Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

TFHfony schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:58:
[...]

Virus checker even uitzetten en opnieuw proberen...
Zal eerder aan de Wikipedia: MTU liggen denk ik, anders kan je geen grote frames (jumboframes) versturen. Antivirus dumpt niks van de netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39

KL643

beeldaandemuur

Deze keer zonder virusscanner:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/905806484.png

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 187577 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:03:
[...]

Zal eerder aan de Wikipedia: MTU liggen denk ik, anders kan je geen grote frames (jumboframes) versturen. Antivirus dumpt niks van de netwerkkaart.
Zie dus boven... Het was toch de viruschecker...
MTU kan alleen een klein verschil maken en daarna een iets beter resultaat geven.
Sommige viruscheckers halen eerst het volledige bestand binnen, checken hem en geven hem dan in een keer door aan de browser. Hierdoor wordt er een te hoog resultaat gegeven.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Had toch wel op iets meer gehoopt dan rond de 30Mb/sec...nou ja...in ieder geval ga ik erop vooruit, zeker wat upload snelheid betreft :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

TFHfony schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:34:
[...]

Zie dus boven... Het was toch de viruschecker...
MTU kan alleen een klein verschil maken en daarna een iets beter resultaat geven.
Sommige viruscheckers halen eerst het volledige bestand binnen, checken hem en geven hem dan in een keer door aan de browser. Hierdoor wordt er een te hoog resultaat gegeven.
Het was juist niet de virusscanner. Eerst ging ie met 3.5MB/s (=28Mb/s), nu met 29Mb/s. Maar 1Mb verschil?

Draai anders eens iperf tussen je NAS en je pc, om te kijken of het aan het OS of hardware van de NAS ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:26

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 187577 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:51:
[...]

Het was juist niet de virusscanner. Eerst ging ie met 3.5MB/s (=28Mb/s), nu met 29Mb/s. Maar 1Mb verschil?

Draai anders eens iperf tussen je NAS en je pc, om te kijken of het aan het OS of hardware van de NAS ligt.
Test 1 (met viruschecker):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/905451232.png

Test 2 (zonder viruschecker):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/905806484.png

Dus het rare resultaat van dik 100mbit lag wel degelijk aan de virusscanner.
Die 30 - 40 mbit/sec is een redelijk reële snelheid die je kan verwachten. 60mbit is een max die je alle krijgt op zeer korte afstand van de centrale. Die gaat echt niet omhoog, ook niet met Jumboframes.

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 06-08-2010 22:59 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05
He mensen, iemand een idee wat de username en wachtwoord zijn om in het modem te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 21:01
WizZie- schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:24:
He mensen, iemand een idee wat de username en wachtwoord zijn om in het modem te komen?
user:user

Maar verwacht er niet te veel van, want je kan eigelijk niet echt iets doen dan porten toewijzen en het draadloos instellen.

Ik hoop dat de modem een keer helemaal vrij gegeven word, want dat port 80 naar de modem wijst in de plaats van naar me server is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zit te twijfelen om te overstappen naar het Tele2 Fiberspeed pakket. Ik heb daar nog een aantal vragen over:
  • Hoe is het netwerk van Tele2, goede latency, en geadverteerde snelheid ook te halen?
  • Is het toegestaan om mijn een eigen server te draaien bij Tele2
  • Hoe is de klantenservice in geval van problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Bedankt Spock.

Ik haal maximaal ~ 25 mbit download en 4 mbit upload met Windows 7. Vind het nogal weinig, omdat de indicatie van Tele2 die ik opgevraagd had 45 was. Beetje teleurgesteld hierover. Zit 400-500 m van de centrale volgens verschillende sites.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/934641108.png

[ Voor 29% gewijzigd door Atomius op 31-08-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:47
shadowman12 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:19:
Ik zit te twijfelen om te overstappen naar het Tele2 Fiberspeed pakket. Ik heb daar nog een aantal vragen over:
  • Hoe is het netwerk van Tele2, goede latency, en geadverteerde snelheid ook te halen?
  • Is het toegestaan om mijn een eigen server te draaien bij Tele2
  • Hoe is de klantenservice in geval van problemen?
Voor de latency moet je het niet doen (sites in NL gemiddeld 32 ms, maar dat is vanaf ADSL, dus weet niet hoe het met de VDSL variant zit)), netwerk is wel stabiel.
Mailserver is niet toegestaan, rest voor zover ik weet wel (zie ook http://se.tele2.nl/internet/specificaties_fiberspeed.html, staat Servers toegestaan: Ja).
Klantenservice hangt er van af wie je aan de lijn krijgt. Heb soms iemand die gewoon weet waar ie het over heeft (of in ieder geval heel goed kan doen alsof :P), maar heb een enkele keer ook iemand gehad die er helemaal niets van snapte (kan natuurlijk ook aan mijn uitleg hebben gelegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Hey,

ik wil even wat navragen hier t.b.v. de Tele2 Fiberspeed abbo's. Mijn vader is een redelijk extreme downloader (2~3TB per maand) en doet dat nu over XS4ALL/UPC.
Alleen sinds Tele2 met hun Fiberspeed veeeel hogere snelheden belooft over VDSL2 dan XS4ALL (en goedkoper is) is het opzich aantrekkelijker.

De vraag is, wat ik nergens kan vinden (ook niet in dit topic, keywords: data, fair use) is wat hun "Fair Use" inhoudt. Ook m.b.t. vriendjes met Tim Kuijk en je aangeven als mafiose organisaties eromvragen. Dit laatste is optelossen voor een VPN tunnel dus da's niet het ergste probleem.

