[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Geen korting aangeboden gekregen? Eerste 9 maanden voor 15 euro?

Als je naar Tele2 gaat is dat inderdaad overstappen naar een ander netwerk.
Net alsof je naar provider X gaat. Alice en Tele2 zijn nu 1 firma, maar gescheiden qua netwerk/modems. Je telefoonnummer moet dan ook geporteerd worden.

Wellicht dat je huidige Copperjet al aan zijn einde is.
Heb je de stroomadapter eens gecontroleerd of die erg heet wordt? Bekend issue.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 13-09-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
Ja, eerste 9 maanden voor 15 Euro, was ik vergeten te vermelden.
Stroomadapter word wel warm, maar niets ernstigs imo, ik heb ze warmer gevoeld. Wel waardeloos dat ze nog steeds met die Coppertjets werken.

Wat ik overigens ook wel vreemd vind, als ik de postcode check doe bij Ziggo kunnen ze veel meer leveren dan 20Mbit, maar Tele2 kan dat niet?

[ Voor 43% gewijzigd door vinom op 13-09-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Vroeg of laat gaat Alice sowieso eruit.
Als de klantenbasis te klein wordt, loont het zich niet meer om de boel draaiende te houden.
Dus ik zou overstappen toch overwegen.
Wat jaren geleden gebeurde hoef nu niet weer te gebeuren.
Overstappen is heden ten dagen een volledig automatisch proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:42
vinom schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:13:
Ja, eerste 9 maanden voor 15 Euro, was ik vergeten te vermelden.
Stroomadapter word wel warm, maar niets ernstigs imo, ik heb ze warmer gevoeld. Wel waardeloos dat ze nog steeds met die Coppertjets werken.

Wat ik overigens ook wel vreemd vind, als ik de postcode check doe bij Ziggo kunnen ze veel meer leveren dan 20Mbit, maar Tele2 kan dat niet?
Bijvoorbeeld omdat het twee compleet verschillende infrastructuren zijn? Ziggo levert jou via hun eigen coaxnetwerk tot in de woning. Tele2 levert ADSL via de telefoonkabel. Andere techniek en ander netwerk dus..

En als je glasvezel zou hebben/krijgen tot in je woning heb je zelfs drie volledig gescheiden infrastructuren.

Is natuurlijk wel een mogelijkheid: Overstappen naar Ziggo alles-in 1. Kans dat je nummer kwijtraakt in de portering is dan wel heel klein. En als je een maandje extra betalen voor Alice ervoor over hebt kun je wachten met hun internet opzeggen tot je Ziggo internet goed draait. Heb je een maandje dubbel: trage ADSL en snelle kabel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 13-09-2013 21:13 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Nou, ik heb de knoop doorgehakt en ben met Ziggo in zee gegaan. Het klinkt allemaal veelbelovend, want ze regelen praktisch alles. Ook gelijk gezegd dat ik wil dat er monteur komt en 8 oktober is het dan zover. 60/6 heb ik genomen, anders word het te duur.

Ik vroeg zo, kunnen jullie daadwerkelijk de snelheid leveren die geadverteerd staat op mijn adres? Hij zei: in 98% van de gevallen wel. Better be!

[ Voor 22% gewijzigd door vinom op 15-09-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Goede keuze. Je zal jezelf afvragen waarom je het niet eerder overgestapt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

cornfed99111 schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:31:
Per situatie verschillend natuurlijk maar voor mij is Tele2 veruit het goedkoopst. Eerste 9 maand 10euro en daarna 27euro voor 3 maandjes.
Als ik zover ben kijk ik wel weer wat daarna voordelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Inderdaad, iedereen moet zijn eigen overweging en calculatie maken.
Vinom had al een analoog abo bij Ziggo en daar kwam internet + bellen bij.
Dus ik vermoed dat die bedragen niet heel ver uit elkaar liggen tegenover nu een Z2 abbo.
De snelheidswinst is wel aanzienlijk...

Voor jou geldt dat je tegen het einde van je lopende contract weer opnieuw gebruik kan maken
van een aanbieding. Je hoeft dus geen nieuwe klant te zijn daarvoor.
Wel moet je zelf ervoor bellen of online een nieuw contract aangaan.
Schijnt dat nogal wat Tele2 klanten dit niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
timmie1 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:03:
[...]

23Mbit is als het goed is je startprofiel, komende dagen zal je snelheid langzaam worden opgescaled tot de grens dat de lijn aankan.

En ja, het is algemeen bekend dat de modems die Tele2 levert hopeloos verouderd én slecht zijn.

@Vinom, waarschijnlijk maak je dan nog gebruik van VoDSL in plaats van VoIP? Oude techniek. Ik denk dat je Copperjet het misschien niet meer trekt, hoe oud is hij nu wel niet? :+
Weet je dat van het startprofiel en langzaam upscalen zeker?
Ik was namelijk van plan te bellen om mijn abonnement om te zetten naar Tot 20Mbit, extra betalen voor 50Mbit heeft weinig zin als ik vastzit aan ~23Mbit.
Als het echter langzaam naar de 40Mbit gaat laat ik het wel zo en ben ik ook vele malen blijer met Tele2, nu baal ik wel van ADSL ipv Ziggo stabiele kabel ;(.

En ik heb ook voor de prijs moeten kiezen ipv voor de kwaliteit, eerste 9 maanden 10 of 12,50 per maand is erg goedkoop en bij Ziggo kán alleen internet niet eens, moet je verplicht TV bij hebben waardoor het totaal op 30+ euro per maand uitkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door MacorgaZ op 16-09-2013 17:13 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tele2 kent geen DLM (Dynamic Line Management).
Dus je hoeft niet op meer te hopen.

Om mezelf even te quoten:
cornfed99111 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:35:

@ MacorgaZ

VDSL is heel gevoelig voor storingen. Het is daarom zeer belangrijk dat je eigen aansluiting
van het modem met de telefoonlijn zo optimaal mogelijk is.
Hoe ziet je aansluiting/bedrading eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Ah ja, was vergeten op je te reageren, maar ik heb gewoon het standaardpakket ontvangen en dat gebruikt bij mijn redelijk moderne/normale meterkast-punt; dus een kort telefoonplug-kabeltje van het ISRA-punt direct in het modem. Geen losse aders die ik moest aansluiten in ieder geval, en voor de rest geen apparatuur in de meterkast die (radiofrequentie/etc) zou kunnen storen, puur de electra- en watermeters.

Via een bijgeleverd kort ethernetkabeltje direct op mijn laptop haal ik 2,75MB/s via Usenet Hitnews dus zo'n 22Mbit net zoals bij de meerdere speedtests, via WiFi zoals al gezegd een dramatische 500-700KB/s ook al sta ik 2 meter van het modem af, maar dat maakt me niet eens zoveel uit, meer dat ik maar 22Mbit van de betaalde "tot" 50Mbit haal terwijl het praktisch gezien hoger zou moeten kunnen. Afstand tot centrale was ook niet zo hoog, 550 of 950 meter.

Wat zou jij normaal als verbeterpunt kunnen zeggen bij VDSL-aansluitingen?

