daar helemaal mee eens.
Soms is het gewoon echt prutswerk en dan vinden ze het raar dat de lijn er uit knalt als er getelefoneerd wordt (Splitter er niet goed tussen), of dat het zo traag is.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
20 mbit Adsl van Tele2 wordt afgekapt op 15 mbit, waardoor je nooit hoger zal komen dan ongeveer 1.5 mb/s (15 mbit x 1000 / 8 * 80% (overhead) ~ 1.5 mb/s)

Is mij ooit verteld.

Dit met het feit dat er speling opengelaten wordt voor telefoon/tv

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 12:53
Viper® schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:59:
20 mbit Adsl van Tele2 wordt afgekapt op 15 mbit, waardoor je nooit hoger zal komen dan ongeveer 1.5 mb/s (15 mbit x 1000 / 8 * 80% (overhead) ~ 1.5 mb/s)

Is mij ooit verteld.

Dit met het feit dat er speling opengelaten wordt voor telefoon/tv
Hmm bij upc is voip/tv verbinding 40 kb,

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

TFHfony

Professional Weirdo

Huib_Bloodstone schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:03:
[...]

Hmm bij upc is voip/tv verbinding 40 kb,
voip gaat over een appart kanaal, net zoals TV...
Het zou wel knap zijn, als ze al die zenders in 40 kb konden proppen. Of heb jij "de broncode"? ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• JFB1
Hierbij de eerste resultaten:

Situatie:
-Ongeveer 100m van centrale
-Verlengd met 20m UTP-kabel vanaf ISRA punt
-Bekabelde aansluiting 1m vanaf modem

Speedtest:

Pingtest:

Ik moet eerlijk zeggen dat deze resultaten pas kwamen naar vele malen testen! Speedtest.nl en speedtest.bbned.nl komen bijv. niet boven de 15Mb/s uit. :(

De modem is behoorlijk beperkt in zijn mogelijkheden, ik had eerst de manual van de oorspronkelijke modem bekeken zoals vermeld in het Tweakers nieuwsbericht destijds, maar de standaardopties zijn overgebleven. Er kan niet veel meer dan portforwarding/triggering, wireless instellen en je wachtwoord van de modem aanpassen. Beetje jammer. :'(

Wil je nog meer dingen weten, laat het even weten!

Anoniem: 73362

JFB1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:32:
Hierbij de eerste resultaten:

Situatie:
-Ongeveer 100m van centrale
-Verlengd met 20m UTP-kabel vanaf ISRA punt
-Bekabelde aansluiting 1m vanaf modem

Speedtest:
[afbeelding]

Pingtest:
[afbeelding]

Ik moet eerlijk zeggen dat deze resultaten pas kwamen naar vele malen testen! Speedtest.nl en speedtest.bbned.nl komen bijv. niet boven de 15Mb/s uit. :(

De modem is behoorlijk beperkt in zijn mogelijkheden, ik had eerst de manual van de oorspronkelijke modem bekeken zoals vermeld in het Tweakers nieuwsbericht destijds, maar de standaardopties zijn overgebleven. Er kan niet veel meer dan portforwarding/triggering, wireless instellen en je wachtwoord van de modem aanpassen. Beetje jammer. :'(

Wil je nog meer dingen weten, laat het even weten!
Zelfde idee dus als bij de 20Mbit variant.
Ik vind die ping van 75ms wel erg hoog

Anoniem: 321260

opzich niet verkeerd.

krijg je ook test rapporten van de monteur. Denk niet dat je sneller kan, isra punt verlengd met utp is geen probleem :*)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kun je eens tracerouten en pingen naar 83.98.201.42? (en 't resultaat even plakken natuurlijk) En kijken of je met poort 25 van dat ip kunt verbinden (even met telnet ofzo)? En probeer speedtest.kpn.net eens. Waar woon je, ruwweg?

[Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2009 19:55]

• JFB1
1.De monteur heeft het zelf getest en kreeg 60Mbps down en 5.9Mpbs up.
Ik was er zelf niet bij, maar op het papier staat een DSLAM Alcatel meting? Geen idee.

2.Ping meting:

Pinging 83.98.201.42 with 32 bytes of data:
Reply from 83.98.201.42: bytes=32 time=27ms TTL=247

Ping statistics for 83.98.201.42:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 27ms, Average = 27ms

3.Traceroute en tracecert krijg ik in Windows7 onder CMD niet aan de praat? Command bestaat niet. Andere opties?

4.Getest met speedtest.kpn.net -> 29.54 Mbps met 18MB bestand.

5.Het was mogelijk om met poort 25 te verbinden op 83.98.201.42.

Woonplaats is btw hartje centrum Groningen.