Wat zijn jullie gemiddelde (en hoogste) data verbruiken (beetje Tweaker zijnde weet dat toch wel van zichzelf? The more you download the bigger your...) bij Tele2 Fiberspeed en wanneer gaan ze 'klagen'? Knijpen ze af?

Hoor het graag!!!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06
Ik ken in de afgelopen 5 jaar niemand die iets te horen heeft gekregen over teveel downloaden.
Maar 3TB per maand... wil ik weten wat er gedownload word? :p

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Hebben jullie ook problemen met de wireless functie van het modem? Verbindingen vallen soms weg en dan gaat het laden van sites tijdelijk extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Devian schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:12:
Ik ken in de afgelopen 5 jaar niemand die iets te horen heeft gekregen over teveel downloaden.
Maar 3TB per maand... wil ik weten wat er gedownload word? :p
nouja als je begint met het mirroren van alt.binaries.mp3 en onzin dan zit je er gauw aan hoor ;)

Maar statistieken van gebruikers is fijn. Tele2 zegt aan de telefoon er niets over behalve fair use is 10x het gemiddelde... Maar wat het gemiddelde is willen ze je niet vertellen....
Dus tja als gemiddelde 300gb per maand is dan zit je safe maar ik vermoed dat het gemiddelde over het algemeen lager ligt 8)7

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

WizZie- schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:38:
Bedankt Spock.

Ik haal maximaal ~ 25 mbit download en 4 mbit upload met Windows 7. Vind het nogal weinig, omdat de indicatie van Tele2 die ik opgevraagd had 45 was. Beetje teleurgesteld hierover. Zit 400-500 m van de centrale volgens verschillende sites.

[afbeelding]
Dat lijkt me vrij laag. Ik zit zo'n 900 meter van de centrale en ik zou 30-40 Mbit moeten kunnen halen als ik zo door de forums struin. Ik heb nog geen fiberspeed dus ik kan het niet voor je controleren maar 400 meter is erg close.
Volgens mij moet je dan zeker 40-50 mbit kunnen halen.

• Atomius
Anoniem: 146875 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:47:
[...]

Dat lijkt me vrij laag. Ik zit zo'n 900 meter van de centrale en ik zou 30-40 Mbit moeten kunnen halen als ik zo door de forums struin. Ik heb nog geen fiberspeed dus ik kan het niet voor je controleren maar 400 meter is erg close.
Volgens mij moet je dan zeker 40-50 mbit kunnen halen.
Klopt, dat was ook de indicatie van Tele2. Na een belletje klantenservice sturen ze nu een gratis monteur om alles door te lichten. Als dat onvoldoende helpt nemen ze contact op met KPN.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik kan ook VDSL van Tele2 krijgen, het enige wat me nog een beetje tegenhoud is de stabiliteit en instelbaarheid van het modem. Is dit inmiddels verbeterd dmv firmware updates ofzo? Ik kom namelijk nogal wat minder positieve verhalen tegen over het modem.

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

kan je het routergedeelte ook uitzetten op je modem (bridge mode)? Ik heb namelijk al een goede router die ik graag wil blijven gebruiken

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Laatst online: 06-05 11:19
Ik heb zojuist Fiberspeed besteld. Weet er iemand welk type modem momenteel meegeleverd wordt? Vermoedelijk niet veel soeps, gezien de prijs....
Valt deze modem volledig te vervangen door een model van Linksys o.i.d.? Of is het gemakkelijk er een router achter te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Het modem staat oa hier ook vermeld:
nieuws: Tele2 betreedt vdsl-markt met 60Mbps-abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 10:02
Volgende week 15 september gaat mijn huidige Telfort 20 Mb/s verbinding over op Tele2 Fiberspeed.
Telfort werkte perfect ik heb de volle 20 Mb en het werkte altijd. Ik heb echter maanden gezeur gehad met foute facturen van mijn mobiel abonnement daar. De klantenservice bij Telfort is verschrikkelijk. Ik wil nooit meer te maken hebben met dat bedrijf.

Kortom, op naar een nieuw avontuur Tele2. Hopen dat de snelheid in ieder geval een stuk hoger zal zijn.
Wordt vervolgd volgende week ;)

[ Voor 5% gewijzigd door aalekss op 08-09-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

aalekss schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:38:
Volgende week 15 september gaat mijn huidige Telfort 20 Mb/s verbinding over op Tele2 Fiberspeed.
Telfort werkte perfect ik heb de volle 20 Mb en het werkte altijd. Ik heb echter maanden gezeur gehad met foute facturen van mijn mobiel abonnement daar. De klantenservice bij Telfort is verschrikkelijk. Ik wil nooit meer te maken hebben met dat bedrijf.

Kortom, op naar een nieuw avontuur Tele2. Hopen dat de snelheid in ieder geval een stuk hoger zal zijn.
Wordt vervolgd volgende week ;)
Ben benieuwd. Hoe ver zit jij van de centrale af?