[ Voor 8% gewijzigd door MacorgaZ op 16-09-2013 18:15 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zo te lezen heb je al een correcte aansluiting. :)

Maar test eens met een download van een bin bestand.
http://speedtest.tele2.net/1GB.zip
Is die net zo snel/langzaam als Hitnews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Ja, net zo langzaam, had ik naast de UPC/Tele2/Speedtest.net-testjes al gedaan.
Zou het nog kunnen dat in het ISRA-punt zelf iets verkeerd is aangesloten?
Ik kom in het modem zelf niks tegen over 'attainable downstream rate' waar ik wat over las bij het zoeken naar DML, kan ik die maximale snelheid nog ergens vinden behalve in het modem?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die waardes zal je vergefelijk zoeken in de Comtrend.
Tele2 acht het wijselijk om klanten geen intrainwaardes te geven over hun verbinding.
Slapen honden moet je niet wakker maken, zegt het spreekwoord.
De enige methode om toch intrainwaardes te zien is om een ander xDSL modem aan te sluiten.
Er is geen internet mee mogelijk, maar het laat wel je intrainwaardes zien met de DSLAM.

Dus je hebt een type 1 ISRA?
Zoals je het beschrijft denk ik niet dat je veel kan verbeteren aan je aansluiting.

Hoe ver zit je van de centrale?
http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
976 meter van Enschede-Centraal, via Speedtest.nl zou het 555 meter moeten zijn maar dat zal wel verouderd zijn; de andere centrales die Speedtest.nl aangeeft zijn 3km+ afstand dus het lijkt me ook niet dat Tele2 Enschede-Centraal niet in haar netwerk heeft en het doorlust van een andere centrale (die methode las ik ook nog).

Dit is zoals het eruit ziet in de meterkast, de kabel hier zit dus in het modem:
http://i.imgur.com/jSoGeaz.jpg

En met het kapje eraf:
http://i.imgur.com/GKzbbw6.jpg

Alle kabels aangesloten, zitten ook goed vast zonder problemen...

Pech dus?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Geen pech maar een te verwachten snelheid bij +/- 1km afstand. 28Mbit intrainsnelheid zul je ongeveer halen. Je uploadsnelheid kan met wat geluk wel goed uitvallen. Als je een pm stuurt met je pc/huisnr dan kan ik even voor je kijken.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Mijn uploadsnelheid valt me inderdaad nog mee, ik heb nu bijv. via WiFi op 8 meter afstand met 1 deur ertussen 5,5Mbit down en 4Mbit up, via de kabel even getest en heb 23Mbit down en ook 4Mbit up.
Wat dat betreft vind het eigenlijk weer raar, zou het modem zelf een bottleneck van 5Mbit hebben bij WiFi?
Had al geprobeerd een bricked WRT54G-router te reviven en die als router te gebruiken maar dat is helaas niet gelukt, maar het lijkt me dat het met een aparte router (en iets voordeliger geplaatst) wel hoger dan 5Mbit moet kunnen, toch?

Ik dacht trouwens dat met 1km afstand je juist nog binnen de maximale VDSL-capaciteit zat volgens zo'n grafiekje, maar blijkbaar niet, jammer.

Heb je mijn postcode en huisnummer geDM'd in ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door MacorgaZ op 16-09-2013 22:50 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die blauwe kabel lijkt mij geen normale KPN grondkabel.
En dat is geen normaal ISRA punt.

Woon je in een appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Ja, echt helemaal vergeten te vermelden, het is een appartementsgebouw, sorry.
Dat zal de WiFi-ontvangst wel verminderen (zijn iets van 10-15 AP's zichtbaar overal), maar de bekabelde snelheid ook?

Op het kapje van het ISRA-punt staat wel een (oud) KPN-logo en de melding dat alleen een erkende monteur de aansluiting mag aanpassen enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door MacorgaZ op 17-09-2013 14:05 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, bekabelde aansluitingen hebben geen last van WIFI problemen.
Dat zijn de reële downloadwaardes. Je moet indirect met speedtests, usenet en bin downloads je snelheid meten.

Als het goed is, is er nog een punt in je gebouw waar de grondkabel overgaat in die nieuwe blauwe kabel.
Dat betekent dus dat er altijd een stukje verlies optreedt bij zulke aansluitingen.
Dat zou al kunnen verklaren waarom je niet zo hoge snelheden haalt.
Maar dat hoef natuurlijk niet de enige oorzaak te zijn.
Wacht maar even af wat Devian uitvindt over je lijn. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
cornfed99111 schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:31:
Nou, dat begin ik mij inmiddels alweer af te vragen, want het is alweer raak.

Ziggo heeft mij gezegd de volledige overstap te regelen, enige wat ik moest doen was Alice klantnummer doorgeven. ''Ja, dat gaan wij regelen voor u meneer". Krijg ik vrijdag een brief in de bus dat het klant nummer niet bekend is bij Tele2 en dat ik binnen 2 werkdagen het correct nummer moet doorgeven. Ik net gebeld met Ziggo en schijnbaar zit Alice niet bij de overstap service....en dat word mij ook niet even verteld toen ik met Ziggo in zee ging? Pfff, ik zie de bui al hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ziggo moet nu 'met de hand' opzeggen bij Alice/Tele2.
Je telefoonnummer blijft nog een poos actief om te porteren.
Ik vermoed dat je Ziggo verbinding eerder zal draaien voor Alice je zal afsluiten.
Je hebt immers één maand opzegtermijn.
Dan blijft genoeg tijd over om te porteren.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 23-09-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
8 oktober gaat Ziggo actief, 15 oktober gaat Alice eruit volgens hun. Die van de Ziggo SD zijn gewoon malloten eerste klas, want ik belde het nummer wat op de brief stond (nummer had eerder niet bij de hand helaas) en vertelden dat wel gewoon mogelijk was. Nu dus alsnog het correcte klantnummer doorgegeven, want dat stond inderdaad verkeerd geregistreerd aan Ziggo kant.

Hopen op het beste, want ik zie het gerust nog fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hehe ik heb nog niet eens internet en de problemen beginnen nu al :D
De oplevering zou al een paar dagen geleden plaats moeten vinden maar ik krijg geen ADSL signaal binnen. Nu moet er een monteur bij om te kijken wat er mis is met de lijn.

Aan de andere kant, Tele2 kan hier natuurlijk ook niks aan doen. Elke andere provider zou hetzelfde probleem hebben gehad.
Klantenservice was wel vriendelijk en goed. Beetje jammer dat je eerst met een digitale assistent moet praten waarna je na een tijd pas met een echt persoon kan chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@kaasaanfiets

Tele2 moet hiervoor vaak KPN hebben. Ik heb hier veelal positieve ervaring mee. De KPN monteur stond meestal binnen 24uur na bellen op de stoep. (3x nodig gehad in afgelopen 6 jaar, voornamelijk door dingen van KPN in wijkkast zelf en 1x omdat Tele2 zeker wilde weten dat de lijn OK was)

Voor klantenservice qua digitale assistent: ik meen dat 1 van de opties direct naar een medewerker doorverbind (met kleine wachttijd). Tenminste, laatste keer had ik die te pakken, maar weet niet meer zeker welke keuzemenu nummers dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:45
kaasaanfiets schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:01:
Hehe ik heb nog niet eens internet en de problemen beginnen nu al :D
De oplevering zou al een paar dagen geleden plaats moeten vinden maar ik krijg geen ADSL signaal binnen. Nu moet er een monteur bij om te kijken wat er mis is met de lijn.

Aan de andere kant, Tele2 kan hier natuurlijk ook niks aan doen. Elke andere provider zou hetzelfde probleem hebben gehad.
Klantenservice was wel vriendelijk en goed. Beetje jammer dat je eerst met een digitale assistent moet praten waarna je na een tijd pas met een echt persoon kan chatten.
Typ in die chat "medewerker" in en je komt bijna instant met een medewerker aan de andere kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Get!em schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:05:
@kaasaanfiets

Tele2 moet hiervoor vaak KPN hebben. Ik heb hier veelal positieve ervaring mee. De KPN monteur stond meestal binnen 24uur na bellen op de stoep. (3x nodig gehad in afgelopen 6 jaar, voornamelijk door dingen van KPN in wijkkast zelf en 1x omdat Tele2 zeker wilde weten dat de lijn OK was)

Voor klantenservice qua digitale assistent: ik meen dat 1 van de opties direct naar een medewerker doorverbind (met kleine wachttijd). Tenminste, laatste keer had ik die te pakken, maar weet niet meer zeker welke keuzemenu nummers dat zijn.
Ah ok.

Ja ik heb nu ook een goede positieve ervaring.
Gisteravond had ik dus Tele2 aan de lijn en vanochtend belde KPN al om een afspraak te maken. Het kon meteen vandaag en een paar uur laten had ik al iemand aan de deur.
Bleek dat het ADSL signaal op de orange en witte aders zat in plaats van de blauwe en rode.
Dom natuurlijk want dat had ik zelf ook wel even kunnen testen. Maarja het werkt iig.
1 km van de centrale en zit tussen de 16 en 17Mbit dus ik ben wel happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor contractduur heeft Tele2? Zit ik er minimaal voor een jaar aan vast, of is het maandelijks opzegbaar?

Tele2 is lekker goedkoop, maar als het niet bevalt wil ik over naar Ziggo, maar als ik bij Tele2 voor minimaal een jaar moet tekenen.... Of zijn er evt. ADSL providers die wel maandelijks opzegbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je tekent sowieso een jaar contract, doe jezelf een plezier en ga naar Ziggo ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Bij Tele2 kan je kiezen voor één jaar of twee jaar contracten.
Maandelijks contracten hebben ze nooit gehad, volgens mij.

Om de zoveel tijd start iemand een topic over tijdelijke/maandelijkse contracten bij ISP.
Even de zoek functie gebruiken...

[ Voor 34% gewijzigd door cornfed99111 op 13-10-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik zie nu dat er geen enkele ADSL provider maandelijks opzegbare contracten heeft. Je kunt hier: http://www.breedband.nl/#vergelijken het uitgebreide filter aanklikken, en dan kiezen voor "Geen vast contract". Dan blijft alleen Ziggo over.

Best vervelend, want ADSL is over het algemeen wat goedkoper, maar als je er gelijk een jaar aan vast zit terwijl de verbinding misschien wel ruk is :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:23:
Ik zie nu dat er geen enkele ADSL provider maandelijks opzegbare contracten heeft.
www.anno.nu.. is van Cambrium (o.a. TweakDSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:42
Is nog niet maandelijks opzegbaar voor de eerste drie maanden, pas daarna. Maar komt goed in de buurt, dat is waar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ziet er wel goed uit inderdaad. Helaas is het niet beschikbaar op mijn postcode. Vreemd, want Tele2, Telfort e.d. zijn wel mogelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik post hier namens mijn schoonzus die sinds de aanschaf van een Macbook Pro problemen heeft met haar internetverbinding. Dit is de situatie:

Modem: Davolink DV-2020
Apparaten groep 1: Ipad, Ipod, 2 Samsung telefoons
Apparaat groep 2: Macbook Pro

Probleem: het lijkt onmogelijk om op alle apparaten tegelijk een fatsoenlijke internetverbinding te hebben. In eerste instantie was ik daar om de nieuw aangeschafte laptop te installeren en bleek het onmogelijk om op internet te komen. Van alles geprobeerd maar conclusie vanuit Tele2 was uiteindelijk ook dat een nieuwe modem de beste oplossing was. Afgelopen weekend heeft ze de modem ontvangen, geïnstalleerd en zie daar: perfecte internetverbinding op de laptop! Treurige was dat op alle andere apparaten geen verbinding te krijgen was. Gebeld met Tele2, die hebben blijkbaar de beveiliging 1 stap lager gezet en toen was opeens verbinding op alle apparaten uit groep 1. Direct daarna bleek dat alleen de verbinding op de laptop weg was...

Sindsdien zijn in diverse telefoongesprekken de kanalen, beveiliging, netwerknamen en wachtwoorden tot in den treuren aangepast maar steeds met het resultaat dat op niet alle apparaten een goede internetverbinding mogelijk is. Ik weet nu ook niet meer wat hiermee te doen. Enige wat ik kan bedenken is om met een kabel een extender (Sitecom, Airport Express) aan te sluiten om te zien of het dan wel werkt. Verder weet ik niet meer wat ik eraan kan doen. Jullie tips?

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Zelf de oplossing volgens mij gevonden, het instellen van de beste frequentie ipv dat door de modem te laten uitzoeken bleek de oplossing. Sindsdien werkt het internet snel en stabiel!

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
nieuws: KPN vernieuwt straatkasten voor hogere vdsl2-snelheden

Zal dit voor ons Tele2-gebruikers ook nut hebben?
Ik heb Internet tot 50Mbit en haal 25Mbit door de afstand tot de centrale en VDSL2+-techniek (zie posts hierboven), als ik dan dankzij KPN's upgrades opeens hoger haal zou dat wel top zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door MacorgaZ op 05-11-2013 20:37 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MacorgaZ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:36:
nieuws: KPN vernieuwt straatkasten voor hogere vdsl2-snelheden

Zal dit voor ons Tele2-gebruikers ook nut hebben?
Ik heb Internet tot 50Mbit en haal 25Mbit door de afstand tot de centrale en VDSL2+-techniek (zie posts hierboven), als ik dan dankzij KPN's upgrades opeens hoger haal zou dat wel top zijn.
Als je achter een Tele2 dslam hangt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05

gjs

Scoobydoobydoo

Een kennis van mij heeft problemen met tele2, hij is ex Alice klant met CopperJet modem.
Hij heeft wat problemen met virussen gehad en is daardoor een paar maal afgesloten.
Echter op dit moment doet zijn verbinding het nog steeds niet. Zover ik kan zien is de verbinding er wel, ik kan pingen, name resolven en ftp-en, alleen geen http. Volgens de service desk moet de lijn gewoon werken, maar dat is dus niet het geval.
Wellicht heeft iemand nog tips ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pro-tip, mocht iemand hier ooit opzeggen via de opzeglijn van Tele2 vraag dan specifiek naar een email, mocht die binnen 10 minuten niet binnen zijn gewoon weer bellen.

Poosje geleden Tele2 opgezegd omdat ik naar een goede provider wilde (Ziggo) vervolgens hebben zij een fout gemaakt waardoor mijn contract niet is verbroken, mag ik 3 maanden lappen. Zelfs nadat zij toegaven mijn incorrecte informatie te hebben gegeven.

Verschrikkelijk bedrijf.
:'(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds iets meer dan ben ik klant bij Tele2 en over de prijs valt natuurlijk niet te klagen. De snelheid ook niet, want die vind ik voor € 10,00 per maand prima zo en een snellere download heb ik persoonlijk niet nodig. Al is een hogere upload zo nu en dan wel handig, gezien er veel met de cloud werkt tegenwoordig.
Over Tele2 ben ik heel erg tevreden, behalve over het draadloze internet, wat weer komt voor de modem / router.

Tele3 internet via de mobiele telefoon
Het draadloos internet werkt wel redelijk brak doordat het signaal aardig zwak en wispelturig is. Dit is na aanleiding van een jaar gebruik van draadloos internet via mijn mobiel. Al viel me dit direct op. Wel werkt het internet lekker snel en reageert goed. Hier ondervind ik de volgende problemen.
  • 6 a 7 meter bij de modem vandaan is het signaal minimaal aanwezig.
  • De mobiel geeft 80% signaalsterkte aan en dat valt ineens weg naar 20% of 0%.
Tele3 internet via de laptop
Sinds een aantal maanden bezit ik een laptop en via daar werkt werkt het internet heel prima. Echter via draadloos is het een ramp. Hier ondervind ik de volgende problemen.
  • Het draadloos internet werkt veels te traag
  • Het bereik is minimaal, terwijl de modem een meter bij de laptop vandaan staat
  • De verbinding valt zomaar weg
Dit laatste heeft absoluut met Windows 8 te maken, want via de mobiel werkt internet super (indien het bereik er is). Maar ik kijk hier toch de router van Tele2 voor aan, want die van de buurvrouw geeft hier vol bereik, terwijl ik maar 20% a 40% bereik heb. Ik heb een Darvolink DV-2020 en volgens mij is dat echt een onding.

Kan iemand mij vertellen of dit echt een onding is en of ik dit kan verbeteren? Is hier een oplossing voor?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
deze graag verwijderen

[ Voor 95% gewijzigd door Luxicon op 21-12-2013 18:20 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MrVegeta schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:46:
Pro-tip, mocht iemand hier ooit opzeggen via de opzeglijn van Tele2 vraag dan specifiek naar een email, mocht die binnen 10 minuten niet binnen zijn gewoon weer bellen.

Poosje geleden Tele2 opgezegd omdat ik naar een goede provider wilde (Ziggo) vervolgens hebben zij een fout gemaakt waardoor mijn contract niet is verbroken, mag ik 3 maanden lappen. Zelfs nadat zij toegaven mijn incorrecte informatie te hebben gegeven.

Verschrikkelijk bedrijf.
:'(
Dat zeg jij wel, maar dan heb jij hier even pech. Ik hoef bijvoorbeeld de laatste 3 maanden van € 27,00 niet te betalen, omdat hun systeem niet 3 maanden voor einde contract een verlenging kan doorvoeren. Daardoor betaalde ik 9 maanden € 10,00 en gaat nu mijn tweede jaar al in, wat weer begint met 9 maanden € 10,00. Ik heb mijn switches laten regelen via easyswitch.nl en dat is iedere keer erg goed verlopen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Hoe zit het met de andere kanalen van je naburige netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Luxicon schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:20:
[...]

Dat zeg jij wel, maar dan heb jij hier even pech. Ik hoef bijvoorbeeld de laatste 3 maanden van € 27,00 niet te betalen, omdat hun systeem niet 3 maanden voor einde contract een verlenging kan doorvoeren. Daardoor betaalde ik 9 maanden € 10,00 en gaat nu mijn tweede jaar al in, wat weer begint met 9 maanden € 10,00. Ik heb mijn switches laten regelen via easyswitch.nl en dat is iedere keer erg goed verlopen.
Pech? Hoezo heb ik pech? Als zij mij verkeerd informeren en dingen niet doen wat ze wel zeggen te doen? Dat is gewoon onkunde van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
cornfed99111 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:22:
Hoe zit het met de andere kanalen van je naburige netwerken?
Dat zit goed. Ik zit op een kanaal waarbij excellent staat aangegeven. Maar ik lees vaker dat de Tele2 router niet zo bijzonder goed zijn qua bereik. Ik ben over Tele2 verder tevreden, maar ik heb nu echt pech. Sinds zondag werkte de modem niet meer en belde maandag de klantenservice. Er zou de week erop - aanstaande maandag- een monteur langskomen. Wonderbaarlijk, maar sinds vandaag werkt de modem ineens weer. Ik bel daarom de klantenservice op om de afspraak te annuleren, maar dat kon niet meer, omdat dat twee werkdagen van te voren moet. Dus nu weet ik er maandag een monteur voor niks komt en kan daar € 40,00 voor gaan betalen.

Update Met een 'gelukje' begon de modem zich weer vreemd te gedragen, De monteur kon komen tussen 08.00 en 13.00 uur en was er om 08.30 uur. Hij heeft een nieuwe modem en adapter geplaatst en alles werkt weer naar behoren. Dat scheelt direct € 40,00. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 13-01-2014 09:04 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 heeft op het moment een DNS storing.
Kan een hoop sites niet meer bereiken.

DNS op 8.8.8.8 zetten verhelpt deze problemen.
Het is de DNS server van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Het is jammer dat de modems bij Tele2 zover dichtstaan. Anders kon je de DNS gewoon aanpassen voor een andere. Bij de Davolink lukte het mij destijds iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik heb sinds 2 dagen een vage verbinding, soms zijn bepaalde sites helemaal niet meer te bereiken.
En om de +-20/30 seconden is mijn ping ineens heel hoog 300/400ms

Heeft dat ook te maken met dat DNS probleem?

(regio Groningen)

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 05-02-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de storing bij tele2 gaat al dag 4 in.
Ik heb mijn dns ingesteld op die van Google en nu geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vreemd, thuis met de apparaten geen probleem met DNS oid meer. Was de eerste dag van melding wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even posten.

Vandaag zou mijn tele2 adsl verbinding moeten werken. Modem aangesloten op telefoonlijn, status-lampje knipppert en af en toe het DSL-lampje (2, 4 of 8 keer)

10 minuten gewacht. Nop. 8)7

Aangezien het telefoonlijnkastje 2 aansluitingen heeft andere lijn geprobeerd. DSL-lampje knippert niet.

Tele2 gebeld. mevrouw meet lijn door en vraagt of ik dan de kabel van de telefoonlijn naar de modem wil ontkoppelen. Ze meet dan een verschil in het signaal en zegt dat een monteur moet komen om naar de aansluiting te kijken.

:? Vooruit maar. Opgehangen. Gaat het toch kriebelen, dus kastje opengemaakt en de kabeltjes bekeken.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10820500/2014-02-07%2019.25.06.jpg

Lijkt me in orde, toch?

Vervolgens modem weer aangesloten en ingelogd op 192.168.1.1 Daar lees ik de melding ADSL status: Link Failed.

Iemand nog ideeën wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ISRA ziet er normaal uit. Probleem zit waarschijnlijk in de kabelverdeler in de buurt of in de centrale.
De modem geeft aan dat er geen contact is met de centrale. De kans is dus groot dat jouw aansluiting nog niet verbonden is in de kabelverdeler. Maar dit kunnen ze via een afstandsmeting beoordelen.

Voorbeeld : KVD zit op 1,5 km van centrale. Totale afstand tussen centrale en ISRA (met KVD in het midden) is 2,0 km.
Tele2 meet 1,5km = Fout KVD of open lijn KVD. De totale lengte wordt niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ruffzz Bedankt voor je reactie. Als ik dit communiceer met de Tele2 Helpdesk, kunnen ze er wat mee?

Maw: Moet er een monteur aan te pas komen, maar niet binnenshuis? Zo nee, kunnen ze dat op afstand fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Is die DNS storing er nog steeds? Kon net bijna 45min geen enkele site bereiken, paar dagen geleden(woensdag) ook al last van
Heb de Google DNS ingesteld, schijnt weer te werken nu

[ Voor 15% gewijzigd door Cthulhu op 08-02-2014 23:12 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Cthulhu schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:11:
Is die DNS storing er nog steeds? Kon net bijna 45min geen enkele site bereiken, paar dagen geleden(woensdag) ook al last van
Heb de Google DNS ingesteld, schijnt weer te werken nu
Ik heb de halve week last van veel websites niet bereikbaar/gezeik, nu na een uur eindelijk op Tweakers kunnen komen.

Had al modem+router reset gedaan, zonder router rechtstreeks gewerkt, /release /renew gedaan & cookies verwijderd..

Maar het blijft gewoon kut avec poires.

Waar stel je nou precies die 8.8.8.8 in? In de router ipv het 172. nummer?

EDIT: hier nog een oplossing

[ Voor 11% gewijzigd door ByteMe_ op 09-02-2014 09:53 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:33:
@Ruffzz Bedankt voor je reactie. Als ik dit communiceer met de Tele2 Helpdesk, kunnen ze er wat mee?

Maw: Moet er een monteur aan te pas komen, maar niet binnenshuis? Zo nee, kunnen ze dat op afstand fixen?
Op basis van een lengtemeting kunnen ze (meestal) bepalen of het binnenshuis zit of niet. Meten ze een fout buiten dan kunnen ze ook een monteur sturen zonder klantbezoek die lijn even naloopt.Gewoon bellen en zeggen dat je geen verbinding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:29
Binnenkort stap ik over van Telfort triple play naar Tele2. Primaire reden is de aanbieding die prijstechnisch zeer aantrekkelijk is. Daarnaast voel ik me als klant bij Telfort niet geholpen bij het oplossen van een structureel probleem bij de iptv.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Tele2 op het gebied van de producten Internet, TV en Telefonie, de geleverde devices (modem en settop box) en de dienstverlening. Laatste post dateert van begin februari, kweet niet goed hoe dit te interpreteren.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peacelord schreef op zondag 29 juni 2014 @ 06:21:
Binnenkort stap ik over van Telfort triple play naar Tele2. Primaire reden is de aanbieding die prijstechnisch zeer aantrekkelijk is. Daarnaast voel ik me als klant bij Telfort niet geholpen bij het oplossen van een structureel probleem bij de iptv.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Tele2 op het gebied van de producten Internet, TV en Telefonie, de geleverde devices (modem en settop box) en de dienstverlening. Laatste post dateert van begin februari, kweet niet goed hoe dit te interpreteren.
Wij zijn recent ook overgestapt van Ziggo naar Tele2. Tele2 heeft inderdaad nu een superscherpe aanbieding. Ziggo vonden wij te duur en gaf te vaak storingen met beeld. Met het grote prijsverschil daarom ook geen zin om daar nog veel energie in te moeten steken.
Aanvraag verliep vlot, je wordt ook per SMS steeds op de hoogte gehouden van de tussenstappen. De apparatuur die je in bruikleen krijgt is wel basic en compleet dichtgetimmerd.

Wil je meer vrijheid dan zul je zelf aan de bak moeten. Dat kan simpel met een eigen router koppelen aan het Tele2 modem of ingewikkelder door het hele Tele2 modem te vervangen met een eigen exemplaar. Handleidingen daarvoor zijn goed te vinden op het internet. Maar ben je niet veeleisend, dan is het Tele2 modem ook prima.
Ik heb het Tele2 modem gekoppeld aan een al bestaand Linksys modem met alternatieve Tomato firmware erop. Nu alle vrijheid. Digitale TV werkt ook goed en streaming met Netflix geeft ook SuperHD beeldkwaliteit. Benieuwd hoe dit allemaal over een langere tijd zal zijn en of ik langer zo enthousiast zal zijn. Tot nu toe niets dan lof.

Je leest inderdaad weinig op tweakers over Tele2. Ook al hebben ze totaal iets van 15 miljoen klanten wereldwijd. Laten we er maar van uitgaan dat dat is omdat het allemaal goed zo werkt en er niets te klagen is. :P

En het blijft natuurlijk lachen als je iedere keer die maandafschrijving ziet met die lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Aangezien Tele2 een eigen forum heeft waar ook de helpdesk actief is, lijkt het mij logisch
dat het hier rustig is geworden.

Maar inderdaad, als het werkt, dan werkt het. Zo is Tele2.
Ze hebben al jaren een stabiele situatie met internet/telefonie en IPTV.
De meeste kinderziektes zijn er nu wel uit.

Een eigen router inzetten voor je interne netwerk is een goed idee.
De Davolink/Comtrend apparaten zijn echt basic apparaten waar je geen admin rechten van hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door cornfed99111 op 02-07-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Al jaren tevreden en zeer goedkoop.
Voor een beeldscherm tot 32" is de beeldkwaliteit ook prima.

De oude (Animo) tv-decoder kan trouwens maximaal 1080i leveren (upscaled van 720p) en niet 1080p, en slechts voor een beperkt aantal zenders. Heb je een grotere TV dan is de beeldkwaliteit te slecht voor de grootte. En heb je meerdere TV's dan is dat vaak net te krap om over een gewone ADSL lijn te kijken met die decoder(s).

Ik ken de situatie bij VDSL of Glas overigens niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Get!em op 02-07-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Dank vd bemoedigende reacties, ik ga het avontuur vd overstap met meer vertrouwen aan na jullie reacties. Een router staat op mijn verlanglijst.

Ik ben overigens nog gebeld door een Telfort mdw die een laatste poging deed om me 'aan boord' te houden. Nu kon mijn technische probleem ineens wel opgelost worden. Op de vraag of dit voor mij voldoende zou zijn om bij Telfort te blijven gaf ik aan dat er ook nog een financiele gap van ca EUR 350 in het eerste jaar te dichten was.

Ik laat begin augustus weten wat mijn eerste ervaringen zijn. Ik heb de overstap nl vd zekerheid wel over de wk finale heen getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Beste,

Net een tele2 20 mbs pakket geinstalleerd. Nu is het echter zo dat ik continue vliegende witte pixels in het beeld heb.. Heeft iemand hier ervaring mee? Tele2 gebeld maar die had geen idee en laat iemand binnen 3 tot 10 werkdagen terug bellen..

Kabels allemaal vervangen, ligt het niet aan aangezien bij het opstart scherm e/d geen storing te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je die terugbel actie van Tele2 aan de lijn hebt, vraag even door. Er zijn mogelijkheden om er van afstand naar te kijken en te optimaliseren. Is ook bij mij gedaan.

Indien dan nog steeds, vraag even om een vervangende Animo Decoder (als je die hebt tenminste). Door hergebruik krijg je soms hele oude die al zijn versleten. Vorig jaar moest ik op eens een andere vanwege abonnement upgrade. Bleek het gewoon dezelfde versie te zijn, maar een veel ouder exemplaar dan ik al had. Ook was de beeldkwaliteit beduidend slechter. Daarna 2 ruilacties gehad en daarna was het goed.

Ik neem overigens aan dat je netjes op HDMI hebt aangesloten? (en dat je de default: stekker uit modem en decoder al eens gedaan hebt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Wallie

Herr

Weet iemand of je bij Tele2 een eigen IPTV ontvanger kan aansluiten en gebruiken zonder bij te betalen? Ik heb zelf een Amino M540 harddiskrecorder staan die prive bezit is.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Ik zou zeggen probeer het eens. Off topic feedback op de tekst in je handtekening; zelden las ik zo'n lariekoek. Als het je intentie is om je op dat vlak te onderscheiden is je dat bij mij in ieder geval gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Wallie

Je wilt dus gratis (illegaal) TV kijken via Tele2... :?

Als dat kon, dan wisten we er al lang van en was dat gat ook al snel gedicht door Tele2.
Dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Nee, ik wil geen illegaal tv kijken.

Ik wil weten of je, als je een 3in1 abbo hebt, je naast de bijgeleverde ontvanger, ook een eigen ontvanger kan aansluiten en gebruiken (als 2de ontvanger dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, decoders moeten aangemeld zijn bij Tele2 om te kunnen functioneren.
Het hele systeem zit potdicht.

Dat is een van de best functionerende onderdelen van Tele2.
Alles potdicht maken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Thanks, dan wordt het geen tele2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Vandaag conform afspraak is het aansluitpakket geleverd met modem (Technicolor) en de tele 2 settop box. Uitvoerige handleiding is beschikbaar en vanaf 28/7 kabeltjes 'over prikken' geblazen uit de Experiabox. Ik kijk even aan hoe het is gesteld met het wifi bereik, zonodig schaf ik anders een router aan. Nou was ik met de Experiabox al niet bepaald verwend dus..

De communicatie vanuit Tele2 v.w.b. de transfer vanuit Telfort is vooralsnog overigens prima voor elkaar; korte heldere brieven en mails met duidelijke informatie die ook nog steeds allemaal klopt. Als gezegd maandag sluit ik de boel aan en kom ik hier terug in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Tele2 een echte no-nonsense provider. Het doet het gewoon en is lekker goedkoop.

Inmiddels hier een paar maanden verder na de overstap. Internetsnelheid is mooi stabiel en 0,0 storingen gehad. Tot nu toe dus zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Tevreden ben ik helaas nog niet. Gisteren is het Internet opgeleverd. Televisie en telefonie geven problemen (als in doen het niet). Helpdesk geeft aan niet te weten wat dit veroorzaakt, geeft aan dat dit momenteel bij meerdere nieuwe relaties speelt en vraagt geduld. Vriendelijke medewerkers, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Goed, ook telefonie & televisie werkt nu alsnog en naar tevredenheid. Een stabiele, hoge Internet snelheid, exact hetzelfde als bij Telfort. Telefonie ook prima en bij de TV werkt ook alles naar behoren. Alle TV zenders zijn beschikbaar en de UI van de settopbox vind ik zelfs een tikje gebruikersvriendelijker, maar dat is persoonlijk natuurlijk. En dat alles voor 30% vd prijs.

Herstel; de internetsnelheid is bijna verdubbeld: modem traint in op 5.216 / 51.998. Met bestanden downloaden een strakke 4,4 MB/s :)

[ Voor 15% gewijzigd door peacelord op 31-07-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
Alles in 1 pakket besteld via internet, goedkoopste variant 20/2 download en upload snelheid met een upgrade naar 40/4ish(iig 2x zo snel) voor 3 euro extra op 3 augustus. Bij de alles in 1 pakket heb ik onbeperkt bellen avond erbij genomen. Bestelling gaat zonder enkel probleem levering 29 augustus. Welkomst brief gekregen van tele2 inclusief alle voorwaarden van je heb 40mb/s alles in 1 pakket genomen inclusief onbeperkt bellen in de avond.

Alles prima, tot aan 22 augustus toen kreeg ik een mail dat het abonnement was geannuleerd. Natuurlijk zo snel mogelijk gebeld naar de klantenservice die mij vertelde dat onbeperkt bellen niet kon in combinatie met de 40mb/s upgrade maar ik kon nog wel de 20mb/s alles in 1 pakket nemen maar die kon pas geleverd worden op 16 september.... oftewel nu moet ik de annulering van mijn vorige provider annuleren of een provider zoeken die binnen 7 dagen een aansluiting kan leveren.... Tele2 i'm not amused. Dus voor mensen die hetzelfde alles in 1 pakket willen nemen inclusief snelheid upgrade en onbeperkt bellen pas op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Ons Tele2 internetabonnement is inmiddels succesvol opgeleverd. Mooie stabiele snelheid.
Die hoge internetsnelheden hoeven wij niet meer, lang leve Netflix en streaming audio.

En nu 10 euro per maand voor het eerste jaar. Dit is keihard lachen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
klopt idd; de tarieven vd internetaansluiting zijn verbazingwekkend laag, ook na het eerste jaar. Dat geeft voor mij aan hoeveel marge de reguliere en premium leveranciers hier op pakken. Tele2 verdient dan weer goed op de telefonie belkosten. Dat is me tot op heden wel wat tegengevallen: een hoge eerste rekening :(

Ik heb een dijk van een Internet verbinding met bijna de dubbele snelheid die ik bij Telfort had; minimaal 5MB/s vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Heeft er iemand ervaring met een extra ether (digitenne) tv decoder via tele 2?
We zouden graag een tweede decoder willen maar geen 2e ip tv, aangezien de bandbreedte al niet zo groot is. Via de site kan je echter alleen een tweede ip-tv decoder bestellen maar geen ether decoder. De helpdesk gebeld en zij vertelde me dat de ether decoder alleen als 3e decoder besteld kan worden.... Wel vreemd want dat zou betekenen dat mensen die dichtbij de wijkcentrale wonen 3 tvs kunnen hebben en mensen die iets verder wonen maar 1 tv kunnen hebben.

Op de site staat er overigens het volgende:
https://www.tele2.nl/thui...t/kijken-op-meerdere-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:16

Ultimation

Het is als Appels en peren

[KLACHT MODUS]

Sinds 2 weken werkt mijn internet niet meer. Eerst kreeg ik geen extern IP-adres meer. Op het beruchte Comtrend modem brandde het VDSL lampje wel, maar het ADSL lampje niet.

KPN monteur langs geweest en die heeft de bekabeling na gelopen en doorgemeten. Daar bleek niets mee aan de hand te zijn. Na een meting kwam het signaal binnen en bleek deze gewoon te werken. Het VDSL lampje brandde nog steeds. Alleen nog steeds geen extern IP-adres en geen ADSL lampje.

Daarop Tele2 gebeld en om een nieuw modem gevraagd. Deze heb ik ontvangen en aangesloten. Wat zal je denken, geen verbinding Het VDSL lampje ging nu ook niet meer branden. Daarop Tele2 weer gebeld en die hebben besloten dat ze een Imtech monteur langs sturen. Leuke hieraan is dat deze tussen 08:00 - 13:00u langs komt. Ben ik niet thuis dan betaal ik €40,- voorrij kosten.

En dit is nu net waar mij de schoen wringt. Waarom kan ik geen concrete afspraak maken met dit bedrijf? Met een bedrijf als KPN, die eerder is langs geweest, was prima een tijdsvak af te spreken waarin zij langs kwamen. Om 08;10 ging de voorbel en had de KPN monteur de wijkkast al gecontroleerd. _/-\o_

Als mijn internet thuis zou werken dan zou ik nog wel rond kunnen krijgen met mijn werk dat ik thuis zou werken. Maar dat is nu net het probleem. Nu moet ik een halve dag vrij nemen (kost ook geld) omdat zij geen concrete afspraken kunnen maken, terwijl het een probleem bij Tele2 is. Tele2 heeft een leveringsvoorwaarde aan mij, ik ben klant bij hun. Ik neem een dienst af die niet werkt. Wanneer ik geen afspraak maak met Imtech wordt het probleem niet opgelost, kunnen zij hun dienst niet leveren en mag ik onder het contract uit. Alleen maar omdat geen concrete afspraak te maken is met dit monteurs bedrijf.

[/KLACHT MODUS]

Ik hoop dat alles snel opgelost is. Zonder dat ik daarvoor hoef te betalen en dat Imtech gewoon tussen 08:00 en 10:00u langs komt.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dus je hebt een probleem dat Imtech niet flexibel genoeg is om aan jouw eisen tegemoet te komen.
Schrijf een brief naar Imtech met je klacht, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ultimation - Je hebt een goedkoop internet abonnement en wil ook nog eens premium service? Dat kan natuurlijk niet voor die prijzen. Het contract wat Tele2 met Imtech heeft gekozen is niet voor niets zo ingericht.

Beetje flexibel zijn hoort er bij. Anders gaat Tele2 de prijzen natuurlijk verhogen als iedereen dit gaat vragen.

• Ultimation

Ultimation

Ik ben het beiden niet met jullie eens. Waarom is het dan wel mogelijk om een dergelijke afspraak te maken met KPN? (welke ook via Tele2 wordt ingezet)

Daarbij is de tijd ook gewoon veranderd. Niemand blijft tegenwoordig nog thuis voor zijn pakketje bijvoorbeeld.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Vraag: Levert Tele2 tegenwoordig ook vanuit de wijkkast of nog steeds alleen de nummercentrale?
Ik less nl. vaak dat Tele2 de upload loslaat en dat is nu net wat ik nodig heb :9

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• cornfed99111
@ Ultimation

Ik snap je probleem wel en je hebt zeker gelijk, maar wat voor nut heeft het om je klacht hier neer te zetten?
Denk je het Imtech Webcare Team hier langs komt om je te woord te staan?
Imtech is toch geen bedrijf gericht op consumenten? Die doen alleen B2B zaken.
En daar geldt maar één ding: Je krijgt exact die service, waar je ook voor betaalt.
Dat is overigens ook het betoog van Grasfluiter.
Iets met "pay peantus, get monkeys" schiet me dan te binnen...
En dat is beide kanten op.
Klant die kiest voor een budget provider en Tele2 die kiest voor het budget pakket bij Imtech.

@ timmie1

Upload los laat?
Dat is nieuw voor mij, dus leg uit.

Edit: Het antwoord op je vraag is: Alleen nummercentrale.

[ Voor 19% gewijzigd door cornfed99111 op 18-09-2014 00:00 ]

• Ultimation

Ultimation

Ik heb mijn klacht ook al bij Tele2 achter gelaten. Tele2 neemt immers te dienst af en die kan Imtech daar weer op aanspreken. Imtech heeft wel degelijk met consumenten te maken, de consumenten van Tele2.

Wil je zeggen dat een bedrijf, waar je per maand meer betaald voor de dienst, dit probleem sneller en zonder voorij kosten en dergelijke had opgelost? De eerstelijns reactie van Tele2 was prima. Niets op aan te merken.

Het gaat mij er niet om dat er kosten in rekening worden gebracht als het probleem bij mij ligt of als ik niet thuis ben wanneer zij willen komen. Het gaat mij erom dat ik een concrete afspraak wil. En ik weiger om de voorrij kosten te betalen omdat zij geen concrete afspraken kunnen maken. En dat heeft naar mijn mening niets te maken met het de prijs die je per maand betaald. We leven anno 2014.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultimation op 18-09-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ultimation

Heel bijzondere redenatie. Je zegt steeds omdat het 2014, eis je een premium service van Tele2 bij storingen en doen ze dat niet dan dien je gelijk een klacht in.

Op welke contractuele verplichting met jou is Tele2 überhaupt verplicht om een exact tijdstip met je af te spreken? Je krijgt een service window van 4 uur aangeboden en dat is allerzins redelijk. Oplossen van storingen wil nog wel eens uitlopen. Wil je meer service, dan moet je een andere provider nemen met andere contractuele voorwaarden en natuurlijk een hogere prijs. Want een bedrijf als Imtech rekent die ook door.

Je hebt een zakelijke overeenkomst afgesloten met Tele2, lees die er maar eens op na voordat je wat roept: www.tele2.nl/voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Vraagje, heb je bij Tele2 hetzelfde probleem als bij KPN met online game op de XBOX? Bij KPN kan je namelijk geen updates downloaden etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
cornfed99111 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:32:
Upload los laat?
Dat is nieuw voor mij, dus leg uit.

Edit: Het antwoord op je vraag is: Alleen nummercentrale.
Ik heb dit en andere Tele2-topics wel eens doorgekeken en daar maakten mensen melding van een veel hogere uploadsnelheid dan bij hun abonnement hoorde(VDSL uiteraard). Is dit nog steeds zo of hebben ze dat inmiddels aangepakt?
Dreamwire schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:48:
Vraagje, heb je bij Tele2 hetzelfde probleem als bij KPN met online game op de XBOX? Bij KPN kan je namelijk geen updates downloaden etc...
Ik neem aan van niet, want het ligt bij KPN aan hun crappy Experiaboxen. Die zijn dusdanig dichtgetimmerd en verkeerd ingesteld dat daar vaker problemen zijn met online games. Ik raad mensen dan ook vaker aan om een eigen modem te gebruiken bij KPN. Telefonie en televisie kan je tegenwoordig hebben zonder die Experiabox. Tele2 heeft een totaal ander modem, al is die ook niet altijd even goed... ;)

[ Voor 41% gewijzigd door timmie1 op 19-09-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
timmie1 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:07:

[...]

Ik neem aan van niet, want het ligt bij KPN aan hun crappy Experiaboxen. Die zijn dusdanig dichtgetimmerd en verkeerd ingesteld dat daar vaker problemen zijn met online games. Ik raad mensen dan ook vaker aan om een eigen modem te gebruiken bij KPN. Telefonie en televisie kan je tegenwoordig hebben zonder die Experiabox. Tele2 heeft een totaal ander modem, al is die ook niet altijd even goed... ;)
Bij een aannamen heb ik nog niks, ik moet het zeker weten. :-)

Het abonoment loop namelijk af bij KPN en Tele2 is natuurlijk een stuk goedkoper als dan het euvel dat alle game apparatuur gewoon weer online kunnen is de keuze makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
[...]

Ik heb dit en andere Tele2-topics wel eens doorgekeken en daar maakten mensen melding van een veel hogere uploadsnelheid dan bij hun abonnement hoorde(VDSL uiteraard). Is dit nog steeds zo of hebben ze dat inmiddels aangepakt?

[...]

bovenstaande heeft weer te maken met o.a. het type NAT dat geïmplementeerd is op de experiabox welke niet werkt met bv xbox360 consoles

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dreamwire schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:19:
[...]

Bij een aannamen heb ik nog niks, ik moet het zeker weten. :-)

Het abonoment loop namelijk af bij KPN en Tele2 is natuurlijk een stuk goedkoper als dan het euvel dat alle game apparatuur gewoon weer online kunnen is de keuze makkelijk!
Bij de Davolink die ik 2 jaar geleden had, kon het wel. Ik weet helaas niet of ze die nu nog uitgeven.
Maar waarom geen eigen routermodem? Bijv een Fritzbox? Die draait hier als een zonnetje.
fazerfreak schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:45:
bovenstaande heeft weer te maken met o.a. het type NAT dat geïmplementeerd is op de experiabox welke niet werkt met bv xbox360 consoles
Klopt inderdaad, daarom was KPN ook vervroegd begonnen met uitleveren van Experiabox v9.
Nu schijnt er echter weer een euvel met PSN te zijn...

Edit: Ik lees dit net:
Tele2-webcare "Wat betreft de portforwarding en dmz, hier kan ik je helaas verder niet mee helpen omdat wij dit niet ondersteunen. "
Tele2-klant "KLACHT
Ik heb een playstation 4 game console en port 443 is altijd gesloten. DMZ werkt ook niet! Dankzij dit probleem kan ik niet online op de console en ook niet communiceren met andere playstation 4 eigenaren."

[ Voor 17% gewijzigd door timmie1 op 19-09-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
timmie1 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:08:
[...]

Bij de Davolink die ik 2 jaar geleden had, kon het wel. Ik weet helaas niet of ze die nu nog uitgeven.
Maar waarom geen eigen routermodem? Bijv een Fritzbox? Die draait hier als een zonnetje.

[...]

Klopt inderdaad, daarom was KPN ook vervroegd begonnen met uitleveren van Experiabox v9.
Nu schijnt er echter weer een euvel met PSN te zijn...
De V9 die werkt niet met een box of de PS! Bij de V8 is dit wel opgelost alleen doet KPN moeilijk om deze om te ruilen als je problemen ondervindt.

Ik heb hier een router en 2 switches liggen en ik vind het niet mijn taak om ook nog een prijzig modem te moeten kopen omdat de internetaanbieder het vertikt om zijn hardware goed te laten werken.

• cornfed99111
[...]

Officieel is de max upload 4 Mbit voor VDSL2.
Ik zou geen bijzondere verwachtingen maken voor een nog hogere snelheid.
Je kan geen intrainwaardes uit een Comtrend VDSL2 modem uitlezen.
Dus alle tests zijn indirect gedaan door de diverse speedtest sites e.d.
En daarmee is nergens een bevestiging te krijgen over de ware snelheden.

• peacelord
Ik heb idd een 40 contract maar een 50 download snelheid.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
cornfed99111 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 01:03:
[...]

Officieel is de max upload 4 Mbit voor VDSL2.
Ik zou geen bijzondere verwachtingen maken voor een nog hogere snelheid.
Je kan geen intrainwaardes uit een Comtrend VDSL2 modem uitlezen.
Dus alle tests zijn indirect gedaan door de diverse speedtest sites e.d.
En daarmee is nergens een bevestiging te krijgen over de ware snelheden.
Volgens mij kun je een flink hoge snelheid in de upload krijgen, indien je dichtbij de centrale woont. Omdat dit erg snel afzakt richting de 5-6Mbit worden deze snelheden niet gecommuniceerd.

Hetzelfde is ook voor de download, dit is 60Mbit als je naast de centrale woont.

In tegenstelling om de snelheid te beperken is er dus voor gekozen om een reële snelheid te communiceren, maar de snelheid verder niet technisch te beperken.

https://wren.co/join/Devian

• Ultimation

Ultimation

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:08:
@ultimation

Heel bijzondere redenatie. Je zegt steeds omdat het 2014, eis je een premium service van Tele2 bij storingen en doen ze dat niet dan dien je gelijk een klacht in.

Op welke contractuele verplichting met jou is Tele2 überhaupt verplicht om een exact tijdstip met je af te spreken? Je krijgt een service window van 4 uur aangeboden en dat is allerzins redelijk. Oplossen van storingen wil nog wel eens uitlopen. Wil je meer service, dan moet je een andere provider nemen met andere contractuele voorwaarden en natuurlijk een hogere prijs. Want een bedrijf als Imtech rekent die ook door.

Je hebt een zakelijke overeenkomst afgesloten met Tele2, lees die er maar eens op na voordat je wat roept: www.tele2.nl/voorwaarden
Het is 2014, tijden zijn veranderd. Mensen blijven niet langer thuis voor bijvoorbeeld de postbode. En waarom mag ik geen premium service eisen? Eisen en iets krijgen staat tegenover elkaar.

Wat ik dan frappant vindt is dat ik met KPN wel een concrete afspraak kan maken (geen tijdsvak) waarbij mij geen boetes en andere onzin worden opgelegd wanneer ik niet thuis ben. Ik moet er anders een halve dag voor vrij nemen. En dat vindt ik niet meer van deze tijd. Imtech kan prima vele mate concreter plannen. KPN kan dat immers ook en ik ben niet eens klant bij KPN. Imtech is de storingsdienst van Tele2.

Inmiddels is mijn internet probleem nog steeds niet opgelost. En dat vindt ik anno 2014, waarbij we dusdanig "afhankelijk" zijn van het internet, onacceptabel.

Maar het probleem heb ik gisteren gelukkig zelf kunnen achterhalen. Onlangs is iemand verhuisd naar ons appartementen complex en KPN heeft mijn aansluiting aan mijn nieuwe buurman gegeven. Terwijl de betreffende aansluiting voor mij was bedoeld. Bij KPN loopt het gewoon niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
vraagje,werkt een fritzbox ook op tele2?

ik wil ook overstappen naar tele2 en gebruik nu een fritzbox voor internet en bellen
dit ivm de dect functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:09

WeirdEye

Eindbaas

Voor internetten zou kunnen, maar bellen zeker niet. Hiervoor heb je de sip gegevens nodig en deze geven ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Goed, maar weer eens een topic kick.

Nog steeds Tele2 hier, ik was tevreden, maar dit keer minder bericht.....

In juli hebben ze een update gedaan wat betreft TV kanalen. Alles is, waar mogelijk, naar HD gegaan. Dit betekent, hogere bandbreedte benodigd voor de TV kanalen. Dit is echter ten koste van de overblijvende bandbreedte gegaan.

Nu zit ik nog steeds op de "tot 20Mbit" adsl, welke in de praktijk bij mij 11Mbit max is, en bij vlagen naar 8Mbit zakt.
De TV kanalen zijn van 4 a 5 Mbit naar 7 tot 8Mbit gegaan volgens mij (niet gemeten!).

Praktijk is nu dat ik wel erg ontevreden wordt.

Eerder kon ik:
2 tv kanalen tegelijk (1 opnemen, 1 kijken) en nog minimaal een beetje websites surfen.
1 Tv kanaal kijken en tegelijkertijd internet gebruiken (audio streamen ook, youtube beperkt).
Internet gebruiken om te downloaden, video streamen etc..

Nu, na de update in juli, kan ik:
1 tv kanaal bekijken en niet internetten.
of internetten en niet tv kijken.
Tegelijkertijd is de kwaliteit van verschillende kanalen omlaag gegaan ipv omhoog.....

Bij 2 tv kanalen (1 opname, 1 kijken), mislukt beide.
Internet is helemaal niet meer te gebruiken naast TV kijken.
Hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je verhaal is een logisch verhaal oorzaak -> gevolg.
Ik lees geen vreemde dingen.

Wat wil je zelf?
Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2