[Voor 2% gewijzigd door JFB1 op 07-10-2009 20:17. Reden: woonplaats vergeten]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JFB1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:16:
Ik was er zelf niet bij, maar op het papier staat een DSLAM Alcatel meting? Geen idee.
Dat klinkt als de line rate. Is ook wel te verwachten op 100m trouwens ;)
3.Traceroute en tracecert krijg ik in Windows7 onder CMD niet aan de praat? Command bestaat niet. Andere opties?
in windows heet 't tracert.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:40

tracert [ip] is het commando ;)

• JFB1
Ahh daar ging het mis. ;)

Hierbij:

Tracing route to helene.poop.nl [83.98.201.42]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms Comtrend.Home [192.168.1.1]
2 21 ms 20 ms 21 ms ip1-0-208-87.adsl2.static.versatel.nl [87.208.0.1]
3 25 ms 24 ms 25 ms ge-1-1-0-2235.ncr01zl.versatel.net [212.53.16.161]
4 26 ms 26 ms 26 ms ge-2-1-0-0.ncr01asd2.versatel.net [217.16.47.5]
5 27 ms 27 ms 27 ms ge-1-3-0-666.br01sara.versatel.net [212.53.18.18]
6 27 ms 26 ms 27 ms tengig-1-1-0.bcr2.ams02.nl.as25525.net [195.69.145.23]
7 27 ms 27 ms 44 ms 89.30.133.6
8 28 ms 27 ms 28 ms 89.30.133.21
9 27 ms 27 ms 27 ms helene.poop.nl [83.98.201.42]

Trace complete.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JFB1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:25:
Ahh daar ging het mis. ;)

Hierbij:

Tracing route to helene.poop.nl [83.98.201.42]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms Comtrend.Home [192.168.1.1]
2 21 ms 20 ms 21 ms ip1-0-208-87.adsl2.static.versatel.nl [87.208.0.1]
3 25 ms 24 ms 25 ms ge-1-1-0-2235.ncr01zl.versatel.net [212.53.16.161]
4 26 ms 26 ms 26 ms ge-2-1-0-0.ncr01asd2.versatel.net [217.16.47.5]
5 27 ms 27 ms 27 ms ge-1-3-0-666.br01sara.versatel.net [212.53.18.18]
6 27 ms 26 ms 27 ms tengig-1-1-0.bcr2.ams02.nl.as25525.net [195.69.145.23]
7 27 ms 27 ms 44 ms 89.30.133.6
8 28 ms 27 ms 28 ms 89.30.133.21
9 27 ms 27 ms 27 ms helene.poop.nl [83.98.201.42]

Trace complete.
Dank. Geinig trouwens, die machine staat in een Versatel datacenter maar m'n isp heeft blijkbaar die gelegenheid niet genomen om een private peering te regelen.

Ook geinig: de adsl2 reverse van je default gateway ;)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

TFHfony

Professional Weirdo

20ms op de eerste hop vind ik vrij hoog, maargoed: Normaal gesproken merk je weinig/niets van een dergelijke latency, maar ik had wel beter verwacht dan dat. Verder vind ik de up- en downstream wat lager dan verwacht en niet heel stabiel klinken. Maargoed. Eerst maar eens wat meer resultaten afwachten...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• nooberke
Wat is je ping naar de amsterdam server van speedtest.net?

Of ping 79.99.24.10 ook goed O-)

Pingtijden die ik tot nu toe zie zijn niet echt geweldig, maar mijn Tele2 ADSL heeft in verhouding tot concurrenten ook een slechtere ping (mijn max download is trouwens 1.55mb/sec)

Ik neem aan dat de 100mb.bin van Tele2 ook een goed resultaat zal geven?

www2.versatel.nl/100mb.bin

• JFB1
Hierbij de gevraagde resultaten:

Pinging 79.99.24.10 with 32 bytes of data:
Reply from 79.99.24.10: bytes=32 time=29ms TTL=55
Reply from 79.99.24.10: bytes=32 time=30ms TTL=55

Ping statistics for 79.99.24.10:
Minimum = 29ms, Maximum = 30ms, Average = 29ms

www2.versatel.nl/100mb.bin levert helaas maar gem. 900Kb/sec, ik moet ook zeggen dat de snelheid ENORM varieert, dit zijn bijvoorbeeld de beste resultaten van vandaag na 3x testen:

Wat gaat hier mis? :?

[Voor 24% gewijzigd door JFB1 op 08-10-2009 19:02. Reden: foutje]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Speedtest heeft mij op verbindingen met een wat hogere bandbreedte nog nooit een betrouwbaar resultaat gegeven. Download eens gewoon de 100mb.bin van ftp://dl.xs4all.nl/ of een iso van ftp.nl.debian.org of iets dergelijks.