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
speedtest.nl geeft aan: 396 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan kun je theoretisch nooit de volle 20 mb halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ondersteunt de modem die je krijgt SIP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe is het overstappen bij jullie gegaan? Ik zit hier in Groningen op een 20/1 Online abbo (27,99 euro) in een studentenhuis en wil graag overstappen naar Fiberspeed van tele2 maar ik heb geen zin dat door mijn schuld we hier straks 2 weken geen internet hebben.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Geloof dat ik hier 2 uur zonder internet heb gezeten (van 20Mb Tele2 naar Fiberspeed)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb je dat gedaan met de Tele2 overstap service of zelf gedaan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Bellen naar Fiberspeed en als het goed is gaat de rest vanzelf.....KL643 in "Tele2 Fiberspeed 60 Mbps Ervaringen"

Maar ook hier geld...in het verleden behaalde rusulltaten bieden geen garantie voor de toekomst :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 14:54
Mijn 60mbit lijn moet de 14e geactiveerd worden, ik hoop dat het lekker snel gaat draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

MrVegeta schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:17:
Hoe is het overstappen bij jullie gegaan? Ik zit hier in Groningen op een 20/1 Online abbo (27,99 euro) in een studentenhuis en wil graag overstappen naar Fiberspeed van tele2 maar ik heb geen zin dat door mijn schuld we hier straks 2 weken geen internet hebben.
Zelfde geval. 4 Oktober word mijn Online internet beëindigd en Tele2 zal op 10 oktober leveren staat op mijn tele2... -_-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 10-05 10:36
Brakkie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:45:
Ik kan ook VDSL van Tele2 krijgen, het enige wat me nog een beetje tegenhoud is de stabiliteit en instelbaarheid van het modem. Is dit inmiddels verbeterd dmv firmware updates ofzo? Ik kom namelijk nogal wat minder positieve verhalen tegen over het modem.
Heeft iemand trouwens een goed alternatief voor het standaard Tele2 Fiberspeed modem? Misschien is er een manier om de extra functies van het standaard modem zichtbaar te maken.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 14:54
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/952899403.png
Yay het werkt redelijk goed :D

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
Die ping is prima. Ik heb nu 20 wil naar fiber toe, mijn ping is op 20 soms nog wel aan de hoge kant. Zal fiber verschil maken?

Anoniem: 140454

@killjoynl wat is je afstand van de centrale?

en heb je geen instabiele verbing of lag spikes met gamen?

• aalekss
later meer info..

Telfort internet viel vandaag uit. Tele 2 modem erop en direct internet!

Net aangesloten. Eerste test:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/954364557.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/954368518.png

Ten opzichte van Telfort. Verdubbeling van download speed.
Upload speed is 4x sneller ongeveer.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 07:11

Masselink

Voor de dorst

Ik ben op dit moment zwaar teleurgesteld.

Ik heb al jaren 20 MB/S ADSL van Tele2 en haal daar 1.55MB/Sec met downloaden en 100KB/Sec up.
Sinds vanmorgen heb ik dus Fiberspeed en de snelheid is nagenoeg herzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/956120756.png

Misschien verbetert het nog?

[ Voor 18% gewijzigd door Masselink op 16-09-2010 21:51 . Reden: plaatje ]

Koffie en meer...

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-04 00:25
KL643 schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:04:
Bellen naar Fiberspeed en als het goed is gaat de rest vanzelf.....KL643 in "Tele2 Fiberspeed 60 Mbps Ervaringen"

Maar ook hier geld...in het verleden behaalde rusulltaten bieden geen garantie voor de toekomst :+
Ik heb vandaag ook de knoop doorgehakt en de klantenservice gebeld om over te stappen van mijn internet+bellen 20Mb naar Fiberspeed 60. Na het lezen van jouw ervaringen was ik er wat huiverig over, maar vooralsnog ging het goed. Natuurlijk is het nog maar afwachten of het ook allemaal correct gaat verlopen :)

Overigens heb ik nooit problemen gehad met Tele2, alleen de snelheid begon mij wat te vervelen. Mijn huidige resultaten zijn niet je-van-het, dus ik hoop wel op een kleine verbetering. En voor die 5 euro meer per maand, kan ik het niet laten liggen. Ik hoef ook geen administratiekosten te betalen, dus ook dat valt mee :D

Late edit n.a.v. huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/981164744.png

[ Voor 6% gewijzigd door Brainsnack op 07-10-2010 10:02 ]

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Als je eenmaal de bevestigingsbrief hebt ontvangen van Tele2 en de status van mijn Tele2 ook aangeeft dat je Fiberspeed hebt aangevraagt....dan komt het allemaal wel goed.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Masselink schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:27:

Ik heb al jaren 20 MB/S ADSL van Tele2 en haal daar 1.55MB/Sec met downloaden en 100KB/Sec up.

[afbeelding]

Hier haal ik met Tele2 ADSL ook al jaren precies 1.55MB/sec :+

Toevallig zat ik ook aan overstappen naar Fiberspeed te denken, maar is wel te hopen dat jouw speeds nog omhoog gaan

Test anders is een keer Amsterdam in plaats van Veendam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Ik heb EXACT dezelfde ervaring. Al jaren via Alice 20Mbit en nu met Fiberspeed haal ik 0,2MB/s meer. Dus ipv 1,6 MB/s is het nu 1,8MB/s.

Ben ik nu hiervoor overgestapt? Grmpf!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/960636367.png

Kan je nog downgraden naar een normaal abo? Dit is nix.

=====================
Update:
Ik heb m'n abo alweer opgezegd. Nu ff een jaartje dit abo aanzien en als er niet veranderd in snelheid kan ik volgend jaar gelijk switchen.

[ Voor 20% gewijzigd door Slashdotter op 20-09-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Dat is wel heel beroerd, hoe ver zit je van de centrale?

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:32:
[...]

Dat is wel heel beroerd, hoe ver zit je van de centrale?
938 meter.

Nu helemaal het gevoel dat er een cap op zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/964114298.png

[ Voor 23% gewijzigd door Masselink op 23-09-2010 09:22 ]

Koffie en meer...

