Tele2 (DV201-AMR) met Asus WL-500g

Pagina: 1
Acties:
  • 2.856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103102

Topicstarter
Ik ben net overgestapt naar een sneller abonnement van tele2 en kreeg het Davolink DV201-AMR modem.

keb mijn Asus Wl-500g (bedraad) aan het modem gehangen en wil daar pc's en (wireless) laptops op aansluiten.
Ik begreep al uit eerdere posts dat ik de dhcp server van het modem niet kan uitzetten. Ik heb daarom de dhcp server van mijn Asus uitgezet.

Nu werkt deze opstelling enkel als ik een vast ip adres instel op mijn pc/laptop. Bij mijn werklaptop kan ik dat echter niet doen en die krijgt dus geen ip adres van de modem.

Configuratie: modem (192.168.1.1) -----Asus (vast ip 192.168.1.2)----pc /laptop

Blijkbaar doe ik iets verkeerd.

Brasil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Kabel dan de Davolink in de LAN poort van de asus knallen.

Of moeilijk doen en een DHCP Relay instellen in je Asus (ip van de Davolink)

[ Voor 40% gewijzigd door Romke op 02-09-2006 12:13 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103102

Topicstarter
dank je, werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is je Asus router in een andere IP Range knallen.. aangezien het het zelfde is.
Tevens een DMZ host instellen in je DV201AM naar het IP adres wat de WAN kant van je Asus krijgt (vermoedelijk 192.168.1.6)
Dan wel alles achter je Asus router hangen.
Dan zou het moeten werken.

En uiteraard op alle beide de apparaten DHCP aanlaten staan.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Op allebei de DHCP aan laten, maar de Asus op een ander subnet zetten, wellicht werkt het zelfs (ken je modem niet) als de Davolink DV201-AMR een statisch (vast) IP uitdeelt aan de Asus. de andere poorten op de Davo heb je waarschijnlijk toch niet nodig.
Standaard is het subnet 192.168.1.1 dus in de Asus pas je dit aan naar bv. 192.168.0.1. (zoek het verschil). Hierdoor zitten de twee routers elkaar niet in de weg. Vervolgens de UTP vanuit de modem gewoon op de WAN poort van de Asus aansluiten en alles werkt prima.

Het goede van de Asus is dat deze als het goed is bij het wijzigen ook aangeeft dat de DHCP range aangepast moet worden (vanwaaruit er IP's aan de clients worden uitgedeeld) zodat dit ook gelijk loopt.

Er zijn nog andere configs mogelijk ( Davolink DV201-AMR evt in bridge modus), maar bovenstaand is de meest eenvoudige. Er kunnen daarmee soms wel eens problemen zijn omdat dubbele NAT wordt uitgevoerd, maar persoonlijk heb ik die niet ervaren.

[ Voor 16% gewijzigd door Edgarz op 05-09-2006 11:21 ]

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
Je hoeft enkel de operation mode aan te passen (System Setup -> Operation Mode), deze moet je op Access Point zetten. DHCP op de Asus moet uit (voor zover hij dat zelf al niet doe in Access Point mode).
Het modem sluit je aan op de WAN poort, zo heb je de andere 4 poorten over voor je LAN. Doordat je WAN poort met je 4 LAN poorten gebridged wordt hoef je ook geen DHCP relays in te stellen. De DHCP client broadcast komt gewoon bij je modem aan en die zal je client dan van een IP adres voorzien.
Pagina: 1