Anoniem: 59483

JFB1 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:01:

www2.versatel.nl/100mb.bin levert helaas maar gem. 900Kb/sec, ik moet ook zeggen dat de snelheid ENORM varieert, dit zijn bijvoorbeeld de beste resultaten van vandaag na 3x testen:

[afbeelding]

Gebruik je Windows XP? Zo ja, download dit programmatje dan even om je verbinding te tweaken:
http://www.speedguide.net/tcpoptimizer.php

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

JFB1 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:01:

[afbeelding]

Het probleem met speedtest system is, dat vaak ook veel andere factoren van invloed zijn.
Zo is allereerst de aansluiting van heel Tele2 richting de speedtest server van invloed. (vol = vol)
en dit geld ook voor de speedtest server zelf.

Je zou eens kunnen kijken via een traceroute waar die www2.versatel.nl huist, als dit relatief ver weg is zit er veel mogelijk andere verbindingen tussen welke vol of langzaam kunnen zijn.

Belangrijkste is eigenlijk om het stap voor stap uit te zoeken waar het aan ligt.

1. Verbinding tussen je eigen PC en Modem.
Wel lastig testen, omdat de modem vaak geen interne speedtest kan doen of iets aanbied om snelheid te testen.

2. De verbinding tussen Modem en centrale.
Te zien aan de intrainwaardes, dit is de snelheid die je over dit stuk kan halen.

3. De verbinding van centrale met Tele2.
Zelf niet echt te testen, maar om een uurtje of 4:00 's nachts heb je aardig kans dat het rustig is op de centrale, en dat je dus volle snelheid kunt halen. Door overboeking zou hier de capaciteit te laag kunnen zijn.

4. De verbindingen binnen het Tele2 netwerk.
Ook dit is waarschijnlijk 's nachts rustiger dan overdag, ook hier kan een capaciteit probleem zijn.

5. De verbinding van Tele2 met de rest van het internet
Ook hier is het 's nachts rustiger dan overdag (mits je de verbinding met andere amsterdam/nederland gebaseerde systemen test). ook hier kunnen capaciteits problemen optreden.

En dan zijn er uiteraard nog tal van andere factoren te bedenken waarschijnlijk waar het aan kan liggen.
Een snelle lokale lijn, betekend niet altijd sneller "internet". En dan ben ik nog vergeten dat het ook aan je PC zelf kan liggen (CPU, netwerk kaart oid) of je Modem (kan doorvoer misschien niet aan)

• nooberke

www2.versatel.nl/100mb.bin levert helaas maar gem. 900Kb/sec, ik moet ook zeggen dat de snelheid ENORM varieert
Die ping valt ook wel erg tegen moet ik zeggen, zo'n 0-15ms zou beter zijn geweest

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

nooberke schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Die ping valt ook wel erg tegen moet ik zeggen, zo'n 0-15ms zou beter zijn geweest
De eerst hop (de dsl zelf) doet al 25ms. Dat is gewoon inherent aan een bepaalde manier van werken op DSL. Daarom heeft een KPN-verbinding een minimale latency van 8ms en een Onlineverbinding al meer richting de 30.

• nooberke
Ik zal morgen is checken met Tele2 ADSL wat de eerste hop is, ik weet dat hij niet erg goed is. Ongeveer vergelijkbaar met die van online vermoed ik ;)

Mijn netbook speelt vals qua pingtijden, hoe weet ik niet :X

EDIT:
Eerste hop is ongeveer 30-32MS :o

[Voor 9% gewijzigd door nooberke op 10-10-2009 11:03]

• JFB1
Evaluatie tot nu toe:

Snelheid hangt gemiddeld rond de 30Mbps als de PC/Laptop bedraad is aangesloten. Wireless werkt daarentegen amper! Eerst met twee laptops getest met een b/g wireless netwerkkaart, je krijgt amper verbinding met de modem. Als je opeens verbinding krijgt dan werkt dat ongeveer 1 minuut goed met een snelheid van ongeveer 10 Mbps, daarna blijft er gewoon een internetconnectie bestaan met de modem, alleen gaan we dan naar ongeveer 0.5 Mbps up en down. Hoe vaak je het ook probeert, met verschillende PC's, met alle instellingen in het wireless 100x veranderd (resetten/opnieuw opstarten) en met een afstand van 20m of 10cm, allemaal hetzelfde effect! Zelfs op één PC Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, dat hielp ook niet. |:(

Dus vandaag dacht ik laat ik het eens proberen met een Wireless-N stickie van Linksys: WUSB600N. Niks mis mee lijkt me. Exact hetzelfde effect, het maakt niks uit, zelfs niet als je modem alleen maar op N apparatuur zet. Oftewel nu losse kabels door de kamer liggen, want aan mij en mijn spullen ligt het niet, maar die modem werkt voor geen meter! :(

