RawCopper is een aansluiting zonder een actief KPN abonnement. (dus geen enkel signaal op de lijn, geen telefonie en geen DSL]raoel77 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:37:
raw copper: ik ben ff aan t zoeken geweest wat dat betekent, maar dat is dus "kaal" ADSL abonnement? Of zelfs alleen maar de fysieke ADSL-lijn en niet per se een abonnement of tel-nr?
1. Alles opzeggen bij KPN en laten afsluiten. Dus geen telefonie en DSL signaal op de lijn. DSL dient dus "gesloopt" te zijn. Over het algemeen duurt dit 30 tot 90 dagen voordat KPN dit heeft uitgevoerd.dus als ik het goed begrijp:
.. of ik zou kunnen overstappen naar een Raw Copper verbinding en dan naar Tele2.. (tijdsduur zonder internet: hier en daar een paar dagen, met veel risico op problemen vanwege meerdere keren overstappen.. ik heb op een helpdesk gewerkt, ik weet hoe het soms kan gaan.. hop hop hop).
2. Ik heb geen idee hoe lang het zou duren om van IPB over te stappen naar een BelBudget abonnement. Maar volgens mij duurt dit 4 tot 7 weken (pin me hier niet op... of ik zeg IPB op en ga naar ouderwetse telefonie.. en vraag dan op een kale lijn tele2 aan (tijdsduur: enkele weken zonder internet?)
Overigens, KPN en Tele2 gaan meer media samenwerkingsplannen uitvoeren. Komende maand bijvoorbeeld komt Tele2 met Digitene [powered by KPN].
Tevens zijn er plannen bekend gemaakt om het overstappen tussen de 2 providers (zowel telefonie als internet) gemakkelijker te maken. Overstappen van IPB naar Compleet zal binnenkort zeer eenvoudig zijn.
Hoe, wat en wanneer is nog onduidelijk. Dus daar heb je op dit moment nog weinig aan. sorry