Voor de mensen met Tele2 compleet: hoe zitten jullie met packet loss van binnen naar buiten en van inet naar je aansluiting toe?
Dar ben ik namelijk al twee maanden mee over in de clinch met de dames en heren van Tele2. Men krijgt het nameijk niet voor elkaar om een lijn te leveren die er niet geregeld uit ligt en verder stabiel is van snelheid. Telefoon (VOIP) valt ook geregeld zomaar even weg. Na veel gezeur en tig helpdeskers gesproken te hebben (1e lijns is tamelijk niveau nul, tot mijn grote spijt en uiteindelijk geven ze dat ook wel toe), vind men het vreemd dat de lijn zo reageert en werd mij gevraagd of ik een nieuw of een oud modem had (kun je zien aan matte of glanzende voor kant en aan logo). Blijkt dat die nieuwere Davolinks nog brakker zijn dan de oude en nu hebben ze na twee nieuwen toch maar een oudere gestuurd.
Beetje jammer dat je echt een ijtertje moet zijn voor ze je eens serieus nemen. Maar onderhand heb ik het idee dat er gewoon meer mis zit. Die lijn wordt gemonitord aande hand van smokeping op een server in Redbus, welke meerdere lijntjes in de gaten houdt. Als je dan iedere middag en avond packet loss tot 3% langs ziet komen, dan ga ik aan bandbreedte problemen denken. Vervelende is alleen wel dat als de heren van het hoofdkantoor van Tele2 (die WEL op internet mogen en dus mee kunnen kijken) vanaf eigen bakken gaan testen, ze geen loss zien. Je zou haast gaan denken dat er dus vanaf Redbus naar Tele2 netwerk wat gezeur zit. Zou me nog niet verbazen ook.
Tele2 is echter van mening dat de koperkabeltjes in de grond klok kunnen kijken en daardoor loss veroorzaken op bepaalde tijden. Sure... Vroeger heeft er altijd XS4ALL op gezeten en dat gaf nooit enig probleem. Ze zijn zelfs huisinstallatie wezen controleren (welke uiteraard goed was). En nu weten ze het niet meer. Onderhand kan ik een boek schrijven over de domme antwoorden die je van ze krijgt. Te sneu voor worden soms. Plaatsvervangende schaamte.
Oude modem wat er nu aan zit, is een fractie stabieler. Lijn heeft er nog niet uitgelegen, maar wel weer loss en instabiele snelheid en wegvallende telefoonlijn.
Vraag ik mij toch af hoe dat bij andere gebruikers is? Zou iemand kunenn aangeven wat de kwaliteit van hun lijn is?
Voorbeeldjes van de reacties van die lijn.
(en als je Tele2 niets vindt, waarom nem je het dan? --> Lijntje van mijn ouders)