Morgen maar eens naar Tele2 bellen of er een nieuwe modem opgestuurd kan worden of een monteur die misschien iets kan fixen aan die modem, want ik heb wireless wel nodig!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Klinkt heel erg alsof die modem gewoon heel erg brak is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 10:48
Dat lijkt een uitdraai/controle van de werkelijke VDSL2 lijnsnelheid tussen DSLAM(centrale kant) en je modem. De behaalde snelheid ben jij aan het testen, de effectieve doorvoer snelheid. Die monteur heeft ook niet die snelheid 'gehaald', alleen gezien.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JFB1
Vanmiddag klantenservice gebeld, ze hebben een aantal instellingen gewijzigd in de modem. (had ik zelf ook al getest 8)7 ) Daarnaast zagen ze in de statistieken dat er bedraad niks misging, maar dat er allemaal 'errors' zaten in de pakketten die verstuurd werden via het Wireless, waardoor de verbinding met Wireless heel erg traag kon worden. Nu ze een aantal instellingen hadden gewijzigd, zou het moeten werken, maar vanmiddag toen ik thuiskwam getest en nu kom ik er helemaal niet meer met Wireless op "Windows is unable to connect to....". :/

Morgen dus maar weer even bellen en dan komt er waarschijnlijk weer een monteur langs, want deze had de verbinding ook met een geteste Wireless verbinding moeten opleveren en dat is dus niet gebeurd. Maar eens even kijken wat er gebeurd.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

JFB1 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:44:
Vanmiddag klantenservice gebeld, ze hebben een aantal instellingen gewijzigd in de modem. (had ik zelf ook al getest 8)7 ) Daarnaast zagen ze in de statistieken dat er bedraad niks misging, maar dat er allemaal 'errors' zaten in de pakketten die verstuurd werden via het Wireless, waardoor de verbinding met Wireless heel erg traag kon worden. Nu ze een aantal instellingen hadden gewijzigd, zou het moeten werken, maar vanmiddag toen ik thuiskwam getest en nu kom ik er helemaal niet meer met Wireless op "Windows is unable to connect to....". :/

Morgen dus maar weer even bellen en dan komt er waarschijnlijk weer een monteur langs, want deze had de verbinding ook met een geteste Wireless verbinding moeten opleveren en dat is dus niet gebeurd. Maar eens even kijken wat er gebeurd.
Hoe zit het met de snelheid over bedraad? Dat al getest? Is dat wel goed?

• JFB1
Bedraad geen problemen:

En dat is met speedtest.net, de uploadsnelheid ligt in realiteit meestal hoger dan 6Mbps!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski kan niet wachten tot Tele2 uberhaupt hier beschikbaar komt
of totdat KPN VDSL hier heeft uitgerold

Nu nog de prijzen van KPN afwachten... hopelijk beetje gunstig

• JFB1
Donderdag komt er weer een monteur langs met als het goed is een nieuwe modem. Blijkbaar is er toch iets mis met dat ding. We wachten het weer af. _/-\o_

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
JFB1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:51:
Donderdag komt er weer een monteur langs met als het goed is een nieuwe modem. Blijkbaar is er toch iets mis met dat ding. We wachten het weer af. _/-\o_
En?? Ben erg benieuwd. Heb ook interesse in Tele2, maar wacht nog even wat reacties af.

Mvg, Gijs

• JFB1
Vanochtend een nieuwe modem gekregen van de monteur, helemaal top! Werkte direct weer en had vanochtend geen problemen. Kwam ik vanavond weer terug, doet dat ding bijna weer niks! :| Heel erg raar, volgens mij gaat er iets mis met het uitdelen van IP-adressen van de DHCP server in de modem. Als ik automatisch een IP krijg, doet hij alles, behalve dat het internet dan ontzettend traag is. Als ik een statisch IP opgeef geeft hij aan dat er geen internetconnectie is en krijg ik helemaal geen internetverbinding. :X

Ik wordt helemaal gek van dat ding, kan nu nog maar weinig oplossingen bedenken. Ideeën iemand?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:27
Testen hebben al uitgewezen dat het heel erg moeilijk is om in Windows XP de volledige snelheid te benutten.

Met Windows Vista en Windows 7 daarentegen gaat het een stuk beter

https://wren.co/join/Devian

• Bunta
Eindelijk is de oplever datum in zicht, vandaag ben ik gebeld door de monteur. Vrijdag is het zover, ben echt benieuwd.

-Bas

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
Devian schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:30:
Testen hebben al uitgewezen dat het heel erg moeilijk is om in Windows XP de volledige snelheid te benutten.

Lijkt me sterk, dan zou je 100mbit niet eens vol kunnen trekken in XP

• Devian
Vinnienerd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:57:
[...]

Kale Windows XP en kale Windows Vista installatie getest op dezelfde lijn.

Windows XP: 19Mbit
Windows Vista: 42Mbit

:?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Hoe heb je dit getest, toch niet alleen via speedtest.net mag ik hopen? In 3 browsers (IE, FF, chrome) haal ik 3 verschillende resultaten op hetzelfde systeem. Nieuwsgroepen of een groot bestand downloaden bij je provider zal een meer realistisch beeld geven.

• Devian
Zelfde systeem, Firefox, 100mb bestand op onze eigen server.

We stonden hier ook raar te kijken, hadden niet verwacht zulke grote verschillen te zien.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 19:41
Ik vind het sowieso wel grappig dat Tele2 ervoor kiest om bij hun 6 - 10 jaar oude DSLAM's gewoon een VDSL2 ISAM kaart erin te proppen en dan fingers crossed hopen dat alles goed gaat.

Ik denk dat dat ook de reden is dat het bij de andere providers wat langer duurt; die zetten wel nieuwe DSLAM's neer ipv dat ze de oude upgraden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Devian
Ballebek schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:59:
Ik vind het sowieso wel grappig dat Tele2 ervoor kiest om bij hun 6 - 10 jaar oude DSLAM's gewoon een VDSL2 ISAM kaart erin te proppen en dan fingers crossed hopen dat alles goed gaat.

Ik denk dat dat ook de reden is dat het bij de andere providers wat langer duurt; die zetten wel nieuwe DSLAM's neer ipv dat ze de oude upgraden.
Waar heb je dat gehoord?

Er worden namelijk wel degelijk nieuwe dslams geplaatst om VDSL2 uit te rollen.

De oude ADSL2 dslams hebben niet de mogelijkheid tot plaatsen van VDSL2 kaarten.

• TWeaKLeGeND
Devian schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:31:
[...]

Na het installeren van speedpatches of SP1/2 zou er geen verschil meer moeten zijn. Of was dat nou in 98... *twijfelt* nah is inderdaad XP.

Zoals hieronder aangegeven heeft het inderdaad o.a. te maken met die instellingen, en die worden naar mijn weten in SP2 gewoon 'goed' gezet.

[Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-10-2009 18:46]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vinnienerd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:57:
[...]

Niet met de standaardinstellingen over internet, nee. Lokaal is een heel ander beestje. Ligt aan de zogenoemde Bandwidth-Delay Product en je tcp window size instellingen.

• TWeaKLeGeND
Telfort weg op de 25e.... Tele2 afspraak op 30e.... 8-) *besteld vodafone prepaid kaartje en hoopt dat zijn laptop terug is van reparatie tegen de 25-26e zodat hij 3g modem kan inbouwen*

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11-2022
Devian schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:31:
[...]

De basic settings van XP staan niet optimaal voor hoge i-net snelheden, in vista is dat beter geregeld, vandaar het verschil.

Je hebt vaak wel van die programmaatjes om de instellingen te optimaliseren, zoals tcp/ip optimizer. UPC heeft er ook 1 op de site staan, fiberpower optimizer, wellicht dat dit voor jou ook werkt.

• Bunta
Even een update. Gisteren is de monteur geweest, alles aangesloten en een meting laten doen, 60/6 lekker hoor. Dus ik al helemaal aan het verheugen over de snelheid...... Wat denk je? Wordt er geen WANip uitgedeeld. De monteur een tweede modem aangesloten maar helaas, ook daarmee was het niet opgelost. Tele2 door de monteur gebeld, die gingen er naar kijken en gingen mij bellen. De monteur is dus vertrokken zonder een volledig opgeleverde verbinding. Uiteindelijk heeft Tele2 mij dus niet gebeld gisteren zoals beloofd, toen ik eenmaal begon te bellen was de klantenservice gesloten.....en vandaag ook?!?!? Nu ben dus aangewezen op mijn Blackberry waarop ik dit bericht dus aan het typen ben. Heeft er iemand nog tips??

-Bas

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 23:35
Wireless van de buren ;)

Maarrem ik lees hier een iemand gematigd enthousiast, zijn er mensen wel enthousiast? (en dan met name voor Groningen?)

Ideale verbinding om te delen met 10 man oid.

• Bunta
Moet nog even naar de buren lopen om even te vragen. Wel verdraaid lastig zo hoor, aankomende week wordt super druk dus ik vraag me af wat er gaat gebeuren.

0900-2411602 Klantenservice Consumenten (lokaal tarief)

Maandag-Zaterdag: 08:00 - 22:00 uur
Zondag (alleen ADSL): 08:00 - 22:00 uur

Lekker verhaal......Bovenstaande informatie komt van de Tele2 website, maar als je belt hoor je dat de toko gesloten is :( :( :(

-Bas

Anoniem: 217341

Geachte Bunta,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:23
Kan niet wachten totdat Tele2 VDSL hier beschikbaar is! Was 4 jaar lang tevreden klant bij Tele2, ben toen 1 jaar overgestapt (dankzij een geweldige actie van Online), maar helaas is Tele2 VDSL hier niet beschikbaar.

Den Haag mag wel de 3de stad van Nederland zijn, maar qua internet lopen wij erg hard achter. Geen glasvezel netwerk, geen VDSL! Alleen ADSL of Ziggo.

Tele2 kan veel marktaandeel en klanten winnen als ze in Den Haag VDSL gaan aanbieden. Helaas denken bedrijven andersom! Ze richten zich allemaal massal op gebieden waar al glasvezel is, ipv waar nauwelijks concurrentie is op het gebied van 50mbit en meer.

GoT, You have to love it!

• dôh
  • Laatst online: 14:09
Kan een van de personen die Fiberspeed heeft mij vertellen of het modem ook over VoIP poorten beschikt en of je de mogelijkheid hebt om aan de SIP instellingen te sleutelen? Bij mij is namelijk ook Fiberspeed beschikbaar en ik wil eventueel wel overstappen. :)

Polestar 2 | Honda S2000

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:03
Nou,

Als ik zo teruglees in dit topic is het een gestript modem met weinig instel mogelijkheden. Als het vergelijkbaar is met de Davolink die ik jaren geleden van hun had bij mijn ADSL2+ abbo, dan kan je het wel helemaal vergeten dat je zelf dingen als telefonie kunt aanpassen qua sip ed. Elke keer als wij als klan erachter kwamen dat er een omweg was om toch bepaalde info te zien en/of aan te passen werd dat meteen weer dichtgezet.

Ik krijg nog posthuum de rillingen van dat ding... goed voor de 'eenvoudige internetter' was dat ding... maar verder.....

[Voor 0% gewijzigd door BigBonanza op 27-10-2009 17:48. Reden: spatie]

Oversteken is an art ;-)

• Devian
dôh schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:08:
Kan een van de personen die Fiberspeed heeft mij vertellen of het modem ook over VoIP poorten beschikt en of je de mogelijkheid hebt om aan de SIP instellingen te sleutelen? Bij mij is namelijk ook Fiberspeed beschikbaar en ik wil eventueel wel overstappen. :)
Er valt niks aan de SIP instellingen te veranderen, wel is telefonie mogelijk maar met het protocol wat Tele2 zelf gebruikt, je hebt dus voor voip-telefonie een internet+bellen fiberspeed abbo nodig.

• SlcnWzrd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 22:30
De modem is inderdaad brak. Port forwarden lukt niet met de meest belangrijke poorten. Zo'n beetje alles onder poort 80 blijft dicht, dus een servertje eraan hangen kun je vergeten, ondanks de mooie beloften op de verkoopsite van tele2. Er lijkt ook een routingprobleem te zijn met de modem, want als je een poort hebt die van buitenaf wel benaderbaar is (in mijn geval poort 3690 voor subversion), dan kun je die van binnen je eigen netwerk niet benaderen via je WAN IP adres. Bij mijn vorige provider was dit nooit een probleem.

De ingebouwde switch lijkt ook wat brak te zijn. Als ik er een andere switch op aansluit, dan moet ik eerst mijn modem uit en aan zetten voordat deze werkt. Vervolgens duurt het zo'n 10 minuten voordat ik weer een internetverbinding krijg.

De helpdesk is niet op alle tijden geopend die op de site van Tele2 vermeld staan. Zo waren ze bijvoorbeeld afgelopen weekend gesloten. Als je dat al contact met ze krijgt, dan krijg je met iemand te maken die van toeten noch blazen weet; "Kunt u websites bekijken? [...] Nou, dan werkt alles toch correct!".

Ik heb zelf ook al zitten kijken of ik zelf niet een andere modem kan aanschaffen, maar dan zul je toch moeten achterhalen wat de instellingen moeten zijn. Die Comtrend modem geeft niets prijs en bij de helpdesk hebben ze geen idee waar je het over hebt. Bij alles wat je vraagt zeggen ze gewoon: "Ja, maar dat ondersteunen we niet. Als u vragen hebt over het modem, dan moet u op internetfora kijken."

Je kunt denk ik beter wachten tot XS4all met iets komt, want als je een keer Tele2 hebt, dan zit je er wel mooi een jaar aan vast. (zoals ik dus 8)7 )

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om als superuser op de modem in te loggen? Het ding lijkt gewoon Linux te draaien en de firmware lijkt een gepatchte versie van die van de Comtrend CT-536.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je alleen internet of ook met telefonie? In dat eerste geval, kun je niet gewoon een ander VDSL2 modem opsnorren? Of desnoods een standaard Comtrend CT-536?

Anders lees ik je post even volledig..

[Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2009 22:02]

• dôh
  • Laatst online: 14:09
Devian schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:49:
[...]

Er valt niks aan de SIP instellingen te veranderen, wel is telefonie mogelijk maar met het protocol wat Tele2 zelf gebruikt, je hebt dus voor voip-telefonie een internet+bellen fiberspeed abbo nodig.
Klikt als een no-go voor mij. Al helemaal na het lezen van de verhalen over de brakke modems. Misschien dat een firmware update in de toekomst goed doet. Ik wacht wel gezellig totdat er een ander alternatief beschikbaar komt, of misschien dat ik toch maar een keer Ziggo ga nemen.

Polestar 2 | Honda S2000

• Devian
Het modem is wel van betere kwaliteit dan het ADSL2 modem

[Voor 84% gewijzigd door Devian op 28-10-2009 12:26]

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
SlcnWzrd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:51:
De modem is inderdaad brak. Port forwarden lukt niet met de meest belangrijke poorten. Zo'n beetje alles onder poort 80 blijft dicht, dus een servertje eraan hangen kun je vergeten, ondanks de mooie beloften op de verkoopsite van tele2.
Dus een mailserver kan ik wel vergeten? Dan valt Tele2 direct af helaas......

Mvg, Gijs

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53
iemand enig idee hoe de uitrol plaatsvind of misschien een kaartje heeft? Thuis (A'dam Oud-West) kan ik namelijk Fiberspeed aanvragen maar op ons kantoor zou ik er meer behoefte aan hebben maar helaas geen mogelijkheid. Hoewel dat Amsterdam Centrum (1012) is....

Freelance Drupal developer

• clemient
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 14:37
Ik had ook Fiberspeed aangevraagd (A'dam Oud-West). Er was een conflict met analoge telefonie van KPN (kan niet tegelijk met vdsl op een aderpaar, en kom je niet door de tweede postcodecheck) dus via een omweg geregeld dat vdsl op het tweede aderpaar geleverd zou worden. Hulde voor de service van Tele2 hiervoor!
Bij levering echter bleek dat de centrale nog niet zover was, max 16,7MB down en 3,9MB up. De meerwaarde tov adsl was niet sterk dus ik heb het weer terug laten draaien. Tele2 bood netjes aan om dit te compenseren met een ander product of terug te laten draaien. Jammer maar helaas.

Ze adviseerden mij te wachten totdat KPN ook vdsl ging leveren, dan werden hun SLA's met KPN weer besproken en konden zij meer capaciteit van KPN vragen. Dan maar weer eens een poging wagen.

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:53
JFB1 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:07:
Evaluatie tot nu toe:

Snelheid hangt gemiddeld rond de 30Mbps als de PC/Laptop bedraad is aangesloten. Wireless werkt daarentegen amper! Eerst met twee laptops getest met een b/g wireless netwerkkaart, je krijgt amper verbinding met de modem. Als je opeens verbinding krijgt dan werkt dat ongeveer 1 minuut goed met een snelheid van ongeveer 10 Mbps, daarna blijft er gewoon een internetconnectie bestaan met de modem, alleen gaan we dan naar ongeveer 0.5 Mbps up en down. Hoe vaak je het ook probeert, met verschillende PC's, met alle instellingen in het wireless 100x veranderd (resetten/opnieuw opstarten) en met een afstand van 20m of 10cm, allemaal hetzelfde effect! Zelfs op één PC Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, dat hielp ook niet. |:(
Ik heb sinds gisteren ook Fiberspeed en kom bedraad niet hoger dan zo'n 30 mbit. Zit op zo'n 300 meter van de centrale. Volgens de monteur en de klantenservice traint de modem in op 50 mbit. De modem is inderdaad erg brak, met de N standaard kom ik onder windows 7 niet boven de 100 mbit uit. Vanochtend gebeld op mijn werk naar de Tele 2 klantenservice, willen ze me niet helpen omdat ik niet bij de moden in buurt ben om 'testjes' te doen en controleren of het juist is aangesloten. Mevrouw, het is door een monteur aangesloten. Als die het al niet juist doet........ Daarnaast is afdeling Fiberspeed geopend tot maar half 6, dat betekend een keertje te moeten thuisblijven van werk om de klantenservice te kunnen bereiken.

[Voor 1% gewijzigd door henk26 op 29-10-2009 09:52. Reden: typo]

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:03
dôh schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:12:
[...]

Klikt als een no-go voor mij. Al helemaal na het lezen van de verhalen over de brakke modems. Misschien dat een firmware update in de toekomst goed doet. Ik wacht wel gezellig totdat er een ander alternatief beschikbaar komt, of misschien dat ik toch maar een keer Ziggo ga nemen.
Nog 'effe' wachten dan.... http://webwereld.nl/nieuw...ptv.html#source=news_list

Oversteken is an art ;-)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Devian schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:25:
Het modem is wel van betere kwaliteit dan het ADSL2 modem
Vertel, want zover ik 't heb begrepen was dat de hopeloosheid zelve.

Waarom sturen jullie niet gewoon een normaal modem op, met zulke standaardmogelijkheden als bridging, port forwarding, etc.?

Ik heb een keer naast een Tele2-engineer gezeten die in een Tele2-colo (Ellermanstraat) probeerde een niet-Tele2 DSL modem (Speedtouch, toch geen obscuur ding) op een Tele2-adsl lijn te krijgen omdat het ADSL-modem dat toen gebruikt werd gewoon niet werkte. Uiteindelijk heeft die jongen de hoop gewoon opgegeven en ons op het Tele2 management netwerk aangesloten met een standaard ethernetkabeltje.

Dat zegt toch genoeg? Of niet?

[Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 29-10-2009 13:22]

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 16:00
Devian schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:30:

Onzin. Windows XP met simpele HP laptop haalt met gemak 100Mbit/s up en download op een 1 Gbit/s uplink netwerk vanaf snelle ftp servers Ok dit is wel Ethernet en geen DSL ( ATM ) maar toch XP kan dit makkelijk aan. Zet AUB wel al die Spyware. norton firewall , mcafee rommel etc UIT want dit vertraagt de boel hopeloos. Gewoon even testen met alleen windows xp firewall en verder niks anders.
Ballebek schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:59:

In hele oude post staat er dat men contracten heeft gesloten met UTStarcom. Deze DSLAM's ondersteunen wel degelijk VDSL waren het niet dat de monteur een alcatel test? doet. VDSL wordt dus waarschijnlijk altijd aangesloten op deze nieuwe DSLAM's
zie ook:
http://investorrelations....tail.cfm?releaseid=133454
Devian schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:55:
[...]

Waar heb je dat gehoord?

Er worden namelijk wel degelijk nieuwe dslams geplaatst om VDSL2 uit te rollen.

De oude ADSL2 dslams hebben niet de mogelijkheid tot plaatsen van VDSL2 kaarten.
UTstarcom kan wel degelijk VDSL kaarten aan maar waarschijnlijk worden deze niet gebruikt. Alcatel wordt overigens voor zover bekend ook door KPN en BBNED gebruikt ( iets oudere brakke dingen lijkt me )

http://www.alcatel-lucent...8/News_Article_001255.xml

alhoewel ;) KPN upgrade zijn alcatel's ...
sjakie334 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook Fiberspeed en kom bedraad niet hoger dan zo'n 30 mbit. Zit op zo'n 300 meter van de centrale. Volgens de monteur en de klantenservice traint de modem in op 50 mbit. De modem is inderdaad erg brak, met de N standaard kom ik onder windows 7 niet boven de 100 mbit uit. Vanochtend gebeld op mijn werk naar de Tele 2 klantenservice, willen ze me niet helpen omdat ik niet bij de moden in buurt ben om 'testjes' te doen en controleren of het juist is aangesloten. Mevrouw, het is door een monteur aangesloten. Als die het al niet juist doet........ Daarnaast is afdeling Fiberspeed geopend tot maar half 6, dat betekend een keertje te moeten thuisblijven van werk om de klantenservice te kunnen bereiken.
Je pc lijkt het niet te trekken. Als je Line sync 50 mbit/s en je PC maar 30 MBits/s van tests haalt heb je gewoon een verkeert ingestelde pc of niet goed werkende software. Probeer eens een duo Core laptop te lenen, overweeg eens wat MTU waardes aan te passen of kijk eens wat rond welke software er voor je NIC is.
Zie ook mijn eerste reply Succes :)

[Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 30-10-2009 11:10]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06
Iemand al geruchten gehoord wanneer Tele2 preciesmet het gehele Fiberspeed (internet, tv + telefonie) gaat uitkomen?

ehhhh..HOI

• TWeaKLeGeND
Modem zit inderdaad dicht, had gelukkig al een SIP router besteld.

Intrainen doet ie op 19,5 down en onbekend up (praktijktest geeft aan 21,5 down 4,5 up)

Wifi N Laptop komt tot 6-8mbit Wifi G Laptop tot 16-17mbit.

Zo te horen krijg ik over paar dagen een verhaal dat de centrale nog niet klaar is en dat ik gewoon 20mbit adsl mag afnemen :-/ Geef mij in dat geval maar gewoon de 20mbit prijs voor deze 20mbit lijn anders toch maar UPC voor een jaartje en dan hun knijpgedrag riskeren.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee