Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RammY schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:38:
En toch kan he... ff opnieuw bellen naar Sales dan ;)
Interne bronnen bij Tele2 ;)
Voor dezelfde prijs? Dat lijkt me sterk en anders is het waarschijnlijk niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb een Tele2 4Mb abonnement (staat niet in startpost).
De laatste tijd valt mijn internetverbinding steeds uit als ik een torrentprogramma laat draaien (ook als ik het aantal connecties en de snelheid drastisch verlaag, e.d.).
Hierover heb ik twee keer een bericht gestuurd naar Tele2 (via de website), maar ik krijg geen antwoord. Erg slecht.

Over twee maanden ga ik verhuizen, maar weet nog niet of ik mijn abo mee wil nemen enzo. Als ik wat anders wil (bv. internet en telefonie in één) dan moet ik zeker nu eigenlijk al gaan opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik ben ingegaan op de "aanbieding" om mijn voetbal te verlengen.

Daarin stond dat ik 50€ huurtegoed zou krijgen. Hoe kom ik erachter of ik dat heb gekregen en waar is dit tegoed te vinden?? Beetje vaag :)

En zie je dat tegoed steeds terug op je factuur? Ook als er iets afgeschreven is, of hoe gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

RammY schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:38:
En toch kan he... ff opnieuw bellen naar Sales dan ;)
Interne bronnen bij Tele2 ;)
op de vernieuwde website zeggen ze dat het niet kan
Ik heb nu geen vaste telefoonaansluiting bij KPN, kan ik dan ook Tele2 ADSL bestellen?
Tele2 ADSL kun je alleen bestellen als je nu een vaste, analoge telefoonaansluiting van KPN hebt.
bron

Het zou mij wel goed uitkomen als het wel zou kunnen, ik heb namelijk helemaal geen belang bij een abbonement met kpn.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

T-8one schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:31:
[...]
op de vernieuwde website zeggen ze dat het niet kan
[...]
Zie het inderdaad staan.. wel raar.
Een maat van me die ging verhuizen, die had geen vaste lijn nodig om daar op te verhuizen.
Een andere kennis had dat een paar maand geleden nog wel nodig!
En tevens weet ik ook van sommige mensen dat deze gewoon een abbo hebben afgesloten terwijl ze geen KPN lijn hebben liggen.
Tspreekt elkaar dan wel een beetje tegen.....

Kzou zeggen.. give it a try @ sales.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

RammY schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:31:
[...]

Zie het inderdaad staan.. wel raar.
Een maat van me die ging verhuizen, die had geen vaste lijn nodig om daar op te verhuizen.
Een andere kennis had dat een paar maand geleden nog wel nodig!
En tevens weet ik ook van sommige mensen dat deze gewoon een abbo hebben afgesloten terwijl ze geen KPN lijn hebben liggen.
Tspreekt elkaar dan wel een beetje tegen.....

Kzou zeggen.. give it a try @ sales.
Ik heb vanmiddag even gebeld.
In sommige (niet overal dus) gebieden kunnen ze inderdaad internet (4mb en 20mb) leveren zonder dat je een KPN abbo hebt/had of wilt.
Wel moet je dan het TELE2 bronze pakket nemen voor 32.95 (20mb), dus inclusief TV bronze.
Er komt wel nog 50 euro installatiekosten bij, ze hebben geen doehetzelf pakket meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:55

xon

Goed....ik heb iets geinigs :-)

Vandaag is mijn lijn opgewaardeerd van een 4 mb lijn naar een 20 mb lijn. Ik heb dit (om zeker te weten) nagevraagd bij de klantenservice van onze tele2 vrienden die het technisch bevestigde.

Toen ik net even (draadloos en beveiligd met 128kbs WEP) mijn speed ging checken kwam ik net een mb'tje hoger uit. ...ok fair..misschien toch nog niet over?

Even gebeld met TELE2 en ze kunnen met een snelheid van 15 mb naar het modem heen en weer gaan dus er is ECHT een 2mb verbinding. Terwijl ik aan de lijn zit en de tele2'er zijn lijstje afwerkt stop ik even de UTP kabel erin die ik had gebruikt om het apparaat te configureren (had even gereset) en tegelijkertijd disable ik de draadloze verbinding.

Ik zit nu te internetten op de UTP kabel en whaallaaa bijna 13 MB !!! Maar even opgehangen om zelf op onderzoek te gaan. Maar wat ik ook probeer...welke draadloze instellingen ik ook probeer..ik kom gewoon NIET boven de 5 MB te krijgen draadloos!! Op twee pc's en laptop getest met allen verschillende wifi kaartjes erin en allen zelfde snelheid. Uiteraard allemaal 100mbt G kaartjes.

Hoe is dit mogelijk en waar zit de beperking? Het kan toch NOOIT de helft schelen met de ontvangst op " uitstekend" (80%) op meerdere pc's.

Iemand hier ervaring mee en of een oplossing want dit is @#$%@#$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:44
xon schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:47:
Ik zit nu te internetten op de UTP kabel en whaallaaa bijna 13 MB !!! Maar even opgehangen om zelf op onderzoek te gaan. Maar wat ik ook probeer...welke draadloze instellingen ik ook probeer..ik kom gewoon NIET boven de 5 MB te krijgen draadloos!! Op twee pc's en laptop getest met allen verschillende wifi kaartjes erin en allen zelfde snelheid. Uiteraard allemaal 100mbt G kaartjes.
Je moet het programma TCP Optimizer even downloaden en de instellingen wijzigen. Kijk in de startpost van deze of een van de vorige Tele2 topics voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Volgens mij werkt de router van het Samsung modem niet zo goed, niet veilig. Ik wilde daarom een router aanschaffen en er tussen plaatsen, maar ik ben dus echt een noob in deze kwestie. Heb nooit een router gehad. Nou vraag ik me af of het verstandig is om dat te doen? En of ik dan geen problemen krijg met p2p bijvoorbeeld en online gamen.

+ Welke modem zou ik dan kunnen nemen, ik zoek eentje met een goede kwaliteits/prijs verhouding die makkelijk de snelheden 20000/1000 haalt. Liefst zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 21:18
The Mystic schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:10:
Volgens mij werkt de router van het Samsung modem niet zo goed, niet veilig. Ik wilde daarom een router aanschaffen en er tussen plaatsen, maar ik ben dus echt een noob in deze kwestie. Heb nooit een router gehad. Nou vraag ik me af of het verstandig is om dat te doen? En of ik dan geen problemen krijg met p2p bijvoorbeeld en online gamen.

+ Welke modem zou ik dan kunnen nemen, ik zoek eentje met een goede kwaliteits/prijs verhouding die makkelijk de snelheden 20000/1000 haalt. Liefst zo goedkoop mogelijk.
Je zult het samsung/davolink modem/router moeten houwen, dit zijn namelijk de enigste die werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
martijn1992 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:07:
[...]

Je zult het samsung/davolink modem/router moeten houwen, dit zijn namelijk de enigste die werken :(
Maar ik krijg de port triggering niet werkend bijvoorbeeld. Als ik een porrt open dan staat hij ook echt open en kan alles erdoorheen. Dat is toch niet zo best dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

martijn1992 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:07:
[...]

Hij wil een router achter het samsung modem plaatsen. Dat kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Laatst online: 29-05 21:18
MaCe1337 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:06:
[...]

Hij wil een router achter het samsung modem plaatsen. Dat kan prima.
Dan heb ik het niet helemaal goed gelezen, heb ik hier ook het is alleen wel een gedoe met poorten fowarden want je moet het op beiden instellen.

Je moet ook de router in een ander Ip range zetten, anders komen er namelijk conflicten met het modem. Kijk anders hier voor meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 27-05 19:45
ik wil hier even een open vraag stellen. Ik leg de situatie nu voor en de situatie die ik idealiter zou willen. Voor zover ik kan zien is dit niet mogelijk maar wat is jullie advies hoe dit aan te pakken (evt. niet bij tele2)?

NU:
- buren (mijn ouders) hebben ISDN met twee telefoonnummers. Een door hun in gebruik een door mij. Zelf heb ik geen telefoonaansluiting
- ik heb internet via de kabel (delen we ook)
- tv via kabel (digitaal, dvb-c via mediacenter pc)
totale kosten plm. 26 isdn + 48 kabel + belkosten = 80+

Optimaal:
- telefoon 2 lijnen
- nummerbehoud van beide telefoonnummers...
- internet 20MB
- aansluiting bij mij (heb ik nog een belastingvoordeeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

martijn1992 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:53:
[...]

Dan heb ik het niet helemaal goed gelezen, heb ik hier ook het is alleen wel een gedoe met poorten fowarden want je moet het op beiden instellen.

Je moet ook de router in een ander Ip range zetten, anders komen er namelijk conflicten met het modem. Kijk anders hier voor meer info ;)
Ja dat is idd een gedoe, maar nu kan hij dus de tweede router in een DMZ zetten, en gewoon alle port forwarding hoef je dan alleen nog maar in die 2e router te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 17:01

mees

Duuuussss...

Ik ben dat Tele2 he-le-maal zat!

Ik heb op 12 september mijn verhuizing doorgegeven, en afgelopen woensdag ben ik eindelijk aangesloten. Maar juich niet te vroeg.... De topsnelheid die ik in de afgelopen dagen heb kunnen halen: 1,2 kb/s.

Televisie is ook niet echt geweldig met die snelheid.. Heb er een filmpje van, bezig met uploaden, maargoed, dat gaat niet snel met 480 b/s he...

En dat noemen ze een 20 mbit verbinding...

[ Voor 5% gewijzigd door mees op 21-01-2007 15:18 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 27-05 19:45
voor de zekerheid: de modems die tele2 levert hebben geen inkomende aansluiting voor een pstn-lijn of wel? Kan ik mijn KPN-lijn hier op aansluiten (ontvangen telefoontjes op oude nummer) en uitaand telefoneren via VOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

mees schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:13:
Ik ben dat Tele2 he-le-maal zat!

Ik heb op 12 september mijn verhuizing doorgegeven, en afgelopen woensdag ben ik eindelijk aangesloten. Maar juich niet te vroeg.... De topsnelheid die ik in de afgelopen dagen heb kunnen halen: 1,2 kb/s.

Televisie is ook niet echt geweldig met die snelheid.. Heb er een filmpje van, bezig met uploaden, maargoed, dat gaat niet snel met 480 b/s he...

En dat noemen ze een 20 mbit verbinding...
Goh.. zou je je dan niet eens gaan afvragen wat er mis is?
Ik vind dit altijd van die leuke opmerkingen... en nu? Nu heb je een erg trage verbinding... maar wat is er de oorzaak van.
Ik zou zonder dat je teveel gaat speculeren of anderen de schuld geeft toch es gaan bellen richting Tele2 ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door RammY op 21-01-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

maxtrash schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:27:
voor de zekerheid: de modems die tele2 levert hebben geen inkomende aansluiting voor een pstn-lijn of wel? Kan ik mijn KPN-lijn hier op aansluiten (ontvangen telefoontjes op oude nummer) en uitaand telefoneren via VOIP?
Technisch gezien kan Tele2 wel leveren wat je zoekt, maar ik denk dat je eerst de isdn lijn moet opheffen of om laten zetten naar analoog voordat Tele2 je kan porteren.
Bij Tele2 krijg je het Kpn nummer mee (wordt geporteerd) en je krijgt een extra nummer met kengetal van je woonplaats.
Beide isdn nummers porteren lukt denk ik niet en wat Kpn met de nummers doet als je naar analoog gaat weet ik niet, eentje kan je wel behouden denk ik :)
Als Tele2 je aansluit gaat je Kpn nummer vanzelf naar de voip lijn en soms moet je doorschakelen gebruiken als telefonie later dan internet wordt aangesloten (als Kpn je nummer te laat porteert).
De isdn telefoons kan je volgens mij niet meer gebruiken (tenzij dit met een centrale op een analoge lijn kan) dus voor beide lijnen heb je nieuwe analoge telefoons nodig :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 09:20

PowerSp00n

There is no spoon

Inmiddels is de verwachting dat die lui er 2 maanden over doen om je internet / telefonie verbinding op te leveren... wwaaaat!? Waar zijn ze mee bezig daar?

Tele2 Compleet zonder KPN aansluiting (en andere abo's denk ik) kun je telefonisch aanvragen, althans ik moet nog zien dat het aangesloten gaat worden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 17:01

mees

Duuuussss...

RammY schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:11:
[...]

Goh.. zou je je dan niet eens gaan afvragen wat er mis is?
Ik vind dit altijd van die leuke opmerkingen... en nu? Nu heb je een erg trage verbinding... maar wat is er de oorzaak van.
Ik zou zonder dat je teveel gaat speculeren of anderen de schuld geeft toch es gaan bellen richting Tele2 ofzo.
Denk je niet dat ik al hele dagen aan de telefoon heb gezeten? Heerlijk, mensen die al een mening over een ander hebben op basis van een paar regels tekst... |:(

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

maxtrash schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:27:
RJ-11 Plug / PSTN plug kan je aansluiten op de IAD(input ADSL2+ signaal). Dit is de zeg maar de analoge telefoon kabel.
Verder zitten er ook twee telefoon aansluitingen op voor naar je Telefoons. 1 voor VOIP en de andere voor nog niks ivm dat deze via de splitter gaat ( KPN nummer dus). Als Tele2 je nummer heeft geporteerd heb je dus KPN nummer op TEL1 en het Tele2 nummer gaat van de TEL1 naar de TEL2 poort. Splitter kan je daarna ook verwijderen.

check anders de handleidingen eens op Tele2:

http://clogic.versatel.nl.../mm/manual_IAD_v0dot3.pdf

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 23-01-2007 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik heb op 30 november een Tele2 20 Mbit internet aangevraagd. De lijn is technisch opgeleverd op 13 december. Op 13 december had ik nog steeds geen modem. Ik kreeg toen een brief dat de modem voor 28 december zou worden geleverd. Op 28 december nog steeds geen modem. Na een belletje kreeg ik te horen dat het vanwege de drukte de modem later zou worden geleverd en ik op een brief moest wachten van Tele 2.

Ik kreeg enkele dagen later een brief waarin stond dat ik de modem nu voor 22 januari zou ontvangen. Op 23 januari nog steeds geen modem. Ik heb ze gebeld en ze zeiden deze keer dat ik de modem voor 3 februari zou gaan ontvangen. Ik was hier niet mee eens en wou het opzeggen. Maar dat kon volgens de telefonist niet omdat dat in de algemene voorwaarden stond. Tele2 mocht de modem laat leveren. Ik kon er niets aan doen.

Het is inmiddels 2 maanden na mijn bestelling. Ik heb geen gebruik kunnen maken van de diensten en zoals het naar uitziet zal de modem voor 3 februari ook niet arriveren.

Is 2 a 3 maanden wachten op een modem normaal? Is het normaal dat ik niet kan afzien van dit abonnement omdat ik zo lang moet wachten?

Ik maak nu notabene illegaal gebruik van internet via wifi (buren) omdat ik mijn brood verdien met internet. Ik kan niet 2 maanden zonder. En ik kan ook nergens anders een abonnement aanvragen omdat ik volgens Tele 2 niet mag opzeggen.

Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Laatst online: 26-05 19:51
Ok laat ik mijn verhaaltje zeggen over tele2.

Wij (ik en ouders) hebben zonnet Lite abbo wat nu niet meer bestaat door overname versatel/tele2.
Toch betalen wij na uitzoeken nog steeds het bedrag van 25 euro+(13 euro kpn) per maand!
Nu blijkt na het bellen van de helpdesk dat je 1x per jaar het bedrag van je abbo mag aanpassen naar de actie tarieven. In dit geval zou dat betekenen dat we iets van 19 euro p/m zouden betalen voor de tele2 basis snelheid en nog iets sneller gaan ook.

Het is belachelijk dat de consument dit zelf in de gaten moet houden en aan moet geven. We hebben gewoon 2 jaar teveel betaald! 8)7

Nu kunnen we kiezen:
Upgraden naar Adsl Super 20mbt (is toch even duur :| )
Is dit slim? We zitten namelijk nog steeds met een standaard kpn/alcatel? modem....
of krijg je die nieuwe Wireless multi PC modem toegestuurd bij een upgrade?

Original4u...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je krijgt het nieuwe modem gratis, dus dat lijkt mij wel winst :)
Let even op of het modem leverbaar is, anders krijg je straks hetzelfde probleem als de anderen, nl. dat je lijn naar adsl2 wordt omgezet waardoor je huidige modem niet meer werkt :/
Je kan dan beter wachten met overstappen tot de nieuwe modems op voorraad zijn bij Tele2 :)

@quilix:

Ik snap niet helemaal waarom je een consumenten abo neemt als het voor je bedrijf is, dan kan je idd geen schade claimen i.v.m. het laat leveren van het modem.
Het veel te laat leveren van het modem is een wanprestatie van Tele2, dat lijkt me genoeg reden voor Tele2 om een opzegging te honoreren ....
Overigens krijg je wel je abo geld terug over de periode dat je geen gebruik van adsl kon maken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Dus bij een upgrade waar in dit geval een nieuwe modem voor nodig is(adsl2), krijg je de nieuwe modem ook gratis?

Bedankt ik zal het uit gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Laatst online: 29-05 08:47
Ik zit ook te denken om TELE2 te nemen, heb nu Casema kabel en dit is gewoon duur voor snelheid die ik krijg.

Ik heb geen werkende analoge lijn in mijn huis liggen, dus ik moet deze aan laten sluiten door KPN.
Is het niet zo dat ik een jaar contract met KPN aanga als ik een analoog abo afsluit?

Hoef ik dan niet de resterende maanden extra te betalen als TELE2 de lijn overneemt een maand na opleveren van de KPN?

Telefonie hoef ik niet dus nummers porteren boeit niet.

Kan Tele2 deze hele procedure niet uit mijn handen nemen?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

dorkie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:17:
Ik zit ook te denken om TELE2 te nemen, heb nu Casema kabel en dit is gewoon duur voor snelheid die ik krijg.

Ik heb geen werkende analoge lijn in mijn huis liggen, dus ik moet deze aan laten sluiten door KPN.
Is het niet zo dat ik een jaar contract met KPN aanga als ik een analoog abo afsluit?

Hoef ik dan niet de resterende maanden extra te betalen als TELE2 de lijn overneemt een maand na opleveren van de KPN?

Telefonie hoef ik niet dus nummers porteren boeit niet.

Kan Tele2 deze hele procedure niet uit mijn handen nemen?
In sommige regio's kunnen ze dat, maar dan moet je wel een abbo inclusief telefonie nemen.
Ik ben juist verhuisd, en heb nog geen KPN abbo/lijn geregeld.
Op de website staat dat ze het niet kunnen, maar als je even belt kunnen ze na een postcodecheck zien of het mogelijk is. Je kunt dan 20mb nemen voor 32.95 p/mnd (tele2 bronze) zonder KPN abbo.
De levertijd is wel wat aan de lange kant (6/7 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 22:14
Ook ik ben van plan om over te stappen op Tele 2 (+ Gold). Ik hoef 'pas' op 31 mei 2007 een nieuwe provider te hebben.

Wat zouden jullie doen? Wachten op een nieuwe actie van Tele2 of nu alvast de boel in gang zetten?

Ik lees hier natuurlijk verschillende reacties op de service e.d. van Tele2, ik besef me terdege dat mensen met negatieve ervaringen zich eerder zulen uiten dan mensen met positieve ervaringen (het zit in de mens :)). Zijn er echter nog meer mensen met positieve ervaringen?

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Nou haha,

Hier in igg een negatieve:

Opgebeld voor een upgrade naar Super aangezien we nu nog de "Lite" versie hebben en al 2 jaar teveel betalen. Reactie is vervolgens: Nee meneer dat kan niet u ligt te ver van de centrale (900m) en we zijn bezig met de lite verbindingen.

Ow wat gaat er dan gebeuren? Sneller, goedkoper?, duurder?
Dat kunnen ze nog niet zeggen :O
Ga nu overstappen naar Planet of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Het zou kunnen zijn dat jij inderdaad te ver van een centrale afwoont die ADSL2+ beschikbaar heeft.
Op welke centrale zit je nu?

-- Edit:
Als ik te rade ga op de postcode van jou wijkcentrale (Pij), dan is deze niet ADSL2+ voorbereid.
Vandaar dat je dan tever weg zou zitten.
Je zit er precies midden in...
Te ver van:
- Berkel en Roderijs (Bek) / Bergsschenhoek (Berh)
- Delft (Dt-Vhf / Dt-C)
- Leidschendam (Gv-Lsdm_
- Een van de andere Gv centrales (Gv-Rwk etc)

Het ligt er dus maar net aan welke postcode dat je hebt en hoe KPN de infrastructuur toen aan heeft gelegt helaas.

[ Voor 64% gewijzigd door RammY op 30-01-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 18:13
Als ik op de tele2 site zoek bestaat er geen abbonement voor telefonie en surfen met 20mbdown en 1 mb up.

Dit is wel mogelijk als men er tv bij pakt.

Is dit pas sinds jongstleden of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

J.E.T schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:26:
Als ik op de tele2 site zoek bestaat er geen abbonement voor telefonie en surfen met 20mbdown en 1 mb up.

Beetje vreemd ja, vooral omdat 4Mb net zoveel kost als 20Mb als je er maar een tv pakket bij neemt :/
De goedkoopste (bronze) kan dus ook, dan kost het niet zoveel meer en je hebt toch 20Mb >:)
Overigens denk ik dat ze problemen hebben met de kwaliteit als ze tv en 4Mb samen leveren, theoretisch zou de lijn dan 8Mb aan moeten kunnen maar kennelijk werkt dat niet zo goed (of ze leveren in feite 20Mb met een cap op 4Mb wat niet fijn is voor het tv signaal) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 26-05 09:36
HET WERKT _/-\o_

Korte beschrijving:
13 december aangevraagd met behoud adsl signaal
15 jan gebeld door het net dat ze niets gehoord hadden van tele2 en me signaal de 16e uit de lucht ging.
De 23e ging het signaal daadwerkelijk uit lucht.
Vanaf 30-1 werkte de tele2 verbinding.
Op 31-1 een monteur over de vloer die het boeltje aan elkaar geknoopt heeft. Aardige vent, hulde voor versatel dat ze een normaal bedrijf inhuren, zie dit nog wel is anders :+

Nog geen tests gedaan met de verbinding. Eerste indruk is super.
TV is echt scherp op de lcd, mooie kleuren. Had hiervoor schotel en het tv signaal is zeker vergelijkbaar. Ondanks dat de modem niet bij de isra is geplaats draait de tv super (was op eigen riscico :+) zappen gaat redelijk snel, net veel langzamer dan op de schotel. Uitzendinggemist is ook een leuke functionaliteit!

Later meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

gewoon even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 12:07
Dag mede tweakers,

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar kan iemand mij vertellen welke instellingen ik goed moet instellen zodat ik mijn pc van buitenaf kan benaderen ? Heb al het een en ander geprobeerd maar it just wont work.... so please help me out :|

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Er is inderdaad geen 20mb abbo voor alleen internet en telefonie.

20mb is even duur als 4mb, alleen moet je er dus tv-bronze bij kopen a 2.95.
Een beetje vreemd, maar het minimale prijsverschil is misschien te verklaren doordat ze hopen dat je online films gaat huren waar ze dan weer op kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Bij mening andere provider kan ik geen 20mb abbo nemen.

Bij tele2 wordt daar niks van vermeld.

Mijn postcode: 5821AE , huisnummer 8.

Is het dan uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Mooie korte afstand van de centrale (140m) ;) maar helaas is jou centrale ( Vlbk-C ) niet ADSL2+ voorbereid.

Dat zal dan toch een adsl1 abbo moeten worden... wat overigens voor een 8 mbit verbinding ofzow mega duur is bij KPN.
Ik betaal me nu al scheel voor 6144/768 (52 Euri) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Dus een 20mb/s verbinding van tele2 kan dus niet.

Raar dat de tele2 site dat zelf niet aangeeft dan maargoed.

Ik ga even zoeken naar het goedkoopste adsl1 abbo + bellen met minimaal 1mb up.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 01:10
Ik zit er over te denken om Tele2 Adsl2+ en TV-gold te nemen.

Maar wat ik wil voorkomen zijn de drama's die ik met UPC meegemaakt heb.
Bij UPC had ik standaard zo'n 33% packetloss met een gemiddelde ping van 80~160ms. Ik kan je wel zeggen dat het dan niet meer zo leuk online gamen is :'(
Sinds ik over gegaan ben op XS4all ADSL en later KPN direct ADSL heeft in 3 jaar mijn internet verbinding er 3x uitgelegen voor zover ik weet. Mijn Gemiddelde ping is 10ms en packetloss komt zogoed als niet meer voor.

Daarom vroeg ik mij af hoezit het met:
1 - de stabiliteit van de verbinding
2 - de gemiddelde ping tijden
3 - packetloss

Hierover heb ik zosnel niets in dit topic kunnen vinden. Misschien dat iemand mij hierop antwoord kan geven.

Be true to yourself and be honest to others,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 22-05 14:46
QUILIX schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:46:
Ik heb op 30 november een Tele2 20 Mbit internet aangevraagd. De lijn is technisch opgeleverd op 13 december. Op 13 december had ik nog steeds geen modem. Ik kreeg toen een brief dat de modem voor 28 december zou worden geleverd. Op 28 december nog steeds geen modem. Na een belletje kreeg ik te horen dat het vanwege de drukte de modem later zou worden geleverd en ik op een brief moest wachten van Tele 2.

Ik kreeg enkele dagen later een brief waarin stond dat ik de modem nu voor 22 januari zou ontvangen. Op 23 januari nog steeds geen modem. Ik heb ze gebeld en ze zeiden deze keer dat ik de modem voor 3 februari zou gaan ontvangen. Ik was hier niet mee eens en wou het opzeggen. Maar dat kon volgens de telefonist niet omdat dat in de algemene voorwaarden stond. Tele2 mocht de modem laat leveren. Ik kon er niets aan doen.

Het is inmiddels 2 maanden na mijn bestelling. Ik heb geen gebruik kunnen maken van de diensten en zoals het naar uitziet zal de modem voor 3 februari ook niet arriveren.

Is 2 a 3 maanden wachten op een modem normaal? Is het normaal dat ik niet kan afzien van dit abonnement omdat ik zo lang moet wachten?

Ik maak nu notabene illegaal gebruik van internet via wifi (buren) omdat ik mijn brood verdien met internet. Ik kan niet 2 maanden zonder. En ik kan ook nergens anders een abonnement aanvragen omdat ik volgens Tele 2 niet mag opzeggen.

Ik ben ten einde raad.
toon volledige bericht
Wat late reactie, maar ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Half december Telefonie+Internet+TV besteld. Kreeg eind deze maand te horen dat de oplevering nog steeds niet kon aangezien er een tekort aan modems is...1e opleverdatum die ze aangaven was 3 maart. Dit zou dus ook voor mij betekenen dat ik 2,5 maand moest wachten tussen aanvraag en oplevering. Ik gaf de jongeman aan de service desk te kennen dat ik daar absoluut niet mee akkoord ging. Waarop hij zei dat er niks aan gedaan kon worden. Ja ik kon annuleren, maar dat zou mij 125,- kosten. Op dat moment werd ik wat lastiger en vroeg of hij mij kon doorverbinden met afdeling verkoop. Na lang wikken en wegen deed de jongeman dat uiteindelijk.... Afdeling verkoop: hele verhaal gedaan, snapte mijn frustratie, boden meteen 2 maanden gratis aan maar wel echt pas vanaf begin maart. Ook hier ging ik niet mee akkoord en toen zei afdeling verkoop dat ze kosteloos mijn order gingen annuleren, omdat het begrijpelijk is dat het onacceptabel is dat zoiets zolang zou duren...
Moraal: als je er vanaf wil omdat 3 maanden wachten te lang is...het is mogelijk. Afdeling verkoop moet je zijn...

Wat ik niet begrijp: Tele2 is een waar reclame offensief begonnen, maar ze kunnen gewoon niet leveren, lijkt mij niet goed voor je klanttevredenheid.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
ChefChocolateball schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:31:
[...]

Wat late reactie, maar ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Half december Telefonie+Internet+TV besteld. Kreeg eind deze maand te horen dat de oplevering nog steeds niet kon aangezien er een tekort aan modems is...1e opleverdatum die ze aangaven was 3 maart. Dit zou dus ook voor mij betekenen dat ik 2,5 maand moest wachten tussen aanvraag en oplevering. Ik gaf de jongeman aan de service desk te kennen dat ik daar absoluut niet mee akkoord ging. Waarop hij zei dat er niks aan gedaan kon worden. Ja ik kon annuleren, maar dat zou mij 125,- kosten. Op dat moment werd ik wat lastiger en vroeg of hij mij kon doorverbinden met afdeling verkoop. Na lang wikken en wegen deed de jongeman dat uiteindelijk.... Afdeling verkoop: hele verhaal gedaan, snapte mijn frustratie, boden meteen 2 maanden gratis aan maar wel echt pas vanaf begin maart. Ook hier ging ik niet mee akkoord en toen zei afdeling verkoop dat ze kosteloos mijn order gingen annuleren, omdat het begrijpelijk is dat het onacceptabel is dat zoiets zolang zou duren...
Moraal: als je er vanaf wil omdat 3 maanden wachten te lang is...het is mogelijk. Afdeling verkoop moet je zijn...

Wat ik niet begrijp: Tele2 is een waar reclame offensief begonnen, maar ze kunnen gewoon niet leveren, lijkt mij niet goed voor je klanttevredenheid.... :?
toon volledige bericht
lijkt me inderdaad niet goed.
Wel appart had ook halverwege december aangevraagd. En ben al vrolijk aan het internetten, bellen en tv kijken.. niets gehoord van een modem probleem?? zou dit komen doordat ik een installatie met monteur had, die die dingen wel op voorraad hebben ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
  • Laatst online: 11-04 20:26
Ik twijfel of ik tele2 of orange family moet nemen.

zijn jullie algemeen tevreden met tele2, qua prijs, klantenservice en addertjes onder het gras :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
ethrellik schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:37:
Ik twijfel of ik tele2 of orange family moet nemen.

zijn jullie algemeen tevreden met tele2, qua prijs, klantenservice en addertjes onder het gras :X
Behalve (bij de meeste abonnementen) de 2 jarige contracten zijn er volgens mij geen ehh..addertjes...owja..de modems schijnen slecht tot niet leverbaar te zijn....

Als ik kan stap ik over naar Orange....dezelfde snelheid voor minder geld :+ owja..die TV van T2 vind ik toch niet interessant (nog geen 40 tv zenders :() 'k blijf voor TV gewoon bij @Home....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
TheVMaster schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:48:
[...]

Behalve (bij de meeste abonnementen) de 2 jarige contracten zijn er volgens mij geen ehh..addertjes...owja..de modems schijnen slecht tot niet leverbaar te zijn....

Als ik kan stap ik over naar Orange....dezelfde snelheid voor minder geld :+ owja..die TV van T2 vind ik toch niet interessant (nog geen 40 tv zenders :() 'k blijf voor TV gewoon bij @Home....
Dat van die modems heb ik ook gelezen ja, maar zou jij alleen voor de prijs naar Orange gaan? Het scheelt namelijk amper en als je nu een goeie snelle stabiele verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Weet iemand of bij Tele2 poort 25 open staat? Dus of ik een eigen mailserver kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Niet bij de Compleet Lite varianten volgensmij.
Wel bij gewoon Tele2 Compleet (+ ***)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zijn er nog ontwikkelingen op het WPA gebied.
Eindelijk het draadloze gedeelte van het modem maar eens aan gezet, maar ik wil wel graag WPA.

Maar hoe zat dat ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44226

Ok, ook ik zit nu in het dilemma: verhuizen van woning, dus nieuw Internet, telefonie en televisie-abbo aanschaffen. Ik heb eerste KPN Mine bekeken, ziet er leuk uit maar dan komt het:
Waarom kan ik:
- Internet 8mbit+TV bestellen
- Internet 8mbit+Telefonie bestellen

Maar geen:
-Internet 8mbit+TV+Telefonie bestellen? Alleen 3mbit internet! Vrij vaag. Ik bellen naar KPN, de mevrouw aan de telefoon snapte er ook niets van en zei dat ze niet wist wanneer het zou komen.

Nouja, toen Tweakers maar even geraadpleegd en dan zie je dat Tele2/Versatel ook aan IP-TV doet inclusief de extra's EN 20mbit ADSL!
Nou nou nou. Dat is interessant.

Maar iemand enig idee. Waarom biedt KPN geen snelle ADSL lijn i.c.m. IP-TV en Bellen aan?
En waarom biedt Tele2 geen onbeperkt bellen aan? (Zoals dit bij KPN voor €10 extra is.)

En, ik mis Discovery Science in het TV lijstje van Tele2 :)

Nouja, ik bel Tele2 ook nog even. Zoiezo om even die helpdesk te controleren, want met KPN heb ik het, na enkele andere kwesties van nog geen jaar geleden, aardig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Anoniem: 44226 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:21:
Ok, ook ik zit nu in het dilemma: verhuizen van woning, dus nieuw Internet, telefonie en televisie-abbo aanschaffen. Ik heb eerste KPN Mine bekeken, ziet er leuk uit maar dan komt het:
Waarom kan ik:
- Internet 8mbit+TV bestellen
- Internet 8mbit+Telefonie bestellen

Maar geen:
-Internet 8mbit+TV+Telefonie bestellen? Alleen 3mbit internet! Vrij vaag. Ik bellen naar KPN, de mevrouw aan de telefoon snapte er ook niets van en zei dat ze niet wist wanneer het zou komen.

Nouja, toen Tweakers maar even geraadpleegd en dan zie je dat Tele2/Versatel ook aan IP-TV doet inclusief de extra's EN 20mbit ADSL!
Nou nou nou. Dat is interessant.

Maar iemand enig idee. Waarom biedt KPN geen snelle ADSL lijn i.c.m. IP-TV en Bellen aan?
En waarom biedt Tele2 geen onbeperkt bellen aan? (Zoals dit bij KPN voor €10 extra is.)

En, ik mis Discovery Science in het TV lijstje van Tele2 :)

Nouja, ik bel Tele2 ook nog even. Zoiezo om even die helpdesk te controleren, want met KPN heb ik het, na enkele andere kwesties van nog geen jaar geleden, aardig gehad.
toon volledige bericht
welke vraag had je nou over tele2 :+
Waarom geen onbeperkt bellen? Vraag tele2 8)

Maar goed ik zat voor dezelfde afweging in december, vooral de prijs heeft bij mij de doorslag gegeven voor tele2 te kiezen. Vondt de KPN met de geleverde diensten vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
@Joepie

In de versatel tijd kon je voor 5 euro extra onbeperkt vaste nummers bellen, nu is dat afgeschaft en standaard kun je alleen in de daluren onbeperkt bellen tegen starttarief.

Komt ook niet meer terug als je t mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Erik1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:23:
@Joepie

In de versatel tijd kon je voor 5 euro extra onbeperkt vaste nummers bellen, nu is dat afgeschaft en standaard kun je alleen in de daluren onbeperkt bellen tegen starttarief.

Komt ook niet meer terug als je t mij vraagt...
Je kan het proberen en vragen om aktiecode 568 :+
Heeft begin vorig jaar heel even per ongeluk op de site gestaan, ik was te laat maar heb het via een mailtje gevraagd en toch gekregen op 9 januari 2006 ;)
ADSL 2+ verbinding met 4 Mb Internet + Telefonie.
Telefonie inclusief gratis bellen naar alle vaste nummers binnen Nederland (excl. servicenummers), tot 4 Mbp/s internetten. Contractsduur 2 jaar. Je KPN abonnement wordt opgezegd en je behoudt je KPN nummer. Voor 29.95 per maand. Actiecode 568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is idd interessant. Ok, ik ben bij de Primafoon geweest want die vrouwen aan de telefoon weten niet erg veel.

Die dude wist mij uit te leggen dat de bandbreedte (3mbit Internet+Bellen+TV) los staat van IPTV. Dus mocht ik IPTV aanzetten, gaat er geen internetbandbreedte verloren. Duidelijk. Nu wist hij mij ook te vertellen dat de 3mbit niet hoger is omdat simpelweg de kopere telefoonlijnen dit niet aankunnen. Dit was mij ook bekend met het ADSL2 verhaal, dus dat kon ik ook wel geloven.

Waarom biedt Tele2 dan wel een totaalpakket aan met 20mbit Internet en alle toeters en bellen erop en er aan? En blijft de snelheid acceptabel als ik TV ga kijken (met bijvoorbeeld twee televisies/decoders.)

Wat een moeilijke keuze is dit zeg!

De Tele2 helpdesk is in ieder geval wel veel meer behulpzaam dan die van KPN, dus dat is zoiezo een goed +punt.

Nu zou ik graag iedereen zijn mening + argumenten willen horen, zowel positief als negatief over Tele2 en KPN Mine. Ook vooral omdat ik dit niet in de GoT search kan terugvinden en ook niet op google. Misschien een handig hulpmiddel om te vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

2 decoders kan volgens mij niet bij Tele2, iig niet standaard.
Het modem heeft wel 2 uitgangen voor decoders. (en dus ook maar 2 voor pc's)

20mbit haal je ook niet met tele2, is gecapped op 14 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan decoders bij bestellen (heb ik mij laten vertellen.)

14mbit is nog altijd sneller dan de 3mbit van KPN. Wat een dilemma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
hjs schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:08:

20mbit haal je ook niet met tele2, is gecapped op 14 geloof ik.
Anoniem: 44226 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:46:
Je kan decoders bij bestellen (heb ik mij laten vertellen.)

14mbit is nog altijd sneller dan de 3mbit van KPN. Wat een dilemma!
Ik zou zeggen lees de StartPost ffies :+ Daar staat het keurig in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Anoniem: 44226 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:59:
Waarom biedt Tele2 dan wel een totaalpakket aan met 20mbit Internet en alle toeters en bellen erop en er aan? En blijft de snelheid acceptabel als ik TV ga kijken (met bijvoorbeeld twee televisies/decoders.)
Mag ik je er even op wijzen dat het TOT 20Mbit is, en voor Tele2 is 6Mbit (zonder nog de decoder aan) al voldoende voor dit abonnement (dus 2Mbit als je de deco aan zou zetten).

KPN is wat dat betreft gewoon wat conservatiever en realistischer, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:45

Largo

Donderdraak

hjs schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:08:
maar 2 pc's? Ik neem aan dat een switch de mogelijkheden enigszins uitbreidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ja, ik heb er een andere draadloos accespoint achterstaan met 4 lan aansluitingen

[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 07-02-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:16

Speedmaster

Make my day...

Wel even goed controleren hoever je vanaf de centrale zit want na 1 Km gaat je snelheid al knap onderuit, overigens zoals al aangegeven zit er een cap op lijn waardoor je max 15 mb en een beetje haalt.
Service van Tele2 kan flink tegenvallen.
Netwerk is niet altijd stabiel.
Modem is helemaal dicht geschroefd en een ander modem kan niet.
Bij tv kan het zijn dat je beeldkwaliteit te wensen overlaat.
TV-Decoder schakelt traag tussen kanalen, en je kan maar 1 TV per decoder aansluiten.
Extra decoder kost je 50 Euro en moet je officieel aanvragen.
Levertijd van je modem kan oplopen tot 2 maanden.

Moet ik nog effe doorgaan......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuut-Tuut schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:40:
Wel even goed controleren hoever je vanaf de centrale zit want na 1 Km gaat je snelheid al knap onderuit, overigens zoals al aangegeven zit er een cap op lijn waardoor je max 15 mb en een beetje haalt.
TV-Decoder schakelt traag tussen kanalen, en je kan maar 1 TV per decoder aansluiten.

Duidelijk, alhoewel dat van die 1 TV per decoder met elke vorm van digitale TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

In de topic start staat dat Tele2 Compleet 20 MB/s is, maar volgens hun website is dat 4MB/s, misschien dat dat even aangepast kan worden :)

Anyways.. met die 4Mb/s haal ik zo'n 1500 KB/s download speed max.. dus dat zal dan wel geen 4 MB/s echt zijn die verbinding..

Vraagje : ik wil zo'n voordelig abonnement nemen op Tweaknews , daar kun je kiezen uit 10Mbit of 20 Mbit. Wat is nu 10Mbit vertaal in KB/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zillion01 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:53:
In de topic start staat dat Tele2 Compleet 20 MB/s is, maar volgens hun website is dat 4MB/s, misschien dat dat even aangepast kan worden :)

Anyways.. met die 4Mb/s haal ik zo'n 1500 KB/s download speed max.. dus dat zal dan wel geen 4 MB/s echt zijn die verbinding..

Vraagje : ik wil zo'n voordelig abonnement nemen op Tweaknews , daar kun je kiezen uit 10Mbit of 20 Mbit. Wat is nu 10Mbit vertaal in KB/s ?
Verkeerd gelezen denk ik, ik zie hier namelijk wel 20 MB/s :) Maargoed, ik neig nu sterk om KPN Mine te nemen vanwege het niet onbeperkt bellen en het kwaliteit van het Tele2-netwerk.
Niet mee eens met deze keuze? Overtuig me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Anoniem: 44226 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:57:
[...]

Verkeerd gelezen denk ik, ik zie hier namelijk wel 20 MB/s :) Maargoed, ik neig nu sterk om KPN Mine te nemen vanwege het niet onbeperkt bellen en het kwaliteit van het Tele2-netwerk.
Niet mee eens met deze keuze? Overtuig me! :)
Er staat toch wel degelijk 4Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Dan moej dus TV er bij nemen hè :+
Ik heb het dus niet over Tele2 Compleet TV. Maar het is een publiek geheim dat je dus niet echt 4Mbit krijgt bij Compleet, maar meer. Maar ik hoor ook dat 20 Mbit ook niet echt 20 Mbit is maar meer 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik weet net welk netwerk er beter is, die van Tele2 is misschien niet top.
Maar is die van de KPN nu zoveel beter?

Ze zijn zelf gestopt met reclame voor dat internetplus bellen, dat zegt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168657

Er zijn vanaf vandaag ook games te spelen op de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:28:
Ik weet net welk netwerk er beter is, die van Tele2 is misschien niet top.
Maar is die van de KPN nu zoveel beter?

Ze zijn zelf gestopt met reclame voor dat internetplus bellen, dat zegt wel wat.
Mja, dat Internet+Bellen heeft hun routers wat dicht getrokken. Als ze deze massale overboeking hebben opgelost, moet het netwerk wel weer de goede kant opgaan.
Ik heb tot mei 2007 om na te denken, dus dat ga ik dan maar doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Na 2,5 maanden eindelijk de modem vandaag gekregen via post.
Maar helaas doet het internet het niet. Ik heb de modem aangesloten
volgens de gebruiksaanwijzing maar helaas krijg ik geen verbinding.

Op de nieuwe modem staan 4 lampjes: Stroom, Status, DSL en Lijn.
Het is een Tele2 Compleet 20 Mbit met telefoon.

De stroom lampje brand groen, de status lampje knippert (groen) en doet
verder niets. De DSL en Lijn branden niet.

Ik heb gebeld en ze zeiden dat ik terug gebeld ga worden binnen een week.
Damn weer een week wachten, het gaat maar door :(

Ik wil het zelf oplossen. Heeft iemand ook zo'n probleem gehad?
En hoe is het opgelost? Dus de 'status' lampje knippert 1 keer per seconde.
Bij het aanzetten van de modem knippert het heel hard (net of die
verbinding wil maken) maar dan gaat ie over op langzaam knipperen.

De lijn is volgens Tele 2 opgeleverd op 13 december.

-edit- De DSL lampje brand dus niet.

[ Voor 4% gewijzigd door QUILIX op 09-02-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Langzaam knipperen doet hij bij mij ook, dat is niet erg.
Maar ja je ADSL lijn moet wel branden, blijkbaar geen signaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
QUILIX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:07:
Ik heb de modem aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing maar helaas krijg ik geen verbinding.

[...]

Ik wil het zelf oplossen. Heeft iemand ook zo'n probleem gehad?
En hoe is het opgelost? Dus de 'status' lampje knippert 1 keer per seconde.
Bij het aanzetten van de modem knippert het heel hard (net of die
verbinding wil maken) maar dan gaat ie over op langzaam knipperen.
Heb je al in de handleiding gekeken wat een en ander betekent?

Bij mij deed de modem het in eerste instantie ook niet. Ik heb vervolgens na een half uur de stroom er af gehaald en tien minuten later er op nieuw in geprikt. Helaas nog steeds niet en uiteindelijk de modem drie uur zonder stroom gezet en vervolgens een uurtje later opnieuw geprobeerd en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

BelJoost schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:32:
[...]

Heb je al in de handleiding gekeken wat een en ander betekent?

Bij mij deed de modem het in eerste instantie ook niet. Ik heb vervolgens na een half uur de stroom er af gehaald en tien minuten later er op nieuw in geprikt. Helaas nog steeds niet en uiteindelijk de modem drie uur zonder stroom gezet en vervolgens een uurtje later opnieuw geprobeerd en toen werkte het.
Ik heb alles al geprobeerd maar het lukt niet.
De ADSL lampje brandt niet. Volgens de helpdesk is de lijn wel opgeleverd.
Maar op de een of ander manier maakt het geen verbinding met de ADSL.

Ik hoop dus dat iemand hier hetzelfde probleem had en het kon oplossen.
Iemand enig idee of ik het zelf kan oplossen of weer weken moet wachten op
de technische dienst en monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Haal je splitter er eens tussen uit, ik had in eerste instantie ook geen signaal.
Had ik de splitter niet goed aangsloten :+

Als je signaal krijgt is je modem daarna wel een kwartiertje bezig met de laatste firmware e.d. aan het ophalen.

Als je echt geen signaal hebt is er niks aan te doen, zal in de wijkcentrale iets fout staan |:(

[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 09-02-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

hjs schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:47:
Haal je splitter er eens tussen uit, ik had in eerste instantie ook geen signaal.
Had ik de splitter niet goed aangsloten :+

Als je signaal krijgt is je modem daarna wel een kwartiertje bezig met de laatste firmware e.d. aan het ophalen.

Als je echt geen signaal hebt is er niks aan te doen, zal in de wijkcentrale iets fout staan |:(
Zoals ik al zei heb ik alles al geprobeerd. De splitter heb ik er ook tussen uit gehaald. Weer niets.

Damn moet ik weer wachten. Wacht al sinds 30 november op de modem. En nu dit :(
Heb op google gelezen dat het een maand kan duren voordat de modem weer in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168657

QUILIX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:03:
[...]

Zoals ik al zei heb ik alles al geprobeerd. De splitter heb ik er ook tussen uit gehaald. Weer niets.

Damn moet ik weer wachten. Wacht al sinds 30 november op de modem. En nu dit :(
Heb op google gelezen dat het een maand kan duren voordat de modem weer in orde is.
Kan ook zijn dat je bent opgeleverd op en "werkende" dslam, maar dat de dslam nog niet aan het netwerk hangt. Klinkt vreemd, maar het gebeurd. Het opleveren aan klanten gaat dan zo snel dat het opleveren van het netwerk het niet kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:36
De vraag is brand het adsl lampje rood? Zo ja dan is de modem goed. Normaliter wordt er voor telefonie de blauwe en rode draad gebruikt. Ik had hier ook telefonie over heen lopen. Maar het adsl signaal hadden ze over wit en oranje gezet. Dus de oplossing was eenvoudig. De rode en blauwe draaid vervangen door de witte en oranje. En adsl signaal was er. Dus probeer eens de oranje en witte draaidjes.

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

henisa schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:28:
De vraag is brand het adsl lampje rood? Zo ja dan is de modem goed. Normaliter wordt er voor telefonie de blauwe en rode draad gebruikt. Ik had hier ook telefonie over heen lopen. Maar het adsl signaal hadden ze over wit en oranje gezet. Dus de oplossing was eenvoudig. De rode en blauwe draaid vervangen door de witte en oranje. En adsl signaal was er. Dus probeer eens de oranje en witte draaidjes.
ADSL lampje brand helemaal niet bij mij.
Wat bedoel je preciet met de gekleurde draadjes? Bedoel je de draadjes
in de telefooncontact aan de muur? En waaraan vastmaken?

-edit- Ik heb nu net gekeken en is inderdaad rode en blauwe draden.
De witte en oranje zijn niet aangesloten.

Morgen dus even proberen. Bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door QUILIX op 10-02-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
inderdaad de draadjes in de contactdoos van KPN.m
Volgens mij moet de oraje ipv. de rode en de witte ipv de blauwe. Het is even uitproberen. Laten we hopen dat het jou gaat lukken. ;)
QUILIX schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:13:
[...]

ADSL lampje brand helemaal niet bij mij.
Wat bedoel je preciet met de gekleurde draadjes? Bedoel je de draadjes
in de telefooncontact aan de muur? En waaraan vastmaken?

-edit- Ik heb nu net gekeken en is inderdaad rode en blauwe draden.
De witte en oranje zijn niet aangesloten.

Morgen dus even proberen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Helaas niet gelukt. Geen signaal.
Dus maar wachten op de telefoontje van Tele 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Tuut-Tuut schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:40:

kleine nuance aanbrengeL
TV kwaliteit is naar mijn mening een van de beste die je op dit moment kunt krijgen. Beeld is scherper etc dan de upc digitaal. Met de schotel maakt het niet zo super veel. Dat de beeldkwaliteit te wensen overlaat ligt denk ik aan jou eigen tv??? Op mijn panasonic lcd is het echt super. Heb zelf upc en schotel gehad en verastel is toch wel de betere.
Decoder schakelt traag, ja en nee. Ale nieuwe vormen van tv kijken (digitaal) schakelen trager dan de traditionele tuner in de tv zelf. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor schotel etc allen hier heb je wel de keuze uit verschillene tuners, de een is sneller dan de ander.

Levertijd is wel lang, duurde bij mij 6 weken. Downtime heb ik zelf nog niet gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, deze vorm van televisie is natuurlijk helemaal nieuw. Eigenlijk te nieuw, voor mij, om nu een goede keuze te maken aangezien zowel Tele2 als KPN nog kinderziektes hebben. Alhoewel ik nu voor KPN zou gaan (opbouw van netwerk, opbouw van lagen qua bellen/internet/televisie), denk ik toch nog even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 44226 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:31:
Mja, deze vorm van televisie is natuurlijk helemaal nieuw. Eigenlijk te nieuw, voor mij, om nu een goede keuze te maken aangezien zowel Tele2 als KPN nog kinderziektes hebben. Alhoewel ik nu voor KPN zou gaan (opbouw van netwerk, opbouw van lagen qua bellen/internet/televisie), denk ik toch nog even na.
Mischien een beter idee om voor digitale TV via de kabel te gaan? Heeft zo zijn voordelen. Hier hebben we Tele 2 20Mbit internet en telefonie. Ons beviel de TV service nog niet echt, hakkelen, artifacts en ga zo maar door. T vrat ook nog eens aan je bandwith, dus hier hebben we nu digiTV van @home :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 20:42

Remco2001

Ehm, ok...

Hij zal vast al gesteld zijn ergens, maar kon het zo gauw niet terug vinden in de topics, maar voor Tele2 Compleet en Tele2 Vision heb je dus een KPN-abonnement nodig en daar krijg je nadat het nummer is overgenomen door Tele2 van KPN, geen rekening meer van KPN. Betekent dat dus dat ik misschien 1 of 2 maanden kosten betaal aan (belbudget) KPN en dan alleen nog maar rekeningen krijg van Tele2 of krijg ik een jaar lang nog rekeningen van KPN, aangezien het nieuwe contract wat ik bij KPN afsluit voor een jaar geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
MaNiC_MiNd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:23:
[...]

Mischien een beter idee om voor digitale TV via de kabel te gaan? Heeft zo zijn voordelen. Hier hebben we Tele 2 20Mbit internet en telefonie. Ons beviel de TV service nog niet echt, hakkelen, artifacts en ga zo maar door. T vrat ook nog eens aan je bandwith, dus hier hebben we nu digiTV van @home :)
dit heb ik inderdaad meer gezelen op andere fora. Zit je erg ver van de centrale??
Zit zelf 350 meter van de centrale en heb nog nooit iets aan de tv gezien. Wel is de decoder afgrijselijk om te zien O-) die van @home is echt een stuk mooier.

Als je de modem niet in de meterkast hebt staan en je zit in een oudere woning, dan ligt er geen cat5. Door een niet goed afgeschermde kabel heb je een serieus kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
Remco2001 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:08:
Hij zal vast al gesteld zijn ergens, maar kon het zo gauw niet terug vinden in de topics, maar voor Tele2 Compleet en Tele2 Vision heb je dus een KPN-abonnement nodig en daar krijg je nadat het nummer is overgenomen door Tele2 van KPN, geen rekening meer van KPN. Betekent dat dus dat ik misschien 1 of 2 maanden kosten betaal aan (belbudget) KPN en dan alleen nog maar rekeningen krijg van Tele2 of krijg ik een jaar lang nog rekeningen van KPN, aangezien het nieuwe contract wat ik bij KPN afsluit voor een jaar geldt?
Het klopt dat je dan slechts de KPN betaalt tot Tele2 de lijn over genomen heeft. Ik heb ook KPN aangevraagd (wel aansl.ktn van zo'n 50 eu) en betaalde anderhalve maand abo ktn. Daarna kreeg ik 'n eindfactuur waar wel 5 euro opzegkosten op vermeld stonden. Zolang dat alles is vind ik 't prima! 'T is dus niet zo dat je nog 'n jaar lang facturen krijgt van KPN, of dat je die overige maanden nog moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

thefox154 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:08:
[...]

dit heb ik inderdaad meer gezelen op andere fora. Zit je erg ver van de centrale??
Zit zelf 350 meter van de centrale en heb nog nooit iets aan de tv gezien. Wel is de decoder afgrijselijk om te zien O-) die van @home is echt een stuk mooier.

Als je de modem niet in de meterkast hebt staan en je zit in een oudere woning, dan ligt er geen cat5. Door een niet goed afgeschermde kabel heb je een serieus kwaliteitsverlies.
We zitten een aardig eindje, geloof een metertje of 6a700 honderd. Beeld was altijd ronduit bagger hier. Wat dat betreft zijn we blij dat we over zijn gegaan naar @home digitaal (alleen TV dus) Is een stuk betrouwbaarder + dat ik de kwalliteit een stuk beter vind (+ de opties om alles via glas naar mn versterker te versturen en te kunnnen kiezen tussen verschillende audiostreams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaNiC_MiNd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:23:
[...]

Ik heb op dit moment digitale TV via Caiway (al voor zo'n 2 jaar). Maar ik ben daar niet echt over te spreken. Al die irritante storingen en kanalen die vaak niet werken.
En Caiway heeft in mijn gemeente een monopoliepositie dus ik kan geen andere aanbieder over de kabel kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 44226 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:02:
[...]

Ik heb op dit moment digitale TV via Caiway (al voor zo'n 2 jaar). Maar ik ben daar niet echt over te spreken. Al die irritante storingen en kanalen die vaak niet werken.
En Caiway heeft in mijn gemeente een monopoliepositie dus ik kan geen andere aanbieder over de kabel kiezen...
Mja dat is idd fucked, ik geloof dat @home dat op dit moment als een van de weinige aardig voorelkaar heeft :) (en mijn ervaring is dat dat niet altijd zo is geweest, * HaterFrame heeft @ de helpdesk gezeten daar :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 20:42

Remco2001

Ehm, ok...

falconz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:55:
[...]

Het klopt dat je dan slechts de KPN betaalt tot Tele2 de lijn over genomen heeft. Ik heb ook KPN aangevraagd (wel aansl.ktn van zo'n 50 eu) en betaalde anderhalve maand abo ktn. Daarna kreeg ik 'n eindfactuur waar wel 5 euro opzegkosten op vermeld stonden. Zolang dat alles is vind ik 't prima! 'T is dus niet zo dat je nog 'n jaar lang facturen krijgt van KPN, of dat je die overige maanden nog moet betalen.
Ah, das harstikke mooi. Dat maakt de drempel een stuk lager :) Thx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Remco2001 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:03:
[...]

Ah, das harstikke mooi. Dat maakt de drempel een stuk lager :) Thx voor de info!
Volgens mij hoef je nu zelfs geen KPN meer aan te vragen. Ik ga over een paar weken m'n nieuwbouwhuis in en wilde ook Tele2 aanvragen. Zonder KPN signaal kan dat dus ook, gewoon even naar 0800-1602 bellen. Jammer is wel dat je de aanvraag pas kan doen als je daadwerkelijk je sleutels hebt, omdat de bevestigingsbrief anders niet kan worden verstuurd (kon volgens de medewerker niet naar een ander adres en de nieuwe brievenbus hangt er nog niet). Wel jammer, want nu moet ik waarschijnlijk vrij lang wachten totdat ik aangesloten ben.

Heeft iemand trouwens een afbeelding van de decoder? Wat voor apparaat is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 28-05 15:44
Ziroccan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Volgens mij hoef je nu zelfs geen KPN meer aan te vragen. Ik ga over een paar weken m'n nieuwbouwhuis in en wilde ook Tele2 aanvragen. Zonder KPN signaal kan dat dus ook, gewoon even naar 0800-1602 bellen. Jammer is wel dat je de aanvraag pas kan doen als je daadwerkelijk je sleutels hebt, omdat de bevestigingsbrief anders niet kan worden verstuurd (kon volgens de medewerker niet naar een ander adres en de nieuwe brievenbus hangt er nog niet). Wel jammer, want nu moet ik waarschijnlijk vrij lang wachten totdat ik aangesloten ben.

Heeft iemand trouwens een afbeelding van de decoder? Wat voor apparaat is het eigenlijk?
Ik weet zeker dat je geen KPN meer hoeft aan te vragen heb er namelijk een mail over gestuurd en kreeg als antwoord:
Het is sinds kort mogelijk om een Tele2-pakket op te leveren op een adres waar wel een telefoonlijn aanwezig is, maar geen telefoonabonnement. Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk contact op te nemen met de afdeling verkoop op 0800-1602
Helaas idd pas aaanvragen als je sleutels hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
Het is zelfs mogelijk om als je bijvoorbeeld bij UPC zit met telefonie, via 0800-1602, zonder tussenkomst van KPN over te stappen naar Tele2 compleet. Het knullige is alleen dat je een bevestigingsbrief krijgt met daarin vermeld dat tele2 het KPN abonnement voor je opzegt. Uiteraard heb ik even gecontroleerd of dit wel goed gaat. Bij tele2 hebben ze zeker UPC staan. NU wachten op de daadwerkelijk oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 20:11
Even een noot voor de startpost: de snelheid van Tele2 Compleet (Internet + Bellen) is nu:
4 Mb/s downstream
1 Mbit/s upstream

Bron: http://www.tele2.nl/shop/Internet-Bellen/Specificaties.htm

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208964

GS2K1 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:42:
[...]

Helaas idd pas aaanvragen als je sleutels hebt...
Hopelijk is je aannemer wel zo slim geweest om een ISRA punt te laten installeren. Tele2 kan die niet aanmaken. Dat doet netwerkbeheerder KPN. ;)

• Arnold
  • Laatst online: 28-05 15:44
Anoniem: 208964 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:40:
[...]

Hopelijk is je aannemer wel zo slim geweest om een ISRA punt te laten installeren. Tele2 kan die niet aanmaken. Dat doet netwerkbeheerder KPN. ;)
ach met bestaande bouw heb ik weinig te maken met een aannemer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel77
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 12:57
Hoi! even een vraag, ik hoop dat ik hier in de juiste thread zit.

Ik heb op dit moment KPN internetplusbellen. Vanwege de lage prijs overweeg ik tele2 compleet + TV (silver).

1. Ik heb dus geen vaste telefoonlijn (PSTN), maar wel ADSL+telefoonnummer. Kan ik dan wel overstappen?
Schijnt in het verleden wel een probleem geweest te zijn. Weet niet hoe het nu zit. En als ik wil checken op de tele2 website vul ik postcode+huisnummer in en dan is de reactie " Voor de opgegeven postcode / huisnummer combinatie ******** kan geen actieve ADSL dienst bepaald worden, controleer de ingevoerde gegevens."

2. Als ik via de website tele2 tv wil bestellen is er geen keuze om dit zonder monteur te doen. Bij tele2 compleet kan dit alleen *zonder*. Ik wil graag allebei zonder. Volgens mij moet ik dan eerst tele2 compleet werkend thuis hebben, en dan pas tele2 tv bestellen? (op zich geen probleem, mijn huidige TV-abbo kan per dag opgezegd worden).

3. Het starttarief van tele2 ben ik mee bekend, nog andere verborgen kosten (a.k.a. Addertjes)?

Euh, ik laat het hier ff bij, misschien verzin ik nog meer vragen :-) Alvast vet bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208964

raoel77 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:07:
1. Ik heb dus geen vaste telefoonlijn (PSTN), maar wel ADSL+telefoonnummer. Kan ik dan wel overstappen?
Schijnt in het verleden wel een probleem geweest te zijn. Weet niet hoe het nu zit. En als ik wil checken op de tele2 website vul ik postcode+huisnummer in en dan is de reactie " Voor de opgegeven postcode / huisnummer combinatie ******** kan geen actieve ADSL dienst bepaald worden, controleer de ingevoerde gegevens."
Op dit moment is het nog niet mogelijk om aangesloten te worden bij Tele2 op een locatie waar alleen ADSL & VoIP aanwezig is. RawCopper is hier mogelijk, zonder behoud van KPN nummer, maar dit kan alleen nadat IPB is gesloopt.
2. Als ik via de website tele2 tv wil bestellen is er geen keuze om dit zonder monteur te doen. Bij tele2 compleet kan dit alleen *zonder*. Ik wil graag allebei zonder. Volgens mij moet ik dan eerst tele2 compleet werkend thuis hebben, en dan pas tele2 tv bestellen? (op zich geen probleem, mijn huidige TV-abbo kan per dag opgezegd worden).
Het is sinds kort mogelijk om zonder monteur een Compleet Vision pakket te bestellen. Echter is er door de nieuwe website content (front en backoffice) problemen met het invoeren van deze bestellingen. Zo wil het nu en dan voorkomen dat klanten die een monteur hebben besteld en bevestigt zagen in het welkomstbrief toch een doe-het-zelf pakket ontvangen. Meer info volgt... ;)
3. Het starttarief van tele2 ben ik mee bekend, nog andere verborgen kosten (a.k.a. Addertjes)?
Starttarief is verschillend voor binnen de regio (3,6 cent) en buiten de regio (4 cent).
Gesprekskosten worden berekend tussen 08:00 uur en 19:00 uur, maandag t/m vrijdag.
Buiten deze uren is het na het start tarief dus gratis bellen zonder bijkomende kosten naar vaste nummers binnen Nederland (uitgezonderd al die bekende nummers waar dit niet voor geld ;) ).

Ik zal proberen te herinneren je meer info te geven zodra beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel77
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 12:57
Anoniem: 208964 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:54:
[...]

Op dit moment is het nog niet mogelijk om aangesloten te worden bij Tele2 op een locatie waar alleen ADSL & VoIP aanwezig is. RawCopper is hier mogelijk, zonder behoud van KPN nummer, maar dit kan alleen nadat IPB is gesloopt.
ah, fijn dat je antwoord, bedankt!

raw copper: ik ben ff aan t zoeken geweest wat dat betekent, maar dat is dus "kaal" ADSL abonnement? Of zelfs alleen maar de fysieke ADSL-lijn en niet per se een abonnement of tel-nr?

dus als ik het goed begrijp:
.. of ik zou kunnen overstappen naar een Raw Copper verbinding en dan naar Tele2.. (tijdsduur zonder internet: hier en daar een paar dagen, met veel risico op problemen vanwege meerdere keren overstappen.. ik heb op een helpdesk gewerkt, ik weet hoe het soms kan gaan.. hop hop hop).

... of ik zeg IPB op en ga naar ouderwetse telefonie.. en vraag dan op een kale lijn tele2 aan (tijdsduur: enkele weken zonder internet?)

ik merk het al, overstappen is nog steeds lastig :-S
Pagina: 1 2 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2