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 09:16

D33F

Tweelingtemmer

Yey sinds vandaag is mijn verbinding dus ook opgeleverd.
In het verleden had ik Online ADSL Extra 20Mbit ( effectieve snelheid maar 11Mbit Down en 0,8 Up. )

Resultaten nu met Tele2 Fiberspeed;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/964266775.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/964281602.png

3x omhoog kwa downstream en upstream zo goed als het 5 voudige :)

Opsich wel tevreden zeker voor die paar euro wat ik nu meer betaal, alhoewel ik wel verwacht had rond de 40Mbit/s te komen aangezien ik op ongeveer 400M hemelsbreed van de centrale af zit (800M als je t via google streetview berekent). Waarschijnlijk zal de DSLAM nog moeten bijtrainen dus ik verwacht wel dat er nog iets meer uit valt te persen in de komende dagen.

Het valt mij trouwens wel op dat ik met usenet wel n dikke 4MB/s pomp terwijl in de speedtest ik met moeite aan de 31Mbit/s kom, en naar mijn weten is 31Mbit zeker geen 4.0MB/s :P (31/8=3,875 en dan moet je ook nog de overhead ervan af.)

Maar al met al ben ik zeker tevreden :) lokatie btw: chevremont > kerkrade, centrale heerlen-kerkrade

[ Voor 16% gewijzigd door D33F op 23-09-2010 13:10 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe ehm kan je bereken of zien hoever je van de centrale zit?

Netjes ik hoop op ongeveer dezelfde snelheid alleen ik zit 900 meter van de centrale af dus dat zel wel net niet lukken

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Anoniem: 146875 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:58:
Netjes ik hoop op ongeveer dezelfde snelheid alleen ik zit 900 meter van de centrale af dus dat zel wel net niet lukken
Of je krijgt net als ik hetzelfde als ADSL 20.

Ik heb zojuist gebeld met tele2. Ze vinden de snelheid zelf ook laag. Morgen komt er een monteur langs om het een en ander door te meten.

Volgens de BBNed database zit ik 938 meter van de centrale. Volgens Tele2 1450 meter.
We zullen zien wat het wordt. De monteur is trouwens weer van KPN.

[ Voor 34% gewijzigd door Masselink op 23-09-2010 17:39 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Had hetzelfde probleem. 40-50 mbit was beloofd toen ik van tevoren om een indicatie vroeg. Uiteindelijk kreeg ik 24. Veel te laag. Nu is eerst een Tele2, daarna een KPN monteur gekomen. Die laatste heeft een kabeltje bij de centrale vervangen. De snelheid is nu 31. Net boven wat ze garanderen in de AV, dat is namelijk 30 mbit.

Heb een kleine vergoeding gehad hiervoor. Toch blijft het jammer dat ze het één beloven, en het ander waarmaken. Het excuus was dat ze niet wisten dat er een verdeelstation tussen het huis en de centrale zat. Dan zeg ik: doe dan geen uitspraken over de snelheid die je kan verwachten, want het zit er 10-20 mbit onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97075

Heb hier in Groningen sinds een paar maand fiberspeed en het bevalt prima. De eerste modem hield het al na een week voor gezien maar daarna geen problemen meer gehad. Wel vreemd dat ik volgens speedtest maar 31 down en 2.5 up haal, terwijl ik via usenet toch echt netjes 5.5 tot 6 Mb/s downloads haal :-) Zit dan ook maar 50 meter van de centrale..
Misschien off-topic, heb alleen problemen met ftp naar mn elders gehoste websites. Meer dan 2 a 3 files per keer kan ik niet uploaden zonder dat alles vastloopt, maar of dat aan fiberspeed ligt durf ik niet te zeggen.

edit: of je googlet wat..passive mode doet vooralsnog wonderen voor mn ftp. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 97075 op 24-09-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

De monteur van de KPN vond hetvolgende:

van de Centrale krijg ik netjes 60 mbit. Ditg signaal gaat echter niet direct naar mijn huis, maar naar een verdeel station. Daar blijft er nog maar max 30mbit over van het signaal. Dat gaat naar mijn huis.

Daar haal ik nog maximaal 16mbit. Een mooie klote situatie dus.
de KPN was ook niet blij met de situatie. Ik wacht even af waar tele2 mee komt

Koffie en meer...

• Atomius
En ver beneden wat ze garanderen. In dat geval moet je zeker wat kunnen regelen met Tele2 (minder betalen bijv.).

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Ik vroeg mij af hoelang het duurt voordat de DSLAM je intrained op de snelste stabiele snelheid ?, want in de afgelopen 2 dagen dat ik Fiberspeed had heb ik het modem meerdere keren moeten resetten (wat uiteindelijk niet aan de verbind te wijten was maar aan mijn pc.) Hierdoor ben ik bang dat mijn modem misschien lager intraind dan wat de lijn in werkelijkheid aankan (DSLAM denkt lijn instabiel vanwege de resets ?).

In ieder geval al bedankt voor diegene die hier een antwoord op heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 08:22
Vandaag ook maar de stap gewaagd en de upgrade aangevraagd bij tele 2

Momenteel zijn dit de waarden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/968879409.png

Nu wachten op 6 Okt, dan gaat de fiberspeed verbinding geactiveerd worden.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
David Regeling schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:01:
Ik vroeg mij af hoelang het duurt voordat de DSLAM je intrained op de snelste stabiele snelheid ?, want in de afgelopen 2 dagen dat ik Fiberspeed had heb ik het modem meerdere keren moeten resetten (wat uiteindelijk niet aan de verbind te wijten was maar aan mijn pc.) Hierdoor ben ik bang dat mijn modem misschien lager intraind dan wat de lijn in werkelijkheid aankan (DSLAM denkt lijn instabiel vanwege de resets ?).

In ieder geval al bedankt voor diegene die hier een antwoord op heeft
Nee, dit heeft geen invloed. Per keer dat het modem opnieuw intrained word opnieuw overlegd wat de beste waardes zijn. Dus na elke reset word individueel weer beoordeeld welke snelheid jou lijn aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Masselink schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:00:
De monteur van de KPN vond hetvolgende:

van de Centrale krijg ik netjes 60 mbit. Ditg signaal gaat echter niet direct naar mijn huis, maar naar een verdeel station. Daar blijft er nog maar max 30mbit over van het signaal. Dat gaat naar mijn huis.

Daar haal ik nog maximaal 16mbit. Een mooie klote situatie dus.
de KPN was ook niet blij met de situatie. Ik wacht even af waar tele2 mee komt
Ik weet niet hoever je van de centrale woont, maar dit zal denk ik max 1.5km zijn, maar eerder 1 km?
Dit houd in dat als je al 30Mbit verlies tussen de wijkcentrale en de straatkast, KPN die bekabeling gewoon niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:45
'.Heb vandaag knoop doorgehakt en tele2 fiber besteld. Ben benieuwd.Opleverdatum ook pas 2 november

[ Voor 20% gewijzigd door saharoen op 29-09-2010 08:21 ]

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:06
Ook ik heb het maar geprobeerd, opleverdatum 4 nov 2010, pff ff wachten dus...

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 10:12
Heb sinds een paar dagen ook fiberspeed en ben erg tevreden! Dit is mijn download snelheid via rapidshare. Helaas moet ik nu nog even mijn Kaspersky uitschakelen aangezien de snelheid anders blijft haken op 5 mb/s als iemand hier advies over heeft graag :)

http://picasaweb.google.n...eshow/5522300483344271906

[ Voor 85% gewijzigd door Nadser op 29-09-2010 13:47 . Reden: plaatje lukt niet,.. de how to zoeken ;) ]

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik ben zojuist gebeld door Tele2 met de mededeling dat ze mijn snelheid niet kunnen verhogen. Wat ik nu wilde. Ik goed overleg een keuze gemaakt dat ik dit voor nu wilde behouden, maar niet vast wilde zitten aan een jaar.

Zo kan ik rustig naar een alternatief zoeken. Jammer, maar wel goed geregeld

Koffie en meer...

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Nadser schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:38:
Heb sinds een paar dagen ook fiberspeed en ben erg tevreden! Dit is mijn download snelheid via rapidshare. Helaas moet ik nu nog even mijn Kaspersky uitschakelen aangezien de snelheid anders blijft haken op 5 mb/s als iemand hier advies over heeft graag :)

http://picasaweb.google.n...eshow/5522300483344271906
Je moet je browser toestemming geven in Kaspersky, je moet ergens een instelling wijzigen dat je browser alle rechten krijgt, helaas gebruik in geen Kaspersky meer, je moet de handleiding goed door lezen.

Op deze site staat alles beschreven:
http://www.softpedia.com/...ity-Screenshot-20619.html

[ Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 29-09-2010 20:23 ]

Vandaag om 18.00 werd de verbinding opgeleverd. Althans, dat was de bedoeling. Ik krijg alleen geen WAN IP toegewezen.

Op "Mijn tele2" staat: "De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2." (de laatste stap).

In de bevestigings sms van tele2 staat: Is uw verbinding na 18u niet actief? Neem dan contact met ons op.
Vervolgens bel je met tele2 en krijg je te horen dat de technische dienst om 17:30 sluit... ook het het keuzesysteem werkt niet goed met een android telefoon. Mijn vertrouwen in tele2 was al niet al te hoog maar dit verbeterd het helaas niet.

Ik zal zal morgen eens bellen en kijken wat er fout gaat. Nu nog even tetheren dus met de android

Update: internet werkt vandaag!

Ik haal alleen 14.5 Mbit. Dat is veel te laag natuurlijk, met 20 Mbit ADSL haalde ik 12 Mbit :(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 146875 op 30-09-2010 11:09 ]

Masselink schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:59:
[...]

Of je krijgt net als ik hetzelfde als ADSL 20.

Ik heb zojuist gebeld met tele2. Ze vinden de snelheid zelf ook laag. Morgen komt er een monteur langs om het een en ander door te meten.

Volgens de BBNed database zit ik 938 meter van de centrale. Volgens Tele2 1450 meter.
We zullen zien wat het wordt. De monteur is trouwens weer van KPN.
Hier hetzelfde probleem, snelheid is veel te laag maar 2 Mbit meer dan de oude 20 Mbit lijn. De klantenservice heeft een wachttijd van meer dan een uur op het moment. Ik probeer het vanmiddag nog een keer en anders gaat de doos terug per post met een brief erbij.

• aalekss
Wat betalen jullie nou per maand?
Ik krijg net mijn factuur maar de prijzen op de website zijn dus kennelijk exclusief BTW.
Dat staat dus nergens vermeld?!?

Je betaalt dus geen 29,95 per maand maar 35,6 ofoziets!
Wat een oplichters echt.

• Devian
aalekss schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:45:
Wat betalen jullie nou per maand?
Ik krijg net mijn factuur maar de prijzen op de website zijn dus kennelijk exclusief BTW.
Dat staat dus nergens vermeld?!?

