[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste
Acties:
  • 252.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:59

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tele2.nl/global/img/t2-logo.gif
Het Grote Tele2 ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7

Welkom bij alweer deel 7 van Het Grote Tele2 ADSL-Telefonie-TV Topic. Samen met de voogaande delen biedt dit topic een grote hoeveelheid aan informatie over de diverse Tele2 (en ook Versatel) ADSL pakketten.

Als je iets ziet staan wat niet klopt, of je hebt een aanvulling, mail dan even naar : Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/30465/FFFFFF/000000
De Pakketten

PakketnaamTele2 StartTele2 SuperTele2 CompleetTele2 Compleet TV
Snelheid1 Mb/s20 Mb/s20 Mb/s20 Mb/s
Maandkosten12,9524,9529,9544,90
KPN Nodig?JaJaNee (*1)Nee (*1)
Contractduur1 jaar1 jaar2 jaar2 jaar
Incl. TelefonieNeeNeeJaJa
Incl. TVNeeNeeNeeJa
DatalimietNee(*2)Nee(*2)Nee(*2)Fair Use Policy
Aktie?Ja, 1e 12 maanden voor maar 4,95.Ja, 1e 12 maanden voor 19,95Ja, 1e 6 maanden voor 19,95Ja, 1e 6 maanden voor 39,90

(*1) = Bij aanvraag is wel een KPN abonnement nodig.Vanaf het moment dat Tele2 uw telefoonnummer heeft overgenomen, ontvangt u in het vervolg geen rekening meer van KPN.
(*2) = De gegevens m.b.t. het niet hebben van een datalimiet is gewoon overgenomen van de Tele2 website. (zie ook bv. : http://www.tele2.nl/webwinkel/adsl/start/adsl.xml)
Wel moet worden opgemerkt dat in de specificaties van de diverse pakketten ineens wel wordt gesproken over een Fair Use Policy. Helaas kan men ook bij Tele2 niet eenduidige informatie verschaffen :+

Q&A

Kan ik ook op mijn 2e tv digitaal tv kijken bij Tele2?
Je kunt bij de klantenservice voor € 50,- (éénmalig) een 2e decoder aanvragen. Deze configureer je net zoals de eerste decoder.

Ik las in een topic iets over goedkope snelle nieuwsgroepen, hoe zit dit?
Tele2 abonnees kunnen goedkoop (lees: 6,95 p/maand voor een 20Mbit abo) gebruik maken van de diensten van TweakNews. Klik hier voor meer informatie.
De Links

[Versatel] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic
[Versatel] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 2
[Versatel] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 3
[Versatel] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 4
[Versatel] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 5
[Versatel] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 6
Het topic met Tips&Tricks voor je Versatel modem
GoT ADSL afstand / snelheid tabel
Afstandchecker wijkcentrale
Orderstatus van je aanvraag
Actuele Storingen

De helpdesk is bereikbaar via het contactformulier op de site of door 0900 241 1602 (lokaal tarief) te bellen.

[ Voor 146% gewijzigd door TheVMaster op 16-10-2007 16:51 . Reden: Links aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176280

Ik heb op dit moment het 20MBit abonnement + telefonie+ voetbal voor € 54,90. Ik heb destijds geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om er TV bij te nemen dus heb nog mijn originele abonnement. Ik wil deze combinatie ook houden. Nu vraag ik mij het volgende af:

Op 2 februari is mijn jaarcontract ten einde. Ik wil best bij Tele2 blijven maar blijft mijn abonnement dan op dezelfde voorwaarden en kosten doorlopen? Met andere woorden; als ik internet/telefoon/voetbal wil was is dan de beste optie?

gr, Saruman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Misschien om nog in de start post te plaatsen, gaf het al aan in topic deel 6.

Voor de mensen die wel een tweede TV willen gebruiken bij tele2 TV, Je kan via de klantenservice een tweede decoder aanvragen (eenmalig 50E)
Meestal binnen 4 dagen wordt deze dan thuis afgeleverd, met ongeveer 20m cat5 UTP kabel .
Aansluiten en gebruikersnaam + wachtwoord ingeven et voila een 2e aansluiting is klaar voor gebruik.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
GiLeX schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:28:
Misschien om nog in de start post te plaatsen, gaf het al aan in topic deel 6.

Voor de mensen die wel een tweede TV willen gebruiken bij tele2 TV, Je kan via de klantenservice een tweede decoder aanvragen (eenmalig 50E)
Meestal binnen 4 dagen wordt deze dan thuis afgeleverd, met ongeveer 20m cat5 UTP kabel .
Aansluiten en gebruikersnaam + wachtwoord ingeven et voila een 2e aansluiting is klaar voor gebruik.
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 18:25

Foamy

Fulltime prutser

Hmz, mijn schoonouders nemen binnenkort het totaalpakket voor adsl en telefonie van Tele2. Voor zover ik zo snel kon zien gingen ze daarmee gebruik maken van voip. Kon dit zo snel niet terugvinden in een van de vorige delen, maar blijft de oude kpn lijn gewoon actief? Of worden ze volledig naar tele2-voip geporteerd??

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158963

Ik weet dat het al vaker aan de orde is geweest hier, maar heeft er al iemand met success het admin password uit dat K@T modem weten te peuteren? Of kan iemand mij in de richting pointen over meer info?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 158963 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:14:
Ik weet dat het al vaker aan de orde is geweest hier, maar heeft er al iemand met success het admin password uit dat K@T modem weten te peuteren? Of kan iemand mij in de richting pointen over meer info?
thnx
Volgens mij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Er vroeg iemand of hij kan downgraden van TV/tel 20mbit naar nieuwe compleet 20mbit/tel
Ja dat kan, kost 100 euro. je moet het wel zelf voorstellen want ze moeten het navragen

je joined zelfs de actie van 19.95 dus kan dik uit
wel moet je weer voor 2 jaar
zonder telefoon 1 jaar

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG gaming Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX4090 Suprim, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

Anoniem: 158963 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:14:
thnx
Heel simpel antwoord voor jou:
Admin is niet te benaderen voor de normale man.
Alleen vanaf Tele2 zelf...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:49

mace

Sapere Aude

Ik heb nu een 4mbit verbinding via tele2 voor 24,95 per maand, zonder telefonie.
Ik wilde dit upgraden naar 20mbit, ook zonder telefonie dit kost normaal 24,95 per maand (!)
Lijkt me logisch dus om te upgraden, bel ik die lui op, zeggen ze dat ik 99 euro moet betalen omdat tele2 vind dat het een downgrade is }:|

Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt? Ik ga toch UPGRADEN, als ik er op vooruit ga is het verd@#$%^&$# toch een UPGRADE!?

Stelletje NSB-ers daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
wij hebben destijds versatel 4mbit met telefonie en voetbal genomen. Nu is versatel overgenomen door tele 2, of toch niet? ik las meende ik een keer dat dat niet door mocht gaan. Nu kregen wij van de week een foldertje in de bus met de vraag of wij weer klant wilden worden, maar voor zover wij weten, zijn wij klant bij tele2. of is dat versatel en tele2 wel gescheiden van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:51
MaCe1337 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:04:
Ik heb nu een 4mbit verbinding via tele2 voor 24,95 per maand, zonder telefonie.
Ik wilde dit upgraden naar 20mbit, ook zonder telefonie dit kost normaal 24,95 per maand (!)
Lijkt me logisch dus om te upgraden, bel ik die lui op, zeggen ze dat ik 99 euro moet betalen omdat tele2 vind dat het een downgrade is }:|

Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt? Ik ga toch UPGRADEN, als ik er op vooruit ga is het verd@#$%^&$# toch een UPGRADE!?

Stelletje NSB-ers daar :(
Ze zien alles dat goedkoper is dan je huidige abbo als een downgrade aan. Het kost geen geld als je contractduur is afgelopen, je kan ze vragen dat ze het laten ingaan aan het einde van de contractduur want dan kost het volgens mij geen geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

martijn1992 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:12:
[...]

Ze zien alles dat goedkoper is dan je huidige abbo als een downgrade aan. Het kost geen geld als je contractduur is afgelopen, je kan ze vragen dat ze het laten ingaan aan het einde van de contractduur want dan kost het volgens mij geen geld ;)
Ik snap ook wel waarom ze het doen, ik vind het gewoon een belachelijke manier van omgaan met je huidige klanten, gewoon zieltjes winnen met goedkope aanbiedingen en de sukkels die al vanaf het zonnet tijdperk internet afnemen laten ze stikken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
MaCe1337 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:15:
[...]

Ik snap ook wel waarom ze het doen, ik vind het gewoon een belachelijke manier van omgaan met je huidige klanten, gewoon zieltjes winnen met goedkope aanbiedingen en de sukkels die al vanaf het zonnet tijdperk internet afnemen laten ze stikken. :(
Dat is het ook, moet je maar is kijken op het eigen forum van tele2 hoeveel mensen daar wel niet klagen over allerlei dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

martijn1992 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:42:
[...]

Dat is het ook, moet je maar is kijken op het eigen forum van tele2 hoeveel mensen daar wel niet klagen over allerlei dingen.
Het heeft me wel op een idee gebracht, ik heb nu via internet een 20mb abo aangevraagd, daar stond niks bij de voorwaarden over 99 euro.

We zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...]

Ach...zo gaat het met alle aanbieders. Ik heb het in het verleden ook met Demon gehad (ook niet de slechtste isp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 20:47
Posted by DPhoenix in Deel 6
Van de week kwam ik erachter dat het Tele2 Compleet abonnement (incl. telefonie) nu ook 20/1 Mb/s is. Nu heb ik zelf in juli een Tele2 Compleet TV abonnement (incl. telefonie en TV) aangeschaft omdat ik 20 Mb/s internet wou en Tele2 de enige provider bij mij in de buurt is die dit leverde. Tevens was toen het abonnement met TV de enige optie met 20 Mb/s. Echter de digitale TV gebruik ik toch niet aangezien het signaal bagger is.

Ik belde zojuist Tele2 met de vraag of ik mijn huidige abonnement ook kon downgraden naar een Tele2 Compleet abbo. Dus enkel met 20 Mb/s internet en telefonie. Dit kon niet vertelden ze mij. Ook niet met extra kosten. Kortom ik voel me genaaid. Nu zit ik dus nog 1.5 jaar vast aan mijn huidige contract..........Tja contract is contract maar toch :(
Echter MaCe1337 schrijft:
MaCe1337 schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:04:
.................
Ik zou dan toch moeten kunnen downgraden voor een bedrag van 99 euro?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:02

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

De Tele2Klachtgroep is binnenkort verleden tijd:
Beste bezoeker,

Vanaf maandag a.s.(iets meer dan een jaar na de oprichting) zal de Tele2KlachtGroep ophouden te bestaan.
Al bij de start van deze website wisten wij dat de site geen eeuwig leven zou hebben. Jammer genoeg is het niet zo dat de website overbodig is geworden, maar we hebben het idee dat er niet geluisterd wordt naar hetgeen wij bij Tele2 neerleggen.

Sinds onze samenwerking met Tele2 zijn onze belangrijkste contactpersonen ook al opgestapt (laten we hopen dat niet zijn opgestapt om onze samenwerking :) ).

De naam 'tele2klachtgroep' heeft natuurlijk ook een beetje een negatieve bijklank, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat we er helemaal mee op zouden moeten houden.

Misschien dat we in de toekomst nog weer terugkomen. Een naam hebben we al : Providerhelp.eu :)

Wie weet tot ziens.

Het Tele2KlachtGroep Team

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Zondagskindje schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:27:
De Tele2Klachtgroep is binnenkort verleden tijd:

[...]
Dat klopt :) in z'n huidige vorm wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[...]

Dat stikken valt wel mee, hoe lang hebben mensen met een 20Mb abo gratis tv en voetbal kunnen kijken en ook gratis kunnen bellen?
En als je bij storingen klaagde (deed ik ook een paar keer) dan kreeg je van enkele maanden je abo geld terug, bovendien ging mijn nieuwe bedrag best wel laat in :P
Uiteindelijk vind ik dat je nog steeds veel krijgt voor het geld, probeer ergens anders maar eens 20Mb, telefonie en tv bij 1 provider voor €45,- te krijgen ;)
Vergeet niet dat ook andere providers deze tactiek gebruiken, bijna overal kan je voordelig instappen en betaal je na een jaar een stuk meer.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Speedy-Andre schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:48:
[...]

Dat stikken valt wel mee, hoe lang hebben mensen met een 20Mb abo gratis tv en voetbal kunnen kijken en ook gratis kunnen bellen?
En als je bij storingen klaagde (deed ik ook een paar keer) dan kreeg je van enkele maanden je abo geld terug, bovendien ging mijn nieuwe bedrag best wel laat in :P
Uiteindelijk vind ik dat je nog steeds veel krijgt voor het geld, probeer ergens anders maar eens 20Mb, telefonie en tv bij 1 provider voor €45,- te krijgen ;)
Vergeet niet dat ook andere providers deze tactiek gebruiken, bijna overal kan je voordelig instappen en betaal je na een jaar een stuk meer.
Nee, dat valt niet mee!
Ten tijde van zonnet en zelfs versatel ging ik gewoon mee in alle snelheidsupgrades!
En over dat voordelig instappen, dat klopt voor de aanbieding van 19,95 per maand, dat is voordelig instappen, en dat is ook logisch dat ik het niet voor dat geld kan krijgen. Maar ik wil best 24,95 betalen, de normale prijs, maar nee! Ik moet nu hetzelfde betalen voor een verbinding met 1/5e van de snelheid! Dat is zuur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 23:56
Vorig jaar hebben we een 4MB abbo met telefonie en digitale tv genomen (zonder betaling voor voetbal). Precies aan het eind van het contract loopt nu de actie van 20MB, en dat nog wel voor 10 euro minder, en zelfs de eerste 6 maanden 20 euro! Overstappen dus.

Expres niet via internet de overstap bnaar 20MB aangevraagd om er zeker van te zijn dat ik niet voor de formele contracteinddatum overstap en dus moet bijbetalen, alles netjes via de telefoon geregeld. Overgang zonder problemen geregeld, alleen het blijkt nu nog steeds 4MB te zijn. Nagebeld, en wat blijkt:

"Er lopen 2 acties tegelijk, 1 van 4MB en 1 van 20MB. Kennelijk heeft u de 4MB actie genomen".

|:(

???? De prijzen van de acties zijn exact gelijk, alleen bij de een krijg je als klant een 5 keer zo hoge (maximale) snelheid. Natuurlijk kies je dan als klant voor de 4MB. Natuurlijk heb ik hier op internet en/of aan de telefoon niets over gehoord. Goed, de klantenservice gaat nu het bandje terugluisteren wat tijdens het contract-wijzigings-telefoontje is opgenomen. Ben er heilig van overtuigd dat we het gewoon over 20 MB hebben gehad (maar je begint van nature toch wel een beetje te twijfelen...). Doorlooptijd: 14 WERKDAGEN. Ongeloveloos.....

Tip: Mocht je overstappen of een contract afsluiten, doe dit via internet, dan zie je tenminste wat je neemt en krijg je hier waarschijnlijk ook een afschrift van. Maar ik blijf het zeer dubieus om 2 acties tegelijk te hebben waarbij 1 4MB en de ander 20 MB is, en dan droog beweren dat je als klant een keus zou hebben gemaakt of wijzen op de andere aanbieding (NB: ten tijde van mijn belletje was er op internet al tenminste een week NIETS te vinden over een 4MB tele2 Compleet actie).

Zucht, bedankt voor uw medeleven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb nu dus op de site van tele2 een wijziging aangevraagd, en ik heb overal screenshotjes van gemaakt. Er staat NERGENS iets over 99 euro, en als ze dat gaan afschrijven storneer ik het en stort ik de normale abonnementsprijs.

Ik durf de strijd wel aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MaCe1337 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:36:
Ik heb nu dus op de site van tele2 een wijziging aangevraagd, en ik heb overal screenshotjes van gemaakt. Er staat NERGENS iets over 99 euro, en als ze dat gaan afschrijven storneer ik het en stort ik de normale abonnementsprijs.

Dat wil ik dus ook doen, maar het probleem is dat ik al een 20Mbit abo heb (voor 39,95) en alleen qua prijs dus omlaag wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 22:33
Ook leuk...

Ben sinds november 2005 lid van Versatel met Compleet TV + Eredivisievoetbal (alles dus)

Nu heb ik na de pilot met digitale tv, de digitale tv erbij genomen. Kostte 5€ per maand meer (dus totaal 45€ eerste 6 maanden 40€), enige voorwaarde: huidige abo zou verlengt worden met 24 maanden.

Nu kreeg ik vandeweek een brief dat ik 10€ per maand (dus 55€) meer moet gaan betalen wil ik het eredivisievoetbal/digitale tv (dus mijn bestaanden, in de zomer verlengde abo )behouden...

Gebeld en uitgelegd. "Tja meneer er zit niks anders op..." toen zei ik "nieuwe klanten betalen hetzelfde bedrag (45) als ik nu doe voor hetzelfde pakket. Ik zou daar 10€ meer voor moeten gaan betalen, dat is een beetje schofterig tegenover bestaande klanten". "tja regels zijn regels meneer ik kan ook niet meer doen".

Toen zei ik of ik dan niet mijn abo kon verlengen met een nieuw abo (die hetzelfde pakket/prijs als ik nu heb). Zij "dat kan wel maar dat kost 99€ want het is een downgrade" ..... toen brak mijn klomp. Pakket met dezelfde onderdelen + dezelfde prijs = een downgrade... Toen wist ze het ook niet meer...

Je schiet er gewoon helemaal niks mee op |:(

stelletje prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Kort technisch vraagje:

In de modem/router zitten 2 uitgangen voor internet met draad. Kan je op één van deze twee een printer aansluiten via de netwerkuitgang van de printer? Zodat hij herkent wordt als netwerkprinter of is dit niet mogelijk?

edit:

Het is een Brother "all-in-one" dit staat erbij:

"Netwerkklaar
Interne 10/100BaseTX Ethernet netwerkaansluiting
Printen, faxen en scannen via het netwerk"

Dus het lijkt me mogelijk? of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 32% gewijzigd door The_Cure op 13-12-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
The_Cure schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:11:
Kort technisch vraagje:

In de modem/router zitten 2 uitgangen voor internet met draad. Kan je op één van deze twee een printer aansluiten via de netwerkuitgang van de printer? Zodat hij herkent wordt als netwerkprinter of is dit niet mogelijk?

edit:

Het is een Brother "all-in-one" dit staat erbij:

"Netwerkklaar
Interne 10/100BaseTX Ethernet netwerkaansluiting
Printen, faxen en scannen via het netwerk"

Dus het lijkt me mogelijk? of zie ik iets over het hoofd?
Zover ik weet wel, de router zal hem alleen niet aanzien als een printer.
Dat zal je moeten instellen bij je pc, maar dat zal wel ergens in de handleiding van je printer staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure

Hoe heb je dit gedaan? Wil dit ook doen en dan digitale tv+voetbal via Digitenne, scheelt 20€ per maand...

Maar ik zie nergens op de tele2 site staan een link waarmee je het kan wijzigen? Er word verteld dat ik het telefonisch moet doorgeven? Maar dan zullen ze wel zeggen dat het 99€ kost.

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Wij willen misschien overstappen naar Tele2 Compleet.
Nu staat er op de site dat de telefoon automatisch opgezegd wordt door tele2. Alleen het internet niet.

Nu is mijn huidige aanbieder dus hetnet en die heeft een contractduur van 2 jr. Deze loopt pas in juni 2007 af.
Nu zou ik dus mee kunnen doen met een actie van tele2, dat de eerste 6 mnd gratis zijn (personeelsactie). Dus ik betaal dan alleen mijn huidige adsl kosten van hetnet.
De snelheid van mijn huidige abbo bedraagt nu 4 mb/s. Ik ga dus naar 20 mb/s via tele2.
Nu is mijn vraag dus, aangezien ik dus nog aan hetnet vast zit, welke provider ik dan krijg. Is het mogelijk dan dat er dus 2 providers op mijn huidige adsl lijn komen?
Want het is natuurlijk veel interessanter om die van Tele2 te nemen. Maar ik weet dus niet wat ik dus moet doen met mijn huidige.
Moet ik dit opzeggen? Of iets anders..

thx!

Seen it all done it all can't remember most of it

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hope schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:51:
Nu staat er op de site dat de telefoon automatisch opgezegd wordt door tele2. Alleen het internet niet.

Nu is mijn huidige aanbieder dus hetnet en die heeft een contractduur van 2 jr. Deze loopt pas in juni 2007 af.
Nu zou ik dus mee kunnen doen met een actie van tele2, dat de eerste 6 mnd gratis zijn (personeelsactie). Dus ik betaal dan alleen mijn huidige adsl kosten van hetnet.
De snelheid van mijn huidige abbo bedraagt nu 4 mb/s. Ik ga dus naar 20 mb/s via tele2.
Nu is mijn vraag dus, aangezien ik dus nog aan hetnet vast zit, welke provider ik dan krijg. Is het mogelijk dan dat er dus 2 providers op mijn huidige adsl lijn komen?
Want het is natuurlijk veel interessanter om die van Tele2 te nemen. Maar ik weet dus niet wat ik dus moet doen met mijn huidige.

thx!
Je krijgt of Tele2 of HetNet, allebei is onmogelijk.

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Wanneer gaat het contract in? Als het per direct is, is het dan mogelijk dan dat er dus 2 providers op mijn huidige adsl lijn komen? Want dan is het natuurlijk veel interessanter om die van Tele2 te nemen. Maar ik weet dus niet wat ik dus moet doen met mijn huidige. Moet ik dit opzeggen? Terwijl deze dus nog loopt, kan dat?

Of wat ik dus op de site lees, pas bij de opzegdatum van mijn huidige adsl-aanbieder, gaat het nieuwe contract met Tele2 in. Wat dus inhoudt dat ik de komende 6,5 maand nog vast zit aan Kpn en Hetnet. En pas in juni 2007 naar tele2 ga en de eerste 6 mnden dan niks betaal.

Hoe zit dat eigenlijk?

Seen it all done it all can't remember most of it

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hope schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:00:
Wanneer gaat het contract in? Als het per direct is, is het dan mogelijk dan dat er dus 2 providers op mijn huidige adsl lijn komen? Want dan is het natuurlijk veel interessanter om die van Tele2 te nemen. Maar ik weet dus niet wat ik dus moet doen met mijn huidige. Moet ik dit opzeggen? Terwijl deze dus nog loopt, kan dat?

Of wat ik dus op de site lees, pas bij de opzegdatum van mijn huidige adsl-aanbieder, gaat het nieuwe contract met Tele2 in. Wat dus inhoudt dat ik de komende 6,5 maand nog vast zit aan Kpn en Hetnet. En pas in juni 2007 naar tele2 ga en de eerste 6 mnden dan niks betaal.

Hoe zit dat eigenlijk?
Het beste kun je gewoon ff bellen met HetNET. Volgens mij wordt je gewoon afgewezen voor T2 omdat er nog HetNet opstaat en kun je dus nu niet alvast T2 nemen. Wat je wel kunt doen is een EXTRA analoge lijn aanvragen en daar T2 op laten aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

thx!
Als je de personeelsaktie kent en niet eens iets weet van de werkingen van adsl wat doe je dan bij tele2 ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:33
Mijn vraag hier aan de mensen die een 20 Mbit verbinding hebben, halen jullie ook daadwerkelijk deze snelheid, of worden jullie net als mij nog steeds afgeknepen op 15,2 Mbit/s?

Ben al meer dan een jaar erg tevreden met het compleet pakket, alles werkt goed. Vind het alleen erg storend dat mijn snelheid niet boven de 15 Mbit komt en dat terwijl ze wel adverteren met snelheden tot 20 Mbit, dit zou dus tot 15 Mbit moeten zijn (in mijn geval dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 16-04 21:13
®Otto schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 07:33:
Mijn vraag hier aan de mensen die een 20 Mbit verbinding hebben, halen jullie ook daadwerkelijk deze snelheid, of worden jullie net als mij nog steeds afgeknepen op 15,2 Mbit/s?

Ben al meer dan een jaar erg tevreden met het compleet pakket, alles werkt goed. Vind het alleen erg storend dat mijn snelheid niet boven de 15 Mbit komt en dat terwijl ze wel adverteren met snelheden tot 20 Mbit, dit zou dus tot 15 Mbit moeten zijn (in mijn geval dan..)
voglens mij zeg jet het zelf al "tot 20Mbit"' afhankelijk van afstand centrale blahblahblah.
Heb het gister aangevraagd dus zal me benieuwen hoe het bij mij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
thefox154 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 07:52:
[...]

voglens mij zeg jet het zelf al "tot 20Mbit"' afhankelijk van afstand centrale blahblahblah.
Heb het gister aangevraagd dus zal me benieuwen hoe het bij mij is...
De afstand tot de centrale telt natuurlijk ook mee, maar ze schijnen de verbinding te cappen op 1.5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

thx!
Simpel... je zegt HetNet gewoon af per einde contract.
Je besteld Tele2 en geeft aan dat je al ADSL hebt.
Wat er dan gebeurt is dat ze jou gewoon het DSL signaal van Tele2 toesturen, administratief natuurlijk ook op papier hebben staan en jij nog administratief bij HetNet te boek staat tot einde contracts periode.
Zo werkt het bij elke provider.....
martijn1992 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:38:
[...]

De afstand tot de centrale telt natuurlijk ook mee, maar ze schijnen de verbinding te cappen op 1.5MB/s.
Wat jouw opmerking betreft... spit even het vorige topic door... ik ga niet weer linkjes opzoeken voor het statement dat Tele2/Versatel ooit heeft uitgegeven...

[ Voor 12% gewijzigd door RammY op 15-12-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
RammY schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:24:
[...]

Simpel... je zegt HetNet gewoon af per einde contract.
Je besteld Tele2 en geeft aan dat je al ADSL hebt.
Wat er dan gebeurt is dat ze jou gewoon het DSL signaal van Tele2 toesturen, administratief natuurlijk ook op papier hebben staan en jij nog administratief bij HetNet te boek staat tot einde contracts periode.
Zo werkt het bij elke provider.....

[...]

Wat jouw opmerking betreft... spit even het vorige topic door... ik ga niet weer linkjes opzoeken voor het statement dat Tele2/Versatel ooit heeft uitgegeven...
?

Wat bedoel je precies daarmee?
In het contract heb ik wel zien staan dat ze die snelheden niet hoeven geven.
Wat stond er dan ongeveer in die statement, als je het nog weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

martijn1992 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:58:
[...]

?

Wat bedoel je precies daarmee?
In het contract heb ik wel zien staan dat ze die snelheden niet hoeven geven.
Wat stond er dan ongeveer in die statement, als je het nog weet?
De snelheid van een ADSL2+ verbinding is afhankelijk van een aantal zaken, waaronder de lengte en de kwaliteit van de koperlijn die loopt vanaf het huis van de klant naar ons netwerk. De ervaring leert dat een aantal klanten problemen ondervonden met de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Om dit te ondervangen hebben wij voor een aantal klanten aanpassingen gedaan. De verbinding blijft voor deze klanten nu wel stabiel, dit heeft echter wel tot gevolg dat de download snelheid voor hen is gelimiteerd tot een maximum van 15.3 Mbit/s. Deze snelheid is wel meer dan voldoende om supersnel te kunnen internetten, voetbal te kunnen
kijken en tegelijkertijd te bellen.
De snelheid van 20 Mbit/s die bij ons product wordt genoemd kan bij optimale omstandigheden gehaald worden, wij geven daarom in de omschrijving van onze dienst aan dat het gaat om een snelheid tot 20 Mbit/s. De klant staat bij ons centraal en wij gaan daarom uiteraard door met het zoeken en testen van nieuwe profielen, om zo voor onze klant een nog betere balans te vinden tussen kwaliteit en snelheid.
En ik kan je vertellen dat het niet bij iedereen is... maar dat had je vast al wel gelezen in de vorige delen van het grote Versatel/Tele2 Topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Heb ook zo'n folder in de bus gekregen van Tele2 dat als ik voetbal wil blijven kijken ik 10 euro kan lappen elke maand, weet iemand of het ook mogelijk is om per wedstrijd te kijken voor een bepaald bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/43cppg4.jpg

gna gna >:)

wat een sukkels :D

edit: abboneenummer erin zetten is een minder sterk plan.

[ Voor 81% gewijzigd door mace op 16-12-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Okay, korte vraag (ben een nieuwe gebruiker hier).

Ik heb het 20Mbit abonnement van tele2... ik heb mijn eigen (SMCWBR14-G) router achter de adsl router van tele2 hangen.

Nu heb ik echter het probleem dat ik van de afgelopen 3 uur pas 10 minuten tv heb kunnen kijken... de overige tijd krijg ik een melding dat het tv-programma niet weergegeven kan worden met foutcode E1670.
Nu lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dit komt omdat ik m'n router achter de adsl router van tele2 heb zitten, maar ik zoek me rot naar de betekenis van de foutcode....

Kan iemand hier wellicht een antwoord geven?
Alvast bedankt.

CzD

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

je had nog ff kunnen bellen met je e1670 melding.
Als jij niet weet wat je moet doen, en een foutmelding hebt, vraag het dan aan de KS.
GoT is geen helpdesk!
Bel anders morgen euh vandaag... 08:00 uur geopend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als de tvdecoder ook achter de 2e router zit dan kan ik me wel wat problemen voorstellen want er zijn 2 speciale poorten (1 en 2) voor de decoder bestemd op de Tele2 modem/router.
Een slechte netwerkkabel is ook mogelijk als de kabels gemaakt zijn door een monteur, ik heb hier de nodige problemen mee gehad (sommige monteurs hebben slecht gereedschap).
Toen ik de kabels zelf voorzien had van rj45 connectors werkte alles prima (nu ruim een jaar).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168657

Sinds vandaag is er bij uitzending gemist, de zender tien (talpa) . Hier kun je series en progamma's terug zien.
Nu nog sbs en de rtl zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59

Theuno

Da Devil Crew

Sinds deze maand is het een en andere aan pakketen veranderd bij Tele2. Het is nu zo dat bij aanvraag GEEN kpn verbinding meer aanwezig hoeft te zijn >:)
Dit is dus voor nieuwe klanten zeer aantrekkelijk (zoals ik dus).

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In het TV gold pakket zitten wat meer zenders dan voorheen maar dat zijn alleen lokale zenders :/
Geen reden om iets te willen veranderen dus.

Anoniem: 140431

Speedy-Andre schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:11:
In het TV gold pakket zitten wat meer zenders dan voorheen maar dat zijn alleen lokale zenders :/
Geen reden om iets te willen veranderen dus.
Zat me d'r net ook over te verbazen hoe ze het toch weer voor elkaar krijgen om ieder half jaar weer een andere constructie bedenken om mensen meer geld uit de zak te kloppen.
Een paar maand geleden heb ik het TV pakket er bij genomen omdat daar Cartoon Network bij zat, nu zie ik dat ze opeens 3 pakketten hebben voor TV. Alleen bij de duurste zit Cartoon Network, nu heb ik vorige week een brief gekregen waarin staat dat als ik voetbal wil blijven kijken ik 10 euro extra per maand moet betalen. Als ik dit niet doe dan wordt mijn pakket toch niet automatisch gedegradeerd naar een Silver of zelfs Bronze mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199908

Heb een (eind oktober afgelopen) jaarabonnement op 20mbit + voetbal. Kijk nooit voetbal, dus wil nu over naar ADSL super, scheelt toch 15 euro per maand.

Twee vragen:
1. heb je nu ook 99 euro overstapkosten (abonnement is al afgelopen)?
2. zijn er afsluitkosten (anders zeg ik 't gewoon op, dan bekijken ze het maar met die 99 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Heb op 29 november een Tele2 Compleet pakket besteld en de technische oplevering was op 13 december. Op 20 december had ik nog steeds geen modem. Eergisteren kreeg ik een brief waarin stond dat ik de modem pas rond de 22 januari krijg vanwege de drukte.

Dus 29 november bestellen en 2 maanden wachten op een modem. Als ik dit had gewist had ik wel een ander provider gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168657

Ik het tele2 compleet (met voetbal) en ontvang de lokate zenders nu ook.
Hoef dus bijn abonnement niet om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 168657 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:23:
Ik het tele2 compleet (met voetbal) en ontvang de lokate zenders nu ook.
Hoef dus bijn abonnement niet om te zetten.
Ik heb ze nu ook, houden zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Sinds deze maand is het een en andere aan pakketen veranderd bij Tele2. Het is nu zo dat bij aanvraag GEEN kpn verbinding meer aanwezig hoeft te zijn
Inderdaad erg fijn, ook voor mij de stap geweest om adsl van tele2 te nemen. (compleet 20mb/telefonie)

Ben alleen benieuwd wanneer ik het modem etc ontvang. (14dec aangevraagd) ben eens benieuwd.
Afstand tot centrale is 700m dus ga er vanuit dat ik toch wel de 15mbit haal.

Anoniem: 202404

QUILIX schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:37:
Heb op 29 november een Tele2 Compleet pakket besteld en de technische oplevering was op 13 december. Op 20 december had ik nog steeds geen modem. Eergisteren kreeg ik een brief waarin stond dat ik de modem pas rond de 22 januari krijg vanwege de drukte.

Dus 29 november bestellen en 2 maanden wachten op een modem. Als ik dit had gewist had ik wel een ander provider gekozen.
helaas bij mij ook het zelfde bericht!
Heeft er misschien iemand een oplossing voor? Ze zeggen dat ik geen eigen modem kan gebruiken!?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 202404 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:15:
[...]

helaas bij mij ook het zelfde bericht!
Heeft er misschien iemand een oplossing voor? Ze zeggen dat ik geen eigen modem kan gebruiken!?
Dat klopt, ik kan wel een ander adsl2 modem op de lijn laten syncen maar je kan hem niet aanmelden omdat je geen user en pw hebt.
Met het Davolink modem kan je je user en pw niet zien, deze worden uitgedeeld door Tele2.
In de begintijd van 20Mb (Versatel) was het modem nog niet afgeschermd en was zelfs het admin pw te acherhalen, nu heb je daar niets meer aan :/
Overigens denk ik dat je de huidige provider kan behouden tot Tele2 het modem heeft, of ze zijn zo slim geweest om de lijn te porteren, dan ben je verder van huis |:(
Waarschijnlijk is de voorraad modems op en wachten ze nu op een grote levering ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ff mezelf quoten

Het is gelukt, ik ben over >:)
Ik haal nu iets van 14~15 mbit, en ik ga nog ff het modem verplaatsen want er zit nu iets van 8m telefoonsnoer achter, en dan moet ik wel wat meer halen denk ik zo :D

Geen stuiver betaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

OMFG!

Wat een waardeloos bedrijf!

Ik heb op 4 december Tele2 Compleet 20MB besteld;
de eerste keer was mijn naam niet goed, en dus mijn Email adres ook niet: geannuleerd, opnieuw aangemeld
de 2e keer stond er in de brief dat ik een 4Mbit abbo kreeg ipv 20MBit, maar weer geannuleerd en aangemeld
de 3e keer (14 december?) stond er op de site van Tele2 dat op 15 januari de oplevering zou zijn, echter zo om en nabij 20 december stond er 1 februari, en een paar dagen daarna 14 februari. :(

Ik had inmiddels @home al opgezegd omdat TELE2 mij voor de TELEFOON hadden gezegd dat ik ZEKER zou kunnen zijn van het feit dat ik voor 1 februari (afloop van mijn @home) zou kunnen internetten.

Wat blijkt nu? Ze hebben geen modempaketten meer, en zijn ook niet te krijgen... Duurt wss een maandje of 2 zei die gast. :r

Ik heb dus maar weer opgezegd en @home gemaild dat ze mijn abbo maar gewoon door laten lopen tot nader order. Ik blijf wel bij @ home. Veel betere service. :)

Dan maar wat minder speed. ;)

Ik snap niet dat deze grapjassen niet op hun site aangeven dat er problemen zijn met de levering van modempaketten, en dat de oplevertijd meer dan 2 maanden is in sommige gevallen. (Een collega wacht al 3 maanden hoorde ik vanmiddag van hem, al zijn er uitzonderingen natuurlijk wat hij misschien wel is)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203102

Hier voor de verandering een tevreden Tele2 klant.

Ik ben op 28 december overgezet van KPN/Planet Internet ADSL naar Tele2 Compleet TV (20 MB ADSL, telefonie en TV Gold). Aanvraag eind november ingediend.

Donderdag 28 december ging het KPN-signaal eraf, 29 december stond er een monteur voor de deur van Tele2 om de boel te installeren. Meneer was binnen een uur klaar en alles werkt naar volle tevredenheid!

Goede i-netverbinding (1500 tot 1600 KB downloadsnelheid), scherp tv-beeld en telefoonverbinding is helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203144

Ik heb sinds een hele tijd Tele2 Compleet en ben sinds een paar dagen aan het downloaden via Nieuwsgroepen. Hiervoor gebruik ik GrabIt

Dit gaat echter maar over 2 kanalen, terwijl via 32 kanalen mogelijk is. Ook de snelheid valt flink tegen vind ik. Bij het downloaden over 2 kanalen heb ik een download snelheid van +/- 60 KB/s.

Heeft iemand een oplossing voor deze "problemen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 203144 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:18:
Ik heb sinds een hele tijd Tele2 Compleet en ben sinds een paar dagen aan het downloaden via Nieuwsgroepen. Hiervoor gebruik ik GrabIt

Dit gaat echter maar over 2 kanalen, terwijl via 32 kanalen mogelijk is. Ook de snelheid valt flink tegen vind ik. Bij het downloaden over 2 kanalen heb ik een download snelheid van +/- 60 KB/s.

Heeft iemand een oplossing voor deze "problemen"?
Ja, extra betalen aan tweaknews, lees dit maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRuudt
  • Laatst online: 22-11-2022
In de topics her en der hier op got zie ik ik dat een aantal routers niet goed samenwerken met het modem/router van tele2. Nou krijgen we binnenkort hier ook tele2 en ik vroeg mij af welke routers jullie gebruiken en die wel goed samenwerken met het modem. Ik heb nu een sitecomrouter, maar daar schijnen nogal wat problemen mee te zijn. Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

DeRuudt schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:14:
In de topics her en der hier op got zie ik ik dat een aantal routers niet goed samenwerken met het modem/router van tele2. Nou krijgen we binnenkort hier ook tele2 en ik vroeg mij af welke routers jullie gebruiken en die wel goed samenwerken met het modem. Ik heb nu een sitecomrouter, maar daar schijnen nogal wat problemen mee te zijn. Graag jullie hulp.
In het modem zit een router ingebouwd dus in principe heb je die niet meer nodig, echter als je meer dan twee aansluitingen wilt gebruiken (er zitten er 4 op maar 2 zijn voor TV) dan kan je het beste een switch gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202424

DeRuudt schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:14:
Het is misschien ook handig om erbij te zetten welk type je hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRuudt
  • Laatst online: 22-11-2022
Anoniem: 202424 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:18:
[...]

Het is misschien ook handig om erbij te zetten welk type je hebt :)
Het is een sitecom wl 114v2. En wil meer als 2 aansluitingen hebben in combinatie met een wireless netwerk van 3 laptops. Ik heb gehoord dat dit niet mogelijk is via de wireless mogelijkheden van de router/modem. Vandaar mijn vraag over de extra router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb me op 12 december 2006 opgegeven voorr Tele2 20 MB compleet.

Zie net op mijn status dat er slechts 4 MB geleverd wordt.
Na contact opgenomen te hebben met Tele 2 werd mij verteld dat er in mijn centrale slchts 4 MB is of dat ik te ver woon van de centrale.
Toch kan ik me goed herinneren dat ik bij de aanmelding gecontroleerd heb op de site van Tele2 en dat toen niet die beperking werd vermeld. (dom dat ik geen printscreen gemaakt heb)
Nu is de check op 20MB niet meer aanwezig.

Wie weet waar ik kan kijken of mijn centrale al wel geschikt is voor 20 MB levering.

P.S. in het status ovverzicht staat verwachte technische oplevering 12 maart 2007 terwijl er telefonisch wordt meegedeeld dat het 5 februari is, er onduidelijk allemaal van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaCe1337 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:26:
[...]

Ja, extra betalen aan tweaknews, lees dit maar eens.
Klopt het dat Tweaknews ook een aanbieding heeft voor Tele2-abonnees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192551

Hopeloos, net zoals veel mensen, lijn opgeleverd (bij mij per 27/12 ) maar modem wordt geleverd per eind januari (1 maand na oplevering lijn). Volgens een helpdesk medewerker te weten aan de leverancier - altijd makkelijk natuurlijk om die de schuld te geven. In ieder geval wordt de abbo van de eerste maand gecrediteerd. Wat een waardeloos bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 203144 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:56:
[...]

Klopt het dat Tweaknews ook een aanbieding heeft voor Tele2-abonnees?
Yup, 10mb voor 4,95 ipv 7,95 en 20mbit voor 6,95 ipv 14,95

http://www.tweak.nl/?page=news/subscriptions/tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer bedankt voor je snelle reactie!

Alleen de link verwijst naar de standaard aanmeldingssite... Ik dacht, dat ik gisteren de actie voor Tele2-abonnees nog op de tweak.nl heb gezien. Nu kan ik de actie niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 09:21
MaCe1337 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:53:

Het is gelukt, ik ben over >:)
Ik haal nu iets van 14~15 mbit, en ik ga nog ff het modem verplaatsen want er zit nu iets van 8m telefoonsnoer achter, en dan moet ik wel wat meer halen denk ik zo :D

Geen stuiver betaald 8)
MaCe, heeft het verplaatsen van het modem zin gehad?? Ik heb sinds kort een 20 mbit (1500m v de centrale) en haal maar 1000kb/s!! Het schijnt dat ik dan net binnen de tolerantie val kan dat? :? Het moet toch echt sneller kunnen!

Bij mij zit er ongeveer ook 8m tussen de hoofdkabel en de splitter/modem, vandaar

edit: zelfs maar 1500m v de centrale

[ Voor 3% gewijzigd door Dzine op 03-01-2007 21:15 ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-04 06:57
Dacht dat alle problemen met Tele2 onderhand wel uit de lucht waren, maar ik zit hier toch met een probleem nu (weet dat we geen helpdesk zijn hier ;))
Heb zelf al bijna 2 jaar het Tele2 Voetbal abonnement en altijd zonder problemen gehad. Aansluiten werkte prima, en ook maar twee of drie keer geen internet gehad gedurende die 2 jaar. Nu hebben de ouders van mijn vriendin Tele2 Compleet genomen.

Natuurlijk was ik best bereid om die modem voor die mensen neer te zetten en de handleiding te doorlopen. Het was hetzelfde modem (DavoLink geval), dus zag geen problemen... totdat ik dat ding aangesloten had.

Als het goed is, gaan er tenminste 4 lampjes groen branden (of knipperen): Power, DSL, STS en INET. Geen probleem met de eerste drie, de vierde geeft echter rood (met een groen knippertje op de achtergrond) gedurende ongeveer een minuut. Daarna lijkt het alsof de gehele modem wordt gereset: STS begint weer opnieuw te knipperen, DSL gaat knipperen en wordt stabiel groen, daarna INET weer rood.
De telefoon die direct op de splitter is aangesloten, werkt overigens perfect, waardoor het voor mij lijkt dat de lijn zelf goed is overgezet (Tele2 zelf beweert ook dat zij de lijn hebben overgenomen van Demon).
Helpdesk heeft nog geen idee waar het aan kan liggen. Tele2 ziet dat het modem zich aanmeldt bij hen, alleen zie ik in het modem zelf dat er geen WAN-ip wordt uitgegeven aan de modem.
Ook de tweedelijns-support die er de afgelopen week naar zou kijken heeft nog niets van zich laten horen.

Mocht iemand iets soortgelijks hebben meegemaakt, kan diegene vertellen of (en zo ja: hoe) dit is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De link werkt toch wel! Echter alleen als je via een Tele2-verbinding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
Ik had hier ook wat meer van de snelheid verwacht, zit zo'n 1300 meter van de huiscentrale af.
Als ik een 100mb bin bestand download van de versatel servers (ook andere servers) dan haal ik maar 700kb/s, de upload is dan wel weer prima daarmee haal ik zo rond de 100kb/s.

Hier hadden ze ook onze ouwe verbinding afgesloten terwijl we het modem nog niet hadden, meerdere keren de helpdesk gebeld. Die hadden het erover dat het nog ongerveer een maand zou duren totdat we het modem zouden hebben.
Maar twee dagen later kwam er een man aan de deur met het modem _/-\o_

Edit:
Nadat ik het modem gerest had kwamen de snelheden boven de 1600kb/s uit :9

[ Voor 6% gewijzigd door martijn1992 op 04-01-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een proefabonnement van Tweakers. Gaat een stuk sneller dan via Tele2.

1 probleem: Er wordt maar via 3 poorten gedownload...

Is dit een kwestie van instellingen of is dit omdat het een proefabonnement is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08
Je kunt als Tele2-abonnee 2 verschillende abonnementen bij TweakNews afsluiten, 1 van 4,95 en 1 van 6,95 geloof ik. Met het abonnement van 4,95 heb je 4 draadjes tot je beschikking (max 4*2,5 mb = 10 mbit). Het abonnement van 6,95 geeft recht op 8 draadjes (= 20 mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heeft MaCe1337 me ook op gewezen inderdaad. Vandaar dat ik nu een proefabonnement voor 10 dagen heb afgesloten.

Maar heb je ook een idee waarom ik nu 3 draadjes gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
iemand anders die de laatste paar dagen last heeft van wegvallende internet verbindingen? (20 mbit versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 203144 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:33:
Daar heeft MaCe1337 me ook op gewezen inderdaad. Vandaar dat ik nu een proefabonnement voor 10 dagen heb afgesloten.

Maar heb je ook een idee waarom ik nu 3 draadjes gebruik?
Ligt wellicht aan de instellingen van je newsreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

MaCe1337 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:44:
[...]

Ligt wellicht aan de instellingen van je newsreader?
nah eerder dat ie HEEL snel de kleine pakketjes wil gaan ophalen. de TCPIP handshake is nog niet over of de 4e / 5e meld zich dan al aan... gevolg 3 ipv max 4 stuks! heb ik ook last van op ethernet (geen DSL) Snelheid lijd er btw niet erg onder! De 4e meld bij mij de dat ik al 4 in gebruik heb .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Shiva
  • Laatst online: 27-02 02:18

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

The_Cure schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:02:
Ook leuk...

Ben sinds november 2005 lid van Versatel met Compleet TV + Eredivisievoetbal (alles dus)

Nu heb ik na de pilot met digitale tv, de digitale tv erbij genomen. Kostte 5€ per maand meer (dus totaal 45€ eerste 6 maanden 40€), enige voorwaarde: huidige abo zou verlengt worden met 24 maanden.

Nu kreeg ik vandeweek een brief dat ik 10€ per maand (dus 55€) meer moet gaan betalen wil ik het eredivisievoetbal/digitale tv (dus mijn bestaanden, in de zomer verlengde abo )behouden...

Gebeld en uitgelegd. "Tja meneer er zit niks anders op..." toen zei ik "nieuwe klanten betalen hetzelfde bedrag (45) als ik nu doe voor hetzelfde pakket. Ik zou daar 10€ meer voor moeten gaan betalen, dat is een beetje schofterig tegenover bestaande klanten". "tja regels zijn regels meneer ik kan ook niet meer doen".

Toen zei ik of ik dan niet mijn abo kon verlengen met een nieuw abo (die hetzelfde pakket/prijs als ik nu heb). Zij "dat kan wel maar dat kost 99€ want het is een downgrade" ..... toen brak mijn klomp. Pakket met dezelfde onderdelen + dezelfde prijs = een downgrade... Toen wist ze het ook niet meer...

stelletje prutsers
Je hebt dan ook niet hetzelfde pakket dan die "andere mensen" Zij hebben namelijk tot 1 januari 2007 (ja dat is dus 10 dagen geleden voorbij) voetbal gratis in het pakket daarna vervalt het. Jij daarintegen hebt voetbal er nog steeds in. Je betaald dus in princiepe 10 euro voor voetbal. Het eerste half jaar was een actie voor je door het 10 euro goedkoper te maken.

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Shiva
  • Laatst online: 27-02 02:18

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Overigens is het nu zo dat je voor alle ADSL 2+ pakketten van Tele 2 (vroegere versatel) geen KPN abonnement meer nodig heeft om het af te sluiten (helaas kan dat nog niet via de site en zul je sales moeten bellen).

Verder is het TV pakket nu uitgesplits over 3 sub pakketen.

1 met alleen de videotheek erin, met andere woorden geen tv zenders maar je kunt altijd wat afhuren
2. met de basis tv zenders erin.
3. met alles erop en eraan.

Deze informatie is al wel op de site te vinden en word TV bronze, TV silver en TV gold genoemd.

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157370

Ook leuk...

stelletje prutsers
Het is een kwestie van geduld en geluk.
Afgelopen Juni stond ik ook voor hetzelfde probleem.
Je moet gewoon net zo lang proberen om een downgrade te krijgen onder de nieuwe voorwaarden, totdat je een "muts" aan de lijn krijgt die het niet snapt en gewoon de boel omgooit..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ook leuk...

stelletje prutsers
Je moet doen zoals ik heb gedaan, ik zat in hetzelfde schuitje en ik heb op de website gewoon een nieuwe verbinding aangevraagd, aangevinkt dat ik al ADSL had en als je dan je telnr. invoert zegt dat ding vrolijk: "U heeft nu ADSL family, u kunt overstappen op ADSL family" 8)7 (In jou geval is het iets anders maar het idee is duidelijk)

Ik heb voor de zekerheid overal screenshots van gemaakt want nergens staat iets over 99 euro, en ik heb nu dus 20mbit voor de prijs van 4mbit. En geen 99 euro betaald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urkelman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben van plan om tele2 compleet + tv silver te nemen. kan iemand mij vertellen hoe dat zit met die decoder, is het hetzelfde idee als digitenne? en heb je veel last van storingen? hoe zit het met de storingen van adsl? en hoe lang duurt over het algemeen een nieuwe aanvraag?

kortom wat is de kwaliteit van dit pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332

Theuno schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:13:
Sinds deze maand is het een en andere aan pakketen veranderd bij Tele2. Het is nu zo dat bij aanvraag GEEN kpn verbinding meer aanwezig hoeft te zijn >:)
Hee dat klinkt wel heel interessant :) Hier in (studenten)huis hebben we geen KPN-abonnement (wel een aansluitpunt) en geen behoefte aan telefonie.
Daarom leek me Tele2 Super wel interessant,
20 mbit voor 24,95.
Het is dus zo dat je wél kan aanvragen zonder actief KPN-abonnement? En moet je dan daarvoor aansluitkosten betalen? En komen er dan nog kosten bij op voor het gebruik van de lijn?

Ik vind het nogal vaag, omdat het nog niet op de website vermeld staat :? Iemand hier die het weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 16-04 21:13
boomsma schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:05:
Ik heb me op 12 december 2006 opgegeven voorr Tele2 20 MB compleet.

Zie net op mijn status dat er slechts 4 MB geleverd wordt.
Na contact opgenomen te hebben met Tele 2 werd mij verteld dat er in mijn centrale slchts 4 MB is of dat ik te ver woon van de centrale.
Toch kan ik me goed herinneren dat ik bij de aanmelding gecontroleerd heb op de site van Tele2 en dat toen niet die beperking werd vermeld. (dom dat ik geen printscreen gemaakt heb)
Nu is de check op 20MB niet meer aanwezig.

Wie weet waar ik kan kijken of mijn centrale al wel geschikt is voor 20 MB levering.

P.S. in het status ovverzicht staat verwachte technische oplevering 12 maart 2007 terwijl er telefonisch wordt meegedeeld dat het 5 februari is, er onduidelijk allemaal van Tele2.
ik heb me op 13 decemeber aangemeld voor Tele2 compleet met TV. Ook wou ik graag Behoud van het adsl signaal. Mijn Het net gaat er 13-1 uit. Werd gister gebeld door het net dat ze nog niets hadden gehoord van tele2 en dat mijn signaal naar het weekend wordt uitgeschakelt. Direct met Tele2 gebeld. Konden het ook niet helpen. Echte rmocht gelijk een monteursafspraak maken voor de installatie. Op 31-1 komt er monteur om de heleboel te installeren. Min de 2 vakantieweken hebben ze dus in een maand tijd geleverd. Valt me reuze mee na de verhalen hier. Maar jah ze zijn nog niets geweest... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Anoniem: 171332 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:46:
[...]

Hee dat klinkt wel heel interessant :) Hier in (studenten)huis hebben we geen KPN-abonnement (wel een aansluitpunt) en geen behoefte aan telefonie.
Daarom leek me Tele2 Super wel interessant,
20 mbit voor 24,95.
Het is dus zo dat je wél kan aanvragen zonder actief KPN-abonnement? En moet je dan daarvoor aansluitkosten betalen? En komen er dan nog kosten bij op voor het gebruik van de lijn?

Ik vind het nogal vaag, omdat het nog niet op de website vermeld staat :? Iemand hier die het weet? :)
Nope kost je niks meer of minder dat aanvragen zonder KPN abbo... in tegenstelling tot andere providers die het zelfde bedrag rekenen als een BelBasis abbo van KPN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

RammY schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:59:
[...]

Nope kost je niks meer of minder dat aanvragen zonder KPN abbo... in tegenstelling tot andere providers die het zelfde bedrag rekenen als een BelBasis abbo van KPN :P
0800-1602 en meld je aan zou ik zeggen. Gratis nummer.
Ik heb Tele2 Compleet TV, en daarbij was het gewoon mogelijk, neem aan dat het dus ook kan voor de andere pakketten.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Theuno schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:56:
[...]

0800-1602 en meld je aan zou ik zeggen. Gratis nummer.
Ik heb Tele2 Compleet TV, en daarbij was het gewoon mogelijk, neem aan dat het dus ook kan voor de andere pakketten.
Als ons huis is verbouwd ;)
Eerst nog 4x 30 meter utp en wat andere kabelzooi trekken... naar zolder vanuit de kelder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb Tele2 gemaild met mijn vraag, waarop zij antwoorden:

"U kunt sinds een aantal maanden Tele2 ADSL abonnementen aanvragen zonder dat er een actieve analoge telefoonlijn van KPN nodig is.
Op uw adres kunnen wij alle ADSL abonnementen leveren."

Wat bedoelen ze nou? Kan het bij alle abonnementen zonder KPN? Ik heb even gebeld met Tele2, zij zeggen dat je alleen Tele2 ADSL Compleet kan bestellen zonder actief KPN-abonnement.

Jammer, nu is Tele2 voor mij toch minder geschikt want telefonie hoef ik juist niet.
Overigens is het nu zo dat je voor alle ADSL 2+ pakketten van Tele 2 (vroegere versatel) geen KPN abonnement meer nodig heeft om het af te sluiten (helaas kan dat nog niet via de site en zul je sales moeten bellen).
Waar heb je deze info vandaan ? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 171332 op 15-01-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Op de website kun je de DSL pakketten bestellen OVER een BESTAANDE analoge lijn.
Wil je een aansluiting op kaal koper, (zonder KPN dus) dan kun je dat via Sales doen. (0800 - 1602).

Oftewel.. alles is mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RammY schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:27:
Op de website kun je de DSL pakketten bestellen OVER een BESTAANDE analoge lijn.
Wil je een aansluiting op kaal koper, (zonder KPN dus) dan kun je dat via Sales doen. (0800 - 1602).

Oftewel.. alles is mogelijk ;)
Ja ik heb dat dus geprobeerd en Sales gebeld, maar ik had zo'n meisje aan de telefoon, die ging het eerst navragen en kwam toen terug en zei dat het niet bij alle pakketten kon, alleen bij Tele2 Compleet.

Hoe weet jij het dan? Via Sales? Of had ik gewoon een dom meisje aan de telefoon die het ook niet wist :S En moet ik het gewoon nog ns proberen tot ik iemand aan de lijn heb die me wel Tele2 ADSL Super over kaal koper wil aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08
In het nieuws: Tele2 wil de uitzendrechten ook voor de komende jaren vasthouden. En ik zie dat de tele2 website vandaag een compleet nieuwe look heeft gekregen en dat de slogan van Tele2 is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

TweakersOnly schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:06:
In het nieuws: Tele2 wil de uitzendrechten ook voor de komende jaren vasthouden. En ik zie dat de tele2 website vandaag een compleet nieuwe look heeft gekregen en dat de slogan van Tele2 is veranderd.
Wauw O+

De 18e is de "technische oplevering" bij mij. Dan alleen nog wachten tot ze zo'n kerel langs kunnen sturen met de nodige hardware....

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 16:56

PowerSp00n

There is no spoon

Theuno schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:29:
De 18e is de "technische oplevering" bij mij. Dan alleen nog wachten tot ze zo'n kerel langs kunnen sturen met de nodige hardware....
Hoeveel tijd is er bij jou overheen gegaan vanaf het aanmelden (en welk product?)? Met de nieuwe site kan ik ook niet meer inloggen, maar voor het nieuwe adres ging de aanvraag er 1,5 maand over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 16:34
Bestaat er geen abo. met alleen 20Mb internet + telefonie?

Ik kan het iig. niet vinden op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-04 22:49

AngryAngel

Veni Vidi Vici

is wel mogelijk volgens helpdesk 20mb + tel

maar goed ik heb al meer dan half jaar tv compleet. heb ze ingebreken gesteld en laat contract weer ontbinden.
half jaar lang blokkerig beeld, haperingen en te lage inet snelheid (7-8Mbit).
volgens hun ligt aan capaciteit centrale, probleem moet Kpn oplossen. dat kan wel zo zijn maar dat is niet mijn probleem (buiten het feit om dat kpn echt geen concurenten gaat helpen).
dus gan nu naar tweakdsl met satelliet schotel voor tv :)

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kavorka schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:21:
Bestaat er geen abo. met alleen 20Mb internet + telefonie?

Ik kan het iig. niet vinden op de site..
Volgens sales in ieder geval niet, de miep wist te vertellen dat het een aktie is geweest.
4Mb + telefonie zonder KPN of 20Mb zonder telefonie met KPN. Ik wil net voorkomen om eerst een KPN abo af te moeten sluiten, voordat ik een internetabo kan aanvragen voor mijn nieuwe appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

En toch kan he... ff opnieuw bellen naar Sales dan ;)
Interne bronnen bij Tele2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 15-04 20:35
TweakersOnly schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:06:
Jup, da's veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.tele2.nl/shop/i/logo_tele2.gif

Ook de gele kleur in plaats van rood.

Een standaard GoTter ;)

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2