Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Soft Jr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06-2022
Nadat Tele2 Fiberspeed 60 Mbps alleen door een monteur aan wil laten sluiten, vind ik dat er nogal wat verkeerd gaat. Waarbij e.e.a. in een 2e bezoek hersteld moet worden. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de installatie van Fiberspeed 60 Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Mijn installateur kwam ook niet bepaald top over nee, prima man zelf, maar begon zelf al met een normale 20mbit + tv installatie en bij mijn vraag of het niet het verkeerde modem was zei hij dat er geen ander modem was.
Toen hij de TV decoder ging halen belde ik intussen naar de installatiedienst om even te vragen of ze wel de juiste monteur hadden gestuurd maar toen de man met de decoder terug kwam en ik vroeg wat is dat nou weer (wetend wat het is) keek hij nog even op zijn lijst. Oh sorry verkeerd gekeken u heeft een hele andere installatie nodig.
Afijn dat is verder geen probleem een foutje kan altijd, alhoewel het wel kwalijk is dat mijn vraag over het modem werd afgedaan als 'er is geen ander modem'.
Hierna is het modem aangesloten en zie ik het VDSL lampje aangaan en zegt de monteur dat er nog geen signaal is, ik zeg jawel kijk VDSL staat aan, 'ADSL nog niet'. Ja maar ik heb toch ook geen ADSL. Toen heeft hij toch maar gebeld om te vragen of er al iets te zien was vanuit tele2. En ja hoor een magere 19,5 mbit helaas :( die als tele2 gelukkig wel als zijnde 'veel te laag' werd bestempeld.
De monteur liet nog een mooi stuk kabel (getest en wel) achter en hield nog een praatje over de 19,5 mbit hoe dat verder in zijn werk zou gaan met als uitersten dat ze het beter instellen en ik wel een 'dikke 40-50' zou krijgen of alles kosteloos ongedaan gemaakt zou worden met als tussenweg dat er eventueel een 'deal' gemaakt word.

Al met al een aardige monteur die zijn werk 'goed' en met plezier doet, maar ofwel niet goed genoeg op de hoogte is of gewoon erg slecht oplet wat er allemaal gebeurt. Had ook wel liever gezien dat de vraag over de modem wat uitgebreider werd beantwoord met 'alleen de tele2 fiberspeed krijgt een ander modem voor hogere snelheden' oid en bij de vraag wat zijn ervaringen waren met deze installaties kreeg ik geen woord over 'jij bent de eerste' noch wanneer ik vroeg of ik de eerste was, maar uit het vdsl ledje valt de waarheid wel uit te lezen ;-)

Er is een intern ticket aangemaakt die gegarandeerd binnen 3 werkdagen word behandeld waarbij of waarna er contact opgenomen word door de klant.

[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-10-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Ik ben weer thuis.......zonder internet. We zijn nu een week verder en in die week ben ik van het kastje naar de muur gestuurd. Hier onder een opsomming.

- Afgelopen maandag gebeld, zou terug gebeld worden binnen het uur, niet gebeurd.

- 's avonds gebeld, kreeg vele excuses en een mededeling dat het 2 werkdagen ging duren.

- 2 dagen gewacht geen telefoontje van tele2.

- Dag 3 ben ik weer gaan bellen, op mijn verzoek wilde ik na mijn vergadering terug gebeld worden.

- Heel de dag gewacht, geen telefoon. Later op de dag maar weer eens gebeld, vele excuses weer, meneer wist mij te vertellen dat ik niet bereikbaar was rond klokslag 4. Goh wat gek, ik had mijn telefoon toch echt in mijn zak en had geen voicemail berichten. Kreeg een beetje het gevoel dat de schuld op mij geschoven werd omdat ik zo gezecht niet bereikbaar was. Vond het vooral vreemd dat dingen die van begin af aan duidelijk zijn aangegeven niet meer bekend waren (2xmodem/geenWANip/etc..).
Er werd mij verteld dat tijdens "Werkzaamheden" mijn modem niet bereikbaar was........ Dat kan gebeuren denk ik, misschien even de stroom er afgeweest thuis ofzo, voor zover ik weet heeft het modem de hele week aangestaan.

Om nou een lang verhaal kort te maken, bellen naar de klant is dus zeer zeker niet de sterke klant van tele2, een belofte nakomen ook zeer zeker niet. Nu ben ik weer thuis en zit ik zonder internet in het weekend, met pijn en moeite heb ik de internet verbinding van de buren kunnen aftroggelen.

Maandag avond om ongeveer 18:00 uur ga ik gebeld worden door tele2, nou ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Begin het nu toch wel een beetje zat te worden. Wel dik tevreden over de afwezigheid van wachtrijen tijdens het bellen van de helpdesk. Know-how is daarintegen wat minder.

-Groet
Bas

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Kan het modem ook in bridge stand? Dan gooi je er toch gewoon een fatsoenlijke router achter?
Wat is het type anyway, de P-872H van zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Nou het is inmiddels 18:20 en die rukkers hebben nog niet gebeld hoor, wordt echt moe van die lui. Toen ik thuis kwam was wel het vdsl lampje uit dus er is aangewerkt......

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:21:
Geachte Bunta,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
Excuses voor de late reactie, ik zie je reply nu pas. (Ben even een weekje buiten de deur geweest). U heeft email ;) .

Ik ben benieuwd of jij wel wat kan doen voor mij.

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Bunta schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:22:
Nou het is inmiddels 18:20 en die rukkers hebben nog niet gebeld hoor, wordt echt moe van die lui. Toen ik thuis kwam was wel het vdsl lampje uit dus er is aangewerkt......

-Bas
Het gaat bij mijn vriendin op het moment precies hetzelfde, ze maken een belofte maar komen die niet na. Ze zitten al 2/3 maanden zonder internet en hebben een torenhoge rekening door het bellen met de helpdesk (waar je natuurlijk constant hetzelfde verhaal moet uitleggen)...

Het probleem schijnt bij KPN te liggen, al 2 keer monteur langsgekomen mar die kon niets vinden. Na 2 maanden kwamen ze erachter dat er een kabel nogal brak is ofzo(ik weet niet of ik dat moet geloven maar dat doe ik dan maar) en het zou vorige week zondag gefixt worden, ik weet niet hoeveel kabelmonteurs op zondag werken, dus dat werd maandag... Ze hadden welgeteld 1 dag i-net, tot dinsdag en toen was hij weer kapot. Nu zitten ze weer een week extra zonder internet zonder enige vorm van oplossing.

Hopeloze zaak. Maar ik vind dit geen manier van klantenomgang en ik merk toch dat het vrij normaal is (op elke helpdesk btw)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Hiervoor had ik telfort, niets aan de hand hoor met de verbinding, beetje onstabiel en een tikkie te traag naar mijn mening. Vandaar dat toen ik hoorde dat VDSL zou komen meteen mijzelf aangemeld heb. En even voor de duidelijkheid, de verbinding na installatie door monteur was 60/6 mb/s, ik kreeg alleen geen WANip uitgedeeld. Nu brand er helemaal geen DSL lampje meer op mijn modem.

Weet je, het kan gebeuren dat het even niet lukt en daar kan ik echt mee leven hoor. Jammer, maar de boog kan niet altijd gespannen staan. Wat mij wel zwaar irriteert is het feit dat er beloftes gedaan worden die niet na gekomen worden. Ja hoor meneer we bellen u, tot 4x toe of, u moet 2 werkdagen wachten voor een oplossing en dan niets horen. Ja, pas als je de derde dag zelf belt en dan zelf verwijten na je kop geslingerd krijgen omdat er blijkbaar iemand heeft gebeld (wat ik nog steeds niet geloof). Dan laat je toch even een voicemail achter. Ik heb het inmiddels allemaal al gehoord en begin het zat te worden.

Voorlopig heb ik mijn aansluitkosten (haha) van 15 euro betaald en mijn maandelijkse abbo kosten, misschien even de betaling terug trekken, kijken of er dan wel gebeld wordt :(.

Ik leef met jou en je vriendin mee Afvalzak, succes voor jullie beide.

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Ik had dus de webservice account van tweakers gemailed gisteren.....Keurig netjes vandaag gebeld door een dame, zij had geen loze beloften zoals de rest. Beloftes ging ze niet maken en ze wist mij te vertellen dat de werkzaamheden in gang gezet waren.

Nou verrek zeg, ik heb internet hoor. Even snelheid testen, jullie horen van mij.

Dank voor de telefonische reactie Tele2 persoon die dit leest.

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Afvalzak,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ik heb nu zuiggo 50Mb en in mijn wijk is nu ook Tele2 VDSL beschikbaar.
Zou ik nou toch maar aanvragen?
Alleen mijn isra punt zit in mijn meterkast en daar is geen stopcontact beschikbaar...
en er loopt een twee aderige kabel naar de woonkamer zou ik daar het modem denk je kunnen aansluiten?
Want hoe moet ik anders die utp kabel naar boven halen?? De meterkast zit onder de badkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bunta schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:36:
Ik had dus de webservice account van tweakers gemailed gisteren.....Keurig netjes vandaag gebeld door een dame, zij had geen loze beloften zoals de rest. Beloftes ging ze niet maken en ze wist mij te vertellen dat de werkzaamheden in gang gezet waren.

Nou verrek zeg, ik heb internet hoor. Even snelheid testen, jullie horen van mij.

Dank voor de telefonische reactie Tele2 persoon die dit leest.

-Bas
Haha geweldig. Ik zou zeggen 'hulde' voor de WebServiceTele2 voor het aanwezig zijn @ GoT en actief verhelpen van klachten / storingen :)

EDIT: Nu nog Fiberspeed op mijn adres. *wacht (on)geduldig af..

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 05-11-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Bunta,

Welke snelheden haal je nu, nu het allemaal wel lijkt te werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Laatst online: 12-09 14:17
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:29:
Alleen mijn isra punt zit in mijn meterkast en daar is geen stopcontact beschikbaar...
en er loopt een twee aderige kabel naar de woonkamer zou ik daar het modem denk je kunnen aansluiten?
Want hoe moet ik anders die utp kabel naar boven halen?? De meterkast zit onder de badkamer...
israpunt en meterkast,volgens mij heb je in de meterkast spanning genoeg.even bij de gamma een doosje met stopcontact halen,pijpje boven je groepenkast onderbreken,doosje ertussen maken,draadjes aansluiten in je meterkast.totaal een klein uurtje werk en je hebt een stopcontact in je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

vincedd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:30:
[...]

israpunt en meterkast,volgens mij heb je in de meterkast spanning genoeg.even bij de gamma een doosje met stopcontact halen,pijpje boven je groepenkast onderbreken,doosje ertussen maken,draadjes aansluiten in je meterkast.totaal een klein uurtje werk en je hebt een stopcontact in je meterkast.
Denk dat Maxbroere er op duid, dat hij ook dan een UTP moet gaan trekken. En dat dat niet naar boven kan wegens de badkamer. (zelfde situatie die ik heb, maar gelukkig zitten alle aansluitingen in de woonkamer.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt en dat van het stopcontact dat snap ik nu het is zo te zien wel een redelijk gemakkelijk werkje!
Maar het gaat mij nu echt om hoe ik in hemelsnaam die utp kabel naar boven moet krijgen.
Ohja die telefoon kabel loopt onder de grond door en komt uit in de woonkamer.
Vroeger heeft daar altijd wanadoo over gelopen maar ik betwijfel dat als ik er vdsl op wil hebben dat er geen kwaliteitsverlies zal optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Wilde nog even vermelden dat het bij mij dus niks was. (niks is een groot woord, maar verre van wat het zou moeten zijn is het helaas wel)

Kom tot een 2600-2800kB/s down en 500-620kB/s up. Intrainsnelheid officieel 19,5mbit volgens Tele2. Ligt aan de KPN lijn zeggen ze en daar kunnen ze niks aan doen (jammer, heb wel echt aantal jaar stabiele 2000kB/s gehad op deze lijn maar was laatste tijd gezakt naar 1700, misschien heeft het daarmee te maken)

Ze kwamen met de volgende oplossingen: ADSL prijs betalen maar VDSL behouden met 20/1mbit down/up cap. (Dan kom je dus iig beter uit dan bij normaal adsl). Contract opzeggen zonder afkoopsom. Of 1 maand gratis krijgen en het contract door laten lopen.

Heb gekozen voor de opzegging, had de ADSL prijs betale met behoud van huidige snelheden (upstream!) wel geaccepteerd maar dat kon helaas niet.

Nu een enorme gok nemen en UPC proberen na jaren van ze afgestapt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Zo daar ben ik weer. Heb even een korte test gedaan maar zo super snel is het niet hoor, zie hier de resultaten:

Op mijn Qnap TS-419P via downloadstation de 1000MB.bin van ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/1000mb.bin
RUN 1000.0 MB 4200.44 KB/s --- --- --- --- --- (2xGbit NIC)

Op een XP laptop (Zonder tweak op de NIC) 2.13MB/s (1x100MB NIC)

Via nieuwsgroepen is ongeveer 2.5MB/s maar dat komt omdat mijn abo'tje nog niet verlopen is en die wat te laag is voor deze verbinding. Kan wel even proberen om boven op mijn Desktop (Vista) even 2 abo's in te stellen om op 24 connections te gelijk te verbinden, wel even aan mijn broer zijn info vragen.

Anyway, het zou toch een tikkie sneller moeten zijn lijkt mij. Alle bekabeling hier in huis is top kwaliteit dus daar kan het niet aan liggen. Modem staat in de meterkast direct op de blauwe KPN kabel, vanuit het modem 1 meter cat6 naar de Gbit switch die alle wand contactdozen in het huis voorziet van aansluitingen.

Even verder maar dan off-topic, aankomende dinsdag lekker even een weekje naar Egypte _/-\o_, zal vandaag nog even proberen de test op de desktop te posten. Morgen nog een laatste vergadering op het werk dus dan zal het niet gaan lukken.

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Ik zie toevallig net deze topic en zal ook even reageren.
In de regio was ik 1 van de eerste aansluitingen van Fiberspeed (oplevering was 29 augustus) maar helaas gaat het niet zoals het zou moeten gaan.
Imtech was vergeten een afspraak te maken, dus even 2 dagen zonder internet/telefoon gezeten todat ze het modem kwamen installeren.
na installatie van het modem en het testen van de snelheid ging het al niet helemaal lekker. De snelheden vielen vies tegen! Het modem traint in op ongeveer 44 Mbit maar ik kom absoluut niet boven de 20/25 Mbit downloadsnelheid uit terwijl de afstand tot de centrale ongeveer 470 meter is.
Vervolgens hebben we (Tele2 & ik) geprobeerd om het probleem te traceren waardoor er vervolgens een monteur van Tele2 hier is geweest. Hij heeft met zijn laptop de snelheden gemeten en kwam ook niet boven de 20/25 Mbit uit.

Het grappige is at dit snelheidsrobleem bij meer mensen aan de orde is, inclusief de medewerkers van Tele2 zelf!
Nadat de Tele2 medewerker zijn eigen Fiberspeed lijn had (en ook tegen dezelfde snelheidsproblemn aanliep) heeft hij met een laptop met Vista (normaal hebben ze allemaal XP erop) installatie alles thuis nog een keer getest en toen werkte het wel goed. Vervolgens was het probleem verdwenen op zijn eigen desktop...

We zitten nu op het punt dat ik te horen krijg dat het aan mijn eigen PC configuratie moet liggen, maar daar geloof ik niet in. Sins dat ik een VDSL modem heb kan ik met laptops & een iPhone in huis niet meer draadloos internetten (ze maken wel LAN verbinding maar geen internet). Als ik inlog op andere open draadloze netwerken inde buurt werkt het prima, dus volgens mij is er iets met het modem.

Al met al niks anders als lof over de service van Tele2 want ik kan nu zonder koste mijn abbonement opzeggen omdat ik niet de minimale 30 MBit snelheid behaal, echt had ik liever een goede verbinding gehad.

Ik heb vroeger @home gehad en niks anders als problemen gehad en sinds de overstap naar Versatel (nu Tele2) altijd tevreden geweest, maar ik moet nu wel wat anders nemen...

Iedereen kan zich voorstellen dat ik mijn hart vasthoud als ik naar Ziggo toe ga, maar er zijn weinig andere alternatieven voor deze snelle abbonementen...
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:29:
Waarom wil je van Ziggo naar Tele2 toe? Ben erg benieuwd naar je ervaring/reden want voor mij geld eigenlijk het omgekeerde |:(

[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 08-11-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
-Leon- schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:43:
ik kom absoluut niet boven de 20/25 Mbit downloadsnelheid uit terwijl de afstand tot de centrale ongeveer 470 meter is.
Per Seconde!?!?!?!??!?!? Dus je trekt een bestandje binnen met deze snelheden?!?

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mbit != MB ;) deel zijn snelheid door 8 en je krijgt zijn download-snelheid is MB/s. Dat is toch duidelijk te weinig voor dit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey daar ben ik weer.
Ik heb even gekeken ik kan in mijn meterkast dus een stopcontactje zetten dus dat is het probleem niet meer.
Maar mijn vraag is nu kan ik van de telefoon kabel die naar mijn woonkamer loopt (vanuit het isra punt) een utp kabel maken?
Het gaat hier om een tel kabel met vier kleurtjes erin (rood, oranje , blauw en wit(?) ).
Want ik heb in de tijd van casema ook zo'n lange utp kabel gekregen en daar zaten maar drie kabeltjes in.
Ik hoor het graag van jullie!

Thnx anywayz! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom wil je van Ziggo naar Tele2 toe? Ben erg benieuwd naar je ervaring/reden want voor mij geld eigenlijk het omgekeerde |:(
Ik wil overstappen omdat het internet zo instabiel als de pest is en de klantenservice er bijna geen drol aan doet alleen 4x een monteur sturen terwijl het probleem hier niet thuis ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

na installatie van het modem en het testen van de snelheid ging het al niet helemaal lekker. De snelheden vielen vies tegen! Het modem traint in op ongeveer 44 Mbit maar ik kom absoluut niet boven de 20/25 Mbit downloadsnelheid uit terwijl de afstand tot de centrale ongeveer 470 meter is.
Vervolgens hebben we (Tele2 & ik) geprobeerd om het probleem te traceren waardoor er vervolgens een monteur van Tele2 hier is geweest. Hij heeft met zijn laptop de snelheden gemeten en kwam ook niet boven de 20/25 Mbit uit.

Het grappige is at dit snelheidsrobleem bij meer mensen aan de orde is, inclusief de medewerkers van Tele2 zelf!
Nadat de Tele2 medewerker zijn eigen Fiberspeed lijn had (en ook tegen dezelfde snelheidsproblemn aanliep) heeft hij met een laptop met Vista (normaal hebben ze allemaal XP erop) installatie alles thuis nog een keer getest en toen werkte het wel goed. Vervolgens was het probleem verdwenen op zijn eigen desktop...

We zitten nu op het punt dat ik te horen krijg dat het aan mijn eigen PC configuratie moet liggen, maar daar geloof ik niet in. Sins dat ik een VDSL modem heb kan ik met laptops & een iPhone in huis niet meer draadloos internetten (ze maken wel LAN verbinding maar geen internet). Als ik inlog op andere open draadloze netwerken inde buurt werkt het prima, dus volgens mij is er iets met het modem.

Al met al niks anders als lof over de service van Tele2 want ik kan nu zonder koste mijn abbonement opzeggen omdat ik niet de minimale 30 MBit snelheid behaal, echt had ik liever een goede verbinding gehad.

[...]
Bij mij hetzelfde verhaal. Mijn modem traint in op ca. 50 mbit volgens de klantenservice, maar haal met verschillende laptops niet meer dan ca. 30 mbit met verschillende snelheidstesten. Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat de modem niet naar behoren werkt, of we worden bewust 'gecapped'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Aloys schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:26:
Mbit != MB ;) deel zijn snelheid door 8 en je krijgt zijn download-snelheid is MB/s. Dat is toch duidelijk te weinig voor dit abonnement.
Of liever delen door 10 ivm een beetje overhead ;)
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:58:
[...]
Ik wil overstappen omdat het internet zo instabiel als de pest is en de klantenservice er bijna geen drol aan doet alleen 4x een monteur sturen terwijl het probleem hier niet thuis ligt...
Tnx voor je reactie, dat is dus precies waar ik zo bang voor ben!
sjakie334 schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:50:
[...]
Bij mij hetzelfde verhaal. Mijn modem traint in op ca. 50 mbit volgens de klantenservice, maar haal met verschillende laptops niet meer dan ca. 30 mbit met verschillende snelheidstesten. Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat de modem niet naar behoren werkt, of we worden bewust 'gecapped'.
Gecapped zal het niet zijn. Het kan wel liggen aan verouderde KPN apparatuur in de (wijk)centrale maar dat zal Tele2 dan ook wel oplossen.

Misschien dat ik nog maar eens een schone installatie ga proberen om daar problemen mee uit te sluiten.

[ Voor 70% gewijzigd door -Leon- op 09-11-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:56:
Heey daar ben ik weer.
Ik heb even gekeken ik kan in mijn meterkast dus een stopcontactje zetten dus dat is het probleem niet meer.
Maar mijn vraag is nu kan ik van de telefoon kabel die naar mijn woonkamer loopt (vanuit het isra punt) een utp kabel maken?
Het gaat hier om een tel kabel met vier kleurtjes erin (rood, oranje , blauw en wit(?) ).
Want ik heb in de tijd van casema ook zo'n lange utp kabel gekregen en daar zaten maar drie kabeltjes in.
Ik hoor het graag van jullie!

Thnx anywayz! :>
In principe heb je voor een 100MB netwerk verbinding maar 4 van de normale 8 aansluitingen nodig. Als je nou toch bezig ben kan je beter maar gelijk een volwaardige CAT5e of CAT6(e) trekken, ben je gelijk voorbereid voor Gbit of beter ;).
Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat de modem niet naar behoren werkt, of we worden bewust 'gecapped'.
Ik had een medewerker aan de lijn die vroeg aan mij of mijn verbinding al werkte (grappemaker, hij belde 2 dagen te laat :( ). Anyway die wist mij te vertellen dat zij de ontwikkeling van de firmware volledig in handen hebben. Als er iets veranderd moet worden is het aan Tele2 om te doen. Op mijn opmerking dat de interface van het modem nog al kaal was, kreeg ik te horen dat het voor het gros voldoende was. Ja dat is eigenlijk wel zo, maar wat meer opties zou toch wel aardig zijn. Hij wist mij te vertellen dat als mensen maar genoeg aangeven dat er iets gemist wordt aan opties in het modem dan zal dat aangepast worden.

-Bas

*edit*
Dit wordt mijn laatste reply voorlopig, volgende week ben ik weer terug met een gebruinde kop 8). Eventuele vragen naar mijn adres kunnen natuurlijk gewoon gesteld worden, verwacht alleen geen snelle reply :9.

[ Voor 6% gewijzigd door Bunta op 09-11-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Is er al iemand die de upload heeft getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Largo schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:15:
Is er al iemand die de upload heeft getest?
Upload Speed: 4736 kbps (592 KB/sec transfer rate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Bunta schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:58:
Anyway die wist mij te vertellen dat zij de ontwikkeling van de firmware volledig in handen hebben. Als er iets veranderd moet worden is het aan Tele2 om te doen.
ai, dan snap ik ook waar die brakheid vandaan komt! De firmware is nog kut, dat moet je als provider niet zelf willen ontwikkelen (en heb helemaal geen vertrouwen in dat tele2 dat fatsoenlijk kan)...

Ik heb al even gezocht maar zoveel vdsl modems zijn er nog niet te krijgen.

imho een reden om hier met een grote boog omheen te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
De firmware word niet door Tele2 zelf ontwikkeld. Dit word door de fabrikant gedaan, de fabrikant laat het zelfs grotendeels door de chipset leverancier doen. Tele2 doet het in ieder geval niet zelf.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Weet iemand dit?

Is het mogelijk om Tele2 ADSL te nemen met een jaarcontract en het vervolgens overzetten naar Fiberspeed zodra dit op mijn postcode beschikbaar is?

Of moet ik dan 1 jaar wachten voordat ik binnen Tele2 kan upgraden naar Fiberspeed?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten nice, is het mogelijk om huidige contract bij Tele2 ADSL 20MB om te zetten naar Tele2 Fiberspeed, indien iemand dit weet, anders bel ik morgen even met de klantenservice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Devian schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:31:
De firmware word niet door Tele2 zelf ontwikkeld. Dit word door de fabrikant gedaan, de fabrikant laat het zelfs grotendeels door de chipset leverancier doen. Tele2 doet het in ieder geval niet zelf.
Da's logisch, maar het probleem is niet wie de firmware ontwikkelt maar wie besluit dat allerlei features niet nodig zijn. Dat moet nu toch echt afgeleerd worden. De 'advanced' features mogen van mij wel achter een knopje ofzo verstopt zitten zodat de plebs er niet mee gaan rommelen, maar ze moeten er wel zijn. Zeker bridge mode is voor veel mensen die iets met internet doen (en dus iets hebben aan een dergelijke verbinding) erg belangrijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Lisadr schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:01:
Weet iemand dit?

Is het mogelijk om Tele2 ADSL te nemen met een jaarcontract en het vervolgens overzetten naar Fiberspeed zodra dit op mijn postcode beschikbaar is?

Of moet ik dan 1 jaar wachten voordat ik binnen Tele2 kan upgraden naar Fiberspeed?
Zou het eens bij Tele2 navragen. Gewoon de klantenservice bellen, kun je gelijk het contract afsluiten als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik zit ook te kijken voor tele2 fiberspeed, want het is bij mij thuis ook beschikbaar.

nu heb ik alleen een vraagje over de modem. Op de site van tele2 staat dat deze modem wireless N heeft.
Nu heb ik de aanname gemaakt dat het een Davolink DV-2070 is. Op de site van Davolink staat ook dat dit een wireless N modem is, maar dat het snelheden tot 54mpbs ondersteunt, is dit waar? Ik zou namelijk een sneller draadloos netwerk willen dan Wireless G, maar die 54mbps is dat niet echt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Lt-Crash schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:13:
Ik zit ook te kijken voor tele2 fiberspeed, want het is bij mij thuis ook beschikbaar.

nu heb ik alleen een vraagje over de modem. Op de site van tele2 staat dat deze modem wireless N heeft.
Nu heb ik de aanname gemaakt dat het een Davolink DV-2070 is. Op de site van Davolink staat ook dat dit een wireless N modem is, maar dat het snelheden tot 54mpbs ondersteunt, is dit waar? Ik zou namelijk een sneller draadloos netwerk willen dan Wireless G, maar die 54mbps is dat niet echt :O
Het modem dat door Tele2 geleverd word bij de Fiberspeed aansluiting is een Comtrend CT-6373.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Laatst online: 09-09 21:18
-Leon- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:22:
[...]

Het modem dat door Tele2 geleverd word bij de Fiberspeed aansluiting is een Comtrend CT-6373.
Mooi he assumptions.

Maar nu staat er toch echt op de tele2 site dat er een wireless draft N modem bijzit, maar dat is deze Comtrend CT-6373 zeker niet, volgens hun website. Krijg je dan soms een CT-5374, waar optioneel wireless N inzit. Of een Thomson TG789n wat ook een vdsl2 modem is met wireless N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Lt-Crash schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:38:
[...]

Mooi he assumptions.

Maar nu staat er toch echt op de tele2 site dat er een wireless draft N modem bijzit, maar dat is deze Comtrend CT-6373 zeker niet, volgens hun website. Krijg je dan soms een CT-5374, waar optioneel wireless N inzit. Of een Thomson TG789n wat ook een vdsl2 modem is met wireless N.
Is de Comtrend CT-6373 dus wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 19-01-2010 10:54 ]

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
-Leon- schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:51:
[...]

Gecapped zal het niet zijn. Het kan wel liggen aan verouderde KPN apparatuur in de (wijk)centrale maar dat zal Tele2 dan ook wel oplossen.

Misschien dat ik nog maar eens een schone installatie ga proberen om daar problemen mee uit te sluiten.
Als je dus 45 MBit/s Linesync hebt en je PC maar 20-25Mbit/s haalt ligt het dus niet aan apparatuur van KPN! 8)7 Ik vermoed dat mensen een probleem hebben met bepaalde drivers of software die gewoon de snelheid in de war gooit.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

freedzed6 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:30:
[...]

Als je dus 45 MBit/s Linesync hebt en je PC maar 20-25Mbit/s haalt ligt het dus niet aan apparatuur van KPN! 8)7 Ik vermoed dat mensen een probleem hebben met bepaalde drivers of software die gewoon de snelheid in de war gooit.
Of de VDSL modem is gewoon niet goed in staat meer te verwerken!?

• henk26
Ik heb inmiddels een uitgebreide handleiding van de modem gevonden met de onderdelen die allemaal in te stellen zijn met de admin account. Helaas is Tele2 niet 'vergeten' het standaard wachtwoord te wijzigen.
Standaard blijkt er al een 'user' account aangemaakt te zijn in de firmware. Erg jammer dat de user account niet meer mogelijkheden geeft voor analyse van een eventueel probleem.

Hierbij link naar pdf: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
sjakie334 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:39:
Ik heb inmiddels een uitgebreide handleiding van de modem gevonden met de onderdelen die allemaal in te stellen zijn met de admin account. Helaas is Tele2 niet 'vergeten' het standaard wachtwoord te wijzigen.
Standaard blijkt er al een 'user' account aangemaakt te zijn in de firmware. Erg jammer dat de user account niet meer mogelijkheden geeft voor analyse van een eventueel probleem.

Hierbij link naar pdf: klik
Welkom in de wereld van Tele2.... alhoewel dit in de Versatel tijd ook al zo was hoor... alleen was het toen nog zo dat er iemand een keer dat wachtwoord had weten te sneaken... das best een paar keer veranderd daarna 8)7

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Sinds gisteren ook aangesloten via Fiberspeed, ben ook niet bepaald te spreken over het modem; uPnP lijkt goed te werken, en poorten worden daardoor goed geforward, maar poorten handmatig forwarden gaat erg brak; af en toe werkt het wel, af en toe werkt het niet.
Ik haal bedraad stabiel 50 mbit, maar draadloos kom ik niet boven de 15 mbit uit. Ik mag toch hopen dat dit iets sneller moet kunnen, zeker via de wireless-n standaard?

• -Leon-
Om de 1 of andere vreemde reden kom ik (sinds ik Fiberspeed heb) niet meer op internet via de Wii & mijn iPhone. Hij lijkt het netwerk wel te herkennen, maar geen internetverbinding :(

Meer mensen die dit probleem hebben/hadden? (En een oplossing zou natuurlijk helemaal geweldig zijn!!)

• Lisadr
senn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:32:
Sinds gisteren ook aangesloten via Fiberspeed, ben ook niet bepaald te spreken over het modem; uPnP lijkt goed te werken, en poorten worden daardoor goed geforward, maar poorten handmatig forwarden gaat erg brak; af en toe werkt het wel, af en toe werkt het niet.
Ik haal bedraad stabiel 50 mbit, maar draadloos kom ik niet boven de 15 mbit uit. Ik mag toch hopen dat dit iets sneller moet kunnen, zeker via de wireless-n standaard?
Draadloos is niet te vergelijken met bedaard. Ik las eergisteren een heel stuk over dat 1gbit wifi in de praktijk 238 mbit zou zijn. Vaanuitgaande dat je maar 1 draadloos device op je router hebt. De snelheid wordt verdeeld over de aantal mensen die draadloos op het netwerk staan waarbij er minimaal 2 (router en laptop).

54mbit bij laptop en router zou dus 25mbit zijn bij een perfect bereik, dus jouw 15mbit kan inderdaad met je router te maken.

Met de 300mbit wireless-n zou je dus:
140mbit kunnen halen bij een perfect bereik en 1 draadloos device en rond de 90mbit bij 2 en 70mbit bij 3 enz. In de praktijk zit je dus niet op je router en zeker een paar meters vanaf, dus dan haal je maar 50% a 60% van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb nu twee weken het Comtrend modem met de VDSL-aansluiting (Amsterdam). Ik zit op ongeveer 60 meter van de centrale en de Speedtest.net-resultaten zijn grofweg 35 Mbit down en 4 Mbit up met een pingtijd van net iets boven de 40ms.

Zo te lezen in deze discussie zijn dat redelijk 'normale' resultaten. Helaas...

Wel lijkt het erop dat het een vreselijk brak geval is, met vele disconnecties van IRC en MSN per dag (waardoor mensen steeds denken dat ik aanwezig ben, omdat ik inlog, terwijl ik niet thuis ben...erg vervelend).

Ook heeft Tele2 diezelfde klote-webinterface laten inprogrammeren als bij het vorige modem. Je kan er dus niets goed mee inregelen aangezien alles is dichtgetimmerd.

Wel haal ik goede snelheden over Wifi-N en waren mijn twee telefoonlijnen binnen een uurtje alletwee actief met hun eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Neut72 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:45:
Wel lijkt het erop dat het een vreselijk brak geval is, met vele disconnecties van IRC en MSN per dag
IRC disconnects heb ik soms ook last van. Ik ben met Tele2 wel bezig geweest met een laptop van hun en het bleek dat ik een brakke LAN poort op mijn mobo had zitten. Als je er nog 1 hebt (of misschien wel een aparte netwerkkaart) zou je dat eens kunnen proberen.
Qua downloadsnelheden zit ik eigenlijk structureel op 45 Mbit down nu (en dat met ongeveer 470 meter van de centrale te zitten).
Je kan ook nog je adapterinstellingen nalopen, en kijken of de 'Speed & Duplex' instelling op 'Auto Negotiation' staat.

Ik heb nog wel steeds problemen met mijn WiFi. Met een laptop kom ik er prima op maar met de iPhone & de Wii krijg ik gewoon geen verbinding meer (ook niet zonder beveiliging). Waar dat aan ligt mag Joost (of liever Tele2) weten maar fijn is het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Neut72 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:45:
Ik heb nu twee weken het Comtrend modem met de VDSL-aansluiting (Amsterdam). Ik zit op ongeveer 60 meter van de centrale en de Speedtest.net-resultaten zijn grofweg 35 Mbit down en 4 Mbit up met een pingtijd van net iets boven de 40ms.
Let wel op dat de speedtest.net snelheden lang niet alles hoeven te zeggen. Er zijn veel meer speedtest sites en ik heb persoonlijk nogal veel verschillen gevonden tussen die sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Maand geleden Tele2 Fiberspeed aangevraagd, daarna:
- Ze gingen pas bezig als bedenktijd van 1 week voor internet verkoop was verstreken.
- Opeens deed onze Tele2 ADSL het niet meer, na bellen verhaal dat VDSL er aan kwam
- Na exact 1 week zonder internet komt een monteur VDSL aan sluiten.
- Monteur van Imtech is een uur bezig met een simpel telefoon kabeltje maken.
- Monteur doet test maar het werkt niet, geen VDSL lampje. Hij gaat weg met belofte boven aan de lijst te komen.
- De dag er na gebeld, maar ze wisten bij Tele2 helemaal niks.
- Na 9 dagen telefoontje van KPN monteur dat hij iets in de centrale geconnect heeft.
- Nu wel VDSL lampje maar geen IP dus geen internet.
- 'S avonds opnieuw de modem gereset, daarna blijft de modem automatisch voor 10 minuten resetten, en werkt het internet eindelijk. (Firmware upgrade?)
- Speedtest.net een aantal x gedaan snelheid 21.5 Mbit, upload 4.5 Mbit.

Conclusie veel gezeur, 2 weken helemaal geen internet, en download maar 4 Mbit sneller dan bij onze vorige ADSL verbinding.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Dus je vorige verbinding 17.5mbit? Dat zit je zeker binnen 100m straal van een wijkcentrale. Upload is wel 5x sneller ;)

Denk dat VDSL de komende 2-4 maanden nog veel kinderziektes zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Lisadr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:57:
Dus je vorige verbinding 17.5mbit? Dat zit je zeker binnen 100m straal van een wijkcentrale. Upload is wel 5x sneller ;)

Denk dat VDSL de komende 2-4 maanden nog veel kinderziektes zal hebben.
Upload is inderdaad oke :) , wijkcentrale zit bij ons in het gebouw dus iets van 40m. Waarschijnlijk zitten er inderdaad kinderziektes in de vdsl connectie hardware.

Jammer genoeg zitten de VDSL modems helemaal dicht, met een eerdere adsl modem kon ik zelf de signaal sterkte aanpassen en hogere bandbreedte krijgen door meer fouten toe te staan.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:03
Ik zag net op tele2.nl dat fiber ook bij leverbaar. Mijn vraag is hoe de verbinding met newsservers is.

Ik had eerst telfort 14mb(20mb) nu online iets gedaalt 12mb(20mb).

Verhalen van UPC(ik woon in rotterdam) dat word geknepen en capaciteits tekort durf ik het niet aan . Ik gebruik nu hitnews met 2 vrienden.
Andere mensen ervaringen met fiber en payserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
saharoen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:19:
Ik zag net op tele2.nl dat fiber ook bij leverbaar. Mijn vraag is hoe de verbinding met newsservers is.

Ik had eerst telfort 14mb(20mb) nu online iets gedaalt 12mb(20mb).

Verhalen van UPC(ik woon in rotterdam) dat word geknepen en capaciteits tekort durf ik het niet aan . Ik gebruik nu hitnews met 2 vrienden.
Andere mensen ervaringen met fiber en payserver?
Ja hoor ik ! Ben wel tevreden hoor, zo'n 5mb per seconde op 20 draadjes tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
djexplo schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:59:

- 'S avonds opnieuw de modem gereset, daarna blijft de modem automatisch voor 10 minuten resetten, en werkt het internet eindelijk. (Firmware upgrade?)
- Speedtest.net een aantal x gedaan snelheid 21.5 Mbit, upload 4.5 Mbit.

Conclusie veel gezeur, 2 weken helemaal geen internet, en download maar 4 Mbit sneller dan bij onze vorige ADSL verbinding.
Op welke afstand zit je van de centrale?

Daarnaast is je upload wel goed, maar je download niet. Dat duidt misschien op een probleem dat je pc de snelheid niet aankan. Ik heb met hetzelfde te maken gehad, kwam in het begin niet boven de 25 mbit uit. Het grote probleem blijkt vaak een firewall of virusscanner te zijn. Schakel deze uit te en test het bedraad opnieuw. Sinds ik AVG free ipv Eset antivirus geinstalleerd heb loopt het als een trein met snelheden van ca. 47 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Op zich wel tevreden over VDSL van Tele2, maar die disconnecties van IRC, MSN en soms het helemaal wegvallen van de Internet-verbinding (crashen van de modem) komt nog steeds veel te vaak voor. Erg irritant dat Tele2 voor zo'n brak apparaat gekozen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 00:39
Heb Fiberspeed60 van Tele2 besteld. Ik woon in stad Groningen (De Hoogte). Ben benieuwd watvoor snelheden ik krijg. Volgens Tele2 op 25 feb. zal het internet aangesloten worden.

Het is zover...
Down - 20 Mb/s
Up - 2.30 Mb/s
568 meter van centrale

Ben niet onder indruk. Ik had beter verwacht.

Bij Ziggo had ik nooit las van wegvallende verbinding, bij tele 2 gebeurt het vrij vaak.

Over een jaar kijken we verder, want ik ben nit tevreden.

[ Voor 43% gewijzigd door kilo90 op 27-02-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
kilo90 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:29:
Heb Fiberspeed60 van Tele2 besteld. Ik woon in stad Groningen (De Hoogte). Ben benieuwd watvoor snelheden ik krijg. Volgens Tele2 op 25 feb. zal het internet aangesloten worden.

Het is zover...
Down - 20 Mb/s
Up - 2.30 Mb/s
568 meter van centrale

Ben niet onder indruk. Ik had beter verwacht.

Bij Ziggo had ik nooit las van wegvallende verbinding, bij tele 2 gebeurt het vrij vaak.

Over een jaar kijken we verder, want ik ben nit tevreden.
Kan je wat meer informatie over hoe getest, etc? Er zijn nogal wat factoren die je werkelijke snelheid bepalen. Met welke servers heb je dit getest? Op deze afstand van de centrale zou je normaal gesproken hogere snelheden moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 00:39
monteur had tests uitgevoerd, ik download regelmatig van usenet en speedtest.net. Alle drie gaven dezelfde snelheden, met of zonder eset smart security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Gistermiddag kreeg ik een flyer binnen met een aanbieding. 60 MB/S voor maar 34,95.
Ik vraag me alleen af of het technische wel mogelijk is om deze snelheid te halen over de telefoonkoperdraadjes die mijn huis binnen komen.

Volgens de postcode check kan ik het aanvragen.

Wat ik belangrijk vind dan de maximale snelheid, is de minimale snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Lumics op 03-03-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Lumics schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:02:
Wat ik belangrijk vind dan de maximale snelheid, is de minimale snelheid.
Tele2 hanteerd 30 MBit als minimale ondergrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Daar gaan we dan. Op hoop van zegen ga ik afscheid nemen van Telfort 20Mbit en het ik Tele2 60Mbit Fiberspeed aangevraagd. Ze verwachten begin mei de verbinding op te leveren.

Voor de vergelijking even een overzicht gemaakt van mijn huidige verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/756567531.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/13079716.png

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb me vandaag aangemeld. Is de verbinding wel betrouwbaar? Met name voor gamen vind ik dit van belang. Heb nu tele2 20mb overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Hola,

Sinds 2 dagen ben ik ook overgestapt op fiberspeed van Tele2. Omdat ik nogal een n00b ben op het gebied van netwerkinstellingen ed. vroeg ik mij af of iemand mij verder zou willen helpen...

Ik heb de Tele2 modem momenteel aangesloten op mijn Airport extreme en vroeg mij af of het nog uitmaakt welke ik instel op B/G en welke op N? Tevens heb ik bij mijn Airport de keuze uit 'alleen 802.11 2,4 ghz' en de 5 ghz variant. Welke instelling werkt het best/snelst?

Voor mij is het belangrijk dat ik naast het reguliere internetten ook kan verbinden met mijn PS3 en iPhone.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr, T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
tolgaliya schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:58:
Hola,

Sinds 2 dagen ben ik ook overgestapt op fiberspeed van Tele2. Omdat ik nogal een n00b ben op het gebied van netwerkinstellingen ed. vroeg ik mij af of iemand mij verder zou willen helpen...

Ik heb de Tele2 modem momenteel aangesloten op mijn Airport extreme en vroeg mij af of het nog uitmaakt welke ik instel op B/G en welke op N? Tevens heb ik bij mijn Airport de keuze uit 'alleen 802.11 2,4 ghz' en de 5 ghz variant. Welke instelling werkt het best/snelst?

Voor mij is het belangrijk dat ik naast het reguliere internetten ook kan verbinden met mijn PS3 en iPhone.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr, T.
Ik heb ongeveer dezelfde opstelling. De modem heb ik ingesteld op N, maar deze is de 'trage' variant (max 150 mbit). Deze is niet snel genoeg voor de internetverbinding (ik kwam vaak niet hoger dan ca. 30-35 mbit).
Als je Airport instelt op 5Ghz maak je gebruik van de snelste instelling voor wifi N (max. 300mbit). Gevolg is wel dat apparaten die alleen b/g ondersteunen de Airport niet kunnen vinden, maar daarvoor heb je de wifi van het Tele2 modem. Dus dan draai je in feite 2 netwerken naast elkaar.

Wat voor snelheden behaal je overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
kick iemand de snelheden posten van de tele2 fiber . Zit er aan te denken maar zie weinig tweakers die posten werkelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Groningen heb ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/799192388.png

of

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/799194243.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ziet er goed uit. Volgende week dinsdag wordt mijn verbinding opgeleverd. Met 50Mbit / 5Mbit ben ik erg tevreden.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
inderdaad zou ik ook tevreden mee zijn . Als ik contract vrij ben dan kijk ik wat ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Verbinding is zojuist opgeleverd. Snelheid is helaas toch wat minder dan ik had verwacht. Upload is echt veel beter. Download ongeveer het dubbele als met mijn 20Mbit verbinding.

Trouwens mijn Airport Extreme op de modem aangesloten (in bridge modus) en alles werkt prima. Misschien later vanavond nog eens een testje uitvoeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/803788216.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/16173505.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zware Unit schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:13:
Verbinding is zojuist opgeleverd. Snelheid is helaas toch wat minder dan ik had verwacht. Upload is echt veel beter. Download ongeveer het dubbele als met mijn 20Mbit verbinding.

Trouwens mijn Airport Extreme op de modem aangesloten (in bridge modus) en alles werkt prima. Misschien later vanavond nog eens een testje uitvoeren.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou je ook eens kunnen testen door grote bestanden te downloaden (en eventueel uploaden).
Speedtest.net is over het algemeen niet betrouwbaar, zeker niet voor hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het lijkt wel aardig te kloppen. Vanaf Apple en Microsoft server haal ik ongeveer 3.2MByte per seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ligt het waarschijnlijk aan het laatste stukje koper. Hoever woon jij van de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Laatst online: 03-09 09:03
Fiberspeed hier ook opgeleverd.
Ik haal met speedtest 43 Mb down en 5,8 Mb up. (550 meter van centrale)

Ben er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zit hemelsbreed 530 meter van de buurtcentrale. Toch haal ik max 35Mbit. Woon in een oude buurt (1900) en zijn waarschijnlijk gewoon oude kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand in oss fiberspeed met deze postcode 5341?
want ik ga daar binnenkort wonen.

ik zou graag mensen willen spreken die dit ook hebben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Volgens mij leveren ze geen fiberspeed in Oss, maar zeker weten doe ik het niet, als ik mijn postcode invoer bij de overstappen service zie ik dat ik kan overstappen naar tele2 tot 20 MBit.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.account.tele2....1-656&RA.Installer.id=EGI
volgens dit dus wel

heeft niemand ervaring met aansluiting in oss centrum?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:48
Zojuist is de monteur langs gekomen met modem onder zn arm. Heeft alles aangesloten (mocht het ECHT niet zelf doen, flauw :p). Zitten hier op minder dan 100 meter van de centrale en verbinding trainde in op de maximale snelheid. Resultaat op speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/841737105.png

Ben best tevreden ;). Vanavond eens verder stoeien en kijken hoe ik het netwerk opnieuw inelkaar ga steken :).

edit:
Iets te vroeg gejuicht... Kwam gisterenavond thuis en het modem gaf geen kik meer en dat na 6 uur aanstaan :/ . Alle lampjes uit en het ding was bloedheet. Stekker eruit gehaald, ander stopcontact, zelfde verhaal. Vanmorgen Tele2 gebeld, het verhaal uitgelegd en er wordt een vervangend exemplaar gestuurd. Dus binnen 5 dagen meer!

edit:
Sinds afgelopen maandag een nieuw modem, hebben ze snel gedaan, maar verbinding is nu een stuk minder. Schommelt nu tussen de 35 en 45 Mb/s. De upload is wel hetzelfde gebleven. Beetje vreemd en nu geen tijd om het uit te zoeken :(

[ Voor 40% gewijzigd door sjaft op 17-06-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor modem krijg je eigenlijk en waar moet die staan of hangen.
want ik ga binnenkort verhuizen naar waar ze dus wel tele2 fiberspeed kan krijgen.
hoelang zijn ze ongeveer bezig met het aanleggen of installeren van alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Hi,

Ik zit met het volgende probleem: ik heb mijn Airport Extreme aangesloten op de Tele2 vdsl modem. Werk dus met twee draadloze netwerken; waarbij de AE is ingesteld op N 5Ghz en de Tele2 modem op b/g.

Echter op het moment dat ik mijn laptop aanzet en deze verbinding maakt met het draadloze netwerk, valt de verbinding weg bij o.a. mijn Dreambox (op dat moment geeft de Tele2 modem ook een 'klik'. Vervolgens duurt het ook een tijdje voordat mijn laptop uberhaupt verbinding maakt. Als er vervolgens dan een actieve verbinding is, dan is dit veelal op het netwerk van Tele2 ondanks dat de AE op nummer 1 staat als voorkeursnetwerk.

Ik heb het eea uitgeprobeerd met de instellingen, maar zonder succes.

Iemand enig idee?

Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een andere kanaal gebruiken als dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:42:
wat voor modem krijg je eigenlijk en waar moet die staan of hangen.
want ik ga binnenkort verhuizen naar waar ze dus wel tele2 fiberspeed kan krijgen.
hoelang zijn ze ongeveer bezig met het aanleggen of installeren van alles?
Je krijgt een Comtrend modem met firmware die door tele2 zelf verbouwd is. Ding doet wireless b/g/n en heeft 4 10/100 netwerkpoorten en wordt direct op de isra aangesloten (daarom krijg je ook altijd de monteur erbij). Hij was al met al een half uurtje bezig denk ik, was zo gebeurd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dank je voor de reactie.
ik ga binnenkort verhuizen naar oss centrum appartemet gekocht daar.
dan wil ik graag fiberspeed ik hoop dat ik beetje goede snelheid en stabiel is.
ik zit dan +/- 700m van de centrale dacht ik.
hoe ver zit jij van de centrale?
e welke snelheid traint die in bij jouw???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Lijkt nu een aanbieding te zijn voor Fiberspeed:

http://se.tele2.nl/intern...roduct=60MB&bannerstate=3

29,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dus in oss wonen maar ik heb net het adres en postcode gekregen, maar nu heb gekeken op tele2 site of fiberspeed beschikbaar is.
maar dat kan niet bij de buren wel maar daar niet alleen omdat er een B achter staat.
5341bj 161b

kan dat er mee te maken hebben dat dit adres nog niet bestaat of dat het gewoon weg niet kan?

dit moet ik wel even bij zeggen is nieuwbouw appartement wordt opgeleverd in okt/nov.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te kijken naar Tele2, echter valt het mij op dat de ping niet echt laag is en de snelheden soms meevallen. Zou iemand in Groningen eens kunnen pingen naar tweakers.net en/of een speedtestje op een avond draaien :)? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:28:
Ik zit ook te kijken naar Tele2, echter valt het mij op dat de ping niet echt laag is en de snelheden soms meevallen. Zou iemand in Groningen eens kunnen pingen naar tweakers.net en/of een speedtestje op een avond draaien :)? Alvast bedankt.
Regio Zwolle, via wifi-N op een Linksys 320N:

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=30 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=31 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=30 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=31 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 30ms, Maximum = 31ms, Gemiddelde = 30ms

Pingen naar google.nl [66.102.13.99] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 66.102.13.99: bytes=32 tijd=36 ms TTL=54
Antwoord van 66.102.13.99: bytes=32 tijd=35 ms TTL=54
Antwoord van 66.102.13.99: bytes=32 tijd=36 ms TTL=54
Antwoord van 66.102.13.99: bytes=32 tijd=34 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 66.102.13.99:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 34ms, Maximum = 36ms, Gemiddelde = 35ms

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/20327093.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie ping, welke snelheid kun je downloaden?
heb je wel een stabiele verbinding geen last van wel vallen of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:54:
mooie ping, welke snelheid kun je downloaden?
heb je wel een stabiele verbinding geen last van wel vallen of iets anders?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/879629403.png

Nieuwsgroepen idem, ca. 5,5 mb/s. Verbinding is meestal stabiel.

Waar ik wel eens last van heb is dat de modem spontaan vast loopt. Dat heeft denk ik met de warmte te maken. De modem wordt van zichzelf al behoorlijk warm en met warm weer kan hij zijn warmte niet goed kwijt (al staat hij bij mij 'vrij' in de kamer). Daarnaast blijft het ook gewoon een gemis dat de modem geheel is dichtgetimmerd en je hem alleen m.b.v. een user account kunt benaderen.
Voor meer snelheidstesten zie ook: http://tele2.gebruikers.e...thread.php?thread_id=1150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons internet abonnement van online verloopt 1 september. Nu zit ik ook aan Fiberspeed te denken vanwege de snelheid. Ik vind de berichten hier op het forum alleen niet erg positief, dus ik twijfel nog. Hoe zijn de ervaringen de laatste maand(en)? Snelheid lijkt wel goed, maar stabiliteit en installatie? We wonen in Delft, en volgens speedtest.net 502m van de centrale.

Momenteel is het internet van Online erg traag. Ik download met ong 410 kB/s van nieuwsgroepen. Voorheen was dit veel sneller, ong. 2 MB/s. We hadden een 20 Mb verbinding van orange, welke is overgenomen door online.

We zijn een studentenhuis van 4 die momenteel via een wifi router verbonden zijn met de modem. Het ruimt dus wel op als we een modem met wifi ingebouwd krijgen. Maar dan moet deze wel goed functioneren. Verder zitten we nog vast aan het vast recht van kpn. Deze moet eerst opgezegd worden voordat we kunnen overstappen, iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk niet te lang zonder internet zitten. Telefoon gebruiken we verder niet.

Misschien dat iemand nog een advies heeft voor een ander geschikt internetabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Hallo allemaal,

Ik heb nu een BBNED 24/1,2 mbit verbinding via concepts ict. Vast IP en modem lekker in bridge mode zodat ik lekker mijn eigen firewall kan gebruiken. Ook is bij deze ISP poort 25 geopend en is het draaien van een eigen mailserver dus mogelijk, ik filter zelf wel op spam en wil niet afhankelijk zijn van een of andere brakke relay server.

Nu lijkt mij de 60/6 verbinding van Tele2 best wel wat maar ik heb nog de nodige vragen:
Volgens Tele 2 komt dit in november beschikbaar op mijn adres...

* Is poort 25 open (dit in verband met mailserver)
* Hoe vast is het IP?
* Kan het modem ook in een PPPoE passtrough modus zodat mijn achterliggende router/firewall het externe IP krijgt.
* hoe is de betrouwbaarheid?
* hoe is de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de telefonie?

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Plopeye schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:12:
Hallo allemaal,

Ik heb nu een BBNED 24/1,2 mbit verbinding via concepts ict. Vast IP en modem lekker in bridge mode zodat ik lekker mijn eigen firewall kan gebruiken. Ook is bij deze ISP poort 25 geopend en is het draaien van een eigen mailserver dus mogelijk, ik filter zelf wel op spam en wil niet afhankelijk zijn van een of andere brakke relay server.

Nu lijkt mij de 60/6 verbinding van Tele2 best wel wat maar ik heb nog de nodige vragen:
Volgens Tele 2 komt dit in november beschikbaar op mijn adres...

* Is poort 25 open (dit in verband met mailserver)
* Hoe vast is het IP?
* Kan het modem ook in een PPPoE passtrough modus zodat mijn achterliggende router/firewall het externe IP krijgt.
* hoe is de betrouwbaarheid?
* hoe is de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de telefonie?
1) Poort 25 is niet meer open, er werd steeds meer spam verstuurd vanuit Tele2 klanten waardoor besloten is poort 25 dicht te zetten. Je kon je aanmelden, zodat het voor jou wel open bleef, ik weet alleen niet of die optie nu nog steeds aangeboden word.
2) Normaal gesproken veranderd het IP adres niet meer. (Heb zelf al 3 jaar hetzelfde IP)
3) Nee dat kan niet.
4) Blijft afhankelijk, omdat het adsl is, van het koperpaar van KPN. Als dat slecht is zal je lijn ook minder zijn.
5) Telefonie zijn over het algemeen geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36

KL643

beeldaandemuur

Na een half jaar proberen om Fiberspeed te bestellen (had al Tele2 internet&bellen), 5 bandopname's en ongeveer 20 klantenservice telefoontjes later 8)7 ....is het dan toch echt gelukt :) KL643 heeft Fiberspeed!

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:02:
Na een half jaar proberen om Fiberspeed te bestellen (had al Tele2 internet&bellen), 5 bandopname's en ongeveer 20 klantenservice telefoontjes later 8)7 ....is het dan toch echt gelukt :) KL643 heeft Fiberspeed!
Kan je beschrijven hoe die overgang van 20mbit -> fiberspeed is verlopen? Dit is namelijk ook wel interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Vanaf het begin....? Of de uiteindelijke overzetting? Gisteren zou de omzetting plaats vinden. Uurtje of 2 geen internet en daarna weer een signaal :) Dus dat ging wel o.k.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:24:
Vanaf het begin....? Of de uiteindelijke overzetting? Gisteren zou de omzetting plaats vinden. Uurtje of 2 geen internet en daarna weer een signaal :) Dus dat ging wel o.k.
Het was dus niet moeilijk om van 20mbit naar fiberspeed te gaan via Tele2 klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Volgens mij staat er in mijn eerste post iets over een half jaar en 20 telefoontjes naar de klantenservice....als jij dat niet moeilijk vindt :+

m.a.w. het was een drama om het voor elkaar te krijgen!

Korte versie: Half jaartje geleden aangemeld voor doe het zelf pakket (€34.95 incl telefonie), meerder bandopname's gemaakt maar er kwam niets van terecht...uiteindelijk werd mij mede gedeeld dat ik nog in de aanbiedings periode zat van mijn huidige Tele2 aanbieding en dat ik eind Mei terug gebeld zou worden....je raad het al...nooit terug gebeld. In Juni zelf maar weer eens gebeld....bandopname's gemaakt en weer niets geregeld. Vervolgens krijg ik te horen dat die aanbieding niet meer bestaat....duhhhh. Klacht ingediend...(meerdere) nogmaals gebeld en uiteindelijk iemand gesproken (chef helpdesk) die het voor elkaar zou maken. Uiteindelijk mailtje ontvangen dat het was aangevraagd. Te vroeg gejuicht want 2 dagen later lag er een brief in de bus dat het pakket van €49,95 voor mij was aangevraagd :X terwijl net het doe het zelf aanbieding weer in het leven was geroepen....KL643 was woest! Weer gebeld, aanvraag geannuleerd en vervolgens weer opnieuw aangevraagd met het gevolg dat ik sinds gisteren Fiberspeed heb voor €34,95 incl telefonie :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
KL643 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:46:
Volgens mij staat er in mijn eerste post iets over een half jaar en 20 telefoontjes naar de klantenservice....als jij dat niet moeilijk vindt :+

m.a.w. het was een drama om het voor elkaar te krijgen!

Korte versie: Half jaartje geleden aangemeld voor doe het zelf pakket (€34.95 incl telefonie), meerder bandopname's gemaakt maar er kwam niets van terecht...uiteindelijk werd mij mede gedeeld dat ik nog in de aanbiedings periode zat van mijn huidige Tele2 aanbieding en dat ik eind Mei terug gebeld zou worden....je raad het al...nooit terug gebeld. In Juni zelf maar weer eens gebeld....bandopname's gemaakt en weer niets geregeld. Vervolgens krijg ik te horen dat die aanbieding niet meer bestaat....duhhhh. Klacht ingediend...(meerdere) nogmaals gebeld en uiteindelijk iemand gesproken (chef helpdesk) die het voor elkaar zou maken. Uiteindelijk mailtje ontvangen dat het was aangevraagd. Te vroeg gejuicht want 2 dagen later lag er een brief in de bus dat het pakket van €49,95 voor mij was aangevraagd :X terwijl net het doe het zelf aanbieding weer in het leven was geroepen....KL643 was woest! Weer gebeld, aanvraag geannuleerd en vervolgens weer opnieuw aangevraagd met het gevolg dat ik sinds gisteren Fiberspeed heb voor €34,95 incl telefonie :)
Wat zijn de snelheden die je haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nog niet helemaal duidelijk.....met speedtest.net krijg ik soms hele rare waarden

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/905451232.png

Haal met mijn NAS rond de 3,5 MB/sec.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

KL643 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:48:
Nog niet helemaal duidelijk.....met speedtest.net krijg ik soms hele rare waarden

[afbeelding]

Haal met mijn NAS rond de 3,5 MB/sec.
Virus checker even uitzetten en opnieuw proberen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste