[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 31 Laatste
Acties:
  • 252.855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208964

raoel77 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:37:
raw copper: ik ben ff aan t zoeken geweest wat dat betekent, maar dat is dus "kaal" ADSL abonnement? Of zelfs alleen maar de fysieke ADSL-lijn en niet per se een abonnement of tel-nr?
RawCopper is een aansluiting zonder een actief KPN abonnement. (dus geen enkel signaal op de lijn, geen telefonie en geen DSL]
dus als ik het goed begrijp:
.. of ik zou kunnen overstappen naar een Raw Copper verbinding en dan naar Tele2.. (tijdsduur zonder internet: hier en daar een paar dagen, met veel risico op problemen vanwege meerdere keren overstappen.. ik heb op een helpdesk gewerkt, ik weet hoe het soms kan gaan.. hop hop hop).
1. Alles opzeggen bij KPN en laten afsluiten. Dus geen telefonie en DSL signaal op de lijn. DSL dient dus "gesloopt" te zijn. Over het algemeen duurt dit 30 tot 90 dagen voordat KPN dit heeft uitgevoerd.
... of ik zeg IPB op en ga naar ouderwetse telefonie.. en vraag dan op een kale lijn tele2 aan (tijdsduur: enkele weken zonder internet?)
2. Ik heb geen idee hoe lang het zou duren om van IPB over te stappen naar een BelBudget abonnement. Maar volgens mij duurt dit 4 tot 7 weken (pin me hier niet op ;) )

Overigens, KPN en Tele2 gaan meer media samenwerkingsplannen uitvoeren. Komende maand bijvoorbeeld komt Tele2 met Digitene [powered by KPN].
Tevens zijn er plannen bekend gemaakt om het overstappen tussen de 2 providers (zowel telefonie als internet) gemakkelijker te maken. Overstappen van IPB naar Compleet zal binnenkort zeer eenvoudig zijn.
Hoe, wat en wanneer is nog onduidelijk. Dus daar heb je op dit moment nog weinig aan. sorry |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
Sinds vanochtend het probleem dat internet zo om de 30-40 minuten "vastloopt". Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Geen verbinding meer, wel alle lampjes groen, telefoon werkt nog alles.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steveedge schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:44:
Sinds vanochtend het probleem dat internet zo om de 30-40 minuten "vastloopt". Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Geen verbinding meer, wel alle lampjes groen, telefoon werkt nog alles.

Iemand hetzelfde probleem?
Check de helpdesk. Te weinig info = te veel variabelen. (ja ik weet dat je vroeg of er meerdere mensen dit probleem hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50

DoD Cerberus

blabla!

mn zusje heeft in haar studentenhuis Tele2 Compleet met de samsung (wireless) modem.
Echter kan er slechts op 2 van de 4 RJ45 poorten worden ge-internet, op de andere 2 is er geen verbinding. Is dit een bekend iets ? en is dit eventueel te omzeilen? dat scheelt namelijk de aanschaf van extra wireless kaarten.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:45

Largo

Donderdraak

DoD Cerberus schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:11:
mn zusje heeft in haar studentenhuis Tele2 Compleet met de samsung (wireless) modem.
Echter kan er slechts op 2 van de 4 RJ45 poorten worden ge-internet, op de andere 2 is er geen verbinding. Is dit een bekend iets ? en is dit eventueel te omzeilen? dat scheelt namelijk de aanschaf van extra wireless kaarten.
Een switch? 5 poorts, kost 10,36 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

DoD Cerberus schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:11:
Ja dit klopt. Wanneer je zus de handleiding had gelezen had ze gelezen dat UTP-poort 1 en 2 niet gebruikt kunnen worden voor computers, maar voor digitale decoders. Een switch is dan de beste oplossing.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36

Theuno

Da Devil Crew

Het staat nu officieel ergens op de website dat je voor 49,95 eenmalig een tweede decoder krijgt voor een 2e tv.

Is het nu al aan te raden om dat ding te bestellen voordat ze hier misschien weer extra abbo geld voor gaan rekenen ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theuno schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:18:
Het staat nu officieel ergens op de website dat je voor 49,95 eenmalig een tweede decoder krijgt voor een 2e tv.
Ik zou voor de zekerheid toch maar even contact opnemen met de HD. Daar kunnen zij kijken of jouw verbinding op dit moment toereikend is voor een 2e decoder. Je verbinding moet namelijk minimaal 12mbit ontvangen op dit moment wil je een 2e decoder goed kunnen gebruiken. Ondanks dat de postcode check wellicht wel een positief antwoord aan je zou kunnen geven is het wat handiger om te kijken wat de HD daadwerkelijk tussen jouw modem en de wijkcentrale meet aan download rate.
Is het nu al aan te raden om dat ding te bestellen voordat ze hier misschien weer extra abbo geld voor gaan rekenen ?
De decoders hebben nooit geen vertraging gehad. Dus zou dit in principe geen probleem mogen zijn. Maar ja, er zijn natuurlijk de uitzonderingen onder ons. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 208964 op 21-02-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208964 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:58:
[...]

Tevens zijn er plannen bekend gemaakt om het overstappen tussen de 2 providers (zowel telefonie als internet) gemakkelijker te maken. Overstappen van IPB naar Compleet zal binnenkort zeer eenvoudig zijn.
Hoe, wat en wanneer is nog onduidelijk. Dus daar heb je op dit moment nog weinig aan. sorry |:(
Nou mensen. De kogel is door de kerk!! Vanaf 22 februari 2007 (morgen dus) is het mogelijk om vanaf een DSL & VoIP (InternetPlusBellen) aansluiting over te stappen naar Tele2 Compleet zonder een analoge telefoonlijn (dus zonder BelBudget etc).

Ik dacht ik deel het maar even mee. :*)

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Anoniem: 208964 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:43:
[...]

Ik zou voor de zekerheid toch maar even contact opnemen met de HD. Daar kunnen zij kijken of jouw verbinding op dit moment toereikend is voor een 2e decoder. Je verbinding moet namelijk minimaal 12mbit ontvangen op dit moment wil je een 2e decoder goed kunnen gebruiken. Ondanks dat de postcode check wellicht wel een positief antwoord aan je zou kunnen geven is het wat handiger om te kijken wat de HD daadwerkelijk tussen jouw modem en de wijkcentrale meet aan download rate.
Nouja, als een decoder werkt vind ik het voorlopig allang goed. Kan toch niet in twee kamers tegelijk tv kijken. Die snelheid zal vroeg of laat wel in orde komen mag ik aannemen.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Theuno schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:08:
[...]

Nouja, als een decoder werkt vind ik het voorlopig allang goed. Kan toch niet in twee kamers tegelijk tv kijken. Die snelheid zal vroeg of laat wel in orde komen mag ik aannemen.
Versatel is bezig met het aanschaffen van nieuw apparatuur ipv UT Starcom. Dus dat zal wel goed komen denk ik. Maar ja,..wanneer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172686

Zijn er ook nieuwsgroepen op het versatel/tele2 netwerk?
Kan niets vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Anoniem: 172686 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:21:
Zijn er ook nieuwsgroepen op het versatel/tele2 netwerk?
Kan niets vinden :X
Ja, ingekocht bij tweaksnews en gekapped op 2 draadjes van 35kb/s
zo uit mijn hoofd.

er is wel een goedkoper abo voor tele2 gebruikers bij tweaknews.
Alleen zichtbaar als je met je tele2 verbinding op de site komt.
(tenminste was zo, geen idee of het nog zo is)

[ Voor 24% gewijzigd door hjs op 23-02-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 09:36
hjs schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:23:
[...]

Ja, ingekocht bij tweaksnews en gekapped op 2 draadjes van 35kb/s
zo uit mijn hoofd.

er is wel een goedkoper abo voor tele2 gebruikers bij tweaknews.
Alleen zichtbaar als je met je tele2 verbinding op de site komt.
(tenminste was zo, geen idee of het nog zo is)
Dit is nog steeds zo, zelf voor paar weken terug een 10 mb abonnementje genomen voor € 4,95. 20mb kost € 7,95. Loopt allemaal via tweaknews.
De standaard is volgens mij 3 of 4 draadjes van 35kb of 2 van 65, ik haalde voorheen namelijk altijd ongeveer 120 kb/s zonder nieuws server. Maar goed dit schiet natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 16:03
Volgens de website is mijn aansluiting sinds vandaag technisch opgeleverd, en de aanvraag voor het versturen van het modem is de deur uit.

Ik ben benieuwd wanneer ik het modem dan ook krijg, de totale eind oplevering staat op de 28e is dit dan ook de dag dat ik het modem krijg of is dit al eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel77
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 12:57
Anoniem: 208964 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:47:
[...]

Nou mensen. De kogel is door de kerk!! Vanaf 22 februari 2007 (morgen dus) is het mogelijk om vanaf een DSL & VoIP (InternetPlusBellen) aansluiting over te stappen naar Tele2 Compleet zonder een analoge telefoonlijn (dus zonder BelBudget etc).

hoera! :D :D nou nog ff wachten tot het KPN abonnement afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178256

raoel77 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:59:
[...]

hoera! :D :D nou nog ff wachten tot het KPN abonnement afloopt...
nou hou dan maar genoeg tijd over voor de oplevering ;)

via UPC is die mogelijkheid er ook al maar dat waren ze in november en december vergeten te vertellen
nu staat de afspraak voor 12 maart na een aanvraag op 11 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178256 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:05:
[...]

nou hou dan maar genoeg tijd over voor de oplevering ;)

via UPC is die mogelijkheid er ook al maar dat waren ze in november en december vergeten te vertellen
nu staat de afspraak voor 12 maart na een aanvraag op 11 januari
6-9 weken vooruit plannen is goed genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 08:47
Anoniem: 208964 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:47:
[...]

Ik kan het alleen niet vinden op de site, iemand meer info?
is het dan ook mogelijk 20Mbit met telefonie?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162917

Ben sinds dec 2005 een klant van tele2 (20mbit)
De eerste 3-4 maanden had ik een downloadsnelheid van ongeveer 1450kb/s
Maar de de resterende maanden kom ik niet boven de 1000kb/s.
Heb de klantenservice vorige keer aan de lijn gehad,hij zei dat hij niet wist waar het aan zou kunnen liggen,waarschijnlijk omdat er de afgelopen maanden meerdere tele2 klanten in mijn wijk zijn aangesloten,en dat hij me dus verder niet kon helpen en dat ik het maar moest doen met max 1000kb/s.
Heeft iemand anders hier last van gehad laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nee, hier sinds het begin 12mb/s zonder problemen :9
Het zou kunnen dat bij jou gebeurt waar Kpn ooit bang voor was, nl. dat veel adsl kabels parallel verlies opleveren, maar dat gaat niet met zo'n sprong als bij jou :/
Ik zou toch aandringen op het resetten of uitwisselen van spul in de centrale als je zeker weet dat bij jou niets veranderd is ...
Een lijnmeting zou kunnen bevestigen wat de max. snelheid behoort te zijn.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Hoe bevalt de digitale Tuner van Tele2 ??
Zit er een HDD in ?? (a la Mine tv van KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Nou het heeft 2,5 maand geduurd, maar ook ik hoor bij de club!

Weet iemand waar ik een "freindly" name in kan voeren voor mijn servertje? Bij xs4all ging dit via de service pagina op de website, maar bij Tele2 kan ik er niet zo veel over vinden eigenlijk.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:33:
Hoe bevalt de digitale Tuner van Tele2 ??
Zit er een HDD in ?? (a la Mine tv van KPN)
-Slecht.
-Nee

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Thnx voor je verhelderende antwoord ;)
Nog maar even niet over dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dorkie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:41:
Ik kan het alleen niet vinden op de site, iemand meer info?
is het dan ook mogelijk 20Mbit met telefonie?
De internet site is op dit moment opnieuw onder handen genomen sinds dat er een behoorlijk aantal wijzigingen zijn ingevoerd en er aankomen (bijv Tele2 Digitene powered by KPN).
Vandaar dat het nog niet zo duidelijk te vinden is. Echter via de klantenservice pagina zul je bij "Wat heb ik nodig om ADSL van Tele2 te kunnen bestellen?" zien dat "In sommige gevallen is het mogelijk een abonnement aan te vragen zonder analoge KPN-telefoonlijn. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met 0800-1602"

Op dit moment is er geen pakket met 20Mbit en telefonie zonder combinatie van minimaal TV Vision Bronze. Maar ook bij dit pakket is het inderdaad mogelijk om zonder KPN nummer aangesloten te worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 208964 op 28-02-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HAHA
- waarom?
- klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162917 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:44:
Ben sinds dec 2005 een klant van tele2 (20mbit)
De eerste 3-4 maanden had ik een downloadsnelheid van ongeveer 1450kb/s
Maar de de resterende maanden kom ik niet boven de 1000kb/s.
Heb de klantenservice vorige keer aan de lijn gehad,hij zei dat hij niet wist waar het aan zou kunnen liggen,waarschijnlijk omdat er de afgelopen maanden meerdere tele2 klanten in mijn wijk zijn aangesloten,en dat hij me dus verder niet kon helpen en dat ik het maar moest doen met max 1000kb/s.
Heeft iemand anders hier last van gehad laatste tijd?
Dat zou wat zijn. Nee kabel-explo(i)tanten situaties zijn voor jou niet van toepassing (vertraging bij meerdere klanten). :+
Heb je je splitter nog geinstalleerd? Zo ja, verwijder deze dan en zorg ervoor dat je kabel max 2 meter lang is (of maak gebruik van een STP kabel). Nadat je dit hebt gedaan even je modem een hard reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Mijn zus heeft tele2 TV, maar ik spendeer daar 2 dagen in de week ofzo dus ik weet waar ik het over heb.

De decoder loopt vaak vast, geen beweging in te krijgen, dan moet ik hem resetten door de stekker er uit te halen. Vaak heb ik last van blokken, echt elke minuut soms, ook vind ik het mateloos irritant dat een seconde of 2 na het zappen het beeld ff bevriest. Heel soms zijn die blokken elke minuut, maar dan valt het geluid ook weg, loopt het beeld vast en mis ik makkelijk 10-20 seconden.

De decoder is inmiddels omgeruild, en de 10-seconden problemen zijn weg, maar de andere problemen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
MaCe1337 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:47:
[...]

De decoder loopt vaak vast, geen beweging in te krijgen, dan moet ik hem resetten door de stekker er uit te halen. Vaak heb ik last van blokken, echt elke minuut soms, ook vind ik het mateloos irritant dat een seconde of 2 na het zappen het beeld ff bevriest. Heel soms zijn die blokken elke minuut, maar dan valt het geluid ook weg, loopt het beeld vast en mis ik makkelijk 10-20 seconden.
Ik kijk dan alleen voetbal via de decoder, maar ik heb hier totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik kijk ook TV via de setopbox, heb zelfs geen CAI aansluiting meer.
Alles loopt vloeiend.
Ja zappen gaat niet heel snel, maar ook niet storend langzaam ofzo.
Blokken geen last van (heeeeeeeeeel af en toe).
Geen HD, maar waarschijnlijk komt Tele2 in de toekomst met opnemen op hun servers.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208964 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:44:
[...]

Dat zou wat zijn. Nee kabel-explo(i)tanten situaties zijn voor jou niet van toepassing (vertraging bij meerdere klanten). :+
Heb je je splitter nog geinstalleerd? Zo ja, verwijder deze dan en zorg ervoor dat je kabel max 2 meter lang is (of maak gebruik van een STP kabel). Nadat je dit hebt gedaan even je modem een hard reset geven.
??
Splitter geinstalleerd?Verwijderen? 2 meter lange kabel?Kan je wat meer info geven hierover?
Ben een noob op dit gebied.
Maar zoals ik al zei,in het begin zat ik rond de 1450 kb/s,heb sindsdien nergens aan gezeten,dus ook niet aan de splitter/kabels etc.
Wel heb ik vorige week mijn modem een harde reset gegeven,maar zonder enig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaCe1337 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:47:
[...]

Mijn zus heeft tele2 TV, maar ik spendeer daar 2 dagen in de week ofzo dus ik weet waar ik het over heb.

De decoder is inmiddels omgeruild, en de 10-seconden problemen zijn weg, maar de andere problemen blijven.
Klinkt als een UT Starcom probleem. Sommige wijkcentrales hebben een UT Starcom DSLAM die super brak is icm IPtv. Ik neem aan sinds dat je decoder al eens is omgeruild dat je je splitter hebt verwijderd etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162917 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:53:
[...]
??
Splitter geinstalleerd?Verwijderen? 2 meter lange kabel?Kan je wat meer info geven hierover?
Ben een noob op dit gebied.
Maar zoals ik al zei,in het begin zat ik rond de 1450 kb/s,heb sindsdien nergens aan gezeten,dus ook niet aan de splitter/kabels etc.
Wel heb ik vorige week mijn modem een harde reset gegeven,maar zonder enig resultaat.
Er zijn nogal wat bekende vertragings problemen met mensen die nog steeds een splitter hebben geinstalleerd.
(splitter is het witte vierkante doosje met rode en groene sticker erop)
Als je KPN telefoonnummer is geporteerd naar Tele2 kun je het beste het volgende even proberen:
(proberen he,..zegt niet dat het ältijd" werkt maar errug vaak wel ;) )

Allereerst: Open het klepje van je splitter. Hier zie je 4 blokjes. 2 grijze aan de buitenzijde en 2 blauwe met gele knopper er tussen.
Als het goed is zit er in het linker grijze blokje onder de rode sticker de kabel die van de KPN aansluiting komt. (als dit niet het geval is pm me dan even).

Haal deze kabel uit het grijze blokje. Sluit deze vervolgens aan op de DSL poort van het modem.

Als je kijkt naar je huidige situatie zul je zien dat er al een kabel in zit. De kabel die er in zit loopt naar de zijkant van de splitter de modem poort in. Die kabel mag je dus uit het modem halen en samen met de splitter wegleggen.
Als je dat gedaan hebt sluit je dus die kabel die van de KPN aansluiting komt op de DSL poort.

Let echter wel op. De kabel van je KPN aansluiting naar je modem mag maximaal 2 meter lang zijn!

Veel succes! Ik lees het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb je instructies gelezen en uitgevoerd maar dit zal nooit gaan werken,zoals jij het uitlegt heb ik geen tel en geen internetverb meer..?

Haal deze kabel uit het grijze blokje. Sluit deze vervolgens aan op de DSL poort van het modem.
Deze kabel IS al verbonden met de dsl poort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162917 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:30:
Ik heb je instructies gelezen en uitgevoerd maar dit zal nooit gaan werken,zoals jij het uitlegt heb ik geen tel en geen internetverb meer..?

Deze kabel IS al verbonden met de dsl poort :?
kan het dan kloppen dat je onder de rode sticker zowel het grijze blokje als het blauwe blokje kabels hebt?

En trouwens:
Als het goed is zit er in het linker grijze blokje onder de rode sticker de kabel die van de KPN aansluiting komt. (als dit niet het geval is pm me dan even).
M.a.w. als er geen kabel van de KPN aansluiting naar het grijze blokje gaat dan moet je me even pm'en

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 208964 op 03-03-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet hoe ik moet pm'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Laatst online: 30-04 19:42
Dat probleem heb ik ook al tijden... heb me rot gezocht op dit forum en ik kom er niet uit.

Paul

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Kopier de naam van degene die je een message wil sturen, klik bovenin op myreact en dan direct messages.

Maak een nieuw bericht en plak daar de naam van de ontvanger weer in,. Een snellere manier weet ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'TriStar'

dan maar hier zo
;)
zie hier de fotos van de aansluiting van mn modem en splitter

http://img515.imageshack.us/img515/864/image00006cl4.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/7467/image00008kg3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

je foto's zijn niet erg duidelijk qua overzicht. Maar ik zal het proberen:

Het lijkt namelijk net alsof die ronde varkenssnuit rechts van je splitter is aangesloten voor je splitter. Dus dat die eerst het signaal krijgt en dan pas je splitter. Das slechte boel ;) Als dat het geval is dien je die echt te verwijderen.

Als het blauwe blokje op je splitter de kabel heeft die naar je KPN aansluiting gaat is die goed.
De grijze links daarvan dient naar de DSL poort te gaan (die zit het dichts bij het voetje van het modem). Dus naast die poort met de rode stippen. Ik zie daar al wel een kabel inzitten maar kan niet uitmaken of die dus uit je splitter komt.
Waar die 2 rode stippen op je modem zitten hoort de kabel naar je telefoontoestel te gaan.

Trouwens,... als ik zo kijk naar de kabel die de DSL poort van je modem in gaat dan lijkt het haast wel alsof die niet goed in het stekkertje zit. Kan dat?

Offtopic: Op de een of andere manier had ik mijn direct messages uitgeschakeld. Je kunt me nu weer PM'en. Echter ik zag dat jij hetzelfde probleem hebt ;) Ik kan jou ook geen directpm sturen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 208964 op 03-03-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Dan daarbij.... je ronde contactdoosje is niet je IS/RA.... toch daar maar eens op aan gaan sluiten?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 39403 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:35:
Kopier de naam van degene die je een message wil sturen, klik bovenin op myreact en dan direct messages.

Maak een nieuw bericht en plak daar de naam van de ontvanger weer in,. Een snellere manier weet ik ook niet ;)
offtopic:
Je kunt ook gewoon op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif icoon klikken onder z'n naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 06:29
Ik wil een goedkoop breedbandabonnementje aanschaffen en ik zit eigenlijk te denken aan of tele2 of speedlinq, maar als ik het speedlinq topic zie vind ik dat toch een beetje "scary".. modems die het soms niet doen etc. etc. Die zooi moet gewoon meteen degelijk werken; is tele2 wel een beetje degelijk? of zit je daar ook met modems te kloten die je evt op marktplaats moet gaan regelen omdat die lui je het verkeerde modem opgestuurd hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

mjl

Ugh

n3ck schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:23:
Ik wil een goedkoop breedbandabonnementje aanschaffen en ik zit eigenlijk te denken aan of tele2 of speedlinq, maar als ik het speedlinq topic zie vind ik dat toch een beetje "scary".. modems die het soms niet doen etc. etc. Die zooi moet gewoon meteen degelijk werken; is tele2 wel een beetje degelijk? of zit je daar ook met modems te kloten die je evt op marktplaats moet gaan regelen omdat die lui je het verkeerde modem opgestuurd hadden..
Bij tele2 krijg je een modem te leen/huur, een ander modem kun je niet gebruiken omdat ze de instellingen daarvoor niet vrijgeven. Verder is het geleverde modem erg beperkt in de instellingen, Het Adminstrator password krijg je nl. niet van tele2.

Kijk anders eens naar Orange ..... bevalt mij prima zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt. Je hebt dan leuk een livebox te huur maar je bent vrij om een ander modem aan te sluiten als je dat nodig acht.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Laatst online: 27-05 06:29
mjl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:23:
[...]

Bij tele2 krijg je een modem te leen/huur, een ander modem kun je niet gebruiken omdat ze de instellingen daarvoor niet vrijgeven. Verder is het geleverde modem erg beperkt in de instellingen, Het Adminstrator password krijg je nl. niet van tele2.

Kijk anders eens naar Orange ..... bevalt mij prima zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt. Je hebt dan leuk een livebox te huur maar je bent vrij om een ander modem aan te sluiten als je dat nodig acht.
Het probleem is dat ik daar geen orange kan krijgen. Ik kan kiezen tussen speedlinq, tele2, kpn en planet.. als tele2 nou een beetje OK is neem ik dat gewoon. Planet heb ik namelijk al een keer gekloot mee gehad.. en KPN ook eigenlijk.. maarja: qua ADSL kan ik daar eigenlijk niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Tele2 kunnen de modems wel eens voor een probleem zorgen. Dit is dan meestal een defect (deel van de) hardware. De klantenservice kan soms enige "langdurige" handeling laten uitvoeren voordat zij toekennen dat het om een defect modem gaat, maar dan is er zeker gemaakt dat het daar dan ook aan ligt. En dus niet een extern (klant of Tele2) probleem.
Onder normale omstandigheden heb je 5 tot 9 dagen na de conclusie dat je modem defect is een nieuw modem voor de deur. Verder is het modem wel betrouwbaar. Je hebt niet heel veel admin mogelijkheden maar je kunt er zeker wel goed mee uit de weg. Vooral het nieuw DV2020 modem heeft veel oude problemen verholpen.

Als je Tele2 tegen Speedlinq spiegelt zul je vooral een verschil zien in de onkosten die je bij Speedlinq maakt mbt aanmelden etc. Modem ervaringen bij Speedlinq zou je even in hun topic moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Per 27 december 2006 aangemeld bij Tele2 voor 20MB internet a 25 euro/maand.

Ik had (tot) 28 februari Speedlinq 8 MB internet via BBNED, ook voor 25 euro/maand.

Per 28 februari zou Tele2 opleveren, zo was ik overeengekomen via de klantendienst.

Nu staat de teller op 9 maart (morgen). Ik heb nog steeds GEEN modem ontvangen. Van de week gebeld, ja de modem komt eraan. Vandaag weer gebeld. Er is nog GEEN opdracht verzonden naar de partij die de modems afstuurd naar de klant!!! ^(&*_&*)&*(^##^$^$ !!!!!

Ik wens de supervisor te spreken: Nee dat kan en mag niet. Wat is zijn/haar naam dan, ook dat mag niet; = protocol. Wat een bedrijf!!!

Als ik er als klant niet zelf bovenop zit, zou er nu nog steeds niets gebeurt zijn!!!

Ik heb nu al weer spijt van Tele2, wat een begin.... Ik overweeg om de boel peer direct op te zeggen.

Mensen wees gewaarschuwd, ze hebben nog steeds een gebrek aan modems, blijkbaar. Ik ga de consumentenbond inschakelen (lid) en de Opta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Beehr11 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:43:
Per 27 december 2006 aangemeld bij Tele2 voor 20MB internet a 25 euro/maand.

Ik had (tot) 28 februari Speedlinq 8 MB internet via BBNED, ook voor 25 euro/maand.

Per 28 februari zou Tele2 opleveren, zo was ik overeengekomen via de klantendienst.

Nu staat de teller op 9 maart (morgen). Ik heb nog steeds GEEN modem ontvangen. Van de week gebeld, ja de modem komt eraan. Vandaag weer gebeld. Er is nog GEEN opdracht verzonden naar de partij die de modems afstuurd naar de klant!!! ^(&*_&*)&*(^##^$^$ !!!!!

Ik wens de supervisor te spreken: Nee dat kan en mag niet. Wat is zijn/haar naam dan, ook dat mag niet; = protocol. Wat een bedrijf!!!

Als ik er als klant niet zelf bovenop zit, zou er nu nog steeds niets gebeurt zijn!!!

Ik heb nu al weer spijt van Tele2, wat een begin.... Ik overweeg om de boel peer direct op te zeggen.

Mensen wees gewaarschuwd, ze hebben nog steeds een gebrek aan modems, blijkbaar. Ik ga de consumentenbond inschakelen (lid) en de Opta.
De modems zijn slecht leverbaar, ik ken mensen die er een maand op hebben moeten wachten, wel konden ze met een analoog modem inloggen op kosten van Tele2 (tot een max van 10 euro inbel kosten). Ik zou ze in gebreke stellen en de order annuleren (is bij vodafone ook gelukt (geen bereik in de straat terwijl ze dat wel belooft hadden)) en lekker naar een echte provider overstappen. Goedkoop is in dit geval toch echt geen goede koop....
n3ck schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:33:
[...]

Het probleem is dat ik daar geen orange kan krijgen. Ik kan kiezen tussen speedlinq, tele2, kpn en planet.. als tele2 nou een beetje OK is neem ik dat gewoon. Planet heb ik namelijk al een keer gekloot mee gehad.. en KPN ook eigenlijk.. maarja: qua ADSL kan ik daar eigenlijk niet omheen.
Of een andere provider (demon/xs4all/tweakdsl?), maar ja dan wordt het al snel weer "duur" ...

[ Voor 14% gewijzigd door mjl op 08-03-2007 15:53 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 13:56
Mijn ervaringen met tele2 zijn prima.
Heb het super abbonement vanaf 27 december; alleen op dat moment nog geen modem.
Heb toen de helpdesk gebeld waarvan ik te horen kreeg dat er een tekort aan modems waren en dat ik waarschijnlijk 3 januari een modem zou krijgen.(balen dus)
De volgende dag lag er ineens een pakje van tele2 op de mat met een modem??
Bleek het een oud en gebruikt modem te zijn ( zat verf en veel stof op), maar hij werkte prima nadat ik hem aangesloten had.
Ik heb toen de helpdesk weer gebeld, dat ik toch graag een nieuwe wilde in plaats van een tweedehands modem.
Bleek dat ik een tijdelijk modem had gekregen die ze nog ergens hadden liggen; dat noem ik nog eens service!!!
Moest eind januari weer naar de helpdesk bellen zodat ik een nieuw modem zou ontvangen.
Dit heb ik dus gedaan en 5 dagen later lag er een nieuw modem op de mat. klasse dus!!
Heb sinds 27 december nog geen een keer gehad dat mijn adsl het niet deed; alleen heb ik net als iedereen geen 20 mbit maar tussen de 10 en 15 mbit, wat wel een stuk sneller is dan mijn 3mbit verbinding die ik had die een stuk duurder was.
Ik ben dus op dit moment zeer tevreden met mijn Tele2 adsl!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209138

Hallo!

Ik zit te twijfelen tussen tele2 en orange. Heb nu Demon maar dat wordt omgezet naar het (duurdere) XS4all (vanwege overname Demon). Bij orange krijg ik als snelheidsindicatie op de postcodecheck 4mb i.p.v. de geliefde 20! Op de site van tele2 kan ik geen postcodecheck gekoppeld aan snelheid vinden. Volgens BBNed zit ik zo'n 1300 meter van de centrale af... ben dus erg benieuwd of ik bij tele2 wel aan de, volgens statistieken, 15 mb kan komen.

Wie helpt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Help jezelf maar, volgens mij krijg je aan de hand van je postcode op de website wel of geen groen licht als je iets met 20Mb bestelt.
1300m hoeft geen probleem te zijn, ik haal 12Mb/s op 4km afstand, mijn lijn is gelukkig erg goed ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:45

Largo

Donderdraak

Wat zijn de ervaringen met Tele2 compleet?
Hoe is de beeldkwaliteit, levering, stabiliteit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Largo schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:02:
Van zeer slecht tot uitermate goed. Er is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Dit komt omdat het per aansluiting verschillend "kan" zijn. Een iets wat je wellicht wel zou kunnen vragen bij de klantenservice is of de wijkcentrale van jouw straat een UT Starcom centrale is. Als dit het geval is dan zou ik het je op dit moment afraden.
Dit omdat de kans dat je erg slecht beeld hebt ongeveer 40% is. Dit geld niet voor de overige diensten, maar alleen voor televisie. Er zijn dus heel veel klanten die op zo'n centrale zitten en geen problemen ondervinden. Maar de klant die wel de klachten hebben wachten hier al sinds maart 2006 op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 209138 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:31:
Hallo!

Ik zit te twijfelen tussen tele2 en orange. Heb nu Demon maar dat wordt omgezet naar het (duurdere) XS4all (vanwege overname Demon). Bij orange krijg ik als snelheidsindicatie op de postcodecheck 4mb i.p.v. de geliefde 20! Op de site van tele2 kan ik geen postcodecheck gekoppeld aan snelheid vinden. Volgens BBNed zit ik zo'n 1300 meter van de centrale af... ben dus erg benieuwd of ik bij tele2 wel aan de, volgens statistieken, 15 mb kan komen.

Wie helpt??
Ik heb met Orange prima ervaringen, alleen is de helpdesk een 0900 nummer dus wat duur als je eens problemen hebt. Bij vlagen heb ik wat disconnect problemen, maar een klik-aan klik-uit remote en je kunt draadloos je modem resetten ;) Overigens alleen adsl, geen telefonie!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t259/steveedgex/xxx.jpg

Ik heb sinds een dik jaar een abonnement bij Tele2, het zogeheten Voetbalpakket. Hierbij heb ik het bijbehorende Davolink-modem gekregen. Altijd veel plezier van gehad, tot een paar weken terug. Toen kreeg internet last van kuren. Als ik Utorrent aanzette begon de downloadsnelheid heel erg te fluctueren...1,2Mb/s voor twee minuten, drop naar 200Kb/s, terug naar de piek van 1,2 Mb/s, enzovoort. Totdat hij na verloop van tijd internet helemaal platgooit. Geen connectie naar internet.

Gekke is, de decoder doet het nog, telefoon werkt soms ook nog, alleen internet niet meer. Na een snelle reset doet alles het weer. Ik heb veel dingen geprobeerd (aantal connecties in p2p omlaag, nieuwe kabel, nieuwe netwerkkaart, noem het maar op.) Ik ben ten einde raad, wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171130

hallo

9 dagen geleden is bij Tele2 compleet geinstalleerd. toen ze het installeerde bleek dat er nog geen signaal door kwam (4lampje is rood). de monteurs zeiden dat we na het weekend internet zouden hebben dat is dus niet het geval. Ik heb een aantal keer gebeld naar tele2 de eerste keer kreeg ik het antwoord je moet 72uur wachten. heb ik gedaan nog geen verbinding nog een keer gebeld nu moest ik 48uur wachten. en heb nog steeds geen verbinding kan iemand mij helpen of heeft iemand dezelfde ervaring?

hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kpn moet de lijn nog overzetten, misschien kan je daar informeren of ze een opdracht van Tele2 binnen hebben en wanneer dit gepland is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Largo schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:02:
Hier is de kwaliteit super. TV helder beeld, goede kleuren. Beter als bij upc op een of andere manier doen dit kleuren wat onnatuurlijk aan. Stabiliteit, ben klant sinds januari geen seconde downtime gehad. Downloaden via 10mb use net account straks 1,18 mb per seconde altijd. Dus lekker constant. Ben erg blij dat ik overgestapt ben, geen seconde spitj gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Ik word knettergek hiero! Vandaag en nieuwe modem ontvangen en nog steeds die gekke hickups!

Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Ik loof een slagroomtaart uit voor degene met de oplossing, netwerkkaartinstellingen, weetikhet! Krankjorem, dat word ik ervan!

Overigens, het is niet alleen p2p, ik heb het ook als ik een 100mb.bin-file download. 10 seconden niks, en dan weer hoppa, vol gaan...

*grmbl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

Ik zit op dit moment even op het Tele2 ADSL-netwerk van de buren in afwachting van mijn aansluiting bij Orange (20 MBit/s). Nu wilde ik alvast een abbo aanvragen op Tweaknews en kom tot de prettige ontdekking dat je dat goedkoper krijgt op het moment dat je op het Tele2-netwerk zit. Nu heb ik een abbo aangevraagd, maar vraag mij af of die straks wel gaat werken via mijn Orange account.

Iemand enig idee? Anders is 10 MBit/s voor 7,95 EUR nog steeds erg aantrekkelijk, maar ik kan dus niet op de normale aanmeldpagina komen....

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
SerialThrillaZ schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:08:
Ik zit op dit moment even op het Tele2 ADSL-netwerk van de buren in afwachting van mijn aansluiting bij Orange (20 MBit/s). Nu wilde ik alvast een abbo aanvragen op Tweaknews en kom tot de prettige ontdekking dat je dat goedkoper krijgt op het moment dat je op het Tele2-netwerk zit. Nu heb ik een abbo aangevraagd, maar vraag mij af of die straks wel gaat werken via mijn Orange account.

Iemand enig idee? Anders is 10 MBit/s voor 7,95 EUR nog steeds erg aantrekkelijk, maar ik kan dus niet op de normale aanmeldpagina komen....
ik weet niet of het werkt. Denk het haast niet omdat je een ander newsserver adres krijg.

even uit het hoofd tele2news.tweaknews.nl ofzoiets. Denk dat dit adres alleen via een versatel lijn te krijgen is... Maar dat is een aanname, kan het niet checken hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168657

Ik heb al een lange tijd last gehad van blokjes en hangend beeld met tv kijken.
De laatste paar dagen werdt het beeld zelfs zwart en geen internet en geen telefoon.
Na reset van modem kwam alles weer terug, maar 3 a 4 keer per avond is vervelend.
Ik heb nu een NIEUW moden gekregen.
Deze rustig de nieuwe firmware laten laden, 2x gereset

Het tv beeld is super scherp, totaal GEEN blokjes meer.
Hangend beeld geen last meer van.
Dus voor iedereen met een "oud" modem ( 1 a 1,5 jaar) en zelfde symtomen, meld de storing bij de HD en vraag een nieuw modem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212403

Anoniem: 208964 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:28:
[...]

Van zeer slecht tot uitermate goed. Er is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Dit komt omdat het per aansluiting verschillend "kan" zijn. Een iets wat je wellicht wel zou kunnen vragen bij de klantenservice is of de wijkcentrale van jouw straat een UT Starcom centrale is. Als dit het geval is dan zou ik het je op dit moment afraden.
Dit omdat de kans dat je erg slecht beeld hebt ongeveer 40% is. Dit geld niet voor de overige diensten, maar alleen voor televisie. Er zijn dus heel veel klanten die op zo'n centrale zitten en geen problemen ondervinden. Maar de klant die wel de klachten hebben wachten hier al sinds maart 2006 op een oplossing.
Waar kan ik achterhalen waar zo'n centrale is?
en of die bij mij in de buurt is.
Ik woon in breda en speedlinq lijkt me een nog mindere optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 212403 op 16-03-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29435

hallo,

Iemand ook problemen met POP op tele2/versatel/zonnet?

Ik kan al 48 uur geen email meer binnenhalen...ook niet via webmail?

Iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de laatste 48u geen problemen met pop mail en ik check 5 accounts :)
Staan er geen poorten dicht door een firewall o.i.d. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Speedy-Andre schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:25:
Ik heb de laatste 48u geen problemen met pop mail en ik check 5 accounts :)
Staan er geen poorten dicht door een firewall o.i.d. :?
Er schijnt een landelijke storing te zijn, wordt aan gewerkt, ook op zondag. Heb net eens gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 10:37
Bij mij 'mixed emotions' betreffende Tele2.

Ben al sinds 2001 klant van zonnet/versatel/tele2. Nooit storing gehad, altijd een stabiele lijn met download tegen het maximum. Tot zover absoluut een goede ervaring met Tele2.

Echter, ik betaal wel 30 euro p/m voor 2Mbit. Nu bieden ze zelf ADSL super aan: 20Mbit voor 25 euro p/m. Ik heb dus eind januari ADSL super aangevraagd. En toen begon de 'ellende'!

Oplevering zou ongeveer 12 februari plaats vinden. 12 februari werd 27 februari, werd 4 maart, werd nog later en is toen weer terug gezet naar 23 februari. Op 26 februari gebeld omdat ik nog niets gehoord of gezien had. Bleek de order 'in hold' te staan. M.a.w. ze doen er even niets aan. Goed, handmatig opnieuw ingezet, het zou maximaal 1 week duren voordat er actie ondernomen zou worden.

1 week later (5 maart) dus teruggebeld omdat ik nog niets gehoord had. Antwoord van Tele2: order gecanceld! Ook handig om dat eenzijdig te doen zonder enige berichtgeving. Reden voor annulering: ordervariant niet toegestaan. Wat dat inhield konden of wilden zij mij niet vertellen.

Goed, order weer handmatig ingezet en ik zou spoedig antwoord krijgen. 1 week later nog niets gehoord dus op 12 maart weer teruggebeld. Antwoord van Tele2: doorlooptijd van de betreffende afdeling is 9 werkdagen, wij weten dus nog van niets. Best, ik bel op 16 maart weer terug, immers dat is 9 werkdagen na 5 maart. En weer kan of wil de mevrouw aan de andere kant mij niet vertellen hoe de order er voor staat. De betreffende afdeling had nog niet gereageerd. Ik werd namelijk doorverwezen naar het online orderstatussysteem. En daar staat in dat de lijn op 23 februari wordt opgeleverd. 2007 wel te verstaan. In ieder geval zijn we nu ruim 2 maanden verder en is er nog helemaal niets.

Zelf weet ik het ondertussen niet meer. T.o.v. ADSL super zijn er voor de prijs geen alternatieven, en de huidige internetlijn (waar straks het nieuwe signaal ook over gaat lopen) is in de jaren superstabiel gebleken. Reden genoeg om bij Tele2 te blijven. Echter dan moeten ze natuurlijk wel die verdraaide lijn opleveren, want momenteel word ik t.o.v. nieuwe Tele2 klanten behoorlijk benadeeld om het maar netjes uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Sinds een week of twee heb ik ook last van blokjes en stilstaand beeld. Dit komt trouwens alleen voor als ik gebeld wordt op mijn vaste lijn. De vaste lijn is gewoon van KPN en niet van Tele2. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Moet ik hiervoor tele2 bellen of kpn?

[ Voor 8% gewijzigd door kavorka op 18-03-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
Ik zal eens meekijken of Tele2 leverings problemen heeft. Wat is het geval:

Afgelopen week heb ik drie verschillende soorten aansluitingen aangevraagd.

1. TV Gold, nog geen lijn aanwezig en dat gaat Tele2 regelen. Ze hebben trouwens niks over die kosten gehad... Oplevering was tussen 4 en 6 weken. (2500m)

2. TV Bronze, alleen ISDN beschikbaar maar daar sluit Tele2 niet op aan dus ook hier een lijn laten regelen door Tele2. Ook hier hebben ze het niet over die kosten gehad. Het gaat trouwens om een aansluiting op naam van een bedrijf. Oplevering staat gepland voor 1 mei en is 800m vanaf centrale.

3. TV Gold, lijn aanwezig en ADSL van Demon (XS4ALL). Ze gaan de lijn migreren en de oplevering staat gepland voor 25 mei (2500m).

Dit zijn allemaal aansluiting in Doetinchem.

Ik vraag me af of het nu voordeliger is om een lijn te laten leggen door Tele2 i.p.v. KPN. Het zal kosten besparen maar dat moet ik nog even afwachten.

Dit is denk ik wel een representatieve controle hoe Tele2 werkt en of deze zijn afspraken nakomt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94609

Damnit heb het net aangesloten en getest tegenover ons regulier @home 4mbit abbo. Maar @home is wel degelijk sneller als de 20mbit verbinding van tele2.

Ik zit 1,35km van de centrale af.. dus zou nog een behoorlijke snelheid moeten kunnen halen.

Maar up is het iets van 2100kbits en down 780kbits :S volgens speedtest.net of.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Of je gebruikt even een andere test dan speedtest... onbetrouwbaar ding... die van XS4All was dat meen ik (of was het nou Deamon) is wel een stukje meer betrouwbaar. Anders ergens een 100mb.bin vandaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Anoniem: 29435 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:40:
hallo,

Iemand ook problemen met POP op tele2/versatel/zonnet?

Ik kan al 48 uur geen email meer binnenhalen...ook niet via webmail?

Iemand dezelfde problemen?
Heb er hier een melding over gevonden. Er was een storing!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Gister is mijn router gevallen en de antenne afgebroken,
Nu vraag ik me af of dat dezelfde is als deze:
http://www.wifishop.nl/pr...s-5dbi-swivel-antenna.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Anoniem: 94609 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:37:
Damnit heb het net aangesloten en getest tegenover ons regulier @home 4mbit abbo. Maar @home is wel degelijk sneller als de 20mbit verbinding van tele2.

Ik zit 1,35km van de centrale af.. dus zou nog een behoorlijke snelheid moeten kunnen halen.

Maar up is het iets van 2100kbits en down 780kbits :S volgens speedtest.net of.nl
speedtest.net is erg onbetrouwbaar voor snelle verbindingen. Het bestand is een halve mb groot ofzo dat gedownload wordt 8)7 Verbinding kan net connectie maken en het is al binnen. Versatel heeft ergens een 100mb.bin op hun site staan moet je die is proberen. www.versatel.nl/100mb.bin zoiets was het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 91841 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:41:
Gister is mijn router gevallen en de antenne afgebroken,
Nu vraag ik me af of dat dezelfde is als deze:
http://www.wifishop.nl/pr...s-5dbi-swivel-antenna.htm
Ja dat is er een, de aansluiting heet rp-sma, zoek maar eens op die term :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 94609 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:37:

De test spreekt over MB/s, als je up- en download omwisselt dan heb je realistische getallen voor 20Mb adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94609

Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:28:
[...]

De test spreekt over MB/s, als je up- en download omwisselt dan heb je realistische getallen voor 20Mb adsl.
Realistisch is nog steeds niet hetgeen wat het moet zijn... hoe je het wend of keert... het is 2mbit op een 20mbit lijn... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ff vraagje,
Wie kan voor mij een foto maken van de afstandsbediening?
Zit onderzoek te doen over tele2 vision enzo:)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
Goed, nu even de klantenservice getest. Vandaag heb ik thuis een piekstroom gehad in mijn huis. Onder andere heeft het modem het begeven. Goed, geen internet, tv en telefonie, joy! Ik was na het keuze menu meteen aan de beurt en kon zonder problemen een modem bestellen. Alleen zat er een prijskaartje aan, 150 euro! Gelukkig hoef ik dit niet zelf te betalen maar toch. Duur modempje met een levertijd van 5 werkdagen :'(

Gelukkig kan ik hier een WiFi-netwerk uit de buurt oppakken dus dat scheelt alweer een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 94609 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:30:
[...]

Realistisch is nog steeds niet hetgeen wat het moet zijn... hoe je het wend of keert... het is 2mbit op een 20mbit lijn... :S
Ik snap niet waarom je het Mbit/s noemt terwijl je op speedtest MB/s ziet, dat scheelt een factor 10 :/
Test deze download eens, da's direct van de server bij Tele2.
Bij mij is ie in 9 sec binnen en dat is ongeveer 12Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213279

Speedy-Andre schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:33:
[...]

Ik snap niet waarom je het Mbit/s noemt terwijl je op speedtest MB/s ziet, dat scheelt een factor 10 :/
Test deze download eens, da's direct van de server bij Tele2.
Bij mij is ie in 9 sec binnen en dat is ongeveer 12Mb/s.
Ohh, ik dacht nog wel dat een Byte uit 8 bitjes bestond........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Anoniem: 213279 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:12:
[...]

Ohh, ik dacht nog wel dat een Byte uit 8 bitjes bestond........
Dat is nog steeds zo. Snelheid in kbit / 8 == snelheid in KB/s
20 - 4 (snelheid gereserveerd voor decoder) = 16
16 / 8 levert je een max op van 2 MegaByte per seconde (zal in praktijk max 1.7 MB/s zijn ivm overhead).

Ik zit volgens die test op iets van 1500 meter van de centrale, en haal iets van 1400 - 1600 max met die 100mb test.

[ Voor 12% gewijzigd door Theuno op 21-03-2007 13:47 ]

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213279

Theuno schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Dat is nog steeds zo. Snelheid in kbit / 8 == snelheid in KB/s
.....
Daar Tele2 heeft toegegeven dat er op de meeste centrales een speedcap zit,
is de redenatie van 20 - 4 = 16 bij de meeste gebruikers niet van toepassing (helaas).

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 213279 op 21-03-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wanneer de decoder op standy staat dan zou je wel 20Mb/s moeten kunnen halen (als je naast de centrale woont).
Ik heb al een tijdje een schakelklok op de voeding van de decoder zitten, standby verbruikt ie 13W en in werking 15W, da's weer een mooie 'sluip'verbruiker erbij :/
Nadeel is dat ie bij inschakelen met het menu begint, maar dat neem ik wel op de koop toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Volgens mij willen ze mij niet aansluiten :'(

Halverwege Januari een abbo (tele2 bronz) aangevraagd en dit zou allemaal (inclusief installatie) voor 4 maart rond zijn.
Tot op heden helaas nog steeds niet.
Ik heb een paar keer gebeld naar de helpdesk en nu blijkt het probleem te zijn dat ze m'n postcode niet kunnen matchen met de straat. :{
Het schijnt meer voor te komen in Deventer. Ik heb ze nog twee weken gegeven om het allemaal te regelen en anders ga ik toch maar bij Orange ofzo kijken.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

ik heb nou het voetbalpakket plus 4mbit family adsl.

ik wil graag overstappen na tele2 gold, uit de specs krijg ik dan voor 34,90

digitale tv
voetbalkanaal
20/1 mbit internet

maar ik bel dus net met dat 0800 nummer vertellen ze me als ik dat pakket aanschaf nog 10 euro extra moet betalen voor voetbal :S behoorelijk misleidend op de website of klopt het toch wel wat er op de website staat..?

is het contract 1 of voor 2 jaar?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Vraagje. Hoe hebben jullie je email ingesteld? Ik kan opeens geen mails uit Outlook 2003 (pop3) meer versturen via mn @gmx.net email adres. Helpdesk gebeld, krijg ik te horen dat dit niet mogelijk is, omdat ze alleen @zonnet, @versatel en @tele2.nl ondersteunen.

Ontvang ook thuis emails voor mn bedrijfje en wil hier graag met hetzelfde account op reageren en niet met @versatel.nl. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
Ze zeggen dat het niet ondersteund wordt, meer niet. Het zou gewoon moeten werken, maar ze helpen je er niet mee. Welke uitgaande mailserver heb je ingesteld? Die van gmx of die van tele2?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Murcielago schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:47:
Ze zeggen dat het niet ondersteund wordt, meer niet. Het zou gewoon moeten werken, maar ze helpen je er niet mee. Welke uitgaande mailserver heb je ingesteld? Die van gmx of die van tele2?
Die van gmx staat ie nu op ingesteld: smtp.gmx.net

Maar die werkt niet meer. Zal die van tele2 nog es proberen, maar had er in begin geen succes mee.

Edit: Werkt niet met smtp.versatel.nl / smtp.tele2.nl

Krijg melding dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt?

Edit2:

Lijkt me toch iets meer aan de hand, dit is namelijk met m'n versatel email account:

Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/8669/versatelki3.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Mesh op 27-03-2007 10:05 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

Mesh schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:51:
[...]

Die van gmx staat ie nu op ingesteld: smtp@gmx.net

Maar die werkt niet meer. Zal die van tele2 nog es proberen, maar had er in begin geen succes mee.

Edit: Werkt niet met smtp@versatel.nl / smtp@tele2.nl

Krijg melding dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt?

Edit2:

Lijkt me toch iets meer aan de hand, dit is namelijk met m'n versatel email account:

[afbeelding]
al geprobeerd met Telnet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol

indien dit wel werkt ligt het zeker aan je eigen netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Anoniem: 42753 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:06:
[...]

al geprobeerd met Telnet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol

indien dit wel werkt ligt het zeker aan je eigen netwerk!
Na doorlezen van dit topic op het Tele2 forum ben ik eruit gekomen.

Alle instellingen opnieuw ingesteld en na harde reset (dus niet via modem interface, maar 10sec stroom eraf trekken), wat vreemd genoeg voor topic starter ook de oplossing was, werkte alles weer.

Zit alleen met probleem dat het draadloos netwerk na verloop van tijd ineens supertraag wordt, terwijl ik wel gewoon relaxt tv kan kijken en surfen via utp...

Kijk et nog ff aan, anders moet ik Tele2 maar weer es gaan bellen... 8)7

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

mag ik het misschien verkeerd zien :/
Maar een smtp server met een @ er in bestaat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat probleem heb ik ook gehad, geen mail kunnen ophalen... Na een hele tijd geklooid te hebben met settings het modem maar eens een reset gegeven. En dat verhielp het probleem :) Overigens gaat het modem wel erg vaak over de zeik hier :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

RammY schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:48:
mag ik het misschien verkeerd zien :/
Maar een smtp server met een @ er in bestaat niet!
Typfout, denk dat ik in de war was met email extensies.
MaNiC_MiNd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:04:
Dat probleem heb ik ook gehad, geen mail kunnen ophalen... Na een hele tijd geklooid te hebben met settings het modem maar eens een reset gegeven. En dat verhielp het probleem :) Overigens gaat het modem wel erg vaak over de zeik hier :/
Moet em ook erg vaak resetten. Zit er toch over na te denken om instellingen eruit te slopen en beetje goeie draytek neer te gooien ofzo.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
  • Laatst online: 27-04 22:14
Nou beste mensen,

Na toch enige tijd wikken en wegen overd de vraag welke provider bij mij Tiscali gaat opvolgen, heb ik besloten in zee te gaan met Tele2. Ik ben mij ervan bewust dat er altijd nadelen zijn te benoemen bij elke provider. Ik denk maar: zolang er meer mensen *niet* klagen dan wel kan het nog niet superslecht zijn.

Bij mijn aanvraag heb ik aangegeven dat ik graag op 27 mei een werkende aansluiting wil hebben omdat dan mijn Tiscali abbo afloopt. Op het moment staat de oplevering gepland op 25 mei, ik ben dus benieuwd of het in de praktijk ook zo uitpakt dat ik voor 2 dagen twee providers op de lijn heb zitten.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de gebeurtenissen rondom de aanvraag, installatie en dergelijke.

We zullen zien.

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Ik lees steeds vaker dat de routers van Tele2 vast lopen, zo ook bij mij. Er is geen regelmaat in te ontdekken, soms kan ik 3 dagen aan een stuk uploaden/downloaden zonder problemen en dan als ik de computer een half uur aan heb staan loopt ie weer vast :S.

Is erg vervelend omdat ik via school altijd via RDC op de computer thuis werk. Omdat zowel internet als telefoon vanTele2 hebben, ligt dan dus ook de telefoon eruit.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Firmware upgrade lijkt niet mogelijk in de router...misschien Tele2 benaderen hierover?

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 18:13
Ik wil mijn abbonement met hetnet opzeggen.

Kan dit vroegtijdig zonder kosten?

Abbo loopt nog door tot eind 2007

Zo ja waar kan ik die kosten vinden?

Ik kan het maar niet vinden, het zou er moeten staan maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 10:37
GertjanO schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:34:
Bij mij 'mixed emotions' betreffende Tele2.

Ben al sinds 2001 klant van zonnet/versatel/tele2. Nooit storing gehad, altijd een stabiele lijn met download tegen het maximum. Tot zover absoluut een goede ervaring met Tele2.

Echter, ik betaal wel 30 euro p/m voor 2Mbit. Nu bieden ze zelf ADSL super aan: 20Mbit voor 25 euro p/m. Ik heb dus eind januari ADSL super aangevraagd. En toen begon de 'ellende'!

Oplevering zou ongeveer 12 februari plaats vinden. 12 februari werd 27 februari, werd 4 maart, werd nog later en is toen weer terug gezet naar 23 februari. Op 26 februari gebeld omdat ik nog niets gehoord of gezien had. Bleek de order 'in hold' te staan. M.a.w. ze doen er even niets aan. Goed, handmatig opnieuw ingezet, het zou maximaal 1 week duren voordat er actie ondernomen zou worden.

1 week later (5 maart) dus teruggebeld omdat ik nog niets gehoord had. Antwoord van Tele2: order gecanceld! Ook handig om dat eenzijdig te doen zonder enige berichtgeving. Reden voor annulering: ordervariant niet toegestaan. Wat dat inhield konden of wilden zij mij niet vertellen.

Goed, order weer handmatig ingezet en ik zou spoedig antwoord krijgen. 1 week later nog niets gehoord dus op 12 maart weer teruggebeld. Antwoord van Tele2: doorlooptijd van de betreffende afdeling is 9 werkdagen, wij weten dus nog van niets. Best, ik bel op 16 maart weer terug, immers dat is 9 werkdagen na 5 maart. En weer kan of wil de mevrouw aan de andere kant mij niet vertellen hoe de order er voor staat. De betreffende afdeling had nog niet gereageerd. Ik werd namelijk doorverwezen naar het online orderstatussysteem. En daar staat in dat de lijn op 23 februari wordt opgeleverd. 2007 wel te verstaan. In ieder geval zijn we nu ruim 2 maanden verder en is er nog helemaal niets.

Zelf weet ik het ondertussen niet meer. T.o.v. ADSL super zijn er voor de prijs geen alternatieven, en de huidige internetlijn (waar straks het nieuwe signaal ook over gaat lopen) is in de jaren superstabiel gebleken. Reden genoeg om bij Tele2 te blijven. Echter dan moeten ze natuurlijk wel die verdraaide lijn opleveren, want momenteel word ik t.o.v. nieuwe Tele2 klanten behoorlijk benadeeld om het maar netjes uit te drukken.
Even een update:
op 19 maart braaf weer terug gebeld. Antwoord van Tele2: doorlooptijd van de betreffende afdeling is 25 werkdagen! en daarna duurt het nog minstens 2 weken voordat het werkt. Eind april kunnen we meer zeggen.

Echter daarna stond er wel op het online statussysteem van hen dat de lijn opnieuw is gevalideerd. En de technische oplevering zou op 20 maart gebeuren. Op 26 maart nogmaals gekeken in het ordersysteem. Tot 3 keer toe de melding dat de order geannuleerd is! Ik weer bellen, antwoord van Tele2: wat er op internet staat klopt niet (maar het staat er toch echt, zet dan niets neer). de betreffende afdeling heeft een doorlooptijd van 15 werkdagen. Meer kan ik op dit moment niet zeggen.

Zelf weet ik het onderhand niet meer. Ik heb nu al een keer of 6 de helpdesk aan de telefoon gehad, en 6 keer aan ander verhaal gehoord. Geen enkel sluit aan met hetgeen ze zelf op internet vermelden. En wat ik nog het meest erg vind is dat zij elke keer terugvallen op een bepaalde afdeling die niet bij naam genoemd wordt maar wel een doorlooptijd van enkele weken zou hebben.

Ik heb liever dat als Tele2 de lijn niet wil/kan leveren ze dat gewoon vermelden. Nu zijn we 2 maanden verder met als resultaat een vooruitzicht van 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Ey m'n orderstatus is na een maand eindelijk een stapje verder *O*

De installatiepartner gaat contact met mij opnemen en alles zou voor 11 April geregeld moeten zijn.

Iemand die een indicatie kan geven op welke termijn een installateur langs kan komen?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Pagina: 1 ... 3 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2