Je betaalt dus geen 29,95 per maand maar 35,6 ofoziets!
Wat een oplichters echt.
Misschien moet je even lezen op de factuur of je gebeld hebt?
Prijzen zijn gewoon incl btw.

• aalekss
Ok.. volgens mij heb ik te snel gekeken :)

[ Voor 194% gewijzigd door aalekss op 30-09-2010 12:20 ]

• Nadser
Ik mag niet klagen met 55Mbit ! Ik had met mijn gewone adsl ook al aardige snelheden dus denk dat ik hier gewoon goed bereik heb.

Welk nummer bellen jullie voor tele2, toevallig een 0900 nummer? Ik heb in een brief een nummer gekregen ivm de kabel aansluiting. Dit nummer heb ik ook gebeld toen mijn internet het nog niet deed (kpn moest langskomen) maar dit nummer is gratis en ze helpen je wel gewoon :)
0800-5522550 lokaal tarief.

• Nadser
brommer1 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:07:
[...]

Je moet je browser toestemming geven in Kaspersky, je moet ergens een instelling wijzigen dat je browser alle rechten krijgt, helaas gebruik in geen Kaspersky meer, je moet de handleiding goed door lezen.

Op deze site staat alles beschreven:
http://www.softpedia.com/...ity-Screenshot-20619.html
Ik zie alleen screenshots,... geen tekst met uitleg? Kijk ik verkeerd?

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraag voor de mensen die van 20Mb naar Fiberspeed van Tele2 zijn overgestapt: Merken jullie verbetering in de latency?

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Digitizers schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:30:
Vraag voor de mensen die van 20Mb naar Fiberspeed van Tele2 zijn overgestapt: Merken jullie verbetering in de latency?
nee, ik merk geen verschil.

Koffie en meer...

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik had altijd Wanadoo/Orange/Online ..
20 mbit abbo.
Ik haalde (na mijn verhuizing) nog maar een zielige 12 mbit.

Sinds afgelopen woensdag is mijn tele2 fiber verbinding opgeleverd ..
Nu haal ik 19 mbit max.

Heel teleurstellend dus.

Meteen gebeld (helaas was afdeling fiber gesloten, maar iemand van ADSL hielp me alsnog), hun meting geeft ook 20 mbit aan.

Mijn afstand naar de centrale = ~750m

Een ding:
Ik woon in een apartement. En nergens in mijn woning is een ISRA punt te vinden.
De kabel van muur -> router is 1.5m lang.
Als het ISRA-punt ergens in de kelder of begane grond zit (dus 1 a 2 verdiepingen lager) zou het mijn snelheid verklaren denk ik.

Toch even afwachten en morgen afdeling fiber bellen ;(!

EDIT:
Nou net nog een keer gebeld.
Super klantenservice daar, moet ik zeggen!

Meteen geregeld dat iemand van KPN erna komt kijken en de lijn en wijkcentrale nagaat.
Als het dan uiteindelijk nog allemaal op 19mbps blijft mag ik kostenloos downgraden naar een gewoon ADSL abonnement.

[ Voor 16% gewijzigd door Darkfreak op 01-10-2010 14:36 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkfreak schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:33:
Een ding:
Ik woon in een apartement. En nergens in mijn woning is een ISRA punt te vinden.
De kabel van muur -> router is 1.5m lang.
Als het ISRA-punt ergens in de kelder of begane grond zit (dus 1 a 2 verdiepingen lager) zou het mijn snelheid verklaren denk ik.

Toch even afwachten en morgen afdeling fiber bellen ;(!

EDIT:
Nou net nog een keer gebeld.
Super klantenservice daar, moet ik zeggen!

Meteen geregeld dat iemand van KPN erna komt kijken en de lijn en wijkcentrale nagaat.
Als het dan uiteindelijk nog allemaal op 19mbps blijft mag ik kostenloos downgraden naar een gewoon ADSL abonnement.
Zelfde soort situatie hier, paar verdiepingen hoog en gewone telefoonaansluiting (vierpunts). Vandaag heeft een KPN monteur een "switch" ?? in een kastje omgezet wat het probleem zou moeten verhelpen, helaas nog geen verbetering. Volgens hem duurde dat een aantal dagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Digitizers schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:30:
Daar was ik ook benieuwd naar, blijkbaar helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 09-05 18:44

danplo

The Force is strong with me

Ik zie op de website van adslwinkel & tele2 dat fiberspeed beschikbaar is, maar ik heb gebeld naar tele2 en die zeggen dat het niet beschikbaar is ? Beetje vaag allemaal, maar hebben hier meer mensen last van of is het gewoon een fout op die 2 websites ? Of zal ik gewoon de aanvraag formulier invullen en zien wat er gebeurd ?

[ Voor 12% gewijzigd door danplo op 03-10-2010 13:44 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Als je afstand naar de centrale meer dan 1 KM is, heb je over het algemeen geen mogelijkheid tot Tele2 Fiberspeed.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 09-05 18:44

danplo

The Force is strong with me

Darkfreak schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:15:
Als je afstand naar de centrale meer dan 1 KM is, heb je over het algemeen geen mogelijkheid tot Tele2 Fiberspeed.
Ik zit nog voor de 500m, maar heb eens bbned erbij gepakt en er staat geen vdsl bij in de lijst, dus dan zal het nog niet mogelijk zijn, alleen vreemd dat verschillende sites wel zeggen dat het beschikbaar is.
Ook tele2 site zegt eerst na postcode check dat het beschikbaar is, maar na het inschrijven is het weer niet beschikbaar, werkt niet echt makkelijk allemaal.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 12:54
Bij mij werkt Fiberspeed erg goed. 40mb down en 4mb up en dat voor 5 euro meer dan ik vroeger betaalde voor 4mb down en 1 mb up.

Het enige echt grote nadeel is het modem. De mogelijkheden die de interface biedt zijn erg beperkt en het modem heeft niet de mogelijkheid om het in bridge mode te zetten, zodat je je eigen router erachter kan hangen.

Ik zit er daarom, over te denken om hetzelfde modem als tele2 gebruikt, de CT-6373, te kopen met de originele firmware. De originele firmware biedt namelijk veel mogelijkheden. (Zie de link naar de handleiding eerder in deze thread) Ik kan alleen nergens de settings vinden die tele2 gebruikt. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
Oh ja,

Ik had de tele2 webservice man gemaild over bridge mode, die eerder in deze thread opdook, maar helaas:

Beste Tele2 Klant,

Vanaf heden is dit email adres niet meer actief.

Voor al je vragen en opmerkingen helpt onze virtuele assistent ( http://se.tele2.nl/klantenservice/help.html ) je graag verder.

Ook kun je contact opnemen met onze telefonische Klantenservice. Deze is bereikbaar op 0900-2411602 (lokaal tarief).
virtuele assistent http://se.tele2.nl/klantenservice/help.html

Toch jammer, want met mijn soort vragen kom je bij een telefonische klantenservice niet ver, laat staan bij een virtuele assistent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per e-mail.
Dus de verbinding is gereed voor gebruik?
03 oktober 2010 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
Wanneer kan ik het modem verwachten. De oplevering staat gepland voor 8 oktober :/. Zit thuis zonder internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jrs77 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:27:
Bij mij werkt Fiberspeed erg goed. 40mb down en 4mb up en dat voor 5 euro meer dan ik vroeger betaalde voor 4mb down en 1 mb up.

Het enige echt grote nadeel is het modem. De mogelijkheden die de interface biedt zijn erg beperkt en het modem heeft niet de mogelijkheid om het in bridge mode te zetten, zodat je je eigen router erachter kan hangen.

Ik zit er daarom, over te denken om hetzelfde modem als tele2 gebruikt, de CT-6373, te kopen met de originele firmware. De originele firmware biedt namelijk veel mogelijkheden. (Zie de link naar de handleiding eerder in deze thread) Ik kan alleen nergens de settings vinden die tele2 gebruikt. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Werkt het niet met een standaard ADSL modem? Online tot 20 MB/s heb ik atlijd op een Linksys ADSL modem gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:23:
[...]

Werkt het niet met een standaard ADSL modem? Online tot 20 MB/s heb ik atlijd op een Linksys ADSL modem gedraaid.
Dit is VDSL; dat is een techniek die niet ondersteund wordt door een ADSL modem. Wellicht dat je een ADSL signaal krijgt als je een ADSL modem aansluit, maar dat zal nooit boven de 20mbit uitkomen.

Je zal dus sowieso een VDSL modem moeten hebben, en dan zal Tele2 ook nog eens andere modems moeten toelaten dan hun eigen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979085802.png

Heel slecht

Tweede poging

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979088928.png

[ Voor 34% gewijzigd door MrJames op 05-10-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hier in Belgie wordt er ook "niets anders toegelaten" dan de Sagem/BBox die ze meeleveren, maar op Userbase hebben er een paar testjes gedaan met een (originele, non-customized) SpeedTouch VDSL2-modem en nog een paar andere en het werkt prima. :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Trouwens bij mij doet de modem er 4 a 5 minuten over om een WAN ip op te halen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaakaq schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:43:
[...]

Dit is VDSL; dat is een techniek die niet ondersteund wordt door een ADSL modem. Wellicht dat je een ADSL signaal krijgt als je een ADSL modem aansluit, maar dat zal nooit boven de 20mbit uitkomen.

Je zal dus sowieso een VDSL modem moeten hebben, en dan zal Tele2 ook nog eens andere modems moeten toelaten dan hun eigen.
Over het toelaten: volgens mij is dit gewoon een kwestie van de juiste instellingen vinden en je kan gaan. Maar zo te zien heeft niemand dat nog werkend gekregen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
Petervanakelyen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:39:
op Userbase hebben er een paar testjes gedaan met een (originele, non-customized) SpeedTouch VDSL2-modem en nog een paar andere en het werkt prima. :)
Ah dat is hoopgevend. Heb je misschien wat links? Het lastigste is dat ik niet weet welke settings ik moet gebruiken. Misschien dat dit ook wel via trial en error uit te vinden is en de CT-6373 heeft zo te zien ook geavanceerde opties om automatisch allerlei opties automatisch in te stellen.

Twijfel alleen een beetje om 150 euro uit te geven aan een modem, waarvan ik niet zeker weet of ik het werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Net van verbinding gewisseld van tele2 20/1 naar Fiberspeed. Helaas geen test vooraf, maar wel wat het nu is:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/980252734.png

Op zich prima, voor die 5 euro extra.

Edit:
Ping was bij Nu.nl altijd rond de 35ms gemiddeld, nu 25. Zit blijkbaar dus toch een verschil in.

[ Voor 17% gewijzigd door codex op 06-10-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Laatst online: 06-05 11:19
Zojuist de boel aangesloten.
Alles instellen ging vlekkeloos, echter is de snelheid wel heel slecht....

Ik heb al speed optimizer gedraaid, maar dat maakt geen verschil. Is er hoop opdat dit minstens 2x zo snel wordt? Wellicht middels wat instellingen, tweaks, firmware of een verhuizing?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/980804118.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 09:01

s3.

Ik weet niet of het hier al is vernoemd, maar als ik op de bestelpagina via Fiberspeed kom, dan staat er opeens bij product 'internet tot 50mbit'. Zit er hier een addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348387

Beste Purn0,

Vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over je snelheid.
Ik wil je graag helpen. Zou je je postcode en huisnummer of klantnummer naar Danielle@tele2.com kunnen sturen o.v.v. Purn0?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Drama weer!

bestel ik op 22-09 een upgrade van 20Mbit+Telefonie naar 60Mbit (zonder telefonie). Volgens mevrouw van de klantenservice kon het zonder problemen. Uiteindelijk zou ik hetzelfde gaan betalen en oplevering stond gepland voor 15-10. Dagelijks kon ik de status online volgen tot aan 3 dagen terug. Vandaag bel ik ze op om te vragen wat er aan de hand is en wat blijkt, order geannuleerd!!! Het is technisch niet mogelijk @#$@%# 8)7
Maar niemand die voor enige feedback zorgt naar mij toe, ik mag er weer zelf achteraan.

Ik moet eerst een wijziging doen naar 20Mbit zonder telefonie en vervolgens kan ik de upgrade doen naar 60Mbit zonder telefonie. Dit kan in totaal zo'n 5 tot 6 weken duren :(
Hadden ze me dit op 22-9 gezefd dan had ik gewoon voor telefonie gekozen, die 5 euro boeien me niet zo (ook al gebruik ik het dan niet). Ik heb het nu maar gelaten, misschien dat ik helemaal weg ga bij Tele2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

So far so good, kreeg vanochtend op een ongoddelijk tijdstip een sms dat 1 november we overgaan naar tele2. Ben benieuwd of Wannadoo dan ook is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

ik werd gebeld of ik het voor 4,95 extra ook wilde. heb ja gezegd. alles gedaan incl telefonisch opname dat ik akkoord ging. zou nog een brief krijgen en mail enz. maar helemaal nog niets gehoord. op mijn tele2 pagina kan ik ook niet zien dat ze bezig zijn.

weet niet wat ik ervan moet denken, maar misschien maar eens bij andere aanbieder gaan kijken. dit vind ik namelijk maar raar. ze bellen mij omdat ze graag iets extra's willen en dan laten ze niets horen....

edit:
heb net gebeld en wat blijkt. er kan helemaal geen fiberspeed op mijn adres. en dat terwijl ze zelf naar mij hebben gebeld.... best wel een valse verwachting opwekken zeg. heb ik ook verteld en gezegd dat dit echt niet kan. maar eerlijk is eerlijk. ze hebben een eerlijke compensatie gegeven.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 52038 op 07-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348387

Beste VIC_TOR,

Wat vervelend om te lezen dat er problemen zijn met het upgraden van je abonnement, ik wil dit voor je uitzoeken. Kun je je postcode + huisnummer of klantnummer sturen naar danielle@tele2.com o.v.v. VIC_TOR? Wanneer ik je gegevens ontvangen heb neem ik je probleem in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Laatst online: 12-05 08:22
Goedemorgen

Ik heb een 20mb abonnement en dus een aanvraag lopen voor 60 mb fiber
Dit is mijn huidige snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/983599056.png

Op mijn overzicht staat het volgende:

1. De bestelling is ontvangen door Tele2.
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2.
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 20 oktober 2010
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per e-mail -

1. Deze zijn allen aangevinkt, behalve bij 6 staat nog een -, houdt dit in, dat de oplevering dus 20 oktober moet zijn?
2. Merk ik iets van deze opleverin?
3. Wat kan mijn te verwachten snelheidswinst zijn?

bvd

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17
Weet niet of het hier al is vermeld, maar bij Adsl winkel is Tele2 Fiberspeed nu maar 29,95 euro per maand.

Ik ga het morgen gelijk aanvragen en ga dan maar een paar euro in de maand meer betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284697

Gisteren alles aangesloten. Mijn afstand tot de centrale is 649 meter. Ik ben echt superblij met mijn Fiberspeed :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/984910731.png

Ik ga ze maar eens bellen en vragen naar oplossingen. Hebben ze deze niet, dan ga ik maar over naar 20mbit internet :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 284697 op 10-10-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Anoniem: 284697 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:17:
Gisteren alles aangesloten. Mijn afstand tot de centrale is 649 meter. Ik ben echt superblij met mijn Fiberspeed :/

[afbeelding]

Ik ga ze maar eens bellen en vragen naar oplossingen. Hebben ze deze niet, dan ga ik maar over naar 20mbit internet :'(
hmm jouw upload is idd zwaar aan de lage kant, ikzelf zit 816meter van de centrale verwijderd en haal 33,5 mbit down en 5,0x upload. Ik zou toch eens even goed je bekabeling nakijken (vooral in en rondom het isra punt). gezien de lage upload. Mocht dit in orde zijn dan krijg ik toch sterke twijfels aan de lijn zelf want deze snelheid kan nooit kloppen gezien de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 19:31
®Otto schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:26:
Weet niet of het hier al is vermeld, maar bij Adsl winkel is Tele2 Fiberspeed nu maar 29,95 euro per maand.
Je hoeft je winkel niet te promoten.
Via de Tele2 site kan precies hetzelfde bestellen.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste